Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Heeft iemand de app VLC remote control van Bartosz Stokrocki? Bij mij werkt die niet, krijg telkens een 'wrong ip address' melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
10.2.1 binnen na het plaatsen van een Simyo simkaart, ging mooi soepel! Het enige wat ik me afvraag, heeft iemand ook een logo naast de battery icoon? Ik kan er niets van maken, tot dat iemand zegt wat het is.. dan denk ik vast, dat had ik kunnen weten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
nfc?

Ik heb nog geen update binnen gekregen, draai leak 1925. Maar hoef het niet perse, ben al hartstikke blij met mijn huidige versie. Heb net wel wat app updates ontvangen waaronder FB en Whatsapp.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Haha, NFC inderdaad.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 19:42
Hier ook net een aantal updates aangeboden via BBW, ook zonder 10.2.1. Het hebben van 10.2.1 en de nieuwe serie app-updates zijn twee afzonderlijke dingen, die natuurlijk wel handig getimed zijn voor net na de launch. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:37:
Op de fora van crackberry.com worden aardig wat klachten gemeld. Heeft 1 van jullie klachten/kritiek op de nieuwe OS update?
Het probleem is dat 99% op crackberry noobs zijn die nog nooit van een zoekfunctie hebben gehoord.

Ik erger me kapot aan de mensen op het Cb forum want ze weten gewoon niks, 100.000x dezelfde stomme vragen die nergens op slaan.

Meer dan 80% van het forum zijn dezelfde vragen of onderwerpen die helemaal nergens over gaan.

Nee ik heb nog nooit klachten gehad met deze versie sinds hij geleaked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 23:03
Net Facebook geüpdatet, meer mensen die na de nieuwe Facebook update geen berichten meer kunnen verzenden vanuit de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle_57 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:44:
Net Facebook geüpdatet, meer mensen die na de nieuwe Facebook update geen berichten meer kunnen verzenden vanuit de hub?
Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Weet iemand hoe ik een dev van BlackBerry kan contacten over de Facebook App? Zou ze willen vragen om de mogelijkheid in te bouwen lettergrootte aan te passen net als in alle andere apps

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:04:
Weet iemand hoe ik een dev van BlackBerry kan contacten over de Facebook App? Zou ze willen vragen om de mogelijkheid in te bouwen lettergrootte aan te passen net als in alle andere apps
Via beta zone is beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:50:
[...]

Je kan een kpn-prepay kaart kopen of sluit je toestel aan op blackberry link desktop.

Zodra je toestel herkend word - kies toestel en linkje software-updates

ook over the air-mits je via je configuratie blackberry link op wifi hebt staan.
KPN kaart heb ik helaas niet. BlackBerry Link werkt niet. Dat heb ik vanmiddag al geprobeerd, geeft hij aan geen update te hebben. Wachten dus ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Thanks!! Ga het gelijk even doen!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:50:
[...]

Je kan een kpn-prepay kaart kopen of sluit je toestel aan op blackberry link desktop.

Zodra je toestel herkend word - kies toestel en linkje software-updates

ook over the air-mits je via je configuratie blackberry link op wifi hebt staan.
Via Link werkt sowieso niet dat heb ik meerdere malen geprobeerd, Link pakte hem wel pas toen ik een KPN simkaart er in had gestopt. Mensen in HHW mogen wel even langskomen en mijn simkaartje lenen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Is er iemand met een Tele2 simkaart die de update toevallig al heeft gehad? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
A4553 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:14:
Is er iemand met een Tele2 simkaart die de update toevallig al heeft gehad? :X
Ik nog niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A4553 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:46:
[...]

KPN kaart heb ik helaas niet. BlackBerry Link werkt niet. Dat heb ik vanmiddag al geprobeerd, geeft hij aan geen update te hebben. Wachten dus ben ik bang :(
sanches installeren zie forum Z30 ook van mijn naam. kun je O2 vodafone gewoon installeren. kies Z10 STL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
Ik ben niet echt een voorstander van het gekloot met leaked versies. Denk je dat het mogelijk is een simkaartje te lenen bij een KPN winkel, update binnen trekken, en weer weglopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Globkul schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:15:
Ik ben niet echt een voorstander van het gekloot met leaked versies. Denk je dat het mogelijk is een simkaartje te lenen bij een KPN winkel, update binnen trekken, en weer weglopen? :P
vragen kan altijd XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Globkul schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:15:
Je trekt de update volgens mij niet zomaar binnen, hij was gisteren bij mij meer dan een halfuur aan het downloaden van 365MB, en dat lag niet aan de internet verbinding.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
rscheper schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:30:
Je trekt de update volgens mij niet zomaar binnen, hij was gisteren bij mij meer dan een halfuur aan het downloaden van 365MB, en dat lag niet aan de internet verbinding.. ;)
Misschien is dat de reden dat niet alle providers de update in een keer uitrollen. Voorkomen van iOS7 gate O-)

Update: ben nu de update via de simkaart (Ben) van mijn vriendin aan het binnenhalen :*)
Update 2: let op, als je updatet met een T-Mobile simkaart dat je ook een T-Mobile splash screen krijgt :(
Update 3: blijkbaar checkt de Z10 welk provider simkaart erin zit, vervolgens laadt hij daarvoor een splash screen (of niet). Na een reboot met mijn simkaart was het splash screen van T-Mobile weer verdwenen :)

[ Voor 42% gewijzigd door A4553 op 30-01-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
Goed om te weten, ik ga ook eens opzoek naar een andere simkaart dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Heb Sachesi 1.1.2 uit het Z30 topic gedownload en geïnstalleerd.
Bij country invullen: 204 (=Nederland)
Carrier: 08 (=kpn), andere kan uiteraard ook ;)
Device: Z10 (of course)
Variant: STL 100-2 (afhankelijk van je telefoon, zie: instellingen-> info en kijk wat er bij modelnummer staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja KPN kan ook maar had Z30 nodig voor mijn eigen toestel en die had O2 al :) niet gedacht om KPN te noemen maar maakt ook niks uit qua software LOL

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Ik vind de 10.2.1 software top, maar stoor me gruwelijk aan het feit dat de batterijduur afgenomen is en dat de telefoon erg warm* wordt (en dus ook de batterij leeg trekt) tijdens het internetten..

Iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing?

Z10 stl100-2, kpn

*veel warmer en sneller leeg dan met de 10.2.0 software

[ Voor 10% gewijzigd door jelle_57 op 31-01-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
jelle_57 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:22:
Ik vind de 10.2.1 software top, maar stoor me gruwelijk aan het feit dat de batterijduur afgenomen is en dat de telefoon erg warm* wordt (en dus ook de batterij leeg trekt) tijdens het internetten..

Iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing?

Z10 stl100-2, kpn

*veel warmer en sneller leeg dan met de 10.2.0 software
Is hij niet gewoon opnieuw aan het indexeren sinds de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
falcon4ever schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:49:
[...]

Is hij niet gewoon opnieuw aan het indexeren sinds de upgrade?
Kan, maar heb m al ruim 48 uur in gebruik, na de update..

Opvallend is vooral dat ik dit heb tijdens het surfen, fb en alle andere applicaties die cpu / data verbruiken. Dan verbruikt hij ong 2% vd batterij per 10 minuten, minimaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Even ter volledigheid. Grappig dat ik als enige een update van Vodafone gepusht kreeg gisterochtend.

En dat met een STL100-1 die in NL niet eens verkocht wordt =p.

Enige voordeel t.o.v. .1055 met de Android Runtime uit .1259 is tot op heden het verdwijnen van de Pixel Morph in Instagram =p

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Indexen kan paar dagen duren, ligt namelijk ook aan je data/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik merk vooral dat ie snel naar de 80% zakt. Daarna duurt het wel ff voordat hij leeg is.
Of het sneller gaat weet ik niet.. het is nu natuurlijk wel erg zichtbaar door het percentage dat nu te zien is
Overall kom ik met gemak de dag door.. ook na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
Zo, bij de kpn winkel ging het niet lukken. Dus online maar even een €10 simkaart aangevraagd die ik als nood toch nog wilde hebben.

Dus, morgen updaten naar 10.2.1!

PS: Ook bij de bel company gevraagd en het probleem voorgelegd. Hij kon me niks zinnigs vertellen, sterker nog, hij dacht dat updaten via die manier niet kon :9, grappig wel die service en vakmanschap die dat soort winkels denkt te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Het verbaast mij dat Tele2 de update nog niet heeft uitgerold :/

Hoe dan ook, waar ik vandaag toevallig achter kwam. Als je in de browser het terug pijltje (links van de URL balk) ingedrukt houdt krijg je een overzicht te zien van je browsegeschiedenis :) Wist ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
JunkieXP schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:55:
Even ter volledigheid. Grappig dat ik als enige een update van Vodafone gepusht kreeg gisterochtend.

Weird! Ik zit ook op Vodafone en ik krijg de update niet te zien.

Ik ben vooral benieuwd naar picture password. Lijkt mij praktischer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
itsyaboy schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:06:

Ik ben vooral benieuwd naar picture password. Lijkt mij praktischer haha
Picture password werkt op zich wel lekker, alleen komt het plaatsen van het getal vrij nauwkeurig. Het nadeel: je zit met je vinger precies op de plaats waar het getal heen moet. Je kan dus niet goed zien of deze op de juiste plaats zit. Gecombineerd met de nauwkeurigheid waarmee het cijfer geplaatst moet worden leidt er bij mij toe dat ik regelmatig twee tot drie keer opnieuw moet proberen voordat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles over Blackberry 10
Verwijderd in "Blackberry 10 OS"

Blackberry Nieuws
Verwijderd in "Blackberry 10 - Nieuws"

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bz-dW3Lv2Xs]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
Nu aan het updaten :)

66% - 32min

100% - 75min (via BlackBerry Link)

Lijkt erop dat het net binnen het uur gaat lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Globkul op 01-02-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
A4553 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Picture password werkt op zich wel lekker, alleen komt het plaatsen van het getal vrij nauwkeurig. Het nadeel: je zit met je vinger precies op de plaats waar het getal heen moet. Je kan dus niet goed zien of deze op de juiste plaats zit. Gecombineerd met de nauwkeurigheid waarmee het cijfer geplaatst moet worden leidt er bij mij toe dat ik regelmatig twee tot drie keer opnieuw moet proberen voordat het lukt.
Hmm oke. Dat moet natuurlijk ook weer niet de bedoeling zijn. Ben benieuwd wanneer ik de update binnen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

A4553 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Je kunt je vinger op elke willekeurige plek op de cijfergrid leggen zodat je makkelijk het juiste cijfer op het juiste plekje kan leggen.
Dus niet je vinger op het juiste cijfer houden

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

populaire apps voor NL en dit is niets anders dan een file downloaden op je computer en door mailen naar je email account op je toestel en na het downloaden zal het automatisch vragen of het geinstalleerd moet worden.

Populaire apps voor NL (native APK) https://mega.co.nz/#F!BhdQwDwY!1-x5vTkiBzkzW28VYsRDGA

Download de apps en via de thread Blackberry 10 APK/BAR APPS kun je verzoekjes doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Laatst online: 24-02-2024
JunkieXP schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:55:

Enige voordeel t.o.v. .1055 met de Android Runtime uit .1259 is tot op heden het verdwijnen van de Pixel Morph in Instagram =p
Heeft volgens mij te maken met het type toestel. Ik heb een Z10, Amerikaanse import. Daarvoor heb ik via mijn Ziggo-abonnement eergisteren de update binnen gekregen. Op mijn andere Z10, in Nederland gekocht en ook met Ziggo als provider, krijg ik (nog steeds) niets binnen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Heb net nog even met Sachesi gezocht naar Vodafone voor een update voor het OS.
Vanuit gaande dat carrier nummer 04 juist is. Landcode voor nederland=204, decice=Z10 betreffende de stl100-2 versie.
Hier staat nog steeds een oude update vermeld:
Firmware: 10.2..0.429
Vodafone UK: idem dito als hierboven (carrier=15 landcode=234)

[ Voor 9% gewijzigd door ronaldinho op 01-02-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:04:
Heb net nog even met Sachesi gezocht naar Vodafone voor een update voor het OS.
Vanuit gaande dat carrier nummer 04 juist is. Landcode voor nederland=204, decice=Z10 betreffende de stl100-2 versie.
Hier staat nog steeds een oude update vermeld:
Firmware: 10.2..0.429
Vodafone UK: idem dito als hierboven (carrier=15 landcode=234)
Je kan gewoon KPN gebruiken of O2 UK maakt allemaal niks uit want ze zijn allemaal gelijk. Je kan zelf de leak installeren welke 100% gelijk is aan de update maar dan begin je helemaal fris. Je hebt Vodafone niet nodig en je kan het installeren er zijn genoeg mensen die de leak 1925 draaien op Vodafone en totaal geen probleem hebben na 2 maanden gebruik van de leak. Vodafone is met iets anders bezig dan blackberry en
ben benieuwd wat er achter zit.

country 204
carrier 8 (KPN)
device Z10
variant STL100-2

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Let wel op dat bij Dixons de kans groot is dat je een demo model krijgt.
Ik heb hem daar ook gehaald (toen nog 250 Euro) en heb toen een demo model gekregen dat duidelijk gebruikt was. Na deze terug te hebben gebracht in een ander filiaal een andere gehaald. Wederom een demo model, maar deze had al die tijd ongebruikt achter glas gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Let wel op dat bij Dixons de kans groot is dat je een demo model krijgt.
Ik heb hem daar ook gehaald (toen nog 250 Euro) en heb toen een demo model gekregen dat duidelijk gebruikt was. Na deze terug te hebben gebracht in een ander filiaal een andere gehaald. Wederom een demo model, maar deze had al die tijd ongebruikt achter glas gezeten.
hmmm oke.. moeten ze er bij vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
calvin schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:32:
Je kunt je vinger op elke willekeurige plek op de cijfergrid leggen zodat je makkelijk het juiste cijfer op het juiste plekje kan leggen.
Dus niet je vinger op het juiste cijfer houden
Dat had ik nog niet bedacht :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Dag 5 sinds de software update en nog steeds hetzelfde 'probleem'.. vooral tijdens het browsen en ook met sommige apps wordt het toestel veel warmer als bij 10.2.0 en ook de batterij wordt dan voor mijn gevoel snel leeg getrokken..

Meerdere mensen met dit probleem of iemand wellicht een oplossing? Warmte bron lijkt rechts van het BlackBerry logo op de achterkant aan de rand van het toestel te zitten.

EDIT: denk dat het een 'kwaaltje' is van het nieuwe 10.2.1. OS. Een vriend van mij heeft ook een z10 en ervaart precies dezelfde problemen.

Batterijduur varieert van 10 uur (gemiddeld tot intensief gebruik) tot 15 uur (weinig gebruik), maar als ik de verschillende forums moet geloven schijnt dat redelijk normaal te zijn. Wel jammer want op 10.2.0 haalde ik minimaal 12 uur bij gemiddeld tot intensief gebruik.

Maar zoals eerder gemeld zal het feit dat het batterij percentage tegenwoordig zichtbaar is en het batterij icoontje dat groter is, ook wel bijdragen aan het feit dat het lijkt dat het misschien wat sneller leeg gaat.

Alles werkt verder zoals het moet en 10.2.1. Is verder echt top!

[ Voor 44% gewijzigd door jelle_57 op 02-02-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
Ik merk een omgekeerd verbruik. Na 6 uur weinig gebruik slechts gedaald tot 88%. Nu zal dit niet meteen doorsnee zijn, maar goed, over het algemeen merk ik geen verkortte gebruikstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android apps open laten staan kan ook extra stroom verbruik nemen en je zou eens kunnen kijken naar je email instellingen voor email, agende en contacten hoe vaak deze daadwerkelijk moeten sychroniseren. sommige hebben het op elke minuut staan met 6 account dan gaat het wel snel, Ik heb alles per uur staan en 2 zelfs per 12 uur omdat ik ze nauwelijks gebruik. mijn agenda en contacten worden alleen 1x per dag gesychroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://bbwired.blogspot.nl/ alles over android apps installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Heeft iemand last van het feit dat Whatsapp geen meldingen meer geeft bij inkomende berichten? Pas als je Whatsapp opent haalt hij de berichten binnen bij mij. Dit gebeurt sinds de 10.2.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:53:
Android apps open laten staan kan ook extra stroom verbruik nemen en je zou eens kunnen kijken naar je email instellingen voor email, agende en contacten hoe vaak deze daadwerkelijk moeten sychroniseren. sommige hebben het op elke minuut staan met 6 account dan gaat het wel snel, Ik heb alles per uur staan en 2 zelfs per 12 uur omdat ik ze nauwelijks gebruik. mijn agenda en contacten worden alleen 1x per dag gesychroniseerd.
Waar kun je de contact synchronisatie instellingen instellen dan? Of is dat dezelfde sync interval die ook geldt voor de mail?

En als ik alles op push mail heb ingesteld, dan bespaart dat nog meer batterij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A4553 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:51:
Heeft iemand last van het feit dat Whatsapp geen meldingen meer geeft bij inkomende berichten? Pas als je Whatsapp opent haalt hij de berichten binnen bij mij. Dit gebeurt sinds de 10.2.1 update.
Uninstall - reset toestel en installeer whatsapp opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle_57 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:52:
[...]

Waar kun je de contact synchronisatie instellingen instellen dan? Of is dat dezelfde sync interval die ook geldt voor de mail?

En als ik alles op push mail heb ingesteld, dan bespaart dat nog meer batterij toch?
push kun je uitschakelen werkt niet met gmail meer sinds men dit niet meer support buiten android om en outlook.com heeft nog wel push. Dus je gaat gewoon naar instellingen - accounts - klikt op je account en helemaal onderaan kun je dit aanpassen.

Voor mijn belangrijkste mail heb ik 15 minuten staan en eentje op 1 uur en dan 2 emails op 6-8 uur en eentje van de provider op 24 uur komt alleen faktuur op binnen en nieuws over diensten. agenda en contacten met google heb ik een enkele keer op 24 uur gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Zijn er mensen met ervaring met een security-swipe? Ik ondervind her en der wat issues, en ik wil de boel geheel opnieuw installeren. Maar ik wil wel zeker weten dat ik mijn app-data niet kwijt raak. Wordt dat goed gewaarborgd met een backup van BB Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik heb 1x een security wipe gedaan en als ik de backup van BlackBerry Link terug zet krijg ik de apps ook terug. Toevallig wilde ik dat niet, maar das een ander verhaal. Je kan kiezen welke data je terug wilt zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Op hoop van zegen, dan maar.

EDIT: BB-apps komen terug, side-loads niet (op zich begrijpelijk). Maar vervelend genoeg raakt app-data van gesideloade spelletjes dus ook zoek. Kun we weer opnieuw beginnen met Cabdy Crush. :-(

En BB World doet het nog steeds niet. Nu maar hopen dat Flitsnav het wel blijft doen zonder herstart van het toestel, anders was de hele operatie voor niets. :-(

[ Voor 103% gewijzigd door pegagus op 03-02-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Het hele updateverhaal is redelijk dramatisch. Gisterenavond bleek dat alleen de contacten die ik op de telefoon heb ingevoerd meegenomen waren in de backup. Nu wordt alles gesynct met Outlook, dus dat is ook wel weer op te lossen, maar het hoort niet. En evenmin hoort het dat van alle accounts de wachtwoorden opnieuw moet invoeren.

Vanwege bovenstaande problemen, vanochtend de bakcup nog eens terug gezet. Het effect:

- alle Android-apps weer kwijt (goed, waren er maar twee) en alle instellingen van die apps. Contacten nog steeds niet terug. En weer alle wachtwoorden moeten invoeren.

Dat deed Nokia met Symbian veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

Opnieuw wachtwoorden invoeren is bij een iPhone ook volgens mij. is extra barriere om te zorgen dat wanneer je een backup te pakken krijgt, je niet iemand zijn hele hebben en houden over kan nemen.

Het hoort dus wel op een BlackBerry, dat jij het niet fijn vind, is wat anders......

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet nooit backups terug als ik wipe doe, geen apps, geen settings, contacten sla ik op op gmail dus die hoef ik nooit te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
Kan iemand mij vertellen of ik nu de goede versie op me telefoon heb?
Heb via Sachesi de update (10.2.1.537) gedownload alleen als ik bij info kijk op me telefoon zie ik 10.2.1.176.
Het gaat om een Z10.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:05:
Ik zet nooit backups terug als ik wipe doe, geen apps, geen settings, contacten sla ik op op gmail dus die hoef ik nooit te backuppen.
Gebruik jij Whatsapp?
Ik merk dat Whatsapp alleen lokale contacten (logisch) ziet en niet mijn gmail contacten.. das dan weer een gedoe met wipes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Shizzel026 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:24:
Kan iemand mij vertellen of ik nu de goede versie op me telefoon heb?
Heb via Sachesi de update (10.2.1.537) gedownload alleen als ik bij info kijk op me telefoon zie ik 10.2.1.176.
Het gaat om een Z10.

Klopt dit?
Bij mij staat er .537. Lijkt me niet kloppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
pegagus schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:16:
[...]

Bij mij staat er .537. Lijkt me niet kloppen dus.
Oke bedankt even verder knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:30:
[...]

Gebruik jij Whatsapp?
Ik merk dat Whatsapp alleen lokale contacten (logisch) ziet en niet mijn gmail contacten.. das dan weer een gedoe met wipes..
Ik gebruik geen whatsapp maar hij moet ook je gmail contacten zien, je moet ze wel echt toevoegen als contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
itsyaboy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:30:
[...]

Gebruik jij Whatsapp?
Ik heb geen enkel contact lokaal staan, dus die veronderstelling klopt niet. Whatsapp leest al mijn contacten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hmm mijn whatsapp ziet alleen de contacten die ik lokaal heb toegevoegd. Vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
itsyaboy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:37:
Hmm mijn whatsapp ziet alleen de contacten die ik lokaal heb toegevoegd. Vaag..
Klinkt als een whatsapp probleem. Support formuiliertje invullen.

Mijn whatsapp ziet al mijn contacten ook exchange, linkedin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, afgelopen paar dagen wat videos gemaakt voor de mensen die nog geen Z10 hebben om te zien hoe de video kwaliteit is origineel, niet aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
thefox154 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:26:
[...]

Klinkt als een whatsapp probleem. Support formuiliertje invullen.

Mijn whatsapp ziet al mijn contacten ook exchange, linkedin etc.
Ja eigenlijk wel.

Ik heb Facebook verwijderd van mijn telefoon. Scheelt ook een hoop gezeik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21
Las net dat gratis bellen onderling bij Ziggo vervalt per 1 april.
Dus van android, Poivy geïnstalleerd.
Net een gesprek gehad over VOIP, Het werkt prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Als BBM voor Android / iOs / Windows Phone nou (video) bellen krijgt.... zou een killer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
itsyaboy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:44:
Als BBM voor Android / iOs / Windows Phone nou (video) bellen krijgt.... zou een killer zijn!
En dan ook meteen een desktop client...
Dan kunnen we Facebook Messenger skippen en Whatsapp gedag gaan zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Dat zou perfect zijn. Ik wil echt van whatsapp af. Ben alleen bang dat het zo is ingeburgerd in mijn sociale kring dat dat voorlopig niet gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon geen whatsapp en weiger het ook :) maar bbm voor desktop en wp8 en idd video en voice op andere devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook geen whatsapp en vindt het niet erg mede omdat mensen die collega zijn of voor het werk intern en extern mijn nummer hebben en dan via whatsapp dingen gaan vragen. Totaal geen privacy en whatsapp is gewoon één grote data mining app hoewel je op blackberry alles bij kan uitschakelen :) Maar geeft de voorkeur aan BBM wat familie van me heeft het en directe vrienden en is goed zo.

Wat ik ook fijn vindt is dat je ziet dat na afleveren ook iemand het daadwerkelijk leest en zo niet dan kan ik altijd nog even bellen om het wel op tijd door te geven. Bij whatsapp moet je maar gokken dat iemand het leest want dat zie je niet omdat het 2de vinkje aangeeft dat het is afgeleverd meer niet.

Daarom is BBM als messenger stuk beter dan whatsapp. voor mij in gebruik en privacy.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss_80 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:25:
[...]

Ik heb geen enkel contact lokaal staan, dus die veronderstelling klopt niet. Whatsapp leest al mijn contacten uit.
Oh, ja, als WhatsApp iets met grote gretigheid doet is het contacten uitlezen. Exchange, LinkedIn, alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
correct, maar het gene wat mij het meest irriteert aan whatsapp is the 'online' tijd die je op bb of android iig niet uit kan zetten. Ik had daar in het begin niet zo'n probleem mee maar ik zag dat een vriendin van mij voortdurend op die wijze werd gecontroleerd door haar vriend die vond dat ze te veel appte. Was ze aan het bbm-en met mij, geloofde hij dat niet, want ik was niet online |:( .
Was er redelijk klaar mee, maar het is nou eenmaal de wijze van communiceren binnen mijn vriendengroep dus helemaal vanaf kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik ben het volledig met jullie eens en als het zou kunnen, zou ik whatsapp zo van mijn telefoon gooien.

Maar iedereen die ik wijs op de privacy issues van Whatsapp lacht me uit en zegt iets van: "ze weten toch alles al" of "ik heb niks te verbergen."

Wat is er met principes gebeurt, vraag ik mij dan af. Nou goed.

De reden waarom ik niet van Whatsapp af kom, is omdat mijn sociale kring niet van Whatsapp te slaan is. Het gaat vooral om de Whatsapp groepsgesprekken. Ja ik weet dat BBM groepschats heeft, die nog functioneler zijn ook, maar ik krijg ze niet om.

Daarnaast was BBM voor iOs EN Android een gebrekkige ervaring voor de 3 mensen die ik wel omgeluld hebt. n = 3 is geen harde wetenschap, maar het is een belangrijk gegeven. Als ik mensen eindelijk om ver praat om BBM te gebruiken en het werkt niet zo lekker, dan gaat diegene nooit meer van z'n leven naar BBM. Die geven het niet nog een 3e kans....

@Miss_80: Als ik een hele brutale tip mag geven voor je vriendin: dumpen die vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
itsyaboy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:35:
@Miss_80: Als ik een hele brutale tip mag geven voor je vriendin: dumpen die vent.
Reeds gebeurd (relatie liep al een tijdje niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss_80 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:13:
correct, maar het gene wat mij het meest irriteert aan whatsapp is the 'online' tijd die je op bb of android iig niet uit kan zetten. Ik had daar in het begin niet zo'n probleem mee maar ik zag dat een vriendin van mij voortdurend op die wijze werd gecontroleerd door haar vriend die vond dat ze te veel appte. Was ze aan het bbm-en met mij, geloofde hij dat niet, want ik was niet online |:( .
Was er redelijk klaar mee, maar het is nou eenmaal de wijze van communiceren binnen mijn vriendengroep dus helemaal vanaf kom ik niet.
of gewoon koppig zijn zoals mij: HOI mensen mijn whatsapp gaat over 5 min weg.
download bbm maar, doei.

kijken hoeveel mensen echt contact met je willen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
haha, ja, is ook een aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb filmpje gemaakt vandaag... maar jullie weten al hoe blackberry 10 werkt :P YouTube: Dit is BlackBerry 10, zo werkt het en zo krijg je alle apps er op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:40:
[...]

of gewoon koppig zijn zoals mij: HOI mensen mijn whatsapp gaat over 5 min weg.
download bbm maar, doei.

kijken hoeveel mensen echt contact met je willen houden :)
Idd, geen WhatsApp scheelt een hoop gezever aan je kop. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Goed bezig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
As promised..

Helaas hebben we net vernomen van de 'ban' voor NLB omdat de redactie niet gecharmeerd was van een aantal van zijn post. Of dit een tijdelijke of permanente ban is, durf ik niet te zeggen. Wel heeft hij gevraagd om namens hem gedag ;w te zeggen in deze thread. Hiermee raken we een van de best geïnformeerde BlackBerry experts kwijt die menig tweaker heeft voorzien van kennis en er eigenhandig voor heeft gezorgd dat BB10 meer bekendheid kreeg op onder andere dit forum.

NLB, we zullen je hier missen.

Met het risico om hier zelf voor op mijn donder te krijgen.. @ tweakers redactie: niet bepaald iets om trots op te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
Ik doe ook een beroep op de redactie van Tweakers, stop met zo'n flauwekul ban van NLB, ga liever eens in op zijn argumenten en kijk eens kritisch naar jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Goede duidelijke vid idd!
In reviews van de grote sites wordt er nauwelijks over gesproken wat dus DE voordelen en functionaliteiten zijn die er wel toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Woord! :'(

[ Voor 5% gewijzigd door intricate op 05-02-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Miss_80 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:01:
Helaas hebben we net vernomen van de 'ban' voor NLB... [...]
Omgaan met macht is een kunst; een kunst die niet voor iedereen weggelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze hoop ik ook dat Tweakers de ban van "NLB" nog eens wil heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
NLB, je was en blijft onze topper! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ronaldinho op 05-02-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Laatst online: 20-02-2021
Echt triest om iemand te bannen die 10 jaar lid is van tweakers, hij kwetste nooit niemand zei gwn zijn mening en houd ons alle up to.date over BlackBerry, hij heeft mij nog overtuigd een z30 te kopen en ben hem daar heel dankbaar voor . Hoop dat ze de ban van hem.snel ongedaan maken . NLB thanks voor alles hoop je snel terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Laatst online: 26-09 17:42
*weg*

[ Voor 103% gewijzigd door RoD op 05-02-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef ;-) je haalt de woorden uit mijn mond......

In China doen ze dit ook...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Noord Korea deel 2 censureren kritiek en schakelen de personen met kritiek uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wtf...dit had ik eerlijk gezegd niet van Tweakers verwacht!

Petitie om ban op te laten heffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen als NLB het wil....

Anders kan ik ook nog wel een botnetje huren voor een weekje.....doet het ook altijd goed..

WE LEVEN MET JE MEE NLB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 23:10 . Reden: komma punt....zooitje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers keer eens omgaan met kritiek het is zo vreselijk dat jullie BlackBerry in het slechte daglicht zetten!
Denk er eens over na, en niet alleen maar gaydroid en ifag promoten.
BlackBerry 10 is een veel beter platform dan de andere en alle sterke punten benoemen jullie niet terwijl ze zwakkere punten met benadrukking vertellen!

Ps* jullie zijn echt nog erger dan noord korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
BlackBerry nieuws is weer open BlackBerry 10.2.1 - nieuws

Alweer gesloten :(

[ Voor 11% gewijzigd door frozenflame_ op 05-02-2014 23:35 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste