[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
Is ergens een lijstje te vinden van alle Livingcolors die ze hebben uitgebracht? ik kan nergens zoiets vinden, en de website van philips geeft alleen de nieuwe generatie aan natuurlijk.

Heb nu de mini LivingColors, maar wil graag andere hebben welke ik kan bedienen via de Hue App (met bridge). Wil alleen even zien wat er allemaal in omloop is (geweest) en welke er met de Hue Bridge werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles waar Smartlink op staat, werkt :)
Ik denk dat er op Everyhue ergens een topic is over de LC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 12:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Zojuist heb ik enkele posts verwijderd in verband met spam. Keep it clear people, anders is het hammertime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:29

OMX2000

By any means necessary...

Hmmm ben een beetje teleurgesteld in Hue in combi met HLC. Tijdens vakantie twee simpele schedules, maar buur gaf aan dat licht soms aan bleef of niet aan ging. Thuis aangekomen gedragen de lampen zich een beetje vreemd als je aan/uit schakelt. Een Hue bleef gedimd.

Zo lang er geen Hue/Zigbee schakelaars zijn is het hele concept een beetje kansloos. Je kunt wel schedulen, maar wat nou als iemand ff denk dat ie licht uit moet zetten = einde oefening.

Api's zijn leuk, maar de missing link is echt zigbee in-/achter-bouwschakelaars.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zeg ik al een paar maand. :'(

Op Everyhue is er wel iemand die een usb-stick als coordinator gebruikt en een werkende wallswitch heeft (van Netvox).
Dus er komt wel, maar het duurt nog even vrees ik.
Als je aan LC-remotes kan geraken, dan kan je dat gebruiken als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:01:
Hmmm ben een beetje teleurgesteld in Hue in combi met HLC. Tijdens vakantie twee simpele schedules, maar buur gaf aan dat licht soms aan bleef of niet aan ging. Thuis aangekomen gedragen de lampen zich een beetje vreemd als je aan/uit schakelt. Een Hue bleef gedimd.

Zo lang er geen Hue/Zigbee schakelaars zijn is het hele concept een beetje kansloos. Je kunt wel schedulen, maar wat nou als iemand ff denk dat ie licht uit moet zetten = einde oefening.

Api's zijn leuk, maar de missing link is echt zigbee in-/achter-bouwschakelaars.
ik ken dat.. ik gebruik de HUE's bijna niet meer ondanks het een mooi product is mis ik de scedules en het simpel aan uit zetten..

ik gebruik vaker weer me zwave, kaku verlichting via schakelaar of de harmony en tijd schema's die het gewoon doen. het werkt toch prettiger dan via je tablet of telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 20:50
Met de laatste HLC updates is het mij gelukt om een vakantie schedule te maken die netjes iedere dag werd uitgevoerd. Ik heb geen commentaar gekregen dat de lampen aan bleven, en ook de logfiles waren schoon.

Wel heb ik voordat ik deze schedules in elkaar stak alle configuraties van de applicatie verwijderd. Blijkbaar is het met de oude versies en upgraden ervan niet altijd vlekkeloos gegaan, en met een schone lei beginnen heeft wel geholpen.

Ik heb ook een LC remote op tafel liggen om de lampen aan en uit te zetten, ik gebruik hier bijna niet de app voor. En wandschakelaars zijn zeer wenselijk. Zonder deze schakelaars (en de mogelijkheid om deze in een hotelschakeling op te nemen) zijn een aantal essentiele plaatsen niet van hue's te voorzien. De Living Whites zijn iets beter toepasbaar, maar ook niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Missing link in de Philips oplossing. Laat ze het snel fixen, nu is het niet meer dan Geekware

HLC kan trouwens wel wat UX design gebruiken. Knoppen die status (on/off) aangeven maar bij mij niet altijd de werkelijke situatie tonen is nie handig. En zo veel meer missers.

Ah well, als ik ooooit nog tijd vind moet ik me ook maar eens kwaad maken en zwave schakelaars in het spel brengen. Helaas wel heel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de Hues gewoon dagelijks, en ik heb nu pas gemerkt dat de bridge al een week zonder stroom zat! Verleden week wegens werken de stekker eruit gehad en vergeten terug in te pluggen :P
Daarom dus, zonder remote (of nog beter, schakelaars) zijn die dingen eigenlijk niet bruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Dat is een redelijke conclusie. In een normaal huis met meerdere bewoners is het gebruik van Hue's op centrale plekken op dit moment geen optie.

En ik heb ondertussen WEER een lamp die spontaan vol licht begint te geven. Dat is nummer 3 van de 5... Deze keer maar eens kijken hoe snel ik 'm via Apple geswapped krijg. Via Philips duurde het me wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mijn vraag: is het mogelijk om LivingWhites te koppelen zonder dat je een Hue lamp hebt? heb een bridge 2e hands gekocht, en probeer mijn LivingWhites te koppelen. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Heb al geprobeerd:

- De standaardmethode van philips volgen. Werkt niet
- Lampstealer. Werkt ook niet
- http://dl.dropboxusercontent.com/u/936984/index.html gevolgd. Bij stap 5 kom ik niet verder. De Bridge reageert niet.

Ik kan de bridge prima benaderen, een account koppelen etc. HEt enige wat niet lukt is de lampen toevoegen.

Het zijn Smartlink Lampen (staat op de lampen).

Iemand ervaring met de Livingwhites op Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:27
Waah schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:27:
Mijn vraag: is het mogelijk om LivingWhites te koppelen zonder dat je een Hue lamp hebt? heb een bridge 2e hands gekocht, en probeer mijn LivingWhites te koppelen. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Heb al geprobeerd:

- De standaardmethode van philips volgen. Werkt niet
- Lampstealer. Werkt ook niet
- http://dl.dropboxusercontent.com/u/936984/index.html gevolgd. Bij stap 5 kom ik niet verder. De Bridge reageert niet.

Ik kan de bridge prima benaderen, een account koppelen etc. HEt enige wat niet lukt is de lampen toevoegen.

Het zijn Smartlink Lampen (staat op de lampen).

Iemand ervaring met de Livingwhites op Hue?
Hoe ik het gedaan heb:
  • Lamp in de buurt van de bridge hangen
  • Open een terminal (putty)
  • Telnet naar de Bridge poort 30000
  • Typ in de terminal [Link,TouchLink]
  • Lamp gaat knipperen en bridge zegt wat terug
  • En bij mij werkte het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Living Whites koppelen moet in ieder geval lukken met een LC remote. Daarmee koppel je al je lampen aan de remote, en daarna de remote aan de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oke zal vanavond even proberen via de terminal. Neem aan dat dat via een Mac moet? heb wel mac draaien (hackintosh) maar erg veel verstand heb ik er niet van. maar zal proberen.

een LC remote heb ik (nog) niet. een livingwhites wel. Ga wel livingcolors nog kopen, maar niet voordat ik de bridge werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb een LC remote via marktplaats gekocht voor nog geen 10 euro. Een prima investering.

Het programma 'putty' is ook beschikbaar voor Windows trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oke ga putty wel proberen. In friesland is de kans niet zo groot dat er een LC remote op rij-afstand beschikbaar is. Daarnaast is de LW remote officieel ook te gebruiken. De LW remote maakt prima verbinding met de lampen, dus lijkt me sterk dat die niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

arnoud_h schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:58:
Deze keer maar eens kijken hoe snel ik 'm via Apple geswapped krijg. Via Philips duurde het me wel erg lang...
Via Philips duurde het een week, Apple stuurt je gewoon door naar Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Juicie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:54:
[...]

Hoe ik het gedaan heb:
  • Lamp in de buurt van de bridge hangen
  • Open een terminal (putty)
  • Telnet naar de Bridge poort 30000
  • Typ in de terminal [Link,TouchLink]
  • Lamp gaat knipperen en bridge zegt wat terug
  • En bij mij werkte het
Heb ik gedaan, de lamp en de bridge gaan allebei niet knipperen.
als ik op de center knop van de bridge druk, krijg ik wel [link,allow=0] en na 30 seconden [link,disallow=0]

Heb de WIFI netwerken hier al uitgezet dus die kunnen ook niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Altijd beginnen door de bridge een factory reset te geven als je er een AB aan wilt koppelen, of een vervangende config er in zetten (van de vorige gebruiker?).

[ Voor 26% gewijzigd door arnoud_h op 06-05-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die RemoteHue al geprobeerd heeft icm IFTTT?
Ik versta er geen fluit van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
arnoud_h schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:16:
Altijd beginnen door de bridge een factory reset te geven als je er een AB aan wilt koppelen, of een vervangende config er in zetten (van de vorige gebruiker?).
zowel de bridge als de remote al tig keer gereset. Als je iets had terug gelezen had je gezien dat ik alle stappen al meermaals doorlopen heb.

met mijn klungelige handen heb ik gister ook nog eens een LW lamp kapot laten vallen. Vind het wel prima. Heb philips een week geleden al gemaild en nog geen enkel teken van leven. Voor een product van deze prijs best wel slecht dat het niet lekker werkt.

Als je kijkt naar de support pagina van Philips Hue zie je ook dat ze nog druk bezig zijn met het ontwikkelen van het product en het goed werkend krijgen van bepaalde koppelingen. Staat ook veel tegenstrijdige info op (deze AB is niet te koppelen, en later weer een verhaal hoe je juist die AB wel kan koppelen).

lijkt een beetje een product dat nog niet helemaal af is.

Owja: voor de liefhebber!
http://www.ibood.com/home...gn=dagaanbieding&m4n=9210

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 07-05-2013 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 13:21
Waah schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:47:
[...]
Zowel de bridge als de remote al tig keer gereset. Als je iets had terug gelezen had je gezien dat ik alle stappen al meermaals doorlopen heb.
Even aannemende dat je de stappen ook volledig en correct hebt uitgevoerd (pas op voor blindstaren), is het enige dat ik nog kan bedenken dat de afstand bij het touchlinken te groot is, of de timing verkeerd. Met name de LW spaarlampen zijn nogal gevoelig wat betreft afstand, als je de lampstealer gebruikt (of de telnet methode) zou ik de lampen zo ongeveer tegen de bridge aanhouden om het te linken. Met een remote leg ik altijd de bolle onderkant tegen de bovenkant van de lamp, en houd de remote tussen duim en ringvinger vast, terwijl ik met de wijsvinger touchlink. Zo min mogelijk de remote afdekken dus.

De te doorlopen sequence is nogal tricky af en toe, en het is dus essentieel dat je de stappen exact volgt, en controle momenten inbouwt. Wanneer het toch niet werkt, helpt het om _exact_ en _gedetailleerd_ te vertellen wat je gedaan hebt, en welk controle moment verkeerd liep. Wellicht kunnen we je dan verder helpen, en komt er een einde aan de frustratie (ik weet hoe het voelt...)
Technisch moeten de producten samen kunnen werken, maar het kan soms lastig zijn om het voor elkaar te krijgen.

Als je in staat bent om de LW lampen met de LW remote te touchlinken, zou je daarna ook prima de Hue Bridge moeten kunnen linken (wel eerst de bridge _helemaal_ factory new maken, dus zowel applicatie & network instellingen allebei, alleen het reset knopje onderaan indrukken is niet voldoende! Het lijkt gezien jouw commentaar dat je niet verder komt dan stap 5 dat het hier misgaat bij jou, gewoon nogmaals proberen de bridge te resetten dus!).
met mijn klungelige handen heb ik gister ook nog eens een LW lamp kapot laten vallen.
Da's erg vervelend zeg... die lampen zijn inderdaad erg kwetsbaar, is mij ook al eens gebeurd. Wel balen...
Staat ook veel tegenstrijdige info op (deze AB is niet te koppelen, en later weer een verhaal hoe je juist die AB wel kan koppelen).
Dit heeft ook te maken met de technische beperkingen van de producten. De Gen2 LC zonder SmartLink logo zijn niet helemaal compatible met ZLL, en worden daarom formeel niet door Philips gesupport. Desondanks zijn er wel manieren om ze in hetzelfde netwerk te krijgen, en kunnen ze redelijkerwijs goed samen gebruikt worden. Vandaar dat je bij meethue zult zien 'wordt niet gesupport', terwijl je op everyhue ziet dat je ze toch kan koppelen.

Heb zelf inmiddels een aardig netwerk van diverse LC, LW & Hue producten, van verschillende generaties. Werkt allemaal prima samen (natuurlijk wel met de bekende beperkingen).

[ Voor 5% gewijzigd door trapper op 07-05-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
"dus zowel applicatie & network instellingen allebei, alleen het reset knopje onderaan indrukken is niet voldoende! "

dat is een zeer interessante passage. De resetknop heb ik wel gevonden, maar hoe "reset" ik de bridge dan helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Een volledige reset kan alleen met een remote (van bijvoorbeeld een LivingColors of een LivingWhite lamp). Over het algemeen door op de knop op de bridge te drukken en dan de "aan" en de "scene 1" knop van de remote tegelijk ingedrukt te houden vlakbij de bridge.

Tommaso van Philips had de volgende link over het koppelen van LivingColors en LivingWhites geplaatst: http://dl.dropboxusercontent.com/u/936984/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bedankt voor je reactie. Heb gister even met broekvdr (nogmaals bedankt) op skype gekeken naar het probleem (hij heeft ook zo'n beetje alle afstandsbedieningen) maar zijn er niet uitgekomen.
de "aan" en "scene 1" knoppen werken prima op de remote. Echter de bridge reageert niet.
De bridge heeft duidelijk wel verbinding en is te benaderen via de Meethue website, de Android en Iphone app en via telnet. Alles lijkt goed, maar toch maakt de remote geen verbinding.

Ga even kijken of ik ergens in de buurt iemand kan vinden die een remote heeft (woon in sneek, friesland, dus redelijk uitgestorven) om even te kijken of het nu aan de remote ligt of aan de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Is er wel ergens te lezen wat de plannen van Philips zijn mbt Hue? Misschien ben ik ongeduldig maar het lijkt een beetje stil te zijn. Geen nieuwe producten geen updates van de iOS app. Potentieel hebben ze goud in handen, maar ik blijf het gevoel houden dat dit weer een VCC of DCC gevalletje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Tsja, dat is wel een sterk punt van Philips... Marketing opvolging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn bezig met nieuwe formaten te ontwikkelen. Waarschijnlijk komt er binnenkort wel een BR30-type, maar dat lijkt me meer een US-formaat te zijn.
We blijven hopen op GU10 :)

[edit]
En schakelaars!!

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 08-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Wandschakelaars, maar nog eerder: last-setting-remember-over-power-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

Sabbi

je denkt aan mij.

Raar dat de Hue lampen dat niet doen, mijn LivingWhites blijven netjes in de laatste stand zijn als je de stroom uit- en aan-schakelt.

Het zou wel mooi zijn als ik met een dubbelpuls oid de lamp naar de max kon, handig als ik snachts even snel wat licht wel zonder naar de remote te lopen. ( of een wandschakelaar natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIjn LW's onthouden ook hun laatste stand, en ik vind het verschrikkelijk!
Hierdoor kan je ze dus helemaal niet met gewone schakelaars bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Fire69 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:41:
MIjn LW's onthouden ook hun laatste stand, en ik vind het verschrikkelijk!
Hierdoor kan je ze dus helemaal niet met gewone schakelaars bedienen...
Ja maar dat doen ze be mij niet consequent allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fire69 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:59:
Ze zijn bezig met nieuwe formaten te ontwikkelen. Waarschijnlijk komt er binnenkort wel een BR30-type, maar dat lijkt me meer een US-formaat te zijn.
We blijven hopen op GU10 :)

[edit]
En schakelaars!!
Inderdaad, G10 en het is een instant buy voor mij :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515478

gaaaap spam

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 13-05-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 13:21
Waah schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:01:
Bedankt voor je reactie. Heb gister even met broekvdr (nogmaals bedankt) op skype gekeken naar het probleem (hij heeft ook zo'n beetje alle afstandsbedieningen) maar zijn er niet uitgekomen.
Tja... kan me haast niet voorstellen dat Rene iets over het hoofd ziet... enige dat ik zelf nog kan bedenken is RF range of RF storing... heb je al eens geprobeerd op een andere lokatie (lees met weinig RF verkeer) de bridge te resetten met de remote? En houd je wel de remote erg dicht bij de bridge (en zo min mogelijk afdekken)? Ook verwijderen en opnieuw plaatsen van de batterijen wil nog wel eens helpen. Oh, en natuurlijk even zorgen dat andere ZLL of SmartLink devices uit staan.
Waah schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:01:
De bridge heeft duidelijk wel verbinding en is te benaderen via de Meethue website, de Android en Iphone app en via telnet. Alles lijkt goed, maar toch maakt de remote geen verbinding.
Het kan helpen om alle apps e.d. op android/ios devices eerst af te sluiten, voordat je de bridge reset.

Sneek is mij te ver uit de buurt... anders kwam ik ff kijken ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door trapper op 13-05-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Anoniem: 515478 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:29:
Die lampen van Philips zijn zo verschrikkelijk duur. Heeft iemand knipperdeknip al eens geprobeerd?
Dat is goedkope Chinese meuk die je zelf nóg goedkoper van eBay kan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 13-05-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492892

Morgen als het goed is een update van de app! Philips postte een plaatje met daarop dat er morgen wat wordt aangekondigd:
Via Twitter:
@PhilipsLight: Super exciting @tweethue announcement tomorrow... Watch this space #newwithhue http://t.co/OzvVsTKdvC
En
@tweethue: Can't wait for tomorrow...not long now! #newwithhue http://t.co/Nca6Hg9gxs
En een hele slimme meneer die de naam van het plaatje bekeek:
@renevankraaij: @PhilipsLight @tweethue looking at the pict name "hue.1.1newappfeatures-800px4.jpg" it will be the new release of hue ios app 1.1 ;-) #bingo

Nice!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Net de firmware van mijn bridge bijgewerkt naar versie 01005825...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 492892 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:04:
Morgen als het goed is een update van de app! Philips postte een plaatje met daarop dat er morgen wat wordt aangekondigd:
Via Twitter:
@PhilipsLight: Super exciting @tweethue announcement tomorrow... Watch this space #newwithhue http://t.co/OzvVsTKdvC
En
@tweethue: Can't wait for tomorrow...not long now! #newwithhue http://t.co/Nca6Hg9gxs
En een hele slimme meneer die de naam van het plaatje bekeek:
@renevankraaij: @PhilipsLight @tweethue looking at the pict name "hue.1.1newappfeatures-800px4.jpg" it will be the new release of hue ios app 1.1 ;-) #bingo

Nice!!!!!
Useless... ze zouden beter wat hardware uitbrengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
update binnen maar schema's werken nog niet ....EDIT wel dus

mooie update. alarmen werken, en je kan aangeven wanneer je thuis komt dat ze vanzelf aan of uit gaan

[ Voor 64% gewijzigd door Slux op 14-05-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 14:42

robertwebbe

Robert Webbe

arnoud_h schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:27:
Net de firmware van mijn bridge bijgewerkt naar versie 01005825...
Hmmm, mijn bridge kan de update niet vinden. De app update heb ik inmiddels wel:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7288/8736718873_9c4e2caac2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Fantastische release notes bij de app... zucht...

Met versie 1.0.2 de firmware update uitgevoerd, daarna net buitenshuis de app bijgewerkt, en kan nu geen verbinding met de bridge krijgen. We kijken vanavond thuis wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Laatst online: 12-06 10:52

BKJ

Kan iemand bevestigen of de kleur van de lamp nu wordt onthouden bij gebruik van schakelaar?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
BKJ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:50:
Kan iemand bevestigen of de kleur van de lamp nu wordt onthouden bij gebruik van schakelaar?
Het staat niet in het flitsende nieuwe filmpje, dus ik ben bang van niet...

nieuws: Philips Hue krijgt ondersteuning voor geofencing en IFTTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

arnoud_h schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Het staat niet in het flitsende nieuwe filmpje, dus ik ben bang van niet...

nieuws: Philips Hue krijgt ondersteuning voor geofencing en IFTTT
Kan iemand dit testen?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
BKJ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:59:
[...]

Kan iemand dit testen?
werkt niet lamp gaat terug naar 'standaard' wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

Mr. Noodle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:07:
[...]

werkt niet lamp gaat terug naar 'standaard' wit
Dan blijven de lampen nog in de la 8)7

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik ga er van uit dat hiervoor minimaal een firmware update voor de lamp zelf nodig is. Die heb ik niet voorbij zien komen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 17:20
Weet iemand of dit überhaupt een technische of software matige beperking is?
Ondersteund het protocol wel terugmelden van de status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
trapper schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:29:
[...]

Tja... kan me haast niet voorstellen dat Rene iets over het hoofd ziet... enige dat ik zelf nog kan bedenken is RF range of RF storing... heb je al eens geprobeerd op een andere lokatie (lees met weinig RF verkeer) de bridge te resetten met de remote? En houd je wel de remote erg dicht bij de bridge (en zo min mogelijk afdekken)? Ook verwijderen en opnieuw plaatsen van de batterijen wil nog wel eens helpen. Oh, en natuurlijk even zorgen dat andere ZLL of SmartLink devices uit staan.

[...]

Het kan helpen om alle apps e.d. op android/ios devices eerst af te sluiten, voordat je de bridge reset.

Sneek is mij te ver uit de buurt... anders kwam ik ff kijken ;-)
Helaas allen al geprobeert. Andere plek, ander huis zelfs. remote is dichtbij genoeg, heb zelfs de Bridge al open gehad en getest zonder resultaat.

De apps zijn allen gesloten. zelfs gewoon alle telefoons en wireless signalen in huis uitgezet, maar helaas. Wacht nu op een nieuwe lamp met remote. Kijken of die remote wel werkt (livingcolors gen2, de ronde dus die moet werken)

na het lezen van het nieuwsbericht, heb ik alleen maar meer zin om de Hue aan de praat te krijgen! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 14-05-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Heb de app geupdate en de bridge. Merk wel direct dat hij nu inderdaad de kleuren van de Living Coler lamp beter kan aansturen. Nu eens kijken of geofencing een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Wat bedoel je met 'beter aansturen'? dat het nu sneller gaat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok dat de diepere kleuren die de LC's aankunnen nu terug ondersteund worden ipv enkel het pastelachtige van de Hue's (door de ondersteunde colorspaces in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Waren deze diepe kleuren in het begin dan wel aanwezig?

@Hielko, kun jij het verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Hij kan nu idd de diepere kleuren van de LC's aansturen, voorheen kon je die alleen via de LC afstandsbediening instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
weet iemand wat de setting shake voor is op de iphone app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Als een scene aan het wijzigen bent kun je schudden met je telefoon, dan springen de lampen naar een willekeurige plek toe. Dit zat al in de app en kun je nu uitzetten in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

De vrienden van Philips hebben de release notes aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7282/8740746442_64cbb5ec88_z.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 15-05-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb het gevoel dat de kleuren van de hue ook dieper zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

arnoud_h schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:46:
Ik heb het gevoel dat de kleuren van de hue ook dieper zijn geworden.
Dat stond ook in de update/changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm...
"Improved vibrant colors for LivingColors and hue lights"

Zijn de Hue-kleuren dan ook beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb het gevoel van wel, maar nu natuurlijk lastig te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:55:
Hm...
"Improved vibrant colors for LivingColors and hue lights"

Zijn de Hue-kleuren dan ook beter geworden?
voor mijn gevoel zijn ze iets feller in de kleuren maar de diepe kleuren zoals de lc zijn imo niet beter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
edit: nvm

[ Voor 97% gewijzigd door gise op 17-05-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bam! Even alle info uit dit draadje opgezogen. Duurde even maar levert ook een hoop op!

Ben van plan om ook maar eens te beginnen aan Hue. Na ik een paar halogeenspots heb laten exploderen is het sowieso tijd voor nieuwe (betrouwbare) verlichting.

Nu heb ik zelf nog geen enkele Philips lamp maar wil ik wel Hue combineren met LW's. Niet overal heb ik kleur nodig maar ik wil wel elke lamp kunnen dimmen. Voor zover ik weet onthouden de LW's wel hun 'last state'. Werkt dat ook goed als je ze koppelt met een Hue bridge en de afstandbediening niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Heb hier 2 LC's en wat LW producten. Krijg het wel voor elkaar om alle producten op de remote van de LC te krijgen en op die van de LW. Maar niet op allebei.
Is dit wel mogelijk wanneer je een bridge van de Hue gebruikt? Of zie ik iets over het hoofd?

Heb zelf ook erg veel zin om een Hue starterpack te kopen, maar heb zo een gevoel dat er ergens binnenkort een nieuwe versie aan van de Hue bulbs aan zit te komen (puur onderbuik gevoel, zonder bronnen). Dit omdat er uit de community veel kritiek is op bijvoorbeeld het niet onthouden van de laatste status etc. Om dit op te lossen moet er denk ik toch een hardwarematige verandering komen. Als het met de huidige hardware zou kunnen zouden ze dit toch al lang doorgevoerd moeten hebben....?¿?

Iemand al ervaringen met geofencing en IFTTT van de laatste app-update?

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Bobswa schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:55:
Heb hier 2 LC's en wat LW producten. Krijg het wel voor elkaar om alle producten op de remote van de LC te krijgen en op die van de LW. Maar niet op allebei.
Is dit wel mogelijk wanneer je een bridge van de Hue gebruikt? Of zie ik iets over het hoofd?

Heb zelf ook erg veel zin om een Hue starterpack te kopen, maar heb zo een gevoel dat er ergens binnenkort een nieuwe versie aan van de Hue bulbs aan zit te komen (puur onderbuik gevoel, zonder bronnen). Dit omdat er uit de community veel kritiek is op bijvoorbeeld het niet onthouden van de laatste status etc. Om dit op te lossen moet er denk ik toch een hardwarematige verandering komen. Als het met de huidige hardware zou kunnen zouden ze dit toch al lang doorgevoerd moeten hebben....?¿?

Om 2 remotes te gebruiken moet je het volgende doen.
(1) je maakt 1 remote waar al je lampen in zitten.
(2) de 2e remote reset je met het reset pinnetje op de achterkant.
(3) dan touchlink je de remotes met elkaar. dat betekend de remotes dicht bij elkaar en op allebij de (I) knop indrukken. dan gaan op beide remotes de led in het midden knipperen en hoor je uiteindelijk een melodie. dan zijn de settings van de ene remote succesvol gekopieerd naar de 2e remote.

als je stap 3 herhaalt kopieert hij ook de lampen naar de 2e remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
broekvdr schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Om 2 remotes te gebruiken moet je het volgende doen.
(1) je maakt 1 remote waar al je lampen in zitten.
(2) de 2e remote reset je met het reset pinnetje op de achterkant.
(3) dan touchlink je de remotes met elkaar. dat betekend de remotes dicht bij elkaar en op allebij de (I) knop indrukken. dan gaan op beide remotes de led in het midden knipperen en hoor je uiteindelijk een melodie. dan zijn de settings van de ene remote succesvol gekopieerd naar de 2e remote.

als je stap 3 herhaalt kopieert hij ook de lampen naar de 2e remote
Dit heb ik vanochtend dus ook zitten proberen maar wou telkens niet lukken. Net nog een aantal keer geprobeerd, telkens netjes gerest. En in ene gaven de remotes het juiste geluidje, in plaats van zo een afkeurende toon.
Weet dus niet wat ik fout deed, maar in ieder geval bedankt. :)

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Bobswa schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:55:
Geofencing werkt volgens mij voor geen meter, maar IFTTT is ansich wel grappig. Maar lastig om er iets echt zinnigs mee te maken omdat je alleen erg simpele acties kan uitvoeren. Je kan bijvoorbeeld de kleur van een lamp naar blauw zetten als het regent, maar je kan hem niet terugzetten naar de standaard waarde als het stopt met regenen of bijvoorbeeld niks doen als de lamp uit staat/je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Hielko schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:53:
[...]

Geofencing werkt volgens mij voor geen meter, maar IFTTT is ansich wel grappig. Maar lastig om er iets echt zinnigs mee te maken omdat je alleen erg simpele acties kan uitvoeren. Je kan bijvoorbeeld de kleur van een lamp naar blauw zetten als het regent, maar je kan hem niet terugzetten naar de standaard waarde als het stopt met regenen of bijvoorbeeld niks doen als de lamp uit staat/je niet thuis bent.
Oké, dat is die zin wel beperkt dan. Kan je bij IFTTT geen voorwaarde aangeven. Zoals tijden of huidige standen van de lamp.
Dat laatste zou al helemaal onmogelijk zijn, want volgens mij werkt de API als een "fire-and-pray" en maakt het geen gebruik van de terugkoppeling die mogelijk is over ZLL.
Voor android i.c.m. een servertje zou "tasker" wel veel mogelijkheden bieden denk ik. Zodra ik een een setje binnen heb maar eens wat meer tijd in gaan steken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 14:20
20 tal pagina's gelezen, maar ik heb niet gelezen wat ik in een review op youtube hoorde, namelijk dat je de bridge direct aan de router moet hangen, anders zou het volgens de reviewer niet werken. Hoe ervaren jullie dit? Moet dit? Want dan is Hue voor mij geen optie. Ik zit veel te ver van de bridge, ik heb hier echter wel een switch staan waar ie op kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Natuurlijk kan die gewoon op een switch, zolang er maar internet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Dat leek mij ook, ik ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Devvert schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:13:
20 tal pagina's gelezen, maar ik heb niet gelezen wat ik in een review op youtube hoorde, namelijk dat je de bridge direct aan de router moet hangen, anders zou het volgens de reviewer niet werken. Hoe ervaren jullie dit? Moet dit? Want dan is Hue voor mij geen optie. Ik zit veel te ver van de bridge, ik heb hier echter wel een switch staan waar ie op kan...
Ik heb er gewoon een switch tussen hangen en het werkt perfect. Misschien heeft die reviewer gewoon een brakke switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Dragor schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:25:
[...]

Ik heb er gewoon een switch tussen hangen en het werkt perfect. Misschien heeft die reviewer gewoon een brakke switch?
Zoiets zal het zijn. Ik heb nog geprobeerd de review terug te vinden, maar dat lukte niet. Uit andere reviews haal ik het ook niet, dus ik ga maar snel een starter kit ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ondertussen ook een starterssetje binnen. Leuk speelgoed is het tot nu toe, ben namelijk alleen nog maar aan het testen (lees: spelen) geweest. Het is de bedoeling uiteindelijk circa 20 lampen hiermee te bedienen. (woonkamer, bijkamer, gang, slaapkamer en keuken), eventueel afgewisseld met Living Whites.

Ik moet nog armaturen voor de verlichting kopen en dat is het lastigste deel. Ik kan maar geen mooi modern wandarmatuur vinden voor een beetje schappelijke prijs.

Bij mij hangt de bridge ook aan een switch.

Klein nadeel vind ik de ontzettende felle blauwe lampjes maar daar gaat nog wel een stukje duct-tape overheen.

Ik ben nog aan het nadenken over een klein tabletje in de buurt van de voordeur (always-on) om de lampen direct te kunnen schakelen. Eerst maar eens testen met de detectie van mijn telefoon want dan vind ik het ook al mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door erikafoort op 20-05-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dragor schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:25:
[...]

Hier ook bridge en switch ertussen. Waarom zou dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
erikafoort schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:51:
Ik moet nog armaturen voor de verlichting kopen en dat is het lastigste deel. Ik kan maar geen mooi modern wandarmatuur vinden voor een beetje schappelijke prijs.
Daar ben ik zelf ook nog mee bezig. Inmiddels vind ik het gedeelte 'schappelijke prijs' niet zo heel belangrijk meer omdat er dan gewoon niets te vinden is. Dit zou ik nog wel aan mijn plafond kunnen hangen maar wandlampen nog niet gevonden.

Mocht iemand nog wat anders/beters gevonden hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
erikafoort schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:51:

Klein nadeel vind ik de ontzettende felle blauwe lampjes maar daar gaat nog wel een stukje duct-tape overheen.
Waarom zou je de hub in het zicht hebben hangen dan? Bij mij hangt ie gewoon in de meterkast tussen de spinnenwebben. Hebben zij ook een feestje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
arnoud_h schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:46:
[...]

Waarom zou je de hub in het zicht hebben hangen dan? Bij mij hangt ie gewoon in de meterkast tussen de spinnenwebben. Hebben zij ook een feestje :P
:)
Nee, het is ook niet erg! De bridge hangt bij mij in de voorraadkast/serverruimte en de gele lampjes van de andere kastjes knipperen er rustig op los, de blauwe van de bridge springt er zo erg uit. Maar dit is natuurlijk geen groot probleem!

[ Voor 3% gewijzigd door erikafoort op 20-05-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
er is een nieuwe update uit van de hue app versie 1.1.1 .. feedback lampen werkt nog niet

Wat is nieuw in versie 1.1.1

1.1.0:
- Geofencing feature: Scenes can now automatically turn on when coming home and turn off when leaving home
- Scenes can now be switched on or off using a timer between 1 and 59 minutes
- Alarms can now be set to recur in a weekly schedule and with a random offset for the start and end time
- Fades of alarms now start at the set time instead of ending at the set time
- Increased reliability of alarms
- Improved vibrant colors for LivingColors and hue lights and added support for LivingWhites
- When activating a scene the lights change at the same time synchronously
- Compatible lights can now be added to the system using their serial number

1.1.1:
- Performance improvement for status feedback of lights
- Small bugfixes

For new functionality you should update the hue bridge to the latest firmware, make sure it is connected to the internet

[ Voor 88% gewijzigd door Slux op 21-05-2013 16:55 . Reden: @OMX2000 aangepast :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Mr. Noodle schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:43:
er is een nieuwe update uit .. feedback lampen werkt nog niet
Update van wat? More specific please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Een update van de Hue app in iTunes…….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik probeer het hier ook maar eens... (*)

Heb dus een starterssetje aangeschaft, wat opzich prima werkt. Nu wou ik mijn beide, "Gen 2" LivingColors lampen (van het oude type, dus met ovalen afstandsbediening, zonder scene knoppen) ook mee linken aan de Hue bridge. Nou, dat valt tegen...

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Instructies vanop https://dl.dropboxusercontent.com/u/936984/index.html gevolgd. Dit lijkt allemaal prima te werken en tegen het einde kan ik ook alle gelinkte lampen (Hues én LivingColors) bedienen via de ovalen remote, alleen vindt de Hue bridge enkel de Hue lampen en dus niet de LivingColors.
  • LampStealer. Deze vindt prima de bridge, maar wanneer ik mijn LivingColors lamp naast de bridge zet en op de "Start Linking" knop klik, gaat mijn LivingColors wel driemaal wit knipperen, maar volgt er geen groen licht om te melden dat ie gelinkt is (is hij ook niet, zelfs niet na 10 keer proberen). Ook de LampStealer app zelf zegt onmiddellijk "Something went wrong =("
  • Manuele manier: telnet naar m'n bridge op poort 30000 en vervolgens het commando "[Link,Touchlink]" gedaan. Zelfde verhaal als hierboven: LivingColors knippert, maar geen groen. Op het eind krijg ik "[Link,Touchlink,failed]" als respons.
Ik weet het dus niet meer. Iemand die nog ideetjes heeft of kan ik dit geheel op mijn buik schrijven? :'(

(*) oorspronkelijke post op everyhue en de opvolgpost aldaar

[ Voor 11% gewijzigd door cloink op 21-05-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Misschien proberen om een nieuwer type afstandsbediening te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb inmiddels ook de starterset.
Erg leuk om mee te spelen, maar ik mis echt de mogelijkheid om ze ook met een wandschakelaar te kunnen bedienen.
Ik bedoel met een Zigbee compatible wandschakelaar die de lampen via zigbee uit zet / dimt en evt van kleur kan wisselen. Zodat je de lampen met een knopje uit/aan kan doen (bijv in slaapkamer als je binnenkomt), en als je de lampen uit hebt gedaan je ze nog wel via de app kunt bedienen.

Ik heb wel vernomen via het everyhue forum dat er wel Zigbee spul aan zit te komen, momenteel alleen nog beschikbaar voor Azie en de VS.

Heb ook gelezen over iemand die met een Arduino een switch heeft gemaakt. Zijn er hier ook mensen die zoiets hebben geknutseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het idee dat als ik een alarm instel dit nog steeds eenmalig is. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:49:
Heb inmiddels ook de starterset.
Erg leuk om mee te spelen, maar ik mis echt de mogelijkheid om ze ook met een wandschakelaar te kunnen bedienen.
Ik bedoel met een Zigbee compatible wandschakelaar die de lampen via zigbee uit zet / dimt en evt van kleur kan wisselen. Zodat je de lampen met een knopje uit/aan kan doen (bijv in slaapkamer als je binnenkomt), en als je de lampen uit hebt gedaan je ze nog wel via de app kunt bedienen.

Ik heb wel vernomen via het everyhue forum dat er wel Zigbee spul aan zit te komen, momenteel alleen nog beschikbaar voor Azie en de VS.

Heb ook gelezen over iemand die met een Arduino een switch heeft gemaakt. Zijn er hier ook mensen die zoiets hebben geknutseld?
Die wandschakelaars zijn bij veel gebruikers de belangrijkste missing link. En voor zover ik weet is niemand nog iets in elkaar aan het knutselen hier. Is in mijn ogen ook niet echt makkelijk. Idealiter past het achter een bestaande schakelaar, en moet dan een Zigbee module en schakel functionaliteit bevatten. Dus ik hoop echt dat Philips hierop inspringt. Die hebben de know how, want op dit moment is Hue een veredeld hobby project met een Philips logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:41
xantos schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:04:
Ik heb het idee dat als ik een alarm instel dit nog steeds eenmalig is. Doe ik iets verkeerd?
Doe je dit op een iPhone of Android toestel? Op dit moment werkt het alleen op iPhone. De Android app wordt binnenkort geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

OMX2000 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Die wandschakelaars zijn bij veel gebruikers de belangrijkste missing link. En voor zover ik weet is niemand nog iets in elkaar aan het knutselen hier. Is in mijn ogen ook niet echt makkelijk.
Wat ik nu ben tegenkomen is een knutselproject met een Raspberry PI:
http://www.everyhue.com/v...rry-and-physcial-switches

Die gebruikt niet rechtstreeks het zigbee protocol, maar gebruikt de Rest API van de bridge.
Voor compacte en simpel te gebruiken schakelers (dus geen wifi config nodig) is een Zigbee-only natuurlijk fraaier.

Heb de SparkCore besteld (arduino met wifi en makkelijk via app te configureren) (http://www.kickstarter.co...ything-arduino-compatible) maar die wordt op zn vroegst in september geleverd.
En ook dat zal uiteindelijk niet makkelijk worden om mooi weg te werken in een normale schakelaarbehuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Wat ik nu ben tegenkomen is een knutselproject met een Raspberry PI:
http://www.everyhue.com/v...rry-and-physcial-switches

Die gebruikt niet rechtstreeks het zigbee protocol, maar gebruikt de Rest API van de bridge.
Voor compacte en simpel te gebruiken schakelers (dus geen wifi config nodig) is een Zigbee-only natuurlijk fraaier.

Heb de SparkCore besteld (arduino met wifi en makkelijk via app te configureren) (http://www.kickstarter.co...ything-arduino-compatible) maar die wordt op zn vroegst in september geleverd.
En ook dat zal uiteindelijk niet makkelijk worden om mooi weg te werken in een normale schakelaarbehuizing.
Die eerste had ik al eens gezien ja. Leuk gedaan, maar niet heel praktisch. Ik vond dit net ook : http://www.adhoco.nl/producten/actoren/s1 . Dat ziet er wel interessant uit. Heb alleen nog niet kunnen vinden waar ze te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Hielko schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:32:
Misschien proberen om een nieuwer type afstandsbediening te scoren?
Daar heb ik aan zitten denken ja. Alleen kosten die krengen quasi even veel als een lamp... :(

Hier heeft toevallig niemand een reserve die ie niet gebruikt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
OMX2000 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:55:

Heb alleen nog niet kunnen vinden waar ze te koop zijn.
Rechts boven zit een tabblad "Waar te koop?".

Oke, die geeft dus geen resultaat!! |:( |:(

[ Voor 9% gewijzigd door funske op 22-05-2013 18:27 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
En mijn nieuwste speeltje; de Logitech Harmony Ultimate is binnen :-) Ben deze nog aan het instellen met de basis-afstandsbedieningen in een 'testopstelling'. Daarna de HUE lampen er aan hangen....

Ondertussen wat getest (alleen de reciever nog niet). Ik dacht dat je de lampen ook in een activiteit mee kon nemen maar dat blijkt niet mogelijk te zijn (tv+mediaplayer aan, lampen dimmen met één druk). Je kunt wel de lampen dimmen en de warmte instellen met een apart knopje (softtouch). Hier ga ik me nog wat verder in verdiepen of ik neem hierover nog contact op met Logitech om duidelijkheid te krijgen.

De afstandsbediening doet het verder perfect zoals verwacht.

Het moet blijkbaar wel kunnen;
Add Philips hue control to an activity
Start the activity you want to add Philips hue control to.
Tap the light bulb icon on the bottom-left corner.
Customize the light bulb settings by moving the sliders to the left or right (see Customize hue bulb colors for an activity for more options).
Tap Save for this Activity.
Your Philips hue system should now turn on with these settings when you start the activity.

NOTE: To turn off your hue bulbs, press and hold the light bulb icon.

dus nog wat verder spelen vanavond.

[ Voor 83% gewijzigd door erikafoort op 23-05-2013 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:26:
[...]

Rechts boven zit een tabblad "Waar te koop?".

Oke, die geeft dus geen resultaat!! |:( |:(
Grappig, voor België wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Erg leuk, die hue lampen, maar ik zie dat bij eentje de kleuren niet kloppen. Is daar iets aan te doen? Een reset ofzo? Of moet ik er mee terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb de hue lampen al enige tijd in bezit, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over.

In het begin werkte alle lampen (totaal 5 stuks) goed. Sinds enkele weken hebben 2 lampen problemen.
De lampen kunnen niet ingeschakeld worden op de gewenste kleur; na een tijdje aan gestaan te hebben, kan ik deze wel op de gewenste kleur instellen.
Deze lampen gaan regelmatig uit zichzelf naar maximale sterkte. Via de app kan ik deze weer de gewenste sterkte geven. Dit gebeurd meerdere keren per avond.

Ook willen deze lampen zichzelf niet altijd even goed uitschaklen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een programma. De lampen branden dan geduren de nacht...

App en bridge zijn volledig bijgewerkt. Ik had de hoop dat de laatste updates dit probleem zouden verhelpen, maar helaas.

Iemand nog een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Devvert en Willianv: Dat zijn beide defecten, dus gewoon retour naar Apple zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb geen idee waar ik bij apple moet zijn. Heb de lampen kado gekregen en ik zie op de apple site niets staan waar ik deze zou aan moeten melen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Je kunt ook gewoon contact opnemen met de helpdesk van Philips Lighting, zij kunnen je ook zonder aankoopbon van Apple helpen.
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.