Fuzzillogic schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:38:
Ik kan gewoon volume instellen voor bluetooth in OsmAnd~. Wifi heb ik geen probleem mee, maar ik gebruik het eigenlijk alleen maar thuis. Dat SD-kaartjes niet out-of-the-box werken zou eigenlijk standaard moeten zijn, zodat we eindelijk eens van dat vervloekte (ex)FAT af komen. Ik zou het jammer vinden als Jolla daar licentiekosten voor gaat betalen aan MS. Ik heb het ding dan ook direct als btrfs geformatteerd. Geen problemen gehad met bestandsgroottes, maar ik heb dan denk ik ook geen grote files op het apparaat staan.
Komende maand op Slush 2014 zal Jolla ook iets nieuws uit de doeken doen. Wat dat is, is onduidelijk. Ze zijn wel bezig met nieuwe hardware. Nieuwe versie van SailfishOS sluit ik ook niet uit. Mogelijk preview van native navigatiesoftware.
OsmAnd~ zal ik eens gaan proberen. Ben nogal gehecht aan Sygic, maar hoor er vaker over.
De issues met wifi zijn vaag en uiteenlopend. Ik merk weinig snelheidsverschil tussen wifi/3G, ik merk nauwelijks/geen verschil in batterijverbruik en de stabiliteit is slecht: regelmatig verlies ik (zicht-, dan wel onzichtbaar) verbinding wat leidt tot gemiste berichtjes in mitakuuluu.
Allemaal erg vervelend, alleen het wordt maar niet opgepakt. En ik had beter verwacht.
Wat betreft niet ondersteunen van exFat: prima, maar kom dan met een andere oplossing. Nu moet ik zelf mijn kaartje formatteren. Eigenlijk is dat bullshit, dat kan Sailfish automagisch waarbij de gebruiker gevraagd wordt: Sailfish doesn't support the filesystem (exFAT). Do you want to change the filesystem (all files are lost)?
Klaar. Ja, ik vind zelf formatteren niet moeilijk, maar dat vind ik ook met de raampjes omlaagdraaien in de auto. Toch zie ik dat liever elektrisch.
Naast dat android-apps nu echt native multitasked kunnen werken, zie ik de afgelopen maanden bar weinig daadwerkelijke verbetering. Hopelijk komt er iets nieuws. Misschien iets met een toetsenbord, zoals
de meesten willen?
Nu zijn we veroordeeld tot een other half, waarbij de eerste versie duur was (richting €100) en niet duurzaam, de tweede versie waarschijnlijk richting de €150 zal gaan en misschien niet eens doorgaat...