• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Nas T schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:50:
Over het batterij-verbruik wil ik het volgende kwijt:
Ik ben nu bij mijn 3e smartphone:
Nokia N95 8GB, N900, Samsung Galaxy S3.

Bij alledrie de smartphones gaat de accu ongeveer een dag tot 2 dagen mee, bij de SGS3 iets langer vanwege een relatief grote accu. Ik laad altijd 's nachts op, als de smartphone op het nachtkastje gelegd wordt. Zolang de telefoon met normaal gebruik een dag doorkomt, is het prima. Dat een net nieuw uitgebrachte smartphone nog wat te winnen heeft qua verbruik, is normaal.

Kortom: je kunt klagen wat je wilt, in de laatste 5 jaar is er weinig tot niks veranderd qua energieverbruik en smartphones. Wat ik hier zie komt in de lijn der verwachtingen.
Als je problemen hebt met het verbruik: Hier kun je je verbruik registreren, hier kun je eventueel een nieuw topic aanmaken.
Het was geen klacht, meer een observatie. Dit is nou eenmaal een topic waarin we ervaringen delen. Ik weet wat ik heb gekocht en ik wist dat het nog niet af zou zijn. Ik heb in ieder geval een back-up toestel nodig om de dag door te komen. Daar hou ik rekening mee. handig hoor duo sim! :) )

Ik probeer het wel een beetje bij te houden, zodat ik het op jollatides kan registreren.

• acizane80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-03-2024
Nienix schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:05:
Voor whatsapp heb ik in de yandex store whatsapp 2date gedownload.
daarna via whatsapp 2date geinstalleerd :-).
thanks dat heeft gewerkt voor mij.
Ik heb geprobeerd via de Yandex store Aptoide te installeren en via Aptoide de rest. Maar dat gaat niet, hij download enkel de apk maar wilt niet installeren. Hoe kan ik dat doen?
Ik zie dat als er nu een Jolla besteld wordt je in totaal €399,- moet afrekenen inc verzending en btw. Toch apart dat de vroege pre-orders in totaal 413 oid moesten en de afwachtend 400,-

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:36:
Ik zie dat als er nu een Jolla besteld wordt je in totaal €399,- moet afrekenen inc verzending en btw. Toch apart dat de vroege pre-orders in totaal 413 oid moesten en de afwachtend 400,-
Ja dat is niet netjes.
Vind het toch al niet erg netjes gaan hoe wij pre-order mensen zijn behandeld.
Maar goed...

Ze zijn een startende onderneming... ;)

---

update toch hetzelfde

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 13:45 ]

• acizane80
Bongoarnhem schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:36:
Ik heb het juist nagekeken en je moet nog steeds 15€ transport betalen en verzending begint binnen 3-4 weken. Binnen Finland moet je geen transport betalen, en als je als land Belgie selecteerd komt er 15€ bij.
acizane80 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:42:
[...]

Ik heb het juist nagekeken en je moet nog steeds 15€ transport betalen en verzending begint binnen 3-4 weken. Binnen Finland moet je geen transport betalen, en als je als land Belgie selecteerd komt er 15€ bij.
Aah kijk, dan ben ik diegene die niet goed gekeken heeft en valse beschuldigingen uit, sorry.

• acizane80
is er geen mogelijkheid om android apk's te side loaden, beetje zoals onbekende bronnen bij Android.
de apk bestand downloaden en klikken voor installatie?
Kan iemand ook een goede forum post aanraden dan hoef ik jullie hier niet mee telkens lastig te vallen.

Verwijderd

Ja hoor Apk's kun je gewoon downloaden en uitvoeren.
Heb ik toen ook gedaan met die van whatsapp.

• acizane80
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:27:
Ja hoor Apk's kun je gewoon downloaden en uitvoeren.
Heb ik toen ook gedaan met die van whatsapp.
Mij lukt het niet, Ik heb apps gedownload maar kan ze niet installeren. Moet ik iets speciaals doen vooraleer ik kan installeren?
Ik heb nu juist een reset gedaan. En nu kan ik wel de update installeren, hiervoor kreeg ik de melding dat ik up to date was.

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Eerst even andriod suport installeren uit de jolla store.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:41:
[...]

Ja dat is niet netjes.
Vind het toch al niet erg netjes gaan hoe wij pre-order mensen zijn behandeld.
Maar goed...

Ze zijn een startende onderneming... ;)

---

update toch hetzelfde
No offense, maar daar heeft Jolla geluk mee dat ze klanten hebben die niet kritisch en direct reageren.

Zeker een opstartend bedrijf moet vanaf het begin kwaliteit leveren en 200% geven om klanten te binden, dan pas bouw je krediet op. Ik vind het eerder schandalig hoe ze met hun pre-order fanbase omgaan. Ik heb mijn pre-order nog steeds niet afgerond juist omdat ze in het algemeen niet de klanten hebben geïnformeerd over de paypal betaal issue.
Ik lees van meerdere mensen dat zij ook niet over willen gaan op een creditcard aanvraag om een bestelling te kunnen afronden.

Het gaat mij om de principiële kwestie dat ze de klant niet geïnformeerd hebben op een manier zoals het hoort.
Paypal is slechts een metafoor hiervoor.

Jolla kan er verder weinig aan doen weet ik en is afwachten, maar ik blijf bij mijn standpunt en heb het hun ook laten weten.

Ook hebben ze te kennen gegeven via mail dat ze zoeken naar een alternatief om mijn betaling af te ronden, en dat is alweer 2 weken terug dat ik iets van hun gehoord heb.

Ik wacht wel tot het hier verkrijgbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door intricate op 19-12-2013 18:37 ]

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Soms crasht de amazon appstore bij mij, weet niet wrm.
Moet het soms opnieuw herinstalleren en dan werkt het terug voor een tijdje.

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

:( Mijn eerste bericht in reactie op tweakers forums is helaas een frustrerende over het Jolla toestel wat ik sinds maandag in mijn bezit heb. Wat ik eigenlijk heel erg jammer vind.

Ik zit met het probleem dat ik niet kan inloggen op de Jolla store. Ook updaten en activeren van developer mode lukt niet. Ik zit hierdoor met een behoorlijk nutteloos apparaat. Heb gisteren een e-mail gestuurd naar Jolla, maar heb nog niks vernomen.

Heeft iemand een idee over hoe ik wellicht verder kan komen voordat ik het apparaat uit het raam gooi... :(

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
yec schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:08:
:( Mijn eerste bericht in reactie op tweakers forums is helaas een frustrerende over het Jolla toestel wat ik sinds maandag in mijn bezit heb. Wat ik eigenlijk heel erg jammer vind.

Ik zit met het probleem dat ik niet kan inloggen op de Jolla store. Ook updaten en activeren van developer mode lukt niet. Ik zit hierdoor met een behoorlijk nutteloos apparaat. Heb gisteren een e-mail gestuurd naar Jolla, maar heb nog niks vernomen.

Heeft iemand een idee over hoe ik wellicht verder kan komen voordat ik het apparaat uit het raam gooi... :(
Sorry, standaard antwoord:
Telefoon uit, batterij los, minuut wachten, batterij terug, telefoon aan en opnieuw proberen?

Heb je dit probleem misschien?

vrede in rust

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

:*) Ik zit letterlijk op mijn knietjes jou te bedanken Nas T voor de link

Ben weer helemaal blij! Blijkbaar was er al een account gekoppeld aan mijn e-mail adres. Waardoor het aanmaken van een nieuwe account met zelfde e-mail fout ging...

Soms zijn oplossingen simpeler dan het probleem

• acizane80
ik probeer google play store te installeren maar ik zit met een paar problemen.
volgens onderstaande instructies zou het moeten functioneren.

Enable Jolla Developer Mode and allow SSH-connection.
Download http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip and extract it.
Plug your Jolla with USB to computer in normal mode.
Copy system-folder from your extract files to Jolla.
Open SSH-connection to your phone and login.
Write “devel-su” and press enter. After that, write your password.
Write command: rsync -av –ignore-existing /home/nemo/system /opt/alien
Reboot phone
Install Google Play services to Jolla
Install Google Play Store to Jolla
Start Play Store and do updates.

Maar ik zit met een probleem op rsync -av –ignore-existing /home/nemo/system /opt/alien.
Als ik deze command invoer via de ssh client krijg ik de melding no such file or directory.
Is dit geen root folder die standaar aanwezig is? Wat doe ik fout, ik zie het niet?
Bij de stappen install google play services en store, is het de bedoeling om de apk te installeren?
Ik kan geen apk vinden met die namen in die download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undisclosed
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 08:27
De apk's zijn hier te vinden (bij punt 9 en 10).

Ik heb gisteren ook tot tweemaal toe geprobeerd de Play Store te installeren. De eerste keer, via SSL, leek alles goed te gaan; rsync gaf geem foutmeldingen, maar de Play Store bleef direct na het opstarten crashen. Vervolgens heb ik, op een vers gereset toestel, nogmaals de zip gedownload en uitgepakt, ditmaal via de terminal op het toestel. Rsync gaf daarna inderdaad de melding '/home/nemo/system' no such file or directory of iets dergelijks. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.

Wellicht heb je iets aan deze thread?

Mocht je de Play Store aan de praat krijgen, dan hoor ik graag hoe het gelukt is.

Iets anders: rammelen de volumeknopjes bij jullie ook een beetje?

[ Voor 5% gewijzigd door undisclosed op 20-12-2013 10:38 . Reden: link niet goed gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
undisclosed schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:37:
De apk's zijn hier te vinden (bij punt 9 en 10).

Ik heb gisteren ook tot tweemaal toe geprobeerd de Play Store te installeren. De eerste keer, via SSL, leek alles goed te gaan; rsync gaf geem foutmeldingen, maar de Play Store bleef direct na het opstarten crashen. Vervolgens heb ik, op een vers gereset toestel, nogmaals de zip gedownload en uitgepakt, ditmaal via de terminal op het toestel. Rsync gaf daarna inderdaad de melding '/home/nemo/system' no such file or directory of iets dergelijks. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.

Wellicht heb je iets aan deze thread?

Mocht je de Play Store aan de praat krijgen, dan hoor ik graag hoe het gelukt is.

Iets anders: rammelen de volumeknopjes bij jullie ook een beetje?
Bij mij rammelen de volume toetsen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undisclosed
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 08:27
Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was.... Gedeelde smart is halve smart, maar die speling doet toch afbreuk aan het solide gevoel van de rest van het toestel.

Edit: voor hen die het nog niet gezien hebben, hier een handleiding om de mapsaplicatie kilometers in plaats van miles weer te laten geven. Daar had overigens gewoon een knopje voor gemaakt moeten worden gemaakt vind ik, zeker aangezien de telefoon slechts een heel beperkt aantal talen ondersteunt.

[ Voor 54% gewijzigd door undisclosed op 20-12-2013 16:07 . Reden: toevoeging link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
undisclosed schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:02:
Daar had overigens gewoon een knopje voor gemaakt moeten worden gemaakt vind ik, zeker aangezien de telefoon slechts een heel beperkt aantal talen ondersteunt.
Heb je dat gemeld?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Jammer dat zzzommigen hier vinden dat Jolla niet netjes met de pre-order mensen is omgegaan.
I beg to differ...

1. Wij (pre-order piepeltjes) hebben een T-shirt gekregen (los € 20).
2. Wij hebben Jolla financieel (een beetje) gesteund, maar belangrijker als signaal, dat er vraag is.
3. Wij krijgen een speciale TOH, wie weet ooit een (kostbaar ?) collectors item ;)
Oranje nog wel onze nationale trotskleur.
4. Wij hadden wel degelijk voorrang bij de uitlevering. OK er ging wat mis en dat heeft men met 'n mea culpa goed gemaakt.

Ik denk dat een toestel zoals dat van Jolla met Sailfish niet voor iedereen* is. De massa heeft andere verwachtingen die men snel omzet in 'eisen', koop lekker een Android of iPhony dan !

*net als de voorganger N9 of de N900 daarvoor.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:44:
.

Ik denk dat een toestel zoals dat van Jolla met Sailfish niet voor iedereen* is. De massa heeft andere verwachtingen die men snel omzet in 'eisen', koop lekker een Android of iPhony dan !

*net als de voorganger N9 of de N900 daarvoor.
Dat is geldt voor ieder OS, vandaar dat er voor ieder wat wils is.
Maar je doel als bedrijf is om zo veel mogelijk klanten te vergaren, toch?

Lijkt mij stug dat Jolla niche wil blijven en alleen sailfish wil devellopen om vervolgens alleen maar als dual boot OS te gaan draaien.
Klanten hebben nu eenmaal eisen en veel ervan zijn al gestandaardiseerd in het verwachtingspatroon van de consument.

De opmerking dat je dan maar voor Android of iOS moet gaan vind ik een misplaatste opmerking. De potentie is er om die platformen op alle vlakken bij te benen en zelfs beter in te zijn, en is dus niet voor specifieke gebruikers, maar voor iedereen.

De N9 had heel groot kunnen worden als het door was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb me nog niet enorm erin verdiept (zie dit toestel wel als enige opvolger van mijn N9). Maar is dit toestel, of in ieder geval het OS, niet nog beta? En in die zin gericht op developers en early adapters? Het allereerste Android toestel van HTC/Google was dat bv ook en ook helemaal niet bedoeld om meteen iedere "normale" consument mee aan te trekken. Ik denk dat je wat dat betreft nog een paar maanden moet wachten totdat het OS wat volwassener is, en er wellicht zelfs een tweede toestel is. En dan zal Jolla de andere dingen ook wel beter op orde hebben. En dat dit meer een developers toestel is verklaard waarschijnlijk ook waarom een KPN met Jolla heeft gesproken en ze het toch niet verkopen. De telefoon markt is daarvoor te groot, om een "half af" toestel van een totaal onbekende fabrikant te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dinsdagmiddag van paid naar picking.
Donderdag(eigenlijk vrijdag) om 00:10 een e-mail met tracking nummer.
Vrijdag om 13:00 bezorgt!

Eindelijk het toestel in mijn handen, de bediening is idd even wennen maar dat was bij de N9 eerder ook.
Ik zie nog niet alle logica maar dat komt vanzelf.

Ik vind helaas wel dat het toestel "plastic" aanvoelt, het oppervlak is ook wat glad waardoor ik op zoek ga naar een hoesje om wat meer grip te hebben als ik met 1 hand werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
RobertMe schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:19:
Maar is dit toestel, of in ieder geval het OS, niet nog beta? En in die zin gericht op developers en early adapters? Het allereerste Android toestel van HTC/Google was dat bv ook en ook helemaal niet bedoeld om meteen iedere "normale" consument mee aan te trekken. Ik denk dat je wat dat betreft nog een paar maanden moet wachten totdat het OS wat volwassener is, en er wellicht zelfs een tweede toestel is. En dan zal Jolla de andere dingen ook wel beter op orde hebben. En dat dit meer een developers toestel is verklaard waarschijnlijk ook waarom een KPN met Jolla heeft gesproken en ze het toch niet verkopen. De telefoon markt is daarvoor te groot, om een "half af" toestel van een totaal onbekende fabrikant te verkopen.
Dat KPN verhaal heeft denk ik een andere grondslag. Jolla is niet gemaakt om naar inzicht van telecomproviders aangepast te gaan worden. Die willen namelijk de consumenten meer laten betalen (want ze hebben ook zoveel last van financiële problemen ;) ). Jolla heeft er geen belang bij naar KPN te luisteren, want dan worden ze "evil".

Is het een developers-toestel? Ook. Er zitten zaken in die nog beta zijn, maar wat is beta? Android is ook nog steeds in ontwikkeling. Ik heb nergens serieuze geluiden gehoord dat het OS instabiel is (vastlopers of iets dergelijks). En: het is een afstammeling van MeeGo/Maemo 5/4/3/2/1, het is uiteindelijk begonnen in 2005. Android: in 2008. Beta? Misschien.

Het OS is goed en wordt nog beter. Er zal nog wat functionaliteit moeten komen en er moeten meer apps komen. Het is niet zo dat je nu moet wachten om voor Sailfish te gaan omdat het niet af is. Updates krijg jij ook. Bij een auto is dat wel een legitieme keuze: wachten op de facelift waarin de kinderziektes uit zijn.
Dan zit je met je model uit de eerste serie, maar bij Sailfish krijg je de updates. Dus: kopen :p

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
En toch denk ik dat ik voor komende dagen, als ik veel van huis ben, m'n sim-kaart weer even in de N9 duw en die gebruik. Ik twijfel er niet aan dat het goed gaat komen, maar voor nu vind ik het voor prime time nog niet klaar. Het core OS mag best label "beta" hebben, maar ik vind het qua apps en features nog behoorlijk "alpha". Het OOTB-feature-pakket van de N9 wordt bij lange na niet gehaald, daar ging ik toch wel van uit eigenlijk.

Android-support is opmerkelijk goed, maar vanwege de *&!@$$%-acties van google is de UX ervan ook beperkt; je bent bijna verplicht om de play store erin te hacken (iets wat Jolla niets kan doen, vanwege die *&!@$$%-acties van google), omdat heel veel aanbieders hun apps alleen aanbieden via die store en je dus niet zomaar losse apk's kunt downloaden.

De accu-duur is echt beneden peil. Ik las dat de komende patch-update daar wel wat aan verbetert, maar dat ik het toestel bij mijn gebruik nog geen dag zonder lader kan laten is voor mij een show-stopper voor een telefoon. Ik kan er dan niet op vertrouwen dat het apparaat beschikbaar is als ik het eens echt nodig heb. Ter vergelijk: de N9 doet het nu nog 3 dagen op één lading, waarbij ik 's nachts wel de radio's uitzet.

Al met al: het komt goed, maar goed is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De batterij duur is echt beneden peil zoals Fuzzilogic zegt. Op Twitter las ik dat iemand een bug heeft gevonden in de NFC(software) chip die veel stroom zou vreten. Hopelijk komen ze snel met een update.

Ik ben tegen het probleem aangelopen dat in de mail applicatie je geen aantallen tegelijk als gelezen kunt zetten, hinderlijk als je je mailbox voor het eerst instelt, ik moest nu 115 mailtjes 1 voor 1 gaan aanklikken zodat ze als gelezen bleven staan.

Vind het daarnaast jammer dat er niet een N9 achtig feedscherm is, vond dat echt super werken, mogelijk komt dat later nog.

[ Voor 84% gewijzigd door Bongoarnhem op 22-12-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
dat feedscherm is er wel, maar werkt nog niet met facebook.
Met twitter werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het is niet zozeer een feedscherm, maar notificatiescherm. Of het ooit de functionaliteit gaat bieden van het feedscherm van de N9, waarin ook agenda en atom/rss-feeds geaggregeerd werden valt nog te bezien. Ik mis het wel. De cover tile van agenda is nu te beperkt als vervanging.

Wel opvallend hoeveel aanhang advertentiebedrijven als facebook en google nog onder de Jolla-users hebben. Jammer, want dan gaat daar meer ontwikkelingscapaciteit heen dan mij lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twitter was ook niet aan te melden, sprong van het inlogscherm terug naar het account scherm.
Bleek dat de tijd niet goed stond, een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 09:38
De triestige batterijduur blijkt te liggen aan een bug m.b.t. de NFC controller: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=92130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Ik ga het even testen.
op dat forum lijkt het goed te werken.
typ :
systemctl stop tohd.service
in als root
De nfc gaat dan uit tot de volgende reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
systemctl stop tohd.service Ook maar even gedaan.

Iets anders is een test die we met een aantal N95 gebruikers deden op het Nokia forum...
Je mobiel zoveel mogelijk aan een draadje hangen, de meeste mensen konden bevestigen dat de batterij langer meeging na verloop van tijd !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Cinq-Marquis schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:13:

Iets anders is een test die we met een aantal N95 gebruikers deden op het Nokia forum...
Je mobiel zoveel mogelijk aan een draadje hangen, de meeste mensen konden bevestigen dat de batterij langer meeging na verloop van tijd !
Om even hierop in te haken: dit heeft te maken met de li-ion techniek. Onderzoeken hebben uitgewezen dat het beste voor de accu is om zo vaak mogelijk op te laden, gevolgd door elke dag opladen (verschil van 5% op de uiteindelijke accuduur t.o.v. zo vaak mogelijk?) en vol/leeg laden (verschil van 20%?).
De genoemde getallen zijn schattingen, ik weet ze niet precies, maar het is in die orde van grootte.

[ Voor 6% gewijzigd door Nas T op 23-12-2013 19:15 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat vandaag in de auto en plugde mn N9 headset in, die werkte niet goed.
Vervolgens heb ik de connector iets erin/eruit geschoven, toen werkte het met een zoem.

Zijn er mensen die wel een goed werkende headset gebruiken(bekabelde) en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
ik vind het wel dom dat er geen link naar camera is in de bovenste menu van gallery :P
zou wel handig zijn nog daar :)

heb wat games van humble bundles geinstalleerd en al bijna helemaal vol, best een sd card insteken voor meer ruimte :)

meeste games welken wel perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door Pytox op 23-12-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had al een 32gb kaart aangeschaft, als ik deze plaats krijg ik echter nergens te zien dat er een kaart aanwezig is. Ik zou bijvoorbeeld mijn Spotify database op de kaart willen plaatsen, ik krijg echter nergens de keuze. Hopend dat dat met native apps gaat verdwijnen, gelukkig komt Cutespotify eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
Sinds gister heb ik mijn Jolla, OS is ff wennen maar dat is zo gebeurd.
Menu is echt simpel en heel makkelijk geen poes pas net als bij Meego :)
Hebben jullie je other half gelijke erbij gekregen? De mijne word na verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinq-Marquis schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:13:

Het lijkt bij mij goed te helpen, sinds vanochtend 0615 telefoon uit de lader en met normaal gebruik, internet, Whatsapp en smsen nu op 83%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
systemctl stop tohd.service

Werk nog steeds goed.
Nu na, 23 uur sta ik op 81%, licht gebruik & 8 uur zzzlapen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
28 uur op 78% ;)
32 uur op 77%
36 uur op 72%
45 uur op 63% (tot hier licht gebruik & 2 x zzzlapen)
54 uur op 25% (na zwaar gebruik)

[ Voor 104% gewijzigd door Cinq-Marquis op 26-12-2013 01:44 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Mooi dat het een software bug is geweest, dat moet op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt document bij jullie, doet bij mij helemaal niks, ook niet na opnieuw installeren.

Handige site trouwens, together.jolla.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Ik moet toegeven dat voor een beta software het os nooit vastloopt, wat ik raar vind is dat sommige apps op sommige toestellen goed en op anderen niet of bijna niet werken.
Zou het geen externe factor zijn die dit beïnvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Bongoarnhem schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:37:
Werkt document bij jullie, doet bij mij helemaal niks, ook niet na opnieuw installeren.

Handige site trouwens, together.jolla.com.
Werkt prima, op dag 1 heb ik via PC een aantal verschillende documenten in de map 'documenten' gezet, zoals een .ods .doc .xls .pdf .odt en die allemaal even geopend ter controle.

Maar wat werkt er niet ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Laatst online: 12-09 07:11
https://together.jolla.com werkt nu hier kan je bug's en nieuwe features melden en aanvragen.
Ook kan je hier gewoon vragen stellen
Ik had net een bug gemeld http://tinyurl.com/moujymu binnen 10 min had een admin er op gereageerd
dat had ik erg niet verwacht op eerste kerstdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Voor geïnteresseerden: er staat een Jolla te koop onder Vraag en Aanbod.

Edit:nee, het is niet die van mij. :-)

[ Voor 22% gewijzigd door joi-c op 25-12-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Coderus is bezig met een WhatsApp client voor Sailfish. Zie sailfish-devel mailinglijst voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
€20 korting op de Jolla?
Type bij het aanschaffen "BETA20" bij de couponcode.
Meer info hier.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Moet zeggen batterij gaat snel leeg, in de ochtend opgeladen tot 100% in de avond had ik maar 48% over.
En heb tel helemaal niet gebruikt, was gewoon idle!
Hoop dat ze snel met een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Jay47 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:16:
Moet zeggen batterij gaat snel leeg, in de ochtend opgeladen tot 100% in de avond had ik maar 48% over.
Heb je dat hier gelogd?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Jay47 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:16:
Hoop dat ze snel met een update komen.
Ik gebruik de Jolla zonder Developer Mode (durf ik niet in te rommelen), dus ik heb de NFC chip op de Other Half afgeplakt (ambience is toch al geïnstalleerd) met een 3-dubbel laagje aluminiumfolie. Het is echt een wereld van verschil. Nauwelijks verbruik gedurende de nacht. Dat was voor deze hardware hack wel anders.

Edit: Voor het indienen van feature requests of bugs kun je hier terecht: http://together.jolla.com

Edit 2: Software Update 2, 1.0.2.5 is beschikbaar voor downloaden

[ Voor 18% gewijzigd door joi-c op 27-12-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Nu ik de overstap van de N9 naar de Jolla heb gemaakt ga ik die laatste toch steeds meer waarderen. Het stoppen van de tohd zorgt voor een redelijke accuduur en de Swipe interface werkt nog steeds erg prettig. Hoewel ik de mogelijkheid tot mappen in de homeview toch wel mis. Ik hoop dat die later nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de update zorgt ervoor dat niets werkt op mijn net terug gekomen Jolla phone...
Kan niet updaten, geen apps installeren en ook de dev mode kan niet aan omdat die ook wat moet downloaden.

Beetje overbelasting bij Jolla... jammer.

---- update binnen en geinstalleerd.
Store werkt nog niet helemaal.

Net even native Whatsapp variant geinstalleerd: LINK voor mitakuuluu

Als je hem via je Jolla download moet je het volgende doen:
  1. Zorg dat Developer mode aanstaat
  2. Download de rpm via openrepos.net op je tel.
  3. Open de terminal
  4. Type in: devel-su
  5. Type in: cd /home/nemo/Downloads
  6. Type in: pkcon install-local bestandsnaam.rpm
Veel plezier.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Update 1.0.2.5 op frontpage Jollatides:
Ik zie niks over landscape browser. Jammer. Wéér jammer.
Ik zie niet over NFC bug. Jammer.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:01:
Update 1.0.2.5 op frontpage Jollatides:
Ik zie niks over landscape browser. Jammer. Wéér jammer.
Ik zie niet over NFC bug. Jammer.
Ze hebben al laten weten dat de NFC bug bekend is en zijn ze mee bezig.
Dit word nu met de hoogste prio opgepakt.BRON zie bij de comments.

Dat van de browser, tjah jammer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Super die mitakuuluu thanks daar zat ik op te w8en.
Nu nog een goede SIP client die de earpiece ondersteund ipv de luidspreker onderaan en nog een other half met QWERTY en hij is compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emoticon support zit er nog niet in, maar komt eraan :)
CodeRus is lekker bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Heeft iemand, na de update al Google Calendar sync (one way*) voor elkaar gekregen ?
Ik zie nog niets... :(

*Google Calendar naar je Jolla/Sailfish fone.

Edit: Het werkt duurde enkel erg lang. Toch doe ik m'n email update iedere 30 minuten.

[ Voor 22% gewijzigd door Cinq-Marquis op 28-12-2013 09:11 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Heeft iemand issues met the other half?
Krijg sinds vanmorgen ongeveer om de minuut dat the other half niet meer werkt.
gereboot, issue blijft, other half eraf gehaald weer op gezet maar issue blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kan je deze zoals Joi-c hierboven afplakken.
Heb je het probleem ook als Theoterhalf er niet opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Net de native whatsappclient geinstalleerd. Ik was vorige week begonnen met een weer-app, maar iemabd was me voor. Sinds uodate 2 kan ik mijn Google Calendar inzien: fantastisch om te zien hoe alles razendsnel beter wordt. ik gebruik overigens aptoid als Android App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
mitakuuluu werkt, voorlopig chat only zoals ik het zie.
gebaseerd op yappari van scorpius(die op de n900 toch wel een mooie whatsap client had gemaakt).
Het gaat de goede kant op met de jolla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitakuuluu heeft wel bestanden versturen alleen geen emoticons. :)
Kies in het pulldown menu voor Broadcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 05:18:
Kies in het pulldown menu voor Broadcast.
En dan?
PS je kunt ook je eigen post aanpassen in plaats van een nieuwe te posten.

Weet iemand wat formeel de bedoeling is van dit forum?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
IK zit met de problem dat ik de update niet geinstalleerd krijg. IK mag er zoveel op tikken als ik wil hij installeert hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
https://together.jolla.co...-overloaded/#post-id-3855

zo kon ik het updateprobleem oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
acizane80 schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:19:
IK zit met de problem dat ik de update niet geinstalleerd krijg. IK mag er zoveel op tikken als ik wil hij installeert hem niet.
heb phone gereset en dan ging update wel jammer dat alles er af moest :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op zondag 29 december 2013 @ 07:01:
[...]

En dan?
PS je kunt ook je eigen post aanpassen in plaats van een nieuwe te posten.

Weet iemand wat formeel de bedoeling is van dit forum?
Ja dan kun je pics versturen zoals media...
Mijn post was ook geen toevoeging maar een antwoord op maemo die aangeeft dat het alleen nog maar chat lijkt.
Dit is dus niet...

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/16hpumf.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Ik heb geprobeerd om via broadcast foto te versturen maar dat werkt bij mij niet.
Het lukt wel om via je contact waar je mee aan het whatsappen bent media te selecteren.
Maar daar je geen preview krijgt van de foto die je door wil sturen is dit nog nauwelijks werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Wanneer is jolla/sailfish OS officieel van bèta af, ze zaten bij release toch al op 1.0.xxx?

En levert DNA al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maemo schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:55:
Ik heb geprobeerd om via broadcast foto te versturen maar dat werkt bij mij niet.
Het lukt wel om via je contact waar je mee aan het whatsappen bent media te selecteren.
Maar daar je geen preview krijgt van de foto die je door wil sturen is dit nog nauwelijks werkbaar.
Je kunt ook in een bestaande chat het pull down menu gebruiken en dan Send Media.
Bij mij werkt het wel namelijk.

Geen previews is idd niet handig.

En het OS is nog niet uit beta nee... maar wel versie nummer 1.x. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik heb de Jolla nog niet binnen. Momenteel gebruik ik een Lumia 920 met SkyDrive-cloudopslag. Al mijn foto's staan daar in en ik vraag mij af of en hoe SkyDrive werkt op Jolla. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het automatisch uploaden van foto's vanuit een gallery-app enzovoort.

Kan iemand daar misschien iets over zeggen?

[ Voor 20% gewijzigd door Ossebol op 29-12-2013 20:46 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skydrive is nog niet beschikbaar voor de Jolla nee.
Je zult hier op een 3th party app moeten wachten.
Geloof niet dat Jolla dit gaat implementeren.

Al zal dit wel gaan met een Android app.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Jep, bedoel ook de Android-app ;)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal werken.

Je kunt met een Android File manager ook bij je bestanden.
Of wel met een app heb je toegang tot je foto's en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Thanks! Kijk er al naar uit om ermee aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
Heb de Jolla ook besteld als opvolger van m'n N9, nu maar afwachten wanneer hij binnenkomt..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mitakuuluu is weer een paar versies verder!
v0.1-11

Fixed emoji displaying in conversation

v0.1-10

Fix for "<" ">" characters in messages

v0.1-9

Added search in contacts. While searching FastScroll is available
Added text emojify. No emoji keyboard for input emoji yet.
Added forward message to group option
Added option to show keyboard on opening conversation or not
Added option to accept messages from unknown contacts or not
Added mute for groups
Added possibility to force reconnect when stuck at "Waiting for connection..."
Minor fixies

v0.1-8

Fixed registration procedure
Fixed linefeeds in conversation

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:35:
En mitakuuluu is weer een paar versies verder!
v0.1-11

Fixed emoji displaying in conversation

v0.1-10

Fix for "<" ">" characters in messages

v0.1-9

Added search in contacts. While searching FastScroll is available
Added text emojify. No emoji keyboard for input emoji yet.
Added forward message to group option
Added option to show keyboard on opening conversation or not
Added option to accept messages from unknown contacts or not
Added mute for groups
Added possibility to force reconnect when stuck at "Waiting for connection..."
Minor fixies

v0.1-8

Fixed registration procedure
Fixed linefeeds in conversation
Werkt tot nu toe erg stabiel bij mij, stukken stabieler dan de N9 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:14:
[...]

Werkt tot nu toe erg stabiel bij mij, stukken stabieler dan de N9 versie.
Ja bij mij ook... en er word echt serieus aan gesleuteld.
We zijn weer 4 versies verder.

v0.1-16
Fixed message special symbols decoding

v0.1-15
Fixed group mute / contact block

v0.1-14
Added full emoji decoding with Softbank codes. Can be enabled in settings (experimental)
Fixed vibrating option

v0.1-13
Initial fix for displaying non-Softbank emoji
Fixed appearing unknown contacts from groups, if option not selected
Added vibrate feedback in active conversation
Fixed contacts selector in blacklist and groups mute
Minor core and ui fixies
Happy New Year!

Laatste keer dat ik het change log post hoor ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@In-game,

Wanneer gaat je Jolla naar de Tweakers redactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:30:
@In-game,

Wanneer gaat je Jolla naar de Tweakers redactie?
Ik heb net na de kerst terug gekregen.
Review komt binnenkort online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam trouwens vandaag iets interessants tegen, Tox een open source vervanger van Skype.
Ik zag het toen ik door de Github aan het snuffelen was van Coderus, hij heeft eraan bijgedragen.

Het idee klinkt goed, het zou mooi zijn als dit snel op Sailfish uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad leuk uit :)
Die gaan we in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik ben op zoek naar het TAC nr van Jolla. Heeft iemand voor mij de eerste 8 cijfers van z'n IMEI code?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Freeaqingme schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:21:
Ik ben op zoek naar het TAC nr van Jolla. Heeft iemand voor mij de eerste 8 cijfers van z'n IMEI code?
35974505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
Na de review van vandaag weer flink enthiousiast geworden van de telefoon. Hoewel ik ook met smacht zit te wachten op het moment dat dit op de nexus-reeks mogelijk wordt. Lijkt me heel erg leuk om hier mee te spelen.
Ik hoop dat het dan ook op de Galaxy Nexus gaat draaien, hoewel ik een beetje bang ben dat die al te oud is geworden.

Ik krijg een beetje het gevoel van het eerste begin van android:
Eerste toestel nog niet geweldig, OS wat nog het een en ander mist, maar barstensvol potentie en open-source gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

"4G werkt niet"

Afbeeldingslocatie: http://hades.dataghost.com/jolla/20140103121755.png

Je kan het kennelijk met een simpel dbus-ietsje aanzwengelen alleen ben je dan je fallback naar 3/2G kwijt en het schijnt een lading accu te slurpen. Scheelt wel flink hier op m'n werk (Utrecht dichtbij centrum), met 3G haal ik maar 2.9/0.3 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hoe snel is het in vergelijking met wifi? En dan bedoel ik het laden van websites, perceptueel...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Oh, weet ik niet, ik heb even de SIM uit m'n N9 gepakt, speedtest gedaan en weer teruggestopt. Misschien later :+ hangt natuurlijk ook van je wifi/internetverbinding af, als ik het thuis probeer is dat op 100/100 Mb/s met 802.11n, hier op m'n werk zou het 20/2 over g zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik ben toch teleurgesteld over het scherm na het lezen van de review van Tweakers. Zij vinden het een slecht scherm. Contrast is erg laag, helderheid is niet hoog en de refresh rate is ook niet best. Wat is jullie ervaring met het scherm? Ik denk dat het ook verstandiger was geweest om even te wachten met de review. Nu wordt er een toestel gereviewd met een beta OS.

[ Voor 12% gewijzigd door emporio81 op 03-01-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
emporio81 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:27:
Nu wordt er een toestel gereviewd met een beta OS.
Wat zou een niet beta OS praktisch toevoegen aan de review? Hij is trouwens hier te vinden. Jolla moet zich heel hard richten op een nieuw toestel en het uitbrengen van Jolla voor andere phones. Er is niks vervelenders dan geweldige plannen horen en een doodse stilte...

@DataGhost:
Ik merk bij HSDPA al weinig tussen het verschil met mobiel internet of wifi. Soms zit ik op het werk, merk na een tijdje pas dat pagina's iets langer duren met laden en kom er achter dat de verbinding met wifi weg is.
4G is, lijkt mij, niet heilig zolang telefoons niet snel genoeg zijn om de pagina te renderen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik ben toch teleurgesteld over het scherm na het lezen van de review van Tweakers. Zij vinden het een slecht scherm. Contrast is erg laag, helderheid is niet hoog en de refresh rate is ook niet best. Wat is jullie ervaring met het scherm?
Het is LCD, dus bijna per definitie is het crap, als je OLED gewend bent van bijv de N9. Andere reviews over het scherm loofden de kleurechtheid. Helderheid en contrast waren gemiddeld.

Je koopt de Jolla niet vanwege de hardware. Voor hetzelfde geld heb je echt wel wat beters. Het gaat om de software. Helaas is die nu ook nog crappy (beta), maar ik reken erop dat dat binnen enkele maanden flink beter is. Ook als je geen fan bent van gouden kooitjes zoals Apple en advertentiebedrijven zoals Google is Jolla een van de weinige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ik ben toch teleurgesteld over het scherm na het lezen van de review van Tweakers. Zij vinden het een slecht scherm. Contrast is erg laag, helderheid is niet hoog en de refresh rate is ook niet best. Wat is jullie ervaring met het scherm? Ik denk dat het ook verstandiger was geweest om even te wachten met de review. Nu wordt er een toestel gereviewd met een beta OS.
Ach een hoop 'benchmarketing' weer. Het scherm is prima, helder, ik zie geen pixels, dus wat zou 't. ?
Dat Sailfish beta is kan nog jaren duren zoals Google's Chrome.
Heeft waarschijnlijk meer meer juridisch afdichten te maken.
Maar het is zeker nu de eerste maanden nog volop in ontwikkeling, mooi toch ? Telkens wat nieuws :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzilogic, wordt jou buienradar app geport naar SailfishOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:10:
Fuzzilogic, wordt jou buienradar app geport naar SailfishOS?
Ja, want die Android app is maar ruk :) Zal wel nog even duren. Ik heb me ingeschreven voor online cursus SailfishOS, die begint de 25ste. Het hangt van de opdrachten af, maar ik hoop buienradar als toy project te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBM op Jolla,en heb het nog mogen testen en werkt aardig goed en moet zeggen zie veel raakvlakken qua gesturen, swipe en bediening met Blackberry 10 en kom op mijn Z30 wat betere dingen tegen qua gebruik maar ook op Jolla heb ik al 3 leuke dingen ontdekt die blackberry ook zou kunnen toepassen. Ik merk wel dat ik het toetsenbord op de blackberry beter vindt en ook de HUB zou ik erg gaan missen en mijn toestel is veel sneller in gebruik maar heb nu al gekeken naar ubuntu een tijdje geleden en nu Jolla en moet zeggen vindt Jolla toch beter dan Ubuntu en spreekt me ook meer aan mischien ook omdat ik Blackberry 10 bent gewend.

Het is net als met BB10 waar elke maand weer leaks van zijn met nieuwe dingen en zie dit ook wel gebeuren met Jolla en dat geeft weer het gevoel van de android 1,5 naar 2.1 en toen opeens 4.2 :) Elke leak voor mijn Blackberry is weer feest..

Maar goed BBM voor Jolla

YouTube: BBM on Jolla, a small update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Enige wat mij op dit moment tegenhoudt is de langzame camera, iemand een idee of die snelheid, of beter gezegd, gebrek aan snelheid een software of een hardware probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ik vind de camera niet traag, heb testje gedaan door meteen na sluitergeluid toestel te bewegen, foto blijft scherp. Ik denk in de review werd bedoeld de tijd tot je de volgende foto kan maken ?

"Never a dull moment"

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste