Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Samsung Galaxy S III Mini

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2012/10/GALAXY-SIII-mini-Product-Image7-293x440.jpg

Inleiding
Kleine broer van de Samsung Galaxy SIII, zelfde design maar de motor onder de kap is een stuk minder krachtig.

Design
We zien dat de deze telefoon precies op zijn grote broer lijkt, natuurlijk is hij wel een slag kleiner.

De Samsung Galaxy SIII Mini beschikt over een 4 inch Super AMOLED met een resolutie van 480 x 800 pixels.

De telefoon zal in de volgende kleuren beschikbaar zijn: Wit, Blauw en zwart.

Performance
De Samsung Galaxy SIII Mini draait op een 1GHz dual core processor die ervoor zorgt dat de gemiddelde computergerichte taken snel verwerkt kunnen worden.

Verder is deze smartphone uitgerust met 1GB ram en 8 of 16GB interne opslag.
Ook is er een micro-sd slot aanwezig waarmee je de telefoonoplag kunt uitbreiden (tot 32GB).

De telefoon is voorzien van een 1500mAh batterij waarmee we prestaties niet uitblinken qua talk-time, maar echt slecht is het nou ook niet.

Het OS is up to date en wordt out of the box geleverd met Android 4.1 (Jelly Bean).

Camera en multimedia
De Samsung Galaxy SIII Mini heeft een 5MP camera aan de achterzijde die foto’s van 2592 x 1944 pixels kan vastleggen. Om er zeker van te zijn dat je heldere foto’s krijgt, is de achterste camera voorzien van autofocus en een LED-flitser. Er zijn ook andere functies voor de achterste camera zoals touch focus, Geo-tagging en face detection.

De achterste camera kan video-opnamen van 720 pixels maken met 30 frames per seconde. De telefoon is uitgerust met VGA front camera, die VGA-kwaliteit video-bellen mogelijk maakt.

Specificaties
CPU 1 GHz Dual core NovaThor U8420
1 GB RAM,
8 of 16 GB storage
MicroSD, tot 32GB
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot
5 MP Camera met LED flash.
secundaire VGA Front camera
Android 4.1 (Jelly Bean)
Afmetingen: 121.6 x 63 x 9.9 mm
Gewicht:111.5 g

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2012/10/GALAXY-SIII-mini-Product-Image4.jpg

Video

Hands on

Review van phonearena van 20 oktober

Aangezien er nog geen topic van deze smartphone was, heb ik het initiatief maar genomen. Als we de SIII standard versie en de MINI in het bestaande SIII topic gaan bespreken dan wordt het alleen maar verwarrend en irritant.

Dus nu een mooi topic alleen maar over de SIII Mini!

Verwachte release datum in Nederland, begin november! Adviesprijs 399 euro. Op verschillende webshops te preorderen rond de 380 euro.

pricewatch unsorted: Samsung Samsung I8190 Galaxy SIII Mini metallicblue (GT-I8190MBAPHN)

[ Voor 9% gewijzigd door Arsenius op 21-10-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Top!

Ik ben zo'n iemand die de S3 net iets te groot vindt, dus als de ervaringen positief zijn (met in acht genomen dat de specificaties van een minder kaliber zijn in vergelijking met de S3), wordt het wellicht deze bij verlenging in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Inderdaad, I agree. 4.8 inch is een phablet, half phone half tablet. Voor mij is de max 4.3 inch.
Deze mini is een mooi dingetje, wat ik wel vind is dat het jammer is dat er geen 8MP camera in zit en de CPU maar 1 GHz is.

Met de huidige specs vind ik ook de adviesprijs aan de hoge kant en de goedkoopste webshop daar kan je 'm preorderen voor 366 euro. Hij moet nog een paar tientjes zakken voordat hij echt zijn geld waard is vind ik, maar goed een nieuwe smartphone is altijd bij introductie duurder.

Kijk als er nou een 1.5 of 1.7 GHz dual core in zat en 8MP camera voor 399 euro, dan zou hij echt master worden van het midden ~ high segment.

Ik zit te wachten op de perfecte phone, maar die komt maar niet. Ik zal toch moeten settelen met iets.Of te groot, of te klein, of een single core of te weinig geheugen, of geen front cam of geen microp-sd. Altijd wat.

;)

[ Voor 27% gewijzigd door Arsenius op 21-10-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 14:13
Heb net 2 van die dingen via Facebook gewonnen met een actie van Telfort. Zal binnenkort review schrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

wtf, 2? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
8)7 Overpriced dingetje.. Dat ik die overwoog . No way 360 a 400 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 10:06

Kiswum

Gadget reviewer

@ Arsenius mee eens, ik wil ook niet een al te grote telefoon, maar ik wil wel graag de specs. Helaas kan die combinatie gewoon niet op de Europese markt. Ik snap eigenlijk niet waarom je echt een 8MP camera wilt hebben. Dit zegt niets over de kwaliteit, alleen maar over het feit dat je foto's een stuk groter worden en dat je dit interessant is als je het op A1/A2 papier zou willen afdrukken.
Ik zet mijn resolutie vaak toch maar op 3-5 MP doordat dit puur om het formaat gaat.

De specs van dit toestel lijken nogal eens af te wijken.
Bij Mobile Cowboys wordt gesproken over een dualcore 1,5Ghz cpu en op de officiele website van Samsung wordt een onbekende dualcore 1Ghz gesproken en een video resolutie van 640*480.

Ik hoop dat hij snel echt beschikbaar komt in NL zodat de echte specs eindelijk bekend worden.
Een andere optie voor mij is om toch maar een Chinees toestel aan te schaffen met alle belangrijke specs zoals minimaal 1Ghz geheugen en minimaal 1,5 dual core.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Ik heb hem vandaag even in mijn handen gehad in Edinburgh.

Slecht leverbaar. Een enkele phone shop had er een liggen plus een demo model.

Naast mijn S3 is de mini echt klein. Precies wat ik nodig heb voor mijn vrouw. Ze wil een nieuwe die niet groter mag zijn dan haar Galaxy S. Wat mij behoorlijk tegenviel was nog de prijs. Ca 340 pond... En voordat er eentje wordt aangeschaft wil ik wel gebruikers ervaringen hebben mbt de accuduur.

Ik vind hem wel erg mooi moet ik zeggen. Ligt uitstekend in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:41
Zo, vanmiddag de Galaxy SIII Mini gehaald bij de Duitse MM. Genoeg op voorraad en stukken goedkoper dan in NL. Hangt nu aan de lader, eerste indrukken zijn goed.

Ziet er erg mooi uit, voelt degelijk aan, licht, perfecte afwerking, scherm goed genoeg, snelheid in menu's en internet erg goed, merk geen verschil met mn SIII.

[ Voor 79% gewijzigd door marcelmg2 op 24-11-2012 16:12 . Reden: Nieuws! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 13:20
Mijn vriendin heeft de Galaxy S3 mini gekocht en ze zeiden in de winkel
dat deze 8 GB is.

Nu kijken we onder instellingen bij opslag
en zien we als totale ruimte 4,54GB (Apparaatgeheugen)
Wordt de rest van de ruimte nu voor het android systeem gebruikt
of heeft ze een 4GB model?
Op de Samsung site staat dat het toestel als geheugen 4GB heeft. Klik

Nu staat er op de doos ook 8GB maar is er over het type stikker een
andere zelfde stikker geplakt.
Nu heb ik al even gezocht hoe het zit met het geheugen maar kan het zo niet exact vinden.

Weet iemand als dat met het geheugen klopt of dat ze een verkeerde heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Laatst online: 14-06 10:15
marcelmg2 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:31:
Zo, vanmiddag de Galaxy SIII Mini gehaald bij de Duitse MM. Genoeg op voorraad en stukken goedkoper dan in NL. Hangt nu aan de lader, eerste indrukken zijn goed.

Ziet er erg mooi uit, voelt degelijk aan, licht, perfecte afwerking, scherm goed genoeg, snelheid in menu's en internet erg goed, merk geen verschil met mn SIII.
Wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb nu al 2 keer een artikel gevonden over een Amerikaanse variant met een 1,2 dual core CPU. Ik vroeg me af of dit eigenlijk wel wat zou schelen in de benchmarks. Qua ervaring zal het allemaal wel meevallen.
Hier de laatste source: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/17448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
thespeed schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:36:
Mijn vriendin heeft de Galaxy S3 mini gekocht en ze zeiden in de winkel
dat deze 8 GB is.

Nu kijken we onder instellingen bij opslag
en zien we als totale ruimte 4,54GB (Apparaatgeheugen)
Wordt de rest van de ruimte nu voor het android systeem gebruikt
of heeft ze een 4GB model?
Op de Samsung site staat dat het toestel als geheugen 4GB heeft. Klik

Nu staat er op de doos ook 8GB maar is er over het type stikker een
andere zelfde stikker geplakt.
Nu heb ik al even gezocht hoe het zit met het geheugen maar kan het zo niet exact vinden.

Weet iemand als dat met het geheugen klopt of dat ze een verkeerde heeft gekregen?
Hier ook 4.54Gb.. Rest zal wel system zijn.

Wat heb je er voor betaald?

319 (Was 1 week terug nog 60 euro minder dan in NL. Ik zie nu dat je in NL ook ruim onder de 330 komt)

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmg2 op 29-11-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben wel geïnteresseerd in deze telefoon. Heb momenteel een Xperia Neo maar wil wel naar Samsung. Scherm hoeft niet zo groot dus dat zit bij deze wel goed. Alleen wat ik niet kan vinden is hoe het zit met integratie van allemaal social media crap en bloatware. In mijn Neo zit allemaal zooi die ik nooit gebruik maar dat kan ik er niet af gooien tenzij ik de telefoon ga rooten, en daar heb ik gewoon te weinig verstand van/niet zoveel zin in.
Hoe zit dat met deze telefoon? Krijg je er allemaal crap bij die er niet zomaar af kan of zit je daar aan vast?
Hier wordt namelijk gesproken over integratie: http://www.techradar.com/...7/review/3#articleContent
This was mainly because Samsung provided a fairly standard list of contacts drawn in from varying social networks, such as Facebook and Google+.
Ik gebruik geen enkele vorm van social media en heb daar dan ook geen behoefte aan maar als ik dat zo lees lijkt het wel alsof het ook in deze telefoon, net als in de neo, heel erg verweven zit. Is dat zo of lees ik gewoon verkeerd?
Maar ja, dan lees ik dit en dat stemt mij toch weer positief:
Unfortunately, again, the Samsung Galaxy S3 Mini's call screen has no social network interactivity.
En dit maakt mij dan weer minder blij:
Google+, should you use it, is also built in, with its own separate Messenger app. It's a very smart looking, well designed app but we were unsure as to whether our contacts were online.

We're also a little bemused as to the inclusion of two Google messaging apps, but maybe as Google+ takes off, the two apps will be integrated.
Bij HollandsNieuwe hebben ze deze nu in actie (hoewel ik dan voor een 12 maanden abbo zou gaan). http://www.hollandsnieuwe...HB3_WEG_Actie-S3mini-2350

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 06-01-2013 12:54 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:46
Vind de accu ook steeds beter worden...

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/193321/medium/6NhcoImRY3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Knappe resultaten, maar wat zijn je instellingen?
Sync je, gebruik je wifi, BT, etc?

Ik heb mijn Sony Sola nu 4 dagen op tafel liggen zonder sim-kaart de eerste dag ging hij richting de 50% in 7 uur zonder er iets mee te doen. Na het uitschakelen van wifi (en dus de syncs). zit hij nu na 3,5 dag op 15% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:57
zo te zien geen Wi-Fi/ data en geen scherm aan...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295075

Zelf is mijn vrouw super blij maar haar mini. Wij hebben hem eind vorig jaar in Keulen gehaald, zelf zijn we van Belgie dus het scheelt wel een 60 euro. Enkel de blauwe modellen waren toen in voorraad.

Dit is werd eerste echte smartphone en van bij de eerste werking vond ze haar weg in het Android besturingsysteem. Accuduur hangt natuurlijk volledig af van je persoonlijke instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:22
Er is dus wel een SIII mini topic. Alleen is dit blijkbaar niet zo populair als het SIII topic.

Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een SIII. Had hiervoor een HTC Desire. Ben erg tevreden met mijn nieuwe toestel. Accuduur valt me ook niets tegen.

Weet iemand wat de functie beperkt synchroniseren inhoud? Wat doet hij dan wel/niet?
edit: heb het gevonden. Hij synchroniseert alleen als hij verbonden is met wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door Paul! op 17-01-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Ik heb het toestel ook voor mijn vrouw overwogen, maar

Galaxy Ace 2 / 3,8"/ dual 800Mhz / 4GB +sd / 200 euro
Galaxy S II / 4,3"/ dual 1200Mhz / 16GB +sd / 300 euro
Galaxy S III mini / 4,0"/ dual 1000MHz / 8 of 16GB +sd / 320 euro

Alledrie 4.1 (als update of af-fabriek) en een 1500mAh accu
mijns inziens minimaal 50 euro te duur en ben voor de Ace 2 gegaan.

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Intern geheugen voor eventuele mogelijkheid voor toekomstige updates naar bijv. Key Lime Pie?:

Galaxy Ace 2 / 768MB / 200 euro
Galaxy S II / 1GB / 300 euro
Galaxy S III mini / 1GB / 320 euro

Voor de prijs van de Ace 2 is het vaak niet vervelend als je niet meer verder kunt upgraden, maar je hebt absoluut gelijk dat de prijs van 399 bij introductie en nu 320 euro nog steeds te duur is voor deze minimalistische variant van de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik heb er deze week nog 280 voor betaald.. Toch ruim 200 euro verschil met de goedkoopste SIII in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ben ook zeer tevreden met de Orginele Samsung TPU Case voor de S3 Mini
Deze case maakt je toestel amper groter of zwaarder en past perfect.
Heb er ook een screenprotector opgejast, voldoende bescherming dat ik zo...

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/193681/medium/E6eyUpHoP.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Albert020 op 18-01-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Onze S3 Mini heeft net een update ontvangen en zit nu op 4.1.2.
Het is een in Duitsland gekochte S3 mini.
Nog geen idee wat er veranderd is, ik kijk straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
marcelmg2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:17:
Heb hier nog geen update...

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/195077/eIWRfdNkYo64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
Volgende week ontvang ik ook een S3 mini. Na lang wikken en wegen voor deze telefoon gekozen vanwege het design wat me erg aan staat en de prijs in vergelijking met zijn grotere broer. Natuurlijk een kromme vergelijking kwa specs, maar het design van de S3 serie vind ik persoonlijk erg mooi.

Zijn er al mensen die een custom rom geinstalleerd heb op deze telefoon? Of zijn deze nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Zijn er mensen die problemen hebben de verbinding nadat deze weg is gevallen?

Als bij mij de telefoon- en/of internet verbinding weg is gevallen, vanwege een slechte ontvangst, dan komt ie niet automatisch terug (!). Pas als ik het toestel uit- en aanzet heb ik weer een normale verbinding.
(Abbo bij Hollandsnieuwe.)

[OPGELOST]:

Op een-of-andere manier maakte m'n simkaart niet goed contact. Door een dun papiertje erachter te stoppen zit de sim kaart nu er strakker in en heb ik het probleem niet meer...

[ Voor 23% gewijzigd door 1972 op 06-02-2013 10:52 . Reden: oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
marcelmg2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:17:
Met tekstinvoer is iets veranderd, hij geeft nu suggesties voor volgende woorden, voorheen stonden bij mij hier enkele speciale tekens zoals het vraagteken. Heb al met de instellingen gespeeld, maar krijg de oude layout niet terug :( Daarnaast geeft hij suggesties in twee talen (ik heb NL en D ingesteld), maar in de spatiebalk staat NL geselecteerd. Beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
Heb sinds gister ook een S3 mini in bezit. Het gaat om de 8GB(Wit) versie.
Hier een resultaat van de eerste dag kwa accuverbruik: http://oi49.tinypic.com/dgjhns.jpg
Ben zeer tevreden over deze telefoon, aangezien ik er gister zowat de hele dag mee heb geprutst en de accu alsnog 15% overheeft.
Dit is wel met Smart Stay uit.

[ Voor 3% gewijzigd door frank131331 op 31-01-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Laatst online: 10-07 09:11
Hallo

Mijn pa heeft deze telefoon ook aangekocht maar hij heeft er een vervelend probleem mee, nl dat hij steeds op de volumetoetsen en aan/uit knop drukt zonder dat het de bedoeling is. Telkens bij het vastnemen.

Is er een manier om deze toetsen te vergrendelen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Wat bedoel je met vastnemen? Druk hij onbedoeld op te toetsen als hij actief bezig is met het toestel? Of tijdens het bellen? Of tijdens standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Tomovich schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:06:
Hallo

Mijn pa heeft deze telefoon ook aangekocht maar hij heeft er een vervelend probleem mee, nl dat hij steeds op de volumetoetsen en aan/uit knop drukt zonder dat het de bedoeling is. Telkens bij het vastnemen.

Is er een manier om deze toetsen te vergrendelen?

Bedankt!
gewoon een tpu gel case errond, op die manier zijn de buttons wat verzonken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Laatst online: 10-07 09:11
Paul! schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:13:
Wat bedoel je met vastnemen? Druk hij onbedoeld op te toetsen als hij actief bezig is met het toestel? Of tijdens het bellen? Of tijdens standby?
Dat is inderdaad wat ik bedoel, van zodra hij het toestel vastneemt drukt hij onbedoeld op de volumetoetsen of aan/uit knop.

Wat bedoel je met een TPU case? Is dit een soort materie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

TPU case, het is zo makkelijk om dat te googelen ipv direct te vragen ;)
Het is een hoesje/cover voor je telefoon.
Ik denk dat dat ook een goede "oplossing" kan zijn. Uiteraard kan het ook een kwestie zijn van wennen, maar ik denk dat de jeugd er sneller aan gewend is dan een (ik schat) 50+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
Ik heb zojuist mijn toestel met succes geroot via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2030282.
Via Titanium Backup heb ik apps die ik niet nodig heb zoals: Google+ en Chaton verwijderd.
Het rooten werkt dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500957

Hallo iedereen!

Ben sinds 2 maand ongeveer in het bezit van de galaxy s3 mini. Héél erg tevreden over dit toestel, al denk ik dat ik nog maar half weet wat je er allemaal mee kan doen :p.

Het probleem is nu dat ik een update heb moeten uitvoeren namelijk update 4.1.2. Ik heb de indruk dat mijn toestel nu wel sneller is en de batterijduur langer meegaat dus tot zo ver nog steeds tevreden.

Ik heb echter wel gemerkt dat er geen mogelijkheid meer is om het golf effect ( instellingen -> beveiliging -> golf effect ) te activeren. Het staat zelfs niet meer bij beveiligingsinstellingen... Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Of is het door de update zelf dat dit werd verwijderd? Heb ook nog andere dingen opgemerkt die verandert zijn maar dat stoort mij niet.

Alvast bedankt!

Hallo & welkom :)
Het vriendelijke verzoek om toch nog een keer Het algemeen beleid door te nemen, dan lees je dat crossposten (want dat doe je nu ;) ) niet is toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
lees dan ook het antwoord:
Chris Smoove in "Samsung galaxy s3 vraagje"

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500957

Ik ken mijn weg hier nog niet op het forum :)

@reyals: lees dan ook wat ik er op heb gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501020

Ziet er leuk uit,
alleen denk dat hij toch nog wat te klein is
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Zo, net een S3 mini besteld voor mams. Dit abonnement kon ik niet laten lopen:

http://www.belsimpel.nl/s.../specificaties#aanb_10077

Totaal 384 euro na 1 jaar. Toestel los zou 270 kosten. Dus betaal gemiddeld €9,50,- voor het abonnement los over een termijn van 1 jaar, als dat 2 jaar was geweest 4,75 :+

Goedkoper kon ik niet vinden.

http://www.belsimpel.nl/s.../specificaties#aanb_10049

Dit had nog goedkoper geweest, maar dan heb ik wel erg weinig bel/sms/internet.

[ Voor 18% gewijzigd door rickyy op 08-02-2013 16:40 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Anoniem: 500957 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:14:
Ik ken mijn weg hier nog niet op het forum :)

@reyals: lees dan ook wat ik er op heb gezegd ;)
gelezen.com en het staat toch echt bij
instellingen, schermvergrendeling > vergrendelscherm opties > golf effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
reyals schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:42:
[...]

gelezen.com en het staat toch echt bij
instellingen, schermvergrendeling > vergrendelscherm opties > golf effect
Ik hem 'm net ook geupdate, en het staat er echt niet meer tussen }:O

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 15:29
Heb mijn Gio ook vervangen door een S3 Mini. De gewone S3 leek me veel te groot, maar als ik nu (na 1 dag gebruik) de Gio (3,2 inch scherm) weer vastneem lijkt dit me echt vreselijk klein :-).

De S3 mini zelf voldoet grotendeels aan de verwachtingen, maar er zijn wel enkele zaken waaraan ik me stoor:
- de grote hoeveelheid bloatware, die bovendien niet kan worden gewist of vastgezet (en voor sommige zaken is er niet eens ondersteuning in België)
- Het standaard plaatsen van alle applicaties op het interne geheugen (SDcard0). Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om zelfs de kaarten van mijn navigatieprogramma op de externe SD te plaatsen. Tja, zo zal het interne opslaggeheugen -waarvan er van de totale 8GB maar een goeie 4 GB beschikbaar is ) weer snel vol zijn
- Het ontbreken van root toegang. Ik weet wel dat er een mogelijkheid bestaat om een geroote image te flashen, maar daar sta ik toch wat huiverachtig tegenover, gezien de verhalen op XDA.

Iemand enig idee of/wanneer er een gewone root beschikbaar zou komen voor onze mini?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
Edwin_VH schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:45:
Heb mijn Gio ook vervangen door een S3 Mini. De gewone S3 leek me veel te groot, maar als ik nu (na 1 dag gebruik) de Gio (3,2 inch scherm) weer vastneem lijkt dit me echt vreselijk klein :-).

De S3 mini zelf voldoet grotendeels aan de verwachtingen, maar er zijn wel enkele zaken waaraan ik me stoor:
- de grote hoeveelheid bloatware, die bovendien niet kan worden gewist of vastgezet (en voor sommige zaken is er niet eens ondersteuning in België)
- Het standaard plaatsen van alle applicaties op het interne geheugen (SDcard0). Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om zelfs de kaarten van mijn navigatieprogramma op de externe SD te plaatsen. Tja, zo zal het interne opslaggeheugen -waarvan er van de totale 8GB maar een goeie 4 GB beschikbaar is ) weer snel vol zijn
- Het ontbreken van root toegang. Ik weet wel dat er een mogelijkheid bestaat om een geroote image te flashen, maar daar sta ik toch wat huiverachtig tegenover, gezien de verhalen op XDA.

Iemand enig idee of/wanneer er een gewone root beschikbaar zou komen voor onze mini?
Uhm ik wil niet veel zeggen.. maar wat er op XDA wordt gesuggereerd is dikke onzin(mijn mening) Ik draai nu 1,5 week met die rom en heb niks gemerkt van instabieliteit of andere problemen.

Eigenlijk heb ik helemaal geen minpunten op deze Pre-root rom aan te merken. Het enigste waar ik nog op wacht zijn andere intressante roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Klopt, sinds ICS is het niet meer mogelijk om applicaties naar je externe geheugen te verplaatsen, tenzij je je toestel gaat rooten. Hierdoor zou je Tomtom niet goed kunnen installeren doordat de EU versie gewoon 3-4GB nodig heeft.
Ik weet niet of dit in Jellybean al is opgelost, maar ik vermoed het niet. Hierdoor heb je dus niets meer aan apps als app2sd, doordat hier geen roottoegang voor is. Ik heb momenteel Jellybean op mijn toestel staan, maar dit is geen S3mini of toestel met een extern geheugenkaart. Ik loop zelf dus niet tegen dit probleem meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:36
Heu... mijn vrouw heeft vandaag een of andere update gedraaid, nu is haar screen-unlock geluidje (water/druppel geluidje) veranderd in een of ander kort klikje.

Ik dacht, verander dat wel even.. hummmmm... Niet dus. Is dit aan te passen?

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 14:13
Hi all,

Ik heb mijn mini nu bijna een maand en van het weekend heb ik omdat ik die blaotware een beetje zat was m'n Phone geroot.
m'n mini werkt perfect alleen het verwijderen van die samsung meuk lukt mij niet
ik heb het met uninstaller geprobeert en met superSU , ik zie het niet weet iemand iets meer of moet ik gewoon geduld hebben

Nico

• reyals
titanium backup. verwijderd de system apps volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 14:13
Bedankt ik ga het eens proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Unico op 22-02-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Voor wie het nog niet zou weten: er is nu ook een root-mogelijkheid waarbij geen volledig nieuwe rom wordt geflashed.

5 minuten werk ( eerder 10/15 als je het voor het eerst doet en de handleiding volledig leest), en nog steeds ODIN nodig (wat niet noodzakelijk een probleem is), maar resultaat is:

- originele rom, geroot (superuser toegang)
- ClockWordMod geïnstalleerd
- Custom Rom counter op Nul

Link: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162682

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 18:41
Ik heb er gister ook een voor 267 bij Saturn gehaald. Vreemde lui daar, hij stond in de winkel voor 349, maar op de website voor 267(nu dus niet meer haha). Ik heb hem dus voor 267 meegekregen, moest nog een paar euro thuis kopie rechten betalen en had nog een kortingspas. Uiteindelijk 261 euro voor betaald..

Enige minpunten zijn het T-Mobile logo en inderdaad ook maar ruim 4gb vrij geheugen, maar dit klopt volgens wel want het toestel gebruikt de rest om te kunnen draaien..

Dit is mijn eerste smartphone, ik denk dat ik hem wel ga rooten omdat ik dat T-mobile logo en geluid bij opstarten eruit wil hebben. Ik lees hier dus ook dat er veel bloatware bij zit.

Ik ga me eerst wel eens even goed inlezen voordat ik er aan begin, ik heb echt geen zin om mijn toestel te verprutsen..

[ Voor 19% gewijzigd door Jovas op 03-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376449

ik weet dat het mogelijk is want ik heb het ooit ingesteld maar kan het niet meer terug vinden...
ergens in instellingen, da je met een willekeurige toets kan ontwaken...
ik druk dus nu op de home knop en dan ontwaakt mijn scherm...ik zou dit dus graag uitschakelen...
iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Kiswum schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:54:
[...]

Klopt, sinds ICS is het niet meer mogelijk om applicaties naar je externe geheugen te verplaatsen, tenzij je je toestel gaat rooten. Hierdoor zou je Tomtom niet goed kunnen installeren doordat de EU versie gewoon 3-4GB nodig heeft.
Ik weet niet of dit in Jellybean al is opgelost, maar ik vermoed het niet. Hierdoor heb je dus niets meer aan apps als app2sd, doordat hier geen roottoegang voor is.
Toestel geroot, maar nog steeds geen mogelijkheid om applicaties naar externe geheugen te verplaatsen, dank zij Android 4 :(
(Cyanogen)mod afwachten of komt er toch nog een aanpassing vanuit Android zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Sinds een aantal dagen deze telefoon in mijn bezit en ben er meer dan tevreden over. Interne geheugen is voor mij meer dan genoeg.

Ben niet van plan om deze telefoon te rooten. Bij mijn vorige moest ik wel ivm interne geheugen (HTC Desire), maar met custom roms vaak vastlopers of zaken die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
PleXtor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:46:
Interne geheugen is voor mij meer dan genoeg.
Er zijn wel programma's die iets meer dan enkele kilo- of megabytes innemen. Een GPS programma met enkele mappen kost je al snel de helft het nog beschikbare interne geheugen. Als je dan ook nog wat spellen wil installeren loop je al snel tegen de limiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Edwin_VH schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:59:
[...]

Er zijn wel programma's die iets meer dan enkele kilo- of megabytes innemen. Een GPS programma met enkele mappen kost je al snel de helft het nog beschikbare interne geheugen. Als je dan ook nog wat spellen wil installeren loop je al snel tegen de limiet aan.
Dat snap ik, maar ik zei ook dat het voor mij meer dan genoeg was :) Ik navigeer die enkele keer dat ik moet navigeren wel met navigatie van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
S3 Mini Toolkit beschikbaar (kan ook rooten)

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2185700

FUNCTIONS OF SAMSUNG GALAXY S3 MINI TOOLKIT V1.1

Install drivers automatically
Backup/Restore a single package or all apps, user data and Internal Storage
Backup your /data/media (virtual SD Card) to your PC for a Full Safe backup of data
Perform a FULL NANDROID Backup of your system via adb and save in Custom Recovery format on your PC
Pull /data and /system folders, compress to a .tar file and save to your PC
Auto Update ToolKit to latest push version on startup (donator feature)
Dump selected Phone Partitions, compress to a .zip file with md5 and save to your PC
Install BusyBox binary on phone
Root any public build INCLUDING JELLY BEAN (different options available)
[B]Root with Superuser (ChainsDD) or SuperSU (Chainfire) via CWM (works on ANY build)
Install any zip file via Sideload feature in Recovery
Flash CWM Touch Recovery (thanks to clockworkmod team) or TWRP Recovery (thanks to twrp team)
Rename Recovery Restore files if present
Flash Insecure Boot Image for adb mode
Flash Stock Boot Image back to your phone
Create tar file to flash via Odin with 1-click process
Download, Extract and Flash Stock Rom (full DETAILED steps) ESSENTIAL FOR WARRANTY RETURNS
Rip cache.img to zip file in CWM format for editing and flashing (thanks to Adam Lange)
Install a single apk or multiple apk's to your phone
Push Files from your PC to your phone
Pull Files from your phone to your PC
Set Files Permissions on your phone
Dump selected LogCat buffers to your PC
Dump BugReport to your PC (if installed)
Help, Information Screen for various tasks
Mods Section to Modify your phone
Reboot Phone options in adb mode
Change background, text colour in ToolKit
Activate Professional version and enable Donator features from within the ToolKit

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2185700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376449

heeft er nog iemand last van als je gebeld wordt en je neemt op dat de andere je niet direct hoort maar pas na een paar seconden? ...een soort delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
Ik kan nergens een S3 Mini topic vinden, dus hier maar.

Vandaag de vervanger voor mijn Nokia N8 binnen gekregen. Een S3 Mini in Sapphire Black (grappig, want volgens de website van Samsung is ie d'r alleen in wit en blauw te krijgen).

Eerste wat me opvalt is dat het hele doosje in het Frans is. Op de korte kant van het doosje staat ook doodleuk: www.samsung.com/fr

Snij de verzegeling door, open het doosje, telefoon eruit, accesoires en boekjes eruit. Alle boekjes in het Frans, wtf. Zet telefoon aan, start ie direct door naar het home screen ipv eerst de initial setup te doorlopen :S

Kijk ik nog eens naar het doosje, zitten er 2 verzegelingstickertjes, over elkaar heen geplakt :( Is dus al eens open geweest.... right

Er stond geen data op ofzo, en heb 'm zonet gewoon gereset en ingesteld met mijn Google account, maar wtf....

Besteld bij PDA-wereld....

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 20-03-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:47
Ik overweeg de mini voor mijn vrouw aan te schaffen, die leeft nu op mijn oude galaxy s1, waarvan de batterij lijkt te overlijden.

Kan iemand mij iets zinnigs zeggen over de batterijduur van de mini?
Gaat hij een volledige dag mee bij gebruik van whatsapp (best intensief) en internetten thuis op Wifi?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Bij mij gaat de batterij gemiddeld 2 a 3 dagen mee, wifi en bluetooth continue aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 10-07 09:48

Ursamajor

Astrofotograaf

Tenzij je op het T-Mobile netwerk zit ;)
De helderheid van het scherm en wat voor sites er bezocht worden heeft ook wel invloed op de accuduur...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ursamajor schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:47:
Tenzij je op het T-Mobile netwerk zit ;)
De helderheid van het scherm en wat voor sites er bezocht worden heeft ook wel invloed op de accuduur...
degrgiov schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:46:
Bij mij gaat de batterij gemiddeld 2 a 3 dagen mee, wifi en bluetooth continue aan.
Het gaat om een Hi netwerk :)

NU heeft ze een oude galaxy s1, maar deze batterij vertoond kuren, soms ineens binnen 4 uur leeg zonder gebruik. Niet echt fijn als ze niet bereikbaar is met een kleine thuis ;)

Ze whatsapped behoorlijk wat (behalve op werk) en leest alle nieuws sites via apps en dergelijke, bellen of sms'en doet ze nauwlijks op haar mobiel.

Ik ben al tevreden als de batterij minstens tot 's avonds laat meegaat, ik denk dat ik haar ga verrassen met een nieuw toestel vandaag O-)

Samsung maakt het trouwens niet echt makkelijk, zitten echt veel toestellen in de zelfde range als de SIII mini, met bijna allemaal gelijke specs 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 21-03-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
Nieuws over custom roms voor de S3 mini:
CyanogenMod 10 is nog steeds in ontwikkeling en niet bug-vrij(gisteren getest, veel freezes, geen boots ect.) Hierna BenzROM V4.1 geinstalleerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2119219)
en heb deze nu een dag draaien. Kan nu al zeggen dat het een stuk sneller dat de stock rom aanvoelt. Vrijwel geen last van lagg tijdens input/scrollen of openen van apps. Ook aan het stoeien geweest met een aantal plugins waarvan Awesome Beats 1 van de aanraders is! Deze plugin/app bied veel opties om je audiosettings te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
frank131331 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:02:
Nieuws over custom roms voor de S3 mini:
CyanogenMod 10 is nog steeds in ontwikkeling en niet bug-vrij(gisteren getest, veel freezes, geen boots ect.) Hierna BenzROM V4.1 geinstalleerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2119219)
en heb deze nu een dag draaien. Kan nu al zeggen dat het een stuk sneller dat de stock rom aanvoelt. Vrijwel geen last van lagg tijdens input/scrollen of openen van apps. Ook aan het stoeien geweest met een aantal plugins waarvan Awesome Beats 1 van de aanraders is! Deze plugin/app bied veel opties om je audiosettings te finetunen.
Ik heb gister een nieuwe S3 mini en de telefoon haalde zelf 4.1.2 binnen, draait ook als een trein dus waarom met mods jengelen? Iedereen klaagt wel over de samsung apps die erop staan, maar het draait gewoon als een tiet en als ik het niet gebruik haal ik het eraf.

Wat wel jammer was is dat mijn eerste S3 mini van 2 Maart een pixel defect had, gister een nieuwe op gehaald in de winkel en daar direct getest, ook een pixel defect. Het heeft mij en die winkel dus flink wat tijd en geld gekost voordat ik een normaal functionerende S3 mini geleverd te krijgen.

Samsung is en blijft goedkope massa productie rommel, hoeveel het ook verkocht wordt, de kwaliteit is echt dramatisch slecht(met mijn Samsung TFT scherm was het idem dito ook 3e scherm was pas defect vrij)

Wat trouwens ook triest is is dat 4.2.2 als de bronnen kloppen de laatste Android versie zal zijn voor de S3 mini:

http://www.androidworld.n...samsungtoestellen-gelekt/

Jammer voor een toestel uit November 2012, waarschijnlijk zal 5.0 te zwaar zijn voor de dual core mini en ander minder krachtige hardware

[ Voor 11% gewijzigd door Jovas op 21-03-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Heb de witte nu besteld via de goedkoopste in de pricewatch :) hopelijk morgen binnen, dan kan ik mijn vrouw weer blij maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dit heb ik vandaag als reactie gekregen van PDA-wereld over mijn Franse toestel:
Vanuit ons depot in Frankrijk worden alle pakketten voor transport gecontroleerd of alles aanwezig is en getest op een aantal basisfuncties. Het blijkt dat er soms nog wel eens iets mis gaat vanuit de fabriek en wij willen een teleurstelling bij onze klanten op deze wijze voorblijven.

Normaliter is het de bedoeling dat ons magazijn het toestel terugplaatst naar fabrieksinstellingen en een extra sticker van ons er over plakt om u erop te duiden dat wij het pakket hebben geopend en weer hebben gesloten. Kennelijk is men in het magazijn door drukte vergeten het toestel terug te zetten naar de basis instellingen en de sticker van ons erover heen te plaatsen. Waarvoor onze excuses.
Dus als ik hun moet geloven hebben ze daar serieus een legertje mensen zitten die de hele dag door doosjes openmaken, toestel testen, vinger afdrukken wegpoetsen en weer inpakken? Als dat al zo is, wat een kut werk heb je dan... Daar zou je toch helemaal simpel van worden...

EDIT:

wat een dooie boel hier trouwens, zijn er zo weinig mensen die een handzame mobiel willen hebben en niet zo'n dure snijplank (lees: volwaardige S3) ?

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 21-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 03:03

Theimon

Snapte!?

Ik heb dit apparaat ook sinds een tijdje. Prima ding, lekker vlot, binnenkort wel even rooten om adfree er op te gooien. Advertenties her en der....liever niet.

1 hekelpuntje. Het standaard keyboard...ik kan er niet aan wennen en dan vooral het gebruik van leestekens. Daarom maar besloten om het GO keyboard er op te gooien. Dat werkt zoals ik gewend ben (heb ruim 2 jaar een HC Desire gehad).

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik gebruik SwiftKey, wat grotere toetsen, tikt een stuk fijner. Nadeel is dat het toetsenbord nu een groot deel van het scherm inneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik gebruik SwiftKey, wat grotere toetsen, tikt een stuk fijner. Nadeel is dat het toetsenbord nu een groot deel van het scherm inneemt

Dafuq, ik tikte maar 1x op plaats bericht

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 22-03-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mijn vrouw zit achter de brievenbus, de mini wordt vandaag bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
martinusz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:45:
Mijn vrouw zit achter de brievenbus, de mini wordt vandaag bezorgd :)
Heb je nou echt niks beters te doen? Post dan wat informtiefs over de S3 mini, niemand is geïnteresseerd in wat jouw vrouw aan het doen is rare knakker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Theimon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:08:
Ik heb dit apparaat ook sinds een tijdje. Prima ding, lekker vlot, binnenkort wel even rooten om adfree er op te gooien. Advertenties her en der....liever niet.

1 hekelpuntje. Het standaard keyboard...ik kan er niet aan wennen en dan vooral het gebruik van leestekens. Daarom maar besloten om het GO keyboard er op te gooien. Dat werkt zoals ik gewend ben (heb ruim 2 jaar een HC Desire gehad).
Hoe lang doe je met je batterij? Ik heb die van mij gister voor het eerst helemaal opgeladen en zit nu op 21.5 uur met nog 22% over en het toestel staat op spaarstand..

Natuurlijk wel veel actief geweest met het toestel, hij is nieuw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jovas schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:54:
[...]
Heb je nou echt niks beters te doen? Post dan wat informtiefs over de S3 mini, niemand is geïnteresseerd in wat jouw vrouw aan het doen is rare knakker..
:O reageer er dan niet op als het je niets interesseert rare knakker :w

Iemand nog tips voor een goed/mooi hoesje voor de mini?
Het liefst niet zo'n flip-over ding, meer een deftig lederen hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Geen idee of dit wat voor je is:

dx.com/p/protective-genuine-leather-case-for-samsung-i8190-galaxy-s3-mini-black-192148

Protective Genuine Leather Case for Samsung i8190 Galaxy S3 Mini - Black
(indien link niet werkt: dx.com, sku 192148)

Levering duurt wel even, kan ook wat achter je brievenbus gaan zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Mijn in januari aangeschafte unbranded mini vindt maar geen update via Kies of ota. Heeft iedereen de 4.1.2 update inmiddels al gekregen?

Huidige firmwareversie in Kies: pda: LJL phone: LJL csc: LJ8 (TPH) Ik kan natuurlijk wel zelf een firmware gaan flashen, maar het zou toch gewoon via Samsung moeten werken?

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Sgt_Pepper schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:46:
Mijn in januari aangeschafte unbranded mini vindt maar geen update via Kies of ota. Heeft iedereen de 4.1.2 update inmiddels al gekregen?

Huidige firmwareversie in Kies: pda: LJL phone: LJL csc: LJ8 (TPH) Ik kan natuurlijk wel zelf een firmware gaan flashen, maar het zou toch gewoon via Samsung moeten werken?
Ik heb woensdag mijn nieuwe S3 mini opgehaald en kreeg direct de 4.1.2 update zodra ik hem thuis aan zette en aan het instellen/registreren was.

Anders moet je hem zelf even met Odin installen, genoeg originele firmawares te vinden op het net, en ik kon mijn vorige toestel ook bij een Samsung service point laten flashen, dat was dus bij Vodafone Haarlem..

Je kan via de Samsung site je service punt zoeken en daar 4.1.2 laten flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 03:03

Theimon

Snapte!?

Jovas schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:56:
[...]
Hoe lang doe je met je batterij? Ik heb die van mij gister voor het eerst helemaal opgeladen en zit nu op 21.5 uur met nog 22% over en het toestel staat op spaarstand..

Euhm, anderhalve dag? 2 dagen? Best zuinig met gemiddeld gebruik. Ik had verwacht dat ie vaker aan de lader zou moeten vanwege de dualcore etc. maar dat valt me alleszins mee :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jovas schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:56:
[...]

De mijne deed het na de eerste oplaadbeurt ook niet heel denderend lang. Vandaag (de 2e oplaadbeurt) deed ie 't al wat langer. Hij ligt nu net weer aan de lader omdat ik Real Racing 3 uitgeprobeerd had (aanrader, maar stottert af en toe, niet genoeg power ofzo).

Iemand een mooie, praktische case/hoesje voor dit toestel. Heb 'm nu nog los in m'n broekzak gehad, dat is met mijn N8 2 jaar lang goed gegaan, maar dit is natuurlijk een en al plastic en een gevoelig schermpje. Iemand aanraders? Het hoeft geen mooi ding te zijn. Liefst iets dat én het scherm beschermd én de telefoon laat stuiteren (silicoon ofzo) ipv in stukjes uit elkaar spatten.

Hmmm, of een silicone ding er omheen, en een aparte screen protector...

Op mijn werk gaan we binnenkort alle Nokia E71, 72's en Asha 302's vervangen door de S3 Mini, vorige week 25 stuks in Pebblestone Blue binnen gekregen incl. flip cover. Maar die beschermd alleen de display, niet de randen. De achterkant van het toestel wordt vervangen, is onderdeel van die flip cover.

EDIT: Deze: http://www.telecomtelecom...y-s3-mini-flip-cover-blue

Ik kreeg trouwens ook ota de 4.1.2 aangeboden zodra ik 'm voor het eerst aanzette, afgelopen woensdag that is

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 23-03-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hoort er een notoficatielichtje te zitten op de mini?
Dus als je scherm uit is dat er een lichtje knippert voor meldingen?

Zo ja, waar zit dat verstopt in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Er zit geen notificatieled op de mini. Er jammer wat mij betreft. Ik gebruik daarom nu de app NoLED voor meldingen. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sgt_Pepper schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:55:
Er zit geen notificatieled op de mini. Er jammer wat mij betreft. Ik gebruik daarom nu de app NoLED voor meldingen. Werkt erg goed.
Ha super, dat werkt inderdaad ook prima!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
Jovas schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:29:
[...]
Ik heb gister een nieuwe S3 mini en de telefoon haalde zelf 4.1.2 binnen, draait ook als een trein dus waarom met mods jengelen? Iedereen klaagt wel over de samsung apps die erop staan, maar het draait gewoon als een tiet en als ik het niet gebruik haal ik het eraf.
Misschien omdat JIJ vind dat het prima draaide, ik vond stock niet echt geweldig. Geloof mij er zit een groot verschil tussen deze rom en de stock rom ;) Maar het is en blijft een mening. De 1 vind het nodig de ander niet.

En we zitten hier op tweakers.. dus daarom 'jengel' ik met custom roms/plugins :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Hoe laden jullie trouwens je toestel op? Vroeger heerste er altijd zo'n accu mythe dat je hem echt helemaal leeg moet laten ontladen tot het toestel uitvalt, en dan weer op moet laden zonder het toestel tijdens het laden te gebruiken of aan te zetten..

Dit zou de levensduur van de accu ten goede komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:45
Met de accu's van tegenwoordig is dat iig niet meer nodig, alleen is het voor de telefoon af en toe weer wel nodig omdat die moet leren wat 0% en 100% accucapaciteit is.

Ik heb mijn S3mini pas een paar dagen in gebruik, maar had hem al wel een paar weken in huis.
Heb hem een tijdje zonder simkaart gebruikt totdat mijn oude abo afgelopen was en het nummer geporteerd. In die tijd haalde hij makkelijk 3-4 dagen op een volle accu, totdat ik OTA de update naar 4.2.1 4.1.2 binnenhaalde.
Na de update trok hij de batterij binnen 16 uur leeg, zelfs als ik er helemaal niets mee deed.
Alle instellingen nagelopen, niets kunnen vinden wat deze drain kon veroorzaken, maar langzamerhand is het weer in orde gekomen.

[ Voor 0% gewijzigd door Valentino-46 op 27-03-2013 20:22 . Reden: 4.2.1 ≠ 4.1.2 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Valentino-46 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:31:
Met de accu's van tegenwoordig is dat iig niet meer nodig, alleen is het voor de telefoon af en toe weer wel nodig omdat die moet leren wat 0% en 100% accucapaciteit is.

Ik heb mijn S3mini pas een paar dagen in gebruik, maar had hem al wel een paar weken in huis.
Heb hem een tijdje zonder simkaart gebruikt totdat mijn oude abo afgelopen was en het nummer geporteerd. In die tijd haalde hij makkelijk 3-4 dagen op een volle accu, totdat ik OTA de update naar 4.2.1 binnenhaalde.
Na de update trok hij de batterij binnen 16 uur leeg, zelfs als ik er helemaal niets mee deed.
Alle instellingen nagelopen, niets kunnen vinden wat deze drain kon veroorzaken, maar langzamerhand is het weer in orde gekomen.
Je bedoelt 4.1.2? Ik heb een unbranded S3 mini maar 4.2.1 is nog niet aangeboden hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
klopt, bedoelde 4.1.2

Heb al ff op XDA zitten kijken, maar de keuze vwb (stabiele/functionele) custom ROMs is nog niet groot hè?

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Op dit moment gebruik ik het standaard toetsenbord, maar als ik 'door' wil sliden, dan stelt hij altijd 'Door' met hoofdletter voor. Ook als het middenin de zin is. Ik krijg het woord 'Door' (met hoofdletter) en niet uit. Dit betekent dat ik altijd 'door' moet typen per letter om het met een kleine letter te laten beginnen.

Iemand een idee hoe ik dit eruit kan krijgen?

Voor mensen die graag iets over de accuduur willen weten:
Over de accuduur ben ik zeer tevreden. Ik doe makkelijk twee dagen met de telefoon, gebruik hem ook niet heel veel. Als ik veel thuis ben en alleen wifi gebruik en geen mobiel netwerk, dan red ik wel 3 dagen met de accu.

[ Voor 0% gewijzigd door PleXtor op 29-03-2013 15:57 . Reden: ' ' toegevoegd bij het woord door ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 02:25:
[...]

De mijne deed het na de eerste oplaadbeurt ook niet heel denderend lang. Vandaag (de 2e oplaadbeurt) deed ie 't al wat langer. Hij ligt nu net weer aan de lader omdat ik Real Racing 3 uitgeprobeerd had (aanrader, maar stottert af en toe, niet genoeg power ofzo).

Iemand een mooie, praktische case/hoesje voor dit toestel. Heb 'm nu nog los in m'n broekzak gehad, dat is met mijn N8 2 jaar lang goed gegaan, maar dit is natuurlijk een en al plastic en een gevoelig schermpje. Iemand aanraders? Het hoeft geen mooi ding te zijn. Liefst iets dat én het scherm beschermd én de telefoon laat stuiteren (silicoon ofzo) ipv in stukjes uit elkaar spatten.

Hmmm, of een silicone ding er omheen, en een aparte screen protector...

Op mijn werk gaan we binnenkort alle Nokia E71, 72's en Asha 302's vervangen door de S3 Mini, vorige week 25 stuks in Pebblestone Blue binnen gekregen incl. flip cover. Maar die beschermd alleen de display, niet de randen. De achterkant van het toestel wordt vervangen, is onderdeel van die flip cover.

EDIT: Deze: http://www.telecomtelecom...y-s3-mini-flip-cover-blue

Ik kreeg trouwens ook ota de 4.1.2 aangeboden zodra ik 'm voor het eerst aanzette, afgelopen woensdag that is
Ik kan nu anderhalf, bijna 2 dagen op de accu doen, af en toe whatsapp, facebook, continue op spaarstand en wifi altijd aan en s' nachts op de vliegtuigstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik doe er nu ook drie dagen mee op spaarstand, dit is na de tweede oplaadbeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-07 12:26

YoNiE

prei

Iemand anders ook problemen met hitboxes op de 4.1.2 versie?

Ik kan bijvoorbeeld de brightness slider bovenaan het beeld niet raken in portretstand. In landscape werkt het wel.

Alle aanrakingen boven en rond bepaalde knoppen worden geregistreerd als zijnde een aanraking op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik had afgelopen vrijdag ineens dat ik dat pulldown ding niet meer kon gebruiken. Telefoon herstarten en het werkte weer.

Wat ik op m'n werk tegen kwam (25x S3 mini uitrollen) is dat na de update naar 4.1.2 de tiptoetsen niet meer werken, herstarten en het werkte weer. Heb ik met mijn eigen toestel niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoNiE
  • Laatst online: 10-07 12:26

YoNiE

prei

Helaas, ook na een reboot is het in portret nog steeds niet mogelijk om het brightness slidertje te gebruiken in de notification pulldown.

Kan iemand bevestigen dat dit bij hem/haar wel werkt op 4.1.2? (I8190XXAMA2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
YoNiE schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:38:
Iemand anders ook problemen met hitboxes op de 4.1.2 versie?

Ik kan bijvoorbeeld de brightness slider bovenaan het beeld niet raken in portretstand. In landscape werkt het wel.

Alle aanrakingen boven en rond bepaalde knoppen worden geregistreerd als zijnde een aanraking op de knop.
Geen problemen mee gehad, ook niet na de update.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y39zays.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LSeric7.png
FastFred schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:33:
Wat ik op m'n werk tegen kwam (25x S3 mini uitrollen) is dat na de update naar 4.1.2 de tiptoetsen niet meer werken, herstarten en het werkte weer. Heb ik met mijn eigen toestel niet gehad...
Als dat slechts eenmalig voorkomt is het niet zo'n ramp, zelfs niet als dat bij alle 25 toestellen zou zijn. Het moet natuurlijk geen terugkerend probleem worden.

Ik heb tot nu toe wel een keer of 3 gehad dat het touchscreen ergens anders een touch registreerde dan waar ik mijn vinger had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Iemand ook het probleem dat Swiftkey niet werkt op de S3 mini? Het toetsenbord is niet eens meer zichtbaar!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
Valentino-46 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:20:
klopt, bedoelde 4.1.2

Heb al ff op XDA zitten kijken, maar de keuze vwb (stabiele/functionele) custom ROMs is nog niet groot hè?
Klopt, cyanogenmod is nog in ontwikkeling en kreeg hem niet aan de praat op mijn s3mini. Zoals een paar post boven genoemd is de BenzRom wel een leuke oplossing voor nu, draait zeer stabiel.
Haal ook makkelijk 2 dagen op mijn accu. Zit nu op 8u en nog 80% accu over (wel met spaarstand) als ik hem intensief gebruik voor spelletjes of andere dingen houd hij het nog makkelijk een dag vol. Gemiddeld laad ik de telefoon om de dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Laatst online: 24-08-2021
Heeft iemand al goede inear headphones gevonden waarbij het microfoontje werkt op deze telefoon?
Ik heb nu de UE400vi maar meer dan geluid afspelen lukt niet. De ingebouwde pause knop doet het wel tbv media afspelen, microfoontje doet het niet, ook gesprekken aannemen lukt niet mbv earphones.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-07 22:08
@Togt,

Bij de S I was het iig zo dat de pin volgorde anders was dan de "standaard" bij de hoofdtelefoon.
De ground en de mic waren verwisseld bij de SI en de nokia's uit die periode, maar ik weet niet of ze nog steeds aan die volgorde vast hebben gehouden...

Je moet dus mogelijk zoeken op hele specifieke koptelefoons.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand ook last van het opeens praten van de S3 mini?
Als je nu op het startscherm door pagina's scrolled praat er een vrouwen stem "Page 2 of 4" etc.
Er is niks aan de instellingen gewijzigd en ineens hebben we deze dame?

Talk back staat uit, zijn er nog andere vage opties?

edit: Noled lijkt het te veroorzaken :?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 08-04-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

A: It's a bug with the newer firmwares from Samsung that affect the Galaxy series. The bug manifests when you enable any play store app in Accessibility.
There are two known workarounds for this problem at the moment:

- Disable TTS: Go to Android settings > Apps (Applications) > Move to the "All" tab > Disable both "Google Text-to-speech engine" and "Samsung TTS" by first clicking on them, then click on "Disable".
- You can change the buggy Samsung launcher by using another one from the Play Store. For example, Nova Launcher, Go Launcher, etc. These launchers will not exhibit this bug.
\

Uit de NoLed FAQ. Probleem ontstond bij mij ook bij deze app, maar via bovenstaande opgelost.

Pagina: 1 2 3 Laatste