[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Er is nu nog een softmod beschikbaar voor de RTL SDR sticks om de 0-24MHz band te beluisteren, je hoeft enkel een DLL te vervangen (wel even backuppen voordat je 't vervangt natuurlijk ;) ):
http://www.rtl-sdr.com/di...de-hardware-modifcations/

Zelf ontvang ik op de 20m en de 40m band enkele signalen, maar op de lage en middengolf ontvang geen enkel radiostation :( De mod is natuurlijk ook nooit beter dan een echte downconverter, maar ik zou zeggen probeer het eens uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberhood op 25-03-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 22:16
Mattie112 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:48:
[...]

Ja het is prachtig ;) Gister nog airforce one gezien zelfs!

[afbeelding]
Volgens deze reactie uit een ander topic is het niet mogelijk om Air Force One te zien omdat deze geen ADS-B zou hebben. Jij hebt hem dus wel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

peterkuli schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:16:
[...]

Volgens deze reactie uit een ander topic is het niet mogelijk om Air Force One te zien omdat deze geen ADS-B zou hebben. Jij hebt hem dus wel gezien?
Klopt: flightradar laat alleen vliegtuigen zien MET locatie, zo te zien hebben veel airforce (zowel USA, als NL, als wat ik dan ook gezien heb) zeker wel een transponder maar zenden ze hun positie NIET mee.

Soms is wel de snelheid en de hoogte zichtbaar maar vaak zie je alleen dat ze "er zijn".

edit: gepost in dat topic ook Mattie112 in "Nuclear Security Summit 2014 den Haag"

[ Voor 8% gewijzigd door Mattie112 op 26-03-2014 16:30 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 18:30
Maandje of 2 terug mn stickje verkocht, denk dat ik binnenkort toch maar weer een stickje aanschaf, dit keer een mini stick :P

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
Mattie112 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:27:
[...]

Klopt: flightradar laat alleen vliegtuigen zien MET locatie, zo te zien hebben veel airforce (zowel USA, als NL, als wat ik dan ook gezien heb) zeker wel een transponder maar zenden ze hun positie NIET mee.

Soms is wel de snelheid en de hoogte zichtbaar maar vaak zie je alleen dat ze "er zijn".

edit: gepost in dat topic ook Mattie112 in "Nuclear Security Summit 2014 den Haag"
Niet helemaal waar, zeker nu niet meer.
http://www.flightradar24.com/how-it-works vooral het stukje over MLAT.
Helaas is AF1 geblokkeerd op flightradar24.com. Maar het zou dus wel mogelijk geweest kunnen zijn deze zichtbaar te maken op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

neeecht schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:10:
[...]

Niet helemaal waar, zeker nu niet meer.
http://www.flightradar24.com/how-it-works vooral het stukje over MLAT.
Helaas is AF1 geblokkeerd op flightradar24.com. Maar het zou dus wel mogelijk geweest kunnen zijn deze zichtbaar te maken op de website.
Ja true maar ik doelde op het feit dat ze op de website aangeven dat er in AF1 geen transponder zou zitten maar imo is dat dus niet waar.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
:( :( kom net thuis .... is m'n discone antenne omgevallen :'( :'( 1 horizontale lange spriet doormidden gebroken + gat op et platte dak :| :F

zijn die sprietjes los tekoop ?

[ Voor 13% gewijzigd door Technoturk op 27-03-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Technoturk schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:20:
:( :( kom net thuis .... is m'n discone antenne omgevallen :'( :'( 1 horizontale lange spriet doormidden gebroken + gat op et platte dak :| :F

zijn die sprietjes los tekoop ?
Heb ik ook gehad, maar die antenne is nu helemaal weg bij me, maar heb nog wel sprieten liggen. Weet niet wat de maat was van die sprieten van jou? doe me maar ff een pb :)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
@MrMilco je hebt en pb :)

egt jammer dit, domme fout met een lesje voor de volgende keer... antenne niet op een voetje laten staan. |:(
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/VMueASPc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Technoturk schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:00:
@MrMilco je hebt en pb :)

egt jammer dit, domme fout met een lesje voor de volgende keer... antenne niet op een voetje laten staan. |:(
[afbeelding]
Ik had m in een steun aan een stenen muur... Dikke steigerpijp erin, en de discone antenne op een oude gasbuis gemonteerd, zat altijd mooi stevig vast, totdat ik eraan ging rommelen :P

Heb ook helaas net alle buizen weg, anders had je gewoon ff met een auto/aanhangwagen langsgekomen, had je t zo kunnen inladen :P

Ik meet morgen even de radialen op. Zijn massieve radialen... volgens mij zie ik op je foto dat jij "buisjes" hebt. Als dat zo is heb je uiteraard niets aan die radialen van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:09

franssie

Save the albatross

Voor de bevestiging maakt het misschien uit, voor het ontvangstresultaat maakt het niets tot niet veel uit of de stangen hol zijn of niet. Je zou je kunnen vervangen met lasdraad oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
ok daar ga ik ook van uit dat het dan nog gaat werken,

ik heb idd buisjes MrMilco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Die antenne die ik hier had is al minimaal 16 jaar oud :9 Was er dus echt 1 van de oude generatie, de meeste wat je nu kunt kopen is met buisjes. Die breken ook sneller,

Die antenne van ons is ook op het dak terecht gekomen, gevolg: Gat in het dak, maar radiaal nog heel :9 Stevig spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Voor vervangende onderdelen zou je bij:

Modelbouw webshop: max. 1 mtr x Ø 6 mm hol
Aluminium Buis 1 mtr € 2.90
Messing Buis dikwandig 1 mtr € 7.50
Messing Buis dunwandig 1 mtr € 3.75

Aluminium webshop: max. 3 mtr x Ø 6 mm ronde staaf
Aluminium ronde staaf 1 mtr x Ø 6 mm € 2.08
Aluminium ronde staaf 2 mtr x Ø 6 mm € 4.16
Aluminium ronde staaf 3 mtr x Ø 6 mm € 6.24

Alles incl. btw en excl. verzendkosten / administratiekosten ???

Uitgaande van mijn rvs discone antenne met de schuine radialen

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
heb em vandaag weer op gezet, dit x met 6 stoeptegels op het voetje :P mag niet weg waaien . maar het antenne doet nog z'n werk mss niet 100% maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ik ben sinds vrijdagnacht met multipsk bezig. Het is even wennen, want tot 2002 werkte ik met een modem AEA PK232-MBX via mijn Kenwood, en dat was gewoon ff tunen, signaal leds checken en ready to rx.

Ben bezig met Synop/ship op 10.100.800 KHz, wel gaaf, alleen demoversie voor 5 min. weergave van schepen en andere info.

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

PE4000 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:29:
Ik ben sinds vrijdagnacht met multipsk bezig. Het is even wennen, want tot 2002 werkte ik met een modem AEA PK232-MBX via mijn Kenwood, en dat was gewoon ff tunen, signaal leds checken en ready to rx.

Ben bezig met Synop/ship op 10.100.800 KHz, wel gaaf, alleen demoversie voor 5 min. weergave van schepen en andere info.

Rene
leuk:
LOW 1010 SOUTHITALY, FILLING. LOW 1010 WESTTURKEY, DEEPENING,

MOVING

EAST. HIGH PRESSURE ZONE 1017 CORSICA, GULF OF SYRTE AND CYPRUS,

IN

THE WESTERN PART INTENSIFYING, IN THE EASTERN PART WEAKENING.

GALE

CENTRE 1000 NORTH OF THE CANARY ISLANDS, WEAKENING, MOVING

SOUTHEAST. SECONDARY DEPRESSION 1003 SOUTHEASTMOROCCO,

WEAKENING,

MOVING NORTHNORTHEAST. SECONDARY DEPRESSION 1008 BAY OF BISCAY,

FILLING SLOWLY.

REMARKS TO FORECASTS:
snap eindelijk waarom rtty het niet deed hier.
reception moet op reverse staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462691

PE4000 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:29:

Rene
Wat ook leuk is met het proggie het decoderen van VDL2 (opvolger van Acars) op 136.975
Maar de registratie is maar € 30 ook met paypal te betalen.

Trouwens onze radar is nu ook te bereiken via http://www.twenteradar.nl :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 462691 op 29-03-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

heb t ook werkend..
29/03/14 11:05:02 UTC
Destination address (hexa): 10980A (Ground Station, delegated address)
Source address (hexa): 47BCF4 (Aircraft airborne , command frame)
I (Information) frame N(R)=1 N(S)=1 P=0
ACARS message ("AOA")
Data (hexa): FFFF0132AE4CCEAD52C7491551B03802D3B331C1D3CB31B538B383B20C7F
Mode: 2 Identifier: LN-RGI Ack.: {NAK}
Message type: Q0 (Link Test) Block: 8 (Downlink)

29/03/14 11:05:04 UTC
Destination address (hexa): 10980A (Ground Station, delegated address)
Source address (hexa): 47BCF4 (Aircraft airborne , response frame)
RR (Receive Ready) frame N(R)=2 F=0

29/03/14 11:05:10 UTC
Destination address (hexa): 225677 (Ground Station, delegated address)
Source address (hexa): 47873F (Aircraft airborne , response frame)
RR (Receive Ready) frame N(R)=5 F=0

29/03/14 11:05:12 UTC

29/03/14 11:05:16 UTC

29/03/14 11:05:27 UTC
Destination address (hexa): 20B678 (Ground Station, delegated address)
Source address (hexa): 4BAB25 (Aircraft on the ground , response frame)
RR (Receive Ready) frame N(R)=4 F=0
:9

en stick rechtstreeks in multipsk bedienen is wel eehm.. argr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan delen met PlanePlotter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

10m is ook weer druk met contest, dit keer uit Cyprus e/d
deze is bijv knetter hard: http://qrzcq.com/call/H27A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55

Nakebod

Nope.

Na het lezen van een blogje over de RTL stick in een Raspberry, de DVB-T stick ook maar weer eens afgestoft :+
Wil eigenlijk kijken of ik in de buurt een 433 MHz weerstation kan ontvangen, maar dat is nog niet gelukt.
Nu heb ik een aantal problemen denk ik :+ Ik woon op de 3e verdieping, ik gebruik nu nog de standaard antenne van de DVB-T stick, en de meste weerstations hebben een maximaal bereik van 100 meter bij direct zicht. En dan hangt mijn RaspberryPi ook nog in de meterkast aan de binnenzijde van het appartementencomplex, terwijl mijn balkon met zicht op de straat dus aan de andere kant is.

Wel heb ik een lokale flightradar draaien for the time being :+ http://home.rutten.me:8080
Zie vliegtuigen tot ongeveer 50KM afstand, dus niet eens slecht gezien de standaard antenne.

Nu denk ik dat het sowieso wel een goed idee is om een andere (buiten) antenne te gaan gebruiken. Grote kans dat ik nog steeds geen weerstations vind, maar goed. Alleen nog geen idee welke. Weet wel dat hij niet op het dak kan/mag, en dus op het balkon moet :P Dus compact. En bij voorkeur blijft de Raspberry ook nog hangen waar hij nu hangt, dus een vrij lange binnenkabel is ook nog nodig.
Zal het topic nog eens goed doornemen voor antenne suggesties, zag iig wel het eea langskomen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Na 13 dagen wachten is mijn DVB-T stickje van DealExtreme ook binnen. :-)
Deze had ik besteld: http://www.dx.com/p/rtl28...ilver-218228#.UzcKFqLpfZh

Dankzij de tutorial op http://www.rtl-sdr.com/rt...al-pocsag-pager-decoding/ heb ik PDW werkende gekregen om P2000 meldingen uit te lezen. :)

SDR# icm PDW: P2000 meldingen lezen
Klik voor groot

Ik heb een Digitenne antenne aangesloten zitten op een retourgeschikte versterker waar mijn TV's ook op aangesloten zijn. Het lijkt verder wel redelijk te werken, maar ik moet nog wel veel ontdekken hoe alles werkt met SDR en wat je met welke software vervolgens kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Filter kun je iets breder zetten voor P2000 Joen (20.000Hz)
Op de site die jij al aangaf (rtl-sdr.com) vind je al ruim wat voer om te ontdekken wat en waarmee je iets kunt decoderen met je stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Bij "filter bandwidth" bedoel je? Ja, ik heb geen idee wat die opties allemaal betekenen. Daarom zijn tutorials altijd wel handig. Eerst alles in hapklare brokken werkend krijgen en dan later wel het klooien. :P

Ik was nog niet op het idee gekomen om verder rond te kijken op die website, maar het ziet er naar uit dat dat wel een mooie website is om de mogelijkheden te verkennen ja. :-)
Misschien een idee voor Slurpgeit om in de startpost op te nemen? ;-)

Edit:
Wat is dat eigenlijk allemaal op dat 29,x Mhz stuk? Ik hoor op allerlei frequenties in de 29MHz met verschillende muziek voorbij komen.
Ik hoor er net al een paar keer SkyRadio op voorbij komen en in de reclamestukjes van Skyradio hoor ik toch echt "SkyRadio 101FM!". :P

SDR# : SkyRadio op 29,9 mHz?
Klik voor groot

[ Voor 35% gewijzigd door Joen op 30-03-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Dat zijn verschrikkelijk irritante harmonische van de omroepband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

lol.. ontving net een noaa sat met n gewone antenne spriet.was wel horizontaal ..

'k heb de standaard voet die je bij de stick krijgt maar heb deze antenne er op geschroefd.
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2a2dbcc79c
heeft dezelfde schroefdraad.

voetje van deze antenne heeft wel n sterkere magneet dus knoop denk k de draadjes aan elkaar,.

ontvangst is gemaakt voor 2m en 70cm maar daar tussen werkt ie ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55

Nakebod

Nope.

Had gister mijn (nog steeds standaard meegeleverde DVB-T) antenne iets anders neergezet, maar nog steeds wel binnen. Ik heb naar mijn idee nu een stuk meer vliegtuigen zichtbaar.
http://home.rutten.me:8080
Helaas geen Schiphol, ik kom vanaf Wijchen tot ongeveer Den Bosch / Utrecht/Lopik (50-60KM) maar zie vandaag ook vliegtuigen vanaf Dortmund/Groningen (130-160KM)

Ben nog aan het denken wat voor een antenne ik wil kopen/maken :+ Of meerdere antenne's voor meerdere doelen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

met vrij zicht haal je meer dan 200Km al wel met deze antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-04 07:42
Sinds een aantal weken ook een DVB-T stickje in huis. (Gekocht via deal extreme). Ik heb enkele dagen met de standaard antenne gewerkt, waarna ik toch besloot zelf een antenne in elkaar te zetten. Hiervoor heb ik dit ontwerp aangehouden. Ik gebruik het stickje dan ook 90% van de tijd voor het ontvangen van het ADS-B signaal, en plot dit via VirtualRadar. Hieronder mijn antenne:
Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/2014-03-31171221_zps3857d15b.jpg
Zoals hij meestal staat:
Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/2014-03-31171252_zpsa4ae7aa1.jpg

Over het bereik mag ik hier niet klagen. (woon in het noorden van Den Bosch). De antenne is vaak binnen geplaatst op dit moment, met een bereik van ongeveer Amsterdam Schiphol vanaf 6000ft, tot Keulen. Ook in belgie veel ontvangst, tot aan de Franse grens. In Noord Nederland weinig bereik, dit reikt maar tot Apeldoorn.
Bereik van dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/VRflights_zps5348bfd4.png

Al een aantal keer op een zéér professionele manier (een tuinslang verlengstuk, met daaraan dé bezemsteel) de antenne boven het dak uit gestoken, en ook dan ben ik zeker niet teleurgesteld! Meestal track ik dan rond de 100 vliegtuigen boven de Benelux, Mijn record is tevens in het plaatje hieronder te zien, een vliegtuig op een afstand van 343km!

Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/VRflightswin_zps1a70b034.png

Ik hoop binnenkort de antenne te kunnen monteren aan een stuk opgaand metselwerk / dakrand.

[ Voor 0% gewijzigd door Cixelsyd op 31-03-2014 17:41 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
De condities om op 1090 MHz te testen zijn nu ook super:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/vrs-2014-03-31-294nmi.jpg
294 nmi, 544 km.

[ Voor 6% gewijzigd door neeecht op 31-03-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
Nou, zeg dat wel! Mooie vangst hoor! En wat voor een antenne gebruik je daarvoor?

Ikzelf heb 12 coax stukjes gemaakt, en bevestigd volgens die eerder geposte video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 11:21
@Cixelsyd: Wat voor coax kabel heb je gebruikt? Iets dat gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar is? Merk je zichtbaar verschil met je DIY-antenne binnenshuis in vergelijking met dat kleine ding dat je erbij hebt gekregen?

[ Voor 38% gewijzigd door laserboy op 31-03-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
Ik heb RG6U gekocht bij de Praxis, jep.

Ik zie nu pas je edit; Ja hij is echt merkbaar beter dan het standaard antennetje, enige nadeel is dat deze dan ook wel een stuk langer is.

[ Voor 64% gewijzigd door Cixelsyd op 31-03-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Cixelsyd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:19:
Nou, zeg dat wel! Mooie vangst hoor! En wat voor een antenne gebruik je daarvoor?

Ikzelf heb 12 coax stukjes gemaakt, en bevestigd volgens die eerder geposte video.
Deze: http://www.flightradar24.com/free-ads-b-equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
Ah, de FlightRadar setup, dat is een mooie setup, maar een prijzige!

@Laserboy, net gechecked - 12 A/C met het standaard antenna en 24 A/C met de DIY antenne. Ik vind het men 10 euro die ik voor de kabel betaalde zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 11:21
@Cixelsyd: Maak ik op dat je een adapter gebruikt voor je antenne? Wat voor een dan? Dan ga ik morgen ook even knutselen. Weer even de RPI onder het stof vandaan halen...
Cixelsyd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:59:
Mijn stickje betreft deze: DealExtreme link Deze heeft geen adapter nodig, en je kunt met een coax male connector direct op het USB stickje aansluiten.
Die heb ik ook =)

[ Voor 86% gewijzigd door laserboy op 31-03-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
Mijn stickje betreft deze: DealExtreme link Deze heeft geen adapter nodig, en je kunt met een coax male connector direct op het USB stickje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

neeecht schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:00:
De condities om op 1090 MHz te testen zijn nu ook super:
[afbeelding]
294 nmi, 544 km.
da's een beste afstand voor die frequentie ! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

even vraagje voor de kenners..
hoe goed zou zo'n gsm antenne werken voor adsb?
gezien dat tussen de 800 en 1800 Mhz ligt kwa bereik.
zijn vaak van die flexibele stickers.
Het is volgens mij ook een loop(gesloten antenne)

ben wel benieuwd hoe dat werkt.
google search

[ Voor 25% gewijzigd door marcel-o op 01-04-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:21
Ik weet niet of het een goed getimede slechte 1 april grap is, maar ik heb zojuist een iphone hoesje gehad in plaats van de bestelde stick.

https://github.com/atoomnetmarc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
http://www.sdr-j.tk/index.html

Iemand dit tooltje al eens geprobeerd? Ik krijg hem niet aan het draaien. SDR# draait perfect, maar deze niet. Geeft de melding:

usb_open error -12
Opening dabstick failed
Cannot run with stick

Her en der lees ik over mensen die dezelfde issues hebben, maar niemand die echt een fix heeft gevonden. Bij anderen draait het out of the box perfect. Heb een E4000, waarvan men omschrijft dat het gewoon moet werken.

Edit:

Op die site staat nog een andere tool dan de dabreceiver. Deze getest en die werkt wel prima. Echter: die geeft me de keus tussen 2x mijn stick... Waarvan er één faalt (de bovenste en naar mijn idee ook diegene die het dabreceiver.exe tooltje pakt)...

Zie ook hieronder grafisch weergegeven. De bovenste geeft een foutmelding zoals de dabreceiver.exe doet, de andere geeft aan geladen te worden (en functioneert).

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3693/13565779484_94fca34dcd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5176/13565419645_1f562cd71f.jpg

Iemand wellicht een idee hoe ik mogelijk één van deze drivers weg kan gooien? Heb zelf al zitten kijken met zadig, maar zowel m'n interface 0 als 1 hebben de winUSB drivers.

[ Voor 49% gewijzigd door ksborg op 01-04-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

YouTube: How To Build An ADS-B Antenna, Hak5 1606
en
YouTube: Does Antenna Size Matter? 6 inch Dipole vs 6 Foot Collinear!, Hak5 1607

@ hierboven. Ik heb meerdere sticks, de ene doet t wel en de andere niet met die software.,. ben er ook niet uitgekomen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
marcel-o schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:12:
@ hierboven. Ik heb meerdere sticks, de ene doet t wel en de andere niet met die software.,. ben er ook niet uitgekomen nog.
Hmm matig, ik lees het inderdaad meer. Mensen krijgen het over 't algemeen direct werkend, of geheel niet... Binnenkort krijg ik nog een R820T binnen van Dealextreme, wellicht dat ie 't daarmee wel doet. Zal ook nog eens op m'n gewone PC proberen, wellicht dat ik het daar draaiend krijg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
VirtualRadar heeft zojuist een update gehad. Het is nu ook mogelijk om je range te plotten, een handige feature die ik wel miste!

Verder zijn er vrij weinig bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar daar had je sbsplotter toch al voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 14:28

html

</html>

Heb gisteravond een stickje gekocht. Ben benieuwd!\

EDIT 10-04-2014:

Is het mogelijk om PDW te laten exporteren in xml ipv txt?

[ Voor 45% gewijzigd door html op 10-04-2014 16:57 . Reden: Vraagje, had de laatste comment :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantalion
  • Laatst online: 24-04-2020
Ik probeer al de gehele dag deze SDR aan te schaffen http://www.ugomark.com/item/36192184463

maar volgens paypal is er iets mis met hun e-mail addres en kan ik niet betalen tenzij ze dat verhelpen |:(

Dus nu mijn vraag weet iemand nog andere websites waar ik met paypal deze sdr kan aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ha dank voor de reminder, ik heb net een paypal geschil en claim ingediend, na betaling niets meer vernomen (ik koop wel eens iets en dan vergeet ik dat weer)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ontvang HF 3 - 22 MHz zonder gebruik te maken van een upconverter.
Normaal gesproken werkt de R820T zo vanaf 24 MHz, nu dus nog lager.
Alleen is het signaal wel wat zwakker en het fade nog wel eens.
Een redelijke antenne is dus een must of een 1:9 balun met wat draad eraan kan ook wonderen doen.

Hardware: R820T DVB-T dongle, antenne: GP27.5

No Hardware MOD Direct Sampling on SDR#
Uitleg en driver: http://tinyurl.com/ooegva5
Video: http://tinyurl.com/ngx22ls

How to...
Maak een folder/map aan in SDRSharp van bijv.: backup
Verplaats de file rtlsdr.dll daarna toe.
Download de file rtlsdr_NOHARDWAREMOD_VC.dll en kopieer/verplaats deze naar de folder/map van SDRSharp
Rename deze naar rtlsdr.dll

Start SDRSharp >> Configure
-------------------------------------
UIT Offset Tuning
AAN RTL AGC aan
UIT Tuner AGC
Zet RF Gain tussen de 43.4 dB ~ 48 dB
Bij Radio
UIT Shift
Play

Suc6

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

3mhz is natuurlijk wel iets anders dan de 100 khz.
3mhz zit nog ruim boven de AM band, navtex en ander verkeer waar ik wel eens naar luister zit veel lager dan dat.

edit:// maar wel een leuke manier om de wat lagere HAM banden te luisteren, als ik het spul weer werkend heb (ben nu weer met mijn OS aan het kloten) zal ik het eens proberen, thanks!

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 10-04-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

hartstikke leuk om zelf te ontvangen uiteraard.. maar die dingen luister k liever @ websdr-twente.
werkt tegenwoordig ook op mobiel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

misschien leuk voor de knutselaars hier:
http://translate.google.c...o.html&edit-text=&act=url

denk dat k alles wel heb, behalve het kristal ;(
maar kan k miss. wel van een oud pcb slopen

[ Voor 19% gewijzigd door marcel-o op 11-04-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hij is in ieder geval kleiner dan de pixie II die ik nog steeds moet solderen, leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

heb wel wat kristallen gevonden van 3 , 4 en 9 mhz.
zal k wel n beetje met de l's en c's moeten rommelen. :P

lol
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uDR8AsJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iRzoDGzl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3yOTPo5.jpg

:+

bij 12 volt trekt dit 100ma, do the math
vraag me af of dit ook met een tip3055 werkt :9
-edit-
nee, tip3055 =max 2,5 Mhz
de 2n2222a gaat tot 300Mhz

[ Voor 71% gewijzigd door marcel-o op 12-04-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
marcel-o schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:30:
heb wel wat kristallen gevonden van 3 , 4 en 9 mhz.
zal k wel n beetje met de l's en c's moeten rommelen. :P

lol
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

:+

bij 12 volt trekt dit 100ma, do the math
vraag me af of dit ook met een tip3055 werkt :9
-edit-
nee, tip3055 =max 2,5 Mhz
de 2n2222a gaat tot 300Mhz
Volgens mij heb ik nog een breedbeeld kristal op zolder liggen. Weet niet wat voor frequentie bereik die heeft. Maar misschien heb je daar iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
Vorig week had ik ook een zendertje gebouwt met een 4 pins 50Mhz osc xtal :P op de fm radio was de spiegel te horen op 100Mhz en zonder antenne kom die wel 30 meter ver

[ Voor 37% gewijzigd door Technoturk op 15-04-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik neem aan dat jullie dit alles binnen de specificaties van je zendmachtiging doen?

Jullie weten dat het signaal van zo'n QRP zendertje aan de andere kant van de wereld ontvangen kan worden?

[ Voor 39% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 15-04-2014 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

met zo'n klein transistortje?
en was overigens maar een klein antenne draadje.. kom je op de 10m niet ver mee :P

3 of 4Mhz en n lang draad geloof k wel met n paar honderd mw .
miss. 1 keer proberen en kijken of ik m kan horen @ twente vanuit rdam maar zal wel niet.
truc hierboven is wel cool, is dat een Arduino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 02:08:
Ik neem aan dat jullie dit alles binnen de specificaties van je zendmachtiging doen?

Jullie weten dat het signaal van zo'n QRP zendertje aan de andere kant van de wereld ontvangen kan worden?
Wordt vaak niet aan gedacht ;)
Uit m'n hoofd moet je zelfs een F licentie hebben om dit te mogen doen, een N licentie mag alleen zenden op een paar amateur banden en niet experimenteren.

@ marcel-o
Ja, zelfs met zo weinig vermogen (QRP = laag vermogen) kan je heel ver komen. Voor de wat oudere zendamateurs is het zelfs een sport om zo ver mogelijk te komen met heel weinig mogelijk vermogen. Wil natuurlijk niet zeggen dat de nieuwe generatie die ook leuk vind maar daar kom ik het niet zo veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
@marcel yup een arduino die had ik ff nodig om dat melodie deuntje te genereren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

MdBruin schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:34:
[...]

Wordt vaak niet aan gedacht ;)
Uit m'n hoofd moet je zelfs een F licentie hebben om dit te mogen doen, een N licentie mag alleen zenden op een paar amateur banden en niet experimenteren.
true. maar op de 27 Mhz lijkt me dat niet zo erg ..
@ marcel-o
Ja, zelfs met zo weinig vermogen (QRP = laag vermogen) kan je heel ver komen. Voor de wat oudere zendamateurs is het zelfs een sport om zo ver mogelijk te komen met heel weinig mogelijk vermogen. Wil natuurlijk niet zeggen dat de nieuwe generatie die ook leuk vind maar daar kom ik het niet zo veel tegen.
Dacht dat t de trend was om met je lineair 10 over 9 overal overheen te knallen :D :P
neh, ff grappe.. maar idd. mocht t lukken n keer is 't cool.
ging me er meer om of t überhaupt mogelijk is.. omdat het kan.
Daar gaat t de tweaker meestal om 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 15:47

DinX

Motormuis

Tot er een pijlwagen voor je deur staat :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
DinX schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:44:
Tot er een pijlwagen voor je deur staat :+
Die staan er niet erg snel hoor :) Woon vlak naast een etherpiraat, en die is al meer dan een jaar bezig, en heeft ze nog maar 1x aan de deur gehad, en dat in het oosten van het land, waar ze veel actief zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
marcel-o schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:37:
[...]

true. maar op de 27 Mhz lijkt me dat niet zo erg ..
Blijft net zo erg, je heb in Nederland hiervoor gewoon een F licentie nodig om te mogen experimenteren hiermee.
Het probleem is niet zo van dat je in het 27MHz gebied zit maar denk eens aan alle spiegels/rotzooi(ruis) wat je extra de lucht in stuurt.

Op 27MHz (11m) zit je relatief dicht op het 10m gebied van de zendamateurs (28MHz)
Als een amateur je opmerkt zal deze vaak een klacht indienen, wees er voorzichtig mee ;)

Edit:
Als je het zelf voor elkaar krijgt om bijv de communicatie tussen een vliegtuig en de toren te storen dan kan je er helemaal op rekenen dat ze langs gaan komen.
Zeg dat het zeker gebeurt maar als F amateur heb je een opleiding/cursus gehad hoe een zender/ontvanger werkt en waar je op moet letten.

[ Voor 21% gewijzigd door MdBruin op 15-04-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Hier nog een mooi kristalletje liggen,

Klik op het linkje voor de afbeelding, is namelijk veel te groot voor hier :P

http://i.imgur.com/9ucrXXN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MdBruin schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:28:
[...]
Blijft net zo erg, je heb in Nederland hiervoor gewoon een F licentie nodig om te mogen experimenteren hiermee.<>
Vziw is die beperking alleen in België, in NL mag je als N wel zelfbouw doen dacht ik, maar natuurlijk alleen in de voor N opengestelde banden (geen zin om bij het AT de regelgeving door te nemen).
Voor de vrijgestelde banden (PMR,LPR en 27MC/CB) is zelfbouw niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Is het niet zo dat Agentschap Telecom pas bij je 'langskomt' als er klachten binnen komen? Lijkt me anders een hoop (onzinnig) werk om overal willekeurig alle frequenties af te gaan op zoek naar mogelijke 'piraten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Uberhood schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:56:
Is het niet zo dat Agentschap Telecom pas bij je 'langskomt' als er klachten binnen komen? Lijkt me anders een hoop (onzinnig) werk om overal willekeurig alle frequenties af te gaan op zoek naar mogelijke 'piraten'.
Ze hebben op diverse plekken in het land masten opgesteld die je deels kunnen uitpeilen. Die dingen worden "continu" in de gaten gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als er één grote klacht is onder zendamateurs (naast afpakken banden) dan is het wel het niet aanpakken van een aantal vage piraten die structureel lopen te kloten. Dus als je eens tien minuten experimenteert met een QRP zendertje -wat inderdaad eigenlijk niet mag- is de kans dat ze langskomen gewoon nihil. Als kind bouwde ik ook met behulp van een electronica experimenteerdoos AM zendertjes die in de omroepband zaten (want zo waren die opgezet zodat je met een AM radio jezelf kon horen), gaaf toch? Wil je verder en echt eens een verbinding opbouwen met een ander, dan inderdaad netjes licentie halen (is voor een tweaker goed te doen) en registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantalion
franssie schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:03:
Als er één grote klacht is onder zendamateurs (naast afpakken banden) dan is het wel het niet aanpakken van een aantal vage piraten die structureel lopen te kloten. Dus als je eens tien minuten experimenteert met een QRP zendertje -wat inderdaad eigenlijk niet mag- is de kans dat ze langskomen gewoon nihil. Als kind bouwde ik ook met behulp van een electronica experimenteerdoos AM zendertjes die in de omroepband zaten (want zo waren die opgezet zodat je met een AM radio jezelf kon horen), gaaf toch? Wil je verder en echt eens een verbinding opbouwen met een ander, dan inderdaad netjes licentie halen (is voor een tweaker goed te doen) en registreren.
ben momenteel bezig met lid worden van veron krijg je ook nog eens een leuk maand blad. Misschien kunnen ze me daar uiteindelijk wel helpen met licenties halen. Voor nu gewoon lekker luisteren met me RTL-SDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
Helios-Alpha schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:12:
[...]
Misschien kunnen ze me daar uiteindelijk wel helpen met licenties halen.
Hier ook en tis gratis http://www.pa0vro.nl/ http://www.dlza.nl/

99% van die licensie vingerwijzertjes zijn 'illigaal' begonnen dus kloot gewoon lekker door :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
kwam zo net plots op een briljant idee...

Het zou ook wel mooi zijn dat er ooit nog een plugin komt voor sdr radio waarmee je de bij geleverde afstandbediening kan gebruiken van het usb dogle om te tunen enz.. :P

maar wie is er nou zo handig om dit te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Sinds eergisteren nieuw speelgoed voor mij bij de douane:

http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item2c79173932

Eens kijken hoe die meevalt. Alles in 1, de RTL en de upconverter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

jammer dat die maar tot 1Ghz gaat.
maar zo te zien is dat die ministick, die gaat wel wat verder.
wel leuk kastje er om heen, zou ie goed afgeschermd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat zal binnen enkele dagen blijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejskov
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-02 00:17
Ik heb mijn dongle binnengekregen maar krijg het maar niet aan de praat. Heb de sdr# install files gedownload. Daar de zadig driver geinstalleerd. Als ik echter in sdr# aanzet hoor ik ruis maar vind geen enkel radio station. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Sdr# staat op RTL-SDR/USB. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
Volg deze tuto ff mbt gain ect - http://tylerwatt12.com/tips-for-using-sdr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejskov
Had deze doorgenomen maar krijg bijna overal pieken. Ik dacht soms iets te horen maar de ruis is veel te sterk. Kan dit zijn doordat de antenne binnen staat? Dit zie ik in SDR# http://snag.gy/y8lla.jpg . Ik weet dat 94.5 een radiostation moet zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Jejskov op 16-04-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
zo net gevonden met google :) is een heel pakket met plugins (installer) en frequentie manager tool voor het importeren en exporteren van .csv en converteren van .xml naar .csv

http://www.sdrsharpplugins.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 23:07
@Jejskov:
Bij Configure kun je de gain instellen. Zowel AGC "auto gain control" of handmatig. Ik heb hem handmatig op 30 of 40 dB staan. Helpt dat bij jou?

Filter Bandwidth heb ik bij WFM op 10.000 staan. FM Radio is WFM, luchtvaart (108-136 MHz) is AM en de rest is meestal NFM.

Voor FM radio werkt een spriet of draadantenne van ca. 75 cm beter. De standaard antenne werkt beter als de magneet op een metalen plaat staat, desnoods een pannendeksel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Komend weekend maar opnieuw zo'n stickje aanschaffen. Maar welke van de 2 kan ik nu beter kiezen volgens jullie. Eerder las ik veel berichten dat die mini erg goed was, alleen nu zie ik ook nog een normale grootte, in het wit.

mini: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Normale Witte: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Wie kan mij even wegwijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejskov
Kitano schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:38:
@Jejskov:
Bij Configure kun je de gain instellen. Zowel AGC "auto gain control" of handmatig. Ik heb hem handmatig op 30 of 40 dB staan. Helpt dat bij jou?

Filter Bandwidth heb ik bij WFM op 10.000 staan. FM Radio is WFM, luchtvaart (108-136 MHz) is AM en de rest is meestal NFM.

Voor FM radio werkt een spriet of draadantenne van ca. 75 cm beter. De standaard antenne werkt beter als de magneet op een metalen plaat staat, desnoods een pannendeksel :-)
Ik heb de antenne op mijn metalen case van pc gezet. De gain staat op 36dB en blijft gewoon ruis zonder iets hoorbaar. Er zijn vaak pieken maar ik hoor niets buiten ruis. Ik sta op de WFM en de filter staat op 10.000. Ik weet niet direct nog een oplossing. Ik heb al andere usb poorten geprobeerd en telkens de zadig driver erop gezet. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

MrMilco schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:30:
Komend weekend maar opnieuw zo'n stickje aanschaffen. Maar welke van de 2 kan ik nu beter kiezen volgens jullie. Eerder las ik veel berichten dat die mini erg goed was, alleen nu zie ik ook nog een normale grootte, in het wit.

mini: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Normale Witte: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Wie kan mij even wegwijs maken.
mini d:)b
Jejskov schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:23:
[...]

Ik heb de antenne op mijn metalen case van pc gezet. De gain staat op 36dB en blijft gewoon ruis zonder iets hoorbaar. Er zijn vaak pieken maar ik hoor niets buiten ruis. Ik sta op de WFM en de filter staat op 10.000. Ik weet niet direct nog een oplossing. Ik heb al andere usb poorten geprobeerd en telkens de zadig driver erop gezet. Iemand nog ideeën?
kijk eens of je in de buurt van 169.50 en 169.750 iets ontvangt. (P2000 en ERMES)
Dit zou een digitaal klinkend signaal moeten zijn.
Dit moet je gewoon kunnen ontvangen.. ook met een binnenantenne.. anders is er echt iets mis met je stick

[ Voor 36% gewijzigd door marcel-o op 18-04-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Heb je ook een onderbouwing waarom? Ontvangt deze beter? of is er iets anders? Heb eerder een grote zwarte gehad, maar wil nu iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

er zijn meerdere ervaringen in dit topic, waaronder ik, dat de mini stick de minste ruis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-04 01:02

doc

ksborg schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:05:
http://www.sdr-j.tk/index.html

Iemand dit tooltje al eens geprobeerd? Ik krijg hem niet aan het draaien. SDR# draait perfect, maar deze niet. Geeft de melding:

usb_open error -12
Opening dabstick failed
Cannot run with stick

Her en der lees ik over mensen die dezelfde issues hebben, maar niemand die echt een fix heeft gevonden. Bij anderen draait het out of the box perfect. Heb een E4000, waarvan men omschrijft dat het gewoon moet werken.

Edit:

Op die site staat nog een andere tool dan de dabreceiver. Deze getest en die werkt wel prima. Echter: die geeft me de keus tussen 2x mijn stick... Waarvan er één faalt (de bovenste en naar mijn idee ook diegene die het dabreceiver.exe tooltje pakt)...

Zie ook hieronder grafisch weergegeven. De bovenste geeft een foutmelding zoals de dabreceiver.exe doet, de andere geeft aan geladen te worden (en functioneert).

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand wellicht een idee hoe ik mogelijk één van deze drivers weg kan gooien? Heb zelf al zitten kijken met zadig, maar zowel m'n interface 0 als 1 hebben de winUSB drivers.
Als je DAB+ wil beluisteren is deze tool een stuk handiger:
http://radioforum.foren.mysnip.de/read.php?35326,1171841

(overigens werkt sdr-j hier prima met zadig drivers)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
marcel-o schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:16:
er zijn meerdere ervaringen in dit topic, waaronder ik, dat de mini stick de minste ruis heeft.
Oke. Thnx. Ga vanavond even kijken bij Sail Kampen. En daarna bestel ik m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejskov
marcel-o schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:11:
[...]

mini d:)b

[...]

kijk eens of je in de buurt van 169.50 en 169.750 iets ontvangt. (P2000 en ERMES)
Dit zou een digitaal klinkend signaal moeten zijn.
Dit moet je gewoon kunnen ontvangen.. ook met een binnenantenne.. anders is er echt iets mis met je stick
Blijft gewoon ruis, ik hoor op die frequenties geen digitaal geluid, gewoon ruis. Dus ik heb een kapotte stick? Wel wat pieken maar tis gewoon static noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nieuwbouw huizen met hr++ glas is ook funest voor je ontvangst

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Jejskov schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:42:
[...]

Blijft gewoon ruis, ik hoor op die frequenties geen digitaal geluid, gewoon ruis. Dus ik heb een kapotte stick? Wel wat pieken maar tis gewoon static noise.
Heb ik ook gehad. Maar toen ik adsb# ging gebruiken ontving ik gewoon super. Dus bleek niks met mn stick mis te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantalion
Vandaag bij een bijeenkomst van de A-57 ( schagen ) afdeling van veyron geweest. Daar hadden ze ook allemaal de RTL-SDR ontdekt, was voor mij een zeer interessante avond.

Ik ga zeker de volgende bijeenkomst weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Hoppaa... de mini stick is besteld:
Estimated delivery: Between Thursday, May. 1 and Monday, May. 26
Moest €6.59 betalen, dus we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 591868

Ik krijg met dsd160 mooi de data binnen. Alleen de communicatie daarbij wil nog niet echt lukken. DMR is niet verstaanbaar. Ik zie in de log dat er gesproken moet zijn maar hoor niks. toch zie ik steeds het woordje voice voorbij komen.

Edit krijg er nu wel geluid uit met dsd, echter is het niet te verstaan. Lijkt wel of dsd het niet goed decodeert.

Iemand enig idee ?.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 591868 op 19-04-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejskov
MrMilco schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:44:
[...]

Heb ik ook gehad. Maar toen ik adsb# ging gebruiken ontving ik gewoon super. Dus bleek niks met mn stick mis te zijn
Dit klopt inderdaad. Mijn stick ontvangt vliegtuigen. Hoe heb jij die stick dan aan de praat gekregen voor de andere frequenties? Zowel radio als de pagers krijg ik veel pieken maar het is enkel ruis.

Edit: vandaag toch iets ontvangen op de pager freq. Wel met veel ruis maar kon een digitaal signaal horen toen ik binnen zat. Eenmaal buiten met een andere computer kon ik wel radio freq horen. Denk dat de antenne binnenshuis niet geweldig werkt. Vliegtuigen gingen dan weer wel goed. Tot op grote afstand kon ik het adsb signaal oppakken.

[ Voor 28% gewijzigd door Jejskov op 19-04-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Jejskov schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:41:
[...]

Dit klopt inderdaad. Mijn stick ontvangt vliegtuigen. Hoe heb jij die stick dan aan de praat gekregen voor de andere frequenties? Zowel radio als de pagers krijg ik veel pieken maar het is enkel ruis.

Edit: vandaag toch iets ontvangen op de pager freq. Wel met veel ruis maar kon een digitaal signaal horen toen ik binnen zat. Eenmaal buiten met een andere computer kon ik wel radio freq horen. Denk dat de antenne binnenshuis niet geweldig werkt. Vliegtuigen gingen dan weer wel goed. Tot op grote afstand kon ik het adsb signaal oppakken.
Andere frequenties ben ik niet mee bezig geweest meer.

Heb er gisteren weer 1 besteld. En ga daar op andere banden mee experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

fish schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:40:
Nieuwbouw huizen met hr++ glas is ook funest voor je ontvangst
maar dan zou ermes en p2000 het echt wel n beetje moeten doen.. die signalen zijn zo hard dat met gain op 0 je t nogsteeds ziet pieken.

-edit-
geldt vooral voor de randstad denk k

[ Voor 7% gewijzigd door marcel-o op 20-04-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 16:50
Hello,

Ik ben opzoek naar een dongle die ads-b kan ontvangen.
Ik kom er steeds 1 tegen, maar er staat nergens dat deze 1090 mhz kan ontvangen. Terwijl ik wel youtube filmpjes ziet met daarin het werkend.

het gaat om de volgende: http://www.ebay.nl/itm/RT...Cards&hash=item3cded96743

Kan ik deze gewoon bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
hipy schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:48:
Hello,

Ik ben opzoek naar een dongle die ads-b kan ontvangen.
Ik kom er steeds 1 tegen, maar er staat nergens dat deze 1090 mhz kan ontvangen. Terwijl ik wel youtube filmpjes ziet met daarin het werkend.

het gaat om de volgende: http://www.ebay.nl/itm/RT...Cards&hash=item3cded96743

Kan ik deze gewoon bestellen?
Ja dat kan. Alleen kijk eens naar deze:

http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Die is een stuk goedkoper. Duurt wel wat langer voordat je hem binnen hebt. Maar scheelt meer dan de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
Dagje knutselen:

Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/2014-04-19123211_zps6428d3db.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/2014-04-19123225_zps515bfded.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i495.photobucket.com/albums/rr319/Boonbot/2014-04-19123230_zpsb01585ed.jpg

Nog steeds een 12 elementjes coax kabel zoals eerder vermeld, maar nu een wat nettere opstelling gemaakt. Omdat ie ten alle tijden weggehaald dient te kunnen worden nog niet op het hoogste punt, en daarom op het oosten en het westen helaas minder bereik, maar toch dik tevreden.
Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste