Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
Fuzzillogic schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:56:
Ach, de N9 was ook pas vanaf PR1.2 verlost van de grootste problemen en redelijk stabiel te noemen. PR1.3 doet het best goed, maar ook daar heb ik met enige regelmaat toch services moeten herstarten om de boel draaiende te houden.

Afgezien van de red/green-blink-bug heb ik geen noemenswaardige problemen gehad met de stabiliteit van Jolla. Geen crash, nooit accu hoeven verwijderen of hard te resetten.

Mijn gok is dat de komende update de meeste systeembugs eruit haalt, dat Alien Dalvik verbeterd is, en dat er vanaf nu ook meer gewerkt kan worden aan nieuwe features en/of beter UX.
Qua stabiliteit heb ik weinig te klagen. In het begin een factory reset gedaan, maar nu geen/weinig problemen meer. Sporadisch een keer herstarten (eens per 2 weken?) om de boel fris te houden, maar meer niet.
Ik mis echt (basis)functionaliteit, dat is het probleem. Voor de rest vind ik Mitakuuluu niet perfect, ik mis héél, héél vaak berichten, terwijl er op de achtergrond toch echt iets draait van mitakuuluu...
Regelmatig zeurt mijn vriendin (terecht) dat ik berichtjes mis...erg vervelend. Nu moet ik een paar keer per dag kijken of er berichtjes binnenkomen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Nas T schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:55:
[...]

Voor de rest vind ik Mitakuuluu niet perfect, ik mis héél, héél vaak berichten, terwijl er op de achtergrond toch echt iets draait van mitakuuluu...
Gebruik dan ook geen gecentraliseerde, proprietaire diensten. Ik vind het niet vreemd dat het krakkemikkig werkt als een third party de boel moet reverse-engineren en dan ook nog hopen dat de dienst hem niet stiekem tegenwerkt. En hoe precies is dat de schuld van Jolla/Sailfish?

Jolla heeft out-of-the-box support voor XMPP. Voor elk ander denkbaar platform zijn er clients genoeg. Er zijn genoeg aanbieders van gratis accounts daarvoor. Of je draait je eigen servertje, zo complex is dat ook allemaal niet. Het lastigste is een certificaat, maar bij CACert of StartSSL kun je die iig gratis krijgen. In de XMPP server OpenFire bleek dat het regelen van certificaat (aanmaken van CSR, importeren van verkregen certificaat) gewoon klikkerdeklik in de webgui te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:54
Helaas heeft SailfishOS nog geen support voor XMPP groepschat. En dat is voor sommigen toch wel een gemis.

Verder gebruik ik toch zo'n gecentraliseerde, propiëtaire dienst en heb ik weinig tot geen problemen met Mitäkuuluu. En als mensen gaan zeuren dat ik berichtjes mis, krijgen ze te horen dat ze dan maar hadden moeten bellen. En dat kan Sailfish uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het een sluit het ander nog niet uit. XMPP draait prima parallel aan whatever else. Sterker, er zal niets je tegenhouden om gelijktijdig met de XMPP van Jolla een Android XMPP client (met groepschat, OTR, filetransfer etc) in Alien Dalvik te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ik had dermate veel problemen met Alien Dalvik (apps die startten en direct weer afsloten) dat ik het heb opgegeven. Ik red me op zich prima met de native applicaties, die vaak van een hogere kwaliteit zijn dan de gemiddelde Androidapplicatie. Ik moet toch eens mijn omgeving overkrijgen op XMPP. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fuzzillogic schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:34:
[...]
...En hoe precies is dat de schuld van Jolla/Sailfish?
Niet, of je zou moeten zeggen dat ze niet hard genoeg trekken aan whatsapp om een client te maken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat de update snel komt. Het lijkt er bij mij op dat de crashes steeds vaker komen. Beetje minder bereik dan moet ik niet veel met de telefoon doen of hij gaat onderuit. Dit moet wel beter worden met de update anders koop ik er een ander telefoon bij. Dit is niet te doen.... Hoe mooi en sympathiek ik het project ook vind. Over de accuduur ben ik nu wel tevreden de twee dagen haal ik nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:00:
Hoop dat de update snel komt. Het lijkt er bij mij op dat de crashes steeds vaker komen.
Heb je al een factory reset geprobeerd?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een reset gedaan (1min de accu er uit). En het gaat momenteel beter. Hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nas T schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Niet, of je zou moeten zeggen dat ze niet hard genoeg trekken aan whatsapp om een client te maken.
Dat kunnen ze schudden denk ik, kijk maar eens hoeveel moeite het een bedrijf als Microsoft kostte om een fatsoenlijke app voor WP8 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Dat kunnen ze schudden denk ik, kijk maar eens hoeveel moeite het een bedrijf als Microsoft kostte om een fatsoenlijke app voor WP8 te krijgen.
Maar dan praten we wel over een closed source OS met allerlei restricties tegenover een open source OS.....toch? Ik kan me voorstellen dat Whatsapp denkt: te klein, maar het kost waarschijnlijk weinig kruim om een app voor Sailfish te maken en onderhouden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zouden Coderus gewoon in dienst moeten nemen, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik zou veel liever zien dat Coderus (of wie dan ook) zich richt op het uitbreiden van XMPP-support, bijv MUC, OTR, filetransfer, ipv op het implementeren van een proprietair protocol van een advertentiebedrijf. (okok, whatsapp en facebook gebruiken beide ook xmpp, maar staan geen federation toe)

Also, vanavond nog zou de update voor SailfishOS uitkomen.

Release notes zijn er al.

[ Voor 15% gewijzigd door Fuzzillogic op 17-03-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Lees dit eerst

"Disable all openrepos before initiating the update
If you do have openrepos enabled on your device, disable all of them before you do the upgrade. Otherwise there's a high chance of your device getting broken."

Hoe dat moet:
enable developer mode, if it's not enabled
connect by SSH, or open the terminal
list all repositories by typing ssu lr
disable all openrepos repositories by typing ssu dr repositoryname for each of them
for example, if you have a repository "openrepos-NielDK" you'd type ssu dr openrepos-NielDK
after disabling all openrepos repositories you can start the update

Ik zie de update trouwens niet in ieder geval.

[ Voor 54% gewijzigd door Nas T op 17-03-2014 21:30 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Nas T schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:55:
Lees dit eerst

"Disable all openrepos before initiating the update
If you do have openrepos enabled on your device, disable all of them before you do the upgrade. Otherwise there's a high chance of your device getting broken."

Hoe dat moet: geen idee. Ik zie de update niet in ieder geval.
Op deze manier: https://together.jolla.co...ps-to-do-before-updating/

Ik zie de update inderdaad ook niet, wel kreeg ik een uur geleden nogmaals de melding voor 1.0.3.8 maar die heb ik ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update binnen, wel eerst vanuit Wharehouse alle repos disabled.
Kan je anders een hoop extra werk opleveren.

Telefoon is lekker soepel, ik meen ook ergens gelezen te hebben dat 4g ondersteuning zou moeten werken vanaf deze update.

Helaas is dat nog niet zo, jammer want daar keek ik wel naar uit.
Via de Radio Switch uit de openrepos krijg ik na gebruik alleen maar errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb de update nu ook. Openrepos repositories kun je ook uitzetten via warehouse app. de uitrol gaat gefaseerd, daarom krijgt niet iedereen hem op hetzelfde moment.

[ Voor 86% gewijzigd door Nas T op 18-03-2014 05:10 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
Na mijn update zag ik het bericht over de open repos pas.
De update is gewoon goed gegaan, wel had ik alle apps uit gezet.

Kan iemand mij uitleggen op welke manier ik last zou kunnen hebben/krijgen van het niet uit zetten van de openrepos?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Ik kan slechts citeren van Jolla together:
There are lot's of repositories in openrepos not breaking. However, if you happen to have the wrong ones you're screwed. As we're not testing with openrepos (and can't test with that) it's safer to disable all of them before updating.
Dus als je het wilt proberen: zorg vooral dat dev-mode aanstaat, dan kun je je telefoon via ssh misschien nog recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Retweeted by Jolla
Stefano Mosconi ‏@zzste 17h

#Jolla users: disable openrepos before doing the update. One package (bash) from @nieldk repo is breaking the update process. // @JollaHQ

Stefano Mosconi ‏@zzste 17h

@Zulgrib yes, bash from @nieldk gets pulled by the update bcs bash is also a system pkg. But that pkg does not install // @JollaHQ

Basil Semuonov ‏@basil_s 16h

@zzste @JollaHQ bash package temporalily pulled from repository, and should not cause update issues now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gaven ook aan dat vanaf de volgende update alle overige repos automatisch worden uitgezet maar dat dat systeem nog niet helemaal klaar was om met deze update mee te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:17:
Ze gaven ook aan dat vanaf de volgende update alle overige repos automatisch worden uitgezet maar dat dat systeem nog niet helemaal klaar was om met deze update mee te sturen.
Ik denk dat dat systeem wel klaar is, want het zit in deze update. Wat ze hadden kunnen doen is in de week vooraf een update kunnen deployen met specifiek deze functionaliteit, en dan later pas de echte update. Op de xUbuntu desktop zie ik ook dat nu zo nu en dan updates binnenkomen om de komende upgrade naar 14.04 wat soepeler te laten verlopen. Ook zie je dat bij xUbuntu alle repositories / ppa's worden uitgeschakeld voordat de update daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Ik neem aan dat Jolla dezelfde strategie hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Mocht je last ondervinden van dat apps in warehouse niet updaten en enable repository niet werkt, omdat je de repositories uitgeschakeld hebt via de terminal (zoals moi):
ssu lr

Voor alle openrepos (dus niet home):
ssu er naamvanrepository
ssu ur

Het kan zijn dat ssu ur (update repository) na de laatste ssu er kan, dit weet ik niet.

Een voorbeeld hoe ik het heb gedaan:
ssu lr
ssu er openrepos-NielDK
ssu ur
ssu er openrepos-coderus
ssu ur

etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Nas T op 19-03-2014 11:24 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de laatste update geen problemen meer! Heerlijk toestel nu! Geen vreemde dingen meer gehad. Nog wel wat wensen maar nu is het een goed bruikbaar toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb op Twitter wat berichten gelezen die het hebben over accu drainage sinds 1.0.4
Heb er zelf gelukkig geen last van.

De oorzaak is nog niet gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:20:
Heb op Twitter wat berichten gelezen die het hebben over accu drainage sinds 1.0.4
Heb er zelf gelukkig geen last van.

De oorzaak is nog niet gevonden helaas.
Lijk ik ook last van te hebben, heb nu opnieuw gestart...
Zie in Crest volgens mij geen hele vreemde zaken...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek op Twitter Carsten Munk(StKeeps) even op. Misschien wordt je daar wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:34:
Zoek op Twitter Carsten Munk(StKeeps) even op. Misschien wordt je daar wijzer van.
Nee...sorry...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Werd je er niet wijzer van, of heb je hem niet gevonden?

https://twitter.com/stskeeps?p=s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wel gevonden, maar niks over de issues waar ik tegenaan loop.
Update over batterijprobleem:
Ik heb de Jolla uitgezet, batterij een minuut eruit en weer aangezet, batterij-issue lijkt er niet meer te zijn.
Vanmorgen om 5:30 van de lader gehaald, nu om 17:00 89% met licht gebruik. Zeg 1% per uur, wat ik voorheen ook had.
Helaas wel nog steeds wifi-issues: héél. héél vaak zie ik dat er geen verbinding is met het WIFI, terwijl andere apparaten probleemloos verbinden. WIFI uit en aan zetten lost het probleem in 9 van de 10 keer op, dus het lijkt nog steeds aardig instabiel te zijn. Helaas schakelt het toestel dan ook niet automatisch over op 3G, iets wat Android volgens mij wel doet...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Die wifi issues heb ik ook. Voor de meest recente versie vrijwel altijd op mijn werk, na die update regelmatig op mijn werk en soms ook thuis. Laakbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij mbt de wifi issues opgevallen dat als ik de connection error krijg, ik vaak ook geen verbinding meer kan krijgen met 3G.

Het lijkt wel alsof de communicatie chip gewoon niet meer functioneert. Een reboot is dan vaak de enige oplossing. Het is met de laatste update wel beter geworden.

Edit:
Ik heb sinds 1.0.4.2 het probleem dat rotatie niet meer werkt, niet in de browser, galerij, e-mail of berichten.
Nergens meer in eigenlijk, bij instellingen staat rotation ingesteld op dynamic.
Ik heb het ook getracht op landscape en portrait maar geen resultaat, een reboot maakt ook geen verschil.
Ik vond er niks over op together dus zal eerst een factory reset proberen later deze week.

[ Voor 40% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-03-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:23:
Edit:
Ik heb sinds 1.0.4.2 het probleem dat rotatie niet meer werkt, niet in de browser, galerij, e-mail of berichten.
Nergens meer in eigenlijk, bij instellingen staat rotation ingesteld op dynamic.
Ik heb het ook getracht op landscape en portrait maar geen resultaat, een reboot maakt ook geen verschil.
Ik vond er niks over op together dus zal eerst een factory reset proberen later deze week.
Heb je al een keer het toestel uitgezet, de accu er een minuut uitgehaald, weer ingezet en aangezet? Een laatste optie kan zijn om de accu er tien minuten uit te laten. Als zelfs dat niet werkt, dan wordt het een factory reset vrees ik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nas T schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:23:
[...]

Heb je al een keer het toestel uitgezet, de accu er een minuut uitgehaald, weer ingezet en aangezet? Een laatste optie kan zijn om de accu er tien minuten uit te laten. Als zelfs dat niet werkt, dan wordt het een factory reset vrees ik.
Bedankt voor de tip/reminder. De minuut zonder accu had ik al gedaan, accu eruit voor een ruime 10 minuten deed het hem. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Bongoarnhem schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:42:
Ze zouden Coderus gewoon in dienst moeten nemen, problem solved.
Word up! Wat die gast heeft betekend voor de community is echt baas, allemaal vrijwillig ook nog!

(Beter maakt ie nog ff een bugfix voor Persecute, heb zelf nog geen Jolla :P)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Woohoo ik heb exfat werkend, naar aanleiding van deze post!

devel-su

Wachtwoord voor root-toegang geven.
pkcon install gcc gcc-c++ scons fuse-devel
cd /home/nemo/Downloads
tar -zxvf fuse-exfat-1.0.1.tar.gz
tar -zxvf exfat-utils-1.0.1.tar.gz
cd fuse-exfat-1.0.1
scons
scons install
cd ../exfat-utils-1.0.1
scons
scons install

Telefoon opnieuw starten, en klaar.
Het werkt ook (gelukkig) via de pc, dus ik kan de exfat-geformatteerde sd-kaart ook via de computer benaderen.

EDIT: typo, plus nieuwe bevindingen: exfat werkt, dus >32GB kaartjes werken gelukkig out of the box. Helaas is de verbinding met pc instabiel. Veelal loopt de verkenner vast, is traag en instabiel. Helaas kan ik niet bestanden groter dan 4GB (fat32 filesize limit) naar de sd-kaart kopiëren. Bestanden die er al op staan (dus aansluiten via externe kaartlezer en kopiëren) die worden wel herkend. Het interne geheugen pikt ook geen bestanden >4GB, dus ik kan niet checken of ik daarheen kan kopiëren en dan op de phone zelf doorkopiëren.

[ Voor 34% gewijzigd door Nas T op 27-03-2014 12:18 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Laatst online: 22:55
voor alle Mitakuuluu gebruikers let op bij de update naar 0.2-4 moest ik opnieuw registreren en ben al mijn whatsapp gespreken kwijt eerst even een backup maken voor dat je naar 0.2-4 gaat is verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Bedankt voor de waarschuwing Temp2264 is wist niet dat er een update was maar ik weet ook nog niet of ik het nodig vind conversaties te backuppen want zo belangrijk is het allemaal niet maar het is goed dat ik het weet is het met Mitakuuluu zelf mogelijk om een backup te maken of heb je daar een ander programma voor nodig of doe je dat gewoon via de terminal door één of ander bestand of een map op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Ik heb net gekeken Mitakuuluu bewaard je log onder home/nemo/.whatsapp daar staan 2 files en 2 mappen onder whatsapp.db en whatsapp.log bij mij zijn ze beide gereset in de map logs vind je je oude backups van log files terug maar als ik die terug zet heb ik niet mijn gesprekken terug dus ik denk dat dat onder de whatsapp.db moet staan en daar heb ik een backup thuis van. Niet hier op het werk en die is van voor de update naar 1.0 van Sailfish.
Ik doe dit trouwens gewoon via usb connectie met windows
coderus
updating from 0.2-4 to 0.2-5?
when updating from < 0.2.4 database removed. there is a major updates in codebase. all future updates wont delete database in remove/upgrade.

[ Voor 16% gewijzigd door Temp2264 op 27-03-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Natuurlijk wel even verborgen bestanden weergeven aanzetten he :P

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik heb warehouse geinstalleerd, maar daardoor heb ik nog een 0.1-3 versie van Mitakuullu. Hoe houdt jij Mitakuullu up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:32
Zit er sterk over te denken om er ook 1 aan te schaffen, als vervanger van mijn N900. Lange tijd Android gebruikt (Galaxy S2) maar ben wel een beetje klaar met alle privacy verslindende apps en Google die de macht op het platform steeds verder naar zich toe trekt maar ondertussen de beveiliging maar niet op orde heeft. Kan zelfs een dual-sim van het werk krijgen maar overweeg toch de Jolla prive aan te schaffen. Laat de dual-sim dan maar komen, puur voor de werk-sim.

Maar nog twee vraagjes:
1. Hoe zit het met protocollen als webdav/caldav/carddav? Synced dat een beetje of gaat dat via apps? (Heb een owncloud server draaien waar ik mee wil syncen).
2. Als je een Android app installeert, in hoeverre heeft die dan toegang tot de rest van het OS? Is selectieve toegang tot internet, locatiebepaling etc. in te stellen per app?
3. Je kunt nu direct een TOH (black of aloe) meebestellen voor 20,-. Zit er ook nog enig nut in behalve wallpapers/ringtones? Ik snap het nut verder nog niet helemaal. Is dat het waard om mee te bestellen?

[ Voor 9% gewijzigd door prutsger op 27-03-2014 20:18 . Reden: typos gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
1) De *davs worden nog niet ondersteund. Het staat wel op de roadmap, want het is veelgevraagd. Zelf gebruik ik SyncML via het ingebouwde Buteo-framework. Maar ook daar ontbreekt de GUI nog voor.
2) Android apps draaien niet als root, toegang tot systeemonderdelen is beperkt. Er is geen mogelijkheid om per app toegangsrechten te configureren.
3) Ik vind het overpriced. Voor het geld krijg je cover en "exclusieve" achtergrondjes en geluidjes. Nou. Jeuj.

Klinkt wat negatief allemaal, en ja, echt tevreden ben ik ook nog niet. Ontbrekende features en bugs die er naar mijn mening toch echt al opgelost hadden moeten zijn. Maar elke update is een merkbare verbetering. Ze werken met actuele technieken en gaan ook goed mee met de upstream releases van bijv. Qt, Wayland, GStreamer, Gecko. Het is volwaardig Linux, wat je van de N900 gewend bent. Bovenal: de competitie heeft grotere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
84hannes schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:39:
Ik heb warehouse geinstalleerd, maar daardoor heb ik nog een 0.1-3 versie van Mitakuullu. Hoe houdt jij Mitakuullu up to date?
Meen je dat? Warehouse, check updates...
Als je dat nog niet had gevonden, hoop ik dat dit of je eerste smartphone is, anders raad ik je aan om terug te gaan naar android/iOS/WP. Bedoel ik niet als flame...

Ik zie hier iets staan waarvan ik hoop dat het niet waar is:
klik.
Ik blijf wel bij de gewone Jolla, die is me al instabiel genoeg :p

[ Voor 20% gewijzigd door Nas T op 28-03-2014 00:50 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
quote: Nas T
Meen je dat? Warehouse, check updates..
en dan vindt hij geen updates hij moet eerst zoeken naar de app die hij wil bij houden dan enable Repository
en dan pas kan je check updates doen. En Mitakuuluu 0.1-3 was voor dat de warehouse app uit was als ik me goed kan herinneren ;)
quote: Nas T
Ik blijf wel bij de gewone Jolla, die is me al instabiel genoeg :P
valt toch wel mee toch de enige echte vervellende bug vindt ik de wifi-issues verder heb ik niet echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik heb Mitakuuluu destijds geïnstalleerd als RPM, maar mij staat bij dat ik hem later nog wel geupdate heb via Warehouse, maar daar kan ik me in vergissen. In het begin was het redelijk noodzakelijk Mitakuuluu regelmatig te updaten, maar de kwaliteit was vanaf 0.1-3 dusdanig dat ik minder haast had. Hoe dan ook, ik heb Mitakuuluu verwijderd en vervolgens via Warehouse weer geinstalleerd.

edit:
Installatie en registratie compleet

Vreemd genoeg heb ik weer versie 0.1-3, maar als ik naar Mitakuuluu ga in Warehouse en alles refresh krijg ik een re-installoptie. Na deze optie gekozen te hebben heb ik wel een nieuwe versie. Ziet er weer een stuk beter uit, bedankt voor de informatie dat ik achter liep.

[ Voor 30% gewijzigd door 84hannes op 28-03-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Temp2264 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 07:23:
[...]
valt toch wel mee toch de enige echte vervellende bug vindt ik de wifi-issues verder heb ik niet echt problemen.
Ja, die is wel erg vervelend. Voor de rest wel wat dingetjes, maar klein. Vooral Mitakuuluu wil wel eens wat problemen geven. Naast de wifi-issues is het enige wat me dwars zit dat er geen fatsoenlijke ondersteuning voor exfat is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nas T schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:58:
[...]
Naast de wifi-issues is het enige wat me dwars zit dat er geen fatsoenlijke ondersteuning voor exfat is.
Hoe is het niet hebben van een proprietair systeem dat technisch inferieur is aan de ondersteunde alternatieven als ext4 en btrfs een probleem? Formatteren kan ook op Jolla zelf.

Aangezien Jolla toch (nog?) geen USB mass storage, maar enkel MTP ondersteunt maakt het voor de desktop toch niet uit welk FS je gebruikt. Mocht je wel direct de sd-kaart aan een non-Linux desktop willen hangen, dan zijn er ext-drivers beschikbaar voor Windows en OSX. Je kunt je wel afvragen waarom die fabrikanten tot dusver weigeren om de vrije bestandssystemen op te nemen in hun OSsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fuzzillogic schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:32:
[...]
Hoe is het niet hebben van een proprietair systeem dat technisch inferieur is aan de ondersteunde alternatieven als ext4 en btrfs een probleem? Formatteren kan ook op Jolla zelf.
...
Heel eenvoudig: concurrentie heeft/kan het ook, ik iwl dat 64GB en groter out of the box werkt en ik wil de kaartjes kunnen gebruiken via kaartlezer op Windows.
Fuzzillogic schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:32:
[...]
...
Aangezien Jolla toch (nog?) geen USB mass storage, maar enkel MTP ondersteunt maakt het voor de desktop toch niet uit welk FS je gebruikt. Mocht je wel direct de sd-kaart aan een non-Linux desktop willen hangen, dan zijn er ext-drivers beschikbaar voor Windows en OSX. Je kunt je wel afvragen waarom die fabrikanten tot dusver weigeren om de vrije bestandssystemen op te nemen in hun OSsen..
Fabrikanten weigeren misschien vanwege het nodige onderhoud (updates) en compatibiliteit/nut als consumenten 95% of zo Windows gebruiken.
Als je thuis Linux gebruikt, dan is je stelling logisch. Gebruik je dat niet, dan is dat niet. Er zijn dan wel weer workarounds, maar ik stel het zo:
Ik had een Galaxy S3, werkte met 64GB kaartje, werkte op de pc, werkte overal waar ik wil.
Met Jolla: geen ondersteuning exfat, andere bestandssystemen werken wel, maar weer niet op windows, laat staan elders (werk).
In mijn ogen werkt exfat overal, iets anders moet ik via workarounds maar werkend zien te krijgen op de plekken waar ik het wil.

Ik wil wel overstappen naar Linux, maar dan heb ik niet genoeg vrijheid in games en mijn werkgever (ASML) overtuigen om 5000+ pc's over te zetten naar Linux....nou, nee...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Mitakuuluu versie 0.2.9 is uit

v0.2-9

Added new bugs
Removed some fixies
More random crashed
New ugly interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nienix schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:18:
Mitakuuluu versie 0.2.9 is uit

v0.2-9

Added new bugs
Removed some fixies
More random crashed
New ugly interface
Ik had hem al geïnstalleerd zonder de release notes te lezen....en ik kan de update niet terugdraaien :'(

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Is versie 0.2-9 van Mitakuuluu echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Vergeet niet dat het 1 april was gister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
84hannes schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:31:
Is versie 0.2-9 van Mitakuuluu echt zo erg?
Nienix schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:22:
Vergeet niet dat het 1 april was gister
8) :+ 8) :+ 8) :+
Sjit...ben ik te laat met mijn grap :9

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Er is een nieuwe simpelere uitleg over hoe google play te installeren.
http://www.jollatides.com...ing-google-play-on-jolla/

Korte Samenvatting over wat ik gedaan heb:

1*
uit deze zip
kopieer je 3 bestanden

Dat zijn:
Phonesky.apk
GoogleLoginService.apk
GoogleServicesFramework.apk

naar je Jolla (in mijn geval naar de download map)

2*
Daarna met StartAsRoot for File-browser de bestanden 1 voor 1 kopiëren naar de volgende map /home/nemo/Downloads/system/app

3*
Reboot telefoon

4*
Open met de file browser /home/nemo/Downloads/system/app/Phonesky.apk
en via het pull menu installeren.

En klaar is kees.
Bij mij werkt het prima
Aangezien ik niet zo goed bekend ben met de terminal, durfde ik het op deze manier beter aan.
Alles op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Waar koop ik eigenlijk een jolla? Er staat hier dat de foon in nl niet wordt verkocht. Is één van jullie de jolla misschien wel beu? Ik heb interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Een reden dat ik een Jolla heb is dat ik géén google-spul op mijn telefoon wil. Met het installeren van de Play store trek je ook een grote berg aan andere dingen mee, zoals locatieservices, die behoorlijk wat data naar google verstrekken.

Veel apps zijn ook op 1mobile te krijgen, of op Aptoide. De eerste kun je apk's rechtstreeks van de site downloaden, zonder registratie. De laatste heeft nu ook de store app in de Jolla store, makkelijk installeren dus.

Voor apps die alleen in de play store te vinden zijn (grrr), gebruik ik als alternatief tools voor om ze zonder play services te downloaden.

@Willo19: de Jolla kun je gewoon bestellen op jolla.com. Wordt verstuurd naar NL, want Europa. Zo heb ik het gedaan, en ik denk de meesten hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
En levertijd is op dit moment +/- 1 week. De mijne afgelopen zondagmiddag besteld, woensdag track & trace code van FedEx in de mail. Gisteren lag die de hele dag op 'ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR' en hij bevindt zich nu in 'OUDE MEER NL'. Verwacht aankomsttijd is komende maandag.

Ik weet nu al dat er dan niemand thuis is dus maar even kijken hoe het dan loopt. Veel kan ik er toch niet meteen mee want ik moet mijn sim nog ruilen naar een micro-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
prutsger schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:43:
Ik weet nu al dat er dan niemand thuis is dus maar even kijken hoe het dan loopt. Veel kan ik er toch niet meteen mee want ik moet mijn sim nog ruilen naar een micro-sim.
Niet per se. Je kunt je sim zelf knippen/snijden naar µsim. Daar zijn genoeg how-to's voor. Een beetje nauwkeurigheid is vereist, maar ik ben niet bepaald een werktuigbouwkundige en mij is het ook gelukt. Worst-case scenario als het mis gaat: alsnog een µsim aanvragen.

Wellicht dat beltoco's voor een fooi ook best je sim willen bijknippen met zo'n speciaal kniptangetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Bedankt voor de tip Fuzzillogic. Wist niet dat dat kon. Bij Vodafone kan ik hem wel eenmalig gratis omruilen dus dat is ook niet zo'n probleem.

Ik zie nu op de track & trace:

11:00
Bij de lokale FedEx-vestiging
Pakket hoeft nog niet te worden bezorgd

En hij ligt al in mijn woonplaats. JA HIJ MOET WEL AL WORDEN BEZORGD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Knippen kan bij een belcompany en vergelijkbaar, heb ik vaker gehoord, geen ervaring mee. Snijden kan, maar is op eigen risico. Ik heb twee keer gesneden, één keer met succes, één keer zonder. En ben wèl werktuigbouwkundige :p. Of een prutser :p. Of beide :p.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of de aanstaande update 4G gaat brengen. Ik had gehoopt dat het met de laatste update al beschikbaar zou komen.

Vind het soms jammer dat de mensen om mij heen er al gebruik van kunnen maken maar ik niet :s

Heb de app Gpodder gedownload. Leuke fijne app, is ook verkrijgbaar op de N9 en op BB.
Kan je podcasts mee beluisteren en downloaden. Voor de muziekliefhebbers.

[ Voor 27% gewijzigd door Bongoarnhem op 06-04-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Bongoarnhem schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:04:
(...)Ik had gehoopt dat het met de laatste update al beschikbaar zou komen.(...)
Ik op mijn beurt hoop dat er nog veel updates na zullen komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over veel updates gesproken, ik haal zojuist tientallen updates via warehouse binnen. dit gebeurde de vorige maken ook vlak voordat de Jolla update er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fuzzillogic schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:18:
[...]

Ik heb hetzelfde euvel. Display verlicht, maar zwart beeld. Bediening werkt dan wel, althans bij aanraking krijg ik haptic feedback van de unlock-knoppen. Bekend euvel. Wel jammer dat het dan weer weken duurt voordat ze hier met een oplossing voor komen... Niet iedereen kent de workaround...

Swipe je wel van boven naar beneden, alsof je een app sluit? Dat werkt bij mij wel.

[...]

Als ik Together mag geloven is dit niet out-of-the-box mogelijk. Hack. (Mooi he, open devices ;))
Alweer even terug, maar....
Ik heb het voor elkaar mijn contacten naar mijn parrot te pushen, met hulp van de link.
Helaas werkt daarin niet alles en heb ik zitten klungelen om het voor elkaar te krijgen.
Volgens mij is het de bedoeling dat je een service beschikbaar maakt/start en dat je van de contacten individuele .vcf (vcard) bestanden maakt, zodat de service ze naar de parrot kan pushen.

Aangezien het veelal niet lukte, weet ik niet meer precies waarmee het wel lukte...
Bellen via de parrot met telefoonboek werkt. Hoera :D

Ik hoop dat er weer een update komt, ik kom wel wat dingen tekort...

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 11-04-2014 12:08 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ondertussen probeer ik syncevolution zover te krijgen contacten en agenda van mijn owncloud binnen te halen. Ik heb een self-signed certificate maar syncevolution lijkt de opties:

code:
1
2
SSLVerifyServer = 0       
SSLVerifyHost = 0

te negeren, want ik blijf

code:
1
2
status = 20043
error = transport problem: PROPFIND: Neon error code 1, no HTTP status: Server certificate verification failed: certificate issued for a different hostname

als response krijgen. Ik edit echt je de juiste config.ini want als ik via de GUI de tijdsinterval aanpas zie ik dat daarna ook in de config.ini terug.

Contacten en agenda is toch wel het laatste belangrijke puntje om echt up and running te zijn voor dagelijks gebruik.

Wel vet dat je gewoon kunt ssh-en vanaf een pc/laptop. Topdevice IMHO.

Edit:
Na genereren van een nieuw certificaat met ook mijn subdomein in de CN en plaatsing ervan in /etc/pki/tls/certs is de certificaatfoutmelding weg. Werkt nog niet door een volgende melding maar ben er voor nu ff klaar mee...

[ Voor 12% gewijzigd door prutsger op 11-04-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik zie net dat er weer een update uit is van Sailfish OS => Software version 1.0.5.16, Paarlampi
https://together.jolla.co...-version-10516-paarlampi/

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Jozz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:54:
Ik zie net dat er weer een update uit is van Sailfish OS => Software version 1.0.5.16, Paarlampi
https://together.jolla.co...-version-10516-paarlampi/
Ik had een notification dat er een update was, repos gedisabled, en update gestart maar vervolgens blijft er een draaiende voortgangsindicator met de tekst 'Up to date' staan. Terug naar system en op updates gechecked en nu zegt ie dat 1.0.4.20 de nieuwste versie is. Gaat nog niet helemaal lekker dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Update (13:26):
It's coming in :D :D
Update (13:45):
Geüpdatet!

Hier staat ook:
First to the first ones
The software update will be first available to our dear users owning "The First One" covers. The rest of our user base will be able to update their devices on the same day, but a few hours later.
;)

Update is nog niet voor last ones...

Voor wat betreft disablen repositories:
If your device is running software version lower than 1.0.4.20 and have WareHouse app installed (i.e you are using OpenRepos), disable all openrepo repositories before attempting to upgrade your device.
Dus, met 1.0.4.20 is disablen van repositories niet nodig.

Changelist:
Highlights of other improvements
Security
Fixed OpenSSL "heartbleed" bug (CVE-2014-0160)
Settings
Provides Exchange account setting for two-way contact synchronization
Option to clear learned words from text prediction database [Settings->System->Text input]
Disabled accounts now appear dimmed and non-selectable in the presence selection view
Allows enabling GPS in flight mode
Connectivity
Connection indicator in home screen now supports dual connection of WLAN and mobile data (one connection online, another ready-to-use)
Fixes issue where disabling mobile data connection mid-way through a data sync (e.g.: scheduled sync of emails, social media etc) re-activated mobile data at the next scheduled automatic sync interval specified by the user, or when a user manually triggered a new sync.
Android runtime
Visual indication in the launcher on android apps when Android runtime is being upgraded
Proper support of updating and uninstallation of Android apps
Swipe gestures to close and minimize apps now follow orientation of the android apps
Fixes security vulnerabilities - Android Bugs 9695860,10148349
Supports android apps that use android camera apps directly instead of the camera API
Android audio volume normalized
Supporting sending SMS via Android apps
Improved 2D/3D performance
Calendar
Delete all occurrences of a recurring calendar event
Camera
Disables swipe gesture to access camera roll while recording video
Graphics improvement to timers and shutter key
Clock & Alarm
Provision for the alarm to ring when the phone has shutdown in battery low condition
Tapping clock and calendar alarm dialogs now displays animation hint to use the pulleys (also in incoming call, Class 0 SMS, Supplementary Services dialogs)
Visual improvements
Visual refresh for the preloaded Ambience photos and colors
Display page edges when moving between application pages
Haptic feedback on shutting down the phone
Homescreen, Lock screen, Events view, Notifications
Plays sounds only for high priority notifications (i.e missed call, chat, SMS, MMS, voice mail and email) when the device is locked
Displays busy indicator on top of application being uninstalled or updated (same hint as when you install new app)
Flicking horizontally on lock screen now displays animation hint to unlock with a flick up (same hint as when you tap the lock screen)
Virtual keyboard
Plays sound feedback on interacting with keys
Store client
Notifies Jolla about developer mode activation for the Jolla account configured on the device
Disables stepping back when the OS update download is ongoing
Email
Provides 'Create new email message' option directly from the main view via pulley menu
Displays placeholder text for To, Cc and Bcc fields until text is entered
Improves picking recipients while composing mails
Receive photos and contacts (vCard) via MMS
Improves entering recipients on a new message
People
Allows display/edit of 'Title' field in Exchange contacts
Updates context menu in contact picker to allow 'Edit' and 'Add to favorites' actions
Gallery
Updates highlight colors of default 9 ambiance
Provides image editing view in landscape mode
Displays ambience settings immediately after creating a new ambience
The Other Half
Wakes up display when switching TOH covers
Allows configuring sound settings associated with TOH ambience
Startup wizard
Startup wizard now explicitly provides feedback when the user wants to skip creating a Jolla account
Known issues
Call forwarding options are not visible in the UI though they are set. Until we find a fix, please use the GSM service codes from the phone dialer to verify your settings. Refer Wikipedia: Call forwarding for useful codes.
Settings app takes some time before it loads completely after boot.
EXIF info of the photos is not visible in the Gallery.
Occasionally, the device may have problems connecting to internet when the device is connected to both WLAN and mobile data networks. We have a fix in the pipeline.
Some of the device reboot issues have been addressed though it does not eliminate the problem completely. We are striving to find a fix to resolve the issue permanently. Please contact Jolla Care at care@jolla.com if there are severe issues on your device.
Highlights of bug fixes
We know this update took a while and thought you'd like to see some of the bugs we worked on internally:

[BUG] First form page of Jolla account creation stutters when sliding into view
[BUG] Going back from Jolla back sign-in error page returns to Jolla account setup page
[BUG] "Scroll bar" missing when scrolling for music in order to set ringtone
[BUG] If 'No sound' set, for example for Email tone, you cannot set sound for it anymore.
[BUG] System Setting list item context menu doesn't follow the platform style
[BUG] Icon for Bluetooth is missing in Settings
[BUG] Bluetooth device picker should highlight or only show the appropriate devices
[BUG] BT device details profile list may show duplicates
[BUG] BT device details profile list may show unknown profiles
[BUG] Another obexd infinite loop
[BUG] Obexd won't response after 4000+ times get command
[BUG] User can accidentally remove sync target when stopping it
[BUG] Volume of notifications is higher than 100% when wired headset is connected
[BUG] Call forwarding does not allow punctuation in phone number
[BUG] Switching back to phone app should always show the latest call on top of the screen
[BUG] Incoming caller's name overlaps with the indication "Call in progress"
[BUG] Application goes to not responding state in emulator when launched
[BUG] Exchange calendar names are not updated locally when renamed on server
[BUG] calendar doesn't change current date highlight when day changes
[BUG] calendar sync fails when editing event via event view page
[BUG] All day Google event is shown in 2 days in calendar
[BUG] Photos taken in landscape mode are upside down
[BUG] Remove 5s timer option from Camera settings as its too close to 3s
[BUG] Tap to focus and metering mode should be synced
[BUG] Dragging pulley open in Camera gallery landscape split view mode unreliable
[BUG] Kernel NULL pointer dereference with camera
[BUG] Settings orientation to landscape, first use gallery, not working
[BUG] Events view does not show any more any events
[BUG] Push gesture transition isn't totally smooth
[BUG] Iconless notification banner is vertically higher aligned than notifications with icons
[BUG] Close all apps transition is often restless
[TASK] Lipstick missing a sane default keymap
[BUG] Store client stops handling network requests
[BUG] Store client's landing page should show a busy indicator while it's loading content
[BUG] Store: The search box disappears from the search page sometimes
[BUG] Two sets of info on top of each other in store during bad connection
[BUG] Writing to image disk cache should not block the store-client UI
[TASK] Dynamic pagination in store-client when loading list/grid of apps
[BUG] PackageKit crashes in mce_keepalive_thread_func
[BUG] Update fails at times due to RPM database corruption
[TASK] PackageKit should clear corresponding caches when a repository is disabled
[BUG] Use PackageKit's .desktop database for faster uninstallation
[BUG] Battery information of the device is not shown properly over MTP on Windows 7
[BUG] DSME does not release input devices properly
[BUG] DSME got stuck on shutdown
[BUG] Reboot whole device if system dbus dies
[BUG] TOHd does not clean up wake locks when crashing
[BUG] TOHd restart looks too much like cover detach + cover attach
[BUG] Many (100+) unplug/replugs of USB cable cause it not to be recognized anymore until reboot
[BUG] Cannot change language or Reset device when device is connected to PC with USB cable
[BUG] System should boot even if no swap subvolume is found
[BUG] MCE shutdown (red) LED should have smaller priority than power on LED
[BUG] Text prediction suggestions are shown for the last letter of the word instead of word itself
[BUG] Unable to hide virtual keyboard by swiping down from prediction bar
[TASK] Jolla keyboard should not instantiate unused input handlers
[BUG] Keyboard should use top-down linear gradient as a background fill.
[BUG] Focus moves to Subject field when tapping on the expander button in email composer view
[BUG] In email composer view, the placeholder text disappears from recipient fields sometimes
[BUG] Starting to write a new email from contacts locks To field
[BUG] The placeholder text disappears from recipient fields sometimes in email composer view
[BUG] Transition from portrait to landscape mode in email app shows white screen briefly
[BUG] In email composer view, you can get multiple empty lines in a recipient field, and no way to get rid of them
[BUG] Pressing the "next" key in empty recipient field adds another empty field in email composer
[BUG] Recipient field editor line graphic is always shown with highlight color
[BUG] Email sharing can only share images indexed by tracker
[BUG] Keyboard uppercasing doesn't always take composed text into account
[BUG] Sometimes clearing selected text leaves characters behind
[BUG] Empty tab thumbnails when links opened from FB android app
[BUG] Link forming a loop breaks back navigation
[BUG] Pressing power key during startup wizard does not turn off display
[BUG] Startup wizard flow takes steps backward after selecting internet connection in connectivity dialog
[TASK] Change tutorial last page because of disabling the top swipe by default
[BUG] Scrolling contacts list is laggy
[BUG] HerePositioning consumes more battery when connected through broken https proxy
[BUG] make DeclarativeBounceEffect a bit more robust
[BUG] Slider label is not highlighted when slider is touched
[BUG] ListItems change size to 0 when Page becomes !visible
[TASK] Finger sliding over the screen edge when using a pulley menu should lock the menu open
[BUG] Peeking does not work as expected with Android applications
[BUG] Android apps are not usable during several minutes after updating

[ Voor 96% gewijzigd door Nas T op 11-04-2014 14:05 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutsger schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:51:
Ondertussen probeer ik syncevolution zover te krijgen contacten en agenda van mijn owncloud binnen te halen. Ik heb een self-signed certificate maar syncevolution lijkt de opties:

..........

Edit:
Na genereren van een nieuw certificaat met ook mijn subdomein in de CN en plaatsing ervan in /etc/pki/tls/certs is de certificaatfoutmelding weg. Werkt nog niet door een volgende melding maar ben er voor nu ff klaar mee...
Ben benieuw of het lukt. Syncen met je eigen server is altijd fijn natuurlijk.

MMS versturen via Vodafone lukt me nog niet, beetje prustsen met de instellingen nu.

Heb deze instellingen gebruikt maar het werkt niet:

3. Naam van dataverbinding invoeren

Druk op Naam.
Toets Vodafone MMS in en druk op OK.

4. APN-naam intoetsen

Druk op APN.
Als je een particuliere klant bent:
Toets live.vodafone.com in.
Als je een zakelijke klant bent:
Toets office.vodafone.nl in.
Druk op OK.

Als je niet zeker weet welke APN-naam je moet intoetsen, neem dan contact op met de klantenservice.
5. Gebruikersnaam intoetsen

Druk op Gebruikersnaam.
Toets vodafone in en druk op OK.

6. Wachtwoord intoetsen

Druk op Wachtwoord.
Toets vodafone in en druk op OK.

7. Mms-server intoetsen

Druk op MMSC.
Toets http://mmsc.mms.vodafone.nl in en druk op OK.

8. IP-adres intoetsen

Druk op MMS-proxy.
Toets 192.168.251.150 in en druk op OK.

9. Poortnummer intoetsen

Druk op MMS-poort.
Toets 8799 in en druk op OK.

10. Landnummer intoetsen

Druk op MCC.
Toets 204 in en druk op OK.

11. Netwerkcode intoetsen

Druk op MNC.
Toets 04 in en druk op OK.

12. Kies verificatietype

Druk op Verificatietype.
Druk op PAP.

13. Kies APN-type

Druk op APN-type.
Druk op MMS.

Edit:
Verzenden lukt niet ontvangen wel.

[ Voor 99% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-04-2014 21:17 . Reden: copy paste foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Net fijn mijn telefoon gebrickt met dit leuke programma: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=92935

Dan is zo'n recovery mode verrekte handig.
Enfin, behalve dat het dus heerlijk instabiel is, zijn de patches heel aardig en veelbelovend. Proberen? Tuurlijk, maar ik zou het alleen doen als je de developer mode hebt aan staan en je je enigszins in een shell kunt redden. De kans dat je dat nodig hebt is namelijk best groot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ter leering ende vermaeck, weet je ook wat je verkeerd gedaan hebt (en anderen dus moeten vermijden)? Ik zag overigens dat die tools nu ook in openrepos staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ik heb een patch uitgeschakeld. Daar zit ergens een bug waardoor je geen programma's meer kunt openen.

Het inschakelen van patches gaat zonder problemen, maar het uitschakelen kan heel erg misgaan.
Een deel van de tools staat op OpenRepos inderdaad, maar de gepatchte lipstick niet. Die moet je ergens anders vandaan trekken en bovendien verwijderen voor elke update.

De patches echter zijn heel mooi. Swipe feedback houdt in dat je een schuif-transitie krijgt, als bij Harmattan, de unlimited multitask doet wat ie zegt, en je kunt i.p.v. je ambiences een systeemimstellingsapplet krijgen, waarmee je bijvoorbeeld de helderheid kunt instellen. Bijzonder leuk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is me opgevallen dat de "bel" applicatie anders reageert. Zodra ik klaar ben met een call is de applicatie 'bezig", pas na enkele seconden komt er te staan in de balk bovenaan dat het gesprek is beëindigt. Er zit dus een soort van vertraging in, komt jullie dit bekend voor of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Bongoarnhem schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:42:
Het is me opgevallen dat de "bel" applicatie anders reageert. Zodra ik klaar ben met een call is de applicatie 'bezig", pas na enkele seconden komt er te staan in de balk bovenaan dat het gesprek is beëindigt. Er zit dus een soort van vertraging in, komt jullie dit bekend voor of ben ik de enige?
Dit herken ik in elkgeval niet, en ik heb al een paar keer gebeld sinds de update.

Mijn update is ondertussen prima verlopen. Telefoon had wel een paar minuutjes zonder batterij nodig en een herstart om de Android apps correct te updaten.

Vraagje, krijg je notificaties als er een app uit Warehous oid geupdate kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutsger schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:38:
[...]

Dit herken ik in elkgeval niet, en ik heb al een paar keer gebeld sinds de update.

Mijn update is ondertussen prima verlopen. Telefoon had wel een paar minuutjes zonder batterij nodig en een herstart om de Android apps correct te updaten.

Vraagje, krijg je notificaties als er een app uit Warehous oid geupdate kan worden?
Nee, naar de Warehouse app gaan en dan zoeken naar update via het pulley menu doet het trucje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:03:
[...]

MMS versturen via Vodafone lukt me nog niet, beetje prustsen met de instellingen nu.

Heb deze instellingen gebruikt maar het werkt niet:

.......
Edit:
Verzenden lukt niet ontvangen wel.
Heb Jolla gemaild met de uitkomst van de commando's waarom wordt gevraagd op Together, ze mailen terug dat dit probleem bij iedereen met Vodafone speelt. Ze hebben de oplossing en die zal met de volgende update worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds de laatste update problemen met het afhandelen van calls. Als ik een gesprek beëindig dan duurt het soms tientallen seconden tot minuten voordat het toestel de call applicatie afsluit. Ik had bijvoorbeeld gisteravond dat na 20 minuten iemand mij belde en deze als een wisselgesprek binnenkwam omdat het door mij opgehangen gesprek van 20 minuten daarvoor door het toestel nog niet was afgerond/afgehandeld.

Ik heb vandaag een backup gemaakt van het toestel en een factory reset uitgevoerd, helaas moest ik vervolgens eerst 2 systeemupdates uitvoeren voordat ik weer op 1.0.5.16.

Nu blijkt de backup het niet te doen. Het toestel ziet de backup niet.
Ik heb gelukkig een backup gemaakt op mijn pc.

Dit is echter gewoon de .vault map met alle bestanden, als ik deze "dom" terugzet met een Windows machine dan werkt dat natuurlijk niet. Vervolgens heb ik de stappen uit dit eerste antwoord uitgevoerd maar als ik nu naar de backup optie ga bij instellingen blijft deze laden.

Ik maak gebruik van MfE dus het is niet de grootste ramp, maar het zou gewoon via de backup mogelijkheid moeten werken.

Heeft er iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bongoarnhem op 24-04-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:40:
Ik heb sinds de laatste update problemen met het afhandelen van calls. Als ik een gesprek beëindig dan duurt het soms tientallen seconden tot minuten voordat het toestel de call applicatie afsluit. Ik had bijvoorbeeld gisteravond dat na 20 minuten iemand mij belde en deze als een wisselgesprek binnenkwam omdat het door mij opgehangen gesprek van 20 minuten daarvoor door het toestel nog niet was afgerond/afgehandeld.
...
Heeft er iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Als je problemen had met je bel-applicatie, dan zou het misschien zo maar kunnen zijn dat er meer niet goed was en je backup dus niet in orde is. Misschien kan iemand op together.jolla.com of van jolla zelf je meer wijsheid geven?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ergste is dat de bel applicatie nog steeds slecht werkt.
Zelfs als ik het toestel "kaal" zonder verder geinstalleerde applicaties gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Er is een nieuwe versie van Mitakuuluu.
Alle geschiedenis is wel verloren na de installatie, maar hij werkt vele malen beter en zit beter in elkaar.

https://openrepos.net/content/coderus/mitakuuluu

voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb na meerdere factory resets nog steeds problemen met de bel applicatie.
"Gelukkig" ben ik niet de enigste.

Ik ben tijdelijk terug gegaan naar de N9 omdat het werken met het toestel wat frustrerend is.
Heb tevens een mailtje gestuurd naar Jolla care hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:22:
Ik heb na meerdere factory resets nog steeds problemen met de bel applicatie.
"Gelukkig" ben ik niet de enigste.

Ik ben tijdelijk terug gegaan naar de N9 omdat het werken met het toestel wat frustrerend is.
Heb tevens een mailtje gestuurd naar Jolla care hierover.
Enige...
Als zelfs na verschillende factory resets het issue nog steeds optreedt, dan moet het of een slecht model zijn, of het zou aan je simkaart/provider kunnen liggen. Misschien gaat er iets mis met hoe het signaal van een "opgehangen" telefoongesprek wordt uitgevoerd?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou nog een nieuwe SIM kunnen proberen.
Ik merk wel op dat de WIFI nog steeds zeer instabiel is, ik heb met meerdere routers getest maar er is geen een router waarmee de verbinding stabiel is/blijft.

Ervaren jullie dit ook?
Ik heb de afgelopen maand bijna de gehele maand op 3g gewerkt omdat de wifi verbinding langzamer/instabieler is dan 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Develve
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 00:34
Mijn Wifi is ook nog steeds instabiel, gebruik het alleen maar als er een update is. Maar geen problemen gehad met de bel applicatie.

Wel is bij mij Mitakuuluu instabieler geworden na die grotere update. Ik moet deze nu regelmatig afsluiten omdat ik zie dat mijn berichten niet door komen. En als ik dan opnieuw opstart krijg ik opeens nieuwe berichten binnen.

Voor der rest is nu alles erg stabiel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb het probleem niet met Whatsapp of wifi stabiliteit. Wel merk ik dat wifi waar ik werk niet helemaal lekker gaat, maar een keer uit en aan biedt soelaas.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de stilte te doorbreken.....welke (native)apps missen jullie nog op Sailfish?

Ik red mij goed met de Google Play store, maar ik zou graag een extra twitter client zien en een native Synology app.

[ Voor 43% gewijzigd door Bongoarnhem op 17-05-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:31
Bongoarnhem schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:52:
Om de stilte te doorbreken.....welke (native)apps missen jullie nog op Sailfish?

Ik red mij goed met de Google Play store, maar ik zou graag een extra twitter client zien en een native Synology app.
Extra Twitter client? Ik vind Tweetian die in de Store te vinden is toch wel erg volwassen en prettig werken. Logischer en prettiger dan de officiële Android app...

Ik zou een betere mail client wel waarderen, vooral een native Gmail app met support voor alle functies van Gmail (labels, voorsorteren van reclame en updates).

Een mooie app voor hardlopen, gebruik op Android Runtastic Pro, met ondersteuning voor bluetooth hartslagmeter. Heb Runtastic nog niet op de Jolla geprobeerd (nog niet de Play Store erop gezet).

Een echte turn by turn navigatie oplossing.

Een Car Panel functie, waarbij het scherm tijdens het rijden aan blijft en snel toegang biedt tot enkele functies tijdens het autorijden (direct bellen, navigatie, muziek)

officiële bank apps die door de banken zelf in de Jolla Store worden gepubliceerd en bijgehouden.

Dit zijn de belangrijkste zaken. Ik heb naast de Jolla ook een high end Android waarmee ik bovenstaande zaken kan doen. Niettemin vind ik dat Jolla al een behoorlijk goed ontwikkelde telefoon is. Heel veel werkt al fijn en goed. Veelbelovend!

Mijn toestel is deze week overigens in repair. Ik had last van de spontaneous reboots en de 'boot loop'. Service is prima: snel contact, pick up door FedEx, en volgens anderen is de retour binnen ongeveer een tot twee weken. Ik begrijp uit together.jolla.com dat in deze gevallen de sim tray wordt vervangen en soms ook de batterij.

Deze bugs en toch enthousiast? Tja, ik zie de Jolla als een heel vroege release en dat we nu in een belangrijke ontwikkelfase zitten. Daar bij zijn is voor mij part of the fun en daar hoort ook enige tolerantie voor bugs bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer Meerun via de Openrepos is. volgens mij is dat wat je zoekt.

Met extra Twitter client bedoel ik om mijn extra account ook op de jolla te kunnen lezen, daarnaast mis ik de conversatie functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Emulators, iets waarmee ik de usb met een adapter kan gebruiken naar hdmi (bestaat).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Develve
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 00:34
Ik mis Opera, kan niet wennen aan de standaard browser, vind overigens webcat wel redelijk werken. Opera is ideaal met zijn rss feeds reader, daar heb ik ook nog geen goede van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Develve schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:59:
Ik mis Opera, kan niet wennen aan de standaard browser, vind overigens webcat wel redelijk werken. Opera is ideaal met zijn rss feeds reader, daar heb ik ook nog geen goede van kunnen vinden.
Hoezo? Opera werkt toch als android-app?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nas T schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:04:
Emulators, iets waarmee ik de usb met een adapter kan gebruiken naar hdmi (bestaat).
Dat is geen "USB" naar HDMI, maar MHL. Dat vereist hardware en een andere USB-connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fuzzillogic schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:53:
[...]

Dat is geen "USB" naar HDMI, maar MHL. Dat vereist hardware en een andere USB-connector.
Ik had al een vermoeden, ik had een MHL-connector voor de SGS3, maar die paste niet op de Jolla...helaas.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws in mijn ogen dat de volgende update een grote wordt, eindelijk 4G en folder support.

[ Voor 5% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-05-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ja, maar ik zie de woorden "Facebook" en "Google" toch nog te vaak. Ik had gehoopt dat ze toch iets meer prioriteit aan open, decentrale systemen hadden gegeven, gezien de demografie. Blijkbaar zat ik er naast. CalDAV-support is dan iets.

Vreemd overigens die roep om C*DAV. Ik gebruik SyncML (wat redelijk werkt, mits je handmatig config files maakt), en met SyncML kun je al je PIM-dingen onder één dak houden. Inclusief synchroniseren van SMS, bookmarks, notities en meer van dies. Waarom wil men dan toch zo graag de single-purpose DAV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien het aantal stemmen op Together voor die onderwerpen kan ik de keuzes wel begrijpen.

Folder support en CalDav support staan toch al sinds het begin hoog qua aantal stemmen.
OwnCloud zit er ook bij, dat vind ik dan een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:27
Hey all, jullie misschien een oplossing voor dit issue?

Heb al maanden m'n werkmail en agenda (exchange) gekoppeld op m'n Jolla, dit gaf nooit eerder problemen. Tot ik afgelopen week vanuit exchange m'n wachtwoord moest updaten..
In eerste instantie gewoon het wachtwoord geupdate, maar dat werkte niet.. Vervolgens account verwijderd en opnieuw ingesteld, maar geeft foutmelding dat 'het apparaat bepaalde exchange instellingen niet ondersteund' en ik daarom maar pech heb.. :(

Jullie een idee?!

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_zippey schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:51:
Hey all, jullie misschien een oplossing voor dit issue?
.......dat 'het apparaat bepaalde exchange instellingen niet ondersteund' en ik daarom maar pech heb.. :(

Jullie een idee?!
Ik heb na een reset dit probleem ook gehad, hij gaat gedeeltelijk synchroniseren en vervolgens verschijnt er plots een foutmelding. Het gaat volgens mij fout bij het ophalen van beveiligingsinstellingen van de server.
Daar heb ik voorbij kunnen drukken middels een swipe, hoe weet ik niet meer exact maar de exchange account stond wel bij accounts toen ik de telefoon opnieuw opstartte.

Mail en contacten zijn vervolgens gewoon gesynct.

[ Voor 14% gewijzigd door Bongoarnhem op 29-05-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:31
Bongoarnhem schreef op zondag 18 mei 2014 @ 12:04:
Probeer Meerun via de Openrepos is. volgens mij is dat wat je zoekt.

Met extra Twitter client bedoel ik om mijn extra account ook op de jolla te kunnen lezen, daarnaast mis ik de conversatie functie.
Bedankt voor de MeeRun tip!
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste