An a day keeps the doctor away.
Evolutie ipv revolutie ...
nopeTlighT schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:13:
Nieuwe iTunes... please...
Maar Android-tablets zijn nog steeds niet ideaal.Bluepenguin schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Het is wel een apparaat uit de Nexus serie, dus qua updates en werking zal dat bovengemiddeld zijn. Zeker voor het bedrag denk ik. Stel dat t 329€ wordt, dan is een ipad 7.9 ruim 30% duurder.
En toch niet minder waar. Als je 100 mensen op straat een Nexus 7 voor €249 aanbiedt of een iPad Mini voor €329, dan gok ik dat minimaal 80 van de 100 voor de iPad zullen gaan.
The devil is in the details.
alles is dunner en kleiner
[ Voor 10% gewijzigd door gekke-gerrit op 23-10-2012 20:13 ]
Ze zullen het toch niet in hun hoofd halen om de Ipad Mini innovatief te noemen?
Ik ga hem in ieder geval niet kopen in de US, neem liever de 32GB Nexus mee.
39
gekke-gerrit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:13:
[...]
tja, niet iedereen ook niet bijna iedereen. maar wel elke 60+ er

[ Voor 44% gewijzigd door Conscience NL op 23-10-2012 20:14 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
In AvE we trust
Jammer dat je alleen bij de keynote zelf al die flamewar hebt gehadWhieee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:14:
[modbreak]
Laat de Android versus iOS flames maar weer achterwege. Niemand zit erop te wachten, ze voegen niets toe, en ik heb ook eens een keer zin om gewoon een keynote te kijken in plaats van flamewars op te ruimen ..
[/modbreak]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Limited edition iPadJ0ey schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:14:
Vind het toch wel erg lame dat de iPad 3 dus maar een half jaartje nieuw is, en nu ook gelijk niet meer verkocht wordt.
39
Vandaar ook dat o.a. de galaxy tabs en transformers compleet geflopt zijn terwijl ze voor exact dezelfde prijs als de iPad van dat moment in de verkoop kwamen natuurlijk.Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:13:
[...]
Maar Android-tablets zijn nog steeds niet ideaal.
[...]
En toch niet minder waar. Als je 100 mensen op straat een Nexus 7 voor €249 aanbiedt of een iPad Mini voor €329, dan gok ik dat minimaal 80 van de 100 voor de iPad zullen gaan.
nope geen iTunes 11Mizgala28 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:
Geen iTunes 11?!
Het is maar net of ze moeten betalen of niet
@Hahn Doe toch rustig man en denk aan je hart. Het is maar een tablet.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat die een lightning connector zou krijgen.gekke-gerrit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:14:
al met al redelijk uitgelekt! alleen de ipad 4 was een big bang
Daar hoopte ik ook een beetje op. Maar volgens mij is het Cinema/Thunderbolt display ook vaak een "silent update". De store gaat down en als hij weer up is staat er ineens een nieuw display in. Kan mij in ieder geval niet herinneren dat ik ooit een live aankondiging van een display heb gezien.itsFuzeh schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:13:
Geen upgrade voor de Thunderbolt Displays? :[
Ik denk dat je daarin toch wel vergist hoor? 250 is sowieso een mooier getal voor het oog dan 320. En het scheelt toch 70 euro. Van dat bedrag kan je accessoires + apps kopen.Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:13:
[...]
Maar Android-tablets zijn nog steeds niet ideaal.
[...]
Dat is eigenlijk nu de enige keuze.vhal schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:
Ach, een gehele lib aan apps telt ook wel voor een mogelijke keuze tussen Android en iOS
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
haha mooie uitspraakalex3305 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:
[...]
Het is maar net of ze moeten betalen of niet. Daarnaast ook waar je het gaat vragen. Vraag je het in een achterstandswijk zal iedereen voor de iPad gaan, maar in een normale woonwijk zal zowat iedereen voor Android gaan hoor
@Hahn Doe toch rustig man en denk aan je hart. Het is maar een tablet.

Huh?alex3305 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:
[...]
Vraag je het in een achterstandswijk zal iedereen voor de iPad gaan, maar in een normale woonwijk zal zowat iedereen voor Android gaan hoor
Echt k** het zou toch in oktober uitkomen, trouwens ik dacht als de nieuwe ipad mini 249 euro kost koop ik hem maar 329 euro is veel te duur, voor 20 euro meer heb je een veel beter Asus Transformer.
PS.
Grappig alle prijzen zijn hoger nu, iPod 4th gen vanaf 212 euro, iPod shuffle vanaf 50 euro, zeker door de btw? erg flauw van apple want in de VS is het gewoon 49 dollar bv.
[ Voor 20% gewijzigd door Mizgala28 op 23-10-2012 20:36 ]
harder bezemen is hier wel wenselijk. Beide hebben voors en tegens. Klaar, toch?Whieee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:16:
[modbreak]
Zoals ik al zei... de Android versus iOS discussie kan weer stoppen nu. Al kunnen we ook gewoon weer wat harder gaan bezemen als jullie dat graag willen...
[/modbreak]
ik denk dat je het zelfde kan verwachten als bij de ipad 2 dikke pricedrops tot +- 330,-Brm-G schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:16:
Ik ben benieuwd naar de prijs van de 3e generatie iPad. Als ze de voorraad eruit gaan doen met een mooie korting is er voorlopig geen plek voor de iPad 2, daarom verwacht ik wel een run op de iPad 3.
Echt tof deze presenatie, heb er weer van genoten.
ik gebruik geen eens iTunesConscience NL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:17:
Waarom wil je zo graag een nieuwe iTunes?

Ik heb me niet in die discussie gemengd... Maar mag ik eigenlijk vragen waarom niet?Whieee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:16:
[modbreak]
Zoals ik al zei... de Android versus iOS discussie kan weer stoppen nu. Al kunnen we ook gewoon weer wat harder gaan bezemen als jullie dat graag willen...
[/modbreak]
Zolang het geen flamewar/trollbait is dan kan men toch gewoon alternatieven van de iPad (mini) vergelijken met de concurrent (android in dit geval)? Lijkt me redelijk ontopic.
iPad Mini wel een leuk ding, wel ff 1 halen denk ik, eerst wat hands-ons van lezen: benieuwd of display nog wel te doen is als je retina gewend bent...
Skip de iPad4 wel voor de "5".
Haters everywhere but I don’t really care
ze hebben als miljardenbedrijf ook s'werelds kleinste line-upTc-Chub schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:18:
Hoe je het ook went of keert, het is echt ongeloofelijk sick dat een bedrijf hun gehele line-up in één jaar update, en dan ook nog eens zulke updates.
Echt tof deze presenatie, heb er weer van genoten.
Had het niet tegen jou, maar Tweakers was traag met het verwerken van mijn post dus verscheen hij laat...
Dit topic is daarvoor niet bedoeld. Daarnaast loopt dat helaas altijd uit de hand. We hebben het gezien bij de introductie van de 3 gen iPad, de iPhone 5 en nu hier ook weer.cls schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:18:
[...]
Ik heb me niet in die discussie gemengd... Maar mag ik eigenlijk vragen waarom niet?
Zolang het geen flamewar/trollbait is dan kan men toch gewoon alternatieven van de iPad (mini) vergelijken met de concurrent (android in dit geval)?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Puur lighning verhaal. Zo kun je accesoires beter laten aansluiten zoals die kabeltjes die ook beschikbaar komen voor de iPad mini. Als je dan toch bezig bent dan gelijk maar een snellere proc. er in.shoombak schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:18:
Die iPad 4 is helemaal een lacher, een snellere processor, kan me niet voorstellen dat iemand daarvoor zijn iPad 3 gaat inruilen
http://store.apple.com/us/browse/home/shop_ipad/compare
Ik zie de iPad 3 niet meer..
Verwijderd
Dat is inderdaad de vraag die ik me ook stel. Nuja, de iPad is hoe je het ook draait of keert nog steeds marktleider in tabletland. Maar of dat nu 100 dollar / euro extra waard is ...marnix11 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:17:
Ben heel benieuwd of mensen die "in de markt" zijn voor een kleine tablet bereid zijn om het verschil in prijs (tov Nexus) te betalen.

ik zie niet eens een storeDraakje5 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:20:
Hebben ze nou de hele iPad 3 uit de productiegegooid?!

Jup, daarom is dat denk ik nu de beste keuze om te kopen als daar een mooie prijsdaling aankomt bij de webshops en mediamarkten.Draakje5 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:20:
Hebben ze nou de hele iPad 3 uit de productiegegooid?!
er zijn altijd weer mensen die dat wel doen= extra profit voor appleshoombak schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:18:
Die iPad 4 is helemaal een lacher, een snellere processor, kan me niet voorstellen dat iemand daarvoor zijn iPad 3 gaat inruilen
39
Hoeveel is het basis model van de iPad 3 (€479,- + €30,- dock) nu nog waart?
€400,- Euro lijkt mij redelijk, aangezien de iPad 2 nu nog steeds €409,- kost.
Verwijderd
Ik hoop dat dit met de Mac Mini wel nog steeds het geval is ...PBP schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
Als ik die pics zie van die nieuwe iMac zie lijkt het erop dat RAM niet meer user replacable is, althans niet makkelijk
Heb dat nog niet eerder gezien.
edit

[ Voor 7% gewijzigd door Bluepenguin op 23-10-2012 20:24 ]
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Klopt zeker. Maar ik denk dat iedereen weet dat er in elke bedrijf producten zien waarop je verdient, en producten waarop je moet inleveren. Apple krijgt het voor elkaar om elk product in de line-up winstgevend te laten zijn en dat vind ik knap.gekke-gerrit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:19:
[...]
ze hebben als miljardenbedrijf ook s'werelds kleinste line-up
RAM lijkt idd niet meer user upgradable. Tijdens de presentatie bleek dat al, scherm moet er dan af.PBP schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
Als ik die pics zie van die nieuwe iMac zie lijkt het erop dat RAM niet meer user replacable is, althans niet makkelijk
Ja daar kan het gewoonVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
[...]
Ik hoop dat dit met de Mac Mini wel nog steeds het geval is ...
Wel erg frapant... Maar aan de andere kant, de enige verbetering was volgens mij de snelheid die 100% sneller was dan de iPad 3 oid + lightning kabel.Brm-G schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
[...]
Jup, daarom is dat denk ik nu de beste keuze om te kopen als daar een mooie prijsdaling aankomt bij de webshops en mediamarkten.
Denk dat je even de pricedrops moet afwachten. Denk dat een nieuwe slechts 429 ofzo kost bij de Mediamarkt als ze van de voorraad afwillen. Dan is 400 euro toch wel aan de hoge kant. Misschien kun je beter even wachten tot de iPad 3 voorraden op zijn.iApp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
iMac ziet er geweldig uit, iPad 3 wordt in de Vraag & Aanbod gezet; iPad 4 wordt straks gepre-orderd!![]()
Hoeveel is het basis model van de iPad 3 (€479,- + €30,- dock) nu nog waart?
€400,- Euro lijkt mij redelijk, aangezien de iPad 2 nu nog steeds €409,- kost.
Ik heb al een bestelling geplaatst, dus die is wel up hoorRhndy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:21:
US Store is al online, nu de NL-store nog
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Geen btw standaard, verschilt per staat etc etc..bartkoper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:23:
ff simpel 329 dollar is toch 253 euro? waarom zou hij dan 350 worden hier?
329 dollar is zonder belasting. Daarnaast zijn vrijwel alle prijzen hier in europa in Euro's gelijk of zelfs duurder.bartkoper schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:23:
ff simpel 329 dollar is toch 253 euro? waarom zou hij dan 350 worden hier?
angelico66 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:22:
imac vanaf 1379 en ipad mini 329
The devil is in the details.
daar lijkt het op inderdaadDraakje5 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:24:
de ipad 4 uiterlijk is verder 100% hetzelfde, behalve dat er een lightnihg connector in zit?
Launching containers into space
thnx.. ff afwachten dusBrm-G schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:24:
[...]
329 dollar is zonder belasting. Daarnaast zijn vrijwel alle prijzen hier in europa in Euro's gelijk of zelfs duurder.
A6XDraakje5 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:24:
de ipad 4 uiterlijk is verder 100% hetzelfde, behalve dat er een lightnihg connector in zit?
Dan is $329,- / 1,20 * 21% BTW: €331,-. Dan komen er nog wat invoerrechten van de EU vrienden bij (en weliicht een thuiskopie heffing): €359,-
Hij had het over het uiterlijk, niet over de CPU
Uiterlijk.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ach mensen vergelijken de 329 met de 249 van bijvoorbeeld de Google Nexus. Maar ze vergeten even de schermgrootte, het plastic van de Nexus e.d.Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:25:
Zag het al paar keer voorbijkomen op Twitter, maar hier nog niet: $329 voor iPad Mini wordt hier door driekwart als 'te duur' bevonden, maar de iPhone 5 is fucking bijna €700 en verkoopt als een malloot.
Waarvan 90% bij een abo.Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:25:
Zag het al paar keer voorbijkomen op Twitter, maar hier nog niet: $329 voor iPad Mini wordt hier door driekwart als 'te duur' bevonden, maar de iPhone 5 is fucking bijna €700 en verkoopt als een malloot.
Als providers gaan stunten met een LTE abbo en een iPad mini kan dat ook nog eens interessant worden
In vergelijking met de iPod Touch is 329 voor een iPad mini wat mij betreft een koopje. Verder denk ik dat je een telefoon en een tablet niet 1 op 1 moet vergelijken.Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:25:
Store heeft ook een nieuw uiterlijk!
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Dit topic is gesloten.
Slowchat
Slowchat gerelateerd aan het Apple Event is in dit topic (en dus nergens anders) toegestaan.
Livestream
Apple zal het event live streamen naar de AppleTV. Herstart je AppleTV om een link naar Apple Events te krijgen. Tevens kan je de livestream bekijken via Apple's website.
Chatten tijdens de Keynote
In dit topic mag er -zoals aangegeven- geslowchat worden, maar uiteraard is iedereen ook welkom op Tweakers.net IRC #apple. Note: je hoeft geen password in te vullen.