[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:59
Willianv schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:51:
Ik heb geen idee waar ik bij apple moet zijn. Heb de lampen kado gekregen en ik zie op de apple site niets staan waar ik deze zou aan moeten melen.
Je kan sowieso beginnen met het bellen naar 0800-0200 570 (NL). Zij kunnen je vast wel vertellen wat je daarna moet doen.
arnoud_h schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:12:
Je kunt ook gewoon contact opnemen met de helpdesk van Philips Lighting, zij kunnen je ook zonder aankoopbon van Apple helpen.
Dat is ook een optie maar ik zou contact opnemen met Apple, zij zijn de verkopende partij. En daarbij reageert Apple sneller op service aanvragen dan Philips. Ik had een vervangende lamp de volgende dag in huis.

[ Voor 37% gewijzigd door Timmy op 24-05-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 16:00
erikafoort schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:46:
En mijn nieuwste speeltje; de Logitech Harmony Ultimate is binnen :-) Ben deze nog aan het instellen met de basis-afstandsbedieningen in een 'testopstelling'. Daarna de HUE lampen er aan hangen....

Ondertussen wat getest (alleen de reciever nog niet). Ik dacht dat je de lampen ook in een activiteit mee kon nemen maar dat blijkt niet mogelijk te zijn (tv+mediaplayer aan, lampen dimmen met één druk). Je kunt wel de lampen dimmen en de warmte instellen met een apart knopje (softtouch). Hier ga ik me nog wat verder in verdiepen of ik neem hierover nog contact op met Logitech om duidelijkheid te krijgen.

De afstandsbediening doet het verder perfect zoals verwacht.

Het moet blijkbaar wel kunnen;
Add Philips hue control to an activity
Start the activity you want to add Philips hue control to.
Tap the light bulb icon on the bottom-left corner.
Customize the light bulb settings by moving the sliders to the left or right (see Customize hue bulb colors for an activity for more options).
Tap Save for this Activity.
Your Philips hue system should now turn on with these settings when you start the activity.

NOTE: To turn off your hue bulbs, press and hold the light bulb icon.

dus nog wat verder spelen vanavond.
Inmiddels al werkend gekregen? Ik ben namelijk ook van plan om de Harmony Hub te kopen zodat ik alles met de tel. kan bedienen, maar zou dan graag zien dat de hue ook werkt met de activiteiten. Het werkt nu trouwens al wel mooi met een xbmc plugin. De lampen gaan netjes dimmen zodra de film start.

Nog een vraagje trouwens, wordt iedere hue lamp gezien als 1 apparaat? Ik hoop alle hue lampen als 1 apparaat wordt gezien anders dan ga ik het niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke lamp is een lamp, lijkt me logisch :P
Tenzij je ze in een groep verzameld.
Wat bedoel je dat je het niet gaat redden? :?

[Edit]
Ah, je bedoelt natuurlijk 1 apparaat voor je Harmony |:(
Daar heb ik geen idee van :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 24-05-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
joeyke87 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:41:
[...]
Inmiddels al werkend gekregen? Ik ben namelijk ook van plan om de Harmony Hub te kopen zodat ik alles met de tel. kan bedienen, maar zou dan graag zien dat de hue ook werkt met de activiteiten. Het werkt nu trouwens al wel mooi met een xbmc plugin. De lampen gaan netjes dimmen zodra de film start.

Nog een vraagje trouwens, wordt iedere hue lamp gezien als 1 apparaat? Ik hoop alle hue lampen als 1 apparaat wordt gezien anders dan ga ik het niet redden.
Ik heb er even voor gezeten en het werkt. Je kan op een activiteit drukken en dan gaan de lampen ook meteen naar de stand die je hebt ingesteld. De beschrijving hierboven volgen en het werkt.

Op je 2e vraag; je kan van alle lampen in één keer de helderheid en kleur (koud/warm noemen ze dat bij logitech) aanpassen. Per lamp kan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door erikafoort op 26-05-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Timmy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Je kan sowieso beginnen met het bellen naar 0800-0200 570 (NL). Zij kunnen je vast wel vertellen wat je daarna moet doen.

[...]

Dat is ook een optie maar ik zou contact opnemen met Apple, zij zijn de verkopende partij. En daarbij reageert Apple sneller op service aanvragen dan Philips. Ik had een vervangende lamp de volgende dag in huis.
Philips handelt de garantie af, Apple zal je dus doorverwijzen.

Dit is al een paar keer in dit topic gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:59
i2Paq schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:39:
Philips handelt de garantie af, Apple zal je dus doorverwijzen.

Dit is al een paar keer in dit topic gemeld.
Dat is niet mijn ervaring. Van mijn 16 lampen zijn er 2 kapot gegaan. Die werden door Apple vervangen zonder dat Philips daar aan te pas is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 20:50
Ik zit ondertussen sinds Hemelvaartsdag op een vervangende lamp te wachten via Philips, dus neem de tijd via die weg.

Ondertussen is er nog een lamp die raar doet, die gaan we maar eens via Apple proberen...

Van de 5 lampen ondertussen 4 met kuren gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Zijn er ook nog eigenaren waarvan alle lampen gewoon werken zoals ze horen te werken en nog niet hebben hoeven ruilen of wat? klinkt allemaal wel erg dramatisch zo.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Bij mij werken ze gewoon nog allemaal, maar van de mensen waar het gewoon werkt hoor je natuurlijk normaalgesproken niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

die van mij doen ook nog steeds wat ze horen te doen. niks te klagen, behalve dan de android app die achterloopt op die van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
De lampen werken hier nog prima, nu de dagen langer worden gebruik ik ze toch wel minder actief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimasi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11-2021
arnoud_h schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:40:
Ik zit ondertussen sinds Hemelvaartsdag op een vervangende lamp te wachten via Philips, dus neem de tijd via die weg.

Ondertussen is er nog een lamp die raar doet, die gaan we maar eens via Apple proberen...

Van de 5 lampen ondertussen 4 met kuren gehad...
Ik wacht al vanaf 2 mei op 2 lampen, drama. Helpdesk zegt elke keer dat ze het nog een keer doorgeven aan "het servicebureau" (?) meer kunnen ze niet doen. Dat servicebureau kan je als consument niet bellen of mailen en zelfs aan de helpdesk laten ze niets weten. helpdeskmedewerker kon mij vanmiddag niet vertellen wanneer ik mijn lampen kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 12:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nooit problemen gehad, maar heb ze pas 2 weken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb alleen problemen als de lampen op minimale helderheid staan. Dan springen ze soms naar full-white. Als je de lampen niet op zo'n lage helderheid hebt staan zul je nergens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
De lampen draaien hier nu een half jaar zonder problemen!

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:45
heb mijn bridge nog niet aan de praat gekregen... wacht nu op reactie van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimasi
Ik had problemen met 1 lamp uit het starterspakket, lamp ging aantal malen per avond resetten, dus standaardkleur aannemen, zoals wel meer mensen hier op het forum hebben gehad. Applestore gebeld waar ik de set had gekocht, kreeg zonder problemen nieuwe set mee.
Die werkt perfect, maar 2 extra lampen die ik online extra had gekocht kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Philips helpdesk gebeld, die stuurde meteen upc retourformulieren zodat ik de lampen kon terugsturen.
Een dag later al bericht dat ik nieuwe lampen zou krijgen, was erg onder de indruk totzover.
Daarna bleef het stil, geen telefoon, geen mail. Als ik zelf bel krijg ik steeds het zelfde antwoord: "we geven het door aan het servicebureau, die gaan u de lampen sturen".

Probleem is dat het servicebureau geen reactie geeft. Niet aan mij, niet aan de helpdesk. Zit dus nu bijna 4 weken te wachten op 2 lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bobswa schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:45:
Zijn er ook nog eigenaren waarvan alle lampen gewoon werken zoals ze horen te werken en nog niet hebben hoeven ruilen of wat? klinkt allemaal wel erg dramatisch zo.
1 lamp uit het starterspakket had kuren, binnen 1 week een vervangende gehad via Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 21:32
OMX2000 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:25:
[...]
Die wandschakelaars zijn bij veel gebruikers de belangrijkste missing link. En voor zover ik weet is niemand nog iets in elkaar aan het knutselen hier. Is in mijn ogen ook niet echt makkelijk. Idealiter past het achter een bestaande schakelaar, en moet dan een Zigbee module en schakel functionaliteit bevatten. Dus ik hoop echt dat Philips hierop inspringt. Die hebben de know how, want op dit moment is Hue een veredeld hobby project met een Philips logo.
Geen idee of deze snel komen, een van de zijdelings bij Hue betrokken mensen heeft zijn nieuwe huis zonder schakelaars ingericht. Nu weet ik niet of dat zijn idee is of dat van het ontwikkelteam natuurlijk.

Ik hoorde ook dat de Hue binnenkort buiten de Apple store te krijgen is, handig voor iedereen die niet in de buurt van Amsterdam woont :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jiriki schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:23:
[...]
Ik hoorde ook dat de Hue binnenkort buiten de Apple store te krijgen is, handig voor iedereen die niet in de buurt van Amsterdam woont :)
Zijn al tijdje beschikbaar, bijv. bij iCentre. Vermoedelijk bij de meeste Premium Resellers.
http://www.icentre.nl/philips-hue-led-lamp-starter-pack/
Als je laat verzenden kun je net zo goed bij Apple zelf bestellen, zelfde levertijd en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 21:32
Precies, daarom zou het wel gemakkelijk zijn wanneer ze gewoon bij BCC of de Mediamarkt, of liever misschien bij de verlichtingswinkels te koop zijn.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Is deze set ook te bedienen via utp? De smartbridge is via UTP aan het netwerk aangesloten, dus ik zou verwachten dat deze ook via de bedrade verbinding ook te bedienen zal zijn (mits daar een app voor is)

Ik wil kijken of ik hetzelfde kan met de HUE zowel bedraad als met Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja dat kan uiteraard, de bridge hangt aan je netwerk en hoe jij met dat zelfde netwerk verbindt dat zal die bridge een zorg zijn ;)

Via meethue.com kun je de boel zelfs wereldwijd bedienen.

De bridge werkt met een simpele REST API, zie hier de beschrijving:
http://developers.meethue.com/gettingstarted.html

Je hebt zo een "app" in elkaar die een call naar die API doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Waah schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:38:
heb mijn bridge nog niet aan de praat gekregen... wacht nu op reactie van philips.
Ondertussen gebeld door Philips, ze gaan kijken of ze hem kunnen omruilen. Iig goede service van Philips dat ze het proberen en dat ze er moeite voor doen. tot nu toe petje af voor de helpdesk van Philips (in mijn geval dan)

EDIT: Ze gaan hem omwisselen, net gebeld. Best netjes gezien de lampen stuk zijn (laten vallen, voor ik iets had aangesloten. over de drempel gestuikeld met open doos en lampjes haha. Had de bridge al geinstalleerd.) en ik de doos e.d. ook niet meer had (was nijdig omdat ik net 160 euro kapot had gemaakt.)

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 29-05-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTTS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
Vandaag de Hue lampen in gebruik genomen, ziet er allemaal fraai uit maar ik kan nergens terugkerende timers vinden, ik wil dat de lampen in de avond op een bepaald tijdstip aan en uitgaan. Het tijdstip van aangaan zou eigenlijk zonsondergang moeten zijn en automatisch moeten meeschuiven met de seizoenen zoals mijn buitenlampen die via klik aan automatisch aangaan als het donker wordt.

Maar handmatig is ook goed, ik zie nu wel een timer staan maar dat is eenmalig.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Je moet alarm hebben ipv timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Gisteren nog even met Philips gebeld over de status van mijn reparatie, die ik op 10 mei verstuurd heb, en de reactie was bijzonder teleurstellend: "er is geen voorraad van vervangende lampen, en ze hebben een onbekende levertijd".

Daar mag je het dan mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
JTTS schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:09:
Het tijdstip van aangaan zou eigenlijk zonsondergang moeten zijn en automatisch moeten meeschuiven met de seizoenen zoals mijn buitenlampen die via klik aan automatisch aangaan als het donker wordt.
Op de site https://ifttt.com/ kun je zoiets regelen.
Of kijk eens hier:
http://www.everyhue.com/v...scheduling-multi-platform
Die laatste is een app die je moet kopen voor €8,-
Maar die werkt wel leuk, vind ik.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mijn 2de Hue heeft het begeven.

Deze gaat helemaal niet meer aan.

Philips gebeld en hij wordt morgen opgehaald.

2 van de zes binnen 2 maanden stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:37:
Mijn 2de Hue heeft het begeven.

Deze gaat helemaal niet meer aan.

Philips gebeld en hij wordt morgen opgehaald.

2 van de zes binnen 2 maanden stuk.
En al opgehaald door UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:04
Zijn er meer harmony's die de HUE kunnen aansturen of is het alleen de Logitech Harmony Ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
i2Paq schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:18:
[...]
...en dan kan het lange wachten beginnen. Ik zit al op ruim 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimasi
Zit nu bijna 5 weken te wachten op 2 lampen. Afgelopen vrijdag heel boos helpdesk Philips gebeld, kreeg weer hetzelfde te horen: "we weten niet wanneer u uw lampen krijgt" etc etc. Helpdeskmedewerker liet zich ontvallen dat het bureau dat voor de vervangingen zorgt Servicebureau Jansen is. Die even opgezocht en gebeld.
Hele vriendelijke mevrouw die me kon vertellen dat deze week er weer hue lampen binnen komen en dat alle vervangingen eind van de week bij de klanten worden afgeleverd. Goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ik kon met mijn bridge eerder geen wegen bezeilen, maar na wat gemail met Philips werd ik uiteindelijk gebeld. Bridge omgewisseld en nu werkt het allemaal als een zonnetje! Kom nog wel wat beperkingen tegen (alles moet uit met de afstandsbediening/app, en gebruik toch automatisch de schakelaar waardoor ze niet automatisch aangaan).

IFTTT support is leuk, maar wel mager. De nuttige functies die ik nu heb:

- Licht aan om half 6 s'ochtends. Alle lampen aan. (helaas werkt dit alleen met de Hue lampen, niet met andere gekoppelde lampen)
- Licht automatisch aan bij zonsondergang (het wordt al eerder donker, een offset zou mooi zijn. Dus bijvoorbeeld 1 uur voor zonsondergang)

De rest van de IFTTT opties zijn niet echt nuttig (Facebook bericht knipperen de lampen. Klinkt leuk maar werkt alleen voor eigen gestuurde berichten... als ik er iets op zet weet ik dat zelf wel. Bij reacties oid zou nuttiger zijn)

Maar ben wel tevreden met de lampen/livingwhites/livingcolors! is erg leuk om alles samen te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

IFTTT is inderdaad vrij mager. Ook geen support voor groepen, bijv alle lampen in woonkamer tegelijk aan.
Mbt 1 uur eerder/later bij zonsopkomst/ondergang zou je als workaround een locatie kunnen instellen die in een andere tijdzone zit (Londen of Istanbul bijv.)
Ik was gister wel blij verrast dat de lampen precies bij schemer aangingen, hangt natuurlijk ook sterk af van omgeving en het weer (zware onweersbui bijv), zodat je alsnog beter af bent met een Zigbee compatible lichtsensor (we blijven wachten op de Zigbee accessoires..... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 13:21
Waah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:43:
- Licht aan om half 6 s'ochtends. Alle lampen aan. (helaas werkt dit alleen met de Hue lampen, niet met andere gekoppelde lampen)
Bij mij werkt dit ook prima in combinatie met de Gen2 bloom & Living White bulbs...
Waah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:43:
De rest van de IFTTT opties zijn niet echt nuttig (Facebook bericht knipperen de lampen. Klinkt leuk maar werkt alleen voor eigen gestuurde berichten... als ik er iets op zet weet ik dat zelf wel. Bij reacties oid zou nuttiger zijn)
Ik vindt de koppeling met de weersvoorspelling ook wel aardig, maar daarvoor zou ik ook graag iets gekoppeld zien aan een tijd of zo. (als midden in de nacht de weersvoorspelling verandert hoeven de lampen van mij niet aan te gaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik zit te denken over hue lampen op mijn kantoortje. Daar wil ik in de hoeken 4 plafondlampen ophangen (vierkant, matglas). Deze 4 lampen wil ik voorzien van hue lampen. Het vloer oppervlak is ongeveer 35 m2. Is hue sterk genoeg om dit te verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als kantoorverlichting gaat dat niet voldoende zijn denk ik.
Bij mij hangen er 3 boven de eettafel en dat vind ik net gepast om bij te eten. :)
Als ze bij jou dan nog in de hoeken gaan hangen, denk ik dat je een te donker gedeelte in het midden van je kantoor gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
Dank voor je info Fire. Ik las ook ergens dat ze een bauwlamp leken als je ze met de echte schakelaar aanzette. Met vriendin afgesproken dat ik het ga proberen en als het niet werkt ze naar de woonkamer verhuizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouwlamp? Ze doen maar 8.5w, dus dat lijkt me sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Philips vermeldt een equivalent van een 50 watt lamp 600 lumen.
Dat zou je een indicatie kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
Nou, proef op de som nemen werkt goed..... Bij deze heb ik het vetste kantoortje van Nederland. Gewoon licht ziet er ook goed uit!

YouTube: Hip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
jmbosch82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:42:
Zijn er meer harmony's die de HUE kunnen aansturen of is het alleen de Logitech Harmony Ultimate?
Wil ik ook wel weten. Kan de harmony smart control dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
still_the_same schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:32:
Nou, proef op de som nemen werkt goed..... Bij deze heb ik het vetste kantoortje van Nederland. Gewoon licht ziet er ook goed uit!

YouTube: Hip
Nice :)

Die dingen zitten toch heel diep in je plafond om een Hue in te kunnen passen? Of liggen die lampen plat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
De lampen liggen er plat in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Hue app gaf aan dat er een update was, heb deze succesvol geïnstalleerd maar nu lijkt het erop dat de link knop niet meer werkt. Als ik de link knop indruk op de controller gebeurt er niets, voorheen ging het lampje dan knipperen.

De originele Philips hue app en de "hue pro" app werken nog wel maar mijn favoriete app "huemore" verbind niet meer. Heb al mailtje gestuurd naar ontwikkelaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Flash3d op 08-06-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
dimasi schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:43:
Zit nu bijna 5 weken te wachten op 2 lampen. Afgelopen vrijdag heel boos helpdesk Philips gebeld, kreeg weer hetzelfde te horen: "we weten niet wanneer u uw lampen krijgt" etc etc. Helpdeskmedewerker liet zich ontvallen dat het bureau dat voor de vervangingen zorgt Servicebureau Jansen is. Die even opgezocht en gebeld.
Hele vriendelijke mevrouw die me kon vertellen dat deze week er weer hue lampen binnen komen en dat alle vervangingen eind van de week bij de klanten worden afgeleverd. Goed nieuws dus!
Hier niets ontvangen tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb ze nu ook een tijdje, maar ik word er niet heel vrolijk van. De lampen blijken namelijk een hoge super-irritante pieptoon te genereren als ze uitstaan. Als ze aangezet worden maken ze ook geluid, maar wordt het geluid gelukkig lager en minder.

Wat zijn het toch weer een amateurs bij Philips |:( . Dit zelfde gezeur hadden ze ook al bij de Wake Up lights en Living Colour-lampen. Maak gewoon lampen die géén geluid maken (zoals gloeilampen die tig jaar geleden zijn uitgevonden 8)7 ).

[ Voor 11% gewijzigd door Blaze85 op 10-06-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Ik heb al gloeilampen geweten die ook zoemen
2. Ga je een lamp die bestaat uit x aantal leds die aangestuurd worden door laagspanning waarvoor een omvormer ingebouwd zit en bestuurd worden door draadloos Zigbee ECHT vergelijken met een gloeilamp? Sorry hoor, maar da's redelijk belachelijk... :/

Je kan het altijd zelf beter doen natuurlijk ;)

Trouwens, als ze echt zoemen kan je ze gewoon laten omruilen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zoemen heb ik ook eigenlijk geen last van. maar ik zit ook meer dan 30cm van mijn lampen af (ze zijn best fel, dus kijk er liever niet direct in!)
heb nu zelf
- Philips Hue met 3 lampen
- 3 livingwhites (en nog 2 op voorraad)
- 2 Living Color micro (waar alles mee begonnen is)
- en een Livingcolors Conic.

Heb geen last van "zoemen" en heb de visite er ook nooit over gehoord.
misschien eens een mailtje aan wijden bij Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 11:29
De lampen kunnen inderdaad hinderlijk zoemen. Ik heb er een boven de bank in een stalen bol die aan de onderkant open is, dit helpt natuurlijk niet echt mee. Er is wel een oplossing door de lampen gewoon aan te zetten, dan heb je er geen last meer van.

Zit nog steeds te wachten op een GU10 versie om de rest van de verlichting aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:43:
1. Ik heb al gloeilampen geweten die ook zoemen
2. Ga je een lamp die bestaat uit x aantal leds die aangestuurd worden door laagspanning waarvoor een omvormer ingebouwd zit en bestuurd worden door draadloos Zigbee ECHT vergelijken met een gloeilamp? Sorry hoor, maar da's redelijk belachelijk... :/

Je kan het altijd zelf beter doen natuurlijk ;)

Trouwens, als ze echt zoemen kan je ze gewoon laten omruilen. :z
Waarom maakt Philips niet gewoon producten die niet zoemen? M'n Samsung tv maakt niet van die irritante pieptonen en dat ding kan meer dan een Hue. Ik vind het raar dat piepen en zoemen de norm is bij Philips.

En gloeilampen heb ik nooit horen piepen, en ik heb een redelijk goed gehoor. Mogelijkerwijs zijn er wel gloeilampen die zoemen, maar dat zal dan een minderheid zijn.
Waah schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:52:
Heb geen last van "zoemen" en heb de visite er ook nooit over gehoord.
misschien eens een mailtje aan wijden bij Philips?
Nee, met een biertje op en geklets zal het inderdaad niemand opvallen 8).
Ik denk niet dat Philips het probleem serieus neemt, want ze maken al jaren van dit soort pieptoon-producten, God mag weten waarom.

[ Voor 28% gewijzigd door Blaze85 op 11-06-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:18:
[...]

En de vervangende lamp is binnen!

UPS had hem gewoon bij de voordeur gelegd, terwijl er niemand thuis was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hier ook de vervangende lamp eindelijk, na ruim een maand, ontvangen vandaag.

Als de lamp gewoon bij de voordeur lag heeft de UPS chauffeur geen handtekening, en ook geen bewijs dat je de lamp hebt ontvangen... Heel slordig...

Wat me opvalt is dat in deze nieuwe lamp een andere software versie zit dan mijn andere lampen.

Oude: 65003148
NIeuwe: 66009663

Niets aan te merken, en hij gaat nog steeds op full-on na een powerflip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Heb vandaag een starterspack binnen gekregen en ook maar aan de slag ermee gegaan. Werkt inderdaad supereenvoudig en binnen no time aan de praat gekregen. Nu moet ik wel toegeven dat de hoeveelheid licht op de maximale waarde best tegenvalt. Kwestie van gewenning of ander profiel wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wie het IFTTT-kanaal gemaakt heeft eigenlijk? Doet IFTTT dat zelf, of Philips?
Want er zou toch wel wat extra support voor bvb groepen in mogen, of de lengte van de colorloop en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 17:20
hoe kan je de software versie van de lampen inzien?
Is deze ook te updaten of gebeurt dit vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522563

Help!!

Ik had dus al een starters set en deze werkt perfect..
Nu heb ik vandaag via Marktplaats 2 losse lampen gekocht..
Deze zaten nieuw in doos.. Aleen heeft de man ze uitgepakt waar ik bij was,om ze te testen..

Ik heb daar gezien dat ze perfect werkte.
Nu kom ik thuis en de lampen geven wel licht.
Aleen krijg ze niet gevonden met mijn ipad..
Heb al vanalles geprobeerd maar lukt me niet..

Nu ben ik er bang voor dat ze ingesteld staan op zijn controller..
Weet iemand hoe ik ze kan resetten of iets dergelijks??
Heb nu 2 lampen die aleen maar wit licht geven..

Ik hoop at iemand me er mee ka helpen..

Mvg dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Google maar eens naar "lampstealer"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522563

arnoud_h schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:48:
Thanx heb ze aan de gang!! Geweldig!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

arnoud_h schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:48:
Is er ook een app om niet meer bestande lampen van je Bridge te verwijderen?

Nu moet ik anders weer mijn Bridge resetten en zijn weer al mijn schema's weg/onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450612

Ik vind het erg jammer dat er geen schakelaar voor is. Nou zit ik eraan te denken of het een optie zou zijn om de smartlink ab in de muur in te bouwen. Het enige probleem is dat deze op batterijen werkt. Is er een techneut/elektricien die weet of dit te verhelpen is. Misschien zou er een omvormertje tussen kunnen of iets dergelijks om de ab zonder batterijen te kunnen laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:27
Anoniem: 450612 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:51:
Ik vind het erg jammer dat er geen schakelaar voor is. Nou zit ik eraan te denken of het een optie zou zijn om de smartlink ab in de muur in te bouwen. Het enige probleem is dat deze op batterijen werkt. Is er een techneut/elektricien die weet of dit te verhelpen is. Misschien zou er een omvormertje tussen kunnen of iets dergelijks om de ab zonder batterijen te kunnen laten werken?
Zou volgens mij prima moeten werken op een 3V adaptertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb een Livingcolors gen2 met lamppoot gekocht (2e hands). Alleen werkt de lampstandaard volgens mij niet. Als ik de kabel uit de poot haal en de lamp direct aansluit werkt die. Maar als ik de kabel op de poot aansluit, en de kabel in de poot aansluit op de lamp werkt het niet.

Hoe kan ik controleren waar het probleem zit? en als ik de kabel in de poot wil vervangen wat voor kabel moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Heb zelf een ab uit elkaar gehaald en het daadwerkelijke "touch"paneeltje is heel dun. Heb vervolgens een print-trafo in de inbouwdoos gelegd. Vergt wel wat soldeerwerk.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Bobswa schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Heb zelf een ab uit elkaar gehaald en het daadwerkelijke "touch"paneeltje is heel dun. Heb vervolgens een print-trafo in de inbouwdoos gelegd. Vergt wel wat soldeerwerk.
http://www.thingiverse.com/thing:93928

Is dit niet veel handiger? Heb je wel (iemand met) een 3d printer nodig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Dragor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:44:
[...]

http://www.thingiverse.com/thing:93928

Is dit niet veel handiger? Heb je wel (iemand met) een 3d printer nodig... :P
Maar dat is dus opbouw... Thuis is die nu 2 mm buiten de wand.
Als je het klepje van de ab afhaalt zie je een plastic schil zitten, die heb ik ook weg gehaald.

Zal van het weekend wel een paar fotootjes knippen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bobswa op 14-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik gebruik zelf momenteel klittenband. Op de muur heb ik dat geplakt, en op de remote. Deze "plak" ik dan aan de muur. Dan kan ik hem ook nog gebruiken als remote.

niet een mooie oplossing, of erg sterk. Maar momenteel werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Blaze85 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:22:
Ik heb ze nu ook een tijdje, maar ik word er niet heel vrolijk van. De lampen blijken namelijk een hoge super-irritante pieptoon te genereren als ze uitstaan. Als ze aangezet worden maken ze ook geluid, maar wordt het geluid gelukkig lager en minder.

Wat zijn het toch weer een amateurs bij Philips |:( . Dit zelfde gezeur hadden ze ook al bij de Wake Up lights en Living Colour-lampen. Maak gewoon lampen die géén geluid maken (zoals gloeilampen die tig jaar geleden zijn uitgevonden 8)7 ).
Apart...ik doorsta alle gehoortesten met vlag en wimpel, maar kan geen hoogfrequente zoem waarnemen in de lampen. Wel in enkele chinese LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Bvelleko schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:33:
[...]

Daar ben ik zelf ook nog mee bezig. Inmiddels vind ik het gedeelte 'schappelijke prijs' niet zo heel belangrijk meer omdat er dan gewoon niets te vinden is. Dit zou ik nog wel aan mijn plafond kunnen hangen maar wandlampen nog niet gevonden.

Mocht iemand nog wat anders/beters gevonden hebben hoor ik het graag :)
Ben benieuwd of je ondertussen al wat gevonden hebt. Zit zelf ook te zoeken maar vind zelf ook dat er niets te vinden is. Vond dit trouwens wel een aardige mede omdat je de lampen kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ik heb iig nog geen mooie armaturen gevonden maar ga over een paar weken weer verder met zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524586

Hallo iedereen,

Ik gebruik Philips Hue lampen met HomeGenie die ook een "live-macro opnemen" functionaliteit waarmee eenvoudig geanimeerde scenario's.

http://generoso.info/homegenie

Hoop dat je dit genieten. (sorry voor eventuele slechte online vertaling =))

cheers,
Gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb dit opgelost door de lichtknop te vervangen door een kunstof plaatje. Vervolgens op het kunstof plaatje en oo de achterkant van de AB een strip klitteband. Werkt perfect en het voordeel is dat je de AB ook even kunt pakken. Super oplossing vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450612

bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het eerst ook maar ga oplossen met de klittenbandtechniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Kan iemand mij helpen? Ik probeer de firmware up te daten, maar ondanks een lange zoektocht snap ik er helemaal niets van, en ik kan ook gewoon nergens firmware updates downloaden. Hoe moet dit en kun je de lampen ook firmwareupdaten ipv alleen de bridge, op welke site is het te downloaden, of moet dat via de app, etc... de bios van 100 moederborden flashen is nog makkelijker 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Blaze85 op 09-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Alles moet gewoon via de app. In de settings daarvan zit een mogelijkheid om te controleren of je de laatste firmware hebt. Normaal gesproken zou de app zelf moeten melden dat er een update is.

Voor de lampen zijn tot nu toe geen updates geweest, maar die zouden als het goed is automatisch gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
arnoud_h schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:45:
Alles moet gewoon via de app. In de settings daarvan zit een mogelijkheid om te controleren of je de laatste firmware hebt. Normaal gesproken zou de app zelf moeten melden dat er een update is.

Voor de lampen zijn tot nu toe geen updates geweest, maar die zouden als het goed is automatisch gedaan moeten worden.
Leuk dat ze dat ook online vertellen (behalve jij nu dan gelukkig). Dat staat gewoon helemaal nergens :? Waarom vertellen ze niet "You can check for firmware updates in the options menu on the official Hue app" of iets in die richting....

Ik had die officiele Hue app niet meer geinstalleerd staan omdat ik HueMore gebruikte. Maar het is voor de firmware updates dan toch handig om die normale officiele app installed te hebben?

Hoe zit het trouwens met lampen, want ik heb soms kleuren die van elkaar verschillen ondanks dat de lampen hetzelfde ingesteld zijn. Als ik de kleuroptie "Deep Sea" gebruik van HueMore dan kleuren bij mij 2 lampen paars-achtig en 1 lamp rood. Wat is dit? Bij nog een vierde lamp zit er een lichte afwijking in de default warme geel-kleur...

Nou ja, in ieder geval bedankt voor je reactie.

edit: Dat gedoe met verschillende kleuren bij HueMore is een optie. Als sfeer kunnen meerdere kleuren random ingesteld staan: Sferen -> Deep Sea ingedrukt houden -> wijzigen, dan vallen er kleuren te verwijderen of toe te voegen. Das ook leuk dat ze dat erbij vertellen want ik dacht even dat m'n lampen totaal verschillend geproduceerd waren 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Blaze85 op 09-07-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb sinds kort ook een Hue startersset. Nu nog een paar armaturen er bij. Hebben jullie hier speciale armaturen voor gebruikt, of gewoon iets genomen wat je nog had staan? En ben je er tevreden mee?

Ik zat zelf de denken aan matglazen witte "bollen", die ik bij de Tuinland heb gezien. Maar die zijn wel 80 euro per stuk ;-(

Graag zou ik hier wat meer inspiratie opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Gwannoes schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:56:
Ik heb sinds kort ook een Hue startersset. Nu nog een paar armaturen er bij. Hebben jullie hier speciale armaturen voor gebruikt, of gewoon iets genomen wat je nog had staan? En ben je er tevreden mee?

Ik zat zelf de denken aan matglazen witte "bollen", die ik bij de Tuinland heb gezien. Maar die zijn wel 80 euro per stuk ;-(

Graag zou ik hier wat meer inspiratie opdoen.
Ik heb gewoon lamphoudertjes, stekkers en draad gekocht bij de Gamma :+. Kost relatief gezien geen zak. Het enige nadeel is dat je die zoomtoon dan overduidelijk hoort. Als ze in een echte lamp zitten minder of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Witte bollen? Bij de Ikea natuurlijk! :)
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/80096372/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Gwannoes schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:56:

Wat moet hij dan met die van jou a € 151,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Inspiratie opdoen. Niemand verplicht je tot iets...

En daarbij, die zijn 151 voor drie, da's minder dan 80 per stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Inderdaad, inspiratie opdoen. Leuk dat jullie je ervaring delen! Ik hoop op nog meer reacties.

Die witte bollen van de Ikea zijn wel lekker goedkoop. Maar niet matglas, als ik het zo bekijk. Maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 12:27
Zelf heb ik een HUE lamp in deze IKEA lamp zitten. Die is wel matglas.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30216348/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Juicie schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:20:
Zelf heb ik een HUE lamp in deze IKEA lamp zitten. Die is wel matglas.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30216348/
Ja, die is mooi!
Jammer dat ze daar geen tafelmodel van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:59

OMX2000

By any means necessary...

Is er al nieuws over wandschakelaar die met de Hue lampen werken. Eens in de maand ongeveer vloek ik Philips helemaal vol voor het feit dat die overprijsde lampen niet bruikbaar zijn via normale schakelaars + de hue app. Ik baal er stiekem toch best wel van, voelt echt aan als weggegooid geld.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Beetje een extreme foto, maar zo zien de Leitmotif lampen er uit als je er een dolle disco van maakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/hue_in_leitmotif.jpg

Het mooie aan deze lampen is dat ze mat wit van binnen zijn, en dus het licht van de Hue lampen mooi verstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

OMX2000 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:18:
Is er al nieuws over wandschakelaar die met de Hue lampen werken. Eens in de maand ongeveer vloek ik Philips helemaal vol voor het feit dat die overprijsde lampen niet bruikbaar zijn via normale schakelaars + de hue app. Ik baal er stiekem toch best wel van, voelt echt aan als weggegooid geld.
heb nooit het verhaal gelezen dat ze er zouden komen toen ik ze aanschafte.....

maar als je het vervelend vindt dat je wit licht krijgt met de wandschakelaar kun je toch ook een livingcolor AB kopen en op de muur plakken of dichtbij op een kastje leggen ? rond de 30eur los dacht ik

ik denk dat je of moet blijven hopen dat ze een designchg doorvoeren in de lampen firmware of marktplaats, helaas.....

ik vloek harder dat er al maanden geen update is van de android app, maar wel de iOS app....... :+

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Zoo vandaag wat twee nieuwe bulbs toegevoegd. Weet iemand of je de nieuwe bulbs in één keer aan alle bestaande kleurprofielen kunt toevoegen? Nu moet ik namelijk per profiel de twee nieuwe lampen activeren. Nogal annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Volgens mij was er geen snelle methode. Anders heb ik die ook gemist na aanschaf van mijn laatste lampje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Als je lampen toevoegen vervelend vind, moet je niet hopen dat je ooit een lamp wilt verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoud_h schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:03:
Beetje een extreme foto, maar zo zien de Leitmotif lampen er uit als je er een dolle disco van maakt:

[afbeelding]

Het mooie aan deze lampen is dat ze mat wit van binnen zijn, en dus het licht van de Hue lampen mooi verstrooien.
Mooi!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

arnoud_h schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:30:
Als je lampen toevoegen vervelend vind, moet je niet hopen dat je ooit een lamp wilt verwijderen....
Precies, het enige wat dan helpt is een volledige reset.....

Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Philips (TP-Vision) heeft een app uitgebracht waarmee je makkelijk je HUE kunt integreren met je Ambilight TV. Gisteren geprobeerd en geeft tot nu toe een mooi en makkelijk resultaat. De app maakt verbinding met je TV waar blijkbaar iets van een Ambilight API op aanwezig is en stuurt dan de kleuren door naar je HUE bridge. Alleen crashte bij mij de app de hele tijd wanneer je lampen wil deselecteren om mee te doen met ambilight.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R-0Beb7i7Sk]

Google Play: Ambilight+hue

[ Voor 6% gewijzigd door Juicie op 12-07-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Juicie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:24:
Philips (TP-Vision) heeft een app uitgebracht waarmee je makkelijk je HUE kunt integreren met je Ambilight TV. Gisteren geprobeerd en geeft tot nu toe een mooi en makkelijk resultaat. De app maakt verbinding met je TV waar blijkbaar iets van een Ambilight API op aanwezig is en stuurt dan de kleuren door naar je HUE bridge. Alleen crashte bij mij de app de hele tijd wanneer je lampen wil deselecteren om mee te doen met ambilight.

Google Play: Ambilight+hue
Blijkbaar alleen een app voor Android……. niet voor de iPhone…..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
nu nog een ambilight upgrade-kit voor mensen die geen ambilight-tv hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

funske schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:56:
[...]

Blijkbaar alleen een app voor Android……. niet voor de iPhone…..
De link op de Philips site geeft mij een error voor iOS
http://www.philips.nl/c/t...7C#/why-philips/ambilight
Iemand meer succes
(en enig idee of dit op de 50PFL76xx serie werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
weeraanmelden schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:27:
[...]
en enig idee of dit op de 50PFL76xx serie werkt
Ik draai het op een 42PFL7606 dus die van jou zou het ook moeten kunenn.
Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.