Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

TweakMaster schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:55:
muiderslot is dichterbij voor mij :) jammer dat ze daar waarschijnlijk niets in de koelkast hebben :(
[afbeelding]
opzich wel grappig dat het muiderslot voorkomt in het boek "the Z-war" en het daar best mis is gegaan blijkbaar :P (in het slot ziekte uitgebroken), kom zelf uit Muiden en stond wel raar te kijken toen er opeens muiderslot in holland stond xD
trouwens sowieso een leuk boek om door te lezen (Tip!) :P

1 van de dingen daarin is dat de walkers dus gewoon onder water door blijven lopen/zoeken.water houd ze dus niet tegen,waardoor er af en toe een paar weer het land op komen via stranden.

[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 04-12-2012 10:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
mrsar schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:53:
[...]

1 van de dingen daarin is dat de walkers dus gewoon onder water door blijven lopen/zoeken.water houd ze dus niet tegen,waardoor er af en toe een paar weer het land op komen via stranden.
Klopt dit wel? Lijkt me raar want lijken drijven doorgaans en we hebben ook nog geen onderwater-walkers gezien (ik heb ze ook niet in de strip gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

EnigmaNL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:32:
[...]

Klopt dit wel? Lijkt me raar want lijken drijven doorgaans en we hebben ook nog geen onderwater-walkers gezien (ik heb ze ook niet in de strip gezien).
dat is in een boek he ;) schijnen er daar in ieder geval miljoenen in de oceaan te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ultimation schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:49:

[texel bewonen]

Eten en drinken? Hoe doe je dat daar? is die grond vruchtbaar? Alleen maar duinen zijn het toch daar? Je kan dan wel vis uit de oceaan halen, maar ja groente zijn ook lekker denk ik.

Maar stel je kan het eten en drinken aspect goed regelen dan is het zeker een goede locatie om te zitten. Ik zie de bijters niet zo snel zwemmen. Enige voorwaarden zijn wel dat je ook medicijnen kan regelen, voorkomt dat er overpopulatie ontstaat en dan moet je daar aardig goed zitten lijkt me.
Aan schapen geen gebrek! elke dag een lekker stukje vlees en een partij wol! omnomnomnom :9~

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
mrsar schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:33:
[...]

dat is in een boek he ;) schijnen er daar in ieder geval miljoenen in de oceaan te zitten
Ja dat weet ik maar ik heb het nog niet voorbij zien komen in de strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
EnigmaNL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:35:
[...]

Ja dat weet ik maar ik heb het nog niet voorbij zien komen in de strip.
Mja laten we het zo zeggen: De hoofden de de Gouvernor op sterkwater had staan werkte in ieder geval ook nog, dus het is geen garantie dat ze niet onderwater kunnen lopen/overleven

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Puc van S. schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:40:
[...]

Mja laten we het zo zeggen: De hoofden de de Gouvernor op sterkwater had staan werkte in ieder geval ook nog, dus het is geen garantie dat ze niet onderwater kunnen lopen/overleven
Dat klopt, maar mijn punt is dat lijken drijven, dus als een walker de oceaan in zou gaan zou hij niet op de bodem kunnen wandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:42

Player1S

Probably out in the dark

Neem aan dat je World War Z bedoelt?? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:33:
[...]
dat boek is wel met opzet niet gelezen door de schrijver van TWD, omdat dat zijn beeld op een zompocalypse zou kunnen veranderen en daardoor zijn stijl en verhaal aan zou kunnen tasten. Dus wat er in WWZ gebeurt heeft in beginsel geen betrekking op TWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

EnigmaNL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:32:
[...]

Onderwater walkers kan prima hoewel dat voor iedere schrijver weer anders is, er zijn geen vaste regels omdat zombies niet echt zijn, elke schrijver vut het genre zo in als hij/zij zelf wil natuurlijk, maar er van uitgaande dat een zombie een gereanimeerd lijk is dat blijft lopen, maar geen zuurstof nodig heeft dan is er geen rede waarom hij niet onderwater zou kunnen lopen.
Lijken drijven soms, en maar een korte periode, een menselijk lichaam zinkt naar de bodem tenzij het een heel dik mens is (vet drijft), de enige rede waarom lijken met een normaal postuur op den duur gaan drijven is door het gas dat zich opbouwt in het lichaam tijdens decompositie. Dat gas brengt het lichaam omhoog. zodra en een gat in het lichaam zit waardoor dat gas naar buiten kan zinkt het weer.
Dus zolang een zombie een beetje vergaan is zou hij prima onder water kunnen vertoeven :)
Al zullen ze hier en daar wel wat problemen hebben met sterke stromingen en dergelijke die ze weg spoelt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 04-12-2012 14:08 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

L1nt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:13:
[...]

Neem aan dat je World War Z bedoelt?? :X
die ja :P dat was de naam ja :P

ik kan in ieder geval de serie+strip+boek redelijk goed combineren.achterliggende ideen zijn redelijk gelijk :)

@ hierboven : door de stromingen en kloven etc zitten er in het boek in ieder geval erg veel zombies op bepaalde plekken waar ze ook slecht wegkomen (zover ik het tot nog toe begrepen heb)

weer terug over de serie : aaargh zo lang wachten :(

[ Voor 50% gewijzigd door mrsar op 04-12-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Spike_wolf schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:06:
[...]

Onderwater walkers kan prima hoewel dat voor iedere schrijver weer anders is, er zijn geen vaste regels omdat zombies niet echt zijn, elke schrijver vut het genre zo in als hij/zij zelf wil natuurlijk, maar er van uitgaande dat een zombie een gereanimeerd lijk is dat blijft lopen, maar geen zuurstof nodig heeft dan is er geen rede waarom hij niet onderwater zou kunnen lopen.
Lijken drijven soms, en maar een korte periode, een menselijk lichaam zinkt naar de bodem tenzij het een heel dik mens is (vet drijft), de enige rede waarom lijken met een normaal postuur op den duur gaan drijven is door het gas dat zich opbouwt in het lichaam tijdens decompositie. Dat gas brengt het lichaam omhoog. zodra en een gat in het lichaam zit waardoor dat gas naar buiten kan zinkt het weer.
Dus zolang een zombie een beetje vergaan is zou hij prima onder water kunnen vertoeven :)
Al zullen ze hier en daar wel wat problemen hebben met sterke stromingen en dergelijke die ze weg spoelt :P
Een zombie is dood, oftewel het lichaam is in staat van decompositie, cellen vernieuwen zich niet meer. Het zou dus betekenen dat een "verse" zombie zou moeten zinken, eentje die een paar dagen/weken oud is zou moeten blijven drijven, vanwege de gassen die het produceert en een zeer oude zombie zou dan ook weer moeten zinken, aangezien deze al zo ver in het decompositie proces zit, dat deze geen gassen meer produceert.

Het zombie probleem zou zich dus zelf opheffen, aangezien een zombie op een gegeven moment ver genoeg in ontbinding is dat ze geen risico meer vormen (lees niet meer voort kunnen bewegen). Oftewel, zoek een plaats waar je het lang genoeg uit kan houden, zonder dat jij actief risico hoeft te lopen.

edit: Een zombie op de bodem van de oceaan zou denk ik wel kunnen, aangezien zij geen zuurstof in hun cellen meer hebben. Het zou dus goed kunnen dat ze de Marianentrog doorkruisen, om maar iets te noemen. De druk waaronder een menselijk bot zou bezwijken zou theoretisch pas kunnen gebeuren op een diepte van 30 kilometer. Laat het diepste punt nu 11 kilometer zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Blonde Tux op 04-12-2012 14:37 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:19

Ultimation

Het is als Appels en peren

Niet teveel op de details letten jongens. :7

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

L1nt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:13:
Neem aan dat je World War Z bedoelt??
Komt een film van, zie ik net ... Wikipedia: World War Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nee er komt een film met dezelfde naam, die film heeft verder helemaal niks meer met het boek te maken, de rechten zijn gekocht, maar dat hele boek is het raam uit gegooid :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:20:
[...]

Nee er komt een film met dezelfde naam, die film heeft verder helemaal niks meer met het boek te maken, de rechten zijn gekocht, maar dat hele boek is het raam uit gegooid :X
Grappig, lijkt me een DayZ vs WarZ 'gevechtje' :)

Maar zijn de zombies nou alleen vleeseters? Ik zie ze niet echt planten of vis eten of e.d., en alleen achter mensen aan lopen (/jagen).

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blonde Tux schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:20:
[...]
Een zombie is dood, oftewel het lichaam is in staat van decompositie, cellen vernieuwen zich niet meer. Het zou dus betekenen dat een "verse" zombie zou moeten zinken, eentje die een paar dagen/weken oud is zou moeten blijven drijven, vanwege de gassen die het produceert en een zeer oude zombie zou dan ook weer moeten zinken, aangezien deze al zo ver in het decompositie proces zit, dat deze geen gassen meer produceert.

Het zombie probleem zou zich dus zelf opheffen, aangezien een zombie op een gegeven moment ver genoeg in ontbinding is dat ze geen risico meer vormen (lees niet meer voort kunnen bewegen). Oftewel, zoek een plaats waar je het lang genoeg uit kan houden, zonder dat jij actief risico hoeft te lopen.

edit: Een zombie op de bodem van de oceaan zou denk ik wel kunnen, aangezien zij geen zuurstof in hun cellen meer hebben. Het zou dus goed kunnen dat ze de Marianentrog doorkruisen, om maar iets te noemen. De druk waaronder een menselijk bot zou bezwijken zou theoretisch pas kunnen gebeuren op een diepte van 30 kilometer. Laat het diepste punt nu 11 kilometer zijn.
spoiler:
comic spulIn de comics zie je, als het allemaal wat verder is, ook de eerste zombies die door ontbinding merkbaar verzwakt zijn. Alhoewel er ook in de comics nog lang geen einde aan de misère lijkt te komen is het wel een hint dat er in de toekomst een mogelijk einde aan de zombies kan komen en de overlevenden, mits die elkaar niet geheel hebben uitgeroeid, een nieuw leven kunnen starten.

Maar ik denk niet, dat we dat tijdstip in de comics noch de TV serie ooit gaan zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

Vrijdag

De Zwarte

Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:20:
[...]

Precies, afgaande op de trailers wordt het een run-of-the-mill hollywood clichéprent, compleet met gezinnetje :') Maar ik laat het wel zitten, heb er wel genoeg tegen gefulmineerd :P
Modest71 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:52:
[...]

Grappig, lijkt me een DayZ vs WarZ 'gevechtje' :)

Maar zijn de zombies nou alleen vleeseters? Ik zie ze niet echt planten of vis eten of e.d., en alleen achter mensen aan lopen (/jagen).
Het hangt een beetje af van de maker/schrijver denk ik. Over het algemeen is het wel zo dat zombies op zoogdieren jagen, specifiek op mensen. Maar als er ergens een koe staat zullen ze die ook niet laten lopen. Het is denk ik meer opportunisme, als iets beweegt (en het is geen medezombie) gaan ze daar achteraan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Het was weer een vette aflevering! Jammer van de pauze, maar gelukkig voor ons comic lezers komt er binnenkort weer een comic uit! :p

Ik ben erg blij dat the Governor meer op zijn character uit de comic begint te lijken. Hij was al slecht, maar gelukkig komt er nu een ooglapje bij (al moet hij in de comic nog iets meer missen). >:)

Andrea heeft nu wel door dat ze inderdaad weg moet wezen, beetje laat, maar goed. De stand-off tussen Merle en Daryl vind ik toch wel erg goed gedaan. Vreemd dat the Governor Merle zo verraad, maar hij had natuurlijk even gauw een zondebok nodig en dit kwam wel heel goed uit zo.

Eén moment heb ik me zitten ergeren aan Michonne. Niet zo zeer dat ze niets zei tegen Andrea, maar meer dat ze niet (toen ze de kans kreeg midden in het gevecht) de kop van the Governor eraf hakte. Ze had een prima mogelijkheid en dan gaat ze hem proberen te wurgen met een zwaard?? :F

Aan de andere kant, anders kon de verhaallijn ook niet echt gruwelijk verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:
De stand-off tussen Merle en Daryl vind ik toch wel erg goed gedaan. Vreemd dat the Governor Merle zo verraad, maar hij had natuurlijk even gauw een zondebok nodig en dit kwam wel heel goed uit zo.
Nou verraad... Merle heeft de Gov verraden aangezien hij zei dat Michonne dood was...
[b][message=39395565,noline]Eén moment heb ik me zitten ergeren aan Michonne. Niet zo zeer dat ze niets zei tegen Andrea, maar meer dat ze niet (toen ze de kans kreeg midden in het gevecht) de kop van the Governor eraf hakte. Ze had een prima mogelijkheid en dan gaat ze hem proberen te wurgen met een zwaard??
En dat wurgen deed ze volgens mij niet met haar zwaard.. maar met de houder van het zwaard (hoe noem je dat?)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:41:
[...]

En dat wurgen deed ze volgens mij niet met haar zwaard.. maar met de houder van het zwaard (hoe noem je dat?)
Schede :9

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Bootje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:

Eén moment heb ik me zitten ergeren aan Michonne. Niet zo zeer dat ze niets zei tegen Andrea, maar meer dat ze niet (toen ze de kans kreeg midden in het gevecht) de kop van the Governor eraf hakte.
Dat is ook stom inderdaad. Ook al ligt iemand bewusteloos op de grond altijd kop eraf hakken zodat je zeker weet dat die persoon dood is. Maarja, als ze dat had gedaan dan is de Governor weer heel snel uit beeld natuurlijk.
Of vagina voor je zwaard :/

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 05-12-2012 10:08 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:41:
Voor een katana heet het een 'saya'. In NL noemen we het 'schede' lijkt me.
Inderdaad, zwaard/katana kreeg ze pas later te pakken, maar toen stond Andrea er met haar pistool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik dacht dat ze het deed met het handvat van de Katana, niet met de schede. Anyhow, het zou inderdaad zonde zijn van het karakter the Governor. Die moet natuurlijk ergens een epische finale krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Begin nu te twijfelen ... heb op Youtube gezocht naar ep.8 om even terug te kijken, maar helaas alleen een paar korte previews.
En veel mensen met filmpjes van zichzelf, pratend over ep.8 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 05-12-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Altijd interessante discussies "wat zou jij doen als". Ik denk dat de meesten daar tijdens het kijken wel over na zullen denken.

Ik zou toch gaan voor een (aantal) degelijk(e) auto('s) in de categorie Hummer (eventueel met LPG), Mercedes G, Toyota Landcruiser etc. + een tanker vrachtwagen die je dan steeds ergens vult, volgens mij kun je dan wel even vooruit met benzine. Dan zorgen voor wapens en achterlijk veel munitie en uiteraard wat te eten

Vervolgens een leuk en tactisch kasteeltje uitzoeken. Kasteel de Haar lijkt me wel wat, net gerenoveerd, prima! Wim is tevreden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Blonde Tux schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:20:
[...]

Lopen onderwater zonder aanzienlijk extra gewicht is onmogelijk (duikers gebruiken 10% van hun lichaamsgewicht aan lood). Een zombie wordt volgens mij niet zomaar een aantal kilo's zwaarder, het is dus voor een zombie ook niet mogelijk om op de bodem van de oceaan te lopen. Dus ook al hebben ze geen zuurstof nodig, het enige wat ze kunnen doen is een beetje rond dobberen en langzaam ontbinden. Daarnaast kunnen ze ook nog gaan drijven (door ontbinding en door de hoeveelheid zout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik zou ook sowieso ergens een landkaart/wegenkaart scoren van de regio waar je zit (verkrijgbaar bij elk tankstation).

Dan weet je tenminste waar je zit, en waar tactisch veilige plekken liggen zoals die gevangenis.

Vind het sowieso vreemd dat Rick, die deputy sheriff was in een county in Georgia, niet weet dat Georgia een gevangenis heeft en waar die (ongeveer) ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:25:
[...]

Lopen onderwater zonder aanzienlijk extra gewicht is onmogelijk (duikers gebruiken 10% van hun lichaamsgewicht aan lood). Een zombie wordt volgens mij niet zomaar een aantal kilo's zwaarder, het is dus voor een zombie ook niet mogelijk om op de bodem van de oceaan te lopen. Dus ook al hebben ze geen zuurstof nodig, het enige wat ze kunnen doen is een beetje rond dobberen en langzaam ontbinden. Daarnaast kunnen ze ook nog gaan drijven (door ontbinding en door de hoeveelheid zout).
Met weinig lichaamsvet heb je geen lood nodig om naar de bodem te komen, ik duik vaak met minder dan 10% van mijn lichaamsgewicht, en als ik mijn best doe kan ik helemaal zonder lood op 30m diepte op de bodem gaan zitten. En een groot deel van dat lood is niet nodig om jouw lichaam naar de bodem te krijgen, maar de hoeveelheid lucht en drijvend materiaal (o.a. wetsuit) dat je bij je hebt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 05-12-2012 12:05 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:04:
[...]

Met weinig lichaamsvet heb je geen lood nodig om naar de bodem te komen, ik duik met minder dan 10% van mijn lichaamsgewicht. En een groot deel van dat lood is niet nodig om jouw lichaam naar de bodem te krijgen, maar de hoeveelheid lucht en drijvend materiaal (o.a. wetsuit) dat je bij je hebt ;)
Klopt, maar ook zonder al je duikmateriaal heb je gewicht (lood of iets anders met veel dichtheid) om op de bodem te blijven (laat staan lopen). Gewoon in mijn normale kleren zonder extra materiaal kan ik niet op de bodem lopen, dat heb ik wel eens geprobeerd.

Ik denk dus dat zombies in de oceaan geen gevaar zijn :) Ze zullen in ieder geval niet de atlantische oceaan oversteken.

[ Voor 8% gewijzigd door EnigmaNL op 05-12-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

HyperioN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:55:
Vind het sowieso vreemd dat Rick, die deputy sheriff was in een county in Georgia, niet weet dat Georgia een gevangenis heeft en waar die (ongeveer) ligt...
Meh, als ik ff op Google Maps kijk, zie ik dat Georgia grofweg even groot is als de Benelux. Kun jij alle gevangenissen in België opnoemen? ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Brabo-Joossie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:08:
[...]
Meh, als ik ff op Google Maps kijk, zie ik dat Georgia grofweg even groot is als de Benelux. Kun jij alle gevangenissen in België opnoemen? ;)
Waarschijnlijk niet, omdat hij geen agent is. :+

#olieophetvuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

WimPliers schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:23:
Altijd interessante discussies "wat zou jij doen als". Ik denk dat de meesten daar tijdens het kijken wel over na zullen denken.
Eigenlijk nog niet, maar door alle discussies hier, nu wel ...
Snap niet waarom een hoop mensen auto's willen scoren en gaan rondrijden. Dat kan in de VS misschien, onbewoond gebied zat, maar hier kom je elke 10 meter zombies tegen.
De Sligro (groothandel) hier op R'dam Zuid lijkt me wel wat ; eten en drinken volop en gebouw ziet er uit als een fort (heb binnen alleen maar hier een daar een nooduitgang gezien en alleen maar glas bij de ingang).
Oh en er zit nog een politieburo vlakbij, misschien vallen daar wat wapens te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Goner schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:29:
[...]

Oh en er zit nog een politieburo vlakbij, misschien vallen daar wat wapens te scoren.
Ja de NL Politie heeft ook van die geweldige wapens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Jongens even over dat onderwater verhaal. Herinneren we de zombie die in de waterput zat in seizoen 2? Was 1 grote spons geworden die zo uit elkaar getrokken kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ultimation schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:35:
Jongens even over dat onderwater verhaal. Herinneren we de zombie die in de waterput zat in seizoen 2? Was 1 grote spons geworden die zo uit elkaar getrokken kon worden.
Ja, die zat tot zijn middel in het water (of hij dreef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

WimPliers schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:35:
[...]

Ja de NL Politie heeft ook van die geweldige wapens 8)7
Nou de wapens ansich zijn meer dan in orde, echter de hoeveelheid die aanwezig is, is minimaal. Zeker in vergelijk met de USA. laten we zeggen dat in amerika er 3 wapens op 1 agent zijn... in nederland is dat volgens mij 1 op 1 als het al niet minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Vuurwapens zijn toch onhandig voor zombies. Ik gebruik liever een zwaar of knuppel, zit je ook niet te klooien met munitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 14:29
EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:45:
Vuurwapens zijn toch onhandig voor zombies. Ik gebruik liever een zwaar of knuppel, zit je ook niet te klooien met munitie :)
Pijl en boog is dan ook een goede optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Slurpie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:46:
[...]

Pijl en boog is dan ook een goede optie ;)
Klopt maar waar vind je die? Je moet dan ook pijlen meenemen die je kwijt kunt raken en ze kunnen stuk gaan als je mis schiet en iets heel hard raakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:07:
[...]

Klopt, maar ook zonder al je duikmateriaal heb je gewicht (lood of iets anders met veel dichtheid) om op de bodem te blijven (laat staan lopen). Gewoon in mijn normale kleren zonder extra materiaal kan ik niet op de bodem lopen, dat heb ik wel eens geprobeerd.

Ik denk dus dat zombies in de oceaan geen gevaar zijn :) Ze zullen in ieder geval niet de atlantische oceaan oversteken.
Longen leeg blazen (en zolang je geen overgewicht hebt) is dat geen probleem, al is bewegen wel lastiger dan boven water ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:49:
[...]

Klopt maar waar vind je die? Je moet dan ook pijlen meenemen die je kwijt kunt raken en ze kunnen stuk gaan als je mis schiet en iets heel hard raakt :)
Veel dumpzaken verkopen ook kruisbogen en pijlen, dat schiet net wat makkelijker dan een handboog (die dingen zijn nog behoorlijk zwaar). Daarnaast zou ik in elk geval altijd een koevoet (wake up, mister Freeman!), een stevig mes en een leatherman of andere multitool bij me hebben. Dat zijn toch wel praktische dingen waar je jezelf ook nog eens mee kan verdedigen.

Als vervoer heb ik liever een fiets, eventueel met aanhangwagentje. Geen brandstof, stil en je hebt niet het probleem van "ai, er ligt een boom op de weg". Bovendien is er minder wat er kapot kan gaan en dat vind ik wel handig want een fiets repareren kan ik tot op zekere hoogte wel, maar van een auto heb ik geen verstand.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Vrijdag schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:26:
[...]

Veel dumpzaken verkopen ook kruisbogen en pijlen, dat schiet net wat makkelijker dan een handboog (die dingen zijn nog behoorlijk zwaar). Daarnaast zou ik in elk geval altijd een koevoet (wake up, mister Freeman!), een stevig mes en een leatherman of andere multitool bij me hebben. Dat zijn toch wel praktische dingen waar je jezelf ook nog eens mee kan verdedigen.

Als vervoer heb ik liever een fiets, eventueel met aanhangwagentje. Geen brandstof, stil en je hebt niet het probleem van "ai, er ligt een boom op de weg". Bovendien is er minder wat er kapot kan gaan en dat vind ik wel handig want een fiets repareren kan ik tot op zekere hoogte wel, maar van een auto heb ik geen verstand.
Een kruisboog is wel vele malen onhandiger dan een handboog, een kruisboog laden kost verrekte veel kracht en duurt erg lang vergeleken met een nieuwe pijl op een handboog spannen. Ik zou zelf toch wel een handboog verkiezen boven een kruisboog :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:30:
[...]

Een kruisboog is wel vele malen onhandiger dan een handboog, een kruisboog laden kost verrekte veel kracht en duurt erg lang vergeleken met een nieuwe pijl op een handboog spannen. Ik zou zelf toch wel een handboog verkiezen boven een kruisboog :)
Daar heb je wel een punt inderdaad. Zo'n ding goed opspannen gaat lang niet zo snel, of je hebt een heel slap boogje. Mijn ervaring met een handboog is dat het toch wel moeilijk is om onder de knie te krijgen. (nuja, dat was 20 jaar geleden in Center Parcs, dus niet echt representatief meer :P )

Moet zeggen dat er wel erg mooie handbogen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.bowhunter.com/files/2010/09/bh0707_bows6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Daarom denk ik dat je aan een schietwapen (met voldoende ammo) en eventueel een silencer veel meer hebt, helemaal als je goed aimt en alleen headshots maakt denk ik dat je meer kans maakt als/dan met een pijl en boog.

Bijvoorbeeld het wapen waar Carl nu mee rondloopt, voldoet zo'n beetje aan alle eisen.

[ Voor 17% gewijzigd door WimP op 05-12-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Pijlen kan je zelf maken en recyclen. Zie Daryl maar in de serie.
Kogels kan je moeilijk zelf maken. Persoonlijk lijkt een hakmes/bijl, of zwaard makkelijker. Hoef je geen munitie voor te hebben en als je een beetje ervaren bent is het ook snel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Geef mij maar een heel scherp zwaard (en misschien als backup een Glock). Geen munitie nodig, geen pijlen nodig, je hoeft hem niet te laden alleen af en toe slijpen. Daarnaast is het stil en eenvoudig hanteerbaar.

En ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nog nooit met een pistool geschoten en zal er dus ook niet erg handig in zijn (laat staan dat je over een vuurwapen beschikt). Pijl en boog heb ik wel eens gedaan en dat is ook rete moeilijk. Vooral als je alleen op een hoofd kan mikken om goed resultaat te hebben. ;)

Waar ik naartoe zou vluchten weet ik niet. Texel lijkt me wel wat, maar ik denk dat ze daar al snel mensen zullen weren. Dan toch misschien het Muiderslot, of het forteiland voor de sluizen van IJmuiden. Al heb je daar niet zo veel. Dan wellicht toch maar de Sligro, lekker dichtbij en volop voedsel. En die hebben volgens mij gewoon hekken voor de deuren (voor na sluitingstijd).

Maar eerst van al mijn gezin maar eens veilig stellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Ultimation schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:48:
Pijlen kan je zelf maken en recyclen. Zie Daryl maar in de serie.
Kogels kan je moeilijk zelf maken. Persoonlijk lijkt een hakmes/bijl, of zwaard makkelijker. Hoef je geen munitie voor te hebben en als je een beetje ervaren bent is het ook snel te gebruiken.
Valt op zich ook wel weer mee. Als je gewoon een simpele .22 hebt, kan je zelf met een malletje en wat oud metaal zelf wat in elkaar frutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kogels kun je zelf ook wel maken, zolang je het basis materiaal hebt en je lege shells opraapt, met een mal en een mogelijkheid om metaal te smelten en uiteraard wat buskruit heb je in een mum van tijd een flinke voorraad kogels :) Moet je wel een mal weten te vinden/kunnen maken natuurlijk.

Een katana lijkt me een hele goede oplossing, maar het probleem met dat soort wapens blijft dat je dichtbij moet komen, en als je dan even niet op let of door een vreemde beweging op je muil gaat heb je gouw een probleem.

Ik heb een aantal leuke messen liggen die zeker de wapens zijn die ik als eerste zou grijpen, dan opzoek naar een zwaard en een goeie boog, een vuurwapen voor de zekerheid is altijd prettig, maar als de zombies in deze situatie op lawaai af komen zou ik die zo min mogelijk gebruiken en zo veel mogelijk op de katana en boog vertrouwen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

WimPliers schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:35:
Ja de NL Politie heeft ook van die geweldige wapens
Hoeven niet geweldig te zijn. Als ze maar een zombie stoppen ... headshot for the win.
Vrijdag schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:39:
Mijn ervaring met een handboog is dat het toch wel moeilijk is om onder de knie te krijgen.
Absoluut ! Mijn dochter zit op handboog-schieten en ik heb wel 's een uurtje proef-les gehad, maar het viel me vies tegen !!
(denk ook aan meisje op de muur rond Woodbury die wel 's even een walker zou afschieten)
Kruisboog lijkt me wat makkelijker te hanteren ?

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 05-12-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
Haha, wat is er gebeurd met die topic. Tijd om een doomsday preppers topic oprichten wellicht?

Pistool schieten is trouwens in de praktijk niet zo makkelijk als het in WD lijkt. Daar maken ze alleen headshots terwijl ze nog nooit training hebben gehad :-)
Kogels maken kan opzich wel alleen daar heb je hulsen, kruid en een machine voor nodig. Pijlen schieten is ook verre van ideaal vanwege de trage herlaadsnelheid en de hoeveelheid pijlen.
Mijn voorkeur is een glock .44 met silencer. Groot kaliber zodat 1 kogel altijd genoeg is (met een .44 onploft zo'n zombiehoofd gewoon), Glock omdat deze betrouwbaar is en een groot magazijn, silencer is essentieel maar dat spreekt voor zich. Daarnaast nog een AK47 voor noodgevallen, ook vanwege de betrouwbaarheid. Je zou in een noodgeval maar een vastloper hebben met je AR15...

[ Voor 79% gewijzigd door Malt007 op 05-12-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Je hebt helemaal geen .44 nodig om een zombie uit te schakelen. Je kan beter een kleiner kaliber nemen zodat je meer munitie kunt dragen.

Ik zou ook veel liever een AR15 nemen dan een AK47 ook vanwege het gewicht van het geweer zelf en de munitie. Misschien zelfs wel een AK74 (lichter en kleiner kaliber dan AK47).
Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:58:
Een katana lijkt me een hele goede oplossing, maar het probleem met dat soort wapens blijft dat je dichtbij moet komen, en als je dan even niet op let of door een vreemde beweging op je muil gaat heb je gouw een probleem.

Ik heb een aantal leuke messen liggen die zeker de wapens zijn die ik als eerste zou grijpen, dan opzoek naar een zwaard en een goeie boog, een vuurwapen voor de zekerheid is altijd prettig, maar als de zombies in deze situatie op lawaai af komen zou ik die zo min mogelijk gebruiken en zo veel mogelijk op de katana en boog vertrouwen.
Ik heb zelf een Model 1840 Cavalry Saber (geen zorgen, volledig legaal) en deze is al gauw 110cm lang. Je hebt dan toch relatief wat afstand. Dat ding is scherp en zwaar genoeg om met 1 slag iemand uit te schakelen :)

Een vuurwapen zou ik eigenlijk meer meenemen voor noodsituaties of als bescherming tegen andere mensen die mij kwaad willen doen.

[ Voor 61% gewijzigd door EnigmaNL op 05-12-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Malt007 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:09:
Haha, wat is er gebeurd met die topic. Tijd om een doomsday preppers topic oprichten wellicht?
Im in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zou niet weten waar je zo'n gun vandaan haalt, ik ga gewoon voor een zwaard (is in sommige winkels wel te vinden) en een kruisboog/handboog als ik die kan vinden.
Mocht ik dan een paar zombiesoldaten tegenkomen ga ik alsnog een geweertje vinden.

Maar belangrijker dan zelfverdediging is eigenlijk een veilige plek met genoeg ammo en supplies en weinig mensen want die zijn evil (en zombies) op zich zou een schip geen verkeerde zijn, desnoods in het midden van de Maas gaan liggen en met een speedboodje heen en weer mocht dat nodig zijn :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

afvalzak schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:43:
ik ga gewoon voor een zwaard (is in sommige winkels wel te vinden)
Dat zijn zwaarden om aan de muur te hangen, je hebt een echte (lees : scherp en van gehard staal) nodig en daar zal wat moeilijker aan te komen zijn ... museum misschien ?? Slot Loevestijn ?
Malt007 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:09:
Daar maken ze alleen headshots terwijl ze nog nooit training hebben gehad
Ik heb ze anders al eens zien oefenen hoor. Op blikjes/flessen enzo.
Rick en Shane hebben vast training gehad.
En Merle en Daryl (en waarschijnlijk meer) hebben ervaring (jagen ?).

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 05-12-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Goner schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:45:
[...]

Dat zijn zwaarden om aan de muur te hangen, je hebt een echte (lees : scherp en van gehard staal) nodig en daar zal wat moeilijker aan te komen zijn ... museum misschien ?? Slot Loevestijn ?
Of via internet bestellen. Kan gewoon legaal, kost alleen wel wat centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:46:
[...]

Of via internet bestellen. Kan gewoon legaal, kost alleen wel wat centen.
Zombiepostbode ? :P
http://www.dumpshop.nl/index.php?cPath=140

Zullen ze in de echte dumbshop ook wel hebben :P

[ Voor 17% gewijzigd door Afvalzak op 05-12-2012 14:49 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Dat doe je natuurlijk voor de apocalyps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Goner schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:45:
[...]

Gehard staal wel, maar scherp hoeft hij niet te zijn, sterker nog er zijn maar weinig soorten zwaarden die scherp te noemen zijn.
Een dun stuk metaal dat met een aardige snelheid beweegt is ook bot meer dan voldoende om flink wat schade aan te richten.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Wat dacht je van Gerber Zombie Survival Kit

Afbeeldingslocatie: http://www.plunderguide.com/wp-content/uploads/2011/10/Gerber-Apocalypse-Tools.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:49:
[...]

Gehard staal wel, maar scherp hoeft hij niet te zijn, sterker nog er zijn maar weinig soorten zwaarden die scherp te noemen zijn.
Een dun stuk metaal dat met een aardige snelheid beweegt is ook bot meer dan voldoende om flink wat schade aan te richten.
Klopt inderdaad!

Mijn zwaard is "scherp" genoeg om flink wat schade toe te richten (ledematen eraf hakken) maar niet zo scherp als een schilmesje.

Vergeleken met een schilmes is een zwaard bot te noemen.

Ik zou geen katana meenemen in een zombie apocalyps, deze zijn erg kwetsbaar bij verkeerd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Hmm iedereen heeft wel flinke fantasie over de wapens die men zou gebruiken. Maar als het puntje bij het paaltje komt heb jij geen zwaarden, katana's, glocks, AK's e.d. tot je beschikking. Dan kan je net uit je schuur een honkbalknuppel, schep of hakbijl halen. Of een set met keukenmessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ultimation schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:03:
Hmm iedereen heeft wel flinke fantasie over de wapens die men zou gebruiken. Maar als het puntje bij het paaltje komt heb jij geen zwaarden, katana's, glocks, AK's e.d. tot je beschikking. Dan kan je net uit je schuur een honkbalknuppel, schep of hakbijl halen. Of een set met keukenmessen.
Jij misschien niet, ik heb wel een zwaard (sabel eigenlijk) tot mijn beschikking (nu niet, zit op mijn werk, maar thuis wel). Ik heb ook wel een battle-ready zwaard maar deze is niet geslepen.

[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 05-12-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Waarom noemen de TWD-characters eigenlijk de zombies "walkers" of "biters" en waarom niet gewoon "zombies"? Lijkt me toch de meest logische term om uit te spreken zodra je die wezens ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

HyperioN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:07:
Waarom noemen de TWD-characters eigenlijk de zombies "walkers" of "biters" en waarom niet gewoon "zombies"? Lijkt me toch de meest logische term om uit te spreken zodra je die wezens ziet..
Dat komt omdat zombie verhalen in hun wereld niet bestaan. walkers, biters en alle andere namen die er in de serie voorbij komen zijn door de personages bedacht voor een voor hun nieuw fenomeen :)

En Kirkman wilde het woord zombie niet in z'n comics gebruiken, dat was te cliché :P

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 05-12-2012 15:11 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
HyperioN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:07:
Waarom noemen de TWD-characters eigenlijk de zombies "walkers" of "biters" en waarom niet gewoon "zombies". Lijkt me toch de meest logische term om uit te spreken zodra je die wezens ziet..
Hier om:

While the term "zombie" does exist within The Walking Dead universe, it is seldom used. In the comic book, when Rick's group discover the prison, both Rick and Tyreese discuss how it still sounds funny to use the word "zombie". Likewise, in the Telltale video game, the term is used but very rarely. "Zombie" is never used in the TV series; when interviewed, Lauren Cohan stated that Romero movie zombies never existed in the popular fiction of the TV Walking Dead universe.[4] The characters within The Walking Dead TV series and comic books come up with their own monikers and categorizations for the undead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20

Dreanor

Joene

Leuk al die fantasieën over wat toe doen, wat te pakken en waar heen te gaan.

Ik lees een keur aan vuurwapens en slagwapens maar de meeste zou ik niet weten waar in Nederland je deze vandaan moet halen (AK47 bijv.). Glock uit een politiebureau boog/messen uit Outdoor winkels.

Maar dan is het grootste probleem dat politiebureaus en Outdoor winkels in de (binnen)stad liggen, waar het drukst bevolkt is dus groot risico om er te komen.

Wat ik zou doen ligt aan de situatie waar ik in kom, ben ik alleen of met familie/groep. Hebben we dit van te voren aan zien komen en dus voorbereidingen kunnen treffen of worden we op een dag wakker en de wereld is naar zijn gootje (zoals vele zombiefilms beginnen).

Als ik alleen ben zou ik eerst zo lang mogelijk proberen uit te houden in mijn appartement van 4 hoog. En met zo lang mogelijk denk ik 3 dagen en dan is mijn voedsel echt wel op. Daarna zou ik met mijn auto zoveel mogelijk voorraden en wapens proberen te vinden en uiteraard op zoek gaan naar familie.

Maar liever ben ik uiteraard in een groep/familie. Met een agent als papa kunnen we onze voordelen ermee doen zoals sleutels voor wapens, ME-schilden e.d. Hij heeft veel kennis van de omgeving en in een groep is altijd beter dan alleen.

Dan zou ik juist of de bovenste verdieping van een flat gaan bezetten, gezien meeste flats 2 of meer uitgangen hebben en je behoorlijk uit het zicht van de zombies zit. Makkelijk te verdedigen is (trappenhuizen blokkeren) en goed overzicht over de stad (woon in het oosten, dus niet te veel hoogbouw). Nadeel is wel dat je al je voorraden de trap op moet slepen (of katrol maken).

Of, ik zou een industriëel pand bezetten. Vele industriële panden zijn compleet omheind (zoals de gevangenis van rick), hebben parkeerplaatsen om het hele pand (geen cover voor zombies) en hebben vaak een werkplaats.

Daarbij hebben ze een sprinkler installatie, wat betekend vele kubs drinkwater (tis wel stilstaand water dus je moet het wel filteren/koken helaas) en soms zelfs een eigen generator (noodstroom).

Meerdere uitgangen zijn ook belangrijk want wat doe je als je enige uitgang geblokkeerd is door zombies?

Maar het blijft lastig erover te fantaseren want ik zou het niet weten hoe zoiets "echt" verloopt. Hoe makkelijk is een "zombie" dood te maken, hoe snel verzwak je door voedsel tekort, etc.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dreanor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:14:

Als ik alleen ben zou ik eerst zo lang mogelijk proberen uit te houden in mijn appartement van 4 hoog. En met zo lang mogelijk denk ik 3 dagen en dan is mijn voedsel echt wel op. Daarna zou ik met mijn auto zoveel mogelijk voorraden en wapens proberen te vinden en uiteraard op zoek gaan naar familie.

Maar liever ben ik uiteraard in een groep/familie. Met een agent als papa kunnen we onze voordelen ermee doen zoals sleutels voor wapens, ME-schilden e.d. Hij heeft veel kennis van de omgeving en in een groep is altijd beter dan alleen.

Dan zou ik juist of de bovenste verdieping van een flat gaan bezetten, gezien meeste flats 2 of meer uitgangen hebben en je behoorlijk uit het zicht van de zombies zit. Makkelijk te verdedigen is (trappenhuizen blokkeren) en goed overzicht over de stad (woon in het oosten, dus niet te veel hoogbouw). Nadeel is wel dat je al je voorraden de trap op moet slepen (of katrol maken).
Ik zou juist niet in een hoog gebouw gaan zitten, of ondergronds. Stel je voor dat het helemaal is omgeven en je water raakt op, dan moet je er alsnog doorheen :X
Maar aan de andere kant is een trap wel makkelijk te verdedigen. Gewoon een paar platen hout op de trap en ze kunnen al niet meer naar boven komen maar glijden er meteen weer af. Ik heb ook geen wapens maar wel een paar messen en ook een sabel. Ding is wel heel erg bot maar geloof ik geen decorwapen, moet er maar eens mee naar een antiqair of taxateur ofzo.

Wat ik ook wel bij me zou hebben is een katapult. Niet dodelijk, maar je kan er wel voor afleiding mee zorgen door iets wat lawaai maakt weg te schieten. Hoewel niet dodelijk... als je knikkers of kogellagers gebruikt kan dat ook best wel schade aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:33:

Ik heb zelf een Model 1840 Cavalry Saber (geen zorgen, volledig legaal) en deze is al gauw 110cm lang. Je hebt dan toch relatief wat afstand. Dat ding is scherp en zwaar genoeg om met 1 slag iemand uit te schakelen :)
Tot ie vast blijft zitten in een zombie :+

maar serieus....zou het echt mogelijk zijn een zombie apocalyps? En dan niet in de zin "zijn zombies mogelijk?" maar in de zin "bereiken we het omslagpunt dat de gehele samenleving in elkaar stort of kunnen we op tijd ingrijpen?"

Zoiets als 28-weeks later...Ik denk dat men relatief snel de UK afsluit van de rest en dat men op gegeven moment gewoon de UK een nuke kado doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:52:
[...]

Tot ie vast blijft zitten in een zombie :+

maar serieus....zou het echt mogelijk zijn een zombie apocalyps? En dan niet in de zin "zijn zombies mogelijk?" maar in de zin "bereiken we het omslagpunt dat de gehele samenleving in elkaar stort of kunnen we op tijd ingrijpen?"

Zoiets als 28-weeks later...Ik denk dat men relatief snel de UK afsluit van de rest en dat men op gegeven moment gewoon de UK een nuke kado doen.
Als zombies kunnen bestaan zou het best zo kunnen lopen denk ik. De verspreiding van het virus gaat vrij snel (bij the Walking Dead is zelfs iedereen al besmet) en als de massale paniek toeslaat is het al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

maar in de VS is het nu al shoot first ask questions later. Daar worden zombies dus al vrij snel neergeschoten verwacht ik. Voordat het daadwerkelijk goed kan verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:58:
maar in de VS is het nu al shoot first ask questions later. Daar worden zombies dus al vrij snel neergeschoten verwacht ik. Voordat het daadwerkelijk goed kan verspreiden.
Als de eerste gevallen in het ziekenhuis komen wordt het al vrij snel verspreid, vooral in de beginfase zal het niet zo snel schieten zijn omdat niemand weet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:58:
Maar dat is lang niet in de hele VS zo, in New York City lopen maar weinig mensen met een wapen op zak, als het daar mis gaat is binnen no time de halve stad overlopen door zombies, zelfde geldt eigenlijk voor alle grote steden. Op het platte land kun je het prima een tijd uit houden daar, maar in de drukkere gebieden wordt het toch al snel lastig ben ik bang.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Maar de VS alleen is al enorm....Als het in NY uitbreekt zou het enorm snel moeten gaan voor het uberhaubt de westkust kan bereiken.
Vanwege die afstanden kan het haast niet zo snel gaan zonder dat men op gegeven moment wel adequaat kan ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:02:
Maar de VS alleen is al enorm....Als het in NY uitbreekt zou het enorm snel moeten gaan voor het uberhaubt de westkust kan bereiken.
Vanwege die afstanden kan het haast niet zo snel gaan zonder dat men op gegeven moment wel adequaat kan ingrijpen.
Als het zo is als in the Walking Dead word het op een onbekende manier (via de lucht) verspreid en is iedereen al ziek.

Als het alleen via beten gaat is het inderdaad wat langzamer maar gaat het nog steeds vrij rap. In het begin heb je ook nog de "aarzelfactor" waar je last van hebt. Als jouw vader ineens voor je staat als (vermoedelijke) zombie ben je niet direct geneigd om hem te doden dus is er een kans dat hij je bijt. Door deze aarzelingen zullen veel mensen gebeten worden en verspreid het zich exponentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:02:
Denk dat het sneller gaat dan je denkt want hou er rekening mee dat zo'n virus/ziekte onbekend zal zijn in het begin.

Stel een zwerver in Amsterdam is ziek/zombie, loopt rond en zal snel één of twee bijten. Mensen zullen toesnellen om te helpen (of niet) en niet wat worden gebeten/gekrapt. Dan heb je al gauw enkele mensen met de infectie.

Vervolgens zullen die naar verschillende ziekenhuizen gaan (kans is redelijk groot) of zelfs naar het buitenland (veel toeristen in Amsterdam).

Terug naar de zwerver zombie. Men zal hem echt niet direct neerschieten, maar proberen te helpen/genezen. Dus langere kans op meer beten.

De gebeten mensen zullen vrij snel sterven (even TWD aanhouden) en wij weten niet dat die ineens tot leven komen dus er zullen snel nieuwe zombies/beten komen op verschillende locaties in de randstad of nederland, misschien zelfs al over de grens.

En ook die zullen we eerst weer proberen te genezen gezien het nog steeds een zeer zeldzame aandoening is!

Ik denk dat we als het te laat is die mensen/zombies zullen doden! Zeker versie zombies die er nog menselijk uit zien gaan wij echt niet zo snel hun hersenpan inslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Even over de walkers / biters / whatever zelf: je ziet ze altijd schransen, maar moeten die ooit wel eens naar de plee? Bijvoorbeeld dat dochtertje van the Governor (Milly?), dat werd continu gevoerd, maar die moet ook vast wel eens lozen. Het kan natuurlijk dat hij zijn dochter ook verschoonde, maar hoe zit het met degenen die buiten rond banjeren? Zouden die gewoon alles in de broek doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anthirian op 05-12-2012 16:18 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Vergeet ook niet dat er dagelijks heel veel mensen gewoon sterven aan andere ziektes en ouderdom en ondervoeding etc. Die zullen ook allemaal terugkomen als ze niet door hun hoofd geschoten worden!
Anthirian schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:17:
Even over de walkers / biters / whatever zelf: je ziet ze altijd schransen, maar moeten die ooit wel eens naar de plee? Bijvoorbeeld dat dochtertje van the Governor (Milly?), dat werd continu gevoerd, maar die moet ook vast wel eens lozen. Het kan natuurlijk dat hij zijn dochter ook verschoonde, maar hoe zit het met degenen die buiten rond banjeren? Zouden die gewoon alles in de broek doen?
Ik denk dat ze inderdaad alles gewoon laten lopen. Wellicht hebben ze niet eens controle over die spieren daar onder.

[ Voor 61% gewijzigd door EnigmaNL op 05-12-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Even over de walkers / biters / whatever zelf: je ziet ze altijd schransen, maar moeten die ooit wel eens naar de plee? Bijvoorbeeld dat dochtertje van the Governor (Milly?), dat werd continu gevoerd, maar de kleren zijn schoon. Het kan natuurlijk dat hij zijn dochter ook verschoonde, maar hoe zit het met degenen die buiten rond banjeren? Zouden die gewoon alles in de broek doen?
:') Wat heb je aan die informatie xD

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:18:
Vergeet ook niet dat er dagelijks heel veel mensen gewoon sterven aan andere ziektes en ouderdom en ondervoeding etc. Die zullen ook allemaal terugkomen als ze niet door hun hoofd geschoten worden!

[...]

Ik denk dat ze inderdaad alles gewoon laten lopen. Wellicht hebben ze niet eens controle over die spieren daar onder.
Ligt eraan waardoor je zombie wordt.

In TWD wel maar in andere zombie-universes weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:20:
[...]

Ligt eraan waardoor je zombie wordt.

In TWD wel maar in andere zombie-universes weer niet.
Laten we hier de TDW manier aanhouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je TWD zombies infectie aaneemt is elke toerist op een internationale (trans-atlantische, trans-pacifische) vlucht allang zombie als ze landen. Als de piloten zichzelf hebben ingeboxt (wat kan) houden ze vervolgens het toestel in quarantaine op het vliegveld. Of de boel stort neer omdat de piloten ook geinfecteerd zijn. Dan heb je ocean-walkers die zich verspreiden over de oceaan dus verwacht een kleine lokale infectie over de komende x-jaar rond de kusten. Hoe langer de infectie tijd wordt dus say, 14 uur duurt de langste vlucht ofzo, dus pak em beet een dag of twee des te beter.

[ Voor 20% gewijzigd door analog_ op 05-12-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik wacht nog steeds op dat ene echte zombie survival spel!

Niet al die veredelde shooters zoals Left4Dead of COD Zombie mode. Nee, een 3d zombie survival spel waar je in een wereld losgelaten wordt die zoals in TWD vol zombies zit.

Waar je moet zoeken naar voedsel/water/wapens, waar je rekening moet houden met jou acties en dat van andere, waar je zowel stealth als actie methode kan gebruiken en waar je ook een basis kan "bouwen".

Met andere woorden, een game met de focus op survival, waar harde geluiden afgestraft wordt door horde zombies. En jij als speler kan kiezen wat je doet, dus ga je een pand bezetten en versterken of blijft je mobiel in een auto/bus. Ga je juist de stad uit het platte land op voor minder zombies en loot of juist de stad in voor betere items maar waar juist meer zombies zijn.

Of bestaat zo'n spel al? Ja, ik ken Day-Z maar dat gaat nergens over vind ik en Project Zomboid komt dicht in de buurt maar begon mij snel te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

afvalzak schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:19:
[...]

:') Wat heb je aan die informatie xD
Details jonge, details! Het staat hier bol van de details, dus vond ik dit ook wel toepasselijk.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dreanor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:32:

Of bestaat zo'n spel al? Ja, ik ken Day-Z maar dat gaat nergens over vind ik en Project Zomboid komt dicht in de buurt maar begon mij snel te vervelen.
The War z? Of is dat de stand-alone versie van Day-z ?

Er komt een TWD game aan dacht ik (naast de geniale van telltale games, maar dat is point and click en daar wordt je niet in losgelaten :P)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

afvalzak schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:35:
[...]

The War z? Of is dat de stand-alone versie van Day-z ?

Er komt een TWD game aan dacht ik (naast de geniale van telltale games, maar dat is point and click en daar wordt je niet in losgelaten :P)
Er zijn al meerdere Walking Dead games :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Spike_wolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:38:
[...]

Er zijn al meerdere Walking Dead games :P
Zoals??

ik ken er 2.
1 die in 5 episodes is uitgebracht en de hierboven genoemde aanstaande telltale game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:23:
[...]

Zoals??

ik ken er 2.
1 die in 5 episodes is uitgebracht en de hierboven genoemde aanstaande telltale game.
Die in 5 episodes is van Telltale :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Kan niet wachten op de volgende aflevering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

CrimpyRex schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:54:
Kan niet wachten op de volgende aflevering...
Je zal wel moeten, duurt nog 4 3 maanden.

[ Voor 2% gewijzigd door Ultimation op 06-12-2012 13:01 . Reden: voor de mierenneukers! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

hoho, 4 maanden ??
in de aftiteling stond ; continues February 2013 ...
Even over de walkers / biters / whatever zelf: je ziet ze altijd schransen,
die 2 van Michonne (zonder onderkaken) konden anders goed zonder eten ...

[ Voor 65% gewijzigd door Goner op 05-12-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:43:
hoho, 4 maanden ??
in de aftiteling stond ; continues February 2013 ...
Duurt ook niet 4 maanden. Komen nieuwe afleveringen in Februari uit. Weet ook niet waar hij 4 maanden vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

L1nt schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:23:
[...]

Zoals??

ik ken er 2.
Die van telltale inderdaad, er is een bord spel, een duck hunt achitge shooter (een eigen simpele console), The Walking Dead: Survival Instinct is een console shooter die volgend jaar uit komt en afgelopen maandag kwam The Walking Dead assault uit voor iOS, en er zal vast nog wel het een en ander rond zwerven :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik heb nog eens zitten denken over het bezetten van een flatgebouw en het klinkt als een goed plan. Mijn idee is zo onzichtbaar mogelijk te zijn voor de zombies. Immers, als ze je niet zien/horen zullen ze je niet vinden.

Nu, een flat gebouw van +/-11 hoog heeft volgens mij vele voordelen zoals:

- Makkelijk te verdedigen
Twee á drie trappenhuizen barricaderen en klaar. Welke je eventueel ook nog per verdieping kan afsluiten indien nodig. Met de hoeveelheid bedden/meubels in alle woningen is er ook materiaal genoeg om dit te doen.

Ook zitten er vaak parkeerplaatsen om de flat zodat je goed zicht op de directe omgeving hebt en er niet zombies uit het niets kunnen komen.

- Plaat dak multifunctioneel
Het platte dak kan voor vele doelen gebruikt worden zoals opvang regenwater (drinkwater), aanleggen (moes)tuin voor verbouwen van voedsel (kost wat energie/tijd) en seinen voor andere overlevenden/hulpdiensten. Makkelijke en veilige evacuatie (helicopter).

Bovendien heb je vanaf dit dak goed uitzicht op de omgeving om eventuele gevaren of reddingsacties aan te zien komen. In ieder geval hier in het oosten, met niet zoveel hoogbouw is dit een pluspunt. ;)

- Onzichtbaar
Als je enkel de bovenste twee verdiepingen in gebruik neemt voor wonen/overleven plus het dak ben je behoorlijk onzichtbaar voor het zombie gespuis. Uiteraard kun je hier aanpassingen maken zoals de gallerij dicht maken zodat niemand van buiten je ziet lopen e.d.

- Relatief veilig woningen verkennen voor voorraden en materialen
Een flat van 11 hoog met een stuk of 10 woningen breedt betekend dat je toegang hebt tot +/-100 woningen om voedsel, wapens en andere benodigdheden uit te halen. Gezien je voor al deze woningen niet de staat op hoeft. Elke woning heeft meubels voor het dichtbouwen van de trappenhuizen, blikvoedsel, medicijnen, etc. Hiermee kan je de eerste weekjes wel uithouden voordat je de straat op moet.

Dit is meteen ook het grootste minpunt, +/-100 woningen waar mogelijk gevaar van zombies in zit. Maar t.o.v. de voordelen en andere opties lijkt mij dit acceptabel. Zeker als je per verdieping afsluit (zie hierboven).

- Privacy en menselijkheid
Als je 10 woningen op de bovenste verdieping hebt, kan je in een groep jezelf terugtrekken om wat voor reden dan ook zonder meteen gevaar te vormen. Denk aan je terugtrekken in een bos, dan ben je meteen een risico terwijl je in de flat overal even veilig bent op de bovenste verdieping. Daarbij zit je droog, heb je een goed bed en andere voorzieningen om je mens te blijven voelen wat volgens mij zeer belangrijk is voor jezelf en iedereen in je groep tijdens het overleven.

Je zit dus niet continue op elkaars lip. ;)

- Meerdere uitgangen
Een van de belangrijkste dingen in een zombie wereld lijkt mij het hebben van meer dan 1 vluchtweg en laat een flat meestal 2 of meer trappenhuizen hebben waar je uit kan vluchten. Als het moet kan je op de gallerij van de eerste verdieping overal vluchten. Ook kan je gemakkelijk vluchtauto's klaarzetten mocht dat echt nodig zijn.

- Makkelijk toegankelijk en te vinden
Een flat van 11 hoog is in nederland in elke stad makkelijk te vinden en er zijn er genoeg van. Je kan dus relatief gemakkelijk en veilig bij zo'n flat aankomen, waar het vinden/reizen naar een militaire basis, bijzonder kasteel voor velen een langere reis zal zijn wat veel meer risico's met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Volgens de comics wordt je niet besmet door de zombie beten, besmet is iedereen al. Je gaat er "alleen" dood aan :)

Daarom werd ook het been afgehakt van Heshel (in de tv serie) om de rest van het lichaam te redden, besmet is hij toch al.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ultimation schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:01:
[...]

Je zal wel moeten, duurt nog 4 maanden.
Op IMBD.com
Season 3
E9 feb GEEN DATUM? Waarschijnlijk 10 feb
E10 17 feb
E11 24 feb
E12 3 mrt
E13 10 mrt
E14 17 mrt
E15 24 mrt
E16 31 mrt

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
janvanduschoten schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:43:
Volgens de comics wordt je niet besmet door de zombie beten, besmet is iedereen al. Je gaat er "alleen" dood aan :)

Daarom werd ook het been afgehakt van Heshel (in de tv serie) om de rest van het lichaam te redden, besmet is hij toch al.
Dit is ook een belangirjk punt in de serie geweest een paar eps terug, waar Rick de conclusie trekt dat iedereen het al bij zich draagt. Dus dit is in de serie ook gewoon behandeld (en vrij duidelijk zelfs, omdat Lori boos werd op Rick dat hij het niet eerder heeft gezegd).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
Wwat meteen dit m00t maakt:
analog_ schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:25:
Als je TWD zombies infectie aaneemt is elke toerist op een internationale (trans-atlantische, trans-pacifische) vlucht allang zombie als ze landen. Als de piloten zichzelf hebben ingeboxt (wat kan) houden ze vervolgens het toestel in quarantaine op het vliegveld. Of de boel stort neer omdat de piloten ook geinfecteerd zijn. Dan heb je ocean-walkers die zich verspreiden over de oceaan dus verwacht een kleine lokale infectie over de komende x-jaar rond de kusten. Hoe langer de infectie tijd wordt dus say, 14 uur duurt de langste vlucht ofzo, dus pak em beet een dag of twee des te beter.
, want als mensen toch al besmet zijn hoef je ook geen zombie te worden om het over te dragen. Dat betekend dat het relatief snel verspreid en dat je dus alleen nog maar hoeft te wachten op doden in ziekenhuizen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik zou niet een flatgebouw kiezen. Ik zou gaan voor een meer toekomst vaste locatie.

Mij lijkt een eiland (niet al te groot) waar een brug/weg naartoegaat een betere optie.
Het eiland zou omheind moeten worden. Op het eiland meerdere gebouwen.
Tevens ruimte voor verbouwen van groente/fruit.
Op het vaste land op de plek waar de brug/weg naar het eiland gaat een omheining zetten en tevens op de brug.

Waar het gevaar ligt, ook al heb je met een aantal mensen een locatie goed beveiligd, dat het gevaar van binnen uit kan komen.
Iedereen op het eiland moet een eigen ruimte krijgen in een huis, waarbij de afspraak is deze af te sluiten als men gaat slapen. Ook de buitendeur moet altijd op slot. Dus mocht er iemand in de slaap overlijden (natuurlijke dood) dat dan niet deze nieuwe walker de persoon die ernaast in bed ligt plotseling wordt aangevallen. Dat is de reden om 1 persoon per kamer te houden. En mocht een walker ontstaan zijn in een huis kan deze er niet uit en het eiland over dolen.

Verder zoeken naar boten en deze overal om het eiland neerzetten. Is de brug bezet door walkers kan je altijd een boot nemen en zelf kiezen waar aan land te gaan.
Op het eiland vaste plekken aanwijzen waar proviant/medicijnen/voedsel wordt opgeslagen.
Iedereen verplicht om een kapmes (zo'n grote) bij zich te dragen. Er is altijd kans dat iemand op het eiland dood gaat en een walker wordt.

Naar mate het eiland beter functioneert is het een idee om het land bij de brug aan het vasteland steeds meer uit te breiden met een hekwerk. Ring voor ring om meer landbouwgrond te verzekeren.

En iedereen standaard lessen in survival en vechttechnieken. Daaruit milities te maken die de taak hebben het vaste land op te gaan en bruikbare zaken moeten zoeken en verzamelen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

LiquidT_NL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:22:
Dit is ook een belangirjk punt in de serie geweest een paar eps terug, waar Rick de conclusie trekt dat iedereen het al bij zich draagt.
Je bedoelt als Shane wordt gedood en een walker wordt ?
Maar de prof in TS-19 heeft het hem waarschijnlijk ook verteld ...
Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.