RobertMe schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:25:
[...]
Het design/OS integratie mag helaas wel stukken beter. Als de training loopt zou gebruik maken van een single action pull down en push up menu voor lap en pauze (en daarna stop), zoals de telefoon app en wekker hebben bv veel logischer zijn. Helaas is de app voor zover ik kan zien closed source, anders kon ik hier zelf een beetje mee spelen om de app een betere ervaring te geven.
Wat ik zelf wel ook merk, met fietsen, is dat de GPS helemaal niet nauwkeurig is. Ik vraag me alleen af of dit aan het toestel ligt ("slechte" metingen) of aan de app. Want sommige stukken worden wel mooi op de weg geprojecteerd, maar ook soms dat er een punt een aardig stuk naast de weg ligt. Bij de N9, met Sports Tracker, heb ik dit gedrag volgensmij nooit gezien.
Ik heb het vanmiddag voor het eerst gebruikt. Een aantal zaken viel me op. De Zephyr HRM maakt contact en voor zover ik kan zien wordt hij ook uitgelezen. Alleen vlak voor het rennen viel hij uit, ik denk vanwege een lege batterij. Daar ga ik de volgende keer nog eens extra op letten. De HRM viel ongeveer op het monent dat de gps fix eindelijk was gevonden.
Het vinden van de gps fix duurde erg lang: 10 minuten oid. Geen idee waarom. Telefoon is deze week terug gekomen van reparatir en daarvoor was de gps wel snel. Nog iets om in de gaten te houden dus.
Als ik nu de route bekijk zie ik dat hij niet overal helemaal exact is. Precies zoals jij het ook beschrijft. Af en toe (een flink stuk) naast de weg of het pad. Ook geeft hij een flink hoogteverschil aan, terwijl mijn route toch echt behoorlijk vlak is. Ik weet niet of dit aan de app, de Jolla of aan de kaarten ligt. Dit is me eerder ook bij andere apps op Android opgevallen.
De app kan (bijna) niet gebruikt worden zonder werkende internetverbinding. Ik heb er nu geen simkaart in en dan krijg je continu de vraag om met internet te verbinden. Na wegklikken komt het steeds terug.
Het scherm van de Jolla is eigenlijk niet goed genoeg voor deze toepassing. Het contrast is te laag en veel letters zijn te klein. Dat laatste kan in de interface nog wel worden verbeterd, maar met gebruik in een hoesje kon ik eigenlijk al niets meer zien. Maar met de Jolla in de hand kon ik het scherm nog redelijk goed zien.
Over gebruik in een hoesje: het scherm leek dan geen swipes te registreren.
Ik denk ook dat de interface nog wel wat handiger en intuïtiever kan.
Maar goed: het werkt, dus als de eerste twee issues inderdaad eenmalig zijn is er weer een missing link ingevuld...