Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Wel zie ik nu meerdere initiatieven (meerdere newznab sites), terwijl het me handiger lijkt om dat onder één noemer te scharen? Of is newznab te clusteren oid? Overigens heb ik heb server capaciteit over op een 100/100 linkje in een DC (kan mss naar 1000/1000, maar lijkt me niet echt nodig voor een service als dit) wat prima gebruikt kan worden voor een project als dit.
Over de toegang: zolang je het klein houdt is er niet veel aan de hand. Handhavers hebben meestal niet zoveel interesse in de kleine vissen, zeker als die relatief onbekend zijn. Zelf zou ik kiezen om een aantal GoTters die actief bezig zijn met dit gebeuren lid te maken van de site(s) en hen vervolgens een zooi invites te laten sturen naar wie zij denken die erin moeten. Later kan je dan regels bedenken voor nieuwe mensen. Ik denk namelijk dat je sowieso niet direct een enorme userbase wilt, maar eerst wil testen met een kleinere groep.
Maar dit zijn slecht mijn twee eurocentjes
EDIT:
Desnoods hang je alles achter een paar Russische VPSjes, betaald met bitcoin en alleen beheerd via torAnoniem: 423265 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:34:
(als het om mij gaat) Ik heb meerdere ip's
[ Voor 10% gewijzigd door XBL op 11-12-2012 18:38 ]
Anoniem: 423265
Dat dacht ik ook altijd, maar als je de desbetreffende berichten op de FP leest, zie je dat het vaak releatief onbekende sites zijn, die aangepakt worden.XBL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:36:
[...]
Over de toegang: zolang je het klein houdt is er niet veel aan de hand. Handhavers hebben meestal niet zoveel interesse in de kleine vissen, zeker als die relatief onbekend zijn.
Is al vaker geprobeerd, maar zolang de eigenaar/opdrachtgever in NL zit, kan Brein nog steeds moeilijk doen.EDIT:
[...]
Desnoods hang je alles achter een paar Russische VPSjes, betaald met bitcoin en alleen beheerd via tor.
Kleine shoutout naar j1nx btw. Die heeft een tijdje een publieke Newznab gedraaid. Wellicht kan hij ons vertellen of hij problemen heeft gehad.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Maar als iemand van Brein een donatie schenkt, maakt hij zich ook schuldig aan datgene waar hij een ander zou voor "straffen"thisegzz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:25:
Het is wel duidelijk dat er geen controle is of iemand te vertrouwen is of niet, zelfs al zou je overgaan op invites-only of donateurs-only, dan kan er altijd een verkeerd persoon tussendoor glippen. Besloten forum of open forum maakt daarbij ook niets uit; badguys die dat willen vinden wel een manier om er te komen.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
De indexers die recent zijn gesloten zijn nzbmatrix en newzbin2, ik heb de laatste tijd geen andere voorbij zien komen geloof ik... We hebben het hier over index sites, niet providers.Anoniem: 423265 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:41:
Dat dacht ik ook altijd, maar als je de desbetreffende berichten op de FP leest, zie je dat het vaak releatief onbekende sites zijn, die aangepakt worden.
Vandaar Russisch, met bitcoin betaald en alleen beheer via tor. Niemand die weet wie de opdrachtgever is. Ik zei het half als een grapje, maar het is serieus een manier om brein e.d. te ontwijken. Maar goed, ik betwijfel of er echt interesse is vanuit brein e.d. om moeilijk te vinden indexers aan te pakken. Bij torrent sites schiet het ook niet op en ik heb zelfs nog niets gezien van private trackers die offline getrokken zijn.Anoniem: 423265 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:41:
Is al vaker geprobeerd, maar zolang de eigenaar/opdrachtgever in NL zit, kan Brein nog steeds moeilijk doen.
Spotweb is moeilijk aan te pakken omdat Brein niet weet waar de aanklacht naartoe moet. Maar sommige publieke spotnet/web sites zijn wel down door toedoen van Brein.Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:45:
Denken we nou niet te diep na? Ik bedoel SpotWeb en haar publieke clones is ook gewoon al een half jaar in de lucht zonder dat BREIN er ruchtbaarheid aan geeft?
Zie de bv. arresten van FTD vs. Brein, of Eyeworks vs. FTD. Ook linken naar content kan gevoelig liggen.Sowieso, DCMA is er toch niet voor niets? Zolang jij zelf maar niet de content erop plaatst dan ben je niet verantwoordelijk voor de acties van je gebruiker en als je maar aan de DCMA requests voldoet door de illegale content te verwijderen, is er toch niets aan de hand?
Kleine shoutout naar j1nx btw. Die heeft een tijdje een publieke Newznab gedraaid. Wellicht kan hij ons vertellen of hij problemen heeft gehad.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Yep, maar als je één steek laat vallen (bv. mailverkeer) waardoor je te achterhalen valt, kan het lastig worden. Alles moet lopen via landen die niet samenwerken met auteursrechtenorganisaties. Vooralsnog niet onmogelijk, maar tijdrovend en kostbaar (bij veel traffic).XBL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:48:
[...]
Vandaar Russisch, met bitcoin betaald en alleen beheer via tor. Niemand die weet wie de opdrachtgever is. Ik zei het half als een grapje, maar het is serieus een manier om brein e.d. te ontwijken. Maar goed, ik betwijfel of er echt interesse is vanuit brein e.d. om moeilijk te vinden indexers aan te pakken. Bij torrent sites schiet het ook niet op en ik heb zelfs nog niets gezien van private trackers die offline getrokken zijn.
De enige reden dat ik sloot / moest sluiten is omdat 2000+ die dagelijks vanwege de api met zijn alle tegen de database staan te beuken te veel was voor een Poweredge 2850, dual 1550 cpu met maar 4 Gb. Op een gegeven moment moet je database queries in het geheugen gaan houden, dat vraagt my.cnf tweaks voor een veelvoud van de 4gb.
Kon ook mensen eraf knikkeren, maar wie wel en wie niet vond ik uiteindelijk een oneerlijk spelletje. Dus dan allemaal niet meer
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
De grootste 3 die ik ken zijn er nog steeds. Eentje heeft zelfs de ballen om het ding gewoon in de US te hosten.Anoniem: 423265 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:51:
Maar sommige publieke spotnet/web sites zijn wel down door toedoen van Brein.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Maar nzbspots bv. niet meer. Het klopt dat lang niet iedereen wordt aangepakt, maar je hebt nooit zekerheid. En ik vermoed dat Brein ook niet alles wil schoonvegen, want dan hebben ze zélf geen bestaansrecht (en Kuik geen dik salaris) meerFreekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:59:
[...]
De grootste 3 die ik ken zijn er nog steeds. Eentje heeft zelfs de ballen om het ding gewoon in de US te hosten.
daarnaast komen er allerlei goede, geweldige ideeën langs, maar moet het in totaal ook haalbaar zijn voor ons (nou denk ik dat het, gezien ons tweakers, niet direct een probleem is
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat er zat mensen hier zijn die hun steentje willen bijdragen.
Is het misschien niet een idee om het geheel op te zetten zoals TPB laatst heeft gedaan?
nieuws: The Pirate Bay stapt over op cloud-hosting
of denk ik nu te ver?

Nee hoor, da's pas wanneer je ook de cloud zelf gaat hostenrobobeat schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:11:
[...]
Is het misschien niet een idee om het geheel op te zetten zoals TPB laatst heeft gedaan?
of denk ik nu te ver?
Ik heb de mijne geupdate dus mochten de mensen die niet zijn afgewezen en nog geen reactie hebben gehad of wel reactie hebben gehad nog niet in de lijst voorkomen dan graag nogmaals een dm richting white_collar.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Er lopen momenteel meerdere projecten zie ook Community/indexers. Hoe kleiner de indexers hoe minder interessant het is om neer te halenrobobeat schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:11:
is er iemand al bezig met het opzetten van een eigen forum/chat over dit geheel? is geen slecht idee om dit los te koppelen van tweakers.
daarnaast komen er allerlei goede, geweldige ideeën langs, maar moet het in totaal ook haalbaar zijn voor ons (nou denk ik dat het, gezien ons tweakers, niet direct een probleem is). Een gesloten systeem met invites only en screening achteraf kan al een groot deel afvangen lijkt me. Zelf ben ik ook beheerder geweest van een forum waar dit soort info werd "besproken" en dan ga je al gauw naar dit soort oplossingen om die gedachteloze massa op een afstand te houden.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat er zat mensen hier zijn die hun steentje willen bijdragen.
of denk ik nu te ver?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik stem nog steeds op de anonieme met bitcoins betaalde server in Rusland!White_Collar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:16:
[...]
Er lopen momenteel meerdere projecten zie ook Community/indexers. Hoe kleiner de indexers hoe minder interessant het is om neer te halen
Ik heb een heel ander idee in gedachte. Maar voordat ik roep wat, wil ik eerst kijken of het haalbaar is.Ultimation schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:20:
Ik stem nog steeds op de anonieme met bitcoins betaalde server in Rusland!
Is in ieder geval vrij makkelijk te realiseren heb ik het idee
White_Collar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:10:
Ons doel hiermee is relatief simpel, en dat is de eendags vliegen af te vangen en niet de mensen die hier al langer rondlopen. Ik ga er even vanuit dat iedere indexer , members dezelfde username als op GoT laat houden maar inpreciepe in principe is de indexer hier vrij in. Persoonlijk zou ik dat wel doen.
Lees ook even de Forum FAQ #hkvoorwaarden.
En het domein dan? Die staat toch ook nog steeds op naam van de indexer? En daarnaast, hoe vind je een betrouwbare russische VPS aanbieder?Ultimation schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:20:
[...]
Ik stem nog steeds op de anonieme met bitcoins betaalde server in Rusland!
[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 11-12-2012 20:38 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
fixedronaldhofstee schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:27:
Niet omdat ik er van houd om mieren te neuken, maar er staat een klein typefoutje onderaan in de TS:
[...]
spelling nazi
stik
hoe dan ook voor de mensen die graag live chat doen :
irc.tweakers.net channel #newznab
of voor de luie mensen onderons
http://irc.tweakers.net/newznab
voor de browser versie.
Gewoon IP onthouden of hang er een gratis forwarder aan (dyndns oid). Betrouwbaar is natuurlijk wat lastig als je 'cash' betaald. Vandaar ook dat ik suggereerde om een dergelijke VPS als loadbalancer-achtig front te gebruiken of enkel de GUI te laten draaien. Als je dan gedoe krijgt met de VPS, kan je vrij gemakkelijk switchen van aanbieder (je hoeft enkel wat statische bestanden te uploaden).Apie! schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:35:
En het domein dan? Die staat toch ook nog steeds op naam van de indexer? En daarnaast, hoe vind je een betrouwbare russische VPS aanbieder?
Maar dat hele verhaal van een Russische aanbieder was vanaf mijn kant meer gekscherend. Ik heb zelf een tijdje een publieke TV nzb index gedraaid (met een zeer brak PHP script
Zelfde als al die Wikileaks mirrors die toen werden opgezet.
Anoniem: 55347
Maar ik kan daar wel anoniem een domein opzetten. En als zij daar geen zin meer in hebben, dan zijn er nog tig andere oplossingen die hetzelfde doen. Desnoods gebruik je tinyurl.com.Anoniem: 423265 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:52:
dyndns is een UK bedrijf, dus niet zonder meer 'veilig'
Zolang je voor je verbinding naar die sites maar geen IP gebruikt waaraan je te achterhalen bent. Niet dat ik meteen moeilijkheden verwacht, maar als het erom spant is het beter dat dat soort info gewoon niet voor handen is, dan kunnen 'ze' er ook niet om vragen, mocht het in hun opkomen (of hebben ze er niks aan). Better safe than sorryXBL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:57:
[...]
Maar ik kan daar wel anoniem een domein opzetten. En als zij daar geen zin meer in hebben, dan zijn er nog tig andere oplossingen die hetzelfde doen. Desnoods gebruik je tinyurl.com.
Tevens kan ik zelf ook nog wel wat russisch dus misschien hun niet eens nodig..
Edoch, lijkt mij wat overdreven.. Mogelijk als je gezeur krijgt kun je altijd nog dat soort noodgrepen doen.
Daarom is alles wat je makkelijk kunt voorkomen iig mooi meegenomen
Ik ben benieuwd.Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:28:
[...]
Ik heb een heel ander idee in gedachte. Maar voordat ik roep wat, wil ik eerst kijken of het haalbaar is.
Is in ieder geval vrij makkelijk te realiseren heb ik het idee
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Anoniem: 323326
Heeft iemand de nieuwste regexes van newznab? Even DM aub. (thanks freekers, gaat lekker vanavond)
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 323326 op 11-12-2012 21:38 ]
Zhe wrong topic sir!Anoniem: 323326 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:36:
Wat een gedoe hier...ik maar proberen om uit te vogelen waarom ik niet op het adres van sabnzb kwam.... had ik port 60000 gedaan ipv 6000....
Heeft iemand de nieuwste regexes van newznab? Even DM aub.
Uiteraard. Zou beetje stom zijn om allemaal moeilijke dingen te doen om de site anoniem te maken, maar dan te vergeten zelf anoniem te zijn. Tor en tormail ftwAnoniem: 423265 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:04:
Zolang je voor je verbinding naar die sites maar geen IP gebruikt waaraan je te achterhalen bent. Niet dat ik meteen moeilijkheden verwacht, maar als het erom spant is het beter dat dat soort info gewoon niet voor handen is, dan kunnen 'ze' er ook niet om vragen, mocht het in hun opkomen (of hebben ze er niks aan). Better safe than sorry
En dat wilt zeggen (nu ik newznab draaiende heb thuis):
1) een wiki achtig iets om de regex te delen.
2) de seeding nzb-archief te delen zodat elk newznab-instantie zeer snel opgezet kan worden.
3) een goede (lees: betere) tutorial om newznab aan de praat te krijgen.
Als iedereen zelf makkelijk newznab kan inzetten, dan heb je pas een stevige basis. En dan kan je een NUTTIGE community opzetten.
Nu is dit meer een opsomming van mensen die zelf niet in staat zijn een newznab-instantie op te zetten...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Excuses het waren er zo veel (1 per 20 seconde) dat het amper bij te houden viel.Ultimation schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:22:
Ik zie dat mijn DM nog niet verwerkt is?
Ik heb je direct toegevoegd!
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Tevens kost het nogal aardig wat bandbreedte. Hoe wil je dit bekostigen? Om donaties vragen? Advertenties op je site zetten?
Je weet toch dat advertenties al verschillende sites de das om heeft gedraaid?!
En er zijn hier blijkbaar nogal wat fanatiekelingen die op de een of andere manier ergens virtuele of fysieke hosting beschikbaar hebben, ignorance is bliss wat dat betreft denk ik
[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 12-12-2012 00:33 ]
Hoor ik hier iemand die we als contactpersoon en eigenaar voor het domein en server mogen opgevenHyperBart schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:31:
Voor zover ik het begrepen hebt boeit voor Nederlanders DMCA geen zier. Dikke vinger en rustig verder doen
maar nu even serieus: als je die domeinnaam hebt, ben je dan aansprakelijk voor alles wat er op staat of hoe zit dat?
[ Voor 51% gewijzigd door HyperBart op 12-12-2012 00:34 ]
[ Voor 78% gewijzigd door .je op 12-12-2012 00:34 ]
Iedereen kan vast lezen waar NZBMatrix door genekt is. Aldus door eigen zeggen, ik gok namelijk dat ze wel iets anders hebben afgesproken met partijen om niet vervolgd te worden, o.a.
Volgens mij zit niet iedereen op dezelfde golflengte qua wat de plannen zijn.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Kan helaas weinig aanbieden qua skills of server, maar juich het initiatief wel voor de volle 100% toe! Houd het dan zeker in de gaten en mocht ik iets ergens kunnen bijdragen, dan doe ik het graag!
Kortom installatie om zeep geholpen
(geen lid van hk, want ik heb geen liefdesproblemen
Computer nr 486 denk ik..
Als je dan even bij zou kunnen houden hoe je precies Sphinx aan de gang krijgt/hebt gekregen zou dat super zijnShadowBumble schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:44:
Ik ga vanavond alles even opnieuw doen na de nummerous tweaks en optimzers die ik gedaan had werd alles nog netjes opgehaalt in releases gepropt echter werd er niks meer gecommuniceerd in de database
Kortom installatie om zeep geholpen
Prima doe ik vanavond wel even danFreekers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:59:
[...]
Als je dan even bij zou kunnen houden hoe je precies Sphinx aan de gang krijgt/hebt gekregen zou dat super zijnDat ligt me namelijk gigantisch op de maag.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.FabianNL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:42:
PM is verstuurd!
Kan helaas weinig aanbieden qua skills of server, maar juich het initiatief wel voor de volle 100% toe! Houd het dan zeker in de gaten en mocht ik iets ergens kunnen bijdragen, dan doe ik het graag!
Oja ? Waar danrvandeven schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:17:
Ik sta overigens twee keer op de lijst, ik gooi mijn eigen ruiten in want ik sta 1 keer met de comment 'let op niet heel erg lang lid", overigens is dat sinds augustus dit jaar, voorheen gewoon als 'guest', dus niet snel lid geworden om aan dit initiatief mee te doen. Ik sta daar vlakbij nog een keer op de lijst zonder aantekening/comment, wat mijn kansen tot lidmaatschap zouden vergroten. Ik wil iniedergeval gerust financieel bijdragen, was bij nzbmatrix ook zo, dus nu ook geen probleem.

gefixed
Ik. Op dit moment alleen non-exit relay van 2mbit, geen exit node meer want ik vond de abuse berichten niet tof. Misschien dat ik em ooit weer eens exit maak, met een hevige filter op de exit ports.Freekers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:33:
Wie draait er hier overigens TOR?
Ook vind je daar een tutorial over de installatie van newznab
Pc hier staat niet 24/7 aan. Maar een pracht tut!MaNDaRK schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:40:
Wie trouwens zelf een community wil opzetten, maar geen tijd heeft voor de installatie, kan hier een VM downloaden die al geheel is geinstalleerd
Ook vind je daar een tutorial over de installatie van newznab
Genoeg testers.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 323326 op 12-12-2012 19:41 ]
Succes allen!
Een backup-service is altijd handig voor groepen die ik niet kan indexeren.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Bijna 2700 indexen uit 15 groepen begint het geheel vorm te krijgen en ik zie ook steeds vaker nu interessante dingen terugkomen.
Nog steeds geen tijd gehad voor Sphinx en het eventueel optimaliseren, hopelijk in de vakantie.
Donderdag en zondag komen de belangrijke testen als er weer een aan series aankomen
Same here!Coenen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:00:
Vannacht is Arrow bij mij niet gelukt. Net wel handmatig wel een versie gevonden.
Anoniem: 8733
Had hem ook niet binnen, maar met 1 manual search alsnog gepakt
[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-12-2012 11:23 ]
Ik zie een soort van community waarbij Tweakers met hun (thuis)servers delen van het usenet indexeren. Alle geïndexeerde gegevens komen samen in 1 grote index waar alle Tweakers gebruik van maken.
We zouden een lijst met alle content/groups/indexen die we in onze "master" Index zouden willen hebben kunnen maken (waar een bepaalde factor aan meegeven word qua grootte) waar Tweakers zich op in kunnen schrijven. Tweakers met krachtige servers zouden de grootste indexen kunnen doen, of die kunnen verdelen over meerdere Tweakers.
Het is denk ik handig om indexen 2-3x te verdelen over Tweakers, mocht bij iemand de server platgaan dan word deze content toch nog geïndexeerd en doorgeschoven aan de "master" index.
Om te voorkomen dat niet Tweakers of ongewenste personen lucht krijgen van de index moet deze geheim gehouden worden. Op welke manier moet nog worden uitgezocht. Plannen kunnen hier wel gesmeed worden maar technische details mogen niet lekken.
Aantal vereisten:
- VPN verbindingen tussen de masterindex en de indexers/gebruikers.
- Er moet sowieso geld gedoneerd worden voor de servers die echt geld kosten; de niet thuisservers.
- De "community" mag nooit openbaar worden.
Er moet onderzoek gedaan worden naar hoe dit het beste is op te zetten. Gezien een hoop van de gegevens geïndexeerd word in MySQL moeten we uitgaan van een vorm van MySQL replicatie. Helaas ben ik niet helemaal thuis in deze materie maar van wat ik van de MySQL docs begrijp zou het een omgekeerd master/slave model moeten zijn.
Hierbij is de "master" index slave van alle "slave" indexen. De "slave" indexen indexeren immers een bepaalde content/groups/indexen en alle informatie komt samen in de master index. Daarnaast, omdat het werk van 1 content/group/index over meerdere "slave" indexen word verdeeld, gekeken worden wat je met duplicate data word gedaan. Wanneer er geen problemen zijn betekend dat er 2-3 "slave" indexen dezelfde gegevens indexeren.
Daarnaast vraag ik mij wat het probleem is bij het bestaande NZB index verhaal. Is dat de mogelijk om te downloaden word gefaciliteerd? Dat je de mogelijkheid hebt om een NZB bestand te downloaden waarmee je kan downloaden? Is het NZB bestand dan eigenlijk het probleem? Mocht dat zo zijn dan zou bovenstaand verhaal nog iets veranderen:
Alle MySQL databases worden 1 groot cluster (master/master) waarbij replicatie 2-kanten op gaat. Iedereen indexeerd een of meerdere content/groups/indexen en gooit die in eigen database. Er staan nergens NZB bestanden, alleen MySQL data. Misschien dat deze gegevens te gebruiken zijn om weer een NZB bestand van te maken of om deze gegevens direct door te spelen aan Couchpotato, Sickbeard, Sabnzdb+ e.d. Hierdoor neem je het NZB bestand weg waardoor je geen (directe) mogelijkheid creëert om te downloaden.
Enige probleem hierin is dat als je een grapjas hebt die besluit:
1
| DROP * FROM * |
Laat maar horen wat ieder hiervan denkt!
Ging bij mij ook niet goed met spotweb als newznab ingesteld, dus kan andere oorzaak hebben.Coenen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:00:
Vannacht is Arrow bij mij niet gelukt. Net wel handmatig wel een versie gevonden.
Dit is alvast iets om in het achterhoofd te houden:Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:40:
- Er moet sowieso geld gedoneerd worden voor de servers die echt geld kosten; de niet thuisservers.
www.isgenoeg.nl
Waarvan de eerste 3 niet van toepassing zijnFreekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:43:
[...]
Dit is alvast iets om in het achterhoofd te houden:
www.isgenoeg.nl
Je hebt als indexer alleen MySQL data. Daaruit moeten gebruikers dan zelf releases (aka NZB's) maken?Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:40:
Er staan nergens NZB bestanden, alleen MySQL data. Misschien dat deze gegevens te gebruiken zijn om weer een NZB bestand van te maken of om deze gegevens direct door te spelen aan Couchpotato, Sickbeard, Sabnzdb+ e.d. Hierdoor neem je het NZB bestand weg waardoor je geen (directe) mogelijkheid creëert om te downloaden.
Ik weet niet precies hoe newznab de database bewerkt, maar wat je kan doen is enkel insert statements accepteren. Voordeel daarvan is dat je altijd nog andere features zou kunnen toevoegen die simpelweg niet in MySQL bestaan. Dit hoeft nu allemaal niet heel moeilijk te zijn, een simpel pythonscriptje volstaat.
Je kan dan beter of met clusters werken, of dat iedereen per groep indexeert en direct op de database wegschrijft.
[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 13-12-2012 11:54 ]
Zit je dan niet met bandbreedte die betaald moet worden? Als er Tweakers zijn die soort gelijke servers met soort gelijke verbindingen hebben kan dat toch ook? Neemt weer wat kosten weg..Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:43:
[...]
Dit is alvast iets om in het achterhoofd te houden:
www.isgenoeg.nl
€5,- per TB. Moet genoeg zijn lijkt me..
Ja dat is het idee. Hoe dat precies werkt weet ik niet. Maar er zijn vast wel knappe koppen die iets kunnen maken?Coenen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:48:
Ik vind dit wel het mooiste stuk.
[...]
Je hebt als indexer alleen MySQL data. Daaruit moeten gebruikers dan zelf releases (aka NZB's) maken?
Laagje er tussen is een goede inderdaad. Misschien dat de bestaande index software aangepast kan worden dat deze via SOAP/REST/JSON/WebSocket e.d. content naar eigen en externe DB pushed? UUID + keys nodig voor verificatie, alles via VPN verbindingen.XBL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:48:
Klinkt goed Ultimation. Ik zou echter niet MySQL replication gebruiken, maar er een laagje tussen doen.
Ik weet niet precies hoe newznab de database bewerkt, maar wat je kan doen is enkel insert statements accepteren. Voordeel daarvan is dat je altijd nog andere features zou kunnen toevoegen die simpelweg niet in MySQL bestaan. Dit hoeft nu allemaal niet heel moeilijk te zijn, een simpel pythonscriptje volstaat.
Even zien hoe dat met veiligheid zit..?AjDuLion schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:51:
percona is als cluster te draaien zo kan iedereen als het goed is doen wat ultimatum zegt
Als je VPN gebruikt hoef je geen moeilijke keys te doen, maar geef je elke server een eigen account. Ik zou alleen even kijken wat minder resource intensief is: alles via HTTPS of alles via losse VPN verbindingen. Mijn gevoel zegt dat SSL een stuk minder zwaar is. Ik geloof niet dat een VPN verbinding voor deze opzet veel meer voordelen biedt.Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:56:
Laagje er tussen is een goede inderdaad. Misschien dat de bestaande index software aangepast kan worden dat deze via SOAP/REST/JSON/WebSocket e.d. content naar eigen en externe DB pushed? UUID + keys nodig voor verificatie, alles via VPN verbindingen.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik denk dat het hierin belangrijker is dat het verkeerd niet kan worden bekeken. Daarbij geeft een VPN verbinding iets meer zekerheid dan HTTPS denk ik. Unieke verbinding per server, misschien om de veiligheid te vergroten moet elke indexer zichzelf identificeert. Zo kan ook een beetje bij gehouden worden hoeveel werk een indexer doet. Dan kan je een soort van credits aan een Tweaker geven die veel werk doet.XBL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:01:
[...]
Als je VPN gebruikt hoef je geen moeilijke keys te doen, maar geef je elke server een eigen account. Ik zou alleen even kijken wat minder resource intensief is: alles via HTTPS of alles via losse VPN verbindingen. Mijn gevoel zegt dat SSL een stuk minder zwaar is. Ik geloof niet dat een VPN verbinding voor deze opzet veel meer voordelen biedt.
Tsja heb MySQL op windows nooit echt begrepen. Windows heeft andere betere SQL servers.Coenen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:09:
@J1nx, moet je wel Linux draaien.Ik draai nu met WHS2011. Maar ook die zou encrypted tunnels moeten kunnen doen. Anders heb ik nog een Fortigate Firewall staan die het zeker kan.
We zouden een virtuele machine kunnen uitdelen die je in een hypervisior naar keuze kan installeren en draaien. Dan is de software geheel goed geconfigureerd. Enige wat dan rest is configuratie.Coenen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:09:
@J1nx, moet je wel Linux draaien.Ik draai nu met WHS2011. Maar ook die zou encrypted tunnels moeten kunnen doen. Anders heb ik nog een Fortigate Firewall staan die het zeker kan.
Als je API alleen bereikbaar is via HTTPS, is het hardstikke veilig. VPN is vooral leuk als je meerdere dingen wilt doen op een verbinding. Loggen (en authenticeren) doe je met behulp van keys in de requests.Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:06:
Ik denk dat het hierin belangrijker is dat het verkeerd niet kan worden bekeken. Daarbij geeft een VPN verbinding iets meer zekerheid dan HTTPS denk ik. Unieke verbinding per server, misschien om de veiligheid te vergroten moet elke indexer zichzelf identificeert. Zo kan ook een beetje bij gehouden worden hoeveel werk een indexer doet. Dan kan je een soort van credits aan een Tweaker geven die veel werk doet.
Op zich is VPN ook een prima oplossing, ik denk alleen dat het een stuk minder schaalbaar is als je voor elke server een aparte verbinding moet open houden. Let er verder ook op als je alle VPN clients in hetzelfde vlan stopt, ze elkaars verkeer kunnen zien. Mocht er een mol zijn, kan dat consequenties voor iedereen hebben. Dit heeft echter weer veel meer te maken met hoeveel gebruikers van elkaar mogen weten, dan technische beveiliging.
Je was me voor, maar ik deel deze mening. HTTPS is naar mijn gevoel veiliger dan een VPN met iedereen delen.XBL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:27:
[...]
Als je API alleen bereikbaar is via HTTPS, is het hardstikke veilig. VPN is vooral leuk als je meerdere dingen wilt doen op een verbinding. Loggen (en authenticeren) doe je met behulp van keys in de requests.
Op zich is VPN ook een prima oplossing, ik denk alleen dat het een stuk minder schaalbaar is als je voor elke server een aparte verbinding moet open houden. Let er verder ook op als je alle VPN clients in hetzelfde vlan stopt, ze elkaars verkeer kunnen zien. Mocht er een mol zijn, kan dat consequenties voor iedereen hebben. Dit heeft echter weer veel meer te maken met hoeveel gebruikers van elkaar mogen weten, dan technische beveiliging.
De onderlinge communicatie voor de mysql dumps/synchronisatie(?) kan dan natuurlijk het makkelijkst gebruikt maken van ssh tunnels. Dit moet dan op een apart subdomein wat niet wordt geproxied door cloudflare...
Belangrijke informatie uit de topicstart:
Om te voorkomen dat het topic gesloten wordt zul je je aan de volgende regels moeten houden:
1) Geen URL posting van een indexer
2) Er wordt niet gesproken over wel of niet doneren; dat is iets tussen jou en de indexer.
3) Handhaaf de regels van Tweakers