Het cliché dat een telefoon rinkelt tijdens een onthulling van een van de karakters aan de ander of tijdens een intiem gesprek; worden jullie daar niet ook een beetje gek van?
Klinkt misschien zeurderig, maar mij begint het wel echt te storen dat zulke situaties altijd opgezet worden. Altijd het saved-by-the-bell principe wat in werkelijkheid praktisch nooit voorkomt. En alsof het ALTIJD belangrijker is om dat ene telefoontje aan te nemen i.p.v. het intieme gesprek met je partner afmaken...
Gebeurt niet alleen bij Arrow, maar bij meerdere series. Eén van de series waar volgens mij toch wel het vaakst een situatie neergezet wordt waarbij een telefoon afgaat dat voor de ondebreking van een gesprek zorgt, is toch wel Arrow. Grimm ook.
Ik kan er nu slechter tegen dan vroeger als zulke belangrijke spanningen zo enorm opgebouwd worden in 1 aflevering en dan uitgerekt worden over 5 afleveringen totdat eindelijk eens iets bekend gemaakt wordt.
Dan even over de specifieke aflevering...1 opmerking:
Ik vind het erg stom dat ze Felicity terug laten "kruipen" naar Ray Palmer, terwijl hij haar gewoon ligt te stalken. Dit zet het beeld neer dat mensen die stalken gewoon hun zin krijgen. Daarnaast wordt Felicity gewoon als een sterk vrouwelijk karakter neergezet, en dan zou ze nu bezwijken aan het stalk-gedrag van Ray, die gewoon misbruik maakt van Felicity's verdriet over de dood van Sara.
De verklaring dat Felicity meer uit het leven wilde en dus daarom terug gaat, vind ik niet genoeg dekkend.
Hebben ze nu vanaf seizoen 1 tot aan het einde van seizoen 2 een bijna-relatie opgebouwd tussen Oliver en Felicity, en dan doen ze in 1 aflevering weer alles ongedaan. Kunnen we tot de laatste episode gaan wachten totdat Oliver beseft dat hij én de Arrow, én Oliver Queen tegenlijk kan zijn en Felicity weer toelaat.
Nog een van de bekende clichés waar ik een hekel aan begin te krijgen: relaties op afstand houden omdat je vindt dat ze in gevaar zijn dan.
Alsof mensen om je heen geen gevaar lopen als je emotioneel afstand van ze neemt....Afstand nemen doet Oliver alleen maar om zelf niet verdrietig/teleurgesteld te raken als een van zijn geliefden omkomt. Nogmaals...alsof je dan minder verdrietig bent....
[
Voor 4% gewijzigd door
Deathchant op 17-10-2014 14:31
]