Iemand ervaring met de lock screen media controls patch?
Ik had deze net geïnstalleerd, omdat ik voor Kodimote (voorheen Xbmcremote) bezig ben met het toevoegen van MPRIS2 ondersteuning, waarmee deze ook ondersteund zou worden door bv die controls (en Pebble app etc). Maar na het installeren van de patch werkte Lipstick (/startscherm) niet meer. Ik kon dus wel nog inloggen via SSH, maar kon de boel niet herstellen. Dit weer doordat ik de backup files (gemaakt door Patchmanager zelf) niet kon terug zetten omdat ik het root (/devel-su) password niet uit mijn hoofd wist. Uiteindelijk wel via de recovery mode de telefoon kunnen herstellen (gelukkig).
Korte samenvatting van recovery (staat ook beschreven in:
https://together.jolla.co...-is-stuck-in-boot-loop/):
1. Zet de telefoon uit en verwijder alle kabels
2. Verwijder de accu
3. Druk de volume down knop in en houd deze ingedrukt
4. Plaats de accu terug
5. Duw gewoon even de aan/uit knop in, zodat de telefoon aan gaat
6. Laat de volume down knop los
7. Sluit USB kabel aan
8. Telnet naar "10.42.66.66" (zie bovenstaande link voor benodigde instructies per OS)
9. Je krijgt een aantal keuzes, doe 4 voor shell
10. Maak een mapje aan om de root partitie in te mounten: 'mkdir -p /mnt/root'
11. Mount de root partitie in het mapje: 'mount -o subvol=@ /dev/mmcblk0p28 /mnt/root'
12. Chroot naar de (normale) root partitie: 'chroot /mnt/root'
13. Plaats de originele Lipstick bestanden terug (zie:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=92935)
14. Sluit de chroot: 'exit'
15. Zorg dat alles daadwerkelijk is weggeschreven naar opslag: 'sync'
16. Sluit de recovery shell: 'exit'
17. Verbreek de verbinding met optie '6' van de recovery mode
18. Verwijder de USB kabel en accu, plaats de accu weer terug, en zet de telefoon weer op de normale manier aan
Edit:
Poging twee van het patchen lijkt wel te werken. Mijn vermoeden is dat het komt doordat ik eerst de patch geïnstalleerd heb, en daarna bij de instellingen de player op "Custom" heb gezet, stukje van de naam (/interface) heb gewijzigd, en toen de instellingen heb weg geswiped. Ik gok dat hij dan op dat moment de instelling heeft opgeslagen en proberen te verwerken binnen Lipstick zelf, en dat ging dus fout (crash in de MPRIS module voor QML van coderus? want op basis van QML zelf zou de boel nooit mogen crashen (tenzij Qt bug, maar die kans is vrij klein)).
[
Voor 13% gewijzigd door
RobertMe op 26-02-2015 13:18
]