The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

Snoke zorgde er voor dat ze in elkaars hoofd konden maar over de rest heb je gelijk!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:37

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:26:
[...]

Kylo ren is zo onwaarschijnlijk sterk dat:
- Een ex stormtrooper lang stand houdt tegen hem en hem zelfs verwond.
- Rey, een ongetrainde jedi zijn kont schopt in haar eerste lightsaber gevecht.
- Je kunt zeggen dat Ren niet zoveel heeft geoefend met de lightsaber omdat Luke hem niet heeft getraind, maar een ongetrainde Rey biedt genoeg weerstand om hem niet alleen uit haar hoofd te houden, maar zelfs in zijn hoofd te gaan.
Je vergeet voor het gemak even dat Kylo net daarvoor door Chewie neergeschoten werd?
Heb je gezien wat die Bowcaster normaal met mensen doet? Stormtroopers vliegen meters door de lucht als ze geraakt worden. Kylo bleef niet alleen staan, hij ging vervolgens een gevecht aan met Finn, een "ex stormtrooper" die wel de beste van zijn groep was, een ex Stromtrooper die zijn hele leven getraind heeft met wapens, een ex stormtrooper die weet hoe Kylo vecht omdat het zijn leidinggevende is, een ex stormtrooper die de enige persoon die hem ooit als persoon behandeld heft net door de lucht heeft zien vliegen en een ex stormtrooper die een partij adrenaline door zijn lichaam heeft gieren waar je bang van wordt.

Datzelfde geldt voor Rey, die neemt het op tegen een Kylo Ren die niet alleen net neergeschoten is door de Bowcaster van Chewie, ook een Kylo die daarna een stuk door het bos gelopen/gerend is, en met een belachelijk goed getrainde ex Stormtrooper gevochten heeft, die in de vrieskou vecht in een tenue dat doorweekt is van het bloed. Daarbij heeft Rey haar hele leven voor zichzelf gezorgd en vecht ze al jaren met die stok. De kans is 99,9% zeker dat Rey haar leven vaker heeft moeten verdedigen met die stok, dan Kylo zijn leven met een lightsaber.

Daarbij tellen we nog even de mentale staat van Kylo op, je weet wel, die gozer die net zijn eigen vader vermoord heeft, een actie die simpel uit te voeren was, maar die zeker wel een ontzettend grote impact op hem had. Mentaal was dat zeker niet zo makkelijk als op dat knopje drukken.

Kylo was in dat gevecht verre (maar dan ook echt lichtjaren ver) van in topconditie.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

@Spike_wolf Precies! Schijnbaar is het voor een aantal mensen lastig zelf dingen in te vullen en wordt een personage/beslissing/etc. meteen afgekeurd zodra er geen onscreen aandacht aan besteed wordt.

Had Rey tegen de Kylo uit de eerste scene gezet en Rey zou waarschijnlijk in stukjes gehakt zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:26:
[...]

Ze hebben de Star Wars boeken uit de canon gehaald, maar wat mij betreft is het expanded universe beter dan de canon. Darth Plagueis boek of de Darth Bane boeken anyone? _/-\o_
O daar zitten best toffe dingen tussen maar ook shit zoals han en chewie die op aarde neerstorten en gevonden worden door Indiana Jones.

ik snap heel goed dat daar een hele dikke streep doorheen gegaan is en dat ze nu aan het cherrypicken zijn wat ze wel gaan gebruiken.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:54:
@Spike_wolf Precies! Schijnbaar is het voor een aantal mensen lastig zelf dingen in te vullen en wordt een personage/beslissing/etc. meteen afgekeurd zodra er geen onscreen aandacht aan besteed wordt.

Had Rey tegen de Kylo uit de eerste scene gezet en Rey zou waarschijnlijk in stukjes gehakt zijn.
Laten we niet meteen een waardeoordeel geven over mensen met een andere mening. Jullie zijn overtuigd door deze omstandigheden, ik vind het onwaarschijnlijk. Zelfs met zijn verwonding in mijn achterhoofd waar hij overduidelijk de aandacht op vestigd. Kylo Ren komt tijdens TFA niet op mij over als een echte Dark lord of the sith, bij jullie is dit anders waardoor je gebeurtenissen in een ander licht ziet.

Ik wilde vooral kanttekeningen plaatsen bij het wel erg positieve verhaal over Kylo Ren. Voor jullie klopt deze optelsom, ik krijg er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij.

Voor mij is een Dark Lord of the Sith iemand die onvoorstelbaar veel sterker is dan gewone mensen. Misschien komt dit toevallig wel net door de twee boeken die ik opnoemde. Ik vind het gaaf dat ze echt badass zijn, daardoor zal een wat meer menselijke Kylo Ren mij minder liggen.

Dus gebaseerd op mijn gevoel:
Gewone mensen = 50
Stormtrooper = 200
Beste stormtrooper = 400
Kylo Ren= 9001 ;) Schot van Chewie 9001-2000=7001 (de andere verzachtende omstandigheden vind ik niet zo overtuigend als Ren echt zo goed is dat hij Snoke aankan)
Rey=300 als ze van tatooine >:) komt en 600 tijdens gevecht met Ren.
Darth Vader = 12000

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 19:05 ]

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 10:26
MazeWing schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:54:

Als ik een film kijk vind ik het inderdaad lastig om gebeurtenissen die niet getoond worden zelf in te vullen. Vooral als het gebeurtenissen zijn die je zou moeten weten om iets niet erg dom of onwaarschijnlijk te laten lijken.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

@Grotbewoner maar je kunt je toch wel enigszins verplaatsen in personages en rekening houden met het feit dat iemand niet op z'n allerbest is wanneer die persoon zojuist zijn eigen vader heeft vermoord en ook nog eens is neergeschoten met een behoorlijk zwaar wapen??!!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@Verwijderd gedeeltelijk mee eens. Vergelijk Kylo maar met darth maul. Hij was freaking bad ass!
Kylo is volgens Snoke heel sterk met de force, maar hij is emotioneel zwak. Hij leeft niet op tot de verwachtingen.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Kylo is geen Sith, verre van. Hij is iemand die de Dark Side gebruikt, dat maakt hem geen Sith. Net als het feit dat iemand die paaseitjes eet geen Christen hoeft te zijn. Evil dude staat niet gelijk aan Sith. Hetzelfde als met Jedi, dat is een specifieke religie en levensstijl, good guy die de force gebruikt is niet gelijk een Jedi.

Daarbij is een Sith/Dark Side user net zo menselijk als jij en ik. Schiet een kogel door zijn kop en hij is niet meer.
Kylo is sterk in de Force, dat maakt hem niet onsterfelijk, en zoals eerder aangegeven wordt is hij emotioneel al ontzettend onstabiel, laat staan minuten nadat hij zijn vader vermoord.

Wat doe jij voor een werk? Zou je dat werk net zo goed uitvoeren als je 2 minuten daarvoor een telefoontje krijg dat een dierbare overleden is? Of wanneer je 2 minuten eerder in de auto niet oplette en een voetganger overreed? Ik ben er vrij zeker van dat jij dan ook flink overstuur bent en niet meer 100% functioneert. Laat staan in een situatie die 100% van je aandacht, razendsnelle reflexen en 10 stappen vooruitdenken vereist.

En again, Kylo werd neergeschoten door Chewie, het kan me niet schelen hoe badass je bent, als je zij open ligt en het bloed er uit gutst doet dat pijn en kun je niet meer zo soepel bewegen als voorheen, laat staan zo snel en even krachtig.

Badass of niet, Sith of niet, Force User of niet. Bowcaster bolt in je zij is niet goed. Dat heeft niets met mijn beleving of mening te maken.

Humankind… be both.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Voordat iedereen mijn reply leest... er staan dus spoilers in. :P

Als Star Wars liefhebber vond ik de film stiekem toch wel een beetje tegenvallen. Ja de Star Wars sfeer zat er wel in, en het verhaal en script rammelt, dialogen soms kinderlijk en sentimenteel. De SFX en actie maken het dan weer enigzins goed.
Maar het jatten van verhaal elementen uit de eerste trilogie vind ik wel behoorlijk slecht en suf.
Eerst in TFA het "gerecylelde Deathstar verhaal" en nu ook weer een "Empire strikes back" veldslagscene met walkers tegen wat aftandse speeders op een witte planeet.
Bij volgende deel komen er zeker weer Ewoks achtige beertjes tevoorschijn die de rebellen helpen de First order te verslaan en de galaxy te redden (en om extra knuffels te verkopen). :X :+

Verder vind ik Finn een oninteressant overbodig karakter en zo slecht geacteerd. Bijna van het niveau Jar Jar Binks.
Vind het oprecht jammer dat hij door Rose gered werd tijdens zijn zelfmoordactie... >:)
Alles wat Finn zogenaamd weet van de First Order qua plattegronden of info, kan ook met een willekeurige R2 droid opgevraagd worden.

Leia vond ik in deze film weinig leiderschap uitstralen, de felheid van de originele trilogie zat er totaal niet meer in. Ik had het dan ook volkomen logisch gevonden dat juist Leia dood zou gaan...
Nu hebben ze dus het probleem dat Leia nog wel in de films zit, maar ze helaas in het echt wel overleden is...

Verder is natuurlijk de dood van Snoke wel een vreemde zet, want er is geen enkele uitleg of historie over deze gast.
Wat nog zou kunnen is dat Snoke toch terugkomt in volgende film, bijv als een (of meerdere) kloon(s)...

Die generaal Hux heeft verder natuurlijk de uitstraling van een loser. Bij TFA had ik al mijn twijfels over het karakter in de film. Te schreeuwerig en te weinig overtuigend. Had dan ook liever gezien dat hij TFA al eruit geschreven zou zijn, en nu in TLJ vervangen zou zijn voor een oudere acteur die een goede badguy kan neerzetten, een type Jeremy Irons ofzo.

Kylo Ren valt me ook nog steeds tegen. Ik krijg geen hoogte van zijn "krachten", ondanks dat hij die wel heeft natuurlijk. Maar kan echt niet tippen aan Darth Vader...
Een "Heath Leadger achtige Joker acteerprestatie" had ik sowieso niet verwacht, maar tot nu toe vind ik het allemaal niet bepaald overtuigend als "Dark side" badguy.

Waar ik dan wel positief over ben.
Rey: past qua personage en acteerprestaties prima in de films. Ben ook geinteresseerd naar haar achtergrond etc.
En ik heb sterk het vermoeden dat haar ouders dus Han en Leia zijn... en Ben/Kylo Ren en Rey dus gewoon broer en zus zijn.

Holdo: Interessant karakter, die dan weer best langer erin had mogen zitten (had een prima opvolger van Leia kunnen zijn). De hyperspeed scene was natuurlijk wel gaaf, en eigenlijk had ik dat ook veel meer een "Leia" actie gevonden.

Chewie: Voegde niet veel toe aan de film. Maar prima dat ie er nog steeds bij is.

R2-D2, 3CPO en BB8: Idem als Chewie.

Poe Dameron: Speelt de rol van eigenwijze en schietgrage held prima. Doet daarin wel enigzins denken aan Han Solo. Maar vond hem in TFA stiekem beter dan in TLJ.

DJ: Zou ik graag terugzien in volgende film. De vraag die dan in mij opkomt is, doet hij een Boba Fettje (kiest ie voor de First Order) of gaat ie toch Han Solo-esqe de rebellen helpen?

Luke: deed prima wat ie in de originele trilogie ook al deed, alle karaktertrekjes kwamen die typisch Luke Skywalker zijn kwamen in meer en mindere mate weer voorbij.
Wat natuurlijk in de scene met Yoda ook overduidelijk terugkwam.

Al met al een ben ik nu alsnog benieuwd wat zo met het volgende deel gaan doen, en hoe ze de Skywalker reeks gaan afsluiten...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 12-09 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

@Specht Ik ben het in grote lijnen enorm met je eens. (Ben net 10 minuten terug).

SPOILERS GAAN DUS VERDER!

Ik had de hoop dat deze film wat antwoorden zou geven op vragen die ik had, nee dus, werd alleen maar erger.

Wie was Snoke en waarom zo makkelijk uit de film geschreven?

Waar moet het nou heen met Dark side/Light side. 2 onervaren mensen die ermee moeten tobben om echt krachtig te worden?

Rebellion is nagenoeg uitgeroeid, hoe gaan ze ooit in 1 film de First Order "verslaan" (of ze verliezen)

Hoe gaat Rey aan een nieuwe lightsaber komen en als ze hem maakt, waar leert ze dit?

(Ik ben geen SW-lore expert of kenner, dus voor sommige zullen mijn vragen wat dom overkomen)

Ik heb me enorm vermaakt met de film, ruk om nu weer 2 jaar te moeten wachten op het vervolg.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:05
Spike_wolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:00:
[...]
Net als het feit dat iemand die paaseitjes eet geen Christen hoeft te zijn.
_O-
Mad-Matt schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:29:
Hoe gaat Rey aan een nieuwe lightsaber komen en als ze hem maakt, waar leert ze dit?
Nou, net als Luke dat deed zonder meester.
Geleerd van zijn force ghost Obi Wan denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door yorroy op 14-12-2017 22:45 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Luke heeft toch wel een hoop geleerd bij Yoda.
Maar idd zal wel via spookje Luke, Casper en Yoda gaan.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Rey heeft die boeken toch meegenomen? Zal wel daarin beschreven staan hoe je een lightsaber maakt..

Do more

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RetroHead schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:57:
Rey heeft die boeken toch meegenomen? Zal wel daarin beschreven staan hoe je een lightsaber maakt..
ja? Dat heb ik ff gemist dan.
Wil nog een keer gaan (Lang leve Pathe pas), zal dan toch eens opletten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ja was een kort shot dat ze iets uit een la pakte of een kist had ofsoiets en daar zaten die boeken in, en daarna ging luke naar die boom toe met joda om m te vernietigen dus die wist niet dat rey ze mee had genomen

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:00:
[...]

Kylo is geen Sith, verre van. Hij is iemand die de Dark Side gebruikt, dat maakt hem geen Sith. Net als het feit dat iemand die paaseitjes eet geen Christen hoeft te zijn. Evil dude staat niet gelijk aan Sith. Hetzelfde als met Jedi, dat is een specifieke religie en levensstijl, good guy die de force gebruikt is niet gelijk een Jedi.

Daarbij is een Sith/Dark Side user net zo menselijk als jij en ik. Schiet een kogel door zijn kop en hij is niet meer.
Kylo is sterk in de Force, dat maakt hem niet onsterfelijk, en zoals eerder aangegeven wordt is hij emotioneel al ontzettend onstabiel, laat staan minuten nadat hij zijn vader vermoord.

Wat doe jij voor een werk? Zou je dat werk net zo goed uitvoeren als je 2 minuten daarvoor een telefoontje krijg dat een dierbare overleden is? Of wanneer je 2 minuten eerder in de auto niet oplette en een voetganger overreed? Ik ben er vrij zeker van dat jij dan ook flink overstuur bent en niet meer 100% functioneert. Laat staan in een situatie die 100% van je aandacht, razendsnelle reflexen en 10 stappen vooruitdenken vereist.

En again, Kylo werd neergeschoten door Chewie, het kan me niet schelen hoe badass je bent, als je zij open ligt en het bloed er uit gutst doet dat pijn en kun je niet meer zo soepel bewegen als voorheen, laat staan zo snel en even krachtig.

Badass of niet, Sith of niet, Force User of niet. Bowcaster bolt in je zij is niet goed. Dat heeft niets met mijn beleving of mening te maken.
Dit is een herhaling van stappen. Misschien helpt het als we teruggaan naar de grote discussie. Ik reageer op een post waarin wordt gezegd dat het doden van Snoke benadrukt hoe ongeloverlijk sterk Kylo Ren is. Dat vind ik niet aannemelijk omdat hij in de vorige film niet ongeloverlijk sterk overkwam. Bij ongelovelijk sterk denk ik aan Bane, Plagueis, Palpatine, Vader (ieder op een ander vlak). Dus Snoke is de meester dus op level van een van de voorgaande. Ren wordt onder verzachtende omstandigheden neergeslagen door een beginner . Ren is sterker dan de meester. Kijk eens in welke lijn Snoke en later Ren staat. Vindt je de verzachtende omstandigheden dan nog aannemelijk?

Laat ik het anders zeggen. Als ik een boek zou lezen en dit zou de verhaallijn zijn dan zou ik liever een ander boek lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2017 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:28
RetroHead schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:00:
Ja was een kort shot dat ze iets uit een la pakte of een kist had ofsoiets en daar zaten die boeken in, en daarna ging luke naar die boom toe met joda om m te vernietigen dus die wist niet dat rey ze mee had genomen
Maar dan andersom. Die shot is pas ergens op het einde als Finn iets uit een la pakt op de Millenium Falcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het feit dat Ren neergeschoten wordt door Chewie moet hem juist sterker maken.
De Dark Side wordt gevoed door woede, pijn etc.

Ren is ongelooflijk sterk, alleen door z'n twee-strijd en onvolwassenheid kan hij dit niet optimaal benutten (zo zie ik het tenminste)

Rey daarentegen is ook gigantisch sterk wat in de film ook bevestigd wordt, de Force is balanced.
Dus voor elke sterke Dark force gebruiker is er een light side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Gisteren ook de film gezien en vond hem best wel goed. Beetje een mix van de oude trilogie met een paar verrassende wendingen. Het beste van de film vond ik duidelijk alles met Luke Skywalker, prachtig gespeeld en de beste acteer prestatie uit de hele film.

Grootste teleurstelling is dat we nauwelijks iets meer weten over Snoke, daar blijf ik echt wel op mijn honger zitten.
Vraag mij trouwens af hoe sterk the first order nog is? Want iedereen praat dat the first order wel nog heel sterk is maar het zou best wel eens kunnen dat hun hele vloot in de achtervolging zat? Na de vernietiging van starkiller base zullen ze toch ook wel serieus uitgedund zijn?

Humor gehalte in de film lag precies iets hoger deze film.

Trouwens iemand die de scene met die darkside put snapt waar Rey in valt en dan plots zichzelf in een spiegel ziet? Vond ik echt wtf... Had een soort Dagobah cave scene verwacht maar dit vond ik echt wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gisteren ook gezien, ik heb gemengde gevoelens. Ik vond de typische Star Wars sfeer een beetje ontbreken, kan niet precies zeggen waarom. Ook vond ik de verhaallijn van Finn en Rose weinig tot niks toevoegen; karakterontwikkeling was er niet echt (hoogstens dat Rose verliefd werd op Finn, en dat vond ik niet echt geloofwaardig), en voor de verhaallijn was het ook niet nodig.
De twee dingen waar ik het meeste moeite mee had: we weten nog steeds niet wie Snoke was, en de plotlijn over Rey's ouders die afgekapt lijkt te worden. Ik hoop dat beide punten nog terugkomen in deel IX.

Er zat wat mij betreft een duidelijk keerpunt in de film, toen Rey die put inging en zichzelf tegenkwam.
De tweede helft vond ik uitstekend. De voor mij onverwachte return van Yoda paste goed in de verhaallijn, Luke was fantastisch (met die grasspriet _o-), de ontwikkelingen tussen Snoke, Rey en Kylo.

Al met al een 7,5 wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Bra-Jo op 15-12-2017 09:40 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Grompie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:20:

Vraag mij trouwens af hoe sterk the first order nog is? Want iedereen praat dat the first order wel nog heel sterk is maar het zou best wel eens kunnen dat hun hele vloot in de achtervolging zat? Na de vernietiging van starkiller base zullen ze toch ook wel serieus uitgedund zijn?
De Supremacy was de thuisbasis van de FO, waar ook alles van een speeder tot een star destroyer werd gebouwd. Dus in welke mate de Supremacy nog operationeel is (een halve stationaire Mega destroyer van 17/34 km is ook iets :P) zal dat bepalen denk ik.

Maar omdat er word gezegd dat ze bezig waren met het bezetten van de Galaxy geloof ik wel dat er nog genoeg FO over is eerlijk gezegd. En anders verzint JJ er wel wat op tijdens de productie van ep. 9 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:49:
Het feit dat Ren neergeschoten wordt door Chewie moet hem juist sterker maken.
De Dark Side wordt gevoed door woede, pijn etc.
De Dark Side daarentegen wordt zwakker door bloedverlies net als ieder anders mens ;)
Dat pijn hem voedt blijkt wel uit het feit dat hij op zijn wond blijft slaan in dat gevecht, maar ook dat houdt ergens op.

Volgens die redenatie was vader nooit sterker dan toen hij in de fik stond en 3/4 van z'n ledematen was verloren. Waarom won Obi-Wan toen nog? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ceased2Be op 15-12-2017 10:58 ]

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Afbeeldingslocatie: https://static.comicvine.com/uploads/original/13/138522/3779842-8565882133-20983.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In één van de laatste shots, wanneer Fin een deken pakt voor Rose, zie je die oude Jedi geschriften nog. Of Luke heeft ze daar geplaatst toen ie in de Falcon was gesneaked, of Rey heeft ze gejat. Ben benieuwd hoeveel Rey gaat leren tussen episode 8 en 9.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Chester schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:21:
In één van de laatste shots, wanneer Fin een deken pakt voor Rose, zie je die oude Jedi geschriften nog. Of Luke heeft ze daar geplaatst toen ie in de Falcon was gesneaked, of Rey heeft ze gejat. Ben benieuwd hoeveel Rey gaat leren tussen episode 8 en 9.
Als Luke ze daar had geplaatst was hij niet zo uitgevallen tegen Yoda dat hij die boom in de fik zette waar Luke nog twijfelde. Het was duidelijk Rey die ze mee had genomen en Yoda die dat wist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ceased2Be schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:
[...]

De Dark Side daarentegen wordt zwakker door bloedverlies net als ieder anders mens ;)
Dat pijn hem voedt blijkt wel uit het feit dat hij op zijn wond blijft slaan in dat gevecht, maar ook dat houdt ergens op.

Volgens die redenatie was vader nooit sterker dan toen hij in de fik stond en 3/4 van z'n ledematen was verloren. Waarom won Obi-Wan toen nog? ;)
Omdat hij geen lightsaber meer vast kon houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

RetroHead schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:00:
Finn stopte iets in een la van de Falcon vlak voor het einde.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Arnevld schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:14:
[...]

Finn stopte iets in een la van de Falcon vlak voor het einde.
Finn pakte die deken voor Rose.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Rose (vreselijke actrice) die zo veel screentijd krijgt en een Phasma die in 2 films alleen 10 minuten krijgt snap ik ook nog steeds niet :F
Phasma is 1.000x interessanter en ze gaat nog dood ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik vond ´m vet.
Kan me niks schelen wat anderen er van vinden, en of het binnen de canon past of whatever, het is gewoon een vette film. Mooie actie, genoeg antwoorden en nog méér nieuwe vragen, humor paste wat mij betreft ook prima (is volgens mij altijd al aanwezig geweest in Star Wars namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik moet hem nog een keer zien alvorens ik een oordeel ga vellen maar ik moet toch zeggen dat ik lichtelijk teleurgesteld ben.
Ik heb echt wel genoten van de film, het is een waardige SW film maar er zijn een aantal dingen waar ik moeite mee heb.

1 van die dingen is Snoke.
Ik begrijp heel goed dat deze trilogie compleet draait om Kylo vs. Rey en dat het daarom logisch is dat Snoke nu al uit de picture is (vooral voor Kylo's arc) maar ik vond het idee van Snoke als de Palpatine van deze trilogie wel interessant.
En uit de paar kleine scenes blijkt wel dat hij zeer krachtig was in the force, vind het heel erg jammer dat we daar niet meer van gaan zien.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:41:
[...]

Force pull om Obi vlug ff de lava in te trekken, zou best lukken met z'n terminator-handje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ceased2Be schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:58:
[...]

Force pull om Obi vlug ff de lava in te trekken, zou best lukken met z'n terminator-handje ;)
Mwah... vergeet niet dat Vader zijn krachten pas écht heeft ontwikkeld nadat hij 'gered' werd door Palpatine... daarvóór was hij echt niet krachtiger dan Obi-Wan hoor.

Jongens, het zijn FILMS, het is niet echt gebeurd! :+
Sommige van jullie lijken het bijna als een religie te beschouwen waarbij ieder continuiteitsfoutje wordt uitvergroot en bekritiseerd. Kom op zeg, dan haal je toch alle lol eruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Oei! dat moet je niet doen.
Dat is hetzelfde als tegen voetbal fanaten zeggen "het is maar een spelletje" :+

"verhitte" discussies zijn prima zolang er maar niet op de man gespeeld word d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

ScrooLoose schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:46:
[...]

Oei! dat moet je niet doen.
Dat is hetzelfde als tegen voetbal fanaten zeggen "het is maar een spelletje" :+

"verhitte" discussies zijn prima zolang er maar niet op de man gespeeld word d:)b
Dat ís het toch ook? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Icephase schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:44:
[...]

Mwah... vergeet niet dat Vader zijn krachten pas écht heeft ontwikkeld nadat hij 'gered' werd door Palpatine... daarvóór was hij echt niet krachtiger dan Obi-Wan hoor.
Nou, daarna kon hij juist nooit lang functioneren buiten z'n bacta-tank. Hij was, ondanks z'n cybernetics, indrukwekkend maar het had een stuk meer kunnen zijn :)
Sommige van jullie lijken het bijna als een religie te beschouwen waarbij ieder continuiteitsfoutje wordt uitvergroot en bekritiseerd. Kom op zeg, dan haal je toch alle lol eruit?
Persoonlijk haal ik m'n lol uit het nitpicken en de details. En aangezien ik alles verslind qua star wars media let ik ook op continuïteit. Als ik daar geen lol in had zou ik het niet doen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Icephase schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:44:
[...]

Wat?? Is dit niet echt????
Shit zooi, heb ik voor niets een licht bruine badjas gekocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Spike_wolf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:40:
[...]

Het feit dat hij zonder te twijfelen die boom vernietigde was ook mooi. En een duidelijke statement dat die boeken onnodig zijn. Rey already knows all of it. De Jedi gingen oorspronkelijk om hun hart, hun manier van doen, goed doen in het sterrenstelsel. Dat is wat Rey wil.. veel meer is er uit die boeken niet nodig. Also ze heeft ze al lang mee genomen :P
Die boeken zijn er er toch nog? Je zag ze op een gegeven moment in een la liggen van de Falcon toen Finn hier iets in legde.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Gekkenhuis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:45:
[...]

Die boeken zijn er er toch nog? Je zag ze op een gegeven moment in een la liggen van de Falcon toen Finn hier iets in legde.
Kijk de laatste zin in die quote ;)

Ze zijn in Yoda's visie overbodig, maar het het is mooi dat Rey ze gejat heeft, want alle info is mooi meegenomen natuurlijk. Zonder die boeken komt ze wel tot een mooi geheel, met die boeken wellicht wat sneller.
Verder was het zaak om voor Luke even verborgen te houden dat ze die boeken meegenomen heeft, dus toen hij ineens twijfelde moest Yoda even spectaculair ingrijpen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ben niet helemaal thuis in de star wars lore enzo.. Maar ik vond het in deel 7 ook wat raar dat Rey ongetraind the force kon gebruiken en tegen Kylo Ren weerstand kon bieden.. Ook vond ik dat deel 7 iets te veel leunde op nostalgie van oude personages.

spoiler:
Ik vond deel 8 juist erg goed. Kylo ren die nog een beetje wordt aangepakt omdat hij niet van rey kon winnen en omdat hij onnodig een helm draagt. Ik vond de manier hoe Ren van twijfel naar pure evil ging erg goed uitgewerkt. Hij twijfelde wel, maar hij was ook vastberaden zoals snoke voelde .. De gehele spanning tussen Rey en Ren vond ik erg goed uitgewerkt deze film. Al met al vind ik Kylo Ren een goed personage, met name door het schrijfwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 15-12-2017 23:30 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo nu 2x geweest en vanavond voor 3e keer.
Maar damn 2e keer maakt de film 10x beter. Je ziet veel meer. En omdat je al dingen weet ga je op scenes ervoor letten qua opbouw etc. Zit gewoon erg goed inmekaar. De vibe is goed.
En ja voor mij een van de beste star wars films.
Ben nu 2 keer naar dolby cinema zaal geweedt van pathe de kuip. En is echt super. Alleen de brillen hebben nogal last van reflecties in de ooghoek delen. Wat helaas best storend kan zijn. Maar verder echt super.
Verheug me nu al op vanavond!!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Wacht. Ben ik nu de enige die vind dat ep 8 niet een lekkere opmaat is voor 9. Ep 9 is het einde, dus tenzij ze ep 9 4 uur laten duren moeten ze die film volproppen met reveals en een goede afdichting van het geheel.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
OMX2000 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 01:39:
Wacht. Ben ik nu de enige die vind dat ep 8 niet een lekkere opmaat is voor 9. Ep 9 is het einde, dus tenzij ze ep 9 4 uur laten duren moeten ze die film volproppen met reveals en een goede afdichting van het geheel.
Of er zit gewoon een jaar of meer tussen ep 8 en 9, en leggen ze het ff uit in de gele tekst ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Icephase schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:48:
Ik vond ´m vet.
Kan me niks schelen wat anderen er van vinden, en of het binnen de canon past of whatever, het is gewoon een vette film. Mooie actie, genoeg antwoorden en nog méér nieuwe vragen, humor paste wat mij betreft ook prima (is volgens mij altijd al aanwezig geweest in Star Wars namelijk).
Dude, welke antwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

De zuurtegraad in dit topic is goed hoog zeg :+ Overigens niet alleen hier maar op meerdere plekken. Is The Last Jedi perfect? Absoluut niet, maar het is in mijn ogen wel degelijk een echte Star Wars film. Ja, Rose is wat irritant, en de Porgs (hoe schattig ze ook zijn) waren een tikkeltje overdreven. De dood van Phasma is zonde en het gebeuren op die casino-planeet voelde wat warrig. Maar ook met die minpunten is dit een dijk van een film wat mij betreft, met genoeg punten die je niet of nauwelijks aan ziet komen.

Is het een gewaagde film? Zeker. Maar ik ben blij dat Rian Johnson het lef heeft gehad wat anders te proberen. Dat is niet op ieder vlak gelukt maar ik heb me geen seconde verveeld.

Overigens, voor iedereen die loopt te bitchen op personages en het verhaal van TLJ, ga eens objectief kijken naar de originele trilogie. Daar zitten méér dan genoeg punten in waar je over kunt vallen. Ontwikkelingen van personages, creatief omgaan met de tijd, veel humor, absurde momenten, en weet ik wat nog meer. Hoe goed de originele trilogie ook is, het is echt geen meesterwerk wat betreft personages en verhaal over het algemeen.

Iedereen mag zijn mening hebben, en da's prima, maar ik heb als ik her en der reviews lees op 't internet het idee dat er veel te overdreven wordt gereageerd en dat men maar op zoek is naar minpunten om de film de grond in te kunnen stampen. De film heeft zeker zijn minpunten en slechter uitgewerkte momenten, maar al met al was ie in mijn ogen gewoon goed en op en top Star Wars.

- Kylo lijkt een stuk sterker dan we nu denken. Maar door z'n ongecontroleerde woede kan ie z'n kracht vermoedelijk slecht benutten.
- Dat van Rey d'r ouders was een afleiding. No way dat iemand die zó één is met de Force een stel dronkenlappen als ouders had.
- De rebellen hebben nog groeperingen elders in 'The Galaxy'. Groeperingen die door wat er gebeurd is misschien hoop hebben gekregen en zich alsnog bij het kleine groepje voegen.
- Hux speelde duidelijk met de rebellen tijdens die achtervolging. Wachten tot de brandstof op is en dan iedereen vernietigen.
- Op Crait is maar een kleine aanvalsgroep ingezet, mogelijk omdat ze dachten dat het appeltje eitje zou zijn de overgebleven rebellen te verslaan.

De enige twee 'maars' die ik heb:
- Wie was Snoke nou eigenlijk?
- Wat is de bedoeling met dat kind op het einde? En zijn er meer force sensitive kinderen?

Genoeg materiaal voor episode 9 in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door SomerenV op 16-12-2017 04:16 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

SomerenV schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 04:10:
De enige twee 'maars' die ik heb:
- Wie was Snoke nou eigenlijk?
- Wat is de bedoeling met dat kind op het einde? En zijn er meer force sensitive kinderen?

Genoeg materiaal voor episode 9 in ieder geval.
Verwacht dat Snoke uitgediept gaat worden in een los boek, weet niet of ze daar in IX nog veel woorden aan vuil gaan maken. Snoke was vooral belangrijk voor de parallel met de oude Jedi order; die gingen ten onder aan hoogmoed; ze zagen de dreiging direct voor zich niet. Idem met Snoke en Kylo.
Of het achtergrondverhaal van Snoke van belang is voor de films weet ik niet, denk dat de belangrijkste les daar is dat er altijd een groot kwaad op kan staan.

Vwb die koter op het eind, dat ging vooral om de 'spark of the rebellion' Finn en Rose hebben hem laten zien dat er nog hoop is. Toevallig is het jochie force sensitive, maar die zullen er ongetwijfeld meer rondlopen in de galaxy (en altijd al gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dingen die ze wel in deze film hadden mogen steken:

- Verklappen of een sterke hint over wie de ouders van Rey zijn
- Nog een surprise appearance van een bekend persoon uit de originele trilogie
- Toen ze het schip van Leia “on a string hadden” hadden ze wat mij betreft een persoon mogen maken die geinfiltreerd was onder de rebels. Hadden ze die hele onzin rond Rose en casino weg mogen laten. Verzin iets beters
- Snoke is gevallen en dat parallel met Darth die Palpatin doodt accepteer ik een soort van. Maar de sul die Ben Solo is, natuurlijk met opzet zo, doesn’t ever give me the chills. Terwijl een glimpse van Darth Vader enorm veel impact maakte. Dus laat in ieder geval blijken dat Ben een soort van idee heeft van wat ie wil gaan doen. Gooi er een ontwerp van Deathstar 823 in desnoods of een ander bad ass wapen wat in deel 9 gebruikt kan worden

Het klopt dat de originele trilogie niet perfect waren, maar je was wel enorm impressed. Nu had ik een mweh gevoel. Leuke film maar niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als ik sommige van de reacties hier lees heb ik echt het idee dat ik gisteravond een hele andere film heb gezien. Meesten vonden hem goed te pruimen, dus was erg benieuwd. Zelden zo teleurgesteld uit de bios gekomen als nu. Een van de kleine momenten dat ik het idee had een SW film te kijken, was op het moment dat de openingsmuziek begon te spelen. Geeft toch altijd weer een kippenvelmomentje. Wat er daarna op me af kwam had in mijn ogen echt weinig met SW te maken. Als je een aantal karakters uit SW in een film zet, zonder fatsoenlijk verhaal, word het nog niet automatisch een SW film. Bijna nergens werd ik meegezogen in het verhaal zoals bij de originele trilogie (jeugd sentiment). Enkel de scenes in de kamer met Snoke, Rey en Kylo gaf me daarna nog weer een beetje het SW gevoel. Verder was het een bijeengeraapt zooitje. Heb alle andere films meerdere malen gezien en ben dan ook redelijk fan, maar dit was met afstand de slechtste film uit de hele reeks incl. de prequels. Hoop dat ze deel IX wel weer dat juiste gevoel kunnen geven, want TLJ was in mijn ogen echt waardeloos. Zo jammer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

OMX2000 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:57:

- Verklappen of een sterke hint over wie de ouders van Rey zijn
Ehm. Ze zeggen toch wel duidelijk dat dat gewoon een stel nobodies is. De hele film draait er zo ongeveer om dat de Force niet afhankelijk van bloedlijnen of whatever maar dat de Force overal is, voor iedereen kan zijn.

Waarom iedereen zo graag wil dat Rey ook een kind is van een bekende, ik weet het niet. Ik vind het juist wel wat hebben zo.

Verder.. Superleia was erg raar. Niet dát ze het deed, want ze is ook een Force user, maar meer hoé. Het zag er onwijs hokey uit.

Casino deel was overbodig, de achtervolging op de paardkatten of zo deed heel erg prequel aan. Suidide hyperjump was awesome, de stilte in de bios gevolgd door die onwijze knal.

Kylo Ren leider van FO, de Rebellion gedecimeerd tot een groepje wat in de Falcon past, Rey die de laatste Jedi is. Ik ben benieuwd hoe ze dat afknopen.

Ik heb 'm nu 2 keer gezien, zal niet de laatste keer zijn. ESB blijft wel de beste voor mij.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Er was nog een puntje wat me is bij gebleven. Op een gegeven moment zegt Kylo dat hij een paar studenten van de academie mee heeft genomen, wat is daar mee gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

yorroy schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:56:
Er was nog een puntje wat me is bij gebleven. Op een gegeven moment zegt Kylo dat hij een paar studenten van de academie mee heeft genomen, wat is daar mee gebeurd?
Waarschijnlijk de Knights of Ren, zal in het volgende deel wel wat meer mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Willybubba schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:39:
[...]

Ehm. Ze zeggen toch wel duidelijk dat dat gewoon een stel nobodies is. De hele film draait er zo ongeveer om dat de Force niet afhankelijk van bloedlijnen of whatever maar dat de Force overal is, voor iedereen kan zijn.

Waarom iedereen zo graag wil dat Rey ook een kind is van een bekende, ik weet het niet. Ik vind het juist wel wat hebben zo.

Verder.. Superleia was erg raar. Niet dát ze het deed, want ze is ook een Force user, maar meer hoé. Het zag er onwijs hokey uit.

Casino deel was overbodig, de achtervolging op de paardkatten of zo deed heel erg prequel aan. Suidide hyperjump was awesome, de stilte in de bios gevolgd door die onwijze knal.

Kylo Ren leider van FO, de Rebellion gedecimeerd tot een groepje wat in de Falcon past, Rey die de laatste Jedi is. Ik ben benieuwd hoe ze dat afknopen.

Ik heb 'm nu 2 keer gezien, zal niet de laatste keer zijn. ESB blijft wel de beste voor mij.
Waarom iedereen het zo graag wil weten wordt natuurlijk ook op ingespeeld. En ja de force is overal bla bla. Maar ik hoop dat ze een Kenobi is die uiteindelijk de boel in balance en bijelkaar brengt.

Ja het is Disney en zo maar het hele ding is als Space Opera bedoelt door Lucas. Het draaide hem juist om al die relaties en familie drama’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:13
Afgelopen woensdag ook naar TLJ geweest, en om meteen maar de knuppel in het hoenderhok te gooien : ik vond het 1 van de beste SW films :Y

Stukken beter als Rogue One (de enigste SW film die ik maar 1 keer gezien heb)
Het positieve punt aan Rogue One was dat je een keer niet constant het Jedi/Sith, light/dark verhaal had.
Voor de rest vond ik Rogue One echt mager :(
(Verwachtings patroon was waarschijnlijk ook te hoog)

Over TLJ :
Zitten er discutabele momenten in de film :?
Jep, Leia die even gaat ruimte wandelen zonder ruimtepak, persoonlijk was dit 1 van de momenten waar ik even afhaakte.
De Finn/Rose verhalen lijn HAD een meerwaarde kunne hebben, alleen nou kwam het echt over als we proppen het er nog even bij waardoor de toevoeging voor de rest van de film weinig was.

En over de humor, nogmaals persoonlijk : heerlijk, lekker cynisch en sarcastisch >:)
Ineens begon ik Luke stukken meer te waarderen, met zijn cynische karakter (vond hem voorheen heel erg naive, tot het irritante aan toe)

Hoort humor in SW, ik vind van wel.
Voorheen was het Han die voor de lichtere noot zorgde, alleen gezien die er niet meer is word het nou op deze manier opgelost.

Het gevoel wat met TLJ wel bekruipt is dat Disney snel van de originele cast af wilt, om zelf een draai te gaan geven aan SW.
Of dit positief gaat uitpakken voor de die-hard fan's ?
Disney wilt een veel bredere publiek aanspreken dan alleen de fan's, dus waarschijnlijk niet :N
(daarnaast willen ze gruwelijk cashen op de franchise, las gisteren een bericht dat ze voor de komende 10 jaar al films aan het plannen zijn)

Is een vernieuwing dan zo slecht ?
Tijd gaat het leren.

TLJ geeft wel aan dat ze een andere kant op willen, het doet denken aan de laatste legacies boeken.
Verander voor de grap de namen van Rey en Ben/Kylo maar eens in Jaina en Jacen ;)

Deze jongen gaat in ieder geval nog een keer, waarschijnlijk volgende week :P

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 16-12-2017 14:53 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

OMX2000 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:57:
Dingen die ze wel in deze film hadden mogen steken:

- Nog een surprise appearance van een bekend persoon uit de originele trilogie
Hoopte Lando Calrission nog in dat casino te spotten maar helaas :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 17:59

Jebus4life

BE User

Persoonlijk vond ik het een absurd slechte film. Was echt blij dat erop zat.
Begrijp eigenlijk niet dat er mensen hem wel goed vonden, en Rogue one dan niet. Die vond ik op alle vlakken zoveel beter

De acteerprestaties waren vaak echt zwak (zeker enkele side characters), maar bijvoorbeeld ook Finn vond ik echt niet overtuigen. Maar zoiets kan ik op zich nog wel aan, maar het plot sloeg echt op niets.

De achtervolging op het schip van de Resistance.
The first order heeft blijkbaar geen enkel schip wat zelfs nog maar een klein beetje sneller is?
10 Tie fighters hadden ocharme korte metten gemaakt met wat er nog overbleef, maar Snoke vond het leven van die paar Tie fighter piloten blijkbaar belangrijker dan het met zekerheid uitschakelen van wat er overbleef van de Resistance.

Het plot van de film bestaat uit bovenstaande + het feit dat Holdo aan iedereen weigert te vertellen dat er een plan is. En dat 18 uren lang... (om nog maar eens niet te spreken over het feit dat the first order "niet zou scannen" op kleine schepen? Waarom in hemelsnaam? Ze wouden toch met alle mogelijkheden de Resistance uitschakelen? Dus niemand van de volledige First Order zou eraan denken dat ze misschien iets meer zouden doen dan gewoon net buiten bereik blijven tot hun brandstof op was?

De dood van Luke? Leuke schok factor hoor, maar ik vond het op helemaal niets slaan.
Dat ze hem face to face met Kylo Ren laten sterven op een manier vergelijkbaar met Obi Wan tegen Darth Vader had ik verwacht (nog maar iets wat ze hadden kunnen herbruiken uit de original trilogy). Maar de "strain" van de force projection was blijkbaar te zwaar?

De dood van Snoke is een binnenkopper. Hoewel ik het goed gebracht vond (Kylo die beseft dat hij geplayed is door Snoke) wordt er een personage dat zo gehyped is weggegooid zonder enige verklaring waar hij vandaan kwam. Vooral dat laatste stoort (dat hij dood gaat vond ik zoals gezegd goed gebracht) aangezien er blijkbaar een waanzinnig krachtige force user is waarvan we helemaal niets weten.

De rol van general Hux. No way dat iemand aan de top van TFO zou raken, wat een loser.
Om dan niet te spreken over het feit dat Kylo Ren hem aan boord houdt nadat hij Snoke z'n plek inneemt, de 2 kunnen het écht niet met elkaar vinden, dus ik vind het raar dat Kylo Ren hem dan zou vertrouwen...

Captain Phasma, nog zo een gehyped personage waar zo helemaal niets mee gedaan hebben.
Moest dat een soort Boba Phett achtige tribute worden (die misschien ook nog eens zal terugkomen?)

De Peter Pan scene van Leia...

Er zal zoveel geforceerde humor in die ik echt niet grappig vond (maar dat kan aan mij liggen gewoon, ik stoorde me al een aantal zaken, dan komt humor waarschijnlijk sneller geforceerd over).

Grootste pluspunt van de film zullen waarschijnlijk de porgs geweest zijn.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Jebus4life schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:21:

...

De rol van general Hux. No way dat iemand aan de top van TFO zou raken, wat een loser.
Om dan niet te spreken over het feit dat Kylo Ren hem aan boord houdt nadat hij Snoke z'n plek inneemt, de 2 kunnen het écht niet met elkaar vinden, dus ik vind het raar dat Kylo Ren hem dan zou vertrouwen...

...
Hux staat alleen maar aan de top omdat zijn vader een van de eerste officers is geweest van de FO na de val van de Empire, en hij daardoor snel door de ranks heen kon. Er wordt (buiten de film om) uitgelegd dat een groot deel van de FO officieren en andere crew veel eigenlijk te jong is, en de weinige oudere officieren (die vaak 2x zo oud zijn en vaak nog een captain of officer zijn geweest in de Imperial Starfleet) geen respect hebben voor de jongeren. Omdat ze vinden dat ze niet genoeg ervaring hebben. Dat is in de film ook wel duidelijk :P Maar als je goed kijkt zie je de oudere officieren ook steeds bijna zuchten van z'n gedrag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

dierkx36 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:50:
Het gevoel wat met TLJ wel bekruipt is dat Disney snel van de originele cast af wilt, om zelf een draai te gaan geven aan SW.
Originele cast van de originele trilogy bedoel je ?
Heb helemaal niet het gevoel dat ze van hun af wilden.
Denk dat ze het volgende voor ogen hadden;
TFA had Ford een grote rol
TLJ heeft Hamil een grote rol
En ik denk dat het plan was om Fisher in het 9e deel een nog wat grotere rol te geven, maar door haar dood denk ik dat Hamil wel weer terug komt als force ghost in deel 9 en dan waarschijnlijk een grotere rol dan je zou denken aangezien force ghosts klaarblijkelijk wel degelijk van invloed kunnen zijn in het "hier en nu" in tegenstelling tot wat Obi-one zegt in deel 1 "I cannot interfere"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mad-Matt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:41:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Black_Knight_Holy_Grail.png

:+

Toffe film, leuke dubbele bodems, referenties naar andere klassieke filmgenres, wat goofy flauwekul, maar hey - that’s entertainment... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2017 19:29 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Ik kom ook net terug uit de bios. Zoals de meeste al gezegt hebben zijn er wel wat kritiek puntjes.

Waar ik echt van baal is dat Snoke dood is gegaan. Ik had echt gehoopt op een dark side user nog sterker als Palpatine. Zoals het nu is voelt Snoke dan hele rol vrij nutteloos. Had hem weggelaten uit de sequels en dan was het verhaal bijna hetzelfde geweest. Dan had je Ben alsnog naar de dark side kunnen laten gaan ivm zijn achtergrond met Vader.

Voor de rest wel een top film en misschien binnenkort nog een keer xD

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Zo héhé....lang dit topic kunnen vermijden en nu de film eindelijk gezien! >:) O+ _/-\o_
Kan niet anders zeggen dat dit toch wel 1 van de betere SW films is! Lekker verhaal en dikke actie. Nostalgisch gevoel al gelijk bij het begin van de film...voelde me echt weer even dat kleine manneke van vroegah.

Heb hem vanavond in 3D gekeken en ga morgen naar 4DX dus ben echt benieuwd hoe dat gaat bevallen, maar van wat ik nu gezien heb wordt dat echt helemaal tof! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Wat denken jullie over de mogelijke nieuwe ‘padawan’ aan het einde van de film?
Ik vond het sowieso een rare shot dat hij die stok omhoog doet en de film is klaar lol
Misschien dat Rian Johnson het doet voor zijn 10-11-12 films straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 07:39
Het plot punt van de schepen achtervolging vond ik nog niet zo heel erg storend, maar het hele 'leia space revival' gebeuren vond ik wat overdreven.

Dat Kylo Snoke had gekilled, vond ik eigenlijk heel onverwacht, en een goede richting van het verhaal. Had nog gehoopt dat Rey en Kylo samen een soort van 'Grey Jedi' order zouden kunnen beginnen, maar dit is erg knap gedaan ook.

Dat gevecht in Snoke z'n throne room. Holy. Shit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik zie veel mensen vallen over de scene van Leia in de ruimte. Dat het ongeloofwaardig is dat je zoiets kunt overleven, even los van de scene dat ze door de ruimte zweeft door de Force te gebruiken. Maar in theorie kun je zoiets overleven.

Er bestaat het idee dat je in de ruimte direct bevriest, implodeert of explodeert door de temperatuur en het vacuum, maar de realiteit is héél anders. Je kunt een paar minuten in de ruimte overleven. Eigenlijk moet je dan je adem inhouden anders verlies je binnen zo'n 15 seconden je bewustzijn, maar je kunt daarna nog een paar minuten rondzweven en dat overleven. Voeg daar de Force aan toe en je krijgt een scene die in theorie mogelijk zou zijn. Het is overigens ook mogelijk om je bewustzijn te verlezen maar dat na een halve minuut ofzo weer terug te krijgen na herstel van de druk. We weten niet hoe de Force werkt dus misschien dat dat ook zoiets kan fixen, wat verklaart dat ze opeens weer een teken van leven vertoont.

Ik had het persoonlijk overigens wel mooier gevonden als het connectie-momentje met Luke op dat moment kwam. Dat hij voelt wat er gebeurd is en zegt: "Leia...." en dat je daarna haar hand ziet bewegen, ogen open en dan terug naar het schip zweven (op een iets andere manier dan hoe het nu gedaan is). Ik vraag me overigens wel af hoe ze haar uit de film gaan schrijven in de volgende episode. Ergens had ik verwacht dat het einde verhaal was na die explosie, maar van de andere kant wel weer een mooie twist dat ze tóch nog bleef leven.

[ Voor 20% gewijzigd door SomerenV op 17-12-2017 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 12:49
(jarig!)
Ik dacht (gisteravond gezien) dat Leia door Ben te grazen zou worden genomen zodat ze samen met Han kon zijn.
De hints waren aanwezig toen Ray in de Falcon stond naar buiten te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 07:39
Ben heel erg benieuwd hoe ze Leia uit Episode 9 gaan schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

EdwardK123 schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:21:
Waarom moet dat? Er bestaat altijd nog zoiets als CGI. Hebben ze met deel 8 ook gedaan volgens mij. Die heeft ze helaas ook niet af kunnen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Gekkenhuis op 17-12-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Gekkenhuis schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:56:
[...]

Waarom moet dat? Er bestaat altijd nog zoiets als CGI. Hebben ze met deel 8 ook gedaan volgens mij. Die heeft ze helaas ook niet af kunnen maken.
Deel 8 heeft ze gewoon helemaal afgemaakt voor dat ze overleed.
Ze hebben al aangegeven dat ze dat absoluut niet gaan doen, geen CGI Leia dus.

Oh ja en een mopje...
After watching TLJ, I think I've confirmed that Snoke is actually...

the Star Wars fan base. Because after this movie, they've been split in two

[ Voor 5% gewijzigd door ScrooLoose op 17-12-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ramzzz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:40:
[...]

[afbeelding]

Toffe film, leuke dubbele bodems, referenties naar andere klassieke filmgenres, wat goofy flauwekul, maar hey - that’s entertainment... ;)
It's a mere flesh wound :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

EdwardK123 schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:21:
Opening crawl, dramatisch tekstje dat ze dood is. Beginnen met haar begrafenis. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:37
Afgelopen donderdag ook deel 8 eindelijk gezien. Overall erg toffe film. Enige waar ik iets van moeite mee heb is de schaalbaarheid op momenten (en de spacewalk was voor mij net aan een brug te ver).

Veel ruimteschepen naar de planeet - 75% afgeschoten - uiteindelijk lijkt het toch op honderden mensen in de loopgraven - met ±10 in de MF weg (rest was kanonnenvoer voor de overmacht die de FO heeft). Er wordt makkelijk over heengestapt in de film. Kan er nog mee leven zodat het de lol/beleving er niet uit haalt, maar begint wel erg op te vallen.

Dat Snoke nu geen achtergrond heeft gekregen is wel jammer, maar uiteindelijk blijkt zijn karakter die van Dark Side master voor Ben en die missie is voltooid - hoewel we niet 100% weten of Ben 100% Dark is. Dat Luke eraan moest moge duidelijk zijn omdat hij nooit zal geloven in het feit dat Luke hem heeft gespaard.

Die vechtscone met Snoke's guards was echt vet, zagen er ook badass uit. Dacht eerst dat dit wellicht de Knight of the Ren zouden zijn? Want die hebben we nog nergens gezien behalve in de ondertiteling...

De Hyperdrive Kamikaze was erg vet gedaan. Dat er naast Snoke's ship nog 5 door midden moesten was misschien wat overdreven, maar erg vet gedaan! Reactie in de zaal was top :)

Op naar deel 9, ben benieuwd wat de story arc gaat worden. Ik vermoed dat er in de gele tekst wel het een en ander uit te leggen valt (opbouw / Leia / etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
m4yall schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:07:
Die vechtscone met Snoke's guards was echt vet, zagen er ook badass uit. Dacht eerst dat dit wellicht de Knight of the Ren zouden zijn? Want die hebben we nog nergens gezien behalve in de ondertiteling...
Die scène was inderdaad erg vet. Hoewel ze wel een behoorlijk risico namen door man op man te gaan. Waarom gebruikt Kylo niet wat meer force kracht hier? Even een paar over de rand pushen was een stuk gemakkelijker geweest.

Maar de scène was gewoon super vermakelijk. Overigens vond ik dat ook echt het mooie van Episode 1 t/m 3: de vele lightsaber gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ook net terug uit Pathe Arnhem en ondanks het vroege tijdstip op zondag (10.30) zat de bios vol.

Goede film, toch iets beter dan TFA achteraf.. maar...

- Snapte niets van die light speed tracking. Zat er nou een tracker in dat Snoke schip of moesten ze gewoon een lightspeed generator (??) uit zetten.
- Uitstapje van Rose en Finn was dus nutteloos.
- Ook die planeet die ineens te voor schijn kwam. Had Holdo dat niet eerder kunnen zeggen (of Leia).
- Cool dat Force / Jedi mensen blijkbaar zonder dood te gaan door de ruimte (vacuum en temperaturen tegen absolute nulpunt) kunnen gaan. Wel gaaf.
- Force projection leuk gevonden. Ook mooi dat Yoda weer eens in beeld was.
- Sommige mensen zien wat in het momentje tussen Poe en Rey op het einde, maar ik denk dat de enige romance die we gaan krijgen Rose en Finn is.
- Mensen hadden het er over dat er weinig Porgs en BB8 in zaten. BB8 had genoeg momentjes, op het eind met die AT was toch wel grappig.

Viel me wel op dat de eerste 2 uur zo voorbij vlogen. Normaal kijk ik nog wel eens op m'n horloge, maar deze film was boeiend genoeg dat je de tijd vergeet.

Benieuwd hoe in Ep IX verder gaat. De resistance past nu in met z'n allen in de Millenium Falcon. Ik voel eigenlijk een ROTJ momentje aankomen waarbij Rey Kylo de genade klap toe wil brengen en hij dan zo waar weer de goede kant van de Force kiest, maar toch dood gaat.

Oh ja.. die big bang. Goed gevonden. Zaal was doodstil.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
yorroy schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:49:
[...]

Die scène was inderdaad erg vet. Hoewel ze wel een behoorlijk risico namen door man op man te gaan. Waarom gebruikt Kylo niet wat meer force kracht hier? Even een paar over de rand pushen was een stuk gemakkelijker geweest.

Maar de scène was gewoon super vermakelijk. Overigens vond ik dat ook echt het mooie van Episode 1 t/m 3: de vele lightsaber gevechten.
Die vraag stelde ik ook. Al is het niet over het randje maar wat wegduwen zou al meer ruimte geven om 1 op 1 te komen ipv 1 op 2 of 3. Dit laatste zorgt natuurlijk we voor meer mayhem en spanning :)

Dat momentje tussen Poe en Rey is natuurlijk met opzet zo gefilmd. Lekker iedereen laten speculeren. Force baby with mad pilot skills who likes to blow stuff up :D.

Als het al iets wordt tussen die 2 denk ik dat Poe eraan gaat in 9 om Rey meer wraak als motivatie mee te geven (en we zijn aan het speculeren Haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik begrijp waarom sommige commentaren het hebben over "even laten bezinken". Er is meer aan de Force dan we kenden. Het is wel jammer dat een aantal karakters al werden afgemaakt voordat de laatste fillm er komt. Ik hoop dat ze niet afkomen met een hele rist nieuwe villains die tien minuten later het loodje moeten leggen omdat de trilogie afloopt.

Die trage achtervolging van de Rebel fleet was wel storend. Er was het tijdsaspect en waarom kon de FO er inderdaad niet achter. Er werd impliciet ook mee gelachen want tot 3 keer toe werd light speed gebruikt door Rebels om hen een hak te zetten: Finn, Rey zaten er ineens vlak bovenop en Holdo zat er gewoon in. Kon de FO niet een paar destroyers in warpen vlak voor het laatste schip?

Ik vond die mega-ontploffing inderdaad tof en lightsaber fights ook.

Al die "cute" animals leken me wel een marketing truc: porgs, die zilveren vossen Vulpix...ik bedoel Vulptex en die paarden Farthiers. Die melkmoeders die Luke zat af te tappen vinden we wss niet in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
algalid schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:33:
Al die "cute" animals leken me wel een marketing truc: porgs, die zilveren vossen Vulpix...ik bedoel Vulptex en die paarden Farthiers. Die melkmoeders die Luke zat af te tappen vinden we wss niet in de winkel.
Ik vond de groene melk wel grappig, verwijzing naar New Hope waarin ook groene melk werd gedronken, meen in die keuken scene waar Luke met oom en tante zit te eten.

BTW, dus we hebben nu:

Death Star I
Death Star II
Star Killer Base
Dreadnaught
Giga Snoke schip
Big f**ing gun met Death Star (TM) technology

gehad. What's next..

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

loekf2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:53:
[...]

Ik vond de groene melk wel grappig, verwijzing naar New Hope waarin ook groene melk werd gedronken, meen in die keuken scene waar Luke met oom en tante zit te eten.

BTW, dus we hebben nu:

Death Star I
Death Star II
Star Killer Base
Dreadnaught
Giga Snoke schip
Big f**ing gun met Death Star (TM) technology

gehad. What's next..
De laatste 3 waren geen planet-killers. Zeker die 'stormram' niet.
Vond het eigenlijk wel cool gevonden om de Death Star lezer te verkleinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ceased2Be schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:04:
[...]

De laatste 3 waren geen planet-killers. Zeker die 'stormram' niet.
Vond het eigenlijk wel cool gevonden om de Death Star lezer te verkleinen :)
En als je de technologie van zo'n krachtig wapen hebt, waarom dat niet gebruiken voor andere doeleinden? Ik had overigens wel gehoopt ergens dat Finn zo aan z'n einde zou komen. Ondanks dat het een leuk personage is heeft hij weinig toegevoegd in TLJ en dit zou een prima einde zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

loekf2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:25:
Ook net terug uit Pathe Arnhem en ondanks het vroege tijdstip op zondag (10.30) zat de bios vol.

Goede film, toch iets beter dan TFA achteraf.. maar...

- Snapte niets van die light speed tracking. Zat er nou een tracker in dat Snoke schip of moesten ze gewoon een lightspeed generator (??) uit zetten.
- Uitstapje van Rose en Finn was dus nutteloos.
- Ook die planeet die ineens te voor schijn kwam. Had Holdo dat niet eerder kunnen zeggen (of Leia).
- Cool dat Force / Jedi mensen blijkbaar zonder dood te gaan door de ruimte (vacuum en temperaturen tegen absolute nulpunt) kunnen gaan. Wel gaaf.
- Force projection leuk gevonden. Ook mooi dat Yoda weer eens in beeld was.
- Sommige mensen zien wat in het momentje tussen Poe en Rey op het einde, maar ik denk dat de enige romance die we gaan krijgen Rose en Finn is.
- Mensen hadden het er over dat er weinig Porgs en BB8 in zaten. BB8 had genoeg momentjes, op het eind met die AT was toch wel grappig.

Viel me wel op dat de eerste 2 uur zo voorbij vlogen. Normaal kijk ik nog wel eens op m'n horloge, maar deze film was boeiend genoeg dat je de tijd vergeet.

Benieuwd hoe in Ep IX verder gaat. De resistance past nu in met z'n allen in de Millenium Falcon. Ik voel eigenlijk een ROTJ momentje aankomen waarbij Rey Kylo de genade klap toe wil brengen en hij dan zo waar weer de goede kant van de Force kiest, maar toch dood gaat.

Oh ja.. die big bang. Goed gevonden. Zaal was doodstil.
Als je niet probeert om je adem in te houden overleef je het als gewoon mens ook nog wel 30 seconden in deep space zonder pak oid.

Waar ik me aan stoorde was dat ze de schepen niet bij konden halen doordat de snelheid van de schepen te hoog lag en dat ze brandstof verbruiken bij het vasthouden van die snelheid, terwijl ze in de middle of nowhere waren in space en je dus eigenlijk geen brandstof nodig hebt om een snelheid vast te houden. Acceleratie is uiteraard een ander verhaal maar ze waren niet continu aan het versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ben geen grote Star Wars fan en objectief gezien is deze film niet heel sterk. Qua beelden zag het er goed uit, maar qua tempo en logica was het eigenlijk niet van hoge kwaliteit. Er zaten nogal wat onnodige scene's in de film en sommige "twists" zijn alleen twists omdat het nergens op slaat. Ja dat je het niet ziet aankomen is enkel omdat het niet logisch is. Het script was ook niet hoogstaand maar dan kijk ik wel iets anders.

Ik vond TFA een stuk beter in ieder geval.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

MrVegeta schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:36:
Ben geen grote Star Wars fan en objectief gezien is deze film niet heel sterk. Qua beelden zag het er goed uit, maar qua tempo en logica was het eigenlijk niet van hoge kwaliteit. Er zaten nogal wat onnodige scene's in de film en sommige "twists" zijn alleen twists omdat het nergens op slaat. Ja dat je het niet ziet aankomen is enkel omdat het niet logisch is. Het script was ook niet hoogstaand maar dan kijk ik wel iets anders.

Ik vond TFA een stuk beter in ieder geval.
Wat vond jij dan negatief qua logica? Ben daar wel benieuwd naar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

[...]

De melk was blauw in New Hope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SomerenV schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:54:
[...]

Wat vond jij dan negatief qua logica? Ben daar wel benieuwd naar :)
Beetje in random volgorde:

Als Luke niet gevonden wil worden, waarom laat hij dan een kaart achter?
Hoezo kan de Empire dat vlagschip niet aanvallen? Ze hebben ontelbaar veel resources, bel gewoon ff een paar schepen in met lightspeed.
Waarom vertelde Holdo het plan niet aan Poe?
Waarom moest Holdo achterblijven? Het schip deed niets meer.
Waarom besliste Holdo zo laat pas dat ze wel eens een kamikaze aanval kon doen, het schip zou toch al kapot gaan :/ De rebellen hebben geen goeie strategen. Maar aan de andere kant, Hux ook niet.
Ik las hierboven dat Hux dus officier is omdat hij de zoon van iemand is. Dat zou zijn incompetentie kunnen verklaren. Die kerel onderschat echt alles.
Waarom scande de Empire niet op kleinere schepen toen de rebellen aan het vluchten waren?
Waarom was die "big ass door" nog open? Leia stond er in om te kijken of de Empire er aan kwam.
Waarom gaat Luke door met het trainen van Rey nadat zij zonder twijfel de darkness in spring (die grot)?

Nou ja dat soort dingen. Het lijstje neemt niet weg dat het wel een prima film was, maar ik werd af en toe echt uit de film gehaald.

En Snooke. Valt niet onder het bovenstaande lijstje. Maar ... Snooke was dus gewoon een placement voor Kylo Ren om evil te worden?

Zo'n beetje alles met Kylo Ren vind ik wel fantastisch is deze nieuwe reeks. Als je Adam Driver vergelijkt met Hayden Christensen dan is zijn rol zoveel beter.

Dingen waar ik mij trouwens gewoon aan stoorde was de constante humor. Echt een Disney trekje. Begint echt te vervelen. De geforceerde diversiteit van acteurs. Die Rose, wat een waardeloze actrice.

Oh ja, waar was de ceremonie voor Han Solo? :/

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 17-12-2017 18:19 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MrVegeta schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:14:
[...]
Oh ja, waar was de ceremonie voor Han Solo? :/
Ze konden de bodybag niet vullen, opgeblazen met de Star Killer base ;)

Over de humor. Ik vond het prima, maar soms iets te geforceerd zoals die scene met Hux en Poe aan het begin (Huggs, Hux etc).

Die scene met Kylo Ren en Rey allebei aan een lightsaber trekken vond ik ook episch.

Mochten jullie het gemist hebben, de boeken uit de Jedi tree laggen dus in de Millenium Falcon. Niet verbrand. Je zag ze liggen toen iemand een deurtje open trok, dacht Finn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
loekf2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:13:
[...]

Ze konden de bodybag niet vullen, opgeblazen met de Star Killer base ;)

Over de humor. Ik vond het prima, maar soms iets te geforceerd zoals die scene met Hux en Poe aan het begin (Huggs, Hux etc).

Die scene met Kylo Ren en Rey allebei aan een lightsaber trekken vond ik ook episch.

Mochten jullie het gemist hebben, de boeken uit de Jedi tree laggen dus in de Millenium Falcon. Niet verbrand. Je zag ze liggen toen iemand een deurtje open trok, dacht Finn.
Poe en consorten weten natuurlijk dat Huggs / Hux / Huks :9 iemand is die je lekker kan jennen en altijd zichzelf en de FO overschat. Past binnen Star Wars, normaal als je al even komt kijken in vijandelijk gebied wordt je direct neergemaaid.

Enige wat een beetje te was waren die kleine units die Chewie ook aan het spit had. Was even briljant, maar iets te lang gerekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Ik kwam net wel een leuke theorie over Snoke tegen.

Net als iedereen ben ik ook teleurgesteld in de story van Snoke en dat hij nu dood is.

Maar wat als Snoke helemaal niet echt dood is? Hij is een van de sterkste force users ooit! Hij slingert Hux door een destroyer vanaf duizenden kilometers afstand en hij connect Rey en Kylo met de force. Misschien was zijn dood ook een hologram / vision net zoals Luke op Crait?

Ik denk dat ze willen dat we denken dat hij weg is. Maar ik kan (en wil) het me niet voorstellen dat de krachtigste force user ooit op deze manier uit het verhaal wordt geschreven.

In ieder geval gaat Youtube de komende 1,5 jaar weer vol staan met leuke (clickbait) theories :P

[ Voor 14% gewijzigd door raiders op 17-12-2017 21:05 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:22
m4yall schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:38:
Enige wat een beetje te was waren die kleine units die Chewie ook aan het spit had. Was even briljant, maar iets te lang gerekt
Ik dacht dat het enkel 5 seconden ging duren en hij die vogel achter zijn rug ging gooien zoals een lightsaber.

De meeste mopjes deden me glimlachen maar je gaat niet over de grond rollen van het lachen. Ik zat bij een voorstelling waar veel kinderen bij zaten en die vonden dat allemaal wel geweldig "wow", "kijk", ... Misschien is de humor voor hen gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
raiders schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:58:
Ik kwam net wel een leuke theorie over Snoke tegen.

Net als iedereen ben ik ook teleurgesteld in de story van Snoke en dat hij nu dood is.

Maar wat als Snoke helemaal niet echt dood is? Hij is een van de sterkste force users ooit! Hij slingert Hux door een destroyer vanaf duizenden kilometers afstand en hij connect Rey en Kylo met de force. Misschien was zijn dood ook een hologram / vision net zoals Luke op Crait?

Ik denk dat ze willen dat we denken dat hij weg is. Maar ik kan (en wil) het me niet voorstellen dat de krachtigste force user ooit op deze manier uit het verhaal wordt geschreven.

In ieder geval gaat Youtube de komende 1,5 jaar weer vol staan met leuke (clickbait) theories :P
Ik sluit me bij jou aan, het laatste van Snoke hebben we nog niet gezien! (anders zou het overigens wel erg slecht zijn)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Denk niet dat we Snoke terug zien.
Hij was een "means to an end", alleen daar om vooral Kylo Ren van een arc te voorzien.

Ik vind het ook zeer jammer hoor, mijn grootste probleem met TLJ was ook dat Snoke zo "makkelijk" aan de kant gezet word.
Maar terug zien gaan we hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

My 2 cents:

Ik vond de film niet super slecht en stukken beter dan Rogue One. Ik heb veel gelachen. Desalniettemin was ik flink teleurgesteld en ik ben voorlopig helemaal klaar met Star Wars.

Een soortgelijk gevoel als toen ik klaar was met Star Wars na het zien van The Phantom Menace.

Nu hoop ik dat er weer zoiets voorbij komt als The Force Awakens die mijn Star Wars hart weer zal reanimenen.

Misschien Episode IX, want die wordt, als het ik goed begrepen heb, gemaakt door JJ? De man die Star Trek kapot heeft gemaakt, maar Star Wars wel snapt.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

yGiDoRp schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:59:
Misschien Episode IX, want die wordt, als het ik goed begrepen heb, gemaakt door JJ? De man die Star Trek kapot heeft gemaakt, maar Star Wars wel snapt.
Lichtelijk offtopic wel maar JJ is de man die Star Trek weer op de kaart gezet heeft.
Je kunt vinden van die nieuwe films wat je wil maar door de populariteit/succes van die films hebben we ook weer een nieuwe serie.

Ik vermaak me prima met beide franchises :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Vanavond nog een keer gezien alleen nu dan met 4DX. De film blijft erg goed wat mij betreft ondanks de gaten in de story line.
4DX was een toffe ervaring en vooral nu zo met Star Wars. Soms voelt het super gaaf aan wanneer je door een bepaalde ruimte langzaam aan wordt gestuurd. Bij de wat heftigere momenten stoorde ik mij af en toe wel aan het schudden maar neemt niet weg dat het hele 4DX een aardige toevoeging is voor de film belevenis.
Ik zou dit alleen denk ik niet te vaak doen. Het is een leuke gimmick maar thats it.

Anyway toch weer genoten van de film. :9 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Ik kom net terug en moet gewoon even van me afschrijven. Dat zegt wel wat :)
Waar TFA me hoop gaf dat de oude SW weer zou herleven weet ik niet of ik dat nu nog vind. Ik vond TFA eigenlijk gewoon een herhaling van deel IV, a new hope, maar prima. Er zat genoeg herkenbaars SW in en de hoop dat dit zou worden uitgediept.

Ik heb geen slechte avond gehad. Heb me niet verveeld, maar het feit dat ik nu niet uitzie naar de volgende film geeft mij wel aan dat er iets mis is met deze. Ik denk dat ik weet wat.

1) Geen back story voor Snoke. Tot nu toe hadden eigenlijk alle karakters behalve Jar Jar en Anakin een soort van geschiedenis of verwevenheid (en in deel 1 moet je ergens beginnen). Hoe komt Snoke aan zoveel Force Power? Is het een oude bekende? Is dit bewust niet behandeld of komt dit nog? Ik vrees het ergste, dat hij alleen maar een "device" is om Ren aan de dark side te krijgen.
2) Misschien idem voor Rey, maar ik geef ze nog een kans....
3) Het gebrek aan intelligent plot:
a) supergirl Leia was over the top (beter laat je haar gewoon NIET raken)
b) Deus ex machina (5x ofzo) (aan het einde komt de held alles goed maken). Dit "plot device" maakt in alle boeken en films het handelen van iedereen zinloos. Vooral het uitstapje naar het casino werd daardoor totaal irrelevant. Luke natuurlijk aan het einde, maar bedenk zelf maar waar dit nog meer zit....
c) Simpele character devices voor een plotwending. Bijna hetzelfde als deus ex machina, maar net iets anders. Iemand die "toevallig" de cel open kan maken (maakt de man met de roos irrelevant), een enkele droid die iets ziet (maakt alle eerdere handelen in het schip irrelevant). Goed ik kan er nog wel wat verzinnen. Elke film heeft dit maar het gebruik nu was schaamteloos. Konden ze echt geen betere schrijver inhuren?
d) Simpele acties die karakters plat maken (Snoke gaat echt te makkelijk dood). Luke/Yoda.. goed ik ga nu echt stoppen.

En toch had ik wel een leuke avond, dat is de cognitieve dissonantie waar deze film me mee laat zitten. Misschien ben ik verwend met betere series van de laatste tijd zoals Dark, the OA, GoT, waardoor dit eenvoudige echt imho niet meer kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Vind deze theory wel goed.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Na een geweldige film zijn er voor mij nog een aantal vragen onbeantwoord ;

- Wie is nu die Snoke ? Aangezien hij nu ... is zullen we nooit meer te weten komen wie hij was, ik dacht de hele tijd dat hij Sidious zijn meester was of misschien een ander oudere legende uit de vorige delen.

- Het eind met dat jochie, wie kan/zou hij zijn. Het was overduidelijk dat hij de force kent en ermee overweg kan.

- waar was de ceremonie voor Han Solo? :/

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 18-12-2017 08:37 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat hee veel mensen vooral Snoke erg vervelend vinden, wat ik vooral hoor is dat hij geen backstory heeft en dat daardoor heel het personage om zeep geholpen is, waarom is hij zo sterk, waar komt hij vandaan, wie is het, hoe komt hij waar hij is, de OT was zoveel beter, etc.
Mijn antwoord? The Emperor....

Die had 0,0 back story, sterker nog, die had niet eens een naam! In de OT was hij enkel The Emperor, de naam Palpatine kwam pas in de Prequels naar voren en zijn voornaam Sheeve kregen we zelfs 3 jaar geleden pas, tot die tijd was de Emperor niets anders dan een persoon zonder back story, waarvan we niet wisten waarom hij zo sterk was, waar hij vandaan kwam, wie hij was en hoe hij kwam waar hij was... sound familiar?

Snoke is Snoke, simple as that. Maar hij is zo oud, waarom hebben we hem nog nooit eerder gezien?!!!!oneeleven

Euhm, Morgan Freeman was ook al 50 voor hij in zijn eerste film speelde. Hij is niet meer weg te denken uit de filmindustrie, maar waar was hij die eerste 60 jaar???!!11 Dat kan niet, want hij is zo goed, hij had sinds de jaren 30 al in films rond moeten springen, het kan niet dat we hem voor 87 niet gezien hebben!
Catch my drift? Dat iemand in leven is wil niet zeggen dat die persoon bekend is en een publiekelijke functie/status heeft. Also, de films draaien om de Skywalkers, wat als Snoke rustig in een hutje op een planeet in de Outer rim of zelfs daar buiten woonden en zich niets aantrok van de rest van het sterrenstelsel. Snoke is Snoke, nooit eerder gezien, gaan we niet meer terug zien, klaar. The supreme Leader is dead, long live the supreme Leader.

Wat veel mensen ook tegen het hoofd gestoten heeft is de Leia in space scene. Okay, zoals ook eerder in dit topic vermeld had een mens in real life diezelfde tijd in open ruimte ook overleefd, niets vreemds aan. Dat ze terug het schip in vloog was ook niet bijzonder, Leia is een Force User, we zien haar later een deur uit zijn voegen duwen alsof het een stuk papier was. Dat terug "vliegen" was niets aders dan een Force pull, zichzelf anar de brug trekken en hopen dat die deur op tijd open en dicht kan. We hebben Jedi tientallen meters hoog zien springen, met rotsblokken formaat SUv zien gooien, maar zichzelf een stukje door een frictieloze ruimte trekken gaat te ver?

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

G_Dragon schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:35:
Na een geweldige film zijn er voor mij nog een aantal vragen onbeantwoord ;

- Het eind met dat jochie, wie kan/zou hij zijn. Het was overduidelijk dat hij de force kent en ermee overweg kan.
Gewoon. Een jochie die Force sensitive is en het zichzelf een beetje aangeleerd heeft. The Force is van en voor iedereen, legt Luke uit ergens halverwege. Vergelijk het met de Younglings uit de PT. Die zijn ook niet allemaal "iemand". Sterker, vergelijk met het Rey (er van uitgaande dat Kylo de waarheid verteld heeft over haar ouders, wat ik wel geloof eigenlijk). Die is ook een niemand.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Interview met Rian Johnson waarin hij aangeeft dat Rey haar ouders echt niemand zijn en ook dus niet gelogen is door Kylo Ren in de film ;)
https://screenrant.com/star-wars-8-rey-parents-rian-johnson/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oh, nog een punt dat veel aangehaald wordt: de humor, zoveel grappen, Disney is druk bezig om het een kinder ding te maken. Het moet alleen maar grappig zijn zodat kinderen het leuk vinden en er meer toys verkocht worden.

Kijk eens objectief naar alle voorgaande films. Star Wars (A New Hope) is een kinderfilm. George heeft het voor kinderen geschreven, de hele reeks is opgezet zodat kinderen het snappen en er van kunnen genieten. Dat er genoeg gedaan is om het ook voor volwassenen interessant te maken is leuk, maar in de kern is het een kinderverhaal dat BOORDEVOL grappen zit.

In alle films wordt om de paar minuten een grap gemaakt, net als in The Last Jedi, grappen van hetzelfde niveau ook zelfs. Maar die grappen zijn veel mensen inmiddels vergeten, waarom? Omdat men de films meerdere keren gezien heeft en de grappen niet meer vallen. We kennen de grappen en (onbewust) weten we precies wanneer die grappen gemaakt worden, dus de verrassing is er niet, en de humor valt niet meer op omdat het verwacht wordt. Luke die z'n saber nonchalant over zijn schouder gooit was hilarisch omdat we het niet zagen aankomen (nouja, niet voor iedereen helemaal waar O-) ), maar als we The Last Jedi over 10 jaar nog eens terug kijken en we dat al 5 tot 20 keer hebben zien gebeuren en we de beweging kunnen naapen is dat geen grap meer.
Leia: Governor Tarkin, I should’ve expected to find you holding Vader’s leash. I recognized your foul stench when I was brought on board.
Grand Moff Tarkin: Charming to the last. You don’t know how hard I found it signing the order to terminate your life.
Dat was een hilarische dialoog. Nu komt hij op veel mensen serieus over. Niet omdat het niet grappig is, maar omdat we de tekst van binnen en buiten kennen, zien aankomen en meespreken.
Leia schiet de garbage compactor grill kapot "Someone Has To Save Our Skins. Into The Garbage Chute, Fly Boy."
Hilarisch, want de stoere jongens die haar kwamen redden maakte er een potje van.

Han: Get in there you big furry oaf. I don't care what you smell.

Leia: Will someone get this big walking carpet out of my way?

De hele eerste Yoda encounter in Empire

Han raakt uitgeluid tegen de troopers over de comms in het detention block en de computer kapot schiet "boring conversation anyway".

Leia: You Came In That Thing? You're Braver Than I Thought.
En misschien de tekst die het beste aangeeft wat ik bedoel:
Han: I love you
Leia: I know
Grappiger kan niet, maar die regel is zo iconisch dat er niemand ter wereld is die die nog als grap registreert, maar dat is het wel degelijk.

En zo kunnen we even doorgaan. Grap na grap, humor op humor, veelal gericht op kinderen. De Mouse Droid die Chewie bang maakt anyone?
Kijk objectief naar de films, niet met elke regel tekst al in je geheugen, en je zult zijn dat ze net zo vol grappen zitten als The Last Jedi. Nothing new to see here, nothing Disney is doing to kill your Childhood. Move along, move along.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 18-12-2017 09:55 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[...]

Niet alleen daar, die melk is vaker teruggekomen.

Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/starwars/images/e/ec/Padm%C3%A9_blue_milk.png

Afbeeldingslocatie: https://moseisleychronicles.files.wordpress.com/2016/12/star-wars-blue-milk-easter-egg.jpg

Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste