Northside schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:04:
[...]
Een bedrijf plaatst een product op de markt, kan vervolgens niet leveren, en dat is dan de schuld van de consument? Natuurlijk...
En de schuld voor deze ontzettend gebrekkige communicatie leg ik ook gewoon waar het hoort, bij Coolblue. Getuigt van slechte bedrijfsvoering als je nu voor de 2e keer 1 dag van te voren je klanten moet teleurstellen.
Ook ik heb dus de mail ontvangen. 03/12 een rode besteld, dus hoopte redelijk vooraan in de rij te staan, maar helaas... 13/02/2013 nu, gewoon even 3 weken er bovenop. Zijn er andere sites die in combinatie met een abonnement deze week kunnen leveren (hoeft niet per se rood te zijn)?
Precies om de reden die jij in je laatste zin zegt doen ze dat, als ze zeggen hopelijk kunnen we over 2 weken weer leveren dan denk je ''oh ik kan wel ff wachten'' Maar wanneer ze zeggen ja waarschijnlijk medio maart (zoals bol.com) annuleer je de bestelling en bestel je hem ergens anders waar je even lang moet wachten.
Ook zijn de vorige toestellen van Nokia tegengevallen waardoor het juist slim is niet veel te produceren ivm een eventuele tegenvaller en ze niet met warenhuizen vol blijven zitten. Dat het nu een groot succes is, kan nokia niet veel aan doen dan de productie op te schroeven wat ze inmiddels gedaan hebben.
Verder is het 2x verlengen wat jij zegt nog altijd beter dan helemaal niks van zich laten horen en het gewoon niet leveren, als de winkel niet weet wanneer ze de levering kunnen verwachten nemen ze het zekere voor het onzekere om niemand valse hoop te geven. Ook kan er ondertussen iets gebeurd zijn? Vrachtwagen verongelukt/overvallen fabriek in de fik gegaan? Allemaal omstandigheden waar je geen rekening mee kan houden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook nog steeds mijn telefoon niet en wil hem ook erg graag hebben maar om nou boos te worden op de winkel vind ik zo'n onzin. Er zijn natuurlijk ook fouten gemaakt door de winkel maar geloof me die winkels willen het liefst zo snel mogelijk alles uitleveren om de klanten tevreden te houden en als mensen nog niet betaald hebben, het geld te innen.