Ik heb wel m'n max koppel rond dat toerental maar echt niet m'n maximale vermogen.
Die van mij snap ik echt niet. Als je volgas geeft gaat hij zeuren bij 2000rpm, bij 2500rpm gaat hij uit, om dan weer aan te gaan zodra je het gas loslaat

Dat klinkt opzich logisch maar de uitwerking is wat minder. Het zou, naar mijn inziens, puur moeten gaan op basis van de hoeveelheid gas die je geeft. Daar kan je namelijk goed aan afleiden hoe zuinig iemand wilt rijden.
Ik heb het bij die van mij uitgeprobeerd. Op de Brennerpas kon ik 130km/u in z'n 5 (2500rpm), harder ging hij niet toen ik volgas gaf. In z'n 4 ging hij geen km/u harder (3500rpm). Maar ja, dat is dan ook zo'n geknepen 14%-diesel.
Ik ben de bergen nog niet in geweest met m'n auto, zo lang heb ik m niet, maar ik heb ook een 14% eco auto en hij voelt niet echt geknepen aan. Geen idee wat hij in zo'n situatie zou presteren, ben wel benieuwd.
Edit: mijn auto

Tot 4000 toeren blijft het vermogen stijgen, daarna zakt het in. Tunen zou wel mooi zijn en zou allang gedaan zijn als het geen leasebak was.
Kan alsnog interessant zijn naar de 5000 toeren door te gaan omdat hij dan na het schakelen toch weer in hogere toeren komt te zitten en hij na het schakelen al weer meer vermogen klaar heeft staan.
[
Voor 15% gewijzigd door
Tsurany op 05-11-2012 16:46
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N