Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:35:
De Jolla is helaas afgevallen. 3 problemen:
1. Lees net dat Eduroam niet supported. Ik werk op een school dus dan is dat wel een eis.
2. Voor de SDK moet je perse met VirtualBox werken.
3. Zodra de stock opraakt is er geen phone platform meer te koop. De port naar Fairphone, die ik overigens veel te duur vind, laat ook nog wel even wachten. De toekomst lijkt mij te twijfelachtig.
4. Wordt geleverd met een witte cover. Zwart niet meer leverbaar.

Voorlopig wordt het een Lumia 435. Tevens ook lekker klein en 5 keer zo goedkoop.
Eduroam is dan niet supported, het is (was?) wel mogelijk om het werkend te krijgen vziw. Wat het probleem is met VirtualBox snap ik niet. Gratis open source software, cross platform. Voor de SDK merk je er verder weinig van, alles wordt geconfigureerd en aangestuurd vanuit die SDK.

Sja, Lumia... Een behoorlijk gesloten platform, waar vaak geldt "dat is helaas niet mogelijk" (lees: "wij willen niet dat u dat doet")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:47:
Volgens mij hopen ze op een hardware verdor die instapt. Zoals de fairphone. Een Jolla 2 zal er niet meer komen.
Bron?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Toen ik twee jaar geleden een Jolla aanschafte was het een sprong in het diepe. Ik was bang dat ze binnen een paar maanden failliet zouden gaan en ik met een niet-ondersteund toestel zat opgescheept. Dat is niet helemaal waar gebleken, ik heb al bijna twee jaar een telefoon, waar ik nog mee vooruit kom, een unicum. Maar de toekomst zie ik ook niet meer zo vrolijk in. Jolla wil dat SailfishOS het OS wordt voor BRIC-landen, maar ik weet niet waarom BRIC-landen geen genoegen zouden nemen met de troep die we hier in het Westen slikken. Een hopeloos gefragmenteerd Android eco-systeem, een hopeloos gesloten iOS-systeem en een paar spelers in de marge. Voorlopig heb ik nog geen goede opvolger voor mijn Jolla uit 2013 op het oog, dus ik hoop dat hij het nog een jaar blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Sailfish 2.0 update

Changelog:
Android Support: Several fixes to improve the initialization of some Android apps
Alarm clock: Alarms are working again even if the phone has been turned off (when the battery is not empty)
Ambiences: The Other Half (TOH) tones are freely selectable for any ambience after installation of TOH package
Browser: Memory savings in cases where display is turned off while playing a video clip with the browser
Clock: New cover design
Connectivity: WLAN network scanning improved
Email:
- Exchange: Improved the reliability of email updating
- Pulley menu in “Outbox” has now options “Send” or “Send all” instead of “Update”
Events view:
- You can now pick your favorite settings shortcuts to be shown in the Events view of the Jolla phone
- Perform your favorite actions directly from the Jolla phone’s Events view, e.g. search the web, take a photo, or add a reminder
- Facebook notifications and recent Twitter tweets are back in Events
Gallery: Split view is collapsed when video playback starts, i.e. playback in full screen
Home: New system dialog style
HW adaptation & kernel:
- Graphics performance of tablet improved
- Touch recognition on tablet made to start faster
- CPU governor tuned up for UI fluidity and power saving
Localisation: Improvements to the translations of several UI texts
Office: Possible to make searches in PDF documents
Phone:
- USSD push messages are now shown, allowing the user of prepaid SIM’s to follow the costs, for instance
- Fixed the issue of making calls to exceptionally long phone numbers
- Dismissing call should now work more reliably
Settings: Stability and usability of the new Settings app improved
Security:
- Android support: a media server vulnerability (Stagefright2 CVE-2015-3842) fixed
- Stagefright vulnerabilities (CVE-2015-1538, CVE-2015-1539, CVE-2015-3824, CVE-2015-3826, CVE-2015-3827, CVE-2015-3828, CVE-2015-3829) fixed
UI elements: Sizes of objects (buttons, text fields, font sizes, etc.) and alignments refined in several places
Video:
- Some glitches in the playback of recorded videos eliminated
- Gstreamer: playing AIFF format fixed, support for playing OPUS format added
- Gstreamer: a regression in RTSP stream playback fixed; makes Y-Radio (a harbour app) work again
- 1080p video recording implemented for tablet

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem als normale user nog niet binnen.
Het is voor mij op dit moment belangrijk dat deze bug wordt geplet.
Volgens de berichten van early acces users is het probleem met de update opgelost dus ik wacht met smart.

2.0 is nu voor iedereen uit.
Mijn bug is verholpen. Fijn!

Verder voelt het allemaal weer wat soepeler aan.
Ik vind het feedscherm wel wat onoverzichtelijker worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Bongoarnhem op 03-11-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoenix87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb sinds deze week 4G bij Ziggo Mobiel. Het werkt helaas af en toe, soms is er vol 4G, maar is het niet mogelijk om een verbinding te maken. Is er iemand met hetzelfde probleem? of tips? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ThePhoenix87 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:37:
Ik heb sinds deze week 4G bij Ziggo Mobiel. Het werkt helaas af en toe, soms is er vol 4G, maar is het niet mogelijk om een verbinding te maken. Is er iemand met hetzelfde probleem? of tips? bedankt
Ik heb twee tips:
Check de landelijke 4G dekking van Vodafone (als ik me niet vergis gebruik Ziggo het netwerk van Vodafone.
Voor het probleem dat je geen verbinding kunt maken: zet je telefoon uit, batterij er een minuut uit, sim eruit, batterij/sim er weer in, start op en probeer opnieuw. Mocht het dan niet lukken, klantenservice Ziggo.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 15:45

lohost

iemand had al localhost :-(

ThePhoenix87 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:37:
Heeft dat niet met de frequenties voor 4G die Vodafone gebruikt en welke Jolla ondersteund?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51
Heb afgelopen week mijn Jolla weer een paar dagen gebruikt ivm proberen te upgraden van mijn geroote HTC met Android 4.4. 4G met Vodafone werkte prima op de Jolla.

Omdat ik een definitieve keuze wilde maken om bij Android te blijven of toch weer terug te gaan naar de Jolla besloot ik de Jolla een paar dagen te gebruiken en van de gelegenheid gebruik te maken om mijn Android toestel op te schonen, te upgraden en opnieuw in te richten. Upgrade is niet gelukt (benodigde recovery flashen gaat niet) maar goed dat is iets voor een ander topic.

Waarom dan toch terug naar Android:
De Jolla is veel beter voor mijn privacy, dat besef ik goed. Tot februari 2015 was de Jolla mijn hoofdtoestel en de grote pluspunten vond ik de navigatie met gestures. Nu er sinds die tijd een aantal updates zijn geweest welke ik ook allemaal even geinstalleerd heb ben ik daar veel minder tevreden over. Opties waar je toen met 1 of 2 veegbewegingen bij kon komen zitten nu veel dieper weggestopt. Het grote voordeel ten opzichte van andere OS-en is voor mijn gevoel verdwenen. Privacy, ok, maar dat houdt ik op mijn geroote Android ook wel redelijk in de hand (Xposed + XPrivacy en een goede firewall).

De druppel is toch wel dat er veel minder is te configureren met gebruik van mijn Pebble Time. Er is een daemon waarmee je notificaties kunt doorsturen, maar je kunt niet per app notificaties uitzetten zoals dat met de Android app wel kan. Veel handige apps werken niet omdat de Pebble geen internet krijgt via Jolla en/of de bijbehorende mobiele app werkt niet (goed).

Nu dus definitief besloten dat de Jolla wel in de verkoop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Ik merk dat ik me steeds vaker stoor aan de beperkte hardware. Als ik een paar zaken open heb staan sluiten andere op de achtergrond weer. Of crashen. Dat, en de behoefte om toch echt meer apps maakt het gebruik van de Jolla toch vaak niet optimaal. Los van het genot van gestures.

Dat instellingen nu net iets lastiger zijn weggezet is inderdaad jammer. Met de echte update naar 2.0 is dit wel iets beter geworden. Op het notificatiesscherm is nu een pully naar wat zaken en je kunt aan je lockscreen acties hangen. Toch, in de 1.x versie vond ik het fijner werken.

En nu mijn scherm wat kuren begint te vertonen (gele vlek langs de rechterkant) ben ik actief opzoek gegaan naar wat anders. OnePlus X bestelling is geplaatst. Nu hopen dat Jolla niet op korte termijn met een nieuw toestel op de proppen komt ;-)

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lohost schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:52:
Ik ...

En nu mijn scherm wat kuren begint te vertonen (gele vlek langs de rechterkant) ben ik actief opzoek gegaan naar wat anders. OnePlus X bestelling is geplaatst. Nu hopen dat Jolla niet op korte termijn met een nieuw toestel op de proppen komt ;-)
Ik heb aan de linkerkant al ruim 1,5 jaar en gele vlek. Stoort me nog niet alleen mijn camera geeft nu heel donker beeld. Tijd dat de Fairphone en/of Puzzlephone een harde datum en volledige ondersteuning krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Bongoarnhem schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:58:
[...]

Ik heb aan de linkerkant al ruim 1,5 jaar en gele vlek. Stoort me nog niet alleen mijn camera geeft nu heel donker beeld. Tijd dat de Fairphone en/of Puzzlephone een harde datum en volledige ondersteuning krijgen!
Sterker nog, heb wat anders besteld. Denk dat ik een tijdje zonder Jolla zit. Tot de tablet eindelijk eens binnenkomt.

• Nas T
Jongens, het begin van het einde?
Jolla in financiële problemen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik geef ze niet lang meer. Ze moeten nu echt een partner vinden die hun OS wil afnemen, anders zijn ze weg. Zonde, maar zo is het helaas nu eenmaal... Ik las wel op TMO dat ze gaan kijken of ze hun volledige source kunnen vrijgeven onder een GPL3 licentie (met wat haken en ogen hier en daar als je je aanpassingen wilt mergen met de hoofdtree). Dat zou mooi zijn, misschien dat er dan een soort CSSU komt, als bij de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:01
Ik zie het ook somber in. Open source zou echt mooi zijn, ik heb geen zin om terug te gaan naar Android (of om te beginnen aan IOS of Windows Phone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ondertussen is er ook een persbericht:

https://jolla.com/wp-cont...ase_20112015_FINAL_61.pdf

Korte samenvatting: een reorganisatie (veel "tijdelijke" ontslagen) en aanmelding voor een "debt restructuring program" in Helsinki (is dat hetzelfde uitstel van betaling? heb zelf geen idee). Er is een blogpost beloofd voor volgende week: https://twitter.com/JollaHQ/status/667726924387610628

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het persbericht moet geloven komt het vast wel goed....

Ik hoop dat dit niet weer een mooi platform is wat ten onder gaat.
Het zou wel in mn rijtje van "dode maar frisse" OSén passen, Maemo, Meego, OS10, WebOS en dan SailfishOS?

Laten we het hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik vraag me af of de grote misstap niet gewoon paid apps is.
Extra developers om je eco-system uit te bouwen
Extra inkomsten via commissie systeem
Aantrekkelijker platform want meer (goeie) apps

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
De grootste misstap is een verdienmodel realiseren.
Jolla is te braaf geweest denk ik. Ook hadden ze (veel) meer hardware moeten maken en daar aardige prijzen voor vragen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Ik heb rond gezocht op internet over het feit dat er weer een RSS feed in het Event-screen zou zitten. Nergens kom ik echter concrete voorbeelden tegen. Heeft dit te maken dat dit een functionaliteit zou zijn die komt in de volgende update of zit dit in de 2.* update die iemand hier al heeft? Ik ben erg benieuwd en wil misschien sailfish op een Nexus 5 gaan draaien. Echter als het de RSS feed functionaliteit niet heeft vind ik het ook minder de moeite om het uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lutj schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:26:
Ik heb rond gezocht op internet over het feit dat er weer een RSS feed in het Event-screen zou zitten. Nergens kom ik echter concrete voorbeelden tegen. Heeft dit te maken dat dit een functionaliteit zou zijn die komt in de volgende update of zit dit in de 2.* update die iemand hier al heeft? Ik ben erg benieuwd en wil misschien sailfish op een Nexus 5 gaan draaien. Echter als het de RSS feed functionaliteit niet heeft vind ik het ook minder de moeite om het uit te proberen.
Ik heb het voor je nagekeken en de optie zit er niet standaard in, een app hiervoor heb ik ook zo gauw nog niet kunnen vinden. Jammer dat ze dat sterke punt van de N9 nog niet hebben kunnen evenaren na 2 jaar ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Bongoarnhem schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:59:
[...]

Ik heb het voor je nagekeken en de optie zit er niet standaard in, een app hiervoor heb ik ook zo gauw nog niet kunnen vinden. Jammer dat ze dat sterke punt van de N9 nog niet hebben kunnen evenaren na 2 jaar ontwikkeling...
Thanks voor het kijken. Ik had het idee dat het in versie 2 ingebakken zou zitten. Maar na nog eens nalezen (http://www.jollausers.com...g-sailfish-os-2-0-is-out/) wordt het wel verwacht in een volgende update mocht die ooit nog komen.
Helaas blijkt de rom voor de nexus ook niet helemaal vlekkeloos. Ik gebruik nu tijdelijk een toestel met W10 erop, maar ik mis inderdaad het feed-screen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat het er nu allemaal niet zo rooskleurig uitziet voor Jolla maar heeft er één van jullie interesse voor de eventuele Intex smartphone die ergens begin 2016 zou moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Bongoarnhem schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:08:
Ik weet dat het er nu allemaal niet zo rooskleurig uitziet voor Jolla maar heeft er één van jullie interesse voor de eventuele Intex smartphone die ergens begin 2016 zou moeten komen?
Dat sowieso! Ik ben heel tevreden met hoe SailfishOS in elkaar zit. Alles wat ik daarbij wil kan ik zelf bouwen / tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Xmasjos schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:47:
[...]

Dat sowieso! Ik ben heel tevreden met hoe SailfishOS in elkaar zit. Alles wat ik daarbij wil kan ik zelf bouwen / tweaken.
Two makes a crowd ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn er dus drie ;)

Verwijderd

vier :-)
Laat maar komen dan!

(Ook allemaal kenbaar gemaakt op de website van Intex?)

[ Voor 63% gewijzigd door Bongoarnhem op 10-12-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 00:37
Na een valpartij van dertig centimer is de Jolla van mijn vriendin ongelukkig terechtgekomen en er zitten nu heel wat barsten in het scherm.

Weet er misschien iemand waar men Jolla's repareert, of waar een nieuw scherm te koop is? Of heeft er toevallig iemand een stukke Jolla over die nog een goed scherm heeft?

En heeft er iemand ervaring met beschermende folie voor op het scherm? Op Ebay in Duitsland zie ik aanbiedingen van diverse merken en dat zou in elk geval het risico op afbrokkelen verkleinen, maar ik heb geen idee of de bediening er minder vloeiend van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Ik heb er zelf een 3M screenprotector opzitten (Vikuiti ofzo). Hij krast wel snel, maar is wel stevig en de bediening wordt er niet minder van.

Enige manier om te repareren is opsturen naar Jolla, maar Jolla accepteert al enige tijd geen out-of-warranty requests meer, las ik op TMO. Zal ook met de financiële sores te maken hebben. Kortste klap is dus óf een nieuwe op jolla.com bestellen, óf een tweedehandsje ergens scoren. Of overstappen naar een N900 natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 00:37
tiempjuuh schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 08:20:
Ik heb er zelf een 3M screenprotector opzitten (Vikuiti ofzo). Hij krast wel snel, maar is wel stevig en de bediening wordt er niet minder van.
Dank! Bij het krassen had ik nog niet stilgestaan, en met een gebroken scherm krijg je hem er vermoedelijk nooit meer af. Voor aanschaf zal ik in elk geval ervaringen wat betreft krasvastheid van diverse merken opzoeken.
Enige manier om te repareren is opsturen naar Jolla, maar Jolla accepteert al enige tijd geen out-of-warranty requests meer, las ik op TMO. Zal ook met de financiële sores te maken hebben. Kortste klap is dus óf een nieuwe op jolla.com bestellen, óf een tweedehandsje ergens scoren. Of overstappen naar een N900 natuurlijk. ;)
Tweedehands zijn ze nu verrassend duur vergeleken met de huidige nieuwprijs, dan ondersteun ik liever het nu water makende schip. Naar een tweedehands N9 heb ik al gekeken want die gebruik ik zelf naar volle tevredenheid, aan de N900 had ik nog niet gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De boot vaart voorlopig door, zie hier.

Het tablet issue is nog niet opgelost maar SailfishOS wordt doorontwikkeld.
De Intex telefoon gaat ook door en komt eraan.

De verkoop van Jolla tablets via Taobao proberen ze te stoppen, ze zeggen er niks mee van doen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Bongoarnhem op 17-12-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:17
Blij toe.

Hoewel die statements nog omgezet moeten worden naar visuele acties is de berichtgeving alleen al een geruststelling :)

Bij punt 7 (SDL2 support) vind ik het een beetje jammer dat er geen concrete actie eruit is gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door RoestVrijStaal op 18-12-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Bongoarnhem schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:08:
Hoewel mijn Jolla nog vers is omdat ik laat de boot in sprong ben ik wel geïnteresseerd. Is er ergens een linkje naar de specs van de Intexfoon te vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoestVrijStaal schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:14:
[...]

Hoewel mijn Jolla nog vers is omdat ik laat de boot in sprong ben ik wel geïnteresseerd. Is er ergens een linkje naar de specs van de Intexfoon te vinden? :)
Voor zover ik weet zijn die nog niet bekend, er wordt wel her en der van alles geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:11:
[...]

Voor zover ik weet zijn die nog niet bekend, er wordt wel her en der van alles geroepen.
Ik betwijfel of dit een interessant toestel wordt. De nieuw Aqua GenX (Android) gebruikt de MediaTek MT6753 cpu. Die lijkt puur gemaakt te zijn om te pochen met het aantal cores: het is een octacore |:( En dan ook nog met louter op 1,3GHz geklokte A53 cores, waarvan ARM zegt dat ze bedoeld zijn als LITTLE-cores in big.LITTLE-scenario's. (wiki) Dat het ding 64-bit is heeft weinig toegevoegde waarde: ik betwijfel ook of Jolla nu naast de 32-bit ARM en x86 ook met een 64-bit ARM versie van het OS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Fuzzillogic schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:10:
[...]

Ik betwijfel of dit een interessant toestel wordt. De nieuw Aqua GenX (Android) gebruikt de MediaTek MT6753 cpu. Die lijkt puur gemaakt te zijn om te pochen met het aantal cores: het is een octacore |:( En dan ook nog met louter op 1,3GHz geklokte A53 cores, waarvan ARM zegt dat ze bedoeld zijn als LITTLE-cores in big.LITTLE-scenario's. (wiki) Dat het ding 64-bit is heeft weinig toegevoegde waarde: ik betwijfel ook of Jolla nu naast de 32-bit ARM en x86 ook met een 64-bit ARM versie van het OS komt.
Als je het goed doet heb je al voor het porten naar 32-bit ARM naar x86_32 al deftige scripts / makefiles waardoor het porten naar het andere platform een ding is van veranderen van naampjes. Als je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, het gaat snel met het "goede" nieuws.
Sorry voor de slordige link maar de port naar de Fairphone2 lijkt al aardig functioneel.

https://wiki.merproject.org/wiki/Adaptations/libhybris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
RoestVrijStaal schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:52:
[...]
Als je het goed doet heb je al voor het porten naar 32-bit ARM naar x86_32 al deftige scripts / makefiles waardoor het porten naar het andere platform een ding is van veranderen van naampjes. Als je het goed doet.
Dat kan ik mij niet helemaal voorstellen, de vraag werd namelijk op together.jolla.com gesteld (voor de tablet) en daar werd duidelijk geantwoord dat 64 bits een behoorlijke uitdaging was voor het team.

Die intex telefoon lijkt me een raar ding. Nu is mijn ervaring met Indiase producenten dat het verschil tussen idee en werkelijkheid nogal groot is. Ik vind 'm ook een beetje underspecced en gericht op de Indiase markt.. Een fairphone met Jolla lijkt me een beter alternatief, al vraag ik mij af of je dan ook die android compatibility layer hebt. Helemaal als het vanuit de community komt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het heb begrepen is de community port er om het "grote" werk te verrichten en Jolla werk uit handen te nemen. Jolla zou het daarna moeten overnemen en ik mag er toch vanuit gaan dat ze deze dan leveren met Android support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Hoe gebruiken jullie whatsapp? Eerder gebruikte ik mitakuuluu, maar toen dat op een gegeven moment een tijdje niet meer werkte ben ik gestopt met het gebruik van whatsapp. Nu wil ik dat weer gaan gebruiken, dus ben ik benieuwd wat daar tegenwoordig de go-to tool voor is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Ikzelf draai gewoon de Android WhatsApp. Werkt niet altijd even perfect, maar over het algemeen wel goed genoeg. Enige echte probleem wat ik ermee heb is dat soms de Android runtime geen internet toegang meer heeft, en daardoor WhatsApp dus ook geen berichten meer ontvangt (of verstuurd, maar in het laatste geval heb je het toch meteen in de gaten). Maar het uitschakelen van WiFi lost dat probleem op (waarna WiFi ook weer aan gezet kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik ook de Android variant, sinds een van de laatste updates kan je kiezen welke Android apps bij het opstarten als demaon mogen draaien. Dit lostte het grootste probleem voor mij op van notificaties en altijd online zijn op.

Alleen filmpjes door de Jolla gemaakt versturen werkt niet bij mij. Maar daar lig ik niet wakker van.

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=94689&page=73
Ik gebruik sinds kort weer Whatsup. Het gedoe met het verliezen van de verbinding van Android WhatsApp vond ik behoorlijk irritant. En Whatsup integreert veel beter in mijn Zwarte Ambiance.
Wat ik begrijp is dat Cepiperez en Coderus brieven van advocaten van WhatsApp hebben gehad en ze zijn gestopt. Nu is er dus iemand die anoniem Whatsup ontwikkeld. We gaan zien hoe lang dat duurt :).

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, Jolla op de voorpagina van Nu.nl.

Helaas met minder positief nieuws.

Alleen het verhaal van bijna failliet voor de 2e ker komt mij niet bekend voor, maar mogelijk heb ik ergens te snel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:32
De info in dat stukje komt uit de laatste blogpost op het Jolla blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinouts schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:29:
[...]

De info in dat stukje komt uit de laatste blogpost op het Jolla blog.
Ja maar ik lees nergens dat ze 2x langs de afgrond zijn gegaan.

Nu ook op Webwereld.nl, helaas gaat het over de tablet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens deze link wordt de Intex gsm in februari op het MWC gepresenteerd.

Maar het is geen bijzondere telefoon, de prijs zal ook laag zijn is de verwachting.

[ Voor 18% gewijzigd door Bongoarnhem op 10-01-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nou rara waar zal Jolla nou aan ten onder gaan? ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Hmz, 2 jaar na de lancering van de jolla phone, en de specs zijn nagenoeg onveranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Hm. Sterker nog, minder interne opslag. Waar ik vooral van baal is het weinige RAM. Dat is nu vooral de bottleneck op de Jolla. Mocht mijn Jolla kapot gaan dan wordt de opvolger in elk geval niet de Intex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht op de Fairphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:09
http://reviewjolla.blogsp...ilfish-os-smartphone.html

About the specs, a lot of false information is out there in the web. Intex introduced the phone in a demo platform (running on Jolla Phone with slightly different covers) and specs of that phone were unfortunately taken as correct by many blogs. Actually, here's what we know so far:

Processor will be a Qualcomm Snapdragon from series 200, 600 or 800. The latest releases are Qualcomm Snapdragon 212, 652 and 820, but which one is chosen is yet unknown.
Display size is expected to be between 4.7 inch and 5 inch.
RAM is not yet revealed, but I'm betting on 3GB
4G / LTE networks will be supported
One model will be launched in the price group below INR 10 000. If there will be two, the price of another model is unknown
Dual SIM phones are quite popular in India, this is possible but not confirmed
Operating system will be Sailfish OS 2.0

[ Voor 4% gewijzigd door Nienix op 11-01-2016 13:56 ]

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
INR 10.000
~ € 137,49

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
http://techcrunch.com/201...secures-series-c-funding/

Het is niet onmogelijk dat alle backers toch nog een tablet krijgen.
Eindelijk een keer goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-----

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Komende week zal meer duidelijk worden over wat er met de tablets gaat gebeuren, werd duidelijk uit de community meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Grappig. Een maand geleden was Jolla "back in business", maar waar blijven de nieuwe telefoons dan? Of blijft Jolla gewoon geen inkomsten genereren en proberen te varen op goodwill die in ze willen investeren? Als ze uit de brand zijn geholpen, waarom is het dan niet zeker dat je alle tablets gaat leveren? En waar blijven de updates?
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat er oogkleppen zijn. Ik wil niet de eeuwige criticus uithangen, maar niemand kan serieus zeggen dat het goed gaat met Jolla.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Dat lijkt me een beetje kortzichtig, ik denk dat het probleem nu is dat ze tussen misschien kunnen we 't zo oplossen en zo kunnen we 't oplossen in hangen. Wij kunnen niet in hun keuken kijken, en met name in de financiele.

Dat ze back in business zijn zegt an sich weinig, ze hebben dus weer geld, maar het geld kan geoormerkt zijn, of in delen gestort, er kunnen overal allemaal voorwaarden aan hangen waardoor het niet allemaal zo makkelijk is als het lijkt. Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begreep ook dat ze maar de helft van de staf weer hadden aangenomen, dus op halve kracht varen(bron kan ik zo even niet vinden).

Er zal wel wat werk zijn blijven liggen, dus ze hebben een grote achterstand weg te werken.

Gelukkig komt er, als het goed gaat, een early acces update aan deze week.
Dat zou iig weer een teken van (echt)leven moeten geven richting de klanten.

Maar ik ben het met je eens dat ik niet het gevoel heb dat ze de juiste strategie aanhouden om succesvol te worden, dat is jammer want het was/is zo veelbelovend, SailfishOS en al het nieuws eromheen(nieuws: Jolla port Sailfish OS naar Fairphone 2, Puzzlephone, Rusland zn interesse en zo zijn er wel meer dingen te noemen.

Helaas heeft Jolla wat mij betreft een hoop steken laten liggen, de Jolla tablet is echt een hele grote misser want juist daarmee haalde ze een hoop voorpagina's, eerst positief en nu helaas negatief.

Daarnaast heb ik eigenlijk nooit meer wat gehoord van de ideeën/samenwerkingen met Rovio(behalve een TOH), de Android launcher, de samenwerking met F-secure(behalve een Android app welke belabbert werkte.).

Ik zie zeer veel ROM's welke geport zijn naar allerhande toestellen, maar wanneer wordt er een ROM geport en officieel ondersteund? Ik hoop op een Fairphone, maar ik heb ook gedachten die denken dat dit ook weer langzaam een stille dood zal sterven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Ik heb in de startpost even een link gezet naar de ports van Sailfish op verschillende toestellen. Ik weet niet of het gebruikelijk is om dit te melden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lutj schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:10:
Ik heb in de startpost even een link gezet naar de ports van Sailfish op verschillende toestellen. Ik weet niet of het gebruikelijk is om dit te melden:)
Je mag mij wel mede auteur maken, dan zal ik eens kijken of ik de startpost verder kan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bongoarnhem schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:08:
Ik begreep ook dat ze maar de helft van de staf weer hadden aangenomen, dus op halve kracht varen(bron kan ik zo even niet vinden).
Dit is geen kwestie van dat Jolla er niet meer wil/kan aannemen. Voor zover ik weet is het probleem dat ze van de ene kant personeel hebben ontslagen, en sommige daarvan zullen nu een andere baan hebben of niet meer terug willen, en van de andere kant zijn er ook mensen vrijwillig vertrokken, die dus sowieso niet terug zullen komen. Daardoor verwacht Jolla dat ze op korte termijn dus maar terug zullen komen op de helft van het personeel van voor de ontslagronde.
Nas T schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:12:
Grappig. Een maand geleden was Jolla "back in business", maar waar blijven de nieuwe telefoons dan?
Een telefoon ontwikkel je natuurlijk niet op tijd van een maand. Alhoewel het natuurlijk wel hoog tijd wordt dat er iets nieuws komt uit het Jolla kamp. Want de huidige Jolla Phone kan echt niet meer.
Als ze uit de brand zijn geholpen, waarom is het dan niet zeker dat je alle tablets gaat leveren?
De fabriek moet ze ook nog kunnen/willen fabriceren, verschillende backers willen het ding niet meer, vanuit de nieuwe investeerders zijn er misschien nieuwe plannen waarbinnen de tablet niet meer past, .... Er zijn legio mogelijkheden.
En waar blijven de updates?
Eens, voor kerst hadden ze al "aangekondigd" dat er een nieuwe early access zou komen "voor het eind voor de week" wat dan de week voor kerst zou zijn als ik me niet vergis, en tot nu toe is het nog steeds stil geweest, tot afgelopen week waarbij in de community meeting was aangegeven dat de early access dan toch deze week zou moeten komen.
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat er oogkleppen zijn. Ik wil niet de eeuwige criticus uithangen, maar niemand kan serieus zeggen dat het goed gaat met Jolla.
De stilte na de ontslagronde versterkt dit inderdaad.
Ik, en waarschijnlijk nog velen, waren al minder positief/optimistisch door de toch vrij langzame ontwikkelingen en problemen die er nog steeds zijn (bv Android apps die de internet verbinding steeds verliezen, wat niet echt fijn werkt met (bv) WhatsApp). Daarbij komen dan nog eens alle problemen rondom de tablet (die ik gelukkig niet heb gebacked of gepre-ordered), en vervolgens nog eens de financiële problemen en ontslagronde. Jolla moet nu echt proberen om weer een positieve vibe te creëren echter verwacht ik niet dat dat zal gebeuren.
Het enige waardoor ze voor mij nog interessant zouden blijven is als er of een nieuw (mid range, of evt zelfs high end) toestel komt, of samenwerken met een andere fabrikant of een officiële port. En daarnaast zal ook de software moeten verbeteren en eigenlijk ook wel het ecosysteem groter moeten worden. Alhoewel het eco systeem iets is waar Jolla niet direct invloed op heeft. Maar iets als ondersteuning voor betaalde apps en bredere beschikbaarheid van APIs voor ontwikkelaars zal daar wel bij nodig zijn. Daarnaast zou het natuurlijk ook positief kunnen zijn als ze voet aan de grond krijgen in grote landen. Wat dat betreft hoop ik dat een lancering in India bv als gevolg heeft dat WhatsApp zelf misschien met een app zal komen. Alhoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van hoe goed de aan te kondigen telefoon daar zal worden verkocht en het WhatsApp gebruik aldaar (waar ik geen idee van heb, voor hetzelfde geld worden daar allemaal alternatieven gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
simon schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:00:
Dat lijkt me een beetje kortzichtig, ik denk dat het probleem nu is dat ze tussen misschien kunnen we 't zo oplossen en zo kunnen we 't oplossen in hangen. Wij kunnen niet in hun keuken kijken, en met name in de financiele.

Dat ze back in business zijn zegt an sich weinig, ze hebben dus weer geld, maar het geld kan geoormerkt zijn, of in delen gestort, er kunnen overal allemaal voorwaarden aan hangen waardoor het niet allemaal zo makkelijk is als het lijkt. Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.
Feit blijft, dat de informatie die we krijgen schaars is en onjuist lijkt. Jolla kan hier iets aan doen, maar dit gebeurt iet. Dat stoort me.
Evenals dat er, na 2 jaar, nog steeds geen mogelijkheid is om de useragent te veranderen van de stockbrowser. Dat is BASISfunctionaliteit (ik wil namelijk geen kreupele uitgeklede versie van een website). Er is ook geen commentaar, ik krijg alleen te horen: komt er misschien aan, komt er misschien aan, waarom doe je het zelf niet (browser is open source...) (???)
RobertMe schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:11:

[...]

Een telefoon ontwikkel je natuurlijk niet op tijd van een maand (Hoeveel telefoons komen er per maand uit met Android? Dit vind ik een drogreden). Alhoewel het natuurlijk wel hoog tijd wordt dat er iets nieuws komt uit het Jolla kamp. Want de huidige Jolla Phone kan echt niet meer.

[...]

De fabriek moet ze ook nog kunnen/willen fabriceren, verschillende backers willen het ding niet meer, vanuit de nieuwe investeerders zijn er misschien nieuwe plannen waarbinnen de tablet niet meer past, .... Er zijn legio mogelijkheden. (ok, dus een hoop redenen waardoor het niet mogelijk is, allemaal buiten Jolla om, waarschijnlijk. Nu draai ik het om: Google zou het wel lukken. Wat is daarop uw antwoord? ;) )

[...]

Eens, voor kerst hadden ze al "aangekondigd" dat er een nieuwe early access zou komen "voor het eind voor de week" wat dan de week voor kerst zou zijn als ik me niet vergis, en tot nu toe is het nog steeds stil geweest, tot afgelopen week waarbij in de community meeting was aangegeven dat de early access dan toch deze week zou moeten komen.
(de early access is er inderdaad nu, gelukkig. Eindelijk een keer goed nieuws. Maar nog steeds geen useragent instelbaar in de browser, grrr....)

[...]

De stilte na de ontslag ronde versterkt dit inderdaad.
Ik, en waarschijnlijk nog velen, waren al minder positief/optimistisch door de toch vrij langzame ontwikkelingen en problemen die er nog steeds zijn (bv Android apps die de internet verbinding steeds verliezen, wat niet echt fijn werkt met (bv) WhatsApp). Daarbij komen dan nog eens alle problemen rondom de tablet (die ik gelukkig niet heb gebacked of gepre-ordered), en vervolgens nog eens de financiële problemen en ontslag ronde. Jolla moet nu echt proberen om weer een positieve vibe te creëren echter verwacht ik niet dat dat zal gebeuren.
Ik hoop dat Jolla eens aan gaat pakken en gaat stoppen met "smoezen". Ik herken dit wel uit de studententijd, als je bij een project iets niet op tijd af had met allerlei redenen op komen draven. In het bedrijfsleven verwacht ik toch wel iets meer. Als je een deadline niet haalt, moet er iemand zijn die dat bewaakt en actie onderneemt.

Maar wat me het meest stoort, is de "doofheid" op kritiek/tips en de naïeve positieve berichtgeving. Ik vraag me serieus dingen af en antwoorden kan ik niet vinden. Maar er wordt wel gejuicht zodra ze "gered" zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Ondanks dat Jolla (in mijn ogen) nog steeds niet lekker in de markt ligt, heb ik toch een Jolla aangeschaft via Marktplaats.
Nog nieuw voor slechts €75,- , deal die ik niet voorbij wilde laten gaan.
Ben benieuwd of ik weer postief raak na de eerste OS releases toen ik toentertijd nog een Jolla had.

Zal em voornamelijk voor erbij nemen naast mijn Blackberyy Passport, en vind Sailfish nog steeds een fraaie UI hebben.

Krijg em vanaaf binnen. Morgen hele dag vrij en een weekend voor de boeg zonder plannen, dus ga mij even uitleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
intricate schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:24:
Ondanks dat Jolla (in mijn ogen) nog steeds niet lekker in de markt ligt, heb ik toch een Jolla aangeschaft via Marktplaats.
Nog nieuw voor slechts €75,- , deal die ik niet voorbij wilde laten gaan.
Ben benieuwd of ik weer postief raak na de eerste OS releases toen ik toentertijd nog een Jolla had.

Zal em voornamelijk voor erbij nemen naast mijn Blackberyy Passport, en vind Sailfish nog steeds een fraaie UI hebben.

Krijg em vanaaf binnen. Morgen hele dag vrij en een weekend voor de boeg zonder plannen, dus ga mij even uitleven :)
Goede deal gemaakt, daar krijg je geen spijt van.
Ondanks dat de telefoon al 2 jaar oud is en al verouderde hardware had bij de introductie(vooral het scherm)
is het een hele fijne telefoon. Of beter gezegd het OS werkt erg fijn.
Er missen hier en daar nog steeds wel een paar dingetjes, maar het is allemaal goed bruikbaar, loopt zelden vast en ik ben erg blij met android support.

Helaas blijft het scherm slecht leesbaar in de zon of veel omgevingslicht. En bij mij is het geluid aan mn oor erg zacht/slecht hoorbaar.

Al met al zou ik graag een kwalitatief betere telefoon willen als mijn Jolla er mee stopt.
Maar wel graag met Sailfish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

De update is uit:
https://together.jolla.co...1taalojarvi-early-access/
Release Highlights:

Share pictures to your Dropbox or OneDrive account
Sailfish sharing options added into Android sharing menu
Past communication events displayed on contact cards
Allow toggling password text visibility in password fields across the OS
Access to Events settings from Events View shortcuts menu
Flicking between Homescreen views made easier
Allow installing untrusted software without Jolla account
Tablet: Landscape support for Bluetooth pairing and file transfer dialogs

[ Voor 71% gewijzigd door H!GHGuY op 21-01-2016 12:45 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Alweer 2 jaar geleden dat ik met Sailfish heb gewerkt.

Kan iemand een overzicht posten wat handig is om standaard te installeren en welke respositories?

Tnx!
Nienix schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Goede deal gemaakt, daar krijg je geen spijt van.
Ondanks dat de telefoon al 2 jaar oud is en al verouderde hardware had bij de introductie(vooral het scherm)
is het een hele fijne telefoon. Of beter gezegd het OS werkt erg fijn.
Er missen hier en daar nog steeds wel een paar dingetjes, maar het is allemaal goed bruikbaar, loopt zelden vast en ik ben erg blij met android support.

Helaas blijft het scherm slecht leesbaar in de zon of veel omgevingslicht. En bij mij is het geluid aan mn oor erg zacht/slecht hoorbaar.

Al met al zou ik graag een kwalitatief betere telefoon willen als mijn Jolla er mee stopt.
Maar wel graag met Sailfish.
Scherm had ik mij toentertijd niet aan gestoord, ook de relatief lage resolutie ervan niet.
Wel blij dat de Phone wanneer uitgeschakeld het alarm werkt. Altijd een feature die ik heb gemist toen ik van symbian af kwam. (weet niet eens meer of de N9 deze functie ook had).

De rest zal ik op mij af laten komen, kijk er iig naar uit weer even wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Kan iemand testen of alarm werkt als de telefoon uit staat?
Hij gaat bij mij niet af met 2.0.1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
intricate schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:21:
Kan iemand testen of alarm werkt als de telefoon uit staat?
Hij gaat bij mij niet af met 2.0.1.7
Zojuist getest, werkt niet.
Versie 2.0.0.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Bizar, eerder werkte het wel. Heb je het met een 'redelijke' tussentijd (+/- 15 minuten) geprobeerd? Het lijkt me vreemd dat ze die functie eruit gesloopt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Je hebt gelijk, het werkt.
Ik had slechts 3 min ingesteld om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder, ik had eerder ook een minuut of 3 vooruit gepland. Ik ga het nogmaals testen.

Het lijkt inderdaad wel te werken na 10 minuten voorruit plannen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bongoarnhem op 24-01-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste nieuws omtrent Jolla en voornamelijk de Jolla tablet: https://blog.jolla.com/jolla-tablet-closure/

Ship remaining Tablets to Indiegogo backers: we will ship 540 units as soon as we can starting from February.

Refund the remaining Indiegogo contributors: Jolla aims to refund the total contribution, including shipping and all accessories. Due to the financial constraints this will happen in two parts: half of the refund will be done during Q1/2016, and the other half within a year, our financial situation permitting.

Voor wie geïnteresseerd is: Jolla community meeting vandaag om 15.30u te volgen via: http://webchat.freenode.net/?channels=mer-meeting

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:19:
Laatste nieuws omtrent Jolla en voornamelijk de Jolla tablet: https://blog.jolla.com/jolla-tablet-closure/
-------
Voor wie geïnteresseerd is: Jolla community meeting vandaag om 15.30u te volgen via: http://webchat.freenode.net/?channels=mer-meeting
Wow, dat had ik niet meer verwacht, dit vind ik na alle "narigheid" van de afgelopen tijd mbt Jolla een mooi gebaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Oeh. Eerder al 121 uitgeleverd, nu nog 540. Volgens een lijst die ooit rondzworf stond ik ergens tussen de 550 en 600 in de rij van backers. Zou het dan kunnen dat hij toch nog komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Als ze eenmaal allemaal uitgeleverd zijn gaat die tablet gaat net zo'n status krijgen als de Nokia N950.
Super gewild, maar niet bereikbaar voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
... en erg weinig ondersteuning, ben ik bang. Niet alleen de form-factor is niet te vergelijken met telefoon, de hardware is compleet anders, inclusief de CPU-architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo bang voor de ondersteuning. Zoals ook in de community meeting werd vermeld, als er eenmaal ondersteuning voor hardware is zal deze niet zo makkelijk verdwijnen.

Daarbij is veel activiteit op het Jolla 'forum' en wordt het SailfishOS druk geport naar heel wat devices (zie de wiki van het mer-project).

Ben ook wel erg benieuwd naar de Aigo X86 tablet, dat is zowat een copy van de Jolla tablet.

En dit nieuws omtrent de Turing Phone is naast de op de MWC 2016 te presenteren Intex Phone, bevestigd door Intex, natuurlijk ook niet verkeerd.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Nou, brand maar los:
Beveiligde Turing Phone krijgt Sailfish OS in plaats van Android.
Ook op TJC (together.jolla.com) info: klikkerdeklik.

Eindelijk hoop of toch niet? Geen info van de officiële kanalen, helaas...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Ik vond het op Sailfish wel een gemis dat ik geen permissies per app in kon stellen. Internetverbinding en GPS, was allemaal gewoon voor handen: daar kan je als dataminer al heel wat mee. Bij Android kon je er welliswaar niets aan doen, maar als een wallpaperapp deze zaken nodig heeft dan weet je dat er iets mis is. Nu is dat bij Android volgens mij zelfs in te stellen. Zonder vergelijkbare features zou ik SalfishOS niet uit veiligheidsoverwegingen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nas T schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:18:
Eindelijk hoop of toch niet? Geen info van de officiële kanalen, helaas...
Op de officiële site, onder specs staat nu:

Platform
Sailfish OS 2.0
Turing Æmæth UI

Looks pretty official to me :)

Mooi dat er nu naast de Intex nog een toestel is met SailfishOS. Wellicht kunnen we Fairphone ook nog tot het lijstje gaan rekenen. Goed om te zien dat dan fabrikanten die claimen "iets bijzonders" te maken dan inderdaad niet met een traditioneel Android-ding komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairphone heeft mij in een tweet geantwoord dat ie nog niet met SailfishOS erop besteld kan worden.
Zoals altijd is het weer een beetje vaag maar dat ie eraan komt lijkt mij zeker.

Mbt de Turingphone vind ik het een vet ding om te zien. Ik vind het teveel geld voor een gsm met bijvoorbeeld geen usb charger, maar aan de andere kant is dat vanuit veiligheidsoverwegingen natuurlijk wel een stuk veiliger.

Ik hou hem iig in de gaten mocht de Fairphone niks worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
ik vond die Turingphone ook wel hip, ondanks de prijs. Maar hij heeft ook geen 3,5mm jack uitgang. Dat is toch wel een gemis. :(

Edit: Strict genomen is dit nu offtopic denk ik? Wellicht een idee om het subject voorlopig aan te passen naar iets wat slaat op het volledige sailfish-os ecosysteem?

[ Voor 39% gewijzigd door Freeaqingme op 05-02-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Strict genomen offtopic, maar het is niet zo druk hier dat het me stoort...
Om verder de Turing phone af te kraken, behalve de missende 3.5mm jack uitgang: ik zie nergens iets staan over uitbreidbaar geheugen. En ik zag dat er zo'n $130 dollar verschil zat tussen de 16GB-64GB en tussen 64GB-128GB. Kijk ik in de pricewatch, dan betalen we zo'n €1 per 3GB, dus 64GB verschil betekent misschien €25 erbij, en dus niet >€100.

Ik kijk wel even af. Het is goed nieuws dat er een smartphone met Sailfish uitkomt, maar ik zit niet te wachten op Apple fratsen en de teleurstelling Galaxy S6. Sailfish is een relatief eerlijk OS en dat verdient een (relatief) eerlijke smartphone.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Freeaqingme schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:07:
ik vond die Turingphone ook wel hip, ondanks de prijs. Maar hij heeft ook geen 3,5mm jack uitgang. Dat is toch wel een gemis. :(
Ja? Ik geef Apple daarin wel gelijk, dat het een primitief ouderwets ding is. Ik snap die lui met al die draden niet eigenlijk. Ook op kantoor gebruik ik gewoon m'n BT headset. USB-stick in PC (BT1.1, class 1, uit 2002 :P) en gaan. Okok het ding kent geen lossless mode, maar dat boeit me op kantoor toch niet.

De CPU van de Turing vind ik eerder jammer. Ja, dikke gigahertzen, maar wel "oude" architectuur. En aangezien ze niet adverteren met een OLED-scherm, vrees ik een TFT-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freeaqingme schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:07:

Edit: Strict genomen is dit nu offtopic denk ik? Wellicht een idee om het subject voorlopig aan te passen naar iets wat slaat op het volledige sailfish-os ecosysteem?
Ik heb de TS iets aangevuld, tevens heb ik er Het grote Jolla / SailfishOS Topic van gemaakt.
De titel zelf kan ik niet aanpassen.
Fuzzillogic schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:31:
[...]
De CPU van de Turing vind ik eerder jammer. Ja, dikke gigahertzen, maar wel "oude" architectuur. En aangezien ze niet adverteren met een OLED-scherm, vrees ik een TFT-scherm.
Na de Jolla gsm is alles qua hardware een vooruitgang, alleen de prijs is te hoog.
Maar ik begin wel steeds meer te neigen naar een nieuwe gsm.

Vooral de camera begint me tegen te staan.

[ Voor 71% gewijzigd door Bongoarnhem op 14-02-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Is er enig idee wanneer sailfish met Android 5.0> runtime komt?
Het feedscherm van Sailfish mist functionaliteit om direct te kunnen reageren zonder dat de desbetreffende app wordt geopend.
Ik kan nog steeds geen afstand doen van BB10 OS want ik mis o.a. de HUB functionaliteiten daarvan in Sailfish.
In de BB10 Hub kun je antwoorden en opstellen vanuit de hub zonder dat er een aparte applicatie geopend wordt. Andere android apps komen (nog) niet inde buurt hiervan, en nu is er ook een officiële Blackberry Hub gereleased in de playstore, maar voor Android 5.0>.
Je zal de Hub nog wel moeten openen als app helaas, wat weer het nadeel is van Android tov BB10, maar tis iig een verbetering voor mij tov wat Sailfish biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
intricate schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:43:
Is er enig idee wanneer sailfish met Android 5.0> runtime komt?
Het feedscherm van Sailfish mist functionaliteit om direct te kunnen reageren zonder dat de desbetreffende app wordt geopend.
Ik kan nog steeds geen afstand doen van BB10 OS want ik mis o.a. de HUB functionaliteiten daarvan in Sailfish.
In de BB10 Hub kun je antwoorden en opstellen vanuit de hub zonder dat er een aparte applicatie geopend wordt. Andere android apps komen (nog) niet inde buurt hiervan, en nu is er ook een officiële Blackberry Hub gereleased in de playstore, maar voor Android 5.0>.
Je zal de Hub nog wel moeten openen als app helaas, wat weer het nadeel is van Android tov BB10, maar tis iig een verbetering voor mij tov wat Sailfish biedt.
Ik heb op #SailfishOS-porters gelezen dat ze bezig zijn met een Android als app, die ging geloof ik tot Android 4.4, kan het helaas 123 niet terugvinden. Had te maken met de omzetting naar ART ipv Dalvik meen ik.

Elke keer als ik iemand weer positief hoor praten over de BB Hub dan kijk ik stiekem even een filmpje ervan of lees ik er wat over. Het is net zoals het N9 feedscreen ongeëvenaard. Jammer dat SailfishOS dit niet heeft....

[ Voor 9% gewijzigd door Bongoarnhem op 17-02-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Bongoarnhem schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:49:
[...]

Elke keer als ik iemand weer positief hoor praten over de BB Hub dan kijk ik stiekem even een filmpje ervan of lees ik er wat over. Het is net zoals het N9 feedscreen ongeëvenaard. Jammer dat SailfishOS dit niet heeft....
BB10 hub is wel een slag anders dan het feedscherm van de N9 of Sailfish, die zijn er meer voor informatie overzicht, wil je er iets mee doen, dan zal er een applicatie geopend worden (RSS op de N9 werd geen app geopend, of wel... zo lang geleden al dat ik N9 heb gehad).
Zo kun je bijvoorbeeld in de HUB geen RSS feeds of Twitter feeds zien, wat bij de N9 wel kan (twitter weet ik even niet, want gebruikte het toen nog niet).
De hub biedt positieve kanten, omdat de integratie heel goed is, maar ook enkele nadelen als je alle informatie daar wil zien, wat niet kan.
Ik zou bijvoorbeeld graag RSS feeds daarin willen hebben, maar wat ik begrepen heb van BB devs dat die API access niet wordt vrijgegeven.
Voordeel is ook van de hub dat je kan selecteren of je je berichten algemeen zichtbaar wil hebben, of alleen in het account apart.
Zo zie ik mijn werkmails niet in het algemene overzicht, maar alleen in de account zelf als ik die via de sidebar open. Vind het zelf erg fijn niet met mijn werk geconfronteerd te worden als ik vrij ben en voor vertroebeling zorgt in de algemene view.

Niet om je van Sailfish af te helpen, maar ik zou zeggen koop een Z10 of Leap op marktplaats, kun je het voor €50-100 uitproberen.
Die zijn iig veel sneller dan Jolla met Sailfish 2.0 (wat duurt apps laden soms tergend langzaam op de Jolla :()
Op de lange termijn verwacht ik dat BB10 het veld gaat ruimen helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door intricate op 19-02-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
intricate schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:38:
[...]

BB10 hub is wel een slag anders dan het feedscherm van de N9 of Sailfish, die zijn er meer voor informatie overzicht, wil je er iets mee doen, dan zal er een applicatie geopend worden (RSS op de N9 werd geen app geopend, of wel... zo lang geleden al dat ik N9 heb gehad).
Zo kun je bijvoorbeeld in de HUB geen RSS feeds of Twitter feeds zien, wat bij de N9 wel kan (twitter weet ik even niet, want gebruikte het toen nog niet).
De hub biedt positieve kanten, omdat de integratie heel goed is, maar ook enkele nadelen als je alle informatie daar wil zien, wat niet kan.
Ik zou bijvoorbeeld graag RSS feeds daarin willen hebben, maar wat ik begrepen heb van BB devs dat die API access niet wordt vrijgegeven.
Voordeel is ook van de hub dat je kan selecteren of je je berichten algemeen zichtbaar wil hebben, of alleen in het account apart.
Zo zie ik mijn werkmails niet in het algemene overzicht, maar alleen in de account zelf als ik die via de sidebar open. Vind het zelf erg fijn niet met mijn werk geconfronteerd te worden als ik vrij ben en voor vertroebeling zorgt in de algemene view.

Niet om je van Sailfish af te helpen, maar ik zou zeggen koop een Z10 of Leap op marktplaats, kun je het voor €50-100 uitproberen.
Die zijn iig veel sneller dan Jolla met Sailfish 2.0 (wat duurt apps laden soms tergend langzaam op de Jolla :()
Op de lange termijn verwacht ik dat BB10 het veld gaat ruimen helaas.
Ik heb het inderdaad overwogen, maar met de nieuwe SailfishOS telefoons in de pijpleiding zouden moeten zitten wacht ik het nog ff af.

Ik lees op reviewJolla het één en ander over de Intex telefoon maar ik lees vanuit Jolla dan weer geen officieel statement. Communicatie is absoluut niet hun ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bongoarnhem schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:30:
Ik lees op reviewJolla het één en ander over de Intex telefoon maar ik lees vanuit Jolla dan weer geen officieel statement. Communicatie is absoluut niet hun ding.
Google doet ook geen aankondigingen voor elke nieuwe telefoon die met Android wordt uitgebracht. Dus het is natuurlijk geen verplichting dat Jolla erover communiceert. Alhoewel het zeker gezien de huidige status (alleen een 2 jaar oude telefoon hebben) wel beter zou zijn als ze erover communiceren. En daarnaast wat in het door jou gelinkte artikel staat dat het toestel officieel zelfs wordt uitgebracht door een overkoepelend bedrijf/samenwerking waar Jolla ook gewoon onder valt. Maar bijvoorbeeld ook de Turing phone vind je niks over terug van Jolla's kant, behalve "het klopt dat het toestel Sailfish gaat draaien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:03:
[...]

Google doet ook geen aankondigingen voor elke nieuwe telefoon die met Android wordt uitgebracht. Dus het is natuurlijk geen verplichting dat Jolla erover communiceert. Alhoewel het zeker gezien de huidige status (alleen een 2 jaar oude telefoon hebben) wel beter zou zijn als ze erover communiceren. En daarnaast wat in het door jou gelinkte artikel staat dat het toestel officieel zelfs wordt uitgebracht door een overkoepelend bedrijf/samenwerking waar Jolla ook gewoon onder valt. Maar bijvoorbeeld ook de Turing phone vind je niks over terug van Jolla's kant, behalve "het klopt dat het toestel Sailfish gaat draaien".
Gezien de huidige situatie lijkt het me zeer belangrijk om richting je klanten te communiceren wat er in de pijpleiding zit.

Zij zitten al twee jaar met een verouderd toestel.

Ik hoop dat ze vanmiddag wat nuttigs te melden hebben tijdens de persconferentie die er zou zijn maar nergens is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Aan de andere kant, iedereen is steeds boos op ze omdat ze dingen beloven die vervolgens niet waar worden gemaakt. Het is ook niet zo gek als ze pas naar buiten komen als iets zeker is, ze hebben vaak genoeg hun neus gestoten.

Case in point: is er al iemand die bericht over zijn (refund voor) tablet heeft gehad? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ze zouden eens kort en eerlijk hun standpunt kunnen vertellen: "we zijn bezig met een fabrikant voor een nieuwe smartphone, maar niks is nog zeker. Wordt vervolgd".

Op commentaar hoor ik allerlei excusen/excuzen, maar...I don't buy it.
Als je (met je blije bakkes ;) ) vrolijk staat te verkondigen dat je gered bent, vervolgens anderhalve maand behalve een softwareupdate (die ook niet vaak genoeg komen) niks laat horen...
Ik snap natuurlijk dat er niemand in het management of bij PR/communicatie een uurtje de tijd heeft om een bericht te plaatsen, ook al schreeuwt je hele fanbase dat. Voor mij is de organisatie daar nu gewoon nul. De redenen die ik hoor, worden als vrijbrief gebruikt, voor mijn gevoel.

Net als waarom Jolla in twee jaar tijd geen nieuwe smartphone uitbrengt. Dan lig je toch gewoon totaal te slapen? Dáár kun je geld mee verdienen en dat is nu het probleem.

Ja, maar, moeilijke markt, beginnend bedrijf, concurrentie. Ok, dan laat jezelf maar falliet gaan. Maar ik snap het niet. Maar dat zal wel aan mij liggen...

Ok, dit is heel negatief, maar het is gewoon raar dat er in de ogen van velen dingen fout gaan, er nu geen leercurve lijkt te zijn en er een hoop geheimzinnigheid is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nas T op 24-02-2016 10:31 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51
Nu op de frontpage: nieuws: Intex toont prototype Aqua Fish-smartphone met Sailfish OS 2.0 :)

Softwareupdates komen vaak zat vind ik, maar ik vind het er alleen maar op achteruit gegaan. De integratie met Android-apps is wel flink verbeterd maar ik vind de interface aanpassingen van 2.0 echt een stap terug. Voor een heel aantal zaken moet je nu meer handelingen / swipes uitvoeren.

Toch volg ik dit topic nog en blijft het jeuken de Jolla weer eens te gaan gebruiken. Misschien maar eens uitproberen of hij ondertussen toch al voldoende met mijn Pebble Time overweg kan (dmv Android app wellicht), dat is eigenlijk de enige echte bottleneck. Android voelt toch niet prettig op privacy-gebied (ondanks root + xprivacy).
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste