En daarom zou de deken hem specifiek op de korrel hebben genomen? Kom nou, dat geloof je toch zelf niet? De verwijten aan het adres van de man zijn gegrond, hij betwistte ze ook niet, hij probeerde ze alleen te rechtvaardigen, terwijl er geen rechtvaardiging voor is.
Ik snap je argument over integriteit niet. Het is namelijk aan de client of hij kiest voor een flamboyant, mediageile advocaat zonder boekhouder of grijze muis in driedelig pak.
De keuze voor een advocaat mag dan aan de cliënt zijn, het is niet aan de advocaat zelf om te bepalen welke regels hij wel en niet naleeft. Er zijn regels waar elke advocaat zich aan moet houden, hoe saai of flamboyant ook. Bijvoorbeeld het deponeren van de jaarrekening van je praktijk-BV (dat niet doen is een economisch delict) en het jaarlijks behalen van voldoende opleidingspunten, to name a few. Om maar even een vergelijking te trekken: zou jij een chirurg vertrouwen aan je bed die jaarlijks minder dan de helft van zijn wettelijk verplichte (!) nascholingspunten haalt?
En dan hebben we het nog niet eens over 's mans financiële beleid: voor het niet terugbetalen van sommen geld waar de cliënt recht op heeft bestaat gewoon geen enkele rechtvaardiging.
Gezien het uurtarief en de staat van dienst weet een ieder waar hij aan begint als hij kiest voor Moskowicz. Dat hij straf heeft verdient prima, maar levenslang vind ik kwalijk voor de integriteit van de deken zelf.
Wat je hiermee bedoelt te zeggen begrijp ik niet (tenminste, niet zonder nadere onderbouwing).
Edit: ik begrijp niet wat je bedoelt waar je zegt dat de deken in 'dezelfde commissie' heeft gezeten. Kemper heeft de klacht ingediend, daar was hij uit hoofde van zijn positie toe bevoegd en verplicht. Kemper heeft vervolgens natuurlijk niet in de raad van discipline of het hof van discipline gezeten.
[
Voor 12% gewijzigd door
nare man op 22-04-2013 16:48
]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.