Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
dat is niet schaars.... drinkwater dat wel!
In principe kan je een auto al wassen met helder water uit een sloot....
daarvoor maakt het niet uit of er een dier in ligt te rotten!!
het zal daarnaast toch ook wel regenen?? Al zien we de weer effecten weinig.
Als we dan toch zeuren vind ik het knap dat er altijd voldoende brandstof is! als je ziet dat een stad als New York al binnen een dag na een Orkaan moet rantsoeneren.
Schoon drinkwater <> schoon water (om mee schoon te maken)Zeror schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:36:
[...]
Ondanks dat schoon water schaars is, kunnen ze blijkbaar wel hun auto er mee wassen.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Dat was in vorige seizoenen wel steeds een issue. Maar op den duur gaat dat "we moeten op zoek naar brandstof / eten / etc" wel een beetje vervelen voor de kijker. Het past wel binnen het verloop van de afleveringen dat dit gewoon "tussen de scenes door" gebeurt. En er is misschien weinig brandstof, er zijn ook maar weinig gebruikers van brandstof. Het valt me overigens op dat ze geen gebruik maken van elektriciteit, die toch in de gevangenis en in de auto's aanwezig is. Het zoeken naar radiosignalen lijkt me voor de hand te liggen. Als er ergens nog georganiseerd leven is, zullen ze toch proberen via de radio signalen uit te zenden.bartjas schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:56:
[...]
Als we dan toch zeuren vind ik het knap dat er altijd voldoende brandstof is! als je ziet dat een stad als New York al binnen een dag na een Orkaan moet rantsoeneren.
Brandstof hebben we gezien. Met een paar miljoen auto's die verlaten zijn, moet daar genoeg voor te vinden zijn. Verschil met de orkaan is dat er nog heel veel mensen gebruik maken van brandstof, nu zijn het de lucky few die brandstof nodig hebben. Als jij als enige over bent in New York reken maar dat je dan genoeg brandstof hebtbartjas schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:56:
[...]
dat is niet schaars.... drinkwater dat wel!
In principe kan je een auto al wassen met helder water uit een sloot....
daarvoor maakt het niet uit of er een dier in ligt te rotten!!
het zal daarnaast toch ook wel regenen?? Al zien we de weer effecten weinig.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
www.weefab.com
Veel elektriciteit is er niet, centrale's werken natuurlijk niet meer zonder personeel, in de gevangenis hebben ze wel nood generatoren staan, daarmee probeerde die ene gevangen de walkers naar binnen te lokken als wraak op Rick, maar die dingen kunnen ook niet oneindig werken zonder diesel. In de comics wordt daar wat tijd aan besteedt maar dat neemt te veel tijd voor deze afleveringen, maar ze hebben gewoon niet genoeg brandstof om daar wat mee te kunnen, en wat zou je verder met die elektra willen doen? Boekje lezen?haribold schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:35:
[...]
Dat was in vorige seizoenen wel steeds een issue. Maar op den duur gaat dat "we moeten op zoek naar brandstof / eten / etc" wel een beetje vervelen voor de kijker. Het past wel binnen het verloop van de afleveringen dat dit gewoon "tussen de scenes door" gebeurt. En er is misschien weinig brandstof, er zijn ook maar weinig gebruikers van brandstof. Het valt me overigens op dat ze geen gebruik maken van elektriciteit, die toch in de gevangenis en in de auto's aanwezig is. Het zoeken naar radiosignalen lijkt me voor de hand te liggen. Als er ergens nog georganiseerd leven is, zullen ze toch proberen via de radio signalen uit te zenden.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Maar ik moet de serie ook niet gaan doodanalyseren
[ Voor 5% gewijzigd door haribold op 28-11-2012 21:15 ]
Maar alles wat je hier noemt zijn luxe die je verre van nodig hebt, en de brandstof die dit zou kosten is veel te kostbaar, als ze die diesel al zouden hebben kunnen ze die beter bewaren en voor dingen gebruiken die echt nodig zijn.haribold schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:15:
Ik kan me voorstellen dat je misschien ook wel eens behoefte hebt aan wat vermaak, zoals het draaien van cd's. Koken gaat ook gemakkelijker op elektriciteit. Via radiosignalen kun je onderling communiceren, je zou voor de bewaking gebruik kunnen maken van cameratoezicht. De gevangenis van binnen verlichten levert een veel beter overzicht op binnen het gebouw. Je kunt gereedschap laten draaien op elektriciteit waarmee je de gevangenis kunt omvormen in een soort fort.
Maar ik moet de serie ook niet gaan doodanalyseren
Humankind… be both.
Er vanuitgaande dat de apacolypse startte in 2011 waren 4.5 procent van alle auto's dieseltjes.
Maar dat terzijde
/backontopic
De grootste reden dat ze geen electriciteit gebruiken is omdat ze zo stil mogelijk willen zijn, en een generator constant laten lopen is dat niet.
Daarbij is een CD"tje opzetten echt overbodige luxe en die blonde chick kan zingen
Oh en dit lijkt me trouwens niet echt een spoiler, meer een verduidelijking.
Benzine tappen ze inderdaad gewoon over uit stilstaande auto's. Dat lijkt me logisch. En de generatoren staan niet aan i.v.m. het lawaai en het kost brandstof. In de comic gaan ze echter wel douchen in de gevangenis, misschien laten ze dat in de tv serie gewoon voor wat het is.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ja, maar daar zaten ze niet in een gevangenis.Zeror schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:49:
Dat ze een douchen nodig hebben zo nu en dan hebben ze in seizoen 1 al meerdere malen laten zien.
Dat is waar. Ik snap wel hoor waar iedereen zich druk om maakt. Al hadden ze een scene van 10 seconden in dit seizoen gestopt waarin ze langs een doucheruimte kwamen en iets zeiden als "maybe we can shower here if the water is still running" oid.. Dan had dat genoeg geweest.Bootje schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:27:
[...]
Ja, maar daar zaten ze niet in een gevangenis.
SureZeror schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:45:
Dan had dat genoeg geweest.
Zodra de schrijvers toegeven aan de "het moet kloppen"-druk, waar stopt het dan?
Hoe douchen ze? Waarom rijdt die auto nog? Ik wil ze hun wapens zien schoonmaken. Ik zie ze niet slapen.
Ik geloof het wel. Het is niet interessant hoe die processen worden opgelost. Ik ga er van uit dat ze benzine siphonen en dat ze een douche-oplossing hebben.
Want om Rick op een gegeven moment te zien poepen op een plee, nee dank je.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
bepaalde dingen hoeven ze niet te laten zien maar je kunt zoveel met een zinnetje hier en een zinnetje daar of de setting van bepaalde gesprekken.....Twhomp schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:19:
[...]
Sure
Zodra de schrijvers toegeven aan de "het moet kloppen"-druk, waar stopt het dan?
Hoe douchen ze? Waarom rijdt die auto nog? Ik wil ze hun wapens zien schoonmaken. Ik zie ze niet slapen.
Ik geloof het wel. Het is niet interessant hoe die processen worden opgelost. Ik ga er van uit dat ze benzine siphonen en dat ze een douche-oplossing hebben.
Want om Rick op een gegeven moment te zien poepen op een plee, nee dank je.
paar afleveringen terug vroeg Rick aan T-Dog of ie niet fijn vond dat ze eindelijk een keer konden slapen zonder 1 oog open te houden..... Bam, weet je gelijk dat er dus geslapen wordt.
Afgelopen aflevering. IPV auto inladen, wapens schoonmaken en plan doornemen.
En soms moet je bepaalde dingen wel laten zien of anders oplossen met de wardrope om het logisch te houden.
Tussen eind vorig seizoen en begin dit seizoen hebben ze zo'n 7-8 maand rondgezworven zeiden ze....
Carl en Herschel kun je duidelijk aan het haar en baardgroei zien dat ze niet fatsoenlijk geknipt worden. Carol en Maggy hebben echter nog een kort kapsel.....

Dat zijn van die dingen dat ik denk, moah had je niet beter kunnen opletten??
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je hebt gelijk met dat de schrijvers dit vrij makkelijk kunnen verklaren telkens (dan doe jebijvoorbeeld in één shot dat iemand in de achtergrond aan het haar knippen is en tada: verklaard). Dat zou een serie naar een nóg hoger niveau tillen.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Niet alles hoeft verklaard of uitgelegd te worden lijkt mij. We zijn geen kleuters die alles aan het handje uitgelegd moeten krijgen.
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 30-11-2012 23:06 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Floris-K schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:28:
Wat mij opvalt is dat ze nooit hun veters strikken. Zouden ze allemaal schoenen met klitteband of slippers dragen?

Soms kunnen die details wel het verschil maken tussen goed en geweldig.sjaool schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:47:
Wat een gezever over details zeg. De serie is gewoon goed.
Een steeds minder verzorgd uiterlijk bij de karakters die niet in een goed opgezette basis/kamp/dorp wonen (en het contrast met de mensen die dat wel hebben), zou m.i. wel degelijk iets extra's toevoegen qua beleving.
Als je dan bijvoorbeeld ineens een schoon gewassen en verzorgde Andrea ziet terwijl ze er daarvoor onverzorgd uit zag, snap je ook waarom ze het (relatieve) comfort van Woodbury prettig vindt. Dan hoef je niet te zien dat er douches in het dorp zijn en verzorgingsproducten.
Dat is een manier om subtiel een aantal kleinere elementen te vertellen, zonder ze voor de kijker volledig nijntje-proof uit te leggen.
Een Michonne die er de volgende aflevering er weer schoon uitziet zonder zombiedrab over haar kleding etc. Ik hoef dat echt niet allemaal uitgelegd te krijgen om een serie geweldig te vinden.
Maar goed, ik vind de actie/voortgang van het verhaal dan ook belangrijker dan het dramagedeelte.
P.S. waar blijft deeltje 106 van de strip.
Het heeft niets met drama te maken, maar alles met het verhaal zelfsjaool schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:16:
[...] Maar goed, ik vind de actie/voortgang van het verhaal dan ook belangrijker dan het dramagedeelte.[...]
mag je mij eerst vertellen waar jij 105 hebt gevonden...? die kwam toch pas op 9 december uit en was daarmee ook de laatste van dit jaar?
12 december, de 9e is een zondag.bartjas schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:35:
[...]
mag je mij eerst vertellen waar jij 105 hebt gevonden...? die kwam toch pas op 9 december uit en was daarmee ook de laatste van dit jaar?
Humankind… be both.
Ach ja, foutje. Een beetje te enthousiast over de strips. Het moet inderdaad nummer 105 zijn.bartjas schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:35:
[...]
Ik schrok al!sjaool schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:10:
[...]
Ach ja, foutje. Een beetje te enthousiast over de strips. Het moet inderdaad nummer 105 zijn.

lol das waar ook!

hehehe had liever gehad dat je zei dat wij het fout hadden!!sjaool schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:10:
[...]
Ach ja, foutje. Een beetje te enthousiast over de strips. Het moet inderdaad nummer 105 zijn.
ik ook, gelukkig nog ff na gezocht en dat stelde me toch gerust!
Niet op letten en kijken om de dingen waar deze serie sterk in is. Je laten ergeren aan de hoofdpersonen en genieten van de effecten & gore
Dat bepaal ik zelf welNikeo schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:00:
Je moet deze serie niet doodanalyseren. [...]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Seizoen 1: 8 comics op 6 TV-afleveringen: 1.33 comic per TV-episode
Tempo van seizoen 1 lag goed op stoom. TV serie volgde de comics redelijk aardig met af een toe een detour, maar de grote lijnen worden gevolgd.
Seizoen 2: 4 comics op 13 afleveringen: 0.31 comic per TV-episode
Tempo lag gevoelsmatig erg laag, dat is ook te zien aan de comics/TV ratio. Maar liefst 13 asfleveringen werden gebruikt om het moment van het neergeschoten worden van Carl tot aan het vinden dan de Prison te overbruggen. In de comics werd deze verhaallijn over 4 afleveringen uitgesmeerd. In de TV-serie werd dit over maar liefst 13 afleveringen verspreid.
Seizoen 3: het seizoen is natuurlijk nog niet afgelopen, maar we kunnen wel stellen dat het tempo gigantisch veel hoger ligt dan seizoen 2. Om een indicatie te geven: in de comics duurt het van nr 13 tot nr 48 voordat iconische momenten zijn afgehandeld, die in de TV-serie nu al in 7 afleveringen zijn voorgekomen. Dan heb ik het over de geboorte van de baby, de dood van Lori, de been die geamputeerd moet worden etc. Natuurlijk is niet alles wat in de comics is verteld ook al in de TV serie voorgekomen (en voor een groot gedeelte denk ik ook niet dat dat nog gaat gebeuren, vanwege de te afwijkende verhaallijnen), maar als indicatie wil ik toch wel een voorlopige ratio opgeven:
36 comics op 7 afleveringen: 5.14 comic per TV-episode...!
Stel dat in het tweede gedeelte nog alle gaten zullen worden opgevuld, om,dat niet alles in dezelfde volgorde zal worden verteld, dan nog hebben we het over een ratio van:
36 comics op 16 afleveringen: 2.25 comic per TV-episode...!
Dat is 7 keer zo snel als seizoen 2(!).
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Weet wel zeker dat die nog terug komen, de schrijvers moeten eerst een goed achtergrond verhaal er bij hebben en een goede aanleiding hebben. Lijkt me sterk dat ze die sidestory laten voor wat het is. Het weg gaan van Morgan en zijn zoontje was een te open einde om het te laten voor wat het is.CrimpyRex schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:14:
Heb het draadje niet doorgelezen, en het zal hoogstwaarschijnlijk al ter sprake zijn gekomen, maar ik vraag me toch echt af of we Morgan nog gaan zien.
Vannacht inderdaad de laatste aflevering voor een tijdje, potverdomme wat kan een serie verslavend zijn zeg. Zou vast ook wel een leuke clifhanger komen die er alleen maar voor zorgt dat het nog rotter is om zo lang te moeten wachten
Dat belooft watChris Hardwick @nerdist Tweette:
I recommend wearing a diaper for tonight’s @WalkingDead_AMC b/c some things happen that may make you require it. @AMCTalkingDead will help!
Humankind… be both.
Jammer. Ik zal wel een zeikerd zijn, maar toch
Humankind… be both.
fixed

Mooi hoe ze de gebeurtenissen vanuit de comics (sinds dit weekend naar #70 gelezen
Veel gore, tempo zit er lekker in

had hij niet aan het einde ook zo'n jasje aan zoals hier boven? (leren kraag enz..)
denk je dat die ''nieuwe'' die nu in de gevangenis zitten samen komen met de groep van rick en zo verder gaan in de serie?
verder denk ik dat ze Daryl en Merle tegen over elkaar zetten en een dood gaat.. dat zal wel Merle worden, of gaan ze beiden ontsnappen nog? denk niet dat Merle bij de groep van rick wil zijn..
[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 03-12-2012 11:16 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik heb de comics niet gelezen maar ik verwacht nu een soort nieuwe community met een mix van mensen uit woodburry en mensen uit de prison.
Ook erg vet dat er weer wat nieuwe mensen bij zijn!
Alleen lezen als je de preview van vorige week (perongeluk) hebt gezien + de comics leest:spartacusNLD schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:13:
aflevering ook net gekeken! the governor krijgt dus ook een ooglapje net als in de comics(arrr)
[afbeelding]
had hij niet aan het einde ook zo'n jasje aan zoals hier boven? (leren kraag enz..)
denk je dat die ''nieuwe'' die nu in de gevangenis zitten samen komen met de groep van rick en zo verder gaan in de serie?
verder denk ik dat ze Daryl en Merle tegen over elkaar zetten en een dood gaat.. dat zal wel Merle worden, of gaan ze beiden ontsnappen nog? denk niet dat Merle bij de groep van rick wil zijn..
Also; Tyreese

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJ op 03-12-2012 13:46 ]
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Zet dat dan wel even in een spoiler[b][message=39384841,noline]spoiler:RobertJ schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:30[/message]:[/b]
Wat jammer dat AMC in de preview op het volgende seizoen direct Darryl laat zien. Dan is het voor mij als kijker (en ik lees de comics niet) direct wel duidelijk dat die eindscene in ieder geval Darryl zal laten ontsnappen. Jammer. Wel vette laatste episode though!

Die zit gewoon aan het einde van de aflevering he. Dan moet je wel erg scherp zijn met de stopknop om die te vermijden. Maar goed, laten we inderdaad niemand er mee voor het hoofd stotenNotna schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:38:
[...]
Zet dat dan wel even in een spoilerNiet iedereen kijkt de previews he
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 03-12-2012 15:09 ]
Humankind… be both.
Dat weet ik en helaas liet ik het ook nét iets te ver doorgaan, maar er zijn releases die dit eruit halen om dit soort redenenRobertJ schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:47:
[...]
Die zit gewoon aan het einde van de aflevering he. Dan moet je wel erg scherp zijn met de stopknop om die te vermijden. Maar goed, laten we inderdaad niemand er mee voor het hoofd stoten. Spoiler it is!
Anyway, thanks! Scheelt weer een hoop gezeur achteraf

Erg sterke aflevering, Ik ben benieuwd hoe de dynamiek straks gaat zijn tussen Rick, Tyreese en de rest van de nieuwelingen. Het was wel mooi dat Tyreese gelijk door had dat Carl al lang geen kind meer is en ook respect voor hem toonde.
Het gaf ook aardig wat voldoening om Michone dat stuk glas in Philip z'n oog te zien steken
Humankind… be both.
Ik denk dat Merl zijn broer wel zal vermoorden om te bewijzen dat hij niet bij hem hoort. Zo laag is hij wel.
Heerlijke episode, wel jammer dat het nu 2 maanden wachten wordt, maar dat houdt het spannend zullen we maar zeggen
ik vind 2 maanden wel mee vallen.. we hebben bijv veel langer moeten wachten op game of trones..afvalzak schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:13:
[off]Wel grappig, zat van de week Resident Evil te kijken (laatste film) en die zombies zijn 10 keer zo snel als die in TWD. [/off]
Heerlijke episode, wel jammer dat het nu 2 maanden wachten wordt, maar dat houdt het spannend zullen we maar zeggen
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik wacht nog steeds op Game of Thrones!spartacusNLD schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:35:
[...]
ik vind 2 maanden wel mee vallen.. we hebben bijv veel langer moeten wachten op game of trones..
Was inderdaad een hele mooie aflevering en weer mooie actie.One does not simply wait one year till the next season.
Iedere keer als ik TWD kijk moet ik hieraan denken:

Gelukkig zat deze aflevering bomvol actie, en ik kan niet wachten tot februari om te zien wat er nu gaat gebeuren
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
moest meteen hier aan denken:

ja ik ook.. ik bedoel er zit veel meer tijd tussen de vorige game of thrones en de volgende dan 2 maanden..
[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 03-12-2012 20:20 ]
ik denk overigens dat Merle en Daryl ontsnappen en Merle door krijgt wat een lul Phil was en beseft dat ie zelf fout zat en dat ie het goed maakt met Rick.....Je zag aan het eind wel een beseffende blik in z'n ogen.
maar nogmaals...WOW!!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
toevallig vandaag ook gekeken na de laatste aflevering van TWD! Dramatisch al die verschillen! Dat was ik al weer vergeten! Overigens het virus totaal anders, dus kan daar ook aan liggen, daarbij zijn die mutaties een stuk gezonder!afvalzak schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:13:
[off]Wel grappig, zat van de week Resident Evil te kijken (laatste film) en die zombies zijn 10 keer zo snel als die in TWD. [/off]
Terug naar TWD:
Moet heel eerlijk zeggen dat ik op de laatste paar minuten na de hele episode maar zo zo vondt! Ik zat niet echt op het puntje van mijn stoel!
Haha dat viel mij ook al ophimlims_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:27:
wat is dat met de excuus negers bij twd? ene neger gaat dood, andere neger neemt plaats in. misschien ligt het aan mij, maar valt echt duidelijk op
Carl loste die nieuwe mensen in de gevangenis ook wel handig op vind ik
Carl is echt getransformeerd van irritant kut ventje dat steeds zoek is, tot een van de sterkere groepsleden/personages van de serie. Echt tof!TheJason schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:45:
[...]
Haha dat viel mij ook al op![]()
Carl loste die nieuwe mensen in de gevangenis ook wel handig op vind ik
Verder viel het mij ook op dat de verplichte zwarte zo vervangen wordt. T-Dog gaat dood, gevangene vervangt hem. Gevangene gaat dood, nieuwe uit de nieuwe groep vervangt hem weer. Ach, ben blij dat er wat nieuw bloed erbij komt anders wordt de groep (te) klein om te blijven volgen en die nieuwe groep ziet eruit als nieuwe hoofdpersonen waar ik de gevangene er meer als kanon/zombie voer vond uitzien.
WAT EEN KUT AFLEVERING ZEG, AAARRRGGGG!!!!
En met wat een kut aflevering bedoel ik, wat een vette aflevering met klifhanger van hier tot tokio wat gewoon te erg is om 2 maanden op te moeten wachten.
Had echt verwacht wat antwoorden/afsluiting te vinden qua Merle en Daryl, the governor, Andrea en Michone en eigenlijk hebben we op geen enkele antwoord. Alleen maar nieuwe vragen.
Next time on the walking dead preview was niet heel spoilerig, behalve dat je ... ziet en dus ...
ps. Wat waren Carol en die gevangene aan het doen in de uitkijktoren. Ik gok een lekker potje rampetampen zodat hij zich niet vergrijpt aan dat 17 jarig meisje die 27 is het echt is.
Edit: Ik zat even IMDB te bekijken op zoek naar info over die 4 (5) nieuwe in de gevangenis en er viel mij iets totaal anders op. Wat een mooie ... euh ... walkers zaten er in de serie zoals http://www.imdb.com/name/nm2674401/, http://www.imdb.com/name/nm5170962/ en vooral http://www.imdb.com/name/nm4849673/. De mogen mij wel ... euh ... bijten?
[ Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 03-12-2012 21:30 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Zo heb je er 1, en zo heb je er 4himlims_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:27:
wat is dat met de excuus negers bij twd? ene neger gaat dood, andere neger neemt plaats in. misschien ligt het aan mij, maar valt echt duidelijk op
Dacht trouwens dat die 'vieze ouwe man' -gevangenen een of andere pedo was toen ie zijn "17? Thats interesting"... en dan "You are a lesbo"
[ Voor 19% gewijzigd door BLACKfm op 03-12-2012 21:34 ]
Zóóóóóó 1980Dreanor schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:22:
[...]
Dus nu maar hopen dat de maya's voorspelling niet waar is en we 22 december het daglicht weer mogen zien, al is het alleen om dit seizoen te kunnen kijken.
http://www.nu.nl/wetensch...-vergaat-pas-in-2220.html
-
Mooie aflevering, dat zeker!
Vond alleen het gevecht op de "binnenplaats" niet echt overtuigend of spannend. Een paar rookbommen en maar schieten
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Wat een tempo. Geweldige aflevering weer.
Jammer alleen dat we de rest van de episodes moeten gaan missen aangezien we inderdaad eind december een eigen apocalypse moeten ondergaan
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Laten we dan maar hopen dat het om een zombie apocalyps gaat, wij kennen de kneepjes van het vak al heXymox schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:29:
SOOODEEEERMIETERssssss zeg...
Wat een tempo. Geweldige aflevering weer.
Jammer alleen dat we de rest van de episodes moeten gaan missen aangezien we inderdaad eind december een eigen apocalypse moeten ondergaan
Nou daar zeg je me wat. Ik moet toegeven dat ik er aardig op los fantaseer wat ik zelf zou doen in bepaalde situaties. Welke omgeving het beste zou zijn om je te vestigen, welke spullen je allemaal nodig hebt en hoe de plek waar je leeft het beste te beveiligen. Fouten gemaakt in de serie door onfortuinlijke sufferds ga ik hopelijk niet herhalen.Hatsjoe schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:43:
[...]
Laten we dan maar hopen dat het om een zombie apocalyps gaat, wij kennen de kneepjes van het vak al he
Dus kom maar op met die walkers. Ik lust ze rauw...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Mjah wacht ook al veel te lang op Top Gear, Spartacus, Californication ... Vervolgens dacht House ook maar te stoppen en Sons of Anarchy staat vanaf woensdag ook weer veel te lang stil.spartacusNLD schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:35:
[...]
ik vind 2 maanden wel mee vallen.. we hebben bijv veel langer moeten wachten op game of trones..
Dus ben ik ook maar begonnen met Game of Thrones
Dibs on the Makro, daar hebben ze allesXymox schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:55:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door Afvalzak op 03-12-2012 22:59 ]
Ikzelf zou in zo'n situatie op een militaire basis gaan zitten denk ik. Daar heb je alles wat je nodig hebt om het een lange tijd vol te houden:Xymox schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:55:
[...]
Nou daar zeg je me wat. Ik moet toegeven dat ik er aardig op los fantaseer wat ik zelf zou doen in bepaalde situaties. Welke omgeving het beste zou zijn om je te vestigen, welke spullen je allemaal nodig hebt en hoe de plek waar je leeft het beste te beveiligen. Fouten gemaakt in de serie door onfortuinlijke sufferds ga ik hopelijk niet herhalen.
- Veilig onderdak
- Genoeg eten
- Communicatie middelen
- Zware wapens
- Bunkers
Lijkt me best wel vet, een zombie apocalyps. Dan uiteraard wel met je hele familie, zou die niet door hun kop willen schieten
Verwijderd
Een Makro heeft honderdduizendmiljard deuren en ramen. Je moet het ook kunnen verdedigen heh. Anders zou je ook gewoon Brabant kunnen nemen, bij wijze van.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 23:18 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
TeGek schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:09:
spoiler:Wat zegt carl nou in die preview tegen Rick? kan het net niet goed horen vanwege te harde special effects...)
Dit gaat je nog vies tegenvallen... het probleem hiervan is dat het redelijk tot zwaar bewapende locatie is en daardoor mensen overmoedig raken! Een moderne basis heeft weinig verdigings linies, ze zijn immers al beschermd door hun materieel en personeel.... met alle respect.... zeker in nederland! een gevangenis daarintegen biedt een betere uitkomst!Hatsjoe schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:02:
[...]
Ikzelf zou in zo'n situatie op een militaire basis gaan zitten denk ik.
Zelf zou ik het hier in NL niet echt weten.. eerste keuze is hier boven op het dak van mijn flat klimmen waar die bijters niet bij kunne
[ Voor 3% gewijzigd door bartjas op 03-12-2012 23:23 ]
Zullen we een NAP alvast aflsuiten als we elkaar op terschelling tegenkomenbartjas schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:22:
Als je een grote groep mensen hebt zou ik een klein eiland overwegen.... (terschelling of schiermonnikoog, Omg zelfde gedachte zie hierboven) die zombies uit de series lijken me niet in staat om door een zee heen te baggeren!!
We hebben mogelijk wel één probleem met sommige NL eilanden. Als er een paar fervente wadloper walkers zijn hebben we een probleem
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hehehe is goed hoor...wontcachme schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:27:
[...]
Zullen we een NAP alvast aflsuiten als we elkaar op terschelling tegenkomen
We hebben mogelijk wel één probleem met sommige NL eilanden. Als er een paar fervente wadloper walkers zijn hebben we een probleem
Tjah das inderdaad wel een puntje. voordeel is wel dat je ze van kilometers ziet aankomen! Dus je zou het kunnen verdedigen... blijft wel dat je een flinke groep survivors moet hebben!
[ Voor 12% gewijzigd door bartjas op 03-12-2012 23:42 ]
Wikipedia: Slot Zuylen
Je krijgt er ook een moestuin bij...

Ryzen cloud9
Haha zo zit ik inderdaad ook te kijken.Xymox schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:55:
[...]
Nou daar zeg je me wat. Ik moet toegeven dat ik er aardig op los fantaseer wat ik zelf zou doen in bepaalde situaties. Welke omgeving het beste zou zijn om je te vestigen, welke spullen je allemaal nodig hebt en hoe de plek waar je leeft het beste te beveiligen. Fouten gemaakt in de serie door onfortuinlijke sufferds ga ik hopelijk niet herhalen.
Zelf bedacht ik dat sowieso de eerste dag waarschijnlijk heel belangrijk wordt om te overleven en jezelf niet gelijk een nadeel te geven. Goede auto opzoeken, eten meenemen en drinken. Flessen water vullen. Naar weilanden rijden, kijken of ik een wapen kan regelen. Niet in slaap vallen. Daarna zien we wel verder. Overzicht lijkt me één van de belangrijkste dingen om te hebben. Ik zou ook sowieso een boom in klimmen 's nachts.
Ben jij wel eens wezen wadlopen?wontcachme schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:27:
Als er een paar fervente wadloper walkers zijn hebben we een probleem

Ontopic:
Ik vond de actie van Michonne toen ze Penny ontdekte wel een beetje out-of-character. Ze ziet iets in het formaat kind en de PMS is direct verdwenen en goh, laat ik, ondanks de walkergeluiden die het voortbrengt, ook die vervelende ketting maar eens losmaken

The ramblings of an idiot
Ryzen cloud9
Michonne had zover ik weet nog geen introductie gekregen over het feit dat Andrea Glenn kent. En al helemaal niet dat Rick en Co. de groep is waar Andrea vandaan kwam voordat Michonne haar vond.Goron schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:46:
Waarom zei Michonne niet tegen Andrea dat de governor Glenn en Maggie gevangen had en gemarteld? Ze heeft nu eindelijk bewijs waarom die gast slecht is, maar dan loopt ze zonder iets te zeggen weg..? Dat mens is echt vreemd.
39
Verwijderd
Nouja, die twee hebben 8 maanden samen rond gezworven, Michonne weet wel dat Andrea daarvoor bij een groep hoorde en het lijkt me dat ze dan ook die namen wel eens heeft horen vallen.Zeror schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:15:
[...]
Michonne had zover ik weet nog geen introductie gekregen over het feit dat Andrea Glenn kent. En al helemaal niet dat Rick en Co. de groep is waar Andrea vandaan kwam voordat Michonne haar vond.
Humankind… be both.
Michonne weet dat Andrea Merle kende. Ze hoort Merle over z'n broer praten dus 1+1 is nog altijd 2 IMHO.Zeror schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:15:
[...]
Michonne had zover ik weet nog geen introductie gekregen over het feit dat Andrea Glenn kent. En al helemaal niet dat Rick en Co. de groep is waar Andrea vandaan kwam voordat Michonne haar vond.
Ze kon altijd zeggen dat ze 2 mensen uit haar oude groep vasthielden.....
Inmiddels is het kwartje wel gevallen bij Andrea denk ik nu ze Daryl heeft gezien.
Daar heb ik ook wel eens over zitten grappen met mijn vriendin. Je zou maar een rol als zombie hebben in The Walking Dead. Kom je daar lekker voorbij strompelen, beetje kreunen, zuchten en steunen.Dreanor schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:22:
[...]
Edit: Ik zat even IMDB te bekijken op zoek naar info over die 4 (5) nieuwe in de gevangenis en er viel mij iets totaal anders op. Wat een mooie ... euh ... walkers zaten er in de serie zoals http://www.imdb.com/name/nm2674401/, http://www.imdb.com/name/nm5170962/ en vooral http://www.imdb.com/name/nm4849673/. De mogen mij wel ... euh ... bijten?
Vol trots je rol in The Walking Dead aan de familie showen; kijk die ene daar op de achtergrond [pauze drukken], waar die kaak half onderuit hangt, mnja dat ben ik!
Eten en drinken? Hoe doe je dat daar? is die grond vruchtbaar? Alleen maar duinen zijn het toch daar? Je kan dan wel vis uit de oceaan halen, maar ja groente zijn ook lekker denk ik.wontcachme schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:20:
Dibs on Texel/Schiermonikoog. Één keer het eiland schoonvegen en je bent klaar
Maar stel je kan het eten en drinken aspect goed regelen dan is het zeker een goede locatie om te zitten. Ik zie de bijters niet zo snel zwemmen. Enige voorwaarden zijn wel dat je ook medicijnen kan regelen, voorkomt dat er overpopulatie ontstaat en dan moet je daar aardig goed zitten lijkt me.
Dat heb ik dus ook. Wat zou ik gaan doen in een situatie als deze. Een gevangenis is zeker een goed idee. Als je er niet uit kan, kan je er ook niet makkelijk in. Wat dieren vinden om te houden, moestuin erbij en zorgen dat je schoon drink water hebt en je kan daar wel een tijdje zitten.Xymox schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:55:
[...]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daarnaast staat ook nog een middelbare school en een stukje verder een bouwmarkt, discotheek, McDonalds en een huisartsenpraktijk. Genoeg goederen en materiaal op loopafstand dus. Daarnaast ligt het aan een snelweg wat weer een snelle escape moet garanderen.
[ Voor 43% gewijzigd door Zeror op 04-12-2012 10:05 ]
Het gerucht gaat in de rest van Nederland dat Zeeland nog onbesmet is!!ph4ge schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:58:
Ik denk dat heel Zeeland kan overleven. Paar bruggen, tunnels en dammen bewaken, dat zijn enorme chokepoints dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Landbouwgrond en vis genoeg.
Veel succes met die 5 miljoen mensen die de eerste periode overleefd hebben
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ryzen cloud9
Verder wel een super aflevering natuurlijk, op die rare shoot-out op het plein & Michonnes scene met de gouverners dochter na.
Ryzen cloud9
Moh... als je ervan uit gaat dat de groep om uberhaubt bij die buitenmuren te komen door potentieel walker infested gedeeltes van de gevangenis moeten terwijl ze nu gewoon de achterdeur op slot kunnen doen kan ik wel begrijpen dat ze nog niet de hele gevangenis gescout hebben. Die nieuwe mensen troffen immers ook walkers in de gevangenis aan.Markicks schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:19:
Niemand die zich afvraagt waarom Rick zo dom geweest is de buitenmuren van de gevangenis niet te checken? Ik vond het nogal ongeloofwaardig dat je dat vergeet.
Net een B film. Jammer. Rick schiet die ene lijpo dood en staat er nog vrolijk naar te kijken tussen de rondvliegende kopels. Hij is ook makkelijk doelwit maar op de een of ander manier wordt hij niet geraakt. En de hindoestaanse Ninja chick mankeert wat aan haar oren waarschijnlijk. Je dochter zal maar grommen en kreunen (niet met d'r benen open natuurlijk). Matige aflevering.Fietsbel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:40:
Mooie aflevering maar het gedeelte in het dorp leek wel op een A-team aflevering. piew , paf, poef, piew, piew, en enige wat ontbrak was een auto die door de lucht vloog met een explosie
Dit kan zomaar The Expandables 3 worden.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ja precies, tussen de dikke rook is hij uiteraard heel makkelijk te zien en te raken.Mandrake466 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:27:
[...]
Hij is ook makkelijk doelwit maar op de een of ander manier wordt hij niet geraakt.

Is geen noodzaak voor omdat ze sowieso niet de hele gevangenis veilig gemaakt hebben, alleen hun eigen cellenblok en de gangen eromheen. Ze hebben de sleutels en kunnen alle deuren op slot draaien, walkers komen daar nooit doorheen.Markicks schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:19:
Niemand die zich afvraagt waarom Rick zo dom geweest is de buitenmuren van de gevangenis niet te checken? Ik vond het nogal ongeloofwaardig dat je dat vergeet.
Verder wel een super aflevering natuurlijk, op die rare shoot-out op het plein & Michonnes scene met de gouverners dochter na.
[ Voor 29% gewijzigd door EnigmaNL op 04-12-2012 10:40 ]
Ultimation schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:49:
Wat een aflevering! Ik kan nu al die 3 maanden niet meer wachten. Stomme pauze's altijd in de series! De nieuwe groep die zich bij hun gevoegd heeft is zeker een aanwinst! Die mensen gaan ze in de toekomst zeker nodig hebben lijkt mij.
spoiler:In de preview was te zien dat op de plek waar de Daryl en Merl stonden ineens allemaal rook was. Lijkt me duidelijk dat Rick terug is gekomen om ze eruit te halen. Maar wat nu?
Denk dat ik er zelf maar een eind aan zou maken als het echt zo uit de hand loopt.

overigens vraag ik me af of het echt wel zo uit de hand kan lopen. Volgens mij wordt je al snel preventief geruimd in zo'n situatie. Landen/steden die zichzelf niet kunnen onderhouden kunnen een nuke verwachten. De rest zal wel adequaat ingrijpen verwacht ik eigenlijk.....
[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 04-12-2012 10:34 ]
Er is gewoon zoet water op de eilanden en met wat handigheid is zout water prima te ontzouten.Ultimation schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:49:
Eten en drinken? Hoe doe je dat daar?
Ben je überhaupt wel eens op een waddeneiland geweest? Genoeg landbouwgrond om koeien te laten grazen, mais e.d. te verbouwen. Dus mits de bevolking wat binnen te perken blijft is het er prima vol te houden.is die grond vruchtbaar? Alleen maar duinen zijn het toch daar?
Oceaan? Heb ik wat gemist? Voor zover ik weet grenzen de waddeneilanden nog steeds aan de Noordzee en de WaddenzeeJe kan dan wel vis uit de oceaan halen, maar ja groente zijn ook lekker denk ik.
The ramblings of an idiot
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.