@
ocf81 Je vraagt of het inzetten op ai als gevolg heeft dat de eeuwigdurende licentie zou stoppen. Waar maak je dat uit op? Ik vind het namelijk geen logisch gevolg (al sluit het één het ander niet uit).
Ik baal ook van de huidige situatie, soort van impasse, waar de ontwikkeling van Sailfish zich nu bevindt, al heeft het wel context.
Er is recent gefocust op het doorsnijden van de banden met Rusland. "Jollyboys" heeft het eigenaarschap op zich genomen van Jolla/Sailfish en ik kan me voorstellen dat er nog wel wat nasleep zit. Dat er dan niet gefocust wordt op het uitbrengen van Sailfish OS op Sony Xperia #, dat is dan ook logisch.
Maar volgens mij is de overgang wel grotendeels afgerond en zou het fijn zijn te weten wat de plannen zijn.
Maar misschien zijn er geen plannen, misschien wel en willen ze zich niet vastbinden aan plannen, als in "ja, maar Xperia 10 V zou toch support worden?" "Sorry, uiteindelijk toch niet, want ...".
En ik weet uit het verleden dat Jolla niet open is geweest in hun plannen, de refund van de tablet was ook een behoorlijk sh*tshow wat ik er van hoorde, al denk ik wel dat zo goed als iedereen ondertussen wel hun geld terug heeft.
Dat Jolla gaat inzetten op AI: geen idee wat ik er van moet vinden. AI heeft toegevoegde waarde, maar ik vind het nog niet geweldig (eerder vaak verre van). Waar ik wel van onder de indruk ben is dat autofocussystemen in camera's profiteren van machinelearning/AI wat betreft objectherkenning. Dat voegt werkelijk wat toe.
Maar ik verwacht dat het dood gaat bloeden. Je moet zelf aangeven uit welke databronnen de AI mag zoeken, wat positief is, maar ook invloed heeft op de effectiviteit en dat is precies wat belangrijk is bij AI: werkt het goed? Zodra het niet goed genoeg werkt naar mijn zin, haak ik heel snel af en ik zie niet dat bij Jolla de kennis is om dit tot een succes te maken. Dus ik weet niet wat ik er van moet vinden, ik hoop dat de focus ook gaat liggen op iets anders dan het open mobile platform van Sony, in het geval ze beslissen om dat programma te stoppen.