iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
nice !Niellie41 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:57:
Heb vandaag wat screenshots gemaakt van de iROC league.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste is geinig
Verwijderd
idd heel raar om op beeld te zien ... stuur stond naar rechts en nada ... op glaciertv hebben ze toch een 2-tal replays moeten kijkenGelink schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:55:
[...]
Je bent in ieder geval nog gefinishedBij mij hield mijn stuur het voor gezien. Midden in de bocht werd mijn stuur disconnected en ging ik richting vangrail
Verwijderd
ben op sint bezoek geweest en heb 2/3 van de race gemist ... voor mij wel move van de race.Red Baron schreef op zondag 02 december 2012 @ 03:13:
Heb je daar vaker last van?
YouTube: iRacing Pro Series 2012 - 04 Silverstone
Hier nog een aardig inhaal momentje, ze schakelen net weg op het moment dat ik de kerbs te hard aansnijd en ik m'n auto half spin
Beetje jammer dat ik Joao voor de 2e stop ook al had ingehaald, maar m'n fuel calculaties klopten van geen kant meer omdat ik in traffic een stuk minder verbruikte dan in de tests vooraf.
Op de finish had ik nog zo'n 5,5 kg over dus m'n on the fly aanpassingen waren ook nog veel te conservatief.
Nee, eerste keer. Het is nog op GlacierTV geweest ookRed Baron schreef op zondag 02 december 2012 @ 03:13:
Heb je daar vaker last van?
http://www.youtube.com/watch?v=3pumYYKoXLA#t=1h1m45s
Duidelijk zichtbaar dat me stuur vast zit op een gegeven moment
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
@Lotus rijders: Ik ga definitief niet rijden. Heb amper geslapen vannacht door de pijn in mijn schouder. Dus helaas. Had een keer redelijke pace en goede setup, heb ik dit weer
Maar deze baan is gewoon niet om op te racen
Maar ik zoek zelf ook een iets toegankelijkere serie en ook met meer races per week.
Toch uiteindelijk kom je toch uit bij de SRFNickThissen schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:01:
Ik zoek een andere serie, iemand nog tips? Als ik met de Lotus doorga zo zit ik over 2 weken op class D met een irating van 400
How do you save a random generator ?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik mis de multiclass Proto> gewoon, dat was altijd leuk, ook meteen 3 auto's om uit te kiezen om het af te wisselen. Fixed vind ik niks, sprint races in die auto's slaat nergens op.
Ach ja, laatste race in de Lotus ging dan gelukkig toch wel goed, scheelt een hoop als je niet damage hebt in T1 (als ik het me zo goed herinner heb ik dat de laatste 5-6 races gehad waarvan een wellicht mijn eigen schuld) dan kun je tenminste mensen bijhouden
Op de een of andere manier vind ik de F1 nu ineens weer wat beter aanvoelen, misschien komt het door de setups van Paul waar ik meestal met minieme aanpassingen gewoon in kan stappen. Misschien straks nog een race proberen, kijken wat ik kan doen als ik niet per ongeluk de koppeling los laat op de grid
Ik kom ff kijken Marco..
Deze week niet gereden door drukte @ werk. Vandaag wel tijd maar ziek in bed gelegen. Komende weken wordt het hopelijk weer wat rustiger op het werk, waardoor er wat tijd over blijft voor andere dingen.
Over een toegankelijke serie met participatie, ben ik ook wel naar op zoek. De F1 is een van de weinige wagens die me momenteel kan boeien, snap niet echt waarom.
De race gestart op P8. Werd een beetje opgehouden, en hierdoor kon iemand achter me naast me komen bij het uitkomen van T1. We hebben tot de doordraaier bergaf naast elkaar gezeten, alleen had hij toen de binnenbocht, en moest ik hem laten gaan. Hij was in de race ook sneller, dus dat was toch al moeilijk geworden. Sam Dobie was ook ergens onderuit gegaan, dus ik lag na L1 nogsteeds op P8. Paar rondes met Ben Daniels in mijn verscnellingsbak rondgereden, maar hij kon nergens een run op me krijgen, ook al was hij sneller. Sam Dobie was ondertussen met een opmars bezig, en in L14 ging hij voorbij aan Ben Daniels. De volgende ronde zat ie op mijn versnellingsbak bij het uitkomen van de doordraaier, en door mijn minder geweldige exit moest ik voor het verbindingsstuk de binnenkant houden. Hij blijf aan de buitenkant, remde erg laat, en kon de buitenbocht sneller nemen dan ik de binnenbocht. Richting de esses moest ik hem laten gaan. Geweldige move van Sam... 4 rondes voor het einde maakte Kalle nog ergens een fout, en lag ik weer op P8. Dit uitgereden naar de finish. Geen enkele inc gereden. Hierdoor weer +0.28SR erbij (na mijn bagger qualify sessies deze week wel welkom) en nog 21IR erbij, wat de -49 van de eerste race weer een beetje goedgemaakt heeft. 107punten zijn wat mager, mja... beter dan niks...
Cube Nuroad Race (2022)
In HD is hij veel mooier
In other news.
De JJ spotter pack is ook weer geupdatet
Het is imo de beste spotter pack die er is in iRacing
http://www.dwarehouse.com/Version 6.20 Drops
Ongoing praise and thanks to iRacing developer David Tucker for removing the shackles.
At long last, v6.20 is up for download. Since the last update was way back in June, I had to make up for it with this one, so I slammed close to 600 new files into this thing. That brings the JJSP's total file count up to 1,766. The Cuss Pack now stands at 1,814. I did test it, nothing crashed, so we'll see how it goes. Obviously, if anyone stumbles onto some issue, kindly let me know.
Besides the added depth, I also went through and did a bit of work with the reference file (the thing that tells the sim what clips to play for which event). The idea was to provide even more variety for a number of events, specifically the spotting.
The @#$% Cuss Pack was also updated with all the new content, and naturally updated with more cussing. I might have to start weighting those clips to play more often since it's becoming a math problem: As I continue adding far more regular clips than cuss clips into a pack, it will continue to lower the percentage of a cuss clip playing. It's a ratio thing. So I might have to look into alternatives. Still, as is, I think it mimics reality pretty well.
Lastly, by request, I added some pitting-related clips for those who use the iDiot Buzzer utility. I'm under the impression that they don't have to be named anything specific, so they're not. They're over to the left in the downloads section, so you can download them individually to wherever you need to put them for iBuzzer to use them.
Enjoy.
[ Voor 82% gewijzigd door Niellie41 op 03-12-2012 01:02 ]
ken dat gevoel zit nu in gt challange ook altijd in split 1 en die mannen zijn 1,5 seconde rapper dan mijNickThissen schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:01:
Ik zoek een andere serie, iemand nog tips? Als ik met de Lotus doorga zo zit ik over 2 weken op class D met een irating van 400

En ook voor de CSP.....

[ Voor 22% gewijzigd door Ericjooo op 03-12-2012 10:42 ]
Bij deze open ik maar de inschrijving voor de meeting. Hij zal ergens rond Januari, Februari 2013 gehouden worden. Het plan is om te gaan karten en dat af te sluiten met wat eten. Om echter de datum vast te leggen (datum planner) zou ik willen vragen of geïnteresseerde mij een mailtje willen sturen.
De meeting zal in het zuiden van het land plaats vinden gezien onze eerdere poll uitslag (meeste maakt het niet uit en anders kunnen er 3 niet komen)
Mail naar: robbert.derooij@gmail.com
[ Voor 16% gewijzigd door DutchDevil79 op 03-12-2012 11:21 ]
Nog steeds de paal in het middenEricjooo schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:38:
Niet echt in-game maar wel nieuw!! Playseat 2013 met verstelbare voetplaat.....ik vind het wel mooi!
[afbeelding]
En ook voor de CSP.....
[afbeelding]
Voor die prijs kan je beter een rSeat kopen.
Wat wil je nog meer
Ben in Januari en in Februari al verscheidene weekends weg... probleem is dat ik niet exact weet welke weekends het zijn... Zal wel afwachten welke datum er naar boven komt en dan kan ik nog kijken of ik er bij kan zijn.
Gisteren de "nieuwe" pc gaan halen (van op het benelux forum). Na thuiskomst win7 erop gepleurd en iracing geïnstalleerd. Moet straks nog wat SSD tweaks uitvoeren maar ben er nu al uiterst tevreden over.
Enige f*ckup van mijn kant : tradingpaints installeren, alles aanvinken en hopen dat het goed komt... niet dus
Zal straks de oude pc maar even aanzetten en de paints overzetten... Daarna kijken of ik TP terug aan de gang krijg.

Dus hopelijk deze avond een testrun met het nieuwe systeempje....

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Verwijderd
Zijn er ook mensen die een 59 sec rijden op limerock met de mx5 met de normale fixed setup of moet je voor een 59 sec echt zelf een setup maken om die tijd te rijden?
Ik heb nu een upgrade gedaan met mijn pc met iracing.
-intel core i7-3770k cpu 3.50ghz
-geforce gtx 660
Niet dat het echt veel uitmaakt met de gameplay maar mijn beelden zijn er wel echt op vooruit gegaan, ik heb de slider van de beeldinstellings van iracing naar links geschoven dus op high gezet.
Alleen jammer dat ik tot nu toe nog geen race heb gereden alleen maar practice omdat ik de auto gewoon niet op de baan kan houden, voor een snelle ronde rijden met de practice dat wil nog wel als je schade rijd start je de sessie gewoon opnieuw op.
Ik vind iracing wel leuk en ik heb de intersesse er in.
Het is me al een paar keer uitgebreid uitgelegd op het forum maar je kunt de auto op de baan houden of je kunt het niet je kunt dit na de tijd niet meer veranderen door een instelling in de game of hardware upgrade of windows instelling.
Ik heb mijn iracing abbo eerst weer verlengt met 3 maanden dus ik kan eerst weer even oefenen.
Dat is me zelf ook uiteindelijk gelukt.
1.01:x is zeker geen slechte tijd.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 03-12-2012 16:13 ]
Ja hoor 58sec is zelfs goed te doen.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:08:
Ik rijd nu een 1:01.768 op limerock met de mx5, niet echt snel maar elk geval beter dan toen ik net begon met iracing 1:10.00.
Zijn er ook mensen die een 59 sec rijden op limerock met de mx5 met de normale fixed setup of moet je voor een 59 sec echt zelf een setup maken om die tijd te rijden?
Probeer zo min mogelijk te sturen en zo smooth mogelijk te rijden
Verwijderd
He superbedankt voor de tip!!! dat werkt inderdaad zo min mogelijk sturen je bent zo een stuk smoother ik stuurde gewoon te veel. ik heb mijn persoonlijke tijd meteen verbeterd naar een 1.:00.Gelink schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:20:
[...]
Ja hoor 58sec is zelfs goed te doen.
[video]
Probeer zo min mogelijk te sturen en zo smooth mogelijk te rijden
Als je teveel stuurt met je g27 heb je natuurlijk ook meer wrijving met de banden.
1 rondje lukt dit misschien wel maar je voorste banden zijn op die manier heel snel oververhit en misschien dat je daardoor na een tijdje de auto niet meer op de baan kunt houden.
Vanmiddag heb ik even de rempedaal uit elkaar gehaald omdat deze niet soepel heen en weer ging.
Na alles schoongemaakt te hebben en weer ingebouwd werkt het rempedaal niet meer.
Erg vaag.
Ik heb daarna weer pedaal uit elkaar gehaald en gelijk alle aansluitingen nagekeken. Alles zat nog goed vast.
Iemand een idee wat ik nog kan doe ?
kabel van loadcell losgemaakt voor je begon te prutsen ?seninha schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:15:
Ik een probleem met mijn CSP.
Vanmiddag heb ik even de rempedaal uit elkaar gehaald omdat deze niet soepel heen en weer ging.
Na alles schoongemaakt te hebben en weer ingebouwd werkt het rempedaal niet meer.
Erg vaag.
Ik heb daarna weer pedaal uit elkaar gehaald en gelijk alle aansluitingen nagekeken. Alles zat nog goed vast.
Iemand een idee wat ik nog kan doe ?
is gekend probleem kabel breekt gemakkelijk bij ingang loadcell
En laat ik vanmiddag net een reserve loadcel besteld te hebben.
Ga straks wel even meten. Dan weet ik het zeker.
Zoals de schaatser "hoogte-stage" kennen, doe ik momenteel een "koude-stage" in Finland...
Iets moet toch het verschil maken bij die Gregger Huttu....... -17 graden is het momenteel.
Als ik -1,7 sec mee terug kan nemen ben in happy
Helaas wel even droogstaan qua iRacing. Baas wilde niet extra betalen voor bagage.... En een complete sim-rig als handbagage lukt niet...
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Als je zo rond de 1:01 contant kunt rijden kun je prima eens een race proberen. Grote kans dat de meeste anderen óf langzamer zijn, of na 2 rondjes aan de kant in de banden hangenVerwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:06:
[...]
He superbedankt voor de tip!!! dat werkt inderdaad zo min mogelijk sturen je bent zo een stuk smoother ik stuurde gewoon te veel. ik heb mijn persoonlijke tijd meteen verbeterd naar een 1.:00.
Als je teveel stuurt met je g27 heb je natuurlijk ook meer wrijving met de banden.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Cube Nuroad Race (2022)
Als ik connect, heb ik geen problemen.
[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 03-12-2012 23:23 ]
Cube Nuroad Race (2022)
edit
Mijn ping is gewoon 4ms.
Heb je het probleem bij dezelfde persoon of bij iedereen?
En hoe is het bij de rest?
[ Voor 45% gewijzigd door Niellie41 op 03-12-2012 23:30 ]
Het is niet altijd, het komt af en toe opzetten (en als het gebeurt dan meestal 30 seconden, om de 2-3 minuten ofzo). Meestal is het gewoon goed maar soms gaat er ergens iets mis en versta je er niks meer van. En dan heeft iedereen er last van, gewoon omdat de server te traag is op dat moment.Niellie41 schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:27:
We zullen het eens nakijken. Ik zal ook even kijken of we hem kunnen restarten.
edit
Mijn ping is gewoon 4ms.
Heb je het probleem bij dezelfde persoon of bij iedereen?
En hoe is het bij de rest?
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 03-12-2012 23:33 ]
Na een aantal jaren RC racen(met oa. Eric en Joep) een andere hobby opgepakt.
Een demo van Iracing gezien op MotorsTV en dat zag er wel heel goed uit.
Even met Eric gesproken en getest.
Stuurtje en pedalen overgenomen en op Marktplaats een stoel gevonden.

Nu klaar om te gaan trainen, Ik heb wel gemerkt dat dat echt nodig is voor ik een serieuze poging ga wagen.
Als ik hem op de baan kan houden zien jullie me vanzelf verschijnen tijdens de races.
Groet,
Frans Jansen
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
De tarinig gister met de Lotus79 op Zandvoort ging verrassend goed. Kon met wat kleine aanpassingen van men Sonoma setup meteen goede tijden rijden. Snelste tijd was een 1.27.6 waar ik tevreden mee ben.
Heel veel plezier gewenst, wij hebben het in ieder geval goed naar onze zin

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
en itt RB heb ik geen tv bij m'n pc staan, of vice versa
Xbox
Als ze nou om 21:15 met 3-0 achter staan weet ik het wel, maargoed ik zie het wel.
Gebruikt er hier toevallig ook iemand Motec voor telemetry?
Zo ja, enig idee wat mijn probleem is?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2390289.page
Misschien heeft het met je blinken te maken, kan me goed voorstellen dat Motec/Atlas een of andere interpolatie ofzo gebruiken om tussen blinks door de telemetry 'door te laten lopen', misschien doet Motec dat net anders dan Atlas en krijg je dan dat de laps in elkaar over lopen?Red Baron schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:25:
Gebruikt er hier toevallig ook iemand Motec voor telemetry?
Zo ja, enig idee wat mijn probleem is?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2390289.page
Verwijderd
Ik heb Robbert jammer genoeg geraakt in de eerste bocht, doelstelling was gewoon met z`n tweetjes naast elkaar de bocht in maar m`n remweg bleek te kort.
Tweede race ging een stuk beter, goed gebattled in het begin en verder aan het einde wat rustiger.
Ik heb Eric wel nog een tikje gegeven in T1, blijkt uit de replay, zelf niks gevoeld en ook niet eens een 0x gekregen daarvoor. Was niet bedoeld.
Wel was ik verrast door twee mensen die ineens van hun lijn afweken nadat ik ernaast zat, nl Benjamien en Derx, waarvan ik het van Derx niet echt begreep.
Met Benjamien trouwens lekker geraced tot dat punt, jammer dat het zo uitkwam.
All in all, had ik hiervoor wel een waarschuwing kunnen geven voor deze track aangezien je hier (op de West layout) eigenlijk niet kan inhalen. En ik dit soort problemen ook al vaker op deze baan met de Skip heb zien voorkomen.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Je kunt dit uitschakelen in de bios van je pc.
Hyperthreading is een functie van de prosessor in je pc.
Gebruiken jullie hyperthreading bij iracing wel of niet?
geen enkele game gebruikt hyperthreading (zet het maar uit) enkel video en photo bewerking gebruikt dit. En zonder hyperthreading wilt die processor nog beter overclockenVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 01:15:
iracing gebruikt toch geen hyperthreading toch?
Je kunt dit uitschakelen in de bios van je pc.
Hyperthreading is een functie van de prosessor in je pc.
Gebruiken jullie hyperthreading bij iracing wel of niet?
Was zeer frustrerend de eerste race ja. Ging lekker na de start en was van p6 naar p3 gestoten en nadat jij een foutje maakte zelfs op p2 gekomen. Beetje jammer dat je zo'n actie in zet van achter mij. Je kan niet proberen iemand uit te remmen als je nog achter hem zit. Ik zag het al aankomen waardoor ik de deur niet dicht gooide (dan waren we er ook allebei af gegaan). Maar doordat je de bocht niet haalde knal je mij eraf. Daardoor was mijn wiel scheef en was men race voorbij. Dag mooie start.enchion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:47:
Eerste race ging erg slecht, "toch gewonnen" maar dat had meer met on"geluk" te maken dan met een goede race rijden.
Ik heb Robbert jammer genoeg geraakt in de eerste bocht, doelstelling was gewoon met z`n tweetjes naast elkaar de bocht in maar m`n remweg bleek te kort.
Tweede race ging een stuk beter, goed gebattled in het begin en verder aan het einde wat rustiger.
Ik heb Wim wel nog een tikje gegeven in T1, blijkt uit de replay, zelf niks gevoeld en ook niet eens een 0x gekregen daarvoor. Was niet bedoeld.
Wel was ik verrast door twee mensen die ineens van hun lijn afweken nadat ik ernaast zat, nl Benjamien en Derx, waarvan ik het van Derx niet echt begreep.
Met Benjamien trouwens lekker geraced tot dat punt, jammer dat het zo uitkwam.
All in all, had ik hiervoor wel een waarschuwing kunnen geven voor deze track aangezien je hier (op de West layout) eigenlijk niet kan inhalen. En ik dit soort problemen ook al vaker op deze baan met de Skip heb zien voorkomen.
Heb die actie in race 2 ook even terug gekeken bij Benjamien en daar doe je eigenlijk precies hetzelfde. Proberen extreem laat te remmen achter iemand en dan zo naast hem te komen in de bocht (divebomb anybody?) Nu gooide benjamien echter het gat dicht en dan zie je dat je nergens heen kan en elkaar raakt.
Uitremmen mag maar dan moet je wel voor de bocht naast iemand zitten en dat dee je hier twee keer niet. En zeker op zo'n baan als dit waar bijna geen ruimte is krijg je dan problemen.
Daarnaast had je in race 2 nog een actie met Joep waar je na dat je van de baan schiet vlak voor hem terug de baan op schiet. Het is dat Joep daar al rekening mee hield (en af remde) maar anders was dat ook slecht afgelopen.
De actie van Derx was wel verkeerd. Die had daar niet mogen uitwijken. Kwam omdat er op de Teamspeak server wat werd gescholden over jouw acties in de race en hij zoiets had van je komt er niet voorbij. Derx heeft zelf al aangegeven dat die dat niet meer zal doen.
Hopelijk leren we hier gewoon wat van en het blijft natuurlijk racen dus er kan wel is wat mis gaan.
ALs ik de baan op rij heb ik ongever 60fps. Tijdens het rijden gaat deze naar 75-80. Maar op sommige punten zakt het weer naar 50fps.
Andere "oude" banen heb ik geen probleem, zit dan steady op 90fps (vast gezet in de instellingen)
Ik heb al graphics lager ingesteld in iRacing en in het ATI scherm.Maar nog steeds is het niet wat het moet zijn
Daarom zit ik er over te denken om een kleine updat te geven.
Vraag me alleen af of ik beter naar een CPU of juist een GPU upgrade moet denken? Beide is op dit moment financieel niet haalbaar
Huidig systeem is:
Intel E8400 (draait op 3.4Ghz)
4gb DDR2
ATI 5870 1gb
Aan het systeem hangt een 27" scherm (1920*1080) en een 17" welke alleen voor Ispeed wordt gebruikt.
[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 05-12-2012 09:39 ]
denk dat het meer de engine van iracing is dan jouw systeem. Bij zolder zakt mijn framerate ook ineen. en op andere banen heb ik 150+ met resolutie van 5780x1080.seninha schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:
Gister met de HPD even getest op Zolder.Nou valt me op dat deze baan nog al zwaar is voor mijn systeem.
ALs ik de baan op rij heb ik ongever 60fps. Tijdens het rijden gaat deze naar 75-80. Maar op sommige punten zakt het weer naar 50fps.
Andere "oude" banen heb ik geen probleem, zit dan steady op 90fps (vast gezet in de instellingen)
Ik heb al graphics lager ingesteld in iRacing en in het ATI scherm.Maar nog steeds is het niet wat het moet zijn
Vraag me alleen af of ik beter naar een CPU of juist een GPU upgrade moet denken? Beide is op dit moment financieel niet haalbaar![]()
Huidig systeem is:
4gb DDR2
ATI 5870 1gb
Aan het systeem hangt een 27" scherm (1920*1080) en een 17" welke alleen voor Ispeed wordt gebruikt.
Voor iracing moet het genoeg zijn wat je hebt.seninha schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:
Gister met de HPD even getest op Zolder.Nou valt me op dat deze baan nog al zwaar is voor mijn systeem.
Vraag me alleen af of ik beter naar een CPU of juist een GPU upgrade moet denken? Beide is op dit moment financieel niet haalbaar![]()
Huidig systeem is:
4gb DDR2
ATI 5870 1gb
Maar ik zou met name eerst voor een andere CPU gaan. Ook al is die 8400 een uitstekende cpu, het is al wel weer iets ouder (hij zit ook in mijn iets oudere pc).
Je videokaart kan nog wel even mee.
Ik heb een ATI 5770, ik ga er van uit dat die een stuk trager is, en ik haal op zolder ook gewoon mijn 84 FPS (ofzoiets, in ieder geval waar ik op gelocked heb). Met een scherm uiteraard en niet alles op max settings (wel bijna alles). Ik heb dan wel een AMD Phenom II X6 cpu wat misschien wat sneller is?seninha schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:
Huidig systeem is:
4gb DDR2
ATI 5870 1gb
raar dat het dan enkel Zolder en in mindere maten Suzuka is. Zoveel software matige shadows dan !!! Denk dat het eerder hun shadow rendering is dat cpu intensief is.seninha schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:57:
Volgens mij heb ik ook ooit gelezen dat iracing meer een CPU iets is.
[ Voor 10% gewijzigd door dabelg op 05-12-2012 10:17 ]
E8400 heeft 2 cores. Ondanks dat die best snel draaien heb je tegenwoordig steeds vaker meer aan meerdere cores.NickThissen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:55:
[...]
Ik heb een ATI 5770, ik ga er van uit dat die een stuk trager is, en ik haal op zolder ook gewoon mijn 84 FPS (ofzoiets, in ieder geval waar ik op gelocked heb). Met een scherm uiteraard en niet alles op max settings (wel bijna alles). Ik heb dan wel een AMD Phenom II X6 cpu wat misschien wat sneller is?
Een wat oudere cpu upgraden is sowieso handiger dan een nog wel aardige gpu te gaan vernieuwen.
Wel duurder though
Anders wordt het beide vervangen.
GPU wil ik liever nog niet kwijt.
Aangezien ik mijn systeem voornamelijk als "OSX" systeem gebruik (doe veel met fotografie) naast Windows, moet ik me aan bepaalde richtlijnen houden.(Intel)
Volgens mij maakt iracing gebruik van max 2 cores indien aanwezig. Meen een tijd terug (op iracing forum ofzo?) ergens gelezen te hebben dat ze aan het kijken waren of dat aantal omhoog kon.NickThissen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:25:
Ik betwijfel of iRacing gebruikt maakt van meer dan een core, lijkt me heel sterk. Maar volgens mij is m'n CPU sowieso nieuwer/sneller dan een E8400 (kan het mis hebben hoor, heb er niet zo veel verstand van uit m'n hoofd).
Xbox
had vernomen ergens dat heel het sound gebeuren op aparte core draait maar dat is allesNickThissen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:25:
Ik betwijfel of iRacing gebruikt maakt van meer dan een core, lijkt me heel sterk. Maar volgens mij is m'n CPU sowieso nieuwer/sneller dan een E8400 (kan het mis hebben hoor, heb er niet zo veel verstand van uit m'n hoofd).
Volgens mij ligt het aan die boot die langzaam door het kanaal dobbert.dabelg schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:16:
[...]
raar dat het dan enkel Zolder en in mindere maten Suzuka is. Zoveel software matige shadows dan !!! Denk dat het eerder hun shadow rendering is dat cpu intensief is.
Heb je je schermpjes al aangesloten of moet je van de lieve sint wachten tot morgen?
Ben ook van plan m'n setup wat verder uit te breiden met een triple monitor setup maar ben nog op zoek naar de juiste schermen. Heb al wel beslist dat het 24" gaat worden of 27" met een gelijkaardige resolutie (anders ga ik de settings wat hard moeten terugschroeven vrees ik)
Kom er veel tegen die absoluut 100 hz of 120 hz aanraden maar wat zijn jullie meningen daarover?
En welke schermpjes hebben jullie in je setup en ervaringen?
alles aangesloten en werkt jaFragbeestje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:20:
[...]
Volgens mij ligt het aan die boot die langzaam door het kanaal dobbert.![]()
Heb je je schermpjes al aangesloten of moet je van de lieve sint wachten tot morgen?![]()
Ben ook van plan m'n setup wat verder uit te breiden met een triple monitor setup maar ben nog op zoek naar de juiste schermen. Heb al wel beslist dat het 24" gaat worden of 27" met een gelijkaardige resolutie (anders ga ik de settings wat hard moeten terugschroeven vrees ik)
Kom er veel tegen die absoluut 100 hz of 120 hz aanraden maar wat zijn jullie meningen daarover?
En welke schermpjes hebben jullie in je setup en ervaringen?
heb hier 3* DELL 2312HM en heb deze gekozen omdat :
1 . 24 er's waren te groot voor bureau (verschiet niet van de plaats dit inneemt heb ze onder hoek van 30° staan "kijk afstand is groter, speel ook shooters")
2. de 2312HM een scherm is met de minste input lag (speel ook shooters enz.)
3. en ze ineens op de zwarte markt waren
EDIT : en niet vergeten een IPS paneel doet wonderen aan de kleuren en ja belangrijk de kijkhoek !!!!
[ Voor 4% gewijzigd door dabelg op 05-12-2012 11:44 ]
Input lag is wel iets waar ik me nog in moet verdiepen. Heb ik bij het zoeken naar een flatscreen tv ondervonden dat dit ontzettend belangrijk is... Nu alleen nog reviews vinden waar hier rekening mee wordt gehouden. Of zijn er zoals bij tv's sites die zich hier in specialiseren?dabelg schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:39:
[...]
2. de 2312HM een scherm is met de minste input lag (speel ook shooters enz.)
EDIT : en niet vergeten een IPS paneel doet wonderen aan de kleuren en ja belangrijk de kijkhoek !!!!
Voor de response time geven bijna alle fabrikanten de gray to gray tijd ipv black to white, waar toch ook een heel groot verschil opzit.
Kan je toch leuk vogeltjes tellen als je met een traag gebakje aan't rondtuffen bent?JoepW schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:41:
... Want al die gerenderde lucht heb ik niks aan
Klopt wel en voor Iracing zou je er genoeg aan moeten hebben maar als je dan toch wilt vernieuwen dan zou ik voor de cpu gaan.NickThissen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:25:
Nieuwere cpu's hebben ook nieuwe "snufjes" waardoor het toch allemaal wat vlotter loopt,
DDR3 dual channel geheugen ofzo bijvoorbeeld. (noem maar wat)
En voor een beeldscherm:
Voor games moet je inderdaad wel kijken naar respons en hz. Maar persoonlijk ga ik voor een volgend scherm voor een betere kleurenweergave. Ligt meer aan mijn prioriteiten.
http://www.tftcentral.co.uk/ is wel leuke siteFragbeestje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:59:
[...]
Input lag is wel iets waar ik me nog in moet verdiepen. Heb ik bij het zoeken naar een flatscreen tv ondervonden dat dit ontzettend belangrijk is... Nu alleen nog reviews vinden waar hier rekening mee wordt gehouden. Of zijn er zoals bij tv's sites die zich hier in specialiseren?
Voor de response time geven bijna alle fabrikanten de gray to gray tijd ipv black to white, waar toch ook een heel groot verschil opzit.
[...]
Kan je toch leuk vogeltjes tellen als je met een traag gebakje aan't rondtuffen bent?
Verwijderd
Na een slechte kwalificatie (in practice een lage 1:36 gereden en in kwalificatie kwam ik niet onder de 1:37) de eerste race gestart van een 12 de plaats. Getracht om alle incidenten te vermijden en zelf zonder fouten te rijden, en zo ben ik langzaam opgeklommen tot een 6de plaats. De laatste ronden zat ik achter Paul, die moeite leek te hebben om zijn beschadigde wagen op de baan te houden. Ik kwam wel langzaam dichter, maar dacht niet dat ik er nog voorbij zou geraken. In de allerlaatste bocht maakte hij echter opnieuw een foutje, waardoor ik sneller de bocht uitkwam en op het rechte stuk naar de finish zette ik mij ernaast. Ik haalde het met minder dan een tiende verschil. Mijn leukste finish in iRacing.
De tweede race bij de start een Mark Webbertje gedaan. Het ging er naar mijn gevoel zeer agressief aan toe en ik had moeite om uit de brokken te blijven. Zo teruggevallen van P5 naar P8.
Een bibbermoment had ik bij het gevecht met Sebastian. Ik had niet het gevoel een clean gevecht te kunnen hebben. Ik had het gevoel dat ik moest kiezen: hem voorbij laten of crashen. Ik had immers al eerder gezien hoe hij van metersver de binnenkant de bocht durft in te duiken (dit heeft een naam...)
Bij de haarspeldbocht was hij nog te ver achter mij om een normale inhaalpoging te kunnen wagen. Toch vloog hij gewoon naar de binnenkant van de bocht. Ik vond dat het allerminst mijn plicht was om daar ruimte te laten en ik nam gewoon mijn bocht. Resultaat: hij crasht gewoon in me. Door de beschadiging aan mijn wagen was het voor mij toen een kwestie van de wagen op de baan te houden. Hierdoor een paar kleine foutjes gemaakt waardoor Joep schrok, mij niet meer kon ontwijken en mij ook licht raakte.
Sebastian: Ik twijfel absoluut niet aan je kwaliteiten. Je bent overduidelijk een paar klassen beter dan mij. Ik vraag je echter wel te beseffen dat ik niet zo goed ben als jij en niet op dezelfde manier aan close racing kan doen. Je moet beseffen dat de manier waarop jij met mij het gevecht aangaat sowieso resulteert in een crash als ik niet voor je uit de kant ga. En je mag natuurlijk niet verwachten dat je voorligger zomaar uit de kant zal gaan enkel en alleen omdat je sneller bent. Je mag misschien hopen dat ik ruimte zal laten, maar als ik dat niet doe dan moet je ervoor zorgen dat je niet op me crasht!
Het is een kwaliteit om ook de mindere goden zoals mij op een eerlijke en nette (lees: veel minder agressieve) manier te kunnen inhalen. Als je dat kan maakt dat je enkel nog beter.
Xbox
http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=319
Eventjes een race doen, doel is vooral weinig incs te halen dan ga ik binnen 4 races van 1.xx naar 4.xx SR
2e, +65 iR, +0.65 SR en 140 punten, not bad
[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 05-12-2012 22:21 ]
Wij hopen dat dit niet vaker noodzakelijk zal zijn, maar om de netheid en vriendschappelijkheid te bewaren zagen wij ons unaniem hiertoe genoodzaakt.
Voor 1 incident in Heat 1 en 3 incidenten in Heat 2 krijgt Enchion 10 strafseconden in Heat 1 en 20 strafseconden in Heat 2. Dit is ook per DM met uitvoerige uitleg aan Enchion toegelicht.
Voor het onnodig blokken krijgt Derx666 10 strafseconden in heat 2.
E.e.a. zal door Nick in de uitslag op de toernooi site verwerkt worden.
En nogmaals: Wij hopen van harte dat we dit niet al te vaak moeten doen.
Op naar Oran Park met de SM
Verwijderd
Net wat bijzonders bij de SRF race op WG. Zo'n beetje de helft van het veld disconnect op hetzelfde moment met de melding 'receive throughput fell to an unacceptable level'. Dat gebeurd soms wel, maar niet met zoveel tegelijk...
Nahja, mede daardoor wel 3e geworden, en bijna alle IR en SR van gister weer teruggewonnen. Jammer dat ik in begin van de race paar tienden te langzaam was en daardoor de aansluiting met de kop miste, had anders nog leuk kunnen worden
Edit: en de 2e race was eigenlijk nog leuker. Van P12 naar P4 gereden, erg strakke inhaalactie vlak voor de chicane (al zeg ik het zelf), en eigenlijk continu mensen om me heen gehad. Op het eind nog iemand die langzaam dichterbij kwam en me daardoor dwong vol te blijven pushen. Dat resulteerde in de 1e rondjes onder de 29, en niet 1, maar 4 in de laatste helft van de race. Was ik wel blij mee
Begin de SRF meer en meer door te krijgen, en het korte WG is er eigenlijk ook best een toffe baan voor
[ Voor 31% gewijzigd door BM op 06-12-2012 20:42 ]
Xbox
http://www.racedepartment...sh-system-for-csw-wheels/
Wel mooiNiellie41 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:50:
Voor degenen met een CSW, dit ziet er wel heel leuk uit!
http://www.racedepartment...sh-system-for-csw-wheels/
Heb jammer genoeg niet de centen voor maar het idee bevalt me wel
Ik was al van plan om een button box te maken maar was nog niet zeker over de vorm.
Ruimte waar ik zit (onder de woonkamer trap afsluitbaar met een deur
Aan het stuur vast zou perfect zijn.Lekker bij de hand en als ik het stuur even weg moet halen dan gaat alles gelijk mee.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nu nog maar eens kijken of ik die Star Mazda wat onder de knie krijg.
Haha, die bocht is klote idd, knijpt net ff wat meer dan ik altijd in de gaten hebFragbeestje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:54:
Vind het best een grave track... alleen mis ik bijna altijd die bocht net na de brug... mijn onderbewustzijn wil daar blijkbaar lekker rechtdoor vlammen ...
Nu nog maar eens kijken of ik die Star Mazda wat onder de knie krijg.

Xbox
"Bocht 1" op road atlanta reversed is ook super gaaf, helemaal blind, rempunt over de heuvel heen de chicane in, zo vet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J0Eb4wJQiEU]
Het is altijd wel een leuke serie om even op een SS te rijden.

Verder bevalt deze game me wel alleen moet ik even een wat beter stuurtje halen
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Na een groot aantal testronden maar eens een practice sessie geprobeerd om te kijken of ik een beetje mee kan komen.
Sessie uitgezocht met 4 deelnemers(rustig beginnen)op USA international.
Genoeg ruimte gelaten en de baan op, Ik kon redelijk meekomen 0,1 sec langzamer dan de rijders op de baan.
Echter na 4 rondjes voden ze het niet leuk en gingen voor me op de rem, ik er voorbij op het korte rechte stuk. Beng een beuk op het achterwiel, Kan gebeuren maar niet 4x achter elkaar,
Ook voor me gaan rijden met 2 en dan vol op de rem zodat je ze niet meer kan ontwijken.
Ben er maar mee gestopt, stelletje @#$%@
Als dat de manier van rijden is op de oval houd ik me mooi bij de road races.
Helaas vergeten de replay te saven
Groet,
Frans
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Als je oval rijden leuk vindt, gewoon blijven doen. Je doet dit hele spelletje nl. voor je eigen plezier, en laat je niet door zo'n stel achterlijke sukkels je plezier vergallen.
Cube Nuroad Race (2022)
Je moet zsm uit de rookie serie komen. Bij races uit de pits starten, rustig je rondjes rijden en de crashende auto's ontwijken. Je moet vooral niet het gevecht aan gaan.
Als je SR eenmaal boven de 3.00 is, wachten op de promotie.
Dit topic is gesloten.