Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Jolla C is binnen. Ik heb hem nog niet in gebruik genomen. Mijn zus wel. De Jolla 1 was haar daily driver. Ze is er wel tevreden over. Ze heeft de sim van haar werk en haar prive sim erin. iPhone van werk dus nu even buiten gebruik. >:)

Ze heeft momenteel alleen nog een probleem met de Android app Desa. Deze heeft ze geïnstalleerd als 2e whatsapp client. (je moet wat met 2 simmetjes) We hebben van alles geprobeerd, maar het is niet gelukt om het notificatiegeluid aan de praat te krijgen. Die van de gewone whatsapp client doet het wel, maar die van Desa niet. Er komt wel een notificatie, maar geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
joi-c schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:09:
Die van de gewone whatsapp client doet het wel, maar die van Desa niet. Er komt wel een notificatie, maar geen geluid.
Waarschijnlijk moet je de app dan toevoegen aan /usr/share/lipstick/androidnotificationpriorities en daarna (Lipstick) herstarten. De exacte opbouw van de file weet ik ook niet, maar waarschijnlijk vindt je daarover wel iets terug op TJC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
richdb schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:38:
[...]
Als je er binnen krijgt, zeker 👍🏻. Hou me maar op de hoogte.
Jip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:18:
[...]
Wellicht komt het doordat ik een prepaid VISA kaart gebruik. Ik krijg iedere keer een 404 terug als ik probeer te betalen. Mocht je trouwens die tweede AquaFish binnen krijgen, heb ik daar wel interesse in.
Slecht nieuws heren, in het weekend kreeg ik een emailtje dat ze een foutje hadden gemaakt en of ik het tweede pakketje wilde terugsturen. Dus ik krijg geen 2de telefoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Temp2264 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:11:
[...]

[...]

Slecht nieuws heren, in het weekend kreeg ik een emailtje dat ze een foutje hadden gemaakt en of ik het tweede pakketje wilde terugsturen. Dus ik krijg geen 2de telefoon binnen.
Ach, was ook te mooi geweest. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Temp2264 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:11:
[...]

[...]

Hoe heb jij hem nu besteld dan? Via eBay uk zei je? Heb je een url? Via India vind ik echt omslachtig. Geen Paypal, foto's van je creditcard. Dus als het via Europa kan, graag.

Maar iemand met een Jolla C, die het niet bevalt en wil verkopen. Ik hou me nog steeds warm aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
richdb schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

Hoe heb jij hem nu besteld dan? Via eBay uk zei je? Heb je een url? Via India vind ik echt omslachtig. Geen Paypal, foto's van je creditcard. Dus als het via Europa kan, graag.

Maar iemand met een Jolla C, die het niet bevalt en wil verkopen. Ik hou me nog steeds warm aanbevolen.
Ik heb hem hier besteld http://www.ebay.co.uk/itm...OS-/322197286567#shpCntId. Je bent uiteindelijk rond de 200 euro er voor kwijt. Maar het word goed geleverd en via DHL verstuurd. Die van India door India post geen werkende Track en trace heb ik mij laten vertellen tot nu toe maar je bent +- 80 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Temp2264 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Ik heb hem hier besteld http://www.ebay.co.uk/itm...OS-/322197286567#shpCntId. Je bent uiteindelijk rond de 200 euro er voor kwijt. Maar het word goed geleverd en via DHL verstuurd. Die van India door India post geen werkende Track en trace heb ik mij laten vertellen tot nu toe maar je bent +- 80 euro goedkoper uit.
Ok, bedankt. Al is 200 euro te veel voor het toestel. Denk dat je het qua specs kan vergelijken met de Lumia 550. Ik zal er nog eens over nadenken.
Mijn Jolla1 werkt nog goed, en in de reviews op YouTube ontlopen de Jolla1 en JollaC (zeg maar de Aquafish) elkaar niet echt. Je gaat vooruit met het scherm en extra geheugen, maar verder eigenlijk niet.

Natuurlijk wel benieuwd naar jou ervaring met de Aquafish.

• Temp2264
richdb schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:07:
[...]

Ok, bedankt. Al is 200 euro te veel voor het toestel. Denk dat je het qua specs kan vergelijken met de Lumia 550. Ik zal er nog eens over nadenken.
Mijn Jolla1 werkt nog goed, en in de reviews op YouTube ontlopen de Jolla1 en JollaC (zeg maar de Aquafish) elkaar niet echt. Je gaat vooruit met het scherm en extra geheugen, maar verder eigenlijk niet.

Natuurlijk wel benieuwd naar jou ervaring met de Aquafish.
Ik heb je een tweet verstuurd neem even contact met me op ik kan mogelijk toch nog wat regelen voor die Aquafish het is een heel gedoe aan het worden maar geen risico voor mij.

• richdb
Temp2264 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Ik heb je een tweet verstuurd neem even contact met me op ik kan mogelijk toch nog wat regelen voor die Aquafish het is een heel gedoe aan het worden maar geen risico voor mij.
Ik kan je hier op tweakers geen bericht sturen, heb je afgeschermd. Ik weet niet welke tweet jij mij hebt verstuurd, zie niks in Twitter of hier binnen Tweakers.

Anders stuur je mij even een bericht binnen twitter? Zoek daar maar op richarddebruin dan vind je mij wel (zelfde foto als hier). Heb zeker nog interesse in het toestel.

• Temp2264
richdb schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:25:
[...]
Ik kan je hier op tweakers geen bericht sturen, heb je afgeschermd. Ik weet niet welke tweet jij mij hebt verstuurd, zie niks in Twitter of hier binnen Tweakers.

Anders stuur je mij even een bericht binnen twitter? Zoek daar maar op richarddebruin dan vind je mij wel (zelfde foto als hier). Heb zeker nog interesse in het toestel.
Afscherming er af gehaald geen idee waarom dat aanstond ik heb echt wat gezet op twitter met dezelfde foto raar.

Maar PM gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
joi-c schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:09:
Ze heeft momenteel alleen nog een probleem met de Android app Desa. Deze heeft ze geïnstalleerd als 2e whatsapp client. (je moet wat met 2 simmetjes) We hebben van alles geprobeerd, maar het is niet gelukt om het notificatiegeluid aan de praat te krijgen. Die van de gewone whatsapp client doet het wel, maar die van Desa niet. Er komt wel een notificatie, maar geen geluid.
Ik bedoelde uiteraard Disa. Foutje... :D
RobertMe schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Waarschijnlijk moet je de app dan toevoegen aan /usr/share/lipstick/androidnotificationpriorities en daarna (Lipstick) herstarten. De exacte opbouw van de file weet ik ook niet, maar waarschijnlijk vindt je daarover wel iets terug op TJC.
Dank je wel Robert. We gaan het uitproberen! (als we, non-devs, hebben uitgevogeld hoe het moet... :))

Edit: volgende topic op TJC gevonden. Hiermee ga ik er wel uitkomen:
https://together.jolla.co...he-chat-application-list/

Edit 2:
For those not confident with terminal, you can install file browser with root from Warehouse. With this app you can chance the read/write settings of the mentioned file and edit it with e.g. file case.
Step by step without terminal:
  1. Install FileCase from warehouse
  2. Install StartAsRoot for FileCase from warehouse
  3. Open FileCase root
  4. Navigate two layers back with the white point on the upper left side
  5. Navigate to "usr"
  6. Navigate to "share"
  7. Navigate to "lipstick"
  8. Tap on "androidnotificationpriorities"
  9. Choose "Edit" in Pulldown menu
  10. Add the given string at the end of file, for example:
    Chat
    Threema;chat,chat_exists
    package:ch.threema.app;chat,chat_exists
    Mail
    For Mailapps replace chat,chat_exists with email,email_exists:

If your app is not mentioned here before do these additional steps to get the information:
    • Install Crest from Jolla store.
    • Open Crest
    • Open your favorite android app you want to activate notifications for.
    • Head back to Crest
      Usually the topmost app is the one you search.
      The string in Crest should include the appname, for example ch.threema.app for Threema
  11. Go back to FileCase
  12. Enter the following string, replacing "name of the app" and "string from crest"
    *Name of the App*;chat,chat_exists
    package:*string from crest*;chat,chat_exists
    for mail apps replace chat,chat_exists with email,email_exists
  13. Save
  14. Close the edit menu with navigating back (white dot in the upper left corner)
  15. Maybe restart device, in my case it worked without restart.
Ik moest na stap 3 in de Settings van FileCase 'Show root filesystem' aanvinken om de genoemde folders/bestanden te zien.

Ik heb in het bestand de volgende regels toegevoegd:
Disa;chat,chat_exists
package:com.disa;chat,chat_exists

Ik weet nog niet of het werkt, want ik heb mijn Jolla C nog niet in gebruik. Ik wilde het eerst op de mijne oefenen, voordat ik aan die van mijn zus zit. Als ze terug is zal ik het op die van haar proberen.
Edit: Het werkt. Helaas geldt het volgende ook voor de app Disa (alleen geluid bij eerste notificatie, daarna pas weer nadat je de notificatie hebt verwijderd):
Some android apps CAN'T send more then one notification with sound and led until you will remove this from notification screen, for example Hangouts app. It's normal behavior of android app.
Iemand heeft een app gemaakt om bovenstaande handelingen voor je te doen. Maar dan moet de app waarvoor je de notificaties wilt hebben wel zijn opgenomen in die app.
De app staat op OpenRepos: https://openrepos.net/con...ndroid-apps-notifications
Ik heb gevraagd om Disa ook toe te voegen.

Let op! Deze wijzigingen worden bij OS-updates overschreven, dus na een update moet je het opnieuw instellen.

[ Voor 68% gewijzigd door joi-c op 13-08-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb van de TNT een factuur gekren van 55 euro voor douane kosten.
Ik hoop dat ik de enige ben maar het is een onverwachte verrassing.
Ik dacht namelijk dat je deze altijd direct met het pakketje kreeg meegestuurd.

Wordt de JollaC toch nog iets duurder.

[ Voor 31% gewijzigd door Bongoarnhem op 14-08-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Bongoarnhem schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:43:
Invoerkosten was toch bekend (maar misschien had je verwacht dat je die met het pakketje mee kreeg)?
Temp2264 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:28:
[...]
...moet alleen import kosten betalen...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Nas T schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:57:
[...]

Invoerkosten was toch bekend (maar misschien had je verwacht dat je die met het pakketje mee kreeg)?

[...]
Een vriend van mij heeft hem via ebay.in besteld geen invoerkosten hoeven te betalen (lucky basterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb

Volgens mij heeft het te maken met dat de Jolla C rechtstreeks vanuit Hongkong wordt verstuurd, terwijl je het eigenlijk via Finland hebt gekocht. Heb al meerdere berichten hiervan voorbij zien komen. Contact opnemen met Jolla, en dan wordt het geregeld.
Van de Jolla website (blog)

"
James Noori on July 29, 2016 at 10:02 am
Hi!
Please provide them with your proof of purchase, you should be able to get it out as you already have paid your custom duties.
If there was no way, please contact us via Zendesk and we should be able to help you out.
In case of receiving an automated reply because of summer vacations that your case is solved or closed, please reply to that same email to re-open your case. There are sailors who are taking care of these issues already. So do not hesitate to contact us!
I hope you can get your device ASAP!
Cheers,
James"

Hier ook nog wat andere mensen die hetzelfde hebben:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=97232

[ Voor 3% gewijzigd door richdb op 14-08-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Als je het over de JollaC hebt, bij de Aquafish en eBay moet je wel de kosten betalen, of je hebt geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Trouwens als er nog Telegram gebruikers zijn, kan je lid worden van een Jolla groep. Hierin zitten gebruikers, ontwikkelaars (zoals de misschien bekende Coderus van maemo.org, openrepos, en de ontwikkelaar van Sailorgram) en ook de Jolla community manager. Altijd handig om te volgen lijkt mij ;-)

https://telegram.me/joinchat/AWx9iQYZwXbqA3Qwl986SQ

Gebruik deze link binnen een telegram client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023

Zeker weten dat je het over de JollaC hebt? Die douanekosten waren namelijk al betaald. Daarbij is €55 wel erg veel voor dit device.
richdb schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:16:
Trouwens als er nog Telegram gebruikers zijn, kan je lid worden van een Jolla groep. Hierin zitten gebruikers, ontwikkelaars (zoals de misschien bekende Coderus van maemo.org, openrepos, de ontwikkelaar van Sailorgram) en ook de Jolla community manager. Altijd handig om te volgen lijkt mij ;-)

https://telegram.me/joinchat/AWx9iQYZwXbqA3Qwl986SQ

Gebruik deze link binnen een telegram client.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor alle tips.
Ja het gaat om de JollaC, ik ga de douane een bericht sturen, kijken wat daaruit komt.

Dank voor alle reacties iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Bongoarnhem schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:35:
Bedankt voor alle tips.
Ja het gaat om de JollaC, ik ga de douane een bericht sturen, kijken wat daaruit komt.

Als het goed is gaat het wel goedkomen. Laat nog maar even weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 16:21
Bongoarnhem schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:35:
Bedankt voor alle tips.

Well weird dat dat voor jou anders zou zijn. Ik heb mijn JollaC ondertussen een paar weken (sinds 18 juli) en ik heb geen naheffingen of wat dan ook gehad...tenminste tot nu toe, ff afkloppen ;-).
Zat jij in de tweede batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
andrik1 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Well weird dat dat voor jou anders zou zijn. Ik heb mijn JollaC ondertussen een paar weken (sinds 18 juli) en ik heb geen naheffingen of wat dan ook gehad...tenminste tot nu toe, ff afkloppen ;-).
Zat jij in de tweede batch?
Ja, volgens mij alleen de 2e batch heeft hier vooral last van. Heeft te maken dat ze rechtstreeks uit Hongkong komen, en de douane niet goed kijkt of het pakket is gemarkeerd als DDP (delivery duty paid shipment, which was clearly printed on the customs invoice). Of dat het dus echt niet op het pakket staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Mijn Jolla C zat ook in de 2e batch en ik hoefde niets extra te betalen. Dus het lijkt me verstandig hier achteraan gaan.

Edit: te vroeg gejuicht. Mijn zus en ik hebben net een factuur van TNT ontvangen voor douanekosten en BTW. Ik heb ze een mailtje gestuurd (mailadres op de factuur) met daarin de bevestigingsmail van Jolla waarop de betaalde belasting is aangegeven. Ik heb ook een foto van het etiket op de doos waarin de telefoon is geleverd gestuurd. Hierop staat bij Special Delivery Instructions 'DDP'. Dit betekent Delivery Duty Paid. Dat had voor hun een signaal moeten zijn dat er niet hoeft te worden betaald. Afwachten wat ze hierop gaan antwoorden.

Reactie van Jolla Support:
You need to kindly advise and push the courier to recognize that the shipment is DDP = delivery duty paid, meaning all costs should be covered by the sender, not the receiver.

Also, you did pay for VAT, not customs clearance. Regardless, this cost should not come back to you.

The DDP status is clearly printed on the customs invoice. Please do flag that fact with them.

Sorry for any inconvenience, and should you still require assistance in this matter, you may reopen the case by replying to this message.

[ Voor 82% gewijzigd door joi-c op 17-08-2016 16:53 ]

• richdb
joi-c schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:09:
Mijn Jolla C zat ook in de 2e batch en ik hoefde niets extra te betalen. Dus het lijkt me verstandig hier achteraan gaan.

Edit: te vroeg gejuicht. Mijn zus en ik hebben net een factuur van TNT ontvangen voor douanekosten en BTW. Ik heb ze een mailtje gestuurd (mailadres op de factuur) met daarin de bevestigingsmail van Jolla waarop de betaalde belasting is aangegeven. Ik heb ook een foto van het etiket op de doos waarin de telefoon is geleverd gestuurd. Hierop staat bij Special Delivery Instructions 'DDP'. Dit betekent Delivery Duty Paid. Dat had voor hun een signaal moeten zijn dat er niet hoeft te worden betaald. Afwachten wat ze hierop gaan antwoorden.

Reactie van Jolla Support:

[...]
Laat even weten hoe het afloopt, ben wel benieuwd.

• andrik1
Interessant artikeltje over de Turing phone, verscheen gisteren:

http://www.knowyourmobile...e-liquid-metal-superphone

• richdb
Even een kort verslag van mijn ervaringen met de Aquafish (+1 Temp2264):

Ik heb het toestel nu 2 dagen in gebruik, en het bevalt me echt goed. De pluspunten zijn:
- Vooruitgang qua snelheid vergeleken met de Jolla1 (maar dat is logisch)
- Mooi scherm, in het zonlicht niet top
- Ik vind het design mooi, lijkt op de Jolla1 en is ondanks dat het totaal van kunststof is zeker goed. Geen gekraak of andere dingen.
- En ja, het is SailfishOS, dus werkt gewoon lekker.

Dingen die ik tot nu toe ben tegengekomen:
- Android support is heel goed. Alles werkt gewoon. Zelf Pokemon Go out-of-the-box. Lijkt erop dat Intex gewoon Google play support er standaard op heeft gezet. En ja, helaas heb je af en toe nog Android apps nodig.
- Voor 4G ontvangst werkt dit toestel het best met T-mobile. De Aquafish ondersteund 800 Mhz niet voor 4G (of nog niet, want zijn ook Jolla C toestellen die dit probleem hebben). KPN en Vodafone zitten vooral op 800 Mhz wat betreft 4G ondersteuning, en in grotere plaatsen ook op 1800. T-mobile zit in heel Nederland op 900/1800 Mhz. En Tele2 op 800/2600 Mhz. Maar als je in een stad woont zal je overal wel goede 4G ondersteuning hebben, behalve niet met Tele2.
- Batterij is standaard, bij veel gebruik elke dag op de lader. Bij heel weinig gebruik zal 2 dagen vast lukken.
- Je moet wel upgraden naar SailfishOS 2.0.2.48, de versie 2.0.2.43(of 45) waarmee het standaard werd geleverd had nog een paar bugs. Vooral het syncen met Outlook en Google accounts ging niet lekker, en is bij versie 2.0.2.48 opgelost.

Al met al heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Even een waarschuwing: ik heb van minimaal twee personen gehoord op TJC dat de Turing phone niet komt en degenen die een preorder plaatsen zijn opgelicht. Heb op TJC nog niet gehoord dat iemand hem wel heeft...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Nas T schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:54:
[...]

Even een waarschuwing: ik heb van minimaal twee personen gehoord op TJC dat de Turing phone niet komt en degenen die een preorder plaatsen zijn opgelicht. Heb op TJC nog niet gehoord dat iemand hem wel heeft...
Ik snap dat die geruchten er zijn, maar als je op twitter kijkt of youtube zijn er daadwerkelijk wel gebruikers die het toestel laten zien.

ik vermoed dat Turing nog steeds problemen heeft met leveren en het nu dus heel langzaam uitgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Reactie van TNT:
Wanneer u goederen heeft gekocht, een geschenk of monster heeft ontvangen vanuit een land buiten de Europese Unie, waarvan de waarde hoger is dan 22 euro, moeten deze goederen volgens de EU en Nederlandse wetgeving bij de douane worden aangeboden. In voorkomende gevallen dient belasting te worden betaald, waarbij u moet denken aan o.a. BTW, invoerrechten en accijnzen. TNT heeft deze aangifte voor u verzorgd en belast deze kosten aan u door.
De douane heeft de aangifte gecontroleerd en aan de hand hiervan wordt bepaald of, welke en hoeveel belasting dienst te worden betaald. De waarde van de goederen, de goederensoort en de transportkosten
zijn o.a. bepalend voor de te betalen heffingen bij invoer.

In geval van factuur xxxxxx, betreft het een zending die u van uit HK heeft ontvangen. De zending is op 28.07.2016 bij u bezorgd.
Ter volledigheid ontvangt u bij deze email de vrachtdocumentatie (deze bestaat uit meerdere pagina’s) en het getekende afleverbewijs.

Hopelijk heb ik hiermee uw vraag kunnen beantwoorden. Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik het graag.
Ik heb het volgende als antwoord gestuurd:
Mijn vragen zijn niet beantwoord:
Ik heb 2 vragen:
1. Waarom moet ik nogmaals btw betalen als ik dat bij aanschaf al heb betaald?
2. Kijk in de bijlage die jullie zelf hebben meegestuurd, onder C ‘Special Delivery Instructions’: wat is betekenis van de term DDP?

Afwachten wat ze hierop antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ik heb het volgende als antwoord gestuurd:
Mijn vragen zijn niet beantwoord:
Ik heb 2 vragen:
2. Kijk in de bijlage die jullie zelf hebben meegestuurd, onder C ‘Special Delivery Instructions’: wat is betekenis van de term DDP?

Zal wel goed komen, maar als Jolla in de toekomst nog eens zo'n actie bedenkt, kunnen ze het beter vanuit Finland verzenden ipv Hongkong.

Trouwens andere vraag, hoe is de batterij van de Jolla C? Ik kan met de Aquafish bij redelijk actief gebruik net een dag halen. Heb dan wel GPS altijd aan staan, 3G of 4G, Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
andrik1 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:04:
[...]

Ik snap dat die geruchten er zijn, maar als je op twitter kijkt of youtube zijn er daadwerkelijk wel gebruikers die het toestel laten zien.

ik vermoed dat Turing nog steeds problemen heeft met leveren en het nu dus heel langzaam uitgeleverd wordt.
Een quote van together.jolla.com:
Hi, i payed for this phone in 2013 when was called Quasar IV, then changed the name to Turing Phone. There is three years waiting and listening excuses and promises from TRI and QSAlpha before.

They blocked me in their facebook page two days ago, and also blocked other customers who where asking about the delivery tracking number.

I think they only have a few prototypes and are sending to their employees and friends. But the vast part of the buyers didn't have never received any phone, just mails and more mails and promises from these people.

Be aware! this is a fraud. A big Scam.
Ik zie trouwens dat deze gebruiker de enige is met het bericht, ik meende nog één of twee mensen gezien te hebben die klaagden. De mensen die nu een Turing Phone, krijgen later een gratis upgrade (???). De upgrade betreft de CPU, dus het moederbord zal dan worden vervangen, neem ik aan. Een dure aangelegenheid. Erg vaag allemaal en ik kijk dus de kat uit de boom. Ik zal niemand weerhouden, maar het zaakje ruikt wel, helaas.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Nas T schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Een quote van together.jolla.com:

[...]

Ik zie trouwens dat deze gebruiker de enige is met het bericht, ik meende nog één of twee mensen gezien te hebben die klaagden. De mensen die nu een Turing Phone, krijgen later een gratis upgrade (???). De upgrade betreft de CPU, dus het moederbord zal dan worden vervangen, neem ik aan. Een dure aangelegenheid. Erg vaag allemaal en ik kijk dus de kat uit de boom. Ik zal niemand weerhouden, maar het zaakje ruikt wel, helaas.
Vaag is het zeker, op Talk.maemo heeft een eigenaar van het toestel foto's geplaatst en hij wordt/werd gewoon niet geloofd door de andere forum gebruikers ;-).
Ik hou het zo goed mogelijk bij en tot nu toe zijn er:
- 2 reviews verschenen van sites gespecialiseerd in mobile en gadgets die een exemplaar hebben toegestuurd gekregen.
- een stuk of 4 mensen op Twitter en Youtube die in de afgelopen weken hun toestel hebben ontvangen. Zouden er veel meer kunnen zijn want niet iedereen zit uiteraard op youtube of twitter.

Het toestel wordt geleverd:
- zonder headphones
- zonder water-proof coating
- met een oude CPU met beloofde upgrade naar een nieuwere
- zonder de Turing schil + encryption suite.

Van al deze punten is beloofd door Turing dat ze wel geleverd gaan worden in de uiteindelijk phone.

Ik heb zelf het idee dat een aantal pre-productie exemplaren ter review worden verspreidt om de geloofwaardigheid in leven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zie al dat we de Turing Phone sowieso links kunnen laten liggen:
Turing Phone review
...there’s no Micro USB port in sight...
...there’s something major that’s missing from the phone – a headphone jack. Normally we would argue that there’s no excuse to exclude one on a phone this thick. Turing’s reason for not including one is to make it as difficult as possible for an unauthorized user to gain access to the phone.
...You can still connect more expensive wireless headphones with Bluetooth...
Ok, daar gaan we...
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/jiFfM.jpg

Wáárom, oh waarom, medeTweakers, worden goede ideeën zo vaak verpest door incompetentie?
Ik heb de rest van de review niet meer gelezen, sorry.

Weet iemand hoe het zit met Fairphone en Sailfish? Volgens mij wordt het officieel nog niet ondersteund door Jolla en werkt Android support in ieder geval niet (wat het ook automatisch geen vervanger van de JPhone maakt...)

[ Voor 14% gewijzigd door Nas T op 19-08-2016 19:30 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joi-c schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:40:
Reactie van TNT:

[/i]
DDP, dat betekend dat de verkoper voor de vracht en de eventuele doane kosten verantwoordelijk is.
Dan zou de factuur dus voor Jolla moeten zijn.

Van Jolla heb ik echter nog geen antwoord gehad.

Edit: En ik zat in de eerste batch.
richdb schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:57:
Even een kort verslag van mijn ervaringen met de Aquafish (+1 Temp2264):

Dingen die ik tot nu toe ben tegengekomen:
- Voor 4G ontvangst werkt dit toestel het best met T-mobile. De Aquafish ondersteund 800 Mhz niet voor 4G (of nog niet, want zijn ook Jolla C toestellen die dit probleem hebben). KPN en Vodafone zitten vooral op 800 Mhz wat betreft 4G ondersteuning, en in grotere plaatsen ook op 1800. T-mobile zit in heel Nederland op 900/1800 Mhz. En Tele2 op 800/2600 Mhz. Maar als je in een stad woont zal je overal wel goede 4G ondersteuning hebben, behalve niet met Tele2.

Al met al heel tevreden!
Volgens een topic op Tjc is er een probleem met de LTE chip/firmware.
Er zou een fix aankomen waardoor de 800Mhz band ook weer goed gaat werken.

[ Voor 85% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-08-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Volgens een topic op Tjc is er een probleem met de LTE chip/firmware.
Er zou een fix aankomen waardoor de 800Mhz band ook weer goed gaat werken.
Dit gaat waarschijnlijk niet werken voor de Aquafish. Er wordt een verschillende packages (drivers gebruikt) voor de JollaC en Aquafish. Zie
https://together.jolla.co...urope-on-intex-aqua-fish/

En iemand van een Russische community heeft dit geprobeerd, maar geen succes.

Blijft ik nog hopen dat het misschien toch met de fix gaat werken, en anders maar eens overstappen op T-mobile. Maar tot nu toe werkt 2/3G ook goed, voor de rest zit ik meestal toch op WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 16:31

Jip

Nas T schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:26:
Weet iemand hoe het zit met Fairphone en Sailfish? Volgens mij wordt het officieel nog niet ondersteund door Jolla en werkt Android support in ieder geval niet (wat het ook automatisch geen vervanger van de JPhone maakt...)
De Fairphone heeft een door de community mogelijk gemaakte Sailfish OS rom. Het is hierbij inderdaad nog niet mogelijk om Android apps op te draaien en exchange sync. Wel schijnt Sailfish OS er erg goed op te draaien, gezien de hardware sneller is dan bijvoorbeeld de Jolla C of de AquaFish.

Fairphone denkt er over na om een officiele Sailfish OS versie uit te brengen. Zoals hier te zien in deze tweet en de reacties op deze tweet.

De Turing Phone heb ik ook zo mijn twijfels over. Ik denk dat het bedrijf de productie van een telefoon heeft overschat. Mocht duidelijk worden dat TRI ook daadwerkelijk de (eind)producten levert, lijkt dit me ook een interessante telefoon. Ook Digital Trends heeft het toestel gereviewed.

[ Voor 18% gewijzigd door Jip op 21-08-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jip schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

De Fairphone heeft een door de community mogelijk gemaakte Sailfish OS rom. Het is hierbij inderdaad nog niet mogelijk om Android apps op te draaien en exchange sync. Wel schijnt Sailfish OS er erg goed op te draaien, gezien de hardware sneller is dan bijvoorbeeld de Jolla C of de AquaFish.
Er is wel zoiets al Sfdroid, Android als een app, zie Youtube voor verschillende videos.

Ik heb alleen geen idee hoe dit werkt met bv Whatsapp notificaties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 16:31

Jip

Bongoarnhem schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:45:
[...]

Er is wel zoiets al Sfdroid, Android als een app, zie Youtube voor verschillende videos.

Ik heb alleen geen idee hoe dit werkt met bv Whatsapp notificaties en dergelijke.
Ja dat klopt, maar volgens mij werkt dat op dit moment alleen nog maar voor Nexus toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Even een Aquafish update:

De batterij ging snel leeg, ook al gebruik je het toestel bijna niet. Nu blijkt het 'in rust' op 800 Mhz te draaien. Via deze https://together.jolla.co...x-aqua-fish-battery-life/ link, heb ik antwoord 1 gebruikt, en het batterij verbruik is echt heel erg afgenomen. Dus een aanrader. Werkt misschien ook voor de Jolla C, zijn dezelfde toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
richdb schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:02:
Even een Aquafish update:

De batterij ging snel leeg, ook al gebruik je het toestel bijna niet. Nu blijkt het 'in rust' op 800 Mhz te draaien. Via deze https://together.jolla.co...x-aqua-fish-battery-life/ link, heb ik antwoord 1 gebruikt, en het batterij verbruik is echt heel erg afgenomen. Dus een aanrader. Werkt misschien ook voor de Jolla C, zijn dezelfde toestellen.
Ja leuke aanpassing, probleem is alleen dat het ten koste gaat van bijvoorbeeld animatie/transities en dergelijke. Er moet namelijk nu elke keer een command gegeven worden dat de CPU moet upscalen en dat upscalen kost tijd...je accu gaat langer mee, de performance van het toestel wordt minder.

Het feit dat je accu in het begin sneller leegloopt is overigens met elk toestel/OS zo. Meestal na ingebruikname is een telefoon nog paar uur zoet met optimalisaties e.d. Merk je niks van maar je CPU draait dan wel volop en dus loopt je accu sneller leeg.

grootste boosdoener blijft natuurlijk sowieso alien Dalvik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
andrik1 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Ja leuke aanpassing, probleem is alleen dat het ten koste gaat van bijvoorbeeld animatie/transities en dergelijke. Er moet namelijk nu elke keer een command gegeven worden dat de CPU moet upscalen en dat upscalen kost tijd...je accu gaat langer mee, de performance van het toestel wordt minder.

Het feit dat je accu in het begin sneller leegloopt is overigens met elk toestel/OS zo. Meestal na ingebruikname is een telefoon nog paar uur zoet met optimalisaties e.d. Merk je niks van maar je CPU draait dan wel volop en dus loopt je accu sneller leeg.

Ik heb dit toegepast geen enkel problemen met animatie/transities en dergelijke gehad merk er niets van op performance. Wel dat de accu een stuk langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
andrik1 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Gaat niet ten koste van performance, maar scheelt blijkbaar een hele sloot aan acculading. En accu liep ook nog snel leeg na een paar dagen. Maar nu, zoals ook Temp2264 al aangeeft, top!
En ja, Alien Dalvik verbruikt het meeste stroom maar met deze instelling valt dat ook mee.

[ Voor 5% gewijzigd door richdb op 22-08-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Jip schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Ja dat klopt, maar volgens mij werkt dat op dit moment alleen nog maar voor Nexus toestellen.
Ik ben ook zeer benieuwd of iemand dat heeft draaien met SFdroid. Hoe gebruik je dan whatsapp en HereWeGo (voorheen HERE maps).Hoe sync je je hotmail mail/agenda/contacten zonder exchange. Als dat draait ga ik op m'n N5 ook weer sailfish draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
lutj schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd of iemand dat heeft draaien met SFdroid. Hoe gebruik je dan whatsapp en HereWeGo (voorheen HERE maps).Hoe sync je je hotmail mail/agenda/contacten zonder exchange. Als dat draait ga ik op m'n N5 ook weer sailfish draaien.
Waarom niet gewoon toestel met SFOS kopen? WA, HereWeGo, Outlook.com draaien allemaal perfect. Dus met minder moeite, meer plezier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:52:
[...]

DDP, dat betekend dat de verkoper voor de vracht en de eventuele doane kosten verantwoordelijk is.
Dan zou de factuur dus voor Jolla moeten zijn.

Van Jolla heb ik echter nog geen antwoord gehad.
Ik weet wel wat DDP betekent, maar wil het graag van hun horen. Hopelijk hebben ze dan ook door dat ze voor die kosten niet bij mij moeten zijn. Overigens nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Dit werd vanmiddag geplaatst in de Telegram groep. Heel raar, er zijn blijkbaar nieuwe Jolla C toestellen.

https://buyon.ru/1285496/jolla-c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
joi-c schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Ik weet wel wat DDP betekent, maar wil het graag van hun horen. Hopelijk hebben ze dan ook door dat ze voor die kosten niet bij mij moeten zijn. Overigens nog geen reactie ontvangen.
Hmm, heb nu opeens ook een factuur van TNT met factuurdatum 19/08 (€47,67). Beetje apart om na een volle maand pas een factuur te krijgen? Verder staat er heel duidelijk op "sender pays" en idd ook "ddp".
Voor mij helemaal cru, want ik heb geen goed werkend toestel :P Zou dus daarom een andere lijn van Jolla-C's wel kunnen waarderen, weten ze iig hoe ze de mijne moeten repareren...

Iemand anders al reactie op een bericht richting TNT?

Edit: Zojuist een e-mail verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Xmasjos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:54:
[...]

Hmm, heb nu opeens ook een factuur van TNT met factuurdatum 19/08 (€47,67). Beetje apart om na een volle maand pas een factuur te krijgen? Verder staat er heel duidelijk op "sender pays" en idd ook "ddp".
Voor mij helemaal cru, want ik heb geen goed werkend toestel :P Zou dus daarom een andere lijn van Jolla-C's wel kunnen waarderen, weten ze iig hoe ze de mijne moeten repareren...

Edit: Zojuist een e-mail verstuurd.
Me too! Vond gisteren de factuur op de mat. Beetje raar. Jammer dat dat weer tijd en energie gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
richdb schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:02:
Dit werd vanmiddag geplaatst in de Telegram groep. Heel raar, er zijn blijkbaar nieuwe Jolla C toestellen.

https://buyon.ru/1285496/jolla-c/
Ik weet niet wat buyon voor een site is..maar kan het niet een soort marktplaats achtig iets zijn waar een Jolla C bezitter zijn toestel aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
andrik1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Ik weet niet wat buyon voor een site is..maar kan het niet een soort marktplaats achtig iets zijn waar een Jolla C bezitter zijn toestel aanbiedt?
Nee volgens de Russen in de Telegram groep is het gewoon een soort van webshop. Ik vind het zelf ook allemaal raar dat er in een keer Jolla C toestellen te koop zijn. Blijkbaar is er ergens toch een partij ingekocht. Alleen ik neem aan dat de naam Jolla een trademark of copyright heeft, en Jolla dit dus toch moet hebben geweten op de een of andere manier.

Dus blijkbaar niet beperkt?

Begrijp mij niet verkeerd, hoe meer toestellen met SFOS hoe beter, maar blijft toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
joi-c schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Even nieuwsgierig naar het gebruik van de Jolla C door jou en je zus.

- Hoe is het batterij gebruik? En wat staat er bij jullie allemaal standaard aan? Ik heb de instellingen voor het terugbrengen naar 200 Mhz gebruikt, maar zelfs dan is 1 dag echt maximaal bij normaal gebruik.

- Je zus had 2 sims begreep ik. Werkt dit allemaal goed? Welke provider?

- Het tikkend geluid, hebben jullie daar ook last van (zelfs de oplossing van de camera werkt niet echt)

- Eventuele andere opmerkelijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
andrik1 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Me too! Vond gisteren de factuur op de mat. Beetje raar. Jammer dat dat weer tijd en energie gaat kosten.
Bijzonder idd...

Vanmorgen kreeg ik dit bericht terug:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

We nemen uw vraag in behandeling onder casenummer *** en streven er naar deze ten laatste binnen de 10 werkdagen af te handelen.
In afwachting van onze reactie zal de factuur uit de betaling worden gehaald en zult u voor deze factuur geen herinneringen of aanmaningen ontvangen.

Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op.
Dus op zich wel netjes, tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Xmasjos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:54:
[...]
Nog geen reactie op mijn laatste mail. Gisteren een herinnering gestuurd. :O
richdb schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:38:
[...]Even nieuwsgierig naar het gebruik van de Jolla C door jou en je zus.

- Hoe is het batterij gebruik? En wat staat er bij jullie allemaal standaard aan? Ik heb de instellingen voor het terugbrengen naar 200 Mhz gebruikt, maar zelfs dan is 1 dag echt maximaal bij normaal gebruik.

- Je zus had 2 sims begreep ik. Werkt dit allemaal goed? Welke provider?

- Het tikkend geluid, hebben jullie daar ook last van (zelfs de oplossing van de camera werkt niet echt)

- Eventuele andere opmerkelijke dingen.
- Normaal heeft ze aan het eind van de dag nog 50% over. Eén dag liep het heel snel leeg, maar we hebben niet kunnen achterhalen waar dit door kwam. Ze heeft de hele dag wifi/bluetooth aan staan. Maar ik weet niet of ze representatief is. Ze doet op een dag denk ik minder met haar telefoon dan de meeste mensen. We spelen geen spelletjes.

- 2 sims werkt wel goed. 1 sim van KPN en 1 sim van Vodafone. De KPN gebruikt geen internet. We moeten het nog instellen. Geen idee hoe dat dan gaat werken, internet met 2 simmetjes. KPN internet/4G gaat niet automatisch goed. Dat moet je handmatig instellen.

- 3 de tikkende geluiden krijgt ze bij het gebruik van Android apps. We hebben nog geen oplossing uitgeprobeerd.

Ze kan zelf geen opmerkelijke dingen verzinnen. Mocht ons nog iets te binnen schieten, dan laat ik het weten. Edit: wat ze vervelend vindt is dat het toetsenbord bij gebruik op internet doorzichtig en dus onleesbaar is. Maar dat is meer een OS-issue denk ik, dan een Jolla C issue.

[ Voor 78% gewijzigd door joi-c op 27-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richdb schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:34:
[...]

Nee volgens de Russen in de Telegram groep is het gewoon een soort van webshop. Ik vind het zelf ook allemaal raar dat er in een keer Jolla C toestellen te koop zijn. Blijkbaar is er ergens toch een partij ingekocht. Alleen ik neem aan dat de naam Jolla een trademark of copyright heeft, en Jolla dit dus toch moet hebben geweten op de een of andere manier.

Dus blijkbaar niet beperkt?

Begrijp mij niet verkeerd, hoe meer toestellen met SFOS hoe beter, maar blijft toch raar.
Het is volgens dit topic op Tjc de manier om de JollaC ook bij russische ontwikkelaars te krijgen. Dat kon eerder niet vanwege licentie issues. Het gaat ook hier om een paar 100 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ja, het wordt nog vreemder. Het is zelfs officieel
https://blog.jolla.com/li...a-c-now-available-russia/

Maar vind het toch vreemd om het eerst limited te noemen, en nu blijken er weer een paar honderd te zijn. En daarna wel limited? Is dit een soort van marketing truc? Door de naam limited zullen mensen het eerder proberen te krijgen en hogere prijs ervoor willen betalen?

Vind dit toch wel een beetje misleiden van je community. En denk dat Jolla heel erg de community nodig heeft, dus dan moet je niet met zulke trucs gaan komen. Hebben we straks de limited China edition, etc?

Maar goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
joi-c schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:17:
wat ze vervelend vindt is dat het toetsenbord bij gebruik op internet doorzichtig en dus onleesbaar is. Maar dat is meer een OS-issue denk ik, dan een Jolla C issue.
Gebruik je soms die keyboard met swipe ondersteuning uit openrepos (OKboard)? Volgens mij heeft deze daar last van. Is mij nog niet opgevallen bij het standaard keyboard. Zal hier ook nog eens checken.
Trouwens, gebruik jij zelf niet de Jolla C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Weuw, nog zo'n enorme crappy PR actie. Hun PR loopt niet bizar goed. De hele PR rond de tablet vond ik al behoorlijk triest, en de Jolla C was ook zo'n verhaal waar de communicatie afdeling erg slecht mee aan de slag is gegaan.

Elke keer onduidelijk zijn en niet integer overkomen is erg slecht voor een product waar bij juist integriteit een verkooppunt is.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
simon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:55:
Weuw, nog zo'n enorme crappy PR actie. Hun PR loopt niet bizar goed. De hele PR rond de tablet vond ik al behoorlijk triest, en de Jolla C was ook zo'n verhaal waar de communicatie afdeling erg slecht mee aan de slag is gegaan.

Elke keer onduidelijk zijn en niet integer overkomen is erg slecht voor een product waar bij juist integriteit een verkooppunt is.
Ja met de openheid is nog het steeds niet best. Heel jammer, want ze moeten nog steeds het vertrouwen terug winnen.

Voor de rest is SailfishOS super. Ik verbaas me nog elke dag over mijn Aquafish. Kan zich zelfs met de Android apps meten aan een Galaxy A5 (2015 model), terwijl Android niet native is.
Blijft jammer dat er niet met echte native apps zijn, maar ja daar heeft zelfs WM last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Sailfish vind ik als project tof. Ik vind de UI nice en het concept mooi. Het gebrek aan native apps is vervelend en zorgt er voor dat mijn jolla vooral stof hapt en af en toe gepakt wordt om te kijken wat een update verandert. Maar de communicatie van Jolla rond te tablet en later de Jolla C heeft mij extreem kritisch gemaakt. Ik snap niet dat je zo weinig en zo onduidelijk communiceert. Geen heldere en concrete toekomstvisie, een totaal onduidelijk verhaal rond een dev device, en ronduit vage blog berichten. Jammer omdat Jolla nu juist een achterban nodig heeft.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
richdb schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Gebruik je soms die keyboard met swipe ondersteuning uit openrepos (OKboard)? Volgens mij heeft deze daar last van. Is mij nog niet opgevallen bij het standaard keyboard. Zal hier ook nog eens checken.
Trouwens, gebruik jij zelf niet de Jolla C?
Ze gebruikt inderdaad het OKboard. Ik zal het doorgeven.
De Jolla C is op dit moment niet mijn primaire toestel. Ik heb duo sim (2 sims voor 1 telefoonnummer), dus ik gebruik het als back-up. Af en toe vervang ik mijn huidige toestel (Lumia 640) door de Jolla C.
Ik wou dat ik er een case voor had. Ik ben steeds bang dat ik het laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
joi-c schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:04:
[...]

Ze gebruikt inderdaad het OKboard. Ik zal het doorgeven.
De Jolla C is op dit moment niet mijn primaire toestel. Ik heb duo sim (2 sims voor 1 telefoonnummer), dus ik gebruik het als back-up. Af en toe vervang ik mijn huidige toestel (Lumia 640) door de Jolla C.
Ik wou dat ik er een case voor had. Ik ben steeds bang dat ik het laat vallen.
Dan is het zeker weten OKboard, eigenlijk moet hier een nieuwe versie voor verschijnen.
Ok, jammer dat je de Jolla C niet veel gebruikt, en het laten vallen zal wel meevallen toch? Ik heb er ook geen case omheen.

Maar de Lumia 640 is ook een leuk toestel trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Misschien de mogelijkheid gemist dat er moeilijkheden waren aan de kant van de release van de JollaC in Rusland en dat men er geen bericht over naar buiten heeft gebracht omdat de andere partij dit niet wil hebben? Ze hebben als klein bedrijf weinig invloed op dit soort processen en uit de blogpost blijkt duidelijk dat het allang de planning was.

Zojuist kreeg ik reactie van de TNT:
Hierbij de bevestiging dat ik voor deze factuur vandaag een creditnota heb
opgemaakt,

Uw ontvangt hiervoor asap een creditnota.

Excuses voor het ongemak,

Ik vertrouw er op dat uw vraag hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.
Hele nette reactie en netjes afgehandeld wat mij betreft :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Xmasjos op 31-08-2016 13:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Voor de liefhebbers, early release 2.0.2.51 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
richdb schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:25:
Voor de liefhebbers, early release 2.0.2.51 is uit.
Enige update voor 2.0.2.51 ten opzichte van 2.0.2.48 is volgens mij LTE fix voor de Jolla C. Kan iemand dat bevestigen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Nas T schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Enige update voor 2.0.2.51 ten opzichte van 2.0.2.48 is volgens mij LTE fix voor de Jolla C. Kan iemand dat bevestigen?
LTE was één van de punten, er was sws nog iets, maar ik kan mij zo niet herinneren wat.

• richdb
Nas T schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Hier de highlights van 2.0.2.51:

Ambiences

Wallpapers are always copied to system memory to avoid losing ambiences when removing SD card
Backup

Simplified backup experience
Backup of local (personal, non-synced) calendar is now possible
Backups can be made to cloud services (supported for DropBox and OneDrive)
Browser

Open external links to new tabs
Fixes missing search engines
Connectivity

Fix missing LTE bands support in Jolla C
Customer specific features

Fix issues in SMS activation
Camera

Flash can now be used while taking video
Added reset to default settings option to Camera application
Improved Camera launch time
Cloud services

Added support for VK
Connectivity
Dual SIM support for devices with Dual SIM
Migrate Facebook features away from deprecated Graph API 2.0
Email

3rd party email API supports attachments
Events view

'Flashlight switch' for events view Actions and shortcuts
Five-day weather forecast updates now automatically
Gallery

Dropbox gallery integration.
OneDrive gallery integration.
Large photos open faster
Home and Lock screen

Press volume up and down together for 0.5 seconds to create a screenshot
HW adaptation & kernel

Support for Intex Aqua Fish & Jolla C
Fix support for certain SD cards that were failing
Positioning

Support for Mozilla Location Service positioning assistance, which can use nearby wifi access points and cell towers to help determine your location.
Locale specific numbers are now supported around OS
Common smiley characters supported
Keyboard layouts and fonts added for Indian languages Telugu, Malayalam, Kannada, Punjabi, Tamil and Bengali
Keyboard layout for Greek
New Russian ruble symbol taken into use
Lock screen

Setting to add favorite actions and app shortcuts to lock screen pulley menu
Lock screen transition shortened
Media controls are hidden if no music is played for 30 minutes
Media

New layout for front page
Support for FM Radio (only on devices with FM radio hardware). Big thanks to Matti Lehtimäki (mal-) for writing its middleware plugin!
Setting to display remaining character counts for text messages (SMS)
Show MMS download progress
Office

Allow copying text to clipboard
People

Ability to delete and share multiple contacts at once
Phone

Long tap * in dialer for +
Setting to enable automatic call recording on Jolla C and Aqua Fish
Faster dialing transition
Settings

SD Card settings for formatting SD cards, and for safely removing them
Setting to add reboot button on top menu
Factory reset is not be allowed if battery is under 15%
Show app version number in Android app settings page
Storage settings with a simple file manager
"Flip-to-silence" gesture setting
SIMATK

Fix issues in Mobile electronic signature
Security

Untrusted software installation no longer requires Jolla account
UI elements

New Sailfish logo

• andrik1
richdb schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:02:
[...]

Hier de highlights van 2.0.2.51:

Ambiences

Wallpapers are always copied to system memory to avoid losing ambiences when removing SD card
Backup

Simplified backup experience
Backup of local (personal, non-synced) calendar is now possible
Backups can be made to cloud services (supported for DropBox and OneDrive)
Browser

Open external links to new tabs
Fixes missing search engines
Connectivity

Fix missing LTE bands support in Jolla C
Customer specific features

Fix issues in SMS activation
Camera

Flash can now be used while taking video
Added reset to default settings option to Camera application
Improved Camera launch time
Cloud services

Added support for VK
Connectivity
Dual SIM support for devices with Dual SIM
Migrate Facebook features away from deprecated Graph API 2.0
Email

3rd party email API supports attachments
Events view

'Flashlight switch' for events view Actions and shortcuts
Five-day weather forecast updates now automatically
Gallery

Dropbox gallery integration.
OneDrive gallery integration.
Large photos open faster
Home and Lock screen

Press volume up and down together for 0.5 seconds to create a screenshot
HW adaptation & kernel

Support for Intex Aqua Fish & Jolla C
Fix support for certain SD cards that were failing
Positioning

Support for Mozilla Location Service positioning assistance, which can use nearby wifi access points and cell towers to help determine your location.
Locale specific numbers are now supported around OS
Common smiley characters supported
Keyboard layouts and fonts added for Indian languages Telugu, Malayalam, Kannada, Punjabi, Tamil and Bengali
Keyboard layout for Greek
New Russian ruble symbol taken into use
Lock screen

Setting to add favorite actions and app shortcuts to lock screen pulley menu
Lock screen transition shortened
Media controls are hidden if no music is played for 30 minutes
Media

New layout for front page
Support for FM Radio (only on devices with FM radio hardware). Big thanks to Matti Lehtimäki (mal-) for writing its middleware plugin!
Setting to display remaining character counts for text messages (SMS)
Show MMS download progress
Office

Allow copying text to clipboard
People

Ability to delete and share multiple contacts at once
Phone

Long tap * in dialer for +
Setting to enable automatic call recording on Jolla C and Aqua Fish
Faster dialing transition
Settings

SD Card settings for formatting SD cards, and for safely removing them
Setting to add reboot button on top menu
Factory reset is not be allowed if battery is under 15%
Show app version number in Android app settings page
Storage settings with a simple file manager
"Flip-to-silence" gesture setting
SIMATK

Fix issues in Mobile electronic signature
Security

Untrusted software installation no longer requires Jolla account
UI elements

New Sailfish logo
Dit zijn niet de highlights van de.51 release, maar van de 48 release.

De .51 release bevat een aantal bugfixes op .48. waaronder:
- de mogelijkheid om nu wel LTE te gebruiken.
- SMS activatie bug voor Aqua fish.

• andrik1
Xmasjos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:45:
Misschien de mogelijkheid gemist dat er moeilijkheden waren aan de kant van de release van de JollaC in Rusland en dat men er geen bericht over naar buiten heeft gebracht omdat de andere partij dit niet wil hebben? Ze hebben als klein bedrijf weinig invloed op dit soort processen en uit de blogpost blijkt duidelijk dat het allang de planning was.

Zojuist kreeg ik reactie van de TNT:

[...]

Hele nette reactie en netjes afgehandeld wat mij betreft :-)
@Xmasjos, wat heb je ingestuurd naar TNT om deze reactie voor elkaar te krijgen? Ik heb ook plotseling een factuur gekregen...

• Xmasjos
andrik1 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:14:
[...]

@Xmasjos, wat heb je ingestuurd naar TNT om deze reactie voor elkaar te krijgen? Ik heb ook plotseling een factuur gekregen...
Het ging waarschijnlijk voornamelijk om de bijlagen:
  1. Foto van de 'custom invoice' die bij het pakketje zat
  2. Foto van het formulier van TNT die ook bij het pakket zat
Hierbij heb ik vermeld dat er "DDP" en "sender pays" in de documenten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Nou ik ben eruit met TNT. Ik krijg een credit nota.

Mailwisseling:

van mij aan TNT (administration.nl@tnt.com):
TNT Klantnummer: xxxxxxxx
Factuurnummer: xxxxxxxxx
Factuurdatum: 15/08/2016
Vervaldatum: 22/08/2016
Factuurbedrag: €58,26

Beste mensen,

Ik heb ten onrechte een factuur ontvangen voor het betalen van belastingen op de onderstaande aankoop.
Ik heb bij een Finse online shop een Jolla telefoon besteld. Bij de betaling is gewoon 21% belasting in rekening gebracht.
Bovengenoemde factuur is dus ten onrechte verstuurd.

Er zijn al meerdere meldingen over deze onterechte naheffing van mensen in Europa die de telefoon hebben gekocht:
https://together.jolla.com/question/139221/bought-jolla-c-from-jollas-eshop-but-they-send-it-from-china/

Ik ga ervan uit dat de onderstaande factuur voldoende informatie is om de TNT-factuur te laten intrekken.
Ik heb de bevestigingsmail van mijn aankoop van de Jolla C met deze mail meegestuurd. (evenals een scan van de verzendlabel op de doos waarin de Jolla C is geleverd).

Reactie TNT:
Wanneer u goederen heeft gekocht, een geschenk of monster heeft ontvangen vanuit een land buiten de Europese Unie, waarvan de waarde hoger is dan 22 euro, moeten deze goederen volgens de EU en Nederlandse wetgeving bij de douane worden aangeboden. In voorkomende gevallen dient belasting te worden betaald, waarbij u moet denken aan o.a. BTW, invoerrechten en accijnzen. TNT heeft deze aangifte voor u verzorgd en belast deze kosten aan u door.
De douane heeft de aangifte gecontroleerd en aan de hand hiervan wordt bepaald of, welke en hoeveel belasting dienst te worden betaald. De waarde van de goederen, de goederensoort en de transportkosten
zijn o.a. bepalend voor de te betalen heffingen bij invoer.

In geval van factuur xxxxxxx, betreft het een zending die u van uit HK heeft ontvangen. De zending is op 27.07.2016 bij u bezorgd.
Ter volledigheid ontvangt u bij deze email de vrachtdocumentatie (deze bestaat uit meerdere pagina’s) en het getekende afleverbewijs.

Hopelijk heb ik hiermee uw vraag kunnen beantwoorden. Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik het graag.
Hierbij zaten scans van de vrachtdocumentatie en het afleverbewijs. Op beiden stond duidelijk DDP (Dellivery Duty Paid).

Mail van mij aan TNT:
Beste mensen,

Mijn vraag is niet beantwoord:

Ik heb nu 2 vragen:
2. Kijk in de bijlage die jullie zelf hebben meegestuurd (xxxxxxxxcon.tif), onder C ‘Special Delivery Instructions’: wat is de betekenis van de term DDP?

Ik heb bij deze mail ook de reactie van de (Finse!) verkoper gevoegd. Zij geven ook aan dat ik als koper geen kosten meer zou hoeven te betalen.
Ik hoor graag snel van u.
Ik had ook bij de Jolla Zendesk een klacht ingediend en hun reactie heb ik bij deze mail gevoegd. (zie hieronder) Ook de bijlagen die ik eerder van TNT had ontvangen heb ik bij deze mail gevoegd.
Melding bij Jolla:
Dear people,

I just received an invoice from TNT to pay customs €58,26 for my Jolla C.
I do not think this is right. I paid shipping and tax.
What do I do now?
Reactie Jolla:
You need to kindly advise and push the courier to recognize that the shipment is DDP = delivery duty paid, meaning all costs should be covered by the sender, not the receiver.

Also, you did pay for VAT, not customs clearance. Regardless, this cost should not come back to you.

The DDP status is clearly printed on the customs invoice. Please do flag that fact with them.
Op dit bericht laatste bericht aan TNT heb ik de volgende reactie ontvangen:
In navolging van uw melding inzake factuur xxxxxxxx en de gehanteerde
leverings conditie DDP.
( DDP = delivery duty paid dus btw kosten voor de afzender niet voor de
ontvanger )

Ik heb dit vandaag nagekeken en u heeft gelijk,

Hierbij de bevestiging dat ik voor deze factuur vandaag een creditnota heb
opgemaakt,

Uw ontvangt hiervoor asap een creditnota.

Excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
joi-c schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:00:
Mooi dat het is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Waarschijnlijk al door de meeste gezien, maar 2.0.2.51 is officieel uit voor alle gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de JollaC gebruikers is er niet zo veel veranderd behalve dat 4g nu goed zou moeten werken.
De C werd standaard al geleverd met 2.0.2 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joi-c schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:00:

Mailwisseling:

van mij aan TNT (administration.nl@tnt.com):
[...]
Ik heb de bevestigingsmail van mijn aankoop van de Jolla C met deze mail meegestuurd. (evenals een scan van de verzendlabel op de doos waarin de Jolla C is geleverd).

Reactie TNT:
[...]
Hierbij zaten scans van de vrachtdocumentatie en het afleverbewijs. Op beiden stond duidelijk DDP (Dellivery Duty Paid).

Mail van mij aan TNT:
[...]
Ik had ook bij de Jolla Zendesk een klacht ingediend en hun reactie heb ik bij deze mail gevoegd. (zie hieronder) Ook de bijlagen die ik eerder van TNT had ontvangen heb ik bij deze mail gevoegd.
Melding bij Jolla:
[...]
Reactie Jolla:

[...]
Op dit bericht laatste bericht aan TNT heb ik de volgende reactie ontvangen:
[...]
Ik heb nu na 3 weken eindelijk reactie dat de heffing terecht is en dat het niet "hun" probleem is.
Ik kan een klacht bij de douane indienen als ik wil maar als deze onterecht is kost me dat 75,- zeggen ze.

Ik heb een beleefd mailtje teruggestuurd met de verwijzingen naar sender pays en ddp, tevens heb ik ze wederom gewezen naar de reeds 21% betaalde BTW.

Eens kijken wat eruit komt.

Spijtig dat ze het toch proberen.

EDIT:

Ik heb vanmiddag een mailtje ontvangen dat ik inderdaad gelijk had en dat de btw al betaald is.
De rekening wordt kwijtgescholden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bongoarnhem op 26-09-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
oké, sinds een paar dagen besloten eens te proberen of ik mijn Jolla C een week lang kan gebruiken met alle beperkingen die daar bij horen. Moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Wat ik tot nu toe als belemmering ondervind is:
1. Uitnodigingen via Mail (exchange) worden wel direct in je agenda geplaats, maar je kan ze niet accepten of declinen. Vind ik wel een brute tekortkoming. Is bekend, maar nog steeds niet opgepakt.
2. Ik krijg wekelijks excel rapportages in xlsm formaat toegestuurd. Kan ze netjes downloaden maar kan ze niet met Documents bekijken. Met excel for android kan ik de excelsheets nergens op het toestel vinden, dus dat werkt ook niet. Jammer.
3. Tot slot, ook deze is bekend, Whatsapp...er zijn gewoon contacten die ontbreken in mijn whatsapp contactlijst. Hij haalt ze niet op uit de contactenlijst op het toestel. Tevens kan je vanuit Whatsapp geen contacten wijzigen of aanmaken. Dit is werkelijk zeer frustrerend. Ik moet bij een nieuw contact nu vragen of diegene mij wil appen zodat ie verschijnt. Vervolgens zie ik dan alleen het nummer ook al heb ik zijn contactgegevens in exchange/gmail en lokaal op de telefoon staan. Iemand daar misschien een oplossing voor? Op het Jolla together community forum is er veel verwarring over wat eventueel wellicht mogelijk wel of niet een workaround zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je voor sommige van die bugs een mail gestuurd naar Zendesk?
Mijn ervaring is dat ze het dan serieus oppakken tenzij het geen prio heeft maar dan zijn ze daar eerlijk in.

Tjc is zón stort vloed aan klachten dat ondanks dat het daar bekend is er veelal geen actie door Jolla wordt ondernomen.

Ik heb een tijdje geleden een Carddav probleem icm Fastmail aangekaart nadat Tjc geen oplossing bood.
Veelvuldig gemaild met Chris Adams(Jolla programmeur) waarna hij er een topic in de maandelijkse meeting aan heeft gewijd. Er is hulp gevraag vanuit de community omdat ze er niet aan toe komen.

Er gebeurd dus achter de schermen wel wat mee, maar niet als ik het alleen maar op Tjc had laten staan.

Mijn advies zou dus zijn stuur eens een mailtje naar de zendesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Dat is een goeie tip, ik zal Zendesk inderdaad eens proberen.

• andrik1
Goed, Zendesk verwijst me vrolijk door naar TJC, maar wel met de kanttekening dat ze mijn mail doorzetten naar de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Even een vraag over het gebruik van Signal als android app onder Sailfish. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik ben benieuwd of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zie nu dat het nog niet eerder is gemeld:

Early Access 2.0.4.13 is uit.

Changelog:
3rd party apps
- HERE WeGo app (formerly known as Here maps app) updated in Jolla Store.

Accounts
- Credentials of Jolla account dropped from backup data because the access token is used to identify the device in Jolla Store backend. Restoring the backup to different devices would then cause confusion.

Ambiences
- [Aqua Fish] Origami, Party, Sailing and Work included in the preloaded customer content.

Audio
- Bluetooth headset works now during Skype calls (https://together.jolla.com/question/137336/lte-with-jolla-c/ ).
- [JollaC] Keyboard click volume reduction.

Backup/Restore
- We have made the utility more robust. It should work reliably with different SD cards now, and allow spaces in filenames.

Bluetooth
- Reliability of Bluetooth audio operations with car audio systems improved.

Browser
- Browser engine updated to Gecko 38, a major leap in terms of Browser app.
- Youtube full screen mode works correctly now.
- Small corrections to rendering web page content.

Calendar
- Added possibility to trigger synchronization manually from calendar pull menu.
- A line showing current time added to day view.
- Remorse timer added to events opened from alarm dialog.
- Fixed issues of calendar widget in events view not showing.

Calculator
- Turn device to landscape in Calculator app to access the new scientific mode with support for high-precision, brackets and operations like sin, cos, tan, log, !, square and power.

Camera
- Make picture names more unique by adding also time to the filename, so that pictures from different devices would not clash when uploading to a cloud service.
- Re-opening Camera starts it in viewfinder mode.
- Camera application in the background goes back to viewfinder mode after some time.
- Saving creation time and date to EXIF data of photos fixed (https://together.jolla.co...hoto-exif-metadata-11928/ ).
- Settings overlay doesn't hide when clicking inside button column.

Developer mode
- Developer mode now includes libraries needed to debug and profile C++ and QML application code with Sailfish SDK.

Documents
- Stability fixes.
- Document can be zoomed more due to partial rendering capability - contributed by Damien Caliste among bug fixes.

Email
- More information about attachments shown, for instance to avoid downloading big ones over slow connections.
- Attachments show mime-specific icon.
- Document picker is no longer limited to documents in Documents folder, but e.g. also shows documents downloaded with Browser to Downloads folder.
- Fix to ensure successfully entering the sleep mode between sync sessions.

Gallery
- Gallery editing options allow adjusting brightness and contrast of the photo.
- Gallery editing now supports multiple picture formats (e.g. PNG, BMP, etc.) and not only JPG.

Home and Lock screen
- Notification highlight made work correctly.
- Ensure that Power key locks the screen also when applied right after a phone call.

Input and keyboard
- Usability improvements and some other fixes to Kazakh, Czech, Finnish, Swedish, Norwegian, Portuguese, Spanish, French and Danish keyboards.
- Issue with paste button popup on split keyboard fixed.

- Support for Mozilla Location Services finalised

Media
- [Aqua Fish, Jolla C] FM radio now supports automatic channel scan.
- [Aqua Fish, Jolla C] Speaker mode for FM radio.
- Indexing of FLAC audio files fixed ( https://together.jolla.co...017-flac-indexing-broken/).
- Adjusted UI style.

- Improvements to opening various MMS attachments.

Notes
- Notes now returns to the text view correctly after changing text color of a new note.

Phone
- Support for conference calls added.

Power management
- Issue of battery draining in flight mode fixed ( https://together.jolla.co...both-jolla-1-and-jolla-c/ ).

SDK
- Setting all Silica options correctly while changing emulator mode.

Security
- Added page to Settings to show the system certificates.
- Mobile electronic signature (mobile certificate) fixed (https://together.jolla.co...nature-on-aurajoki-20248/).
- Use nonprivileged filesystem operations - when performing actions in the file manager, they are performed as the plain nemo user without extra privileges, to prevent accidental deletions or overwrites.

Vulnerabilities fixed:
- [Jolla C, Aqua Fish] CVE-2015-1196, CVE-2014-9637, CVE-2015-1396, CVE-2015-1395 (patch, iproute).
- [Jolla C, Aqua Fish] CVE-2013-7421, CVE-2014-4171, CVE-2014-5206, CVE-2014-5207, CVE-2014-7825, CVE-2014-7826, CVE-2014-7970, CVE-2014-7975, CVE-2014-8086, CVE-2014-8160, CVE-2014-8559, CVE-2014-9529, CVE-2014-9644, CVE-2016-2059, CVE-2016-2061, CVE-2016-2062, CVE-2016-2064, CVE-2016-2065, CVE-2016-2066, CVE-2016-2067, CVE-2016-2068 (kernel).

Settings
- Improvements to Storage settings:
- Allow opening respective app for different disk usage categories: launch Store to uninstall apps, Gallery to delete photos or videos, Media app to delete music, Documents to delete documents, open Downloads folder to remove downloads, and so on.
- Android and Harbour disk usage categories are no longer counted twice in Storage settings figures.
- File manager can be opened already during disk usage calculations.
- Share files from file manager.

Sharing and Transfer
- Allow items in the Transfers list to be individually removed.

SIM
- Fix for SIM card names in PIN dialog (dual-SIM device).
- Fix for PIN query in case of dual-SIM device.
- Support (I/O level) for writing to SIM card added.
- Call Forwarding status flag(s) can be written to SIM card (https://together.jolla.co...ing-the-call-forwardings/ ).

Startup & Shutdown
- Issue with Startup Wizard language selection not becoming active before second boot fixed.
Telephony
- [Aqua Fish] Network settings of Jio (India) fixed (https://together.jolla.co...-support-jio-lte-network/).

Changelog
For detailed changelog, see https://together.jolla.co...angelog-204fiskarsinjoki/

Known issues
- Backup/restore can fail if jolla-email is not installed, due to an invalid assumption in the restore code. If you have difficulty in restoring a previous backup, please ensure that jolla-email is installed, and try again.
- If you have multiple Jolla C devices and backed them up to a cloud service, then in this case it may be difficult to select the wanted backup to be restored. Consider deleting the unwanted backups from the cloud (or moving them to another cloud folder temporarily) and then try again to restore.
- Very rarely Jolla tablet fails to boot to the home screen after update. Workaround it is to reboot the device.
- Rarely pulley menu gets stuck on Jolla. Workaround is to swipe to enter home, and then go back to app and now the pulley menu should work again.
- Currently the backup and restore operations are limited to the size of the /tmp partition, which is typically around 1GB when empty. If this condition is not met, the backup operation creates an erroneous backup, or the restore operation fails to restore the backup correctly. A fix is underway for this, but in the meantime, you can clear the contents of /tmp before doing a backup or restore to maximize the available space. Do it easily in Settings > Utilities > Clear backup storage. If you have very large files that cannot be well compressed (e.g. videos) or a sizeable collection of large files (e.g. photos) that will cause the /tmp limit to be exceeded, move these to the memory card or some other off-device location before starting the backup/restore. Note that videos and images are not included in cloud-based backups so this is predominantly an issue for memory card backup/restore operations.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een review van de JollaC op de voorpagina en hij is te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ja zag het net ... maar heb de Aquafish al :-). Mis alleen nog steeds 4G (verkeerde provider) in het gebied waar ik woon. Maar mooi dat er een review is. Totaal onverwacht trouwens. Het is een juiste review, al vind ik dat de Android apps op de Aquafish gewoon heel goed en snel draaien. Stukken beter dan de oorspronkelijke Jolla en vele malen beter dan bijv. op BlackBerryOS 10.

Ik baal alleen van de camera, omdat ik al mijn foto's maak met mijn telefoon. Ik denk dat de Jolla C te prijzig is maar de Aquafish qua prijs/prestatie verhouding beter is dan enig Android budget telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Bongoarnhem schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:56:
Een review van de JollaC op de voorpagina en hij is te koop!
[spoilfun]
Wie hem koopt, is aan de grillen van de smartphone overgeleverd. Jolla levert geen ondersteuning bij het toestel en als er iets stukgaat, is het je eigen probleem, ook al is het een productiefout.
[/spoilfun]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:13
richdb schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:32:
Ja zag het net ... maar heb de Aquafish al :-). Mis alleen nog steeds 4G (verkeerde provider) in het gebied waar ik woon. Maar mooi dat er een review is. Totaal onverwacht trouwens. Het is een juiste review, al vind ik dat de Android apps op de Aquafish gewoon heel goed en snel draaien. Stukken beter dan de oorspronkelijke Jolla en vele malen beter dan bijv. op BlackBerryOS 10.

Ik baal alleen van de camera, omdat ik al mijn foto's maak met mijn telefoon. Ik denk dat de Jolla C te prijzig is maar de Aquafish qua prijs/prestatie verhouding beter is dan enig Android budget telefoon.
Die Aqua Fish is wel interessant. Zeker omdat t gewoon een gerebrande Jolla C is (of andersom) en daarom dus dezelfde specs/prijsklasse. Is de Aqua Fish makkelijk te importeren?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
TheLion01 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Die Aqua Fish is wel interessant. Zeker omdat t gewoon een gerebrande Jolla C is (of andersom) en daarom dus dezelfde specs/prijsklasse. Is de Aqua Fish makkelijk te importeren?
Andersom. Ja ;) .
Ik heb met het importeren wel gehoord dat er douanekosten bij komen, al zou dat niet de bedoeling zijn. Ik denk dat je via TJC (together.jolla.com) wel meer info kan vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Nas T op 24-10-2016 23:10 ]

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
TheLion01 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Is gewoon via ebay te koop. En klopt, komen douane kosten overheen. Maar dan heb je nog voor rond de 100 euro een goed toestel. Anders even informeren bij Temp2264, die heeft er ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 13:18
Ik heb hem gekocht van Julian. Eens kijken of dit leuk is. Impuls koopje haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Early access 2.0.5.6 is uit ....

https://together.jolla.co...lease-notes-205haapajoki/

Al zullen de meeste dit al hebben gezein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
dorenberg schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:36:
Ik heb hem gekocht van Julian. Eens kijken of dit leuk is. Impuls koopje haha.
En? Bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:|
richdb schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:12:
Early access 2.0.5.6 is uit ....

Al zullen de meeste dit al hebben gezein :)
Dit vind ik een mooie zin in de release notes:

This improves robustness and makes a baseline for next releases that bring in significant architectural changes.

Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen.
De browser is sinds de laatste update langzamer geworden bij mij. Ik ben nu helemaal over op Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Bongoarnhem schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:06:
:|
[...]

Dit vind ik een mooie zin in de release notes:

This improves robustness and makes a baseline for next releases that bring in significant architectural changes.

Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen.
Qt 5.6 en Bluez 5 komen eraan. Waarschijnlijk dus in 2.0.6

• andrik1
RobertMe schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:21:
[...]

Qt 5.6 en Bluez 5 komen eraan. Waarschijnlijk dus in 2.0.6
Nou eerder 2.1.0. Op het Together Jolla forum wordt gesproken dat ze daar mee bezig zijn en dat dat de eerst volgende update gaat zijn. Gezien de sprong naar 2.1, belooft dat een fikse update te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Goed nieuws:
nieuws: Russische overheid gaat voortaan alleen nog telefoons met Sailfish OS...

Officieel document:
http://jolla.com/wp-conte...ress_release_FINAL_79.pdf

Hopelijk gaat dit SailfishOS een mooie boost geven in zowel betere als meer native apps. Toekomst ziet er zo weer een beetje beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
richdb schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:30:
Goed nieuws:
nieuws: Russische overheid gaat voortaan alleen nog telefoons met Sailfish OS...

Officieel document:
http://jolla.com/wp-conte...ress_release_FINAL_79.pdf

Hopelijk gaat dit SailfishOS een mooie boost geven in zowel betere als meer native apps. Toekomst ziet er zo weer een beetje beter uit.
Zeker goed nieuws. Ik hoop ook dat het fabrikanten motiveert om (meer) toestellen met SailfishOS uit te brengen. Bij voorkeur ook met wat betere specs.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Jozz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:28:
[...]

Zeker goed nieuws. Ik hoop ook dat het fabrikanten motiveert om (meer) toestellen met SailfishOS uit te brengen. Bij voorkeur ook met wat betere specs.
Als het in Rusland begint te lopen komen de toestellen ook wel. En ja, waarschijnlijk dan ook mooie midrange toestellen (beetje overheids type toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkdsm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 20:38
Ik zat ook net het artikel even te lezen over Jolla en Rusland. Dat klinkt allemaal wel heel mooi. Overigens lees ik ook nog dat Tizen mee heeft gedaan of nog meedoet
https://techcrunch.com/20...oid-alternative/?ncid=rss

Afgezien daarvan ben ik nog steeds tevreden over mijn Jolla :-)
Oh ja misschien moet ik het niet hier vragen, maar ik zou nog graag een andere TOH willen hebben.
Bij de Jolla die ik hier heb kunnen overnemen, zat een witte en ook nog een zwarte..maar nog 1-tje zou wel leuk zijn.

Prettige nacht nog verder voor de late lezers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
fkdsm schreef op woensdag 30 november 2016 @ 03:57:
Ik zat ook net het artikel even te lezen over Jolla en Rusland. Dat klinkt allemaal wel heel mooi. Overigens lees ik ook nog dat Tizen mee heeft gedaan of nog meedoet
https://techcrunch.com/20...oid-alternative/?ncid=rss

Afgezien daarvan ben ik nog steeds tevreden over mijn Jolla :-)
Oh ja misschien moet ik het niet hier vragen, maar ik zou nog graag een andere TOH willen hebben.
Bij de Jolla die ik hier heb kunnen overnemen, zat een witte en ook nog een zwarte..maar nog 1-tje zou wel leuk zijn.

Prettige nacht nog verder voor de late lezers
Goed om te horen dat je nog tevreden bent met je Jolla. Blijft ook een speciaal toestel. Werkt nog goed
en snel.
Ik heb ook alleen wit en zwart TOH.

Ik weet niet of deze website ze nog verkoopt. Zijn dan niet originele, maar wel een mooi kleurtje :)

http://www.flypig.co.uk/toh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
2.0.5.6 nu beschikbaar voor alle gebruikers (behalve Aquafish en Turing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richdb schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:26:
[...]

Goed om te horen dat je nog tevreden bent met je Jolla. Blijft ook een speciaal toestel. Werkt nog goed
en snel.
Ik heb ook alleen wit en zwart TOH.

Ik weet niet of deze website ze nog verkoopt. Zijn dan niet originele, maar wel een mooi kleurtje :)

http://www.flypig.co.uk/toh/
Zo te zien wel.

http://www.shapeways.com/search?q=jolla&type=

Funkyotherhalf.com is iig offline.

[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 30-11-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

2 jaar geleden heb ik de gele TOH besteld bij Shapeways. Ik was niet tevreden over de gele kleur (te veel beige) en het materiaal (de hoeken slijten wel snel).
Nu heb ik een originele oranje via Marktplaats, die is veel degelijker.

https://timelord.nl

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste