Tweakers in discussie met KPN over vast-mobiele telefonie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Wat voor mij intressant zou zijn als ik 2 nummers heb, die beide naar hetzelfde mobiel en vaste lijn verwijzen.

Het eerste nummer is zakelijk, en ik zou dan graag aan kunnen geven op welke tijden deze over moet gaan, en op welke tijden deze automatisch naar de voice mail moet gaan. Het liefst dat ik standaard kan zeggen iedere dag voor 8 uur en na 19 uur moeten alle zakelijke gesprekken doorgeschakeld worden naar VM. Als er dan ook nog nummers aangemerkt kunnen worden als belangrijk, en de vorige instelling kunnen overrulen, zou helemaal mooi zijn.

het tweede nummer is zeg maar het oude prive nummer welke altijd doorgeschakeld wordt naar mobiel en vast.

Bovenop voorgaande graag de mogelijkheid om nummers altijd door te leiden naar voice mail (sorry mam).

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

Lijkt me een goed plan dat KPN de producten structuur eens grondig herziet en het aantal drastisch verlaagd zoals ziggo en upc dat doen. Nieuwe producten zijn leuk maar ruim dan die oude ook gewoon op, vorig jaar nog een zakelijke verhuizing waar verplicht een nieuw jaarcontract afgesloten moest worden omdat het product niet meer bestond...

Voorbeeld:
ADSL product X genomen
KPN verhoogd snelheid voor nieuw product Y
X blijft zoals het was, Y is sneller en goedkoper
Dan moet je KPN zelf bellen dat je Y wilt en je moet een nieuw jaarcontract afsluiten.

Bureaucratie ten top! Alsof ik ZAKELIJK behoefte heb om elke week te kijken of er nieuwe/goedkopere producten te krijgen zijn.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Oeh, dit klinkt heel handig met een paar features erbij, :)

Mijn situatie:
1 vaste telefoon (+ nummer) op kantoor
1 vaste telefoon (+ nummer) thuis
1 mobiele telefoon

Nummer op kantoor en mobiele nummer zijn bij klanten bekend, 't nummer thuis is alleen voor als ik thuis werk (vandaar 2 verschillende nummers: ik wil thuis niet 's nachts gebeld worden als 't even kan)

Stel je voor dat ik 1 globaal nummer zou krijgen, dat me volgt. Ben ik op kantoor, gaat mijn vaste telefoon op kantoor. Ben ik thuis, gaat m'n telefoon thuis. Ben ik niet thuis of op kantoor? Dan gaat 't gesprek naar m'n mobiel.

Perfect, want ik heb een headset op m'n vaste telefoon's, dus ik wil zoveel mogelijk daarop binnen krijgen.

Om 't helemaal makkelijk te maken, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken met een appje op de mobiele telefoon middels GPS (of via wifi, verzin iets..) of ik op kantoor of thuis ben en aan de hand daarvan het nummer routeert naar een telefoon. Dat appje kan natuurlijk voor meer dingen dienen (zoals de routing instellen, handmatige overrides et cetera).

Ziet de app dat ik in beweging ben(GPS), maar m'n telefoon is niet connected met m'n carkit (bluetooth): lekker naar de voicemail (of naar kantoor, afhankelijk van mijn ingestelde routering, zie iets verderop)

Als 't dan nog handmatig te overriden is ("Laat alles nu maar op kantoor uitkomen, ik ga op vakantie") samen met een handige webinterface of app wanneer welke routering gedaan moet worden:

Maandag tot vrijdag van 09:00 tot 18:00 -> volg mobiele telefoon locatie
Maandag tot vrijdag van 18:00 tot 09:00 -> Mobiele telefoon TENZIJ ik thuis ben, dan moet het naar de thuislocatie gerouteerd worden met de mobiele telefoon als fallback (ik ben niet altijd bij m'n telefoon in de buurt)
Zaterdag en zondag -> voicemail

1000 mogelijkheden, dus een aantal logische presets zouden het leven voor iedereen makkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Het lijkt mij logisch dat waar je ook bent, het nummer hetzelfde blijft en dat het lijkt alsof je ook op het interne netwerk van het bedrijf zit.

Dus:
- Ook al ben ik buiten de deur, het moet dan nog steeds zo zijn dat als collega's mij intern bellen mijn mobiele telefoon over gaat.
- Aanmeldsysteem voor de vaste lijn op het bedrijf zelf. Log je daar in, gaat je vaste telefoon over, ben je niet ingelogd gaat je mobiele telefoon over.

of

Waarom nog een vaste aansluiting op het bureau, want je kan ook zorgen dat je mobiele telefoon op een intern mobiel netwerk van het bedrijf zit.

Centraal hierin moet denk ik staan:
Buiten de deur ben je hetzelfde bereikbaar als vast, zowel van binnen het bedrijf als daarbuiten.
Binnen het bedrijf logt de mobiele telefoon via intern netwerk in dat via vaste lijn de deur uit gaat.

Het enige verschil zit hem in de technische koppeling erachter maar ik neem aan dat KPN de techniek inmiddels zo ver heeft dat dit allemaal geen probleem meer is.

Rekening kan dan gewoon per mobiel nummer, eventueel met extra toevoegingen van naam of afdeling om te kunnen zien waar de kosten binnen het bedrijf heen gaan.

Als men zorgt dat iedereen binnen het bedrijf een telefoon van een bepaald merk met dezelfde lader krijgt kan het nooit een probleem zijn dat iemand geen lader bij heeft. Dit maakt het ook makkelijker om ageda's te syncen. Misschien een tip voor KPN om ook gelijk clouddiensten hieraan te koppelen met agenda, contacten en data in the cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Om mij meteen maar aan te sluiten aan deze discussie, moet ik toegeven dat ik het gehele concept een goed idee vind. Op bedrijven merk ik vaak dat mensen 2 apparaten hebben die met elkaar samenwerken telefoon vast en mobiel. Als zij niet op de werkplek aanwezig zijn moeten ze de telefoon doorschakelen naar de mobile telefoon. Dit is dan nog los gezien van de kosten.

Nu vraag ik mij af, zal kpn ook vaste telefoons mee leveren die de door jou ingestelde telefoon detecteren en hier de dominant version bij gaan spelen?

Als voorbeeld jij stapt je kantoor binnen en je telefoon detecteerd je mobile telefoon via bluetooth. Iedereen heeft zijn eigen "naam" bij bluetooth. Je koppelt de vaste telefoon hier aan vast en op het moment dat je achter je bureau zit wordt de belfunctionaliteit aangezet in jou telefoon en wordt de vaste telefoon dominant.

Ik grotere kantoren kan ik mij voorstellen dat wanneer dit niet gebeurd jou telefoon dus altijd zal afgaan wanneer je mobiel wordt gebeld. In mijn optiek kan dit zeer storend worden, een beetje het callcenter idee.

Zal KPN hier een optie voor bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Grappige aan deze discussie is dat ik nog steeds geen verband aan vast kan knopen wat KPN nou precies wil met zo'n bundel.

Microsoft Lync in combinatie met een SIP Trunk kan een bedrijf al heel veel winnen op het gebied van mobiele telefonie. Anytime Anywhere..

1) je bent altijd bereikbaar via je vaste nummer en mobiel met Lync. is je huidige vaste nummer offline kan deze automatisch worden doorgeschakeld.
2) ben je op je Lync nummer in gesprek en je moet in de auto stappen dan kan je in 2 klikken het gesprek autonoom doorzetten naar je mobiel.
3) zit je in het buitenland voor kantoor of vaak bij klanten/onderweg? Je Laptop is je vaste nummer altijd en overal beschikbaar.
4) Kosten van een SIP trunk 100 nummers is 50 Euro permaand. bellen naar vast nummer is ongeveer 0,02 ct per minuut met start tarief van 1 ct. naar mobile nummers 6 ct per minuut..

Daarnaast zijn de kosten voor Lync te overzien.. 600 Euro voor standard licentie per server hiermee kan je al voice bellen en 107 euro voor een call Die kosten kan je afschrijven in 3 tot 5 jaar als je wilt. ik denk voor MKB met 25 gebruikers al ruim bruikbaar.. Zeker als je denk dat je ook SIP trunks in het buitenland kan nemen dus in de landen waar je vaak naar toe belt en hen naar jou laat bellen dit altijd tegen het lokale tarief van dat land kan.

Maar ik daarnaast is dit wel weer een mogelijke oplossing voor de gebruikers van 1 mans zaakjes. maar of die deze dienst zullen nemen is maar de vraag. Zij hebben namelijk een mobiel en vaak geen vast nummer. Waarom zouden zij een vast nummer willen en moeten hebben als ze toch altijd/vaak op pad zijn naar hun klanten??

Daarnaast wat KPN wil kan ook al met de huidige technieken in telefoon cetrales. Lync is zo'n voorbeeld denk ik. naast dat het een mooi product is. Is het erg veel zijdig en bruikbaar voor erg veel bedrijven. daarnaast redelijk betaalbaar. Rinkeld je vaste nummer? gaat ook je mobiel af. niet online? gaat je mobiel af. niet opgenomen dan de keuze die de beheerder of een groep kan maken door of naar je mobiel Voice mail door schakelen of die van Lync of de receptie.. genoeg keuzes :)

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 08-11-2012 23:00 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
mijn bedrijf heeft nu mobiel via kpn en vast landelijk via voip (geen idee wie dit contract heeft)
wel is er een schakeling in de voip centrale die ons intern een verkort nr geeft naar onze mobiel
het enige probleem nu is als er door verbonden wordt naar mobiel en er moet terug gezet of door verbonden worden naar een collega vanaf mobiel is dit niet mogelijk.
als die zou kunnen worden opgelost via dit systeem zou het ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grabbels
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-08 09:41
Het idee is goed. Sterker nog het is een erg goed idee. Wat ik alleen fijn vind is de zekerheid van een vaste telefoon of juist de mobiele telefoon. Het gebeurd nog wel eens dat er een netwerk uit ligt, zij het de vaste telefoon of zij het het mobiele netwerk. Met twee aparte connecties heb je toch altijd net even die zekerheid dat één van beide het in noodgevallen altijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
Wij hebben zelf een kleine helpdesk met 1 vast nummer dat nu naar 1 mobiel gaat die 1 persoon bij zich heeft.
Dit is handig genoeg voor normale kantoortijden, maar voor bijvoorbeeld de kerstperiode dat we allen liever thuis zitten is dat niet handig omdat maar 1 iemand deze mobiel bij zich kan hebben en wij de last willen verdelen (en te ver bij elkaar wonen om de telefoon door te geven). Idealiter zou je normaal 1 nummer routeren naar meerdere mobiele nummers (voor de eerste die reageert) en in vakantieperiode per dag jezelf kunnen afmelden als helpdeskmobiel zodat de telefoon alleen nog overgaat bij de ene die standby dienst heeft.
Zoals eerder aangegeven wil je kunnen kiezen of degene die je belt dit vaste nummer zien als beller of je eigen mobiele nummer.
Dit principe is bijvoorbeeld ook bruikbaar voor een sales nummer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtissink
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 15:45
Ik ben ook een "eindgebruiker" van zo'n systeem en sec gezien is het een nuttige dienst. Het bedrijf
zit niet bij KPN en de koppling vast en mobiel draait al een aantal jaar.

Waar KPN zich mee zou kunnen onderscheiden is, zoals sommige post al melden, met de services
aan de telefoonhouder. Hier zou je aan een systeem moeten denken als een helpdesk centrale. 's
ochtends meld je je aan bij de centrale dat je actief bent, en 's avonds meld je je af.

Ik heb deze opties niet en ik loop met twee telefoon, een prive en een zakelijk. Voordeel daarvan is
dat ik niet gestoord wordt tijdens vakanties en vrije dagen ook vrije dagen zijn.

KPN (maar ook de andere) moeten zich bewust worden van de gevolgen voor de gebruiker van de
telefoon, niet alleen de contractpartner. Anders gezegd, men moet kijken naar de "added value" voor
de gebruiker en naar de "business value" voor de afnemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:54
Als overheid wil je graag in geval van calamiteiten bereikbaar zijn en anderen kunnen bereiken.
Tijdens een grote calamiteit grijpt iedereen naar zijn of haar mobiel en is het mobiele netwerk op dit moment nog niet zo betrouwbaar als b.v. een ISDN30.

Kwa kantoor, binnenkomende telefoon moet worden opgenomen, het mag niet zo zijn dat gesprekken verloren gaan omdat iemand niet op kantoor is en zijn 'interne' telefoon gesprekken voor de neus krijgt terwijl hij of zij in hawaii op vakantie is. Dit werkt alleen maar met 'yuppies' en die willen wel eens op een afstandje staan van de werkvloer.

Met vast mobiel integratie voor bedrijven denk ik meer aan femto cellen koppelen met een bestaande centrale en dan de toestellen koppelen aan vaste lijnen zodat mensen in een bepaald gebied met hij werk nummer bereikbaar zijn op hun mobiel. Dat voorkomt gelijk problemen dat je op hawaii gebeld wordt omdat je voor je werk je 06 een keer hebt uitgegeven in een werk gerelateerde sfeer.

Zelfs koppelen aan een bepaald gebied doormiddel van triangulering via de normale zendmasten zou een optie zijn afhankelijk van de dekking.

Een ander probleem waar je tegen aan loopt in een bedrijf met meer dan 20 mensen en/of een hoog doorloop gehalte van medewerkers is dat je met een mobiel continu je contact personen moet blijven bijwerken. Gezien de 'mobiele skill level' van met name de wat oudere generatie betekent dit een dag taak voor 1 of meerdere ict-ers/stagaires. Een koppelbaar telefoon boek op de toestellen is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• churchill9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03-2016

churchill9

psn: jimmy-chu

To_Tall schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:54:
Grappige aan deze discussie is dat ik nog steeds geen verband aan vast kan knopen wat KPN nou precies wil met zo'n bundel.

Microsoft Lync in combinatie met een SIP Trunk kan een bedrijf al heel veel winnen op het gebied van mobiele telefonie. Anytime Anywhere..

1) je bent altijd bereikbaar via je vaste nummer en mobiel met Lync. is je huidige vaste nummer offline kan deze automatisch worden doorgeschakeld.
2) ben je op je Lync nummer in gesprek en je moet in de auto stappen dan kan je in 2 klikken het gesprek autonoom doorzetten naar je mobiel.
3) zit je in het buitenland voor kantoor of vaak bij klanten/onderweg? Je Laptop is je vaste nummer altijd en overal beschikbaar.
4) Kosten van een SIP trunk 100 nummers is 50 Euro permaand. bellen naar vast nummer is ongeveer 0,02 ct per minuut met start tarief van 1 ct. naar mobile nummers 6 ct per minuut..

Daarnaast zijn de kosten voor Lync te overzien.. 600 Euro voor standard licentie per server hiermee kan je al voice bellen en 107 euro voor een call Die kosten kan je afschrijven in 3 tot 5 jaar als je wilt. ik denk voor MKB met 25 gebruikers al ruim bruikbaar.. Zeker als je denk dat je ook SIP trunks in het buitenland kan nemen dus in de landen waar je vaak naar toe belt en hen naar jou laat bellen dit altijd tegen het lokale tarief van dat land kan.

Maar ik daarnaast is dit wel weer een mogelijke oplossing voor de gebruikers van 1 mans zaakjes. maar of die deze dienst zullen nemen is maar de vraag. Zij hebben namelijk een mobiel en vaak geen vast nummer. Waarom zouden zij een vast nummer willen en moeten hebben als ze toch altijd/vaak op pad zijn naar hun klanten??

Daarnaast wat KPN wil kan ook al met de huidige technieken in telefoon cetrales. Lync is zo'n voorbeeld denk ik. naast dat het een mooi product is. Is het erg veel zijdig en bruikbaar voor erg veel bedrijven. daarnaast redelijk betaalbaar. Rinkeld je vaste nummer? gaat ook je mobiel af. niet online? gaat je mobiel af. niet opgenomen dan de keuze die de beheerder of een groep kan maken door of naar je mobiel Voice mail door schakelen of die van Lync of de receptie.. genoeg keuzes :)
Dat het allemaal al bestaat hebben we volgens mij al vast gesteld.

Maar het feit dat KPN het onder 1 ding gooit is hierin belangrijk.
Dus het beheer de facturen en ga zo maar door alles bij 1 bedrijf.

Ik dank dat het belangrijkste is wat KPN gaat doen met de prijs.
Als dit te duur is gaan mensen snel op zoek naar alternatieven maar als dit een mooi prijsje heeft dan is het zeker wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Even de situatie schetsen:

Zakelijk
Bij ons op de zaak heeft iedereen een vast telefoonnummer en een mobiel nummer. Voor de vaste nummers geldt wel dat deze gedeeld kunnen worden door meerdere personen. Zo heb ik een vast nummer dat ik deel met een collega. We hebben echter wel allebei een mobiel nummer.

Privé:
Voor privégebruik heb ik ook mijn mobiele nummer. Net zoals mijn vrouw. Ook hier geldt weer dat we gezamenlijk 1 vast nummer hebben.

Behoefte aan integratie:
Persoonlijk vind ik het overbodig om een apart toestel te hebben voor de vast lijn en een mobieltje voor mijn mobiele nummer. Ik vind het juist veel handiger als ik altijd mijn mobieltje zou kunnen gebruiken voor al mijn gesprekken. Deze heb ik immers altijd bij me.

Op de zaak heb ik dit opgelost door naast het fysieke toestel dat ik deel met mijn collega een SIP client te installeren op mijn smartphone. Op deze manier heb ik maar 1 apparaat nodig om te bellen en gebeld te worden. Bijkomend voordeel is dat ik overal op mijn zakelijk vaste nummer bereikbaar ben als ik dat wil. Dit vind ik vooral handig als ik vanuit huis werk.

Nog een voordeel is dat ik niet gebonden ben aan mijn werkplek. Voorheen moest ik mijn gesprekspartner even laten wachten en het telefoontje doorschakelen naar mijn mobiel als ik mijn gesprek ergens anders wil voeren. Dit brengt overigens extra kosten met zich mee. Nu kan ik gewoon weglopen van mijn werkplek en kost het niets extra.

Ik vond ik dit zo handig dat ik bij mijn provider de SIP account gegevens van mijn vaste lijn thuis heb opgevraagd. Ik heb nu ook een SIP client op de telefoon van mijn vrouw geïnstalleerd, zodat al onze telefoontjes op on mobieltje binenkomen.

Wat kan er beter:
Gezien het feit dat ik in beide situaties het vaste nummer deel met iemand anders loop ik er nog wel eens tegenaan dat ik een oproep aanneem en dat ik dan vervolgens het gesprek moet doorschakelen daar degene waar ik het nummer mee deel. Dit doe ik in mijn situatie door door te schakelen naar het mobiele nummer.

Hoe stel ik mij het product van KPN voor:
Als ik denk aan het product dat KPN lanceert dan zou ik graag willen zien dat een bepaald vast nummer op meerdere mobieltjes in gebruik kan zijn. Er zijn talloze situaties waarin je namelijk een bepaald bedrijf of een bepaalde afdeling wilt bellen. Je wilt dan gewoon 1 nummer hebben waar je naartoe kan bellen en niet een lijst met nummers van mensen die daar eventueel de telefoon kunnen beantwoorden. Dit wordt dan mogelijk zonder een telefooncentrale te installeren.

Wat ik me hierbij voorstel is dat er een pakket afgenomen wordt met een x aantal simkaarten en een y aantal telefoonnummers.
- Bij het pakket wordt er toegang verleend tot een beheerpagina met daarin een overzicht van beschikbare simkaarten en telefoonnummers.
- Bovendien moeten er op deze pagina sip accounts kunnen worden aangemaakt.
- Simkaarten en sip accounts kunnen worden toegewezen aan personen.
- Per simkaart / sip account kan worden ingesteld welk(e) van de beschikbare telefoonnummers erop binnenkomen (kunnen er meerdere zijn).
- Per simkaart / sip account kan worden ingesteld welk van de beschikbare telefoonnummers als caller-id wordt meegestuurd (het lijkt me dat dat er maar 1 kan zijn of anoniem).
- De simkaarten en sip accounts hebben intern een uniek volgnummer, zodat het ook mogelijk wordt om door te schakelen naar een specifiek toestel. Als je namelijk doorschakelt naar een telefoonnummer dat gedeeld wordt door meerdere personen, dan weet je bij voorbaat niet wie de oproep zal beantoorden, wat niet altijd erg is, maar soms ook wel.

Eventueel zou je het ook zodanig kunnen maken dat je als bedrijf mogelijkheden kan bieden aan werknemers om privé simkaarten toe te voegen aan het beheerpakket. Zodat een werknemer zijn eigen telefoon kan gebruiken.

Wat mij hierbij handig lijkt zijn uitgebreide configuratie opties, zoals bepaalde dagen/tijden waartussen een telefoonnummer afgaat op een specifieke simkaart of sip account. Zo wil ik bijvoorbeeld dat mijn zakelijke nummer alleen van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 op mijn mobiel overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook handig zijn om naast een standaard zakelijke vast/mobiel lijn je privé nummer er aan te koppelen. Ik heb nu alles doorgeschakeld naar mijn privé nr omdat ik ook privé bereikbaar wil zijn.
Maak daarom het systeem meer flexibel, zodat de gebruiker/klant zijn eigen configuratie kan kiezen.

Met de nieuwste Fritzbox modems kan dit ook al geregeld worden voor in en rondom het huis via een app die je mobiel moet installeren. Werkt ook! Je kunt zelfs meerdere mobiele nrs aan je vaste lijn koppelen zodat iedereen thuis zijn mobiel kan gebruiken als een vaste. Een nadeel hiervan; je hebt nu helaas maar één uitgaande lijn tot je beschikking.

Het is in iedergeval al een goed begin om één zakelijk nummer te hebben. Een bijkomend voordeel:Je visitekaartje wordt dan ook een stuk overzichtelijker. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J__F__K__
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 23:07
Het zou helemaal makkelijk zijn, als je het ook kunt koppelen met je contacten beheer systeem. Bijvoorbeeld met het adresboek van Outlook. Het volgende scenario, is in mijn ogen pas echt integratie:
- Ik zoek en selecteer een contact (bijboorbeeld) in outlook
- Ik selecteer bel contact
- Ik neem een van de telefoons op (mobiel of vast)
- Mijn contact wordt gebeld

Wordt er ook een dergelijke integratie mee aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:41:

Samengevat:
*Het moet mogelijk worden bundels te maken waardoor privacy van werknemers gewaarborgd blijft.
*Data encryptie, zodat je niet door je baas afgeluisterd kan worden
*Via een beveiligde verbinding moet het mogelijk zijn vanaf huis servers te rebooten.
*Hoeveelheid data per tijdseenheid in een net grafiekje. (bovendien vind ik het handig om data in grafieken te zien aangezien je dan binnen 1 oogopslag kan zien wat er aan de hand is, ze zijn dus erg gebruiksvriendelijk)
*Voicemail berichten bekent maken via mail/internet
*Vereenvoudigen van ''wachtlijsten''
*Meer vrijheid
*Verbindingssterkte bij mobiel bellen
Hallo Stef,

Wat bedoel je met:

Het moet mogelijk worden bundels te maken waardoor privacy van werknemers gewaarborgd blijft.

M.b.t. encryptie.
Het mobiele verkeer is "normaal" mobiel verkeer, niets nieuws. Het vaste verkeer is VoIP (SIP trunking) en komt bij de klant in een beveiligde verbinding, een IP VPN. Daarbij is het spraak gescheiden in een apart voice VLAN zodat de kwaliteit wordt geborgd.

Met VastMobiel in 1 kun je 1 voicemail gebruiken, namelijk die van de telefooncentrale van het bedrijf, zodat je niet en een vaste en een mobiele zakelijke voicemail box hoeft uit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben een beheerder, die onderdeel uit maakt van een 24/7 groep.
Op dit moment is het zo dat we 1 vast nummer hebben wat we door een ander vast nummer en een paar beveiligingscodes in te vullen kunnen doorschakelen naar een van onze mobiele nummers.
Dit is op zich erg handig, zodat we 1 vast nummer hebben naar de buitenwereld, wanneer ze ook bellen en we van buitenaf (bijvoorbeeld thuis) dit kunnen instellen.

In deze toepassing zie ik de potentie, mits correct geïmplementeerd.

Dat zit er dan vooral in, hoe handig het schakelen tussen mobiel en vast in zijn werk gaat, is dit een automatische dienst, die ook naadloos werkt, voorzie ik een grote toekomst, is het een service waarbij de gebruiker teveel manuele stappen moet doen, heeft het geen meerwaarde, dan bellen de mensen altijd op het mobiele nummer.

In ons geval zou het ook makkelijk zijn om het ene vaste nummer wat we hebben op een handige manier tussen onze mobiele nummers te switchen zou zijn. Maar ik weet natuurlijk niet of dit voor KPN ook een winstgevende optie zou kunnen zijn. Wat voor ons heel makkelijk zou zijn, is dat er aan de hand van een schema het nummer doorgeschakeld zou worden, of op een andere slimme manier makkelijk automatisch zou switchen. Er moet wel altijd de optie zijn, om dit te handmatig (tijdelijk) anders in te stellen, bijvoorbeeld als een collega even een paar uurtjes wil sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Leuk idee, maar wat als ik nu onderweg ben voor mijn werk, en ik verwacht een belangrijk telefoontje, hoe activeer ik eenvoudig dat hij alleen op mobiel over mag gaan, omdat er ook nog iemand thuis zit die de telefoon kan opnemen, maar dan is er op het huisfront niemand meer bereikbaar, dus dat is ook best lastig.

Misschien dat er iets moet zijn zoals doorverbinden naar mobiel en andersom, maar dat kan voor diegene die belt vervelend zijn.

Ik zie het nog niet zitten om 1 nummer op 2 toestellen te hebben.

Ik denk dat deze topic veel goeie ideeën gaat voorbrengen voor het onderwerp.

Edit :

Wat wordt er gedaan bij een storing op het netwerk, dan ben je niet bereikbaar op je nummer, of je nu thuis zit of op mobiel, hierin zie ik mogelijkheden, om bij een storing een alternatief nummer te bellen, zoals een opvolgnummer, bijvoorbeeld : 0104512823 heeft een storing en dat hij dan gelijk naar 0104512824 doorgeschakeld word, maar dat iedereen wel belt naar het eerste nummer. En de nummers staan niet in hetzelfde gedeelte van de centrale, zodat je een backup hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Mexel op 09-11-2012 09:08 ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakove schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:56:

Hoe stel ik mij het product van KPN voor:
Als ik denk aan het product dat KPN lanceert dan zou ik graag willen zien dat een bepaald vast nummer op meerdere mobieltjes in gebruik kan zijn. Er zijn talloze situaties waarin je namelijk een bepaald bedrijf of een bepaalde afdeling wilt bellen. Je wilt dan gewoon 1 nummer hebben waar je naartoe kan bellen en niet een lijst met nummers van mensen die daar eventueel de telefoon kunnen beantwoorden.
Het is mogelijk dat telefoonnummers van medewerkers van een bepaalde afdeling worden geclusterd onder een groepsnummer. Wanneer alleen dit nummer bekend wordt gemaakt, wordt de bereikbaarheid van een afdeling vergroot. Oproepen naar het groepsnummer worden doorgegeven aan alle vrije leden (andere toestellen) van de groep. Voor vaste telefonie en telefooncentrale is dit principe niet nieuw. Mooie van VastMobiel in 1 is dat er naast vaste toestellen ook mobiele toestellen/ gebruikers geclusterd kunnen worden in deze groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haykee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01 09:07
We hebben al een aantal jaren een Vox Office Novo L.
Tot op heden kunnen we hier goed me overweg en zijn er vrij weinig problemen. Een doorschakeling naar een mobiele telefoon is met de management tool snel gemaakt.

Toch lijkt de VastMobiel in 1 een handige optie voor bepaalde scenario's, Maar ik vraag me af wie er zit te wachten op twee telefoons met het zelfde nummer, ipv een telefoon die je toch altijd bij je hebt. Echter blijft een extra optie die natuurlijk altijd welkom is.

hoe gaat dit in z'n werk wanneer je gebeld word? gaan ze dan beide af?
Waar ik ook aan denk is Blackberry Enterprise, De mailservice die koppeling maakt van exchange naar de mobiel. Hoe werkt dit als je een dergelijke service op een nummer zet en wilt koppelen aan twee telefoons? of blijft dit zoals het is op de mobiel.

Ideeën:

-Een timer beschikbaar maken, dat je bijvoorbeeld kunt zeggen dat je tussen 8 en 5 op je vaste lijn gebeld wilt worden met het zelfde nummer. en 's avonds eerst op je mobiel gebeld worden. Als je vervolgens geen gehoord geeft dat deze dan alsnog op je tweede toestel het telefoontje krijgt.

-Een onderlinge schakeling, wanneer je vaste telefoon afgaat dat je deze kan overnemen op je mobiel. Doormiddel van een knop indrukken. Wanneer je bijvoorbeeld veel onderweg bent, en je moet weg van je kantoor dat je het telefoontje over kunt nemen op je mobiel, zonder enige ingewikkelde doorschakeling.

-Een optionele beveiliging dat je collega niet zomaar de telefoon op kan nemen wanneer je niet in de buurt bent. Dat deze dan vervolgens automatisch naar je mobiel doorgestuurd wordt. Beveiliging doormiddel van een toetscombinatie, deze combinatie activeer je vervolgens doormiddel van aan te geven dat je afwezig bent op het vaste toestel.

-Gebruikersportaal is een super idee, wanneer je beschikking hebt tot het aanpassen van contacten, nummers, afspraken, berichten opruimen, doorschakelingen, voicemail, backups.
Dit lijkt me dan ook erg handig. Opties moeten optioneel blijven waarbij de systeembeheerder kan aangeven of hij deze opties wel of niet zichtbaar wilt maken voor de gebruiker.

Verder ben ik zeer te spreken over de nieuwe ontwikkelingen. Weer een extra optie voor bereikbaarheid & centralisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J__F__K__ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:01:
Het zou helemaal makkelijk zijn, als je het ook kunt koppelen met je contacten beheer systeem. Bijvoorbeeld met het adresboek van Outlook. Het volgende scenario, is in mijn ogen pas echt integratie:

VastMobiel in 1 is in staat om op verschillende klantsituaties aan te sluiten. Eén van de mogelijkheden is IP Centrex, dat is een moeilijke naam voor het outsourcen van je telefooncentrale. Alle telefooncentrale functionaliteiten worden dan direct vanuit de cloud (het netwerk van KPN) geleverd waardoor je zelf niet meer hoeft te investeren in hardware, software, servicecontract en kennis. Binnen IP Centrex is o.a. integratie met Outlook/ adresboek mogelijk. Dus contactpersoon selecteren in Outlook, rechtermuisklik -> bellen. Makkelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haykee schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:28:
We hebben al een aantal jaren een Vox Office Novo L.
Tot op heden kunnen we hier goed me overweg en zijn er vrij weinig problemen. Een doorschakeling naar een mobiele telefoon is met de management tool snel gemaakt.

Toch lijkt de VastMobiel in 1 een handige optie voor bepaalde scenario's, Maar ik vraag me af wie er zit te wachten op twee telefoons met het zelfde nummer, ipv een telefoon die je toch altijd bij je hebt.
Het gaat niet altijd om twee telefoons met één telefoonnummer, maar juist hoe een bedrijf met zijn bereikbaarheid wil omgaan. Voor sommige bedrijven gaat het juist om lokale uitstraling met een lokaal/ regionaal telefoonnummer. Bijvoorbeeld een glazenwasser die op zijn bestelbusje misschien liever een vast telefoonnummer presenteert dan een mobiel nummer. De glazenwasser is echter nooit op kantoor dus wil de glazenwasser dat alle telefoongesprekken binnenkomen op zijn mobiele telefoon. Voor andere bedrijven gaat het juist om een landelijke uitstraling met bijvoorbeeld een 088 nummer. Het bedrijf zal vaste gebruikers, mobiele gebruikers hebben en wellicht ook een aantal gebruikers met een vaste en een mobiele telefoon. Voor deze laatste groep kan het van belang zijn om één telefoonnummer te hebben zolang het voor het bedrijf iets toevoegd in de bereikbaarheid.

Inventariseer hoe je bereikbaar wilt zijn. KPN faciliteert slechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Dus welke wensen heb je? Hoe is de (vaste/mobiele) telecommunicatie nu geregeld op jouw werk? Wat gaat er goed, wat gaat er fout? Het product VastMobiel in 1 is nog volop in ontwikkeling, dus KPN wil niet alleen horen wat je verwacht van zo'n dienst maar ook hoe ze deze nog kunnen verbeteren. Wil je bijvoorbeeld zelf je centrale inrichten of door KPN laten beheren? Er zijn vast nog andere aspecten te verzinnen.
Customizability via bijvoorbeeld een portal is altijd waardevol, zeker als het gaat om de grootzakelijke markt. Als telecombeheerder wil je wellicht nummers kunnen uitschakelen, of alleen het mobiele gedeelte uitschakelen, of zelfs meerdere nummers aan één telefoon toekennen of in ieder geval eenvoudig doorschakelen (bijv. als een medewerker het bedrijf verlaat).

Die portal kan wel belangrijk zijn en meerwaarde bieden: je zou bijvoorbeeld eenvoudig een CDR kunnen laten zien per nummer waardoor je een overzicht van gesprekken/kosten krijgt, wat nuttig kan zijn voor bedrijven om aan te tonen dat een bepaald telefoontje (op tijd) is gepleegd. Daarnaast zou je ook (via een login voor individuele gebruikers) voicemailberichten downloadbaar kunnen maken via de portal, ook handig als je bijvoorbeeld voor zaken in het buitenland zit en om wat voor reden dan ook geen ontvangst hebt, maar wel buitenlands wifi. Overigens zou het dan ook heel nuttig zijn om via SIP verbinding te kunnen maken met datzelfde nummer; dus niet alleen traditioneel-vast en mobiel, maar ook SIP!

Wellicht is het ook een mogelijkheid om hier gelijk een uitgebreidere hosted PBX-dienst van te maken; zelf keuzemenu's laten maken door de telecombeheerder waar interne doorkiesnummers aan vast zitten, of waar een caroussel of voicemail aan vast zit.

Verder vraag ik me af of HD Voice ook op vast gaat werken. Dat zou wel mooi zijn en zeker ook een unique selling point als je op die manier vanaf een vaste telefoon met HD Voice met een mobiele collega kunt bellen, zeker voor mensen die in lawaaierige omgevingen werken!

Wat in ieder geval belangrijk is, is dat het goed werkt en dat een customer portal gebruiksvriendelijk is. Onze huidige aanbieder heeft bijvoorbeeld een portal waarin bepaalde features niet mogelijk zijn en waarvoor ze zelf handmatig één voicemailbox aan meerdere vaste nummers hebben moeten koppelen. Dit is allemaal niet heel gebruiksvriendelijk en bovendien niet door onszelf aan te passen. Customizability is dus erg belangrijk, en gebruiksvriendelijkheid kan worden gegarandeerd door bepaalde features achter een "advanced"-menu te plakken.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke dienst van KPN!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Op dit moment zitten we op een dsl lijn en hebben we apart een isdn lijn voor de telefoon gesprekken. Ansich is er wel overhead van de 2 providers van diensten, maar ik dat er ook wel enige toegevoegde waarde zit, met name als er een failure is in 1 van de diensten.

Ik zou namelijk niet graag op een voip oplossingen willen zitten en afhankelijk willen zijn van 1 lijn, die dan ook uit kan vallen. Daar zou dan altijd nog een failover oplossing naast moeten staan die over een ander netwerk heen gaat.

Tweede is dat op dit moment zakelijke en persoonlijk verkeer door elkaar heen lopen. Twee telefoons gebruiken kan, maar steeds vaker willen mensen dat niet meer. Dual sim oplossingen zijn er haast niet, dus je bent vaak aangewezen op voorzieningen maken in het zakelijk contract... en ook dus deze voorzieningen natrekken, wat weer extra overhead met zich meebrengt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@justice strike: da's ook een goeie: 2 mobiele nummers op 1 simkaart, en dan je zakelijke nummer uit kunnen schakelen via bijvoorbeeld een app of automatisch volgens een tijdschema dat als weekschema is in te plannen door bijv. de telecomprovider. Zou een ideale aanvulling zijn voor MKB/ZZP'ers e.d. Doordat je alles self-service kunt bouwen kan het ook voor KPN heel interessant zijn om te bouwen zo.

Verder is dualsim sowieso op lange termijn niet toekomstbestendig: de meeste dualsim-telefoons hebben beperkingen zoals dat maar 1 simkaart op 3G kan zitten (de andere verplicht 2G, wat op termijn afgeschaft wordt), en dat je bijv. niet een gesprek op sim 1 in de wacht kan zetten om een gesprek op sim 2 aan te nemen. Met een dienst zoals die van KPN zou dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:53:
Op dit moment zitten we op een dsl lijn en hebben we apart een isdn lijn voor de telefoon gesprekken. Ansich is er wel overhead van de 2 providers van diensten, maar ik dat er ook wel enige toegevoegde waarde zit, met name als er een failure is in 1 van de diensten.

Ik zou namelijk niet graag op een voip oplossingen willen zitten en afhankelijk willen zijn van 1 lijn, die dan ook uit kan vallen. Daar zou dan altijd nog een failover oplossing naast moeten staan die over een ander netwerk heen gaat.
Goed punt: Omdat je mobiele en vaste nummer in het openbare netwerk zijn gekoppeld ben je dus altijd bereikbaar als 1 van de twee uit zou vallen. Je mobiele nummer op je vaste telefoon en je vaste nummer op je mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
De grens tussen vast en mobiel zou er niet moeten zijn, de GSM ook als DECT toestel altijd berijkbaar op je interne nummer interne nummers op basis van de laatste x cijfers van het externe nummer.
Wel de mogelijkheid om in bepaalde reeks intern nummers aan te maken die uitgaand op het hoofdnummer uitbellen.

Daarnaast zou een versmelting met systemen als lync (unified communications) mogelijk moeten worden. Zeker met de komt van Windows Phone 8 zou dit een zeer welkome functie zijn.

Het wordt dan echt geniaal als je Windows Phone 8 gewoon als devices in je Active Directory gaat zien en ook kan beheren. Kortom zo ontstaat er voor de Admin een homogene omgeving met een consitente gebruikers ervaring die veel mensen zich op dit moment nog slecht voor kunnen stellen.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:32:
[...]

Customizability via bijvoorbeeld een portal is altijd waardevol, zeker als het gaat om de grootzakelijke markt. Als telecombeheerder wil je wellicht nummers kunnen uitschakelen, of alleen het mobiele gedeelte uitschakelen, of zelfs meerdere nummers aan één telefoon toekennen of in ieder geval eenvoudig doorschakelen (bijv. als een medewerker het bedrijf verlaat).

Die portal kan wel belangrijk zijn en meerwaarde bieden: je zou bijvoorbeeld eenvoudig een CDR kunnen laten zien per nummer waardoor je een overzicht van gesprekken/kosten krijgt, wat nuttig kan zijn voor bedrijven om aan te tonen dat een bepaald telefoontje (op tijd) is gepleegd. Daarnaast zou je ook (via een login voor individuele gebruikers) voicemailberichten downloadbaar kunnen maken via de portal, ook handig als je bijvoorbeeld voor zaken in het buitenland zit en om wat voor reden dan ook geen ontvangst hebt, maar wel buitenlands wifi. Overigens zou het dan ook heel nuttig zijn om via SIP verbinding te kunnen maken met datzelfde nummer; dus niet alleen traditioneel-vast en mobiel, maar ook SIP!

Wellicht is het ook een mogelijkheid om hier gelijk een uitgebreidere hosted PBX-dienst van te maken; zelf keuzemenu's laten maken door de telecombeheerder waar interne doorkiesnummers aan vast zitten, of waar een caroussel of voicemail aan vast zit.

Verder vraag ik me af of HD Voice ook op vast gaat werken. Dat zou wel mooi zijn en zeker ook een unique selling point als je op die manier vanaf een vaste telefoon met HD Voice met een mobiele collega kunt bellen, zeker voor mensen die in lawaaierige omgevingen werken!

Wat in ieder geval belangrijk is, is dat het goed werkt en dat een customer portal gebruiksvriendelijk is. Onze huidige aanbieder heeft bijvoorbeeld een portal waarin bepaalde features niet mogelijk zijn en waarvoor ze zelf handmatig één voicemailbox aan meerdere vaste nummers hebben moeten koppelen. Dit is allemaal niet heel gebruiksvriendelijk en bovendien niet door onszelf aan te passen. Customizability is dus erg belangrijk, en gebruiksvriendelijkheid kan worden gegarandeerd door bepaalde features achter een "advanced"-menu te plakken.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke dienst van KPN!
  • Via het selfcare portal kun je al de gesprekgegevens (CDR's) downloaden. Het is ook mogelijk om als telecom beheerder groepen gebruikers te maken om de kosten per afdeling inzichtelijk te maken.
  • VastMobiel in 1 is geschikt voor ISDN telefooncentrales en SIP Trunking! Erg handig, want als je pas later van plan bent om de telefooncentrale te upgraden naar IP heb je nu al wel een Vast-Mobiel combinatie.
  • HD Voice wordt ondersteund op de vaste SIP trunk. Het is natuurlijk wel zo dat er veel afhankelijk is van wat de aangesloten telefooncentrale (PBX) ondersteunt.
  • Binnen de midden en grootzakelijke markt hebben bedrijven meestal een eigen voicemailsysteem, gekoppeld of geintegreerd met de PBX. Met VastMobiel in 1 gebruik je deze voicemailbox voor je vaste en mobiele telefoon. 1 Voicemailbox voor een gebruiker en zodoende 1 beheeromgeving voor voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:02:
[...]

Het gaat niet altijd om twee telefoons met één telefoonnummer, maar juist hoe een bedrijf met zijn bereikbaarheid wil omgaan. Voor sommige bedrijven gaat het juist om lokale uitstraling met een lokaal/ regionaal telefoonnummer. Bijvoorbeeld een glazenwasser die op zijn bestelbusje misschien liever een vast telefoonnummer presenteert dan een mobiel nummer. De glazenwasser is echter nooit op kantoor dus wil de glazenwasser dat alle telefoongesprekken binnenkomen op zijn mobiele telefoon. Voor andere bedrijven gaat het juist om een landelijke uitstraling met bijvoorbeeld een 088 nummer. Het bedrijf zal vaste gebruikers, mobiele gebruikers hebben en wellicht ook een aantal gebruikers met een vaste en een mobiele telefoon. Voor deze laatste groep kan het van belang zijn om één telefoonnummer te hebben zolang het voor het bedrijf iets toevoegd in de bereikbaarheid.

Dat is wel een goed argument, en ik ben wel een beetje benieuwd hoe ver dat kan gaan.

Zo kan het interessanter voor een bedrijf om een nummer van de grote stad te gebruiken ipv een klein dorp. Of word als basis je netlijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:27:
[...]

Het is mogelijk dat telefoonnummers van medewerkers van een bepaalde afdeling worden geclusterd onder een groepsnummer. Wanneer alleen dit nummer bekend wordt gemaakt, wordt de bereikbaarheid van een afdeling vergroot. Oproepen naar het groepsnummer worden doorgegeven aan alle vrije leden (andere toestellen) van de groep. Voor vaste telefonie en telefooncentrale is dit principe niet nieuw. Mooie van VastMobiel in 1 is dat er naast vaste toestellen ook mobiele toestellen/ gebruikers geclusterd kunnen worden in deze groep.
Precies. Onze helpdesk bijv. bestaat uit 5 personen die allemaal op hetzelfde nummer bereikbaar zijn. Echter zijn ze niet altijd allemaal op kantoor. En als ze op kantoor zijn hebben ze ook momenten dat ze niet op hun vaste werkplek zijn. Op het moment dat de helpdesk onbemand raakt wordt er een mobiele telefoon ingezet om naar door te schakelen. Met VastMobiel in 1 is dat dus niet meer nodig en kunnen de mobieltjes van alle helpdeskmedewerkers gewoon aan de cluster worden toegevoegd. Het zou hierbij wel handig zijn als er aan het lidmaadschap van een simkaart bij een cluster tijden gekoppeld kunnen worden (openingstijden van de helpdesk, werkdagen van parttimers, vrije dagen kunnen invoeren)

Overigens stel ik het me zo voor dat men met dit product niet per sé zelf een telefooncentrale meer nodig heeft, maar dat men bijv. op een beheerpagina kan inloggen en de clusters kan configureren met simkaarten en sip accounts. Zo kan alles (mobiele toestellen en vaste toestellen) vanuit 1 omgeving worden worden beheerd wat weer in lijn is met de achterliggende gedachte van VastMobiel in 1, namelijk dat je maar 1 dienst nodig hebt voor alles.

[ Voor 28% gewijzigd door Bakove op 09-11-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdzwaag
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-02-2017
De organisatie waar ik werk heeft sinds februari 2011 deze dienst van KPN in gebruik. Onze organisatie heeft een vrij complexe telefonie infrastructuur met een call center, belgroepen, voicemail in Exchange (unified messaging) etcetera. De telefonie kant wordt beheerd door KPN. De KPN organisatie moet er volgens mij nog steeds erg aan wennen dat ze beheerde telefonie dienstverlening levert. Misschien is het voor KPN ook wel lastiger omdat de verschillende koppelingen met andere toepassingen het ingewikkelder maakt.

Voordelen:
(1) Onze medewerkers kunnen werkelijk overal werken waar een GSM / UMTS verbinding beschikbaar is.
(2) Wanneer de vast telefonie eruit ligt, kunnen we nog steeds met elkaar bellen via de GSM verbinding, maar dan moet je wel de mobiele nummers weten (alle telefoonnummers staan overigens bij ons in de Active Directory).
(3) Onderlinge mobiele verkeer is afgekocht in het contract.
(4) Databundels worden onderling met elkaar verrekend, alleen de excessen, en die zijn er ook door onkundig PDA gebruik (!), moeten extra worden betaald.
(5) Afluisteren van voicemails kan via je e-mail (geluidsopname is attachment).
(6) Vrij nauwkeurig logboek van al je telefoontjes, in- en uitgaand.

Nadelen / problemen:
(1) KPN heeft het in de beheersorganisatie nog niet voldoende onder de knie. Je bent van een paar schaarse specialisten afhankelijk.
(2) Weerstand in de vooral de hogere echelons omdat het mobiele nummer wordt vervangen door het vaste nummer in de nummerpresentatie bij uitbellen.
(3) Buitenlandse netwerken maken er een potje van bij het formatteren van het nummer bij uitbellen. VaMo herkent dan je nummer niet en je kan of niet bellen of je komt uit bij de receptie van je eigen bedrijf. Vooral 's nachts is dat erg handig ...
KPN doet echter te weinig om dit soort problemen echt goed aan te pakken. Sommige medewerkers hebben we weer uit VaMo gehaald om van dit soort problemen verlost te worden. Geen echte oplossing dus
(4) Ongelooflijk ingewikkelde procedure om zelf gebak te maken van alle cijfertjes over bel- en datagebruik op individueel niveau. Dat KPN daar niks voor heeft geregeld is voor ons een echte misser.

Er valt nog wel meer over te vertellen, maar dan wordt het wel een heel lang verhaal. Wanneer iemand een detail wil weten, kan ik de vraag doorgeven aan een van onze specialisten. Door het gebrek aan medewerkers met voldoende kennis aan KPN-zijde raken we er ongewild steeds meer in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:02:
[...]

Dat is wel een goed argument, en ik ben wel een beetje benieuwd hoe ver dat kan gaan.

Zo kan het interessanter voor een bedrijf om een nummer van de grote stad te gebruiken ipv een klein dorp. Of word als basis je netlijn gebruikt.
Het is vanuit regelgeving wel verplicht een geografische binding (=lees vestiging) te hebben met het netnummergebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Wij gebruiken nu een oplossing van Avaya, de One X Communicator en EC500 functie, waarmee we gesprekken kunnen overnemen van vast op mobiel en vice versa indien het gesprek via de Communicator client gestart is.

Eigenlijk willen we een Vast nummer altijd gebruiken, en via onze centrale laten lopen zodat we voice recording ook altijd mee kunnen laten lopen, maar hiervoor moet de mobiel ingesteld worden dit altijd te gebruiken, en dan hebben we toch echt een data verbinding nodig om dat op te zetten, en die is er nog steeds niet 100% dekkend, daarbij, zodra je de grens nadert of over gaat zit je met roamingskosten.

Ook zouden we eigenlijk van de vaste centrale af willen voor een cloud oplossing, hier is echter de uitdaging de beschikbaarheid goed te doen. We hebben afgelopen jaar best wat mobiele storingen gezien, waaronder hele grote bij de concurrent Vodafone, dus idealiter zou je de zaken dubbel uitvoeren waarbij de toestellen via de vaste lijn bellen maar bij storing over gaan op het GSM net en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvdzwaag schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:51:
De organisatie waar ik werk heeft sinds februari 2011 deze dienst van KPN in gebruik. Onze organisatie heeft een vrij complexe telefonie infrastructuur met een call center, belgroepen, voicemail in Exchange (unified messaging) etcetera. De telefonie kant wordt beheerd door KPN. De KPN organisatie moet er volgens mij nog steeds erg aan wennen dat ze beheerde telefonie dienstverlening levert. Misschien is het voor KPN ook wel lastiger omdat de verschillende koppelingen met andere toepassingen het ingewikkelder maakt.

Voordelen:
(1) Onze medewerkers kunnen werkelijk overal werken waar een GSM / UMTS verbinding beschikbaar is.
(2) Wanneer de vast telefonie eruit ligt, kunnen we nog steeds met elkaar bellen via de GSM verbinding, maar dan moet je wel de mobiele nummers weten (alle telefoonnummers staan overigens bij ons in de Active Directory).
(3) Onderlinge mobiele verkeer is afgekocht in het contract.
(4) Databundels worden onderling met elkaar verrekend, alleen de excessen, en die zijn er ook door onkundig PDA gebruik (!), moeten extra worden betaald.
(5) Afluisteren van voicemails kan via je e-mail (geluidsopname is attachment).
(6) Vrij nauwkeurig logboek van al je telefoontjes, in- en uitgaand.

Nadelen / problemen:
(1) KPN heeft het in de beheersorganisatie nog niet voldoende onder de knie. Je bent van een paar schaarse specialisten afhankelijk.
(2) Weerstand in de vooral de hogere echelons omdat het mobiele nummer wordt vervangen door het vaste nummer in de nummerpresentatie bij uitbellen.
(3) Buitenlandse netwerken maken er een potje van bij het formatteren van het nummer bij uitbellen. VaMo herkent dan je nummer niet en je kan of niet bellen of je komt uit bij de receptie van je eigen bedrijf. Vooral 's nachts is dat erg handig ...
KPN doet echter te weinig om dit soort problemen echt goed aan te pakken. Sommige medewerkers hebben we weer uit VaMo gehaald om van dit soort problemen verlost te worden. Geen echte oplossing dus
(4) Ongelooflijk ingewikkelde procedure om zelf gebak te maken van alle cijfertjes over bel- en datagebruik op individueel niveau. Dat KPN daar niks voor heeft geregeld is voor ons een echte misser.

Er valt nog wel meer over te vertellen, maar dan wordt het wel een heel lang verhaal. Wanneer iemand een detail wil weten, kan ik de vraag doorgeven aan een van onze specialisten. Door het gebrek aan medewerkers met voldoende kennis aan KPN-zijde raken we er ongewild steeds meer in thuis.
Vertel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakove schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:39:
[...]

Overigens stel ik het me zo voor dat men met dit product niet per sé zelf een telefooncentrale meer nodig heeft, maar dat men bijv. op een beheerpagina kan inloggen en de clusters kan configureren met simkaarten en sip accounts. Zo kan alles (mobiele toestellen en vaste toestellen) vanuit 1 omgeving worden worden beheerd wat weer in lijn is met de achterliggende gedachte van VastMobiel in 1, namelijk dat je maar 1 dienst nodig hebt voor alles.
De spijker op zijn kop. Dat is het idee.
KPN maakt telecommunicatie met VastMobiel in 1 weer eenvoudig voor bedrijven en medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van het idee dat alle telefoongesprekken tussen (vaste en mobiele) collega's zijn afgekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:18:
Wij gebruiken nu een oplossing van Avaya, de One X Communicator en EC500 functie, waarmee we gesprekken kunnen overnemen van vast op mobiel en vice versa indien het gesprek via de Communicator client gestart is.

Eigenlijk willen we een Vast nummer altijd gebruiken, en via onze centrale laten lopen zodat we voice recording ook altijd mee kunnen laten lopen, maar hiervoor moet de mobiel ingesteld worden dit altijd te gebruiken, en dan hebben we toch echt een data verbinding nodig om dat op te zetten, en die is er nog steeds niet 100% dekkend, daarbij, zodra je de grens nadert of over gaat zit je met roamingskosten.

Ook zouden we eigenlijk van de vaste centrale af willen voor een cloud oplossing, hier is echter de uitdaging de beschikbaarheid goed te doen. We hebben afgelopen jaar best wat mobiele storingen gezien, waaronder hele grote bij de concurrent Vodafone, dus idealiter zou je de zaken dubbel uitvoeren waarbij de toestellen via de vaste lijn bellen maar bij storing over gaan op het GSM net en vice versa.
Even om het te begrijpen, wat brengt het opnemen van telefoongesprekken voor jouw bedrijf?

Operators zijn natuurlijk altijd blij als je de gehele oplossing bij hun koopt. Zou jouw bedrijf openstaan om alles te outsourcen? Ook gegeven het feit dat de Avaya misschien nog niet is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinuz___ schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:23:
Ik lees hier een hoop uitzonderingen die volgens mij redelijk zeldzaam zijn, zoals een mobiel van je werkgever maar een eigen simkaart. Vast en mobiel kan volgens mij zeker interessant zijn, maar dan wel met het beste van beide domeinen. Intern gebruiken we bijvoorbeeld voip omdat dat veel voordeliger is, ook voor het naar buiten bellen. Uiteindelijk zal de werkgever toch naar het integrale kostenplaatje kijken.
Bij ons krijgen medewerkers die vaak niet op hun werkplek zitten een mobiele telefoon. Het vaste toestel kan je zo instellen dat deze na een paar keer overgaan doorschakelt naar je mobiel, maar dat heeft als nadeel dat mensen vaak net ophangen nadat is doorgeschakeld en dat je kamergenoten nog steeds jouw telefoon horen overgaan als je er niet bent. Wat me veel slimmer lijkt is een systeem dat weet waar je bent, of dat nu d.m.v. een sensor of via gps gaat, of bijv. gekoppeld aan je digitale agenda. Als ik ergens een afspraak heb zie ik het liesfst dat een inkomend gesprek meteen naar mijn mobiel wordt gerout. Als ik in een belangrijke meeting zit lijkt me de optie interessant dat de beller meteen onze secretaresse of mijn voicemail box krijgt. Kortom, integratie van vast en mobiel in 1 nummer lijkt me niet voldoende, er moeten meer slimme foefjes geintegreerd worden om echt vernieuwend te zijn.
Kun je er een paar noemen zodat wij deze kunnen ontwikkelen in de dienst.
Kortom waar is écht behoefte aan, liever gisteren dan vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Het zou denk ik handig zijn als je een soort demo kan gebruiken van de online portal om er echt achter te komen wat de mogelijkheden zijn. Als ict manager wil ik graag kunnen ervaren welke mogelijkheden ik zou hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door kurt15 op 09-11-2012 17:00 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haykee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01 09:07
Duidelijk, in dacht opzicht krijgt je bedrijfs inderdaad een beter uitstraling. en zullen mensen eerder bellen dan op een 06 nummer.

Voor een bedrijf als ons is het heel interessant om te gaan kijken naar dit soort oplossingen omdat alles gecentraliseerd wordt.

Wordt hiebrij het risico niet ook vele malen groter? Hoe wordt er omgegaan met storingen of downtime?
Wanneer het netwerk nu down zou gaan dan zou je wel meteen helemaal onbereikbaar zijn.
Is hier al duidelijkheid over?

Dat je alles vanuit een portal kun besturen is natuurlijk super, alles makkelijk te regelen en overzichtelijk.
Maar hoe snel worden wijzigingen toegepast, wanneer je een wijziging doet wordt deze dan door jou toegepast of gaat er dan een medewerker van KPN met het verzoek aan de slag?

Wordt de user portal ook beschikbaar als APP? Dat je als beheerder op je smartphone wijzigingen kunt doorvoeren op de centrale? Als beheerder ben je natuurlijk continue in de weer en zou het gemakkelijk zijn als dit ook via een APP geregeld kan worden.

Wanneer een gebruiker plots werkzaamheden in het buitenland moet doen, zijn dit soort instellingen eenvoudig aan te passen door de beheerder zelf, of moet hiervoor contact opgenomen worden met KPN?

Het idee is natuurlijk een shot in de roos en er zullen zeker veel bedrijven gebruik gaan maken van deze service puur omdat het gecentraliseerd wordt en overzicht creëerd dat is juist waar iedereen naar op zoek is.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:46:
Waarom uberhaupt nog het "Vast" deel?

Hier op kantoor (bedrijf van 150 man ongeveer) hebben we alleen nog mobiel. "Vaste" telefonie past in zn geheel niet meer in de moderne tijd, dus waarom dat aanbieden in 1 pakket een USP is ontgaat mij een beetje :)

Ook prive heb ik al bijna 10 jaar geen vaste telefoon meer, alleen nog mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdzwaag
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-02-2017
Meer dus. Daar gaat ie dan. We hebben veel problemen met bellen vanuit het buitenland. Maakt niet uit waarheen. Ik was deze week zelf in Barcelona. Nu had ik mijzelf uit VaMo kunnen laten halen voorafgaand aan de reis. Heb ik niet gedaan om zelf te ervaren wat mijn collega's overkomt. Goed, ik kom dus aan op het vliegveld van Barcelona. De verbinding loopt op het vliegveld via Orange. Naar huis bellen lukt. Dus ik denk: niets aan de hand. Ben ik in het hotel, nog steeds Orange, probeer te bellen met de zaak en krijg ik voortdurend de receptioniste aan de lijn. Ook als ik naar huis bel. Na heel veel uitzoekerij met een specialist van KPN on-site blijkt dat Orange voor het mobiele nummer 31 zet. Movistar blijkt dat niet te doen. KPN routeert het inkomende gesprek naar onze centrale en die kijkt alleen naar het mobiele nummer zonder 31 ervoor. Gesprekken die banuit Orange binnenkomen worden niet herkend en worden afgeleverd bij de receptie. Movistar originating gesprekken gaan goed want die geeft het nummer door zonder allerlei toevoegingen. Voorlopige oplossing van KPN is om twee nummers voor mij in te programmeren: met en zonder 31 ervoor. Dat kost twee licenties en dat lijkt mij geen permanente oplossing. Dus waarom niet de software in de centrale op de zaak aanpassen zou je zeggen. Nou, dat kan niet is het antwoord want dat is niet standaard. En de buitenlandse providers gaan gewoon door met hun eigen invulling van het doorgeven van telefoonnummers. Tsja, zo blijven we geen vrienden van VaMo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:22:
[...]
Apart. Er schiet mij een merk te binnen die dat hardwarematig en softwarematig moet kunnen.
Tja, bij ons zit dat merk niet op de mobiel. En wordt het call center door een ander merk voorzien. En de telefoon van de secretaresse is toch echt nog ouderwets fysiek. De vraag is dan ook aan KPN hoe ze dit oplossen.
[...]
Waarom is die in standby?
Dan gaat de batterij langer mee, en de telefoon (SIM) rinkelt wel gewoon (standby = lock screen).
Ok, dus die hoop moet ik laten varen. Wellicht dat het bedrijfs-emailadres als telefoon URI kan dienen?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen zijn bij ons in de bedrijfssituatie in een groot bedrijf met verschillende vestigingen verspreid over het land. Voor interne communicatie word er gebruik gemaakt van een intern telefonie systeem voor de vaste telefonie. Daarnaast word er gebruik gemaakt van een service van Vodafone die heet vastopmobiel.

Deze service wordt gebruikt voor de mobiele telefoons binnen het bedrijf. Vroeger hadden deze maar een beperkte reikwijdte en was het niet mogelijk om buiten het bedrijf met de werktelefoon beschikbaar te zijn. Dit is nu wel mogelijk en je bent zowel op je vertrouwde vaste nummer als op je mobiele nummer bereikbaar waar sms’jes op ontvangen/gestuurd kunnen worden.

Door het gebruikt zijn er wel een aantal nadelen naar boven gekomen. Door dat er gebeld wordt van uit gedeelde mobiele telefoons waar niet alle mensen die gebeld worden naar terug mogen bellen, staat de nummer weergave uit. Dit is zowel voor het interne als externe netwerk, omdat dit helaas niet anders kon worden ingesteld.

Daarnaast is het zo dat we afgelopen jaar meerdere weken te maken hebben gehad met verschillende storingen naar aanleiding van een Brand in de centrale. Dit zorgde voor veel overlast en heeft de risico’s aangewezen van het vertrouwen op 1 systeem zonder eventuele backup.

Voordelen: Altijd bereikbaar, vertrouwd nummer, smsen, 1 voicemail, 1 factuur maar wel duidelijk gespecificeerd, mobiel nummer draagt bij aan het gevoel van bereikbaarheid.

Nadelen: geen interne nummer weergave, afhankelijk van 1 systeem, netwerkbereikbaarheid minder dan oude interne netwerk(in kelder geen bereik)

Ik hoop dat ik hiermee een waardevolle bijdrage heb geleverd aan de ontwikkeling van dit product. Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rchedie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-01-2023
goedemorgen beste KPN'ers,

Ik zie dat jullie ontzettend veel reacties ontvangen en jullie je best doen om iedereen van antwoord te voorzien maar kunnen jullie kort aangeven of VastMobiel iets voor onze organisatie is ?

gr Robby
rchedie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:46:
Dit is een prima initiatief van KPN; overigens is niet alleen KPN hiermee bezig maar ook Vodafone heeft een dergelijke oplossing beschikbaar.
Ik werk momenteel als IT Coordinator bij een internationaal Recruitment organisatie met 5 vestigingen in Nederland.
Al deze vestigingen hebben elk een eigen ISDN centrale gebaseerd op de traditionele telecom infrastructuur voor de vaste telefonie. Verder is T-Mobile de mobiele provider voor zo'n 80 mobiele aansluitingen.

De administratieve en de bijna niet meer beheersbaar technische rompslomp die deze structuur heeft (die bestond voordat ik startte bij deze werkgever) is niet te overzien. Ik heb meteen aangegeven dat deze situatie zsm moet worden aangepakt.

Ik wil EEN provider voor alle telefonie; dus ben ik namens deze organisatie op zoek naar een oplossing die oa zorgt voor:

-het uitfaseren van alle huidige fysieke telefooncentrales
-die gebruik maakt van een virtuele telefooncentrale
-zorgt dat wanneer een consultant wordt gebeld op zijn of haar nummer, dat zowel de bureautelefoon als het mobiele toestel overgaat en bij niet opnemen doorschakelt naar een vooraf gedefinieerde Huntgroep
-de huidige mobiele nummers van de consultants behouden blijven net als de 5 verschillende kantoor telefoonnummers.
-zorgt dat simpele wijzigingen (bijv. een extra nieuw nummer of het uitschakelen van een nummer) eenvoudig kunnen worden doorgevoerd.
-zorgt dat 1 telefoniste alle binnenkomende gesprekken van de vijf kantoren (van vijf verschillende telefoonnummers) kan ontvangen en kan doorzetten ?
-Goede monitoring systeem heeft in geval van storingen en/of calamiteiten
-(ZEER BELANGRIJK) kan ik ook periodieke rapportages uitdraaien van in- en outbound gesprekken die de consultants voeren ?

Kortom ik zoek een oplossing en een pro-actieve partner die past bij de werkwijze van deze organisatie en meedenkt met ons.

Mijn vraag is dan ook; biedt KPN met VastMobiel de oplossing die ik zoek namens mijn werkgever ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Jullie moeten hiervoor een speciale (web)app ontwikkelen. Een vaste telefoon wordt vaak gebruikt door meerdere mensen.

Het zou mooi zijn als bepaalde telefoon nummers aan een telefoon kan koppelen. Zodat als een klant belt hij op alle mobieltjes af gaat van een afdeling en dat wanneer een collega belt, hij alleen op de mobiel van die persoon over gaat die hij wilt spreken. Hebben jullie daar al over nagedacht? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vitruvius op 10-11-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hvdzwaag schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:42:
[...]

Na heel veel uitzoekerij met een specialist van KPN on-site blijkt dat Orange voor het mobiele nummer 31 zet. Movistar blijkt dat niet te doen. KPN routeert het inkomende gesprek naar onze centrale en die kijkt alleen naar het mobiele nummer zonder 31 ervoor.
Dit soort dingen ga je in meerdere landen tegenkomen hoor, maar een oplossing is om hem in Spanje gewoon handmatig op Movistar te zetten. Da's het beste netwerk daar, duidelijk beter dan Orange en Vodafone. KPN zou zelfs je sim zo kunnen programmeren dat Movistar een voorkeursnetwerk is voor jullie bedrijf ipv Orange, maar geen idee of ze daar faciliteiten voor hebben, om dat zomaar even voor één klant te doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:36:
Wat vinden jullie van het idee dat alle telefoongesprekken tussen (vaste en mobiele) collega's zijn afgekocht?
Da's altijd positief natuurlijk. Het kan voor sommige bedrijven ook nog een idee zijn om in het buitenland speciale lagere tarieven voor medewerkers te regelen zodat er ook daar een voordeel is. Nu we het toch over buitenland hebben ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-11-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hallo KPN,

Dit bestaat toch al langer? Namelijk VM1 biedt dit al aan. Die bieden ook een full mobile integration samen met je vaste telefonie. Ook kun je met je mobiele telefoon bellen met je vaste nummer, bieden jullie dit ook aan? Wat zijn de voordelen die KPN biedt tegenover VM1? (Die overigens ook gebruik maken van het KPN mobiele netwerk voor 3G en GSM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:36:
Sigaar uit eigen doos. Verkeer in je eigen netwerk kost natuurlijk nagenoeg niets.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Voor mij zijn er 3 dingen belangrijk bij het kijken naar zakelijke telefonie

1. Het gebruiks gemak van meerdere devices, ik heb tegenwoordig een Ipad met een simkaart waar ik mee kan bellen via de sim. Een Android mobiele telefoon een vast toestel en een softphone op me laptop. Allemaal zijn ze onder een ander nummer beschikbaar en als ik wil switchen van de 1 naar de ander moet ik het gesprek verbreken. Het gebruiks gemak loopt zo achter dat ik besloten heb om alleen maar me android te gebruiken.

2. Mogelijkheid tot gebruik van video. Op dit moment is het zo dat je alleen maar met bepaalde apps binnen de zakelijke omgeving kan video bellen en dan moet ik ook nog eens een VPN openen dat kan toch simepeler?

3. Lage roaming kosten. Als ik weer een week in het buitenland zit betaal ik me scheel aan data of belkosten bestaat er niet een mogelijkheid om op de android voip te kunnen doen via de bedrijfs centrale.

In mijn optiek is dit VAMO1 leuk maar ontbreekt de app die op elk apparaat kan werken waardoor je ook het publieke internet als netwerk kan gebruiken. Ik snap best dat KPN aan tikken/gesprekken nog veel verdiend maar het gebruiks gemak voor de eind gebruiker heeft er zo onder te leiden en dat dwingt de eind gebruiker to het mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knutsel smurf schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:19:
Voor mij zijn er 3 dingen belangrijk bij het kijken naar zakelijke telefonie

1. Het gebruiks gemak van meerdere devices, ik heb tegenwoordig een Ipad met een simkaart waar ik mee kan bellen via de sim. Een Android mobiele telefoon een vast toestel en een softphone op me laptop. Allemaal zijn ze onder een ander nummer beschikbaar en als ik wil switchen van de 1 naar de ander moet ik het gesprek verbreken. Het gebruiks gemak loopt zo achter dat ik besloten heb om alleen maar me android te gebruiken.

2. Mogelijkheid tot gebruik van video. Op dit moment is het zo dat je alleen maar met bepaalde apps binnen de zakelijke omgeving kan video bellen en dan moet ik ook nog eens een VPN openen dat kan toch simepeler?

3. Lage roaming kosten. Als ik weer een week in het buitenland zit betaal ik me scheel aan data of belkosten bestaat er niet een mogelijkheid om op de android voip te kunnen doen via de bedrijfs centrale.

In mijn optiek is dit VAMO1 leuk maar ontbreekt de app die op elk apparaat kan werken waardoor je ook het publieke internet als netwerk kan gebruiken. Ik snap best dat KPN aan tikken/gesprekken nog veel verdiend maar het gebruiks gemak voor de eind gebruiker heeft er zo onder te leiden en dat dwingt de eind gebruiker to het mobieltje.
Volgens mij komt er na de radio access altijd voip. Dus waarom via data.Via radio access (gsm)dan heb je overal vm1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik werk op Schiphol voor de Blauwe Club en wij hebben idd KPN als provider.
Toen onze centrale voor vaste lijnen te oud werd massaal overgegaan op de mobiel.
Zelfs voor vaste posten telefoons die via GSM/3g connecten.

Het voordeel is dat veel mensen een telefoon van de zaak hebben gekregen en daardoor snel rechtstreeks te bereiken zijn ipv het bellen naar afdelingen om te horen dat ze net bij de koffieautomaat staan.

Ook verkorte kiesnummers naar collega's dmv Grip. Dit grip heeft wel een aantal nadelen. Je hebt verkorte nummers en de volle 06 nummers. Niet alle telefoons vinden soepel de naam bij het grip nummer, ook al staat de persoon dubbel in je adresboek met grip nummer en 06.

Heb je een gemist call dan krijg je een sms met daarin weer het volle 06nummer. Zie je nog niet wie dat was als je van die persoon alleen maar het grip nummer hebt, in outlook staan voornamelijk de grip nummers.

Het niet kunnen sms'en naar grip is voor de meesten opgelost met whatsapp maar voor de dumbphones waarvan er in de operatie nog erg veel in gebruik zijn (lekker degelijk) kan je dus niet smsén naar grip.

Daarnaast is het netwerk de laatste tijd vrij druk, missed calls zonder dat je gsm overgaat. Tot 3 keer toe wordt je technisch disconnected, dat krijgt de andere kant tenminste te horen, in 1 gesprek. Ook de snelheid van data varieert enorm.

Dus als KPN toch meeleest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:51:
[...]

Een burolader voor de mobiel met een hoorn eraan denk ik.
Gewoon 1 device, 1 simkaart en geen moeilijke locatie detectie toestanden.
En je mobiel wordt ook nog gelijk opgeladen.
Koppelen aan je PC en je kan quick diallen vanuit outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iozay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Bij een oud werkgever van mij hadden wij een GRIP-Koppeling om onze telefonie en vaste nummers te "koppelen".

Voordelen waren:
  • Nummerherkenning werd overgenomen
  • GRIP werd gezien als een "interne call"
  • Doormiddel van een 6 voor het interne nummer te zetten kon je direct naar de mobiele telefoon bellen
  • Na 3x overgaan bij de vaste telefoon werd de call automatisch doorgeschakeld naar het 06 nummer.
Nadelen:
  • Veel specialistisch configuratie werken(Via KPN portal & Telefoon Centrale)
  • Het is makkelijk om te vergeten om een koppeling op te heffen(en daardoor onnodig een dienst te hebben lopen). Dit mag mischien een voordeel zijn voor de operator in korte termijn maar daardoor kunnen in lange termijn de kosten torenhoog oplopen en hierdoor kan men gaan kijken naar andere aanbieders.
Overige voor & Nadelen van de dienst waren
  • KPN geeft goede ondersteuning waneer het nodig is
  • Men was bang om gebruik te maken van deze ondersteuning door hoge kosten voor een simpele wijziging.
  • Men heeft intern een aantal specialisten opgeleid/aangewezen om de producten tevens intern te ondersteunen(=duur)
Één lijkt mij de perfecte oplossing voor de bovenstaande problemen. Verder kan ik begrijpen dat verschillende bedrijven verschillende eisen hebben. Kleine bedrijven zouden bijvoorbeeld een simpel overzicht willen hebben voor al hun koste en KPN alles laten regelen als dit zou kunnen(Inbegrepen in de prijs als mogelijk zodat de kosten voorspelbaar blijven). Zeker als dit als een cloud-systeem opgezet kan worden.

Grote bedrijven willen aan de andere kant meer controle en functies als virtual office/chef-secetaresse schakelingen gebruiken en deze zouden in theorie simpelweg in een portal beschikbaar gemaakt kunnen worden zonder dat specefieke kennis hiervoor verijst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rchedie schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:33:
goedemorgen beste KPN'ers,

Ik zie dat jullie ontzettend veel reacties ontvangen en jullie je best doen om iedereen van antwoord te voorzien maar kunnen jullie kort aangeven of VastMobiel iets voor onze organisatie is ?

gr Robby

[...]
Robby, ik denk zeker dat er mogelijkheden zijn. We nemen graag contact met je op buiten de forum discussie om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

kraats

Ik rol

Ik denk dat het vooral belangrijk is te weten wat VastMobiel in 1 nu vooral aan voordelen heeft ten opzichte van een huidige oplossing als Twinning in een eigen telefooncentrale. Ik begrijp dat dit lastig uit te leggen is door de verschillende vormen van VastMobiel in 1 (Alleen facturatie in 1, 'gezamenlijke all-ip trunk' zodat je met vast nummer mobiel kunt bellen, en de 'hosted PBX' versie). Ik ben zelf vast en mobiel telecombeheerder bij een bedrijf en ook bij mij duizelde het nog nadat een collega van Gemnet (KPN) het mij uit had gelegd.

Voor ons is het nu niet interessant om met een hosted PBX te gaan werken omdat we net een Avaya Aura hebben aangeschaft. Maar wat voor voordelen houden we dan nog over? Flat-fee of bundelbellen met alles in één factuur is wel interessant, maar zal waarschijnlijk alleen voor beheersbaarheid en niet voor besparing zorgen. Als tweaker zou ik een hosted PBX wel interessant vinden als je héél veel zelf kunt instellen, maar ik ga er van uit dat je dit juist als standaardproduct in de markt zet. Een maatwerkoplossing wordt al snel te duur. En als ik de honderden instellingen in m'n Avaya bekijk is dat onmogelijk om in een makkelijke portal onder te brengen. Het zal dus erg belangrijk zijn te weten voor welke klanten dit een interessante optie is en wat je als klant mist als je niet voor deze 'ultieme' versie kiest.
Één beheersportal kan erg handig zijn, maar hoe zit het met 'lokale' telecombedrijven die nu de klant verzorgen? Worden zij buitenspel gezet? Of is dat juist beter voor de klant als zij er niet meer zelf tussen zitten? Als ik naar mezelf kijk zou ik het bestellen van hardware alsnog bij mijn lokale leverancier blijven doen. Een fysieke winkel bezoeken is soms toch wel erg praktisch.

Al-met-al ben ik blij dat KPN de boel weer een beetje opschudt en met nieuwe mogelijkheden komt. Ik weet alleen nog niet hoe makkelijk wij onze bestaande structuur om kunnen gooien om hier gebruik van te kunnen maken. Dat zal gelukkig bij andere bedrijven makkelijker moeten kunnen. Blijft staan dat de duidelijkheid van de dienst het belangrijkst is, zodat op managementniveau én op sysadminniveau iedereen weet wat de voor- en nadelen zijn.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Spekkie99 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:20:
Ook verkorte kiesnummers naar collega's dmv Grip. Dit grip heeft wel een aantal nadelen. Je hebt verkorte nummers en de volle 06 nummers. Niet alle telefoons vinden soepel de naam bij het grip nummer, ook al staat de persoon dubbel in je adresboek met grip nummer en 06.

Heb je een gemist call dan krijg je een sms met daarin weer het volle 06nummer. Zie je nog niet wie dat was als je van die persoon alleen maar het grip nummer hebt, in outlook staan voornamelijk de grip nummers.
Voor smartphones is dat deels wel op te lossen via een speciale GRIP- (of VastMobiel-in-1) app. In die app zou je bijvoorbeeld je eigen bereikbaarheid in een cluster tijdelijk aan/uit kunnen zetten zodat je tijdens je lunch wel bereikbaar bent intern maar niet voor klanten. Daarnaast zou je makkelijk kunnen sms'en / bellen via of vanuit die app waarin alle nummers en namen wel kloppend zijn.

Messagen via zo'n app kan ook voordelen hebben als de mobiel ook privé wordt gebruikt; zakelijk verkeer gaat dan via deze app, privéverkeer via whatsapp.

Ook kunnen kosten/cdr voor de medewerker zelf eventueel inzichtelijk worden gemaakt (als het bedrijf dat wil), ivm stukje bewustwording, net zoals dat bij leasewagens gebeurt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Sorcerer8472 schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:16:
[...]

Voor smartphones is dat deels wel op te lossen via een speciale GRIP- (of VastMobiel-in-1) app. In die app zou je bijvoorbeeld je eigen bereikbaarheid in een cluster tijdelijk aan/uit kunnen zetten zodat je tijdens je lunch wel bereikbaar bent intern maar niet voor klanten. Daarnaast zou je makkelijk kunnen sms'en / bellen via of vanuit die app waarin alle nummers en namen wel kloppend zijn.

Messagen via zo'n app kan ook voordelen hebben als de mobiel ook privé wordt gebruikt; zakelijk verkeer gaat dan via deze app, privéverkeer via whatsapp.

Ook kunnen kosten/cdr voor de medewerker zelf eventueel inzichtelijk worden gemaakt (als het bedrijf dat wil), ivm stukje bewustwording, net zoals dat bij leasewagens gebeurt tegenwoordig.
App zou het oplossen maar waarom werkt dit niet gewoon native?
Dus smsen naar grip welke gewoon werkt.
Of alleen maar 06nummer gebruiken maar ik begreep dat dat meer kosten betekend (ook wel raar als dat zo zou zijn, kpn weet toch welke simkaarten wel/niet tot de grip horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Leuk idee als je in je "eentje" bent....
Opvolgende nummers? Reeksen, verkort kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:51:
[...]
Voor mij zijn er 2 gezichtspunten: bereikbaarheid van medewerkers door klanten (veruit het belangrijkst, want de grootste ergernis is wachten aan de telefoon en het eindeloos doorgeschakeld worden) en daarnaast het gebruiksgemak voor de medewerkers.

Bereikbaarheid zou (sterk) verbeterd kunnen worden door een app die een inkomend telefoongesprek rout aan de hand van outlook agenda's. Zoals ik in mijn vorige post al als voorbeeld noemde: als ik een afspraak buiten de deur heb, is het niet zo zinvol als mijn bureautelefoon overgaat.
Zo'n app staat of valt uiteraard bij eenvoud: als je bij elke afspraak die je in Outlook maakt 10 settings moet toevoegen werkt het niet. Ik denk dat je met een stuk of 5 standaard voorinstellingen al meer dan 90% van de inkomende telefoontjes, waar nu nog iets mis gaat, op een goede manier kunt routen. Dit zouden regels kunnen zijn voor routing bij:
  • Overleg -> voor iedereen bereikbaar met profiel stil
  • vergadering -> alleen bereikbaar door een set nummers (bijv. secretaresse, manager etc.)
  • ziekte/verlof -> doorschakelen naar collega/secretaresse
  • afspraak buiten de deur -> doorschakelen naar mobiel
  • mobiel uitgeschakeld -> doorschakelen naar secretaresse
Deze routing moet dan via een dynamische hiërarchie verlopen, want collega’s/secretaresses kunnen natuurlijk net zo goed (tijdelijk) onbereikbaar zijn. Onderaan deze hiërarchie zou wat mij betreft de voicemailbox moeten komen. Misschien bestaat er al een systeem dat het bovengeschetste ondervangt, ik ben eerlijk gezegd niet van alle laatste ontwikkelingen op de hoogte.

Dan het gebruiksgemak: het lijkt mij praktisch als mijn telefoon “weet” wanneer ik niet gestoord wil worden, want ook al let ik er meestal wel op, het gebeurt nog wel eens dat mijn telefoon afgaat tijdens een belangrijk overleg. Het lijkt me ook praktisch om, zoals ik hierboven omschreef, bij bepaalde afspraken alleen voor bepaalde mensen bereikbaar te zijn, dus dat je bij je contacten een "altijd bereikbaar" vinkje kunt zetten. Verder mis ik op mijn vaste telefoon de koppeling aan de contactpersonen: dus voor bekende bellers de naam in het display in plaats van het telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:10:
[...]

Voor mij zijn er 2 gezichtspunten: bereikbaarheid van medewerkers door klanten (veruit het belangrijkst, want de grootste ergernis is wachten aan de telefoon en het eindeloos doorgeschakeld worden) en daarnaast het gebruiksgemak voor de medewerkers.

Bereikbaarheid zou (sterk) verbeterd kunnen worden door een app die een inkomend telefoongesprek rout aan de hand van outlook agenda's. Zoals ik in mijn vorige post al als voorbeeld noemde: als ik een afspraak buiten de deur heb, is het niet zo zinvol als mijn bureautelefoon overgaat.
Zou seamless ringen hier ook een oplossing voor zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:06:
[...]
Zou seamless ringen hier ook een oplossing voor zijn?
Seamless is een prachtige marketingterm, maar wat bedoel je er in dit geval precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:32:
[...]
Seamless is een prachtige marketingterm, maar wat bedoel je er in dit geval precies mee?[/td]
wat ik onder seamless ringing versta is dat binnen de hosted dienst van VastMobiel in 1 gelijktijdig je vaste en mobiele toestele afgaan. Dan kun je zelf de keuze maken welk toestel je gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:47:
[quote]Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:32:
[...]

[i
]Seamless[/i] is een prachtige marketingterm, maar wat bedoel je er in dit geval precies mee?
[/quote]

wat ik onder seamless ringing versta is dat binnen de hosted dienst van VastMobiel in 1 gelijktijdig je vaste en mobiele toestele afgaan. Dan kun je zelf de keuze maken welk toestel je gebruikt.
Verzin een manier waarop je nummers kunt koppelen aan of een vast toestel of een mobiel toestel. Binnen onze afdeling (15 man) is maar 1 vaste telefoon en iedereen heeft een eigen mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus wat ik bedoel is simultaneous ringing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Simultaneous ringing zou één van de instellingen kunnen zijn, maar lijkt me lang niet altijd praktisch. Als ik bijvoorbeeld achter mijn bureau zit hoeft alleen mijn vaste toestel over te gaan. Die situatie is gemakklelijk te checken door te kijken of ik op mijn pc aan het werk ben of a.h.v. mijn agenda. Bij een afspraak/vergadering/vrije dag etc. lijkt het me voor mijn collega's juist prettig dat mijn vaste telefoon niet overgaat.
En wat Robberto zegt lijkt me ook een handige toevoeging: bepaalde inkomende telefoontjes wil je misschien altijd op je vaste of juist je mobiele telefoon binnenkrijgen.
En wat ik mij net bedenk: je moet indien gewenst snel kunnen switchen van vast naar mobiel en vice versa, bijvoorbeeld als je een vertrouwelijk gesprek dat je op de vaste lijn hebt aangenomen liever op een andere plek (dus met je mobiel) voortzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Robberto schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:01:
[...]

Verzin een manier waarop je nummers kunt koppelen aan of een vast toestel of een mobiel toestel. Binnen onze afdeling (15 man) is maar 1 vaste telefoon en iedereen heeft een eigen mobiel
Dat is volgens mij juist de hele bedoeling van deze dienst. Je denkt nog teveel in termen van scheiding tussen vast en mobiel, maar dat wordt met deze dienst in feite irrelevant. Je hebt een (in achterhaalde termen) "vast" nummer dat je aan anderen kan geven zodat je te bereiken bent. de ander die jouw belt kan echter helemaal niet zien of deze uiteindelijk met een vast toestel of een mobiel wordt verbonden. Maar dat is ook totaal niet interessant. Als diegene je maar kan bereiken. Jij bepaalt zelf of dat op je mobiel is of op een vast toestel. Of allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:13:
Simultaneous ringing zou één van de instellingen kunnen zijn, maar lijkt me lang niet altijd praktisch. Als ik bijvoorbeeld achter mijn bureau zit hoeft alleen mijn vaste toestel over te gaan. Die situatie is gemakklelijk te checken door te kijken of ik op mijn pc aan het werk ben of a.h.v. mijn agenda. Bij een afspraak/vergadering/vrije dag etc. lijkt het me voor mijn collega's juist prettig dat mijn vaste telefoon niet overgaat.
Je zou de "ringer" van je vaste telefoon uit kunnen schakelen. Je mobiel heb je bij je. Als die overgaat, dan weet je dat je ook gewoon het vaste toestel kan opnemen, want het is hetzelfde nummer.
En wat ik mij net bedenk: je moet indien gewenst snel kunnen switchen van vast naar mobiel en vice versa, bijvoorbeeld als je een vertrouwelijk gesprek dat je op de vaste lijn hebt aangenomen liever op een andere plek (dus met je mobiel) voortzet.
Intern doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Dat is alleen lastig als je vaste en mobiele telefoon hetzelfde nummer hebben ;)
Maar de switch optie lijkt me betrekkelijk eenvoudig te implementeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Volgens mij is er een goedkope oplossing om dit zelf te realiseren..

Met een goedkoop mobiel abonnement, een ISDN-abonnement (met dus een gratis extra nummer) en BEL VRIJ bij het ISDN-abonnement, kan een van de vaste nummers van de ISDN zonder extra kosten permanent worden doorverbonden naar de gsm..

Eventueel kan nog wat gespeeld worden met doorschakelingen, die vooraf in de het hoofdtoestel op de vaste lijn worden geprogrammeerd.. #210# bij weggaan (directe doorschakeling) en anders terugvallen op #610# doorschakeling na vijf keer overgaan..

werkt voor mij al jaren prima zo en sinds de invoering van het BEL VRIJ abonnement zonder veel kosten..

het probleem dat op kantoor of thuis nog gebeld moet kunnen worden is met het extra ISDN-nummer meteen opgelost..

Zie niet in wat voor de kleine ondernemer nog de toegevoegde waarde van het voorgestelde abonnement zou kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:46:
[...]

Dat is alleen lastig als je vaste en mobiele telefoon hetzelfde nummer hebben ;)
Het vaste externe nummer inderdaad. Maar ze hebben (in mijn aanname) wel een uniek intern nummer, waardoor je dus intern kan doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
_Nick__ schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:09:
Volgens mij is er een goedkope oplossing om dit zelf te realiseren..
[...]
Zie niet in wat voor de kleine ondernemer nog de toegevoegde waarde van het voorgestelde abonnement zou kunnen zijn..
Het gaat dan ook om een dienst voor bedrijven met 50 of meer medewerkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Je verhaal/ervaring hoort niet in dit topic omdat het helemaal niets met de vast-mobiel dienst van KPN te maken heeft.

[ Voor 90% gewijzigd door Bullet NL op 13-11-2012 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Een koppelimg met BBX, outlook en ms office communicator (of vergelijkbaar) is een mooie oplossing.
Doordat het systeem in outlook mee kijkt dan wordt tijdens een vergadering gelijk naar je voice mail opgenomen. Als je nog niet binnen bent of je bent al richting huis toe, zal het systeem alleen naar je mobiele telefoon door schakelen.
Er zijn uiteraard vele mogelijkheden hiermee.

@KPN, dit is echt een zeer mooie oplossing om het telefoon verkeer te routeren. Denk bijv. Ook aan vakanties , dag afwezigheid, etc van medewerkers.
Je hebt dan ook direct een PING / Whatsapp systeem. En nog veel meer.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:22

kraats

Ik rol

Wij maken nu binnen ons bedrijf ook al gebruik van een koppeling met de Exchange-agenda. Lijkt een geweldige oplossing, maar zitten ook flink wat haken en ogen aan. Collega's moeten zich veel bewuster zijn hoe ze een afspraak in de agenda zetten (busy == niet bereikbaar). Ook is het lastig om iemand met wie je een afspraak hebt even te bellen dat je iets later bent, want hij heeft dezelfde afspraak in de agenda staan en is telefonisch dus al geblokkeerd.
In totaal heeft het wel het aantal losse hinderlijke telefoontjes op de afdeling flink verminderd en dat was in ons geval de reden om dit in te voeren.
Ik vraag me trouwens wel af hoe dit soort koppelingen te bouwen zijn bij een hosted PBX .

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kraats schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:10:
Ook is het lastig om iemand met wie je een afspraak hebt even te bellen dat je iets later bent, want hij heeft dezelfde afspraak in de agenda staan en is telefonisch dus al geblokkeerd.
Inbouwen dat je elkaar wel kunt bereiken als je allebei in dezelfde afspraak zit? Als een extern iemand erbij moet zijn en wil bellen dat hij later is kan hij via jouw nummer evt. direct doorgeschakeld worden naar de secretaresse. Of je krijgt een sms dat er een voicemail hebt van diegene, dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het zou mooi zijn als je "vaste toestel" dmv bluetooth /NFC/Wifi en/of een vaste koppeling (oplaadpunt?) weet dat je er bent en het vaste toestel over gaat. Loop je weg en neem je je toestel mee dan meld je toestel zich af bij het vaste station en wordt het nummer doorgeschakeld naar je mobiel.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:15:
Het zou mooi zijn als je "vaste toestel" dmv bluetooth /NFC/Wifi en/of een vaste koppeling (oplaadpunt?) weet dat je er bent en het vaste toestel over gaat. Loop je weg en neem je je toestel mee dan meld je toestel zich af bij het vaste station en wordt het nummer doorgeschakeld naar je mobiel.
ook dit is een functie van Siemens of tegenwoordig Gigaset..

had deze functionaliteit SX353(isdn) en nu op de DX800..

het basisstation fungeert dan als een soort headset voor het bellen met de gsm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:59:
[...]
Inbouwen dat je elkaar wel kunt bereiken als je allebei in dezelfde afspraak zit? Als een extern iemand erbij moet zijn en wil bellen dat hij later is kan hij via jouw nummer evt. direct doorgeschakeld worden naar de secretaresse. Of je krijgt een sms dat er een voicemail hebt van diegene, dat kan ook nog.
Dat eerste lijkt me te ingewikkeld, dan moet je allerlei uitzonderingsregels gaan inbouwen en dat maakt het niet overzichtelijker. Een SMS werkt echter altijd nog, geen reden om die te re-routen. Of misschien nog beter: een melding per SMS indien een gesprek naar een ander toestel dan je vast/mobiel wordt gerout, dan hoef je nog steeds niets te missen. Nu is het bijvoorbeeld standaard dat je op je mobiel een sms krijgt als iemand een voicemail heeft achtergelaten, maar het is natuurlijk ook prettig om meteen te zien dat je secretaresse een inkomend gesprek van een belangrijke klant heeft beantwoord. M.a.w.: alles wat "onder water" gebeurt moet wel zichtbaar blijven.

Ik denk dat het ook nuttig is als de centrale alle inkomende gesprekken en routings logt. Op die manier kun je over een bepaalde periode je bereikbaarheid evalueren. Je zou bijvoorbeeld de statistiek van onbeantwoorde telefoontjes kunnen doorlichten; waarom bepaalde gekozen nummers uitzonderlijk vaak bij de voicemailbox eindigen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tinuz___ schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:26:
[...]

Dat eerste lijkt me te ingewikkeld, dan moet je allerlei uitzonderingsregels gaan inbouwen en dat maakt het niet overzichtelijker.
Zo moeilijk of ingewikkeld is het niet hoor. Het zijn juist zulke kleine dingetjes die een dienst echt goed kunnen maken! Ik zie het voor me in een hosted pbx-omgeving als vinkje:
[X] uitzondering bereikbaarheidsregels voor andere deelnemers vergadering

Eén simpel vinkje dat standaard aanstaat in de klantomgeving. Lijkt mij ook in de meeste situaties wenselijk, dat je juist voor die personen wel bereikbaar bent.
Nu is het bijvoorbeeld standaard dat je op je mobiel een sms krijgt als iemand een voicemail heeft achtergelaten, maar het is natuurlijk ook prettig om meteen te zien dat je secretaresse een inkomend gesprek van een belangrijke klant heeft beantwoord. M.a.w.: alles wat "onder water" gebeurt moet wel zichtbaar blijven.
SMS is dan misschien ook wel hinderlijk soms. Ik denk dat hier zo'n KPN-app heel nuttig zou zijn; dat je juist in zo'n app kunt zien wie je probeert te bereiken, dus niet push maar pull; zelf kijken. Settings zouden ook via de app aan te passen zijn.

Klinkt allemaal weer ingewikkeld, maar zo'n app kan voor de eindgebruiker heel simpel, clean en customizable worden uitgevoerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-11-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12:39
Heb bij mijn werkgever enkele jaren gelden vast-mobiel koppeling geintroduceerd voor een kleine 10,000 collega's, ook met KPN.

Vanuit die ervaring kan ik wel wat zaken delen:
- intern bellen was erg wennen, omdat er gekozen was voor een oplossing waarbij je je verkorte interne nummer hield en iemand verkort intern kan bellen met een prefix. Stel je vaste nummer is 1234 dan is je mobiele nummer 61234. Als je 'kaal' begint zou ik 1 nummer nemen en altijd naar je mobiel doorschakelen, bijvoorbeeld tenzij je inlogd op je SIP / VOIP toestel / softphone.
- doorschakelen van vast naar mobiel moet in je mobiele 'cloud' netjes geautomatiseerd geregeld zijn. Oftewel, als je 06-53432398 een intern nummer is, moet de vast-mobiel oplossing het nummer 'binnen' kunnen houden. Als je collega's dan op het 06 nummer belt ipv intern nummer is het 'lokaal'.
- Het is in ieder geval prettig als KPN een basis versie van vast-mobiel kan bieden met beheer van centrale. Een webpagina waar je nummers kunt beheren / koppelen in je eigen 'cloud' etc is dan genoeg. Een telefooncentrale beheren met vast-mobiel koppeling is best een klus. Kan zijn dat je dat alsnog wilt omdat je zelf controle wilt houden of iets ingewikkelds wil, maar ik moet zeggen, keep it simple stupid!

Vaak betreft het een bestaande situatie met zowel vaste als mobiele nummers, beide al dan niet met voicemail. Consolidatie van dit alles tot 1 end-point (kan SIP zijn) is ideaal, met 1 voicemail. Standaard op beide nummers uitkomen op je mobiel en alleen als je bent ingelogd op je (soft) voip toestel moet het gesprek bijvoorbeeld eerst 5 rings daar aangeboden worden en dan of voicemail of alsnog 3 x op mobiel bijvoorbeeld (dat doorschakelen van 'vast' voip naar mobiel kan irritant zijn en (te) lang duren). Voordeel van combinatie met een voip/softphone oplossing is als je op reis bent bijvoorbeeld, maar ook zodat je nog wat prettiger lang kunt bellen met headset.

Enfin, het kan heel simpel zijn en je kunt het heel ingewikkeld maken :+ Ik zou zeggen:
- bied een basis dienst aan met vast+mobiel -> mobiel + voicemail
- extra voor evt VOIP gebruik zodat je ook vanaf een voip toestel kunt bellen (in ieder geval vaste nummer, maar mobiele nummer moet ook kunnen)
- optioneel een lokale telefooncentrale onder eigen beheer met een vast-mobiel koppeling (ISDN32 is beetje overkill he, gaat dat via internet dan?) etc.

Voor de 10.000 collega's blijkt in de praktijk het doorschakelen van het vaste nr naar mobiel favoriet. Als je achter je pc zit haal je de dooschakeling eraf, al kun je sowieso vanaf je laptop met headset uitbellen. Inkomende gesprekken eindigen altijd op je mobiel dan en wordt afgedekt met voicemail. Wederom dus, zo simpel mogelijk.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat je bedoelt met beheer van de telefooncentrale en de cloud. In hoeverre wens je de telefooncentrale ook uit de cloud te hebben, zodat je het beheer uitbesteed hebt?
NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:53:
Heb bij mijn werkgever enkele jaren gelden vast-mobiel koppeling geintroduceerd voor een kleine 10,000 collega's, ook met KPN.

Vanuit die ervaring kan ik wel wat zaken delen:
- intern bellen was erg wennen, omdat er gekozen was voor een oplossing waarbij je je verkorte interne nummer hield en iemand verkort intern kan bellen met een prefix. Stel je vaste nummer is 1234 dan is je mobiele nummer 61234. Als je 'kaal' begint zou ik 1 nummer nemen en altijd naar je mobiel doorschakelen, bijvoorbeeld tenzij je inlogd op je SIP / VOIP toestel / softphone.
- doorschakelen van vast naar mobiel moet in je mobiele 'cloud' netjes geautomatiseerd geregeld zijn. Oftewel, als je 06-53432398 een intern nummer is, moet de vast-mobiel oplossing het nummer 'binnen' kunnen houden. Als je collega's dan op het 06 nummer belt ipv intern nummer is het 'lokaal'.
- Het is in ieder geval prettig als KPN een basis versie van vast-mobiel kan bieden met beheer van centrale. Een webpagina waar je nummers kunt beheren / koppelen in je eigen 'cloud' etc is dan genoeg. Een telefooncentrale beheren met vast-mobiel koppeling is best een klus. Kan zijn dat je dat alsnog wilt omdat je zelf controle wilt houden of iets ingewikkelds wil, maar ik moet zeggen, keep it simple stupid!

Vaak betreft het een bestaande situatie met zowel vaste als mobiele nummers, beide al dan niet met voicemail. Consolidatie van dit alles tot 1 end-point (kan SIP zijn) is ideaal, met 1 voicemail. Standaard op beide nummers uitkomen op je mobiel en alleen als je bent ingelogd op je (soft) voip toestel moet het gesprek bijvoorbeeld eerst 5 rings daar aangeboden worden en dan of voicemail of alsnog 3 x op mobiel bijvoorbeeld (dat doorschakelen van 'vast' voip naar mobiel kan irritant zijn en (te) lang duren). Voordeel van combinatie met een voip/softphone oplossing is als je op reis bent bijvoorbeeld, maar ook zodat je nog wat prettiger lang kunt bellen met headset.

Enfin, het kan heel simpel zijn en je kunt het heel ingewikkeld maken :+ Ik zou zeggen:
- bied een basis dienst aan met vast+mobiel -> mobiel + voicemail
- extra voor evt VOIP gebruik zodat je ook vanaf een voip toestel kunt bellen (in ieder geval vaste nummer, maar mobiele nummer moet ook kunnen)
- optioneel een lokale telefooncentrale onder eigen beheer met een vast-mobiel koppeling (ISDN32 is beetje overkill he, gaat dat via internet dan?) etc.

Voor de 10.000 collega's blijkt in de praktijk het doorschakelen van het vaste nr naar mobiel favoriet. Als je achter je pc zit haal je de dooschakeling eraf, al kun je sowieso vanaf je laptop met headset uitbellen. Inkomende gesprekken eindigen altijd op je mobiel dan en wordt afgedekt met voicemail. Wederom dus, zo simpel mogelijk.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dergelijke feature waarbij je op je vaste toetsel begint en op je mobiel verder gaat is, is één van de opties zoals we die in VastMobiel inbouwen: dit is de seamless variant.
Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:13:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook makkelijker door "seamless" d.w.z. zonder handelingen gesprek door laten lopen van vast naar mobiel toestel bij gekoppelde nummers, wat uiteraard d eessentie van VastMobiel is, zodat je niet apart intern moet doorschakleen enzo.
Bakove schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:28:
[...]
Je zou de "ringer" van je vaste telefoon uit kunnen schakelen. Je mobiel heb je bij je. Als die overgaat, dan weet je dat je ook gewoon het vaste toestel kan opnemen, want het is hetzelfde nummer.

[...]
Intern doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De essentie van VastMobiel is dat het vaste en mobiele nummer als setje bij elkaar horen. Als je dan het vaste nummer belt kom je vanzelf bij je vaste en/of mobiele toestel uit. Omgekeerd als je met je mobiele toestel belt kun je er voor kiezen dat het vaste nummer gepresenteerd wordt. Wat vind je hiervan?
Tinuz___ schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de essentie van VastMobiel: 1 telefoonnummer, 1 voicemail, etc. Daarnaast biedt VastMobiel in 1 integratie van je vaste en mobiele tot 1 contract, 1 prijsplan, 1 factuur, die vervolgens via 1 online selfcare bekeken kunnen worden en die tevens de mogelijkheid biedt om gebruikers aan te maken, kosten toe te kennen aan afdelingen, etc,.Daarnaast bieden we 1 aanspreekpunt, 1 helpdesk. Waar ik nu benieuwd naar ben is, hoe jullie hier tegen aan kijken en waar we accenten op moeten leggen: d.w.z op technische mogelijkheden of op de service mogelijkheden?
FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:08:
Hallo KPN,

Dit bestaat toch al langer? Namelijk VM1 biedt dit al aan. Die bieden ook een full mobile integration samen met je vaste telefonie. Ook kun je met je mobiele telefoon bellen met je vaste nummer, bieden jullie dit ook aan? Wat zijn de voordelen die KPN biedt tegenover VM1? (Die overigens ook gebruik maken van het KPN mobiele netwerk voor 3G en GSM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vinden wij een prima idee en zullen we meenemen. Waar ik wel benieuwd naar ben: wat is voor jou het meest esentieele voor een dergelijke online portal: vertel ons wat je graag ziet dat je er mee zou willen kunnen.
kurt15 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:56:
Het zou denk ik handig zijn als je een soort demo kan gebruiken van de online portal om er echt achter te komen wat de mogelijkheden zijn. Als ict manager wil ik graag kunnen ervaren welke mogelijkheden ik zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J__F__K__ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:01:

Er zijn 3 varainten:
1) In de variant van hosted/cloud oplossing waarbij we de dienst leveren uit het netwerk kan Outlook integratie met je contactlijst via een toolbar geboden worden, waarbij dan afhankelijk van je instelling je vaste en/of je mobiele toestel gebruikt kan worden.
2) Je contactlijst in je mobiel gesynchroniseerd met je Outlook contactlijst op je pc/laptop en vandaar uit bellen, al dan niet in combinatie met 1)
3) Sommige bedrijfstelefooncentrales bieden ook Outlook integratie op dezelfde manier als onder 1) bij de cloud oplossing en door de integratie van vast en mobiel werkt het voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexel schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:44:
Leuk idee, maar wat als ik nu onderweg ben voor mijn werk, en ik verwacht een belangrijk telefoontje, hoe activeer ik eenvoudig dat hij alleen op mobiel over mag gaan, omdat er ook nog iemand thuis zit die de telefoon kan opnemen, maar dan is er op het huisfront niemand meer bereikbaar, dus dat is ook best lastig.

Misschien dat er iets moet zijn zoals doorverbinden naar mobiel en andersom, maar dat kan voor diegene die belt vervelend zijn.

Ik zie het nog niet zitten om 1 nummer op 2 toestellen te hebben.

Ik denk dat deze topic veel goeie ideeën gaat voorbrengen voor het onderwerp.

Edit :

Wat wordt er gedaan bij een storing op het netwerk, dan ben je niet bereikbaar op je nummer, of je nu thuis zit of op mobiel, hierin zie ik mogelijkheden, om bij een storing een alternatief nummer te bellen, zoals een opvolgnummer, bijvoorbeeld : 0104512823 heeft een storing en dat hij dan gelijk naar 0104512824 doorgeschakeld word, maar dat iedereen wel belt naar het eerste nummer. En de nummers staan niet in hetzelfde gedeelte van de centrale, zodat je een backup hebt.
Het mooie is dat we voor noodvoorzieningen oplossingen hebben: als je bedrijfstelefoonecentrale niet bereikt kan worden kunnen we via een noodschakeling alsnog zorgen dat we via een andere route bij de bedrijfstelefooncentrale komen, zodat je alsnog bereikbaar bent. Voor het mobieltje weet het netwerk, dat het bij het vatse nummer hoort en dat het gesprek alsnog daar afgeleverd kan worden, c.q. dat je nog steeds met je mobieltje kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:53:
Ik ben benieuwd wat je bedoelt met beheer van de telefooncentrale en de cloud. In hoeverre wens je de telefooncentrale ook uit de cloud te hebben, zodat je het beheer uitbesteed hebt?
[...]
Nou, ik denk dat het twee varianten zijn, waarvan wij er al 1 gebruiken.
De reeds bestaande dienst biedt je bedrijf de mogelijkheid vaste en mobiele nummers te koppelen aan elkaar en aan je vast-mobiel wolk. Om vast en mobiel verkeer 'lokaal' te maken gebruik je isdn32 lijnen met kpn en koop je 'lokale' belminuten af met een vast bedrag. Je hebt een eigen centrale, in eigen beheer.

Dan heb je de oplossing zonder centrale, waarbij KPN alleen een web interface levert waarmee je kunt aangeven welke mobiel welk vast nummer heeft en evt als je met voip werkt je sip instellingen.

Een derde optie is wel een eigen centrale, maar dan beheer door kpn. Zie ik niet zoveel voordelen van, eigenlijk is zelfs optie twee voor onze kleine 10k collegas ideaal, alleen hebben we zo veel legacy en callcenter afhankelijkheden dat dit nog niet zal opschieten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb nog paar kleine ondernemers gevraagd en die zeggen allen, dat als ze de zaak op afstand van bedrijf naar mobiel kunnen doorzetten dat al geniaal is. Nu moeten ze einde dag of als er iemand ziek is de telefoon met de hand doorschakelen en dat is nogal irritant. Naar de praktijk of kantoor rijden om de telefoon door te schakelen. Er zit voicemail op, maar tijdens openingstijden van een praktijk wil je liever opnemen. Dus optie overdag 5x ringen en dan naar mobiel en dan evt voicemail en buiten kantoortijden direct maar mobiel en of voicemail is een functionele wens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:09:
De essentie van VastMobiel is dat het vaste en mobiele nummer als setje bij elkaar horen. Als je dan het vaste nummer belt kom je vanzelf bij je vaste en/of mobiele toestel uit. Omgekeerd als je met je mobiele toestel belt kun je er voor kiezen dat het vaste nummer gepresenteerd wordt. Wat vind je hiervan?
[...]
Dit is niet wat ik bedoelde, maar je gaf 2 posts erboven eigenlijk al aan dat de switch optie in de "seamless" variant zit.
Voor wat betreft het nummer dat gepresenteerd wordt: het lijkt me in bijna alle gevallen gewenst dat het vaste nummer weergegeven wordt, dat is voor de ontvanger met vast toestel het beste te plaatsen. En bovendien is dit toch eigenlijk precies wat deze dienst beoogt: de ontvanger van de call ziet hetzelfde nummer, of je nu met je vaste of moliele telefoon belt.
Dan kom ik meteen weer even terug op de koppeling naar Outlook: zoals een gsm meteen de naam van de beller weergeeft, zo zou het vaste toestel dit ook moeten kunnen. Overigens is dat bij ons intern al zo met de VOIP toestellen (KPN Fox IP phone 4018): de meeste toestellen zijn gekoppeld aan een persoon, en die naam wordt dus weergegeven bij een interne call. Daar mis ik overigens nog wel wat functionaliteiten die gsm's wel standaard hebben:
  • Ik kan alleen de gemiste calls (zowel intern als extern) terugzien. Daar staat echter geen datum/tijd bij
  • Met bovengenoemde feature worden de beantwoorde oproepen dus niet bijgehouden. Stel mijn collega belt me met een vraag en ik wil hem even later daarover terugbellen, dan moet ik zijn telefoonnummer vragen (immers: alleen de naam wordt weergegeven), of het nummer opzoeken in mijn contacten, of als hij daar niet bij staat in het interne telefoonboek. Omslachtig!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:19:
[...]
Daarnaast bieden we 1 aanspreekpunt, 1 helpdesk. Waar ik nu benieuwd naar ben is, hoe jullie hier tegen aan kijken en waar we accenten op moeten leggen: d.w.z op technische mogelijkheden of op de service mogelijkheden?
1 aanspreekpunt lijkt me inderdaad een grote pré, ik verbaas me er vaak over dat wanner ik een telecom/kabel/isp bedrijf bel, ik moet kiezen uit de klantenservice, technische helpdesk of service afdeling. "Uw verbinding werkt niet meer? Sorry, maar dan heeft u een half uur in de wacht gestaan bij de verkeerde afdeling..."
Verder denk ik dat er in dit topic al aardig wat technische mogelijkheden zijn opgesomd die de dienst echt interessant kunnen maken. Wat ik nog als tip mee wil geven: beter goed gejat dan slecht verzonnen, oftewel kijk vooral goed naar bestaande technieken en waarom die zo prettig werken. Consumenten zijn ondertussen gewend aan een intuitieve interface waar de te maken keuzes helder zijn en er geen overbodige informatie wordt uitgestort. Een demo van de online portal zoals genoemd door Kurt15 lijkt me dan ook een prima idee, laat de tweakers er maar op schieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FMC propositie is alleen geschikt voor grote bedrijven aangezien de investering te hoog is en omdat men traditioneel denkt. Zoals bekend zijn er MVNE's die op het KPN netwerk FMC diensten aan bieden zonder tussenkomst van extra hardware. KPN weet alleen niet hoe een MVNE dit exact doet. KPN kan alleen de Wholesale tarieven aanbieden, anders ben je de tikken kwijt.

MVNO's doen ook FMC, echter dienen ze het verkeer vast-mobiel te routeren op klantlocatie en is er ook hardware nodig, zeker in het geval van koppelingen op bestaande PBX'en.

Terwijl als je een echte FMC hebt kun je GSM tarief laten vervallen en bel je met je mobiel tegen VoIP tarief. Dat begrijpen mensen qua kostenbesparing. Maar de vraag is niet of de markt er klaar voor is, maar de klant. Want de werkelijkheid is namelijk dat als een oplossing economisch niet rendabel is, het ook niet uitvoerbaar is.

Waar naar te kijken als Operator:

Voor vaste toestellen kun je het beste een hosted model aanhouden en het liefst met hosted CTI of TAPI. Hierbij loop je al direct tegen het afschrijvingsprobleem aan van de traditionele PBX markt...Dit is op te lossen door een gateway te gebruiken, maar liever niet.

Mobiele SIM kaarten dienen technisch geen onderscheid te maken tussen een vast en mobiel nummer, dus uitbellen met een lokaal nummer moet mogelijk zijn, interne toestelnummers direct bellen, etc. Echter die slimme zaken dienen in het GSM netwerk te zitten en niet op 'PBX' niveau bij de klant.

Infrastructuur wordt steeds belangrijker dus bij elke vraag bij de klant standaard infracheck doen voor (V)DSL en glasvezel.

SLA is niets anders dan zo veel mogelijk zaken uit te sluiten. Dus gebruik zo min mogelijk schakelingen.

Beheer dient eenvoudig en integraal te zijn, met bijvoorbeeld Autoprovisioning Vast en Mobiel. Wees zo slim om het dealer kanaal niet te vergeten en hun deze tools te geven. Grote klanten kun je ook rechtstreeks bedienen qua portal...

Gesprekskosten en vaste kosten is alleen marketing, dus ga voor Vaste gesprekken tegen VoIP tarief en GSM tarieven tegen VoIP tarief, in één zo'n wolk noemen ze dat...

Kosten vergelijking is op basis eenmalige kosten nieuwe PBX omgeving of koppeling en Mobiel over de afschrijf periode in combinatie met gesprekskosten van GSM tarief naar VoIP.

Die laatste berekening is er nog niet echt... maar we begrijpen allemaal dat GSM tarieven naar VoIP aan zal slaan en uiteindelijk zal de operator dit wel moeten doen, de markt weet dat het kan, maar we vertellen ze het nog niet? Het blokkeren van VoIP op 3G is alleen angst vanuit het traditioneel denken. KPN zal moeten gaan denken in Data verdiensten of VoIP middels FMC.

Ps.: elke klant is anders qua behoefte, afschrijving, groei, productontwikkeling, etc in tijd en zullen niet alle klanten direct overstappen naar een FMC propositie.

Groet, Martijn Zijlstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Opzich is dit een goede ontwikkeling voor de overschakeling van vast naar mobiel, een punt wat ik enkel niet snap is waarom zo ingewikkeld?
Ik weet dat er veel bedrijven zijn waar het personeel enkel een mobiel heeft, het oude vaste nummer van de werknemer wordt dan automatisch door geschakeld naar zijn mobiele telefoon. De constructie die de KPN hier gekozen heeft lijkt mij dan vrij ingewikkeld. Ik neem aan dat bedrijven prima over contracten kunnen onderhandelen en zo voor bedrijven diensten hebben als onbeperkt naar werknemers bellen etc.

Een oplossing waar ik wel een toekomst in zie is dat wanneer je thuis of op je werk bent, je met je mobiel in logt op je eigen prive telefoonmast welke dan over een vaste lijn loopt. Op deze manier bel je dus effectief tegen vaste tarieven ipv je mobiele minuten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:04:

**KNIP**

Die laatste berekening is er nog niet echt... maar we begrijpen allemaal dat GSM tarieven naar VoIP aan zal slaan en uiteindelijk zal de operator dit wel moeten doen, de markt weet dat het kan, maar we vertellen ze het nog niet? Het blokkeren van VoIP op 3G is alleen angst vanuit het traditioneel denken. KPN zal moeten gaan denken in Data verdiensten of VoIP middels FMC.

Ps.: elke klant is anders qua behoefte, afschrijving, groei, productontwikkeling, etc in tijd en zullen niet alle klanten direct overstappen naar een FMC propositie.

Groet, Martijn Zijlstra
Ben het volledig met je eens, en daarom is het zo moeilijk voor die operator een nieuw revenue model te maken bij 4G/LTE.

Er zijn naar mijn idee een dingen denkbaare toekomst:
Iedereen gebruikt VOIP om te VIDEO-bellen, met een fallback naar audio. En daar wellicht een fallback op naar gewoon 3G bellen.

Waar kan je dan als provider nog op verdienen?

1. VAS (value Added Services) maar deze services MOETEN vanuit het netwerk van de provider geleverd worden, zoals dat nu is bij bijvoorbeeld Voicemail.
2. QoS met andere woorden de garantie van bandbreedte voor een bepaalde toepassing.

Alleen nu komt het punt bij nummer 1 zeggen we al Ja daar is een App voor die gewoon gratis is over het internet de provider mag dit niet blokkeren dus blijft het gratis.

Voor nummer 2 heeft de provider een ander probleem en dat is dat internet door BGP wordt bepaald en niet door een routing protocol waar je een QOS mee kan doen.
Zoals een wijs man bij Cisco ooit zij op moment dat er congestie op treed pas je een QOS toe of je gooit er meer bandbreedte tegen aan. (en bandbreedte genoeg op het internet vooral binnen nederland) en de provider kan dan ds gewoon de bandbreedte verhogen voor die user.

Met andere woorden waar KPN eigenlijk op zou moeten focussen is dat elke entrprise die een PBX heeft die koppeld met het internet door bijvoorbeeld een SBC hebben we als gebruiker alleen nog maar een App nodig en is de gehele VAMO discussie overbodig. De VAMO zit dan namelijk in je app EN wanneer je wifi of voldoende bandbreedte hebt kan je gratis bellen. Dit heeft overigens ook als voordeel dat we eindelijk per e-mail adres of op naam kunnen gaan bellen.

Helaas zijn we hier nog niet maar het komt al heel snel dichterbij.

Wat kan KPN doen in de tussentijd?

Zoveel mogelijk functies naar de PBX brengen en zorgen dat elke enterprise een PBX heeft die hierop is voorbereid. Vervolgens moet KPN doen wat ze goed kunnen en dat is een internet verbinding leveren met een SLA.
Is de enterprise te klein voor een PBX bied je een cloud model aan op basis van ppu. Waarom denk je dat die kleine voip providers nu als paddestoelen uit de grond springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 11-09 22:49
De discussie gaat door in het tweede topic : Tweakers in discussie met KPN over VastMobiel in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

Ik vind het top!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 19:29

dwizzy

Weaponised confusion

'standby' betekent, neem ik aan: beeldscherm uit. Automatisch stroom besparen als de gebruiker inactief is; ook mijn Android toestellen schakelen WiFi uit met het beeldscherm (met een vertraging), is vaak nog wel te configureren. Ervaring met SIP is wel dat routering op een netwerk vaak fout gaat, waardoor ik alsnog niet bereikbaar ben. Blijkt in praktijk lastig in te stellen :)

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:04:
Gesprekskosten en vaste kosten is alleen marketing, dus ga voor Vaste gesprekken tegen VoIP tarief en GSM tarieven tegen VoIP tarief, in één zo'n wolk noemen ze dat...

Kosten vergelijking is op basis eenmalige kosten nieuwe PBX omgeving of koppeling en Mobiel over de afschrijf periode in combinatie met gesprekskosten van GSM tarief naar VoIP.

Groet, Martijn Zijlstra
Ik ben beneiuwd wat je van een flatfee model denkt qua verrekening voro je gesprekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 11-09 22:49
Namens KPN:
We hebben deze manier van in contact komen met de gebruikers als positief ervaren. En volgens ons was dat wederzijds gezien het aantal posts dat voorbij gekomen is de afgelopen 3 weken. We gaan alle ideeën, aanbevelingen, commentaar in de posts op hun waarde beoordelen en kijken of we hier wat mee kunnen of moeten doen. Mede door de inbreng van de tweakers en de samenwerking met Tweakers.net is het een succes geworden en wij willen jullie daarvoor hartelijk bedanken. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Voor de winnaars : De prijzen worden volgende week verzonden. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even voor alle duidelijkheid; VastMobiel in 1 van KPN betreft een betreft een dienst voor de zakelijke markt! Hou hier s.v.p. rekening mee met de inhoud van je bericht.