Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
Beunhaaz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:34:
Ik heb geen flauw idee welke OS versie ik erop moet zetten. Vorige jaar maart heb ik de telefoon aangeschaft tijdens de Cashback actie. Maar zit al maanden te kloten om mijn rear camera te maken. Ik heb het "rainbow color camera" probleem.
Ik neem aan dat zoiets onder de garantie valt ?

had eenzelfde issue met een Q5, camera (software) startte niet op, hoop gedoe, moest eerst ter reparatie worden aangeboden, ben je 6 weken verder, niets gebeurd natuurlijk, boos worden en ja hoor, dan pas na veel stennis, mijn geld terug (tegoedbon).

Zou gewoon garantie claimen, hoop dat je dan wel een backup telefoon hebt >:) kan lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Zoals het er nu uitziet stap ik deze week nog over op de Sony Z1 Compact. Misschien dat ik hem nog terug stuur naar GSMWEB ivm garantie van nog een jaar. Maar ik las op meerdere sites dat er makkelijk 6 weken overheen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het sowieso erg slecht dat je BB niet direct kunt aanspreken op garantie of met vragen in het algemeen. Nu weet ik wel dat garantie altijd via de verkoper moet lopen, maar verschillende bedrijven die de klant een goede service willen bieden zorgen ervoor dat je direct, snel en goed geholpen wordt door de fabrikant zelf.

Met BB OS heb je nog meer gedoe dan met Android :N.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 01:52:
Met BB OS heb je nog meer gedoe dan met Android :N.
Je bedoelt dat jij meer gedoe lijkt te hebben. Volgens mij ondervinden de meeste mensen weinig problemen met het OS (instabiliteit van de Android runtime bij lastige apps daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:58:
[...]

Je bedoelt dat jij meer gedoe lijkt te hebben. Volgens mij ondervinden de meeste mensen weinig problemen met het OS (instabiliteit van de Android runtime bij lastige apps daargelaten).
Ik en velen met mij hier en op Crackberry. Of lees je de problemen niet? Ja, dan is het makkelijk praten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer iets 'vreemds' ik zette de telefoon aan en had nog 21% accu capaciteit. Na enkele rondes Ruzzle spelen schakelde de energiebesparingsmodus automatisch in. Dat werkt dus niet lekker met dit betreffende spel in de Android Runtime, ik ervoer direct een vervelende lag tijdens het vinden van de woorden. Dus de energiebesparingsmodus uit. Vervolgens speel ik nog een aantal rondes, ik weet niet precies hoeveel, maar niet bijzonder lang duurde het allemaal en toen opeens had ik nog maar minder dan 10% accu capaciteit. Absurd snel en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Ik heb thuis op mijn beurt weer gedoe met Android-apparatuur. Maar dat ter zijde. Betreffende het accuprobleem, je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het helemaal op. Als je een volledige backup maakt, krijg je al je apps ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteren een nieuwe versie van het OS binnen gekregen, heb momenteel: 10.3.1.1779
Ik moet zeggen dat de touch beter werkt, en de batterij lijkt ook langer mee te gaan.. Zit nu nog op 61%, terwijl ik normaliter zo rond de 20% zit rond deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:22:
Gisteren weer iets 'vreemds' ik zette de telefoon aan en had nog 21% accu capaciteit. Na enkele rondes Ruzzle spelen schakelde de energiebesparingsmodus automatisch in. Dat werkt dus niet lekker met dit betreffende spel in de Android Runtime, ik ervoer direct een vervelende lag tijdens het vinden van de woorden. Dus de energiebesparingsmodus uit. Vervolgens speel ik nog een aantal rondes, ik weet niet precies hoeveel, maar niet bijzonder lang duurde het allemaal en toen opeens had ik nog maar minder dan 10% accu capaciteit. Absurd snel en irritant.
Die besparingsstand limiteert je processorgebruik, dus lijkt me nogal wiedes dat games gaan stotteren met een beperkte CPU. Die limitatie kun je overigens gewoon uitvinken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NV2e6Bhm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zeggen dat met de nieuwste update die ik eindelijk OTA heb ontvangen van T-Mobile mijn SIM probleem en rotatielock zijn opgelost. Het duurde even, veel te lang, maar het werkt nu weer goed op mijn Z10. Wat nog wel vreemd is is de soort lag tussen wanneer je klikt op contact bellen en dat er daadwerkelijk wordt gebeld. Overigens een bekend probleem, maar ik bel niet zo vaak dus het was me nog niet zo duidelijk opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Bij mij gaat de telefoon over, vervolgens neem ik op, waarna de verbinding tot stand komt, echter de telefoon blijft nog circa twee seconden overgaan. Best raar, aangezien je daardoor denkt niet opgenomen te hebben, terwijl een vragende stem "hallo??" door je speaker komt...

Mijn accu is wel verbeterd zeg. Nu hoef ik hem gedurende een treindag (bijna continu in gebruik tijdens circa 6 uur treinen op een dag en daarbuiten ook nog internetten, gebruik van maps met locatiebepaling, berichten en zakelijke applicaties) nog slechts 1 keer half op te laden met een externe accu.

Lijkt me geweldig luxe om een toestel te hebben waarbij ik die externe accu niet meer nodig heb... Wellicht een Windows toestel volgende keer, een Z30 is me te duur (waar blijft de cashback?? :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik dacht dat dat probleem opgelost was na de laatste update, maar ondertussen heb ik dit probleem ook weer. Zo MEGA irritant. Bij 10.2 was er geen enkel probleem dus waarom ze uberhaupt aan de telefoon functie hebben gesleuteld is mij een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit sowieso ontzettend veel lag in deze versie. Naast het bellen ook bijvoorbeeld het scrollen door contacten en in- en uitzoomen van foto's gaat niet zo vloeiend als voorheen. Het is me sowieso een raadsel wat die prutsers aan het doen zijn. Zeker als je ziet dat Windows Phone 8.1 compleet vloeiend draait op dezelfde hardware met slechts 1GB geheugen. Bij Windows is elke update een verbetering eveneens op het vlak van performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:57:
Er zit sowieso ontzettend veel lag in deze versie. Naast het bellen ook bijvoorbeeld het scrollen door contacten en in- en uitzoomen van foto's gaat niet zo vloeiend als voorheen. Het is me sowieso een raadsel wat die prutsers aan het doen zijn. Zeker als je ziet dat Windows Phone 8.1 compleet vloeiend draait op dezelfde hardware met slechts 1GB geheugen. Bij Windows is elke update een verbetering eveneens op het vlak van performance.
Deel deze ervaring totaal niet, alles gaat soepel, apps openen snel, herstart van mobiel gaat snel, misschien is met een clean install beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:57:
BB10 kent idd wat glitches en lag, maar al is de lag consistent kan het zijn dat je Andriod runtime veel resources vraagt op de achtergrond. met een app als Android Taskmanager kan je zien wat Andriod apps doen op de achtergrond. BB's eigen native device monitor 'ziet' de Andriod runtime nl niet en daardoor kunnen Andriod apps serieuse lag en batterydrains veroorzaken.

[ Voor 42% gewijzigd door RagingPenguin op 14-04-2015 16:58 . Reden: lack -> lag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:10:
[...]

BB10 kent idd wat glitches en lag, maar al is de lag consistent kan het zijn dat je Andriod runtime veel resources vraagt op de achtergrond. met een app als Android Taskmanager kan je zien wat Andriod apps doen op de achtergrond. BB's eigen native device monitor 'ziet' de Andriod runtime nl niet en daardoor kunnen Andriod apps serieuse lag en batterydrains veroorzaken.
Bedankt voor de tip. Even gekeken en er stonden echter niet veel bijzondere apps in. Zo was Amazon, Maps en Gallerij actief. Ik heb Maps verwijderd, maar denk niet dat daar het probleem ligt. Misschien moet ik inderdaad kiezen voor een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Iemand enig idee hoe dit zo komt?

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/640frziaz/IMG_20150421_121213.png

[ Voor 104% gewijzigd door ITsEZ op 21-04-2015 12:21 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
ITsEZ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:17:
Iemand enig idee hoe dit zo komt?

[afbeelding]
System diagnostics oid. Dat programma van "wil je ons helpen onze software te verbeteren?"

Settings > Security and Privacy > Diagnostics > Send diagnostics and usage data "Yes/No"

[ Voor 13% gewijzigd door RzrBck op 21-04-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankoopadvies is hier niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 22-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

*knip* zie hierboven

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 22-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* zie hierboven

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 22-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 11:59
Edddd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:54:
Bij mij gaat de telefoon over, vervolgens neem ik op, waarna de verbinding tot stand komt, echter de telefoon blijft nog circa twee seconden overgaan. Best raar, aangezien je daardoor denkt niet opgenomen te hebben, terwijl een vragende stem "hallo??" door je speaker komt... :) ).
Klinkt bekend. En wat het erger maakt is dat de partij aan de andere kant het trillen van jouw telefoon ook hoort . Het klinkt als een harde buzzer, het soort geluid wat je hoort als er een brandalarm is in een fabriek of de machinekamer van een schip. Wij hebben er hier twee, dus als we met elkaar bellen dan worden we hier elke keer op gewezen.

Ik had gehoopt dat dat met de laatste update gefixed zou zijn maar helaas...
(Overigens nog nooit zo tevreden geweest met een telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Hebben jullie trouwens ook dat de telefoon spontaan reset ?
Soms wel 3x achter elkaar ; eerst dacht ik dat het met de batterij te maken had aangezien het altijd gebeurde zo onder de 40%, maar gisteren de hele dag in gebruik geweest, tot batterijnveau van 4% en heeft niet 1x spontaan gereset.

Batterij is wel snel leeg trouwens, in 3-3,5 uur tijd van 100% naar 4% met alleen foto's maken (Auto RAI) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Yep, bij mij reset hij ook. Vaak wanneer er een telefoontje binnenkomt. Dan begint het ledje te knipperen, maar voordat de toon en trilsignaal overgaan, besluit ie uit te schakelen.

Vervelend is ook dat die oproep niet wordt geregistreerd, dus zodra je toestel weer is opgestart, kun je niet zien wie je gebeld heeft.

Voor mij dan ook tijd voor een ander toestel... waarschijnlijk een Lumia 735 of 830. De BlackBerry Z30 is helaas nog een slag duurder, anders was die het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opazo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:21:
Hebben jullie trouwens ook dat de telefoon spontaan reset ?
Soms wel 3x achter elkaar ; eerst dacht ik dat het met de batterij te maken had aangezien het altijd gebeurde zo onder de 40%, maar gisteren de hele dag in gebruik geweest, tot batterijnveau van 4% en heeft niet 1x spontaan gereset.

Batterij is wel snel leeg trouwens, in 3-3,5 uur tijd van 100% naar 4% met alleen foto's maken (Auto RAI) >:)
Ik had exact! Hetzelfde op de AutoRAI.
Mijn BlackBerry passport is daar een keer of 8 herstart zonder aanleiding. Ook leek de processor zo hard te werken elke keer dat hij herstarte dat de telefoon warm werd.

De afgelopen dagen heeft hij dat niet meer gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 21:49
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:02:
[...]

Ik had exact! Hetzelfde op de AutoRAI.
Even een bericht van een oud-Z10 gebruiker. Ik was vandaag ook op de AutoRAI en had dit ook met mijn Lumia 930. Werd erg warm. Lijkt dus niet Z10 specifiek. Misschien had het iets te maken met het zoeken naar een WiFi-verbinding? (ik zag op mijn tel er dat zeer veel spots waren).

Verder wil ik nog melden dat ik het gebruikersgemak van de Z10 enorm mis maar de 930 het gemis beperkt.
Maar dit terzijde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk dat het zoeken van verbinding met het telefoonnetwerk (3G) ook een rol speelt. De RAI is een mooie stalen constructie en het is er meestal erg druk. Mijn Z10 was tijdens een festival in RAI ook erg snel leeg, mijn Lumia 520 het jaar daarvoor echter, hield het wel lang vol. Verschil is denk ik wel dat ik bij die laatste 3G van tevoren heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar op de moderaties mag in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of rechtstreeks met de moderator via een Direct Message (DM)

[ Voor 76% gewijzigd door PaT op 23-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, je twijfel plaatsen in het aankoop advies forum, in een apart topic is denk ik niet iets waar men in dat topic op zit te wachten.

Maar laten we het dan hebben over de duurzaamheid van de geweldige BlackBerry z10. Hij krijgt nog altijd ota-updates, in tegenstelling tot veel van zijn concurrenten. Dus ik zou de z10 nog een paar maanden in gebruik houden tot win10&usbc.

Op internet zijn veel gebruikers van de nieuwste leak die aangeven dat de nieuwste leak je BlackBerry ook weer sneller maakt. De z10 is een toestel dat nog wel even meekan. Mocht je hem willen verkopen, houdt er dan wel rekening mee dat je met de leak niet weer kan downgraden dus kun je beter wachten op de ota.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 23-04-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:09:
Ik wilde eerst de Passport erbij nemen maar ik kan hem nergens, maar dan ook echt nergens even vasthouden. Er is geen winkel in Groningen die hem heeft liggen, dus afgaande op de beelden sla ik die over. De Z30 is een marginale upgrade vind ik.

Ik hou de Z10 nog even aan want zoals je zegt is het wel een duurzaam toestel en de laatste update maakte veel goed. Vind het ook een fijn toestel omdat het niet te groot is. Vanmiddag de HTC M8 van een collega eens naast de Z10 gelegd, maar wat een joekel is dat zeg en ik heb al niet te grote handen.

Maar er komt dus weer een update uit begrijp met wat onderhuidse veranderingen? Dan wacht ik die ook nog even af. Windows Phone 10 hou ik ook even in de gaten. Met de leak kan je dus niet downgraden, maar de officiële update kan er ter zijner tijd tijd wel over heen? De Z10 verkoop ik niet zo snel denk ik. In de kast neemt hij geen ruimte in als ik iets ander wil.
Coolblue schijnt hem wel in de winkel te hebben en anders kan je sowieso op afspraak de telefoon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik eens kunnen proberen. Ze hebben een vestiging hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:25:
Mocht je nog eens in de buurt zijn van Enschede dan roep maar :)... Ben niet te beroerd om mijn Passport te showen :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat aanbod onhoud ik, maar ik denk dat het erg lang duurt voordat ik Enschede eens aandoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Mijn Lumia 830 is besteld. Enerzijds natuurlijk erg benieuwd naar dat toestel, anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ik straks mijn Z10 niet zal missen.... Helaas doen (met name) accuduur en spontane reboots hem de das om... Qua gebruik vond ik hem fantastisch. De 830 lijkt me absoluut een beter toestel, of BB OS te overtreffen valt, daar heb ik nog een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:25:
Op internet is dit een mooie site om het formaat van toestellen met elkaar te vergelijken. Als je in de markt bent voor een Android toestel kan de S4 wat zijn: http://www.phonearena.com...ort/phones/8490,6599,8854 Momenteel in de aanbieding bij Telfort. De M8 is inderdaad een klap groter omdat deze ook absurde schermranden heeft iets wat de S4 bijvoorbeeld niet heeft.

Zijn er hier mensen die eens hebben gemeten of de accuduur met 4G veel verbetering oplevert?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo van de Android toestellen, maar die website is wel erg handig voor als je formaten wilt weten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Edddd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:57:
Mijn Lumia 830 is besteld. Enerzijds natuurlijk erg benieuwd naar dat toestel, anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ik straks mijn Z10 niet zal missen.... Helaas doen (met name) accuduur en spontane reboots hem de das om... Qua gebruik vond ik hem fantastisch. De 830 lijkt me absoluut een beter toestel, of BB OS te overtreffen valt, daar heb ik nog een hard hoofd in.
Ook hier ben ik aan het overwegen om naar Windows Phone te gaan. Ik vind mijn Z10 erg goed...maar er zitten vervelende bugs in waardoor soms mobiel internet uitgeschakeld wordt. Bij het browsen wil de telefoon zich soms wel eens spontaan herstarten.

Maar vooral vervelend is korte accuduur. De telefoon moet halverwege de dag vaak weer aan de lader.
Op zich is de standby tijd via wifi nog wel redelijk maar zodra de telefoon van mobiel internet gebruik maakt gaat het hard.

Ik ben trouwens een 730 aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2024
breaky73 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:53:
[...]

Ook hier ben ik aan het overwegen om naar Windows Phone te gaan. Ik vind mijn Z10 erg goed...maar er zitten vervelende bugs in waardoor soms mobiel internet uitgeschakeld wordt. Bij het browsen wil de telefoon zich soms wel eens spontaan herstarten.

Maar vooral vervelend is korte accuduur. De telefoon moet halverwege de dag vaak weer aan de lader.
Op zich is de standby tijd via wifi nog wel redelijk maar zodra de telefoon van mobiel internet gebruik maakt gaat het hard.

Ik ben trouwens een 730 aan het overwegen.
Ik denk dat je een security wipe moet gaan overwegen, en het OS er opnieuw op moet gaan zetten.
Is (helaas) bekend dat er bij de upgrade van 10.2.xx naar 10.3.xx sommige gebruikers problemen ervaren.

Ik haal met gemak een gehele dag, met veel bellen/appen/mailen. Ook ervaar ik geen spontane reboots. Heerlijk en fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal nergens geen last van wat betreft reboots of een langzaam toestel. Batterijduur is voor mij goed. Gaat in de nacht aan de lader en kan tot de avond gemakkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Quaz schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat je een security wipe moet gaan overwegen, en het OS er opnieuw op moet gaan zetten.
Is (helaas) bekend dat er bij de upgrade van 10.2.xx naar 10.3.xx sommige gebruikers problemen ervaren.

Ik haal met gemak een gehele dag, met veel bellen/appen/mailen. Ook ervaar ik geen spontane reboots. Heerlijk en fijn toestel!
Hmmm apart. Als ik de telefoon met rust laat en zoveel mogelijk van WiFi gebruik maak dan gaat ie wel een tijdje mee. Zoals gisteren (Zondag) was ik bijna de hele dag thuis en heb de telefoon erg weinig hoeven te gebruiken. Ook weinig mails gehad en mischien 2 belletjes max. En toch heb ik de telefoon 's avonds weer op moeten laden, anders wekt ie mij 's morgens niet meer op.

Maar maak ik gebruik van mobiel internet of gebruik ik de browser dan holt de batterij achteruit en dan moet ie echt 's middags alweer aan de lader.

Gisteren ook weer een spontane shut-down en een paar keer dat mobiel internet uitgeschakeld was (met de melding dat mijn simkaart niet compatible is)

Voor de rest is het een erg fijn toestel. Maar ik heb nu toch al een aantal keer een security wipe moeten doen om rare bugs weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Afgelopen maandag hotspot vergeten uit te zetten, telefoon was binnen 2 uur leeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu wel te merken dat sommige menu's langamer worden. Hoe kan ik een volledige back up maken zodat ik niet alles hoef te herinstalleren? Wil alles er opnieuw opzetten qua OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:36:
Ik begin nu wel te merken dat sommige menu's langamer worden. Hoe kan ik een volledige back up maken zodat ik niet alles hoef te herinstalleren? Wil alles er opnieuw opzetten qua OS
BlackBerry link. Met android apps heeft die soms wel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, maar dat heb ik er wel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij jullie ook zo dat je veel Android permissies niet kunt uitzetten omdat het schuifje altijd op 'aan' staat (grayed out) in tegenstelling tot fel blauw van schuifjes die wel kunnen bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:59:
Is het bij jullie ook zo dat je veel Android permissies niet kunt uitzetten omdat het schuifje altijd op 'aan' staat (grayed out) in tegenstelling tot fel blauw van schuifjes die wel kunnen bewegen?
Ik gebruik Advanced Permission manager.
Om het 'Malware'-gedrag uit APK's te slopen nog voor ik de APK's installeer.

Afbeeldingslocatie: http://fs01.androidpit.info/userfiles/4774964/image/AndroidPIT-Advanced-Permission-Manager.jpg

Nadeel is wel, dat als je sommige APK's 'te veel' ontmanteld van hun gedrag, dat ze dan niet werken, maar meestal haal je de helft van de bevoegdheden er wel uit zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Laatst online: 06-06-2024
Vreemd genoeg had ik na een dag autorai nog meer dan genoeg batterij....

maar inderdaad die batterijduur is echt achterlijk, en die random reboots zijn ook continue. Vaak zat dat ik ff kijk of ik nog berichten heb en dan mag ik mn pincode invoeren.

moet wel zeggen dat ik ondertussen zo gehecht ben aan bepaalde BB functionaliteiten (Hub, profielinstellingen, agenda), dat t lastig wordt om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Sinds een paar dagen de IPhone in bezit. Accuduur is heerlijk 😃. Wat een verademing!

De homeknop daarentegen is erg wennen. Om mee te werken sowieso. De aaifoon is echt prettig hoor, maar die Z10 is qua gebruik toch net een stap fijner, makkelijker. Zal deels gewenning zijn, maar ik mis hem toch een beetje... Behalve accu en reboots dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hebben jullie ook vaak last dat web.whatsapp.com je telefoon niet kan bereiken? Ik heb het idee dat BB10 de verbinding stopt wanneer je scherm lockt, om stroom te besparen. Maar dan nogal random met hoe snel hij dat wel of niet doet. Dat is natuurlijk niet handig wanneer je op je PC lekker aan het whatsappen bent. Soms werkt het, zit ik midden in een gesprek, en wil er ineens niets meer verzenden/ontvangen. Tot ik mijn telefoon unlock en via de hub het gesprek open. Dan is er ineens weer verbinding tussen PC en Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel sterk gehecht aan het formaat van de Z10. De randen zijn dan wel te groot voor het scherm formaat maar toch. Telefoons tegenwoordig zijn zoveel groter, vooral ook de goed betaalbare telefoons als een Moto G en Lumia 640.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 02:08:
[...]

Ik gebruik Advanced Permission manager.
Om het 'Malware'-gedrag uit APK's te slopen nog voor ik de APK's installeer.

[afbeelding]

Nadeel is wel, dat als je sommige APK's 'te veel' ontmanteld van hun gedrag, dat ze dan niet werken, maar meestal haal je de helft van de bevoegdheden er wel uit zonder problemen.
Bedankt voor de tip ik ga deze app eens nader bekijken.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb inmiddels helaas geen Z10 meer, maar nog wel wat spullen, ik hoop dat een crosspostje voor het goede doel wordt getolereerd.

Aangezien mijn Blackberry Z10 is overleden wil wel een wat spul per post wegdoen tegen het doen van een gift ter hoogte van ten minste het porto aan een goed doel van eigen keuze (uitgesloten de tweaker zelf):

1 accu: Blackberry LS1
2 hoesjes:
[list]
Blackberry Z10 Leather Pocket
• Melkco, ik meen BBBZ10LCJT1BKCV
[/list]
2 Mobilize screen protectors (clear)

Allemaal (behalve het Melkco hoesje) wel gebruikt maar ɪᴍʜᴏ en vziw nog in goede staat. Het ligt al een tijdje omdat ik na het onverhoopt nogmaals overlijden van mijn Z10 even heb overdacht om nog een exemplaar te nemen of toch niet.

Het porto zal ik zo laag mogelijk houden, alles past door de brievenbus en weegt niet al te veel. (verzendpunt in NL, dus vrees niet voor paketten per UPS Worldwide Express vanuit Qarağandı).

De boel is weggegeven, als het goed is hebben twee doelen waar ikzelf niet zo snel aan zou doneren nu wat ontvangen, heel leuk. En iemand heeft hopelijk weer iets aan de spullen, dat is ook niet onbelangrijk.

[ Voor 88% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:45
Zoals velen hier in dit topic (wellicht dat alleen klagende gebruikers van zich laten horen), ben ik ook van plan de Z10 te droppen.

Ondanks in eerste instantie lyrisch te zijn en het toestel zelfs een review waard vond, bezorgt het mij op dit moment enkel hoofdpijn.

Ondertussen ben ik aan mijn vierde(!) Z10 bezig. Alle voorgaande zijn omgeruild door de webshop met verschillende defecten. De eerste had een kapotte proximity sensor waardoor het touchscreen tijdens bellen niet lockte. Tweede toestel had connectieproblemen met zowel wifi als netwerk en daarnaast ook vreemd hoog CPU gebruik. Derde toestel liet spontaan een blauw scherm (ja, een BSOD) zien tijdens browsen, met een drietal (halfblauwe) reboots op een rij waarna het toestel compleet dood was.
Mijn huidige/vierde toestel heeft ook dagelijks reboots én een powerbutton die niet/half/vreemd reageert.

Ik ben dus helemaal klaar met de Z10, hoe enorm fijn ik de Hub, multitasking en het toetsenbord ook vind. Ook dit toestel gaat dus richting de webshop. Ik ben benieuwd of ik (na vier keer) toch een vergelijkbaar alternatief kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het is de eerste telefoon waar ik langer dan een jaar mee rond heb gelopen. Ik herken mij niet in de problemen die andere ervaren. Alleen de Wi-Fi die af en toe rot doet maar met het aan uit switchen van Wi-Fi in quick settings is dat zo opgelost. Met een nieuwe accu en hoesjes van begintmeta denk ik dat ik er toch nog wel een jaar (misschien nog wel twee) mee rond blijf lopen. Hij ziet er goed uit, is snel genoeg als je het opstarten achterwege laat, de ondersteuning voor Android is fijn. Voor mij nog altijd een erg fijne telefoon!

Vervelend te horen dat andere wel veel problemen hebben! Hopen dat de webshop coulant is en idd een ander toestel aanbied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de Z10 fijn vonden maar net niet goed genoeg en de Z30 te lelijk vinden.

De BlackBerry Leap is een erg fijn toestel!
Mijn broertje heeft hem als vervanger voor de Z10 en is er erg enthousiast over :)
Ook is het toestel erg mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat is er precies beter aan de Leap? Volgens mij alleen de batterij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hm, erg vreemde issue dat ik nu heb.

Wanneer ik bel (of gebeld wordt) dan werkt de microfoon nauwelijks, de ontvanger hoort nauwelijk iets.
Als ik de speaker mode aanzet dan is alles prima en met headset werkt het (natuurlijk) ook prima.

Er zijn er nog die dit probleem hebben als ik het probleem google, maar een echte fix is er blijkbaar niet direct voor. Ook niet direct zin om de phone terug te sturen (onder garantie weliswaar)..

Wordt er een andere mic gebruikt bij speakermodus misschien?
Weet iemand hoelang een RMA hiervoor zou duren?

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 30-05-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Ik kan je niet helpen bij je probleem, maar een RMA duurde bij mij ongeveer drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel na een factory reset dat het geluid tijdens het bellen blikkerig klinkt. Ook dat als je gebelt word en je gebruikt trilstand dat hij nog twee keer door trilt nadat je opgenomen hebt. Kan je drie keer je naam zeggen :) Ik had die reset nooit moeten doen.

Eigenlijk durf ik het niet te zeggen, maar zou een reset jou niet van het probleem kunnen afhelpen? Als ik het zo lees zit het in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ging ik op 50% acculading Netflix video van ongeveer 1 uur kijken. Toen ik klaar was zat er nog maar 2% acculading in :').

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:20:
Gisteren ging ik op 50% acculading Netflix video van ongeveer 1 uur kijken. Toen ik klaar was zat er nog maar 2% acculading in :').
Dat ga je inderdaad niet meer redden op de Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Tot op heden de 10.3.2 update nog niet mogen ontvangen op mijn z10, iemand die deze al wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet, heb als provider T-Mobile en die pusht volgens mij de updates met een enorme vertraging. Sowieso vind ik het gek dat ik afhankelijk ben van een provider terwijl ik een unlocked device heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:22:
Ik ook niet, heb als provider T-Mobile en die pusht volgens mij de updates met een enorme vertraging. Sowieso vind ik het gek dat ik afhankelijk ben van een provider terwijl ik een unlocked device heb.
hij is ook nog niet beschikbaar via blackberry link, dus nog niet uitgerold misschien?

Update:
ja, eerst alleen in de VS, rest van de wereld volgt binnen enkele weken.
bron: http://news.softpedia.com...y-10-Devices-484634.shtml

[ Voor 20% gewijzigd door Opazo op 18-06-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die Instagram gebruiken? Sinds ik ben ingelogd op Instagram lijkt het alsof de accu nog sneller dan normaal leeg gaat. Ik heb de normale Instagram app van Android en iGrann. Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik het fijnste vindt :). Wat zijn jullie ervaringen qua accugebruik?

Wat ik overigens een hele irritante functie vindt is het knipperende rode lichtje bij 10% of minder acculading. Erg vervelend om op die manier te moeten browsen in het donker of nog even het laatste stukje van een filmpje te moeten afkijken.

Zijn er overigens nog wel mensen die de Z10 gebruiken :??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik mijn Z10 dagelijks.
Ik kan niks zeggen over Instagram. Ben geen gebruiker er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 11:15
Gebruik mijn Z10 ook nog altijd, wacht op de slider. Het klopt dat met de Android versie het batterijgebruik wat meer is, maar dit zullen zo goed als alle android apps hebben. Ik zelf gebruik geen Instragram voor de goede orde, maar ken wel mensen met een Leap die de Android versie draaien.

Ik vind het juist fijn dat die dat doet, grote kans dat ik anders vergeet van oja mijn accu was bijna leeg en dat ik dus vergeet op te laden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 00:38:
Zijn er mensen die Instagram gebruiken? Sinds ik ben ingelogd op Instagram lijkt het alsof de accu nog sneller dan normaal leeg gaat. Ik heb de normale Instagram app van Android en iGrann. Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik het fijnste vindt :). Wat zijn jullie ervaringen qua accugebruik?

Wat ik overigens een hele irritante functie vindt is het knipperende rode lichtje bij 10% of minder acculading. Erg vervelend om op die manier te moeten browsen in het donker of nog even het laatste stukje van een filmpje te moeten afkijken.

Zijn er overigens nog wel mensen die de Z10 gebruiken :??
Even uitzetten dat hij niet op de achtergrond draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer die nieuwe 10.3.2 update hier uitkomt? Is toch al ruim een maand onderweg!

[ Voor 7% gewijzigd door EdGnoj op 18-07-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15
my z10 reboots zichzelf als ik er iets te ruw mee omga of knelt in mijn broek.
hmmm...toch maar even garantie claimen nu het nog kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:12:
my z10 reboots zichzelf als ik er iets te ruw mee omga of knelt in mijn broek.
hmmm...toch maar even garantie claimen nu het nog kan
Dat doet die van mij ook sinds afgelopen week. Twee keer voorgekomen dat ik hem iets harder dan normaal wegleg en hop reboot. Ik heb geen garantie meer, maar als de Z10 dit niet te vaak doet vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:13
Het lijkt erop dat de contactpunten met de accu op den duur gewoon slechter worden. Ik had met min oude Z10 aleen stuk karton er tussen gepropt. En dat hielp aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
TDCCBB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:48:
Het lijkt erop dat de contactpunten met de accu op den duur gewoon slechter worden. Ik had met min oude Z10 aleen stuk karton er tussen gepropt. En dat hielp aanzienlijk.
thx
geprobeerd met een stukje van mijn simkaart omhulsel
werkt perfect. reboots zijn weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik ook doen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:13
Gewoon die oldskool Nokia 3210 technieken, werken nog steeds. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Als er een opvolger van de Z10 met laag batterij verbruik uit zou komen zou ik die gelijk kopen.
Maar nu begin ik de korte batterijduur echt irritant te vinden.
Gemiddeld haalt de Z10 12 uur op een lading. Idle verbruikt ie 7-8% per uur wat gewoon belachlijk veel is.

Ik heb ondertussen trouwens wel geprobeerd te switchen naar een Android telefoon, maar ja, de Z10 typt gewoon beter. Vooral de taalondersteuning is bij Blackberry gewoon super. Ik kan in het Engels en Nederlands typen zonder te hoeven switchen naar een andere taal.

Ik heb verschillende keyboards op Android geprobeerd maar het is het gewoon allemaal net niet... :(

Zucht...wat moet ik doen. Ik heb een powerbank maar dat vind ik ook irritant om mee rond te lopen.. (first world problems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
breaky73 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 04:21:
Als er een opvolger van de Z10 met laag batterij verbruik uit zou komen zou ik die gelijk kopen.
Gemiddeld haalt de Z10 12 uur op een lading. Idle verbruikt ie 7-8% per uur wat gewoon belachlijk veel is.

Ik heb ondertussen trouwens wel geprobeerd te switchen naar een Android telefoon, maar ja, de Z10 typt gewoon beter. Vooral de taalondersteuning is bij Blackberry gewoon super. Ik kan in het Engels en Nederlands typen zonder te hoeven switchen naar een andere taal.

Ik heb verschillende keyboards op Android geprobeerd maar het is het gewoon allemaal net niet... :(

Zucht...wat moet ik doen. Ik heb een powerbank maar dat vind ik ook irritant om mee rond te lopen.. (first world problems)
http://www.mpjbattery.com...ry-bb10-z10-ls1-l-s1.html

dit iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:20
Of misschien een tweedehands Z30? Zag er net een op Vraag&Aanbod voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Zo'n extended batterij lijkt me wel wat. Bedankt voor de link! Al zou ik graag zien dat het idle gebruik onder 3g wordt aangepakt. Vraag me dus af of dit ook bij andere Blackberry telefoons is, zoals bijvoorbeeld een Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
breaky73 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:21:
[...]
Al zou ik graag zien dat het idle gebruik onder 3g wordt aangepakt. Vraag me dus af of dit ook bij andere Blackberry telefoons is, zoals bijvoorbeeld een Passport.
Dit kan mogelijk ook aan je provider liggen. Ze hebben natuurlijk de 3G in frequentie omhoog gedaan om ruimte te maken voor LTE.
Hollandsnieuwe (Vodafone) heeft 3G op 2100MHz zitten. Tja dan heb je helaas veel demping in je signaal.
Helaas heeft HN nog geen 4G. Wat dat zou mogelijk wel kunnen schelen in idle verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
breaky73 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 04:21:

heb het ook even voor je getest.

2 uurtjes idle op 3G ( simpel/tmobile)
6% accu gebruik

alleen whatsapp/facebook/gmail/2 games gesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Ik woon niet in Nederland en heb dus de Aziatische versie van de Z10 met omap chipset. Die kan natuurlijk een iets hoger gebruik hebben op 3g dan de qualcomm versie. Verder zijn alle 3g netwerken hier op de 2100 band. WiFi is een stuk beter qua gebruik maar gewoon niet overal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Zo'n extended batterij lijkt me wel wat. Bedankt voor de link! Al zou ik graag zien dat het idle gebruik onder 3g wordt aangepakt. Vraag me dus af of dit ook bij andere Blackberry telefoons is, zoals bijvoorbeeld een Passport.
Heb deze thuis liggen, maar raad het je af om hem te kopen. Is echt een enorme unit achterop de telefoon en de kunststof kwaliteit van het nieuwe achterkapje is erg matig. Als je wat meer foto's wilt hebben kan ik die wel maken.

Mocht je hem wel willen kopen dan is hij hier goedkoper te krijgen ($24).

[ Voor 21% gewijzigd door Micha op 25-07-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]

Hier een BlackBerry Leap op 3G Telfort, na 2 dagen normaal gebruik nog 44% batterij over. Wat bij elke telefoon is, 3G heeft een kortere range en is dus meer je verbinding in stand te houden. Zowel 2G en 4 G gaan hier zuiniger mee om. Zelf zit ik voor 70% op Wi-Fi wat mogelijk ook zorgt dat de batterij zo lang meegaat. En de capaciteit van de Leap battery is 2800 mAh..!
Per provider zijn er natuurlijk ook verschillen, 3G van Vodafone zorgt in delen van midden Nederland ook voor battery drain :(

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom bluetooth niet werkt op de Z10? Ik kan hem niet pairen met mijn headset, radio, parrot. Kan ik ergens profielen verwijderen op de Z10? Want pairen lukt helemaal nergens meer mee terwijl dit voor de laatste twee updates vlekkeloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:40:
Iemand een idee waarom bluetooth niet werkt op de Z10? Ik kan hem niet pairen met mijn headset, radio, parrot. Kan ik ergens profielen verwijderen op de Z10? Want pairen lukt helemaal nergens meer mee terwijl dit voor de laatste twee updates vlekkeloos werkte.
nooit problemen gehad.
en elke dag in mijn auto paired die weer automatisch.
factory reset proberen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:40:
Instellingen >Netwerk.. >Bluetooth >Aanzetten >Profiel x vasthouden, opties verwijderen?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen opgeslagen profielen. Ik zie wel het toestel van de buurvrouw, ik zal jullie de naam besparen tenzij je wilt lachen. Als ik mijn Plantronics M55 headset aanzet ziet mijn telefoon deze ook, maar koppelen wil niet.

Om nu een factory reset te doen gaat mij ook wat te ver. Ik moet dan alles weer terugzetten, en een reset heb ik twee maand geleden ook gedaan. Wat ik lees op de BB forums is dat er meer mensen problemen hebben gehad met Bluetooth na een update. Een oplossing kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:24:
Ik heb geen opgeslagen profielen. Ik zie wel het toestel van de buurvrouw, ik zal jullie de naam besparen tenzij je wilt lachen. Als ik mijn Plantronics M55 headset aanzet ziet mijn telefoon deze ook, maar koppelen wil niet.
Bluetooth aan, zichtbaar mag volgens mij op uit blijven. Zet je M55 aan, zolang deze rood wit flashed kan je 'm oppakken met je BB, klik anders gelijk op vernieuwen onderin de bluetooth settings. Je BB zoekt dan opnieuw. Een soort reset van je M55 is 6 seconden de aanneem toets ingedrukt houden, opnieuw pairen moet dan zeker lukken.

Lachen doen we hier graag, kom maar op met die naam! Het zal vast wel niet 'truttentrillertje' genoemd zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-07-2015 10:46 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:55:
De bt naam van mijn buurvrouw is 'Lady-Jummy'. Ze komt van de Antillen :) Ze is heel aardig, maar jummy vind ik te ver gaan :)

Hij doet het trouwens weer. Moest een reset doen van de headset. Toch vreemd aangezien deze het altijd deed. Zal met de update te maken hebben van de Blackberry.
De headset zal wel geen geldige string meer gehad hebben, volgens mij een beveiliging vanwege het automagisch pairen zonder pincode gok ik.

Ja, device of Wi-Fi namen.. mijn gast Wi-Fi: C:\virus.exe :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik heb mijn Leap als eerste BlackBerry ervaring nu pas 5 weken en ben het OS al heel snel gaan waarderen. En het device is ook echt top. Ben redelijk wat platforms gewend behalve Android en Chrome OS, maar OS10 went snel, jammer van het beperkte app aanbod, en ik weiger echt om via Amazon Android apps te gaan gebruiken, brrrr. :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon heb je ook niet nodig zolang er geen Google services nodig zijn, volgens mij. Dan kan je ze gewoon draaien. Ik ben niet app afhankelijk. Ik gebruik Dropbox, YouTube, Sygic navigatie, ABN, NU nieuws en een paar spelletjes die ik nooit speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat ze voor apps in de BB Store altijd zoveel geld moeten vragen. Er is 1 Chromcast YT app beschikbaar en die kost natuurlijk gelijk enkele euro's, voor Windows 8/RT is er zo'n app beschikbaar en die kost niets. Zelfde natuurlijk voor native Android, maar die hebben allemaal Google Play Services nodig en krijg ik dus niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit eens geprobeerd die Google Services aan de praat te krijgen via een BB forum. Lukte mij niet, maar bij anderen schijnt het wel te werken.

http://forums.crackberry....ies-lucky-patcher-947141/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat nog even te denken en misschien kun je met behulp van een remote desktop je laptop/desktop besturen vanaf je BB om zo je Chromecast aan te sturen :). Lijkt me de meest makkelijke oplossing. Ik heb sowieso geen zin om die hele stapel Google Play Services te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik dus ook geen zin en ben al snel afgehaakt. Nu gebruik ik ook niet zoveel apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu TightVNC op laptop en RealVNC Android op de Z10. Hier gelijk even een topic gemaakt, misschien hebben mensen er wat aan :) http://forums.crackberry....hromecast-remote-1031354/ Je kunt natuurlijk ook met Teamviewer werken, maar ik vind een externe connectie niet wenselijk. Daarnaast als je Windows 8.1 Pro of hoger hebt kun je Microsoft Remote Desktop gebruiken. Alleen zullen de meeste mensen Windows 8.1 hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opazo
Iemand anders wel eens meegemaakt dat de Z10 spontaan uitvalt en weer opstart als je de telefoon bijvoorbeeld gewoon uit je broekzak haalt of op tafel neergooit ?

Indien ja: oplossing voor mij was om een stukje papier tussen de onderkant van de batterij en de batterij houder te doen zodat de batterij contactpuntjes beter verbinding maken.

tip van : http://supportforums.blac...rting/td-p/2792531/page/3

Zijn blijkbaar meer mensen die er last van hebben ...

Ik weet het, een vreemde oplossing 8)7 , maar werkt perfect, geen last van spontane reboots meer.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste