[Apple Event] dinsdag 23 oktober 2012 -- slowchat toegestaan

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 20.597 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
B2 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Ach mensen vergelijken de 329 met de 249 van bijvoorbeeld de Google Nexus. Maar ze vergeten even de schermgrootte, het plastic van de Nexus e.d.
Los kosten de meeste toptelefoons van andere merken minder dan €500, dat is net zo'n groot verschil als 329 vs 249 :P
PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Waarvan 90% bij een abo.
Dat verdoezelt de prijs aardig inderdaad, maar je betaalt het uiteindelijk allemaal uit eigen zak. Maar dat zal zeker meespelen inderdaad.

Hoe dan ook, ik denk niet dat €/$329 te veel is voor de iPad Mini. Zou me niks verbazen als het komende maanden, na de normale iPad, de meest verkochte tablet wordt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben ik de enige die de gepolijste rand bij de witte iPhone en iPad Mini niet erg mooi vind?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Whieee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

In vergelijking met de iPod Touch is 329 voor een iPad mini wat mij betreft een koopje. Verder denk ik dat je een telefoon en een tablet niet 1 op 1 moet vergelijken.
Een Ipod Touch heeft eigenlijk geen concurrentie, de Ipad Mini wel. Dat is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Die A6X moet toch wel aardig in de buurt van de Vita komen qua specs. Het is een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

De 2 iPad's komen 2 november uit, vanaf 26 oktober te bestellen.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Brm-G schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
[...]

RAM lijkt idd niet meer user upgradable. Tijdens de presentatie bleek dat al, scherm moet er dan af.
nope in elk geval niet op een userfriendly manier , staat ook niet meer in de lijst voor los geheugen in de store, wel de mini.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Voor een Fusion-schijf betaal je 250 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Een Ipod Touch heeft eigenlijk geen concurrentie, de Ipad Mini wel. Dat is nogal een verschil.
iPad heeft ook zat concurrentie, maar zie jij de concurrentie ook maar iets aan schade aanbrengen aan de verkopen van iPads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe meer ik nadenk, hoe goed ik mijn Ipad 2 eigenlijk vindt :p Het scherm voldoet prima (gebruik hem voor apps en voor in het vliegtuig films). Hij doet het 10 uur, is razendsnel, en eigenlijk doet de Ipad 4 niets wat ik nu mis. Ja natuurlijk, het scherm is veel beter, maar zolang die niet naast mijn Ipad 2 heb, zie ik dat toch niet :p
Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

iPad heeft ook zat concurrentie, maar zie jij de concurrentie ook maar iets aan schade aanbrengen aan de verkopen van iPads?
Tuurlijk. De Samung Galaxy heeft ook meer dan 20.000.000 verkopen gehad. Niet te vergelijken met Apple, maar dat waren anders waarschijnlijk Ipad kopers geweest.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 23-10-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Draakje5 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:24:
de ipad 4 uiterlijk is verder 100% hetzelfde, behalve dat er een lightnihg connector in zit?
FaceTime HD, flink krachtigere CPU (en misschien ook wel GPU omdat het ding mogelijk hoger is geklokt), Lightning, sneller opladen, mogelijk IGZO display (dus betere battery life of standaard hogere helderheid voor het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 21:55
Wel leuk formaatje, die mini: 20 x 13,4cm

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Het is maar waar je voor kiest, heb de Nexus in mijn handen gehand, en vond het een goedkoop plastic ding, alsof het een Aldi tablet is. Verder was ik ook niet onder de indruk van het scherm, had verwacht dat het vanwege de resolutie scherp en mooi zou zijn, niet dus. Dat laatste valt ook nog maar te bezien bij de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

B2 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Ach mensen vergelijken de 329 met de 249 van bijvoorbeeld de Google Nexus. Maar ze vergeten even de schermgrootte, het plastic van de Nexus e.d.
Uiteindelijk zijn er 2 hele belangrijke beslissingsfactoren:

1. Software
2. Prijs

Als je software leidend maakt in je keuze maak je al snel de beslissing tussen iOS en Android. De keuze voor de een sluit de ander uit. Vergelijken is dus niet echt nuttig.

Als je prijs leidend maakt pak je gewoon de hipste tablet die in je budget past. Wat dan 'hip' is hangt geheel van je verdere wensen, eisen, smaak en vooroordelen af.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Uniciteit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

FaceTime HD, flink krachtigere CPU (en misschien ook wel GPU omdat het ding mogelijk hoger is geklokt), Lightning, sneller opladen, mogelijk IGZO display (dus betere battery life of standaard hogere helderheid voor het scherm).
IGZO lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik baal toch wel een beetje, precies 2 weken geleden mijn iPad 3 gekocht. Nu komen ze dus met een nieuwe, die sneller is (wat mij niet echt veel interesseerd), maar waardoor de iPad 3 wellicht ook een price drop krijgt. Sowieso lijkt me iets meer dan 7 maanden erg kort voor een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17

PBP

iMacs dus wel iets duurder geworden, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
xPhantom schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:32:
Ik baal toch wel een beetje, precies 2 weken geleden mijn iPad 3 gekocht. Nu komen ze dus met een nieuwe, die sneller is (wat mij niet echt veel interesseerd), maar waardoor de iPad 3 wellicht ook een price drop krijgt. Sowieso lijkt me iets meer dan 7 maanden erg kort voor een refresh.
iPad 3 wordt niet meer door Apple verkocht, dus geen pricedrop aldaar.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:
Hoe meer ik nadenk, hoe goed ik mijn Ipad 2 eigenlijk vindt :p Het scherm voldoet prima (gebruik hem voor apps en voor in het vliegtuig films). Hij doet het 10 uur, is razendsnel, en eigenlijk doet de Ipad 4 niets wat ik nu mis. Ja natuurlijk, het scherm is veel beter, maar zolang die niet naast mijn Ipad 2 heb, zie ik dat toch niet :p
Jammer van de iPad4 is dat deze niet lichter en dunner is gemaakt zoals de iPad2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 01:36

fheerens

ir.

xPhantom schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:32:
Waar is nu die Apple Step-up...? Evga style?

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Trouwens, de Mac mini is flink duur geworden 849. In de vorige versie had je voor 799 (ja 19%btw) er eentje met een radeon 6770 GPU , nu moet je het doen met een Intel 4000. Lijkt mij dat de radeon sneller is

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:32:
[...]

iPad 3 wordt niet meer door Apple verkocht, dus geen pricedrop aldaar.
Dat vind ik raar. Waarom hebben ze de 3e laten vallen en beginnen ze terug met de verkoop van de iPad 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

Tuurlijk. De Samung Galaxy heeft ook meer dan 20.000.000 verkopen gehad. Niet te vergelijken met Apple, maar dat waren anders waarschijnlijk Ipad kopers geweest.
Heb je daar een bron van? Want die 20 miljoen is volgens mij alle Galaxy-producten bij elkaar, lijkt me erg sterk dat er 20 miljoen Galaxy Tabs verkocht zijn.

edit:
Ow, je bedoelt Galaxy S3 :? Dat is geen tablet, schat :>

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 23-10-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Dat vind ik raar. Waarom hebben ze de 3e laten vallen en beginnen ze terug met de verkoop van de iPad 2?
Misschien omdat die nieuwe fabriek in brazilie helemaal op de ipad 2 is ingericht

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Heb je daar een bron van? Want die 20 miljoen is volgens mij alle Galaxy-producten bij elkaar, lijkt me erg sterk dat er 20 miljoen Galaxy Tabs verkocht zijn.
Gaat om Samsung tablets, maar daar zit de Note waarschijnlijk bij in. Zal eens kijken.

EDIT: http://www.theverge.com/2...ales-10-million-worldwide

De Note heeft er 15 miljoen + inmiddels, dat zal dan het grootste deel zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 23-10-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:34:
[...]

Misschien omdat die nieuwe fabriek in brazilie helemaal op de ipad 2 is ingericht
Maar waarom ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Verschil tussen iPad 3 en iPad 4 is niet zodanig groot dat ze er een totaal ander prijskaartje aan kunnen hangen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Whieee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:31:
[...]

Uiteindelijk zijn er 2 hele belangrijke beslissingsfactoren:

1. Software
2. Prijs

Als je software leidend maakt in je keuze maak je al snel de beslissing tussen iOS en Android. De keuze voor de een sluit de ander uit. Vergelijken is dus niet echt nuttig.

Als je prijs leidend maakt pak je gewoon de hipste tablet die in je budget past. Wat dan 'hip' is hangt geheel van je verdere wensen, eisen, smaak en vooroordelen af.
Wat ik persoonlijk ook een groot voordeel vind van de Apple apparaten t.o.v. Nexus etc. is dat veel tijdschriften en kranten beschikbaar zijn. Ideaal om internationale kranten en tijdschriften waar in NL normaal lastig aan te komen is alsnog te kunnen lezen (voor mij een belangrijk deel van het gebruik).
Plus het heel eenvoudige updaten en snelle installeren van iOS naar een nieuwere versie, bij Android (sorry liefhebbers, zeg het niet om te trollen, het is een mening) is dat toch minder.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:33:
Trouwens, de Mac mini is flink duur geworden 849. In de vorige versie had je voor 799 (ja 19%btw) er eentje met een radeon 6770 GPU , nu moet je het doen met een Intel 4000. Lijkt mij dat de radeon sneller is
Niet volgens deze benchmark: http://www.videocardbench...kup.php?gpu=Intel+HD+4000

523 tegen 478

(even goed kijken er staan een aantal "6770" modellen in de lijst, de Mobility Radeon 6770 staat iets onder de HD 4000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Verschil tussen iPad 3 en iPad 4 is niet zodanig groot dat ze er een totaal ander prijskaartje aan kunnen hangen.
Waarom zouden ze ? Ze willen je nu al laten profiteren van de supersnelle A6 i.p.v nog vijf maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 22:13
ieperlingetje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Die A6X moet verschrikkelijk snel zijn. Intern wel een grote vooruitgang en mijn inziens een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Conscience NL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:17:
Waarom wil je zo graag een nieuwe iTunes?
Omdat na zoveel jaren er niks ermee veranderd is en nu lijkt dat te veranderen.

Dus ik was van plan een Mac Mini te kopen, niet dus want dat ding is voor geen meter beter en hij kost nu 649 euro. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

iMac 21.5 inch kan je geen RAM vervangen, 27inch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe gaan we van buiten de nieuwe Ipad herkennen? Als ik straks op marktplaats zoek, is het verschil van buiten niet te zien. Ook bij retailers, moet er volgens mij echt een bordje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:39:
Hoe gaan we van buiten de nieuwe Ipad herkennen? Als ik straks op marktplaats zoek, is het verschil van buiten niet te zien. Ook bij retailers, moet er volgens mij echt een bordje bij?
Connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:39:
iPad 3 wordt over een paar weken niet meer verkocht, dan is er niks aan de hand.

Hoop inderdaad dat retailers en mensen op marktplaats er geen misbruik van maken en iPads van de 3e generatie als een 4e generatie gaan verkopen...

80% van de mensen zou het niet opvallen waarschijnlijk.
Owja, 8)7 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 23-10-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

:$ Dat is een optie inderdaad :p
Brm-G schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:40:
[...]
80% van de mensen zou het niet opvallen waarschijnlijk.
Dat klopt, mooie handel ;)

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 23-10-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

iPad 4 is officieel vanaf €499 (dus NIET €479).

iPad mini is ook in Nederland €329.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Intel 4000 in een macbook 13 inch retina model, dat gaat vreselijk mis, de grafisch kaart is te zwak ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik startte de stream vanavond op om mijn reeds aanwezige enthousiasme voor de iPad mini te laten omtoveren tot een blinde waanzin van koopgekte. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een kleine tablet dus ik had veel hoop gevestigd op de iPad mini.

Ik was best teleurgesteld, ook al waren de geruchten al aanwezig. Ik baal van de iPad 2 processor in het apparaat. Niet omdat deze te traag is, zal ongetwijfeld snel genoeg zijn. Maar vanwege de levensduur van het apparaat. Ik ben in bezit van de iPad 1 en toen ik deze 2 jaar geleden kocht was dit de snelste processor die apple op dat moment had. Even later volgde de iPhone 4 met de zelfde. Nu krijgt het apparaat geen updates meer, werken veel apps enorm traag en het hele OS reageert langzaam. Ik heb mijn vermoeden dat dit een bewuste keus is van Apple, maar heb me er bij neergelegd. Ik ben nu echter bang dat het zelfde gaat gebeuren met de iPad mini, maar niet na 2 jaar, maar veel eerder.

Daarbij komt de prijs, al vond ik het al onwaarschijnlijk toen de duitse prijzen uitlekten van 250 euro. In de presentatie maakten ze de Nexus 7 wel heel mooi belachelijk, maar dat apparaat is een stuk goedkoper, sneller en heeft een mooier (=veel hogere resolutie) beeldscherm. Het prijsverschil met de iPad 4 is maar 50%, daarvoor krijg je wel veel meer apparaat met een geweldig scherm, meer dan dubbel zo snelle processor en daardoor meer levensduur.

Ik ben weer aan het twijfelen. Nexus 7? iPad mini? of iPad 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hehe op OMT zitten ze nu te concluderen dat windows 8 apps aardig beter zijn dan iOs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GPU in iPad 4 is ook wel krachtig! Op de Apple website staat "2x zo snel": dat betekent...

- 8-core PowerVR SGX543
- 6-core PowerVR SGX543 maar hoger geklokt
- PowerVR 6 series GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
De nieuwe iMac 21.5" heeft nu een 5400rpm schijf? 2011 model heeft(had) een 7200rpm schijf.. vind 5400 nog wel erg langzaam. Zeker omdat ik nu met een SSD schijf werk.

2012 kost €1379,00
2011 kost(te) €1169,00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Even voor de gein met een kennis zijn huidige macbook pro 13 inch aansluiten op zijn cinema display die dezelfde resolutie heeft als de nieuwe macbook pro retina, zijn MBP 13"heeft ook een HD4000 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:42:
Hehe op OMT zitten ze nu te concluderen dat windows 8 apps aardig beter zijn dan iOs :D
Lache ha ha ha, not... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja, opmerkelijk toch met een tafel vol Apple groupies? (discussie ging over gedateerdheid van iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Ik ben gewend aan PC getallen van GB en TB kwa games/prog's etc.

Hoe zit dat met de ipad/tablets? Hoe verhoud 16/32/64 GB zich van elkaar en kwa games/prog's/apps? Kan wel een grote vraag hiervan maken maar ik wil em er snel ff tussendoor gooien. Kort antwoord/DM/link mag allemaal.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"iPad mini vanaf 26 oktober te bestellen"

Heeft iemand een idee vanaf hoelaat dat gewoonweg zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:52:

Hoe zit dat met de ipad/tablets? Hoe verhoud 16/32/64 GB zich van elkaar en kwa games/prog's/apps? Kan wel een grote vraag hiervan maken maar ik wil em er snel ff tussendoor gooien. Kort antwoord/DM/link mag allemaal.
Kijk eens rond in de iTunes store, apps zijn meestal +-20MB, voor games kan het wat meer zijn (orde van 500MB)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Cheesy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:54:

8:00 staat er op de nederlandse store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Cheesy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:54:

vanaf vrijdagmorgen of in de nacht van donderdag op vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Geen rede voor mij in iedergeval om te kijken voor de andere iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
alwaysleft schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:55:
[...]

vanaf vrijdagmorgen of in de nacht van donderdag op vrijdag
De Wi-Fi-modellen van iPad mini en iPad met Retina-display zijn vanaf 2 november om 8 uur te koop in de Apple Store. Wi-Fi + Cellular-modellen zijn vanaf
eind november verkrijgbaar in de Store.
http://www.apple.com/nl/retail/ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Hoe zit dat met de ipad/tablets? Hoe verhoud 16/32/64 GB zich van elkaar en kwa games/prog's/apps?
1:2:4 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online

Weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar (hoewel ik geen expert daarin ben) ongeveer 2 à 3gb valt weg voor iOS. Met de apps is het maar hoe gek je het wilt maken.
Met name de 'HD' apps voor de 'new' iPad van van het voorjaar en nu dus ook de 4e gen zijn ruimteslurpertjes. Voor velen zal dan de 32GB zeker van pas komen. En dan ook als je bijv. veel pdf's mee neemt of games plaatst op de iPad gaat het hard met de ruimte.
Bedoelde je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPads kan je op release toch altijd vrij simpel bij Mediamarkt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

matthijst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:01:
iPads kan je op release toch altijd vrij simpel bij Mediamarkt halen?
Als het net als de iPad3 gaat zal er overal wel redelijke voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dat bedoelde ik idd, zal ook eens in de shop en bij de games kijken. Keek de stream voor info over de ipad mini maar die ipad 4.... zal em toch voornamelijk thuis gebruiken...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
Kan ik de nieuwe iMac als scherm gebruiken voor een Windows laptop met hdmi uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:03:
Dat bedoelde ik idd, zal ook eens in de shop en bij de games kijken. Keek de stream voor info over de ipad mini maar die ipad 4.... zal em toch voornamelijk thuis gebruiken...
Voor een redelijk gemiddeld gebruik, dus als je zeg maar niet het type bent dat graag veel apps installeert en graag een deel van de muziek/video verzameling meeneemt, dan zou ik denken dat je met een 16GB versie ook prima toe zult kunnen. Dus als je echt een aantal gebruikwijzen voor ogen hebt (tenzij video/heel veel games/veel muziek) lijkt mij die 16 uitstekend. Maar een beetje ruimte kan weer wel letterlijk meer ruimte geven voor de toekomst, als jouw manier van gebruiken zou veranderen.
Bij thuisgebruik, dan is het toch wat makkelijker om 'even' de iPad aan te sluiten (of via Wifi te verbinden) en er iets nieuws op te zetten. Althans, dat zou mijn handelswijze zijn, wie weet heb jij een andere voorkeur? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bluepenguin op 23-10-2012 21:12 . Reden: iets netter uitgetypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:35
Gee_Jee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:06:
Kan ik de nieuwe iMac als scherm gebruiken voor een Windows laptop met hdmi uitgang?
Lol..? Serieus????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Gee_Jee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:06:
Bij de afgelopen generatie kon dat toen niet door de Thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Is dat vloeken in de kerk? Kan me best voorstellen dat hij dat wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bootcampen met Windows erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
Ja serieus.

Wil graag op de Mac aan de slag thuis...... Maar heb voor mezelf een Windows laptop van de baas en mijn vrouw ook. Het iMac scherm levert een fantastisch thuiswerkscherm.

[ Voor 40% gewijzigd door Gee_Jee op 23-10-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 21:57
Had stiekem gehoopt dat ze iTunes 11 eindelijk eens beschikbaar zouden stellen. Zal wel eind oktober worden.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Voor dat geld toch wel mooie schermen te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
bartkoper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:12:
Voor dat geld toch wel mooie schermen te verkrijgen?
Doel is dus een iMac en niet nog een scherm erbij :)

Maar weet je of het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
VincentG schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:10:
Had stiekem gehoopt dat ze iTunes 11 eindelijk eens beschikbaar zouden stellen. Zal wel eind oktober worden.
Wat verwacht je daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ahhhh i see :).

Om eerlijk te zijn geen id? Vermoed van wel met n verloop hdmi naar thunderbolt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Bij de presentatie van de iPhone 5 en de nieuwe iPods werd ook e.e.a. verteld over een nieuwe iTunes. Een compleet nieuw ontwerp, zag er fraai uit, en is een stap geschikter gemaakt voor de iPod touch/iPhone/iPad.
Denk dat Vincentg daar naar verwijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Trolololol :P

Afbeeldingslocatie: http://upit.cc/i/840f82c9.jpg

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Gee_Jee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:
[...]

Doel is dus een iMac en niet nog een scherm erbij :)

Maar weet je of het kan?
99% zeker dat dat niet kan. Hiervoor zou je toch moeten kijken naar een thunderbold display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 21:57
Nieuw ontwerp inderdaad die er wel strak uitzag.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nog even iets anders, lekker geregeld door Apple: iPods, iPhone's, iPads zitten nu allemaal in het najaar.

In 2010 had je nog in het voorjaar de iPad, in het midden de iPhone en in het najaar de iPods.

Of ze moeten gewoon een iPad 5 aankondigen in maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe zit het met je duimen bij de iPad mini? Als je hem vasthoudt, heb je normaal een wat bredere bezel nodig om te voorkomen dat je duim op het scherm rust en je dus niet normaal je multi-gesture dingen kunt doen. Neem aan dat Apple daar een oplossing voor heeft bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 21:59
VincentG schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:23:
[...]

Nieuw ontwerp inderdaad die er wel strak uitzag.
Hier meer info
http://www.apple.com/itunes/new-itunes/

Had ook gehoopt dat hij er al zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Dirtyrockers op 23-10-2012 21:27 . Reden: Url vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Jammer dat de 13" MBPr maar max 8gb ram aan kan. En ook niet uitbreidbaar is naar 16gb. Zo te zien ook maar 1 ram slot. Erg jammer. Had hem graag willen hebben maar aan 8gb ram heb ik niet voldoende ivm vele vm die ik gebruik. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:26:
Hoe zit het met je duimen bij de iPad mini? Als je hem vasthoudt, heb je normaal een wat bredere bezel nodig om te voorkomen dat je duim op het scherm rust en je dus niet normaal je multi-gesture dingen kunt doen. Neem aan dat Apple daar een oplossing voor heeft bedacht?
Ja: of onderaan/bovenaan vasthouden (waar een bredere bezel is), of met één hand eromheen zoals op het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:27:
[...]

Ja: of onderaan/bovenaan vasthouden (waar een bredere bezel is), of met één hand eromheen zoals op het plaatje :)
Ik lees in de hands-on dat je hem nog steeds met 2 handen zou willen vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:26:
"You're holding it wrong" :+

(zoals bij iPhone 4 over de 'death-grip' werd gezegd)

[ Voor 1% gewijzigd door Bluepenguin op 23-10-2012 21:31 . Reden: typo ding + zin beter laten lopen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

BlackMage schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:41:
Ik startte de stream vanavond op om mijn reeds aanwezige enthousiasme voor de iPad mini te laten omtoveren tot een blinde waanzin van koopgekte. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een kleine tablet dus ik had veel hoop gevestigd op de iPad mini.

Ik was best teleurgesteld, ook al waren de geruchten al aanwezig. Ik baal van de iPad 2 processor in het apparaat. Niet omdat deze te traag is, zal ongetwijfeld snel genoeg zijn. Maar vanwege de levensduur van het apparaat. Ik ben in bezit van de iPad 1 en toen ik deze 2 jaar geleden kocht was dit de snelste processor die apple op dat moment had. Even later volgde de iPhone 4 met de zelfde. Nu krijgt het apparaat geen updates meer, werken veel apps enorm traag en het hele OS reageert langzaam. Ik heb mijn vermoeden dat dit een bewuste keus is van Apple, maar heb me er bij neergelegd. Ik ben nu echter bang dat het zelfde gaat gebeuren met de iPad mini, maar niet na 2 jaar, maar veel eerder.

Daarbij komt de prijs, al vond ik het al onwaarschijnlijk toen de duitse prijzen uitlekten van 250 euro. In de presentatie maakten ze de Nexus 7 wel heel mooi belachelijk, maar dat apparaat is een stuk goedkoper, sneller en heeft een mooier (=veel hogere resolutie) beeldscherm. Het prijsverschil met de iPad 4 is maar 50%, daarvoor krijg je wel veel meer apparaat met een geweldig scherm, meer dan dubbel zo snelle processor en daardoor meer levensduur.

Ik ben weer aan het twijfelen. Nexus 7? iPad mini? of iPad 4?
Ben het helemaal met je eens over de ipad mini, dit is een bewuste keus die apple maakt. Om verschillende redenen. Dezelfde proc zit in de ipad 2, die vorig jaar ook een stille update kreeg waardoor die nog langer deed met zijn batterij. Dit betekend dat ze maar 1 proc naast de A6 hoeven te maken in grote volumes.
Volgend jaar komt de ipad mini 2, die zo weer een "boost" krijgt, met wederom tegen die tijd een oude processor. kassa! maximale profit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:41
Nog geen maand geleden de ipad 3 gehaald ofja mijn ouders, qua snelheid hoeft het sowieso niet voor hun maar het zou wel makkelijk zijn geweest voor mij als er een lightning oplader onder en boven standaard ligt :P

de keus van de opstellingen van de nieuwe rMBP 13" kan ik niet zogoed begrijpen.. erg beperkt doordat er geen mogelijkheid is tot een fatsoenlijke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Niet vreemd dat er een nieuwe iPad aan kwam. Met het droppen van de versienummer zijn ze de Macbooks achterna gegaan met halfjaarlijkse updates. Zo kunnen ze beter de concurrentie bijblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Rethinking the screen meant we also had to rethink the software behind it. iPad mini intelligently recognizes whether your thumb is simply resting on the display or whether you’re intentionally interacting with it. It’s the kind of detail you’ll notice — by not noticing it. And it’s a great example of how Apple hardware and software work together to give you the best experience possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Fietsbel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:33:
[...]

Ben het helemaal met je eens over de ipad mini, dit is een bewuste keus die apple maakt. Om verschillende redenen. Dezelfde proc zit in de ipad 2, die vorig jaar ook een stille update kreeg waardoor die nog langer deed met zijn batterij. Dit betekend dat ze maar 1 proc naast de A6 hoeven te maken in grote volumes.
Volgend jaar komt de ipad mini 2, die zo weer een "boost" krijgt, met wederom tegen die tijd een oude processor. kassa! maximale profit.
Het zou voor Apple nog beter zijn om alleen maar de nieuwe A6 processor te fabriceren.

Nu gaan ze het territorium van de 7 inch tablets veroveren met als enige wapen de naam iPad. Qua prijs zitten ze in een hele andere hoek (de nexus 7 kost 199 dollar, iPad mini 329), qua specificaties zitten ze beneden peil en de kwaliteit van de apps is weliswaar een enorm pluspunt, maar één die zelden meegenomen wordt als men in de winkel staat op het punt om één van beide aan te schaffen.

Ik ben geen marketing expert, maar ik zou me gaan aansluiten bij de strategie van Google om zo het geld te slepen uit contentverkoop. Zodra men besluit om een nexus of kindle te kopen is Apple de klant voor alle content ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
Enigzins toch teleurgesteld over de rMBP 13, design en scherm zijn natuurlijk geweldig, maar de grafische kaart. Ik kan op mijn Late 2011 13" makkelijk tussendoor een spelletje GTA VC of CS:GO doen op de native resolutie en goede settings, ik verwacht dat dat met de rMBP native al niet meer lekker draait. Voor photoshop en andere foto bewerking zal de beperking niet zo groot zijn, echter met videobewerking en wat games zal het lastig worden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SgtElPotato schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:52:
Enigzins toch teleurgesteld over de rMBP 13, design en scherm zijn natuurlijk geweldig, maar de grafische kaart. Ik kan op mijn Late 2011 13" makkelijk tussendoor een spelletje GTA VC of CS:GO doen op de native resolutie en goede settings, ik verwacht dat dat met de rMBP native al niet meer lekker draait. Voor photoshop en andere foto bewerking zal de beperking niet zo groot zijn, echter met videobewerking en wat games zal het lastig worden.
Met zo'n hoge resolutie zal de onboard videokaart er inderdaad erg snel mee ophouden grafisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:29
Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Met zo'n hoge resolutie zal de onboard videokaart er inderdaad erg snel mee ophouden grafisch gezien.
de meeste games zijn dan ook nog niet met Retina support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:55:
[...]

8:00 staat er op de nederlandse store.
Dat heeft volgens mij betrekking op de fysieke store ;) Ik doel op de online store.

Vanaf 26 oktober te bestellen.
Of kom het Wi-Fi-model op 2 november kopen in de Apple Store. Dat kan al vanaf 8 uur.
Wi-Fi + Cellular-modellen zijn vanaf eind november verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Zo'n ding zal toch overal hetzelfde geprijsd zijn? Of hebben ze nog acties met gratis/goedkopere covers bij mediamarkt of zo? (zit niet in de buurt maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
The Chosen One schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:59:
Zo'n ding zal toch overal hetzelfde geprijsd zijn? Of hebben ze nog acties met gratis/goedkopere covers bij mediamarkt of zo? (zit niet in de buurt maar toch)
Zou er geen rekening mee houden. Als MediaMarkt ze al kan leveren rond die datum zal dat voor adviesprijs zijn, ook voor de accessoires.

Zal me niet eens verbazen als ze contractueel verboden worden om te stunten met prijzen. Net als dat ze eisen stellen aan het schap waar de producten aangeprezen worden (kleuren, afstand tot andere producten) en eisen mbt advertenties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Hoe zit het eigenlijk met black friday? Zouden de iPad mini's dan evt ook al met korting te krijgen zijn? Het liefst met cellular?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
't is wel een mooi dingetje die mini, maar kan zo nog niet echt een reden verzinnen om er 1 te kopen als je al een normale iPad hebt (behalve dan het hoge gadget gehalte).

Iemand wel wat verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Toch wel erg jammer dat de iPad mini geen 2048x1536 scherm heeft gekregen, maar dat zal prijstechnisch wel onmogelijk zijn geweest.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Donnie Darko schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

de meeste games zijn dan ook nog niet met Retina support
Het gaat geeneens om de retina support, dan een enkele resolutie lager indien nodig maar dat erbuiten gelaten is een onboard videokaart gewoon verre genoeg niet sterk genoeg om op zo'n hoge resolutie grafisch wat voor te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Het gaat geeneens om de retina support, dan een enkele resolutie lager indien nodig maar dat erbuiten gelaten is een onboard videokaart gewoon verre genoeg niet sterk genoeg om op zo'n hoge resolutie grafisch wat voor te stellen
Op "Retina" stand gebruiken niet-retina-enabled applicaties gewoon de resolutie/4, oftewel dezelfde resolutie als de normale MBPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Ik wacht dan ook wat reviews af, maar ik denk dat de kans groot is dat Apple de 13" volgend jaar wel een flinke grafische update gaat geven.
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:16:
[...]

Op "Retina" stand gebruiken niet-retina-enabled applicaties gewoon de resolutie/4, oftewel dezelfde resolutie als de normale MBPs.
Games kun je, degene die dat ondersteunen, wel op de volledige retina resolutie instellen.

Mooie achternaam :9

[ Voor 28% gewijzigd door SgtElPotato op 23-10-2012 22:17 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ahrg, hoezeer het ook een 'first world problem' pur sang is: ik voel me best genaaid als iPad 3 bezitter. Sinds drie maanden. Met een iPhone 5 in bestelling. (lightning dus)

Wat die Klöpping aan het meieren was tijdens de OMT uitzending over dat hij nu al de hele tijd tegen de limieten van zijn iPad 3 aanliep kan ik niet begrijpen. Wat voor apps zijn laggy op de 3??

Iemand interesse in een 32gb iPad 3? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Recoil op 23-10-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40

muhda

Time & Space traveler

Inderdaad, maar ja zo gaat dat. Maar ik ga nu niet rennend naar de winkel voor de iPad 4.
Ik wacht wel lekker op de iPad 5.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan het Apple Event is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.

Livestream
Apple zal het event live streamen naar de AppleTV. Herstart je AppleTV om een link naar Apple Events te krijgen. Tevens kan je de livestream bekijken via Apple's website.

Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.