iRacing: Seizoen 4 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 45.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:04:
Leuke iRacing TV episode. Maar moet wel zeggen dat die nieuwe engineer zijn tijd neemt hoor.
- Profiling: verbaas me enorm dat dat er nog niet in zat.. :S
- Skidmarks: top gedaan
- Rigid-body collisions: nodig voor pionnen enzo, leuk.
Maar in totaal genomen is het niet zo heel veel en hij werkt er al een half jaar aan. Dat geeft aan dat hij enorm veel tijd nodig had om bekend te worden met hun code wat weer aangeeft dat hun code gewoon enorm kut is, en dat blijkt elke keer weer uit verschillende dingen... Volgens mij wordt het tijd om die code eens goed onder handen te nemen en te versimpelen want over lange tijd gaat dit ze echt hinderen ben ik bang...
Ik denk dat je zwaar onderschat hoe complex de code is. Het is echt een ontzettend groot project waarbij je heel erg veel variabelen moet meerekenen in alles wat je doet *(wij hebben geen idee hoeveel variabelen er zijn in een auto / track) Zeker met de complexe berekeningen zoals schade, waarvan het model al ruk was om mee te beginnen, heb je het dan zwaar. Als je dan niet bekend bent met de code, ben je zo een half jaar verder voor je echt productief wordt. Ik zeg niet dat de huidige code-base geweldig is (want dat is ie wel vaker niet bij grote projecten), maar ik denk dat hij nu pas langzaamaan echt ingewerkt is.

Het voorbeeld dat je de vorige post noemt, aantal autos voordat hij split, kunnen ze hopelijk toch wel instellen, maar het algoritme erachter voor de klasse-indeling / wie welke split / etc heeft echt wel wat meer impact (dat geldt waarschijnlijk voor alle MC's en misschien zelfs wel klasses). Typisch iets dat je met een soort van rule-engine in zou willen stellen, zodat je op serie niveau regels kunt instellen m.b.t. splits en verdeling van de auto's.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:10:
Pfff, zonde dat ik een redelijk groot foutje maakte toen ik P2 verloor.
Anders had ik wellicht nog P3 kunnen houden, maar Evan was ook wel erg snel :)
Ik vond het een knappe race ... speciaal opgebleven om heat 2 te kijken ... leuke gevechten met hier en daar wat plaatwerk dat verbogen werd :) , Evan de at iedereen letterlijk op met momenten ... en Dave kon hier een daar ook leuke acties doen ... knap jongens (Redbaron/Gelink) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Leuk die gemixte race met de Mazda en de Pontiac

Helaas voor mij niet zo goed verlopen.
Bij de start race 1 stoot ik de aansluitkabel uit mijn stuur, vlug terug gestoken,
Toen merkte ik dat de FFB weg was, maar vanuit de pits gestart.

Race 2 vanaf de voorste rij, meteen de snelle jongens achter me aan ;)
Toen ik werd ingehaald dacht ik dat de weg vrij was om weer terug naar de racelijn te gaan, helaas zat daar nog de neus van een mazda (zag hem niet in de spiegel)

Kleun in de muur, stuur krom, naar de pits gereden en dan maar weer achteraan sluiten.
Ook het tempo zat er niet echt in, in de middag nog een 1:43 kunnen rijden maar in de race totaal niet in de buurt kunnen komen. :(

Kijken of ik deze week nog tijd vind om met de legend te oefenen ;)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Dat was zeer geslaagd gister met de MX5 en Soltice. Er waren wel wat weinig mensen met de Soltice maar omdat ze in een klasse rijden was dat ook niet echt een groot probleem. De tijden lagen allen dicht tegen elkaar. Het was ook leuk te zien dat de Soltice op andere plekken voordeel had dan de MX5 zodat er in de race een enorm leuk gevecht ontstond als de MX5 rijders en Soltice bij elkaar zaten.

Ik startte vanaf pole in de eerste race. Kon bij de start meteen een gaatje slaan omdat de Soltice beter start dan de MX5. Echter kwam Rudy al snel op men bumper kleven. Maakte paar rondes later een foutje en weg was Rudy. Daarna nog wat foutjes gemaakt waardoor Robert me ook nog voorbij kon. Die heb ik later echter weer in kunnen halen en zodoende toch nog P2 kunnen pakken.

2de race met reversed grid dus achteraan moeten starten (er waren wat start crashes). Bij de start voorzichtig aan gedaan en zo rustig proberen naar voren te rijden. Was zeer leuk. Ree aan het einde van de race in een groepje met Marco, Nick en Martijn. Waar er op het scherpst van de schrede gestreden werd. Uit eindelijk eindigde men race met een kleien uitstap in de grindbank. In de laatse ronde na de corkscrew was Marco nog sterk aan het aandringen. Waardoor ik probeerde een verdedigende lijn te rijden in de een na laatste bocht. Dit was niet zo slim en misde de apex hierdoor en vloog de grindbak in, Marco volgde maar kon me nog net missen. Daardoor wel 2 plekken kwijt geraakt. Volgende keer maar iets minder in men spiegels kijken. >:) >:)

Zeker voor herhaling vatbaar zo met 2 auto's in een klasse. Weet niet of het op een andere baan ook goed werkt maar het gaf nu wel een zeer dynamische race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

FransJansen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:06:
Leuk die gemixte race met de Mazda en de Pontiac

Helaas voor mij niet zo goed verlopen.
Bij de start race 1 stoot ik de aansluitkabel uit mijn stuur, vlug terug gestoken,
Toen merkte ik dat de FFB weg was, maar vanuit de pits gestart.

Race 2 vanaf de voorste rij, meteen de snelle jongens achter me aan ;)
Toen ik werd ingehaald dacht ik dat de weg vrij was om weer terug naar de racelijn te gaan, helaas zat daar nog de neus van een mazda (zag hem niet in de spiegel)

Kleun in de muur, stuur krom, naar de pits gereden en dan maar weer achteraan sluiten.
Ook het tempo zat er niet echt in, in de middag nog een 1:43 kunnen rijden maar in de race totaal niet in de buurt kunnen komen. :(

Kijken of ik deze week nog tijd vind om met de legend te oefenen ;)
Ja met auto's in je nek hijgend is het racen toch wat intenser dan alleen rondjes rijden. Maar ervaring helpt hierbij enorm. Gewoon veel racejes doen en je gaat die fouten minder maken. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:17

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img23/7789/screenshot006lq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img32/4080/screenshot007as.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img339/4292/screenshot008bz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img210/6696/screenshot009qi.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nice Niellie...... Nu de update nog ;)
Is dit het begin van verdere geld drive binnen de hobby ;(
quote: Caramidaru Andrei Bogdan
Afbeeldingslocatie: http://i1079.photobucket.com/albums/w517/CaramidaruBogdan/Team/12312_zpsab091a34.png

Walk Racing Team,

Announces that it is searching for drivers and setup-engineers for Racedepartment.com Simracing Team Challenge (RD STC) and for further collaboration.
Walk Racing Team was founded recently by Caramidaru Bogdan, also known as Mr. C with the main purpose to win and be a professional simracing team. We have our own site and forum, and also a small sponsor in Mr. C Management.
We race on multiple platforms such as Rfactor 1, Game Stock Car, Race 07, Rfactor 2 and iRacing through the best simracing sites around, some of them being, Racedepartment.com, touringproseries.com, iracing.com, and many others.
We offer a professional team and we expect professional behavior.
We are looking for drivers, to attend all races appointed to them and to join team meetings and to represent us in the best possible way.
We are also looking for Setup-engineers, Strategists, PR people and other simracing responsibilities.
We offer payment for the above mentioned services.For setup-engineers knowledge of Atlas or Motec it's a must.
You can contact the team owner, Caramidaru Bogdan at Caramidaru.bogdan.@walkracing.com or via pm message at racedepartment.com
Thank You
Ik vind dit geen leuke ontwikkeling.... Het is maar een spelletje!
Maar ja, wat doe je er tegen. :?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:22:
[...]

Ik denk dat je zwaar onderschat hoe complex de code is. Het is echt een ontzettend groot project waarbij je heel erg veel variabelen moet meerekenen in alles wat je doet *(wij hebben geen idee hoeveel variabelen er zijn in een auto / track) Zeker met de complexe berekeningen zoals schade, waarvan het model al ruk was om mee te beginnen, heb je het dan zwaar. Als je dan niet bekend bent met de code, ben je zo een half jaar verder voor je echt productief wordt. Ik zeg niet dat de huidige code-base geweldig is (want dat is ie wel vaker niet bij grote projecten), maar ik denk dat hij nu pas langzaamaan echt ingewerkt is.

Het voorbeeld dat je de vorige post noemt, aantal autos voordat hij split, kunnen ze hopelijk toch wel instellen, maar het algoritme erachter voor de klasse-indeling / wie welke split / etc heeft echt wel wat meer impact (dat geldt waarschijnlijk voor alle MC's en misschien zelfs wel klasses). Typisch iets dat je met een soort van rule-engine in zou willen stellen, zodat je op serie niveau regels kunt instellen m.b.t. splits en verdeling van de auto's.
Ik vind een half jaar ook niet zo'n heel schokkende tijd om een beetje bekend te raken met de volledige codebase van een game. En het is niet dat ie in die tijd helemaal niks nuttigs gedaan heeft :)

Nick zal best een punt hebben dat de codebase van iRacing wat 'rommelig' is. In de basis is de engine namelijk gewoon een verre doorontwikkeling van degene die met GPL geintroduceerd is. Aangezien dat spel in 1998 uit kwam, zullen ze daar in 96 wel mee begonnen zijn, en is die code dus ondertussen 18 jaar oud. Dan kan ik me voorstellen dat bepaalde zaken niet helemaal netjes zijn :p

Maar goed, komt allemaal wel goed. Stapsgewijs word dat allemaal wel aangepakt. Call of Duty draait ook nog op een oude Quake 2 engine, en die ging (tot een paar jaar terug) ook nog prima mee :)

Word ondertussen wel tijd dat Iracing bekend maakt wanneer de build komt :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:00:
Word ondertussen wel tijd dat Iracing bekend maakt wanneer de build komt :p
Ik vermoed dat ze dat vandaag gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie onze scooper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Ziet er allemaal goed uit zeg! Die Lotus ga ik zeker kopen en Interlagos ook. Nog tips voor een derde stuk content zodat ik de korting mee kan pakken? Blijf toch wel Hollander :+

Nick: begreep ik nu goed dat je een CSW wheel hebt gekocht in de chat laatst? _O_

Overigens sta ik zelf nu op Class B 3.5x qua SR. Ik heb blijkbaar in de loop van de tijd 4 races gedaan in de B klasse (L79 en HPD fixed denk ik) dus ik ga promoveren naar Class A. De vorige keer dat dat gebeurde was ik binnen no time weer Class B omdat (volgens mij) de SR penalty bij Class A drivers veel zwaarder telt. Er is vast geen manier om tegen te gaan dat ik naar Class A ga, of wel? (behalve natuurlik nu nog even onder SR 2 raken door veel te crashen, hurhur :P).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn F5 knop is vast al versleten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Die Gymkhana challenge is best geinig eigenlijk :p Jammer dat ie bugged is en er dus veel te snelle tijden gereden worden, maar leuk om met die autotjes op zo'n kartbaantje te rijden :)

Edit: N5TM zou wel zeer welkom zijn, driften is er niet bij :p

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 22-01-2013 12:01 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:44
[b][message=39630931,noline]Overigens sta ik zelf nu op Class B 3.5x qua SR. Ik heb blijkbaar in de loop van de tijd 4 races gedaan in de B klasse (L79 en HPD fixed denk ik) dus ik ga promoveren naar Class A. De vorige keer dat dat gebeurde was ik binnen no time weer Class B omdat (volgens mij) de SR penalty bij Class A drivers veel zwaarder telt. Er is vast geen manier om tegen te gaan dat ik naar Class A ga, of wel? (behalve natuurlik nu nog even onder SR 2 raken door veel te crashen, hurhur :P).
Je gaat toch van B 3.5x naar A 2.5x? CPI (corners per incident) is volgens mij daarvoor gelijk, dus zou niet uit moeten maken.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
de impact van incidents is voor een A class rijder wel hoger dan voor een B class rijder.

Voor de SRF races werd er meestal een tabelletje gemaakt

Class D 3.0 --> 8.0 inc/race (22,5 CPI)
Class C 3.0 --> 5.4 inc/race. (33,3 CPI)
Class B 3.0 --> 3.5 inc/race. (51,4 CPI)
Class A 3.0 --> 2.4 inc/race. (75 CPI)

Incidenten die je in A maakt tellen dus harder door dan die je in B maakt. Als je SR dan ook nog een verlaagt word omdát je promoveert, kan het dus vrij snel afgelopen zijn als je een paar ongelukkig races treft :)

Net even op Mosport gereden om te kijken wat er met de fuel moet gebeuren. Volgens mij gaat het voor de Star Mazda heel erg krap worden of er gestopt moet worden voor brandstof. Volgens mij kwam ik op zo'n 0.59 liter brandstof per minuut uit (geen iSpeed ofzo gebruikt). Dat maal 120 komt op 71.0 liter uit. Aangezien er 72 liter in de auto gaat geeft je dat precies... geen speelruimte :p

Misschien verstandig om voor 2*38 ofzo te gaan. De Lotus haalt het sowieso niet op 1 tank gok ik?

Als iemand aanvullende info heeft hoor ik het graag trouwens :)

[ Voor 37% gewijzigd door BM op 22-01-2013 12:40 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kwam volgens mij met 0,7 L / rondje en afgerond max. 87 rondjes op 61 L. Volgens mij moet het gaan. Ik zal nog wel ff kijken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:10:
de impact van incidents is voor een A class rijder wel hoger dan voor een B class rijder.

Voor de SRF races werd er meestal een tabelletje gemaakt

Incidenten die je in A maakt tellen dus harder door dan die je in B maakt. Als je SR dan ook nog een verlaagt word omdát je promoveert, kan het dus vrij snel afgelopen zijn als je een paar ongelukkig races treft :)
De vraag is juist, wat is het verschil in CPI tussen B 3.0 en A 2.0, want dat is het niveau waar je naar promoveert. Als A 2.0 ong. 50 ~ 55 CPI is, dan is het dus redelijk gelijkwaardig, en klopt de degradatie ook ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Arfman schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:57:
Ziet er allemaal goed uit zeg! Die Lotus ga ik zeker kopen en Interlagos ook. Nog tips voor een derde stuk content zodat ik de korting mee kan pakken? Blijf toch wel Hollander
Asl je de MC Laren challenge wil mee doen die we met GoT rijden dit seizoen ff kijken welk circuit je daar niet van hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

josh-hill schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:07:
[...]

Je gaat toch van B 3.5x naar A 2.5x? CPI (corners per incident) is volgens mij daarvoor gelijk, dus zou niet uit moeten maken.
Het SR systeem kijkt naar je verleden met incidenten. Als je hoog bent (lees A klasse) dan kan je bij meerdere incs sneller vallen omdat je gemiddelde meer word beïnvloed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:10:
.....
Net even op Mosport gereden om te kijken wat er met de fuel moet gebeuren. Volgens mij gaat het voor de Star Mazda heel erg krap worden of er gestopt moet worden voor brandstof. Volgens mij kwam ik op zo'n 0.59 liter brandstof per minuut uit (geen iSpeed ofzo gebruikt). Dat maal 120 komt op 71.0 liter uit. Aangezien er 72 liter in de auto gaat geeft je dat precies... geen speelruimte :p

Misschien verstandig om voor 2*38 ofzo te gaan. De Lotus haalt het sowieso niet op 1 tank gok ik?

Als iemand aanvullende info heeft hoor ik het graag trouwens :)
Ik kan 100 rondjes op een volle tank. Dus stoppen is niet nodig lijkt mij ;)
Ik denk dat ik het marshallen maar achterwege laat. Ik rij mee totdat mijn schouder / nek het opgeeft ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 22-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank voor de info allemaal! Het SR systeem snap ik zo ongeveer en eigelijk wil ik me er niet zo op richten. Ik ben al maanden Class B 3.00+, fluctuerend van 3.01 tot 3.81. Probleem is dus inderdaad alleen dat ik nog wel eens een slechte race met veel incs wil rijden (hetzij door eigen fouten, hetzij door fouten van anderen) en ik weet van mezelf dat als ik laag in de SR sta (<2.00) ik er toch (onbedoeld) op ga letten. Nouja, we zullen zien :+

DutchDevil: bedankt voor de suggestie, maar de McLaren GoT challenge rijdt op maandagen, en dan ben ik verhinderd. Ik zal wel eens kijken wel circuit er nog bij moet, anders laat ik het wel bij 2.

Voor wat betreft de race vanavond: ik rijd in de SM en tanken hoeft dus niet, maar hoe zit het met de bandjes? Houden die het 2 uur uit? Anders kun je namelijk beter 2 x 38 liter meenemen en meteen banden wisselen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik denk dat de bandjes het uithouden. Ik gok er in ieder geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het kan wel sneller zijn dat als je na 1 uur halve seconde per rondje langzamer bent. Dan kan je in een uur toch veel verliezen op iemand met verse bandjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
DutchDevil79 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:09:
[...]

Het SR systeem kijkt naar je verleden met incidenten. Als je hoog bent (lees A klasse) dan kan je bij meerdere incs sneller vallen omdat je gemiddelde meer word beïnvloed.
Dus hij kijkt bij Class A naar minder races (kortere historie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

josh-hill schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:31:
[...]

Nee, je moet meer bochten rijden per incident om je license te houden :)

Met de cijfers van hierboven betekend dat (indien het berekend wordt over 3000 bochten), je 3000 / 75 = 40 inc's mag hebben in die 3000 bochten, dan heb je A 3.0
Ik denk overigens dat het aantal bochten wel wat hoger ligt als dit, maar gaat om het idee.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-01-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
josh-hill schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:31:
[...]

Dat denk ik niet, maar als je het tabelletje erbij pakt wat ik vanochtend gepost had
Om een 3.0 rating te behouden als A-rijder heb je een CPI van 75 nodig, als B rijder 'maar' 51,4.

Deze getallen zijn maar schatting door de community, de echte berekening en wegingen zijn niet bekend

Btw Joep, zou jij jouw Mosport setup kunnen uploaden? Ik heb 'm na de training vorige keer niet opgeslagen :/

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 22-01-2013 14:37 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:35:
[...]

Nee, je moet meer bochten rijden per incident om je license te houden :)

Met de cijfers van hierboven betekend dat (indien het berekend wordt over 3000 bochten), je 3000 / 75 = 40 inc's mag hebben in die 3000 bochten, dan heb je A 3.0
Hoezo dat dan? Zoals ik al zei komt Class A 3.0 overeen met evenveel CPI als Class B 4.0.

Eh, maar ok, je bent sneller een Class A license kwijt dan een Class B license idd.
BM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:36:
[...]

Om een 3.0 rating te behouden als A-rijder heb je een CPI van 75 nodig, als B rijder 'maar' 51,4.
Dat is appels met peren vergelijken. Class A 3.0 is niet hetzelfde als Class B 3.0 maar als Class B 4.0.

[ Voor 31% gewijzigd door josh-hill op 22-01-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Dat is appels met peren vergelijken. Class A 3.0 is niet hetzelfde als Class B 3.0 maar als Class B 4.0.
Dat klopt, maar het 'bezwaar' om te promoveren naar A was juist dat ie dan wellicht weer te snel terug zakte.
josh-hill schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:38:
[...]

Hoezo dat dan? Zoals ik al zei komt Class A 3.0 overeen met evenveel CPI als Class B 4.0.

Eh, maar ok, je bent sneller een Class A license kwijt dan een Class B license idd.
Wat je hier zelf ook onderkent :) Probleem opgelost, denk dat we net allemaal beetje langs elkaar heen schreven :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 10:20
Mannen,

Na lange tijd besloten mijn GoT profiel weer eens onder het stof vandaan te halen. Sinds kort ben ik weer actief met iRacing, laatste week van S4 nog meegepakt in de Spec Racer (uberfail). Maar goed, ik lees het topic wel vaker en ga vanaf nu jullie ook maar eens vervelen.

Ik ben van plan Skippy te rijden voor S1 en eventueel wat pickup races met leuke auto/track combo's. Wat zijn jullie S1 plannen?

Hier m'n iRacing profielding: http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=23731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stom ipv Edit een tweede post gedaan. Dit is dus leeg ;)

[ Voor 110% gewijzigd door JoepW op 22-01-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
thomms schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:50:
Mannen,

Na lange tijd besloten mijn GoT profiel weer eens onder het stof vandaan te halen. Sinds kort ben ik weer actief met iRacing, laatste week van S4 nog meegepakt in de Spec Racer (uberfail). Maar goed, ik lees het topic wel vaker en ga vanaf nu jullie ook maar eens vervelen.

Ik ben van plan Skippy te rijden voor S1 en eventueel wat pickup races met leuke auto/track combo's. Wat zijn jullie S1 plannen?

Hier m'n iRacing profielding: http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=23731
Welkom bij ons actieve clubje!
Dit zijn onze plannen ;)
Vooraankondiging S1 2013 programma

Onze McLaren Challenge lijkt me wel leuk met jouw achtergrond 8)

Wil je overigens in de Topic Start erbij staan?
BM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:36:
........
Btw Joep, zou jij jouw Mosport setup kunnen uploaden? Ik heb 'm na de training vorige keer niet opgeslagen :/
Hier is tie: http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=346

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 22-01-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mannen,

Welkom! Skippy is altijd goed, erg leerzaam om daar een seizoen in mee te pakken en qua content ook goed te doen.

Ikzelf ga racen in whatever er te racen is :P McLaren MP4, Lotus 49 misschien, Star Mazda, Radical .. als het official gaat en ik heb tijd, ga ik rijden! In het verleden wel eens sessies laten schieten omdat ik me op 1 auto richtte, om er dan achter te komen dat er die avond geen enkele sessie meer official gaat. Gebeurt me niet meer, sch*t aan kampioenschappen, ik wil zoveel mogelijk rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mijn plannen voor dit jaar is het organiseren van de NEO races.
Misschien dat of Grand-Am ga doen (McLaren) of P&GT (Corvette). Kijken wat ik nog op oval kan doen. Of Silverado of Impala B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:18:

Onze McLaren Challenge lijkt me wel leuk met jouw achtergrond 8)

Wil je overigens in de Topic Start erbij staan?
Ja is goed, ik heb de McLaren nog niet gekocht eerlijk gezegd. Die is wel aan te raden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De McLaren is een echte GT. Dus slow in fast out en ik vind het een van de meest realistisch rijdende auto's van iRacing. Maar ja, de meningen in bredere kringen en ook hier zijn verdeeld.
Dus tja, als je het mij vraagt is het een aanrader om te kopen. En hij rijdt in 2 series GT's (Corvette, Ford GT & McLaren) en de Grand Am (Riley & McLaren). En natuurlijk in onze league. En naast de league zullen we ook elke dinsdag een members only practice doen met de 3 auto's uit de iRacing GT Challenge.
Dit is fun (herkomst iRacing Twitter):
RT @egilsandfeld: @iRacing Good work! http://bit.ly/10CP2m7 http://bit.ly/142r6HZ http://bit.ly/11NXAXI http://bit.ly/XvF8wd ... #iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
De McLaren rijdt echt heerlijk. Er zijn natuurlijk altijd een paar mensen die er juist niks aan vinden, maar het merendeel is er heel erg tevreden over.

Zelf zal ik er wel weer niet heel erg veel aan toekomen om te racen met m'n nieuwe baan, maar als ik dat wel doe, dan waarschijnlijk in de McLaren (in GT challenge dan waarschijnlijk) en/of in de Corvette (Proto+GT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
Mannen,

ooooow een reallife racer nice en ja welkom(terug) bij GOT 8)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thomms schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Ja is goed, ik heb de McLaren nog niet gekocht eerlijk gezegd. Die is wel aan te raden dus?
Ah ben jij degene die met Tim Coronel een auto deelde afgelopen jaar in het GT4 kampioenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hebben we niet zoveel real life racers dan, ik ben er ook een, Joep en Eric waren er ook een. Maar is dat dan alles?

Maar welkom terug btw!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy55 op 22-01-2013 16:38 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_2012_s4/toernooi_s4/2hoursofmosport_s.jpg
Er zijn nog plekken en tot iets voor 18:30 uur onze tijd (17:30 GMT) kan je nog reggen voor de wedstrijd:
http://members.iracing.co...st/0/2470074.page#5153085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Sfeer... moet overwerken en daarna nog naar m'n huurder (de shit begint al...)

Dus hoop dat 'k nog tijd heb om mijn fuel strategie wat uit te pluizen :(

Wel leuk om te zien dat er toch nog wat deelnemers zijn bijgekomen.

dus 19:00 onze tijd start P, 20:00 Q lotus 79, 20:30 start R...

Zal wel weer in sneltempo zu hause fahren worden... >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Fragbeestje op 22-01-2013 17:16 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:30:
[...]

Ik kan 100 rondjes op een volle tank. Dus stoppen is niet nodig lijkt mij ;)
Ik denk dat ik het marshallen maar achterwege laat. Ik rij mee totdat mijn schouder / nek het opgeeft ;)
ik ben om 20u30 terug van de kine en ik ga wel ff mee speccen
@thomms welcome back ... ik ga mij wat bezig proberen houden in de radical en af en toe een GT'tje mee pikken en eens kijken richting HPD en hopelijk nog eens de oval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:40:
Dit is fun (herkomst iRacing Twitter):
RT @egilsandfeld: @iRacing Good work! http://bit.ly/10CP2m7 http://bit.ly/142r6HZ http://bit.ly/11NXAXI http://bit.ly/XvF8wd ... #iRacing
En toch, hoewel iRacing grote stappen maakt met de graphics van de banen missen ze (afgaande op de screenshots) nog wat. Het oogt nog steeds te clean, maar het is al vele malen beter dan de oudere banen. :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The setup you were trying to view is restricted to members of the Gathering of Tweakers team. You can visit the team page and request to become a member if you want to view this setup.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:15:
ik ben om 20u30 terug van de kine en ik ga wel ff mee speccen.
Huh! Je bent ingeschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:35:
[...]

The setup you were trying to view is restricted to members of the Gathering of Tweakers team. You can visit the team page and request to become a member if you want to view this setup.

:-(
Ik heb hem ff vrij gegeven. Je moet je even aanmelden of zo als member. Weet ook niet hoe dat moet. Moet je Nick ff vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:36:
[...]

Huh! Je bent ingeschreven!
heb net proberen uitschrijven en kwam er niet op ... zal ff terug proberen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Brugge onder een sneeuwtapijt ligt is mijn looptraining afgelast.
Kan ik mij alsnog inschrijven om mee te doen vanavond? (zonder enige practice weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:41:
Omdat Brugge onder een sneeuwtapijt ligt is mijn looptraining afgelast.
Kan ik mij alsnog inschrijven om mee te doen vanavond? (zonder enige practice weliswaar)
Natuurlijk. Ik stuur je een DM met de gegevens. (done)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Benja. je moet gewoon even de instructies volgen op de setup site. Account registreren als je dat nog niet had, dan toegang vragen tot ons team en dan zal ik je accepteren (of iemand anders, volgens mij kan Joep dat ook maar weet ik niet zeker).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan dat ook, maar weet niet hoe dat 'aanvragen' er uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, het is me net gelukt. Was even zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:40:
[...]

heb net proberen uitschrijven en kwam er niet op ... zal ff terug proberen dan maar
registration closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en te laat dan van mij, excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan niet meer joinen begrijp ik? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Woei! Thuis! Tot zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zie geen sessions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:00:
Ik kan niet meer joinen begrijp ik? :'(
Gewoon de sessie joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zie hem niet ...

Ah, daar istie ... pfew

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 22-01-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is er nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
Niellie41 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:34:
[...]

Ah ben jij degene die met Tim Coronel een auto deelde afgelopen jaar in het GT4 kampioenschap?
Ja dat ben ik inderdaad.

Zal straks even de McLaren aanschaffen. Het net even in een 24h du fun server gereden, maar bijna iedereen reed met die auto. Wel zo leuk om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me ook een pm sturen met het wachtwoord voor de tweakers race die er nu is?
Ik wil graag de race spectaten maar ik kan er niet in komen omdat je er een wachtwoord voor moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

The password to enter the server = got2hours

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thomms schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:19:
[...]

Ja dat ben ik inderdaad.

Zal straks even de McLaren aanschaffen. Het net even in een 24h du fun server gereden, maar bijna iedereen reed met die auto. Wel zo leuk om mee te rijden.
Dan heb ik dat toch goed onthouden!
Wat gaaf lijkt me dat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nieuwe build komt donderdag trouwens :)

verslag van de race komt zo mss nog wel...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zojuist ook maar eens deelgenomen aan een online practise sessie op Okayama ij de SCCA Spec racer. Had al wat rondjes gemaakt op dit circuit met de Mazda. Even wennen dus, maar ging wel oke! In iedergeval leuk om weer eens online mee te rijden.

Heb me zojuist ook maar even aangemeld op de GoT iRacing league..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een fun die 2 uur met de L79 & SM ;)
Was te lang voor me, maar wel onwijs gaaf. De snelheid had ik wel, maar ging mis in T2 helaas. Wel een tow gedaan. Kon ik ff uitrusten. Maar helaas ging het een paar rondjes goed om vervolgens op exact dezelfde plek weer het gras net te raken met brandende pijn in mijn schouder.
Ik zal zien of ik misschien de komende dagen (huh weken ;) ) inspiratie heb om een korte samenvatting te maken in een video.
En Koen en Paul gefeliciteerd met de winst!
Aangezien de build waarschijnlijk donderdag wordt vrij gegeven kan het zijn dat de Legend race verplaats wordt, want wie wil er nou met de legend rondtoeren als we waarschijnlijk met de L49 op Interlagos kunnen rijden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 22-01-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond het ook een zeer geslaagde race. Heb mezelf verbaasd om 2 uur lang zonder te crashen te kunnen rijden en zelfs maar 4 incjes te kunnen halen (waarvan 2 echt stom concentratie verlies). Had helaas de snelheid niet om met de top 3 mee te kunnen maar dat kwam natuurlijk om dat ik nog moet wennen aan m'n nieuwe stuur ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Vond het een hele leuke race! *O*

Wel een beetje verbaasd dat ik gewonnen heb maar een 1 stop strategie was blijkbaar wel de juiste keuze.
Die Berker was in het begin toch wel een pak sneller. Maar die had dan ook 30 liter minder bij of zo.

Ook wel eens leuk om multiclass te rijden met de snelste wagen maar moet toch nog wel wat leren om me wat meer in te houden en wat minder risico te nemen. Maar Ik wou het gat met Berker ook niet te groot laten worden omdat ik toch een klein kansje had om er terug voorbij te komen als hij z'n 2e stop zou nemen. Ook had ik de indruk dat die 2 stop strategie wat slecht uitkwam qua timing. Toen hij z'n eerste stop nam heb ik heel wat ronden vrij snel kunnen afleggen omdat er bijna geen verkeer was.

Een paar keer mosport doorgedrift, en hier en daar wat kleine foutjes. Een keer me rot geschrokken toen Arjan op het einde van (mijn) rondje 86 of zo een kleine slide maakte in de laatste bocht en ik toch wel even heel dichtbij kwam 8)

Had ik niet verwacht met die Lotus, eigenlijk nooit veel mee gereden maar het was een hele gave combo!

Ook proficiat aan Paul! Vond het ook best gaaf dat je inT3 niet te gemakkelijk maakte, dat maakte het voor mij nog net even wat spannender! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

derx666

mecker ende blaet

2 spins en 1 semi spin in T5/T6 en toch nog 3e worden. Zeker na een mislukte qualificatie viel me dat niet tegen.
Maakte al vrij snel in het begin een spin in T5/6, en zo viel ik terug naar P10 vanuit P5. Echter 2 rondes later had ik al weer 3 plekjes terug door fouten van anderen. Daarna een tijd achter Julio Cesar en Speedy aangezeten, waarbij ik telkens lastig uitkwam met het verkeer, waardoor ik niet echt dichterbij kwam. Speedy ging Julio op een gegeven moment voorbij, en nam wat afstand. Gelukkig had ik daarna even vrij baan, en kon ik Julio ook vrij snel inhalen. Daarna was de jacht op Speedy geopend. Rond lap 33 kwam ik in de buurt, en een aantal rondes later maakte hij een fout in T3, en kon ik er makkelijk voorbij.
Tot aan de pitstop verder weinig gebeurt. Ik kon wegrijden bij Pascal, en reed ook nog m'n snelste ronde (1 tiende sneller dan m'n q-tijd :) )
Tijdens mijn pitstop stond ik vlak achter DD, en reed ook niet veel later dan hem de pits uit (langzame inlap gehad misschien?). Echter hij onderschatte het onderstuur met een volle tank, en ging wijd in T2. Dat was P4 voor mij. Ik was wat sneller dan DD, maar maakte veel fouten in T5/6, waarvan 1 volledige 360 spin een paar rondes na de pitstop. Zo zat DD weer op mn versnellingsbak. Ik kon uiteindelijk weer ietsjes afstand nemen, maar was ook weer zo lomp om wederom in T5/6 de fout in te gaan. Deze keer geen spin, maar kon hem maar net op de baan houden bij het uitkomen van T6. DD kwam weer snel dichterbij, en mijn enige kans om hem achter me te houden was om mn auto er voor te gooien. Achteraf was het too close for comfort. Ik dacht dat hij wat verder af zat toen ik mij actie uitvoerde, maar in de replay bleek dat hij toch echt flink in de ankers moest. Sorry DD...
De rest van de race bleef hij vrij dicht achter me, tot hij vlak voor het einde ergens een klein foutje maakte, en op een seconde of 2-3 achter me kwam te zitten. Zo uitgereden, en doordat Jan Beyer nog in T2 de muur in ging kreeg ik P3 in de schoot geworpen. Gezien m'n achterstand op Koen en Berker was dat het hoogst haalbare.
Erg leuke race weer, ook al voelt m'n rug op dit moment niet zo tof, kijk ik weer uit naar de volgende endurance in W13 aan het eind van 2013 S1.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 18:23
Ja dat was wel een leuke race waar er toch redelijk veel mensen gewoon de finish gehaald hebben, bravo :)
Weer fris zonder practice in de SM gesprongen en even een paar rondjes met low fuel gereden om het verbruik te bepalen.

Motec liet zien dat het in m'n low fuel rondjes zo'n 0.67 liter per rondje was.
Een voorzichtige schatting met 0.7 liter en rondetijden van 1:14.0 kwamen neer op 70.x liter voor de hele race afstand.
De tank was dus groot genoeg om de race op uit te rijden, maar dit is meer dan 3x zo zwaar als normale SM races.

Daarop even een ronde met de volle tank gereden en vervolgens met ongeveer de helft, 38 liter.
Met de halve tank reed ik meteen 0.7 van de tijd met een volle tank af.
Omdat het maar 1 of 2 rondjes per run waren zei dat niet zo heel veel, maar ik besloot dus om maar een pitstop in te plannen.

Toen ben ik nog wat andere zaken gaan doen en om tijdens de kwalificatie weer achter de pc te kruipen.
Roope had al een nette tijd staan en ik kwam wel redelijk in de buurt.
Voor de laatste run had ik nog wat downforce van de setup gehaald om te kijken of dat een beetje wilde werken, maar ik verbeterde m'n tijd niet.

Nog even een snelle blik werpend op de hotlap van Roope meende ik te zien dat hij iets meer topsnelheid had op het rechte stuk, maar wellicht was het omdat z'n exit uit T6 beter was.
Daarop heb ik toch de orginele setup van Joep maar even aangepast en er 2 clicks rear wing afgehaald.

Via ingame PM nog hadden Roope en ik nog even kortgesloten dat we een gaatje zouden laten vallen naar het Lotus veld om dan gewoon te wachten op de groene vlag om te gaan racen en dat werkte prima.
Ik kon mooi achter Roope aansluiten en merkte meteen dat hij redelijk moeizaam door de bochten ging.
In L2 kon ik hem al mooi passeren en vermoedde dan ook dat hij op een 0 stop strategie was vertrokken.

Ook Paul Nelson volgde Roope daarna nog wel redelijk waardoor ik dacht dat hij wellicht ook niet meer zou hoeven te pitten. Omdat richting m'n pitstop het gat niet eens zo heel groot was, ~15 sec meen ik, zag ik het eigenlijk helemaal niet zo zonnig in. Paul Nelson was ondertussen wel gestopt, maar Roope dus niet. Ik merkte wel dat m'n eigen pace aan het einde van die eerste stint wel wat inkakte, maar legde niet direct de link met banden en dacht dat het gewoon door vermoeidheid / gebrek aan scherpte kwam.

Na de pitstop gingen de rondetijden wel weer direct omlaag in de mid / lage 14's waar voor de stop deze opgelopen waren tot mid 15's. Het gat naar Roope was inderdaad nog behoorlijk ~25 secs ofzo, maar al redelijk snel werd duidelijk dat ik toch wel behoorlijk aan het inlopen was.
Mede door de info over rondetijden van mede Tweakers was ook wel duidelijk dat het verschil in rondetijden steeds groter werd in mijn voordeel en wist dan ook ruim voor het einde van de race de leiding weer te pakken waardoor een leuke win gepakt werd :)

Het racen met de Lotus 79's was best aardig. Ik heb natuurlijk wel de nodige ervaring met de HPD, maar niet extreem veel met de langzamere auto's.
Maar als ik met een langzamere auto rijd ga ik altijd uit van wat het beste / veiligste is voor mezelf.
Als dat betekent dat ik Lotus rijders ophoud of frustreer is dat maar zo. >:)
Dat geld helemaal op een baan als Mosport, waar het gras aanraken meestal eindigt met een afgeschreven auto in een bandestapel / muur.

Dat betekent dan ook dat ik in de gevaarlijke bochten zoals T2 en T3 nooit ruimte zal laten om me binnendoor te laten passeren. Dus als een Lotus dicht achter me zit houd ik richting zo'n bocht het midden of helemaal de binnenkant zodat ik bij voorbaat een divebomb voorkom.
Als ze dan alsnog willen proberen om me buitenom te passeren dan mogen ze dat proberen, maar ik ga niet op de rem staan om iemand langs te laten.

Dat zorgde nog wel voor wat aardige momentje zoals Koen die buitenom in T3 me passeerde en ik geloof dat derx666 me ook nog een keer buitenom in T2 passeerde, waarvoor m'n complimenten.
Ook die Julio probeerde dat te doen, maar ging net te wijd waardoor hij z'n eerste chassis afschreef.
Jammer voor hem maar dat soort manouvres zijn niet zonder gevaar, dus hij had ook wel kunnen wachten op een recht stukje om de power van de Lotus te benutten wat ik waarschijnlijk zelf gedaan zou hebben.

Verder was het allemaal prima in orde en met 1 inc in 2 uur rijden ben ik ook wel tevreden, jammer dat het niet voor de SR meetelde :D

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Membersite
** Forums Are Temporarily Unavailable **
Flinke verbouwing lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja is al heel de ochtend volgens mij.

Race van gister was super. Koen had het tempo lekker te pakken in de race. Zelf had ik op het begin wat kleine foutjes en een uitstapje in turn 5-6 waardoor ik de aansluiting met Koen verloor. Daarna eigenlijk lekker kunnen door rijden tot de pitstop. Wel wat kleine momentjes gehad met het verkeer maar niks ernstig. Had nog een aantal ronden Jan Beyer op men kont hangen maar die maakte ergens een fout waardoor die weer 9 seconde achter me zat.
Bij de pitstops ging alles goed tot ik turn 2 in ging na men pitstop. Was even vergeten dat ik wat meer gewicht had en raakte het gras bij de exit. Draaide rond en verloor zo veel seconden en moest Marco voor laten gaan. Had daarna even wat moeite om weer goede tijden te rijden. Marco kon ik maar net bij houden. En heb daarna maar 1 kans gehad om hem in te halen maar toen blokde die me dus (zie Derx zen tekst). Daarna op P4 de race uitgereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gister :) Helaas tikte Wim me in de 1e ronde in T6 lichtjes aan. Volgens mij reed ik daar wat voorzichtiger dan Wim verwacht had. Helaas, maar kan gebeuren :)
Auto reed opzich nog prima, maar na 2 rondjes was wel duidelijk dat ik echt teveel downforce achter mistte, en ben ik maar gepit, en heb de auto vol laten gooien.
Helaas in rondje 23 van de baan af in T3, en de muur (fors) geraakt. Wonderwel was mijn auto niet total loss, en besloot mijn crew te gaan repareren. Na minuut of 6 de baan weer op, en auto reed eigenlijk best goed. Had ik niet verwacht aangezien de iRacing repairs over het algemeen beroerd zijn. Auto miste wel wat snelheid, aangezien ik niet meer onder de 1:16 kwam.
Halfweg de race begon ik toch wel serieus last van m'n banden te krijgen, en ging ik meer fouten maken, wat resulteerde in een forse crash in ronde 57. Wederom repairs, maar na 11 minuten repairs was duidelijk dat er met die auto niet meer te rijden viel.

Helaas, maar goed, was wel een leuke ervaring :) In mijn ogen zeker voor herhaling vatbaar.

Mijn felicitaties aan Paul en Koen, leuk dat ondanks dat er genoeg snelle buitenstaanders meereden de winst bij GoT gebleven is :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weet iemand wat er met het forum is? Verbouwing of gewoon down? Krijg al hele ochtend tig mailtjes van gebruikers van m'n app dat hij het niet doet maar dat is dus niet zo gek :+ hoop niet dat ze veel veranderen, kan ik straks m'n app gaan verbouwen ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat was een superleuke race! Voorzichtig gestart en lekker achter Joep aangetuft de eerste 20 ronden. Helaas ging Joep eraf in T5/6, gelukkig zonder schade maar ik reed toen wel alleen, op P6 dacht ik.

Helaas hing ik hem in lap 37 ofzo in de muur in T2. Hele zachte spin maar ik was net niet snel genoeg met tegensturen in het gras. Nieuwe auto gehaald en doorgereden. Joep ging er nogmaals af en tegen het eind van de race had ik nog een kansje om Benjamien in te halen. Ik was ongeveer 0.5 sec sneller in clean laps, maar ik had veel last van inhalende Lotussen die echt in positiegevecht waren, dus veel ruimte gelaten en ik verloor de tijd weer.

Uiteindelijk nog 6e geworden (volgens mij?) met een inc. of 6, erg netjes voor een 2 uurs race. Wel erg veel last van nek en schouders. Ik had me ook ingeschreven voor de NEO Endurance Series maar er moet echt nog wat aan mijn racehouding veranderen wil ik dat halen qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vandaag heb ik een nieuw beeldscherm gekocht.
Een Dell Ultrasharp U2312HM. Ik lees veel positieve reviews.
Dan kan ik eindelijk weer racen :D

De NEO inschrijvingen gaan als een trein. We hebben al 89 mensen die gejoined zijn en we zijn nog niet eens begonnen met racen. Volgens mij zijn er ook een aantal die geen B 3.00+ zijn.
We gebruiken de League functies omdat we die later ook willen gaan gebruiken als de NES begint. Voor elke apart race zul je je ook nog moeten inschrijven.
Later deze week komen we weer met een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
veel plezier met de input lag van dat scherm! Maar natuurlijk wel mooie kleuren

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als dat scherm ook maar enigszins lijkt op de 2412 zal dat reuze meevallen. Ik rijd al een jaar met dat scherm (en wat korter met 3 van die schermen), en dat gaat prima. Inputlag is op pc schermen allang niet meer zo'n issue

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Tomskii5 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:38:
Deze heeft daar juist geen last van.
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg
The input lag of the U2312HM was incredibly low, and in fact the lowest we have ever seen from a TFT display. There was practically no delay at all with most measurements showing 0ms lag compared with the CRT. There was an occasional lag of up to 10ms but over many measurements we had an average lag of only 0.6ms. This was lower than the already very good U2311H (10.3ms) and the new Dell U2412M (9.4ms). Excellent work here from Dell to bring lag down to such a low level. This will present no problem, even to high end gamers.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm

en
De Dell U2312HM is de opvolger van de populaire U2311H. Dit ips-scherm is voorzien van een led-backlight; zowel de lage input-lag als de korte responstijd maken het zeer geschikt voor het spelen van games.
reviews: Desktop best buy guide: editie januari 2013

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Dus eerst is het een slecht scherm met input lag en nu vind je hem interessant ?

Misschien eerst eens zelf wat lezen voor je onjuiste dingen roept .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ben nog aan het twijfelen tussen deze schermen en de 27" schermpjes van BenQ : GW2750HM

Waar ik m'n pc nu gekocht heb stonden ook 3 24" schermen in race opstelling en hier had ik blijkbaar toch wat meer immersion factor van verwacht.

3x 27" geeft toch wel heel wat meer screen real estate en die 27" schermpjes zijn ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, net in de Daytone 2.4 practice viel me wat op

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uyWFiUl50EIeJQEsOfvw4Kv4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oGGF6xUhiQeyxGIPcWg1XZlX/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1WGOynZ1WQussU2xtbOzOe4W/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mx1zU6OWQUTz0rol5pWhYFtE/thumb.jpg

Nu heb ik mijn grafische settings vrij laag staan, maar volgens mij is dit niet helemaal normaal. Kan iemand dat bevestigen? Anders post ik een bugreport zodra het forum weer werkt :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Helaas heb je vaak wel dezelfde resolutie dus grotere pixels.

En hoe waren die schermen opgesteld?

Je moet als het ware "in" de schermen zitten als je rijdt.
Je ogen zitten dan indezelfde lijn als de uiterste randen van je buitenschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:28:
Hmmz, net in de Daytone 2.4 practice viel me wat op

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu heb ik mijn grafische settings vrij laag staan, maar volgens mij is dit niet helemaal normaal. Kan iemand dat bevestigen? Anders post ik een bugreport zodra het forum weer werkt :)
ik heb dit totaal nog niet gezien ... gisteren nog 1/2u test gedaan en mij is dit zeker niet opgevallen. Ik rij wel met bijna alles aan ... maar buiten wat irritante mclarens is mij niets opgevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Tomskii5 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:38:
imput lag is kleinste van alle TFT's niet vande specs uitgaan :p (zie tests)

tftcentral ofzo

tja post van niel niet gezien :p heb er zo 3 staan pracht schermen ook kwa kleuren.

zeker niet vergeten kleur calibratie file van tftcentral te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door dabelg op 23-01-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb 3 2412M's staan, geen last van input lag (schijnt ~9ms te zijn volgens tftcentral). Had wel veel last van input lag toen ik vSync in iRacing aan had staan, dat moet echt uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:49:
Ik heb 3 2412M's staan, geen last van input lag (schijnt ~9ms te zijn volgens tftcentral). Had wel veel last van input lag toen ik vSync in iRacing aan had staan, dat moet echt uitstaan.
vSync 'moet' sowieso uit staan bij games met snelle bewegingen, zoals race games en shooters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
51e van de 132 DP's in kwalificatie nu. Daar kan ik wel mee leven, als die verhouding hetzelfde blijft sta ik iig in de bovenste helft :p

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:33:
[...]

ik heb dit totaal nog niet gezien ... gisteren nog 1/2u test gedaan en mij is dit zeker niet opgevallen. Ik rij wel met bijna alles aan ... maar buiten wat irritante mclarens is mij niets opgevallen :+
Zo straks eens kijken of ik weer wat zaken aan kan gaan zetten. Hoewel dit issue niet zo heel erg is (ze worden zichtbaarder als je dichterbij komt) is het wel vervelend aangezien ik er (on)bewust toch op ga letten.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:55:
51e van de 132 DP's in kwalificatie nu. Daar kan ik wel mee leven, als die verhouding hetzelfde blijft sta ik iig in de bovenste helft :p

[...]

Zo straks eens kijken of ik weer wat zaken aan kan gaan zetten. Hoewel dit issue niet zo heel erg is (ze worden zichtbaarder als je dichterbij komt) is het wel vervelend aangezien ik er (on)bewust toch op ga letten.
wat is je tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Jubby schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:28:
Helaas heb je vaak wel dezelfde resolutie dus grotere pixels.

En hoe waren die schermen opgesteld?

Je moet als het ware "in" de schermen zitten als je rijdt.
Je ogen zitten dan indezelfde lijn als de uiterste randen van je buitenschermen.
Die grotere pixels kan ik wel mee leven, en m'n 6970 zal er iets sneller mee werken dan met een hogere resolutie dan full HD.

En met die 24" schermen (BenQ 120 Hz schermpjes) viel me dat toch een beetje tegen als je er voor zat. Dacht eerst zelfs dat het 22" schermpjes waren. De schermen aan de zijkant kwamen ook helemaal niet tot aan de lijn van de ogen. Meeste setups die ik tegenkom waar dit wel zo is zijn 27" of groter.

Ach, nu rij ik met een oude LG 22" L226WTQ met een gemiddelde input lag van 33,7 ms en een resolutie van 1680 x 1050
Dus een overschakeling naar 3 x 27" met 6 ms input lag en 5760 x 1080 zie ik wel zitten :+

Heb al meerdere mensen gecontacteerd die de 27" BenQ's hebben en deze zijn er heel tevreden over.
Ik ga ze ook enkel en alleen voor iRacing gebruiken (voorlopig, kan nog wel eens een flight sim of andere racesim bij opkomen)

@Joep : jij had hiervoor toch ook een 6970 draaien met 3 schermen? ging dat vlot of heb je de GFX hard moeten terugschroeven?

[ Voor 4% gewijzigd door Fragbeestje op 23-01-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
1.38.88 geloof ik. Zou nog wel wat sneller moeten kunnen, maar ik vind het denk ik wel prima zo. Tis wel opletten met die DP, tricky wagentje bij het uitkomen van de bochten :)

@Fragbeestje: ik rijd met een 6950 (volgens mij scheelt dat niet heel veel tov een 6970), en kan op de meeste banen redelijk wat aan zetten, maar ook lang niet alles vol open (met 3x 1920*1200). Heb momenteel wat lagere settings omdat iRacing tijdje terug al mijn setting kwijt was en ik nog niet alles teruggezet heb. Op de wat zwaardere banen (Spa, Suzuka) zul je wel wat terug moeten denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door BM op 23-01-2013 14:09 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:51:
[...]

vSync 'moet' sowieso uit staan bij games met snelle bewegingen, zoals race games en shooters :)
mijn Philips island race heb ik met Vsync op gedaan , niet mijn best race , hoe zou dit komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:07:
[...]

1.38.88 geloof ik. Zou nog wel wat sneller moeten kunnen, maar ik vind het denk ik wel prima zo. Tis wel opletten met die DP, tricky wagentje bij het uitkomen van de bochten :)

@Fragbeestje: ik rijd met een 6950 (volgens mij scheelt dat niet heel veel tov een 6970), en kan op de meeste banen redelijk wat aan zetten, maar ook lang niet alles vol open (met 3x 1920*1200). Heb momenteel wat lagere settings omdat iRacing tijdje terug al mijn setting kwijt was en ik nog niet alles teruggezet heb. Op de wat zwaardere banen (Spa, Suzuka) zul je wel wat terug moeten denk ik.
aaah ok tricky is het woord ja en je zal voor de 2.4 uur zeker op je achterbanden moeten letten.

zit nu op 1.37.6 maar heb opti staan van 1.36.6 dus zit nog rek in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
dabelg schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:39:
[...]

aaah ok tricky is het woord ja en je zal voor de 2.4 uur zeker op je achterbanden moeten letten.

zit nu op 1.37.6 maar heb opti staan van 1.36.6 dus zit nog rek in
Dat zijn rappe tijden :) Geloof niet dat ik daar bij in de buurt ga komen. Wil ook geen kwalificatietijd die sneller is dan eigenlijk bij me past. Dan krijg ik in de race weer problemen daarmee.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Preview shot van de nieuwe Chevrolet SS
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BBTVvM2CQAAuwMN.jpg
Hij ziet er goed uit hoor! Nu weet ik niet meer in welke ik wil gaan rijden.
Smoking hot @iRacing @NASCAR @chevrolet SS preview shot. Drive it late Feb on http://iRacing.com pic.twitter.com/iUNmnKFu
https://twitter.com/iRacingMyers/status/294094882555969536

Het lijkt er ook op dat we dan ook onze achternaam op de voorruit krijgen, zoals in het echt. Gaaf detail.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joep ging er nogmaals af en tegen het eind van de race had ik nog een kansje om Benjamien in te halen. Ik was ongeveer 0.5 sec sneller in clean laps, maar ik had veel last van inhalende Lotussen die echt in positiegevecht waren, dus veel ruimte gelaten en ik verloor de tijd weer.
Wat een flauw excuus. Ik had evenveel last van die Lotussen hoor ;)

Je was inderdaad wel iets sneller, maar een halve seconde? Ik heb nooit het gevoel gehad dat je mij zou kunnen bedreigen hoor. En tot bij me komen is 1 ding, maar dan ben je nog niet voorbij me hé. Ik weet wel hoe te verdedigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:54:
Preview shot van de nieuwe Chevrolet SS
[afbeelding]
Hij ziet er goed uit hoor! Nu weet ik niet meer in welke ik wil gaan rijden.

[...]

https://twitter.com/iRacingMyers/status/294094882555969536

Het lijkt er ook op dat we dan ook onze achternaam op de voorruit krijgen, zoals in het echt. Gaaf detail.
Is dit nou een nieuwe oval auto of alleen een van die andere merken die dezelfde physics hebben maar alleen een ander uiterlijk?

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.