Kip en ei verhaal. Er is niet zoveel vraag naar de 920 onder non-tweakers omdat ze het bestaan ervan niet weten. Ze weten niet dat het bestaat omdat er nog geen reclame is voor de 920, er is geen winkel die ze verkoopt en de massa is nog niet bekend gemaakt met de 920 en WP8.Soeski schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:23:
Mensen die Nokia een prutsbedrijf vinden omdat hij in Nederland "pas" in januari komt; jullie gaan even voorbij aan de commerciele kant. Wij Tweakers zijn niet echt een representatieve doelgroep, maar daarbuiten is het toestel nog niet enorm populair te noemen in Nederland. Ken jij mensen in je omgeving met een Lumia nu? Ik niet. Zelfs bedrijven die voor 80 medewerkers een nieuwe telefoon bestellen, neemt 70% een iPhone, 25% Android en 5% Windows Phone. Ok, misschien ook geen gemiddelde doelgroep, maar in mijn kennissen en vriendenkring zie ik het niet anders.
Wij zijn voor Nokia zo klein dat het commercieel veel interessanter is om aan de vraag te blijven voldoen in Duitsland e.d., waar er meer (bij wijze van spreken misschien) Lumia's verkocht gaan worden dan er in heel NL mensen wonen.
Leuke actie dat wij dan de lader erbij krijgen overigens; ik wacht wel tot januari. Al zag ik wel dat de abo prijzen met 920 nog erg duur zijn. Hopelijk komen er nog leuke aanbiedingen.
Nederland mag wel een kleine land zijn, maar met 20.5 miljoen telefoons en een modaal salaris van 32.000 euro zijn we een heel interessante land. Daarnaast zijn we koploper met smartphone gebruik.
http://www.elsevier.nl/we...hone-en-tabletgebruik.htm
Nokia is dom geweest om de een telefoon op 5 september aan te kondigen zonder productiecapaciteit of het vertrouwen in hun eigen product om voldoende te produceren.
Het is niet alleen Nederland! Nokia is te laat met de nieuwe Lumia's in heel veel landen. De focus lijkt 100% gericht op de VS.
GoT, You have to love it!