DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Belabberde race met de Riley net

Laatste 10 minuten was het laatste beetje grip ook verdwenen, en schreef ik 'm 2 rondjes voor het einde nog af. Een race om snel te vergeten...
Zie nu dat de volgende race met de McLaren is, zal daar dus niet gek veel beter mee gaan, als de Mosport practice van gister een voorbode was
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 08-01-2013 22:11 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Maar daar heb ik de meeste fun niet of ik nu 5 of 6 eindig
aiii da is jammer....dan ben ik de oudste
heb je nog wel een setup voor ons? ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud Mulders op 08-01-2013 22:55 ]
Is ook de enige dat ik geprobeerd aangezien ik maar een kwartiertje voor de Qualy kon joinen.
Die riley is echt wel een gave auo!
Oh ja : hier een linkje naar dat open source racegedoe waar ik het gisteren over had :
http://www.speed-dreams.org/
De graphics zien er in alle geval al fenomenaal uit
En voor de nederlanders : open source = gratis
Edit: Nice Niel!!!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Welkom!Richard117 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:14:
Ik lees al een tijdje mee, maar zal me ook eens voorstellen.
Ik ben Richard Kortland, 27 jaar oud, sinds november 2012 de trotse papa van Julian en woon in Gorinchem. In het dagelijks leven ben ik laboratorium medewerker in een kitfabriek. Hobbies zijn motorrijden, fotografie , auto/motorsport en natuurlijk simracen.
Dit jaar ga ik voor de 6e keer naar de 24uur van Le Mans en hopelijk ook nog wel wat andere race evenementen.
Spreek je over 6 maanden misschien wel weer, in Frankrijk
edit;
Even een mic besteld (Sweex en Trust, allebei 6urrie
Wordt er ook nog een beetje slap gelult over de teamspeak of is het pure business?
[ Voor 23% gewijzigd door Streskip op 09-01-2013 01:17 ]
Verwijderd
Ik vind het met het zachtere rempedaal een hele verbetering. Ik rijd meestal met sokken aan.Streskip schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 06:28:
[...]
Het 'hoort' eigenlijk zo dat je rem het zwaarste gaat. Daar mag je best wel wat kilo's op weg drukkenMaar als jij zo fijn rijdt moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten
Als ik het later weer anders wil zet ik de veer gewoon terug zoals het orgineel.
Ik heb zelfs mijn pedalenset van mijn logitech driving force gt stuurtje een keer op mijn g27 aangesloten.
Maar de pedalen van het gt stuurtje zijn een stuk slapper dan de g27.
Er is alleen plek voor bloedserieuze simracing talk.Streskip schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:52:
[...]
Wordt er ook nog een beetje slap gelult over de teamspeak of is het pure business?

Hmm, als ik die load cel niet in mijn rempedaal had dan trap ik er dwars door heenVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 01:32:
[...]
Ik vind het met het zachtere rempedaal een hele verbetering. Ik rijd meestal met sokken aan.
Als ik het later weer anders wil zet ik de veer gewoon terug zoals het orgineel.
Ik heb zelfs mijn pedalenset van mijn logitech driving force gt stuurtje een keer op mijn g27 aangesloten.
Maar de pedalen van het gt stuurtje zijn een stuk slapper dan de g27.

Haha, uhu uhu..Red Baron schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 01:37:
[...]
Er is alleen plek voor bloedserieuze simracing talk.
[ Voor 12% gewijzigd door Streskip op 09-01-2013 02:06 ]
Verwijderd
@Niel, nice finish met u en Fabian
race gisteren was fun al had ik meer problemen met mijn hardware (schoonmoeder was kuis komen doen:) ) buiten dat gelaten leuke batel gehad met Martijn, ik leek wel wat sneller maar nam in de eerste rondes gewoon niet genoeg risico ... ik schoof dan ook nog eens rechtdoor ... kon dan wel terug komen tot het duo maar toen maakte een van hen een foutje en kon ik verder ... het gat met de rest was toen al te groot en heb dan geprobeerd wat race pace te pakken te krijgen maar dan maakte ik nog een fout doordat ik naar mijn F3 een het turen was en hop de baan af in T2 ... leuke auto en track ... ik hoop volgende keer iets meer race pace te vinden en ik ga al maar vast een papiertje maken met AFBLIJVEN op voor mijn schoonmoeder

En dat terwijl RedBaron meldde dat alleen mijn voorkant van de auto weg was.
En wonder boven wonder ik kan ook nog dat wiel draaien via het stuur. Rijden was overigens ook nog mogelijk

Het was wel een aardige race, maar ik heb een soort haat liefde verhouding met de DP.
meer haat dan liefde zekersJoepW schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:43:
...
Het was wel een aardige race, maar ik heb een soort haat liefde verhouding met de DP.
Verwijderd
ik ga er gewoon toch de 2.4 met rijden op daytona ... met al dat mclaren gewelddabelg schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:48:
[...]
meer haat dan liefde zekers(vind i wel leuk krijg je zo'n lmp1 gevoel mee )
Awel dan doe ik meeVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:32:
[...]
ik ga er gewoon toch de 2.4 met rijden op daytona ... met al dat mclaren geweld

Verwijderd
ik hoop dat het veld wat verdeeld geraakt, en hoop niet dat het het omgekeerde is van vorig jaar meer dp's dan mustangsdabelg schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:05:
[...]
Awel dan doe ik mee(gaan er waarschijnlijk spijt van krijgen
)
Tuurlijk heb ik de race gewonnen ik ben de Super Speedway pro heNiellie41 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:39:
Net de laatste iROC race gehad en wat een finish!
0.003 seconde verschil tussen mij en Fabian, in zijn voordeel.
Account aanmaken ging prima (JoepW als referentie gebruikt) alleen bij het downloaden van Iracing krijg ik een error 500. Meerdere browser geprobeerd maar zelfde resultaat.
Kan ik het spel nog van een andere locatie downloaden?
Op de members website staat ook dit:
"Forums and Downloading Temporarily Unavailable"
Je zult helaas even moeten wachten.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 09-01-2013 15:18 ]
Ok bedankt, op de memberwebsite kan ik nog niet komen moet eerst de software downloadenNiellie41 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:18:
Nee.
Op de members website staat ook dit:
"Forums and Downloading Temporarily Unavailable"
Je zult helaas even moeten wachten.
edit: hij werkt weer zo te zien (het downloaden van de software)
[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 09-01-2013 15:32 ]
Verwijderd
Yep alles doet het weer en welcomeMarc3l schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:31:
[...]
Ok bedankt, op de memberwebsite kan ik nog niet komen moet eerst de software downloaden
edit: hij werkt weer zo te zien (het downloaden van de software)
semi off-topic:
We zoeken wat G27 beta testers voor de Fanaleds plugin, en voor later ook beta testers met een SLI- (pro-m-f1). Omdat we hier netjes in de OP zijn opgenomen hoopte ik dat ik er niet scheef op wordt aangekeken om het hier te vragen. Als je wil, neem even contact met ons op.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
kunnen via jullie korting krijgen op de SLI-F1 ?DirkT schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:41:
Heb begin dit seizoen blijkbaar genoeg gereden om nu A te worden, zeg maar de free upgrade na einde seizoen. Hoewel ik graag nog wat races zou doen en ook met de GoT tournooitjes, komt het er totaal niet van de laatste paar weken/maanden. Misschien week 13 weer, dat vond ik de vorige keer wel vermakelijk.
semi off-topic:
We zoeken wat G27 beta testers voor de Fanaleds plugin, en voor later ook beta testers met een SLI- (pro-m-f1). Omdat we hier netjes in de OP zijn opgenomen hoopte ik dat ik er niet scheef op wordt aangekeken om het hier te vragen. Als je wil, neem even contact met ons op.
Ik wil best wel wat testen met m'n G27, dus DM me maar o.i.d. met meer info.DirkT schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:41:
semi off-topic:
Wilde je wel een DM'tje sturen maar schijnbaar heb je dat uitgeschakeld in je profiel ofzo
Verwijderd
mij mag je ook DM'en , wil best eens wat testen doenDirkT schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:41:
Heb begin dit seizoen blijkbaar genoeg gereden om nu A te worden, zeg maar de free upgrade na einde seizoen. Hoewel ik graag nog wat races zou doen en ook met de GoT tournooitjes, komt het er totaal niet van de laatste paar weken/maanden. Misschien week 13 weer, dat vond ik de vorige keer wel vermakelijk.
semi off-topic:

Kan iemand gokken wanneer ik meer tijd gekregen heb?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ook ik kan je geen DM sturen maar zou wel willen helpen met testen.DirkT schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:41:
semi off-topic:
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Red Baron schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:34:
[...]
Ik wil best wel wat testen met m'n G27, dus DM me maar o.i.d. met meer info.
Wilde je wel een DM'tje sturen maar schijnbaar heb je dat uitgeschakeld in je profiel ofzo
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:46:
[...]
mij mag je ook DM'en , wil best eens wat testen doen
Misschien een idee om gewoon rechtstreeks contact op te nemen ipv hier allemaal te melden dat zijn DM niet werktIlIlIlIlIl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:20:
[...]
Ook ik kan je geen DM sturen maar zou wel willen helpen met testen.
http://fanaleds.com/contact
Ik wil ook wel beta testen met mijn G27. Ik kan je echter ook niet contacterenDirkT schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:41:
semi off-topic:
[ Voor 77% gewijzigd door Tomskii5 op 09-01-2013 18:02 ]
Bedankt voor alle reactiesJoepW schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:36:
[...]
[...]
[...]
Misschien een idee om gewoon rechtstreeks contact op te nemen ipv hier allemaal te melden dat zijn DM niet werkt
http://fanaleds.com/contact
Ik zal ook mijn DM gaan activeren als ik kan vinden waar dat zit... heb heel die feature nooit eerder gezien of gebruikt.
Gevonden, eventuele DM's zal ik nu dus ook beantwoorden.
[ Voor 17% gewijzigd door DirkT op 09-01-2013 18:12 ]
Getting happier and happier with Lotus FYI.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ze pakken dit ook eindelijk aan.Lastly, to help with price, for you folks that like to drive in leagues or in hosted, we are working on a development project that will allow you to race with other cars in multi-class without needing to own them in hosted. For hosted & league racing now, you need to own all the cars in race to be able to race with them. Across the board for all cars, that will change. We hope project is complete for this build. While we are at it, also moving number of allowed cars in multi-class up from 3 to 4 cars. Again neither of those projects are 100% for this build but relatively optimistic will be in build.
Ik kan niet wachten op de nieuwe Sprint Cup auto's! Ik denk dat ik overstap naar Ford

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 09-01-2013 19:14 ]

Volgend seizoen (S1 2013) gaan we het als GoT iRacing community een beetje anders doen met de GoT evenementen.
Vanaf week 1 (28 januari as.) zullen we de volgende zaken organiseren:
Op maandag zal voortaan de League race plaatsvinden.
De wekelijkse toernooiwedstrijd zal 12 weken lang met de McLaren worden verreden.
En op dinsdag de training voor de officiële GT en/of McLaren challenge. Het definitieve programma van iRacing voor S1 zal bepalen hoe dit er precies uit zal gaan zien.
Op donderdag kunnen we indien er interesse is fun races organiseren. Bijvoorbeeld met nieuw contect of op speciaal verzoek. Ook kan de donderdag gebruikt worden voor eens een lang niet georganiseerde GoT Racing School.
Voor de league races met de McLaren zullen we circuits kiezen die niet zo voor de hand liggen, alhoewel doublures met de officiële GT en/of McLaren challenge waarschijnlijk niet zijn te voorkomen. Ook zullen we afwijken ten opzichte van de officiële series door sommige races te verrijden in bv 2 heats, met een verplichte pitsstop of met een staande start.
In week 13 van Seizoen 4 - 2012 zullen we zeker ook wat organiseren, maar dat is nog niet uitgewerkt. Reken in ieder geval op een bijzondere multi klasse endurance race.
Op hele korte termijn zal er een testsessie verreden worden (waarschijnlijk morgenavond) om een bijzondere combi testen. Info volgt.
Wat is de motivatie hierachter eigenlijk?JoepW schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:42:
Op maandag zal voortaan de League race plaatsvinden.
De wekelijkse toernooiwedstrijd zal 12 weken lang met de McLaren worden verreden.
Zal jullie missen

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anders oefen je een baan voor komende week op de Maandag om daarna op Dinsdag een totaal andere baan te gaan rijden.Red Baron schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:50:
[...]
Wat is de motivatie hierachter eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 09-01-2013 21:13 ]
Vraag me af wat Fanaleds met een G27 leds doet wat iRacing of elke ander spel niet kan?[b]
Het betreft de SM & de Lotus 79 @ Mosport.
Als test doen we:
- 90 min practice
- 10 minuten Q (Lone)
- 20 minuten race
Ik neem aan dat Jubby, Speedy, DutchDevil, Derx met de Lotus rijden
Ik hoop dat er ook een aantal mensen met de SM meedoen.
Ik zal de SM nemen
Fanaleds is niet alleen voor iRacing, maar grofweg 30 games die geen native support hebben. Omdat de G27 vrij basic is met allen die revleds zal het misschien niet super interessant zijn als je het zo bekijkt.seninha schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:56:
[...]
Vraag me af wat Fanaleds met een G27 leds doet wat iRacing of elke ander spel niet kan?
Die BTCC klasse lijkt mij wel een stuk interessanter, er is nou niet echt een auto tot nu toe die me aanspreekt.
Fanaleds.com
Is dat omdat iedereen deze auto al heeft? Of omdat dit de favoriete wagen is van sommige rijders?
Vond het net leuk dat er elke week met iets anders gereden werd...
Dat het voortaan op maandag is valt voor mij wel wat tegen, kan ik zeker niet zo vaak meedoen.
Vind de mclaren best een leuke wagen maar ik heb wel meerdere favorieten. Ook voor de volgende build met het NSM kunnen er wel meerdere wagens wat anders aanvoelen...
Die fun races zie ik wel zitten, zal ik proberen zo vaak mogelijk mee te doen.
Helemaal mee eens.Fragbeestje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:09:
Hmmmmm... Elke league race met de mclaren![]()
Is dat omdat iedereen deze auto al heeft? Of omdat dit de favoriete wagen is van sommige rijders?
Dat het voortaan op maandag is valt voor mij wel wat tegen, kan ik zeker niet zo vaak meedoen.
Vind de mclaren best een leuke wagen maar ik heb wel meerdere favorieten. Ook voor de volgende build met het NSM kunnen er wel meerdere wagens wat anders aanvoelen...
We zien wel
En ja er zijn veel mensen bij GoT die de McLaren erg leuk vinden er veel mee willen rijden.
En het volgend seizoen kunnen we weer een andere formule kiezen.
We moeten af en toe eens wat anders proberen.
En op die donderdag zal ik zien dat we ook wat exotische combies rijden.
Ik ben morgenavond niet voor 20:30 thuis, en met een beetje pech moet ik dan nog eten. Dus het kan best zijn dat ik pas rond 21:00 ofzo kan inloggen. Ik doe mn best, maar kan niks beloven.JoepW schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:48:
Morgenavond doen we een Test sessie voor de endurance race in W13.
Het betreft de SM & de Lotus 79 @ Mosport.
Als test doen we:
- 90 min practice
- 10 minuten Q (Lone)
- 20 minuten race
Ik neem aan dat Jubby, Speedy, DutchDevil, Derx met de Lotus rijden
Ik hoop dat er ook een aantal mensen met de SM meedoen.
Ik zal de SM nemen
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Bij mij was het ook niet zozeer het feit dat het op maandag was, maar meer dat er gekozen werd voor om met een vaste auto te rijden. Naja we zullen het wel zien straks.Fragbeestje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:09:
Hmmmmm... Elke league race met de mclaren![]()
Verwijderd
Dat steeds met dezelfde wagen wordt gereden vind ik daarentegen jammer. Ik ben net beginnen meedoen omwille van de afwisseling en het feit dat op die manier eens wagens uit mijn garage komen waar ik anders nooit mee zou rijden.
Maar grote kans is dat we na volgend seizoen weer lekker gaan afwisselen. Dit is gewoon even een keer een test hoe dit gaat met een auto.
Zelf weet ik niet of ik elke Disndag met die MC Laren ga oefenen voor de officiele series maar dat is iets wat een aantal mensen hier graag wouden.
[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-01-2013 00:58 ]
Verwijderd
Zal ongetwijfeld nog regelmatig aanschuiven op maandag, maar de kans bestaat dat het wel wat minder word dan voorheen.
Xbox
idem eigenlijk (mclaren is top wagen en close racen met bekende is leuk) maar er zijn genoeg leagues zelfde wagen x circuits. Zal wel aanwezig zijn maar kan zijn dat ik dan bv circuits die me niet liggen laat vallen. + je krijgt nu mensen die zich gaan toeleggen op die wagen dus close racen wordt volgens mij minder close zo.BM schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:06:
Hmmz, ik ben d'r niet heel gelukkig mee dat nu de McLaren gebombardeerd word tot vaste league wagen. Ik vond juist de afwisseling, elke week wat anders, erg leuk.
Zal ongetwijfeld nog regelmatig aanschuiven op maandag, maar de kans bestaat dat het wel wat minder word dan voorheen.
[ Voor 29% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-01-2013 11:45 ]
Zelf heb ik ook niet echt de zin, tijd en het gevoel (en vooral het talent
[ Voor 3% gewijzigd door Ericjooo op 10-01-2013 16:06 ]
Er is voor iedereen wat wils! Prototype en/of GT's.
Meer informatie volgt binnenkort
Stay tuned

Woei!!! oh wacht... houten stoel... dringend werk maken van m'n rig.
Die 2.4 uurs race was een marteling voor m'n achterwerk.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
M'n sketchup tekening is zo goed als klaar maar kan er niet aan verder werken want er ligt een G27 compleet gedemonteerd op m'n bureau... heb op een paar dagen tijd een hekel gekregen aan dat ding.
De vijsjes van dat plaatje op de motor zaten los en er zit geen barstje in het plastic wieltje voor zover ik kan zien. Dus wat loctite op de vijsjes, goed vastvijzen en terug dicht... calibreerde hij helemaal niet.
Ledje knipperen als een gek en totaal geen sensorinput in het calibratiescherm (enkel voor het stuur, de rest deed het perfect)
De zwarte plastic balk zat 1 tandje verkeerd. opengehaald en goedgezet en ....
Calibreren doet ie nu 2 keer ipv 1, maar er zit nog steeds een afwijking op. (maar al wel een pak minder als in het begin)
Iemand hier al ervaring mee?

Dit is geen kampioenschap, maar losse evenementen.
[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2013 18:04 ]
Maar look schema als ik mee kan doen dan pik ik wel wat racejes mee .
Xbox
De WEC race op Interlagos is ook pas 1 september
Virginia is 2 uur en 48 minuten.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2013 17:57 ]
Nieuw skinnetje voor de SM voor onze eigen endurance (test) race.

Waar zijn de bubbels gebleven?JoepW schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:55:
Dat zijn voor mij te lange races
Nieuw skinnetje voor de SM voor onze eigen endurance (test) race.
[afbeelding]
Xbox
Zelf ben ik langzaam begonnen aan de HPD. Alleen dat stukje boven het hoor van de leeuw krijg ik steeds niet goed

Van het weekend maar even verder aan werken.
Ik kan wel een klein tipje van de sluier oplichten van één event. De NEO Green Hell op Virginia zal met alleen GT auto's zijn. De McLaren zal ook aanwezig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2013 19:25 ]
kan ik mij inschrijven ???Niellie41 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:30:
De informatie is al beschikbaar!
[afbeelding]
http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=493
In mijn sig vind je ook de link naar het topic op het iRacing forum.
edit: en er staat nu ook een tijd bij de VIR race.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2013 19:57 ]
Ziet er leuk uit, misschien dat ik tegen die tijd zulke lange races kan doen, uurtje is nu toch wel de max..Niellie41 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:30:
De informatie is al beschikbaar!
[afbeelding]

Xbox
Het valt wel mee. Het is minder erg dan je denkt. Als je in een multi class race zit, is de tijd zo voorbij.Streskip schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:15:
[...]
Ziet er leuk uit, misschien dat ik tegen die tijd zulke lange races kan doen, uurtje is nu toch wel de max..
De eerste dat ik met een 2.4 uurs race mee deed, werd ik pas moe na de race. Tijdens de race ben je zo bezig met het verkeerd dat je eigenlijk vergeet om moe te worden
We zijn ook nog op zoek naar stewards/admins

Blijft een enorm geile auto die nieuwe ford fusion en mondeo!dabelg schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:26:
lol juist aston martin gril ;p
Beetje jammer van de start crashes.
Btw, ik reed met baseline (en te veel brandstof). Ik was misschien niet zo snel, maar de wagen was lekker stabiel. Note: ik had wel de bandenspanning achter flink opgekrikt, want die is bij de baseline wel erg laag.
Feli!
Zelf al lange tijd dicht tegen de 3000, maar ik durf niet meer te racen, lol. Ik weet dat hij toch alleen maar naar beneden zal gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door josh-hill op 10-01-2013 22:15 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
edit:
Nja, het wisselt. Soms heel snel, soms heel traag.
Maar volgens mij hebben ze daar al een week last van of zo.
[ Voor 83% gewijzigd door josh-hill op 10-01-2013 22:24 ]
Op einde van de race helaas wat aan het prutsen gegaan, maar dat mag de pret niet drukken.
Wel wennen om in de SM nog andere autos rond te hebben rijden, was iedere keer weer schrikken als er ineens zo'n Lotus achter je zat
Mja, ik heb me dit seizoen volledig toegelegt op 1 auto (de SRF), en dat betaalt zich nu uit. Ook het feit dat ik nu (veel) meer vrije tijd heb hebt wel mee, normaliter oefende ik niet veel voor ik ging racen, dat kan ik nu wel wat meer doen. Benieuwd hoe dat over een tijdje gaat zijn als de vrije tijd wat minder word, hopelijk blijft de iRating dan wel op dit niveau.josh-hill schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Feli!![]()
Zelf al lange tijd dicht tegen de 3000, maar ik durf niet meer te racen, lol. Ik weet dat hij toch alleen maar naar beneden zal gaan.
Al is het nadeel wel dat ik nu in álle klasses bij de snelleren gezet word, en dat is niet terecht. Zo snel ben ik met andere autos niet...
Xbox
En toen BM in T5/6 spinde moest ik zo nodig in mijn spiegels kijken en knalde op de back straight vol in de vangrail. Daarna na een tow nog wat leuke rondjes gereden.

Maar de combi is prima.
We gaan er een race van maken in W13 als afsluiting van S4-2012.
Lekker lang (2 a 2,5 uur), afgedwongen pitsstops en met internationale reclame.
To be continued
Achteraf is wel fijner ja, maar heb in principe nog genoeg tijd om te oefenen! En zo te horen word ik binnenkort al op de proef gesteld:Niellie41 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:30:
[...]
Het valt wel mee. Het is minder erg dan je denkt. Als je in een multi class race zit, is de tijd zo voorbij.
De eerste dat ik met een 2.4 uurs race mee deed, werd ik pas moe na de race. Tijdens de race ben je zo bezig met het verkeerd dat je eigenlijk vergeet om moe te worden
JoepW schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:06:
We gaan er een race van maken in W13 als afsluiting van S4-2012.
Lekker lang (2 a 2,5 uur), afgedwongen pitsstops en met internationale reclame.
To be continued
Doe je zelf niet mee? Ghehe
Ja, kan goed zijn dat ik niet mee doe. Mijn schouder houdt het niet zo lang uit.Streskip schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:37:
[...]
Achteraf is wel fijner ja, maar heb in principe nog genoeg tijd om te oefenen! En zo te horen word ik binnenkort al op de proef gesteld:
[...]
[...]
Doe je zelf niet mee? GheheMaar klinkt goed, ik vond het een hele leuke baan met deze auto. Ging een stuk beter ook dan met de McLaren. Die T2 was wel lekker uitdagend ook, vol erin, net naast je lijn en je glijdt er zo af. Ik had erg last van onderstuur in die bocht. Toen (voor het eerst!!) de setting aan gepast, de rollbar op soft gezet
Ging iets beter, volgende keer nog wat meer uitproberen met tunen. Kon denk ik nog wel wat meer downforce op de achterkant ook. T2 moest ik echt gasgevend doorheen anders ging ik achterste voren..
Waarom rij je niet met de gesharede setups. De base setups zijn echt niet snel, behalve van de Caddy!
Dat is spijtig! Een tijdelijk iets of ...? (als ik vragen mag)JoepW schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 06:11:
[...]
Ja, kan goed zijn dat ik niet mee doe. Mijn schouder houdt het niet zo lang uit.
Waarom rij je niet met de gesharede setups. De base setups zijn echt niet snel, behalve van de Caddy!
Waarom ik niet met gesharede setups rij, ik ken niemand die iRacing doet verder (buiten het internet om) en heb er een beetje moeite mee om zomaar een tune in te laden. Zeker omdat ik zelf nog niet alles snap wat in die tune staat, en ook niet weet wat ik zelf moet aanpassen om ".." voor elkaar te krijgen als ".." gebeurt. Maar kan het altijd eens proberen...
Voor de meeste auto's heb je tegenwoordig ook een setup guide op het iracing forum. Hier kan je ook tips terugvinden voor elke wagen. Bijvoorbeeld de Ford GT heeft nogal wat nukkige kantjes ivm rijhoogte en wing settings... als je dat allemaal zelf zou moeten uitzoeken ben je wel een hele tijd bezig.
De Combo met de Lotus en de Star Mazda vond ik tegen mijn verwachting in wel leuk!
Had alleen niet gedacht dat ik mee ging kunnen. Derx was wel sneller maar ik kon hem in het begin nog redelijk bijhouden. Vorige keer dat ik in die lotus was gestapt zat er toch wel een heel groot verschil in de rondetijden.
Enige stukje waar ik problemen mee had was de laatste bochtencombinatie, waar ik tijdens de practice en tijdens de Q al regelmatig in de bocht naar links de achterkant wat verloor om dan net voor de laatste bocht met m'n neus in de muur te eindigen.
Deze avond nog maar wat verder prullen aan m'n G27... als iemand nog tips heeft voor dat onding...
[ Voor 43% gewijzigd door Fragbeestje op 11-01-2013 08:34 ]
Weekend komt er weer aan, GT Challenge met de McLaren!

Oorspronkelijk geplaatst door Matt Bell:
So I'm usually on here ranting about how something doesn't work in real life as it does in iRacing. Today, however, is for a different type of post. Today I am going to thank iRacing for doing a relatively great job with the McLaren MP4-12C GT3 car that I used to get ready for the Roar test at Daytona.
This year I have been signed to APR to drive in their privateer-entry #51 Audi R8 LMS/Grand-Am in the 24h. The week before the test, I spent 3-6 hours per day playing with Daytona (day and night) with the MP4 to just run laps and try to remember how to go fast there. I have to say, they did a great job with both the track and the car. The ways I learned to go fast with the MP4 were similar in ways I learned to drive the Camaro GT.R last year-- if a bit different in logical ways. The ways I figured to go fast with the MP4 translated very well to the real life R8 LMS, despite some obvious differences.
The only ways I felt the simulated car suffered were in snappy oversteer with no ability to save it, and poor reaction to apex curbs. Just about everything else served as a good lesson in driving a car like this on that track. Where cars like the DP annoy me with their odd physics, the MP4 was dead on, from what I can tell. Good job, iRacing.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 11-01-2013 09:10 ]
Schouder = structureel. Uit de kom gehad, verwaarloosd en nu ook nog leeftijd slijtage.Streskip schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:55:
[...]
Dat is spijtig! Een tijdelijk iets of ...? (als ik vragen mag)
Waarom ik niet met gesharede setups rij, ik ken niemand die iRacing doet verder (buiten het internet om) en heb er een beetje moeite mee om zomaar een tune in te laden. Zeker omdat ik zelf nog niet alles snap wat in die tune staat, en ook niet weet wat ik zelf moet aanpassen om ".." voor elkaar te krijgen als ".." gebeurt. Maar kan het altijd eens proberen...
Je kan dan altijd aan mij of een andere GoT rijder vragen hoe e.e.a. te corrigeren is.
Meestal weten we dan wel een of andere setting aan te raden die jouw wens 'vervult'.
Een setup maken is 2 dingen. De dynamiek een beetje snappen van wat een auto doet tijdens remmen, gas geven, sturen, etc. en ten tweede veel testen op de baan met verschillende settings.
In rl racing gaan de beschikbare technische verhandelingen wat te ver om je ff in te verdiepen. Maar in de RC racerij is er een zeer goed boek voor handen.
Blader maar eens door dit boek heen:
https://dl.dropbox.com/u/...s4/xray-t3-setup-book.pdf
Na wat rondjes met baseline gereden te hebben, kon ik absoluut niet aan wennen aan de shared setup en ben maar weer gauw terug naar baseline gegaan. Misschien niet zo snel, maar iig lekker stabiel (zeker met wat meer druk in de achterbanden).
Ah, dat verklaart het dan. Vond het al raar dat 2 man ongeveer tegelijk van de baan vlogen zonder elkaar te raken. Ik betrap mezelf er ook altijd op afgeleid te worden door mensen die er af vliegen en dan zelf in de problemen te raken.JoepW schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:06:...
En toen BM in T5/6 spinde moest ik zo nodig in mijn spiegels kijken en knalde op de back straight vol in de vangrail.
Helaas was het voor mij het begin van veel meer fouten, maar goed
Xbox
Dit topic is gesloten.