Naar mijn mening, m.b.t. batterijbesparing is juist 2g + wifi het meest effectief.
Het helpt als je wifi uitzet als je het voor langere tijd niet gebruikt, dit geld nu helemaal met overal die Ziggo hotspots, daar probeert hij steeds verbinding mee te maken als hij eentje tegen komt.
2G is echter wel (stukken) langzamer dan 3G en daarom is het soms handiger om 3G te gebruiken
als je juist veel wilt gaan browsen of maps gaat gebruiken.
Oh en je brightness helemaal omlaag zetten en de screen time-out verkorten helpt ook enorm
aangezien het scherm gemiddeld genomen, op spellen en dergelijke na, het meeste van de accu verbruikt.
Met betrekking tot Google Maps, zijn er versies die het doen, echter ligt dat voor een groot deel aan Google.
Zo hebben zij Google Play Services als vereiste doorgevoerd in hun Youtube app, deze werkt dus niet
tenzij je dat weer via een omweg gaat proberen te installeren.
Als alternatief is er de native Maps app, of de betaalde Mireo Don't Panic.
Daanaast kan je bijvoorbeeld ook Waze sideloaden en uitproberen en zijn er nog wel een aantal opties.
Daarnaast is er een grote kans op verbeterde app ondersteuning vanaf 10.3 aangezien bijvoorbeeld de Ziggo TV app wel werkt met de daarbij geleverde Android Player.
Ook ga ik er vanuit dat de Z10 nog minimaal een jaar ondersteuning gaat krijgen, dit omdat ze binnenkort de Z3 gaan uitbrengen in o.a. Indonesie. Deze zal lagere specs krijgen dan de Z10, en het zou wel heel dom zijn van BB als de software daarvoor meteen EOL is. Daarnaast kan de Z3 ervoor zorgen dat het OS alleen maar beter gaat draaien op snellere hardware dan de Z3, Alhoewel nog afwachten is hoe smooth het op de Z3 draait natuurlijk. Daarnaast gaf BB in het verleden vaak nog een OS upgrade mogelijkheid naar 1 nieuwere OS.
Zo konden bepaalde telefoons van BBOS5 naar BBOS6 en sommige van 6 naar 7.
APP / DEV support en het financiële plaatje bij BB zelf maken mij meer zorgen.