[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

Dogooder

dus...

netjes resultaat, welke antenne heb je hiervoor gebruikt en direct op je rtl stick?
Je kan het plaatje iets aantrekkelijker maken door false colouring, maar de ruis eruit is stuk lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Dogooder
Het contrast wordt met 'false colouring' wel duidelijker idd, de ruis echter ook.
Ik gebruik overigens een verticale FM dipool antenne die op het dak staat, is prima breedbandig in gebruik. Antenne zit direct op de stick via goede 75 ohm kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberhood op 25-05-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat voor antenne's hebben jullie eigenlijk allemaal op je dak? Of als je geen dak hebt, welke zou je er allemaal op willen hebben als je een dak krijgt?

Ik ben van plan een arsenaaltje antenne's op mn dak te zetten, maar na een schotel, iets voor 27mc en een flinke (draaibare) wifi (richt-) antenne ben ik een beetje door m'n inspiratie heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Discone, horizontale Yagi's voor de amateurbanden (40, 20m, 10m, 6m, 2m, 70cm enz.), Yagi voor de FM omroepband, DVB-T Yagi, collineaire ADS-B antenne, QFH antenne, Diamond X50 antenne (2m, 70cm) voor repeaterwerk. Op dit moment valt me even niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Uberhood schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:42:
Discone, horizontale Yagi's voor de amateurbanden (40, 20m, 10m, 6m, 2m, 70cm enz.), Yagi voor de FM omroepband, DVB-T Yagi, collineaire ADS-B antenne, QFH antenne, Diamond X50 antenne (2m, 70cm) voor repeaterwerk. Op dit moment valt me even niet meer in.
Ik heb een krat bier en een dak. Je bent uitgenodigd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10

john43

Emmen

Voor de HF banden kan je eventueel ook een longwire ophangen

Werkt hier prima.

krijg uit de hele wereld signalen op de HF ontvanger

oor de RTL SDR denk ik er over om zelf wat te knutselen

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met een 11M (27mc) antenne kan je al een hoop, voor amateursat zou je een handheld yagi kunnen overwegen (niet op het dak dus) maar dat is leuker met een zendlicentie dan met een RTL_SDR

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
john43 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:33:
Voor de HF banden kan je eventueel ook een longwire ophangen

Werkt hier prima.

krijg uit de hele wereld signalen op de HF ontvanger

oor de RTL SDR denk ik er over om zelf wat te knutselen
Longwire?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja ik wil niet iedere 2 weken het dak op moeten om een nieuwe kabel te trekken, vandaar dat ik van tevoren een beetje wil weten hoeveel kabel en hoeveel sprieten er op het dak moeten voor maximale opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verstekbakker op 26-05-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Een of twee goede longewires horizontaal gespannen, en de 11M die je al hebt vertikaal geplaatst (polarisaties zijn dan net anders) kom je een eind. Wil je een band specifiek ontvangen dan daar een antenne voor bouwen en wel zo nu en dan het dak op. Als je alle antenne's er nu al op gooit, moet je toch zo nu en dan het dak op om er een te repareren en daarnaast wil je niet elke onweersbui 12 kabels loskoppeen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

ik heb de NAGOYA UT-106 staan en heb er een dikke kabelkeur-kabel aan geknoopt.
staat op mn dak 4 hoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ik heb hier alleen maar een G5RV in de tuin hangen en een Inverted V voor de 11/20m op het dak.Onder de dakpannen(zolder) heb ik een Diamond x30 staan die ik bijna nooit gebruik omdat ik toch meer een HF liefhebber ben!
Verstekbakker schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:07:
Ja ik wil niet iedere 2 weken het dak op moeten om een nieuwe kabel te trekken, vandaar dat ik van tevoren een beetje wil weten hoeveel kabel en hoeveel sprieten er op het dak moeten voor maximale opties.
Met regelmaat het dak op klimmen hoort bij de hobby!Als je dat niet doet,dan ben je geen echte HF/vhf/uhf liefhebber ;)

ps 1x per jaar is ook met regelmaat 8)

[ Voor 53% gewijzigd door tita_tovenaar op 26-05-2014 23:16 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
1x per jaar prima, maar niet iedere keer als ik een andere frequentie wil ontvangen bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
franssie schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:23:
daarnaast wil je niet elke onweersbui 12 kabels loskoppeen ;)
Hoe groot is het kans dat hij instaat op je antenne ?
lijkt mij geen prettig gevoel als je aan het SDRen bent en dan wakker wordt in het ziekenhuis (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
@Vertekbakker
Heb je al eens gekeken bij verschillende radioamateurwinkels? Ik noem er een paar, misschien kun je daar ook wat inspiratie opdoen:
http://www.classicinternational.eu/
http://www.heidemeuk.nl/
Als je niet voor elke freq. een andere antenne wilt gaan opzetten kun je natuurlijk denken aan multiband antennes. Dit is misschien leuk als aanvulling van de longwire: http://www.hamuniverse.com/multidipole.html (ook horizontaal). Zelf heb ik een verticaal gevouwen dipool op het dak waarmee ik met voldoende plezier van 27 - 868 MHz kan ontvangen. Of je neemt zoals voorheen genoemd een Discone antenne, die hebben een grote bandbreedte, je hebt echter geen versterking in de antenne omdat deze niet richtingsgevoelig is (hetzelfde als je een enkele dipool gebruikt).

@tita tovenaar
Een inverted V antenne lijkt mij handig voor gebruik op zolder als je een schuin dak hebt, zou dat aan te raden zijn? Of heb je dan een mega zolder nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/wdlJ42i.jpg

Weer een mooie afstand :D

Toch eens een keer kijken naar een 1090mhz antenne. Misschien kan ik dan nog verder komen

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Uberhood schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:09:

@tita tovenaar
Een inverted V antenne lijkt mij handig voor gebruik op zolder als je een schuin dak hebt, zou dat aan te raden zijn? Of heb je dan een mega zolder nodig?
Voor TX kan ik de antennes niet fatsoenlijk kwijt op zolder.
Als het alleen voor rx is dan kan je veel makkelijker met de draden stoeien omdat het met de swr niet zo nauw komt .
Een paar voorbeelden vind je ook op de site van PA0FRI -> http://pa0fri.home.xs4all...ateriaal/antmateriaal.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Heeft iemand nog ergens de source van SDR# liggen? Aangezien deze niet meer te vinden lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Dag vrij vandaag en heb zojuist funcube ontvangen met mijn zelfgemaakte dipole.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23533519/IMG_20140528_123255.jpg
Ik heb wat materiaal hergebruikt van mijn QFH versie 1. Ik moet zeggen dat een dipole vele male makkelijker is en hij presteerd tot nu toe eigenlijk beter. Ik vermoed dat mijn eerder geposte QFH stiekem toch een beetje ovaal is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23533519/funcubedash.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Gaaf Dogooder,
Kun je misschien een beetje meer vertellen over je dipool? Voor welke freq. heb je em ontworpen, wat voor materialen heb je gebruikt, waarom horizontaal en pas je ook een balun (balanced to unbalanced converter) toe?

Ik ga mijzelf eens verder verdiepen in die Funcube satelliet verdiepen want het woord Funcube kon ik voor kort alleen in de Funcube Dongle :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

De dipool is ontworpen op 137.3 MHz -> NOAA. Ik heb twee staven, 1 van ijzer en 1 van staal met koper. Eigenlijk is twee keer hetzelfde materiaal beter, maar dat heb ik even niet voorhanden. 1 staaf aan de mantel van de coax gesoldeerd en andere aan de kern van de coax. Veel hotglue erop om korstsluiting te voorkomen en gaan met die banaan. Geen balun, dat zou het wel afmaken. RF choke zou ook nog kunnen denk ik.
Hij staat horizontaal, maar meer bij toeval. Maakt eigenlijk vrij weinig uit, iets minder interference zo.

Het T stuk van de dipool is gemaakt met een 3D printer, maar is absoluut geen hoogstaand ontwerp. Wel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Ah klinkt goed hoor :) Voor ontvangst zou het dan hopelijk niet zo heel veel uitmaken als je geen balun hebt. Het is misschien een idee om aluminium buizen te kopen bij de bouwmarkt. Ik heb bijv. laatst 1meter 6mm dik alu buis voor 2 euro gekocht, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Als je zin en tijd hebt kun je dan eens een gedecodeerde NOAA afbeelding (ik neem aan dat je ook die satellieten gaat ontvangen) hier posten? Ik ben daar namelijk benieuwd na omdat ik zelf ook een dipool gebruik, maar dan verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

zojuist binnen gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23533519/noaa-18-05281437-norm.jpg

Ik heb net geleerd dat het volume te hoog stond en dat daardoor het plaatje te donker wordt. Volgende keer dus iets beter opletten.
Mijn horizon is wel wat minder ver met de dipool dan met de QFH, dat zou wel te maken kunnen hebben met horizontale of verticale stand. (zie dipole radiaton patterns).

Verder heb ik hier in de randstad veel last van vliegtuig communicatie rond de 136 MHz, soms komt er vlak naast mijn signal of interest een AM spraak van tientallen dBs hoger, hierdoor gaat de gain control in shutdown om verzadiging te voorkomen en zakt dus met NOAA signaal in. Gevolg dikke strepen ruis door het plaatje. Na analyse van het plaatje van uberhood zag ik dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Ah dank voor de vastlegging! Vandaar dat ik ook dacht dat verticaal wat vergeeflijker zou zijn met de openingshoek richting de satelliet. Als je antenne makkelijk te bereiken is kun je verticaal ook eens proberen. Maar dan komt idd misschien de luchtvaartsignalen (AM) nog harder binnen.
En misschien zou een andere enhancement betere resultaten opleveren? Je ziet echter wel gewoon de wolken in het linker plaatje, in het rechter plaatje (IR?) zie ik niet veel wolkenformaties.

Nu je het zegt, die strepen op mijn plaatje komen idd ook voor, overigens komt dat volgens mij niet doordat een sterk signaal in de buurt zit maar omdat het NOAA signaal wegfaded.
Ik kom hier nog op terug want dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen, het is zeker het onderzoeken waard. Ik heb overigens de AGC van de stick uitgeschakeld en de gain vast op 43,4dB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Ik heb de AGC ook uitstaan, maar hij kan dan nog wel verzadigen. Bij mij komen die strepen ook doordat het NOAA signaal inderdaad wegvalt/ wegfaded. Dat vond ik wel raar gedrag voor een satelliet om midden in een pass weg te vallen. Wat onderzoek gedaan toen kwam ik via de waterfall achter dat het bijna altijd samen liep met sterke luchtvaartsignalen (AM).
Wat betrefd het NOAA plaatje. Ik probeer het gewoon nog een keer, maar dan hou ik het volume in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 14:40
Ik hoor hier goede dingen over: http://www.ebay.nl/itm/Ha...ash=item2337cc4935&_uhb=1

dumpproduct (label van een schakelaar verkeerd om), en dus zwaar afgeprijsd.

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Let er wel op dat het hier alleen maar om de behuizing gaat en niet de print!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
tita_tovenaar schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:11:
Bedankt. ik was er bijna ook ingetrapt O-)

Quantity
1pc aluminum enclosure
2pc aluminum side panels
10pc screws
2pc standoffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
YouTube: Making an inexpensive 1090MHz ADS-B collinear antenna

Vandaag deze gemaakt met 3 elementen om te testen, straks even het dak op om hem te monteren, en mocht hij redelijk - tot- goed ontvangen, dan maak ik er 1 die langer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

met web sdr ff wat sstv geckect
wel geinig
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aySWvsw.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r8yFLDm.png

uit spanje :P
wel geinig, draadloos kleurenplaatjes sturen/ontvangen

[ Voor 14% gewijzigd door marcel-o op 30-05-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Zo. Een antenne van 1.8m gemaakt voor ads-b.
Morgen maar weer eens het dak op. Zodat die gemonteerd kan worden haha.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/KPjcVuY.jpg

Edit: Mn ma is niet zo blij ermee... Maar heb haar duidelijk gemaakt dat zij m niet gaat zien, tenzij ze achter in de tuin staat, en naar boven kijkt haha. M'n pa vind t gelukkig allemaal oke, dus scheelt weer een hoop gezeur :P

[ Voor 40% gewijzigd door MrMilco op 30-05-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:03
http://x264.nl/dump/ads-b-antenna-groundplane-proper.jpg ben benieuwd hoeveel deze slechter of beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Ik ook. Hoorde, hoe langer. Hoe meer versterking. Maar we zullen morgen zien hoeveel fps hij haalt. Standaard antenne geeft 75 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Mooi MrMilco,
1,8m is wel lang voor een 3 elements ADS-B antenne als je bedenkt dat 1 element ongeveer 12cm lang is (bij vf van 0,85). Ben ook benieuwd naar je plot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ook ik had een paar maanden geleden zo'n collinear antenne gemaakt en heb die nu buiten in een mast gezet.
Voor mij was het zeker een jaar geleden dat ik met adsb bezig ben geweest en straks even kijken voor de updates en de software.

https://www.dropbox.com/s/yur8a4qqt5t9a5n/ADSB.png

[ Voor 2% gewijzigd door PE4000 op 30-05-2014 23:59 . Reden: andere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Uberhood schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:50:
Mooi MrMilco,
1,8m is wel lang voor een 3 elements ADS-B antenne als je bedenkt dat 1 element ongeveer 12cm lang is (bij vf van 0,85). Ben ook benieuwd naar je plot :)
3 elements hangt al op het dak :P
1 element is ongeveer 11 centimeter volgens verschillende sites.

Deze van 1,8m bestaat uit een x aantal meer elementen haha

Standaard antenne: max 75 fps
3 elements: max 137 fps

nu bekijken wat die lange gaat doen haha,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Ah zo MrMilco, dan heb ik zeker niet alle posts gelezen O-)

Rene, die stippellijntjes geven toch aan dat het toestel buiten bereik is en zijn route gewoon in een rechte lijn wordt doorgetrokken, correct? Anders heb je wel een heel goed bereik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Uberhood schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:36:
Ah zo MrMilco, dan heb ik zeker niet alle posts gelezen O-)

Rene, die stippellijntjes geven toch aan dat het toestel buiten bereik is en zijn route gewoon in een rechte lijn wordt doorgetrokken, correct? Anders heb je wel een heel goed bereik :D
Nee. Heb hier niet gezegd dat hij al hing haha. Straks mn pa maar het dak op sturen. Ben zelf niet fit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ Uberhood: Je kon wel gelijk hebben, moet er echt weer eens in verdiepen...
Ik vond al vreemd, vluchten te zien die met een behoorlijke afstand hadden.
Wat me wel vanmorgen opviel is dat wanneer je met RTL1090 B:153 werkt, en RTL AGC uitzet, de ontvangst met een paar dB verbeterd werd (4-8 dB).

Rene

Edit: heb even een map aangemaakt, Ham Radio

Er staat o.a. een antenne-test voor 1090 MHz in.

[ Voor 22% gewijzigd door PE4000 op 31-05-2014 14:59 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Rene,
Je kunt het toestel verbergen als deze buiten bereik is gevallen, ga hiervoor in adsbScope naar Config -> drop Aircraft -> after * min . Ik maak ook gebruik van RTL1090 (krijgt bij mij meer frames/s dan ADSBsharp) maar RTL AGC maakt bij mij geen verschil, gain zet ik overigens op 49,6dB (max.). Ik merk wel dat een toegewijde antenne (GP, colliniaire coax) op 1090MHz vele malen beter werkt dan een discone!

Het zal vast al eerder gepost zijn, maar hier nog eens SBSplotter: http://jetvision.de/sbs1.shtml . Hiermee kun je makkelijk je bereik bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ Uberhood: Na je dat vertelde over binnen-/ buiten bereik, vond ik het ontvangst hier niet echt goed i.c.m. een 8 element collinear voor 1090 MHz.
Een element is 22.8 cm lang, en ik zie het al... die antenne is 70 cm 435 MHz. :o
Ik vond net de notitie met maten erop.

Geen wonder... Blunder..... Hi

Van de week even een nieuwe maken.

Afgelopen nacht las ik een stukje van iemand die met een netbook van 1.6 GHz en met 2 GB ram werkt, met de laatste versie van sdrsharp, geen probleem was.
Aangezien ik ook een netbook heb, met helaas maar 1 GB ram aan geheugen, wou ik toch alsnog een poging wagen. Nou forget it. Het was niet te doen. OS is xp-lite. Om daar € 35-40 voor een ander geheugenmodule voor aan te schaffen... DVB-T met VLC werkt als een trein (met Terratec Cinergy/TStick Rev. 3). En daar ga ik een biquad voor maken.

En toen was het inmiddels al tussen zo'n 6 uur in de ochtend... :O
Ach, het houdt je van de straat. Helaas ook niet naar Beetsterzwaag geweest.

Rene

Update:

Heb net zitten te experimenteren met een Biquad antenne voor Wifi.
Deze is horizontaal gepolariseerd.

Foto van de biquad

Met sdrsharp de frequenties zitten af te struinen en zo kwam ik bij 1682 MHz terecht.
Het viel me op dat wanneer ik me verplaatste of bewoog, de signalen ook veranderde.
En waar ik me ook in deze kamer bevond, hij pikte mij gewoon op. Net een P.I.R.
Ook een stuk in de woonkamer, door de tussenwand met raam heen.

Wanneer ik voor de monitor zit en beweeg me naar rechts, is dit ook zichtbaar in het spectrum,
je ziet de wave dan ook naar rechts gaan. Zie laatste gedeelte van video.
Zie ook video

Ik vond dit wel zo maf... In zo'n grote oppervlakte

Rene

[ Voor 31% gewijzigd door PE4000 op 01-06-2014 23:20 . Reden: txt correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

boven de 1400Mhz gaan die sticks raar doen. dus je weet niet helemaal zeker welke frequentie t is ..
wel geinig om te zien, denk dat je iets reflecteert wat in je kamer hangt .. van een voeding of andere storingsbron. hoe klinkt het?

Heb btw multipsk gekocht. de mate dat ik het gebruik en wat je er mee kan, vond ik de 30 euro wel waard d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn dit soort software based radios op een of andere manier door te geven naar Matlab (lees: simulink) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Antenne hangt, Alleen heb er nog geen foto van, Eerst kreeg ik totaal geen signaal, dus ik gisteravond na het eten weer het dak op, bleek dat ik iets te fanatiek aan de kabel had lopen trekken, kabel er uit haha, dus die weer opnieuw vastgezet, en nu haal ik tot de 200fps dus op zich een mooie score.

Vliegtuigen zo rond groningen, alkmaar, den helder, apeldoorn, en bremershaven (DE) en dat vanuit kampen :) toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ analog_: zie http://www.mathworks.nl/hardware-support/rtl-sdr.html

Voor een complete overzicht: http://www.rtl-sdr.com/big-list-rtl-sdr-supported-software/

@marcel-o : die luxaflex is van aluminium, die reflexteerd de signalen.
Volgens mij waren al die signalen afkomstig van GSM netwerken. Wat lager in frequentie deze ook waargenomen. Maar ging ik een stuk lager en dan 800-900 MHz was er geen effect te zien als ik me bewoog.
4G zit in de 800 mhz band, beste signalen, maar ook de dvb-t signalen van kpn.
Het mooie van sdr is, het is nu zichtbaar...
Over het geluid, daar zal ik eens een test aan besteden.

@MrMilco : mooie vangst. Ik had er een 'verkeerde' antenne aangeknoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Sporadic E is weer oan de geng!
Zojuist IHTEP uit Oekraïne kunnen bewonderen via de antenne:
http://videobam.com/bGxma
Dit kanaal zit rond 49MHz en zit rond de 50MHz *magic* band en kan dus goed gebruik maken van het fenomeen sporadic E. Ook krijg ik op 56.25MHz geluid bijbehorend aan en TV uitzending binnen, ik weet niet of dat bij de TV uitzending hoort aangezien mijn Oekraïens niet beduidend genoegd om dit te bevestigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:13

html

</html>

Ik krijg het nog niet eens voor elkaar om P2000 te decoderen. Heb de stick van Van Dijken met de Zadig driver geinstalleerd, SDR# draait en ik zie ook uitschietertjes op 169.650.00. Filter Audio staat uit en de bandwith staat op 20000. Output gaat naar Virtual Audio Cable input in PDW staat op virtual audio cable. Het metertje gaat heen en weer maar krijg niks op het scherm.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

wat een vreselijke host btw
sporadic e is dan wel weer cool.
zaterdag eens op die freq aanslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Ik wist op het moment niks anders Marcel, als je een alternatief weet is dat zeer welkom!

@html:
Heb je al eens met het volume gespeeld? Te hard of te zacht kan de demodulatie ook bemoeilijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Uberhood op 05-06-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Uberhood schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:41:
Ik wist op het moment niks anders Marcel,
JouwBuis?

btw, ff met Multipsk zitten rommelen nu k n key heb.
leuk nu de pro-decoders het unlimited doen, maar wat een vreselijke sdr-console zeg :| komt net geen stoom uit de oren 8)7

iemand trouwens bekend met Sourcerer kan ook veel decoden en kan je veel instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:13

html

</html>

@Uberhood

Bedankt voor de tip! Ik zal vanavond even kijken. Hoe weet je dat je op de goede volumes zit? Of is dat gewoon een beetje stunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 00:56

StapelPanda

PB0MV

Eindelijk beginnen de onderdelen een beetje binnen te komen. Na een aantal printjes voor microcontrollers te hebben gebouwd en het (als het goed is) behalen van mijn F-Zendamateur machtiging heb ik besloten een up-converter te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41640536/Tweaker%20Posts/SDR/UpConverter_Bottom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41640536/Tweaker%20Posts/SDR/UpConverter_TopFewSMD.jpg

Let niet op de SMD soldeerkunsten, was even snel met de nagel vasthouden en vast zetten, het pincet wat op mijn bureau lag was magnetisch :(

Nu nog wachten op de Condensatoren en dan kan ik bij een kennis de filters doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Supergaaf Gieltjev,
Print ziet er prima uit, welk schema heb je gebruikt, deze toevallig: http://www.dgkelectronics.../12/hf_transconverter.png ?
Ik zal hopelijk ook snel volgen met een F-licentie :) Het is helaas nog wachten tot september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:15
Technoturk schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 05:44:
er is een nieuwe DAB+ Player !!!
werkt super ontvang duitsland ook op 5C,
je kunt ook de slideshow zien die mee wordt gezonden.

op 12C zie ik ook paar npo zenders maar zit geen geluid bij,
11C werkt wel goed.

http://www.ukwtv.de/cms/d...er-von-andreas-gsinn.html

[afbeelding]
Hmm. ik krijg hem niet aan de praat met mijn RTL282 stickie..
Zegt dat de stick niet aangesloten is 8)7

Iemand een idee? andere programma's werken wel zoals SDR

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zancomedia
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
@Speedfightserv.
quote:
Zegt dat de stick niet aangesloten is

Dat programma (die dab+) werkt met alleen de originele drivers van je stickie en niet de zadig drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Speedfightserv schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Zegt dat de stick niet aangesloten is 8)7

volgens mij moet je daarvoor de originele drivers gebruiken inplaats van de sdr rivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ik heb woensdag eindelijk mijn RPi getest met een E4000/R820T dongle.
Werkt goed met NFM, AM en SSB modulatie. WFM is niet te doen, sdrsharp gaat compleet over zijn nek.
Via lan aangesloten.

Eerder..
Ik kreeg eerst geen beeld, met de hdmi 1.3 kabel van de Humax 5200.
Gelukkig had ik nog een hdmi 1.4 kabel, die aangesloten en het werkte.
Maar toen wou mijn draadloze medion toetsenbord het niet doen.
De draadloze logitech muis deed het wel. Schijnbaar een conflict met de usb hub icm RPi.

Nu nog opzoek naar een autostart script of zo voor rtl_tcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

PE4000 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:06:
Ik heb woensdag eindelijk mijn RPi getest met een E4000/R820T dongle.
Werkt goed met NFM, AM en SSB modulatie. WFM is niet te doen, sdrsharp gaat compleet over zijn nek.
Via lan aangesloten.

Eerder..
Ik kreeg eerst geen beeld, met de hdmi 1.3 kabel van de Humax 5200.
Gelukkig had ik nog een hdmi 1.4 kabel, die aangesloten en het werkte.
Maar toen wou mijn draadloze medion toetsenbord het niet doen.
De draadloze logitech muis deed het wel. Schijnbaar een conflict met de usb hub icm RPi.

Nu nog opzoek naar een autostart script of zo voor rtl_tcp.
nou nog een touchscreen en je hebt een mooie stand-alone 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ik zat zelf te denken aan zo'n redelijk goedkoop tablet met android 4.x alleen voor sdr-touch of zo gebruiken.
En woensdag nog ff € 25 verdiend op een 7000 mA/H powerbank, was een aanbieding.
Werkt ook goed met RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny55
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01-2021
Ik gebruik mometeel zo rtl stick om vliegtuigen te tracken.
Had al en mooie coax antenna gemaakt!

Maar na en dag aan te hebben gestaan loop te stick om 1 manier vast.
Niks werk dan meer de tuner gaat gewoon over zijn nek lijk het, Na en herstart werk alles weer.
Ik gebruik rtl 1090 met Virtual Radar Server met als os win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

slechte usb-kabel er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ Jonny55 : als die weer vastloopt, even voelen of de dongle ook heel warm is.
Sommige dongles kunnen behoorlijk heet worden, zeker omdat de rf gain heel hoog staat.

Ik heb op hf wel heel veel storing, wordt denk ik door RPi veroorzaakt.
Als antenne heb ik de mini-whip aangesloten om wat am signalen op te pikken.

Net viel mijn up-converter uit. Op powered usb-hub is de R820T, keyboard en de up-converter aangesloten.
De converter aangesloten op de powerbank maakt ook geen verschil in ontvangst.

[ Voor 0% gewijzigd door PE4000 op 07-06-2014 07:00 . Reden: txt correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Jonny55 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:50:
Ik gebruik mometeel zo rtl stick om vliegtuigen te tracken.
Had al en mooie coax antenna gemaakt!

Maar na en dag aan te hebben gestaan loop te stick om 1 manier vast.
Niks werk dan meer de tuner gaat gewoon over zijn nek lijk het, Na en herstart werk alles weer.
Ik gebruik rtl 1090 met Virtual Radar Server met als os win7.
Hier ook het geval en geen usb kabel er tussen. Ding is wel warm. Dus ben dr weer een beetje klaar mee haha. Net vorige week een antenne ervoor gemaakt. Alleen geen zin om elke dag weer naar zolder te gaan om m opnieuw op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 00:56

StapelPanda

PB0MV

Uberhood schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:12:
Supergaaf Gieltjev,
Print ziet er prima uit, welk schema heb je gebruikt, deze toevallig: http://www.dgkelectronics.../12/hf_transconverter.png ?
Ik zal hopelijk ook snel volgen met een F-licentie :) Het is helaas nog wachten tot september.
En vandaag zijn de rest van de onderdelen binnen gekomen. Tijd om wat te solderen :D

Het is wel jammer ja dat het pas weer in September is, maar netjes dat je meteen voor de F gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
De vroege vogels onder ons hebben misschien Sporadic E en Troposferic ducting meegepikt. Er waren Oekraïnse TV stations te bekijken en Russische radiostations te beluisteren.
Door de tropo ontving ik vandaag radiozenders uit alle hoeken van het land, zoals bijv. deze mooie vangst: Radio 1 in smilde (217km verderop, zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S6SGL9t.png

Ook leverde het dit bizarre beeld op, namelijk 6x Radio 538 op een rij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c1vF50v.jpg

Wat mij trouwens opvalt, als zijnde afkomstig van de oude SDR# rev.1000, is dat de nieuwere versies (nu rev. 1299) verbeterde FM selectiviteit hebben. De RTL-SDR stick doet nu meestal niet onder mijn huidige Sony S590ES radio, mooi meegenomen!

@Gieltjev,
Met een technische vooropleiding zoals wij beiden hebben gedaan moet je wel voor een F-licentie gaan ;) Het valt eigenlijk reuze mee als ik de oefententamens bekijk. Alsnog gefeliciteerd met je F-licentie Giel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Uberhood op 10-06-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny55
MrMilco schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Hier ook het geval en geen usb kabel er tussen. Ding is wel warm. Dus ben dr weer een beetje klaar mee haha. Net vorige week een antenne ervoor gemaakt. Alleen geen zin om elke dag weer naar zolder te gaan om m opnieuw op te starten
Ik heb wel en usb kabel er tussen, maar de stick is wel echt warm...
Misschien moet kijken naar en andere stick???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Johnny,
Ik heb beide de grote R820T en de 'mini' R820T stick, de grote stick blijft beduidend koeler dan de 'mini' variant. Ik wacht persoonlijk even op de Airspy alvorens de aanschaf van nog een stickje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Ik ben ook best wel geïnteresseerd in zo'n stick. Maar ik heb nog wel wat vragen :) . Werken deze sticks ook onder OS X? Zo ja, weten jullie en betrouwbare eBay'er die deze sticks verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb 'm wel werkend gehad onder OSX en zelf linux dacht ik. Wat je echter wel ziet is dat 90%+ van de community op windows werkt bij dit soort projecten. Uit frustratie hierover (en wat andere projectjes) heb ik maar weer een windows laptop ingericht.

edit:// En links naar verkopers staan wel in dit topic denk ik (filter op ebay): \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 10-06-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:15
zancomedia schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:50:
@Speedfightserv.
quote:
Zegt dat de stick niet aangesloten is

Dat programma (die dab+) werkt met alleen de originele drivers van je stickie en niet de zadig drivers
Klopt, nu doet het programma het wel!
Alleen vind hij geen kanalen :'(

Iemand een idee wat dit kan wezen? ik zoek tussen de 9A en de 13F.

vliegtuigen etc. pikt hij wel op via de welbekende tools. :/

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny55
Uberhood schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:33:
Johnny,
Ik heb beide de grote R820T en de 'mini' R820T stick, de grote stick blijft beduidend koeler dan de 'mini' variant. Ik wacht persoonlijk even op de Airspy alvorens de aanschaf van nog een stickje.
Airspy zat ik ook al naar te kijken lijk mijn en leuk projecht!
Ik heb zelf nu rtl2832u stick, maar voor vliegtuigen te tracken vind niet zo gewelding ( steeds opnieuw opstarten).

Zijn er beter sticks op de mark wie dit beter kunnen onder prijs van 25?
Zat nu te kunnen naar stick met E4000 tuner die heeft ook en breede freq bereik altijd mooie meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Onder de 25 euro wordt al moeilijk, wat ik je wel kan vertellen als je de R820T stick bezit je eigenlijk niet meer naar de E4000 versie hoeft te kijken, de R820T is in vrijwel alle opzichten beter, zie ook een goede vergelijkingstest tussen beide:
http://f6fvy.free.fr/rtl_...E4000_and_R820_Tuners.pdf

Airspy gaat zeker een verbetering opleveren op beide voorgenoemde sticks, kosten zullen wel tussen de 100 en 150 euro gaan liggen helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberhood op 11-06-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

hoelang gaat t nog uren voor de airspy en hackrf beschikbaar zijn?
wil ze beide wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

btw
YouTube: Drone Assembly and Trunked Radio Systems, Hak5 1617

mooi stuk over nieuwe unitrunker die rtl ondersteunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Waar halen jullie je verloopjes vandaan? Heb een stickje met een mooie standaard tv-aansluiting (belling-lee connector) en moet naar SMA.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Meestal ebay: http://www.ebay.nl/sch/i....al+sma&rt=nc&LH_PrefLoc=2
Ik wist helemaal niet dat ze belling lee heten, ik noemde ze altijd pal connector :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Had vorige bij deal extreme vandaan.. maar die had dit type niet... thx voor de link!

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

goedemorgen,

Ik heb een beetje hulp nodig denk ik

Ik gebruikte SDR# 1074 en dat gaat prima.
Nu kwam ik versie 1279 tegen en dacht die te gaan gebruiken.

Dus heb ik versie SDR#v1.0.0.1279 en de oudere versie 1074

Op de oude versie loopt alles keurig in pdw v 3.12
In de nieuwe versie van SDR# krijg ik sync errors op flex A 1600 op 169.650 Mhz in pdw
Alle instellingen die zichtbaar zijn gelijk gezet in beide versies.
Toch blijven er sync errors komen als ik 1279 start.
als ik out of de box 1074 start heb ik direct sync en het loopt als een trein.

Ik heb de twee versies van SDR naast elkaar gezet om te testen en de oude loopt mooi, terwijl de 1279 problemen geeeft met dezelfde in en output
Ik weet het ff niet meer.

Waar kan ik nog zoeken?
Overigens gebruik ik ze niet tegelijkertijd omdat dan de RTL stik door een van de twee als reeds in gebruik gezien wordt
Ik heb een RTL stik van 7 euro of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

Overigens zou je kunnen denken dan maar gewoon de oude versie gebruiken.
Dat is natuurlijk de second best choice
Ik wil graag 1279 aan de praat krijgen met de RTL stik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Ik weet dat versie 1279 allerlei ruisfilters, noiseblankers en nog wat poespas heeft tegenover versie 1074, staat dat allemaal uit? Het is maar een ideetje, misschien als je de stappen even opnoemt wat je hebt ingesteld om P2000 te decoderen dat wij net een missende stap zien?

Edit:
Probeer ook eens te checken of:
-de samplerate in "SDRSharp.exe.Config" op 48000 (Hz) staat
-je audio gain op +/- 30 staat (hoger clipt het geluid bij mij)
-P2000 komt vaak keihard binnen, probeer eens de RF gain te verlagen

Ik weet niet of de instellingen van de nieuwe versie dezelfde resultaten leveren als op de oude versie, misschien moet je het toch net iets anders instellen. Misschien heeft iemand anders nog suggesties?

Edit 2:
John, ik krijg sync errors bij PDW als ik Filter Audio aangevinkt hebt (wat uiteraard uitgevinkt moet worden bij het decoderen van digitale signalen). Heb je hier wat aan?

[ Voor 59% gewijzigd door Uberhood op 15-06-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

@Uberhood
dank voor je reactie
Ik heb uit de oude versie alle waarden en instellingen overgenomen naar de nieuwe versie.
Dus filters etc uitgezet in de nieuwe versie waar ze in de oude versie afwezig zijn of al uit staan
Alles aangezet en op dezelfde waarden zoals bandbreedte order shift samplerate enz allemaal gelijk gezet aan elkaar.

Ik zal de .xml files ook naast elkaar leggen en kijken of daar verschillen in zitten die mogelijk het probleem verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Ik heb dit gevonden op 39.750mhz (NFM), is al dagen te horen, gedurende de hele dag. Iemand enig idee?

http://vocaroo.com/i/s0wnE1rKaz0b

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
tita_tovenaar schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:11:
I learned the hard way xD daadwerkelijke upconverter er ook maar bij besteld dan.

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Lijkt op een pager signaal peterrus, ik heb datzelfde signaal op 39.5 MHz. Krijg het niet gedecodeerd met PDW helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Uberhood schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:38:
Lijkt op een pager signaal peterrus, ik heb datzelfde signaal op 39.5 MHz. Krijg het niet gedecodeerd met PDW helaas.
Zie dat ie ook in de frequentielijst nederland staat als 'Oproepsystemen'. Geen idee hoe ik de encodering zou moeten achterhalen echter. Als het uberhaubt al niet iets proprietary's is

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Hallo,

Ik wil ook beginnen met RTL SDR en ben opzoek naar een stickje en kwam deze tegen op dx.com, kan ik dit stickje gebruiken?http://www.dx.com/p/rtl28...black-170541#.U53ss_mSySo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Ah dat zou goed kunnen kloppen, in de buurt heb ik op 468.xxx MHz nog zo'n signaal wat een oproepsysteem is van een patiënteninrichting, die is ook niet te decoderen.

@Dusche:
Ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Uberhood op 15-06-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Dusche schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:00:
Hallo,

Ik wil ook beginnen met RTL SDR en ben opzoek naar een stickje en kwam deze tegen op dx.com, kan ik dit stickje gebruiken?http://www.dx.com/p/rtl28...black-170541#.U53ss_mSySo
Ja. Heeft de juiste chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Danku,

Dan ga ik deze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Dusche schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:04:
Danku,

Dan ga ik deze bestellen.
Deze schijnen echter iets gevoeliger/minder storingsgevoelig te zijn

http://rover.ebay.com/rov...ADME%3AL%3AOC%3ANL%3A3160

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
peterrus_ schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:18:
[...]

Deze schijnen echter iets gevoeliger/minder storingsgevoelig te zijn

http://rover.ebay.com/rov...ADME%3AL%3AOC%3ANL%3A3160
Maar naar mijn idee ook meer last te hebben van de hitte, vooral als de gain hoog staat, willen deze nog wel eens uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Dan bestel gewoon die bij dx.com kan die gevoeligheid worden opgelost met een betere antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Dusche schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:39:
Dan bestel gewoon die bij dx.com kan die gevoeligheid worden opgelost met een betere antenne?
Nee, het schijnt hier echt te gaan om de stick zelf. Ik kan me herinneren dat @Technoturk er ook over te spreken was

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
[onzin]

[ Voor 97% gewijzigd door peterrus_ op 15-06-2014 22:02 ]

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
[onzin]

[ Voor 97% gewijzigd door peterrus_ op 15-06-2014 22:02 ]

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Heb met unitrunker 1 ontvanger ingesteld (een r820t) en krijg hem op de status 'running'. Ik hoor ook inderdaad het harde gezoem van iets dat lijkt op MotoTrbo / DMR, maar unitrunker herkent niets, nog tips?

Ik kijk naar 427.35000mhz

edit: dit is overigens de eerste keer dat ik unitrunker gebruik, ik neem aan dat ik met alleen één ontvanger op zn minst wat metriek binnen kan halen? (of er uberhaubt gebruik gemaakt wordt van het net). Als iemand andere frequenties weet die zeker te decoderen zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.

[ Voor 39% gewijzigd door peterrus_ op 15-06-2014 22:20 ]

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Als ik je hierop mag wijzen: het is gebruikelijk je post te bewerken als je als laatste gereageerd hebt i.p.v. 4 posts achter elkaar te plaatsen.

On topic:
Ik heb beide sticks in bezit, de mini en de 'normale' (waar Dusche naartoe gelinkt heeft op dealextreme).
Naar mijn ervaring heeft de mini stick een wat betere gevoeligheid dan de normale, dit merk ik echter alleen bij ADS-B op 1090 MHz, voor de rest is het in mijn ogen verwaarloosbaar. Wel wordt de mini stick veel warmer en heeft mijn stick een storende variabele frequentieafwijking die ik constant moet corrigeren, overigens ben ik schijnbaar de enigste met dat probleem op dit forum en kan het ook een defect in de mijne zijn.
Mijn huidig gebruikte stick is de normale, dus niet mini, versie. Hopelijk helpt dit je tot het komen tot een conclusie Dusche. En de antenne is sowieso het meest belangrijke van je opstelling, zoals eerder al genoemd in dit forum: neeecht in "\[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger"

[ Voor 13% gewijzigd door Uberhood op 15-06-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Ik ga de door mij gelinkte dan bestellen, bevalt deze niet dan haal ik wel een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

peterrus_ schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:12:
Ik heb dit gevonden op 39.750mhz (NFM), is al dagen te horen, gedurende de hele dag. Iemand enig idee?

http://vocaroo.com/i/s0wnE1rKaz0b
op de 10 en 11 meter hoor je die ook veel.

is idd een pager systeem die niet de decoderen is.
al lijkt me dat wel interessant gezien de lage freq, kan uit buitenland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Interessant artikel over de hitte dissipatie van de RTL stick: http://www.rtl-sdr.com/rtl-sdr-forced-air-cooling/
Schijnt dat hitte de gevoeligheid van de sticks negatief beïnvloed.
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste