• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Hoi mensen,

Sinds vandaag heeft een vriend van me een label gestart waar de jongere generatie komt opnemen. Nu ben ik op dit moment nauw betrokken bij dit label, en we willen ook video's gaan schieten. Maar nu kom ik dus bij het punt.

Het gaat hier dus om het maken van videoclips van de betere tracks, maar nu vroeg ik mij dus af: waar moet ik op letten?

Kunnen jullie mij verder helpen?

Ps: mijn budget ligt op een 200euro.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

200 euro is wel wat weinig (en dan ga ik er nog van uit dat dat alleen voor de camera is en niet voor zaken als editing software etc.).

Ik zou zeggen: kijk of je voor dat geld een beetje recente tweedehands DSLR op de kop kan tikken waarmee je kan filmen. Dan heb je in elk geval al meer creatieve mogelijkheden dan met een simpele camcorder. En het biedt je een platform wat je op termijn kan uitbreiden met betere objectieven etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Oke, ik heb hier nog een Panasonic Lumix DMC-FZ35 liggen, blijkt dat die van me vader is. Hij gebruikt 'm niet meer. Als het erop aankomt, ga ik daar wat video's mee schieten en dan kijken hoe het eruit ziet. Er staat HD op (hij neemt wel .mts bestanden op, maar Pinnacle kan dat openen).

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:52
We willen op GoT wel een beetje eigen inzet zien. Er valt genoeg over dit onderwerp te vinden op GoT en de rest van het internet als je er naar zoekt.
Op GoT bijvoorbeeld:
Video voor fotografen
Het video-dSLR hardware topic
Het low-budget 720p/1080p camera topic
HighDefinition Videocameras - Deel 2

Mocht je na de zoektocht nog vragen hebben dan kan je die in het betreffende topic stellen. Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.