Even aannemende dat je de stappen ook volledig en correct hebt uitgevoerd (pas op voor blindstaren), is het enige dat ik nog kan bedenken dat de afstand bij het touchlinken te groot is, of de timing verkeerd. Met name de LW spaarlampen zijn nogal gevoelig wat betreft afstand, als je de lampstealer gebruikt (of de telnet methode) zou ik de lampen zo ongeveer tegen de bridge aanhouden om het te linken. Met een remote leg ik altijd de bolle onderkant tegen de bovenkant van de lamp, en houd de remote tussen duim en ringvinger vast, terwijl ik met de wijsvinger touchlink. Zo min mogelijk de remote afdekken dus.
De te doorlopen sequence is nogal tricky af en toe, en het is dus essentieel dat je de stappen exact volgt, en controle momenten inbouwt. Wanneer het toch niet werkt, helpt het om _exact_ en _gedetailleerd_ te vertellen wat je gedaan hebt, en welk controle moment verkeerd liep. Wellicht kunnen we je dan verder helpen, en komt er een einde aan de frustratie (ik weet hoe het voelt...)
Technisch moeten de producten samen kunnen werken, maar het kan soms lastig zijn om het voor elkaar te krijgen.
Als je in staat bent om de LW lampen met de LW remote te touchlinken, zou je daarna ook prima de Hue Bridge moeten kunnen linken (wel eerst de bridge _helemaal_ factory new maken, dus zowel applicatie & network instellingen allebei, alleen het reset knopje onderaan indrukken is niet voldoende! Het lijkt gezien jouw commentaar dat je niet verder komt dan stap 5 dat het hier misgaat bij jou, gewoon nogmaals proberen de bridge te resetten dus!).
Da's erg vervelend zeg... die lampen zijn inderdaad erg kwetsbaar, is mij ook al eens gebeurd. Wel balen...
Dit heeft ook te maken met de technische beperkingen van de producten. De Gen2 LC zonder SmartLink logo zijn niet helemaal compatible met ZLL, en worden daarom formeel niet door Philips gesupport. Desondanks zijn er wel manieren om ze in hetzelfde netwerk te krijgen, en kunnen ze redelijkerwijs goed samen gebruikt worden. Vandaar dat je bij meethue zult zien 'wordt niet gesupport', terwijl je op everyhue ziet dat je ze toch kan koppelen.
Heb zelf inmiddels een aardig netwerk van diverse LC, LW & Hue producten, van verschillende generaties. Werkt allemaal prima samen (natuurlijk wel met de bekende beperkingen).
[
Voor 5% gewijzigd door
trapper op 07-05-2013 14:46
]