The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 34 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
VulpX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

[...] Er zit juist een diepere lading in en veel materiaal waar je lang en leuk over kunt discussiëren, dat maakt de film juist zo goed. Het is een film waar we het over 10-20 jaar nog steeds over kunnen hebben[...]
Grappig, dit is nou juist datgene wat veel mensen miste in de film. Wat is dan volgens jou de diepere lading en materiaal "waar je over 10-20 jaar" nog steeds over kunnen hebben?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulpX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-02-2021
MrFl0ppY schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Grappig, dit is nou juist datgene wat veel mensen miste in de film. Wat is dan volgens jou de diepere lading en materiaal "waar je over 10-20 jaar" nog steeds over kunnen hebben?
Ik vraag me vaak af of mensen wel dezelfde film hebben gezien als ze deze vraag stellen ;)

- De situatie van Luke de eerste helft van de film en zijn beweegredenen.
- De boodschap aan Rey in de cave.
- De karakterontwikkeling van zowel Poe als Finn, want jawel, die is er wel degelijk en is erg interessant.
- Een aantal boodschappen die de film draagt, over verlies, fouten uit het verleden en welke lessen je daaruit trekt en hoe je daarmee omgaat.
- De actie aan Luke van het einde, wat een manier om een vlammetje weer aan te zwengelen en hoop terug te brengen in het universum.
- Uberhaupt de hele arc van Luke nu deze compleet is met daarbij alle films inachtneming.
- Kylo Ren en waarom hij een van de interessantste bad guys is die we tot nu toe hebben gezien.
- Canto Bight, hoewel ik het ook een mindere scene vind voegt het wel iets toe, en is het een hele belangrijke voor Finn en voor een van de grote boodschappen uit de film.
- Porgs, porgs, porgs

En zo is er nog veel meer. :)

Hoewel ook voor deze film wel geldt: uiteindelijk veranderen veel interpretaties straks ook als we het geheel zien wanneer de trilogie compleet is. Maar tot nu toe heb ik persoonlijk erg veel uit deze film gehaald en kan ik er eindeloos over ouwehoeren met wie daar zin in heeft. Is alleen lastig om dat goed op een forum te doen.

Wat trouwens ook aanraders zijn: de podcasts over de film rond release waar Rian Johnson zelf uitlegd hoe hij te werk is gegaan en hoe hij tot dit verhaal kwam.

http://collider.com/podcast-star-wars-the-last-jedi/
https://www.empireonline....ler-special-rian-johnson/

[ Voor 14% gewijzigd door VulpX op 06-08-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De CEO van Disney vertelt in een interview dat het tempo waarin nieuwe Star Wars films uitgebracht worden, omlaag gaat.
Many believe Disney should pump the breaks and not put out a Star Wars movie each year.

I made the timing decision, and as I look back, I think the mistake that I made -- I take the blame -- was a little too much, too fast. You can expect some slowdown, but that doesn't mean we're not going to make films. J.J. [Abrams] is busy making [Episode] IX. But I think we're going to be a little bit more careful about volume and timing. And the buck stops here on that.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 23-09-2018 20:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:52
Helemaal top! Laat ze maar de tijd nemen voor een film! Het is geen Marvel waar je zoveel karakters kan gebruiken en die neer kan zetten. Star Wars heeft een diepere lore waar je simpelweg gewoon niet teveel van kan afwijken. Ja dat kan wel, maar op een logische manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
The Mandalorian

Eindelijk wat info over de Live Action TV serie van Favreau!

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:00
Hopelijk met een live action Ahsoka cameo oOo

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
raiders schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:44:
Hopelijk met een live action Ahsoka cameo oOo
En doe dan ook Sabine Wren er ff bij :p

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17
Gaius schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:58:

Wat de Ewoks betreft, hebben ze daar de Porgs al niet voor?
Waarschijnlijk draait IX vooral om de relatie tussen Ewoks, Porgs en Jar Jar Binks, met ergens op de achtergrond nog wat geneuzel over Jedi's en de Force enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Study on The Last Jedi's Twitter Haters Finds That Yup, Many Were Bots or Bad-Faith Political Trolls
In a new paper (which has not yet gone through peer review) by USC Annenberg School for Communication and Journalism professor Morten Bay, the researcher analyzed a selection of 967 tweets (each from a separate account) directed at director Rian Johnson over the period of December 13th, 2017, and July 20th, 2018. Using sentiment analysis to sort the tweets as positive, negative, or neutral, and then analyzing the accounts themselves, Bay found that “50.9% of those tweeting negatively [were] likely politically motivated or not even human.”

Bay wrote, “The results of the study show that among those who address The Last Jedi director Rian Johnson directly on Twitter to express their dissatisfaction, more than half are bots, trolls/sock puppets, or political activists using the debate to propagate political messages supporting extreme right-wing causes and the discrimination of gender, race or sexuality. A number of these users appear to be Russian trolls.”
...
The small number of foreign trolls makes sense, even if the goal of the Russian Federation is “propagating a narrative of widespread discord and dysfunction in American society,” as Bay wrote in the study. Riling up a handful of people angry about Star Wars is not exactly a major geopolitical win, and seeing the nefarious hands of the Kremlin at the root of every online scuffle is an unhealthy obsession.
Trollen die controverse opzoeken om de verdeling te verdiepen en zo maatschappelijke onrust veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
migchiell schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:02:

Waarschijnlijk draait IX vooral om de relatie tussen Ewoks, Porgs en Jar Jar Binks, met ergens op de achtergrond nog wat geneuzel over Jedi's en de Force enzo. :)
Stiekem vind ik 't jammer dat Jar Jar in een recent boek (Aftermath: Empire's End) écht als een zielige clown is neergezet.
Ik had nog een beetje de stille hoop dat ie uiteindelijk, als plottwist, de uber sith zou zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Nnoitra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:17:
[...]

Stiekem vind ik 't jammer dat Jar Jar in een recent boek (Aftermath: Empire's End) écht als een zielige clown is neergezet.
Ik had nog een beetje de stille hoop dat ie uiteindelijk, als plottwist, de uber sith zou zijn :+
Jar Jar is Snoke, mijn oom werkt bij Disney en heeft me dat verteld :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
raiders schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Jar Jar is Snoke, mijn oom werkt bij Disney en heeft me dat verteld :+ 8)
Wil je dat de volgende keer ff tussen spoiler tags zetten?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Delerium schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:07:
Study on The Last Jedi's Twitter Haters Finds That Yup, Many Were Bots or Bad-Faith Political Trolls

[...]

Trollen die controverse opzoeken om de verdeling te verdiepen en zo maatschappelijke onrust veroorzaken.
Het was gewoon een slechte film. Geen rel-bot die daar wat aan kan doen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben momenteel in Jordanië. Gisteren door de woestijn een trip gemaakt. Daar stond een kraan en matten op een berg. En even verderop stonden allemaal tenten om een soort oud fort/kasteel. Kreeg de reisleider later die dag te horen dat Episode IX hier geschoten wordt.... Het is in de Wadi Rum woestijn, waar ze ook de Martian hebben geschoten!

Volgens de rumours moet het kloppen. En is er eind Juli "gelekt" dat ze in Jordanië gaan schieten!!

[ Voor 12% gewijzigd door Dubrillion op 05-10-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07

s0kkie

Cowabunga

Jakku of Tatooine dus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Spike_wolf schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:08:
[Afbeelding: The Mandalorian]

Eindelijk wat info over de Live Action TV serie van Favreau!
Op StarWars.com
Production on the first Star Wars live-action streaming series has begun! After the stories of Jango and Boba Fett, another warrior emerges in the Star Wars universe. The Mandalorian is set after the fall of the Empire and before the emergence of the First Order. We follow the travails of a lone gunfighter in the outer reaches of the galaxy far from the authority of the New Republic. The series will be written and executive produced by Emmy-nominated producer and actor Jon Favreau, as previously announced, with Dave Filoni (Star Wars: The Clone Wars, Star Wars Rebels) directing the first episode. Additional episodic directors include Deborah Chow (Jessica Jones), Rick Famuyiwa (Dope), Bryce Dallas Howard (Solemates), and Taika Waititi (Thor: Ragnarok). It will be executive produced by Jon Favreau, Dave Filoni, Kathleen Kennedy, and Colin Wilson. Karen Gilchrist will serve as co-executive producer. Stay tuned to StarWars.com for updates.
The Mandalorian

Filoni regisseert in ieder geval de eerste aflevering :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 05-10-2018 08:35 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Mooi zo. Dit kan nog wel eens een hele goede serie worden. De hele mando setting is wel cool. En Dave Filoni heeft natuurlijk hun hele Clone Wars / Rebels setting gemaakt. En Jon Favreau deed de stem van Pre viszla.

Als ze die riching een beetje opgaan ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hier hebben ze ook de scenes voor Jeddah in Rogue One geschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Het zou met niet verbazen als ze naar Jedha gaan in episode 9. Episode 9 zou de prequels, OT en sequels met elkaar verbinden aldus J.J abrams.

Voor nu is Rogue One een film die alleen gaat over de Death Star. Maar ik heb het idee dat er meer achter zit omdat ze best wel in gingen op de Force temple, guardians en Chirrut story. Hetzelfde voor het kasteel van Vader en de Bendu in Rebels.

Zou vet zijn als ze straks al die losse stukjes met elkaar kunnen verbinden.

(En los van dat, hoe goed zou het zijn als Kylo de oude Sith tempel / het kasteel van Vader bezoekt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb er nooit bij stil gestaan maar Rian Johnson was er dus ook in geslaagd om hyperspace te vernaggelen:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gisteren voor de 2e x de Han Solo film gekeken; kan Qi’ra niet de moeder van Rey zijn en Han de vader? Het zou de connectie tussen Rey en Kylo Ren verklaren. Ook dat ze met Darth Maul heeft “gewerkt”, verklaart wellicht haar woede uitbarstingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
XWB schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:59:
Ik heb er nooit bij stil gestaan maar Rian Johnson was er dus ook in geslaagd om hyperspace te vernaggelen:

[YouTube: Why Star Wars: The Last Jedi is a Complete Cinematic Failure]
Leuke rant, maar "schepen gaan een andere dimensie in en hebben dus nergens contact mee dus dit werkt niet" is verre van waar :)
In A New Hope legt Han al uit dat Hyperspace sprongen belachelijk gevaarlijk zijn omdat men juist NIET door andere objecten heen kan.
Traveling through hyperspace ain’t like dusting crops, kid. Without precise calculations we could fly right through a star or bounce too close to a supernova and that'd end your trip real quick, wouldn't it?
In de SW wereld heb je in hyperspace altijd al grote objecten moeten ontwijken, vandaar de berekeningen.

Volgens The Complete Star Wars Encyclopedia (2008) is er tijdens de clone wars op deze manier een planeet bijna vernietigd. Daar vloog per ongeluk een destroyer tegenaan wat de planeet bijna in tweeën spleet.

En als men dan moeilijk wil doen over "vernagelde hyperspace theorie in het Disney tijdperk" kijk dan naar Abrams die Starkiller door hyperspace laat schieten, waarvan de fallout vervolgens op verschillende plekken in het universum te zien is alsof het zich in de atmosfeer van de betreffende planeet afspeelt 8)7

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

En Episode IX is klaar met opnemen :)
https://www.google.nl/amp...lming-says-j-j-abrams.amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Sbakker1982 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 06:43:
Gisteren voor de 2e x de Han Solo film gekeken; kan Qi’ra niet de moeder van Rey zijn en Han de vader? Het zou de connectie tussen Rey en Kylo Ren verklaren. Ook dat ze met Darth Maul heeft “gewerkt”, verklaart wellicht haar woede uitbarstingen?
Denk alleen dat rey daar te jong voor is. Want die film speelt zich al ver voor a new hope af.
En ben/kylo word pas verwekt na return of the jedi.( Plus ben/kylo lijkt ouder dan rey)
Dus tenzij hij dan vlak voor a new hope dan nog contact heeft met qi'ra, of zelfs tijdens de originele trilogie( of erna ? Wat me sterk lijkt ivm leia.) Lijkt me dit een onrealistische theorie. Maar kan natuurlijk een en ander vergeten/missen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Net als het eerste seizoen van The Mandalorian :)
Productie lui postte daar ook over op twitter en instagram afgelopen nacht, onder andere een foto van wat crewleden en een Boba Helm die gesigneerd was door de (complete?) crew.
Die berichten en foto's zijn alleen heel snel weer offline gehaald.

Daar zullen we binnenkort wel een officieel bericht van krijgen :)

The Mandalorian The Mandalorian
De tekst is van deze afgevallen, maar daar stond bij:
We fought a war to get to the end of the first season. Couldn't of done it without my crew. They held me together!

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 16-02-2019 22:04 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Tijdens Celebration in april zullen we wel een teaser krijgen voor beide. En niet te vergeten dat er dit jaar weer een seizoen van The Clone Wars komt. Doe daar dan de nieuwe game: Fallen Order bij en een nieuwe roadmap voor Battlefront 2 en dan is het feestje compleet :9~ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er zijn vandaag wat promotie afbeeldingen gelekt.
Het gaat om een poster die waarschijnlijk in winkels te koop gaat zijn, niet dé poster, maar een random kleinere poster.

Kleine spoilers voor de film.

spoiler:
Ep IX Poster
Rey heeft haar ligtsaber gefixt. Zit er een stuk leer omheen voor haar eigen touch?
Y-Wing!!
X-Wing met een nieuwe paint job, nieuwe alien achter Finn. De personages van Naomi Ackie en Keri Russell, nieuwe droid. Knights of Ren. Nieuwe TIE Fighter (Interceptor of Avenger?) en nieuwe troopers. Die zouden voor de Knights of Ren werken.

personages
Deze komen van een overzicht met personages.
Rey in een witte outfit gebaseerd op haar klassieke look. Poe en Finn in een meer undercover outfit. LANDO _O_ en de personages van Naomi Ackie en Keri Russell.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik word wel meer en meer hyped hoe meer we richting december gaan.

Ergens heb ik toch vertrouwen in JJ Abrams. Toen Star Wars naar Disney ging was ik voorbereid op Star Wars die meer op een action flick ging lijken dan een echte Star Wars film en dat heeft JJ goed gedaan vind ik persoonlijk. Over TLJ is al genoeg gezegd...

Ik vind de outfits er goed uit zien. Al had ik graag Rey met een staff gezien, maar dat is persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Nepper dan dit kan het bijna niet, C3PO met de bowcaster van Chewie, really? |:(
Kylo Ren die zijn helm in eerste instantie helemaal kapot ramt en daarna denkt oh nee toch maar niet en weer in elkaar plakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
s0kkie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:20:
Nepper dan dit kan het bijna niet, C3PO met de bowcaster van Chewie, really? |:(
Kylo Ren die zijn helm in eerste instantie helemaal kapot ramt en daarna denkt oh nee toch maar niet en weer in elkaar plakt.
Ik twijfel een beetje. Als je de karakter lekken erbij pakt is het zeker wel netjes in elkaar geplakt dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er is nog steeds nergens een bron van dit lek te vinden, maar fake lijkt me ontzettend sterk. De gebruikte afbeeldingen zijn namelijk nergens anders te vinden, die zouden dan allemaal custom gemaakt moeten zijn en dat zou belachelijk netjes gedaan zijn dan.
Die Knights of Ren zien er veel te echt uit om fake te zijn, zelfde voor de andere personages.
Dat 3PO daar Chewies Bowcaster en Reys staff om zich heen heeft hangen wil natuurlijk niet zeggen dat hij ineens een of andere bad ass murder bot is. Een veredelde kapstok of tassenjongen is natuurlijk veel aannemelijker, gewoon een humoristisch moment in de film waar deze poster op inspeelt.

Nee, ik ben er 95% zeker van dat dit niet zomaar fan art is.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Spike_wolf schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:43:
Er is nog steeds nergens een bron van dit lek te vinden, maar fake lijkt me ontzettend sterk. De gebruikte afbeeldingen zijn namelijk nergens anders te vinden, die zouden dan allemaal custom gemaakt moeten zijn en dat zou belachelijk netjes gedaan zijn dan.
Die Knights of Ren zien er veel te echt uit om fake te zijn, zelfde voor de andere personages.
Dat 3PO daar Chewies Bowcaster en Reys staff om zich heen heeft hangen wil natuurlijk niet zeggen dat hij ineens een of andere bad ass murder bot is. Een veredelde kapstok of tassenjongen is natuurlijk veel aannemelijker, gewoon een humoristisch moment in de film waar deze poster op inspeelt.

Nee, ik ben er 95% zeker van dat dit niet zomaar fan art is.
Mark Hamill is het niet met je eens ;)

https://twitter.com/HamillHimself/status/1110977384566579201
https://twitter.com/HamillHimself/status/1110985489685741568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Mark is het regelmatig niet eens met gelekt spul ;)
Daarbij wordt Mark niet betrokken bij het marketing materiaal. Dus zijn reacties daar hecht ik momenteel 0 waarde aan :P

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Vergeet ook niet dat er behalve de Knights of Ren niet echt fan service op staat. Een fan poster met als doel om "nep hype" te verspreiden zou waarschijnlijk Lando, Leia en misschien (force ghost) Luke er ook wel op zetten.

C3PO met een bowcaster is dan wel weer gek. Rode stormtroopers zijn wel lame, bedenk dat tenminste een nieuw design als de Clone Commando of ARC trooper.

Edit: maar over een halve maand zullen we de officiele trailer / poster wel krijgen. Ik ben vooral benieuwd hoe ze het in elkaar zetten en hoe de First Order verder gaat. Het zou best basic en voorspelbaar zijn als Kylo Ren zich aansluit bij de resistance. Ik zou het wel nice vinden als er een derde faction bij komt (ook om het los te halen van de hele Rebels vs Empire sfeer). Maar dat zie ik niet gebeuren met de laatste film van de trilogy.

[ Voor 38% gewijzigd door raiders op 28-03-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Spike_wolf schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Mark is het regelmatig niet eens met gelekt spul ;)
En Mark is het regelmatig niet eens met officieel spul O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Ik ben wel heel benieuwd naar EP IX, maar na TLJ en Solo is de hype wel wat getemperd. TLJ was cinematografisch echt heel gaaf en er zaten een aantal mooie momenten in, maar het verhaal sloot totaal niet aan op TFA en veel interessante verhaallijnen zijn vakkundig de nek omgedraaid of genegeerd. Aan onze vriend J.J. de eervolle taak om dat te corrigeren. Echter met Disney aan het roer kan het raar lopen. Zij lijken volledig hun eigen gang te gaan zonder ook maar 1 f*ck tegen om de kijkers, laat staan de fans. Captain Marvel is hier een prachtig voorbeeld van. Maar binnen de Star Wars franchise zijn er ook rare besluiten genomen.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar waarom Han Solo éérst de nek omdraaien in TFA en daarna pas met Solo de film komen? Had Han Solo in TFA de Han laten zijn zoals we hem kennen, laat hem vervolgens als een jonge Han stralen in een eigen film en laat hem dan pas in EP VIII tragisch sterven. Het is niet leuk om een film te zien in dit genre waarvan je in een andere film ervoor hebt gezien hoe, waar en wanneer de hoofdrolspeler doodgaat.

Zelfde geldt voor Rogue One. Ik vind het een gave film, maar het is heel moeilijk om mee te leven met karakters waarvan je weet dat ze het einde toch niet halen. En om er nog een schepje bovenop te doen, krijgt Cassian Andor een eigen serie! Dus niet alleen wist je gedurende heel Rogue One dat hij zou sterven, nu na zijn dood gaan ze (net als bij Sole) terug in de tijd om een serie te maken over iemand die niet meer leeft. Had Cassian dan laten leven in Rogue one, verbannen/gevlucht naar de Outer Rim ofzo en hem een comeback laten maken met een eigen serie.

Disney, stop met het maken van Star Wars films/series over dode karakters!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Als Tunesiër I’m slightly offended. Tatooine schiet je in Tatooine! ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Major_ton schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:54:
Disney, stop met het maken van Star Wars films/series over dode karakters!
Hoho, ik zie toch nog wel erg graag een Obi Wan film of serie komen.
En als het aan jou had gelegen was er ook geen Ep 1,2 en 3 geweest, aangezien Darth Vader/Anakin ook al dood was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ja heren en wellicht dames. Vandaag begint Celebration.

Ik kijk toch wel uit naar de Mandalorian, Jedi Fallen Order en EP IX panel.
Kom maar door met die trailer/teaser en titel aankondiging.

Uiteraard weten we dit allemaal, maar ik denk blaas alvast wat leven in het topic :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Celebration hype is gaande hier. De Star Wars Show Live streamt weer alle dagen live vanaf de vloer, de grote panels zullen ze weer streamen, alle kleinere zullen we via twitter meoten volgen helaas.
Jammer ook van het grote tijdsverschil, maar opzich is het prima te doen. Beter dan in Anaheim :)

Dit is het complete overzicht van alle panels met Nederlandse tijden:

Vrijdag
18:00 - 19:00Episode IX
20:15 - 21:30Star Wars Collectibles Update with Lucasfilm’s Brian Merten
20:30 - 21:30Vader Immortal: A Star Wars VR Series
20:30 - 21:3020 years of the LEGO Star Wars Story – A Retrospective and Forward Look
22:00 - 23:00Star Wars Hasbro
22:30 - 23:30The Music of Star Wars: The Phantom Menace with David Collins
23:00 - 00:00The Creatures, Droids & Aliens of Star Wars
23:45 - 00:45Lucasfilm Publishing Panel
00:30 - 01:30ILM Presents: Making Solo
01:30 - 02:30I’ll Take Droids for $500, Obi-Wan: An Intergalactic Game Show

Zaterdag
17:45 - 18:45Droids and Animatronic Creatures of Star Wars
18:00 - 19:00Bringing Star Wars: Galaxy’s Edge to Life at Disney Parks
18:00 - 19:00Inside Fantasy Flight Games
19:45 - 20:45Star Wars Rebels Remembered
19:45 - 20:45Del Rey Behind the Scenes
20:30 - 21:30The Galaxy-Wide Premiere of Star Wars Jedi: Fallen Order
21:30 - 22:30Marvel Comics Presents: Star Wars
22:30 - 23:30Star Wars Cosplay Competition
23:00 - 00:00Sisters of the Force, A Celebration of Women and Star Wars
23:15 - 00:15Step Into Our Star Wars Stories: ILMxLAB
00:30 - 01:30A Star Wars Let’s Play
00:45 - 01:45Star Wars: The Force of Funko

Zondag
18:00 - 19:00The Mandalorian
20:00 - 21:00Behind the Scenes of the Cantina
20:15 - 21:15Doug Chiang: The Evolution of Star Wars Design – Designing Episode I
20:30 - 21:30In Conversation with Alan Tudyk
22:15 - 23:15ILM Model Shop: Building a Galaxy
22:30 - 23:30Star Wars: The Clone Wars Sneak Peek
00:30 - 01:30Into the Archives

Maandag
17:30 - 18:30Lucasfilm Publishing: Writers Roundtable
18:00 - 19:00Star Wars: The Phantom Menace 20th Anniversary Celebration
19:15 - 20:15Star Wars Celebration Tattoo Competition
20:30 - 21:30Short Stories with Warwick Davis
20:30 - 21:50Star Wars Resistance Season Two Sneak Peek
21:00 - 22:00??
22:30 - 23:30Celebration Chicago Closing Ceremony
22:45 - 23:45IDW Publishing: The Adventures Continue

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De ?? op maandag dan hopelijk Episode 9 teaser/trailer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Bedankt voor je lijstje. Maar hier staan volgens mij juist de Mandalorian, EP IX en jedi Fallen Order niet tussen! :)

De ?? is niet EP IX panel. Die is volgens mij op Vrijdag om 18.00u Nederlandse tijd. Dan doen ze dit panel relatief aan het begin van de Celebration zodat iedereen er de rest van het weekend over kan praten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
s0kkie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:10:
De ?? op maandag dan hopelijk Episode 9 teaser/trailer :P
Nee, dat panel is alleen op het Twin Sun Stage, wat het kleinste van de drie is. Zal wel niet heel boeiend zijn en nog niet ingevuld ofzo.
De grote panels (IX, Mando, TPM 20th) zijn op alle drie de stages tegelijk, live op het Celebration stage en gestreamd naar een scherm op de andere twee. De belangrijkste panels zijn op Celebration Stage, de minder boeiende op het Galaxy Stage, en het wat kleinere grut is op het Twin Sun Stage.
Dubrillion schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:12:
Bedankt voor je lijstje. Maar hier staan volgens mij juist de Mandalorian, EP IX en jedi Fallen Order niet tussen! :)
Hmm, je hebt gelijk, ik heb mijn html lijstje hier omgezet naar BB, maar in die conversie lijkt er wat verdwenen te zijn :?
Ga ik even fixen, moment.

[edit]
Fixed, er waren een paar rijen waar nog een > ipv een ] stond :)

[ Voor 18% gewijzigd door Spike_wolf op 11-04-2019 09:26 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
20:30 - 21:30 Short Stories with Warwick Davis
briljant _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik ben heel erg benieuwd naar Fallen Order en The Clone Wars. Bij The Mandalorian hoop ik wel op een return van Ahsoka en Sabine maar dat zou wel eens een season 1 finale-ish iets kunnen zijn :P

Edit: misschien is ??? wel een panel
Over de toekomst van Star Wars. Dat ze daadwerkelijk wat duidelijkheid gaan maken in wat ze allemaal van plan zijn en wanneer het ongeveer uit moet komen. Afgelopen tijd zijn er al een heleboel series en films in development maar dan toch weer; maar misschien ook weer wel.

[ Voor 44% gewijzigd door raiders op 11-04-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
En daarom ook leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Thanks voor de reacties allemaal! Nu ben ik wel heeeeeeeeeeeeel hyped geworden :o :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:27
Met alle aankondigingen zou Disney een van deze dagen ook meer details geven over de streamingservice, met uiteraard ook aandacht voor de Star Wars franchise:
https://screencrush.com/when-does-disney-plus-launch/
Hopelijk is er dan ook bekend wat de prijzen gaan zijn en wat er nog meer in het pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
algalid schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:18:
Met alle aankondigingen zou Disney een van deze dagen ook meer details geven over de streamingservice, met uiteraard ook aandacht voor de Star Wars franchise:
https://screencrush.com/when-does-disney-plus-launch/
Hopelijk is er dan ook bekend wat de prijzen gaan zijn en wat er nog meer in het pakket zit.
Ja hoor er is een aankondiging.
https://twitter.com/disney/status/1116415629177884672?s=21

Ik ben wel benieuwd hoeveel het gaat kosten en wanneer / welke series erop komen.

Wellicht een beetje off topic, maar de nieuwe Star Wars series komen volgens mij alleen op Disney+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Die presentatie duurt eeuwen. Voorlopig zeggen ze dat content 4K HDR is (waar mogelijk) en je kan het downloaden, lancering in West Europa eind 2019-begin 2020 op tijd voor The Mandalorian. Het werkt dus zoals de Netflix app.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D35_1vYVUAAcYdt.jpg
Er is ook footage van de serie voor de aanwezige pers maar op de publieke stream is er wachtmuziek, dat is wachten tot het weekend voor hetzelfde filmpje op Celebration.

[ Voor 39% gewijzigd door algalid op 12-04-2019 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
algalid schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:43:
lancering in West Europa eind 2019-begin 2020 op tijd voor The Mandalorian.
Oh ik had juist begrepen dat The Mandalorian direct at launch komt. Dus op 12 november in de US. Ik hoop het niet want dan moeten wij hier een paar maanden spoilers omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
raiders schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:11:
[...]

Oh ik had juist begrepen dat The Mandalorian direct at launch komt. Dus op 12 november in de US. Ik hoop het niet want dan moeten wij hier een paar maanden spoilers omzeilen.
Ja dat bedenk ik me ook nu pas. Ik ben een groot voorstander van Disney+, maar dit zou toch wel een beetje een zure start zijn. Ach er staat eind 2019 dus misschien hebben wij Hollanders geluk.

MAAAAAR vandaag is het zover. Vanmiddag om 6u zit ik er klaar voor _/-\o_
Ik vind het persoonlijk mega dat we nog geen titel hebben. Ik wil het ''live'' mee maken!
Afgelopen Oktober was ik in Jordanie en kwam er een dag later achter dat wij redelijk illegaal gebruik hebben gemaakt van een afgesloten route die over het EP IX set ging O-)
Helaas kwam ik hier zo laat achter dat het alleen achter af genieten was ;w .
Dus hoe cool zou het zijn als er vanavond in de trailer een deel van de Jordaanse woestijn te zien is O+

[ Voor 35% gewijzigd door Dubrillion op 12-04-2019 07:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
In de VS kost Disney+ $6,99 per maand of $69.99 per jaar. Zoals beloofd een stuk onder Netflix.
Met een library van 500 films (warvan 13 Disney Vault Classics) en 7500 afleveringen niet slecht.
Oh en D+ is de exclusieve plek waar de Simpsons gestreamd kunnen worden.

Dag 1 subscriber hier :)
spoiler:
Er zijn nog steeds hele sterke aanwijzingen dat we in NL eerder dan in de VS van D+ gebruik kunnen maken, als is nog niet duidelijk of dit een open of gesloten beta zal zijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Het Tweakers artikel spreekt van zomer 2020 voor Disney+, dat zou een koude douche zijn :( Dat is dan een 9 maanden spoilers omzeilen. Een precieze lijst van release landen zal wss tegen september 2019 bekend zijn. Het zou jammer zijn dat ze het vertragen omdat ze nog talen moeten toevoegen op de servers.

[ Voor 9% gewijzigd door algalid op 12-04-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
West Europa is het eerste en tweede kwartaal 2020 aan de beurt. Kan dus ok net zo goed januari zijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Spike_wolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:12:
In de VS kost Disney+ $6,99 per maand of $69.99 per jaar. Zoals beloofd een stuk onder Netflix.
Met een library van 500 films (warvan 13 Disney Vault Classics) en 7500 afleveringen niet slecht.
Oh en D+ is de exclusieve plek waar de Simpsons gestreamd kunnen worden.

Dag 1 subscriber hier :)
spoiler:
Er zijn nog steeds hele sterke aanwijzingen dat we in NL eerder dan in de VS van D+ gebruik kunnen maken, als is nog niet duidelijk of dit een open of gesloten beta zal zijn.
Mooie prijs. Zo blijft het leuk. Ik met Marvel en Star Wars en voor mijn toekomstige kleine ook leuk om Disney films te kijken op die manier.

Die spoiler heb ik inderdaad ook gehoord. Zou tof zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er gaat weer een fake titel rond. De poster van een paar weken terug is gepotoshopt met de titel:
spoiler:
Will of the Force

De kwaliteit van die photoshop is echter zo dramatisch slecht dat het bijna lachwekkend is :P

Neemt niet weg dat de titel echt kan zijn en men het meer legit wilde laten lijken met een slechte photoshop natuurlijk, maar die poster is 100% BS.

[Edit]
Okay, voor de compleetheid:
spoiler:
blaat
  1. De "gelekte" poster.
  2. De eerder gelekte poster (lijkt me legit maar een vroeg concept) er overheengelegd waarbij ik de kleuren van de nieuwe opgekrikt heb zodat ze wat meer overeen komen.
  3. Alles oner de gloed van Kylo's saber heeft geen kleur meer. Daar is letterlijk in Photoshop/Gimp/Whatevs met een brush langsop geveegd om de kleursaturatie naar 0 de brengen. Zelfs de TIEs hebben geen kleur meer.
  4. Duidelijker beeld van wat ik bedoel met de kleurgrens. Alles onder die gele lijn is zwart wit.

[ Voor 50% gewijzigd door Spike_wolf op 12-04-2019 13:01 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De stream is er, nu weet ik niet of het binnen een paar minuten al trailer is of dat we hypen tot een uur later:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Lando ouwe baas 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

'Finn is single and willing to mingle'

Hahaha, dacht dat er een trailer komt? :D Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Nog altijd geen trailer, wel een paar shots met oa een opvolger voor de Porgs, daar zaten we op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

The Rise of Skywalker holy fuck

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
Idd hier is em:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y0p31AI.png
En wat is dat met die Palpatine lach?

[ Voor 63% gewijzigd door algalid op 12-04-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:09
Star Wars Episode IX – Teaser https://www.youtube.com/watch?v=adzYW5DZoWs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Die titel had ik nooit van m'n leven geraden, hoezo Rise of Skywalker?? En idd, is dat Palpatine?? En holy shit Rey die over een Tie springt hoe vet _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
Dit was wel epic :+ Wat een tease!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W5yreLI.png

[ Voor 30% gewijzigd door algalid op 12-04-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Haal de Snoke = Plagieus theories maar weer uit de hoge hoed. Palpatine is in it :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:38

MazeWing

The plot thickens...

Vette teaser. Het feit dat Luke zegt: "We've teached you everything we know" suggereert dat ze training heeft gehad van meerdere Jedi ghosts.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Palpatine _/-\o_

Na deeltje 8 ben ik wat minder enthousiast geworden over Star Wars maar nu ze Palpatine weer van stal gehaald hebben heb ik er ook weer zin in.
Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaan boksen, ik hoop niet dat P. een force ghost is.

Effectieve teaser... excited oOo

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Damn hype!!

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Episode 6 all over again?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dus.. we gaan terug naar:

Palpatine
Death Star
Familie vs familie (gok ik)

It's 6 all over again :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

HOOOOOOLY MACKEREL wat een traileeeeerrrrrrrr _/-\o_ _/-\o_
Ben benieuwd tot in hoe verre Leia haar oude epi 7 scenes er in passen maar damn Lando terug en de lach van Palpatine :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
spoiler:
Zou Palpatine dan de power gevonden hebben om “de dood” te cheaten. Volgens mij hadden ze aangekondigd dat deze film alle 9 films zou connecten. En het hele verhaal is in principe begonnen met Anakin die Padme wou redden met de dark side (wat volgens Palpatine mogelijk was)

Anyway: hype

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ScrooLoose schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:03:
Palpatine _/-\o_

Na deeltje 8 ben ik wat minder enthousiast geworden over Star Wars maar nu ze Palpatine weer van stal gehaald hebben heb ik er ook weer zin in.
Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaan boksen, ik hoop niet dat P. een force ghost is.
In het expanded universe had Palpatine zich voor zijn dood laten klonen. Misschien heeft J.J. Abrams hier wat inspiratie gehaald.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

raiders schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:25:
spoiler:
Zou Palpatine dan de power gevonden hebben om “de dood” te cheaten. Volgens mij hadden ze aangekondigd dat deze film alle 9 films zou connecten. En het hele verhaal is in principe begonnen met Anakin die Padme wou redden met de dark side (wat volgens Palpatine mogelijk was)

Anyway: hype
Misschien is Snoke Darth Plageuis een of andere projectie van Palpatine (die waarschijnlijk het recept van immortality heeft gevonden i.t.t. Plageuis) waarmee hij Rey naar de dark side wil lokken ofzo :P

Interessante titel ook "Rise of the Skywalker" aangezien Kylo eigenlijk ook een Skywalker is. Ben heel erg benieuwd naar het verhaal ik verwacht een paar flinke plottwists. :)

"Did you ever hear the tragedy of Darth Plagueis the Wise?"

spoiler:
Blijkbaar was er al aardig wat concept art for TFA waarin The Death Star en de troon van Palpatine te zien is

[ Voor 24% gewijzigd door BroWohsEdis op 12-04-2019 21:34 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

XWB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:34:
[...]

In het expanded universe had Palpatine zich voor zijn dood laten klonen. Misschien heeft J.J. Abrams hier wat inspiratie gehaald.
Ik hoop niet dat ze de kloon-kant op gaan, zie liever een 'I survived somehow' (net als wat ze met Maul hebben gedaan) en dat ie lekker vanuit z'n Death Star Ruine aan het plotten is geweest.

En eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat ik nu van die Palpatine reveal vind; enerzijds speelt het heerlijk in op m'n nostalgie voor de OT waar ik mee op ben gegroeid aan de andere kant heb ik een 'not this shit again' :D

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
BroWohsEdis schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:05:
[...]
"Did you ever hear the tragedy of Darth Plagueis the Wise?"
No :+
spoiler:
Blijkbaar was er al aardig wat concept art for TFA waarin The Death Star en de troon van Palpatine te zien is
spoiler:
En ook voor force ghost Anakin en een soort dark side force ghost in The last Jedi.

Ik denk dat het Palpatine stukje meer een tease is. Ik denk dat het meer een vision iets wordt zoals in TFA.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Okay, this is where the fun begins. Here we go:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8rzp1iGYHJa839OLrWNMG5kW/full.jpg
We beginnen met het Lucasfilm logo en horen op de achtergrond Rey buiten adem hijgen. Vervolgens zien we Rey in een woestijn op adem komen en horen we de stem van Luke Skywalker zeggen dat “ze” alle kennis die ze hadden doorgegeven hebben.
Rey draagt een nieuwe, witte, outfit met een capuchon. Deze kleding heeft ontzettend veel weg van haar eerdere outfits, blijkbaar is ze erg content met haar eigen stijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ykV6IvHoBEh5rXS8X1d7AnqX/full.jpg
Vervolgens beweegt de camera omlaag en zien we Rey’s lightsaber aan haar riem hangen. Het lightsaber dat ze van Luke geërfd heeft. Het lightsaber dat zij en Kylo Ren in tweeën getrokken hebben. Het lightsaber dat zij na The Last Jedi blijkbaar gerepareerd heeft. Er zit een nieuwe metalen ring op de plek waar het lightsaber gebarsten was, en los van een simpele reparatie heeft ze het hiermee een nieuwe stijl gegeven, een stijl die uitstekend bij Rey past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9CXV6zUdjphxcOvIhliS8xhh/full.jpg
Rey haalt het lightsaber van haar riem af (ze heeft blijkbaar ook een nieuwe methode bedacht om hem aan een riem vast te maken) terwijl Luke zegt dat er nu “duizend generaties in Rey leven”, doelend op alle kennis van de Jedi die nu enkel nog bij Rey bekend is.
We zien Rey in de verte kijken en horen lichtjes het geluid van een aanvliegende TIE Fighter.
En Luke maakt zijn zin af met “maar dit is jouw gevecht” terwijl Rey de aanstormende TIE Fighter aan staart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IklmbnjDz2JkNM5gXxaTRGMC/full.jpg
We zien de camera over de woestijnvlakte van Jordanië draaien. Of Jordanië hier de plaats van Tatooine inneemt of een andere zanderige planeet is nog de vraag, maar het heeft zeker heel veel weg van de planeet waar het allemaal begon.
Als we het landschap een beetje tot ons genomen hebben stormt de bron van het geluid voorbij, iets wat van de zijkant erg veel lijkt op de TIE Silencer van Kylo Ren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z8zWexymcMujJ58xo8zB0uMJ/full.jpg
Rey activeert haar lightsaber en draait zich vastberaden weg van de TIE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X17QHVJO6nd4a0JuTr8AlRCS/full.jpg
Handen in de cockpit van een TIE. Dit zijn dezelfde handschoenen als die Kylo Ren draagt en ook lijkt het figuur een zwarte cape over zijn armen te hebben hangen, dus het lijkt aannemelijk dat hij in zijn Silencer op Rey af stormt. Zijn handen lijken gespannen, is hij klaar om het vuur te openen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K0oEiJfXbG1HyM58bPPDcNAN/full.jpg
Rey is klaar voor de start en zet het op een lopen, weg van de TIE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tz2siSxQa0OhYZ7CdX4PA3FG/full.jpg
Dan nog een prachtig wijd shot van de woestijn waar Rey met een noodgang voor de aanstormende TIE uit rent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5cK0iLCWhEMukfsMEJHCPU8p/full.jpg
Dan komen we dichterbij en zien we de TIE van voren. Dit is niet de TIE Silencer van Kylo Ren. Het ontwerp van de cockpit en vleugelophanging is bijna identiek aan die van de oude TIE Fighters. Waardoor dit meer een combinatie lijkt tussen een Imperial TIE Interceptor en de First Order TIE Silencer.
Niet alleen het fysieke ontwerp, maar ook de vele rode accenten maken dit een wat vreemde en onverwachte verschijning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfSsb9Pl2yofngkkHBTR3pkh/full.jpg
En dan gebeurt wat we in onze botten al voelde aankomen maar wat we niet konden geloven, het zal toch niet? Ja toch! Rey maakt een acrobatische sprong en springt over de TIE heen! Het shot eindigt te vroeg om echt te zeggen wat er gebeurt, springt ze er er overheen en hakt ze de cockpit in tweeën met haar lightsaber, of is het een soort training en springt ze er bovenop en lift ze mee terug naar de Resistance basis? 
Hoe dan ook, dit is ontzettend gave actie en een prachtig shot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ETjctVHCNVs15iGGb8MHu1fh/full.jpg
Vervolgens kunnen we even op adem komen met een shot van een schip dat richting een stad bovenop een berg, gehuld in wolken, vliegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RMFZVrWhWpRPTpxFxGpD5CHI/full.jpg
We hebben niet lang om op adem te komen want we worden gelijk midden in een gevecht gegooid, we zien een bos dat gedeeltelijk in brand staat en waar First Order Stormtroopers een vijand onder vuur nemen. En ook Kylo is van de partij. Hij bodyslamt zijn tegenstander alsof het niets is! Hij lijkt alleen wel vergeten dat hij in dezelfde hand zijn lightsaber nog vast had… of zou het de bedoeling zijn om zijn vijand tijdens de bodyslam te doorboren met zijn crossguard? Hoe dan ook ben ik blij dat ik dat niet ben :P
Wie het wel is is nog een raadsel, uit de kleding van dit persoon en zijn kameraars die nog net even in beeld komt valt weinig op te maken, beiden zijn bewapend met een ander wapen, één ervan heeft wat weg van een vibro axe, maar ook dat is lastig te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pnv3vKYZC143OclbpcIucmEG/full.jpg
Dan zien we iemand die Kylo Ren’s helm aan het repareren is. Ik zeg iemand, want die handen zijn véél te harig om van Kylo te zijn. Aan de andere kant lijken ze weer niet harig genoeg om van Chewbacca te zijn, ook lijkt dit figuur mouwen te hebben, iets waar Chewie nooit een fan van geweest is.
Ben sloeg zijn helm in The Last Jedi aan diggelen nadat Supreme Leader Snoke hem belachelijk maakte. Maar nu neemt iemand zorgvuldig de tijd om hem weer in elkaar te zetten, maar alle barsten blijven op een gestileerde manier aanwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Mlqe7YIhxfQPpAwQquvlkEe/full.jpg
Dan krijgen we het eerste shot van Finn en Poe in hun nieuwe kostuums. Ze lijken op dezelfde planeet te zijn als waar Rey haar acrobatische kunsten met de TIE vertoont. Opvallend is dat Finn Rey’s staff vast heeft. Leert hij er mee vechten, of houd hij hem enkel vast terwijl Rey met TIE fighters speelt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zgL8T87k4QFydBgyXQOJGRpC/full.jpg
En dan door naar onze vriend BB-8 en zijn nieuwe maatje, een wiel droid genaamd D.O.
En de droid builders gaan hier weer een hoop plezier aan beleven. D.O. is niet veel meer dan een wiel met een hoofd dat doormiddel van een arm dat aan dat wiel vast zit en vrij kan bewegen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/31HycNXfCOwhPln0cOmGabQj/full.jpg
Hello… what have we here?
:D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d2086YqPfFOPdbUgfbYOm2bo/full.jpg
Dan weer terug naar actie, we zien een speeder over de woestijnplaneet vliegen terwijl deze beschoten wordt door Stormtroopers op Speederbikes.
De speeder vliegt door een veld met pilaren, zijn het moisture vaporators zoals we die al zo vaak gezien hebben? Het lijken er wat veel om vaporators te zijn, maar wie weet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7BiVoFIAWAodVUP7gzLebDrt/full.jpg
De speeder wordt niet alleen door troopers op speederbikes achtervolgd, uit de explosie duiken ook twee First Order Stormtroopers met Jetpacks op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/42eyzM5iP2vrqElpuFJshVgg/full.jpg
Dit lijkt dezelfde speeder te zijn en deze keer zien we de bemanning, Poe, Finn en C-3PO. En geen van allen lijkt blij met hun huidige situatie. Poe staat aan het roer en Finn en 3PO doen hun uiterste best om niet overboord te slaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MvEf2LjxRJWCfGt05hLDCsWo/full.jpg
Dan krijgen we nog een actie shot, een A-Wing met een kapotte motor vliegt tussen de camera en een Stardestroyer langs. Opvallend hier is dat de Stardestroyer een ouder Imperial, of misschien zelfs Republic ontwerp lijkt te hebben. Ook de rode accenten doen aan een Republic destroyer denken. Al is de First Order ook fan van rode accenten, dus wie weet is het toch een nieuwe schip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fb5f7UDuQSRCUOy6pSTGtEfd/full.jpg
Dit is een van de medailles die na de Battle of Yavin aan Han en Luke werden uitgereikt. Al kregen anderen off screen dezelfde medaille ook uitgereikt. Van wie zou deze medaille zijn? De handen die hem vast hebben lijken in ieder geval van General Leia te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QP7HFEvg9tdvtn0nEoHuerIC/full.jpg
Over General Leia gesproken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zy8HQFT8N2ywPaYH4xtzCgp6/full.jpg
Ik had hier ook een vuiltje in mijn oog, Rey. Niets bijzonders :’(
Gedurende deze omhelzing horen we Luke zeggen dat “ze” altijd bij haar/Rey zullen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pZmAAiBsaw7w0PzXp45K8L23/full.jpg
Dan naderen we het einde van de trailer. We zien onze helden op een grasvlakte staan en voor zich uit staren. Ze zijn duidelijk onder de indruk van wat ze zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KTx5kFTPI9gzveoLzb6x19Em/full.jpg
De grasvlakte blijkt een cliff aan het water te zijn en wat onze vrienden zien is inderdaad indrukwekkend. De restanten van een Death Star!
Afgaande op het formaat van de restanten, de grasvlakte en de eerdere scene met de medaille kan het haast niet anders dan dat dit zich op Yavin 4 afspeelt en dat we hier de restanten van de eerste Death Star zien. Terwijl Luke ons mededeelt dat niemand ooit echt weg is…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RTG5HhbjEOpWQza3W3yP2yGt/full.jpg
En net voor het logo met de titel The Rise of Skywalker in beeld komt horen we de kippenvel bezorgende lach van Emperor Papatine door de speakers galmen…

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ceased2Be schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:30:
[...]

Ik hoop niet dat ze de kloon-kant op gaan, zie liever een 'I survived somehow' (net als wat ze met Maul hebben gedaan) en dat ie lekker vanuit z'n Death Star Ruine aan het plotten is geweest.
Vraag is dan natuurlijk wat Palpatine al die jaren gedaan heeft. Episode IX speelt zich namelijk (minstens) 34 jaar na de Battle of Yavin af. En dan zou Palpatine nu stokoud moeten zijn.

Een kloon daarentegen heeft tijd nodig gehad om op te groeien en de Dark Side te leren, waardoor prima verklaard zou kunnen worden waarom hij nu pas verschijnt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

XWB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:39:
[...]

Vraag is dan natuurlijk wat Palpatine al die jaren gedaan heeft. Episode IX speelt zich namelijk (minstens) 34 jaar na de Battle of Yavin af. En dan zou Palpatine nu stokoud moeten zijn.

Een kloon daarentegen heeft tijd nodig gehad om op te groeien en de Dark Side te leren, waardoor prima verklaard zou kunnen worden waarom hij nu pas verschijnt.
Klopt maar ik vind een kloon zo goedkoop en ongeïnspireerd. Wellicht dat ze iets doen met een van The Messengers die je ook in de comics zag en die en cameo hadden in Star Wars Battlefront II. Dat zou ook nog een manier zijn om hem te laten verschijnen (en wat meer in lijn wat er nu canon is iig).

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/starwars/images/a/ad/Sentinel_BFII.png

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freshnezz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:22:
Die titel had ik nooit van m'n leven geraden, hoezo Rise of Skywalker??
Zullen we toch meemaken dat Rey een Skywalker is? Nee dat zou te makkelijk zijn.

Maar ik geloof er nog steeds niks van dat Rey haar ouders zogenaamd "nobodies" waren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Toen er geruchten waren in oktober werd er al doorgedacht:
https://dorksideoftheforc...ine-star-wars-episode-ix/

Een hologram waarmee een "conversatie" kan gemaakt worden lijkt nog aannemelijk. Dan kan zijn geest nog invloed uitoefenen vanuit het graf. Het meest coole is natuurlijk dat hij uit een blok carbonite stapt en begint te kakelen als een gek. Now witness the power of this fully armed and operational Palpatine!

[ Voor 8% gewijzigd door algalid op 12-04-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

algalid schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:29:
Toen er geruchten waren in oktober werd er al doorgedacht:
https://dorksideoftheforc...ine-star-wars-episode-ix/

Een hologram waarmee een "conversatie" kan gemaakt worden lijkt nog aannemelijk. Dan kan zijn geest nog invloed uitoefenen vanuit het graf. Het meest coole is natuurlijk dat hij uit een blok carbonite stapt en begint te kakelen als een gek. Now witness the power of this fully armed and operational Palpatine!
Of, zoals in de laatste Darth Vader comic serie, zit z'n geest in een Sith Relic.

https://starwars.fandom.com/wiki/Mask_of_Lord_Momin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wat als ze op zoek zijn naar een relic en Rey een flashback krijgt net als met het aanraken van Luke/Anakin zijn lightsaber?

Dus geen palpatine die terug is, maar wel een grote rol speelt in het oplossen van het probleem/mysterie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:45
Reylo confirmed? Of ze moeten ergens nog een andere Skywalker uit de hoge hoed toveren.

Verder ben ik voorzichtig positief, al weet ik niet of ik voor Star Wars nog wel naar de bios wil na de verschrikkelijke episode 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 17:38

MazeWing

The plot thickens...

We gaan er maar gemakshalve vanuit dat Skywalker daadwerkelijk een familienaam is. Er is echter helemaal niets bekend over de Skywalker naam, buiten het feit dat Shmi de "achternaam" Skywalker had. Voor hetzelfde geld is het gewoon een benaming voor iets of iemand. We moeten namelijk niet vergeten hoe Han aan zijn "achternaam" Solo kwam en dit uiteindelijk als achternaam ging gebruiken en het logischerwijs ook doorgaf aan Ben...

Het zou mij niets verbazen als Shmi de naam Skywalker van iets of iemand heeft gekregen omdat het een diepere betekenis had. Een betekenis die we tot op heden niet weten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

In het boek Thrawn: Alliances merkt Thrawn op dat 'Skywalker' een titel bij de chiss is. Die is gereserveerd voor force-sensitives die schepen navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik krijg elke keer kippenvel als ik dat stukje weer zie. Zo gaaf. Als ze hem hadden laten opkomen met zijn iconische kleren aan, dus met z'n mantel over zijn hoofd was het compleet geweest.

spoiler:
Rey is een tweede expirement van Palpatine, Anakin was de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Man man man.
Deze nieuwe trilogie begint steeds meer een ‘zondag kliekjes dag’ te lijken.
Werkelijk alles in rehash. En opnieuw de Death Star die een rol speelt.
Force Awakens was een goede softw reboot.
TLJ sloeg vaak de plank mis (casino zzzzz, die rare Chinese dame met haar kansloze acties en natuurlijk het compleet verkrachten van Luke)

Ik hoop echt dat Palpatine niet fysiek terug is en een grote rol speelt en dat het lachje van de Emperor puur is om de hypetrain te starten. Want tja mensen leren het nooit. Star Wars onder Disney is net als EA. Veel beloftes geen inhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door Henvar op 13-04-2019 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Henvar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:42:
En opnieuw de Death Star die een rol speelt.
Zal je zien dat die opnieuw een zwakke plek heeft :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Nog niet echt enthousiast. Veel - gemakkelijk - hergebruik. Ik zie Palpatine nog wel als een Sith force ghost terug komen. Hopelijk niet meer dan dat. Ben ook wel benieuwd wat de rol van Snoke dan wel niet was.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben toch voorzichtig positief.

Ergens in de trailers en wat je leest op internet doet JJ Abrams wel ze best om het goed af te ronden.
Hij moet toch altijd wel een idee hebben gehad welke kant hij het wilde opduwen. En toen kwam Rian Johnson...... Man ik heb zoveel YouTube zitten kijken naar die ene video die alles een beetje goed praat. Weinig gevonden.

Ik heb het idee dat Snoke de Big Bad had moeten zijn.... NOPE dat TLJ. Dus nu moet Abrams weer wat anders verzinnen. Rehash vind ik een makkelijke uitspraak. Uiteraard moet er fanservice inzitten, maar ik gok niet dat de deze Death Star operationeel is. En in Concept Art van TFA zitten al foto's dat ze onderwater in de Death Star naar iets zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Dubrillion schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:32:
Ik ben toch voorzichtig positief.

Ergens in de trailers en wat je leest op internet doet JJ Abrams wel ze best om het goed af te ronden.
Hij moet toch altijd wel een idee hebben gehad welke kant hij het wilde opduwen. En toen kwam Rian Johnson...... Man ik heb zoveel YouTube zitten kijken naar die ene video die alles een beetje goed praat. Weinig gevonden.

Ik heb het idee dat Snoke de Big Bad had moeten zijn.... NOPE dat TLJ. Dus nu moet Abrams weer wat anders verzinnen. Rehash vind ik een makkelijke uitspraak. Uiteraard moet er fanservice inzitten, maar ik gok niet dat de deze Death Star operationeel is. En in Concept Art van TFA zitten al foto's dat ze onderwater in de Death Star naar iets zoeken.
Dat de Death Star onder water ligt schijnt te kloppen met de huidige lore. Dit schijnt voor te komen in een vrij recent Star Wars spel. Durf even niet te zeggen welke dat is.
Geruchten gaan dat de ziel van The Emperor vast zit in de Death Star en dat Rey daar heen gaat om een artifact te halen en zo The Emperor "tegen" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dit is wel tof gedaan vind ik:
In fact, Episode I‘s trailer was so good that it seems the Episode IX preview decided to pinch its tagline. Kudos to Twitter user @Jtimsuggs who, among others, noticed that the Rise of Skywalker sneak peek deliberately called back to the beginning of the saga.

Both trailers featured the tagline “every generation has a legend,” but where Phantom added “every saga has a beginning,” the Rise edition appropriately changed it to “the saga comes to an end.”
Palpatine zit er wel daadwerkelijk in, de acteur staat op de cast lijst ;)
Force ghost of niet, het is 100% zeker in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door s0kkie op 15-04-2019 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Spike_wolf schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:37:

[Afbeelding]
De grasvlakte blijkt een cliff aan het water te zijn en wat onze vrienden zien is inderdaad indrukwekkend. De restanten van een Death Star!
Afgaande op het formaat van de restanten, de grasvlakte en de eerdere scene met de medaille kan het haast niet anders dan dat dit zich op Yavin 4 afspeelt en dat we hier de restanten van de eerste Death Star zien. Terwijl Luke ons mededeelt dat niemand ooit echt weg is…
Volgens deze breakdown is het DeathStar II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga weer voor de hype, ik krijg echt weer kriebels voor deze film. Erg veel zin in.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nnoitra schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:13:
[...]

Volgens deze breakdown is het DeathStar II :)
Nja, er wordt nog druk gespeculeerd welke van de twee het is. Maar als ik naar de schaal kijk moet het haast DS1 zijn. 2 was vele malen groter, als je zo veel van die dish kan zien dan moet hij heel ver weg liggen en moet hij veel verder achter de horizon weg gezakt zijn denk ik.
Ook zie ik dit langschap meer op Yavin 4 passen dan op Endor, maar who knows, van beide hebben we maar weinig gezien.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zijn hier mensen met Star Wars collecties of is hier een topic over?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Pagina: 1 ... 34 ... 40 Laatste