Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:29
Ik ben aan het uitzoeken of er een Mega plugin voor Sailfish kan worden geschreven.
Deze zou dan zoals F-secure het waarschijnlijk bedoeld had automatisch een backup maken naar de cloud storage van Mega.

Nu vind ik zo 123 nergens of de accounts gedeelte van Sailfish Closed source is, ik meen van niet omdat het closed source gedeelte uitsluitend de UI betrof.

[ Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-03-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Op github vind je hun repository, en kun je zien welke delen van Sailfish publiek beschikbaar zijn. Volgens mij is het closed gedeelte iets groter dan de UI, omdat de volledige Silica kit natuurlijk ook de werking van de elementen bevat, waaronder (denk ik dus) ook het accounts gedeelte. Het kan zijn dat er wel een API voor is.

En als het gedeelte waarom accounts onder hangt open source is, vraag ik mij af of als je wijzigingen hier voorstelt ze zomaar mee worden genomen.

Je zou je vraag ook op de mailinglist kunnen stellen; https://lists.sailfishos.org/cgi-bin/mailman/listinfo/devel

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
De update is nu voor iedereen beschikbaar. Ik ga hem nog niet installeren nu, dat komt nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op de high-end met een 5.2 inches scherm met een strak hightech the other half keyboard. Ik wil een JOLLA die helemaal klaar is voor de toekomst en waar dan ook voorlopig niet meer aan gesleuteld hoeft te worden behalve de normale updates. Voor z'n high-end 5.2 JOLLA wil ik wel €450 neertellen maar dan heb je ook wat in je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Sorry, "high-end" en "wel €450 neertellen"? Voor dat geld krijg je geen high-end. Ik snap je focus op die 5,2" ook niet. Groter != beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Nou, nou, niet gaan vloeken nu... :o :+ :o :+
Ik wacht op de high-end met een 5.2 inches scherm met een strak hightech the other half keyboard. Ik wil een JOLLA die helemaal klaar is voor de toekomst en waar dan ook voorlopig niet meer aan gesleuteld hoeft te worden behalve de normale updates. Voor z'n high-end 5.2 JOLLA wil ik wel €450 neertellen maar dan heb je ook wat in je handen.
En ik niet. Je zult er altijd aan moeten sleutelen, afhankelijk van wat je wilt.
Anders koop je een iPhone. Maar dat is ook vloeken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
simon schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:04:
Op github vind je hun repository, en kun je zien welke delen van Sailfish publiek beschikbaar zijn. Volgens mij is het closed gedeelte iets groter dan de UI, omdat de volledige Silica ..........

Je zou je vraag ook op de mailinglist kunnen stellen; https://lists.sailfishos.org/cgi-bin/mailman/listinfo/devel
Bedankt voor je uitgebreidde antwoord, de Github had ik zelf al doorgepluist maar daar kon ik niks vinden.
De mailinglist, kan inderdaad, weet alleen niet of een vraag van dit niveau daar thuis hoort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Bongoarnhem schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:50:
[...]

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord, de Github had ik zelf al doorgepluist maar daar kon ik niks vinden.
De mailinglist, kan inderdaad, weet alleen niet of een vraag van dit niveau daar thuis hoort 8)7
Jouw vraag gaat over de werking / benadering van de accounts in het systeem, waar je niet direct info over kan vinden. Zeker wel dat zo'n vraag daar thuishoort :) Ik ben zelf ook geabonneerd op de lijst, maar heb eigenlijk compleet geen tijd om iets te impementeren, dus lees eigenlijk alleen maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Om maar een trap aan dit forum te geven.

Jammer dat er op de mwc geen Jolla2 is aangekondigd. Had er stiekem op gehoopt. Een tablet is leuk maar een nieuwe phone mag er van mij dit jaar(na 2j gebruik) wel komen. Vooral de camera staat me meer en meer tegen.

Het zou mooi zijn als een andere fabrikant(Htc, OnePlus) dan toch een licentie zou afnemen. Ik begrijp niet wat die te verliezen hebben, ruzie met Google?

[ Voor 0% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-03-2015 15:09 . Reden: dronken typoos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:33
Een fabrikant zal ook moeten investeren in het ontwikkelen van het toestel. Al zouden ze een bestaand toestel opnieuw maken met Sailfish dan zullen ze nog steeds aardig wat geld er in moeten steken om Sailfish goed werkend te krijgen, te testen, te produceren, in de markt te zetten.... En dat terwijl ze vrijwel geen garanties hebben dat het toestel voldoende verkocht zal worden om de investering terug te verdienen. Dat zie je ook terug aan dat de Jolla phone relatief duur is/was, voor wat je er hard- & sofware wise voor terug krijgt. De aantallen die Jolla zou verkopen waren nog onbekend, maar ze moesten wel voldoende geld aan de toestellen verdienen om niet na een jaar al failliet te gaan, of in ieder geval een aardige winst te maken en daarmee niet nog verder in de schulden raken (/investeringen nodig hebben, terwijl je niet kunt aantonen dat de investering ooit terug verdient wordt)

Het is ook nog voornamelijk een OS voor enthousiastelingen, die het geld er voor over hebben, maar de vraag is of ze dat geld ook willen uitgeven aan een "derde" partij die eigen (oude, Android?) hardware verkoopt met Sailfish erop.

Daarnaast lijkt mij dat er ook nog licentiekosten aan verbonden zijn. Jolla kan het zich niet permitteren om het OS gratis weg te geven. Iets wat je ook ziet aan het feit dat een groot deel van de in-house ontwikkelde onderdelen nog steeds closed source zijn (Silica componenten, het Lipstick start/lock scherm, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Jolla zou toch een deal kunnen sluiten.
Zij maken het OS goed werkend. Toestel zou een al bestaand modek kunnen zijn. Ik snap je punten maar denk dat Jolla wel wat moet gaan doen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jolla kan wel een goed werkend OS leveren, zoals ze nu doen voor hun eigen toestel, maar dat kun je natuurlijk niet zomaar ergens anders op zetten. Als een andere fabrikant toestellen met Sailfish wil maken zal SFOS de juiste drivers moeten bevatten, de hele telefoon stack moet goed werken, de resolutie moet goed ondersteund worden, alles moet getest worden. Daar gaan. Nog steeds flink wat uren in zitten, en die zal de toestelbouwer waarschijnlijk zelf erin moeten steken.

Dit is ook iets wat je bij de eerste Android, Windows Phone etc zag. Ondersteuning voor een SoC, een resolutie, etc. Alleen bereikt Jolla nu vrij weinig met zoiets omdat de hardware die nu werkt dus al zo verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik denk dat het vrij lastig is om een OS soepel werkend op andere hardware te krijgen.
Nu is het geoptimaliseerd voor één toestel, straks twee met de tablet. Het is héél lastig de verantwoordelijkheid van drivers/software bij Jolla of fabrikant te leggen. Het probleem is dat je een kat en muis spel krijgt omdat de grens niet duidelijk is.

Ik denk dat je als Jolla zijnde eisen moet stellen aan je hardware. Niet op de manier zoals Microsoft doet met Windows Phone(y), maar een wildgroei van ondersteunde hardware moet voorkomen.
Dan is het veel aantrekkelijker om alvast voorbereidingen te treffen aan OS zijde om het soepel werkend te krijgen, en dan kan de driververantwoordelijkheid goed bij de fabrikanten liggen.
Je ziet bij Android al de wildgroei aan hardware. Mijn oude Galaxy S3 is op papier sneller, in de praktijk minder snel dan de Jolla. Ik denk dat dat aan de wildgroei van ondersteunde hardware is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Nieuwe update komt er weer aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik ben benieuwd wat de aankomende maanden gaan brengen voor SailfishOS, het zou mooi zijn als de 2.0 versie en de tablet een mooie impuls geven aan de community en de apps die worden ontwikkeld.

Op dit moment heb ik een beetje het gevoel dat Jolla momentum aan het verliezen is, kan natuurlijk ook zo zijn dat ik een wat minder enthousiast begin te worden. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 31-03-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Bongoarnhem schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:41:
Ik ben benieuwd wat de aankomende maanden gaan brengen voor SailfishOS, het zou mooi zijn als de 2.0 versie en de tablet een mooie impuls geven aan de community en de apps die worden ontwikkeld.

Op dit moment heb ik een beetje het gevoel dat Jolla momentum aan het verliezen is, kan natuurlijk ook zo zijn dat ik een wat minder enthousiast begin te worden. :D
Ze zijn bij Jolla met heel veel dingen tegelijk bezig, de 'normale' taken lijken inderdaad wat meer op de achtergrond te raken.
Net zag ik dit langskomen op twitter:
#Jolla joins the booming gaming business: #SailfishOS is now available for game consoles! More info soon on jolla·com

Met daarnaast veel gedoe over de tablet, net MWC achter de rug, ondertussen wel werken aan versie 2.0 en vermoedelijk nog wel een deel bezig met een nieuw toestel. Daarbij zagen we nog een partnership in Afrika en dat ze bezig zijn met het onderzoeken of ze nieuwe partners kunnen krijgen in de hardware-business (ander merk toestel met SailfishOS).
Ik vind t al bijzonder dat ze het nog vol kunnen houden daar, ze doen echt een beetje teveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zie ook liever dat ze met de juiste zaken bezig zijn.
We zijn nu 16 maanden verder en er is géén fatsoenlijke offline gesproken navigatie.
Ik zou graag Sygic willen hebben, maar het werkt niet (goed) en het blijft aanmodderen.
Erg jammer.

Daarbij is het nog steeds, nu ongeveer een jaar, kommer en kwel met betrekking tot internetverbinding.
Op het werk moet ik met een (onveilige) workaround verbinding maken met wifi. Veel verbindingsproblemen ("problem with connection"), waarbij niet teruggeschakeld wordt naar mobiel internet. Dat is gewoon een kinderziekte, hoe je het ook wendt of keert...

Al vaker reacties gegeven op together.jolla.com, maar je wordt gewoon genegeerd. Erg jammer. Wel profileren, maar de basis laten ze links liggen nu. Ik hoop dat ze niet dom zijn en er van leren.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Offline navigatie zou er dit jaar moeten komen meen ik gelezen te hebben. Misschien dat de nieuwe maps (/drive?) app er zelfs al is. Wat ik gelezen heb waren er namelijk nog wat licentie dingetjes die geregeld moeten worden tussen Jolla en Nokia/Here. Het kan dus best zo zijn dat de app wel al af is, en deze vrij snel na het afronden van de contractuele zaken gereleased kan worden.

Wat ik zelf ook erg jammer vind is dat er over ~2 maanden dus de tablet met SFOS 2 komt, maar developers zich nog steeds niet kunnen voorbereiden daarop. Omdat er dus nog geen nieuwe (preview) SDK is. Hierover zijn ook al enkele vragen gesteld op de mailinglist, maar zover ik weet zijn daar geen officiële reacties op geplaatst. Wat je dadelijk dus krijgt is dat je waarschijnlijk de phone apps een op een op de tablet gaat draaien, en je blij kunt zijn als er überhaupt landscape support is. Dit omdat developers dus geen mogelijkheid hebben gehad om de app te testen (in een emulator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Xmasjos schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:08:
[...]

Ze zijn bij Jolla met heel veel dingen tegelijk bezig, de 'normale' taken lijken inderdaad wat meer op de achtergrond te raken.
Net zag ik dit langskomen op twitter:
#Jolla joins the booming gaming business: #SailfishOS is now available for game consoles! More info soon on jolla·com
.......teveel :P
Het is natuurlijk 1 april hè, >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Bongoarnhem schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:34:
[...]

Het is natuurlijk 1 april hè, >:)
Jammer dat iemand dat doorheeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 09:09
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat notificaties van Android-apps niet meer doorkomen. Eerst werkte het nog goed, ook als de Android apps niet aan het draaien waren. Hebben meer mensen hier last van?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
TheLion01 schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:51:
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat notificaties van Android-apps niet meer doorkomen. Eerst werkte het nog goed, ook als de Android apps niet aan het draaien waren. Hebben meer mensen hier last van?
Jep, eindeloos vaak die android runtime restarten, ik werd er gek van. Heb om die reden een iPhone gekocht en speel af en toe met de jolla. Zonder whatsapp of slack notificaties kon ik weinig

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
Hoe moet je de runtime herstarten?

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
installeer "sailfish utilities" van de standaard Jolla store, open settings, "System", "Utilities" (helemaal onderaan). Daarin kun je Alien Dalvik herstarten en Android runtime stoppen.

Heb volgens mij niet echt ergens last van. Android notificaties komen niet altijd door. Ik zeg: ga klagen op together.jolla.com.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik heb telkens na een dag of 5-6 dat Bluetooth eronder door gaat.
Hij vergeet een hoop pairings, en vraagt om opnieuw te pairen voor die die wel nog in de lijst staan.
Na een reboot komt alles dan weer goed. Network restart helpt niet.

Irritant, maar niet onoverkomelijk.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoenix87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08-2023
Update 1.1.4.28 is uit voor gebruikers met Early Access.
https://together.jolla.co...paivanjarvi-early-access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Helaas pindakaas. Heb early access, maar geen update.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nas T schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:13:
Helaas pindakaas. Heb early access, maar geen update.
Vreemd, ik wel, gisteren al. Met NL-keyboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
En vandaag nog steeds niet. Wie heeft er wel/geen update? Let er wel op dat je een optie in je Jolla acount (online) moet aanzetten...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Update: About 0.8% of the devices have statefs missing after the upgrade, which -- unless developer mode is already installed -- can only be fixed by factory reset. We're putting the rollout on hold until at least Monday to investigate.
Zie ook https://together.jolla.co...paivanjarvi-early-access/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerique
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik zie niet zo heel veel boeiende nieuwe dingen in deze update. Niet dat het perse nodig is, bugs fixen is ook belangrijk en ik zie wel dat ze aan de swipe feedback gewerkt hebben. Dat is wel fijn.

Ik mis nog steeds een swype keyboard, dat mis ik het meest van Android. De layout van het huidige toetsenbord is zo dat ik met mijn dikke worstenvingers veel te veel typos maak. Op mijn iPhone (3GS) had ik hier minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Grote veranderingen zijn echt te verwachten op v2.0 om de hoek. Ik vind het eigenlijk nog opvallend veel vernieuwingen voor een dot-dot-release. De changelog is wel goed gevuld met updates en fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik heb toch al wat moeilijkheden gehad met low-battery. Lader die niet laadt, telefoon die enkele keren niet opstart tijdens low-battery aan lader. Uiteindelijk wel goed gekomen, maar er lijkt toch wel wat regressie in te zitten.
Misschien moet ik eens kijken of die statefs wel deftig gemount is.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik wacht wel af....helaas is 802.11x-wifi na 17 maanden nog steeds niet opgelost, na meermaals geklaag nul op rekest terwijl het iets normaals is.
wifi-stabiliteit is ook niet echt geweldig. Bij problemen schakelt deze niet over op 3G/4G, terwijl Android hier geen problemen mee heeft. Geklaagt, nul op rekest. Jammer.

Problemen omtrent Sygic (volwassen offline navigatie). Nul op rekest, ook vanuit Sygic. Jammer.
Browser kan beter. Vaak geklaagd over useragent. Nul op rekest, wel een workaround.

Ik krijg steeds meer het idee dat belangrijke zaken links blijven liggen. Ik vind het leuk dat ze een tablet uitbrengen, maar ik heb het idee dat alle aandacht daarheen gaat en dat zaken blijven liggen.

Het enige wat ze wel goed hebben opgelost is aGPS (assisted GPS). Dit issue leidde tot een continue verbinding vragen in het buitenland bij GPS-verbinding (zeg elke 5~10 seconden). Hopelijk pakken ze straks weer de juiste dingen op...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
H!GHGuY schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:35:
Ik heb toch al wat moeilijkheden gehad met low-battery. Lader die niet laadt, telefoon die enkele keren niet opstart tijdens low-battery aan lader. Uiteindelijk wel goed gekomen, maar er lijkt toch wel wat regressie in te zitten.
Misschien moet ik eens kijken of die statefs wel deftig gemount is.
Zelfde bij mij, systeem valt opeens uit met de melding '0%'. Doe 'k m aan de lader, is er opeens 60%? Iets klopt niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Volgens mij had ik dat een tijd terug ook, zo nu en dan. In de tussentijd heb ik een factory reset gedaan, nu is het weg. Dus waarschijnlijk zal je in het meest extreme geval een factory reset moeten doen....maar dat is beter dan geen oplossing...

EDIT:
Ik zie 1.1.4.28 verschijnen...

[ Voor 7% gewijzigd door Nas T op 24-04-2015 14:01 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Xmasjos schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:43:
[...]

Zelfde bij mij, systeem valt opeens uit met de melding '0%'. Doe 'k m aan de lader, is er opeens 60%? Iets klopt niet helemaal...
Heb ik ook gehad, volgens mij maakte de contactjes en de batterij niet goed contact, beetje lopen friemelen en nooit meer problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Update 13 is er nu voor het brede publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Jolla heeft een Development Roadmap beschikbaar gemaakt.
84hannes schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:37:
[...]

Heb ik ook gehad, volgens mij maakte de contactjes en de batterij niet goed contact, beetje lopen friemelen en nooit meer problemen mee gehad.
Dit is bij mij niet het geval, ik heb nu gewoon een stuk minder capaciteit. Ik vermoed dat de status gewoon niet goed uitgelezen werd en dat het OS nu meer kost dan hiervoor (het is ook soepeler geworden e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Xmasjos schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:51:
Jolla heeft een Development Roadmap beschikbaar gemaakt.

[...]
Ik lees dat ze bezig zijn om Flattr te implementeren in de store. Ik kende het niet en ben gaan Googlen, eindelijk doen ze iets zodat developers wat makkelikker kunnen verdienen aan een app. Dacht dat ze dit in een doofpotje aan het stoppen waren.

Daarnaast lees ik iets over Wpa2-enterprise, goed dat ze daar ook aan werken, hoorde een hoop geklaag over vooral Eduraom netwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-05-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Er is inmiddels een app op Openrepos verschenen waarmee er verbinding kan worden gemaakt met Eduroam (en andere netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoenix87
Je bedoelt Roamer?
https://openrepos.net/content/nodevel/roamer

In de comments lees ik dat je wachtwoorden onversleuteld op je telefoon worden opgeslagen...... :/

http://www.jollanl.org/2015/04/08/ziggo-hotspots-met-jolla/
Hier wordt uitgelegd hoe je Ziggo hotspots kan gebruiken op je Jolla.

[ Voor 93% gewijzigd door ThePhoenix87 op 16-05-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
ThePhoenix87 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:14:
Je bedoelt Roamer?

In de comments lees ik dat je wachtwoorden onversleuteld op je telefoon worden opgeslagen...... :/

http://www.jollanl.org/2015/04/08/ziggo-hotspots-met-jolla/
Hier wordt uitgelegd hoe je Ziggo hotspots kan gebruiken op je Jolla.
Iig fijn dat het straks out of the box zou moeten werken. Belachelijk dat zoiets zolang heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb al een jaar als enige Jolla-user een prima-werkende (al zeg ik het zelf) native Buienradar app :P

Source: https://bitbucket.org/fuzzillogic/buienradar-for-sailfishos
Binary: https://owncloud.randysimons.nl/index.php/s/BpfDFLmYpMWGpDu

Noem het een pre-release, want netjes af is het allerminst, maar functioneel wel. Nouja. Ik kwam er net achter dat opzoeken van plaatsnaam niet meer werkt, maar gps is toch makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Fuzzillogic schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:18:
Ik heb al een jaar als enige Jolla-user een prima-werkende (al zeg ik het zelf) native Buienradar app :P

Source: https://bitbucket.org/fuzzillogic/buienradar-for-sailfishos
Binary: https://owncloud.randysimons.nl/index.php/s/BpfDFLmYpMWGpDu

Noem het een pre-release, want netjes af is het allerminst, maar functioneel wel. Nouja. Ik kwam er net achter dat opzoeken van plaatsnaam niet meer werkt, maar gps is toch makkelijker.
Waarom zet je die niet op Openrepos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Waarom zet je die niet op Openrepos?
Omdat ik geen meer in had om dat om 0:18 nog te gaan doen. Dan is sleur&pleur naar mn eigen ding een stuk makkelijker.

Ik ga het wel eens op openrepos zetten, als het wat meer af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Altijd mooi om nederlandse apps op Openrepos te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 23:07

StrongArmLance

Endless flow

Is http://shop.jolla.com/eu_en/cat-jolla/jolla-1.html het nog waard om te kopen?

Ik vond het een leuke telefoon bij de release en vind het nog steeds een leuk ding, ik vraag me echter sterk af of het het waard is om er nu 250e voor neer te tellen..

mocht iemand hier een goed onderhouden model hebben en er niets meer mee doen, ik hou me aanbevolen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door StrongArmLance op 25-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:17
Is er een mogelijkheid om in Nederland het toestel te testen?

Jolla biedt haar Launcher voor Android niet meer aan. En ik vind het niet zo fijn om een "blinde koop" van ~€264 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 23:07

StrongArmLance

Endless flow

RoestVrijStaal schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:48:

Jolla biedt haar Launcher voor Android niet meer aan. En ik vind het niet zo fijn om een "blinde koop" van ~€264 te doen.
Discontinued maar wel apk'tje te downloaden, heb zelf helaas geen android. Heb momenteel helemaal geen telefoon meer 8)7

anyway, linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2797756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
ThePhoenix87 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:14:

Op je eigen device onversleuteld opslaan is slechts een beetje veiliger dan op het eigen device versleuteld opslaan, en de sleutel onversleuteld op slaan. Maar zonder sleutel kan de app er ook niets mee, dus ik zou me daar niet zo druk om maken of nooit wachtwoorden opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh

Ik weet niet waar je woont, maar je mag best eens langskomen in Apeldoorn om wat met het ding te spelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
84hannes schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:05:
[...]

Op je eigen device onversleuteld opslaan is slechts een beetje veiliger dan op het eigen device versleuteld opslaan, en de sleutel onversleuteld op slaan. Maar zonder sleutel kan de app er ook niets mee, dus ik zou me daar niet zo druk om maken of nooit wachtwoorden opslaan.
Bron?
Ik geloof dat namelijk niet helemaal. Er zijn legio voorbeelden te vinden waarbij een wachtwoord veilig opgeslagen dient te worden en dit du ook lokaal versleuteld gebeurt.
Roamer slaat wachtwoorden inderdaad onversleuteld op. De workaround die naast Roamer bestaat, doet dat ook. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat Roamer de eindgebruiker inlicht dat wachtwoorden onversleuteld opgeslagen worden. En dat gebeurt niet. Toch jammer.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
TOHKBD komt er eindelijk aan!
Volgens de laatste mail van Dirk zal hij niet veel later dan 7 juni op de post gaan en ik ga hier zeker een review over schrijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 26-05-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
tiempjuuh schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:32:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar je mag best eens langskomen in Apeldoorn om wat met het ding te spelen hoor.
Ai, Bedankt voor het aanbod. Maar Apeldoorn iets te ver weg voor mij.
Ik zal het nog heroverwegen als ik in die richting moet zijn. Vanwege werk ben ik al het halve land doorheen aan het cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

RoestVrijStaal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:55:
[...]

Ai, Bedankt voor het aanbod. Maar Apeldoorn iets te ver weg voor mij.
Ik zal het nog heroverwegen als ik in die richting moet zijn. Vanwege werk ben ik al het halve land doorheen aan het cruisen.
Waar dan wel in de buurt?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Mad Max schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:32:
[...]

Waar dan wel in de buurt?
Het deel van Nederland onder de grote rivieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Er is in Eindhoven minimaal één te vinden. Dichtbij genoeg? PM me maar.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01

Jolla's Launcher voor Android is er nog steeds hoor. Alleen hij is hernoemd naar Stella Launcher (ivm een exclusieve deal met Rovio)
Google Play: Angry Birds Stella Launcher

Omdat mijn Jolla traag werd heb ik hem vandaag gereset. Ik wilde Google Play weer installeren, maar na de installatie kan Google Play geen verbinding maken met internet, op 3G niet en op WiFi niet. Weet iemand raad?

[ Voor 16% gewijzigd door TheLion01 op 30-05-2015 19:51 ]

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
TheLion01 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:50:
[...]

Jolla's Launcher voor Android is er nog steeds hoor. Alleen hij is hernoemd naar Stella Launcher (ivm een exclusieve deal met Rovio)
Google Play: Angry Birds Stella Launcher

Omdat mijn Jolla traag werd heb ik hem vandaag gereset. Ik wilde Google Play weer installeren, maar na de installatie kan Google Play geen verbinding maken met internet, op 3G niet en op WiFi niet. Weet iemand raad?
Ik kreeg Google Play helemaal niet meer aan de praat. Heb het uiteindelijk met de 1mobile market gedaan en dat werkt verassend goed voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
Bongoarnhem schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:48:
[...]

Ik kreeg Google Play helemaal niet meer aan de praat. Heb het uiteindelijk met de 1mobile market gedaan en dat werkt verassend goed voor me!
Ja op zich is dat een goed alternatief, ik heb een tijdje de Amazon App Store gebruikt, welke ik ook erg fijn vond.
Maar het probleem is dat ik veel Snapchat gebruik, die tegenwoordig Google Play Services vereist. ;)

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Er is weer een MitaKuuluu3 :)
https://build.merproject....y=sailfish_latest_armv7hl
Ik gebruikte nog versie 2, maar na de laatste Qt update werkte dat niet fijn mer. Blij dat Coderus weer bezig is.
Hij werkt wel aardig, al is het nog pre-alpha. Hij crasht wel eens, en dingen als instellingen werken nog niet :).

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Mitakuuluu3 is er al een paar weken volgens mij, maar pre alpha is net zo goed/slecht als de android-whatsapp wat mij betreft.

Ik heb een tijdje terug ook Google Play er op gezet, geen problemen gehad. Welke handleiding heb je gebruikt?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:35:

Ik heb een tijdje terug ook Google Play er op gezet, geen problemen gehad. Welke handleiding heb je gebruikt?
Ik heb de handleiding van Tjc gebruikt welke het eerder goed deed. Maar op dit moment ben ik eigenlijk wel tevreden over 1mobile en Aptoide.

Ik lees daarnaast geruchten over een nieuw toestel(Yotaphone) welk er aan zit te komen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
mpol schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:42:
Er is weer een MitaKuuluu3 :)
https://build.merproject....y=sailfish_latest_armv7hl
Ik gebruikte nog versie 2, maar na de laatste Qt update werkte dat niet fijn mer. Blij dat Coderus weer bezig is.
Hij werkt wel aardig, al is het nog pre-alpha. Hij crasht wel eens, en dingen als instellingen werken nog niet :).
Ik gebruik zelf sinds een maandje Whatsup: http://www.jollausers.com...p-client-for-sailfish-os/

Nieuwere versie hier te downloaden: https://www.dropbox.com/s...up-0.1-4.armv7hl.rpm?dl=0

Ik vind het zelf prima werken. Stukken beter dan de Android versie.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
als dan de android versie.

Op de whatsup pagina staat bovenaan groot:
"DISCLAIMER: DON’T COMPLAIN ABOUT THE BUGS YET!"
Zodra deze in warehouse/jolla store komt, wil ik hem wel proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 03-06-2015 10:49 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
SailfishOS is niet het enige mobiele OS wat een brakke Facebook integratie heeft. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Er is een workaround voor de XMPP chat van Facebookgevonden, schijnt. Voor mij werkt het inderdaad, al vraag ik me af voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De nieuwe facebook-implementatie heeft blijkbaar officieel de zegening gekregen van Zijne Heiligheid de Zuck.

Manmanman, een platform dat besluit om van (quasi-) open formaat af te stappen naar proprietaire meuk, en waar je vervolgens blijkbaar approval voor moet krijgen om het te mogen gebruiken. Ditch die shit!

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
1.1.6 Aaslakkajärvi is er (early access):

Changelog:

As usual,

If you use phonehook from OpenRepos, uninstall it before upgrading.
If you use patchmanager, revert all applied patches before upgrading.
If your device is running software version lower than 1.0.4.20 and have WareHouse app installed (i.e you are using OpenRepos), disable all openrepo repositories before attempting to upgrade your device.
Take a backup of your data before attempting to upgrade your device. A successful backup operation is indicated by a green dot in the UI.
Do not reboot the device while the update is in progress.
The device screen may blank out during the update process, you may waken the display by a short press on the power key to monitor the progress.
For detailed instructions on updating software, visit Zendesk.

Highlights
  • Security fixes
  • Upgrade version history
  • Known issues
  • Changelog
  • Highlights
  • Search emails by keyword via the pulldown menu in Mail app
  • Ability to select and mark multiple emails as read/unread
  • Private browsing mode in Browser
  • Detailed new on memory (disk) usage usage via Settings > System > 'About Product' page (tap on the Memory usage info circle)
  • Import calendar entries (.vcs, .ical) transferred to your phone via Settings > System > Transfers to Calendar app
  • Option to send read receipts to senders of MMS messages (Settings > Apps > Messages)
  • Show notification if an email attachment cannot be opened
  • View phone number of a contact in the call log via tap-and-hold on the call log entry.
  • Notification on file system getting full in Events view indicating that some data should be moved out from the phone memory
  • Voicemail notifications UI - availability differs depending on countries and operators
  • Reset MMS settings to default values from the pulley menu in Settings > System > Mobile network > MMS access point page
  • Better OS upgrade handling
  • OS upgrade notifications update automatically in case there is a newer OS version available
  • Filesystem optimizations prior to installing OS upgrades. This will be effective from the next upgrade onwards.
  • We've recently received approval from Facebook on our new implementation. The account should now work after a re-login.
  • Currently working: calendar sync, feeds and notifications, photo album sync to gallery, share image from gallery app to facebook.
  • Not working: contacts sync and chat (caused by the loss of features in API 2.2, see end of this email for details)
Security fixes
  • CVE-2015-2922, CVE-2010-5107, CVE-2011-0539, CVE-2011-5000, CVE-2012-0814, CVE-2014-2532, CVE-2014-2653, CVE-2015-1877
  • Upgrade version history
  • 1.1.6.27 (8.6.2015): Initial early access release
Known issues
If you have phonehook from OpenRepos installed uninstall it before upgrading.
Currently, checks on available disk space happens very late during the OS upgrade process and will fail in the installation phase if the disk space is low. Normally there should be an error note asking you to free some disk space and try again, but in some marginal cases it might not be shown. Should this happen, free some disk space and try to install the OS update again.
OS update may fail due to some other reasons too, for example it may have installed some packages from the new release and still have something left from the old. If the device can boot up, you can try to recover by doing the following. If not, you can attempt to recover the device using the recovery mode.
Delete the file /home/nemo/.cache/store-client/os-info
Stop the store-client process (for e.g. pkill store-client)
Reopen Settings app, check for updates again and attempt to install the OS update again
We have also noted that if the OS update is attempted while there is long queue of installation of apps from the Store, the system may end up in mixed state (for e.g. select all the apps from startup wizard, and start the system update already while the apps are being installed).
In such cases, the OS update appears to be stalled, however it is just waiting for the installations to complete before attempting to upgrade the OS. Just wait patiently, the worst thing to do here is to reboot the device!

Hier is een post met volledige details.

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 09-06-2015 05:45 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb al een maand of twee dat de site van ad.nl het niet meer doet. Ik dacht eerst dat het kwam door een beetje gepruts met proxyinstellingen en Tor maar na een verse install werkt het nog steeds niet. Hebben jullie dit probleem ook?

De frontpage doet het maar elke vokgende link doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@Bongoarnhem:

Geen probleem met webpirate hier.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 05:07:
@Bongoarnhem:

Geen probleem met webpirate hier.
Die heb ik nu ook geïnstalleerd, goede tip!

Maar hebben jullie met de standaard browser hetzelfde probleem? Dan kan ik het eens aankaarten bij Jolla.

Oow ja, als er iemand van zn Jolla af wil, er staat een vraag advertentie in de V&A.

[ Voor 12% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-06-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bij mij blijft de pagina laden terwijl de laadbalk heen en weer vliegt. Dus niet echt flex, nee.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Update is binnen en draait bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoenix87
Hier ook. Na de update lijkt het allemaal net wat soepeler te lopen.
Ik zeg: goed bezig.

Wel jammer om te zien dat bijna ieder 'revolutionair' open source bedrijf naar verloop van tijd zichzelf verliest en vervolgens de community over zich heen krijgt. Ik denk dan vooral aan Canonical en ik meen dat Jolla zichzelf ook die richting op duwt, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol

mpol

root@localhost

Wat bedoel je met "zichzelf verliest"?

Volgens mij zit Jolla nog gewoon op een goed spoor. De software-updates worden meer evolutionair van aard dan revolutionair. De tablet is leuk, maar ze zijn wel toe aan een update van de telefoonhardware. Maar volgens mij is er niet echt iets aan de hand.
De nieuwe Nokia zullen ze niet zomaar worden, dat is wel duidelijk. Dan is er nog een lange weg te gaan. Maar voor een leuke niche-telefoon is een Jolla prima.

Ik vind wel dat als je op de together website kijkt, dat mensen enorm kunnen klagen. Maar dat is de afgelopen 2 jaar al de norm geweest. Ik denk dat het aan de mensen ligt, niet aan Jolla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Mensen klagen. Klopt. Maar wat zou jij doen als je na anderhalf jaar geen native gesproken navigatie-app had, nog steeds wifi-zaken niet onder controle hebt (802.11x, stabiele verbinding: ja ik heb al heel lang van connectieproblemen). Whatsapp: gemiste kans. Erg jammer. exfat-support: Jolla heeft gelijk, maar de eindgebruiker is de dupe. Ze bieden ook geen (betaald) alternatief.

Als ik klaag komt het hierop neer: ik krijg te horen dat het allemaal wel meevalt, dat ik overdrijf en uiteindelijk zit de eindgebruiker zonder oplossing. Dat was niet wat ik voor ogen had toen ik de Jolla aanschafte.

exfat-support-issue:
Kaartjes >32GB zijn standaard geformatteerd met exfat. Windows ondersteunt dat ook. Alleen zitten daar betaalde licenties aan, helaas. Jolla heeft gelijk door open standaarden te steunen, maar stel dat ik voor nu graag €5 neerleg voor exfat-support? Dat gaat niet. En dát is een gemiste kans, want er is geen uitleg.

Dat ze dan wel de tablet aan het promoten zijn, is extra zuur. Daar is wel aandacht voor, maar voor issues die er óók toe doen, lijkt dat niet. Het is net als Samsung: bij de Galaxy S3 werd er een update maar uitgesteld en uitgesteld, waarna ze hem na uitbrengen weer introkken. Nul komma nul communicatie. Daar zit je dan met je vlaggenschip telefoon. Maar goed, ik ben natuurlijk weer de klager, het valt allemaal wel mee. Maar uiteindelijk zat ik met een telefoon met een Android-versie van misschien al anderhalf jaar terug.

Als je dat bedoelt met dat Jolla zichzelf verliest: ben ik met je eens. Ik denk wel dat Jolla zichzelf kan herpakken. Ik ben er serieus bang voor dat ze hun hardware-ontwikkelbeleid slecht onder controle hebben.
Het duurt ongeveer een jaar voordat er iets nieuws uit komt. Dat product is er nóg niet. Hoelang moeten we wachten totdat er een nieuwe jphone uitkomt? En ik zie het zomaar gebeuren dat ze nagenoeg hetzelfde design gebruiken, alleen een lichte hardware-update.
Ik zou in Jolla's plek héél, héél hard nieuwe jphones ontwikkelen. Een phablet en iets met een toetsenbord. Er is een eigen gefabriceerde toetsenbord (TOHKB), maar als je ziet hoe dat loopt...kinderziektes en kwaliteitsproblemen.

Jolla heeft goede dingen laten zien en minder goede dingen. Ik denk wel dat ze er van kunnen leren, maar ik ben er niet van overtuigd. Ik hoop dat ik geen gelijk daarin krijg.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Naar wat ik heb gelezen stoppen stoppen ze met het zelf ontwikkelen van hardware omdat dat niet winstgevend voor ze is en ze geen toegang hebben tot high end hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ze waren van begin af aan al niet van plan eigen hardware te blijven maken, maar juist het OS en software in licentie te geven. (Mede?) daarom is Silica en de rest van de standaard apps closed source: dat zijn hun moneymakers. Google doet dat ook. Microsoft doet het. De Jolla is voornamelijk als showcase voor Sailfish bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Eindelijk een soort van paid support voor devs, helaas is het nog op vrijwillige donatie basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat alleen flattr ondersteund is vind ik wat jammer. Liever had ik (ook) een "pay what you want"-optie gezien, via Jolla zelf, dat dan als opmaat kon dienen naar normale betaalde apps.

Weet iemand waarom er na anderhalf jaar nog steeds geen ondersteuning is voor betaalde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Flattr ideaal of niet, het trekt bepaalde devs wel over de streep:

https://twitter.com/knobtviker/status/611953191761104896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik verkeerde nog in de illusie dat de Rabo bankieren app niet op de Jolla werkt. Net geïnstalleerd via 1mobile market. :)

[ Voor 5% gewijzigd door coolfris op 23-06-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb de TOHKBD2 van Dirkvl. Hij werkt (na wat geklungel)!
Algemene indruk: toetsindruk is relatief zwaar, afwerking middelmatig.
Toetsenbord is functioneel, eerste indruk is niet slecht.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
coolfris schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:41:
Ik verkeerde nog in de illusie dat de Rabo bankieren app niet op de Jolla werkt. Net geïnstalleerd via 1mobile market. :)
Ondanks dat 1mobile en dergelijke gewoon legitieme bedrijven zijn ben ik altijd nog een beetje huiverig met bankieren apps. Ik doe het nog oldskool via de browser 8)7 .
Nas T schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:24:
Verdomd, nu zijn er ook al Nederlanders die hem eerder hebben dan dat ik hem heb. Deze telefoon stelt m'n geduld weer eens op de proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Nas T schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:24:
Die van mij werkt slechts aan één van beide kanten. Jammer. Zelfde gevoel: afwerking is niet slecht, maar ook zeker niet goed. Ik had iets meer verwacht, om eerlijk te zijn, maar ik denk dat het wel bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb soms voor dat plots telefoon vast hangt, zwart scherm en lichtje knippert en dan ga ik terug naar lock screen. Daarna geef ik code in en komt er op home screen Critical problem with the app registry en al men apps zijn dan terug weg.Heb al geprobeerd via utilities > rebuild app register maar helpt niets. Het is nu niet dat het frequent voorkomt maar als het gebeurt is het wel irritant. Misschien eens horen bij de jolla helpdesk of ze dit ook al hebben voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Dit zou je oplossing moeten zijn volgens Together.

Ik ben benieuwd of het werkt voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Bongoarnhem schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:02:
Dit zou je oplossing moeten zijn volgens Together.

Ik ben benieuwd of het werkt voor je!
Krrijg developer mode niet eens geinstalleerd :/
krijg error problem with installing jolla developer mode 8)7
Vind daar niet direct iets van op together. Heb wel ook de Warehouse geinstalleerd, misschien daardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol

mpol

root@localhost

Developer mode zit toch gewoon in de instellingen?
Daarna zou je gewoon devel-su kunnen gebruiken, en SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Pytox schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Krrijg developer mode niet eens geinstalleerd :/
krijg error problem with installing jolla developer mode 8)7
Vind daar niet direct iets van op together. Heb wel ook de Warehouse geinstalleerd, misschien daardoor?
Is dit een oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Iemand hier heeft me over de streep getrokken en na een tijdje heb ik een Jolla in huis. Ik twijfelde eerst omdat er niet in de specs stond dat 4G wordt ondersteund. Blijkt dus met een update wel zo te kunnen.

Afgelopen week gebruikte ik het als vervanger van mijn stokoude Galaxy SII, waar Cyanogenmod nooit en te nimmer een Lollypop update van uitbracht.

Toegeven, het is even wennen met dat naar boven en beneden swipen. Maar het wende snel.

Ik vond Here Maps vies tegenvallen. Geen stem die tijdens het navigeren zegt of je links of rechts af moet. Nou kan met het (geregeld) kijken op een schermpje tijdens het autorijden in Nederland lijden tot blikschade (en een bon), in Finland tot het storten in een ravijn of een van de duizenden meren. Vraag me dus niet hoe de dev's daar met Here Maps navigeren. Ik heb via F-Droid er OsmAnd opgezet (versie 1.9.4, want de GUI van 2.x is twee keer niks). Werkt hardstikke goed.

Voor de rest begin ik steeds meer van mijn Jolla te houden. Vanwege de twee muziek speakers wordt de muziek veel luider afgespeeld dat is zelfs wat volume moet terugdraaien. De Android-support moet ik nog verder uitdiepen, maar het lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Welkom aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hoi RoestVrijSTaal, leuk dat ik je over de streep heb weten te trekken, bedankt voor de credits ;-)
Welkom aan boord en veel plezier!

Voor Nokia Here Maps zul je stemmen moeten downloaden, bij settings, voice options en dan onderaan manage voices. Helaas zijn de gratis stemmen wat knullig, maar goed: gratis. Er zit trouwens maar één speaker in (dek ze om beurten maar eens af). Ik heb vooralsnog weinig problemen met Android support, alleen issues met Sygic (daar heb ik betaalde kaarten van), deze is nu onbruikbaar. En whatsapp geeft alleen berichten door als hij op de achtergrond draait (dus de app open laten). Maar daar hebben we Whatsup voor.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nas T schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:13:
Hoi RoestVrijSTaal,..... En whatsapp geeft alleen berichten door als hij op de achtergrond draait (dus de app open laten). Maar daar hebben we Whatsup voor.
Hoe goed werkt Whatsup? Ik gebruik nu de Android variant en daarvan komen de berichten alleen maar binnen als ik deze open idd. Het werkt verder prima voor me. Ik zit te twijfelen om over te stappen maar ik vond Mitakuulu altijd wat blikkerig en soms batterij vretend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hoe goed werkt whatsup:
flawless.
Ik heb nog geen foutje ontdekt. Enige nadeel is, dat net zoals met Mitakuuluu, geen emoticons kunnen worden verzonden en er niet gebeld kan worden. Maar dat neem ik op de koop toe.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste