Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er hier ook iemand telegram op zijn z10? Ik heb zowel bij de unofficiele bb versie als bij de officiele via snap een ontzettende battery drain. (40% in 4-5 uurtjes oid).

Ik draai sw versie .2102 en os versie .2141 met snap 2.0.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:50:
Gebruikt er hier ook iemand telegram op zijn z10? Ik heb zowel bij de unofficiele bb versie als bij de officiele via snap een ontzettende battery drain. (40% in 4-5 uurtjes oid).

Ik draai sw versie .2102 en os versie .2141 met snap 2.0.0.2.
Ik niet, je hebt toch BBM? Breng je vrienden/familie daar maar naar toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:51:
[...]

Ik niet, je hebt toch BBM? Breng je vrienden/familie daar maar naar toe :D
Tja. Ik heb toen BBM gehypet toen de kleine telegram bubble er was maar dat heeft niet echt mogen baten. 1 van de 400 vrienden zit er op. Zelfs de oud blackberry gebruikers hebben het niet.

Inmiddels zijn er een aantal groepschats op telegram die ik niet wil missen...maar misschien heeft iemand een port of instelling gevonden waardoor de drain ophoudt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@thommy4 Tja het is gewoon een Andoird app port.
Eigenlijk moet iemand deze omzetten naar echte BB code.
Dan kan je precies krijgen wat Whatsapp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 10:14
A4553 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:49:
Weet iemand hoe dit aan de praat gekregen kan worden op de Z10? Bij mij geeft hij aan de dat app is gestopt zodra die opstart. Ik krijg - behalve een zwart scherm met pijltje linksonder - niets te zien.
Je hebt http://crackberry.com/app...services-error-blackberry << dat nodig.

APK's downloaden, eerst Play Services installeren, daarna Play Store. Daarna moet Smash Hit het doen. Bij mij werkt hij nl. vlekkenloos.

Zeg maar als je er niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:11:
[...]

Tja. Ik heb toen BBM gehypet toen de kleine telegram bubble er was maar dat heeft niet echt mogen baten. 1 van de 400 vrienden zit er op. Zelfs de oud blackberry gebruikers hebben het niet.

Inmiddels zijn er een aantal groepschats op telegram die ik niet wil missen...maar misschien heeft iemand een port of instelling gevonden waardoor de drain ophoudt. 8)
De Unofficial Telegram via Snap lijkt niet te drainen _/-\o_ . Ik kom er op terug als het ijdele hoop blijkt.

Nu ik Telegram niet meer open heb staan is mijn battery life verbeterd van 12 uur naar 24+ uur. De drain was niet te zien in de statistiekjes maar verhoogt waarschijnlijk gebruik van systeem, standby en andere zaken. Dus telegram niet open laten staan, welke versie dan ook is mijn advies.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:58:
...
je kan ook via een MS server of gewoon windowns werken en outlook koppelen aan outlook.com dan kun je contacten, email, taken en agenda synchroniseren en je kan binnenkort ook cloud dienst nemen via Blackberry waarbij je allerlei dingen net als BES kan beveiligen en zelf beperkingen kan opleggen. .
Ik heb geen MS server/exchange server, maar een SOGo server. Ik heb net in de BB10.2.1 simulator een beetje zitten spelen met verschillende mogelijkheden, ActiveSync was helaas niet OK, maar dat ligt denk ik vooral aan de nog niet complete ontwikkeling van SOGo ActiveSync. CalDAV was werkbaar, alleen herkent de BB gedelegeerde agenda's niet als schrijfbaar, dus dat is wel een minpuntje... anders denk ik dat IMAP+CalDAV/CardDav prima zou werken.

Heb je meer info over die clouddiensten van Blackberry? Dat zou ook nog wel interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:42
stane schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:55:
[...]

Je hebt http://crackberry.com/app...services-error-blackberry << dat nodig.

APK's downloaden, eerst Play Services installeren, daarna Play Store. Daarna moet Smash Hit het doen. Bij mij werkt hij nl. vlekkenloos.

Zeg maar als je er niet uitkomt.
Bingo! Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:55:
[...]
Heb je meer info over die clouddiensten van Blackberry? Dat zou ook nog wel interessant kunnen zijn.
Bes 10 in the cloud - vermoed volledige uitrol september zie ook blackberry site.

http://nl.blackberry.com/...etting-started.html#tab-1

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stem mee voor Blackberry VS Motorola

http://www.technobuffalo....berry-z30-mobile-madness/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:01

t3q

Say yes to teq

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Zie nu dat de pol niet werkte als je tracking cookies blokkeert.
Met een andere browser wel gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 23:03
Nog noemenswaardige verbeteringen in deze release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:16:
[...]

Bes 10 in the cloud - vermoed volledige uitrol september zie ook blackberry site.

http://nl.blackberry.com/...etting-started.html#tab-1
Aha, een uitbreiding op de MS cloud dus eigenlijk, kan wel interessant zijn, maar voor mij toch wat minder. Ik had gisteren nadat ik een beetje was nagegaan of de BB10.2.1 simulator goed overweg kon met de groupware (SOGo) server hier in een opwelling maar een Z10 besteld, net gezien dat er kennelijk iets mis moet zijn gegaan met de bestelling& dat hij gecanceld is. Op zich niet erg, want ik heb net gezien dat de BB niet helemaal goed overweg lijkt te kunnen met ACLs op CalDAV folders, dus daar moet ik toch nog even naar kijken. Ik had ook even met Kolab getest, daarbij werkt ActiveSync prima (na een kleine modificatie om meerdere agenda's op een account mogelijk te maken) zoals het eruit ziet, tenminste zolang mail sync niet meegenomen wordt maar bijvoorbeeld per IMAP wordt gedaan.

Heeft iemand CalDAV met ACLs wel werkend (eventueel in combinatie met een andere server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
Heb een vraag over weergave telefoonnummers, en dan de juiste contact persoon.
Ik heb in me telefoonboek ook nr's beginnend met 06. Als er dan iemand beld wordt er +316 weergegeven, en herkent hij dus niet de juiste contact persoon. Is hier wat aan te doen (als laatste optie pas graag nr's in telefoonboek veranderen, want dit zijn er nogal veel).

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Grrrr... Z10 uit mijn handen laten vallen en die is een beetje ongelukkig terecht gekomen. Helaas een barst in het glas. Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. voor eind maart nog maar een reserve bestellen. Telefoon zakelijk, cashbakc privé en het toestel is praktisch gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rusky schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:13:
... (als laatste optie pas graag nr's in telefoonboek veranderen, want dit zijn er nogal veel).
Ik vermoed dat dat op zich makkelijk te scripten zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
begintmeta schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:05:
[...]

Ik vermoed dat dat op zich makkelijk te scripten zou moeten zijn.
Ik zou zeggen succes, breng me op de hoogte als je het hebt >:)
Of zou er zoiets al wezen?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je op de een of andere manier je contacten als vCard-bestand kan krijgen (ik weet niet of BB10 dat rchtstreeks kan doen voor het hele adresboek, even zoeken leverde in ieder geval een app op), is het min of meer een kwestie van search&replace.

Ik zie net dat BB 10 geen XMPP ondersteunt, en ik kan ook geen apps vinden, dat is toch wel jammer...

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 20-03-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Bij mij laat hij de beller ook niet altijd goed zien.

Ik heb de nummers standaard als +316 genoteerd en hierbij doet hij het soms wel goed maar soms ook niet.Het inkomende nummer geeft hij vaak ook weer met een spatie zoals +31 6xxxx wellicht dat het daar mee te maken heeft. Het blijft in ieder geval super frustrerend dat ik niet gelijk kan zien wie mij belt aangezien ik niet alle telefoonnummers kan onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat ik met een ander toestel in het verleden heb meegemaakt, is dat de inkomende nummers niet werden gekoppeld aan een bestaand contact met dat nummer, wanneer de contactpersoon tweemaal in mijn contacten stond. Kennelijk weet het toestel niet aan welke dan te koppelen. Begrijpelijk overigens. Het lijkt me sterk dat een 00316-notatie anders wordt geïnterpreteerd dan een 06-notatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb net ook maar een Z10 gehaald, ben benieuwd, vanavond eens kijken of het verschilt van de emulator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
Dit is de laatste versie van de Porsche Clock.
En zou werken t/m versie 10.2.1.2234
Zelf heb ik deze erop gezet met Sachesi-1.1.3

Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/12/cb-dongle.png?itok=NK-lQbGP

[ Voor 43% gewijzigd door Von Henkel op 21-03-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pff, de boel net eerder even vluchtig bekeken, blijkt nu ik hem wat verder heb ontdaan van plasticfolies etc dat er een dode pixel in zat, zal hem maar retourneren, want ik heb altijd de neiging me daar nopgal aan te storen... Komen pixeldefecten vaak voor bij dit type scherm/deze telefoon? Heb lang geen pixelfouten meer gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
begintmeta schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:36:
Pff, de boel net eerder even vluchtig bekeken, blijkt nu ik hem wat verder heb ontdaan van plasticfolies etc dat er een dode pixel in zat, zal hem maar retourneren, want ik heb altijd de neiging me daar nopgal aan te storen... Komen pixeldefecten vaak voor bij dit type scherm/deze telefoon? Heb lang geen pixelfouten meer gezien...
Ik heb in dit topic gezocht op 'pixel'.
Je bent de eerste het noemt.
Ik zou inderdaad contact opnemen met de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Wellicht een domme vraag: ik heb zojuist Nieuwe firmware: 10.2.1.2234 gedownload, uitgepakt en op mijn laptop opgeslagen. Hoe krijg ik dat nu op mijn Z10 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Hjtel schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 02:19:
Wellicht een domme vraag: ik heb zojuist Nieuwe firmware: 10.2.1.2234 gedownload, uitgepakt en op mijn laptop opgeslagen. Hoe krijg ik dat nu op mijn Z10 geïnstalleerd?
Het is geen domme vraag maar wel een van iemand die niet leest. Als je de tekst leest waar je ook de software vandaan had gehaald, dan had je het antwoord geweten.

http://forums.crackberry....-2234-all-devices-916026/

[ Voor 11% gewijzigd door DaveD1109 op 22-03-2014 06:50 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 23-03-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Done

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
10.3 leak voor de z10!!! Het is wel nog een erg vroege versie!! Damm BlackBerry 10 ontwikkeld zich sneller dan android en ios bij elkaar!

http://crackberry.com/os-1030140-leaks-out-blackberry-z10

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gezocht op "data" - maar kon zo 123 niets vinden.
Mijn vraag: ik heb de Z10 nu twee weken in gebruik, en ik kreeg opeens een sms dat ik nog maar 25% van mn bundel resterende had...

Is in 11maanden tijd nog nooit gebeurd met mn S4. En het zijn van die vage "bursts" aan verbruik - vooral 's nachts (is mijn vermoeden - ik heb het nog niet exact uitgeplozen) terwijl die aan de WiFi hangt! Maar exact dezelfde WiFi als mijn S4...

Ik las al dat ik in de blackberry world updates via mobile < 50mb kan uitzetten, dit ook gedaan. Eveneens diagnostische rapporten naar BB maar uitgezet.
Maar het blijft vreemd - en enigszins scary dat mijn 2GB er doorheen blaast (op 4G is dat zo gebeurd... 8-) ).

Iemand die hier ervaring mee heeft (BB10 op wifi, en dan toch data verstoken), of nog tips?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBCHEATER
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Hoe is het inmiddels met de batterijduur gesteld? Er zijn een hele hoop verhalen te vinden op het internet, de een zegt dat het bagger is en geen werkdag door komt, en de ander zegt dat hij juist bijna 2 dagen mee gaat. Ik begrijp dat de batterij duur in het begin veel minder was dan nu, maar dan alsnog vraag ik mij af hoe lang het mee gaat.

Ik gebruik mijn telefoon (iPhone 5) vrij veel, voor viber, whatsapp en af en toe Simpsons Tapped out. Daarnaast browse ik een redelijke hoeveelheid op mijn telefoon. Ga ik net zoals de iPhone 5 makkelijk de dag daarkomen? Of moet ik hem halverwege de dag al aan de oplader leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik ben zelf een matige gebruiker. Maar met de update 2141 en hoger gaat mijn batterij 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 07:37
Er zijn enkele leaks geweest die vrij slecht voor je batterij waren. Batterij werd heel heet en liep snel leeg. Vooral hitte is zeer slecht voor dit type batterijen begreep ik. Als je zoals ik niet snel doorhebt waardoor het komt verpest je je batterij, bij actief gebruik doet de mijne geen dag helaas. Een nieuwe orginele batterij vind ik ook weer zo duur, helemaal vergeleken met de prijs waarvoor je een compleet toestel koopt nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBCHEATER
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Maar komt dat dan omdat je batterij als het ware 'kapot' is, of zal dit met nieuwe batterijen ook zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Eigenlijk moeten accumetingen vergeleken worden in gebruik met dezelfde provider en data instellingen. Volgens mij is dat de de grootste oorzaak waarom mensen onderling zoveel verschillen waarnemen en waarom je niet 1op1 kunt vergelijken.

Andere instellingen spreken voor zich.

Helemaal beter als je de accuduur test met netwerk en data uit en wifi aan, dan kun je de impact nog beter bepalen. (wifi connectiviteit is natuurlijk ook weer een onnauwkeurigheid, maar denk minder impact dan netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:03:
Eigenlijk moeten accumetingen vergeleken worden in gebruik met dezelfde provider en data instellingen. Volgens mij is dat de de grootste oorzaak waarom mensen onderling zoveel verschillen waarnemen en waarom je niet 1op1 kunt vergelijken.

Andere instellingen spreken voor zich.

Helemaal beter als je de accuduur test met netwerk en data uit en wifi aan, dan kun je de impact nog beter bepalen. (wifi connectiviteit is natuurlijk ook weer een onnauwkeurigheid, maar denk minder impact dan netwerk).
Volgens mij werkt de overstap van data naar Wifi niet helemaal vlekkeloos (data blijft aan als wifi is verbonden/sommige applicaties gebruiken de data terwijl je op wifi bent is mijn vermoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
In jou geval zou het maar zo kunnen zijn als je al aan de 75% verbruik zit.
Ik heb het zelf nog niet ervaren van meet af aan, en dat is vanaf BB10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:16:
In jou geval zou het maar zo kunnen zijn als je al aan de 75% verbruik zit.
Ik heb het zelf nog niet ervaren van meet af aan, en dat is vanaf BB10.0
Dan hoop ik dat het te maken had met "send diagnostic's" en "blackberry world <50mb over wifi" instellingen. Heb jij die ook uit en aan (resp.) staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 07:37
GBCHEATER schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:40:
Maar komt dat dan omdat je batterij als het ware 'kapot' is, of zal dit met nieuwe batterijen ook zo zijn?
In mijn geval is mijn batterij gewoon defect, een nieuwe zal beter werken.

Ik heb kort achterelkaar 2 toestellen gemolt met één spelletje :) Zowel HTC One X en BlackBerry Z10 gingen niet meer aan (ik denk overhitting van de soc) na langdurig Iron Man te spelen :*) Huidige smartphones hebben veel kracht maar kunnen hun warmte niet kwijt als je de kracht ook echt langdurig gebruikt. Speel vooral geen 3D games tijdens het opladen dan wordt het echt te heet. Nadat mijn One X kapot was heb ik het bij de Z10 eigenlijk een beetje met opzet gedaan, had een diepe kras op het scherm en wilde een nieuwe :X Z10 was netjes omgeruild, One X nieuwe moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:30:
[...]

Dan hoop ik dat het te maken had met "send diagnostic's" en "blackberry world <50mb over wifi" instellingen. Heb jij die ook uit en aan (resp.) staan?
Send diagnostics doe ik nooit aan mee, welk OS dan ook.
BlackBerry World het ik groter dan 50MB over data uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
@ MNI2013:

Welke OS versie heb je? Als je op een versie van 10.2.1 zit heb je als het goed is ook de device monitor.
Als je hierbinnen eens naar Memory gaat, kan je op een app klikken, dan kan je ook zien wat de data verbruik is geweest over wi-fi en Mobile. Deze is wellicht niet 100% nauwkeurig maar als je al je apps bij langs gaat zou je denk ik wel moeten kunnen zien welke app of OS onderdeel de boosdoener is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaz
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb een probleem met mijn GPS. Wanneer ik Google Maps of Kaarten gebruik, dan wordt mijn GPS signaal niet gevonden. Dan moet ik een hard reset doen, en daarna wordt het gps signaal wel gevonden.

Heeft iemand hier ook last van?
Draai .2102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 05:58

SpamLame

niks

De sprong gewaagd en ook de Z10 bestelt. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die z10 gaat je bevallen, 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik kijk echt uit naar 10.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:56
Mede door dit forum besloten om net als SpamLame de sprong te wagen.
Twijfelpuntje blijft de accuduur, maar voor deze prijs kan er wel een extra accuutje bij :-)
Ben erg benieuwd naar wat er komen gaat.. Maar iedereen die er een heeft, is razend enthousiast dus moet goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Accuduur is voor mij persoonlijk echt prima en ik kom van een nokia e7 die echt dagen meeging.

Moet wel zeggen dat ik overdag bijna altijd wifi en anders 2g only aan heb staan. Met 2g heb ik edge snelheid ipv gprs en dit werkt prima voor mail ophalen en bbm/whatsapp.

Zit toch op werk dus geen noodzaak voor 3g of sneller.

Accu gaat bij mij zeker een volle 24 uur mee zo.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Ah ok thanks voor de tip. Zag in dit forum ook al een link naar een 2300 mAh accu, dat maakt het ook al weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typo het iphone keyboard dat standaard niet zo goed reviews heeft is begonnen om reviews en filmpjes te editen zodat het in hun voordeel is dat het een geweldig product is.

Zo hebben ze een review van crackberry ook zo gemaakt dat het positief is :)

De persoon (reviewer) zijn naam staat op de site en copyright van de review filmpje zijn geschaad en hij gaat een rechtzaak aanspannen en het lijkt me dat Blackberry die gaat betalen :)

http://crackberry.com/dea...ginal-and-not-your-edited

titel van de link : Dear Typo, if you're going to link to my review of your keyboard, please link to the original and not an edited version

Als je het artikel ook leest en reviews uitlatingen van het beste van de oude wereld en 2x zo snel typen dan op een iphone touchscreen dan is dat toch reclame voor Blackberry qwerty toestellen maar toch weten de zelfde media juist blackberry op gebied van qwerty compleet dood te verklaren vorig jaar. _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obama staat veel in het nieuws en ook omtrend het nieuws van het testen van LG/Samsung toestellen wat al meer dan 18 maanden aan de gang is blijft steeds terugkomen. Maar het was al gebleken dat dit nieuws niet klopte en daar was vorige week al gemeld dat dit standaard is en niets nieuws en dat men gewoon blackberry toestellen zal blijven gebruiken, mede ook omdat CEO van blackberry die zelfde ervoor ook bij Obame was geweest in het witte huis was het al raar nieuws.

Het witte huis heeft nu het volgende gemeld omdat het blijft doordreunen.

The Defense Department is currently in the process of issuing some of these non-BlackBerry devices to its employees. The White House Communications Agency, which handles the daily and emergency communications requirements for the president, is a part of the Defense Department — but the president’s office itself is not participating in any testing, the spokesman says said.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dubbelposten aub. Tevens is dit hier offtopic.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 26-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49
t3q schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:08:
Accuduur is voor mij persoonlijk echt prima en ik kom van een nokia e7 die echt dagen meeging.

Moet wel zeggen dat ik overdag bijna altijd wifi en anders 2g only aan heb staan. Met 2g heb ik edge snelheid ipv gprs en dit werkt prima voor mail ophalen en bbm/whatsapp.

Zit toch op werk dus geen noodzaak voor 3g of sneller.

Accu gaat bij mij zeker een volle 24 uur mee zo.
Ik neem nu de proef op de som door ook alleen 2g aan te zetten, maar ik gebruik overdag vrijwel alleeen wifi maar ik snap echt niet hoe je aan 24uur kan komen. Als ik hem om 07:00u van de lader trek, zit ik om 19:00u op iets van 30/40% en dan kan ik natuurlijk in theorie wel de ochtend halen, maar daar wordt de batterij niet beter van. Is natuurlijk ook heel veel over geschreven, misschien is de kwaliteit van die accu's niet bepaald stabiel, of blijft het niet vergelijkbaar omdat het gebruik van persoon tot persoon anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik haal soms 24 uur en soms niet. Zit bijna altijd op wifi.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@ebk7, ik had die ervaring ook. Het lijkt dat de accu bij het begin slecht is. Blijkbaar is de accu nieuw niet in top conditie. paar keer goed ontladen en laden helpt heel goed.
Verder heb ik de telefoon geüpdatet met een van de BETA versies. Hierin is de accuduur flink verbeterd.
OS 10.2.1.2228: http://forums.crackberry....fixes-discoveries-914616/
OS 10.2.1.2234: http://forums.crackberry....-2234-all-devices-916026/
Ik kan nu 2 dagen doen met me accu.
Data: Altijd aan 2G, Wifi alleen aan wanneer nodig.
Email: Active sync (2h interval.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet ik ook naar een Beta versie, ik haal de 14 uur soms niet eens en ben niet een hele zware gebruiker volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

ebk71 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Ik neem nu de proef op de som door ook alleen 2g aan te zetten, maar ik gebruik overdag vrijwel alleeen wifi maar ik snap echt niet hoe je aan 24uur kan komen. Als ik hem om 07:00u van de lader trek, zit ik om 19:00u op iets van 30/40% en dan kan ik natuurlijk in theorie wel de ochtend halen, maar daar wordt de batterij niet beter van. Is natuurlijk ook heel veel over geschreven, misschien is de kwaliteit van die accu's niet bepaald stabiel, of blijft het niet vergelijkbaar omdat het gebruik van persoon tot persoon anders is.
ik draai wel OS 10.2.1.2234, wellicht dat dit het verschil maakt.

Heb 2 mail accounts die om het uur synchroniseren, veel Wifi aan op het werk en thuis en anders alleen 2G, als ik ga browsen zet ik hem pas op 3G\4G want heb geen 3G nodig voor messaging of emails ontvangen.

Gisteren om 07:11 van de lader en nu nog 29% over, toestel controle zegt dat ik nog 23 uur batterij over heb.

En juist wel 'nachts gewoon aanlaten en niet aan de lader leggen, heb ik gister nacht ook gedaan, je ziet mooi hoe het toestel in idle gaat, data verbinding zet ik dan wel uit, hoef geen mails te ontvangen als ik slaap ;)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry Z10 best verkocht smartphone bij Coolblue _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-Qs72cdT5cM0/UzJ1WDdvjDI/AAAAAAAAAK0/E2b5Llfzdr4/s1600/z10+1.jpgas

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gisteren mijn BBZ10 ontvangen: mooi toestel!

Vraag:
Hoe stel ik in BBOS10 mail aliases in? (aka identities zoals in Thunderbird)
Dus 1 mail account met meerdere aliases: naam1@provider.com, naam2@provider.com etc.
Ik kan het nergens vinden en kom op BB fora alleen houtje-touwtje oplossingen tegen.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan zou een 'reply-from/with' keuze al veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Sinds gisteren trotse eigenaar van een Z10. Dit had ik - met of zonder cashback actie - 6 telefoons geleden moeten doen :-). Bij voorbaat excuses voor dit bericht met weinig nieuwswaarde, maar misschien trekt het de mensen die nog twijfelen over de streep. Nu alles lekker uitvogelen. OS werkt erg 'natuurlijk', (bijna) net zo lekker als bij de N9. Je hebt het zo onder de knie. Genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Leuk om te zien hoe iedereen het BB10 OS als zo fijn ervaart, zagen we BlackBerry maar meer in het nieuws met commercials enzo :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als het goed is heb ik binnenkort een Z10 met volledig werkend scherm... ik hoop het. I hoop wel dat BB BES10 wat makkelijker beschikbaar gaat maken, zonder BES kan je toch van best veel zaken niet echt gebruik maken, en de komende cloud BES ziet er op zich redelijk interessant uit, maar heeft toch wel wat minpunten. Ik ben ook benieuwd hoe de ontwikkelaars omgaat met een aantal zaken/bugs (m.n. gerelateerd aan CalDAV/CardDAV) die ik inmiddels per BES simulator heb ontdekt. Het OS is op zich wel heel interessant in ieder geval, en de interface is goed geschikt voor een telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 26-03-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij die net 5 maanden een S3 mini heeft kwam maandag met een Blackberry Z10 aanzetten tot mijn verbazing en had vanmorgen een vraag hoe hij ING erop kon krijgen. Ik heb hem meteen maar mijn mapje gegeven van apps uit de google store en hij kon naar downloaden en het emailen meteen installeren :).

Hij moest even wennen zonder home button maar hij vindt het super snel werken en moet nog even wat dingen uitzoeken maar wilde weg van zijn samsung want die was zo traag. achteraf super traag geeft hij aan. @work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:37:
Als het goed is heb ik binnenkort een Z10 met volledig werkend scherm... ik hoop het. I hoop wel dat BB BES10 wat makkelijker beschikbaar gaat maken, zonder BES kan je toch van best veel zaken niet echt gebruik maken, en de komende cloud BES ziet er op zich redelijk interessant uit, maar heeft toch wel wat minpunten. Ik ben ook benieuwd hoe de ontwikkelaars omgaat met een aantal zaken/bugs (m.n. gerelateerd aan CalDAV/CardDAV) die ik inmiddels per BES simulator heb ontdekt. Het OS is op zich wel heel interessant in ieder geval, en de interface is goed geschikt voor een telefoon.
Wat mis je dan zonder BES server? Ik kom niets tekort.. kan gewoon mijn IMAP mail en Google Calendar gebruiken. Ik heb niet de behoefte om mezelf verder restricties op te leggen of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 15:43
ik heb een dilemma jongens.
Ik wil graag de Z10 uitproberen, vanwege de €100 cashback actie. Mijn vorige toestellen het afgelopen jaar waren : Xperia Z (is doormidden gebroken ) , Moto G (nu in gebruik) , Galaxy S4 (teveel samsung crap en teveel fun phone ipv zakelijk)

Telefoon moet handzaam zijn zoals mijn moto g momenteel. Snelheid moet voldoende zijn. Google maps is een vereiste en accu moet de dag doorkomen.

Dus mijn vraag is na laatste blackberry update:
werkt google maps nu zonder sideload?
en accutijd is verbeterd heb ik al vernomen.

Hoe is snelheid vergeleken met de andere snapdragon cpu? Ik merk zelf niet zo significant verschil tussen een snap 400,600,800. Alles draaide vloeiend en mijn moto g vind ik op zich ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SonyEricsson schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:48:
werkt google maps nu zonder sideload?
Op mijn Q10 wel met een oudere versie van Google Maps. Ik ben nu net via Snap de laatste versie aan het downloaden, kijken of dat ook werkt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
Ook maar een Z10 aangeschaft, ben er tot nu toe blij mee :) Kom van een Lumia 900 af (als referentie).

Wel een aantal punten van kritiek;
- Ik heb zo nu en dan dat ik ongewild een link aanklik in de browser (tijdens het scrollen/vegen), voornamelijk op www.lifehacker.com komt tot vervelend vaak voor. Iemand anders die hier ook last van heeft?
- Ik kan in mijn Gmail geen berichten buiten mijn synchronisatieperiode zoeken, wat ik wel kon op de Lumia. Heb al gezocht maar blijkbaar is dit een missende functie, die overigens wel in de oudere BB versies zat.
- Ik mis de My Vodafone app in BB World, dus noodgedwongen de Android versie moeten installeren. Bij gebruik gemerkt wat een draak van een app dit is, enorm irritant in gebruik. Uiteraard ligt dit puntje vooral bij Vodafone zelf en niet de Z10 ;)

Batterijduur bevalt prima, 3 accounts in sync (waarvan 2 elke 30 minuten verversen, 1tje eenmaal per dag), Wifi en 3G beide altijd aan (behalve 's nachts: vliegtuigmodus). 's Avonds van de lader (+/- 22:00) volgende dag 's avonds (+/- 22:00) nog zo'n 20-30% over. Wel jammer dat de telefoon in vliegtuigmodus in zo'n 8 uur tijd toch 4-8% batterij verbruikt, mijn Lumia deed dit beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

Telefoon moet handzaam zijn zoals mijn moto g momenteel. Snelheid moet voldoende zijn. Google maps is een vereiste en accu moet de dag doorkomen.

Hoe is snelheid vergeleken met de andere snapdragon cpu? Ik merk zelf niet zo significant verschil tussen een snap 400,600,800. Alles draaide vloeiend en mijn moto g vind ik op zich ook prima.
Als ik hier mijn Nexus5, naast mijn Q10 leg. (zelfde soc als de Z10) voelt de blackberry 10 een stuk snappier aan. Het os lijkt lichter en sneller. Koud opstarten duurt wel (veel) langer.

Als je kijkt naar de snelheid van apps en de browser, is de Z10 volgens grootschalig onderzoek 3x zo snel als de android browsers, in de praktijk voelt hij ook veel sneller maar niet een factor drie.

De blackberry zal de meeste games met medium graphics spelen, en met moeite misschien een paar grafisch zwaardere games ook wel. Wat echt zware games betreft zal een SD800 wel veel beter zijn.

De Z10, heeft ook een betere processor dan de Moto-G, 2x zoveel RAM en dus een lichter os, dus het verschil ga je zeker merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76

Heb zelf hiervoor een Moto G gehad. Het is een ander 'handgevoel' met de Z10 maar ook prettig.
Toestel is lichter dan de Moto G (vond persoonlijk het gewicht van de Moto G prima).
Accuduur is niet te vergelijken denk ik. Heb de Z10 nu een dag dus kan daar geen oordeel over vellen.
Op een of andere manier 'vergeef' je het toestel de mindere accuduur.
En snelheid; ik merk geen verschil. Zoals ik al eerder aangaf, het OS van de Z10 werkt vloeiend. Ik vind het prettiger dan 4.4.2 bij de Moto G

[ Voor 35% gewijzigd door Flitz76 op 26-03-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 14:33
geekeep schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:56:
Ook maar een Z10 aangeschaft, ben er tot nu toe blij mee :) Kom van een Lumia 900 af (als referentie).

Wel een aantal punten van kritiek;
- Ik heb zo nu en dan dat ik ongewild een link aanklik in de browser (tijdens het scrollen/vegen), voornamelijk op www.lifehacker.com komt tot vervelend vaak voor. Iemand anders die hier ook last van heeft?
- Ik kan in mijn Gmail geen berichten buiten mijn synchronisatieperiode zoeken, wat ik wel kon op de Lumia. Heb al gezocht maar blijkbaar is dit een missende functie, die overigens wel in de oudere BB versies zat.
- Ik mis de My Vodafone app in BB World, dus noodgedwongen de Android versie moeten installeren. Bij gebruik gemerkt wat een draak van een app dit is, enorm irritant in gebruik. Uiteraard ligt dit puntje vooral bij Vodafone zelf en niet de Z10 ;)

Batterijduur bevalt prima, 3 accounts in sync (waarvan 2 elke 30 minuten verversen, 1tje eenmaal per dag), Wifi en 3G beide altijd aan (behalve 's nachts: vliegtuigmodus). 's Avonds van de lader (+/- 22:00) volgende dag 's avonds (+/- 22:00) nog zo'n 20-30% over. Wel jammer dat de telefoon in vliegtuigmodus in zo'n 8 uur tijd toch 4-8% batterij verbruikt, mijn Lumia deed dit beter.
Dit is dus ook mijn huidige probleem. Ik heb ook nog geen manier gevonden om dit te verbeteren. Crackberry al geprobeerd maar nog geen passende oplossing gevonden. En dit is best irritant omdat ik eigenlijk alle persoonlijke mail vanuit mijn telefoon verwerk. Maar ik blijf zoeken. Mocht ik een oplossing gevonden dan deel ik die hier ook uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 14:33
Tweaker626 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:35:
Gisteren mijn BBZ10 ontvangen: mooi toestel!

Vraag:
Hoe stel ik in BBOS10 mail aliases in? (aka identities zoals in Thunderbird)
Dus 1 mail account met meerdere aliases: naam1@provider.com, naam2@provider.com etc.
Ik kan het nergens vinden en kom op BB fora alleen houtje-touwtje oplossingen tegen.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan zou een 'reply-from/with' keuze al veel helpen.
Dit laatste is wel mogelijk. Wanneer je een mail opstelt even naar beneden vegen en van daar uit kun je het account kiezen vanwaar de mail verzonden moet worden.

(http://crackberry.com/top-10-tips-blackberry-10-e-mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:39:
[...]

Als ik hier mijn Nexus5, naast mijn Q10 leg. (zelfde soc als de Z10) voelt de blackberry 10 een stuk snappier aan. Het os lijkt lichter en sneller. Koud opstarten duurt wel (veel) langer.
.
Bij Android start het sneller op maar vervolgens wordt er nog van alles ingeladen zoals contacten, mappen, foto's, muziek wat ook een paar minuten duurt op een android. Bij Blackberry laad het toestel tijdens het opstarten alles in en zodra alles geladen is dan zal het toestel worden vrijgegeven zodat je direct in je hub kan of je muziek etc. wat bij android dan een laad balk geeft dat het toestel het geheugen aan het voorbereiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:39:
[...]

.
Bij Android start het sneller op maar vervolgens wordt er nog van alles ingeladen zoals contacten, mappen, foto's, muziek wat ook een paar minuten duurt op een android. Bij Blackberry laad het toestel tijdens het opstarten alles in en zodra alles geladen is dan zal het toestel worden vrijgegeven zodat je direct in je hub kan of je muziek etc. wat bij android dan een laad balk geeft dat het toestel het geheugen aan het voorbereiden is.

Dit is een keuze en het bevalt me wel en zet mijn toestel ook nooit uit.

2x dat is weird ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Ik heb hem bijna gekocht , maar toch nog een nachtje over slapen
paar redenen om hem wel te kopen:

1) 10.2.1 schijnt een heleboel nieuwe verbeteringen met zich mee te brengen (android jellybean runtime)
2 )HDMI display poort aangezien ik vaak powerpoint presentaties moet houden. Scheelt me weer laptop meenemen denk ik.
3) Hoewel accuduur niet zo lang is , is accu wel vervangbaar. Heb grote capacity accus gezien op abay
4) Micro sdcard slot en meer opslag
5) Uniek, ben altijd al van underdog phones geweest. Zo geweest met 1e gen Iphone/Tmobile G1, HTC hero/ WM 5.0 / Palm Pre 3.
6) OS 10.3 update komt eraan
7) voor €120 geen geld eigenlijk
8) mooie uiterlijk en zakelijke serieuze telefoon. Niet een 1001 iphone/galaxy ding

En de redenen om hem niet te kopen
1) Bang dat 10.3 laatste update zal zijn.
2) Geen verbetering tegenover Moto G en helemaal niet tegenover een S4
3) 4.2" net iets te klein is.
4) Dat alleen rond de 80% van android apps werken (niet zo heel groot probleem)
5) Hij nu razendsnel verouderd nu de Z30 uit is
6) Net als Palm OS / Windows Mobile een stille dood tegemoet gaat (hoop het niet)

[ Voor 3% gewijzigd door SonyEricsson op 27-03-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 15:26
SonyEricsson schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 01:41:

1) 10.2.1 schijnt een heleboel nieuwe verbeteringen met zich mee te brengen (android jellybean runtime)
2 )HDMI display poort aangezien ik vaak powerpoint presentaties moet houden. Scheelt me weer laptop meenemen denk ik.
3) Hoewel accuduur niet zo lang is , is accu wel vervangbaar. Heb grote capacity accus gezien op abay
5) Uniek, ben altijd al van underdog phones geweest. Zo geweest met 1e gen Iphone/Tmobile G1, HTC hero/ WM 5.0 / Palm Pre 3.
8) mooie uiterlijk en zakelijke serieuze telefoon. Niet een 1001 iphone/galaxy ding

6) Net als Palm OS / Windows Mobile een stille dood tegemoet gaat (hoop het niet)
Ik zit in hetzelfde schuitje en mij pro/cons zijn ook ongeveer gelijk.....

Aan de andere kant; 120 euro is niet veel geld voor deze telefoon, alleen ik heb nu een quadcore en vraag me af hoelang de Z10 nog mee kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
SonyEricsson schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 01:41:

8) mooie uiterlijk en zakelijke serieuze telefoon. Niet een 1001 iphone/galaxy din

28 maart worden er weer financiele cijfers bekend gemaakt en ik denk dat er wel vooruitgang is, maar nog steeds slechte cijfers. Ik denk dat BlackBerry nu in 2014 een mooie comeback gaat maken.

Ik zelf heb hem gekocht toen hij net uit was, dus volle mep moeten betalen en had hem graag na een jaartje ingeruild voor een Z30, maar ja :) Verder is het geen verbetering misschien qua snelheid op de Moto G en S4, maar als je de flow van het BB 10 OS hebt uitgeprobeerd wil je niet meer terug. Swipes icm Hub en het virtuele toetsenbord in één woord geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
en iemand al een antwoord op mijn google maps vraag ? :P
met 10.2.1?

anyway. Haal mijn z10 vanmiddag bij coolblue op :)

[ Voor 28% gewijzigd door SonyEricsson op 27-03-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bigs schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:35:
[...]

Wat mis je dan zonder BES server? Ik kom niets tekort.. kan gewoon mijn IMAP mail en Google Calendar gebruiken. Ik heb niet de behoefte om mezelf verder restricties op te leggen of wat dan ook :)
De device-management/provisioning is voor persoonlijk gebruik uiteraard wat minder interessant, maar s/mime (of is dat inmiddels ook mogelijk zonder BES, zou theoretisch geen probleem moeten zijn en lijkt een beetje een bizarre keue van BlackBerry te zijn) en protected instant messaging zouden wel algemeen interessante features kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 27-03-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ahja het is wel irritant dat Blackberry geen S/MIME toelaat zondes BES (tenminste in 10.1MR1 nog niet, daarna niet meer geprobeerd) is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is inderdaad nogal jammer, maar daarboven laat het ook een beetje zien dat BB toch een beetje neigt naar nare gedachtegangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch niet helemaal happy met mijn batterijduur. Wat kan mij nog helpen?

Ik heb Software versie 10.2.1.2102 en os-versie 10.2.1.2141.
Wifi: aan alleen wanneer nodig (heb nog FUP 3g dus stoken maar)
Data: 2 en 3g, ook alleen 2g geprobeerd maakt niet heel veel uit.
1x gmail als enige mail, om het uur synchronisatie
locatie uit
helderheid op een kwart van het schuifje
slide to unlock aan
ik sluit apps nooit (os moet daar zelf handig mee omgaan vind ik)
snap 2.0.0.2 met side-loads: mega, telegram, snapchat, ziggo tv, appie

Ik haal gewoon het eind van de dag vaak niet.

Zie onderstaaande screenshots, 33% drain in een nachtje. 8)7 :

*knip* graag een linkje in plaats van een enorm lange post met plaatjes.

Wat is btw het beste voor accuduur? WiFi aan als het kan zodat dataverbinding standy gaat of wifi uit en 2g?

help!

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 27-03-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@thommy4 Zie mijn oude post vDorst in "[BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie"
Updaten naar een Beta versie helpt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:53:
@thommy4 Zie mijn oude post vDorst in "[BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie"
Updaten naar een Beta versie helpt echt.
Dank voor je reactie.

Welke van die twee adviseer je (qua stabiliteit en toegevoegde accuduur) ? Of inmiddels een nog nieuwere? En krijg je dan nog OTA updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik draai nu al 2 weken OS 10.2.1.2234. Beide geven een goede accuduur. Van krap 1 dag naar makkelijk 1,5/2 dagen.
Ik denk niet echt dat het nog een Beta is. Je kan namelijk van beide ook al de simulator downloaden van BB site.
Er is een nieuwe Beta gelekt. 10.3. maar dat is echt een BETA.
Ik weet niet of je nog OTA's krijgt. Ze hebben niks meer vrij gegeven na de 10.2.1.2141.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
@ Thommy4

doet ziggo tv het bij jou? Laatste keer dat ik het probeerde kon ik nog steeds geen live tv kijken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, ik gebruik dat alleen als tv gids en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
SonyEricsson schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:43:
met 10.2.1?

Werkt prima op de Q10 via snap.
Maar wil wel je contactpersonen inzien, en je data uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

vDorst schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:22:
Ik draai nu al 2 weken OS 10.2.1.2234. Beide geven een goede accuduur. Van krap 1 dag naar makkelijk 1,5/2 dagen.
Ik denk niet echt dat het nog een Beta is. Je kan namelijk van beide ook al de simulator downloaden van BB site.
Ik weet niet of je nog OTA's krijgt. Ze hebben niks meer vrij gegeven na de 10.2.1.2141.
Precies, met 10.2.1.2234 is batterijduur echt goed te noemen, haal minimaal de volle 24uur.
Zie ook mijn posts een stukje terug voor mijn settings voor email en carrier.

Wo 6:52 van de lader en nu Do om 12:46 nog 35% en 18 uur prik volgens toestel controle.
Ik sluit de lader juist snachts niet aan als ik nog 60-40% heb, telefoon gaat makkelijk nog zat tijd mee hierop.

[ Voor 13% gewijzigd door t3q op 27-03-2014 12:50 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Ziggo tv werkt bij mij ook niet. Heb 10.2.1. Hij zegt de hele tijd niet beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 11:51
Ziggo tv zal ook zo blijven, deze app controleert of het een geroote android versie is of niet. Aangezien de BB10 android runtime geen officiële android versie is zal de ziggo app hem als geroot zien en het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 11:09
vDorst schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:22:
Dus welke country code's gebruik je dan voor die Sachesi; Country code 310 en carrier 260? En dan als bronbestand die Z10-file waar ze naar linken selecteren (nadat je een back-up hebt gemaakt that is) - en thats it?

Of moet ik eerst de nederlandse country code + carrier selecteren, en daarna die gedownloade file selecteren? Little confused.

eDIT:
Lezen is soms zo moeilijk
You will also need specific country and carrier codes for carrier that did release the update.
Look into this list, there's anything you need : https://en.wikipedia.org/w/index.php...e_country_code
MCC is the Country code; MNC is the Carrier code; Brand is the Carrier name.
Edit2:

En soms is het gewoon een .exe 8)7 :P :*)

[ Voor 18% gewijzigd door RzrBck op 27-03-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Laatst online: 23:04
SonyEricsson schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:43:
met 10.2.1?

Gebruik (mede n.a.v.) dit draadje een klein weekje de Z10. Kom van een S4, maar LCD gebroken en reparatie is duurder dan een nieuwe Z10 :X

Google maps via een browser (dus niet side load) om te navigeren in auto vond ik geen succes. Maar de standaard geïnstalleerde 'Maps' is prima voor navigatie in de auto. Misschien wel basic qua opties maar duidelijke graphics en straatnamen. wegen, etc. duidelijk aangegeven.

En ik gebruik de app 'battery Lover' om status te checken. Staan ook wel wat handige tips in.

[ Voor 6% gewijzigd door Jipsy op 27-03-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Naar mijn mening, m.b.t. batterijbesparing is juist 2g + wifi het meest effectief.
Het helpt als je wifi uitzet als je het voor langere tijd niet gebruikt, dit geld nu helemaal met overal die Ziggo hotspots, daar probeert hij steeds verbinding mee te maken als hij eentje tegen komt.
2G is echter wel (stukken) langzamer dan 3G en daarom is het soms handiger om 3G te gebruiken
als je juist veel wilt gaan browsen of maps gaat gebruiken.

Oh en je brightness helemaal omlaag zetten en de screen time-out verkorten helpt ook enorm
aangezien het scherm gemiddeld genomen, op spellen en dergelijke na, het meeste van de accu verbruikt.

Met betrekking tot Google Maps, zijn er versies die het doen, echter ligt dat voor een groot deel aan Google.
Zo hebben zij Google Play Services als vereiste doorgevoerd in hun Youtube app, deze werkt dus niet
tenzij je dat weer via een omweg gaat proberen te installeren.
Als alternatief is er de native Maps app, of de betaalde Mireo Don't Panic.
Daanaast kan je bijvoorbeeld ook Waze sideloaden en uitproberen en zijn er nog wel een aantal opties.

Daarnaast is er een grote kans op verbeterde app ondersteuning vanaf 10.3 aangezien bijvoorbeeld de Ziggo TV app wel werkt met de daarbij geleverde Android Player.

Ook ga ik er vanuit dat de Z10 nog minimaal een jaar ondersteuning gaat krijgen, dit omdat ze binnenkort de Z3 gaan uitbrengen in o.a. Indonesie. Deze zal lagere specs krijgen dan de Z10, en het zou wel heel dom zijn van BB als de software daarvoor meteen EOL is. Daarnaast kan de Z3 ervoor zorgen dat het OS alleen maar beter gaat draaien op snellere hardware dan de Z3, Alhoewel nog afwachten is hoe smooth het op de Z3 draait natuurlijk. Daarnaast gaf BB in het verleden vaak nog een OS upgrade mogelijkheid naar 1 nieuwere OS.
Zo konden bepaalde telefoons van BBOS5 naar BBOS6 en sommige van 6 naar 7.

APP / DEV support en het financiële plaatje bij BB zelf maken mij meer zorgen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal.

Met sachesi kies je een land en carrier en dan welke updates krijg je dan te zien? De officiele updates die bij dat land en carrier horen? Of zoekt hij beta's ?
En als je dan een ROM installeert, krijg je dan de OTA updates nog?
En zijn die dan van het land en carrier die je hebt gekozen?
Sachesi is non-destructive, dat houdt in dat settings en data behouden blijven?

En met de .exe methode haalt alle data en settings weg en hierna moet je deze herstellen met BB link toch?
En krijg je dan voortaan OTA updates van het land en carrier waar die rom vandaan komt?

Sorry voor veel vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:26:
Ik snap het niet helemaal.

Met sachesi kies je een land en carrier en dan welke updates krijg je dan te zien? De officiele updates die bij dat land en carrier horen? Of zoekt hij beta's ?
En als je dan een ROM installeert, krijg je dan de OTA updates nog?
En zijn die dan van het land en carrier die je hebt gekozen?
Sachesi is non-destructive, dat houdt in dat settings en data behouden blijven?

En met de .exe methode haalt alle data en settings weg en hierna moet je deze herstellen met BB link toch?
En krijg je dan voortaan OTA updates van het land en carrier waar die rom vandaan komt?

Sorry voor veel vragen..
- Sachesi laat de officiële* builds zien van de door jouw opgegeven land + carrier (Server : Production).
- Mode UPGRADE: ( non-destructive) alleen de updated files en je gegevens en data blijven in tact.
- Mode DEBRICK: (destructive) het complete OS, en je verliest je huidige data en settings.
- Zodra jouw eigen provider een nieuwere versie heeft (soms ook bij dezelfde of oudere) geeft hij gewoon keuring een melding van een update.

*Ik heb geen idee wat beta's zijn, maar mocht dat werken kan je verwachten dat het OS zelf niet goed werkt en dus veel bugs bevat.

Bij de upgrade path krijg je allemaal losse files, deze folder sleep je gewoon in het install tab in Sachesi en hij update je telefoon. Soms is er ook een complete installer te downloaden via CB, in de vorm van .bat (of .exe). Waarbij updates zo goed als altijd kleiner zijn dan 1GB en complete OS installes bijna of groter zijn dan 1GB.

Het is in ieder geval raadzaam om voor die tijd eerst een complete back-up te maken met BB Link, zeker als je niet weet wat je aan het doen bent en of je wel de juiste versie hebt. Wat veel tijd kan besparen en bepaalde problemen kan verhelpen is als je je contacts synced naar een account of backupped met een app.

**: Leaks en beta's zijn bijna altijd destructief, weet dus waar je aan begint. Hierbij kan je beter ook niet proberen je backups terug te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Big-Opti op 27-03-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo, ik heb nu toch nog maar een Z10 met intact scherm gehaald, als BB de CalDAV support verbeterd en S/MIME ook zonder BES mogelijk maakt lijkt het me een prima toestel, nu eerst de accu maar eens opladen.
Pagina: 1 ... 36 ... 48 Laatste