• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
@Segil:
Het kàn gebeuren dat Jolla net zo "evil" wordt als Google. Ik gebruik de term "evil" als het gaat om ongewilde verregaande vormen van privacy-schending voor commerciële belangen.
Maar: je kent Maemo/MeeGo niet...allereerst: welkom! Maemo/MeeGo is de voorloper van Sailfish en sterk open-source en community gericht. Android is ook open-source maar ik heb nooit dit gevoel gehad. Daarnaast wordt er ook bloatware door de fabrikanten opgezet, dus ik denk dit:
open-source android plus Google's toevoeging (zoals apps) + bloatware is...crap (mag ik zo ver gaan)?

Sailfish is open source en de smartphone van Jolla heeft een UI van Jolla en mocht er rotzooi meekomen, dan zal de community waarschijnlijk snel ingrijpen en zelf iets gaan brouwen.

Een motto van Jolla is "unlike". Ze willen anders zijn, anders kunnen ze zich niet differentiëren van de grote spelers (en inhoudelijk kunnen ze dat zeker). Eén van de speerpunten van Sailfish is, en ik mag hopen dat Jolla dat begrijpt, openheid. Dat is al,,,unlike de rest...laten ze dat vallen, tornen ze aan hun eigenbenoemde "unlike", dus ja....

vrede in rust

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Nas T schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:20:
@Segil:
Het kàn gebeuren dat Jolla net zo "evil" wordt als Google. Ik gebruik de term "evil" als het gaat om ongewilde verregaande vormen van privacy-schending voor commerciële belangen.
Maar: je kent Maemo/MeeGo niet...allereerst: welkom! Maemo/MeeGo is de voorloper van Sailfish en sterk open-source en community gericht. Android is ook open-source maar ik heb nooit dit gevoel gehad. Daarnaast wordt er ook bloatware door de fabrikanten opgezet, dus ik denk dit:
open-source android plus Google's toevoeging (zoals apps) + bloatware is...crap (mag ik zo ver gaan)?

~etc.
De notie dat Jolla een soort Android zal worden is koddig... ;)
Op z'n zachts gezegd.

"Never a dull moment"

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Pakketje onderweg

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
@segil
AFAIK was Android een bedrijf (/product van bedrijf), wat later door Google is overgekocht en toen is ondergebracht bij de Open Handset Alliance. Waarmee het dus eigenlijk altijd een commercieel product is geweest, in een "open" jasje.
Mer, wat je al noemde, is een open source project, grotendeels gedreven door de community. AFAIK is dit een verzameling (/doorontwikkeling) van de gewone open source projecten, met daarop de (ook open source) aanpassingen van Nokia & Intel voor Maemo/Moblin/MeeGo. En daarnaast ook op dezelfde manier "samengevoegd" zoals voorgaande dat doen. Waar MeeGo dus een commercieel product was (/behoorde te worden), is Mer min of meer de community based tegenhanger. Mer is grotendeels ook community driven en volgensmij werkt commercieel alleen Jolla actief eraan mee. Daarnaast heeft Jolla in het begin, nog voordat ze bekend waren, al gesproken met mensen die erg actief waren in de MeeGo (/Nokia N9(50)) & Mer community. En hebben ze ook nou samengewerkt met die mensen om het bedrijf/product op de juiste manier neer te zetten. Dus voordat er een officiele press release was van "wij beginnen een bedrijf om een telefoon te maken" waren de oprichters al heel erg actief bezig met de communicty etc. Daarentegen is Android dus altijd "van Google" geweest, waarbij andere (commerciele) bedrijven wel wat invloed hebben gehad op de ontwikkeling, en hun eigen aanpassingen kunnen doen, maar Google is nog altijd beleidsmaker. Daarnaast heeft het Linux deel van Android heel lang apart geleefd, als fork van "de originele" open source projecten. Het is dan ook pas sinds kort dat verschillende dingen ontwikkeld voor Android, worden opgenomen in bijvoorbeeld de Linux kernel. Waar Jolla sinds dag een de volledige open source projecten gebruikt, en aanapssingen ook altijd wil doen bij de originele projecten, en dus niet in een eigen fork. Patches in Sailfish zelf staan ze dan ook alleen in uitzonderlijke gevallen toe, en je moet altijd eerst met je patch naar het relevante open source project gaan.

• Temp2264
  • Laatst online: 12-09 07:11
zo juist een e-mail gehad

" Congrats again on choosing Jolla! Your order will be delivered by Fedex.

The device will be delivered to you within 1 - 3 working days depending on your location. You may track the status of your shipment here.

Please note that Fedex may try to contact you by phone in order to ensure that you are reachable on the day of delivery. Please note that the shipment can also arrive as early as tomorrow. Fedex will attempt to deliver the parcel 3 times. If you cannot be reached, the parcel will be returned to the sender.

If you have any questions regarding the shipment, please contact Fedex customer service.

Thanks again and welcome aboard!
Your Shipment #200000307 for Order #200000280"

• Nienix
Onderweg
Verzenddatum (P/U):
do 12/12/2013 16:52

VANTAA
FI
Geschatte afleverdatum/-tijd:
vr 13/12/2013

HAZERSWOUDE-RIJNDIJK
NL

Morgen dus

Verwijderd

Mooi! Ik heb ook een mailtje binnen!
:)

Morgen om 6 uur in de avond? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 22:04 ]

• acizane80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-03-2024
Kunnen jullie ook je order nummer meedelen ik zit op 2671, afhankelijk van jullie nummers kan ik afleiden wanneer ik hem mogelijk mag verwachten.

Verwijderd

281 :)

• Nienix
acizane80 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:09:
Kunnen jullie ook je order nummer meedelen ik zit op 2671, afhankelijk van jullie nummers kan ik afleiden wanneer ik hem mogelijk mag verwachten.
https://docs.google.com/s...cXNLeWc&usp=sharing#gid=0

kijk daar maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
volgens de track and trace zijn de ze nu al in nederland
8:28 am At local FedEx facility RIDDERKERK NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Die van mij ging via a-dam, hij is nu onderweg naar mij.
Ik voel me net een klein kind.
Zou die goede Sint wel komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Ik heb er geen besteld, maar leef mee. Zelfs dan is het spannend. (Of ben ik gewoon een geek?) Wie plaatst hier als eerste een foto van zijn eigen Jolla?

[ Voor 23% gewijzigd door coenox op 13-12-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Benieuwd wie de eerste wordt. Ik heb helaas nog geen mail ontvangen, hang nog op 'in picking' met nummertje 457.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet haha... me telefoon word bij mijn ouders bezorgt omdat ik overdag nooit thuis ben...
Dus dat zal vanavond of morgen pas worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:27:
me telefoon word bij mijn ouders bezorgt
Want dan zit je (hoop ik) op school, bij Nederlands goed op te letten? Tenenkrommend dit }:|

Heeft iemand ergens wat al dan niet concrete geruchten gehoord wat we aan other halves mogen verwachten van Jolla? Andere kleurtjes zit ik niet zo op te wachten. Er is een serieus derde-partijproject bezig met een keyboard en een accu/zonnecel-project, maar verder blijft het oorverdovend stil. Ik had bij introductie en zeker bij start van de verkoop al wat meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Ik zit thuis te wachten en kijk bij de tracking status... Krijg ik dit:
Klant niet thuis of bedrijf gesloten
Aanbevolen actie:
Een nieuwe afleverpoging wordt op de volgende werkdag gedaan. Neem contact op via https://www.fedex.com/insight/info/contactus.jsp om een andere ophaal- of aflevertijd te bespreken.

Lekker raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad vreemd.
Klinkt alsof er iemand bij Feddex geen zin in had...

Bij mij staat er nog dit:
10:04 am
In transit

RIDDERKERK NL

Tendered to authorized agent for final delivery

Verwachting is nog 18.00 vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Ik heb ze opgebeld.
De volgende aflever poging is maandag zeggen ze :-s.

Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dar niet mee akkoord ga.
Er hangt hiet een camera op de oprit, dus ik kan bewijzen dat er niemand geweest is.
Ze zouden me later terug bellen......
Wordt vast vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 09:38
Hiero nog steeds paid. Jammer toch dat ik pas na school, 's avonds kon betalen... Anders had ik hem ook deze week gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn order, 200002079, staat ook nog op paid.
Hopen dat het volgende week wordt, de week daarop wordt lastig.

Ik ben nog geen ordernummers tegengekomen boven de 5000, jullie wel?

Staan er mensen van jullie in contact met de redactie van Tweakers voor een review oid zodra het toestel binnen is?

[ Voor 48% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-12-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Hij is bij de buren afgeleverd nog een klein uurtje en dan heb ik hem in mijn handen

1:36 pm
Delivered
LEIDSCHENDAM NL
Delivered to address other than recipient
1:36 pm
Delivery exception
RIDDERKERK NL
Customer not available or business closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 11:24
@reacties, bedankt voor jullie geruststellende informatie over Mer en Jolla :) Ik ben erg benieuwd naar dit project en als het te installeren valt op mijn android, ga ik het zeker proberen. Het zou mooi zijn om een phone te hebben waarmee je software kunt draaien, zonder het idee te hebben dat je hele leven wordt gemined :)

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Na 3 telefoontjes toch nog een pakketje gekregen :-)
Die bezorger stond nog even te liegen dat hij wel geweest was.

Snel unboxen en spelen maar.

Succes voor alle mensen die nog wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2rf82gh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30kyups.jpg
even 2 fotootjes met wat er in de doos zit en nu verder gaan met spelen met me nieuwe telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Temp2264 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:05:
[afbeelding]
[afbeelding]
even 2 fotootjes met wat er in de doos zit en nu verder gaan met spelen met me nieuwe telefoon ;)
ik benijd je, mijn status zit nog steeds op paid :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
acizane80 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:22:
[...]

ik benijd je, mijn status zit nog steeds op paid :-(
Ik kan het ook niet aanzien. :P

Wanneer, oh wanneer dan toch... :/

EDIT: Nou, nu! Heb inmiddels In picking als status. Nu betekent dat vreselijk weinig, maar het is iets! :D

[ Voor 18% gewijzigd door tiempjuuh op 13-12-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Temp, ik ben echt benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder naar huis van het werk...
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28r1k4w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/35imz9c.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
ben even bezig even wennen aan de besturing maar niet zo moeilijk je hebt het snel door
Ik heb nog geen microsim dus kan nog niets vertellen over bellen enz die ga ik dadelijk halen
ik kom van een galaxy S2 af hij is iets groter als die maar het gewicht ongeveer hetzelfde
loop alleen tegen 1 ding aan ik kan geen accounts toevoegen google of twitter geeft hij aan creating account en dan niets meer heb ik dit alleen of hebben andere hier ook nog als van ?

voor de rest ziet er goed uit heeft veel potentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Bij die accounts toevoegen moest ik gewoon even wachten tot de inlog pagina geladen was

Ik heb het probleem dat hij steeds aangeeft dat er eenrobleem is met de data verbinding.
Provider tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
@Nienix bij mij komt er geen inlog pagina bij twitter slaat hij deze gewoon over bij google krijg ik een wit scherm ps ik heb wel de update gedaan naar de nieuwe versie sailfish jij ook ??
laat maar probleem gevonden update had ik niet goed aangeraakt |:( dus deze had hij niet uitgevoerd nu werkt het ;)
data verbinding geen probleem bij t-mobile

@tiempjuuh ik heb maar 1 dag op In picking daarna ging hij naar Shipped dus hopelijk voor jouw ook snel een nieuwe telefoon ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Temp2264 op 13-12-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Van Paid ---> In Picking :)
Ordernumber 2000017xx en zal dus wel woensdag of donderdag hiero zijn ? Nah vrijdag mag ook nog...
Me happy be !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

*O* review *O* review *O* review *O* ...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begonnen maar nog niet helemaal af.

Klik HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Mijn order staat op 'In Picking' (al 3 dagen). Ik hoop dat het volgende week wordt verstuurd. (ordernummer 2000009xx)

Mooie review @In-Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Het wachten is zo vervelend, zeker nu ik zie dat er al tweakers zijn die spelen met hun toestellen word ik helemaal ongeduldig. Helaas staat mijn Jolla nog steeds Paid. Ik heb op 27/11 pas de mail gekregen om te mogen betalen, anders had ik het eerder gedaan. Elke mail die ik krijg hoop ik dat het over mijn order status gaat, en kijk de shop meerdere keren per dag na voor als ik het mis. Helaas nog niets.

[ Voor 22% gewijzigd door acizane80 op 14-12-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
In-game: goede review! Mag een tikje uitgebreider, ik zou er een 8 voor geven. Ik heb je een DM gestuurd. @acizane80: ...geduld is nog steeds een schone zaak...
Voorbeeld: toen de Nokia N900 uitkwam, waren enkelen er als de kippen bij om hem te kopen. Eind november via Nokia kostte het €650. Ik heb toen lekker even doorgelezen in die tijd en twee maanden later was het toestel tweedehands met bon €400. Ik heb toen €250 minder hoeven uit te geven en er niks voor te hoeven doen ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Nas T schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:12:
In-game: goede review! Mag een tikje uitgebreider, ik zou er een 8 voor geven. Ik heb je een DM gestuurd. @acizane80: ...geduld is nog steeds een schone zaak...
Voorbeeld: toen de Nokia N900 uitkwam, waren enkelen er als de kippen bij om hem te kopen. Eind november via Nokia kostte het €650. Ik heb toen lekker even doorgelezen in die tijd en twee maanden later was het toestel tweedehands met bon €400. Ik heb toen €250 minder hoeven uit te geven en er niks voor te hoeven doen ;)
Ja maar daar heb je wel 2 maanden op moeten wachten, ik doe dit over het algemeen ook met de meeste toestellen maar in dit geval wacht ik al sinds de N9. Dat was voor mij niet zo goed als de N900 omwille van het ontbreken van het toetsenbord. Hopelijk komt hier spoedig een toetsenbord voor uit en is hij voor mij in ieder geval compleet.

Los hiervan, als we kijken hoeveel mensen er zijn die graag een toetsenbord zouden willen op hun gsm kom ik er aardig wat tegen op tweakers en andere website. Toch zie ik bijna geen enkele fabrikant die dergelijke high end toestel uitbrengen. Zit ik verkeerd, zijn het maar een zeer kleine groep gebruikers die een toetsenbord willen of laten de fabrikanten hier een potentiele markt links liggen. Zo ja waarom zouden ze zoiets doen, uiteindelijk gaat het allemaal om winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
acizane80 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:49:
[...]
Ja maar daar heb je wel 2 maanden op moeten wachten, ik doe dit over het algemeen ook met de meeste toestellen maar in dit geval wacht ik al sinds de N9....Zit ik verkeerd, zijn het maar een zeer kleine groep gebruikers die een toetsenbord willen of laten de fabrikanten hier een potentiele markt links liggen. Zo ja waarom zouden ze zoiets doen, uiteindelijk gaat het allemaal om winst?
Denk dat de fabrikanten bang zijn en de massa volgen. Tegenwoordig is een smartphone een grote dunne plaat. Of mensen een toetsenbord willen: geen idee ;), ik heb zo mijn vermoedens...

Tsja wachten...ik heb er twee maanden op moeten wachten, maar ondertussen wel de kat uit de boom kunnen kijken. Kende het toestel al aardig toen ik het kreeg, dus dat was ook een voordeel. Ik ben over een half jaar in principe toe aan een nieuw toestel, dat wordt waarschijnlijk de Jolla. Ondertussen kijk ik weer de kat uit de boom en heb misschien straks weer een flinke "korting" ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nas T schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:54:
[...]

......
Ik ben over een half jaar in principe toe aan een nieuw toestel, dat wordt waarschijnlijk de Jolla. Ondertussen kijk ik weer de kat uit de boom en heb misschien straks weer een flinke "korting" ;)
Of Jolla 2.0 met een goede camera en een toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
intricate schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:49:
Eens even kijken wat die ebay auction gaat opleveren.
Op moment van schrijven al €620,-

http://www.ebay.nl/itm/Jo...ash=item43c2dbf467&_uhb=1

PS: niet mijn auction.
Voor €1000,- over de toonbank heren! OMG!

De Jolla is echt schaars op het moment, zowat heel de wereld zit te wachten op dat ding opt moment.

[ Voor 11% gewijzigd door intricate op 15-12-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
intricate schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:10:
[...]

Voor €1000,- over de toonbank heren! OMG!

De Jolla is echt schaars op het moment, zowat heel de wereld zit te wachten op dat ding opt moment.
Als dit een iphone was, was het voorpagina nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
acizane80 schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:45:
[...]

Als dit een iphone was, was het voorpagina nieuws.
Nou OK, voor 10.000 speel ik voor hoer ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Cinq-Marquis schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:58:
[...]

Nou OK, voor 10.000 speel ik voor hoer ;)
Foto's aub >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Voor wie nog zit te wachten, op Twitter verschijnen wat berichten van vandaag ontvangen Jolla's terwijl men daarvan geen FedEx mail heeft ontvangen noch dat hun status in de shop op 'shipping' staat.

Met andere woorden, misschien mis je vandaag de bezorgdienst omdat je niet kon zorgen dat je thuis was.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 12:51
@lohost:
Als je in het open document kijk zijn er erg veel mensen waar dit het geval is. Er zijn al bezorgingen gemeld in de 1200 range. Ik ben vandaag thuis en wacht dus in spanning af. Morgen mag ook nog. Zit namelijk een beetje in een Fedex dode gebied. Ja Groningen stad is dat.

Edit: Druk op verstuur en ik krijg een mail met tracking nummer van Jolla.

Edit2: Track# is alleen onbruikbaar. Het is afgekapt naar een wetenschappelijke notering. Mis dus de helft van de nummers.

[ Voor 26% gewijzigd door Xerohumoris op 16-12-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb net het tracking-nummer gekregen (ik had order# rond de 1850). Verzending per FedEx. De bug met trackingnummer (prachtig, die weak-typed talen..) is opgelost. Verwachte aankomst: morgen, als ik niet thuis ben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Fuzzillogic schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:15:
Ik heb net het tracking-nummer gekregen (ik had order# rond de 1850). Verzending per FedEx. De bug met trackingnummer (prachtig, die weak-typed talen..) is opgelost. Verwachte aankomst: morgen, als ik niet thuis ben. :(
Shit ik heb 17xx en zit al sinds vrijdag in picking :(

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
Voor iedereen die wil weten of hij onderweg is maar geen nummer heeft kun je ook met je orderid kijken op de site van Fedex. Zoek dan op reverentie. Mijn nummer klopte ook niet maar dat werkte voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDH87 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:02:
Voor iedereen die wil weten of hij onderweg is maar geen nummer heeft kun je ook met je orderid kijken op de site van Fedex. Zoek dan op reverentie. Mijn nummer klopte ook niet maar dat werkte voor mij goed.
Damn, nog niks. Staat ook nog op paid dus ik heb maar weer geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:21
Vandaag ontving ik een mail dat de Jolla net verzonden was. Even later belt mijn vriuw dat er een pakje is... Nu type ik dit bericht op mijn Jolla!

Nog veel in te stellen en uit te zoeken, maar binnenkort een review .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
DDH87 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:02:
En welk nummer is dat ?
Ik heb er 6... :(
order:
item:
order ID;
Jolla pre order:
Object number:
Order/invoice ref number:

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Ik Had stiekem gehoopt dat je lang bruin haar en een stel tetten Had >) sorry max 0,10€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
acizane80 schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:58:
[...]

Ik Had stiekem gehoopt dat je lang bruin haar en een stel tetten Had >) sorry max 0,10€.
Je bedoelt mijn vrouw ? Jammer maar die voto mag ik hier niet neerplempen :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
Cinq-Marquis schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:59:
En welk nummer is dat ?
Ik heb er 6... :(
order:
item:
order ID;
Jolla pre order:
Object number:
Order/invoice ref number:
Het lange nummer beginnend met 2000xxxxx. dan moet het te vinden zijn als hij is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg gister middag ook een mailtje dat mijn Jolla onderweg was, dezelfde dag nog aangekomen :)
Getypt vanaf mijn Jolla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
tweede update is uit voor sailfish ze gaan lekker snel het is maar een hotfix voor de store maar toch
ik moest met mijn eerste android telefoon bijna 5 maanden wachten voor de eerste update
Stefano Mosconi ‏@zzste 1h

Hotfix update for Store client on #Sailfish for your #Jolla released. https://lists.sailfishos....2013-December/001818.html … make sure you get it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al een optie tot betaalde apps in de store?

Lijkt me dat dat een prio zou moeten hebben voor Jolla willen ze de app aantallen omhoog stuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die optie is er nog niet.
Ziet er ook niet naar uit dat het heel snel geïntroduceerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:41:
Is er al een optie tot betaalde apps in de store?

Lijkt me dat dat een prio zou moeten hebben voor Jolla willen ze de app aantallen omhoog stuwen.
Waarom moeten de app-aantallen omhoog? Ik hoef geen honderdmiljoenmiljard scheten-apps.
Ik heb liever duizend nuttige goede apps dan een langepenisspecificatiestrijd.
acizane80 schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.utoronto.ca/aidsethiopia/lucy.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Nas T op 17-12-2013 12:15 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het me logisch lijkt dat developers ook betaald willen krijgen voor de gedane arbeit.

En apps als Whatsapp, TomTom zul je denk ik niet krijgen onbetaald op een klein platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:10:
Omdat het me logisch lijkt dat developers ook betaald willen krijgen voor de gedane arbeit.

En apps als Whatsapp, TomTom zul je denk ik niet krijgen onbetaald op een klein platform.
Ach whatsapp wel hoor.
Die hebben we nu ook op de Nokia N9 in de vorm van:
  • Wazzap
  • Persecute
  • Whatsup
Er is nog 1tje maar hier kan ik zo snel niet opkomen.
Al zijn er genoeg apps die over het algemeen wel betaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ook bij mij inmiddels geleverd. Heel jammer, zo in de proefwerkweek. Maar even verstandig gedaan en hem beneden aan de oplader gelegd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:40:
[...]

Ach whatsapp wel hoor.
Die hebben we nu ook op de Nokia N9 in de vorm van:
  • Wazzap
  • Persecute
  • Whatsup
Er is nog 1tje maar hier kan ik zo snel niet opkomen.
Al zijn er genoeg apps die over het algemeen wel betaald zijn.
Je bedoeld Yappari, maar deze werken allen niet zo goed als een Native app op een Android of IOS apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die inderdaad... Nou ik vind de originele Android app ook niks.
Doe mij maar Persecute en dat werkt perfect.
Geen bloatware alleen tekst en wat bestandjes sturen.

En weer een software update met een hotfix in het verschiet!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Nas T schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:13:
[...]

Waarom moeten de app-aantallen omhoog? Ik hoef geen honderdmiljoenmiljard scheten-apps.

[...]

[afbeelding]
Ik ben het met je eens dat Jolla niet honderdduizend apps nodig heeft, maar wat ze wel nodig hebben, is een flink aantal goede apps die gemaakt zijn voor Sailfish OS. Ze hebben zich, naar mijn mening, in de afgelopen maanden te weinig ingespannen om ontwikkelaars van applicaties aan zich te binden. Een goed voorbeeld is dat men niet in staat was of heeft doen besluiten om geen toestellen uit te brengen voor ontwikkelaars. Heel wat ontwikkelaars kunnen nu geen apps vrijgeven doordat ze het niet kunnen testen op een toestel. Je kan bepaalde functies testen in de zogeheten 'emulator', maar dat is niet genoeg om een applicatie te kunnen vrijgeven. Met het vrijgeven van toestellen aan ontwikkelaars zorg je ervoor dat er toch een respectabel aantal applicaties beschikbaar is voor het OS. Op dit moment staan er bar weinig applicaties in de Jolla-winkel. Je vindt documenten, rekenmachine en nog een aantal van die handige applicaties, maar het is niet om over naar huis te schrijven. Dat ze nog geen ondersteuning bieden in de winkel voor betaalde applicaties, helpt natuurlijk ook niet echt om het aantal omhoog te krikken. Jolla moet zich echt meer gaan concentreren op ontwikkelaars en ervoor zorgen dat meer 'native' apps worden vrijgegeven. Die werken optimaal op Sailfish OS en bieden een bepaalde mate van gebruiksvriendelijkheid aan. Dat heeft Jolla nodig om een naam te vestigen. Ondersteuning voor Android-applicaties is natuurlijk niet onbelangrijk, maar ik geloof niet dat heel veel mensen een Jolla-toestel gaan aanschaffen doordat Sailfish Android-apps kan draaien. Als je Android-apps wilt hebben, dan koop je wel een toestel die op Android draait.

Qua marketing konden ze het ook anders/beter aanpakken. Allemaal leuk en aardig om T-shirts uit te brengen, maar je kan beter een aantal toestellen vrijgeven aan eigenaren van bekende sites en/of bloggers. Die kunnen een uitgebreide review schrijven en zo het toestel onder de aandacht brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door emporio81 op 17-12-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ook hier aangekomen, maar was niet thuis.
Let op er staat dan: "Final ! Attempt. Package will be returned...."

Men zou 3x aanbieden, doen ze zo:
1ste poging: dinsdag 10:09
2de poging: dinsdag 10:11
Huhhh ?

Nou ja 't schijnt dat ze wettelijk verplicht zijn een pakket na 5 dagen terug te sturen, wettelijk ! Wie heeft die volksvertegenwoordigers gekozen die dat namens ons hebben geëist ?

Ok, heb afgesproken morgenochtend thuis te blijven...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik las net de eerste indrukken van een klant die Jolla vandaag in huis kreeg. Hij had het over 30(!) applicaties die in de Jolla-winkel te vinden zijn. Bedroevend aantal. Verder downloadde hij een stopwatch/timer applicatie en kwam erachter dat het gewoon een Android-port was. Lijkt me ook niet de bedoeling. In de Jolla-winkel moeten echt alleen de applicaties komen die geschreven zijn voor Jolla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn wel iets meer dan 30... iets van 60...
Nog niet super veel.

Maar er moet wel meer komen, en dit zal langzaam op gang komen omdat nu de eerste telefoons pas wereldwijd uitgeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Vraagje dat ik altijd stel bij "De mijne heeft meer apps dan de jouwe" discussies...
Hoeveel apps heb jij op je smartphone ?
Ik heb er relatief veel, het ene toestel N900 ~175 het andere N9 ~225, nu jij weer met je 400.000 apps ;)
Liever 100 goede en graag gratis (je weet wel open source enzo) dan, 500.000 neppe.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu op me N9 persecute...
Dat was het wel.

Had op mijn Jolla wat games staan om te testen.
Meer eigenlijk niet...

Hoeft ook niet allemaal opensource te zijn.
Er mag best iets tegenoverstaan om een degelijke app te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb 50~60 apps op de Galaxy S3. Het hoeft niet per se open source of onbetaald te zijn. Enige betaalde app dat ik zo weet die ik gebruik is Sygic. Dat zie ik niet gratis gebeuren, of niet van hetzelfde niveau.
Theoretisch kan het wel, met open kaarten, auto-update kaartmateriaal via wifi en gesproken navigatie. Alleen ik ken zoiets niet in de praktijk.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb graag apps van kranten/nieuwssites. Daarnaast vind ik Skype en Persecute wel erg fijn om te hebben.

Een goede hardloop app als Sportstracker of Meerun. Youtube, Spotify.

Soundwave(betaald), en de andere apps van Knobtviker welke niet allemaal gratis zijn.
Billboard op de N9 heb ik ook voor betaald.

Dat zijn er een paar, er zijn er vast meer waar ik zo niet op kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Nas T schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:13:
[...]

[...]

[afbeelding]
Ivm apps vind ik dat je gelijk hebt maar we moeten niet kijken naar wat wij vinden. Over het algemeen gaat een grote groep interesserden hun besluit laten vallen op de apps/hardware specs van dit toestel.
Een nieuw bedrijf kan elke klant gebruiken, en elke app zal dit ondersteunen. Om op lange duur succes te hebben moet die aantal omhoog en de Android app compatibiliteit moet minder fouten vertonen. Pas dan kan sailfish grote successen boeken. (persoonlijke mening niet bindend).

Ik dacht eerder aan Catherine Zeta Jones of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
emporio81 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:07:
Ik las net de eerste indrukken van een klant die Jolla vandaag in huis kreeg. Hij had het over 30(!) applicaties die in de Jolla-winkel te vinden zijn. Bedroevend aantal. Verder downloadde hij een stopwatch/timer applicatie en kwam erachter dat het gewoon een Android-port was. Lijkt me ook niet de bedoeling. In de Jolla-winkel moeten echt alleen de applicaties komen die geschreven zijn voor Jolla.
Mee eens, maar zo trek je geen klanten.

Wil je meer klanten trekken en de store uitbreiden, ben je bijna genoodzaakt om ook ports toe te voegen en niet alleen native. Veel native apps zullen later komen (of helemaal niet).
BlackBerry 10 OS heeft hetzelfde opstart probleem meegemaakt (hoewel niet zo bedroevend als Sailfish qua app aantallen).
En veel (potentiële) klanten willen out of the box functionaliteit, en niet een appstore sideloaden omdat yandex net niet die app heeft (yandex sucks best wel), of de apk op te moeten zoeken om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
OK, ik heb hem (ook), helaas geen TOH, die schijnen op te zijn en wordt nagezonden 'in the next few weeks'.
Nu spelen...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acizane80
Volgens fedex ontvang ik de mijne morgen rond 12uur, Nog ff doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
intricate schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:49:
[...]

En veel (potentiële) klanten willen out of the box functionaliteit, en niet een appstore sideloaden omdat yandex net niet die app heeft (yandex sucks best wel), of de apk op te moeten zoeken om te installeren.
Blame google. Of blame al die klanten die zo klakkeloos een google-account aanmaken en daarmee uiteindelijk google alle macht geven. Jolla kan simpelweg geen google play store meeleveren.

Mijn Jolla is nu binnen. Eerste indrukken en opmerkingen: OLED mis ik nu al. Waarom zijn telefoons tegenwoordig zo groot? ;( De swipe-interface is aangenaam en je hoeft nauwelijks in de uithoeken van het scherm te komen, dat helpt dan weer wel. Ik heb een XMPP-account ingesteld, maar hoe ik die nu kan gebruiken is mij vooralsnog een raadsel. De maps-app is wel heul spartaans: zo te zien zijn het online, tile-based kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Iemand doe een goede running app vind die werkt ( zoals endomondo, sportstracker , runner ) deze werken blijkbaar niet omdat de gps niet gevonden kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Fuzzillogic schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:42:
[...]
Blame google. Of blame al die klanten die zo klakkeloos een google-account aanmaken en daarmee uiteindelijk google alle macht geven. Jolla kan simpelweg geen google play store meeleveren.
Hoeft ook niet: klik.
De mapps ;) werkt dus niet als je wifi/3G uitschakelt?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pytox schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:18:
Iemand doe een goede running app vind die werkt ( zoals endomondo, sportstracker , runner ) deze werken blijkbaar niet omdat de gps niet gevonden kan worden
Ik zou zeggen benader de devs van bovenstaande appartementen apps met de vraag of ze hun applicaties porten naar Sailfish. Kan een stimulans voor sommige zijn.

Verdomde autocorrectie op mn PlayBook.
Daarom een fysiek toetsenbord!

[ Voor 12% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-12-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Over autocorrectie gesproken, ik ben erachter gekomen dat, aan de verwijzingen te zien, de Jolla XT9 van Nuance als autocorrectiesysteem gebruikt. Je zou dus zeggen dat het mogelijk is een Nederlands woordenboek toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Na 5 dagen gebruik enven mijn bevindingen op een rijtje

Aangezien ik mijn data verbinding niet aan de praat kreeg(tele2), had ik mijn sim nog in mn HTC one s zitten.
Ik merkte dat ik de veeg bewegingen van mn Jolla steeds in Andriod probeerde. Het is even wennen binnen Sailfish maar het werkt als een trein en al snel wil je niet anders meer.
Ik moest wel langer wennen dan bij mn n9.

Ik ben er achter hoe ik mijn tele 2 data verbinding aan de praat kan krijgen.
Ga naar -> system settings -> Mobile network -> hou je vinger op het woord "Internet" -> druk op edit
voor tele2 moet bij access point name 'internet.tele2.nl' ingevult worden.

Bij whatsapp heb je niet de beschikking over je contacten, groepen werken wel prima. dus zorg er voor dat je mensen die je veel spreekt via whatsapp in een groep zet voordat je, je Jolla met whatsapp verbind.

De wekker gaat bij mij pas af als ik wakker ben en het scherm aan doe om te kijken hoe laat het is :-s
Ik zie de klok dan verspringen en ineens heeft hij door dat hij zicht verslapen heeft ( heeft hier nog iemand last van ?)
(update: dit blijkt te leggen aan het knopje waarmee je de tijd automatisch laat updaten,
die zet de tijd zone terug naar Finland,Helsinki)

De accu gaat erg snel leeg.. Ik hoop dat hier snel nog een update voor komt.

Ik kan om 1 of andere duistere reden niet verbinden met beveiligde wifi netwerken. (iemand een idee?)
Ik krijg geen vakje om een code in te voeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Nienix op 18-12-2013 20:57 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nienix schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:14:
Ik kan om 1 of andere duistere reden niet verbinden met beveiligde wifi netwerken. (iemand een idee?)
Ik krijg geen vakje om een code in te voeren.
Dat had ik ook... en jawel toestel reboot fixed dat... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nienix schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:14:
...Bij whatsapp heb je niet de beschikking over je contacten, groepen werken wel prima. dus zorg er voor dat je mensen die je veel spreekt via whatsapp in een groep zet voordat je, je Jolla met whatsapp verbind.
...
De accu gaat erg snel leeg.. Ik hoop dat hier snel nog een update voor komt.
Definieer "snel", als in tijdsduur en activiteiten die je uitvoert.

Je kunt in Whatsapp eerst al je contacten vragen je een keer een appje te sturen, zeg een dag later, zodat je hen individueel kunt bereiken.

vrede in rust

• tiempjuuh
Snel als in met een volle accu stapte ik op de fiets, een halfuur later (met 3G aan en Facebook chat online) zat ie op 93%. Dat vind ik te snel. M'n N9 gaat zelfs nog langer mee.

• joi-c
  • Niet online
Ik heb mijn Jolla sinds woensdagavond. Nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen.
Voor mij is dit toestel echt een slag te groot. Mijn N8 en Lumia 620 hebben het perfecte formaat. Deze telefoon is niet echt goed met één hand te bedienen voor mij. En ik heb echt geen superkleine handjes.
Ik had ook een Lumia 820, maar die heb ik aan mijn neefje gegeven. De 620 is wat grootte betreft voor mij echt perfect. Ik vind het Windows Phone OS ook heel goed.

Ik heb de Jolla niet alleen gepreordered omdat ik een Nokia fan ben en ik het OS op mijn zus haar N9 wel mooi vond, maar vooral omdat ik na hun presentatie eerder dit jaar ontroerd was. Zo'n sympatiek en idealistisch groepje mensen moest ik gewoon steunen.

Het Sailfish OS is mooi maar nog lang niet af. Ik mis vooral mijn Windows Homescreen. Als je niks open hebt staan is het Sailfish OS zo leeg. En dan heb je ook geen mooie achtergrond om naar te kijken, omdat het ambience concept de achtergrond wazig maakt. Ik laat maar apps open staan, zodat het niet zo leeg is. Hoewel ik alles had gezien en gelezen over het Jolla/Sailfish moest ik toch heel erg wennen aan het swipen. Ik wist precies hoe het moest en deed het toch steeds verkeerd.

Ik zie dit als een ruwe diamant. Er is nog veel op aan te merken en nog veel aan te verbeteren en het zeker nog niet klaar om mijn Lumia 620 te vervangen (maar daar ben ik dan ook heel gek op), maar het heeft zeker potentieel. Ik ben en blijf in ieder geval #unlike en zal ze blijven steunen.

Ik ben bezig met een review. Misschien dat ik die ooit een keer af krijg en publiceer. :)

Gisteren overigens na de eerste keer opladen van de telefoon op pad gegaan (expres niet opgeladen op het werk). Resultaat: batterijleven is slecht. Om 09:30 zat ik op 67%. Ik heb alles Android er vervolgens afgegooid en de telefoon nauwelijks meer aangeraakt en toen ik naar huis ging zat ik op 45%. Even via browser op twitter gezeten wachtend op de trein. En al snel zat ik op 35%. Toen maar mijn backup telefoon opgestart en de Jolla in vliegtuigstand gezet. Toen ik thuis kwam (na 2 uur reizen :-( ) zat ik op 30%. Later heb ik maar zitten browsen om de batterij leeg te maken en heb het toen in de oplader gezet. Eens kijken hoe het vandaag gaat.

En mensen: vergeet niet te updaten! Is het eerste wat ik heb gedaan toen ik het toestel in handen kreeg.

[ Voor 19% gewijzigd door joi-c op 19-12-2013 08:19 . Reden: Laatste alinea en regel toegevoegd. ]

• Nas T
tiempjuuh schreef op donderdag 19 december 2013 @ 07:42:
Snel als in met een volle accu stapte ik op de fiets, een halfuur later (met 3G aan en Facebook chat online) zat ie op 93%. Dat vind ik te snel. M'n N9 gaat zelfs nog langer mee.
Dat is/lijkt snel, al zou ik graag weten hoe lang de overige 93% leegloopt. Het hoeft niet altijd lineair te verlopen.

vrede in rust

De N9 had aan het begin ook een beroerde uptime. Pas na enkele updaten werd het beter. Ik hoop dat Sailfish een soort autodisconnect functie krijgt zoals je op de N900 kon downloaden, dat scheelde zeer veel in mijn geval.

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
De batterij gaat idd snel leeg, zeker wanneer je games zit te spelen en skype etc. Hopelijk wordt dit wel nog beter !

en blijkbaar het Programma SportsMaps ( van yandex store ) herkent gps wel :)

• Nienix
Snel leeg als in :

Vanmorgen om 6 uur uit de lader gehaald.
zit nu om 11:15 op 75 %
bij accounts heb ik facebook en google aan staan.
0 minuten gebeld en misschien 6 x op her scherm gekeken hoelaat het is enz ..

Afgelopen maandag heeft hij zonder simkaart de hele dag op mn bureau gelegen.
om 6 uur 's ochtends uit de lader gehaald, en dus de hele dag niet aangeraakt.
om 7 uur 's avonds nog 24 % over.
De wifi stond wel aan en diezelfde 2 accounts.

Mn n9 ging makkelijk 2 dagen mee met meer gebruik.
Mn Htc ones (die overigens precies even groot is) gaat ook 2 dagen mee.

Het maakt mij niet uit om hem elke dag op te laden, maar ik wil niet zitten zenuwen of mn telefoon het einde van de dag nog wel haalt.

Er zal vast wel snel een update komen die de accuduur verbeterd.
Ik wist vooraf ook wel dat er nog veel dingen in ontwikkeling zijn.
Ik heb toch liever het toestel met een paar bugs dan helemaal niets.
En met veel gebruikers komen de bugs ook eerder boven water.

Als er een other half op de markt komt met een solar lader en extra accu sta ik wel vooraan in de rij.

• acizane80
kan er iemand uitleggen hoe je whatsapp installeert aub?

• Quxan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:04
Nu voor iedereen te koop (in EU) via http://shop.jolla.com/

• joi-c
  • Niet online
Check http://callmelocalhost.com (topic 'Cutespot') voor een makkelijke manier om sideloaded apps via de store te installeren. Geen developer mode nodig! Werkt voor CuteBox en Tweetian (download link in het topic eronder).
acizane80 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:39:
kan er iemand uitleggen hoe je whatsapp installeert aub?
Er is nog geen Sailfish versie van Whatsapp. Je kunt via de Jolla Store the Yandex Android winkel downloaden en via deze Yandex winkel (eerst registreren) kun je Android apps (die in die winkel beschikbaar zijn) downloaden. Whatsapp staat er ook in.
Let wel op! Deze Android versie van Whatsapp heeft geen toegang tot je contacten. Je kunt dus niet zelf een conversatie starten. Jouw contact moet jou eerst een keer een berichtje sturen waar jij dan op kan reageren.

• acizane80
joi-c schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:31:
Check http://callmelocalhost.com (topic 'Cutespot') voor een makkelijke manier om sideloaded apps via de store te installeren. Geen developer mode nodig! Werkt voor CuteBox en Tweetian (download link in het topic eronder).

[...]

Er is nog geen Sailfish versie van Whatsapp. Je kunt via de Jolla Store the Yandex Android winkel downloaden en via deze Yandex winkel (eerst registreren) kun je Android apps (die in die winkel beschikbaar zijn) downloaden. Whatsapp staat er ook in.
Let wel op! Deze Android versie van Whatsapp heeft geen toegang tot je contacten. Je kunt dus niet zelf een conversatie starten. Jouw contact moet jou eerst een keer een berichtje sturen waar jij dan op kan reageren.
Yandex staat erop en al ingelogd met een account als ik zoek achter whatsapp vind hij veel andere dingen maar geen messenger

• Nas T
Over het batterij-verbruik wil ik het volgende kwijt:
Ik ben nu bij mijn 3e smartphone:
Nokia N95 8GB, N900, Samsung Galaxy S3.

Bij alledrie de smartphones gaat de accu ongeveer een dag tot 2 dagen mee, bij de SGS3 iets langer vanwege een relatief grote accu. Ik laad altijd 's nachts op, als de smartphone op het nachtkastje gelegd wordt. Zolang de telefoon met normaal gebruik een dag doorkomt, is het prima. Dat een net nieuw uitgebrachte smartphone nog wat te winnen heeft qua verbruik, is normaal.

Kortom: je kunt klagen wat je wilt, in de laatste 5 jaar is er weinig tot niks veranderd qua energieverbruik en smartphones. Wat ik hier zie komt in de lijn der verwachtingen.
Als je problemen hebt met het verbruik: Hier kun je je verbruik registreren, hier kun je eventueel een nieuw topic aanmaken.

vrede in rust

• joi-c
  • Niet online
acizane80 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:49:
Yandex staat erop en al ingelogd met een account als ik zoek achter whatsapp vind hij veel andere dingen maar geen messenger
Ah sorry...ik gebruik whatsapp niet, dus ik heb het zelf niet geprobeerd. Ik las wel dat meerdere mensen de Amazon store hadden geïnstalleerd. (geen idee hoe, want daar heb ik me niet in verdiept) Wellicht dat ze het daar hebben gehaald.

• Nienix
Voor whatsapp heb ik in de yandex store whatsapp 2date gedownload.
daarna via whatsapp 2date geinstalleerd :-).

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste