iRacing: Seizoen 4 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste
Acties:
  • 46.380 views

Onderwerpen

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 13:49

Arfman

Drome!

josh-hill schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:51:
Ah, dat verklaart het dan. Vond het al raar dat 2 man ongeveer tegelijk van de baan vlogen zonder elkaar te raken. Ik betrap mezelf er ook altijd op afgeleid te worden door mensen die er af vliegen en dan zelf in de problemen te raken.
Dat zie je heel vaak. Mensen proberen de crash te ontwijken en verliezen de controle, of zijn afgeleid en crashen dan. Betrap mezelf er ook nog vaak op dat als iemand zich verremt voor me, ik ook te laat rem en er zo mee afschuif |:(

Het is net zoals in het echt, je ziet ook vaak kop-staartaanrijdingen in kijkersfiles op de snelweg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
24h of dubai aant kijken se :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 09:44
motors tv? weet ik straks wa doen terwijl ik mij aan't doodergeren ben met die G27 :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:54

Niellie41

[object Object]

Ook te volgen op live.24hseries.com

• Fragbeestje
Dank u wel! laatste uurtjes van de werkweek zijn plots een pak leuker geworden :+

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

Hier ook :) (laatste avonddienst gelukkig)

[ Voor 56% gewijzigd door seninha op 11-01-2013 19:11 ]

iRacing Profile Flickr

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12 22:20
iRacing is nu op Motorstv!

Thanks voor de uitleg! Dit weekend niks te doen, ik ga proberen onder de 1.15 te komen met een setupje!

[ Voor 67% gewijzigd door Streskip op 11-01-2013 20:37 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hopelijk kunnen ze later ook live pro races gaan uitzenden.

• Streskip
Niellie41 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:37:
[...]

Hopelijk kunnen ze later ook live pro races gaan uitzenden.
Dan ga ik wel kijken! Ik vind het nu al leuk.

• seninha

seninha

god's right foot

Sinds ik mijn CSP pedalen gebruik merk ik dat na een tijd mijn voeten koud en moe zijn.
Ik rij voornamelijk met sokken. En daardoor merk ik dat ik vooral bij het remmen het laatste stukje vaak met mn tenen bedien.

Nou heb ik van de week even met mijn dagelijk sloffen gereden en dat beviel kwam warmte en grip vele malen beter.
Jammer genopeg zijn dit instappers dus niet erg handig.

Loop nu met de gedachte om te gaan zoeken naar lichte schoenen met dunne zool.
Heb al iets gevonden bij het iRacing forum maar dat moet uit de USA komen en wordt pas eind January verstuurt (geen idee wat verzendkosten zijn).

Vraag me nu af of iemand hier ook speciale schoenen heeft en zo ja wat voor type?

iRacing Profile Flickr

• Streskip
Vroeger gebruikte ik soms schoenen en dat waren Puma's. Hier zijn ze in de aanbieding:
http://www.hmsmotorsport....g-shoes/puma-racing-shoes

Maar je hebt die ook met zo'n Ferrari logo'tje. Die zijn niet duur en zitten netzo fijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Streskip op 11-01-2013 22:07 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Zo, dat zijn prijzige schoenen voor alleen sim racen :|

Ik gebruik in de zomer buiten meestal Puma schoenen,zoiets als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sneakerfiles.com/wp-content/uploads/2008/12/puma-speed-cat.jpg

Maar vind ze voor achter de PC net even te zwaar. Heb niet echt het controlle als met sokken of zoals van de week met de sloffen.

iRacing Profile Flickr

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gewoon echte raceschoenen kopen niet puma's dat zijn loopschoenen. Maar gewoon sparco race of kartschoenen zijn ook niet zo duur.

http://www.pro-racing.nl/...Path=2_73&products_id=234, deze is niet zo duur en je doet er erg lang mee, langer als schoenen waarmee je op straat loopt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb ook CSP's en rijd met sokken. Als ik langer ga racen, doe ik gewoon dubbele sokken aan. Dan krijg ik minder snel koude voeten.

• seninha

seninha

god's right foot

Heb ik ook geprobeerd.Rijdt ook lekker maar heb gemerkt dat een zool onder mn voeten tocht beter is.
Ga denk voor Karting schoenen kijken.

iRacing Profile Flickr

• Streskip

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 21:55

derx666

mecker ende blaet

Ik heb bij http://www.fasttracksims.com/ een paar schoenen besteld. Ze liggen op sinds vandaag op het postkantoor, en morgen kan ik ze ophalen. Ik heb nl. hetzelfde probleem met de CSP's. Koude en verkrampte voeten. Ik zal wel wat laten weten hoe het bevalt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:14

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Topicstarter
Ik race hiermee.
Afbeeldingslocatie: http://www.giesswein.com/var/images/medium/58-10-41523-548.jpg
http://nl.giesswein.com/h...iansand-s58.html#color-71

Lekker warm en ik loop er standaard altijd mee in huis. Lekker makkelijk.
De hiel is wat dikker (zoals het hoort bij een rijschoen).
En ik heb de alu plaat voor de pedalen van de CSP voorzien van een stukje tapijt. ;)

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• seninha

seninha

god's right foot

Die schoenen bedoelde ik welke bij ik iRacing forum gezien had.

derx666: ben benieuwd.Laat me weten hoe ze bevallen.
Mag ik vragen wat je aan verzend kosten kwijt was?

iRacing Profile Flickr

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Zijn wel erg mooie raceschoentjes....en geen gedoe met de veters...LOL; Er is nog een optie: http://www.simboot.com/start.html

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
En dit vind ik wel gaaf:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7300121
(81ste overall en zo iets als 9de binnen de Benelux)
WR is 1,2 seconde sneller.... Weet ff niet waar ik die moet zoeken.
Ik heb met een zelf gemaakte redelijk stabiele setup met wing 3 gereden en won bijna niks op het lange rechte stuk en verloor bijna niets in de andere bochten.

Morgen maar even een Q en R doen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door JoepW op 11-01-2013 23:06 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

seninha schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:44:
derx666: ben benieuwd.Laat me weten hoe ze bevallen.
Mag ik vragen wat je aan verzend kosten kwijt was?
Ik heb de normale schoenen (geen rubberen zool) besteld. Die kosten incl verzendkosten 54 euro. Daar komt wel nog invoerbelasting en btw bij kwam ik voorgisteren achter. Dat is nogmaals 23,50 (Stelletje vuile afzetters).

Cube Nuroad Race (2022)

• Fragbeestje
Wow... dat is pure afzetterij qua invoerbelasting. 8)7

Maar ben ook wel geïnteresseerd in die schoentjes. laat maar weten wat je er van vind.

@ Joep : Nette tijd!

Zelf ook een kleine overwinning behaald :+ : m'n backup G27 is gefixt. Ik had blijkbaar 1 vijsje iets te vast gedraaid waardoor het wieltje bij het draaien een kleine afwijking had tov de sensor en daarom net niet goed centreerde.

Dus bij deze heb ik nog een G27 te koop en een Driving Force GT :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat meer informatie over de NEO Endurance races.

In HD is die beter!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 19:55

Fuelke

Forza Ferrari

Ik gebruik al jaren Sparco K-Mid schoenen, toen gekocht voor 50€ dus niet al te duur.

Biesheuvel heeft er wel een aantal modellen, http://www.biesheuvel.nl/group/3232/schoenen & http://www.biesheuvel.nl/group/6/schoenen

Oh en in het duurdere segment: http://www.biesheuvel.nl/group/77825/schoenen_fia

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 12-01-2013 09:55 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07

Hoogie2004

Whohooooo

Na die discussie over koude voeten ook maar een setje Sim-socks besteld via simboot.com

En door die video krijg ik nog zin om mee te doen aan die races ook nog :+

My iRacing profile | Strava

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Haha, het is inderdaad een heel gave video!

• JoepW

JoepW

Topicstarter
baal, ineens onwijs last van nek en schouder.... Wordt waarschijnlijk niks vandaag met iRacing :( ;w

• Fragbeestje
da's wel balen Joep... deze periode heb ik er normaal gezien ook al redelijk veel last van maar dit jaar ben ik er voorlopig nog van gespaard.

@Niel : hele gave video!
was me nog geeneens opgevallen dat Spa er 2 keer bij zit ;)

en die 4 car combo bij VIR gaat best interessant worden 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Fragbeestje op 12-01-2013 14:09 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
De vorst is er weer he.... Dan heb ik er meestal meer last van...

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:08:
@Niel : hele gave video!
was me nog geeneens opgevallen dat Spa er 2 keer bij zit ;)

en die 4 car combo bij VIR gaat best interessant worden 8)
Dat Spa er 2 keer bij zit, is de bedoeling.
Het WEC rijdt in mei op Spa en eind juli is weer de 24 uur van Spa. :)
Voor VIR is de 24 uur van de Nurbürgring onze inspiratie :) Daar zijn ook heel veel verschillende soorten auto's op de baan.

Het beloven heel leuke races te worden! En dit is nog niet alles. Interlagos komt er ook nog zeker aan. Bathurst waarschijnlijk ook nog. Maar dat wordt later wat concreter.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 12-01-2013 14:33 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Mooie race Arfman!
Jammer dat je net niet no.1 kon pakken ;)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vraag me wel af hoe je een 4-car combo gaat doen, aangezien je in Hosted maar 3 auto's kan kiezen (of mis ik iets?)

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12 16:32
Ja. :P Zeer waarschijnlijk een update voor S1_2013: 4 auto's in hosted.

[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 12-01-2013 15:03 ]

iRacing Profiel

• Arfman
  • Laatst online: 17-12 13:49

Arfman

Drome!

Haha thanks Joep! :D

Kwam net 1 seconde te kort op Paul Mansell. Gave race gehad, 0 incidenten, +0.27SR, +63 iR, bijna weer op de 2000.

http://members.iracing.co...onid=7307055&custid=44916

(Ging dus om de McLaren MP4 @ MoSport). Voorbanden vielen me nog mee maar ik reed ook wel redelijk voorzichtig, die lange doordraaiers nekken je anders echt en dan verlies je nog veel meer tijd. Maar 45 minuten is wel lang, pff. Effe koffie drinken :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
wow mooi filmpje nielie!
Ik ben blij dat ik een content heb aangeschaft van de week, het is echt heel gaaf
en zo gezellig op teamspeak, krijg veel nuttige tips van iedereen :)

enige wat ik nog mis is een hele mooi pinguin op me auto :(

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:03:
Ja. :P Zeer waarschijnlijk een update voor S1_2013: 4 auto's in hosted.
Dit
En als die niet bij de volgende build beschikbaar is, dan zal het wel beschikbaar zijn tegen de tijd dat de NEO Green Hell is :)

Misschien gaan we ook nog een race doen met de Radical en GT's. Maar daar moeten we nog naar kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 12-01-2013 16:11 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Heb vandaag even met mijn Puma schoenen gereden (niet al te dikke zool) en ging op zich goed.Vooral remmen was veel beter.

Alleen gas geven is een probleem.Omdat de onderkant van de schoenen van stroef rubber is moet ik steeds mn voet tillen als ik meer gas geef.Anders kruipt mn schoen steeds het pedaal op :|

Zoals hier te zien:

Normaal glijdt het pedaal onder je sok door als je verder intrapt.

Moet daar rekening mee houden als ik schoenen koop.

[ Voor 14% gewijzigd door seninha op 12-01-2013 16:05 ]

iRacing Profile Flickr

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Dit
En als die niet bij de volgende build beschikbaar is, dan zal het wel beschikbaar zijn tegen de tijd dat de NEO Green Hell is :)
Aha :) Dat had ik inderdaad gemist ja.
seninha schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:44:
Heb vandaag even met mijn Puma schoenen gereden (niet al te dikke zool) en ging op zich goed.Vooral remmen was veel beter.

Alleen gas geven is een probleem.Omdat de onderkant van de schoenen van stroef rubber is moet ik steeds mn voet tillen als ik meer gas geef.Anders kruipt mn schoen steeds het pedaal op :|
Dat heb ik dus ook als ik met schoenen rijd. Daarom de sokken-variant van je video besteld, in 2 varianten, met een stroeve hiel / gladde voorkant, en gladde hiel / stroeve voorkant :) Ben erg benieuwd.

• Streskip
derx666 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:15:
[...]

Ik heb de normale schoenen (geen rubberen zool) besteld. Die kosten incl verzendkosten 54 euro. Daar komt wel nog invoerbelasting en btw bij kwam ik voorgisteren achter. Dat is nogmaals 23,50 (Stelletje vuile afzetters).
Mijn ervaring is (buiten de EU), op laten sturen als cadeau. Ze mogen daar geen belasting over heffen. Ik had dat al eerder met schoenen, meerdere malen. Werd het een beetje zat (zeker toen ik 2 paar schoenen had besteld, die in 1 doos zaten, en ik over beide invoerrechten moest betalen) en sinds dien laat ik het als cadeau sturen. Enige nadeel is dat je niet verzekerd bent als het pakket onderweg kwijt raakt, maar dat is mij nog nooit overkomen. Daarbij, als je met PayPal betaald krijg je sowieso je geld terug mocht het mis gaan.
seninha schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:44:

Moet daar rekening mee houden als ik schoenen koop.
Knip een sok doormidden en doe die heel strak over je het stuk waar je gas mee geeft. Of af plak tape, dat is ook wel redelijk glad.

Wordt er vanavond nog geraced? Misschien dat ik wel iets host als er animo is.

[ Voor 31% gewijzigd door Streskip op 12-01-2013 17:00 ]

• Red Baron
  • Laatst online: 09:19
Sinds vorig weekend connectie problemen gehad, veel extremer dan hier voor.
Vanochtend leek het weer goed te zijn, maar vlak voor de Pro kwalificatie begon het weer.

Ik reed vervolgens een PB voor deze week in m'n eerste Q run, maar schijnbaar door die problemen pikte het spel het niet op :(
Vervolgens was connectie weer ok en reed ik mijn 2e ronde 0.4 langzamer en mocht ik op 18e plek beginnen wat maar goed was ook.

Had een super start, en een stuk naar voren was er een Grosjean achtige crash in T1 waar ik zelf gelukkig zonder problemen tussendoor kon manouvreren.

Na de eerste ronde had ik daardoor 9! plekken gewonnen en reed ik op een 9e stek rond.
Later had nog iemand een probleem en reed ik op P8.
Kort voor m'n laatste pitstop begon de shit echter weer en sloeg m'n Q metertje weer oranje uit.

Ik had iemand op ~1 sec achter me, maar was zelf later gepit dus had nog de hoop om er bij weg te kunnen rijden op m'n verser rubber.
Toen kreeg ik nog een private message van een iracing official dat ik blinkte en even later toen ik een klein foutje maakte en de nr 9 heel dicht achter me zat werd me opgedragen om aan de kant te gaan.

Na een ronde of 7 was de connectie weer OK maar lukte het me helaas niet meer om de nr 8 nog ergens onder druk te zetten of te passeren.
9e plek is een goed resultaat voor me, maar het heeft toch wel een vieze bijsmaak door die irritante problemen met Ziggo, dus dat wordt weer opnieuw met de helpdesk aan de lijn hangen vandaag of morgen.

Met nog 1 race te gaan is het voor de nr 26 niet meer mogelijk om me nog in te halen, dus een DWC plekje lijkt binnen te zijn *O*
Net als voor Dave overigens, dus hebben we komend seizoen volgens mij 4 nederlanders in het DWC :)F

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Streskip
Red Baron schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:44:

Met nog 1 race te gaan is het voor de nr 26 niet meer mogelijk om me nog in te halen, dus een DWC plekje lijkt binnen te zijn *O*
Net als voor Dave overigens, dus hebben we komend seizoen volgens mij 4 nederlanders in de het DWC :)F
Heel vervelend die internet problemen.. Vraag me altijd af waar dat dat aan kan liggen en hoe een helpdesk persoon met zijn muis dat evt zou kunnen oplossen.

Gefeliciteerd met je plek in de DWC! Wat is het? O+

Krijg je die PM's van iRacing in je hoofdscherm te zien? Wel mooi systeem. Wist ik nog niet!

Ik weer is een official race gedaan, + 0.14! Dat gaat lekker zo (ik weet niet meer wie het toen zei, maar je hebt gelijk!! :> ). Mustang Challenge op Road Atlanta. Reed zo wat de hele race op plek 6 rond maar de nummer 5 ging in T1 eraf, wilde snel terug het circuit op en gas een dot gas, ging zijwaards het circuit op, echt nét achter mij en ramde de persoon die achter mij reed er finaal af. 8)7 Met nog 1 ronde te gaan was ik ineens 4e, geen idee wat er gebeurt is. Maar ben er wel blij mee :)

[ Voor 27% gewijzigd door Streskip op 12-01-2013 19:05 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12 20:40

BM

Moderator Spielerij
Bij de race waar Red Baron het over heeft kijken iRacing officials mee. Die kunnen je tijdens het racen een berichtje sturen (net als jij of ik dat kunnen trouwens).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Fragbeestje
Connectieproblemen is wel sneu...
Hopelijk komt er een oplossing voor je aan de DWC begint. Proficiat! _/-\o_

Daarstraks nog maar even een GT race mee doorgenomen. Startte op de 16e plek van de MP4's maar door een spin in de laatste bocht na enkele ronden alle achterblijvers moeten voor laten. Dan nog terug gevochten naar een 5e plek. Als ik de stats bekijk had een 4e plek er ook wel ingezeten zonder die spin :+

Setup was nog die van de testrace. Jammer genoeg had ik de fuel niet goed uitberekent en zat ik met 19 liter te veel rond te rijden. Rondetijden waren ook niet echt ideaal te noemen. Ik kan beter nog wat aan de setup sleutelen want tijdens de practice iets vooraf kwam ik zelfs niet meer in de 1.16 :(

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Fragbeestje schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:09:
......Setup was nog die van de testrace. Jammer genoeg had ik de fuel niet goed uitberekent en zat ik met 19 liter te veel rond te rijden. Rondetijden waren ook niet echt ideaal te noemen. Ik kan beter nog wat aan de setup sleutelen want tijdens de practice iets vooraf kwam ik zelfs niet meer in de 1.16 :(
Hier een Q setup die sneller is en volgens mij beter met de voorbanden omgaat.
Maar hij wordt wat staartlastig na een tijdje ;)
http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=342

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Kwam net dit berichtje tegen van Eric Hudec
We have a carcass performance problem that cause too large force buildups with direction change. We've got a good improvement with the next update.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2468795.page

Dit berichtje is gepost in het Indycar forum, hopelijk geldt het ook voor andere auto's. Dan kunnen we auto's nu ook eindelijk opvangen!
Soms gebeurd het nog (imo te vaak) dat als je eenmaal begint te spinnen, er geen houden meer aan is. Elke tegenbeweging maakt de slip alleen maar erger.

• Streskip
Niellie41 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:44:
Kwam net dit berichtje tegen van Eric Hudec

[...]

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2468795.page

Dit berichtje is gepost in het Indycar forum, hopelijk geldt het ook voor andere auto's. Dan kunnen we auto's nu ook eindelijk opvangen!
Soms gebeurd het nog (imo te vaak) dat als je eenmaal begint te spinnen, er geen houden meer aan is. Elke tegenbeweging maakt de slip alleen maar erger.
Daar heb ik met die McLaren af en toe nog wel last van, beetje tegen sturen en dan hop! Andere kant de muur in. Maar dacht altijd dat ik dan over corrigeerde.. Misschien ook wel. Hoop dat het weg is na de update :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb beeld gevonden over het probleem.

In de McLaren had ik er nog geen last van gehad. Ik heb er dan ook nog niet veel in gereden.
Maar in de Corvette op Road Atlanta had ik er wel eens heel erg last van. Ik liet gas los en kon tegensturen wat ik wilde, het werd alleen maar erger.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 12-01-2013 20:53 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb daar ook erg veel last van, engiste mogelijkheid om het soort van op te vangen was volgas geven en vol in de remmen.

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nooooooo.....
Net meegedaan met de eerste (test)race van de racingleague endurance series op watkins glen in de ford GT. Race van een uur, grootste gedeelte van de race 1e plek van de ford gt's gelegen. Met Erik Veidorf zelfs achter me. Tot er 3 minuten voor t eind een McLaren iets te enthousiast aan de kant gaat in de esses, de muur raakt en terug de baan opschiet. Die kon ik dus net niet meer ontwijken....

[ Voor 4% gewijzigd door iXiro op 12-01-2013 22:50 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De NEO Endurance races zullen live gestreamed worden GlacierTV!
Heel gaaf :D

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:01:
baal, ineens onwijs last van nek en schouder.... Wordt waarschijnlijk niks vandaag met iRacing :( ;w
Joepw maar komt het dan gewoon niet dat je je force feedback van je racestuur gewoon te strak hebt te staan en daardoor last van je schouders krijgt?

Ik heb zelf de force feedback van mijn g27 meestal uit te staan, die van mij die kun je gewoon alleen met de linkerhand al sturen. Centreerveer heb ik ook uit te staan.

Eigenlijk zonde van je force feedback van je nieuwe g27 dat ik hem uit heb , maar ik vind het zo het makkelijkste sturen, lekker licht.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Nee hoor. Heeft niets met ffb te maken.
En zonder ffb kan ik niet rijden ;)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zonder FFB maak je het jezelf alleen maar moeilijker, want je voelt niet wat de auto doet. Dat is best wel belangrijk.

Begint zich af te vragen of racer005 niet aan het trollen is...
Ooit eens een coureur met alleen de linkerhand zien rijden? 8)7

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Roy heeft een Drmx race gewonnen met 1 hand.

De snelste coureur die ik ken rijdt zonder ffb.

Verwijderd

Niellie41 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:52:
Zonder FFB maak je het jezelf alleen maar moeilijker, want je voelt niet wat de auto doet. Dat is best wel belangrijk.

Begint zich af te vragen of racer005 niet aan het trollen is...
Ooit eens een coureur met alleen de linkerhand zien rijden? 8)7
Ik rijd meestal wel met 2 handen , alleen met 1 hand is ook mogelijk omdat het heel ligt stuurt zonder forcefeedback. Met forcefeedback kun je volgensmij niet goed met 1 hand sturen omdat dat te zwaar gaat voor 1 hand.

Soms op het lange rechte eind is het wel relexed om met alleen de linkerhand te sturen dit doe je niet altijd.
Met de rechterhand doe ik dit nooit.

Je kunt inderdaad beter als je rijlessen neemt beter 2 handen aan het stuur houden hahaha

Ik rijd met de practice meestal met automatische versnelling, zo rijd je even op het rechte stuk met 1 linkerhand en zo rijd je weer met 2 handen in de bocht. Met automatische bak hoef je ook niet steeds te flipperen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 11:34 ]

• Streskip
Geen ffb? Automatische bak?

Waarom?! Je speelt toch niet voor niks een SIM :D
Op het rechte stuk laat ik ook wel is me linker of rechter hand hangen, glaasje water drinken etc maar mijn ffb staat op 22, die gaat echt niet uit!

Goed nieuws Niel! Dan kan mijn pa dus evt gewoon mee kijken!

[ Voor 34% gewijzigd door Streskip op 13-01-2013 11:40 ]

Verwijderd

Streskip schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:38:
Geen ffb? Automatische bak?

Waarom?! Je speelt toch niet voor niks een SIM :D
Op het rechte stuk laat ik ook wel is me linker of rechter hand hangen, glaasje water drinken etc maar mijn ffb staat op 22, die gaat echt niet uit!

Goed nieuws Niel! Dan kan mijn pa dus evt gewoon mee kijken!
Ok je hebt gelijk ik zal vanmiddag mijn forcefeedback weer even op 100 procent zetten, en ook weer zelf schakelen.

• Streskip
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:52:
[...]

Ok je hebt gelijk ik zal vanmiddag mijn forcefeedback weer even op 100 procent zetten, en ook weer zelf schakelen.
Jaaa je moet het helemaal zelf weten hoor! >:) Maar goed zo!! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 13-01-2013 13:03 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, zouden de practice sessies voor de Roar Before the 2.4 niet al up moeten zijn?
January 18/19
Qualifying & Practice – open all week prior to the race.
Of zou dat pas vanaf morgen gaan draaien?

Edit: zie nu dat dat op het iracing forum ook al gevraagt was, wss vanaf dinsdag dus pas. Niet wat je zegt een week training :p

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 13-01-2013 15:26 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De template van de Lotus49 is al beschikbaar!
Als je de laatste versie van de template zip download, dan vind je ook al de template van de Lotus 49 :)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1900793.page

bron
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2469313.page

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/Lotus49.png

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 13-01-2013 17:05 ]

• Streskip
Ondanks dat ik zo'n Lotus echt super vet vind, stijve plasserwerk in het echt, niks om mee te racen. Had dan eerlijk gezegd nog liever de Evora GT3 gehad, of Exige Cup car, of Lotus 2-Eleven... Of ben ik in de minderheid? :X

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Streskip schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:05:
Ondanks dat ik zo'n Lotus echt super vet vind, stijve plasserwerk in het echt, niks om mee te racen. Had dan eerlijk gezegd nog liever de Evora GT3 gehad, of Exige Cup car, of Lotus 2-Eleven... Of ben ik in de minderheid? :X
Ja ;)

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:09
Op de valreep heb ik vanmiddag de eerste overwinning van 2012 gepakt. Tevens mijn eerste overwinning met de Mclaren. Eerder op de dag was ik al op weg naar de overwinning, maar de kleine man had last van z'n darmpjes en schreeuwde het hele huis bij elkaar. Dus weg concentratie en de muur in. Na repairs nog wel wat rondjes kunnen rijden.

Later nog een race gedaan. Als 4e Mclaren achter 7 Corvettes gestart(35 auto's in totaal). Bocht 1 ging het al mis, 1 Corvette ging eraf en nam een Mclaren mee: 3e. In de 2 volgende ronden bleef er 1 Corvette over, de uiteindelijke winnaar. Na 8 ronden worden de 2 leidende Mclarens door een achterblijver in een Corvette van de baan gereden. Iemand die met z'n Corvette dezelfde tijden als de Mclarens reed en daarom dacht dat hij in gevecht kon gaan, hij wist alleen niet dat hij op de rechte stukken iets harder ging. Het hele rechte stuk vol gecrashte auto's. Ik kon ontwijken en de leiding pakken.

Vervolgens ben ik gaan cruisen. het gat werd wel kleiner maar één voor één gingen ze van de baan. Dus uiteindelijk met iets van 30 seconde voorsprong de overwinning gepakt. En 2e overall, en met 0 incs. Beter kan niet :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:09
Streskip schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:05:
De mensen achter iRacing zijn de mensen achter GPL, dus ook de Lotus 49.
Ik snap dus wel dat ze die graag in een modern jasje aanbieden.

Al mogen die auto's die je noemt van mij ook wel komen, of de GTE Evora bijvoorbeeld. Die komt qua (gebrek aan) snelheid in de buurt van de Ford GT :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:02:
De template van de Lotus49 is al beschikbaar!
Als je de laatste versie van de template zip download, dan vind je ook al de template van de Lotus 49 :)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1900793.page

bron
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2469313.page

[afbeelding]
Had ik maandje terug ofzo ook gepost :p

Heb opzich wel goeie hoop dat de Lotus in de volgende build beschikbaar komt :)

Xbox

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Gezien ze geld kosten toch maar even de vraag hier welke dashboard ik voor android het beste kan kopen? of één voor de ipad?

(Mijn iRacing profiel)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedoel je zoiets als iHud of iets dergelijks? Er is ook een gratis dashboard beschikbaar.
http://forum.digitalracin...=1057007019&postcount=898
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2001447.page

• derx666

derx666

mecker ende blaet

RuudjeM: ik gebruik zelf iSpeed hiervoor. Als je geen shiftlights nodig hebt, dan kan ik die zeer zeker aanraden. Je kunt nl. gewoon met je browser op je tablet/phone connecten naar iSpeed. Zo kun je hier iig uitproberen, en daarna zou je evt een licentie kunnen pakken zodat je die stomme melding niet continu in beeld krijgt.

Cube Nuroad Race (2022)

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

RuudjeM schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:11:
Gezien ze geld kosten toch maar even de vraag hier welke dashboard ik voor android het beste kan kopen? of één voor de ipad?
Ik gebruik deze Google Play: DashMeterPRO for iRacing ik kan hem op 2 devices te gelijk gebruiken (tablet en telefoon) en is helemaal naar eigen smaak in te stellen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• JoepW

JoepW

Topicstarter
De inschrijving voor GoT-bezoekers en -rijders is geopend voor onze W13 finale race!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_2012_s4/toernooi_s4/2hoursofmosport_s.jpg

Uitgebreide beschrijving en uitleg hoe je in moet schrijven

LET OP: Vanaf woensdag wordt de inschrijving bekendgemaakt op het iRacing forum. Zorg dat je voor die tijd in schrijft als je zeker wilt zijn van een plekje!

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 13-01-2013 22:59 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net samen met Nick, DD, en Speedy de 21:30 race in de Lotus gedaan. Vantevoren 2x een Quali gereden, waarbij ik uiteindelijk een 1:17.1 op de klokken kreeg. Voor het eerst sneller dan Nick en Robbert.
Ik startte op P2, achter Kevin Law, en net voor Nick op P3 en Emil Sandberg op P4. Deze laatste kwam volgens mij iets beter de eerste 2 bochten door dan Nick, want hij zat vrij snel op mijn achterbumper. Eigenlijk kan ik over de rest van de race vrij kort zijn. Emil maakte snel genoeg een fout waardoor Nick er voorbij kon. De rest van de race heb ik met Nick op mn versnellingsbak rondgereden, waarbij hij naar mij gevoel wel iets sneller was. 1x had hij een kans om in T1 een inhaalpoging te wagen, maar volgens mij zat hij nog net te ver af. Ik liet naar mij mening wel vrij veel ruimte omdat ik vooral wilde finishen, en of dat nou op P2 of P3 was maakte me niet zoveel uit dat ik dit met hand en tand zou gaan verdedigen. Mja, hij kwam er niet langs, en de rest van de race is hij nog wel een paar keer dichtbij gekomen, maar geen kans meer gehad om er voorbij te komen.
Zo werd ik na 25 ronden op P2 afgevlagd, wat me iets van 129 punten, 67iR en nog een zeut SR opleverde!
Erg leuke race, omdat ik toch 25 ronden lang vol aan de bak moest. Nou volgende week nog zo'n goeie race, en dan kan ik misschien Jubby in de eindstand nog inhalen :)

Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12 15:05
Gave race derx! Met weinig oefenen na lange vermoeiende bus reis was ik al heel tevreden met m'n 17.3 dus toen ik zag dat je een 17.1 had wist ik al dat ik er niet zomaar langs zou komen... Inderdaad een goeie kans gehad maar de binnenkant in T1 is eigenlijk niet te doen, buitenkant is erg makkelijk verdedigen daar dus ik maakte geen kans. Verder paar keer bijna de muur in bij chicanes enzo maar je hebt me eerlijk verslagen, mooie race.

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 12:10

DutchDevil79

I race, therfore I am

(jarig!)
Mijn race verliep wat minder. Zat op het begin nog wel op p6 waarbij er tussen mij en Nick een auto zat. Die was echter langzamer maar ik kon hem niet voorbij komen in de eerste 3 rondjes. Hij maakte wel wat kleine foutjes en in ronde 3 vond die het wel een goed idee te laat te remmen voor de 2de chicane. Die haalde die dus niet en spinde voor men neus. Hierdoor wou ik er nog voorbij sturen maar stuurde net de kant in die die uitvloog. Dus contact en 3 plekken verloren toen ik de baan weer terug op kon. Daarna ff paar rondjes rustig aan gedaan om te zien of ik veel schade had. Leek mee te vallen en daarna nog geprobeerd om Sam Dobie in te halen die 7 seconde voor me lag. Heb hem uit eindelijk nog wel bij gehaald maar kwam tijd te kort om nog een poging te doen hem in te halen.
Vanwege de lage SOF en lage klassering dus maar paar puntjes kunnen scoren. Niet genoeg om verder te stijgen in het kampioenschap. Nu maar gaan oefenen voor komende week op Virginia de seizoen afsluiter.

iRacing Profiel

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Na de race van 19:30 waarbij ik in turn een er afgekegeld werd terwijl ik een redelijke uitgangspositie had (ik was nummer 16 van het veld maar stond 9e door qualify) ging ik het samen met Dutch, Nick, Derx nogmaals proberen in de race van 21:30, na een redelijke start, waarbij ik mezelf aan de buitenkant van turn 1 positioneerde om niet weer alla vorige race er afgereden te worden, zat ik naast iemand op het rechte stuk voor chicane 1 maar daar verremde ik me waardoor ik rechtdoorgleed en gelukkig niemand raakte. Ik moest toen wel weer van voor af aan beginnen, maar ik kon een aantal vrij snel inhalen en een ander aantal maakte wat foutjes, waardoor ik al gauw op de 9e plek reed en niet meer afstond. Maar 2 incjes dus na dat fiasco van 19:30 sta ik bijna niet meer in de gevarenzone om gedegradeerd te worden naar B license.

Verwijderd

Beetje zeiken, Joep. Je hebt een T teveel denk ik op de poster, hoewel het taaltechnisch wel kan /zeikmode

• seninha

seninha

god's right foot

Iemand dit een s gezien :(

http://iracinghacks.wordpress.com/

Afbeeldingslocatie: http://iracinghacks.files.wordpress.com/2012/02/grip.png?w=490&h=245

Maat van me ging gisteravond zoeken of er voor iRacing enig vorm van hack was.Niet om het zelf te gebruiken maar meer om te achterhalen of andere er gebruik van zouden kunnen maken.

Dit omdat we vaak zien dat er mensen in de zelfde divise belachelijk hard een bocht kunnen nemen terwijl wij er met beleid doen om niet achterste voren te staan.
Gister reden we op Philip Island en vaak zag ik men bij bocht 10 zo maar 1 seconden van me weg rijden :|

http://members.iracing.co.../TrackDetail.do?trkid=152

Wil niet zeggen dat ik onder de toppers val, maar kan wel zeggen dat ik genoeg ervaring heb om goed rond te rijden.Maar toch kan ik niet begrijpen dat men,vooral in die bocht, zo snel op het gas kunnen zonder dat de auto een kick geeft.

Kan begrijpen dat je een top stuur en pedaal in je rig heb, maar vraag me echt af of dat het verschil ZO GROOT kan maken?

iRacing Profile Flickr

• Streskip
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:40:
Beetje zeiken, Joep. Je hebt een T teveel denk ik op de poster, hoewel het taaltechnisch wel kan /zeikmode
22th is eigenlijk 22nd, of bedoel je wat anders?
Ik kon het nog niet (ook slechte reclame, is reclame). Erg jammer dat mensen dit doen, vraag me af hoe lang je ongezien dit kan blijven doen. Ben ook niet actief op het iRacing forum, is het daar bekend? Zou het niet zo ergens plaatsen maar een mod PM'en voordat meer mensen op het idee komen..

[ Voor 47% gewijzigd door Streskip op 14-01-2013 11:09 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Dank voor de scherpe blikken. Ik zal wat correcties uitvoeren.
Op een gegeven moment wordt je blind he ;)

'Start Mazda' = nu 'Star Mazda'
en
'22th' = nu '22nd'

Als jullie nog meer spelvauden zien hoor ik het graag voordat we de boel op het memberforum zetten ;)

Ik heb net even snel geprobeerd om een setup te brouwen voor Rd Atlanta voor de McLaren. Maar dat is me nog niet gelukt.
Helaas ben ik er vanavond niet bij. ;( (Morgen toch wel ;) )
Ik denk dat een goed start punt een van de twee mosport setups van mij die op de setup site staan. Er is wel wat getweak nodig om de Esses goed door te komen denk ik.
Er is op het memberforum ook een setup beschikbaar, maar die vind ik nogal zoekerig en onderstuurd.
Ik zal zeker na dinsdag nog wat aan een setup werken voor Rd Atlanta.
Have fun vanavond.....

Ennuh: vergeet niet in te schrijven voor de Endurance race van W13!

[ Voor 99% gewijzigd door JoepW op 14-01-2013 12:04 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er was een site met 'iRacing hacks' maar die verspreidde malware.
Seninha heb je een link naar de resultaten van de sessie waar je het zag?

• seninha

seninha

god's right foot

Als dat zo is dan ben ik erg blij.
Vaak verpesten zulke hacks het gewoon voor de rest die wel normaal met een game om gaan.

Kan me nog herinneren dat er met Call of Duty wall hacks gebruik werden. :(

Wat sessie betreft. Het ging om een testsessie, en uiteindelijkt tijd die gereden werd was hoog 1.17.
Dat valt niet zo op, alleen hoe men sommige de bochten namen (vooral bocht 10, waar je weigenlijk veel mechanische grip nodig heb) was voor ons gewoon onbegrijpelijk.

Dit terwijl we allemaal met de zelfde setup rond rijden.

iRacing Profile Flickr

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

seninha schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:48:
Als dat zo is dan ben ik erg blij.
Vaak verpesten zulke hacks het gewoon voor de rest die wel normaal met een game om gaan.

Kan me nog herinneren dat er met Call of Duty wall hacks gebruik werden. :(

Wat sessie betreft. Het ging om een testsessie, en uiteindelijkt tijd die gereden werd was hoog 1.17.
Dat valt niet zo op, alleen hoe men sommige de bochten namen (vooral bocht 10, waar je weigenlijk veel mechanische grip nodig heb) was voor ons gewoon onbegrijpelijk.

Dit terwijl we allemaal met de zelfde setup rond rijden.
Bedoel je hosted sessie? Die kan je terug vinden bij hosted -> hosted results.
In ben ook wel redelijk goed in de Corvette, maar dan heb je een paar aliens die nog 2/3 sec sneller zijn. Het is inderdaad frustrerend. Maar ik geloof dat er in iRacing (bijna) niet gecheat wordt, dmv hacks zoals bij CoD en andere shooters.
De meeste iRacers hebben een passie voor (competitief) racen en houden van eerlijke competitie.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

seninha schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:58:
Iemand dit een s gezien :(

[Dit omdat we vaak zien dat er mensen in de zelfde divise belachelijk hard een bocht kunnen nemen terwijl wij er met beleid doen om niet achterste voren te staan.
Gister reden we op Philip Island en vaak zag ik men bij bocht 10 zo maar 1 seconden van me weg rijden :|

http://members.iracing.co.../TrackDetail.do?trkid=152

Wil niet zeggen dat ik onder de toppers val, maar kan wel zeggen dat ik genoeg ervaring heb om goed rond te rijden.Maar toch kan ik niet begrijpen dat men,vooral in die bocht, zo snel op het gas kunnen zonder dat de auto een kick geeft.

Kan begrijpen dat je een top stuur en pedaal in je rig heb, maar vraag me echt af of dat het verschil ZO GROOT kan maken?
Ik denk vooral dat dit meer met car control dan met hacks te maken heeft. Ik denk dat je doelt op of Jan Szollosi of Allan Paterson die dit dan zouden doen. Gezien de tijden die zij rijden (ook op andere tracks), hun irating en sr denk ik dat zij vooral hun auto beter onder controle hebben in die bocht. Mochten zij daadwerkelijk een of andere hack gebruiken (wat ik me zo niet kan voorstellen) dan zouden zij dergelijke snelheidswinsten in elke bocht moeten hebben. Ook zijn zij nog steeds zowat 2 sec. langzamer per ronde dan bv. Rocco Barone.
Ik denk dat het een kwestie is van meer oefenen. Replays bekijken en evt. iSpeed checken wat zij anders doen dan wat jij doet.

Cube Nuroad Race (2022)

• Red Baron
  • Laatst online: 09:19
Inderdaad, kijk eens naar iSpeed om te zien wat jij anders doet.
De HPD is best wel een makkelijk te rijden wagen, maar om echt hard te gaan is wel de nodige oefening en ervaring vereist.

En de verschillen worden niet zozeer op de rechte stukken gemaakt natuurlijk, maar juist in de bochten.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik kan ook wel een aardig potje sturen, maar een heleboel op dit forum zijn ook een bak sneller, maar dat heeft toch echt te maken met ervaring en de manier van rijden en de laatste 5 % is talent. Ik merk soms als ik hem dan meer laat rollen in de bocht dat ik sneller kan, soms als je iets minder hard erin gaat en daardoor eerder op het gas kan ben je sneller. Dat spelletje hebben zij gewoon beter door dan jij of ik. Dus ik ben niet zo gauw overtuigd dat het om cheaten gaat.

Vergelijk het eens met de karten, waarom zou jij bij de beste van de wereld horen en waarom zou een Button jou voorbijrijden in dezelfde kart. Als jij op een willekeurige baan op 1 tiende van de tijd van Button genaderd zou zijn, had jij niet in die kart gezeten maar in een formule 1 auto. Misschien ben je wel zo goed hoor, is maar een voorbeeld.

• dabelg
Speedy55 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:07:
Ik kan ook wel een aardig potje sturen, maar een heleboel op dit forum zijn ook een bak sneller, maar dat heeft toch echt te maken met ervaring en de manier van rijden en de laatste 5 % is talent. Ik merk soms als ik hem dan meer laat rollen in de bocht dat ik sneller kan, soms als je iets minder hard erin gaat en daardoor eerder op het gas kan ben je sneller. Dat spelletje hebben zij gewoon beter door dan jij of ik. Dus ik ben niet zo gauw overtuigd dat het om cheaten gaat.

Vergelijk het eens met de karten, waarom zou jij bij de beste van de wereld horen en waarom zou een Button jou voorbijrijden in dezelfde kart. Als jij op een willekeurige baan op 1 tiende van de tijd van Button genaderd zou zijn, had jij niet in die kart gezeten maar in een formule 1 auto. Misschien ben je wel zo goed hoor, is maar een voorbeeld.
button is sneller dan mij omdat hij geen 95 kg moet meesleuren haha :+

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

dabelg schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:11:
[...]

button is sneller dan mij omdat hij geen 95 kg moet meesleuren haha :+
Precies, dat moet je in de sim dan ook :P, daarom ben je langzamer als Rocco Barone.

• Fragbeestje
Dat ik niet sneller ben dan Button komt voornamelijk omdat ik geen miljoenen euro's op de bank heb staan om het eens te proberen ... wat ik op zich wel vrij jammer vind :)

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik hoop alleen serieus niet dat je dat denkt, er zijn er maar een stuk of wat die in de formule 1 rijden, terwijl er zat jongens genoeg geld hebben in deze wereld maar die kunnen het toch echt niet.

• Fragbeestje
Vind het vooral jammer dat ik die miljoenen niet heb :D
Dat ik niet in de F1 zal rijden ... sja, ben er al 35 dus dat zit er al lang niet meer in.
We hadden vroeger thuis ook de middelen en de tijd niet om mij in de autosport te duwen, al was het maar karting.

Maar er zijn ook zat goede rijders die gewoon de middelen niet hebben om er te geraken. De rijders waar veel geld achter zit krijgen veel sneller de kans om het te proberen in de F1. Al was het maar omdat ze het geld hebben om alle onderliggende klassen af te werken.

Je moet maar eens opzoeken hoeveel geld die rijders moeten binnenbrengen qua sponsoring vooraleer ze mogen starten, of hoeveel ze moeten binnenbrengen om hun zitje eventueel te behouden.
Het blijft gewoon pure business.

Er zijn er natuurlijk ook wel die er komen door al van jongs af aan hele goeie resultaten neer te zetten, maar je mag niet vergeten dat dit ook ontzettend veel geld kost.
Als bv de vader van Ayrton Da Silva niet zoveel geld had gehad zou de autosportgeschiedenis er toch wel wat anders uitgezien hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Fragbeestje op 14-01-2013 17:12 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Maar geld alleen helpt echt niet.
Ik heb al veel zeer vermogende mannen in de F1 zien stappen en geen 'piep' zien presteren.

Ik blijf het maar herhalen: Schrijf je uiterlijk morgen in voor de 2 uur van MoSport! want morgen na onze race gaat er ook reclame gemaakt worden op het memberforum. Ennuh: vol=vol

• Fragbeestje
Je moet natuurlijk ook wel snel zijn wil je er geraken :)
Eentje die 5 seconden trager is per ronde bij het karten met miljarden op de rekening zal er natuurlijk ook niet inkomen.

Mijn punt is alleen dat er ook hele snelle rijders (natuurtalenten) zijn die gewoon de kansen niet krijgen omdat ze van thuis uit geen geld hebben of niet de nodige sponsoring bij elkaar krijgen om het te proberen.

Ik sta op de lijst met de lotus :D

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Stel ik heb 50 miljoen euro en heb alle race licensies. Dan zou ik zo bij een klein team mee rijden.
Maakt niet uit of ik niet goed genoeg ben dan.
Maar dit is iets voor een F1 topic

Ik doe niet mee met de race. Ik heb de Lotus namelijk niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 14-01-2013 17:26 ]

• Fragbeestje
Nee ...
Om in de F1 te rijden moet je snel zijn, dat zal ik niet betwisten.
Maar als er naast jou nog iemand is die dezelfde rondetijden knalt als jou maar dan zonder die 50 miljoen dan is voor hen de keuze snel gemaakt.
Je moet voor de start van het seizoen een hele boel sponsorgelden binnenbrengen. Als jij dat geld al hebt, en die andere niet dan kiezen ze wel voor jou.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:13:
Ik blijf het maar herhalen: Schrijf je uiterlijk morgen in voor de 2 uur van MoSport! want morgen na onze race gaat er ook reclame gemaakt worden op het memberforum. Ennuh: vol=vol
Heb me ingeschreven, in de Lotus nog wel (eens een keer wat anders). Misschien dat ik nog switch, ik heb er nog niet gereden in dat ding, zeker niet sinds de vernieuwing :+

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:30:
Nee ...
Om in de F1 te rijden moet je snel zijn, dat zal ik niet betwisten.
Maar als er naast jou nog iemand is die dezelfde rondetijden knalt als jou maar dan zonder die 50 miljoen dan is voor hen de keuze snel gemaakt.
Je moet voor de start van het seizoen een hele boel sponsorgelden binnenbrengen. Als jij dat geld al hebt, en die andere niet dan kiezen ze wel voor jou.
Heb het over een klein team a la HRT en Murussia. Als je snel moet zijn om in de F1 te mogen rijden. Wat deed Karthikeyan of De La Rosa er dan? :)
Zo kan ik er nog wel een paar noemen die totaal geen potten breken.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

De la Rosa was niet mega snel, maar er is een reden dat hij vrij lang testrijder bij McLaren is geweest. Je hoeft niet altijd megasnel te zijn om van heel veel nut voor een team te zijn. Zeker voor een team in opbouw (tenminste, dat dachten we toen nog).

Cube Nuroad Race (2022)

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12 16:57
Laatste (of voorlaatste gestart) in rookie heb ik geleerd niet te qaulifyen omwille van die noobs. Geëindigd als 1ste en snelste ronde tijd:

http://members.iracing.co...nid=7323299&custid=111280

Wel -0,01 SR door een paar harde tikjes tussen mij en enkele tegenstanders die zagen dat ik op hun binnenkant zat en toch naar binnen duwde. Dan duw ik gewoon lichtjes terug. Aanhouder wint ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tomskii5 op 14-01-2013 18:24 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Verwijderd

ik ga voor de fun met de lotus mee rijden, al een hele tijd geleden dat ik die bak nog eens gereden heb en waarom niet dan maar meteen 2u aan de bak er mee :9 .... mss al een zin die ik ga horen via de spotter , you've got wheel damage :+

• dabelg
Fragbeestje schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:23:
Je moet natuurlijk ook wel snel zijn wil je er geraken :)
Eentje die 5 seconden trager is per ronde bij het karten met miljarden op de rekening zal er natuurlijk ook niet inkomen.

Mijn punt is alleen dat er ook hele snelle rijders (natuurtalenten) zijn die gewoon de kansen niet krijgen omdat ze van thuis uit geen geld hebben of niet de nodige sponsoring bij elkaar krijgen om het te proberen.

Ik sta op de lijst met de lotus :D
er zijn er zelfs die ni weten dat ze het talent hebben :p neem nu ik (ik moest voetballen van thuis) was ook niet slecht daarin, maarja wist ik dat autosport mij lag pas op mijn 18 de in kart gekropen (2de hands kart van electro Bertels (waarvan nu nog dank :p) die reed onder race team goossens. heb vele uren gereden op Genk. Maar ja toen woog ik al wat kilo's en ja dat telt in de kart wereld

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.