Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• aerique
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-02 14:07
Android Support for Xperia XA2 will be released separately later
Ik vraag me af wanneer.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:16

ocf81

Totally Me!

@Bongoarnhem bedankt voor de melding.

@aerique Ik hoop dat het dit jaar nog gebeurt, maar als ik de commentaren op together doorlees dan is het idd wel de vraag wanneer dat gaat gebeuren.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:00
In de Telegram groep wordt er aangegeven dat AD eind januari naar de XA2 komt...
Volgens het blog wat hoort bij deze update inderdaad eind januari. Er komt eerst een open beta welke via de store zal worden verspreid.

Bongoarnhem wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:20 (23%)

• Jansen-nl
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-02 13:13
Ik las in het topic wat users die Sailfish OS draaien op een X-Compact. Ik ben zelf aan het ontdekken wat er allemaal wel/niet mogelijk is met SF op dit device. Hoe ervaren jullie OS bij dagelijks gebruik? En wat is de primaire reden voor jullie om de stap te maken vanaf Android?

Ben benieuwd :)

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• Maurits van Baerle
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd in SailFish 3.0.1 (betaalde versie) proberen op de Sony XA2 (die ik daar speciaal voor zou kopen). Weet iemand of de Dual SIM functionaliteit nu ook goed werkt met Sailfish 3.0.1?

En is het makkelijk te installeren? Zo te zien wordt de XA2 standaard met Android O geinstalleerd dus moet je dat eerst vervangen.

Ik heb verder geen interesse in Android of Android apps draaien dus als ik zo lees dat er nog wat problemen zijn met de Android runtime dan zou dat voor mij verder geen probleem moeten zijn, toch?

Maurits van Baerle wijzigde deze reactie 18-01-2019 14:21 (6%)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Ik heb de dual sim werkend op de XA2 Ultra Dual. (H4233)

Installatie was redelijk makkelijk toen ik eenmaal de telefoon kon terugvinden in fastboot. Er is een goede handleiding en ook op youtube is wel iets terug te vinden.

Qua gebruikservaring kan ik er het volgende over kwijt:

Voor mij werkt de telefoon wel goed. Er zijn soms irritante dingen als het gaat om het gebruik van bluetooth headsets. De pairing werkt prima, maar ik kan, voor zover ik tot dusver heb kunnen uitvinden, niet de headset selecteren waar ik gebruik van wil maken. Als ik dan bijv. ook de pairing met mijn PC actief heb kan dat dan roet in het eten gooien. Sinds gisteren (3.0.1.11) heb ik ook het probleem dat bij het opnemen van calls van contacten uit mijn adresboek de ringtone gesilenced wordt zodra je het scherm aanzet. Dat was in eerste instantie een beetje verwarrend. Ik weet niet of ik ergens een setting niet goed heb staan, of dat dit een (nieuwe) feature is, of een bug.
Ook zullen sommige websites claimen dat je browser te oud is. (Is een port van een oude versie van FF)
De power efficiency van Sailfish is ook wat minder goed dan van android. Doorgaans komt de telefoon een normale dag wel door zonder opladen, maar dan is de batterij wel op.

Maar het is wel een heel fijn OS om te gebruiken. Dus ik ben wél fan. Ik hoop dat ze die dingetjes er binnenkort eens uitwerken en ook de NFC en de fingerprint scanner aan de praat krijgen. Android kan mij niet zo veel boeien, hoewel Exchange support wel fijn zou zijn. 9Ik hoop dat ze dat wel afzonderlijk kunnen gebruiken zodat ik niet alsnog aan de android laag vast zit als ik de overige features van Sailfish X wil gebruiken)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Dank voor je verhaal! Dat klinkt veelbelovend.
ocf81 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:20:
Android kan mij niet zo veel boeien, hoewel Exchange support wel fijn zou zijn.
Als ik de website moet geloven dan zit Exchange support wel in de betaalde versie, toch? Heb jij de gratis versie?

• ocf81

ocf81

Totally Me!

@Maurits van Baerle De betaalde versie is er nog niet, dus voorlopig gebruik ik de gratis versie

© ocf81 1981-infinity

• Bongoarnhem
De betaalde versie heeft inderdaad Exchange support en nog wat andere dingen.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Ik weet niet of het botte pech is, maar ik heb sinds de update veel vaker last van de error met screen blanking op mijn XA2 :/ .

© ocf81 1981-infinity

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Een review van Sailfish X is verschenen in het Linux Format magazine. Voor wie interesse heeft, de review kan je hier lezen:

Linux Format - Review - Sailfish X

JS1982 wijzigde deze reactie 29-01-2019 08:36 (13%)

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:36
De betaalde SFOS met android beta is nu beschikbaar:
https://blog.jolla.com/sailfish-x-beta-available-for-xa2/
https://shop.jolla.com/

voorstad wijzigde deze reactie 31-01-2019 17:29 (26%)

• Nivve
  • Registratie: februari 2016
  • Niet online
Erg jammer dat de Android 8 update dus niet voor Xperia X toestellen zal worden uitgerold. Is dat qua hardware en dus effort zoveel anders dan de nieuwe XA2 toestellen om dat voor elkaar te krijgen?

Was juist enthousiast bij de post dat ik eindelijk meer dan 4.4.4 op mijn telefoon zou hebben... Wilde nog een tijd met de telefoon doen, nu maar hopen dat niet veel apps opeens 5.1 of hoger gaan eisen...

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Dat Android boeit me niet zo maar klopt het dat hier dan ook Exchange ondersteuning inzit? Iemand die dat al aan de praat heeft?

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:36
Maurits van Baerle schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:26:
[...]

Dat Android boeit me niet zo maar klopt het dat hier dan ook Exchange ondersteuning inzit? Iemand die dat al aan de praat heeft?
Wow, wat een bijdrage. Als je echt interesse zou hebben, lees je de blogpost toch even 8)7 ? Want daar staat gewoon het antwoord.

• Nazlive
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15-02 17:27
Als ik het goed begrijp is het mogelijk om de google play store te installeren? Kan je zo ook je bank apps bijv. ING draaien?

• Nivve
  • Registratie: februari 2016
  • Niet online
Nazlive schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:59:
Als ik het goed begrijp is het mogelijk om de google play store te installeren? Kan je zo ook je bank apps bijv. ING draaien?
ING app doet het prima zonder play store, zie ook de reacties eerder in het topic. Zelf heb ik ING en Triodos perfect draaiend op een Xperia X met Sailfish 3. denk niet dat het op de XA2's opeens wel de Play store nodig heeft.

Als je het hebt over het installeren van android apps in het algemeen, dan gebruik ik zelf de Yalp store, al is de Aptoide store te installeren via de Jolla store zelf.

Nivve wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:16 (16%)

• Bongoarnhem
Nazlive schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:59:
Als je echt Gplay wilt doe het dan via MicroG. Dan heb je de services maar niet het luisterend oor van Google. Zie dit filmpje voor informatie.

Tof nieuws dit, hier had ik nog niet van gehoord.

nieuws: Smartphone met uitschuifbaar qwerty-toetsenbord krijgt stereospeakers

Bongoarnhem wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:45 (19%)

• aerique
Ik gebruik nu sinds afgelopen vrijdag de Sailfish XA2 beta met upgraded Android support en ik ben er blij mee. Het is dus een beta en er zijn wat issues zoals aangegeven in de blog post, maar mijn ASN Bank en ABN Amro apps werken weer dus wat mij betreft is het al een success. (Het wel of niet werken van banking apps is voor mij wel belangrijk in hoeverre de telefoon als daily driver kan dienen.)

Ik ben wel benieuwd hoeveel mankracht op die Alen Dalvik zit en hoe lang het duurt voor hij uit de beta is.

aerique wijzigde deze reactie 11-02-2019 09:42 (13%)

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Ik snap wel dat sommige mensen Android support fijn vinden, maar het is wel jammer dat er zo veel aandacht in gaat zitten. Dat leidt af van andere zaken die nog lang niet af zijn. Na anderhalve maand is dat wel iets wat steeds meer opvalt. De absolute basis werkt, maar verdere extra's zijn karig geïmplementeerd of ontbreken. Ik kan bijv. nog geen hartslagsensor aansluiten omdat het profiel en de service daarvoor in Sailfish 3 nog ontbreken.

© ocf81 1981-infinity

• ocf81

ocf81

Totally Me!

verkeerde draad.

ocf81 wijzigde deze reactie 11-02-2019 10:47 (86%)

© ocf81 1981-infinity

• Yongshi
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 16:04
Recent eigenaar van een Xperia XA2 Plus dual sim, speciaal voor SFOS gekocht met beta licentie.

Tot nu toe erg tevreden mee, maar fingerprint zou wel fijn zijn. Maar voor een beta werkt het prima.

Ben voornamelijk erg tevreden over de UI, erg fijn en slim uitgedacht. Heb alleen goed een case moeten uitzoeken omdat de Plus erg groot is (dus anti-slip, zodat hij niet elke keer uit mijn hand valt) en de randen van de case mogen niet te ver uitsteken, omdat je anders niet meer van buiten naar binnen kan swipen (terug naar hoofdmenu).

Yongshi wijzigde deze reactie 11-02-2019 11:03 (4%)

• aerique
ocf81 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:23:
Ik snap wel dat sommige mensen Android support fijn vinden, maar het is wel jammer dat er zo veel aandacht in gaat zitten. Dat leidt af van andere zaken die nog lang niet af zijn.
Tja, anders wordt het waarschijnlijk nog moeilijker om gebruikers te trekken. Ik zou het liefst geen Android apps gebruiken, maar dan kan ik hem écht niet als daily driver gebruiken.

Maar je hebt gelijk: ik ben begonnen met een Jolla en als ik bijvoorbeeld de mail client of de browser van nu vergelijk met toen, dan is er weinig vooruitgang geboekt.

• Bongoarnhem
Yongshi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:03:
..... omdat je anders niet meer van buiten naar binnen kan swipen (terug naar hoofdmenu).
Sailfish problems :D :D :D

• ocf81

ocf81

Totally Me!

aerique schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:58:
[...]

Tja, anders wordt het waarschijnlijk nog moeilijker om gebruikers te trekken. Ik zou het liefst geen Android apps gebruiken, maar dan kan ik hem écht niet als daily driver gebruiken.

Maar je hebt gelijk: ik ben begonnen met een Jolla en als ik bijvoorbeeld de mail client of de browser van nu vergelijk met toen, dan is er weinig vooruitgang geboekt.
Welke android apps gebruik jij dan?

© ocf81 1981-infinity

• aerique
ocf81 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:45: Welke android apps gebruik jij dan?
WhatsApp, Firefox, Here WeGo, ASN Bank, ABN Amro.

Verder gebruik ik ook nog de volgende "omdat er toch Android emulatie is", maar staan het dagelijks gebruik niet in de weg: Parkmobile, Magister, Battle.net Authenticator, Steam Guard en Tikkie.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Wist je dat Steam guard via SailOTP kan? Je moet wel ergens een key opzoeken op je oude telefoon via een file viewer zoals Amaze, maar als je die key eenmaal hebt werkt het gewoon. Natuurlijk heb je dan geen chat etc, maar de authenticatie werkt. (eerlijk gezegd is dat ook het enige waar ik de steam app voor gebruik, dus dat was voor mij al geen probleem)

Qua apps mis ik vooral een goede sport app die native draait. Helaas door het ontbreken van support voor BLE HRMs moet ik bij het sporten sowieso uitwijken naar mijn oude telefoon. Chat en banking apps gebruik ik niet, dus die mis ik niet.

© ocf81 1981-infinity

• Bongoarnhem
ocf81 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:26:
Qua apps mis ik vooral een goede sport app die native draait. Helaas door het ontbreken van support voor BLE HRMs moet ik bij het sporten sowieso uitwijken naar mijn oude telefoon. Chat en banking apps gebruik ik niet, dus die mis ik niet.
Wat moet een sport app voor jou kunnen ken je laufhelden?

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Die app zou ik eens moeten uitproberen. Ik heb tot nu toe alleen apps uit de jolla store geprobeerd. Ik weet niet precies hoe ik nu uit andere repo's apps moet installeren. Ik zou dat eens moeten uitproberen.
Echter is het wel vervelend dat dit niet gewoon in het OS zit. Bij alle andere OS'en kan je gewoon pairen vanuit het bluetooth menu.

© ocf81 1981-infinity

• Bongoarnhem
Ga naar openrepos.net en daar download je storeman. Daarmee kan je de meeste andere native apps downloaden. Veel plezier, er zal een wereld voor je opengaan....
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True