Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
vDorst schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:32:

Ik merk wel dat de batterij snel leeg gaat.
Ik heb alle batterij saving settings aan staan.
GSM: (3G en 2G only) 3G/2G, alleen data aan als nodig. Over goed/volledig bereik. (Hollandsnieuwe)
Wifi: (Alleen 2.4Ghz) Alleen aan wanneer nodig.
Apps: Geen achtergrond apps en alle vensters gesloten.
Display: 50%, Swype Up to wake-up uit.
NFC en BT: standaard uit.
Emails: Prive: Active Sync met 1 uur interval, Werk: Active Sync met 4 uur interval
IM: Whatsapp (push/Niet instelbaar), FB en Twitter (Handmatig).

Ik heb toch het idee dat er nog ergens een software bugje zit.
Ik zie veel mensen met verschillende ervaringen.

Ik had vannacht 20% drop over 8 uur tijd waarbij WIFI en data uit was en geen achtergrond apps.
Iemand anders die deze ervaringen deelt?
Kijk eens, als je alles hebt uitgeschakeld voor de nacht op toestelcontrole, met name op batterij en cpu. Je vindt die onder App Beheer>Toestelcontrole. Bij mij is in ruste het batterij-verbruik van alle progs en apps
< 0,01 %. En onder cpu alleen het systeem actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een mooie aktie die 100 euro retour met abonnement.

toestel is gewoon GRATIS bij 1 jarige abonnement t-mobile 30 euro of vodafone 32 euro en beide met 500 mb :)

Afbeeldingslocatie: http://shop.www.hi.nl/image/00041/m5article/TBBZ10bl2a.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
Tmobile (90 min met 500mb)= 149.95+6.05+30 aansluitkosten=186euro
+30euro*12 maanden=360,
is samen 546 euro-100 euro retour =446euro

Wehkamp = 249 euro-100 retour is 149 euro
Simyo (100 min met 500mb)= 10 euro *12 maanden =120euro +15 euro aansluitkosten
Is samen 284 euro.

Gratis klinkt leuk, maar ik wist wel waar ik hem kocht

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 08-03-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belsimpel.nl.

12 mnd 360 excl aansluitkosten. Toestel € 0,00.

Retour 100 dus 360-100 is 260 excl. Aansluitkosten. Dus ja die wehkamp is zekers ook leuk.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 22:12
vDorst schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:32:
Ik gebruik me Z10 nu al 3 dagen.
Ik ben er al erg te vrede over. De hub is erg fijn, keyboard is ook super.
Fijn dat je het volume van de verschillende dingen los kan instellen.

Ik merk wel dat de batterij snel leeg gaat.
Ik heb alle batterij saving settings aan staan.
GSM: (3G en 2G only) 3G/2G, alleen data aan als nodig. Over goed/volledig bereik. (Hollandsnieuwe)
Wifi: (Alleen 2.4Ghz) Alleen aan wanneer nodig.
Apps: Geen achtergrond apps en alle vensters gesloten.
Display: 50%, Swype Up to wake-up uit.
NFC en BT: standaard uit.
Emails: Prive: Active Sync met 1 uur interval, Werk: Active Sync met 4 uur interval
IM: Whatsapp (push/Niet instelbaar), FB en Twitter (Handmatig).

Ik heb toch het idee dat er nog ergens een software bugje zit.
Ik zie veel mensen met verschillende ervaringen.

Ik had vannacht 20% drop over 8 uur tijd waarbij WIFI en data uit was en geen achtergrond apps.
Iemand anders die deze ervaringen deelt?
Mijn Z10 verbuikt ook 20% in 8 uur met dezelfde instellingen 's nachts, echter staat WiFi en data dan wel aan. Nog steeds vrij veel vind ik, maar het wordt nog wel beter hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Wat geeft jou toestelcontrole voor percentages aan?
20% overnacht is echt absurd veel.
Ook de aanname dat het aan het settelen van het systeem kan liggen daar geloof ik na 2 dagen na het OS geupdate te hebben al niet meer in dat dat de oorzaak is, zeker niet als data uit staat.
Wellicht dat de accu na een paar dagen beter werkt, kan misschien bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
intricate schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:37:
Wat geeft jou toestelcontrole voor percentages aan?
20% overnacht is echt absurd veel.
Ook de aanname dat het aan het settelen van het systeem kan liggen daar geloof ik na 2 dagen na het OS geupdate te hebben al niet meer in dat dat de oorzaak is, zeker niet als data uit staat.
Wellicht dat de accu na een paar dagen beter werkt, kan misschien bijdragen.
Toestel is nu een week in gebruik, maar toestelcontrole geeft niet echt veel bijzonders aan. Van het verbruik van 20% was 9,4% van het systeem, 5,6% van PIM-services en stand-by 4%. De rest is verwaarloosbaar. CPU zat ook hele nacht onder de 0,5% zie ik.. Achtergrond-apps waren gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vandaag gaf me telefoon aan dat hij geüpdatet is naar 10.2.1.2102.
Ik weet bijna zeker dat ik dat al had gedaan.
Mogelijk dat de update verloren gaat naar een Remote Wipe?
Ik heb namelijk zitten testen deze optie.

Ik ga het deze week opnieuw bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 08:24
Heb sinds gisteren de Z10. Ben redelijk verrast door bb10. Het werkt allemaal erg vloeiend de native apps werken prima, facebook, whatsapp, buienradar. Ik vind de bb hub een geweldige plek. Snap geinstalleerd en er gaat een extra wereld voor je open. Rabobank app aan de gang gekregen maar duurt ff :)

Had / Heb een lumia 920 en heb een tijdje zonder notificatie centrum gewerkt wat op zich prima ging maar zie nu pas weer hoe handig een centrale plek voor je notificaties is.

Accu kan ik nog weinig over zeggen. Zit nu op 61% v.a. vanmorgen 7.30 dus dat lijkt me prima. Als ik de dag maar haal.

Volgende week mijn verdere bevindingen. Eerst ff de 100 euro terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welcome :) een kameraad van mij liep al bijna 5 maanden rond met een kapot scherm op zijn iphone 5 en het toestel werkte niet zo goed meer en hij heeft ook de Z10 los gekocht en gaat over een maand overstappen naar een goedkopere aanbieder. Hij vindt de iphone 5S niet zo boeiend icm abo/prijs en hij heeft het toestel bij typhone besteld en wilde wel een Z30 maar vindt een compact toestel toch beter en ik had hem al eens laten zien wat het toestel kan qua opties en hij zei altijd ach Blackberry kan ik niet mee aankomen :)

Hij weet al dat de blackberry sneller is maar hij heeft het toestel gisteren ontvangen en is er erg content mee vertelde hij mij gisteren. Ik had het niet verwacht mede omdat hij zo gebrand was om zijn abonnement te verlengen met een iphone 5S . Hij heeft heel wat leuke dingen ontdekt op zijn blackberry en miste wel wat apps maar via de android store had hij al een paar games en bank abn-amro naar zijn toestel gemaild en geinstalleerd op het toestel.

Hij kan ook nieuwe mappen aanmaken en dat kon blijkbaar niet bij iphone en dus heeft hij allerlei mappen aangemaakt voor zijn werk met projecten. Ben benieuwd of hij nog meer dingen tegen komt :).

edit : het scherm is beter en ook in zonlicht bbm-de hij me en hij vindt het toestel met HUB integratie al
beter dan iphone en heeft via mij ontdekt dat hij ook draadloos mp3 op zijn toestel kan zetten _/-\o_ want dat wilde hij vanmiddag ook al doen even een paar albums erop zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
Volgens mij heb ik de reden ontdekt dat mijn accu zo snel leeg liep: ik woon in een straat waar de dekking van 3G laag is, hierdoor switcht de Z10 vaak tussen 4G, 3G en 2G. 4G en 2G bereik is wel gewoon optimaal in de straat en daarom heb ik de Z10 als ik in het bereik ben van wifi op 2G only staan. Op het eerste gezicht zo'n 2 uur extra aan verwachte gebruikstijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 20:29
Hier ook een tevreden gebruiker van de Z10. In eerste instantie wilde ik nog minimaal een jaar gebruik maken van mijn Galaxy SII. Uiteindelijk de Z10 voor €199,- kunnen kopen, daarna nog gebruik gemaakt van de cashback.

Toestel voelt solide aan, het OS voelt volwassen, ookal riep ik altijd dat ik nooit een Blackberry zou kopen ik ben verkocht. De hub is geweldig, alles in 1 overzicht!

Snap werkt opzich prima, wat ik wil jammer vind is dat ik veel gekochte games niet kan draaien.
De meeste games moeten extra files downloaden ingame en daar gaat het altijd mis.

Batterijduur vind ik niet geweldig, mijn SII is bijna drie jaar oud (aangeschaft op dag van release en batterij nooit vervangen) en die houdt het langer uit. Gelukkig is de batterij verwisselbaar, dus mocht iemand suggesties hebben voor een spare battery, ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:40

knakworst

Get more sats!

199 euro is wel heel goedkoop. Komt die in aanmerking voor de cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
knakworst schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:24:
Mits een NL IMEI en aankoopbon dat hij is aangeschaft rond deze periode dan kom je er gewoon voor in aanmerking.

//Edit: Hebben jullie al wat van de cashback gehoord?

[ Voor 8% gewijzigd door pineapple23 op 11-03-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Nee, hier nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
pineapple23 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:24:

//Edit: Hebben jullie al wat van de cashback gehoord?
Het duurt 4 weken na inzending tot het geld wordt gestort.
http://www.blackberrypromotions.nl/14-0042/faq

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Vandaag ook mijn Z10 binnen, mooi apparaat! Het werken met gestures vind ik best goed werken.
Met Snap kan ik nu ook Android apps sideloaden (voor bv. de ING app), dus helemaal prima :)

Heb 'm zelf bij Coolblue aangeschaft, na cashback ~150 euro. Tot nu toe lijkt het een prima prijs voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x3 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:00:
[...]

Het duurt 4 weken na inzending tot het geld wordt gestort.
http://www.blackberrypromotions.nl/14-0042/faq
ja klopt wel 3-4 weken was ook met de cash back van de Z10 en inruil aktie oude samsung i9000. Heb al 2x geld retour gekregen en een gratis 64 GB SD CARD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
knakworst schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:24:
Toestel heeft een Nederlands Imeinummer en is binnen de actie periode gekocht. Lijkt me dus geen probleem.

Wat wel fijn zou zijn is een bevestiging van ontvangst van de gegevens bij Blackberry.

Inmiddels gaat de batterij mij wel tegenstaan, ik moet twee keer per dag opladen. Heb de accu al eens leeg laten lopen en de accu er al eens langere tijd uit gehad. Helaas geen positief resultaat. Heb zoveel mogelijk functies en accounts uitgeschakeld om batterij te sparen.

Heeft iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Heb hem zojuist bij de wehkamp besteld. Wordt hij ook geleverd met iets van een hoesje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
fifa4ever schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:53:
Heb hem zojuist bij de wehkamp besteld. Wordt hij ook geleverd met iets van een hoesje ofzo?
Nee, helaas niet.
Google even op BlackBerry z10 case en je komt genoeg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Prijzen, leveringen, cashbacks, winkels en alle andere niet-technische zaken horen niet in dit topic thuis. Gebruik daarvoor andere topics, zoals Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Paink1ller schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:47:
[...]

Toestel heeft een Nederlands Imeinummer en is binnen de actie periode gekocht. Lijkt me dus geen probleem.

Wat wel fijn zou zijn is een bevestiging van ontvangst van de gegevens bij Blackberry.

Inmiddels gaat de batterij mij wel tegenstaan, ik moet twee keer per dag opladen. Heb de accu al eens leeg laten lopen en de accu er al eens langere tijd uit gehad. Helaas geen positief resultaat. Heb zoveel mogelijk functies en accounts uitgeschakeld om batterij te sparen.

Heeft iemand een gouden tip?
Koop een Z30, serieus.
De Z10 accuduur heb ik zelf ook als onder de maat ervaren.

Wat je nog kunt proberen als je de gelegenheid hebt, een andere provider sim om te kijken of dit verschil uitmaakt. Heb zelf het gevoel dat dit best wel sterk van invloed kan zijn op de accuduur.

En anders een batterypack/2e accu erbij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen accuproblemen bij enkele apps.. die trekken m'n z10 binnen 2 uur leeg. Dit is echter uitzonderlijk. Normaal gesproken heb ik altijd nog meer dan 30% over aan eind vd dag.: (4g,wifi,emailen,internetten,facebook,whatsapp(veel),bbm(redelijk veel),bellen(30min),abn-amro,weer,verkeer,en diverse andere apps wat per dag verschilt:c1000,marktplaats,spelletje(poker(trekt heel hard leeg),angry-birds,grepolis..)moneyplus,instagram,snapchat, camera etc etc. Ik zit alleen nooit uren aan een stuk in een app. Verder gebruik ik 'm echt intensief.

Verder helderheid tussen 35-45%. Bluetooth alleen aan bij autonavigatie. en verder niks teruggeschroefd. S'nachts aan lader. En na een gemiddelde dag 7:00 tot 23:00 heb ik nog 30% over. Nu nog 40.

EDIT: Ik gebruik dit hoesje: http://www.bol.com/nl/p/b...0-zwart/9200000010731854/ Deze heeft een magnetisch veld waardoor telefoon op een soort standby wordt gezet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereik en switchen van netwerk kost ook stroom. Gebruik je 4G en je chat, browsed en emailt wat zet 4G Gewoon uit. Dit scheelt al stroom. Is je batterij bijna leeg 20% kun je uit nood nog naar 2g only. Puur chat en email.

Je kan ook kijken naar de interval van je email en social media. Emails die je anders ook maar 1x per week bekijkt of om de dag kun je ook instellen op een interval van 12 uur ipv per minuut.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Sinds een week dit toestel en hulde voor BB! Hiervoor 3 jaar met 8900 gelopen welke echt op was, en nu de overstap naar een Touch toestel en BB10.
Maar het bevalt me prima, android apps is een leuke toevoeging maar voor mij niet echt nodig aangezien ik de telefoon voornamelijk als telefoon gebruik. (ze bestaan nog :P )
Qua accuduur ongeveer 2,5 dagen, de 8900 ging 5 dagen mee maar dat is natuurlijk ook een compleet ander apparaat.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
  • Laatst online: 24-06 23:03
Vraagje.. ik krijg zojuist de melding van kpn om mijn software te updaten naar .2102

Als ik dat doe, wat gebeurt er dan mijn Android (.apk) apps? Zijn deze na de update van het toestel verdwenen of blijven deze na de update gewoon op het toestel? En zijn ze dan nog steeds functioneel?

Ik meen namelijk ooit iets gelezen te hebben waarbij sideloaded apps verdwenen na een update (of na het terugzetten van een back-up ofzo?), alleen weet ik niet of dat sinds 10.2.1 nog steeds het geval is..

Is het anders raadzaam om ze eerst te verwijderen en na de update opnieuw te installeren?

Iemand hier ervaring mee? Heel graag jullie advies!

[ Voor 19% gewijzigd door jelle_57 op 12-03-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@jelle_57 Ik heb gisteren de update uitgevoerd en de ABN AMRO app heb ik nog steeds. Nu heb ik dit app via BB World gedownload en niet via sideload. De app is volgens mij een port van Android en geen echte BB app dus ik weet niet of het meetelt.

Ik zou eerst een backup maken en dan pas de update.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

android apps kun je niet backuppen maar als je een update doet blijft het gewoon staan.

ItsmeJC· Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/-AkqIxqO8nqw/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/KlkNbYQIVgE/s48-c-k-no/photo.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Wu1G-M83-G0]

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:07:
android apps kun je niet backuppen maar als je een update doet blijft het gewoon staan.
Thanks nlb!

Dus alles staat er nog en werkt ook (normaal gesproken) na de update?

Mocht iemand nog andere ervaringen hebben dan hoor ik dat ook graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Met OTA (over the air) updaten, dus officieel aangeboden wat jij hebt, blijft alles intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

Is het bij iemand van jullie gelukt om spotify werkend te krijgen na de 10.2.1 update?
ik kan alles synchen via wifi en hij download ze ook maar als ik vervolgens offline ga zijn ze allemaal weg en stream ik gewoon weer via 3g oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Bij mij werken de notificaties voor WhatsApp niet meer... wel voor de andere meldingen in de Hub. notificaties heb ik uiteraard wel ingeschakeld. Heeft iemand hier ook last van, dan wel heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Had voorheen een app ingesteld om de ledkleur te bepalen bij notificaties voor WhatsApp. Deze heb ik echter verwijderd omdat je hem altijd 'open' moet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Geen problemen hier met de notificaties.
Welke app gebruikte je voor de led verlichting Edddd? Ik gebruik al tijden Hub++ en die is headsless. Maw, ik blijf groene ledjes zien zodra ik een whatsapp berichtje krijg of hub++ nou open of dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:39
Ik heb Spotify gesideload, maar als ik inlog, zie ik niet mijn abo gegevens. Ik heb een unlimited account. Hoe/waar kan ik dat aanpassen, want ik kan het niet vinden >__<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Niann-Tsyr schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:17:
Ik heb Spotify gesideload, maar als ik inlog, zie ik niet mijn abo gegevens. Ik heb een unlimited account. Hoe/waar kan ik dat aanpassen, want ik kan het niet vinden >__<
Heb je al een keer op CrackBerry gekeken? Daar zitten veel meer mensen die vast ook Spotify gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Miss_80 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:09:
Geen problemen hier met de notificaties.
Welke app gebruikte je voor de led verlichting Edddd? Ik gebruik al tijden Hub++ en die is headsless. Maw, ik blijf groene ledjes zien zodra ik een whatsapp berichtje krijg of hub++ nou open of dicht is.
Dat zoek ik even na, welke ik had. En ik ga hub++ proberen, dank je!

Inmiddels probeer ik de ING BANK App op mijn toestel te zetten. Bij BlackBerry World wordt hij niet aangeboden. Maar gelukkig wel op de site van ING... dacht ik. Tik je echter op BlackBerry bij het onderdeel apps, dan verschijnt een beschrijving van de app en klein bovenin een boodschap... "niet voor dit toestel beschikbaar"..... Euuhhhhhh..... dus een BlackBerry App, maar niet geschikt voor BlackBerry.

Ongetwijfeld verwacht ik weer veel te veel, namelijk een eenvoudig te installeren app, maar wat is de lol van iets aanbieden en vervolgens toch maar niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Edddd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:09:
[...]

Euuhhhhhh..... dus een BlackBerry App, maar niet geschikt voor BlackBerry.
Hij is niet beschikbaar omdat het om een BB OS 6 /7 app gaat en niet om het nieuwere BB10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ahhhh, lekker verhaal dan....
Beetje jammer dat ze dat er niet bij zetten. En nog meer jammer dat ze het niet beschikbaar hebben. BB10 is inmiddels al een jaartje (?) beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi calling - T-Mobile (update 10.2.1) voor US een samenwerking met t-mobile, hoewel dit kan ook met BBM

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tcy4-8oMh58]

T-mobile US reviews 4.6 out of 5 http://www.t-mobile.com/c...ackberry-z10.html#reviews

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 14:33
Iemand ervaring met de android App Navfree op de Z10? Als ik mappen wil downloaden blijft hij net voor het afronden hangen. En stresst het apparaat volledig. Gevolg, hele warme batterij en een drop in resterende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:09:
[...]

Dat zoek ik even na, welke ik had. En ik ga hub++ proberen, dank je!

Inmiddels probeer ik de ING BANK App op mijn toestel te zetten. Bij BlackBerry World wordt hij niet aangeboden. Maar gelukkig wel op de site van ING... dacht ik. Tik je echter op BlackBerry bij het onderdeel apps, dan verschijnt een beschrijving van de app en klein bovenin een boodschap... "niet voor dit toestel beschikbaar"..... Euuhhhhhh..... dus een BlackBerry App, maar niet geschikt voor BlackBerry.

Ongetwijfeld verwacht ik weer veel te veel, namelijk een eenvoudig te installeren app, maar wat is de lol van iets aanbieden en vervolgens toch maar niet? |:(
Kan je de ING app niet sideloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 01:00:
[...]

Kan je de ING app niet sideloaden?
Misschien heeft hij hier wat aan:
http://www.bbhub.nl/8363/...blackberry-met-apk-train/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Edddd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:22:
Ahhhh, lekker verhaal dan....
Beetje jammer dat ze dat er niet bij zetten. En nog meer jammer dat ze het niet beschikbaar hebben. BB10 is inmiddels al een jaartje (?) beschikbaar....
Heb je je wel eerst verdiept in het OS toen je de z10 kocht? Hoe je ING moet instaleren staat meerdere malen vermeld in dit topic. 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 13:13
Mijn Z30 heb ik weer gerepareerd, dus mijn Z10 gaat weer de kast in. Een foto reportage van de reparatie is te vinden in het Z30 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Hoe kan ik op mijn Z10 alle foto's in een keer selecteren? Op Andoid doe je dit met 'select all'

[ Voor 22% gewijzigd door Mandrake466 op 14-03-2014 10:34 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:56
Zijn er hier mensen die de overstap van een N9 naar een Z10 hebben gemaakt? En zo ja, werkt de Z10 even prettig als de N9? Mede door dit forum en de cashback actie ben ik enthousiast geraakt over de Z10 maar ben benieuwd hoe de ervaring met het OS is in vergelijk tot de N9.

Ik twijfel of ik zal wachten tot de Nokia X/X+ verkrijgbaar is - al heeft die natuurlijk zeer andere specs.
De 'Fastlane' die daar op zit, lijkt (naar mijn mening) erg op het homescreen van de N9. Is de Hub vergelijkbaar? De cashback actie van Blackberry loopt nog tot eind deze maand geloof ik, wat het er ook allemaal niet makkelijker op maakt. Hoop dat iemand mij over de streep trekt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Laatst online: 23:58
Ik ben door de cashback actie overgestapt van de N9 (Jolla lag toch buiten mijn budget). Heb hem pas een paar dagen, dus echt uitgebreid antwoord kan ik nog niet geven.

Wat betreft Fastlane weet ik niet zo goed hoe het werkt, maar wat ik er van gezien heb, lijkt het sterk op de hub. Dat notificaties verzameld worden en je direct vanuit de hub kan antwoorden zorgt ervoor dat je geen apps hoeft te openen. Werkt erg fijn!
Verder voelt het allemaal wat vlotter aan (logisch, want betere hardware) en zijn er dus veel meer apps beschikbaar, zowel native als via de Android-ondersteuning.

Wat ik wel mis:
- LPS (je moet toch even screen unlocken om meldingen te kunnen zien, ledje zegt niet alles).
- Event screen met zaken als RSS, Facebook en Twitter door elkaar, nu dus aparte apps. Merk dat ik normaal hier snel doorheen ging, maar nu toch minder snel de losse apps open.
- Degelijke offline navigatie, naar mijn mening is Nokia hier ijzersterk in (overigens heb ik nog niet zo goed naar alternatieven gezocht op dit moment).
- Open apps kunnen niet in één keer gesloten worden, altijd via 'multitask'-screen.
Edit - Belangrijkste misschien nog wel vergeten 8)7 X-term niet beschikbaar..

[ Voor 6% gewijzigd door Thile op 14-03-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Bedankt voor je snelle reactie. Toch weer wat puntjes erbij voor de Z10.
Hoor en lees ook veel goede dingen over de hub en dat is iets wat ik bij de N9 al erg prettig vond.

Edit: zie dat je nog wat puntjes hebt toegevoegd. Sluiten van die Open Apps is op de N9 echt geniaal. Jammer dat ze dat bij BB niet hebben doorgevoerd (als ze dat hadden gemogen).
Jolla is overigens ook buiten mijn budget anders was ik er wel uit :)

[ Voor 43% gewijzigd door Flitz76 op 14-03-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen Jolla forum om dit te bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Zeker. Mijn vraag gaat echter in de basis over de Z10. Zal hier verder niets over Jolla melden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik heb een hele stomme vraag maar ik kom er maar niet achter. Met het syncen van mijn mail synct hij maar de laatste +/- 2 weken. Ik wil echter ook aan mijn oudere berichten kunnen komen maar ik kan hier de instellingen maar niet van vinden. Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb CB forum gezocht een gegoocheld maar ik kom hier niet mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
DaveD1109 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:43:
[...]

Heb je je wel eerst verdiept in het OS toen je de z10 kocht? Hoe je ING moet instaleren staat meerdere malen vermeld in dit topic. 8)7
Slechts mondjesmaat... ik had snel een nieuw toestel nodig, had de Nokia 625 in het vizier, maar kwam toen de cashback actie van de Z10 tegen :). En wordt nu opgezadeld met APK, DDPB installer, sideloaden enz. :). Geeft niet, ik blijf lezen en leren. Maar wel te begrijpen dat weinig mensen interesse hebben in zo'n toestel. Ik vind hem voor het geld wel super, gebruik maar een paar apps, en verder bezoek ik veel websites, bel ik veel en gebruik ik email intensief. Paar foto's, whatsapp. Daar is ie prima voor! En verder word ik hier langzaam maar zeker wijzer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
soskes schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:11:
Ik heb een hele stomme vraag maar ik kom er maar niet achter. Met het syncen van mijn mail synct hij maar de laatste +/- 2 weken. Ik wil echter ook aan mijn oudere berichten kunnen komen maar ik kan hier de instellingen maar niet van vinden. Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb CB forum gezocht een gegoocheld maar ik kom hier niet mee verder.
Bij zoeken zoekt hij standaard ook in je 'oude' berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Slechts mondjesmaat... ik had snel een nieuw toestel nodig, had de Nokia 625 in het vizier, maar kwam toen de cashback actie van de Z10 tegen :). En wordt nu opgezadeld met APK, DDPB installer, sideloaden enz. :). Geeft niet, ik blijf lezen en leren. Maar wel te begrijpen dat weinig mensen interesse hebben in zo'n toestel. Ik vind hem voor het geld wel super, gebruik maar een paar apps, en verder bezoek ik veel websites, bel ik veel en gebruik ik email intensief. Paar foto's, whatsapp. Daar is ie prima voor! En verder word ik hier langzaam maar zeker wijzer :).
Ik begrijp juist niet dat zo weinig mensen er interesse in hebben. Het is gewoon een prima telefoon met een inmiddels behoorlijk gevulde blackberry app world en dan nog toegang tot android apps ook. Ja, echt onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
3x3 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:10:
[...]

Bij zoeken zoekt hij standaard ook in je 'oude' berichten.
Dat blijkt bij niet zo te zijn. Wanneer ik op mijn Z10 zocht was het bericht nergens te vinden. Ging ik via mijn laptop naar gmail, daar vond ik hem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:48:
[...]

Ik begrijp juist niet dat zo weinig mensen er interesse in hebben. Het is gewoon een prima telefoon met een inmiddels behoorlijk gevulde blackberry app world en dan nog toegang tot android apps ook. Ja, echt onbegrijpelijk.
Voor de whizzkids onder ons gaat dat wellicht op, maar bij de keuze voor een OS en toestel is gebruiksgemak een belangrijke factor voor het merendeel van de gebruikers. Bijvoorbeeld die ING app, via de site van ING wordt het aangeboden, maar werkt niet, alleen voor bejaarde toestellen. Dat alleen al is bizar.... Vervolgens word ik naar een site gestuurd die aangeeft dat ik eerst een DDPB toepassing moet installeren. Na downloaden geeft het toestel aan dat hij het niet kan openen..... volgende tip (die ik waardeer!) is 'sideloaden', is dat hetzelfde of gaat dat weer anders? Schiet mij maar lek... en die APK, waar haal ik die vandaan? Ondertussen heb ik de app nog steeds niet, terwijl bij iOS of Android dat binnen 2 minuten geregeld is. Simpel, snel, handig. Geen fora raadplegen. Mensen zijn vaak lui of hebben simpelweg een andere focus dan tech. Net als sommige Tweakers van andere vakgebieden weinig kaas hebben gegeten en daar ook wellicht weinig interesse in hebben.

Dit is overigens geen smeekbede om uitleg, ik zoek lekker verder tot ik het heb doorgrond. Maar qua gebruiksgemak is het voor ruim 95% van de bevolking zwaar onvoldoende. Het succes van de smartphone is immers gestoeld op gebruiksgemak en beleving. Ik ga zelf de uitdaging wel aan, maar het voelt als een auto die je moet aanslingeren... :) Best charmant hoor, maar toch voor weinigen aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Edddd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:52:
[...]

Voor de whizzkids onder ons gaat dat wellicht op, maar bij de keuze voor een OS en toestel is gebruiksgemak een belangrijke factor voor het merendeel van de gebruikers. Bijvoorbeeld die ING app, via de site van ING wordt het aangeboden, maar werkt niet, alleen voor bejaarde toestellen. Dat alleen al is bizar.... Vervolgens word ik naar een site gestuurd die aangeeft dat ik eerst een DDPB toepassing moet installeren. Na downloaden geeft het toestel aan dat hij het niet kan openen..... volgende tip (die ik waardeer!) is 'sideloaden', is dat hetzelfde of gaat dat weer anders? Schiet mij maar lek... en die APK, waar haal ik die vandaan? Ondertussen heb ik de app nog steeds niet, terwijl bij iOS of Android dat binnen 2 minuten geregeld is. Simpel, snel, handig. Geen fora raadplegen. Mensen zijn vaak lui of hebben simpelweg een andere focus dan tech. Net als sommige Tweakers van andere vakgebieden weinig kaas hebben gegeten en daar ook wellicht weinig interesse in hebben.

Dit is overigens geen smeekbede om uitleg, ik zoek lekker verder tot ik het heb doorgrond. Maar qua gebruiksgemak is het voor ruim 95% van de bevolking zwaar onvoldoende. Het succes van de smartphone is immers gestoeld op gebruiksgemak en beleving. Ik ga zelf de uitdaging wel aan, maar het voelt als een auto die je moet aanslingeren... :) Best charmant hoor, maar toch voor weinigen aantrekkelijk.
Bij app beheer instellen dat je apps van andere bronnen wilt downloaden. Snap installeren via DDBP.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Als iedereen nou met een ing rekeningnr berichtje stuurt naar ING dat ze de android app gewoon in de bb store zetten. Dat zal misschien helpen;
https://www.ing.nl/partic...-een-vraag-of-klacht.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Edddd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:52:
[...]

Ben het met je eens!
Ik hou ook van gebruiksgemak, en het sideloaden (pre 10.2.1) meer wanhoop acties zijn dan dat het uitdagend is.
Het is niet eens tweaken, want er valt niets te tweaken aan zo'n gesloten OS (Devs daargelaten die het sideloaden toegankelijk hebben gemaakt).
Als ik een uitdaging wil hebben koop ik wel een Jolla of N9 oid.
BlackBerry heeft het nu best goed voor elkaar na een jaar updaten, ook voor de groep die click and play gewend is, is BB10 goed volwassen geworden ( vind ze eigenlijk al bijna senior status hebben wat mij betreft :))

[ Voor 3% gewijzigd door intricate op 14-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:40

knakworst

Get more sats!

Ik heb deze guide gevolgd:

http://crackberry.com/how...install-android-apk-files

Ik moet zeggen, als je zinnelijk bent, kun je die guide ook volgen. Echt heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:39:
Als iedereen nou met een ing rekeningnr berichtje stuurt naar ING dat ze de android app gewoon in de bb store zetten. Dat zal misschien helpen;
https://www.ing.nl/partic...-een-vraag-of-klacht.aspx
Google zoeken apk installeren in het nederlands

Google search. En kies bbwired.

Alle hulp voor apk tot blackberry rond is met google voor toepassing machtigingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
knakworst schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:00:

Ik moet zeggen, als je zinnelijk bent, kun je die guide ook volgen. Echt heel simpel.
Uitspraak van de dag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 11:15
Hoe zit het met je google playstore wachtwoord? Kan de developer van Snap daar niet bij als je Snap installeert?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
melk0r schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43:
Hoe zit het met je google playstore wachtwoord? Kan de developer van Snap daar niet bij als je Snap installeert?
Je kan ook gewoon apk files downloaden van diverse sites en uit de web versie van google play. Die apk files kopieer je dan naar de sd van je z10 en instaleer ze van daar.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melk0r schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43:
Hoe krijg je een native android file op je Blackberry 10

De nieuwe Blackberry update 10.2.1 zorgt er voor dat je gewoon android APK files kan installeren. De files installeren is makkelijk maar hoe kom je eraan en wat doe je dan. Hieronder zie je een link met de meest voorkomende file's die we al voor je hebben gedownload.

Android APK apps voor NL

Heb je een app gevonden download deze dan naar je computer en verzend deze daarna naar je email account op je Blackberry 10 smartphone en download het bestand. Na het downloaden wordt er gevraagd of je het bestand meteen wil installeren. Zo simpel is het dus en dit kan iedereen.

Maar als je nu meer apps wil dan zijn twee manieren om apps te krijgen en dat
is door SNAP (link) te installeren of door zelf een google play app naar je computer te downloaden. We gaan dit laatste maar even doen en als voorbeeld gaan we op zoek naar Utopia een TV Show op SBS6 in de Google play store.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-C_eec_w7yzA/Uu5PxlAsa1I/AAAAAAAAAHo/MMXK8IXrrdE/s1600/Utopia.png

Je ziet na een zoekopdracht utopia en klikt het bestand aan. Als je goed kijkt zie
je boven in het adres balk van je browser de link staan voor utopia. Je copiert nu het gedeelt helemaal achteraan "nl.sbs.sbs6.utopia". Het gedeelte na de =.

Je gaat nu naar de site http://apps.evozi.com/apk-downloader/ en in het downloadvenster zet je neer "nl.sbs.sbs6.utopia" je drukt op de blauwe Generate download link knop en een groene balk komt tevoorschijn en nu kun je het bestand downloaden op je computer en naar je toestel emailen.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-UjtEYLIMIng/Uu5SuwPQkEI/AAAAAAAAAH0/YCbo0z7tR2k/s1600/utopia+2.jpg

Het is simpel. Blackberry World heeft al veel android apps en bedrijven zoals ING kunnen gewoon een android app plaatsen maar laten het na herhaardelijk
vermelden links liggen omdat ze het niet snappen dat het kan. Blackberry 10 is
te nieuw maar heeft wel bijna 250.000 apps in 12 maanden en ooit was Apple blij met 25.000 apps.

Met de nieuwe ondersteuning voor APK files is voor de Blackberry gebruiker een bibliotheek open gegooid van meer dan 1 Miljoen apps en we kunnen dan ook gerust melden dat Blackberry de meeste apps ondersteunt sinds update 10.2.1

Veel plezier met je Blackberry 10 toestel en mijn tip is nog steeds download
geen games of vreemde apps van google play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 10:14
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:48:
[...]

Onbegrijpelijk? Nee. Laat ik anderen mijn BlackBerry Z10 zien, zeggen ze wel eerst: "Huh? Geen toetsenbord?". Ze zijn helemaal niet op de hoogte van BB-ontwikkelingen. En maar zeuren dat hun Samsung toestel zo sloom is 8). Ik ben wel echt een tech nerd. Zou ik een Lumia 920 voor dezelfde prijs zien, had ik hem 100% zeker ook gekocht.

Verder: bij de Press Android app wil raar genoeg het scherm nog wel eens uitvallen. Hoe? Nou, ik druk op de "Readability" knop en dan zie je ineens even een blauw scherm en daarna zwart. Het valt makkelijk op te lossen door het scherm even uit en aan te zetten, maar ik vind het toch apart. Tot nu toe alleen nog bij Press gehad.

Verder wel dik tevreden. Snelheid is top en de meeste Android apps werken (na het installeren van Play Store en Services).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stane schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:33:
[...]

Onbegrijpelijk? Nee. Laat ik anderen mijn BlackBerry Z10 zien, zeggen ze wel eerst: "Huh? Geen toetsenbord?". Ze zijn helemaal niet op de hoogte van BB-ontwikkelingen. En maar zeuren dat hun Samsung toestel zo sloom is 8). Ik ben wel echt een tech nerd. Zou ik een Lumia 920 voor dezelfde prijs zien, had ik hem 100% zeker ook gekocht.
ik had laatste iemand waarvan zijn iphone dood was in pak en met zijn Nokia in de hand en zag mij de picture unlock doen en zei dat ziet er cool uit en wat is dat. Ik uitleggen en de hub laten zien en het toetsenbord even laten zien hoe snel het is en hoe het van Nederlands zo doorgaat naar Engels. Zegt hij opeens dat is geweldig en die hub integratie is erg handig en snel en dat is de nieuwe iphone ?. ik met mijn Z30 wijs op de onderkant en zie zie zijn ogen en hoofd beetje naar achter gaan alsof het besmettelijk is . Een Blackberry , maar die is toch dood.

WTF dit was precies als paar weken geleden met een gast in pak die het geweldig vond en denkt aan apple en schrikken van dat Blackberry dat heeft maar ze snappen beide niet waarom dit niet bekend is qua os en gebruik.

Tja Blackberry staat synoniem voor qwerty blijkt wel en oud maar het is een zeer snelle OS en veel sneller dan android dankzij echte multitasking maar ook door de geweldige integratie van apps en mijn favoriete keyboard.

Voor de liefhebber android runtime van 10.2.1.2228 gewoon sideloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Weet iemand ook of het mogelijk is om 1 agenda als standaard in te stellen? Het toestel staat nu standaard op een verjaardag agenda en ik moet het elke keer verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Accessoires graag in het juiste subforum posten.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 16-03-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
*knip* zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 16-03-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik sta op het punt ook een Z10 aan te schaffen en ik denk wel dat komend van een htc hd2 het gebruik los gaat lopen van allerlei apps. Lees ook net dat Sygic waarschijnlijk wel gaat werken maar het gebruik van Google agenda is mij nog niet helemaal duidelijk, ook niet na het lezen van de topics op crackberry.

Ik heb 1 hoofdagenda en 1 gedeelde agenda. Kan ik beide nog steeds blijven syncen en bewerken?
Daarnaast wordt er nog 1 google bedrijfsagenda en 1 andere externe agenda getoond(hoeft dus niet bewerkt te worden). Gaat deze data ook overkomen in de BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebk71 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:40:
Ik heb 1 hoofdagenda en 1 gedeelde agenda. Kan ik beide nog steeds blijven syncen en bewerken?
Daarnaast wordt er nog 1 google bedrijfsagenda en 1 andere externe agenda getoond(hoeft dus niet bewerkt te worden). Gaat deze data ook overkomen in de BB?
Als je gewoon je google account invoert dan kun je aanvinken of je contacten en agenda wil mee laten gaan in je agenda op het toestel.

Voor Outlook.com geldt het zelfde dat je je contacten, agenda, email en zelfs taken kan synchronisiser.

Meer is het niet dan gewoon je account toevoegen op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:58:
[...]

Als je gewoon je google account invoert dan kun je aanvinken of je contacten en agenda wil mee laten gaan in je agenda op het toestel.

Voor Outlook.com geldt het zelfde dat je je contacten, agenda, email en zelfs taken kan synchronisiser.

Meer is het niet dan gewoon je account toevoegen op je toestel.
OKé, ik kreeg niet helemaal duidelijk of de meerdere topics op crackberry hierover nog van toepassing zijn. Voor taken gebruik ik toodledo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 17:58
iemand een idee hoelang er garantie is op de batterij...kan een z10 kopen maar eigenaar zegt dat batterij wel snel gaat...na 6tal uur gaat die snel naar beneden met bt op....weet nu niet of dit bij heavy use is of gewoon standby ook
toestel is 6,5maanden jong en verder perfecte staat
twijfel wat om het te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:48
MrProper schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:10:
iemand een idee hoelang er garantie is op de batterij...kan een z10 kopen maar eigenaar zegt dat batterij wel snel gaat...na 6tal uur gaat die snel naar beneden met bt op....weet nu niet of dit bij heavy use is of gewoon standby ook
toestel is 6,5maanden jong en verder perfecte staat
twijfel wat om het te kopen
Hoeveel vraagt de verkoper voor de Z10?
Als het meer is dan 150 euro kun je net zo goed een nieuwe kopen en gebruik maken van de cashback actie die op dit moment loopt:

Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=914584

http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=914616

http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=904841

Met de laatste update blijft de batterij een stuk langer meegaan. De update is nog lang niet overal verspreid. Op crackberry.com is het installatieproces te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 17:58
eerst had die koper aan 120 maar is niet doorgegaan...schat dat ik hem tss 90-100 kan overnemen met factuur en zonder krasjes ed maar idd 150 voor nieuwe is ook mooi enkel heb ik niet zoveel geluk met cashback toestanden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik ben ook aan het kijken voor de Z10, ik heb nu een Cubot GT99 die een quadcore 1,2 Ghz processor heeft, denken jullie dat de snelheid van de Z10 vergelijkbaar is of zal de Z10 langzamer aan gaan voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

@Kapot, vele malen sneller, BB10 os is zeer geoptimaliseerd, alles werkt retesnel

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Kapot schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:33:
Ik ben ook aan het kijken voor de Z10, ik heb nu een Cubot GT99 die een quadcore 1,2 Ghz processor heeft, denken jullie dat de snelheid van de Z10 vergelijkbaar is of zal de Z10 langzamer aan gaan voelen?
Ik ken de processor in jouw cubot niet,
Maar vergeleken android 4.4 op een nexus5 is het os een stuk lichter.
Ook uit veel browsingtest, komt dat de blackberry browser 3x zo snel is als andere browsers,
Ik kan me voorstellen dat games die gebruik maken van multi-core processors misschien een hogere fps hebben op de android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Laatst online: 09-09 15:47
Weet iemand een gratis app waarmee ik de led van de z10 kan instellen?
Dat ik bijvoorbeeld voor whatsapp berichten een andere kleur heb dan voor emailbericht. Ik hoef niet per persoon een andere kleur te hebben (wat bijvoorbeeld kan met die betaalde apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik doorgaans geen Windows-Server, maar als ik het goed begrijp is dat hoe dan ook nodig (zelfs als je van ATLAS GMV gebruik maakt). Wat is eigenlijk de goedkoopste manier om een thuis-BES op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
Binnen 24 uur tijd twee keer gehad dat het toestel volledig vastliep en dat ik de batterij eruit moest halen.
Erg vervelend, opstarten duurt daarbij ook erg lang. Toch twijfels om deze te verkopen en een Android/IOS toestel te halen.

Iemand al meer last gehad van het spontaan vastlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@Paink1ller: Ik deel deze ervaring niet. Neem aan dat je de laatste update hebt van het OS?

@begintmeta: De vraag is niet helemaal duidelijk! Wat wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:42
Weet iemand hoe dit aan de praat gekregen kan worden op de Z10? Bij mij geeft hij aan de dat app is gestopt zodra die opstart. Ik krijg - behalve een zwart scherm met pijltje linksonder - niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Iemand enig idee welke winkel in de omgeving Leiden de Z10 als demo heeft zodat ik er eens mee kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Kapot schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:15:
Iemand enig idee welke winkel in de omgeving Leiden de Z10 als demo heeft zodat ik er eens mee kan spelen?
T-mobile, vodafone of kpn shop.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
vDorst schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:40:
@Paink1ller: Ik deel deze ervaring niet. Neem aan dat je de laatste update hebt van het OS?

Ik heb softwareversie; 10.2.1.2102 lijkt me een recente versie. Ik snap niet waaraan het kan liggen.

Daarnaast gaat naar mijn idee de batterij echt te snel leeg. Heb al een wipe gedaan, heb toen wel een volledige backup teruggezet. Misschien dat hier iets in zit wat de batterij leeg trekt.
Ik ben helemaal niet zo een heavy-user, blijf het jammer vinden. Toestel is voor de rest wel prima, zeker voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
fifa4ever schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:52:
Weet iemand een gratis app waarmee ik de led van de z10 kan instellen?
Dat ik bijvoorbeeld voor whatsapp berichten een andere kleur heb dan voor emailbericht. Ik hoef niet per persoon een andere kleur te hebben (wat bijvoorbeeld kan met die betaalde apps)
Hub++ is niet gratis maar ggeft tot 21 mrt wel korting. Kost je nu 1.99 dollar. Moet je de kop niet kosten toch?

http://crackberry.com/hub-goes-march-madness-sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:01

t3q

Say yes to teq

Paink1ller schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:35:
Binnen 24 uur tijd twee keer gehad dat het toestel volledig vastliep en dat ik de batterij eruit moest halen.
Erg vervelend, opstarten duurt daarbij ook erg lang. Toch twijfels om deze te verkopen en een Android/IOS toestel te halen.

Iemand al meer last gehad van het spontaan vastlopen?
Nog geen enkele keer meegemaakt dat het toestel is vastgelopen, draai versie 10.2.1.2102

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapot schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:33:
Blackberry OS 10 is echt multitasking en geen switch tasking zoals bij android,ios en is dus ook in gebruik veel sneller hoewel bepaalde android apps soms wat vertragend werken maar zekers niet slechter dan op een samsung S4.

We zijn wat verwende met native apps op de blackberry, zou echt niet terug kunnen naar android

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
vDorst schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:40:
...
Ik moet een paar nieuwe telefoons kopen, de BB Z10 lijkt op zich niet onaantrekkelijk.. Ik wil eventueel een BlackBerry Enterprise Server (Express) opzetten, al hoeft dat op zich niet, want BB-devices ondersteunen voor zover ik op papier kon vinden prima CalDAV/CardDAV en IMAP IDLE, klopt dat? Wat zou een voordeel zijn van het toevoegen van een BES? Alleen betere security policies?

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 17-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:49:
[...]

Ik moet een paar nieuwe telefoons kopen, de BB Z10 lijkt op zich niet onaantrekkelijk.. Ik wil eventueel een BlackBerry Enterprise Server (Express) opzetten, al hoeft dat op zich niet, want BB-devices ondersteunen voor zover ik op papier kon vinden prima CalDAV/CardDAV en IMAP IDLE, klopt dat? Wat zou een voordeel zijn van het toevoegen van een BES? Alleen betere security policies?
je kan ook via een MS server of gewoon windowns werken en outlook koppelen aan outlook.com dan kun je contacten, email, taken en agenda synchroniseren en je kan binnenkort ook cloud dienst nemen via Blackberry waarbij je allerlei dingen net als BES kan beveiligen en zelf beperkingen kan opleggen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
heeft er ook iemand van jullie last van dat je geen mail kunt versturen? Ik heb namelijk een gmail account, en die doet het perfect (verzenden en ontvangen).
Maar ik heb ook een eigen domein met daaraan email. En deze wil geen mail versturen via die smtp.
Van alles geprobeerd, maar niks helpt, terwijl dezelfde instellingen op me pc en ipad het wel doen :?

Als ik de smtp van gmail eronder zet, stuurt hij wel mail, maar dan krijgt de ontvanger de mail via mijn gmail account, en dat wil ik niet.

Op internet zag ik ook dat er meer mensen last van hadden (zag alleen oudere berichten), maar geen oplossing.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rusky schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:38:
heeft er ook iemand van jullie last van dat je geen mail kunt versturen? Ik heb namelijk een gmail account, en die doet het perfect (verzenden en ontvangen).
Maar ik heb ook een eigen domein met daaraan email. En deze wil geen mail versturen via die smtp.
Van alles geprobeerd, maar niks helpt, terwijl dezelfde instellingen op me pc en ipad het wel doen :?

Als ik de smtp van gmail eronder zet, stuurt hij wel mail, maar dan krijgt de ontvanger de mail via mijn gmail account, en dat wil ik niet.

Op internet zag ik ook dat er meer mensen last van hadden (zag alleen oudere berichten), maar geen oplossing.
Doorgaans verbind je met een mailserver op poort 587 (submission), want veel(alle?) (mobiele) netwerken sluiten uitgaande verbindingen naar poort 25 af. Maak je met de blackberry gebruik van hetzelfde netwerk als de PC&iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:58:
[...]

je kan ook via een MS server of gewoon windowns werken en outlook koppelen aan outlook.com dan kun je contacten, email, taken en agenda synchroniseren en je kan binnenkort ook cloud dienst nemen via Blackberry waarbij je allerlei dingen net als BES kan beveiligen en zelf beperkingen kan opleggen. .
Wordt dat net zoiets als iCloud? Dat zou echt top zijn! Of is zoiets dergelijks er al voor bb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
begintmeta schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Doorgaans verbind je met een mailserver op poort 587 (submission), want veel(alle?) (mobiele) netwerken sluiten uitgaande verbindingen naar poort 25 af. Maak je met de blackberry gebruik van hetzelfde netwerk als de PC&iPad?
Ok ... opgelost. Heb net een chat gehad met me provider, blijkt dat imap wel werkt, dus hiermee verder.
Is eigenlijks ook veel beter als de pop :)

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rusky schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:51:
...
Ok ... opgelost. Heb net een chat gehad met me provider, blijkt dat imap wel werkt, dus hiermee verder.
Is eigenlijks ook veel beter als de pop :)
IMAP en POP3 zijn protocollen om mail op te halen, niet om te versturen, je had het erover dat het versturen niet werkt, dus ik moet zeggen dat ik het niet meer helemaal snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
begintmeta schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:
[...]

IMAP en POP3 zijn protocollen om mail op te halen, niet om te versturen, je had het erover dat het versturen niet werkt, dus ik moet zeggen dat ik het niet meer helemaal snap.
Is dat zo? dat wist ik niet. Dacht dat het was voor verzenden en ontvangen. Maar je hebt wel gelijk dat het raar is. Want ik heb dezelfde poort en smtp adres ingevuld. En ja raar maar waar; pop lukte niet, en imap wel.

Ik zag op internet (wel midden 2013), dat er meer problemen waren met smtp en bb z10, dit bleek in het os van bb te zitten. Dus ik heb het vermoeden dat dat nog steeds niet vlekkeloos is ...

mijn pc

Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste