Alvast welkom hier !!!Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:55:
Hallo mede sim racers! Ik zal me even voorstellen. Mijn iRacing naam is Stefan Muijselaar2. Ongeveer een jaar geleden ben ik met GT5 begonnen online te racen. Hier heb ik een tijd lang heel veel plezier mee gehad, maar ik kreeg zo'n drie maanden geleden het gevoel dat ik aan een nieuwe uitdaging toe was. Na wat research kwam ik uiteindelijk bij iRacing. Het valt me behoorlijk tegen hoe moeilijk het is en mede daardoor heb ik tot nu toe eigenlijk nog veel te weinig gereden, maar hier wil ik graag verandering in brengen. Het enige probleem is dat iRacing en GT5 tegelijk beheersen bijna onmogelijk is, omdat ze totaal anders zijn (als je een week iRacing hebt gedaan dan merk je dat GT5 toch best arcade is:p). Dus ik zal een keuze moeten maken met welke game ik verder ga en die keuze is niet zo moeilijk...
Toevallig zag ik gister in de Press Room staan dat er morgen een endurance race op het programma staat. Dit lijkt me erg leuk, dus heb ik gister direct even de McLaren en het circuit gekocht. Na een uur practice kwam ik uit op een 1:45:8. Zit nog wel best ver van de top tijden af, maar ik kan hem in ieder geval op de baan houden en alleen daar ben ik al blij mee![]()
Zijn er mensen die wat tips hebben? Het afstellen van de auto is echt totaal anders dan met GT5, dus daar heb ik het nog wel lastig mee. Ook heb ik geen idee van pitstop strategieën. Met hoeveel benzine ik het beste kan starten, hoe veel ronden de banden ongeveer meegaan etc.
Stefan
Je bent al tot de vaststelling gekomen dat iracing totaal anders is dan GT5
Voor de mclaren weet ik dat ABS op 9 moet staan en dan kan je spelen met brake balance om zo het aanremmen te regelen. ook throttle mapping omhoog zetten geeft meer linear gassen (lees veiliger uit accelleren)
rest is vrij persoonlijk (wil je onder/overstuur, ...) zeker mclaren op 10 rijders heb je 7 verschillende setups