Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:32:
Ik vind de camera niet traag, heb testje gedaan door meteen na sluitergeluid toestel te bewegen, foto blijft scherp. Ik denk in de review werd bedoeld de tijd tot je de volgende foto kan maken ?
dat zou heel goed kunnen, heb ik twee dingen door elkaar gehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:00:
Ja dat zal werken.

Je kunt met een Android File manager ook bij je bestanden.
Of wel met een app heb je toegang tot je foto's en internet.
:)
Voor de genen die het nog niet hebben gelezen, als je developer mode geactiveerd hebt kan je ook een alpha/bèta versie van de Jolla Files app downloaden:
code:
1
2
3
devel-su
<wachtwoord_voor_ssh_uit_settings/developer_mode>
pkcon install jolla-fileman
Bongoarnhem schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:51:
Ik kwam trouwens vandaag iets interessants tegen, Tox een open source vervanger van Skype.
Ik zag het toen ik door de Github aan het snuffelen was van Coderus, hij heeft eraan bijgedragen.

Het idee klinkt goed, het zou mooi zijn als dit snel op Sailfish uitkomt.
Ziet er inderdaad gaaf uit, er is nu ook al Linphone, dat multiplatform is (Windows, Mac OS X, BB, iOS, Android, Linux, WP8, web), zou mooi zijn als dat naar Sailfish komt.
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:15:
[...]

Ach een hoop 'benchmarketing' weer. Het scherm is prima, helder, ik zie geen pixels, dus wat zou 't. ?
Dat Sailfish beta is kan nog jaren duren zoals Google's Chrome.
Heeft waarschijnlijk meer meer juridisch afdichten te maken.
Maar het is zeker nu de eerste maanden nog volop in ontwikkeling, mooi toch ? Telkens wat nieuws :)
Inderdaad, ik zie ook geen pixels (en ik heb toch behoorlijk goede ogen :P ), de kleuren vind ik ook prima (maar ja, ik ben slechte schermen (en performance) gewend ;), Samsung Galaxy Mini (1ste smartphone) -> N900 -> Jolla). En verder heb ik met contrast geen problemen, alleen slechte zichtbaarheid in de zon en lage refreshrate zou ik jammer vinden. Maar slechte zichtbaarheid ben ik ook gewend (Galaxy Mini). Lage refreshrate is ook niet echt een gigantisch probleem als het zou kloppen.

"Je koopt de Jolla niet vanwege de hardware. Voor hetzelfde geld heb je echt wel wat beters. Het gaat om de software", dat heb ik ook zeker niet gedaan, ik had absoluut geen hoge verwachtingen van de hardware, mede doordat ik toch altijd low-end hw heb gehad.

De camera vind ik op het moment wel echt waardeloos, de camera op de N900 was véél beter. Foto's zijn vaak onscherp. Ik had toch wel een camera verwacht die vergelijkbaar was met die van de N900.

"Jolla moet zich heel hard richten op een nieuw toestel en het uitbrengen van Jolla voor andere phones."
Daar ben ik het niet mee eens, IMO moet ze zich richten op Sailfish verbeteren, vooral bugfixes en optimalisatie, maar features toevoegen is ook zeker nodig en welkom. Ze moeten eerst maar eens de bestaande klanten tevreden houden, als ze een core userbase (de fans/geeks/Linux fans etc.) verliezen is het hoogstwaarschijnlijk erg snel afgelopen met Jolla. Veel fans zullen toch wel de opvolger kopen zodra die uitkomt, tenzij je ze niet tevreden houdt natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 09:38
Als ik dit toestel zou hebben gekocht met de gedachte een normaal, goed toestel in huis te halen, zou ik het waarschijnlijk gewoon ruk vinden. Omdat de software niet stabiel is. Omdat het scherm (IMO) gewoon bagger is. Punt is dat de pixeligheid gewoon te erg opvalt. Maar ik heb hem gekocht omdat ik een opvolger van de N9 wilde, en dat is gelukt. Het toestel werkt prettig in gebruik en ik hoop dat met de komende bugfix release alles weer wat beter wordt. Ik ben blij met m'n Jolla, ik kan alleen geen redenen voor een normaal persoon bedenken waarom je voor een Jolla zou gaan en niet voor die Nexus. Die is tenslotte ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien op den duur een Nexus met SailfishOS >:)

Zodra er een fatsoenlijk mainstream toestel van Jolla komt ga ik er een cadeau geven aan mijn vriendin.
Als die over is gaan er vanzelf vriendinnen over, op dit moment kan ik nog niemand overtuigen maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Ik ben het met tiempjuuh eens. Mensen die de pixels niet zien hebben zeker geen goede ogen. Dat is niet erg, misschien zelfs een zegen, maar als je naar ronde icoontjes kijkt kun je duidelijk de pixels zien. Als je een retina-scherm had gewild dan is de Jolla een tegenvaller. Ik zie de aanschaf van deze Jolla ook meer als een gift aan een start-up met mooie beloftes dan als een aanschaf die de beste prijs/kwaliteits-verhouding biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds vandaag spontane uitvallers terwijl de accu voor 50% gevuld is met lading.
5x al tot op heden.

Heb nu de accu eruit liggen en laat hem even tien minuten rusten kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
84hannes schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:37:
Ik ben het met tiempjuuh eens. Mensen die de pixels niet zien hebben zeker geen goede ogen. Dat is niet erg, misschien zelfs een zegen, maar als je naar ronde icoontjes kijkt kun je duidelijk de pixels zien. Als je een retina-scherm had gewild dan is de Jolla een tegenvaller. Ik zie de aanschaf van deze Jolla ook meer als een gift aan een start-up met mooie beloftes dan als een aanschaf die de beste prijs/kwaliteits-verhouding biedt.
Daarom hoop ik (en als Jolla slim is doen ze dat ook) bouwen ze snel een tweede toestel die wèl goede specs heeft. Het toestel geeft een nare smaak aan het zo mooie OS...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

€100 korting op een Jolla
€100,- korting op je Jolla? Dat kan. Via Jolla heb ik een kortingscoupon ontvangen voor een éénmalige korting van €100,- op een nieuwe Jolla. Ik hoopte nog om een stel Other Halfs te laten invliegen en die te vergeven, maar die zijn (helaas) nog niet beschikbaar.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me aangemeld op je website!
Leuke actie!

Me vriendin wilt er ook 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Kijk, zo hoor ik het graag :-)

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:08:
Ik heb sinds vandaag spontane uitvallers terwijl de accu voor 50% gevuld is met lading.
5x al tot op heden.

Heb nu de accu eruit liggen en laat hem even tien minuten rusten kijken of het helpt.
Toestel doet het weer normaal sinds deze 20 minuten zonder accu heeft gerust.

Straks op together zoeken of het vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Toestel doet het weer normaal sinds deze 20 minuten zonder accu heeft gerust.

Straks op together zoeken of het vaker voorkomt.
Dat is een serieus issue...
Ben benieuwd of er meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:13
Ik twijfel nog, het toestel spreekt me enorm aan, ook omdat Apple en Google me steeds meer gaan tegenstaan.

Maar in hoeverre is beta nu beta?

Ik overweeg om het toestel aan te schaffen, maar ik moet wel de garantie hebben dat ik telefonisch bereikbaar ben. Een bug met nfc of bluetooth etc. vind ik dan geen issue, maar hoe werkt de telefoon waar hij oorspronkelijk voor bedoeld is. Is de Jolla betrouwbaar als een oude Nokia waarbij de nice to have features nog gefinetuned moeten worden of is het nog niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellen en smsen gaat perfect. Daar is niks over te zeggen. Appen via Wazzap gaat ook hartstikke goed, en als je de NFC chip uitschakelt is de accuduur super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:25
Bongoarnhem schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:05:
Bellen en smsen gaat perfect. Daar is niks over te zeggen. Appen via Wazzap gaat ook hartstikke goed, en als je de NFC chip uitschakelt is de accuduur super!
Dat zijn 4 goede punten. Heb je ook 4 slechte? Ik ben ook nog altijd overwegende een Jolla te kopen, nadat de preorder bij mij mislukte...

Edit - Overigens ben ik specifiek naar accessoires. Zou ik een Jawbone up, en een Pebble werkend kunnen krijgen?

[ Voor 12% gewijzigd door Freeaqingme op 07-01-2014 00:54 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwakke punten:
Het toestel vind ik niet geweldig, TOH vind ik vet maar het scherm is om te huilen.
De camera is bagger, al zal dit eventueel met software updates stukken beter worden.
De software is beta en daardoor erg kaal(geen dropbox integratie, Skype integratie mist enz enz), dit schijnt nog wel te komen.

Dat zijn er drie, de vierde hou je van me tegoed.

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 07-01-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

@Attie En als je snel beslist kun je eventueel een korting krijgen via €100 korting op een Jolla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Bongoarnhem schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:51:
Zwakke punten:
Het toestel vind ik niet geweldig, TOH vind ik vet maar het scherm is om te huilen.
De camera is bagger, al zal dit eventueel met software updates stukken beter worden.
De software is beta en daardoor erg kaal(geen dropbox integratie, Skype integratie mist enz enz), dit schijnt nog wel te komen.

Dat zijn er drie, de vierde hou je van me tegoed.
Het toestal heeft inderdaad niet de beste specs maar ze kunnen natuurlijk hun onderdelen natuurlijk niet zo goedkoop aankopen zoals Samsung, Apple, ze zijn wel een startup natuurlijk. :)
Camera is inderdaad niet al te supper maar hopelijk kan dit nog verbeterd worden
Voor dropbox is er de Sailbox app ( in jolla store ) en Skype van de Yandex store werkt perfect bij mij, camera enz werkt goed en je kan chatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pytox schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:45:
[...]
Voor dropbox is er de Sailbox app ( in jolla store ) en Skype van de Yandex store werkt perfect bij mij, camera enz werkt goed en je kan chatten
Ik bedoel eigenlijk OS integratie van deze apps, ik heb begrepen dat Skype het waarschijnlijk niet wordt vanwege licencie gelden maar Dropbox zit er aan te komen.

Ik ben op zoek naar een pagina waar iemand had uitgevogeld welke voorbereiding er al getroffen is in het OS en er blijken zeer veel account opties al voorbereid te zijn.

Edit:

Op deze pagina in het midden staan wat accounts die het MER project al ondersteund maar die nog niet terug te vinden zijn in Sailfish. Mogelijk een kwestie van tijd.

Ik ben stiekem al wel een beetje nieuwsgierig naar wat de volgende update gaat brengen. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Bongoarnhem op 08-01-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51
Via de warehouse-app kan je apps van Openrepos.net downloaden en installleren,
Het zorgt ook dat je apps up to date zijn.

https://openrepos.net/content/basil/warehouse

Als je hem via je Jolla download moet je het volgende doen:

Zorg dat Developer mode aanstaat
Download de rpm via openrepos.net op je tel.
Open de terminal
Type in: devel-su
Type in: cd /home/nemo/Downloads
Type in: pkcon install-local bestandsnaam.rpm

(dat laatste stukje heb ik even van In-game gestolen van een aantal posts terug)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh Warehouse er nu ook voor Sailfish, mooi :)
Wel jammer dat dit er voor zorgt dat deze store nu stiekum wat meer bied dan de Jolla store...
Athans je moet nu van verschillende stores je nodige apps vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ach, zolang de stores maar het repository/packaging-systeem van sailfish gebruiken, zodat je voor updates niet langs alle stores hoeft, dan zie ik geen groot nadeel van meerdere stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is ook zo...
Dus met het Warehouse kan ik alles netjes updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan met Warehouse ja, zijn vaak wel de beta applicaties. Ze komen later veelal in de store.

Kreeg net bericht dat TOH is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepulep
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
aardig kijkje achter de schermen bij jolla:

http://stezz.blogspot.fi/...of-year-more-or-less.html

moet best wel hectisch zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke stores hebben jullie geïnstalleerd naast Yandex?

Naast de Jolla store en Warehouse heb ik voor de Android apps Amazon en Aptoide, zijn er nog meer plaatsen waar ik kan kijken/zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Je kan een kijkje nemen op 1mobile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ik heb Yandex, Jolla Store, Warehouse en Google Play. Maar ik moet zeggen dat ik nauwelijks Android applicaties gebruik, en dat gaat heel goed. 't Is alleen leuk om mensen jaloers op je Jolla te maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik Shazam nog wel eens zolang Soundwave nog niet geport wordt/is.
Daarnaast gebruik ik bijvoorbeeld de NS app, Flitsmeister en apps voor mijn Synology.
Het is wel fijn dat er keuze is in apps, een luxe die ik met voorheen een N900 en N9 niet had.

Edit:
Via de 1 mobile app heb ik Yandex kunnen verwijderen zonder verdere gevolgen, er zit een fijne applicatie manager bij.

Edit 2:
Ik heb daarstraks TOR geïnstalleerd via Openrepos, na het verwijderen is ook mijn Android support en bel applicatie verwijderd. Ik kan dus nog wel gebeld worden maar niet meer opnemen. Uitbellen gaat ook niet meer. Ik kan morgen pas uitzoeken hoe ik het kan herstellen. Let dus op bij het proberen van deze applicatie, ik heb het op Openrepos ook aangegeven.

[ Voor 52% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-01-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opgelost via:

pkcon install voicecall-ui-jolla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
Bongoarnhem schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:25:
Welke stores hebben jullie geïnstalleerd naast Yandex?

Naast de Jolla store en Warehouse heb ik voor de Android apps Amazon en Aptoide, zijn er nog meer plaatsen waar ik kan kijken/zoeken?
http://www.1mobile.com/app/market/
http://www.appbrain.com/app
http://www.digitaltrends.com/mobile/android-app-stores/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Bongoarnhem schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:14:
Opgelost via:

pkcon install voicecall-ui-jolla
Uhhh, voor welke app ?
Volg 't even niet meer...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik denk den dezen ;)
Edit 2:
Ik heb daarstraks TOR geïnstalleerd via Openrepos, na het verwijderen is ook mijn Android support en bel applicatie verwijderd. Ik kan dus nog wel gebeld worden maar niet meer opnemen. Uitbellen gaat ook niet meer. Ik kan morgen pas uitzoeken hoe ik het kan herstellen. Let dus op bij het proberen van deze applicatie, ik heb het op Openrepos ook aangegeven.
Snap ook niet waarom de laatste post niet geëdit is...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nas T schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:56:
Ik denk den dezen ;)

[...]
Snap ook niet waarom de laatste post niet geëdit is...
Ik dacht dan lees je minder snel over de oplossing heen.
Het was een probleem met Warehouse en lag niet aan de geinstalleerde/verwijderde applicatie.

Warehouse is nu geupdate dus ik raad je aan dat te doen voordat het probleem je ook treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Bongoarnhem schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:24:
[...]

Ik dacht dan lees je minder snel over de oplossing heen.
Het was een probleem met Warehouse en lag niet aan de geinstalleerde/verwijderde applicatie.

Warehouse is nu geupdate dus ik raad je aan dat te doen voordat het probleem je ook treft.
En welke app gebruikt dan: voicecall-ui-jolla ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bel applicatie zoals ik het ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Bongoarnhem schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:42:
De bel applicatie zoals ik het ervaren heb.
"De" belapplicatie ?
Huhhh, welke dan ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet wel opnemen en een nummer in People indrukken en dan bellen.
Die bel aplicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Bongoarnhem schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:47:
Je weet wel opnemen en een nummer in People indrukken en dan bellen.
Die bel aplicatie ;)
Je blijft warrigsteiner :(

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was al laat :p

Op je startscherm heb je het bel icoontje, dat groene logo met een hoorntje.
Die was verdwenen. Daarnaast was het niet meer mogelijk om gesprekken te starten of om binnenkomende gesprekken te beantwoorden.

Hoe dan ook, het zou met de laatste release van Warehouse moeten zijn opgelost. Door een bug in Warehouse zag deze soms systeembestanden voor geinstalleerde apps aan en die werden dan verwijderd als de app werd verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
OK, nu snap ik hem Bong !
Het ging om het icoontje van de standaard belfunctie...
Geen last van gehad maar heb Warehouse er pas een dag of 5 opstaan, waarschijnlijk de laatste versie.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinq-Marquis schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:41:
OK, nu snap ik hem Bong !
Het ging om het icoontje van de standaard belfunctie...
Geen last van gehad maar heb Warehouse er pas een dag of 5 opstaan, waarschijnlijk de laatste versie.
Probeer de laatste te downloaden. Die dateert van afgelopen zondagavond. [s]0.2.5 dacht ik. 0.2.7 blijkt het alweer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
lohost schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:31:
€100 korting op een Jolla
€100,- korting op je Jolla? Dat kan. Via Jolla heb ik een kortingscoupon ontvangen voor een éénmalige korting van €100,- op een nieuwe Jolla. Ik hoopte nog om een stel Other Halfs te laten invliegen en die te vergeven, maar die zijn (helaas) nog niet beschikbaar.
Is de uitslag al beschikbaar? :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
Freeaqingme schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:28:
[...]

zo te zien wel: http://jollanl.org/2014/01/13/e100-korting-winnaar/

Edit:
Hmm krijg net van m'n schoonzusje te horen dat de pakketbezorger aan de deur is geweest..
Kan ik vanavond ook eindelijk m'n Jolla uitproberen, spannend!! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door mr_zippey op 15-01-2014 14:53 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Freeaqingme schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:28:
[...]
Ja, Maarten heeft de korting gewonnen en ook reeds de coupon ontvangen. Dus binnenkort weer een nieuwe Jolla gebruiker erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
lohost schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:04:
[...]

Ja, Maarten heeft de korting gewonnen en ook reeds de coupon ontvangen. Dus binnenkort weer een nieuwe Jolla gebruiker erbij :)
Ik had een update op die post verwacht, heb kennelijk niet de moeite genomen om op de frontpage te kijken :P Snap alleen niet dat de flessen Whiskey en Jenever geen invloed gehad hebben...

Vanavond dan alsnog een Jolla bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Het zou natuurlijk mooi zijn als we over een half jaar een HTC one kunnen flashen zodat er Sailfish op draait. Dan is er goede hardware met een prachtig OS.

Of dat er toch nog een serieuze fabrikant instapt met een behoorlijk model, het zal moeilijk zijn met concurrenten als Tizen, Ubuntu en FirefoxOS maar Sailfish is wel het OS wat het meeste heeft laten zien en concreet is tot nu toe.

Veel hoeft het voor een fabrikant niet te kosten en wie weet hoeveel er dan van worden verkocht, daarnaast zou het voor Jolla/Sailfish een goede opstap zijn.

Als bijvoorbeeld Sony een van zijn 2013 topmodellen zou uitrusten met Sailfish zou ik zeker interesse tonen, en dat geld misschien voor meerdere hier. De software maak ik me niet druk over, ik verwacht dat die steeds verder geperfectioneerd wordt en uiteindelijk tot in de puntjes soepel zal functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Freeaqingme schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Ik had een update op die post verwacht, heb kennelijk niet de moeite genomen om op de frontpage te kijken :P Snap alleen niet dat de flessen Whiskey en Jenever geen invloed gehad hebben...

Vanavond dan alsnog een Jolla bestellen :D
Ah, dank voor de tip. Mocht ik nog een keer de kans krijgen iets weg te geven, dan zal ik dat via een update proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
Ik weet niet hoe het komt maar als ik op een apk klik in sailbox wilt ie em precies niet installeren ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Pytox schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:47:
Ik weet niet hoe het komt maar als ik op een apk klik in sailbox wilt ie em precies niet installeren ? :)
Keer de telefoon opnieuw gestart? Welke melding krijg je? Lukt het wel om via de commandline te installeren (of een andere "gebruikelijke" wijze)?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Staat Android Support nog geïnstalleerd op je telefoon? (via Jolla Store, My Apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het eens met File browser uit de Jolla store. Werkt bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
Bongoarnhem schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:55:
[...]

Probeer het eens met File browser uit de Jolla store. Werkt bij mij perfect.
nvm heb het gevonden :-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Pytox schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:50:
[...]

nvm heb het gevonden :-) :P
.....hoe heb je het opgelost? Voor de volgende die het probleem tegenkomt.... ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
Nas T schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:16:
[...]

.....hoe heb je het opgelost? Voor de volgende die het probleem tegenkomt.... ;)
met de filebrowser ging het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist de Google play store geïnstalleerd via de instructies van deze link.

Het kostte me een uur maar dan voornamelijk omdat mijn oude Windows XP laptop de gsm niet goed herkende, hierdoor kon ik stap 4 niet uitvoeren. Werken met SSH via Putty ging wel weer goed.

Het liep verder allemaal soepel. Ik heb alleen geen backup gemaakt van /opt/alien/system zoals er wordt geadviseerd. Daar las ik een beetje overheen en na het rsync commando heeft het geen zin meer.

Volgens de maker van de instructies is het ook nog niet mogelijk om een toestel te flashen omdat Jolla nog geen images aan consumenten uitgeeft.

Hopen dat er niks kapot gaat dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het hopen.
Waar ik ook nog steeds op zit te wachten is een update met daarin de OTH fix.
Stiekum had ik die al eerder verwacht, zeker aangezien er de eerste weken lekker flink wat updates uitkwamen.

En nu blijft een beetje stil.

Ook onze enige whatsapp client mitakuuluu ligt stil...
Project closed until new contacts sync api and WAUTH-2 not resolved.

Al verwacht ik dat het niet alleen invloed heeft op Mitakuuluu, maar ook op andere 3th party clients.
---- update

Inderdaad, geen 1 3th party Whatsapp variant werkt meer met contact sync.

Lastig dit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Zijn er mensen met een FRITZ!Box ?
Ik las dat ik via een app (FRITZ!App Fon) kon bellen via WLAN gebruikmakend van je vaste nummer.
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZApps.html

Aldus geïnstalleerd en ook meteen maar FRITZ!App WLAN Lab. WLAN wordt gezien door beide apps en ik krijg zelfs on app 'Fon' de afgelopen telgesprekken te zien.
Enkel kan in in settings waar vreemd genoeg WLAN niet te zien is wel 192.168.178.1 ingeven, dat staat er dan even maar als ik op 'connect' klik is weg :(
Ook met SSID 'Warrig' naam lukt het niet.

Het zou moeten kunnen want na de laatste update zouden de Android apps de telfuncties moeten kunnen gebruiken (voor zover van toepassing).
Iemand een idee ?

Update:
Na een herstart van m'n Jolla kon ik het ww ingeven en werkt bellen via 'Fon' wel ! Herstarten... tsja, dat ben ik niet gewend >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Cinq-Marquis op 20-01-2014 19:33 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ook een Jolla besteld. Maar nu merk ik dat wazapp op mijn N9 niet meer werkt. Heeft dat met die sync api and WAUTH-2 te maken. En werkt WhatsApp op de Jolla ook niet meer?

Krijg op mijn N9 met wazapp nu de melding "failed reason: old version" als ik opnieuw wil registreren. En kan hier op internet niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mn Jolla werkt deze nog steeds goed.

Alleen het syncen van contacten lukt niet meer.
Maar daar stoor ik me niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:21:
Heb net ook een Jolla besteld. Maar nu merk ik dat wazapp op mijn N9 niet meer werkt. Heeft dat met die sync api and WAUTH-2 te maken. En werkt WhatsApp op de Jolla ook niet meer?

Krijg op mijn N9 met wazapp nu de melding "failed reason: old version" als ik opnieuw wil registreren. En kan hier op internet niks over vinden.
Klopt heb ik ook ongeveer. Heb hier zowel mijn N9 liggen met Wazapp als mijn Jolla met een Android Whatsapp en ook al de native Sailfish Whatsapp: Mitakuuluu.

Van de Android Whatsapp krijg ik steeds de melding dat ik niet op twee apparaten tegelijkertijd Whatsapp kan hebben draaien, dus die ga ik er maar afgooien en gebruik ik de native Mitakuuluu wel, ook al moet die nog wat gepolijst worden.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitakuuluu is al geupdate die dit probleem verhelpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:02:
Mitakuuluu is al geupdate die dit probleem verhelpt!
Hoe zou dat kunnen werken ? Het is een Android app, die bezwaar maakt om 'n Wazapp op mijn N9. Dus wat zou Mitakuuluu daar aan kunnen doen ?

Overigens vandaag wel al m'n apps geupdate.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:54:
[...]

Hoe zou dat kunnen werken ? Het is een Android app, die bezwaar maakt om 'n Wazapp op mijn N9. Dus wat zou Mitakuuluu daar aan kunnen doen ?

Overigens vandaag wel al m'n apps geupdate.
Sorry misschien had ik duidelijker moeten zijn.
Ik had het over het contact sync issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Laatst online: 12-09 07:11
Mitakuuluu v0.1-21

Fixed contacts sync
Fixed images sorting by date
Fixed message send button position
Added option to save avatars to Gallery
Added notifications when application connects/disconnects
Fixed broadcast message
Fixed images forwarding

Is uit contact sync issue is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarnet versie 0.1.-22 voor duplicate contact issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Na de perikelen met TOH-service die de accu opvrat moet ik zeggen dat de accuduur me nu erg verbaast, in positieve zin. Gisterochtend 8u de Jolla van de lader gehaald. Nu staat de teller op 70%. Uiteraard hangt het van je gebruikspatroon af, maar in mijn geval haalde de N9 3 dagen, waarna het apparaat in energy save stond, maar de jolla haalt 4 dagen met nog ruimte over. Het core OS staat dus iig niet onnodig energie te verkwanselen a la Google.

Stiekem is het toch wel prettig om te weten dat je best een dag door komt als je begint met 30% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Fuzzillogic schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:58:
Na de perikelen met TOH-service die de accu opvrat moet ik zeggen dat de accuduur me nu erg verbaast, in positieve zin. Gisterochtend 8u de Jolla van de lader gehaald. Nu staat de teller op 70%. Uiteraard hangt het van je gebruikspatroon af, maar in mijn geval haalde de N9 3 dagen, waarna het apparaat in energy save stond, maar de jolla haalt 4 dagen met nog ruimte over. Het core OS staat dus iig niet onnodig energie te verkwanselen a la Google.

Stiekem is het toch wel prettig om te weten dat je best een dag door komt als je begint met 30% accu over.
I can second that ;)
N9 verbruikt bij mij ~1% p/uur, max 100 uur (ligt enkel standby).
Jolla is ~0,5% p/uur, bij licht verbruik :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn N9 haal ik het einde van de dag normaal gesproken niet... Ben benieuwd hoe mijn Jolla het gaat doen. De accuduur van mijn N9 vind ik het slechtste punt van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De accuduur valt mij ook zeker mee, ik ben benieuwd wat de optimalisaties nog kunnen gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen met Exchange afspraken die binnenkomen?
Bij mij zijn ze niet te accepteren of uberhaupt aan te maken...
Aardig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
Iemand ook het probleem dat Amazon app store niet meer wil werken?
Elke keer ik probeer in te loggen krijg ik Please enter a valid e-mail and password. Nochtans vroeger ging het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Pytox schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:15:
Iemand ook het probleem dat Amazon app store niet meer wil werken?
Elke keer ik probeer in te loggen krijg ik Please enter a valid e-mail and password. Nochtans vroeger ging het :/
Yep, gebruik het niet meer maar moet nog de Amazon.store app laten staan omdat 1 of 2 apps daaro vandaan zijn gedownload en niet meer werken als je Amazon.store verwijderd :(
Hufters !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:41:
Met mijn N9 haal ik het einde van de dag normaal gesproken niet... Ben benieuwd hoe mijn Jolla het gaat doen. De accuduur van mijn N9 vind ik het slechtste punt van deze telefoon.
Tenzij je de hele dag muziek streamt of anderszins actief het ding gebruikt vermoed ik dan toch eerder dat er iets niet lekker zit. Met PR1.2 was er een issue waar home screen continu 2% CPU aan het snoepen was. Dan was het inderdaad binnen een dag wel op. Ook later heb ik zo nu en dan wel eens services herstart omdat ze meer dan normaal cpu aan het gebruiken waren. Zoals gezegd was 3 dagen geen probleem.

M'n Jolla staat nu op 54%. 's Nachts zet ik em wel in flight mode. Geen zin om wakker te worden omdat linked-in me net een mail stuurt om 3 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Fuzzillogic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:11:
[...]
M'n Jolla staat nu op 54%. 's Nachts zet ik em wel in flight mode. Geen zin om wakker te worden omdat linked-in me net een mail stuurt om 3 uur...
Waarom niet gewoon 'Silence sounds' vanuit pull-down menu ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Cinq-Marquis schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Waarom niet gewoon 'Silence sounds' vanuit pull-down menu ?
Dan hoor ik de telefoon niet :+) Ik heb mobiel doorgeschakeld naar vast. Daar word ik wel wakker van, maar zonder het schrikeffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Fuzzillogic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:30:
[...]

Dan hoor ik de telefoon niet :+) Ik heb mobiel doorgeschakeld naar vast. Daar word ik wel wakker van, maar zonder het schrikeffect.
Grappenmakert, alsof je met "Silence sounds" op je Jolla, de doorsgeschakelde tel niet zou horen ?
Leg uit, hoe werkt dat dan ?
Of bedoel je dat je wel wakker wil worden snachts, maar dan een beetje traag... ?

[ Voor 9% gewijzigd door Cinq-Marquis op 23-01-2014 19:16 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Cinq-Marquis schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:42:
[...]

Grappenmakert, alsof je met "Silence sounds" op je Jolla, de doorsgeschakelde tel niet zou horen ?
Leg uit, hoe werkt dat dan ?
Of bedoel je dat je wel wakker wil worden snachts, maar dan een beetje traag... ?
[quote]Daar word ik wel wakker van...[quote]
Het staat er toch echt...wordt wakker van... ;)
Alleen niet zwetend met het gevoel alsof er een seriemoordenaar thuis rondloopt denk ik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Nas T schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:25:
[...]

[quote]Daar word ik wel wakker van...[quote]
Het staat er toch echt...wordt wakker van... ;)
Alleen niet zwetend met het gevoel alsof er een seriemoordenaar thuis rondloopt denk ik.
kwestie van ringtone kiezen...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Euh, ik kan dit in V&A zetten maar volgens mij kan ik dan lang op antwoord wachten... :+
Heeft iemand toevallig een Other Half over? Kleur maakt me niet uit, het is om wat mee te klooien en ik kan volgens mij nog geen losse kopen of printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DataGhost schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:45:
Euh, ik kan dit in V&A zetten maar volgens mij kan ik dan lang op antwoord wachten... :+
Heeft iemand toevallig een Other Half over? Kleur maakt me niet uit, het is om wat mee te klooien en ik kan volgens mij nog geen losse kopen of printen.
Ze worden nog niet verkocht via de site geloof ik, zou er ook nog wel een paar willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Bongoarnhem schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Ze worden nog niet verkocht via de site geloof ik, zou er ook nog wel een paar willen.
Ik ook ;)
Mijn oranje TOH, krijgt 'ie niet natuurlijk.
Ik wacht wel op die 'fern green' ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Zeg, heeft iemand van jullie bij wie de limited OH nabezorgd zou worden deze al ontvangen? Heb dik twee weken terug al te horen gekregen dat ie is verzonden maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiempjuuh schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:11:
Zeg, heeft iemand van jullie bij wie de limited OH nabezorgd zou worden deze al ontvangen? Heb dik twee weken terug al te horen gekregen dat ie is verzonden maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen.
Ik had hem 2 dagen na de verstuur bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Hmm... Jolla care maar eens aanschrijven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
tiempjuuh schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:11:
Bij mij duurde het 11 dagen, na bevestiging van verzenden...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor nu mijn Jolla aan de kant gelegd...
Helaas is het nog niet goed werkbaar als dagelijkse werk telefoon.

De Agenda en het accepteren van afspraken werkt gewoon niet.
Dus momenteel gebruik ik de BB Q10.

Wel blijf ik Jolla volgen en gaat me toestel niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi verhaal van iemand die zijn kapotte Jolla naar een DNA shop bracht, hij kreeg hem terug met nieuwe firmware namelijk 1.0.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik krijg van de week ook de Jolla binnen, en ga em een week goed uittesten om te kijken of dit een vervanger is voor mijn BB Z10.
Ik ben behoorlijk verknocht geraakt aan BlackBery BB10 OS, terwijl dit juist mijn tussenpose zou zijn tijdens het wachten op Jolla na de N9 van de hand te hebben gedaan.

BB10 heeft veel overeenkomsten met Harmattan en veel dingen nog beter uitgevoerd, met name de HUB en multitasking en een uitmuntend virtueel toetsenbord.

Nu lees ik van o.a. In-Game dat je de Jolla opzij legt voor BB10 met name omdat het nog niet volledig functioneel is voor (jou) dagelijks gebruik.

Alvast wat vragen voordat ik zelf teveel op onderzoek uit moet:
- Zit er een limiet op het aantal exchange accounts die je kunt toevoegen?
- Tot hoever terug (datum) kun je je emails ophalen?
- Wordt Caldav/Cardav ondersteund
- Wat voor onafgeronde zaken zitten er in mail en agenda die eigenlijk wel essentieel zijn?
- Zijn social media (o.a. Linked-in en Twitter) contacten samen te voegen?
- Is de NFC bug al gefixed met update 2.5 of dien je zelf die fix uit te voeren in de terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere exchange accounts durf ik niet te zeggen.
Maar ik miste daar een aantal zaken als afspraken accepteren en de global adreslijst is niet benaderbaar.

Push mail werkt niet zo snel als bij BB10

Caldav word nog niet ondersteund, zijn ze wel mee bezig.

Twitter contacten kun je niet syncen of überhaupt importeren, hetzelfde geld voor Linkedin.
Het samenvoegen van contacten kan dus ook niet, omdat je deze niet importeerd.

NFC durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@intricate @In-game

-Volgens mij kan je meerdere exchange accounts toevoegen (Werkt niet meer icm Google).

-Je kan onderop, steeds verder emails importeren, denk totdat je SSD vol zit ;)

-Caldav/Cardav wordt nog niet ondersteund (ik lees dat er veranderingen in 1.0.3.3 zitten -Caldav).

-Mail is wat mij betreft OK, maar agenda (Google in mijn geval) werkt maar één kant op, van Google cloud naar Jolla

-Twitter contacten samenvoegen ? Kan dat dan ? Linked-in heeft geen app voor zover ik weet, dat loopt gewoon via browser.
Facebook contacten werden wel automatisch in contacten geplaatst, maar samenvoegen moet je handmatig doen. Voor contacten kan je .cvf file(s) downloaden, zo heb ik ze gewoon via PC van N9 naar Jolla gezet.

-NFC bug is nog niet gefixed in 1.0.2.5 wellicht in 1.0.3.3 volgende week/eind deze week.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Het gaat niet zozeer om Twitter contacten.onderling samen te voegen, maar wel de gegevens van LinkedIn en Twitter met contacten uit je standaard adresboek (telefoonboek).
Handmatig samenvoegen.is dan ook goed als ik de cvf file importeer, dus dat komt wel goed dan.

Bij de email geschiedenis kom ik op de volgende vraag, hoe zoek je in je mails? Worden alleen de mails die je geïmporteerd hebt dan bekeken, of is er ook de optie verder te zoeken?
En hoe zit het met folders in je mail accounts, zijn die te synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ben wel nieuwsgierig hoe je je Twitter en/of Linkedin contacten download naar PC of mobiel, nog nooit van gehoord, alhoewel dat op zich niet alles zegt.

Je kan alle contacten via .cvf importeren, ik heb ze gewoon allemaal los gedaan, sommige mensen adviseren er eerst één .cvf file van te maken.

Ik heb Gmail en de mail app geeft enkel aan: 'new mail', 'update', 'select emails', 'sort by: time'.
Wel zie ik alle Gmail mappen in 'Folders'.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het BB10 OS heb je een linkedin app die de connecties daar als contact toevoegd.
En dan kun je bijvoorbeeld je contact aan het linkedin contact hangen.
Zo heeft een contact het telefoonnummer, facebook link, linkedin link, twitter link etc.

Werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Mitäkuuluu gebruikers, nu een autostart app via Openrepos.net.

Mitäkuuluu autostart.

EDIT:
Ik krijg wel eens de "No network coverage" als ik iemand te snel bel na het ophangen van iemand anders, of als ik iemand anders niet te pakken krijg en het gesprek weg druk.

Tevens heb ik vaak als ik opneem en direct begin te praten dat mensen mij bijvoorbeeld niet hallo horen zeggen. Ik heb er een vraag over gesteld op Together maar weinig tot geen reacties.

Zijn er hier misschien mensen die deze problemen wel eens ervaren of moet ik gewoon wat meer rust en geduld brengen in mijn gebruik van de Jolla?

[ Voor 61% gewijzigd door Bongoarnhem op 29-01-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Hij is binnen, maar loop al tegen problemen aan, ik kan developer mode niet activeren.
Wanneer ik het selecteer en de voorwaarden acceptewr, loopt de laadbalk wel volledig, maar komt daarna gewoon weer terug in het developer Mode menu zonder dat er iets gebeurt is.

Reset ook al uitgevoerd, maar geen succes.

Aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ik hoor dat downloaden van de Jolla store de laatste paar dagen stroef verloopt, of helemaal niet gaat.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51
intricate schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:52:
Hij is binnen, maar loop al tegen problemen aan, ik kan developer mode niet activeren.
Wanneer ik het selecteer en de voorwaarden acceptewr, loopt de laadbalk wel volledig, maar komt daarna gewoon weer terug in het developer Mode menu zonder dat er iets gebeurt is.

Aanraders?
Reboot proberen ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:52:

Aanraders?
Dit had ik ook maar na de software update werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Idd, na de update wel gelukt.

- Ontzettend mooie vormgeving!
- Mooie bouw kwaliteit.
- Ambiances mooie toevoeging aan je sfeer.
- Swipe down to close, moet op alle OS-en ingebouwd worden.

Alvast een te verbeteren punten lijst:

- Simkaart eruit halen is lastig

- Had persoonlijk toch liever gezien dat meldingen en mails etc. in een linker scherm net als op de N9. Vond ik overzichtelijker en makkelijker benaderbaar.

- Mail systeem kan maar tot 30 dagen terug mails ophalen ook al gebruik je de optie onderaan om meerdere mails op te halen. Dit gaat hoop ik veranderen in de toekomst, want ik kan hier weinig mee voor werk.

- Vind het echt ruk dat android apps in 1 frame worden samengebundeld, en niet in losse tiles.
Van veel apps ben je afhankelijk van android (nog). BB10 heeft het toch wel een stuk beter voor elkaar, door ook android apps in individuele active frames te laten draaien.

- Laagste stand screen brightness mag van mij nog wel lager.

- Unlock to multitask scherm optie (nog) niet aanwezig. Je komt met double tap, of power knop altijd op het lockscreen terecht. Wil ik niet. Ik wil direct op het multitask scherm terecht kunnen komen.

- Ook als je bezig bent in een app en je sluit het scherm af, dan kom je na het unlocken op je multitask scherm terecht, en niet de app waarin je bezig was (vind ik irritant).

- Raar dat je in de agenda naar beneden moet pullen om de dagen van de week zichtbaar te krijgen, waarom niet gewoon standaard zichtbaar?

- Folders please :)

- Wifi connectie erg onstabiel qua verbinding

Het zou een mogelijke vervanger kunnen worden van mijn Z10, maar heb sterk mijn twijfels op dit moment, wellicht in de toekomst.

Ik hoop dat de App store zich in een rap tempo uitbreidt, want draai liever native dan android.
Ook is de integratie tot delen met de cloud, social media en mail op BB10 zoveel beter en super efficient dat ik nog geen OS ben tegen gekomen die hieraan kan tippen (iOS,Android, WP8 of Sailfish).

Ik ga em in ieder geval nog een paar dagen uittesten, met name de accuduur tov van de Z10, want die vind ik gewoon ruk, haal doorgaans nauwelijks een dag met de Z10.

[ Voor 3% gewijzigd door intricate op 29-01-2014 23:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste