Inderdaad behoorlijk mooi forum, ik heb er ook al een account aangemaakt recent.
Wacht vol spanning op 27 November, zelfs al duurt het nog even daarna voordat ik daadwerkelijk zelf mijn Jolla in handen heb, in elk geval zullen we dan ontzettend veel meer te weten komen: niks zal meer geheim zijn. Zodra het toestel helemaal in de handen van de gebruikers is zullen er vanzelf uitgebreide reviews en demonstraties verschijnen. Daarnaast zal een van de grote techsites waarschijnlijk het toestel demonteren, zodat de binnenkant ook geen geheimen meer voor ons heeft, verder zullen er allerlei benchmarks gedraaid kunnen worden. En alle beschikbare 3rd party apps, Jolla apps & functies zullen te zien zijn.
Kortom alleen het feit al dat een select groepje Finnen op 27 November de Jolla in handen zullen hebben is al iets op je op te verheugen

Genoeg om je mee te vermaken tot je het toestel zelf kunt unboxen.
Het is inmiddels al een tijd geleden, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit laten weten dat ik zelf ook kleine Sailfish app heb ontwikkeld (wellicht zullen sommigen hem al ergens anders gezien hebben, ik had er ook al een topic op TMO over aangemaakt namelijk een tijdje geleden): Quick Clamshell (waar "Quick" uiteraard komt van het feit dat de GUI natuurlijk QtQuick based is

). En "Clamshell" borduurt voort op de Mer/MeeGo/Maemo traditie van "sea themed" namen voor alles

. Genoeg gepraat, het gaat om een tafeloefen app (screenshots zijn op
de Bitbucket Wiki te vinden)

. Natuurlijk heb ik het project open source gemaakt (netals zijn desktop broertje
Qt Clamshell). Het logo is ontworpen door @Morpog op Freenode IRC (vaak aanwezig op #nemomobile, #mer en #sailfishos) en uitgebracht onder een Creative Commons licentie. Ik denk er wel over na om een klein bedragje te gaan vragen voor de binaries in de Jolla Store (zoals bijv. 0,49 euro), de echte diehards kunnen het dan altijd nog zelf compileren en packagen

. Ik ben momenteel bezig om mijn offline, open source
http://wrts.nl alternatief,
Local(es), te porten naar Sailfish OS (wat zeer makkelijk is, aangezien het ook in Qt5/C++ is geschreven

).
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 20-11-2013 20:31
. Reden: vergeten woord toegevoegd ]