Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:31:
Al reset gedaan en daarna app opnieuw installeren. kijken of het dan wel werkt.
Hoe doe ik dat?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 08:24
Ik zit er over na te denken om een z10 gewoon omdat het nu zo goedkoop is door de cashback actie dat ik het wel eens wil proberen. Ik heb er wel een paar vragen over.

- Kan ik zonder speciaal bb abbonement gebruik maken van de blackberry?
- Kun je tegenwoordig activesync gebruiken of is er een een Bes nodig zodat ik mijn mail kan syncen.
- Ik zag dat android apps kunnen draaien op een Blackberry, werkt dit ook met de rabo app? dat is eigenlijk de enige app die ik zou gaan missen :)
- Komen android apps in de appdrawer terecht of moet je die ergens anders vinden? En hoe zit het met notificaties vanuit android apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 22:12
pineapple23 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:03:
[...]

Daar heb ik ook geen last van, heb je wel de software update uitgevoerd naar 10.2.1?
Ja, meteen gedaan bij de eerste keer opstarten, ook meteen reboot daarna gedaan, maar nog steeds last van laadtijden van meer dan 10 minuten bij het opslaan en controleren van gegevens en vaak lukt dit hierna nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
@iceme

1) Je hebt geen speciaal BlackBerry internet meer nodig
2) Je stelt je mail gewoon in, syncen met desktop etc. is niet meer nodig.
3) deze weet ik niet (gebruik ING)
4) Android apps komen niet in de Hub terecht, maar je kunt ze minimaliseren waardoor ze actief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 14:33
iceme schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:06:
Ik zit er over na te denken om een z10 gewoon omdat het nu zo goedkoop is door de cashback actie dat ik het wel eens wil proberen. Ik heb er wel een paar vragen over.

- Kun je tegenwoordig activesync gebruiken of is er een een Bes nodig zodat ik mijn mail kan syncen.
- Ik zag dat android apps kunnen draaien op een Blackberry, werkt dit ook met de rabo app? dat is eigenlijk de enige app die ik zou gaan missen :)
- Komen android apps in de appdrawer terecht of moet je die ergens anders vinden? En hoe zit het met notificaties vanuit android apps?
Ik zou zeggen, lees het topic eens door en gebruik de zoekfunctie. Het zijn allemaal vragen die al meerdere malen zijn voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:02
Von Henkel schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:18:
@iceme

1) Je hebt geen speciaal BlackBerry internet meer nodig
2) Je stelt je mail gewoon in, syncen met desktop etc. is niet meer nodig.
3) deze weet ik niet (gebruik ING)
4) Android apps komen niet in de Hub terecht, maar je kunt ze minimaliseren waardoor ze actief blijven.
Mijn ebay app geeft wél gewoon notifications in de hub zonder dat deze in een action frame actief blijft! Het ligt dus waarschijnlijk puur aan de app zelf of deze noticifations doorgeeft in de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
iceme schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:06:

Exchange accounts werken nu gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Knamix schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:43:
[...]

Apps die ik miss (categorieën)

- Muziek app (zoals Poweramp etc) Ik kan alleen Neutron vinden maar die werkt niet echt lekker bij mij (vaak langzaam)
- Camera app
- fitness app (calorieën teller etc)

Ik mis nog een paar dingen maar kom er op het moment niet op...

- Eigenlijk elke Android app duurt bij mij 3-4 seconden om op te starten... En als ik ze afsluit en 5 minuten later weer ga kijken duurt het toch weer 3-4 seconden... Ik kan ze wel op de achtergrond laten draaien maar dan gaat mijn toestel langzamer worden :(
Goed om te weten, voor mij toch dé beslissing om voor een andere Android te gaan. Alhoewel moet wel toegeven dat ik zeer geïnteresseerd was in de z10 en bb10 OS. Ze zijn goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
ToFast schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Goed om te weten, voor mij toch dé beslissing om voor een andere Android te gaan. Alhoewel moet wel toegeven dat ik zeer geïnteresseerd was in de z10 en bb10 OS. Ze zijn goed op weg.
Ik heb net even via SNAP PowerAmp music player(trail) geinstalleerd.
Eigenlijk draait die perfect al is het scherm wat 'druk' met slechts 720 pixels in de hoogte op de Q10.
Runtastic Pro werk hier ook probleemloos.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Nou vaag sygic werkt ook niet meer!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave reset us volume up en down tegelijk ingedrukt houden en na 10 second start het systeem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Edddd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:31:

Wel mis ik een automatische aanpassing van de schermhelderheid. Alleen handmatig aan te passen??? Dat kan toch niet? ?
Helderheid gaat hier gewoon automatisch
Er is idd geen setting om dit te regelen, maar zodra mijn z10 meer licht pakt zie ik het scherm duidelijk helderder worden... en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:01:
Iemand de Rabobank app werkend? Hier doet hij het niet op de z10 van mijn vrouw met de laatste vodafone software.
Heb ik ook, hoewel het bij mij wel werkt, maar ontzettend traag is. Duurt wel paar minuten voordat ik in het inlogscherm zit. Ik heb software versie 10.2.1.2102 (Via Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:46:
[...]

Heb ik ook, hoewel het bij mij wel werkt, maar ontzettend traag is. Duurt wel paar minuten voordat ik in het inlogscherm zit. Ik heb software versie 10.2.1.2102 (Via Vodafone).
Ik heb hem inmiddels werkend. Hij is inderdaad super traag!! Ik heb dezelfde software en sygic doet het nu opeens ook niet meer. Denk dat ik terug ga naar de laatste leuk om te kijken hoe het dan allemaal werkt.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
Ik heb de Z10 gekocht in combinatie met een abonnement van Hollandsnieuwe. Bij het instellen van de APN moet je toegangspunt, gebruikersnaam, wachtwoord en verificatietype invoeren. Hollandsnieuwe heeft instellingen op zijn website staan voor de Z10 met als toegangspunt data.datax.mobi en bij gebruikersnaam en wachtwoord moet je niks invoeren, echter kan je dan niet het verificatietype PAP opgeven, wat wel moet.. Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Bovenstaande 'probleem' had ik ook met het instellen van Ziggo. Verificatietype bleef bij mij ook grijs, dus kon het ook niet instellen op PAP. Bellen en dataverbinding doen het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Rabo is erg vaag dat het zo traag gaat. Begin januari had ik zowel de orginele als de android-variant en was er nauwelijks verschil. Nu is het inderdaad tergend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ING en ABN-AMRO draaien vlot en ING draait zelf beter dan om menig galaxy toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

pineapple23 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:04:
[...]

Telegram staat als t goed is nu in de bb world, maar ik raad zelf ook bbm aan.
http://t.crackberry.com/telegram-blackberry-10
Tnx het is alleen een port nog geen hub ondersteuning... :(
Maar bbm zit niemand van mijn honderd contacten op..... Jammer maar helaas

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centropy schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:09:
[...]

Tnx het is alleen een port nog geen hub ondersteuning... :(
Maar bbm zit niemand van mijn honderd contacten op..... Jammer maar helaas
Privacy my friend. Het werk met pin en dat is geen 06 nummer. Als je zelf whatsapp/telegram installeert dan zal deze app al je 100 contacten met 06 nummer, naam, adres en email copieren naar de server van whatsapp/telegram, maar ook van mensen die de app niet gebruiken..

Als je jezelf aanmeld dan kan het toestel na 5 minuten bepalen welke mensen met 06 nummer ook in hun server staat en daarom zie je je vrienden maar iedereen ook jou als ze alleen maar je 06 nummer hebben in hun toestel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De media cradle is te koop bij Amazon.
DE - http://www.amazon.de/Orig...86490&sr=8-3&keywords=z10
UK - http://www.amazon.co.uk/G...87005&sr=8-6&keywords=z10

De blackberry software API kan detecteren in wat voor cradle hij zit maar ook een software starten als dat gebeurt.
Ik heb op het dev forum gevraagd hoe ze dat doen.
Lijkt me best leuk om een eigen app te maken voor in de auto. Deze moet zorgen dat de bluetooth aangaat voor handfree bellen en de wifi uit.

Ik zie wel veel goede dingen in blackberry. Helaas moet ik nog tot woensdag wachten tot dat ik mijn Z10 kan afhalen.

---
BBM ziet er ook leuk uit, maar niemand gebruikt het in mijn vriendenkring. het is alleen whatsapp.

[ Voor 6% gewijzigd door vDorst op 04-03-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach iemand moet de eerste zijn die overgaat.
Ikzelf ben begonnen, toen me ouders, vriendin, broers en nu alle vrienden.

Dat in een maandje of 2 tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn vriendin heeft dankzij de cashback actie haar Bold 9780 vervangen door een Z10. Wat een ontzettend gaaf toestel voor € 151.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Mijn vrouw is ook helemaal blij met haar z10!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
*knip* dit is offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 04-03-2014 11:06 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
oke, bedankt....

[ Voor 98% gewijzigd door Wlie op 04-03-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wlie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:06:
Ik zit zwaar te twijfelen tussen de Moto G en de Z10....
De prijs van de Z10 is onverslaanbaar voor elke andere telefoon op dit moment alleen twijfel ik over de ondersteuning van het OS door ontwikkelaars. Dan bedoel ik niet zozeer de games maar meer de 'functionele apps' zoals hangouts, internetbankieren, shazam alternatief.
Het OS zelf ziet er namelijk super uit, misschien wel prettiger in het dagelijks (in mijn geval licht) gebruik dan android.
Ook is het koffiedik kijken over de updates die de Z10 nog gaat krijgen of heeft RIM hier al uitspraken over gedaan? Ik vind het namelijk jammer dat er nu al een scheiding in het OS ontstaan is door bijvoorbeeld de Z30, deze heeft een zwarte achtergrond in de menus waar de Z10 een witte heeft.
Een ander klein nadeel is de grootte van het scherm tov de grootte van de telefoon, de Moto G is even groot en heeft en 4,5" scherm.

Iemand voor dezelfde keuze gestaan die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daar is een apart forum voor. Kijk daar even aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Zoals in bovenstaand bericht al is gememoreerd: wij, als gebruikers van de BlackBerry Z10, kunnen jou niet adviseren welke van de twee genoemde telefoons je het beste kan kopen.
Enigste advies die ik je kan geven is de gebruikersreviews van beide foons te gaan lezen, kijken of er winkels zijn waar je ze in je hand mag/kan houden om het één en ander uit te proberen en wat je er max. aan uit wil geven.
Ga er wel vanuit dat de Z10 gewoon updates krijgt, tijdje geleden nog een update gehad.
Waarschijnlijk doel je op dat updates naar b.v. een jaar of anderhalf jaar stopt?
Tja, b.v. een HTC Sensation met Android als besturingssysteem zal ondertussen wel geen updates meer krijgen.
De Z10 is dan gelukkig ook geen foon met Android als besturingssysteem erop, alleen een Android runtime :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
ronaldinho schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:30:
Ga er wel vanuit dat de Z10 gewoon updates krijgt, tijdje geleden nog een update gehad.
Waarschijnlijk doel je op dat updates naar b.v. een jaar of anderhalf jaar stopt?
Tja, b.v. een HTC Sensation met Android als besturingssysteem zal ondertussen wel geen updates meer krijgen.
De Z10 is dan gelukkig ook geen foon met Android als besturingssysteem erop, alleen een Android runtime :P
Dit inderdaad, dat er nu nog updates voor verschijnen is natuurlijk mooi maar in mijn ogen vanzelfsprekend tegenwoordig. Ik ben benieuwd naar de situatie over een jaar. Zoals meerdere mensen al zeiden; het is niet echt te vergelijken qua telefoon, high end van een jaar oud met mid-low end van nu. Ik denk dat ik er maar gewoon één ga bestellen, voor de prijs hoef ik het niet te laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Wlie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:45:
[...]

Dit inderdaad, dat er nu nog updates voor verschijnen is natuurlijk mooi maar in mijn ogen vanzelfsprekend tegenwoordig. Ik ben benieuwd naar de situatie over een jaar. Zoals meerdere mensen al zeiden; het is niet echt te vergelijken qua telefoon, high end van een jaar oud met mid-low end van nu. Ik denk dat ik er maar gewoon één ga bestellen, voor de prijs hoef ik het niet te laten :+
Nu met die cash back actie is het een koopje. Bevalt hij niet, verkoop je hem gewoon NA de cash back actie, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onime
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 21:43
Vanwege de cashback actie heb ik ook een Z10 gekocht om uit te proberen. Gebruiken jullie een screen protector? of vinden jullie dat niet nodig bij de Z10? Ben wel voorzichtig in gebruik en wil het netjes houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik gebruik momenteel nog steeds geen screen protector. Ik heb er wel één besteld, just in case. Maar tot nu toe nog geen krasje te zien. Zelfs geen haarkrasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
onime schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:09:
Vanwege de cashback actie heb ik ook een Z10 gekocht om uit te proberen. Gebruiken jullie een screen protector? of vinden jullie dat niet nodig bij de Z10? Ben wel voorzichtig in gebruik en wil het netjes houden :)
Ik gebruik de Transform shell en hier is een screenprotector inbegrepen. Iets van 11 euro (ex verzendkosten) op Amazon.de.

http://www.amazon.de/Blac...berry+z10+transform+shell

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Even een vraag over de unlock methode van de Z10. Is dit ook volgens het always on principe? Met het oog op accubesparing als hij bijna leeg is kan dit handige info zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soskes schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:50:
Even een vraag over de unlock methode van de Z10. Is dit ook volgens het always on principe? Met het oog op accubesparing als hij bijna leeg is kan dit handige info zijn.
je kan het uischakelen dan scheelt dat 5-10% maar je kan ook het toestel op 2G only zetten om alleen nog maar berichten te sturen en te bellen als je batterij bijna leeg is gewoon even naar beneden swipen en je ziet mobiel netwerk en netwerk selectie modus - zet op 2G only.

ik doe dit zelf met mijn z30 als ik onder de 10% zit en nog een hele avond door moet komen en dat lukt perfect voor een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Ik heb een Z10 voor mijn broertje gekocht,
Heeft er iemand nod advies over een case of hardshell die er een beetje chique uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
das voor een Q10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Naar beneden scrollen op mijn gelinkte site en je komt er voor veel verschillende BB cases tegen ;)
Nadeel van deze cases: Case covers the back, sides, and corners of your phone, dus niet de voorkant.

[ Voor 17% gewijzigd door ronaldinho op 04-03-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Blackberry Z30 maar mijn broertje de iphone en hij blijkt eergisteren zijn Blackberry Z30 en Z10 (wit) binnen te hebben gekregen voor hem zelf en zijn vriendin en hij was helemaal weg bij zijn grote provider naar een goedkopere sim-only abonnement met alleen data voor BBM voice en internet. Hij is super tevreden en met SNAP op zijn toestel waar ik heb aan geholpen heb is die weer helemaal tevreden. Hij moest even wennen dat alles door draait ook na open youtube met een game en radio gaat alles door elkaar heen :)

Wel grappig die spontane omzwaai maar hij zag dat ik zeer tevreden was terwijl ik ook al mijn 2de blackberry 10 toestel had aangeschaft. Ik was verbaast want hij was op zoek naar een goede aktie met de 5S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Laatst online: 02-10 10:06
Even mijn bevindingen met de Z10.
Om eerlijk te zijn valt het mij een klein beetje tegen.
Heb hem pas 2 dagen, dus moet misschien nog aan bepaalde dingen wennen, maar de dingen die mij opvallen.

batterij
Nogmaals, ik heb hem pas twee dagen, dus kan nog niet echt een oordeel vellen. Maar vind dat de batterij rap leeg gaat. Misschien dat dit tijd nodig heeft voor de batterij voor betere prestaties, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht. (Misschien lagen mijn verwachtingen te hoog dat kan ook)

-Micro-USB aan de zijkant
Dit begrijp ik niet, waarom zit deze aan de zijkant? Als je veel appt zal je de batterij tussendoor moeten opladen. Dit betekend dan ook dat je of de telefoon even opzij moet leggen, of dat als je toch door wilt blijven appen, het snoer echt enorm in de weg zit... Terwijl ik dit typ denk ik dat het misschien aan mij ligt want ik ben gewend om portraitmode te appen terwijl er misschien meer mensen zijn die landscape mode typen. Dan is het misschien wel handig.

Toetsenbord
Ik hoop dat dit een kwestie van wennen is. Maar tot nu toe gaat het alles behalve snel. Op mijn oude S3 kon ik in ieder geval drie keer zo snel typen. Ik druk de hele tijd naast de spatiebalk.

whatsapp
Vanuit mijn S3 was ik gewend dat ik de gesprekken kon volgen, zonder de app te openen. Dit vond ik best handig en zelfs zo handig dat ik het echt een minpunt vind dat ik dat niet meer kan.

Al met al kijk ik het nog een aantal weekjes aan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat meer van had verwacht. Die Hub is trouwens wel briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mahone schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:30:
Even mijn bevindingen met de Z10.
Om eerlijk te zijn valt het mij een klein beetje tegen.
Heb hem pas 2 dagen, dus moet misschien nog aan bepaalde dingen wennen, maar de dingen die mij opvallen.

batterij
Nogmaals, ik heb hem pas twee dagen, dus kan nog niet echt een oordeel vellen. Maar vind dat de batterij rap leeg gaat. Misschien dat dit tijd nodig heeft voor de batterij voor betere prestaties, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht. (Misschien lagen mijn verwachtingen te hoog dat kan ook)

-Micro-USB aan de zijkant
Dit begrijp ik niet, waarom zit deze aan de zijkant? Als je veel appt zal je de batterij tussendoor moeten opladen. Dit betekend dan ook dat je of de telefoon even opzij moet leggen, of dat als je toch door wilt blijven appen, het snoer echt enorm in de weg zit... Terwijl ik dit typ denk ik dat het misschien aan mij ligt want ik ben gewend om portraitmode te appen terwijl er misschien meer mensen zijn die landscape mode typen. Dan is het misschien wel handig.

Toetsenbord
Ik hoop dat dit een kwestie van wennen is. Maar tot nu toe gaat het alles behalve snel. Op mijn oude S3 kon ik in ieder geval drie keer zo snel typen. Ik druk de hele tijd naast de spatiebalk.

whatsapp
Vanuit mijn S3 was ik gewend dat ik de gesprekken kon volgen, zonder de app te openen. Dit vond ik best handig en zelfs zo handig dat ik het echt een minpunt vind dat ik dat niet meer kan.

Al met al kijk ik het nog een aantal weekjes aan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat meer van had verwacht. Die Hub is trouwens wel briljant!
Batterij: 2 dagen is echt te kort om de maximale capaciteit er al uit te krijgen. Dat de batterij vd Z10 niet het allersterkste punt is klopt, maar er is doorgaans wel een dag mee te halen met behoorlijk veel gebruik. Na een week zal hij wel ongeveer maximaal zijn. Je kunt overigens ook wat instellingen in het toestel aanpassen waardoor er minder wordt verbruikt.

Micro USB: Inderdaad, niet de allerhandigste plek…

Toetsenbord: Hij leert van jouw manier van typen. Als je hem wat langer gebruikt, dan zul je zien dat je steeds meer worden omhoog kunt flicken, waardoor het typen sneller gaat. Het feit dat je steeds naast de spatiebalk zit is gewoon even wennen. De autocorrectiefunctie werkt ook erg goed.

Whatsapp: Er zit een preview functie op het lock screen. Daar kun je aardig wat regels vd tekst bekijken zonder de app te hoeven openen.

Ik denk dat je idd gewoon even moet wennen aan het toestel. Het is echt niet te vergelijken met een S3. Hoop dat je het gaat waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online

Ik snap ook niet dat ze geen haakse usb connector leveren.
Ik heb thuis al een paar kabeltje met een haakse connector.
Het is altijd handiger heb ik het idee. Ook voor standaard apparaten.

Ik heb ondertussen ook me Z10 binnen. Nog niks mee kunnen doen dan opstarten en updaten.
Straks ook me SIM kaartje verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Hier een landscape mode typer. Wanneer ik aan het typen ben zit de draad inderdaad ideaal. Helaas gebruik ik mijn telefoon meer voor surfen en andere zaken dan dat ik aan het typen ben. Dus zelfs voor een landscape typer niet ideaal ;). Qua toetsenbord weet het en is het veelal idd persoonlijk. Ik vond Samsung bijvoorbeeld waardeloos dus zette er bij mijn S 3 een andere op na het rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:39
Eindelijk SNAP geïnstalleerd. Kreeg het eerst niet voor elkaar via Google Chrome. Dus toen via Sachesi gedaan. Iemand tips welke apps uit de google store must have zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onime
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 21:43
Mandrake466 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:46:
[...]

Ik gebruik de Transform shell en hier is een screenprotector inbegrepen. Iets van 11 euro (ex verzendkosten) op Amazon.de.

http://www.amazon.de/Blac...berry+z10+transform+shell
Bedankt Mandrake466 voor de tip, deze heb ik besteld.

Ik zal mijn ervaring met de Z10 ook even delen. De telefoon heb ik gisteren ontvangen. Direct volgeladen en sindsdien de hele dag meegespeeld. Het was even wennen aan de interface, maar eenmaal onder de knie is het echt geweldig. De Z10 heb ik nog geen dag in het bezit en voordat ik het in de gaten had, zat ik op andere telefoons te swipen... huh waarom kan ik niet unlocken... en oja geen hub.

Wat apps betreft hebben ze alles wat ik nodig heb. Whatsapp, online bankieren en genoeg leuke spelletjes. De standaard apps zijn al behoorlijk compleet. Android apps installeren schijnt ook te kunnen, maar heb deze functie nog niet uitgeprobeerd.

Maar het beste van een blackberry is voor mij de hub. Mensen die het niet kennen, weten niet wat ze missen en hoeveel ze efficienter kunnen zijn. Lastig uit te leggen, maar het is zoiets als "once you go black, you can't go back" :P

Ben nu een BlackBerry fan geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niann-Tsyr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:27:
Eindelijk SNAP geïnstalleerd. Kreeg het eerst niet voor elkaar via Google Chrome. Dus toen via Sachesi gedaan. Iemand tips welke apps uit de google store must have zijn?
ING verder zou ik het niet weten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Tweakers app? Het meeste wat ik nodig heb vind ik in BlackBerryWorld zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Laatst online: 25-05-2024
Maxiootje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:24:
Ik heb de Z10 gekocht in combinatie met een abonnement van Hollandsnieuwe. Bij het instellen van de APN moet je toegangspunt, gebruikersnaam, wachtwoord en verificatietype invoeren. Hollandsnieuwe heeft instellingen op zijn website staan voor de Z10 met als toegangspunt data.datax.mobi en bij gebruikersnaam en wachtwoord moet je niks invoeren, echter kan je dan niet het verificatietype PAP opgeven, wat wel moet.. Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?
Krijg morgen mijn Z10 met Hollandsnieuwe abonnement. Heb je het inmiddels opgelost en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Laatst online: 02-10 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:41:
[...]

Batterij: 2 dagen is echt te kort om de maximale capaciteit er al uit te krijgen. Dat de batterij vd Z10 niet het allersterkste punt is klopt, maar er is doorgaans wel een dag mee te halen met behoorlijk veel gebruik. Na een week zal hij wel ongeveer maximaal zijn. Je kunt overigens ook wat instellingen in het toestel aanpassen waardoor er minder wordt verbruikt.

Toetsenbord: Hij leert van jouw manier van typen. Als je hem wat langer gebruikt, dan zul je zien dat je steeds meer worden omhoog kunt flicken, waardoor het typen sneller gaat. Het feit dat je steeds naast de spatiebalk zit is gewoon even wennen. De autocorrectiefunctie werkt ook erg goed.

Whatsapp: Er zit een preview functie op het lock screen. Daar kun je aardig wat regels vd tekst bekijken zonder de app te hoeven openen.

Ik denk dat je idd gewoon even moet wennen aan het toestel. Het is echt niet te vergelijken met een S3. Hoop dat je het gaat waarderen!
Veel zal inderdaad ook gewenning zijn. Met name het toetsenbord. Wat betreft de batterij is het ook weer niet slechter dan de S3, maar ik had gehoopt dat ik hier toch wel ondanks veel gebruik, makkelijk de dag mee door zou komen. Wat ik wel een mooie uitkomst vind is die battery charger bundle.

Whatsapp vind ik wel echt een minpunt. De preview functie op het lock screen is een stuk minder goed als op mijn oude S3. Als mijn telefoon naast me lag en ik kreeg een berichtje binnen dan ging het scherm aan en liet die het gehele bericht zien (pasten stuk of 4 regels op). Mocht ik dat net missen door nog een ander berichtje dan kon ik simpel van boven naar benede scrollen en de afzender + eerste zin lezen van de laatste 7 berichten. Dit vond ik echt ideaal. Ook kon ik zien hoeveel berichtjes ik gemist had.

Het OS is even oefenen en doen, maar ik kan hier wel aan wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@jan-martenB,
ik heb de zelfde combi.
Als je simkaart eral heb inzitten tijdens het eerste keer opstarten wordt dit automatisch goed ingevuld.
Als hij wel "blackberrynl.dataxs.mobi" krijgt. Kan niet vinden wat daar anders aan is.

Als het handmatig doet, dan moet je gewoon een random letter als user/pw gebruiken, dan kan je wel pap instellen.

Ik heb het vandaag al 3x ingesteld. Heb zitten spelen met remote wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Laatst online: 25-05-2024
@vDorst
Dank voor je antwoord. Ik zit echter eerst nog een maandje vast aan KPN, dus die simkaart zal er als eerste nog ingaan. Maar ben blij te horen dat het zo precies niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Nice
Van de week las ik op de front page dat Android nu afrekening middels je telefoonrekening ondersteunt voor T-Mobile gebruikers
Onlangs overgestapt naar T-Mobile maar ook van Android naar Blackberry. Maar ik zie nu dat in de BlackBerry Appstore ook een optie aanwezig is om via T-Mobile af te rekenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 14:06
Ik heb de z10 nu alvast een tijdje maar sommige Android apps doen het niet goed
Ze lopen vast
Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:41:
Tweakers app? Het meeste wat ik nodig heb vind ik in BlackBerryWorld zelf..
Via de browser werkt tweakers enorm goed ook het forum. het is net of het een app is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Dat klopt ook, ik was echt wat aan het zoeken.. kwam op geen andere app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Hier alleen Dumpert... verder geen Android apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
jan-martenB schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:25:
[...]

Krijg morgen mijn Z10 met Hollandsnieuwe abonnement. Heb je het inmiddels opgelost en zo ja, hoe?
vDorst schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:45:
@jan-martenB,
ik heb de zelfde combi.
Als je simkaart eral heb inzitten tijdens het eerste keer opstarten wordt dit automatisch goed ingevuld.
Als hij wel "blackberrynl.dataxs.mobi" krijgt. Kan niet vinden wat daar anders aan is.

Als het handmatig doet, dan moet je gewoon een random letter als user/pw gebruiken, dan kan je wel pap instellen.

Ik heb het vandaag al 3x ingesteld. Heb zitten spelen met remote wipe.
Ik heb het zo ook opgelost ja. Ik loop nu met contactpersonen wel tegen een probleem aan waarbij volgens mij ongewild al de accounts die ik volg op Twitter zijn toegevoegd als contactpersoon.. Als ik op verwijderen druk gebeurt er echter niks? Iemand hetzelfde gehad? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Maxiootje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:34:

Ik heb het zo ook opgelost ja. Ik loop nu met contactpersonen wel tegen een probleem aan waarbij volgens mij ongewild al de accounts die ik volg op Twitter zijn toegevoegd als contactpersoon.. Als ik op verwijderen druk gebeurt er echter niks? Iemand hetzelfde gehad? :/
Als je een account zoals Twitter toevoegt ziet hij ook je contacts, zodat je daar een direct een tweet of berichtje heen kan sturen. In je contacts app heb je echter sliders in de settings, van wat je wel en niet wilt zien.Je kan ook, net als in de hub... je contacts per categorie bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiootje
Big-Opti schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:26:
[...]

Als je een account zoals Twitter toevoegt ziet hij ook je contacts, zodat je daar een direct een tweet of berichtje heen kan sturen. In je contacts app heb je echter sliders in de settings, van wat je wel en niet wilt zien.Je kan ook, net als in de hub... je contacts per categorie bekijken.
O, ik zie het ja! Dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Nou, had ik wat apps gedownload, o.a. de Rabo app. Doet niks. Verwijderd en nog een keer geïnstalleerd. Doet nog niks. Hele tijd wit scherm en dan de melding dat de app niet werkt, etc. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Andere apps via SNAP gaan perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Niann-Tsyr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:41:
Nou, had ik wat apps gedownload, o.a. de Rabo app. Doet niks. Verwijderd en nog een keer geïnstalleerd. Doet nog niks. Hele tijd wit scherm en dan de melding dat de app niet werkt, etc. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Andere apps via SNAP gaan perfect.
Welke versie van het os en welke versie van snap heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de rabo app de enige nl bankenapp die niet goed of niet draait op bb10? Heb zelf abn die doet het perfect. Ing ook wat ik ervan hoor. Misschien van bank wisselen? ;) Of een klachtenbrief naar rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal stevig van die niet goed werkende Rabo app. Eigenlijk is dat de enige reden waarom ik snap heb gesideload. Om de rabo app te kunnen installeren. Vind het ook belachelijk dat de rabobank bb10 niet meer ondersteunt. Een fatsoenlijk antwoord waarom ze het niet meer ondersteunen is ook teveel van ze gevraagd, heb ik inmiddels ervaren.

Als iemand een tip heeft, dan hoor ik het heel graag. Ik draai 10.2.1.2102 (Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 10.2.1.537.. (KPN) Waarom sommigen .2102? Kan daar verschil in zitten dat sommige apps niet goed/ wel goed draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:40:
Ik heb 10.2.1.537.. (KPN) Waarom sommigen .2102? Kan daar verschil in zitten dat sommige apps niet goed/ wel goed draaien?
Die had ik eerst ook (sim kaart v KPN gebruikt omdat Vodafone nog niet beschikbaar was). Enkele dagen later kwam Vodafone update ook beschikbaar en dat was 10.2.1.2102. Tja, misschien zit het hem daar wel in, ja…

Zijn er meer mensen die 10.2.1.537 hebben en waar de rabo app wél goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
10.2.1.537 = 10.2.1.2102

kijk maar in je OS "info" (vind je onder instellingen)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Softwareversie
10.2.1.537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS versie
10.2.1.1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
Ah ik zie het, my bad.

Updaten naar laatste build? Als je geen melding krijgt, doe je telefoon uit en na 15min weer aanzetten. Hielp bij mij.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software Release: 10.2.1.2102

OS Version: 10.2.1.2141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nl-taalpakket erop Spel? Ik weet niet wat het verschil is.. ik ben alleen huiverig om een upgrade te doen. Heb 0-problemen en alles werkt goed. Ik wacht wel op 10.3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel NL kiezen, maar heb al mijn apparaten altijd in het Engels staan, want foutmeldingen zijn dan makkelijker in te voeren in Google. Dan krijg je meer hits.

Ik heb verder met de geïnstalleerde versies totaal geen problemen. Alles werkt gewoon prima op de Z10, behalve dan de rabo app.

@janduke: Kun jij anders de rabo app eens downloaden en kijken of-ie fatsoenlijk opstart? Als hij eenmaal opgestart is, dan werkt het prima. Alleen het opstarten zelf duurt erg lang, met meldingen als 'server not responding', etc. Als je dan 'wait' aanklikt, gaat hij gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.. Bij mij ook.. 25 seconde wit scherm.. Eenmaal in rabo omgeving lijkt ie inderdaad goed te werken.. Naja rest je denk ik niks dan in berusten.. optijd openen die app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
3x3 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:05:
[...]

Welke versie van het os en welke versie van snap heb je?
OS versie: 10.2.1.2141
Software release: 10.2.1.2102
Snap versie: 2.0.0.2
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:33:
Ik baal stevig van die niet goed werkende Rabo app. Eigenlijk is dat de enige reden waarom ik snap heb gesideload. Om de rabo app te kunnen installeren. Vind het ook belachelijk dat de rabobank bb10 niet meer ondersteunt. Een fatsoenlijk antwoord waarom ze het niet meer ondersteunen is ook teveel van ze gevraagd, heb ik inmiddels ervaren.

Als iemand een tip heeft, dan hoor ik het heel graag. Ik draai 10.2.1.2102 (Vodafone).
Ik baal daar ook van. Ik heb het ook eens aangegeven tijdens telefoongesprek voor andere bankzaken. Je kon toen ook nog kijken wat de uitgaven op je CC was. Nu kan ik met de gewone mobiele versie niet meer naar mijn CC uitgaven kijken.
Ik heb de Rabo app nogmaals verwijderd en toen weer geïnstalleerd. Weer niks. Spotify werkt goed. Alleen Uber app knalt er nu steeds uit na aanmelding.
Zou een battery pull werken? Ik ben verder geen techneut XD

Heb een battery pull gedaan. Duurde heel lang voordat de OS werd geladen. Daarna ff de Rabo app gestart. Duurde heel lang weer, maar uiteindelijk ging de app laden en kon ik mijn BB Z10 weer registreren en gebruik maken van de app. Heel fijn! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Niann-Tsyr op 06-03-2014 11:08 . Reden: Battery pull zorgde voor werkende app. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Bij rabobank verwijzen ze je naar de m.rabobank.nl website, maar ik zit ook al op de facebook van rabobank te zeuren. Ik vind dat ze de android app ook wat kunnen optimaliseren voor bb 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niann-Tsyr schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:38:
[...]

Ik heb de Rabo app nogmaals verwijderd en toen weer geïnstalleerd. Weer niks. Spotify werkt goed. Alleen Uber app knalt er nu steeds uit na aanmelding.
Zou een battery pull werken? Ik ben verder geen techneut XD
Kan me niet voorstellen dat een battery pull werkt. Een normale reset werkt ook niet. Maar ik ook geen battery pull geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:54:
Bij rabobank verwijzen ze je naar de m.rabobank.nl website, maar ik zit ook al op de facebook van rabobank te zeuren. Ik vind dat ze de android app ook wat kunnen optimaliseren voor bb 10
Die site is helemáál vreselijk!

Weet iemand of de Z30 of de Q10 hier ook last van hebben? Van de slecht draaiende rabo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:05:
[...]

Kan me niet voorstellen dat een battery pull werkt. Een normale reset werkt ook niet. Maar ik ook geen battery pull geprobeerd.
Had mijn reactie hierboven al gewijzigd, maar zag pas later dat je al had gereageerd. Battery pull werkte bij mij wel. Kan nu ook in Uber app inloggen, maar hij blijft nu hangen op "Determining your location". In ieder geval een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

Ik heb de rabo app ook even getest maar krijg op 10.2.1.2102 ook de hele tijd een melding dat het niet werkt. Als ik dan niet op sluiten klik maar op wachten gaat hij gelijk door naar volgende pagina. Ik heb niet geregistreerd verder omdat ik die gegevens niet bijdehand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Rainesh schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:55:
Ah ik zie het, my bad.

Updaten naar laatste build? Als je geen melding krijgt, doe je telefoon uit en na 15min weer aanzetten. Hielp bij mij.
Vreemd. Bij mij komt het niet verder dan SW 10.2.1.537 en OS 10.2.1.1925.

Ook niet via settings - update.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Die site is helemáál vreselijk!

Weet iemand of de Z30 of de Q10 hier ook last van hebben? Van de slecht draaiende rabo app?
Melden op de rabo facebook, en over bellen.
Banken werken zo dat als er veel klachten op korte termijn binnenkomen, dat beleid geherevaleerd wordt.

https://www.facebook.com/rabobank

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 06-03-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via blackberry apps forum mischien oude Rabobank app installeren of anders kan ik wel kijken om de oudere android runtime voor 2102 beschikbaar te stellen zodat men dit kan installeren.

dus android runtime van 1925 - goed hier onder android runtime van 1925 - gewoon installeren via sanches of
via sideloading. na installatie reset (volume up/down 10 sec. vasthouden)

https://mega.co.nz/#F!MstlBAwQ!O3QxkPv9LvaEIKFyFZKO-w

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2024
Vraag:

Ik gebruik momenteel (oa) Google Calender voor afspraken. Werkt allemaal prima.
Nu wil ik ook "andere agenda's gebruiken" (optie bij Google Calender) Deze zie ik wel in de Google Calender, maar deze worden niet gesynchroniseerd met de bb.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Quaz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:58:
Vraag:

Ik gebruik momenteel (oa) Google Calender voor afspraken. Werkt allemaal prima.
Nu wil ik ook "andere agenda's gebruiken" (optie bij Google Calender) Deze zie ik wel in de Google Calender, maar deze worden niet gesynchroniseerd met de bb.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
1) http://t.crackberry.com/h...e-calendars-blackberry-10
2) http://forums.crackberry....r-sync-app-solved-763835/
3) http://forums.crackberry....-activesync-world-791244/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hoe zit het met krassen op het scherm van de Z10? Gaat dat erg snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm altijd in : http://www.bol.com/nl/p/b...0-zwart/9200000010731854/ zitten. In al die maanden nog geen enkel krasje nergens op m'n telefoon. En je ziet het rode notificatielampje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij is al meer dan een jaar oud en wordt gebruikt door iemand anders maar zit nog steeds geen krasje op en hij zit altijd in haar tas met rotzooi van haarspeldjes tot haarlak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik gebruik me Z10 nu al 3 dagen.
Ik ben er al erg te vrede over. De hub is erg fijn, keyboard is ook super.
Fijn dat je het volume van de verschillende dingen los kan instellen.

Ik merk wel dat de batterij snel leeg gaat.
Ik heb alle batterij saving settings aan staan.
GSM: (3G en 2G only) 3G/2G, alleen data aan als nodig. Over goed/volledig bereik. (Hollandsnieuwe)
Wifi: (Alleen 2.4Ghz) Alleen aan wanneer nodig.
Apps: Geen achtergrond apps en alle vensters gesloten.
Display: 50%, Swype Up to wake-up uit.
NFC en BT: standaard uit.
Emails: Prive: Active Sync met 1 uur interval, Werk: Active Sync met 4 uur interval
IM: Whatsapp (push/Niet instelbaar), FB en Twitter (Handmatig).

Ik heb toch het idee dat er nog ergens een software bugje zit.
Ik zie veel mensen met verschillende ervaringen.

Ik had vannacht 20% drop over 8 uur tijd waarbij WIFI en data uit was en geen achtergrond apps.
Iemand anders die deze ervaringen deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
vDorst schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:32:

GSM: (3G en 2G only) 3G/2G, alleen data aan als nodig. Over goed/volledig bereik. (Hollandsnieuwe)
Emails: Prive: Active Sync met 1 uur interval, Werk: Active Sync met 4 uur interval

Ik had vannacht 20% drop over 8 uur tijd waarbij WIFI en data uit was en geen achtergrond apps.
Mijn ervaring was dat het lijkt alsof het systeem een aantal dagen nodig heeft tot hij is geïntegreerd in je telefoon. Plus na een weekje had ik hem een keer helemaal laten leeg lopen en toen weer volledig opgeladen en me batterij was er merkbaar op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
pineapple23 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:40:
Mijn ervaring was dat het lijkt alsof het systeem een aantal dagen nodig heeft tot hij is geïntegreerd in je telefoon. Plus na een weekje had ik hem een keer helemaal laten leeg lopen en toen weer volledig opgeladen en me batterij was er merkbaar op vooruit gegaan.
Mijn plan is ook om hem een paar keer helemaal te laden en te ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:32:

Ik denk dat het alleen maar beter gaat worden.. Wacht het nog een weekje af. Ik gebruik m'n z10 (10.2.1) best intensief en red de dagen makkelijk. Ik heb alleen de helderheid op 40%. De rest alles max.. 4G, wifi, alles push, etc. Wordt als het goed is vanzelf beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@janduke, Dat klinkt nog al raar wat je zegt.
Dat moet ergens aan liggen als het na 1 week beter gaat!?!
Klinkt nu dat het OS niet goed weet wat de batterij doet en daardoor minder aangeeft.
Dat lost zich vanzelf op door goed ontladen en laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Von Henkel schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:52:
BlackBerry link synct mijn contactpersonen niet meer (Office2010)
Krijg daarbij de foutmelding Synchronisatie mislukt, kan wijzigingen niet doorvoeren op toestel.

Het vreemde is als ik de agenda een sync laat uitvoeren is dat geen probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Blackberry Q10 kan mijn contactpersonen en agenda niet synchroniseren met Office 2003. Krijg ook de foutmelding: "Kan wijzigingen niet doorvoeren op toestel".

Iemand een idee hoe ik dit op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
vDorst schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:57:
Klinkt nu dat het OS niet goed weet wat de batterij doet en daardoor minder aangeeft.
Wat geeft toestelcontrole aan dan, als je de laatste 12 uur kiest wanneer het overnacht maar liefst 20% batterij slurpt?
Das echt absurd hoog idd.

Is dat elke nacht?
Wat ik wel heb ervaren dat het OS soms op 0,5W IDLE blijft hangen ipv de normale 0,1W

[ Voor 9% gewijzigd door intricate op 07-03-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:24:
[...]
Blackberry Q10 kan mijn contactpersonen en agenda niet synchroniseren met Office 2003. Krijg ook de foutmelding: "Kan wijzigingen niet doorvoeren op toestel".

Iemand een idee hoe ik dit op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:59:
[...]

Wat geeft toestelcontrole aan dan, als je de laatste 12 uur kiest wanneer het overnacht maar liefst 20% batterij slurpt?
Das echt absurd hoog idd.

Is dat elke nacht?
Wat ik wel heb ervaren dat het OS soms op 0,5W IDLE blijft hangen ipv de normale 0,1W
Dit is wel heel erg veel kijk eens in account en stel je interval anders in voor je account, heb je android apps open staan etc. vanuit gaande dat je 8 uur slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:57:
Ja wat ik ervan gehoord heb is dat het toestel tijd nodig heeft om zich aan gaat passen aan het gebruik. Dat heeft wat tijd (een week?)nodig waarna toestel zich gesetteld heeft en de accuduur optimaal is.
Wat misschien ook nog kan helpen is alle ellende eraf gooien en volledig nieuw het os erop installeren. Ik zou in ieder geval niet op voorhand alles minimaliseren, in jouw geval is er iets anders aan de hand. Allerlei dingen terugschroeven kan altijd nog maar ik zou dit alleen in een noodsituatie doen. Gewoon uitgebreid gebruiken die z10 dan settelt die zich wel. Vooral volledige accuduur gebruiken en dan weer aan de lader.
Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste