Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
bilgy_no1 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:37:
[...]

Bedankt voor de MeeRun tip!
Het design/OS integratie mag helaas wel stukken beter. Als de training loopt zou gebruik maken van een single action pull down en push up menu voor lap en pauze (en daarna stop), zoals de telefoon app en wekker hebben bv veel logischer zijn. Helaas is de app voor zover ik kan zien closed source, anders kon ik hier zelf een beetje mee spelen om de app een betere ervaring te geven.

Wat ik zelf wel ook merk, met fietsen, is dat de GPS helemaal niet nauwkeurig is. Ik vraag me alleen af of dit aan het toestel ligt ("slechte" metingen) of aan de app. Want sommige stukken worden wel mooi op de weg geprojecteerd, maar ook soms dat er een punt een aardig stuk naast de weg ligt. Bij de N9, met Sports Tracker, heb ik dit gedrag volgensmij nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:49
RobertMe schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:25:
[...]

Het design/OS integratie mag helaas wel stukken beter. Als de training loopt zou gebruik maken van een single action pull down en push up menu voor lap en pauze (en daarna stop), zoals de telefoon app en wekker hebben bv veel logischer zijn. Helaas is de app voor zover ik kan zien closed source, anders kon ik hier zelf een beetje mee spelen om de app een betere ervaring te geven.

Wat ik zelf wel ook merk, met fietsen, is dat de GPS helemaal niet nauwkeurig is. Ik vraag me alleen af of dit aan het toestel ligt ("slechte" metingen) of aan de app. Want sommige stukken worden wel mooi op de weg geprojecteerd, maar ook soms dat er een punt een aardig stuk naast de weg ligt. Bij de N9, met Sports Tracker, heb ik dit gedrag volgensmij nooit gezien.
Ik heb het vanmiddag voor het eerst gebruikt. Een aantal zaken viel me op. De Zephyr HRM maakt contact en voor zover ik kan zien wordt hij ook uitgelezen. Alleen vlak voor het rennen viel hij uit, ik denk vanwege een lege batterij. Daar ga ik de volgende keer nog eens extra op letten. De HRM viel ongeveer op het monent dat de gps fix eindelijk was gevonden.

Het vinden van de gps fix duurde erg lang: 10 minuten oid. Geen idee waarom. Telefoon is deze week terug gekomen van reparatir en daarvoor was de gps wel snel. Nog iets om in de gaten te houden dus.

Als ik nu de route bekijk zie ik dat hij niet overal helemaal exact is. Precies zoals jij het ook beschrijft. Af en toe (een flink stuk) naast de weg of het pad. Ook geeft hij een flink hoogteverschil aan, terwijl mijn route toch echt behoorlijk vlak is. Ik weet niet of dit aan de app, de Jolla of aan de kaarten ligt. Dit is me eerder ook bij andere apps op Android opgevallen.

De app kan (bijna) niet gebruikt worden zonder werkende internetverbinding. Ik heb er nu geen simkaart in en dan krijg je continu de vraag om met internet te verbinden. Na wegklikken komt het steeds terug.

Het scherm van de Jolla is eigenlijk niet goed genoeg voor deze toepassing. Het contrast is te laag en veel letters zijn te klein. Dat laatste kan in de interface nog wel worden verbeterd, maar met gebruik in een hoesje kon ik eigenlijk al niets meer zien. Maar met de Jolla in de hand kon ik het scherm nog redelijk goed zien.

Over gebruik in een hoesje: het scherm leek dan geen swipes te registreren.

Ik denk ook dat de interface nog wel wat handiger en intuïtiever kan.

Maar goed: het werkt, dus als de eerste twee issues inderdaad eenmalig zijn is er weer een missing link ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GPS fix herken ik inderdaad ook. Wat ik denk dat ermee te maken heeft is dat locatie op telefoon altijd aan heeft gestaan. Ik heb een vermoeden, maar nog niet echt kunne bevestigen, dat als je in de (telefoon) instellingen de locatie bepaling uit zet, even wacht, en dan weer aan, dat MeeRun dan wel veel sneller een fix krijgt.

Dat de app altijd om een i'net verbinding blijft vragen gok ik dat gerelateerd is aan de kaarten. Deze staan immers niet lokaal (volgensmij).

Scherm etc. kan ik niks over zeggen omdat ik de telefoon tijdens het fietsen niet gebruik, die heb ik gewoon in m'n broekzak, na terugkomst zie ik wel wat ik gedaan heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Afbeeldingslocatie: https://owncloud.randysimons.nl/public.php?service=files&t=28be14601f0c44748e363acc243758fb&download

U jelly? :+

Nog erg WIP. Duurde allemaal langer dan ik had verwacht, ondanks dat het platform heel veel op Harmattan lijkt - vaak was copy/paste van de N9-code voldoende. Maar ik gebruik niet bepaald de officiële API van buienradar. De afbeeldingen die ik voor de N9 gebruikte zijn nu niet echt bruikbaar meer, waardoor ik op zoek moest naar wat anders... De andere kaartprojectie van de huidige kaarten is echter totaal anders, wat me weer de nodige uurtjes uitzoekwerk heeft gekost.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-06-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
@Fuzzillogic ziet er goed uit
daar zocht ik nog naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
@Fuzzilogic goed bezig! Zodra ik een keer tijd heb wil ik ook eens in de devtools kruipen.

Zojuist eerst maar even de Lastu wallet besteld als verjaardagscadeau. Heb eigenlijk nooit hoesjes/covers om mijn telefoons maar dat er ook wat pasjes bij in kunnen is wel erg handig!

Ben nog erg tevreden met m'n Jolla overigens, ook al is nog niet alles perfect. Zit wel te popelen op de juni update met WebDav/Owncloud integratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutsger schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:13:
.......

Ben nog erg tevreden met m'n Jolla overigens, ook al is nog niet alles perfect. Zit wel te popelen op de juni update met WebDav/Owncloud integratie...
Ik lees net op Twitter dat de app Cargodock ook owncloud/Webdav integratie heeft sinds de laatste update. Dan ga ik die toch maar eens proberen.

Ik heb de Lastu case ook, erg fijn en geeft toch een wat rustiger gevoel als je de gsm ergens moet bedienen waar het nogal "onrustig" is, het is geen complete beschermhoes maar het is wel iets.

Fuzzilogic, leuk dat je weer een buienradar app maakt!

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 05-06-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Update 6 & 7 zijn net gereleased. Release notes zijn (o.a.) hier te vinden: https://together.jolla.co...e-version-10716-saapunki/

Op mijn (niet "The first one") telefoon ben ik hem nu aan het downloaden. Deze update bevat een aardige lijst aan wijzigingen, maar dat zal ook wel komen doordat het twee updates bij elkaar zijn. In de reacties staat ook dat er begin juli nog een update komt, en daarna "gaan ze op vakantie", de update daarna zal, neem ik aan dan, pas in september komen.

Edit:
En intussen zonder problemen kunnen updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 09-06-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Gisteravond ook zonder probs geupdate. Mappen aanmaken voor je apps is erg handig, en CalDav sync (owncloud) werkt prima two-way en met meerdere kalenders. Hopelijk nog een keer carddav maar goed adressenbestanden wijzigen minder vaak dan de agenda dus daar is iets minder behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de update ook binnegehaald, eindelijk 4G.

Voor de mensen die veelvuldig wifi problemen hebben, je kan je opgeven voor een hotfix, de reden dat je je kan opgeven is omdat de hotfix ook nadelig kan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetsmelter
  • Laatst online: 17-09-2020
Deze update brengt veel lekkers: enkele highlights

- heerlijk native folder systeem om die ouderwets aandoende rij icoontjes een beetje uit te dunnen

-fix DNS Dalvik (Android) gebruikt nu niet langer google DNS maar system assigned DNS van Sailfish.

-webrowser ondersteunt echte tabs ipv de inhoude van elke tab te gaan herladen bij navigatie tussen tabs

Het toestel of zeg maar OS wint qua bedieningemak nog steeds zienderogen aan waarde!

En de meeste updates zijn geinspireerd op aanvragen van gebruikers. Mooi voorbeeld van hoe Jolla de weg toont zonder de gebruikers aan de leiband te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Laatst online: 07-10-2015
Mooie, volle update !
4G is nu net waar ik op zat te wachten.
Folders voor de apps, geweldig :)
Het enige dat ik mis om de Nexus5 tot #2 te degraderen is "call recording", dat heb ik nodig.

PS weet iemand hoe de roadmap voor updates er uit ziet ?
Nu 6 & 7, dus #8 dacht na de vakantie... lees ik... en dan in oktober ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Cinq-Marquis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:20:
Nu 6 & 7, dus #8 dacht na de vakantie... lees ik... en dan in oktober ?
Neen. 8 komt nog in juli. 9 zal dan wel in september komen.
@ApB we plan to have an update in early July. Only after that we'll go on vacation :)
Bron is reactie van Aard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetsmelter
  • Laatst online: 17-09-2020
prutsger schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:13:

Zojuist eerst maar even de Lastu wallet besteld als verjaardagscadeau. Heb eigenlijk nooit hoesjes/covers om mijn telefoons maar dat er ook wat pasjes bij in kunnen is wel erg handig!
Laat gerust weten hoe de Lastu Wallet bevalt:
  1. Lederen flap niet te slap?
  2. Gebruik je een screen protector en zo niet gaan de credit cards etc.. het scherm niet beschadigen op termijn?
  3. Hoe vind je het stiksel van het lederen gedeelte aan de OH?
Momenteel gebruik ik een Lastu Wooden Skin, een soort houtlaagje dat je op het plastieken cover van de Jolla plakt en die bevalt prima.
Ik hou niet zo van grote, dunne, gladde telefoons en na x aantal keer de Jolla tegen de grond hebben te zien gaan vind ik de Lastu Skin een welcome upgrade esthetisch maar vooral door verbeterde grip.

[ Voor 0% gewijzigd door Vetsmelter op 16-06-2014 10:40 . Reden: onnodig gebruik engelse term ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45

lohost

iemand had al localhost :-(

Fuzzillogic schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:57:
[afbeelding]

U jelly? :+

Nog erg WIP. Duurde allemaal langer dan ik had verwacht, ondanks dat het platform heel veel op Harmattan lijkt - vaak was copy/paste van de N9-code voldoende. Maar ik gebruik niet bepaald de officiële API van buienradar. De afbeeldingen die ik voor de N9 gebruikte zijn nu niet echt bruikbaar meer, waardoor ik op zoek moest naar wat anders... De andere kaartprojectie van de huidige kaarten is echter totaal anders, wat me weer de nodige uurtjes uitzoekwerk heeft gekost.
Enig idee wanneer we mogen meegenieten van je werk?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie site voor ambiences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier de Android Launcher geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:01
Nope, ik wilde graag proberen om het op een tablet (Asus TF101) te draaien met Android 4.4 maar je hebt Google play ervoor nodig en die heb (en wil) ik niet op m'n tablet hebben. Wordt hem niet dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het willen proberen op mijn N4 maar kan hem nergens vinden in de play store. Heeft iemand toevallig een direct link? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De launcher is op dit moment alleen voor beta testers. Zodra de bugs bekend en gefixt zijn komt deze in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45

lohost

iemand had al localhost :-(

Bongoarnhem schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:45:
Iemand hier de Android Launcher geprobeerd?
Ja, ik heb de launcher. Maar ik ben er nog niet zo enthousiast over. Kantekening daarbij is wel dat ik het op mijn 7" tablet heb gezet en daar is nog geen enkele optimalisatie voor gedaan. Iconen worden daardoor nogal opgeblazen. Maar in basis vind ik het dus niet zo lekker werken. Best traag en basisfuncties werken deels en slechts soms. Swipe vanaf de linker/rechter rand bijvoorbeeld maar soms. Swipe van onderen voor notificaties heb ik nog niet zien werken. Idem voor van boven voor het sluiten.

Daarnaast merk ik dat de rand van het scherm iets te veel wordt 'gereserveerd'. Bij een actief toetsenbord druk je daardoor soms op een knop die vervolgens niets doet.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07
Iemand ook last van batterydrain sinds de laatste update (1.0.7.16)?
Heb het vermoeden dat dit komt door met name wifi, misschien ook 3G/4G. Kan iemand dat bevestigen?
Zo ja, please commentaar op TJC (together.jolla.com)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ja ik heb ook last van batterydrain. Maar ik denk niet dat het alleen aan wifi ligt ik heb een
dag zonder gedaan en dan is het wel minder maar niet helemaal weg.
Voor de update kon ik 2 dagen er mee doen nu als ik thuis kom (non wifi) heb ik nog 40% over bij normaal gebruikt. Met wifi moet ik al opladen tussen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ja, ik heb ook last van de batterydrain, maar ik heb zelf de indruk dat het door Mitakuuluu komt. Ik zie soms dat die 50% CPU gebruikt in Lighthouse.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Met Mitakuuluu heb ik inderdaad ook al gemerkt dat die op een gegeven moment op 90%+ liep. Maar nu die, als ik kijk, normaal loopt lijk ik ook nog steeds last te hebben van battery drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitakuuluu een dagje afsluiten scheelt enorm veel. Probeer het eens en zet deze alleen op gezette tijden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
Nas T schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 01:03:
Iemand ook last van batterydrain sinds de laatste update (1.0.7.16)?
Heb het vermoeden dat dit komt door met name wifi, misschien ook 3G/4G. Kan iemand dat bevestigen?
Zo ja, please commentaar op TJC (together.jolla.com)
Workaround: Just kill the tracker-store process with the Lighthouse-App, you have to do this again after each reboot.

Dat haal ik van jouw link.
Even proberen dus

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ik heb ook last van een battery drain sinds de laatste update, maar de Jolla wordt niet warm dus vaak kom ik er pas achter als de batterij al bijna leeg is. Een volledige lading gaat nog ongeveer 6 a 7 uur mee.

De oorzaak lijkt anders dan bij jullie, als ik in de console 'top' draai zie ik een proces 'nemo' dat ong. 98% van de CPU gebruikt. Zodra ik die kill is het probleem weg en ik lijk ook niets te missen aan functionaliteit. Alleen na x tijd is het proces weer terug. Weet nog niet of die dan direct 98% CPU pakt of dat dat langzaam opbouwt. Ik ken verder ook geen commando's om het probleem verder te onderzoeken. Iemand tips waar ik dan op moet letten / uit kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik ervaar ook battery drain, maar pas nadat ik de hotspot (wifi) functionaliteit gebruikt heb (sinds de update). Wie weet helpt 't iemand met het pinpointen van het probleem

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bij de reacties na mijn post zie ik dat er vaak processen aan ten grondslag liggen, die gebruik maken van online functionaliteit (alleen nemo ken ik niet).
Ik denk toch dat het heeft te maken met de wijzigingen in Sailfish als oplossing voor de connection problems. Met de laatste updates zouden die minder moeten zijn en ik denk dat daar iets niet helemaal goed loopt en dat onder andere processen daar last van hebben.

EDIT: Graag ook het topic omhoog stemmen en je eigen ervaringen posten, dan zal Jolla er iets mee gaan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nas T op 03-07-2014 09:40 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Voor de sailers die ook XBMC gebruiken. Ik heb zojuist Xbmcremote naar OpenRepos geupload en deze is dan ook per direct beschikbaar.

Dit is een op een port van de Xbmcremote app die er ook al was voor MeeGo Harmattan (/Nokia N9) en zelfs de Nokia N900. Alleen dan natuurlijk aangepast aan Sailfish.

Tegelijkertijd heb ik de app ook ingezonden naar de Jolla Harbour dus voor diegenen die OpenRepos niet gebruiken zal de app binnenkort ook daar beschikbaar komen. Echter is deze bewust kreupel i.v.m. met Harbour policies. Op het moment is het al niet moegelijk om de contactenlijst uit te lezen, iets wat wordt gebruikt om bij een binnenkomend gesprek te laten zien wie belt, en waarschijnlijk moet de volledige functionaliteit m.b.t. het detecteren van telefoon gesprekken eruit worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Net mijn order geplaatst... Ik moet wel idioot zijn ;) Feature-wise ga ik erop achteruit voor en behoorlijke prijs... Geen exchange door device policies, WPA2 enterprise via dev-mode, etc.

Ik had 5 dagen geleden ook al geprobeer te bestellen, maar heb dan even moeten wachten, in die 5 dagen is het ordernummer slechts met 40 verhoogd... Lijkt op 8devices/dag verkoop op hun website, tenzij hun ordernummer ook een country code of iets dergelijks impliceert... Niet echt veel.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
Als het helpt, je bent niet de enige hoor. Hier zit nog iemand die regelmatig de tracking-code in te voeren op de Fedex website :) Wordt als het goed is morgen geleverd, maar ik ben dan niet thuis..

Ik ga er wel op vooruit, want ik heb nu een Desire Z met Android 2.3, maar ik weet ik best dat het niet de maximale spec is voor dat bedrag. Specs zijn niet doorslaggevend: open source, gesture based, dat heeft me over de streep getrokken.

Het enige wat ik als struikelblok zie is dat je zoveel Android apps moet gaan gebruiken dat het effect van de nieuwe navigatie gering is. Zaken als NS Reisplanner, bankierapp, dat zal niet snel gaan komen. Ik ben benieuwd hoe moeilijk het is om zelf apps te gaan ontwikkelen. Maar dan nog... er moet ook voor mobiel gewoon een open source alternatief zijn. Dat is een principiele kwestie en ik steun ze graag.

(Edit: Ah, en Android is ook open source, dat weet ik, maar dat Google vertrouw ik niet zo meer. Ze maken Android steeds minder vrij: http://arstechnica.com/ga...e-by-any-means-necessary/)

[ Voor 12% gewijzigd door DJ Henk op 08-07-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welkom bij de club, ondanks dat er genoeg minpunten te bedenken zijn ben ik al tijden een zeer tevreden gebruiker. Met elke update merk je voorruitgang en het mooie is dat er via Together door de klanten wordt gestuurd op wat er gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Nemo is de naam van de gebruiker die standaard is ingelogd op je telefoon, niet de naam van een proces. Als je top draait in een terminal via ssh, of als je je telefoon een kwartslag draait, dan kun je zien wel proces er achter zit. Bij mij vaak mitakuuluu op 98%, mogelijk is mitakuuluu slachtoffer van een bug geen veroorzaker.
Ik ben bezig met de NS Reisplanner app, maar het zal nog wel een paar weken duren voordat ik deze kan publiceren. Hulp bij het testen of programmeren is welkom, maar ik doe het in mijn vrije tijd dus kan geen beloftes doen.
Voor de Rabobank gebruik ik de mobiele website, die heeft veel van de functionaliteit die de app ook heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door 84hannes op 09-07-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
84hannes schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:41:
Bij mij vaak mitakuuluu op 98%, mogelijk is mitakuuluu slachtoffer van een bug geen veroorzaker.
Dat is precies mijn idee. De battery drain wordt niet veroorzaakt door een proces, er ligt nog een oorzaak achter, wat een proces cpu laat vreten en het probleem verergert.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Vandaag mijn telefoon ontvangen. Al snel behoorlijk gewend geraakt aan de navigatie, tot op het punt dat ik last heb om met android te werken...

Ik heb maar 1 probleempje, mijn provider heeft me opgezadeld met een gewone mini-SIM en dit ding wil een micro-SIM. Ik moet nu maandag nog naar de klantendienst bellen en wachten tot ze zin hebben me een mini-SIM op te zenden :'(

Voor de rest al behoorlijk de ether bezet met system updates, app installs, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door H!GHGuY op 11-07-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb destijds gewoon met mesje de minisim naar microsim gesneden. Er zijn genoeg sjablonen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ik ben naar de dichtstbijzijnde gms-allochtoon gegaan, en hem daar me zo'n speciaal tangetje laten bijknippen. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Ha, ik heb hem gisteren binnengekregen, het ding is geweldig! Manier van navigeren is heel fijn en dan gewoon doodleuk een terminal op kunnen starten..

Downloaden en installeren van apk's uit de Play Store zonder het toestel aan een Google account te koppelen was even puzzelen, maar dat is ook gelukt. CuteSpotify is een mooie Spotify-player. Ik ben erg tevreden tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Henk op 12-07-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:39:
Tegelijkertijd heb ik de app ook ingezonden naar de Jolla Harbour dus voor diegenen die OpenRepos niet gebruiken zal de app binnenkort ook daar beschikbaar komen.
En intussen (sinds gistermorgen) ook beschikbaar in Harbour. Alleen mist daar de volume regeling omdat die de hardware knoppen gebruikt, zoals al aangegeven het koppelen van naam van contactpersoon aan telefoonnummer bij een binnenkomend gesprek, en het trillen van de knoppen op de keypad (en dus gesture pad).

Wat mij wel opvalt is dat het bij OpenRepos 3 dagen heeft geduurd om tot 100 downloads te komen, terwijl bij Harbour dat al binnen een dag (iets meer dan 12 uur denk ik) gebeurde. 's Morgens stond de app in de store en 's avonds rond een uur of 11 waren er al "100+" downloads. Ik had eigenlijk verwacht dat veel Jolla eigenaren ook OpenRepos/Warehouse zouden gebruiken, en via die weg de app al zouden hebben. Echter lijkt dat niet het geval te zijn. Helaas kan ik alleen geen download statistieken inzien in mijn Harbour account (download teller blijft op 0 staan), dus uitgebreide statistieken heb ik niet. Maar het lijkt erop dat waar het bij OpenRepos 3 dagen duurde om tot 100 downloads te komen, en het aantal downloads nu gelijk blijft (ong. 10 per dag. op het moment 130 in totaal sinds maandagavond), dat bij Harbour veel harder gaat. Dus dan 100+ downloads binnen zeg 15 uur. Ik moet dus alleen eens contact met Jolla opnemen waarom ik de gegevens niet in de Harbour website kan inzien (100+ komt dus gewoon van de store app op de telefoon, wat iedereen kan inzien), want ik ben wel benieuwd naar de werkelijke aantallen en hoeveel downloads er dan ongeveer per dag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

kreeg net system update notificatie:
https://together.jolla.co...version-10819-tahkalampi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De update ging hier wederom probleemloos. Toch vind ik de vooruitgang niet echt denderend. Een hele sloot aan bugfixes is natuurlijk fijn, maar dat je nu pas je afzendernaam kunt opgeven in de e-mail app is beschamend. Feitelijk zijn ze sinds de release bezig om dat wat ze hadden te fatsoeneren. Grote nieuwe features ontbreken. De afwezigheid van een store (je weet wel, met geld) doet de ontwikkeling ook geen goed. Ik heb het idee dat ik dit toestel al dik een half jaar aan het beta-testen ben voor release. Dat zou nog niet eens zo'n probleem zijn als ik me niet ook zou afvragen hoe lang ze dit vol kunnen houden. Ubuntu Touch gaat er ook komen, waarvan ik vermoed dat een enorme concurrent wordt; ze vissen in dezelfde poel, gebruiken dezelfde technieken (Linux, Qt), maar Ubuntu Touch is volledig open source en kan full desktop draaien.

Zelfs al zouden ze over twee maanden, met de volgende update, veel uit de hoge hoed toveren, dan nog plaats ik daar kanttekeningen bij: ze waren toch zo open? Waarom dat niet eerder gemeld?

Zou Elopcalipse niet hebben plaatsgevonden dan zou de N9 of diens opvolger nu een beter toestel zijn dan de Jolla (ok Jolla zou er dan niet zijn geweest, but you get the point)

Ik blijf bij Jolla, maar dat is met name omdat ik van de bekende alternatieven nog minder vrolijk word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de devmailing list heb ik gelezen dat in het najaar betaalde apps mogelijk gaan worden in Harbour, daarnaast zouden de volumeknoppen werken als een media app op de achtergrond draait(zoals het hoort) en dat lijkt met Android apps te werken. Met CuteSpotify is het dus helaas nog niet te testen.

Ondertussen, kl*te, met de nieuwe update werkt CuteSpotify niet meer. De nieuwe ontwikkelaar probeert het morgen te fiksen.

Wharehouse werkt ook niet totdat Basil een update geeft aan het programma.

[ Voor 38% gewijzigd door Bongoarnhem op 15-07-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ok, wat positiefs: het LPM-scherm van de N9 gaan we er niet mee krijgen, want geen OLED, maar glance screen is een mooi alternatief. Direct uit broekzak de tijd zien. Of als toestel op bureau licht even je hand erboven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Nieuwe update probleemloos geinstalleerd. Ik weet nog dat twee updates terug werd aangeraden om al je Warehouse repos te disablen voor het updaten maar bij de vorige en deze zag ik dat niet meer. Geldt dat advies ook niet meer? Ik heb het ook niet gedaan hoor...

Nu je per mailaccount een signature in kunt stellen ook gelijk even de signatures uitgezet voor m'n 3 mailaccounts. Apple begon destijds met de standaard sig 'Sent from my iPhone' en man wat heb ik mij daar aan geergerd. Kan mij het boeien wat voor mobiel iemand heeft... vervolgens namen andere fabrikanten het over en nu staat ie bij de Jolla ook standaard op 'Sent from my Jolla'. Uiteraard heb ik de beste mobiel die er is maar daar hoef ik anderen niet mee lastig te vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
[offtopic]Ik heb nog een jaartje het versienummer van de app, de gebruikte app, het gebruikte besturingsssysteem en de kernelversie in mijn e-mailsignature gehad[offtopic]
Ik had stille hoop dat het battery-drainprobleem met deze update aangepakt zou zijn, maar ik zag mitakuuluu weer op 98% CPU staan, niet te harden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Hier ook een probleemloze update. De zaken die hierboven gemeld zijn spelen voor mij allemaal niet. Warehouse repos hoeven inderdaad niet meer gedisabled te worden. Naam van e-mailzender was wel in te stellen hoor, via de command line. Niet echt gebruikersvriendelijk inderdaad, maar bij mij werkte het.

Ik ben nog erg blij met het toestelletje, maar ik heb hem dan ook nog maar net. Ik zie best wel wat kritische commentaren her en der, hier ook. Is dat de algemene tendens, of is het nu eenmaal zo dat je sneller iets opschrijft als je niet tevreden bent? Ik heb gekregen wat ik verwachtte: iets nieuws en hackbaars, met de nodige ruwe randjes en vind het vooralsnog prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Als ik de Jolla vergelijk met de N95(!): N95 had OOTB support voor SyncML waarmee ook bookmarks en SMS'en gesynchroniseerd werden, SIP VoIP, zoekfunctionaliteit die in *alles* zocht, meer bluetooth profiles, offline navigatie, uitgebreide MMS editor, video-editor, overzicht van komende afspraken op home screen, voice commands, text-to-speech, stereo speakers... Symbian was écht zo gek nog niet. Wat features betrof was ook de N9 al een achteruitgang.

Waar Jolla nog goed scoort is hackability, maar zoals ik al zei verwacht ik dat Ubuntu Touch daar nog beter zal scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Qua batterydrain lijkt het vandaag (na de update) wel wat beter te gaan.
Reden is misschien omdat ik wifi aan had laten staan, staat meestal uit om connectie-errors te voorkomen.
Van 7 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds nog 66 % over na redelijk intensief gebruik.
Wel eventjes wennen dat er nu meerdere Android apps open kunnen blijven staan, was net gewend aan GO-launcher maar dit is wel een verbetering.
Wat nog steeds een drama is is Microsoft Exchange en de calender app.
Waar ik op mijn lumia 520 netjes alle kalender afspraken binnen zie komen laat de calender app op mijn Jolla niks zien.
Maar al met al wel tevreden over mijn Jolla, het is in ieder geval "anders"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Net proberen de Sailfish OS SDK aan de praat te krijgen, maar QT Creator crasht :(
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
H!GHGuY schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:50:
Net proberen de Sailfish OS SDK aan de praat te krijgen, maar QT Creator crasht :(
Iemand ervaring mee?
Geen probleem hier op Kubuntu 14.04. Als start, bouwt en draait normaal, ook met de update van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maemo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:13:
Qua batterydrain lijkt het vandaag (na de update) wel wat beter te gaan.
......
Wat nog steeds een drama is is Microsoft Exchange en de calender app.
Waar ik op mijn lumia 520 netjes alle kalender afspraken binnen zie komen laat de calender app op mijn Jolla niks zien.
Maar al met al wel tevreden over mijn Jolla, het is in ieder geval "anders"!
Ik hoop wel dat ze met een van de aankomende updates de agenda een goede upgrade geven.
Ik heb het gevoel dat ze hier echt veel meer uit kunnen halen en dat ze ook wel weten hoe het eruit zou moeten komen te zien. Op dit moment is het net als het feed screen karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Probleem 2:
WPA2 enterprise aan de praat krijgen...

Ik heb met connman-tools de nodige IDs (wifi_..._..._managed_ieee8021x) gevonden en een settings file aangemaakt in /var/lib/connman/wifi_.../settings.

Voorlopig lijkt het ding weinig zin te hebben om daarmee te verbinden. Voor ik me suf zoek, heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Sinds een paar weken heb ik ook een Jolla, helaas niet veel tijd om er uitgebreid mee te spelen.
Fuzzillogic schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:17:
Ok, wat positiefs: het LPM-scherm van de N9 gaan we er niet mee krijgen, want geen OLED, maar glance screen is een mooi alternatief. Direct uit broekzak de tijd zien. Of als toestel op bureau licht even je hand erboven houden.
Thnx voor de tip, ookal werkt die app nog niet echt top :)
Bongoarnhem schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:21:
[...]

Ik hoop wel dat ze met een van de aankomende updates de agenda een goede upgrade geven.
Ik heb het gevoel dat ze hier echt veel meer uit kunnen halen en dat ze ook wel weten hoe het eruit zou moeten komen te zien. Op dit moment is het net als het feed screen karig.
+1, speelt ook bij veel anderen. Ze zouden er ten minste een beetje meer info mogen geven over het weeknummer en het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Xmasjos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:01:
+1, speelt ook bij veel anderen. Ze zouden er ten minste een beetje meer info mogen geven over het weeknummer en het jaar...
Swipe op de kalender een beetje naar rechts voor weeknummers, naar onderen voor dagen. Handig? Nee. Op TJC is er ook al een vraag over, met mockups hoe het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Fuzzillogic schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:
[...]

Swipe op de kalender een beetje naar rechts voor weeknummers, naar onderen voor dagen. Handig? Nee. Op TJC is er ook al een vraag over, met mockups hoe het beter kan.
Ah, thnx! Dagen wist ik, weeknummers was me totaal niet opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Voglens deze wiki is er al meer mogelijk met de agenda met een tweak: https://together.jolla.co...a-view-in-jolla-calendar/

Zelf niet getest.

Edit: overigens heb ik zelf nu ook een issue met de kalender: https://together.jolla.co...et-lost-with-caldav-sync/

[ Voor 28% gewijzigd door DJ Henk op 19-07-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
DJ Henk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:01:
Voglens deze wiki is er al meer mogelijk met de agenda met een tweak: https://together.jolla.co...a-view-in-jolla-calendar/

Zelf niet getest.

Edit: overigens heb ik zelf nu ook een issue met de kalender: https://together.jolla.co...et-lost-with-caldav-sync/
Top, dank je! :) Heb de agenda-view aangezet en meteen even wat andere views doorgekeken (ben programmeur, heb een aantal jaren geleden wat met Qt, QML en QtQuick gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xmasjos schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:24:
[...]

Top, dank je! :) Heb de agenda-view aangezet en meteen even wat andere views doorgekeken (ben programmeur, heb een aantal jaren geleden wat met Qt, QML en QtQuick gespeeld).
Waar blijven je eerste apps? Of wacht je tot de paid app support in de store aanwezig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
H!GHGuY schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:05:
Probleem 2:
WPA2 enterprise aan de praat krijgen...
Misschien sla ik de plank totaal mis, maar:
dit al geprobeerd?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Misschien had ik een update moeten geven, maar ondertussen heb ik het aan de praat.
Ik zette de configuratie file in hetzelfde formaat als wat de Jolla zelf aanmaakt (/var/lib/connman/wifi_..._..._.../settings), maar dat werkte niet.
Door de file in native connman formaat in /var/lib/connman te zetten (met [service_...]) werkte het plots wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Bongoarnhem schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Waar blijven je eerste apps? Of wacht je tot de paid app support in de store aanwezig is :P
Iets met te weinig tijd enzo ;-) Maar de SDK staat al geïnstalleerd en ik heb al wel wat dingen uitgeprobeerd (deployen via SSH etc, werkt best leuk :)).
Waarom probeer je het zelf niet ook? Het is niet heel ingewikkeld, QML en QtQuick heb je zo geleerd. Verder kun je javascript en html gebruiken, of zelfs c++ als je dat graag wil :P (kost wel 10x zoveel tijd, maar dan heb je wel een betere app als je fatsoenlijk kunt programmeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xmasjos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Iets met te weinig tijd enzo ;-) Maar de SDK staat al geïnstalleerd en ik heb al wel wat dingen uitgeprobeerd (deployen via SSH etc, werkt best leuk :)).
Waarom probeer je het zelf niet ook? Het is niet heel ingewikkeld, QML en QtQuick heb je zo geleerd. Verder kun je javascript en html gebruiken, of zelfs c++ als je dat graag wil :P (kost wel 10x zoveel tijd, maar dan heb je wel een betere app als je fatsoenlijk kunt programmeren)
Haha, als ik een website in elkaar probeer te draaien loop ik al vast. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de command line :)

Maar als er tijd komt verdiep ik me wel graag in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruikt er een van jullie een programma om je contacten vanaf de Jolla te synchroniseren met je pc en vervolgens te bewerken?

Ik wil graag mijn telefoonboek wat opschonen en contacten die nu door Sailfish worden gelinkt fysiek samen te voegen tot één contactkaart. Ik weet echter niet welke applicatie ik daarvoor moet gebruiken en/of wat daarvoor lekker werkt op een Windows pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik sync met gmail en beheer ze voornamelijk daar. Het is wel 2-way sync, dus onderweg iemand toevoegen aan mijn gmail-contactenlijst is geen probleem. Maar fatsoenlijk beheer kan daar dus.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil eigenlijk de boel niet bij Gmail en/of Hotmail stallen. Heb nu een exchange account van Hotmail ingebruik en ben een beetje aan het prutsen met Owncloud en Caldav en dergelijke. Ik wil de boel eigenlijk lokaal op mn pc/nas hebben staan en bewerken. Via Hotmail kan je de boel ook bewerken en dit gaat niet heel soepel vind ik. Ik ga het via Gmail eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ze zijn bezig met een carddav implementatie en daar wacht ik met smart op.

Het is mij eenmalig gelukt via syncevolution mijn contacten binnen te halen van mijn owncloud server en de calender synced inmiddels prima via de vorige maand toegevoegde caldav. Syncevolution moet goed kunnen werken maar vergt gepruts met config files en ik was het op een gegeven moment zat daar zoveel tijd in te stoppen terwijl er al een native methode was aangekondigd.

Ik sync trouwens mijn adresbestand ook naar Mozilla Thunderbird (Sogo extension) en gebruik die dan om mijn contacten bij te werken. Zelfs contact foto's syncen werkt goed by the way...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Weet iemand of er een update voor de Dalvik emulator geplanned staat? Ik probeer een 4.3 app te draaien, maar echt werken doet het niet; ik krijg een error dat ik toch echt 4.3 nodig ga hebben :(

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freeaqingme schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:09:
Weet iemand of er een update voor de Dalvik emulator geplanned staat? Ik probeer een 4.3 app te draaien, maar echt werken doet het niet; ik krijg een error dat ik toch echt 4.3 nodig ga hebben :(
Zet je vraag op Together, wie weet krijg je antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Zet je vraag op Together, wie weet krijg je antwoord op je vraag.
Hier dus.
Gisteren was mijn acculading van 60% in no time naar 4% en sloot hij af. Batterij los, terugplaatsen en opstarten: 50% batterij. Iemand meer meegemaakt?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nas T schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:28:
[...]

Hier dus.
Gisteren was mijn acculading van 60% in no time naar 4% en sloot hij af. Batterij los, terugplaatsen en opstarten: 50% batterij. Iemand meer meegemaakt?
De laatste Mitakuuluu is sowieso weer buggy. Deze gebruikte bij mij op een gegeven moment weer 100% van de CPU. Er is een update geweest die dat volgensmij oploste, maar vorige week is er weer een update geweest en nu lijkt dat dus weer terug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Kijk hier eens. Ben je het er mee eens, stem maar.
Ik geloof dat het probleem zit in de wijze waarop Sailfish connected is.
Stel je voor: om de connectieproblemen op te lossen wordt er een dirty wijze van "connected" status hebben gebruikt. Wat zou er dan kunnen gebeuren: Sailfish denkt verbonden te zijn, Mitakuuluu wil een connectie aanleggen, dit lukt niet, ergo 100% cpu.

Sinds de laatste twee updates is er meer connectiviteit, maar het batterijverbruik is flink toegenomen, Voorheen haalde ik ~<1% per uur, nu zit ik regelmatig op 60% over binnen een dag (na 16~20 uur zeg maar). Voor mijn gevoel meer dan het dubbele aan verbruik...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nas T schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:39:
Mitakuuluu wil een connectie aanleggen, dit lukt niet, ergo 100% cpu.
Je bedoelt dat je denkt dat Mitakuuluu blijft wachten totdat er verbinding is? Want dat zou dan wel enorm lomp aan de kant van Mitakuuluu zijn aangezien het OS een signaaltje aan de app kan geven dat er verbinding is (en de app dus niet in een busy wait loop hoeft te wachten). Daarnaast geeft(/gaf) coderus dan aan dat hij op de hoogte is van het issue en hij aan een oplossing werkt(e?). In de vorige versie ging het ook gewoon goed. Alhoewel Mitakuuluu dan soms disconnected was en je handmatig connect moest doen. Maar dat vond ik in ieder geval niet zo erg. Nu ik nu weet dat Mitakuuluu weer raar doet zet ik hem ook periodiek even aan om te kijken of wat binnen komt en meestal gaat dat ook wel goed als je niet van netwerk wisselt. Zoveel gebruik ik het ook niet dat het continue (goed) moet werken, dus na een tijdje zet ik hem dan ook weer uit (waar dat bij de vorige versie dan niet nodig was omdat ie dan naar disconnected ging en ook niet bleef "hangen")

In other news. Als er nog Xbmcremote gebruikers hier zijn: eerder deze avond heb ik versie 1.5.1 voor Sailfish geupload naar OpenRepos (Harbour is gesubmit maar moet dan nog door approvel process). Uitgebreidere aankondiging hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
RobertMe schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:48:
[...]

Je bedoelt dat je denkt dat Mitakuuluu blijft wachten totdat er verbinding is? Want dat zou dan wel enorm lomp aan de kant van Mitakuuluu zijn aangezien het OS een signaaltje aan de app kan geven dat er verbinding is (en de app dus niet in een busy wait loop hoeft te wachten). Daarnaast geeft(/gaf) coderus dan aan dat hij op de hoogte is van het issue en hij aan een oplossing werkt(e?). In de vorige versie ging het ook gewoon goed. Alhoewel Mitakuuluu dan soms disconnected was en je handmatig connect moest doen.
Het is meer een stel dat...verhaal dan dat ik het weet.
Wat ik wel weet is dat er veel vage klachten zijn rondom verbindingen (al dan wel/geen connectie), dat mijn verbruik fors is toegenomen en dat apps die verbinding nodig hebben ook wat vage issues geven (waaronder Mitakuuluu).
Als je handmatig moet connecten met Mitakuuluu is dat geen oplossing, hooguit een containment.

vrede in rust

• Xmasjos
RobertMe schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:48:
[...]

[...]

In other news. Als er nog Xbmcremote gebruikers hier zijn: eerder deze avond heb ik versie 1.5.1 voor Sailfish geupload naar OpenRepos (Harbour is gesubmit maar moet dan nog door approvel process). Uitgebreidere aankondiging hier.
Nice :) Ik heb nu nog de harbour-versie, maar ga even die van open-repos installeren. Vanwege het volume pak ik elke keer toch weer de ouderwetse afstandsbediening van mijn XBMC-center namelijk :P Maar top dat jullie hieraan werken, de app werkt best fijn :)
Is het misschien mogelijk om de haptic feedback uit te zetten (via de config oid)?
Nas T schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:14:
[...]

Het is meer een stel dat...verhaal dan dat ik het weet.
Wat ik wel weet is dat er veel vage klachten zijn rondom verbindingen (al dan wel/geen connectie), dat mijn verbruik fors is toegenomen en dat apps die verbinding nodig hebben ook wat vage issues geven (waaronder Mitakuuluu).
Als je handmatig moet connecten met Mitakuuluu is dat geen oplossing, hooguit een containment.
Mitä heeft weer een nieuwe update gehad in open-repos, weet niet precies van wanneer deze is (op z'n vroegst een week geleden). Deze heeft voor mij een aantal wifi-problemen gefixt. Daarbij komt voor Sailfish zelf een update uit die iets met wifi fixt:

https://lists.sailfishos....l/2014-August/004939.html

[ Voor 2% gewijzigd door Xmasjos op 21-08-2014 14:25 . Reden: Vraag toegevoegd @xbmc ]

• RobertMe
Xmasjos schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:02:
[...]

Nice :) Ik heb nu nog de harbour-versie, maar ga even die van open-repos installeren. Vanwege het volume pak ik elke keer toch weer de ouderwetse afstandsbediening van mijn XBMC-center namelijk :P Maar top dat jullie hieraan werken, de app werkt best fijn :)
Is het misschien mogelijk om de haptic feedback uit te zetten (via de config oid)?
Volume regeling komt eraan. Een dezer dagen komt er een nieuwe versie die tijdens het afspelen een klein dock weergeeft met daarin de afspeel knoppen, waaronder volume knoppen en een volume slider (qua idee hetzelfde als hoe de standaard media player app dit doet).

Haptic feedback kan niet worden uitgeschakeld, eventueel zou je dit wel zelf eruit kunnen slopen in de QML bestanden. Misschien bouw ik het nog wel even snel in voor de aankomende release.

Edit: haptic feedback setting zal naar alle waarschijnlijkheid in de volgende release zitten. Code is klaar, hoeft nog maar opgenomen te worden in de algemene code base.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 21-08-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Vandaag mijn TOHOLED uitgeprobeerd. Briljant dingetje dat precies doet wat het moet. Eindelijk geen heimwee meer naar standby screen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Xmasjos schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:02:
Deze heeft voor mij een aantal wifi-problemen gefixt. Daarbij komt voor Sailfish zelf een update uit die iets met wifi fixt:

https://lists.sailfishos....l/2014-August/004939.html
Ik zie weinig tot niets over wifi fixes.
Dit is het enige:
* Fix to WLAN disconnect issue while roaming due to RSN IE mismatch
* Internet interface MTU resized to 1280 bytes for mobile data to
overcome issues with some operator infrastructure
Geen idee wat dat betekent, lijkt me niet echt een fix voor de problemen die er zijn.

Ik had een probleem met navigeren (Sygic). Toen ik Duitsland in reed, vroeg sailfish elke 5 seconden naar verbinding. Roaming had ik natuurlijk uitgeschakeld. Noodgedwongen aan moeten zetten omdat navigeren (naar Tsjechië) anders onmogelijk was. aGPS was niet uit te schakelen....
Ik hoop dat de volgende fix dat aanpakt:
* Finer control to enable/disable AGPS assistance for obtaining
location fix
Het probleem met wifi is misschien dat het zo'n vaag probleem is en dus niet echt duidelijk geadresseerd wordt. Voor versie 6 of 7 waren een hoop connection issues, voornamelijk wifi, wat min of meer opgelost werd. Nu nog regelmatig een vaag werkende wifi-verbinding: geen verbinding terwijl dit wel zo wordt weergegeven, of een snellere verbinding na uit-/inschakelen wifi (moet niet kunnen).
Na die "connection error"-oplossing is mijn energieverbruik flink gestegen (een factor 2~3) en wordt de telefoon soms heet aan de achterzijde, terwijl het niet aan de cpu lijkt te liggen. Dit doet zich vooral voor bij 3G.

Al met al ben ik er niet blij mee, ik kan de problemen moeilijk omschrijven en waarschijnlijk ervaart iedereen het anders en wordt het niet aangepakt. Misschien dat ik maar eens een factory reset ga doen...

[ Voor 27% gewijzigd door Nas T op 23-08-2014 11:50 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is bijna september, het begint weer te jeuken, er komt weer een update aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Mijn NS Reisplanner-app is is een stadium dat ik overweeg een vroege alpha op OpenRepos te zetten, maar nu kom ik er achter dat GPS-functionaliteit via Qt nog niet goed ondersteund wordt en ik voor de officiele Jolla Harbour terug moet vallen op DBus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
84hannes schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:06:
Mijn NS Reisplanner-app is is een stadium dat ik overweeg een vroege alpha op OpenRepos te zetten, maar nu kom ik er achter dat GPS-functionaliteit via Qt nog niet goed ondersteund wordt en ik voor de officiele Jolla Harbour terug moet vallen op DBus.
Even wachten nog dan. Volgensmij gaan ze een van de Qt modules voor positie bepaling toestaan in Harbour na de update naar Qt 5.2 (die als alles goed gaat in de september update zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik heb mijn NS reisplanner in OpenRepos gezet, dus als er treinreizende OpenRepos-gebruikers zijn dan hoor ik graag feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik zit ook ernstig in twijfel om ook aan de Jolla te gaan. (Na de N900 en N9). Reden: Toch wat betere specs en meer flexibiliteit mbt andere smartphones (apps bijv.)

Hoe is de openheid ten opzichte van de N900? Dit ervaar ik als zeer prettig. Las wel wat op TMO over gesloten bootloaders etc. wat reflashen lastig kan maken? Is er een openmode of iets dergelijks beschikbaar? Wat is naast de supervette other halves nog meer een reden voor jullie geweest de Jolla te kiezen?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Openheid ten opzichte van de N900 is denk ik hetzelfde. Enige wat ik gaaf vind aan de N900 en wat de Jolla moet ontberen is landscapemodusondersteuning plus (geavanceeerde) widget ondersteuning op het homescreen. Ik vind Maemo beter doordacht daarin.

Openheid? Ik heb met de terminal en een script het voor elkaar gekregen de sd-kaart te formatteren en te delen voor Android: Android kan nu de sd-kaart benaderen als was het intern geheugen.
In feite kun je elk bestand aanpassen, je hebt bijna out-of-the-box root toegang, dus vrijheid, blijheid :d

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Openheid? Meh. Veel minder open dan Hildon Desktop.

Over de Reisplanner app, centreer de knoppen op het eerste scherm. En laat duidelijk zien dat je naar links moet slepen om je reis te plannen, dus met witte tekst rechtsboven. Nu is dat niet duidelijk. En suggestions meteen tonen zonder eerst op show te moeten drukken voor stations.

Voor de rest mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Waar moet ik aan denken mbt gesloten openheid. Aegis-achtige praktijken zoals op de N9?

Wat ik op mijn N900 helemaal mooi vind is de linux ervaring die er gewoon is qua openheid, uitvoeren van scripts, lekker terminallen etc. Dit is wel een semi vereiste voor mij om over te stappen op een Jolla.

(alhoewel, hij komt er toch wel denk ik +) )

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Zijn er naast het ontbreken van CardDAV nog 'major' ontbrekende features die Sailfish voor dagelijks gebruik minder geschikt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:19:
Zijn er naast het ontbreken van CardDAV nog 'major' ontbrekende features die Sailfish voor dagelijks gebruik minder geschikt maken?
Voor mij doet de Jolla alles wat ik van een telefoon verwacht, het zou leuk zijn zodra ook SIP wordt geïmplementeerd maar dat is voor mij nog geen dealbreaker.

• Xmasjos
DeVins schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:27:
Waar moet ik aan denken mbt gesloten openheid. Aegis-achtige praktijken zoals op de N9?

Wat ik op mijn N900 helemaal mooi vind is de linux ervaring die er gewoon is qua openheid, uitvoeren van scripts, lekker terminallen etc. Dit is wel een semi vereiste voor mij om over te stappen op een Jolla.

(alhoewel, hij komt er toch wel denk ik +) )
Om alles te kunnen doen wat je wil (dus ook gewoon draaiende qml-bestanden aanpassen, zodat je bijvoorbeeld je agenda anders kunt zien) hoef je alleen de dev-modus aan te zetten (staat gewoon in de settings). Hiermee krijg je een console-app in je launcher en de mogelijkheid om je telefoon met ssh te bereiken (of je server met je telefoon :P ). Openheid is er dus welzeker, maar je krijgt er wel de waarschuwing dat je garantie kan vervallen als je die modus aanzet (vrij logisch op zich).
Wat vind jij 'major' features? Ik vind CardDAV bijvoorbeeld totaal niet interessant, is dus voor mij niet bijzonder.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ravhin

no <root>...

84hannes schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:16:
Ik heb mijn NS reisplanner in OpenRepos gezet, dus als er treinreizende OpenRepos-gebruikers zijn dan hoor ik graag feedback.
Mooie app, werkt best goed :) Je zou nog iets meer met de tile-info kunnen doen want die toont bij mij alleen alle stations. Wellicht tijd/perron waar je over moet stappen, gebaseerd op de gekozen route en de tijd?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ravhin

no <root>...

Voor mij vooral CalDAV / CardDAV. Ik heb beide zelf draaien, de ene via Synology iCal (ingebouwde applicatie in DSM 5.0) en de andere via Baikal. Ik zou graag willen dat dit goed geimplementeerd wordt, want met name mijn agenda vind ik wel irritant.
CalDAV zou nu worden ondersteund door Sailfish, maar via de Syno wil dat niet...

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Fuzzillogic
Ondersteunt dat ding geen SyncML? Sowieso vind ik dat handiger, tenminste gewoon 1 account instellen voor alle PIM-dingen en klaar. En dat werkt, met wat gehack met config files, al sinds het begin op de Jolla. Ik gebruik het zelf naar tevredenheid voor contacten en kalender. Op de N9 werden ook notities gesynchroniseerd hiermee.
Fuzzillogic schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:17:
Ondersteunt dat ding geen SyncML? Sowieso vind ik dat handiger, tenminste gewoon 1 account instellen voor alle PIM-dingen en klaar. En dat werkt, met wat gehack met config files, al sinds het begin op de Jolla. Ik gebruik het zelf naar tevredenheid voor contacten en kalender. Op de N9 werden ook notities gesynchroniseerd hiermee.
Is hier ergens een how to van? het hacken van wat config files is voor mij geen gesneden koek :ss

Voor zover ik het kan vinden is er nog geen package voor de Synology. Er is wel iemand die wat aan de praat heeft gekregen maar dat lijkt me nog niet ideaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Bongoarnhem op 17-09-2014 20:33 ]

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
Weet iemand of de Gear Fit werkt met de Jolla Phone?

• Fuzzillogic
Ja, nee. Bluetooth-connecties werken niet in Alien Dalvik. Het ding lijkt bluetooth 4.0 LE te gebruiken, hetgeen sowieso nog niet ondersteund is op Jolla. Ik denk dat we daarvoor op Qt 5.4 moeten wachten. De komende update brengt Qt 5.2. Zal nog even duren...

Samsung staat bij mij niet bekend vanwege openheid, dus een mooi gedocumenteerd protocol t.b.v. een native app zal er niet zijn. Vendor-lock-in olé olé.
Ik ben niet zo bijzonder bekend met Linux en dergelijke maar moeten wij ons als Jolla gebruikers zorgen maken om de Shellshock bug? :?

Het zal met de aanstaande update 9 voorlopig worden opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Bongoarnhem op 25-09-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ravhin schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:07:
[...]

Voor mij vooral CalDAV / CardDAV. Ik heb beide zelf draaien, de ene via Synology iCal (ingebouwde applicatie in DSM 5.0) en de andere via Baikal. Ik zou graag willen dat dit goed geimplementeerd wordt, want met name mijn agenda vind ik wel irritant.
CalDAV zou nu worden ondersteund door Sailfish, maar via de Syno wil dat niet...
CalDAV heb ik gewoon draaien op mijn Jolla met Synology, werkt prima. Ik draai nu DSM 5.1 Bèta.
CardDAV is nu ook opeens interessant geworden, Synology heeft (in dezelfde bèta) een CardDAV server toegevoegd, maar hier kan ik nu dus nog bijzonder weinig mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Bongoarnhem schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:21:
Ik ben niet zo bijzonder bekend met Linux en dergelijke maar moeten wij ons als Jolla gebruikers zorgen maken om de Shellshock bug? :?

Het zal met de aanstaande update 9 voorlopig worden opgelost.
Deze is volgens mij al opgelost met de tijdelijke update die nu een paar dagen uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste