If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik krijg de tabbladen alleen te zien op de forumvoorpagina, niet als ik wat dieper ga.
Dit lijkt me een bug? Of is het een hele vreemde keuze? Ergonomisch is het niet.
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 18-10-2012 15:09 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Thanks, was ik inderdaad vergeten.Cloud schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:57:
Even je titel wat duidelijker gemaakt, er miste volgens mij een stukje
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Nice, mag van mij ook wel 'n knopje 'posthistory' bij nogbeany schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:58:
Ik heb er een mockupje van gemaakt:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat ziet er bijzonder puik uit. Mijn stem heb je. Nu nog een tabje er bij voor de posthistorie en het is helemaal perfectbeany schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:58:
Sterker nog: toon het forum menu ten alle tijde, ongeacht waar je in het forum zit. Ik heb er een mockupje van gemaakt:
[afbeelding]
Edit: GMTA
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zo zou ik het ook graag zienbeany schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:58:
Sterker nog: toon het forum menu ten alle tijde, ongeacht waar je in het forum zit. Ik heb er een mockupje van gemaakt:
[afbeelding]
What a fine day for Science! | Specs
Eh, ik heb gewoon de tabjes gepakt die je nu te zien krijgt, die naar boven gesleept en het zoek-ding wat kleiner gemaaktCLB schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
Nice, mag van mij ook wel 'n knopje 'posthistory' bij nog
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Persoonlijk hoef ik bijvoorbeeld geen 'bookmarks' of 'FAQ' te zien terwijl anderen dit juist wel weer willen...
FAQ is een beetje stom ja, maar de rest is alleen maar handig voor de meestenCLB schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:41:
Zou helemaal tof zijn als je als user zelf aan- en uit kan vinken wat je wilt zien
Persoonlijk hoef ik bijvoorbeeld geen 'bookmarks' of 'FAQ' te zien terwijl anderen dit juist wel weer willen...
Ik had de tabs trouwens bovenaan in het menu verwacht links van je user name of in de pulldown van je profilel : Helemaal niks
Gelukkig wordt er al aan gewerkt in meerdere topics zoals [Feat] [GoT] 'Mijn' manier van forum lezen werkt niet meer.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
DIT!!! heel erg DIT!!! maar dan met knopje posthistorie er nog bij aubbeany schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:58:
[afbeelding]
en dit zou als kers op de taart helemaal mooi zijn. Als bonusCLB schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:41:
Zou helemaal tof zijn als je als user zelf aan- en uit kan vinken wat je wilt zien
[ Voor 38% gewijzigd door LuNaTiC op 18-10-2012 16:06 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nice!beany schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:58:
[afbeelding]
Ik mis de Active Topics link ook.
Wat me ook een mogelijkheid lijkt is om de 'Forum' link in het hoofdmenu te kunnen configureren. Zodat je kan kiezen of je op de Forum Home page komt of bij de Active Topics. Of je posthistory.
Voeg daar aan toe de voorkeuren voor welke items je in het menu van beany krijgt te zien en ik ga me hier wel weer thuisvoelen.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
De oplossing voor het probleem kunnen we beter zoeken in het verbeteren van de tracker en betere notificaties (voor reacties op je eigen reacties of forumposts) dan in het aanbrengen van bloat in de navigatie. We hebben gekozen voor een eenvoudige navigatie en dat moet zo blijven.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Het overzicht en informatie wat je krijgt bij active topics t.o.v. de tracker is een wereld van verschil.
edit: en onderstaande inderdaad, op een tablet en al helemaal op je telefoon is dat niet te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 18-10-2012 22:28 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Er staat op dit moment net zo goed een joekel van een 'zoek in het forum' element permanent in beeld wat in zekere zin net zo goed een navigatie element is als active topics en mijn topics (maar dan met nog te definieren zoekopdracht).
[ Voor 68% gewijzigd door Rukapul op 18-10-2012 22:31 ]
Als je je post history en bookmarks ook in de tracker zou kunnen plaatsen, zou dat een goede oplossing zijn.Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:
Het doel waarmee mensen hier de active topics gebruiken is typisch iets dat afgevangen moet worden door de tracker. Je kunt al een tracker instellen voor het forum en daar maximaal 10 items in zetten. Dan heb je de nieuwste topics altijd bij de hand.
De oplossing voor het probleem kunnen we beter zoeken in het verbeteren van de tracker en betere notificaties (voor reacties op je eigen reacties of forumposts) dan in het aanbrengen van bloat in de navigatie. We hebben gekozen voor een eenvoudige navigatie en dat moet zo blijven.
Overigens was mijn suggestie (en ik denk die van zwippie in "\[forum/feat] Missende link naar Active topics" ook) niet om weer extra links in de navigatie te plaatsen, maar enkel de url van de link 'Forum' aan te passen, zoals dat bij Fok! ook het geval is.
En dat is het laatste wat ik wilde horen. Ik wil gewoon vanuit alle plekken naar Active Topics en MyReact kunnen en dat zou perfect kunnen met die balk.Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:
Het doel waarmee mensen hier de active topics gebruiken is typisch iets dat afgevangen moet worden door de tracker. Je kunt al een tracker instellen voor het forum en daar maximaal 10 items in zetten. Dan heb je de nieuwste topics altijd bij de hand.
En dan kan je wel die tracker als alternatief noemen, maar dat is ten eerste een lapmiddel en ten tweede zie ik heel die tracker niet, omdat ik m'n browser niet fullscreen gebruik (heb het op ongeveer 1400px breedte en dat is op geen énkele site een probleem, dus ben ook niet van plan om dat te gaan veranderen).
Zelf al zitten zoeken naar de mogelijkheid om die tabbladen erin te forceren met bijvoorbeeld GreaseMonkey die HTML replaced, maar helaas nog geen succes ermee gehad.
En over bloated gesproken, op de frontpage zie je ook zo'n soort tabbladensysteem, waarom is daarvoor gekozen als er voor 'een eenvoudige navigatie' gekozen was?
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 18-10-2012 22:35 ]
The devil is in the details.
Bij mij is de tracker opeens verdwenen na de wijzigingen van vandaag (1650px schermbreedte). Die kan ik wel weer aanzetten maar dat doe ik niet, want ik mis de tracker niet echt als ik op het forum zit. Daarnaast is de lijst met active topics in de sidebar vrij kort en wijst de Forum link ook daar naar de forum homepage.Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:
Ik ben het niet met je eens dat een tweede menu in het form navigatiebloat is. Zeker niet als dat menu ook al op de forum homepage staat.
Gelukkig werken de shortcuts nog wel.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Femme, alhoewel je het waarschijnlijk zo niet bedoeld zeg je nu in feite "Wij hebben het zo besloten, ik vind het goed werken en jullie hebben pech.". Daarnaast denk ik dat je je eigen UI richtlijnen nog eens na moet kijken als je dit al bloated vind. Ook heb je namelijk ook op de frontpage alsmede op het forum ook een tweede menu en dit zou net zo goed kunnen wanneer je in een forum of topic zit.Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:
Voor mij werkt de tracker gewoon niet en is het een onzinmatige, veredelde RSS reader die ik kan missen als kiespijn. Sterker nog met custom css ga ik het knopje zeer waarschijnlijk er gewoon uitslopen. Zelf gebruikte ik ook altijd de Actieve Topics lijst als zowel de Post historie. Omdat die sinds vandaag er niet meer zijn merk ik ook dat ik het vooralsnog niet erg leuk vind om op GoT te komen.
Dat is ook slechts een halve oplossing, aangezien dat niet vanuit de frontpage werkt.-ET- schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:23:
op een pc/laptop is het prima te ondervangen met de ALT-a schortcut om naar de active topics te gaan. Maar juist op een tablet werkt dat niet. En is het erg lastig om iedere keer naar forum home te gaan om vervolgens weer naar Active Topics te gaan.
Responsive design kan onderdeel zijn van dit nieuwe design, dus het zou heel goed kunnen (net zoals de tracker nu verdwijnt bij een minder breed browserscherm) dat het design wordt aangepast voor een smartphone.Rukapul schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:27:
Hetzelfde geldt voor telefoons en schermen in portrait.
Er staat op dit moment net zo goed een joekel van een 'zoek in het forum' element permanent in beeld wat in zekere zin net zo goed een navigatie element is als active topics en mijn topics (maar dan met nog te definieren zoekopdracht).
Zou een hele goede feature request zijn
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar zoals het nu uitgevoerd is is het toch juist geen eenvoudige navigatie?Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:
We hebben gekozen voor een eenvoudige navigatie en dat moet zo blijven.
Om vanuit een willekeurige plek op het forum naar een hub te komen (active topics, myreact, bookmarks, etc.) moet er nu minimaal tweemaal geklikt worden in plaats van eenmaal.
Óf eerst op forum bovenin en dan op active topics (of welke hub je ook heenwil).
Óf eerst op het trackericoontje rechtsboven en dan zoeken tussen de topics of er een interessant topic tussen zit (om nog maar te zwijgen dat de forumfilter niet op de tracker werkt en besloten fora daar ook niet getoond worden).
Kijk, als je de tracker vast zou kunnen pinnen (ook op monitoren onder 1600 breed) én de instellingen welke fora er getoond worden en besloten fora er ook getoond worden in de tracker dan zou het al een hoop schelen, maar met deze drie missende functies kan de tracker niet als vervanging voor active topics werken.
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 19-10-2012 12:32 ]
+1LuNaTiC schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:19:
@Femme als je bedoelt dat ding rechtsboven waar ik op moet klikken en dat ik dan in dat zwarte venstertje 10 topics te zien krijgt, dan is dat echt een heel andere beleving en daarmee is het doel waarvoor ik active topics gebruik gelijk heel anders.
Het overzicht en informatie wat je krijgt bij active topics t.o.v. de tracker is een wereld van verschil.
edit: en onderstaande inderdaad, op een tablet en al helemaal op je telefoon is dat niet te doen.
+1Hahn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:32:
[...]
En dat is het laatste wat ik wilde horen. Ik wil gewoon vanuit alle plekken naar Active Topics en MyReact kunnen en dat zou perfect kunnen met die balk.
En dan kan je wel die tracker als alternatief noemen, maar dat is ten eerste een lapmiddel [..]
De tracker biedt gewoon niet wat /forum/find/poster en list_activetopics bieden, en gezien de beschikbare ruimte gaat het dat ook nooit bieden...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 303530
Nee. Statische elementen op een pagina zijn zo vervelend. Ik block die dingen altijd direct als ik ze tegen kom op sites ongeacht of er nu nuttige features achter zitten of niet.beany schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:58:
[afbeelding]
concept ziet er verder mooi uit, hoor. Daar niet van. Maar statische elementen op een pagina zijn echt een dooddoener wat mij betreft.
Er zijn zoveel statische elementen op een pagina, hoofdnavigatie, footer, de zoekbalk, enzovoorts. Die dingen hebben wel degelijk een nut, dus waarom dat dan ineens een dooddoener is?
Als je argument nou zou zijn dat het veel onnodige ruimte in zou nemen bij bv het scrollen, oke, maar zelfs dat is afgevangen in zijn mockup door het te integreren in de ruimte waar nu de zoekbalk al staat.
UNOX: The worst operating system
Anoniem: 303530
Laat:LuNaTiC schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:16:
Wat is nu je punt of argument? Je vindt die mockup niks omdat je het vervelend vindt om statische elementen op een pagina zo vervelend vindt?
Er zijn zoveel statische elementen op een pagina, hoofdnavigatie, footer, de zoekbalk, enzovoorts. Die dingen hebben wel degelijk een nut, dus waarom dat dan ineens een dooddoener is?
Als je argument nou zou zijn dat het veel onnodige ruimte in zou nemen bij bv het scrollen, oke, maar zelfs dat is afgevangen in zijn mockup door het te integreren in de ruimte waar nu de zoekbalk al staat.
Volgens mij heb ik de verkeerde gequote ofzo.. want er valt inderdaad vrij weinig te maken van mijn post.
Met statische elementen bedoelde ik de meescrollende zut. Bijvoorbeeld headers die altijd aan de bovenkant van je scherm staan zelfs als je naar beneden scrolt. Of die balken die zich in sommige sites aan de onderkant van je browser window nestelen.
Denk ook eens aan alle bandbreedte die je bespaart door directe links naar de active topics en myreact toe te voegen.
Of dat echt zo is kunnen jullie vast wel uit de logs destilleren
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.