[Apple Event] dinsdag 23 oktober 2012 -- slowchat toegestaan

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 20.597 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
Enigzins toch teleurgesteld over de rMBP 13, design en scherm zijn natuurlijk geweldig, maar de grafische kaart. Ik kan op mijn Late 2011 13" makkelijk tussendoor een spelletje GTA VC of CS:GO doen op de native resolutie en goede settings, ik verwacht dat dat met de rMBP native al niet meer lekker draait. Voor photoshop en andere foto bewerking zal de beperking niet zo groot zijn, echter met videobewerking en wat games zal het lastig worden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:04
SgtElPotato schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:52:
Enigzins toch teleurgesteld over de rMBP 13, design en scherm zijn natuurlijk geweldig, maar de grafische kaart. Ik kan op mijn Late 2011 13" makkelijk tussendoor een spelletje GTA VC of CS:GO doen op de native resolutie en goede settings, ik verwacht dat dat met de rMBP native al niet meer lekker draait. Voor photoshop en andere foto bewerking zal de beperking niet zo groot zijn, echter met videobewerking en wat games zal het lastig worden.
Met zo'n hoge resolutie zal de onboard videokaart er inderdaad erg snel mee ophouden grafisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16
Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Met zo'n hoge resolutie zal de onboard videokaart er inderdaad erg snel mee ophouden grafisch gezien.
de meeste games zijn dan ook nog niet met Retina support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:55:
[...]

8:00 staat er op de nederlandse store.
Dat heeft volgens mij betrekking op de fysieke store ;) Ik doel op de online store.

Vanaf 26 oktober te bestellen.
Of kom het Wi-Fi-model op 2 november kopen in de Apple Store. Dat kan al vanaf 8 uur.
Wi-Fi + Cellular-modellen zijn vanaf eind november verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:43

The Chosen One

Zie signature!

Zo'n ding zal toch overal hetzelfde geprijsd zijn? Of hebben ze nog acties met gratis/goedkopere covers bij mediamarkt of zo? (zit niet in de buurt maar toch)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
The Chosen One schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:59:
Zo'n ding zal toch overal hetzelfde geprijsd zijn? Of hebben ze nog acties met gratis/goedkopere covers bij mediamarkt of zo? (zit niet in de buurt maar toch)
Zou er geen rekening mee houden. Als MediaMarkt ze al kan leveren rond die datum zal dat voor adviesprijs zijn, ook voor de accessoires.

Zal me niet eens verbazen als ze contractueel verboden worden om te stunten met prijzen. Net als dat ze eisen stellen aan het schap waar de producten aangeprezen worden (kleuren, afstand tot andere producten) en eisen mbt advertenties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Hoe zit het eigenlijk met black friday? Zouden de iPad mini's dan evt ook al met korting te krijgen zijn? Het liefst met cellular?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
't is wel een mooi dingetje die mini, maar kan zo nog niet echt een reden verzinnen om er 1 te kopen als je al een normale iPad hebt (behalve dan het hoge gadget gehalte).

Iemand wel wat verzonnen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Toch wel erg jammer dat de iPad mini geen 2048x1536 scherm heeft gekregen, maar dat zal prijstechnisch wel onmogelijk zijn geweest.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:04
Donnie Darko schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

de meeste games zijn dan ook nog niet met Retina support
Het gaat geeneens om de retina support, dan een enkele resolutie lager indien nodig maar dat erbuiten gelaten is een onboard videokaart gewoon verre genoeg niet sterk genoeg om op zo'n hoge resolutie grafisch wat voor te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Het gaat geeneens om de retina support, dan een enkele resolutie lager indien nodig maar dat erbuiten gelaten is een onboard videokaart gewoon verre genoeg niet sterk genoeg om op zo'n hoge resolutie grafisch wat voor te stellen
Op "Retina" stand gebruiken niet-retina-enabled applicaties gewoon de resolutie/4, oftewel dezelfde resolutie als de normale MBPs.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Ik wacht dan ook wat reviews af, maar ik denk dat de kans groot is dat Apple de 13" volgend jaar wel een flinke grafische update gaat geven.
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:16:
[...]

Op "Retina" stand gebruiken niet-retina-enabled applicaties gewoon de resolutie/4, oftewel dezelfde resolutie als de normale MBPs.
Games kun je, degene die dat ondersteunen, wel op de volledige retina resolutie instellen.

Mooie achternaam :9

[ Voor 28% gewijzigd door SgtElPotato op 23-10-2012 22:17 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ahrg, hoezeer het ook een 'first world problem' pur sang is: ik voel me best genaaid als iPad 3 bezitter. Sinds drie maanden. Met een iPhone 5 in bestelling. (lightning dus)

Wat die Klöpping aan het meieren was tijdens de OMT uitzending over dat hij nu al de hele tijd tegen de limieten van zijn iPad 3 aanliep kan ik niet begrijpen. Wat voor apps zijn laggy op de 3??

Iemand interesse in een 32gb iPad 3? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Recoil op 23-10-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:05

muhda

Time & Space traveler

Inderdaad, maar ja zo gaat dat. Maar ik ga nu niet rennend naar de winkel voor de iPad 4.
Ik wacht wel lekker op de iPad 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

muhda schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:43:
Inderdaad, maar ja zo gaat dat. Maar ik ga nu niet rennend naar de winkel voor de iPad 4.
Ik wacht wel lekker op de iPad 5.
Ik heb er geen haast bij, maar ik ga toch mijn iPad upgraden. :)

*kuch*

Geen V&A op het forum }:|

[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 23-10-2012 22:52 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
iApp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:47:
[...]

Ik heb er geen haast bij, maar ik ga toch mijn iPad upgraden. :)
Iemand interesse? €400,- Euro, krasvrij, 2,5 jaar garantie, incl Apple dock.

[mbr]
*kuch*

Geen V&A op het forum }:|
[/mbr]
2,5 jaar garantie? Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Lees ik nou goed dat het verschil tussen een ipad 2 en een ipad mini alleen dat de proc op 32nm gebakken is? Dus behalve De lightning connector en meer pixels per inch is dit het enige verschil. Op marktplaats zie ik dat ipad 2s voor 300e weggaan en ik vermoed nog een kleine prciedrop. En begin dan toch te twijfelen een ipad 2 te halen voor de kids ipv een mini. Ik hoop trouwens dat de bezel niet te dun is (ivm duim op het scherm ipv op de bezel).

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[b][message=39158928,noline]Wat voor apps zijn laggy op de 3??
Zinio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
Recoil schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:52:
[...]

2,5 jaar garantie? Hoe doe je dat?
Dixons en Mycom leveren standaard 3 jaar garantie op Apple producten. Ik denk daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:17
Ik heb de ipad 3 32GB, en stiekem was ik ook al aan het kijken hoeveel die op moet brengen, incl. belkin snapshield en moshi iVisor AG denk ik dat ik m ga verkopen voor 500 euro.

Kan die extra power van de A6X wel gebruiken voor remote desktop en gaming.

Verder ben ik zeer benieuwd hoe apple het in vredesnaam voor elkaar gekregen heeft om een 2 keer zo snelle gpu te stoppen in de A6X, vergeleken met de A5X. Dit zou betekenen dat ze dan of een 6 of 8 core ontwerp gebruiken van de powerVR 5 serie, of gewoon een powerVR 6 serie gpu... Dat wordt dus ff afwachten wat Anand's bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

dcell schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

Dixons en Mycom leveren standaard 3 jaar garantie op Apple producten. Ik denk daarom.
Klopt, mijn iPad is bij de Dixons aangeschaft en zij leveren 3 jaar garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
SgtElPotato schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:52:
In de nieuwe zit een HD 4000, in je Late 2011 13" een HD 3000? Die HD 4000 is wel zowat 2x zo snel.
Je kunt natuurlijk altijd nog op de nieuwe Retina 13" je spellen op een lagere resolutie dan native spelen, dat is ook nog prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
duncanvdlinden schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:10:
[...]

In de nieuwe zit een HD 4000, in je Late 2011 13" een HD 3000? Die HD 4000 is wel zowat 2x zo snel.
Je kunt natuurlijk altijd nog op de nieuwe Retina 13" je spellen op een lagere resolutie dan native spelen, dat is ook nog prima te doen.
Klopt, maar als iMovie, Aperture, FCP etc niet soepel op de volle resolutie kunnen draaien, het draait nu al niet mega soepel altijd. Hoe moet dat dan met een 2x zo snellere kaart en met 4x zoveel pixels?

Ik vind persoonlijk de 15" net een tikkeltje te groot om altijd en overal mee te nemen, dus had persoonlijk gehoopt op een retina MBP 13" met een dedicated GPU.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

SgtElPotato schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:18:
[...]

Klopt, maar als iMovie, Aperture, FCP etc niet soepel op de volle resolutie kunnen draaien, het draait nu al niet mega soepel altijd. Hoe moet dat dan met een 2x zo snellere kaart en met 4x zoveel pixels?

Ik vind persoonlijk de 15" net een tikkeltje te groot om altijd en overal mee te nemen, dus had persoonlijk gehoopt op een retina MBP 13" met een dedicated GPU.
De 13'' MacBook heeft tot nu toe nooit een dedicated GPU gehad, dus waarom zouden ze dat nu wel doen?
Tevens, waarom zouden mensen die een MacBook wilde kopen met dedicated GPU nog een 15'' variant willen nemen als de 13'' volstaat aan hun verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
[...]

YouTube: 13-inch Macbook Pro with Retina display hands-on demo

Lijkt prima te gaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
iApp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:22:
[...]

De 13'' MacBook heeft tot nu toe nooit een dedicated GPU gehad, dus waarom zouden ze dat nu wel doen?
Tevens, waarom zouden mensen die een MacBook wilde kopen met dedicated GPU nog een 15'' variant willen nemen als de 13'' volstaat aan hun verwachtingen?
Ik bedoel omdat het eigenlijk niet nodig was voor het 13" model. Maar om 4x zoveel pixels aan te sturen had ik eigenlijk wel een dedicated GPU verwacht.
De Mid 2012 13" met de intel HD 4000 presteert waarschijnlijk veel beter van de rMBP 13", omdat hij veel minder pixels hoeft aan te sturen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Tsja, is niet zoveel aan te doen. Apple had het graag anders gewild, zoals te lezen in het anandtech artikel over intel haswell. Met haswell gaat de igpu prestatie wederom verdubbelen (kan gewoon skyrim op full hd zonder problemen draaien), dus eigenlijk komt deze MBP13 retina een haljaar te vroeg uit. Maar natuurlijk is de HD4000 wel snel genoeg voor 2d en wat lichte 3d werk @ 2560x1600. Desondanks krijgt de refresh van de MBP13 retina volgend jaar wel de 2x snellere GT3 gpu. HD4000 had ook sneller gekund, maar intel wilde niet luisteren naar apple. Nu AMD met hun apu's steeds meer terrein pakken (naja, in de cheap low-end) schakelt intel weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bizar, ondanks de dure Yen is Apple spul in Japan stukken goedkoper dan hier.
En bijna net zo goedkoop als in de VS:
http://www.apple.com/jp/ipad/compare/

iPad 16GB wifi:
42.800 / 1,05 (Yodobashi korting) = 40.761 / 103 = 395 euro (vs 499 hier)

iPad Mini:
28.800 / 1,05 = 27428 / 103 = 266 euro (vs 329 hier)

Zelfde geldt ws. voor Hong Kong.
Hendig als je toevallig die kant op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Valt inderdaad erg mee, maar doet mijn mening niet veranderen :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

matthijst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:28:
Bizar, ondanks de dure Yen is Apple spul in Japan stukken goedkoper dan hier.
En bijna net zo goedkoop als in de VS:
http://www.apple.com/jp/ipad/compare/

iPad 16GB wifi:
42.800 / 1,05 (Yodobashi korting) = 40.761 / 103 = 395 euro (vs 499 hier)

iPad Mini:
28.800 / 1,05 = 27428 / 103 = 266 euro (vs 329 hier)

Zelfde geldt ws. voor Hong Kong.
Hendig als je toevallig die kant op moet.
Als je langs de douane gaat moet je alsnog 21% belasting betalen.
Dan ben je nog meer kwijt dan in Nederland zelf... :S

Ze naaien je waar je bij staat, dat is wel duidelijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:43

The Chosen One

Zie signature!

Zullen ze vast ook nog wel extra op controleren in de week/weken nadat die uitkomt. Doen ze vaker volgens mij.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iApp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:30:
Als je langs de douane gaat moet je alsnog 21% belasting betalen.
Dan ben je nog meer kwijt dan in Nederland zelf... :S

Ze naaien je waar je bij staat, dat is wel duidelijk. :/
Als je onder de 430 euro blijft niet ;)

Afgelopen voorjaar in Japan de 3 gehaald. Komend voorjaar hier verkopen en dan in Japan een 4 halen (of een 5 als die er al is).

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 23-10-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

ThunderNet

Flits!

Het lijkt er op dat Apple de Pro steeds meer aan het vergeten is...
Waarom kan ik maar 2 externe schermen aan een nieuwe iMac hangen? en dan verlies ik ook nog eens de ThunderBolt mogelijkheden.. De 27" iMac heeft gewoon een lagere resolutie dan de 13" MBP?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
ThunderNet schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:40:
Waarom kan ik maar 2 externe schermen aan een nieuwe iMac hangen? en dan verlies ik ook nog eens de ThunderBolt mogelijkheden.. De 27" iMac heeft gewoon een lagere resolutie dan de 13" MBP?
Effectief niet natuurlijk ;). Hoeveel externe schermen wil je eraan hangen dan? 1x iMac met 2 thunderbolt displays is toch meer van voldoende? Nog meer schermruimte is toch niet te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Brm-G schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Effectief niet natuurlijk ;). Hoeveel externe schermen wil je eraan hangen dan? 1x iMac met 2 thunderbolt displays is toch meer van voldoende? Nog meer schermruimte is toch niet te volgen.
Ik heb nu 2x 24" + TV aan m'n Hackintosh hangen, ik wil er graag een 3e 24" monitor bij, dus 4 schermen in totaal.. Daarnaast wil ik op een iMac graag externe schijf-oplossingen via ThunderBolt aansluiten..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dan moet je een schijf nemen die kan daisy-chainen.

Verder is het denk ik niet erg realistisch om op dit moment al 2560x2 als resolutie te verwachten voor de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Muthas schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:51:
Dan moet je een schijf nemen die kan daisy-chainen.

Verder is het denk ik niet erg realistisch om op dit moment al 2560x2 als resolutie te verwachten voor de iMac.
Als dat niet realistisch is, prima.. Maar waarom maar 3 schermen? En aangezien de Mac Pro al ongeveer 5 jaar geen updates gehad heeft.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
SgtElPotato schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:28:
[...]

Valt inderdaad erg mee, maar doet mijn mening niet veranderen :)
Daarnaast is de 2d performance van de HD 4000 wel sneller dan welke deticated GPU dan ook. Ongeveer 2x zo snel. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat de intel GPU kortere circuits heeft. Zit direct op de CPU (APU). Schuiven van vensters en het aansturen van meerdere beeldschermen gaat beter met de HD 4000 dan deticated graphics.

Lees ook hier:
http://www.insanelymac.co...-hd4000-double-to-gtx670/

Men heeft een beetje een slecht beeld van de HD 4000, omdat het een onchip GPU is. Wat eigenlijk heel erg onterecht is. Ook de quicksync van Intel is razend snel en verslaat menig deticated GPU. Quicksync kan gebruikt worden voor het via de GPU encoden en decoden van video.

Enige waar een deticated GPU bij kan helpen is besparen van systeemgeheugen, en beter draaien van games. Voor de rest bied het totaal geen meerwaarde en is de onchip video alleen maar beter.

Meeste mensen gamen niet op een Mac, dus de nieuwe retina is prachtige machine voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
ThunderNet schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:53:
[...]

Als dat niet realistisch is, prima.. Maar waarom maar 3 schermen? En aangezien de Mac Pro al ongeveer 5 jaar geen updates gehad heeft.. :/
Ja idd zelfs nu intel sandy bridge-E inmiddels al een jaar op de markt heeft en zelfs 8 en 10 core xeons heeft brengt apple nog steeds geen update uit van de big daddy mac pro... Een dual 8-core sandy bridge Xeon zou toch wel een enorme update zijn vergeleken met de mac pro van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Trishul schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:00:
[...]

Ja idd zelfs nu intel sandy bridge-E inmiddels al een jaar op de markt heeft en zelfs 8 en 10 core xeons heeft brengt apple nog steeds geen update uit van de big daddy mac pro... Een dual 8-core sandy bridge Xeon zou toch wel een enorme update zijn vergeleken met de mac pro van nu.
Geen ThunderBolt daarnaast, 2 generaties oude videokaarten, 850 eur voor een 512GB SSD oftewel voor 2000eur koop je een 27" iMac die rondjes loopt om een 3500eur Mac Pro, en dan krijg je er een scherm bij.. Prima dat ze bij Apple meer op de consument gaan richten, maar heb dan gewoon het lef om te zeggen "Pro's: zak maar in de stront".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
http://howto.cnet.com/830...ipad-for-the-newer-model/

Worth a shot in Amsterdam voor wie zich bedrogen voelt nu (ik zie overigens niet helemaal in waarom je je echt druk zou maken over het niet-hebben-van-de-nieuwste-iPad drie maanden korter dan verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zie momenteel nog geen reden om over te stappen naar de iPad 4. Ik gebruik de 3 voornamelijk om te surfen en emails te bekijken en af en toe speel ik er een spel op.
Ik heb dan ook nog nooit problemen gehad m.b.t. de snelheid van het apparaat.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28
Wat me opvalt is dat bij apple premium resellers er nog steeds met de 'nieuwe ipad' wordt geadverteerd.

Dit lijkt mij zeer verwarrend voor nieuwe klanten. Krijg ik nu de iPad 3 of de iPad 4? Tech spects worden vaak niet eens genoemd bij deze apple premium resellers, er wordt simpelweg alleen gesproken over 'de nieuwe ipad'.

Ook erg slordig van Apple en niet slim naar mijn mening.

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje5 op 24-10-2012 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Ik was eigenlijk van plan de nieuwe 13" Retina te kopen, maar begin nu toch te twijfelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij voor rond de 1700 euro een Core i7 Quad zou hebben, en rekende op een 256GB SSD. Dat die Quad er niet is gekomen is niet helemaal een verassing (ivm. de hogere TDP kan hij misschien de warmte niet kwijt), maar de 128GB opslagruimte van het instapmodel van 1780 euro vind ik wel héél erg mager. Voor 256GB zit je dan op 2080 euro.

Nu begin ik dan ook weer te twijfelen over de 15" Retina. Dan krijg je voor slechts 200 euro extra naast 34% meer schermoppervlakte wel een Quadcore, en ook nog eens een extra grafische kaart. Tijdens het forensen is het formaat misschien toch niet zo'n drama, aangezien hij slechts 1.8cm dik is en zelfs minder weegt dan mijn huidige 13" MBP. De auteur van de enige gebruikersreview op tweakers.net schrijft over de 15" MBR dat het een voordeel is dat hij zo makkelijk mee te nemen is.

Een algemeen twijfelpunt blijft trouwens de kwaliteit van de displays. Weet iemand of de issues met de 15" LG schermen al opgelost zijn? Ook bij de 13" zie ik daarin een reden om even af te wachten, zeker gezien de slechte reputatie van Apple op het gebied van garantie.

Zijn er hier eigenlijk mensen die met een 15" Retina MBP forensen? En hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Laatst online: 15:51
SPT schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:40:
Ik was eigenlijk van plan de nieuwe 13" Retina te kopen, maar begin nu toch te twijfelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij voor rond de 1700 euro een Core i7 Quad zou hebben,
opmerkelijk inderdaad, er werd gezegd dat er een i7 in zat, maar dat komt gewoon heeeel vals over...

dat klopt ook, in de niet retina display macbook pro 13"
... |:(

demonstratie video ---> dan op minuut 21:01
http://www.apple.com/apple-events/october-2012/

http://store.apple.com/us...op_mac/family/macbook_pro

[ Voor 9% gewijzigd door gekke-gerrit op 24-10-2012 10:05 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

gekke-gerrit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:04:
[...]

opmerkelijk inderdaad, er werd gezegd dat er een i7 in zat, maar dat komt gewoon heeeel vals over...

dat klopt ook, in de niet retina display macbook pro 13"
... |:(

demonstratie video ---> dan op minuut 21:01
http://www.apple.com/apple-events/october-2012/

http://store.apple.com/us...op_mac/family/macbook_pro
Er wordt gesproken over een "Dual core i5 or i7 'ivy bridge' ". De basis retina 13" is inderdaad i5 maar je kunt hem ook configureren met een i7 :).

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is de achterkant van de witte versie van de iPad mini van hetzelfde materiaal als de achterkant van de iPhone 5 en MacBook Air?

Of is het exact hetzelfde als de achterkant van de huidige generatie iPad? Het materiaal van de achterkant van iPhone 5, Air, Pro, iMac en eerste generatie iPad vind ik persoonlijk veel fijner en mooier dan wat er bij de iPad 2 is gebruikt...

En ja, daar zit verschil in.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

World Citizen

FreeReef.nl

Ik twijfel toch nog.... Ik zoek een apparaat wat ik in de auto kan gebruiken voor Navigatie en Streamen van muziek uit de cloud.

Een ipod valt dus af, want daar kan geen data abbo op. Een mini is dan wel weer geschikt.
Aangezien ik nog wel eens wil gamen op een iPad, wil ik ook 32 GB ruimte.

Dus een iPad mini van 550 euro (3g+32GB) die ik waarschijnlijk 2 jaar gebruik... dus 24X10 euro data abbo komt uit op: 550 + 240 = 790 euro... Plus 60 euro aan accessoires is ruwweg 850 euro ....

Dat is wel een flinke hoop geld voor iet leuks, grappigs, handigs. Maar niet noodzakelijk.

Begrijp me niet verkeerd, als ik het budget niet zou hebben dan zou ik er ook niet naar kijken. Maar het blijft in mijn geval een luxe product voor 850 euro... poeh eh.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
ThunderNet schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:40:
Je verliest niet de Thunderbolt mogelijkheden, deze lussen door (net als FireWire)
World Citizen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:20:
Ik twijfel toch nog.... Ik zoek een apparaat wat ik in de auto kan gebruiken voor Navigatie en Streamen van muziek uit de cloud.

Een ipod valt dus af, want daar kan geen data abbo op. Een mini is dan wel weer geschikt.
Aangezien ik nog wel eens wil gamen op een iPad, wil ik ook 32 GB ruimte.

Dus een iPad mini van 550 euro (3g+32GB) die ik waarschijnlijk 2 jaar gebruik... dus 24X10 euro data abbo komt uit op: 550 + 240 = 790 euro... Plus 60 euro aan accessoires is ruwweg 850 euro ....

Dat is wel een flinke hoop geld voor iet leuks, grappigs, handigs. Maar niet noodzakelijk.

Begrijp me niet verkeerd, als ik het budget niet zou hebben dan zou ik er ook niet naar kijken. Maar het blijft in mijn geval een luxe product voor 850 euro... poeh eh.
Ik weet niet of je een iPhone hebt, maar die kan je tegenwoordig als Hotspot gebruiken, dan lift je iPad (mini) mee op het data abonnement van je telefoon. Daarom heb ik nu een Sim-Only Vodafone voor 15,- afgesloten met 10GB data.

[ Voor 54% gewijzigd door M@cer op 24-10-2012 10:27 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:51
Ik wil mijn eerste iMac gaan kopen en heb daarom gewacht dit evenement, doordat ik student ben heb ik ook studentenkorting. Maar nu zie ik op de apple site dat de iMac als enigste van de dingen die gister een update hebben gehad geen studentenkorting op de prijs heeft, dus vroeg ik mij af is dit ook bij andere updates geweest of is dit waarschijnlijk een fout in de online apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
M@cer schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:24:
[...]

Je verliest niet de Thunderbolt mogelijkheden, deze lussen door (net als FireWire)
Idd, lees ook http://reviews.cnet.com/8...h-the-retina-macbook-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
De nieuwe iMac is echt verschrikkelijk mooi. Dat 27" scherm kent geen gelijkene in de PC wereld, om over het design maar te zwijgen want daar komt al helemaal niets in de buurt :). Momenteel heb ik een Hackintosh PC waar ik OSX Mountain Lion op draai. Heb een Apple keyboard en Magic trackpad eraan gekoppeld waardoor de ervaring nagenoeg gelijk is, en dat beval prima.

Met de tijd wil ik echter wel overgaan op een iMac. Korte termijn niet, maar binnen een jaar vermoed ik wel. Maar wil dan wel graag gebruik kunnen blijven maken van een tweede DVI scherm. Kan dit gewoon met een connector?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dannydekr schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:41:
De nieuwe iMac is echt verschrikkelijk mooi. Dat 27" scherm kent geen gelijkene in de PC wereld, om over het design maar te zwijgen want daar komt al helemaal niets in de buurt :). Momenteel heb ik een Hackintosh PC waar ik OSX Mountain Lion op draai. Heb een Apple keyboard en Magic trackpad eraan gekoppeld waardoor de ervaring nagenoeg gelijk is, en dat beval prima.

Met de tijd wil ik echter wel overgaan op een iMac. Korte termijn niet, maar binnen een jaar vermoed ik wel. Maar wil dan wel graag gebruik kunnen blijven maken van een tweede DVI scherm. Kan dit gewoon met een connector?
Ja hoor, dat is geen enkel probleem :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Pompi schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:26:
Ik wil mijn eerste iMac gaan kopen en heb daarom gewacht dit evenement, doordat ik student ben heb ik ook studentenkorting. Maar nu zie ik op de apple site dat de iMac als enigste van de dingen die gister een update hebben gehad geen studentenkorting op de prijs heeft, dus vroeg ik mij af is dit ook bij andere updates geweest of is dit waarschijnlijk een fout in de online apple store?
Denk een fout, gisteren heb ik de korting nog wel gezien op die nieuwe Mac's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

World Citizen

FreeReef.nl

Hebben ze toch stiekem de kleur van de klok-app veranderd....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
bear87 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:51:
[...]
Ok bedankt voor antwoord, want zo'n korting is altijd wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

M@cer schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:24:
[...]

Ik weet niet of je een iPhone hebt, maar die kan je tegenwoordig als Hotspot gebruiken, dan lift je iPad (mini) mee op het data abonnement van je telefoon. Daarom heb ik nu een Sim-Only Vodafone voor 15,- afgesloten met 10GB data.
Maar dan kun je de iPad mini niet gebruiken voor navigatie, want de WiFi-versie heeft geen GPS. Of wordt bij tethering met de iPhone ook de locatie meegestuurd?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Maar dan kun je de iPad mini niet gebruiken voor navigatie, want de WiFi-versie heeft geen GPS. Of wordt bij tethering met de iPhone ook de locatie meegestuurd?
Nope. Maar door middel van Wifi worden tegenwoordig ook locaties gezocht.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:58
Krijgen we nu om de 7 maanden een nieuwe ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

bear87 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:51:
[...]

Als je inlogt op www.surfspot.nl, en via Partnershops naar de Applestore ga, krijg je de prijzen met kortingen te zien. Mogelijk krijg je dan ook meer dan de 6% die je bij de fysieke winkels krijgt. Bij mij is het bijvoorbeeld 12%, maar ik werk bij een universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
SPT schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:48:
[...]
Als je inlogt op www.surfspot.nl, en via Partnershops naar de Applestore ga, krijg je de prijzen met kortingen te zien. Mogelijk krijg je dan ook meer dan de 6% die je bij de fysieke winkels krijgt. Bij mij is het bijvoorbeeld 12%, maar ik werk bij een universiteit.
Het is ook gewoon mogelijk om naar http://store.apple.com/nl-edu te gaan, weet alleen niet hoeveel procent je dan krijgt. Maar laten we maar weer ontopic gaan.

Edit: Heb even gekeken via surfspot en daar is de iMac prijst ook niet met korting, dus hoop echt een fout

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 24-10-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Zo juist even naar de keynote gekeken.
Wat mij opviel was een vergelijking met een random android tablet. YouTube: Apple Special Event October 2012 - iPad Mini Full Keynote Part 2

Zo liet men bijvoorbeeld een "android" versie van vimeo zien wat veel slechter zou zijn dan de ipad versie.
Wat ik heel frapant vind is dat dit niet klopt. Vimeo ziet er op een tablet heel anders uit.

Android Vimeo versie(links) volgens Apple:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v7KJ2.png

Werkelijke Android Vimeo versie. Genomen met mijn Asus transformer pad 300t.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hPQ4E.jpg

Wat klopt hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 13:34
waar kan de mini in de voorverkoop worden besteld? alleen bij Apple of ook nog andere (web)shops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
feddesman schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:40:
Krijgen we nu om de 7 maanden een nieuwe ipad?
Het gebeurt, welgeteld, één keer dat er een snellere revisie komt van de iPad en mensen gaan allemaal lopen zeiken over de iPad. Misschien dat jouw vraag écht een vraag was. Maar de comments op het artikel van Tweakers staat vol van de mensen die zich "benadeeld" voelen omdat ze net een iPad 3rd Generation hebben aangeschaft. Ugh, dat risico loop je nu eenmaal. Misschien komen ze volgende week wel weer met de vijfde generatie. Je hebt je toch georiënteerd op dat toestel? Dat was naar wens, dus je kocht het.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
@SacreBleu, er zijn ook mensen die een Apple product nemen omdat ze gewoon iets recents willen en je bij Apple eigenlijk altijd gewoon een jaar het meest recente product hebt. Dit in tegenstelling tot Samsung en HTC waar iedere maand, zo op het oog, een nieuw product uitkomt. En voor dat soort mensen is de actie van Apple misschien frustrerend. Persoonlijk zou ik er ook niet zo mee zitten. Sterker nog, ik vond het model van een jaar lang een product voeren geen plus. Liever dat je reageert op een ontwikkeling. Heb je een doorbraak, iets dat echt beter is, dan breng je het uit en dat kan binnen een half jaar zijn of na anderhalf jaar.
hipy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:04:
Wat mij opviel was een vergelijking met een random android tablet. YouTube: Apple Special Event October 2012 - iPad Mini Full Keynote Part 2

Zo liet men bijvoorbeeld een "android" versie van vimeo zien wat veel slechter zou zijn dan de ipad versie.
Wat ik heel frapant vind is dat dit niet klopt. Vimeo ziet er op een tablet heel anders uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat klopt hier niet?
Nav reactie Chris7. Het is inderdaad de smartphone versie van Vimeo. Blijkbaar wordt de Nexus 7 gedetecteerd als een smartphone en die applicatie laat inderdaad een lijst zien.

[ Voor 45% gewijzigd door Dadona op 24-10-2012 12:39 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat klopt hier niet?
Ze lieten de Nexus 7 zien, en die is meer telefoon dan tablet. Op de Nexus 7 heb je ook niet de tabletinterface, want Google vindt dat 7" niet zó groot is en daarom geen tabletinterface nodig heeft. Er draaien dan ook een heel aantal telefoon-apps op die tablet. Waarschijnlijk gebruikt de Nexus dan ook de Vimeo-telefoonapp (maar ik weet 't niet zeker).
Als het wel zo is, dan is het wel een beetje flauw om net déze tablet als voorbeeld te nemen. Een directe vergelijking is ook moeilijk omdat de Nexus 100 dollar goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vooral erg zwak vond, is de vergelijking met Android idd ( iPad Mini ).
Apple is altijd van eigen kracht uitgegaan, dat vond ik zo sterk aan Apple. Waarom nu ineens vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Om juist de sterke kanten van de iPad mini te belichten.

Als je het werkelijk te gebruiken schermformaat vergelijkt dan is er volgens Apple een significant verschil.
Of dit daadwerkelijk ook zo is weet ik niet, maar het is wel aannemelijk gezien de keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bacardicoconut schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:37:
Om juist de sterke kanten van de iPad mini te belichten.
Dan zijn eigenlijk vanuit het product geen sterke kanten. Het is eerder iets oh ja de concurrentie doet dat dus wij kunnen het beter. Iets wat Apple tot nu toe wel altijd heeft gedaan. Steeds meer zien ze Android als concurrentie terwijl eigenlijk als je het ruw op cijfers bekijkt niet eens nodig is om ze op die manier te belichten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Dan zijn eigenlijk vanuit het product geen sterke kanten. Het is eerder iets oh ja de concurrentie doet dat dus wij kunnen het beter. Iets wat Apple tot nu toe wel altijd heeft gedaan. Steeds meer zien ze Android als concurrentie terwijl eigenlijk als je het ruw op cijfers bekijkt niet eens nodig is om ze op die manier te belichten.
Precies, Steve Jobs zou dit vast tegengehouden hebben.
Op mij hebben ze een zwakke indruk gemaakt met dit 'voorval'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Ik vond het wel een helder vergelijk.
Het gaf mij ook een goed beeld waarom hun voor een bepaalde schermgrootte en resolutie hebben gekozen.

Los van de verkoopcijfers, de iPad mini is wel aanzienlijk duurder, om dit te kunnen verkopen aan de klanten moet je in mijn ogen ook uitleggen waar het verschil dan in zit.

Als het betekend dat je effectief 33% meer scherm te gebruiken hebt, is het prijsverschil van circa 30% wellicht ook wel te verklaren.

** Ik kan voor mijzelf alleen nog geen reden verzinnen om voor een iPad mini te gaan in plaats van een reguliere iPad.

[ Voor 11% gewijzigd door iRobert op 24-10-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bacardicoconut schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:43:
Ik vond het wel een helder vergelijk.
Het gaf mij ook een goed beeld waarom hun voor een bepaalde schermgrootte en resolutie hebben gekozen.

Los van de verkoopcijfers, de iPad mini is wel aanzienlijk duurder, om dit te kunnen verkopen aan de klanten moet je in mijn ogen ook uitleggen waar het verschil dan in zit.

Als het betekend dat je effectief 33% meer scherm te gebruiken hebt, is het prijsverschil van circa 30% wellicht ook wel te verklaren.

** Ik kan voor mijzelf alleen nog geen reden verzinnen om voor een iPad mini te gaan in plaats van een reguliere iPad.
Ik wel. Ik vind de 10 inch te groot dus zat hier echt op te wachten. Straks in december eentje kado doen voor mijn verjaardag denk ik zo :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 13:34
als je werkelijk wil vergelijken doe dit dan op specificaties en niet op "gezochte" schermafbeeldingen.

ik kwam het volgende overzicht tegen:

ASUS Nexus 7iPad Mini
OSAndroid 4.1.2 Jelly Bean iOS 6
Display7” 1280×800 HD (216 ppi) 7.85-inch 1024×768
ProcessorQuad-core Tegra 3 Dual-core A5
Memory1GB RAM
Storage16GB 16GB
Camera1.2MP front-facing camera 5-megapixel rear, 1.2-MP front-facing
Battery10 hours 10 hours
Weight340 grams 308 grams
Size198.5 x 120 x 10.45mm 7.2mm thin
Apps/GamesGoogle Play (600,000+)iTunes (700,000+)
Other- Microphone NFC (Android Beam)
- Accelerometer GPS Magnetometer Gyroscope
- Google Now
- Voice Commands
- Lightning connector
- Lightning to HDMI
- Lightning to VGA
Price16GB ($249) 16GB ($329)
32GB ($429)
64GB ($529)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:46:
als je werkelijk wil vergelijken doe dit dan op specificaties en niet op "gezochte" schermafbeeldingen.

ASUS Nexus 7iPad Mini
Memory1GB RAM
Storage16GB 16GB
Battery10 hours 10 hours
- Google Now
- Voice Commands
- Lightning connector
- Lightning to HDMI
- Lightning to VGA
32GB ($429)
64GB ($529)
Geen grote verschillen dus? Alleen iPad Mini is wat lichter, en ik vind die Lightning naar HDMI onder andere ook erg prettig. Mijn Nexus 7 heeft dat niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En klopt het dat je je Flash Storage na het kopen van je Macbook Pro 13" Retina niet meer zelf kunt vervangen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Geen grote verschillen dus? Alleen iPad Mini is wat lichter, en ik vind die Lightning naar HDMI onder andere ook erg prettig. Mijn Nexus 7 heeft dat niet helaas..
PlayStore vergelijking gaat niet op. De tablet-sepcifieke apps stellen qua aantal vrijwel niets voor in vergelijking met de iPad. En daar gaat het voor het grootste gedeelte om, dus tjah..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:43

janklp

FortyTwo Capital

2 camera's, toch ook wel een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:54:
En klopt het dat je je Flash Storage na het kopen van je Macbook Pro 13" Retina niet meer zelf kunt vervangen? :O
Correct

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Dannydekr schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:02:
[...]

PlayStore vergelijking gaat niet op. De tablet-sepcifieke apps stellen qua aantal vrijwel niets voor in vergelijking met de iPad. En daar gaat het voor het grootste gedeelte om, dus tjah..
Om over het kopen/huren van boeken, muziek en films nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:30
;( nou weet ik t niet meer! Voor 250 had ik de ipad mini zo genomen.. Nou ga ik toch weer twijfelen voor Nexus 7 of anders wat meer uitgeven voor de ipad 4..

keuzes keuzes keuzes......

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Overigens wil ik nog even mijn gal spuwen over de iPad mini :)

Apple is een beetje hypocriet en gaat mee in de trend van de budget tablets. Ze brengen de iPad mini als een apparaat waar geen concessies voor gedaan zijn. Dit is natuurlijk kolder. De oudere hardware betekent dat ze zich duidelijk richten op de budgetmarkt, wat dus een grote concessie op zichzelf is. Ze hebben de iPad mini gebouwd met in het achterhoofd dit zo goedkoop mogelijk te doen.

Als het echt een no-compromise apparaat had geweest, dan hadden ze er wel een retinascherm e.d. in gestopt. Dan hadden ze het kunnen aanbieden als een no-compromise apparaat. Nu is het een low-budget apparaat gericht op mensen die weinig geld uit willen geven voor een tablet.

Is dit erg? Nee, niet echt. Ze spreken hiermee een geheel nieuwe markt aan, en dat is zeker niet verkeerd. Maar ik erger me een beetje aan de marketing omtrent dit apparaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:30

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat klopt hier niet?
Klopt wel, de Nexus 7 draait als een soort hybride tussen telefoon en tablet in, waardoor je eerder kans hebt op een telefoonvariant. Komt dus wel goed uit als je wat vergelijkingen hebt waar de telefoonversie gekozen word. Volgens mij is de manier van opschalen van telefoonapps nog wel een stukje minder dan hoe android dat doet.
Daarnaast is het gewoon idioot dat je meer schermruimte gaat lopen propageren terwijl je minder pixels uitsmeert over een groter oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
SacreBleu schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Het gebeurt, welgeteld, één keer dat er een snellere revisie komt van de iPad en mensen gaan allemaal lopen zeiken over de iPad. Misschien dat jouw vraag écht een vraag was. Maar de comments op het artikel van Tweakers staat vol van de mensen die zich "benadeeld" voelen omdat ze net een iPad 3rd Generation hebben aangeschaft. Ugh, dat risico loop je nu eenmaal. Misschien komen ze volgende week wel weer met de vijfde generatie. Je hebt je toch georiënteerd op dat toestel? Dat was naar wens, dus je kocht het.
Helemaal mee eens. Ik heb 1,5 maand geleden een Mac mini aangeschaft en heb er geen moment spijt van. De kans was groot dat er een nieuwe op de rol stond, maar op dat moment toch de knoop doorgehakt.

Hetzelfde met mijn Macbook Pro 13 inch. Ik heb de late 2011 versie in 2012 aangeschaft en 2 maanden later kwam er een specs update. Ik ben hierdoor niet minder blij met hetgeen ik heb aangeschaft. Ik geloof niet dat ik de nieuwe Mac mini anders zou gebruiken dan degene die ik nu heb. Ok, ik heb nu geen USB 3 en geen HD4000 videokaart. Maar voor mediacenter doelstellingen volstaat het "oude" model prima.

Het is helemaal niet erg om een keer niet het nieuwste model te hebben. En volgens mij is het al helemaal niet de moeite om je 3e generatie iPad nu in te ruilen voor een 4e. Tenminste ik zou het een nadeel vinden om er weer een ander type oplader bij te hebben.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Dadona schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:27:
@SacreBleu, er zijn ook mensen die een Apple product nemen omdat ze gewoon iets recents willen en je bij Apple eigenlijk altijd gewoon een jaar het meest recente product hebt. Dit in tegenstelling tot Samsung en HTC waar iedere maand, zo op het oog, een nieuw product uitkomt. En voor dat soort mensen is de actie van Apple misschien frustrerend. Persoonlijk zou ik er ook niet zo mee zitten. Sterker nog, ik vond het model van een jaar lang een product voeren geen plus. Liever dat je reageert op een ontwikkeling. Heb je een doorbraak, iets dat echt beter is, dan breng je het uit en dat kan binnen een half jaar zijn of na anderhalf jaar.
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op. Toen mensen de derde generatie iPad kochten hadden ze het nieuwste wat er op de markt van Apple was. De MacBook Pro 13" heeft zelfs in Juni 2012 een upgrade gehad. En dan nu het Retina scherm. Kortom, zo kun je blijven wachten op het nieuwste van het nieuwste. Soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt.

En inderdaad, dat Retina scherm op de iPad kon me niet zo deren. Deze upgrade daarentegen is het misschien wel eens waard :).

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 24-10-2012 13:47 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

geen grote verschillen?
quad core ipv dual core, 1gb ram tegenover waarschijnlijk 512mb voor de mini (zelfde specs als de ipad2).
De resolutie mist ook nog wat pixels. Ik vond het raar dat in de demo ze meer webpagina op de ipad konden laten zien dan op de nexus.

desalnietteplus ga ik toch wel de mini halen vanwege de apps en content, maar het gevoel bekruipt me dat deze sneller verouderd dan dat ik zou willen. Het blijft in feite een te heet gewassen ipad2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
De iPad 3 was een mooie upgrade vanaf de iPad 1, maar vanaf de iPad 2 niet echt zinnig omdat hoofdzakelijk alleen het scherm beter was. Met een nieuwere snellere iPad wordt het voor de mensen met een iPad 2 weer interessant om te upgraden..

Vorige week mijn 2e iPad 3 gekocht, maar ik heb er geen spijt van.. Eerst hadden we een een iPad 1 en een iPad 3 en dan merk je wel dat de iPad 1 traaaaaag werd. Dan is een iPad 3 echt een verademing.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:35:
Wat ik vooral erg zwak vond, is de vergelijking met Android idd ( iPad Mini ).
Apple is altijd van eigen kracht uitgegaan, dat vond ik zo sterk aan Apple. Waarom nu ineens vergelijken?
Dit deden ze altijd al. Bij Leoperd (of Snow leoperd) hebben ze Windows Vista er nog lelijk bijgetild, kijk maar op Youtube. Daar laten ze bijvoorbeeld zien dat het toenmalige nieuwe Vista Logo nog altijd het lelijke oude Windows logo was. Terwijl OSX Compleet nieuw was oid. :) Is niet iets van de laatste tijd dus.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Dannydekr schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:22:
Overigens wil ik nog even mijn gal spuwen over de iPad mini :)

Apple is een beetje hypocriet en gaat mee in de trend van de budget tablets. Ze brengen de iPad mini als een apparaat waar geen concessies voor gedaan zijn. Dit is natuurlijk kolder. De oudere hardware betekent dat ze zich duidelijk richten op de budgetmarkt, wat dus een grote concessie op zichzelf is. Ze hebben de iPad mini gebouwd met in het achterhoofd dit zo goedkoop mogelijk te doen.

Als het echt een no-compromise apparaat had geweest, dan hadden ze er wel een retinascherm e.d. in gestopt. Dan hadden ze het kunnen aanbieden als een no-compromise apparaat. Nu is het een low-budget apparaat gericht op mensen die weinig geld uit willen geven voor een tablet.

Is dit erg? Nee, niet echt. Ze spreken hiermee een geheel nieuwe markt aan, en dat is zeker niet verkeerd. Maar ik erger me een beetje aan de marketing omtrent dit apparaat :).
Ik ben het niet echt met je eens.. Ja, Apple wilde een goedkoper product aanbieden om zo de markt voor hun te vergroten (net zoals ze gedaan hebben met de iPod mini bv). Echter was het niet het idee om een zo goedkoop mogelijk product te maken. Als ze dan hadden gewild, waren ze bv wel voor een kunststof behuizig gegaan, veel goedkoper.. Apple maakt altijd kwalitatief goede producten. De chip is misschien niet de nieuwste A6, maar dat is voor de gebruikerservaring ook niet noodzakelijk. Apple zal er altijd voor zorgen dat hun producten soepel en zonder glitches werken. Door de lagere resolutie kan dit makkelijk met een (goedkopere) A5 wat er ook voor zorgt dat de prijs weer iets om laag kan.

De reden waarom Apple niet voor retina is gegaan, heeft niet echt te maken met de kosten, maar met de App Store. Door te kiezen voor deze resolutie, werken alle 250.000 iPad apps direct zonder problemen op de iPad mini. Dit is voor Apple nog steeds het allergrootste verkoop-argument. Ik las vandaag ook ergens dat Apple een heel ander model heeft dan bv Amazon of Google: ze gebruiken de App Store om hun hardware te promoten, ipv hardware om hun App Store te promoten. Apple zal dan ook nog steeds een goede marge maken op deze producten, dit in tegenstelling tot Amazon en Google die hun geld op een andere manier terug willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Eswip schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:12:
De reden waarom Apple niet voor retina is gegaan, heeft niet echt te maken met de kosten, maar met de App Store. Door te kiezen voor deze resolutie, werken alle 250.000 iPad apps direct zonder problemen op de iPad mini.
Ah, dus die 250.000 iPad apps werken niet op de iPad 3 en 4? Want die hebben wel een Retina display.
De reden was gewoon de prijs. Panels van 7.9" in 2048x1536 zijn te duur.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 14:42

ASUS Nexus 7iPad Mini
Memory1GB RAM
Storage16GB 16GB
Battery10 hours 10 hours
- Google Now
- Voice Commands
- Lightning connector
- Lightning to HDMI
- Lightning to VGA
32GB ($429)
64GB ($529)
Overigens is dit ook een tikkie incompleet gezien dingen als Accelerometer gyroscope, Siri e.d. ook gewoon in de iPad zitten

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Jullie vergeten nog even iets in de vergelijking... de meeste mensen staan niet om de maand in de winkel voor een nieuwe tablet. Ik heb een iPad 3 en verwacht dat die wel een levensduur van minstens 2 jaar bereikt, daarna is hij of stuk, of misschien teveel verouderd, hoewel ik dat laatste niet echt zie gebeuren. Het scherm kan toch niet echt beter of een hogere resolutie krijgen en de snelheid maakt mij weinig uit, ik kijk er voornamelijk films op en 1080p gaat volledig vloeiend, en ik lees ook nog wel vaak boeken.

Derhalve is die 70 euro extra voor een apparaat wat je 2+ jaar gaat gebruiken eigenlijk écht niet veel. Dat vind ik niet althans. Men praat hier alsof iedereen om de maand een nieuwe tablet haalt en als je dan een Nexus haalt je op jaarbasis honderden euro's zou besparen. Dat is dus niet zo. Als je een telefoon koopt dan kijk je toch ook niet zo op 500 euro of 550 euro? Dan wil je gewoon de telefoon die je het beste bevalt, als dat toevallig de duurdere is heb je het er wel voor over. Ik verwacht in ieder geval zo'n ding lang te gebruiken. En voor mensen die graag altijd direct upgraden naar het nieuwste van het nieuwste maakt de prijs toch weinig uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Xeanor op 24-10-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:38

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wij hebben thuis nog steeds een iPad 1 in gebruik, valt wel om de haverklap uit dus komt er hopelijk iets nieuws in huis (iPad 4 zou nice zijn :) ). Wil zelf ook apps kunnen testen op een iPad, dus misschien moet ik maar initiatief tonen. Maar de aanschafprijs is inderdaad over de jaren heen toch wel goed te praten zelfs al is het 200 euro meer dan de concurrent ervoor vraagt, dat is dan slechts 67 euro per jaar, wat resulteert in ongeveer een euro per week meer.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RoofTurkey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:01:
Wij hebben thuis nog steeds een iPad 1 in gebruik, valt wel om de haverklap uit dus komt er hopelijk iets nieuws in huis (iPad 4 zou nice zijn :) ). Wil zelf ook apps kunnen testen op een iPad, dus misschien moet ik maar initiatief tonen. Maar de aanschafprijs is inderdaad over de jaren heen toch wel goed te praten zelfs al is het 200 euro meer dan de concurrent ervoor vraagt, dat is dan slechts 67 euro per jaar, wat resulteert in ongeveer een euro per week meer.
Welke concurrentie? Als je iOS apps wilt kunnen testen is er weinig sprake van concurrentie toch? ;) Vergelijken met iets dat niet voldoet voor datgene dat jij wilt doen lijkt me niet nuttig.

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 24-10-2012 15:07 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor de liefhebbers: er is vanaf nu een iPad mini (ervaringen & discussie)-topic. ;)

Uniciteit in "[iPad mini] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Zer0 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:40:
[...]

Ah, dus die 250.000 iPad apps werken niet op de iPad 3 en 4? Want die hebben wel een Retina display.
De reden was gewoon de prijs. Panels van 7.9" in 2048x1536 zijn te duur.
Die panels zijn in deze oplage gewoon niet te krijgen en idd ook VEEL te duur.. Het heeft ook totaal geen zin op zo'n formaat. De PPI van de 9.7 inch iPad is al groot genoeg.. een kleiner oppervlak met dezelfde resolutie ga je gewoon niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Moet hem nog in het echt zien, maar vrees dat de mini wel irritant wazig is als je de 3 / iPhone gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

ASUS Nexus 7iPad Mini
Memory1GB RAM
Storage16GB 16GB
Battery10 hours 10 hours
- Google Now
- Voice Commands
- Lightning connector
- Lightning to HDMI
- Lightning to VGA
32GB ($429)
64GB ($529)
Specs vergelijken, dat is wat je niet moet doen bij apple is het de ervaring ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15
Bij CentralPoint is de iPad Mini al te koop. Ben benieuwd hoe leuk Apple dat soort dingen vindt.

http://www.centralpoint.nl/ipadmini/

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 24-10-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:04

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat klopt hier niet?
Mogelijk dat het op een transformer (10> scherm?) er wel goed uitziet, maar Vimeo heeft besloten het op een Nexus als phone-app te laten zien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nu het event weer achter de rug is, kan ook dit topic weer gesloten worden. Kortom:

- Voor discussie over de iPad mini: [iPad mini] Ervaringen & Discussie
- Voor discussie over de iPad 4: [iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13
- Voor discussie over de iMac: [iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10
- Voor discussie over de MacBook Pro: [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21

Ook gelden weer de normale regels over postgedrag. Geen slowchat dus. Mocht je toch willen (slow)chatten, neem dan een kijkje op Tweakers.net IRC #apple :)

:w

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan het Apple Event is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.

Livestream
Apple zal het event live streamen naar de AppleTV. Herstart je AppleTV om een link naar Apple Events te krijgen. Tevens kan je de livestream bekijken via Apple's website.

Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.