Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch vind ik het nog allemaal vrij vaag over nou daad werkelijk wanneer je je telefoon kunt verwachten...
Jammer, hoop dat het nog echt wel dit jaar gaat worden.
Mijn N9 begint wat kuren te vertonen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een discussie gaande op de Sailfish Ontwikkelaarsmailinglist over
kopieerbeveiliging en hoe met dependencies van apps moet worden omgegaan.
Een Jolla medewerker meldde ook dat om de telefoon te rooten/developer modus te activeren je
misschien je garantie zal kwijtraken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:26:
Er is een discussie gaande op de Sailfish Ontwikkelaarsmailinglist over
kopieerbeveiliging en hoe met dependencies van apps moet worden omgegaan.
Een Jolla medewerker meldde ook dat om de telefoon te rooten/developer modus te activeren je
misschien je garantie zal kwijtraken! :(
Dat is waar, maar we moeten goed lezen. Het is zo dat je door de gevolgen van rooten je garantie kàn kwijtraken, maar dit mag niet per definitie zo zijn. Zolang je begrijpt wat root-toegang betekent (onbeperkte toegang, net als admin rechten), dan kun je wel voorstellen wat je daarmee kan slopen. Je hoeft maar een thermisch onbeveiligde chip te overclocken en overbelasten. Dan is ie echt stuk.

Een tweaker heeft ooit, met succes een rechtzaak aangespannen omdat zijn garantie niet werd geaccepteerd door zoiets: hij had problemen met zijn scherm, werd niet geaccepteerd door een 3d party rom. De rechter zegt: het euvel ligt niet aan de rom, maar aan de kwaliteit van hardware.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:50:
En toch vind ik het nog allemaal vrij vaag over nou daad werkelijk wanneer je je telefoon kunt verwachten...
Jammer, hoop dat het nog echt wel dit jaar gaat worden.
Mijn N9 begint wat kuren te vertonen.. :)
In november in productie gegaan, levertijd van 6 weken (?), dan half december de uitlevering misschien. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Beter checked iedereen zijn postcode even na op de Jolla site, die van mij miste opeens een letter na de cijfers.
Moeten niet hebben dat het niet aankomt natuurlijk als het zover is.

[ Voor 23% gewijzigd door intricate op 11-11-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
intricate schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:36:
Beter checked iedereen zijn postcode even na op de Jolla site, die van mij miste opeens een letter na de cijfers.
Moeten niet hebben dat het niet aankomt natuurlijk als het zover is.
Had je een spatie tussen cijfers en letters? Ik niet, bij mij staat het nog goed. Maar mogelijk dat hun systeem nu alles afkapt op 6 characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:44:
En per vandaag is de Jolla app store voor ontwikkelaars geopend waar zijn hun apps kunnen indienen.
De site lag er direct uit, een goed teken(hoop ik).
Slechte zaak lijkt mij dat de site er nog steeds uit ligt, dat is niet netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Bongoarnhem schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:36:
[...]

Slechte zaak lijkt mij dat de site er nog steeds uit ligt, dat is niet netjes...
Ach, wie heeft er last van? Ik vind het allang prettig dat ze al ruim van te voren de store openstellen voor developers. Die paar dagen...

Harbour is nu weer beschikbaar trouwens. Viel me op dat de voorwaarden duidelijk opgesteld zijn, zonder het bijna traditionele "abandon all rights, we 0wn you" van veel andere aanbieders. Alleen als je HERE gebruikt zijn er nogal stringente regels. Een eigen navigatieapp maken op basis van HERE voor gebruik in een auto mag niet. Maar daar hebben we dan wel weer OSM voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 09:38
Bij de Finnen misschien, ja. Maar ik verwacht dat de rest hem toch niet voor volgend jaar binnen heeft. Hoewel ik in de kerst naar Finland ga, met een tussenstop van een paar uur in Helsinki. Ik ga m'n telefoon gewoon persoonlijk ophalen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het wel... :)
Leuk nieuws!
Goed nieuws op de voorpagina.

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
https://twitter.com/JollaHQ/status/400933566206722048

"The world's first #Jolla phone will be sold on Nov 27 in Helsinki" by @DNA_fi

nog geen nieuws van pre-orders online maar hopelijk komt dat ook nog :)

• lohost

lohost

Verkoop start op 27 november: http://jollanl.org/2013/1...verkoop-start-27-november

[ Voor 4% gewijzigd door lohost op 14-11-2013 11:34 ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• intricate
Grote kans dat er dan binnen een aantal dagen op marktplaatsen (a la ebay) de eerste devices (voor woekerprijzen) zullen verschijnen als die pre-orders dan ook niet aangekondigd zijn tegen die tijd.

Niet dat dat erg is, maar zou toch graag zien dat de pre-orders op die datum worden uitgeleverd, ik heb niet voor niets een pre-order geplaatst als early adopter, en dan blijkt dat het reguliere verkoop kanaal wellicht nog eerder uitlevert.

Edit :
Aan Marc Dillon's uitspraak te horen zullen de eerste 500 pre-orders door het Finse DNA uitgeleverd worden. Dus bye bye ons de 27e november :(
http://www.jollablog.com/...o-marc-dillon-slush-2013/

[ Voor 57% gewijzigd door intricate op 14-11-2013 19:55 ]

Als we in die voor die week de mail krijgen en kunnen betalen zitten we met sinterklaas met onze toestellen te spelen. Mooi op tijd voor in de zak van.....joepie. Ik had gerekend op kerst!

Ik mis alleen een nieuwsbericht op de voorpagina. Ik zal Arnoud Wokke een berichtje sturen :p

In mijn enthousiasme overheen gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 14-11-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 07:11
Uit de net geupdate FAQ van Jolla.com

"Jolla launch
When and where will Jolla launch first?

The launch party is on 27 November at Narinkka Square in Helsinki, Finland, where DNA will setup a pop-up store and deliver the world's first pre-ordered Jolla. At the event a total of 450 Jollas will be sold to customers who have pre-ordered their phones in the first pre-booking campaign. At the same time, we will start mail deliveries in the order of pre-bookings."

Dus de preorders zullen 27-11 verzonden worden.
Ook hebben ze op twitter aangegeven dat alle mensen met een preorder binnenkort een e-mail hier nog over
krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ah ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. De échte fanboys, bloggers en journalisten zullen dan waarschijnlijk de eersten zijn. Kunnen wij ons lekker gaan maken met hun unboxing, review en live feeds tot onze phone zal arriveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:31:
Ah ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. De échte fanboys, bloggers en journalisten zullen dan waarschijnlijk de eersten zijn. Kunnen wij ons lekker gaan maken met hun unboxing, review en live feeds tot onze phone zal arriveren :D
Maar dan hoop ik wel dat we voor die tijd mogen betalen anders gaan ze hem niet opsturen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra jullie een exemplaar ontvangen, willen jullie dan een (uitgebreide) review maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Interview met Jolla's senior designer:
http://www.jollausers.com...-talk-with-jakko-roppola/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:38:
Zodra jullie een exemplaar ontvangen, willen jullie dan een (uitgebreide) review maken?
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk er al naar uit!
Momenteel heb ik nog een heel erg oud mobieltje dat aan vervanging toe is en deze Jolla telefoon heeft mijn intresse gewekt. Een mobieltje van Europese bodem :9~

Is het trouwens al mogelijk dat het toestel in de Pricewatch verschijnt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 17:16 . Reden: Spellingsfout verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Ik kan me voorstellen dat het daar nog niet in kan omdat het toestel nog niet beschikbaar is en ook nog niet alle informatie beschikbaar is. Niettemin, ik heb zojuist een poging gedaan het erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:38:
Sowieso,

Wij zijn toch de mensen die het toestel naamsbekendheid moeten geven bij vrienden en kennissen. Dus een review kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Kijk, dat ging vlot. Krijg net een bevestiging: pricewatch: Jolla Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lohost schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:47:
Kijk, dat ging vlot. Krijg net een bevestiging: pricewatch: Jolla Zwart
Dan heb ik deze alvast aan mijn wenslijst toegevoegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Dan wordt het nu toch écht eens.tijd dat Jolla een uitgebreide demo vid de media instuurt om alle features van het OS en de phone te laten zien.

Dus hoe werken de apps, hoe presteert de de bowser ( en heeft het bijv. Native flash ondersteuning.
Hoe draaien android apps op de phone etc. etc.

Ik wil gewoon lekker gemaakt worden van enthousiasme :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik mag hopen dat de Jolla broeders niet de bedroevende marketing en beloftes van Nokia hebben geërfd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Jollausers.com forum, wordt al druk bezocht zo te zien.
http://forum.jollausers.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad behoorlijk mooi forum, ik heb er ook al een account aangemaakt recent.

Wacht vol spanning op 27 November, zelfs al duurt het nog even daarna voordat ik daadwerkelijk zelf mijn Jolla in handen heb, in elk geval zullen we dan ontzettend veel meer te weten komen: niks zal meer geheim zijn. Zodra het toestel helemaal in de handen van de gebruikers is zullen er vanzelf uitgebreide reviews en demonstraties verschijnen. Daarnaast zal een van de grote techsites waarschijnlijk het toestel demonteren, zodat de binnenkant ook geen geheimen meer voor ons heeft, verder zullen er allerlei benchmarks gedraaid kunnen worden. En alle beschikbare 3rd party apps, Jolla apps & functies zullen te zien zijn.

Kortom alleen het feit al dat een select groepje Finnen op 27 November de Jolla in handen zullen hebben is al iets op je op te verheugen ;) Genoeg om je mee te vermaken tot je het toestel zelf kunt unboxen.

Het is inmiddels al een tijd geleden, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit laten weten dat ik zelf ook kleine Sailfish app heb ontwikkeld (wellicht zullen sommigen hem al ergens anders gezien hebben, ik had er ook al een topic op TMO over aangemaakt namelijk een tijdje geleden): Quick Clamshell (waar "Quick" uiteraard komt van het feit dat de GUI natuurlijk QtQuick based is ;) ). En "Clamshell" borduurt voort op de Mer/MeeGo/Maemo traditie van "sea themed" namen voor alles :). Genoeg gepraat, het gaat om een tafeloefen app (screenshots zijn op de Bitbucket Wiki te vinden) ;) . Natuurlijk heb ik het project open source gemaakt (netals zijn desktop broertje Qt Clamshell). Het logo is ontworpen door @Morpog op Freenode IRC (vaak aanwezig op #nemomobile, #mer en #sailfishos) en uitgebracht onder een Creative Commons licentie. Ik denk er wel over na om een klein bedragje te gaan vragen voor de binaries in de Jolla Store (zoals bijv. 0,49 euro), de echte diehards kunnen het dan altijd nog zelf compileren en packagen ;) . Ik ben momenteel bezig om mijn offline, open source http://wrts.nl alternatief, Local(es), te porten naar Sailfish OS (wat zeer makkelijk is, aangezien het ook in Qt5/C++ is geschreven :) ).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 20:31 . Reden: vergeten woord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ondersteunt dat dan wel synchronisatie met WRTS, à la OpenTeacher? Dat zou geweldig zijn, een native woordjesoefen applicatie! Wordt Latijn oefenen straks nog leuk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
Iemand eigenlijk uitgenodigd voor het launch-event in Helsinki?
Zoals ik uit TMO kan opmaken zijn er meerdere rondes met invites gestuurd, dus loopt het niet zo enorm storm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Op Twitter zijn de eerste berichten verschenen van preorderklanten die de gelegenheid hebben gekregen om hun restbetaling af te ronden. Betalingen moeten voor 2 december binnen zijn voor levering in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Thile schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:24:
Iemand eigenlijk uitgenodigd voor het launch-event in Helsinki?
Zoals ik uit TMO kan opmaken zijn er meerdere rondes met invites gestuurd, dus loopt het niet zo enorm storm..
In de eerste ronde kon niet heel Europa meedoen, maar toch wel degelijk een deel. Ik kan me zo voorstellen dat de meeste niet Finnen die niet een beetje in de buurt van Helsinki wonen maar wel een uitnodiging hebben gehad, dan ook niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat is mooi... salaris binnen... en strakkies geld naar Jolla toe!
:)

Ja als ik in de buurt zou wonen en een uitnodiging zou hebben was ik toch zeker gegaan.
Maar goed die kans krijgen we helaas niet.

Net mailtje binnen:

Hi Rob,

We are pleased to inform all our Jolla pre-booking customers that you will soon receive instructions on how to complete your order via our webshop. Upon completing your order, you will receive more information about shipping and delivery.

Starting from 22 November 2013, invitations will be sent to enter the webshop where you can complete the purchase of your Jolla. Invitations will be sent according to priority order to all pre-booking customers from the EU, Norway and Switzerland. No separate priority number will be sent, seeing as the order ID (order number) determines the priority of your order.

In order to secure your priority delivery during December, please make sure you have completed your purchase by 2 December, 2013. Delivery times after this date cannot be guaranteed or will vary. Please note that your pre-booking is still valid until 30 June, 2014.

Should you have any questions regarding you pre-booking, please do not hesitate to contact us at care@jolla.com.

Best regards,

Jolla

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de comment area van dit interessante artikel meldt iemand dat hij/zij al het resterende bedrag heeft kunnen betalen. De geschatte levertijd is echter 3 tot 4 weken :( Voor Pakjesavond gaat dus sowieso niet meer lukken.

Verder heeft de belangrijkste schrijver van JollaUsers aangegeven 1 van de gelukkige 450 eersten te zijn en hij gaat dan ook naar Helsinki om daar gelijk het toestel in ontvangst te nemen :) Hij belooft ook gelijk een review ervan te maken! Dus dat zal het wachten verzachten (hopelijk ;) )

@tiemjuuh helaas heeft Local(es) nog geen WRTS importfunctie. Een functie om gedownloade WRTS-lijsten te importeren gaat binnenkort nog wel lukken denk ik, maar instant synchronisatie zonder ook maar een enkele handeling van de gebruiker zal een stuk moeilijker zijn (als het überhaupt al mogelijk is ;) )

Getypt vanaf mijn N900 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 22:46 . Reden: gedeelte gericht aan @tiempjuuh toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Met WRTS-import ben ik ook al blij. Veel uitgevers bieden namelijk wel WRTS lijsten aan, maar geen andere lijsten.

Vanmiddag ook eens mijn Jolla bestellen. Wat houdt die Limited Edition OH nu precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tiempjuuh schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:39:
Met WRTS-import ben ik ook al blij. Veel uitgevers bieden namelijk wel WRTS lijsten aan, maar geen andere lijsten.

Vanmiddag ook eens mijn Jolla bestellen. Wat houdt die Limited Edition OH nu precies in?
Zie http://www.jollausers.com...urselves-jolla-is-coming/ ,
maar http://www.jollatides.com...ppy-red-actually-not-red/

De theorie van JollaTides lijkt te kloppen iemand heeft op de Jolla site een afbeelding gevonden van alleen de bekende oranje Jolla met "PoppyRed" in de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Ik hoop dat het klopt, wil graag de oranje variant namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Krijg je dan *alleen* de oranje, of ook nog een andere kleur (naar keuze?) erbij? Ik zie mijzelf op een feestje nog wel rondlopen met een oranje mobiel, maar zodra het serieuzer wordt vind ik een neutralere kleur voor erbij toch ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Voor wie de €100 pre-order heeft geldt dat ze een extra cover krijgen, zoals ik het nu begrijp de Poppy Red variant die in de verschillende foto's en video behoorlijk oranje overkomt. Daarnaast krijgt iedereen die nu besteld de witte uitvoering. Andere kleuren komen later beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/xmonzt.jpg

Nu afwachten wanneer hij binnen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Zelfde verhaal hier ..
Ik kan niet wachten

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist ook betaald!!

Dat wordt de postbode opwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nienix schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:58:
Zelfde verhaal hier ..
Ik kan niet wachten
Wat doe je dan, als je niet kan wachten?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:25:
[...]

Verder spelen op je Nokia N9 met SailFish Themes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:37:
[...]

Verder spelen op je Nokia N9 met SailFish Themes? :+
Ik ben helaas 3 maanden geleden met mijn trekker over mn n9 heen gereden.
Hij was uit mn zak gevallen en kon de 6 ton niet zo erg waarderen.

Ik heb nu een Htc one s
Maar ik kan er nog niet erg aan wennen.
Dat komt warschijnlijk omdat ik verwend was met mn n9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:25:
[...]

Blij zijn dat je al een gave Linux telefoon met Swipe UI hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Nienix schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:32:
[...]

Ik ben helaas 3 maanden geleden met mijn trekker over mn n9 heen gereden.
Hij was uit mn zak gevallen en kon de 6 ton niet zo erg waarderen.

Ik heb nu een Htc one s
Maar ik kan er nog niet erg aan wennen.
Dat komt warschijnlijk omdat ik verwend was met mn n9
Hmm. Het is toch een Nokia? Je had eigenlijk een kromme velg moeten hebben. :P Wat dat betreft is dit een goedkopere schade. Misschien eens op marktplaats kijken voor een gebruikte N9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Die laatste weekjes red ik nog wel met mn Htc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Mijn bestelling is ook afgerond. Nu maar hopen op een snelle levering. En vooral hopen dat ze ook daadwerkelijk donderdag beginnen met uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lohost schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:30:
Mijn bestelling is ook afgerond. Nu maar hopen op een snelle levering. En vooral hopen dat ze ook daadwerkelijk donderdag beginnen met uitleveren.
Wat denken jullie van de aangegeven levertijd van 3 tot 4 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
Volgens de foto op Facebook zijn ze er hard mee bezig.

[ Voor 1% gewijzigd door Thile op 25-11-2013 22:33 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:31:
[...]

Wat denken jullie van de aangegeven levertijd van 3 tot 4 weken?
Diegene die deze week nog betalen moet dat wel gaan lukken...
Stel je het nog wat langer uit heb ik mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:02:
[...]
Diegene die deze week nog betalen moet dat wel gaan lukken...
Stel je het nog wat langer uit heb ik mijn twijfels.
Ja, het is inderdaad heel lastig in te schatten. Ik mag hopen dat de 3 tot 4 weken een grensgeval is. Het lijkt me dat de post binnen Finland wel wat vlotter gaat. Maar het kleine beetje ervaring dat ik heb met post tussen NL en Finland is niet best. Daar ging in een rustig jaargetijde al bijna anderhalve week overheen, dus dat beloofd wat in december.

Ik hoop erop dat ze niets meer opsparen en als batch gaan afhanden. Dagelijks de afgeronde bestellingen verwerken zou de grootste kans op een vlotte levering moeten geven. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:47
Hey ik heb 2 dagen geleden een mail van Jolla gehad om mijn Jolla te bestellen.
Ik kan uit 2 versies kiezen, kunnen jullie dat ook? En je kan ook meer telefoons kopen zie ik.
Versie1 kost 321.77 zonder belasting en verzendkosten en versie 2 kost 241.13 zonder belasting en verzendkosten je krijgt wel een other half erbij, maar vind het jammer dat het rood is! Had liever zwart gehad ofzo.

[ Voor 38% gewijzigd door Jay47 op 26-11-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is geen rood het is eerder oranje...
En ik kon er maar 1tje kiezen, ach prima toch.

Dat zwarte stukkie plastic kun je later bestellen als deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Ik dacht dat het toestel 399 ging kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel kost ook 399 Euro.
Met verzending iets van 414 Euro.
Jay47 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:59:
Hey ik heb 2 dagen geleden een mail van Jolla gehad om mijn Jolla te bestellen.
Ik kan uit 2 versies kiezen, kunnen jullie dat ook? En je kan ook meer telefoons kopen zie ik.
Versie1 kost 321.77 zonder belasting en verzendkosten en versie 2 kost 241.13 zonder belasting en verzendkosten je krijgt wel een other half erbij, maar vind het jammer dat het rood is! Had liever zwart gehad ofzo.
Versie 1 is zonder je pre-order korting en zonder de extra other half.
Of wel volle prijs.

Versie 2 is de pre-order versie.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Heb je niet, zoals ik bijvoorbeeld, zowel de 40- als de 100-euro preorder gedaan? Ik kon van beide maximaal één bestellen en nadat ik m'n LE+OH heb besteld kon ik er daar nog maar 0 van bestellen maar hij stond er nog wel. De 40-preorder heb ik trouwens eerder gedaan dus ze zullen het wel per e-mailadres gegroepeerd hebben, aangezien ik de LE dus direct kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:47
Ik weet het al heb toen eerst de normale preorder gedaan want in het begin was de 100 euro optie niet beschikbaar voor NL.
Heb net een maand geleden de Lumia 1020 gekocht, nu kan ik bij mijn abbo ook een nieuwe tel krijgen, en Jolla komt ook aankloppen.....dilemma haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik ben benieuwd of de 3 tot 4 weken worden gehaald. Op zich heb ik er wel vertrouwen in, gezien de tijd die ze er al mee bezig zijn en ik eerder het idee heb dat zaken goed worden geregeld, maar...
Mijn ervaring met levertijd is in 4 van de 5 gevallen niet positief, vaak door gepruts en/of slechte/geen communicatie.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik ben erg benieuwd naar deze telefoon!
Moet nog beginnen in het smartphone tijdperk lijkt me leuk om niet met 1 van de 3 grote jongens in zee te gaan. Graag zie ik wat reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Die reviews zullen er zeker komen dreamwalker. Waarschijnlijk verschijnen de eerste vanavond al op internet. Maar volgens mij zijn er geen Nederlanders aanwezig in Helsinki, dus of er op Tweakers al een review komt betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
dreamwalker schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:40:
Ik ben erg benieuwd naar deze telefoon!
Moet nog beginnen in het smartphone tijdperk lijkt me leuk om niet met 1 van de 3 grote jongens in zee te gaan. Graag zie ik wat reviews ;)
Waarom wil je niet met T-mobile of Vodafone in zee? KPN is gewoon te duur. Punt. Maar ik heb meermaals T-mobile gebruikt en nu zit ik bij Vodafone en ben niet ontevreden, ook niet qua prijs (smartphone & abbo). Voordeel bij Vodafone is dat ze in het buitenland wat goedkope opties hebben mbt bellen/sms/internet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Nas T schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:59:
[...]

Waarom wil je niet met T-mobile of Vodafone in zee? KPN is gewoon te duur. Punt. Maar ik heb meermaals T-mobile gebruikt en nu zit ik bij Vodafone en ben niet ontevreden, ook niet qua prijs (smartphone & abbo). Voordeel bij Vodafone is dat ze in het buitenland wat goedkope opties hebben mbt bellen/sms/internet.
Ik denk dat hij Android, IOS en Windows bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Bedoelde inderdaad de besturingssystemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Hoe hebben jullie de betaling afgerond? Ik kan geen paypal kiezen. De pre-order wel met paypal betaald toentertijd.

Heb Jolla al benadert via Twitter en care email, maar geen reactie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Kredietkaart gebruikt. Ik word nu toch wel enthousiast hoor na die video's enzo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik gebruik dus geen creditcard. Vind het behoorlijk storend dat ze voor deze betaling geen paypal betaaloptie toegevoegd hebben en voor de pre-order wel.
Ik ga ze iig even goed kenbaar maken dat ik niet happy ben opt moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Er was toen ik bestelde dus wel een PayPal optie, die je ook kon kiezen. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik kan dus niet kiezen, alleen creditcard en paytrail (= 1 optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
ik heb gewoon via paypal betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:28
Paypal optie is jammer genoeg weggehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 12:51
lohost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:36:
Maar volgens mij zijn er geen Nederlanders aanwezig in Helsinki, dus of er op Tweakers al een review komt betwijfel ik.
Alleen mensen met een adres in Finland zijn uitgenodigd geloof ik. Dat was 1 van de eerste Tweets die zij er overstuurden. Mensen van buiten Finland zijn dan ook van buiten de EU met een Fins afleveradres.

Ik kon nog wel gewoon met paypal betalen en dan was maandagochtend.

Ik heb een laag ordernummer dus ik hoop dat de die van mij morgen verzonden wordt. En voor de prijs van 15 euro kunnen we wel de snelle bezorgroute, helsinki->amsterdam, kiezen. De t-shirst gingen via Polen omdat het goedkoper is om vandaar een vrachtwagen te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
quovadis25 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:39:
Paypal optie is jammer genoeg weggehaald ;-)
Is dat officieel bekend gemaakt oid?
Ga het forum niet als uitlaatklep gebruiken, maar voel mij nu ff flink in mijn @@rs genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook via PayPal betaald...
Prepaid creditcard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik wacht Jolla's reactie morgen af (zullen het vandaag wel druk hebben met die launch party neem ik voor mijzelf maar even aan, hoewel ze vollop tweeten).
Maar ik ga geen concessies doen om een bestelling te kunnen afronden.
Ik heb een pre-order geplaatst, wacht vervolgens een half jaar in volle verwachting en enthousiasme, en puntje bij paaltje naaien ze mij door zoiets.
Zij mogen hun klanten tevreden houden, ik niet hun.

[ Voor 7% gewijzigd door intricate op 27-11-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook via Paypal betaald. Heb en wil helaas geen creditcard dus zit met een uitgestelde bankbetaling, tot die tijd geen verzending helaas :(

OT:
Heb hier een mooie hands on gevonden die me laat watertanden.

Edit:

Ik bedenk me net dat de uitgestelde bankbetaling tot max 2 december kan duren. In de mail vragen ze om de bestelling uiterlijk 2 december betaald te hebben, mogelijk dat dit een rol speelt.

Prepaid creditcard is wel een optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Bongoarnhem op 27-11-2013 23:59 ]

• Nas T
@intricate:
Ik weet niet of je het voor elkaar kunt krijgen om Jolla te laten geloven dat je jonger dan 18 bent en "dus" geen credit-card mag/kan hebben. Ik weet ook niet of je dan überhaupt de Jolla smartphone zou kunnen kopen...
Ik zou in jouw geval toch alvast kijken naar een prepaid credit-card.

@Bongoarnhem:
Korte maar leuke review. Ik hoop eigenlijk dat er binnenkort een in-depth review verschijnt waarin het een en ander gedetailleerd wordt uitgelegd: ik heb nu enkele reviews gezien en het blijft niet echt hangen. De enige die enigszins bleef hangen is de Q&A met iemand van Jolla, die gedetailleerd in ging op de gestures:
half doorschuiven, geheel doorschuiven, naar links/rechts, naar boven/onder met een hoop plaatjes.

Dat werkt bij mij verhelderend. Ook zou ik liever zien dat er behalve muziek afspelen en appje openen/sluiten iets meer fancy zaken behandeld worden. Is er navigatie? Hoe werkt dat? Is het online/offline, gesproken begeleiding, mogelijkheid tot laden van routes, opzoeken van contactpersonen voor adressen, werkt dat goed?
Ook zaken als: wat kun je met de wekker? Ik zit met versprongen diensten en ik heb om de week een vroege late dienst. Bij Maemo was de wekker slim zat om dat te programmeren. Android niet.
Wat kun je allemaal opslaan met de contactpersonen (meerdere adressen, gecategoriseerd, verjaardagen?). Ook hoe fancy is de kalender? Wat valt er allemaal te cross-syncen?

Ik hoop dat de reviewers hier wat meer willen doen dan laten zien dat de UI goed werkt. Want ik denk dat je dan een dertien in een dozijn review maakt. Ik zou liever praktische zaken behandeld zien in plaats van een oppervlakkige test.

vrede in rust

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 07:11
@Nas T Nu op de website staat ook een guide hoe bepaalde dingen werken http://jolla.com/guide/
er staat nog niet alles in maar een hoop informatie.

• HtheB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 14:58
Vreemd dat t.net nog geen nieuwsbericht heeft geplaatst over Jolla (toestel release)....

• acizane80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-03-2024
HtheB schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:28:
Vreemd dat t.net nog geen nieuwsbericht heeft geplaatst over Jolla (toestel release)....
Het is niet enkel Tweakers, maar Engadget, Gizmodo, Slashgear vermelden hier maar niets over.
Bij lancering van producten van fabrikanten zoals Samsung, Apple, Nokia en dergelijke geven ze belachelijk veel aandacht. Hierdoor had ik gehoopt dat ook hier een beetje aandacht op zou komen maar niets.

Is er een manier om te achterhalen nummer hoeveel je bent in de wachtrij aan de hand van je order nummer?

[ Voor 17% gewijzigd door acizane80 op 28-11-2013 09:33 ]

• HtheB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 14:58
acizane80 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:32:
[...]

Het is niet enkel Tweakers, maar Engadget, Gizmodo, Slashgear vermelden hier maar niets over.
Bij lancering van producten van fabrikanten zoals Samsung, Apple, Nokia en dergelijke geven ze belachelijk veel aandacht. Hierdoor had ik gehoopt dat ook hier een beetje aandacht op zou komen maar niets.
al die websites zijn americaans.... wij als t.net moeten eig meer aandacht geven aan een europees bedrijf/os

• acizane80
Het gaat mij niet zo zeer waar dit bedrijf zich bevind maar als je ziet hoeveel interesse deze heeft.
Hoeveel personen er op zitten wachten, in het algemeen denk ik dat er genoeg belangstelling is om een lancering kort te vermelden op je nieuws pagina. Eventueel een verwijzing naar een review waarbij de uiteindelijke toestel kort beschreven word.

• Nas T
HtheB schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:49:
[...]

al die websites zijn americaans.... wij als t.net moeten eig meer aandacht geven aan een europees bedrijf/os
Die mening deel ik niet met je. Innovativiteit een goed product, een goede prestatie an sich trekt mijn interesse. Of het nu uit Koeweit, Timboektoe, Seoul, Kazachstan, de V.S., Brazilië of uit Sexbierum komt is wat mij betreft van ondergeschikt belang.

Vind het eigenlijk ook wel vreemd. Jolla is volgens mij dé smartphonesensatie van dit moment.
Misschien omdat het ook niet groot bij Jolla is aangekondigd. Surf naar de website en ik heb niet binnen enkele seconde de informatie dat het ding uit is. Op Jollatides staat nu wel de eerste unboxing-video.

En ik kijk het eerlijk gezegd ook nog even af of alles lekker werkt, vooral over hoe de details in elkaar steken.

EDIT:
Die unboxing video: als je niet kijkt mis je niks. 6 minuten lang gestuntel en veel interessants wordt er niet duidelijk. Doosje, seal doorsnijden, doosje schuift uit verpakking. In verpakking:
Toestel
Batterij
snelstart-handleiding
USB-kabel
lader-blokje (waarin de USB-kabel moet, vermoed ik).

Toestel aan, pincode, taal (geen nederlands :'( ) en kleur voor thema instellen.

Voor de rest veel gestuntel met één hand de camera vasthouden, toestel met scherm plat op de tafel over de tafel heen schuren om de achterkant los te peuteren. Erg profi, zou ik zeggen...

[ Voor 22% gewijzigd door Nas T op 28-11-2013 11:21 ]

vrede in rust

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zodra er een Jolla toestel bij een Tweaker land verwachten we natuurlijk een uitgebreide review.
Ik ben ontzettend benieuwd, maar wil eerst graag iets meer weten/zien/lezen voordat ik € 400,- uitgeef aan een nieuw toestel terwijl ik nog een puntgave Nexus 4 heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 28-11-2013 11:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• acizane80
Ik wacht vol ongeduld af tot hij binnen is, tegen die tijd zullen er wel al andere tweakers zijn die reeds een review gemaakt hebben.

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Heeft r al iemand een tracking code gekregen? Al betaald sinds maandag maar nog geen tracking :(
Ze zullen het wss nog wel druk hebben

• Nienix
Jolla ‏@JollaHQ 12m

.@sinppah The pre-order shipments have started now in Finland with DNA and across Europe with our web shop.

Verwijderd

Ik heb ordernummer #200000281 en nog geen mail ontvangen helaas.

• acizane80
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:46:
Bij mij is het erg, ik heb gisteren pas kunnen betalen en heb #200002671.
Wat ben ik ongeduldig, weet er al iemand of het mhl-hdmi ondersteund?

• Nas T
acizane80 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:17:
[...]
...weet er al iemand of het mhl-hdmi ondersteund?
Ik denk heel voorzichtig van wel. Want: ik denk dat het aan de kant van de USB-poort softwarematig alleen aangepast hoeft te worden, niet hardwarematig. Ik kan niet heel veel vinden over wat het technisch gezien inhoudt, dus het blijft even bij heel voorzichtig. En zo nee: dan zal er wel een uitbreiding op USB kunnen komen die het wel ondersteunt (blokje ertussen, daar je MHL-adapter op). Dat is theoretisch mogelijk, of het in de praktijk wordt uitgebracht is een tweede.

vrede in rust

• acizane80
Nas T schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:11:
[...]

Ik denk heel voorzichtig van wel. Want: ik denk dat het aan de kant van de USB-poort softwarematig alleen aangepast hoeft te worden, niet hardwarematig. Ik kan niet heel veel vinden over wat het technisch gezien inhoudt, dus het blijft even bij heel voorzichtig. En zo nee: dan zal er wel een uitbreiding op USB kunnen komen die het wel ondersteunt (blokje ertussen, daar je MHL-adapter op). Dat is theoretisch mogelijk, of het in de praktijk wordt uitgebracht is een tweede.
Ik heb geprobeerd om dit na te kijken op hun website jolla.com/care maar daar vind je hier niets over.
1 Duitse website vermeld dat het DLNA compatibel is maar bij MHL en usb on the go staat er enkel een vraagteken bij. Dus heb ik via twitter de vraag gesteld, als reactie krijg ik te horen dat ik op Jolla.com/care moet kijken. Ik wacht nu op hun reactie.

• lohost

lohost

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:46:
Da ben jij eerder. Ik zit met #200000457. Heel benieuwd. Ik gok dat de eerste die nu hun verzendbevestiging hebben ontvangen dezelfde zijn die nog voor het weekend hun bestelling mochten afronden. Ik kon dit pas maandag doen, net als sommige anderen hier. Daarnaast ben ik benieuwd of er ook een groep is die dus een #10000xx ordernummer heeft. Uit de groep van voor het weekend wellicht?

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:18 ]

Ik heb het er via Twitter met JollaHQ en Arnoud Wokke erover gehad. Arnoud gaf aan dat het niet gelukt was om een toestel te bemachtigen hiervoor.

JollaHQ gaf aan dat Arnoud contact moest opnemen met press@jolla.com, dit was gister volgens Arnoud nog niet gelukt.Misschien dat iedereen Arnoud/Tweakers kan verzoeken om een review.

Jolla gaf in een twitter bericht aan dat de volgende missie was om SailfishOS op elke Android device beschikbaar te maken, iets wat nog nooit was gebeurd volgens hun. Mocht ik het bericht nog ergens vinden dan zal ik het delen. Ik zie het even niet meer terug.

Ik heb trouwens ordernummer 200002079...

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-11-2013 22:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste