[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Bobo221 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:29:
Als je hun dialoog volgt tussen Bob en Gareth zou je zeggen dat ze elkaar kennen.
Maar wat ik dan raar vind, als Bob inderdaad wist wat er in Terminus zou zijn, waarom heeft hij de groep niet tegengehouden om daar naar toe gaan, met de wetenschap dat het kanibalen zijn?
Dat heb ik dus ook.. Ik heb geen moment opgemerkt waar Bob zenuwachtig oid was om naar Terminus te gaan. Een mogelijkheid is natuurlijk dat Bob niet wist dat Gareth en co. in Terminus zaten ( en dus ook niet van hun kanibalisme).

Wat mij wel opviel is dus dat Bob het probeerde op te lossen met Gareth ( E01) toen ze vastgebonden waren, niet Rick. Gareth sprak hem ook duidelijk aan met 'Bob'. Ik maakte hieruit op dat ze veel hadden gepraat voor hun verblijf in 'wagon A'. Maar dit kan dus ook een langere geschiedenis hebben..

Over Gabriël. Ik denk dat hij eerst samen was met de groep die Beth heeft meegenomen ( auto met witte kruis). Zij hebben om een of andere reden ruzie gekregen, zijn opgesplitst en hebben de voedselvoorraad van Gabriël meegenomen. 'You'll burn for this'

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:40
TrailBlazer schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:27:
ik denk eerder dat hij mensen buiten heeft laten sterven.
dit denk ik dus ook, hij heeft de kerk gesloten en niemand binnen gelaten van zijn kerkgemeenschap, dat is waar de "you will burn for this" opslaat. dat er een samenzwering is tussen de kerk en terminus geloof ik niet en lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

bob kennen ze natuurlijk, net als de rest van rick zn groep, wie weet hoe lang ze wel niet opgesloten zijn geweest in terminus, dus dat ze bob van een periode kennen dat hij bij hun is geweest lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet of ze elkaar echt kennen. Maar het is wel vreemd dat Bob in S05E01 met Gareth alles wil goed praten. 'We can fix this'... Zou Bob ooit in Terminus hebben gezeten? Mheh.. Ik weet het niet..
dat "we can fix this" bedoelt hij slechts mee van we kunnen een oplossing vinden voor de situatie, "dont kill us/me." niks meer niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
fuqua schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:42:
[...]

dat "we can fix this" bedoelt hij slechts mee van we kunnen een oplossing vinden voor de situatie, "dont kill us/me." niks meer niks minder.
Sterker nog, ik denk dat Bob bedoelde met 'we can fix this' als in het oplossen van de ziekte/walker-virus..

Maar nog steeds vind ik het opvallend dat niet Rick, maar Bob het voortouw nam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nu ik wat op andere sites heb rondgelezen, ben ik niet meer zo overtuigd dat Bob en Gareth elkaar al kenden. Ik dacht dat er in dat gesprek gereferrerd werd naar eerdere ontmoetinge, maar dat is denk ik neit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

Dat heb ik dus ook.. Ik heb geen moment opgemerkt waar Bob zenuwachtig oid was om naar Terminus te gaan. Een mogelijkheid is natuurlijk dat Bob niet wist dat Gareth en co. in Terminus zaten ( en dus ook niet van hun kanibalisme).
bob en terminus staan los van elkaar, als ze bob kenden van welk periode dan ook, dan was het in het voordeel van de terminus groep geweest om dat direct kenbaar te maken tegenover rick zn groep. (divide en conquer)
Wat mij wel opviel is dus dat Bob het probeerde op te lossen met Gareth ( E01) toen ze vastgebonden waren, niet Rick. Gareth sprak hem ook duidelijk aan met 'Bob'. Ik maakte hieruit op dat ze veel hadden gepraat voor hun verblijf in 'wagon A'. Maar dit kan dus ook een langere geschiedenis hebben..
hij stond op het punt om gruwelijk afgeslacht te worden. en probeerde te smeken voor zn leven.
Over Gabriël. Ik denk dat hij eerst samen was met de groep die Beth heeft meegenomen ( auto met witte kruis). Zij hebben om een of andere reden ruzie gekregen, zijn opgesplitst en hebben de voedselvoorraad van Gabriël meegenomen. 'You'll burn for this'
dit lijkt me niet eens zo onwaarschijnlijk eigenlijk, het zou zeker het kruis op de auto kunnen verklaren. de auto zou zelfs van de priester kunnen zijn geweest, would make sense.

ok let me see, hypothese: de man/vrouw in de auto met het kruis is gelinkd aan de kerk, hij/zij was 1 van de volgelingen van gabriel, gabriel heeft tijdens "the rise of the zombies" de kerkdeuren gesloten en niemand gered/geholpen, klein groepje survivors van de kerk maakt het nu zijn business om mensen te ontvoeren en te voeden aan de zombies als een soort ritueel ? (zeg maar hershel boerderij scenario 2.0, die gelovigen waren altijd slecht in moorden in het algemeen)

een shot in the dark hier, wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
[quote]Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
Sterker nog, ik denk dat Bob bedoelde met 'we can fix this' als in het oplossen van de ziekte/walker-virus..
ah ja dat is spot on, helemaal mee eens.
Maar nog steeds vind ik het opvallend dat niet Rick, maar Bob het voortouw nam..
nee niet echt eigenlijk, rick weet dat er met zulke mensen niet te redeneren valt. en had zich er bij neergelegt dat het gedaan was en this niet rick zn manier om zwak over te komen vlak voor zn dood. daar is hij te trots/leider voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:44:
Nu ik wat op andere sites heb rondgelezen, ben ik niet meer zo overtuigd dat Bob en Gareth elkaar al kenden. Ik dacht dat er in dat gesprek gereferrerd werd naar eerdere ontmoetinge, maar dat is denk ik neit zo.
nee bob heeft niks met die groep te maken, mocht het wel zo zijn geweest dan was het juist een buitenkansje voor hem geweest om rick intelichten over terminus, dat zou zn status verhoogt hebben en bewijs dat hij deze groep loyaal is juist, aangezien hij in het verleden nogal van groep naar groep ging en ietswat onbetrouwbaar maakte een punt wat in eerdere afleveringen is aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Ook een mooie verklaring voor Gabriël die ik ergens anders tegenkwam:

Het is vreemd dat Gabriël 1½ jaar heeft overleefd zonder dat hij een zombie heeft zien dood gaan/ heeft vermoord. Daarnaast zit hij strak in het pak en ziet er goed verzorgd uit. Hij hoeft geen moeite te doen om eten te krijgen, lijkt het.

Een mogelijkheid is dat de kerk een opvangplek/val is, opgezet door mensen van Terminus. Hij sloot ze op in die ruimte waar Carl de krassen op de kozijnen en 'you'll burn for this' stond. Als tegenprestatie kreeg Gabriël vlees van de Termieten.

Termieten moesten vanuit Terminus de symbolen volgen om eenvoudig bij de kerk uit te komen '(X)'.. ( dezelfde symbolen die Morgan dus heeft gevonden, hij zal dus waarschijnlijk ook bij de kerk uitkomen). Mensen werden dus bij de kerk opgevangen en terug gebracht naar Terminus om te worden verwerkt ( cattle :) ). You'll burn for this is (denk ik ) geschreven door de kerkgangers die zijn afgesplitst en ontsnapt/ ( die wagen met wit kruis waar Darryl/ Carol nu achteraan zitten )

Aangezien Terminus is gevallen kwam er geen eten meer vanuit Terminus naar Gabriël. Gabriël ging zelf op zoek naar eten ( de reden dat hij zo ver van huis was). Hij moest zijn eigen eten vinden.. Gabriël zegt ook nog: “I'm a sinner, I sin almost every day.''. Waarschijnlijk omdat hij bijna elke dag mensenvlees eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:03:
Een mogelijkheid is dat de kerk een opvangplek/val is, opgezet door mensen van Terminus. Hij sloot ze op in die ruimte waar Carl de krassen op de kozijnen en 'you'll burn for this' stond. Als tegenprestatie kreeg Gabriël vlees van de Termieten.
Die krassen en tekst zaten aan de buitenkant van de kerk, niet in een ruimte aan de binnenkant. Sowieso hadden ze de binnenkant al verkend (tenzij er een verborgen ruimte is oid). Maar lijkt me sterk dat er dan nergens sporen te vinden waren of een rare geur hing oid.

Maar de rest van het verhaal klinkt plausibel :) Kan niet wachten tot volgende week :P

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 21-10-2014 12:08 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Terminus is nog maar net gevallen dus waarom moet hij nu al op zoek naar eten? Gabriel heeft een geheim maar vermoed niet dat het met Terminus te maken heeft.

Gareth had het over "cosmic justice" dat uitgerekend Bob als eerste gepakt werd. Net nog even opgezocht.

Waarom cosmic justice dat hij het is? Of denkt Gareth dat Bob de leider is? Dat lijkt me sterk. Er moet iets zijn tussen die 2. Waarschijnlijk van voor Terminus anders was Bob nooit die kant op gegaan.

Overigens was de aflevering qua actie een stuk minder dan vorige week maar deze heeft wel weer genoeg stof doen opwaaien d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 21-10-2014 12:10 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:03:
Ook een mooie verklaring voor Gabriël die ik ergens anders tegenkwam:

Het is vreemd dat Gabriël 1½ jaar heeft overleefd zonder dat hij een zombie heeft zien dood gaan/ heeft vermoord. Daarnaast zit hij strak in het pak en ziet er goed verzorgd uit. Hij hoeft geen moeite te doen om eten te krijgen, lijkt het.
hmm, de uitleg van gabriel zelf is toch zeer plausibel, net voor de zombie uitbraakt hadden ze voedsel ingezameld voor de lokale voedselbank, maar het eten is bij de kerk blijven hangen plus hij had gezegd dat hij alle gebouwen in de omgeving leeg plunderd had op 1 na, omdat daar zombies zaten, dat gebouw was de voedselbank. en al die lege blikken in de kerk tonen ook aan dat hij genoeg eten had. dus zijn verhaal checks out.
ik betwijfel het, gabriel had zijn eigen voedsel
Termieten moesten vanuit Terminus de symbolen volgen om eenvoudig bij de kerk uit te komen '(X)'.. ( dezelfde symbolen die Morgan dus heeft gevonden, hij zal dus waarschijnlijk ook bij de kerk uitkomen). Mensen werden dus bij de kerk opgevangen en terug gebracht naar Terminus om te worden verwerkt ( cattle :) ).
de symbolen als wegwijzer ? nah dat is stupid, de kerk lag niet zo gek verweg van terminal (je kon de rook nog zien toen ze vlak bij de plek waren waar ze gabriel vonden). als de kerk en terminus iets met elkaar te maken hebben dan wisten ze echt wel de weg ernaar toe zonder vage symbolen.

waar die symbolen op slaan weet ik niet, maar het laatste symbool zag er wel zeer vers uit, misschien door iemand uit rick zn groep gedaan ? eigenlijk is er geen zinnig woord te zeggen over de symbolen.
You'll burn for this is (denk ik ) geschreven door de kerkgangers die zijn afgesplitst en ontsnapt/ ( die wagen met wit kruis waar Darryl/ Carol nu achteraan zitten )
dat denk ik dus ook, lees mn vorige reactie.
Aangezien Terminus is gevallen kwam er geen eten meer vanuit Terminus naar Gabriël. Gabriël ging zelf op zoek naar eten ( de reden dat hij zo ver van huis was). Hij moest zijn eigen eten vinden.. Gabriël zegt ook nog: “I'm a sinner, I sin almost every day.''. Waarschijnlijk omdat hij bijna elke dag mensenvlees eet.
gabriel ging op zoek naar eten omdat hij door zn blikken voorraad heen was en "i sin almost everyday" is typisch iets wat iemand zegt vol met berouw, omdat hij destijds de kerkgangers niet heeft geholpen en sindsdien ook niks heeft gedaan om anderen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Angeloonie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Die krassen en tekst zaten aan de buitenkant van de kerk, niet in een ruimte aan de binnenkant. Sowieso hadden ze de binnenkant al verkend (tenzij er een verborgen ruimte is oid). Maar lijkt me sterk dat er dan nergens sporen te vinden waren of een rare geur hing oid.

Maar de rest van het verhaal klinkt plausibel :) Kan niet wachten tot volgende week :P
Ze zaten inderdaad aan de buitenkant. Misschien probeerde andere de gevangen de bevrijden.. Ik weet ook niet of ze in de ruimte zijn geweest. Het lijkt namelijk een gebouwtje dat aan de achterkant vastgeplakt is.
L1nt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:09:
Terminus is nog maar net gevallen dus waarom moet hij nu al op zoek naar eten? Gabriel heeft een geheim maar vermoed niet dat het met Terminus te maken heeft.

Gareth had het over "cosmic justice" dat uitgerekend Bob als eerste gepakt werd. Net nog even opgezocht.

Waarom cosmic justice dat hij het is? Of denkt Gareth dat Bob de leider is? Dat lijkt me sterk. Er moet iets zijn tussen die 2. Waarschijnlijk van voor Terminus anders was Bob nooit die kant op gegaan.

Overigens was de aflevering qua actie een stuk minder dan vorige week maar deze heeft wel weer genoeg stof doen opwaaien d:)b
We weten niet hoeveel tijd er tussen zit.. Maar een week zonder eten kan best vervelend zijn lijkt me ( * Fruitschaal eet ondertussen een boterham . ). Als de 3-daagse buurtshop dan niet komt langsrijden met nieuw eten, kan ik me voorstellen dat je honger krijgt..
Mheh, het kunnen niet allemaal toevalligheden zijn.. In een serie met 43 minuten gebeurt ( naar mijn mening ) niets zonder reden..

[ Voor 6% gewijzigd door Fruitschaal op 21-10-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:28:
[...]

Ze zaten inderdaad aan de buitenkant. Misschien probeerde andere de gevangen de bevrijden.. Ik weet ook niet of ze in de ruimte zijn geweest. Het lijkt namelijk een gebouwtje dat aan de achterkant vastgeplakt is.

[...]

We weten niet hoeveel tijd er tussen zit.. Maar een week zonder eten kan best vervelend zijn lijkt me ( * Fruitschaal eet ondertussen een boterham . ). Als de 3-daagse buurtshop dan niet komt langsrijden met nieuw eten, kan ik me voorstellen dat je honger krijgt..

[...]

Mheh, het kunnen niet allemaal toevalligheden zijn.. In een serie met 43 minuten gebeurt ( naar mijn mening ) niets zonder reden..
er was niks in de kerk gevonden dat er op wijst dat daar mensen gevangen gehouden werden. als dat zo was dan had rick al gelijk met die gast afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Fruitschaal schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:28:
[...]

[...]

[...]

welke toevalligheden bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Terminus rookte nog dus zit er niet veel tijd tussen ep1 en ep2.
Daarbij verwacht ik, als er een connectie is, er wel een radio oid aanwezig is.

Wat ie exact gedaan heeft weet ik niet maar denk dat ie idd op die food-drive blikken heeft overleefd en telkens met veel geluk de boel heeft weten te omzeilen.

spoiler: Gabriel in de comics
When the undead epidemic swept the world, Gabriel claimed he took refuge in his church, and later revealed, when pressed by Rick of his true intentions, that he was a coward and turned away all living survivors who sought refuge within its walls, and listened from inside as they all were killed or turned into zombies

verklaard de tekst gelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Player1S op 21-10-2014 12:45 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
L1nt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:43:

Wat ie exact gedaan heeft weet ik niet maar denk dat ie idd op die food-drive blikken heeft overleefd en telkens met veel geluk de boel heeft weten te omzeilen.
hypothese: de man/vrouw in de auto met het kruis is gelinkd aan de kerk, hij/zij was 1 van de volgelingen van gabriel, gabriel heeft tijdens "the rise of the zombies" de kerkdeuren gesloten en niemand gered/geholpen, klein groepje survivors van de kerk maakt het nu zijn business om mensen te ontvoeren en te voeden aan de zombies als een soort ritueel ? (zeg maar hershel boerderij scenario 2.0, die gelovigen waren altijd slecht in moorden in het algemeen)

een shot in the dark hier, wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
L1nt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:43:

spoiler: Gabriel in de comics
When the undead epidemic swept the world, Gabriel claimed he took refuge in his church, and later revealed, when pressed by Rick of his true intentions, that he was a coward and turned away all living survivors who sought refuge within its walls, and listened from inside as they all were killed or turned into zombies

verklaard de tekst gelijk.
spoiler:
precies wat ik zei dus, maar in de serie is hij een priester en in de comic gewoon iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

fuqua schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

spoiler:
precies wat ik zei dus, maar in de serie is hij een priester en in de comic gewoon iemand?
spoiler:
"refuge in his church" dus gewoon priester in beide dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 20:24

Dreanor

Joene

Ben ik de enige die (in eerste instantie, voordat hij nockout geslagen werd) dacht dat Bob naar buiten ging en moest janken, gewoon om de gehele situatie. Ik bedoel, hij was bijna overdreven vrolijk naar de groep toe, hield de sfeer en moraal hoog en dat hij niet naar de groep wou tonen dat hij ook niet altijd happy is (verlaagd sfeer/moraal juist). Dat hij voor de groep zijn vrolijke ik wil behouden mijn van binnen ook er redelijk doorheen zat?

Ook dat hij onderwater gebeten is lijkt mij sterk, normaal toont The Walking Dead verborgen beten of wonden aan de kijker en bij Bob geen tekenen dat hij gebeten was. Geen verdacht camera shot, geen verdacht wegstoppen van ontblote/gebeten lichaamsdelen of ander verdacht gedrag of iets dergelijks.

Daarnaast, is de kerk echt geen lok plek voor Terminus, haha. Terminus was zijn eigen lok plek met al die borden, Who arives, survives! Daar kan zo'n verborgen kerkje in het midden van een bos niet tegenop!!!

Ik denk eerder dat Gabriel gewoon eten afhandig heeft gemaakt van zijn (vaak oudere?) kerkgangers, of smekende mensen niet naar binnen liet in zijn kerk die buiten aangevallen werden, of mensen opgelicht heeft zoals onnodig gerust stellen of mensen voor hem heeft laten voedsel zoeken en dat die vrouw bijv. in de voedselbank overleden is of hij haar ter dood achter gelaten heeft tijdens het verzamelen! Ik zoek eerder iets in die hoek wat betreft Gabriel en zijn zonden!

Echter, zoals Rick en de serie doen vermoeden houdt hij nog iets belangrijkers achter (wellicht connectie met becky Beth?)! Maar dat belangrijkers heeft denk ik niks met therminus te maken.

Dan dat cosmic justice vind ik niet iets bepalends dat Bob en Terminus elkaar kennen. Dat hadden ze ook kunnen zeggen tegen Rick of 1 van de andere wiens nek bijna doorgesneden werden in EP1. Ik zie die opmerking meer zoals, je ontloopt je lot niet Bob (of Rick, of whoever).

Cosmic Justice, jullie probeerden ons te vermoorden, helaas vermoorden/eten wij nu jou/jullie alsnog! Cosmic justice!

Of omdat Bob juist degene was die in paniek raakte en smeekte voor zijn leven in EP1 dat je cosmic justice aan hem persoonlijk kan linken maar meer niet! Rick bleef op dat moment juist kalm en wilde geen aandacht op hem omdat hij een uitweg zocht (hij had houten spaak in zijn sok/broek dus zocht hij zijn moment juist en probeerde geen aandacht op zichzelf te krijgen)!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Becky? Oh jee. nu krijgen ze Roseanne op hun dak :+
Denk dat je Beth bedoelt.

Heb even de subs erbij gezocht om te kijken wat ie nou exact zegt

"and it is almost kind of a cosmic justice for it to be you, but...we would have done this to anybody."

Dat suggereert dat het specifiek om Bob gaat en niet om hun groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Angeloonie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:17:
Morgan Jones/Zwarte dude uit season 1, 3 en teaser aan einde S5E1: Mogelijk dezelfde dude als in de auto en met Beth?
Een aantal dingen wordt nog over het hoofd gezien.
- Morgan heeft geen auto, hij is te voet. Kun je zien aan zijn wandelstok.
- Morgan is een aantal weken later bij het punt waar Rick het Terminus bord veranderd heeft naar 'No sancuary'. Bord zit onder de plantenbegroeing bij Morgan en wanneer Rick hem aanpast niet.

Conclusie: Morgan is nog lang niet in de buurt van Rick&Co.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat het verhaal van The Walking Death nergens naar toe gaat. eerst hebben we een verborgen onderzoekscentrum dat opgeblazen word, daarna een boerderij ofzo en toen een gevangenis toen de boerderij in fik stond.

En toen werd de gevangenis plots door een andere gestoorde gek gevonden, en vervolgens hebben we twee seizoenen waar er een oorlog gevoerd word om die gevangenis.

En uiteindelijk lijkt er wat interessant te gebeuren, maar dan komen ze kanibalen tegen en dan denk je dat die weg zijn en komen ze een aflevering later weer terug.

Ik ben benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkeld, want nu is het vooral walgelijk en telkens het zelfde liedje maar dan net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Dreanor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:50:
Ben ik de enige die (in eerste instantie, voordat hij nockout geslagen werd) dacht dat Bob naar buiten ging en moest janken, gewoon om de gehele situatie. Ik bedoel, hij was bijna overdreven vrolijk naar de groep toe, hield de sfeer en moraal hoog en dat hij niet naar de groep wou tonen dat hij ook niet altijd happy is (verlaagd sfeer/moraal juist). Dat hij voor de groep zijn vrolijke ik wil behouden mijn van binnen ook er redelijk doorheen zat?

Ook dat hij onderwater gebeten is lijkt mij sterk, normaal toont The Walking Dead verborgen beten of wonden aan de kijker en bij Bob geen tekenen dat hij gebeten was. Geen verdacht camera shot, geen verdacht wegstoppen van ontblote/gebeten lichaamsdelen of ander verdacht gedrag of iets dergelijks.

Daarnaast, is de kerk echt geen lok plek voor Terminus, haha. Terminus was zijn eigen lok plek met al die borden, Who arives, survives! Daar kan zo'n verborgen kerkje in het midden van een bos niet tegenop!!!

Ik denk eerder dat Gabriel gewoon eten afhandig heeft gemaakt van zijn (vaak oudere?) kerkgangers, of smekende mensen niet naar binnen liet in zijn kerk die buiten aangevallen werden, of mensen opgelicht heeft zoals onnodig gerust stellen of mensen voor hem heeft laten voedsel zoeken en dat die vrouw bijv. in de voedselbank overleden is of hij haar ter dood achter gelaten heeft tijdens het verzamelen! Ik zoek eerder iets in die hoek wat betreft Gabriel en zijn zonden!

Echter, zoals Rick en de serie doen vermoeden houdt hij nog iets belangrijkers achter (wellicht connectie met becky?)! Maar dat belangrijkers heeft denk ik niks met therminus te maken.

Dan dat cosmic justice vind ik niet iets bepalends dat Bob en Terminus elkaar kennen. Dat hadden ze ook kunnen zeggen tegen Rick of 1 van de andere wiens nek bijna doorgesneden werden in EP1. Ik zie die opmerking meer zoals, je ontloopt je lot niet Bob (of Rick, of whoever).

Cosmic Justice, jullie probeerden ons te vermoorden, helaas vermoorden/eten wij nu jou/jullie alsnog! Cosmic justice!

Of omdat Bob juist degene was die in paniek raakte en smeekte voor zijn leven in EP1 dat je cosmic justice aan hem persoonlijk kan linken maar meer niet! Rick bleef op dat moment juist kalm en wilde geen aandacht op hem omdat hij een uitweg zocht (hij had houten spaak in zijn sok/broek dus zocht hij zijn moment juist en probeerde geen aandacht op zichzelf te krijgen)!
in grote lijnen inderdaad hetzelfde als wat ik heb gezegd.

bob die naar buiten ging omdat hij er doorzat; ja dat vind ik wel een redelijke verklaring.

gabriel zn sin is dat hij iedereen heeft buitengesloten en niemand heeft geholpen omdat het een angsthaas is.

cosmic justice verklaring van je ben ik het mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:58:
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat het verhaal van The Walking Death nergens naar toe gaat. eerst hebben we een verborgen onderzoekscentrum dat opgeblazen word, daarna een boerderij ofzo en toen een gevangenis toen de boerderij in fik stond.

En toen werd de gevangenis plots door een andere gestoorde gek gevonden, en vervolgens hebben we twee seizoenen waar er een oorlog gevoerd word om die gevangenis.

En uiteindelijk lijkt er wat interessant te gebeuren, maar dan komen ze kanibalen tegen en dan denk je dat die weg zijn en komen ze een aflevering later weer terug.

Ik ben benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkeld, want nu is het vooral walgelijk en telkens het zelfde liedje maar dan net anders.
Zo zie je maar dat iedereen het anders interpreteert..De basis is...survival...niet om ergens te komen, dat gaat nu pas spelen.
Het is een drama serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al vaak vermeld, the walking dead zijn de overlevenden. Het verhaal draait enkel om de mensen (nog) niet om een groter geheel.

Wat die cosmic justice betreft dat slaat enkel op het feit dat ze voedsel zochten en dat blijkt vervolgens een van de vernietigers van hun basis te zijn. Ik zie echt geen verband met Bob en Gareth.

Die vrouw van de voedselbank was de vrouw op de foto en lijkt ook de vrouw van de priester te zijn. Zelfs haar heeft hij dan buitengesloten.

Ik lees de comics, maar het is mooi om te zien dat zowel de comics als de serie constant mensen laat gissen. Soms klopt zo'n vreemde theorie helemaal en soms is er helemaal niets wereldschokkends aan de hand. Geweldige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:13:
Zoals al vaak vermeld, the walking dead zijn de overlevenden. Het verhaal draait enkel om de mensen (nog) niet om een groter geheel.

Wat die cosmic justice betreft dat slaat enkel op het feit dat ze voedsel zochten en dat blijkt vervolgens een van de vernietigers van hun basis te zijn. Ik zie echt geen verband met Bob en Gareth.

Die vrouw van de voedselbank was de vrouw op de foto en lijkt ook de vrouw van de priester te zijn. Zelfs haar heeft hij dan buitengesloten.

Ik lees de comics, maar het is mooi om te zien dat zowel de comics als de serie constant mensen laat gissen. Soms klopt zo'n vreemde theorie helemaal en soms is er helemaal niets wereldschokkends aan de hand. Geweldige serie.
waarom denk je dat die vrouw zijn vrouw is ? ik denk meer dat die vrouw een wat prominente rol had in het bestuur van de kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The Walking Dead is een dubbele betekenis. Aan de ene kant staan de doden op en lopen ze weer en aan de andere kant zijn de levenden op de vlucht maar ten doden opgeschreven. Het is geen simpele film waar ze naar een happy end werken maar een serie waar je juist merkt dat er nooit echt een happy end kan zijn en het niks meer dan overleven is.
Dreanor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:50:

Er moet een reden zijn dat Gabriel leeft terwijl hij zichzelf niet kan verdedigen en dat de kannibalen hem daar laten leven terwijl ze weten dat hij daar zit. Iemand ruimt voor Gabriel alle rotzooi op. Immers die mensen die de kerk in wilden maar niet toegelaten werden waren op de vlucht voor iets. Waarom zijn daar dan verder geen sporen van? Waarom kan Gabriel zo vrolijk rondlopen? Waarom geen walkers die rond de kerk staan. Er hoeft er maar eentje bij de deur te staan en iemand die niet kan doden zit hopeloos gevangen. Dat is echter nog nooit gebeurt. Dus iemand moet hem beschermen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jezelf goed stil houden en alles gesloten houden helpt natuurlijk wel. Gaan ze vanzelf wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
L1nt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:43:
Jezelf goed stil houden en alles gesloten houden helpt natuurlijk wel. Gaan ze vanzelf wel verder.
dit dus, plus de kerk ligt op een wat vreemde plek nu ik er aan denk, het ligt op een afgelegen gebied. bij hershel zn boerderij was het ook kalm (totdat er een tidelwave van zombies kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
Maar de termieten hadden wel wachtposten waar ze vuurwerk afstaken om de zombies weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

waarom denk je dat die vrouw zijn vrouw is ? ik denk meer dat die vrouw een wat prominente rol had in het bestuur van de kerk.
Puur op basis van de beelden en de foto lijkt het mij dat het zijn vrouw was. Eerste beeld dat het opriep toen hij naar die foto keek.

Verder lijkt die priester me echt gewoon een eenling, vandaar ook de zonde. Juist vanuit zijn functie als priester zou hij moeten 'waken' over zijn volgelingen. Hij heeft echter voor zichzelf gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

misschien niet vrouw maar wel speciale band met haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou persoonlijk zou ik verwachten dat ze naar zoveel seizoenen eindelijk eens de beschaafde wereld vinden, want het zal mij niks verbazen dat de Amerikaanse regering ergens een groot fort ofzo gebouwd heeft.

Maja voorlopig lijkt zoiets er niet aan te komen, en terminus was dus waar de kannibalen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:20:
Nou persoonlijk zou ik verwachten dat ze naar zoveel seizoenen eindelijk eens de beschaafde wereld vinden, want het zal mij niks verbazen dat de Amerikaanse regering ergens een groot fort ofzo gebouwd heeft.
Dat is niet waar de serie om draait, en de comics ook niet. Het grotere geheel is niet interessant, het gaat om wat het compleet wegvallen van beschaving met de menselijke geest doet. Juist dat maakt deze serie interessanter dan alle andere zombieseries, -films en -games: de zombies zijn er alleen ter ondersteuning, niet voor het verhaal zelf. Een grootschalig kamp vinden waarin mensen normaal kunnen leven zou de hele serie ineens verdomd saai maken omdat vanaf dat moment eigenlijk alleen de zombies nog tellen en het een veredelde actieserie wordt. Ik zie dat niet gebeuren. Als jij dat wel van deze serie verwacht zit je waarschijnlijk gewoon de verkeerde serie te kijken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:20:

Maja voorlopig lijkt zoiets er niet aan te komen, en terminus was dus waar de kannibalen zaten.
Groot fort? Het is allemaal zo snel gegaan dat niemand het heeft kunnen voorbereiden. Hooguit zal er her en der mensen in nucleaire bunkers zitten maar of dat zo veilig vraag ik me af.

Blijf er nog steeds bij dat een uitbraak op zo'n niveau niet kan IMHO. Men heeft te snel door hoe de vork in de steel zit waardoor men heel snel "shoot first, ask questions later" gaat toe passen. Ook in semi-beschaafde landen als Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Spooksel

Spooksel!

Mjah, het al dan niet logisch zijn van zo'n uitbraak. Dat is niet echt relevant imho, 'op een dag' is het nou eenmaal zover en hoe dat gekomen is, tja. Dat kan nader uitgezocht worden, of niet...

De uitbraak hier komt niet door zombies zelf... zombies maken geen zombies. Mensen die dood gaan maken zombies! Als iemand (12 Monkey's style) de hele wereld besmet met zo'n virus... _niemand_ die dat doorheeft! Dan blijkt ineens dat iedereen die doodgaat (ongeacht hoe) een zombie wordt!

Er sterven zo'n ~155.000 mensen PER DAG, thats a whole lotta zombies... Zombies maken geen zombies, maar zombies maken wel nieuwe doden! En dat kan exponentieel HEEEEEEL snel gaan!

Dat is bijvoorbeeld waarom je in TWD ook ziet dat die groep ook bij menselijke doden de hersenstam kapot maken voordat ze 'turnen'.

[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 21-10-2014 15:04 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In zombie films en series duurt het altijd een eeuwigheid voor men door heeft dat de doden weer tot leven komen en dat je de hersenen kapot moet maken.

Mijn gevoel zegt dat men dit in werkelijkheid veel sneller door hebben en dat men ook veel sneller de knop kan omzetten en dus gewoon elke dode een kogel door de kop jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat dat betreft is het boek World War Z wel het beste op dit gebied.
Daarin staat ongeveer dit: Als je normaal 2 legers hebt, 100 man vs 100 man en je schiet er 50 af van de tegenpartij is het dus 100 vs 50. In een zombie situatie worden je eigen casualties opgeteld bij de vijand. Dat is toch een wezenlijk verschil.
Als je aangevallen wordt is het "even in het hoofdschieten" niet zo maar gedaan.

Wat je in het boek ook leest, en ik hoop dat dat in TWD ook komt (maar dat lijkt me niet):

spoiler: spoiler over boek
Mensen die niet dood zijn en ook niet aangevallen zijn en door traumatische gebeurtenissen alsnog veranderen in een soort zombies (ook eten van mensen etc.) maar dan nog veel gevaarlijker want ze kunnen rennen en omdat ze er normaal uitzien verwacht je het niet.

Dit gebeurt natuurlijk pas na een aantal maanden/jaren dus daar zijn we sowieso nog lang niet

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
L1nt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Groot fort? Het is allemaal zo snel gegaan dat niemand het heeft kunnen voorbereiden. Hooguit zal er her en der mensen in nucleaire bunkers zitten maar of dat zo veilig vraag ik me af.
Daarnaast zou een groot fort juist gevaarlijk zijn, één natuurlijke dood en de hel kan losbreken.

Juist die gevangenis was in dat opzicht uniek omdat iedereen zichzelf op kon sluiten 's nachts. Als je dan sterft in je slaap, dan weet de zombie niet hoe die de sleutel in het sleutelgat moet proppen en om moet draaien.

Wat dat betreft ben ik ook verbaasd dat settlements als Woodbury en Terminus in stand zijn gebleven totdat Rick en co. voorbij kwamen. Zeker omdat volgens mij lang niet alle groepjes door hebben dat iedereen besmet is, en je ook zombie wordt zonder gebeten te worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XyritZz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Wat dat betreft ben ik ook verbaasd dat settlements als Woodbury en Terminus in stand zijn gebleven totdat Rick en co. voorbij kwamen.
Woodbury is zo vreemd niet omdat de Gourvernor deed wat nodig was om de group veilig te houden. Hij had guards rondlopen, iedereen zat in het eigen huis, en als er dan iemand sterft is het een kwestie van in de nek steken, klaar.
Terminus was ook niet zo vreemd, aangezien die plek gerund leek te worden door een groep die niet veel groter was dan die van Rick.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

:P :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RmkMVdbG4RqJjXgLFVT453Vc/full.jpg

Andrew J West op Instagram

Oh en nog iets leuks. Terminus op Google Maps :)
Link: Klikz0rs

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 22-10-2014 11:59 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lol dus ze zijn weer richting Atlanta gegaan ? Nadat ze er eerst wat van wegtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:10:
Lol dus ze zijn weer richting Atlanta gegaan ? Nadat ze er eerst wat van wegtrokken.
Nou ik denk niet dat je dat kunt redeneren aan de hand van deze Google maps link.
Althans de serie lijkt me niet topografisch correct namelijk :)

Ik zie ook geen klein wit kerkje rond deze "terminus" en ook geen bebossing oid :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Precies. De locatie van Terminus is in de serie geheel ergens anders. Althans, dat neem ik aan. Het zou zomaar anders kunnen zijn. Iets qua informatie over waar de groep zich precies bevind op de kaart is er eigenlijk niet (afgezien van de kaart die mensen naar Terminus moest lokken). Of ik moet niet goed opgelet hebben. :P

Hierzo nog een Maps linkje, maar dan met een aantal filmlocaties.
- klik

[ Voor 32% gewijzigd door Zeror op 22-10-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Zeror schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:18:
Precies. De locatie van Terminus is in de serie geheel ergens anders. Althans, dat neem ik aan. Het zou zomaar anders kunnen zijn. Iets qua informatie over waar de groep zich precies bevind op de kaart is er eigenlijk niet (afgezien van de kaart die mensen naar Terminus moest lokken). Of ik moet niet goed opgelet hebben. :P

Hierzo nog een Maps linkje, maar dan met een aantal filmlocaties.
- klik
Ze blijven altijd wel in de ergens in de buurt van Atlanta .. Die dus enigszins topografisch in orde zijn.. Zie ook: (spoiler voor aflevering S05E04 )
spoiler:
Wikipedia: Slabtown (Atlanta) .. Dit was dus vroeger in Atlanta..
In 1845 pioneer life could be characterized as desolate and distinct with simple pleasures, but subsequently dangerous. About 15 years before the American Civil War was a time of ill repute for Atlanta, the period was noted for its corruption. A collection of huts, whorehouses, shacks, and saloons began scattering everywhere.[5] Jonathan Norcross commented,"the reason why the streets are so crooked, is that every man built on his land just to suit himself." [6]

Impatient to perpetuate the growth of Atlanta, its leaders demonstrated the need for law and order with hasty municipal decisions. In 1902 a successful effort to reform Atlanta targeted the infection harboring suburb disease. Determined to endure these disgraceful places no longer, a large body of disguised Atlantans moved against Slab Town by night. The men found in the huts were whipped by the "White Caps" and warned to leave town.[7] The shanties were destroyed by fire and so thoroughly demolished that similar places were never rebuilt and the inhabitants were left abandoned by force.[8]
... Foreshadowing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:17:
Dus even samenvatten:

Beth: leeft nog en wordt nu achtervolgd door Daryl/Carol
Stalker die Daryl ziet in het begin: ongetwijfeld die kannibaal die Bob knockout slaat.
Bob: Is mogelijk gebeten door een Walker. Is mogelijk betrokken geweest bij de groep kannibalen, maar kans hierop is klein want in Terminus is er niets over gezegd. Kannibalen eten vlees maar dit heeft waarschijnlijk geen effect, ook al zou Bob gebeten zijn. Zou ook te makkelijk zijn om die dreiging zo in 1x weg te poetsen.
Gabriel: Verdacht :+
Sarge/Abraham: Die wil nog steeds naar Washington. Zijn opmerking "That there is why we’re waiting for our moment" sloeg duidelijk op het juiste moment vinden om iedereen over te halen om naar Washington te gaan. Niets meer niets minder. Speech aan het einde was dat moment.
Morgan Jones/Zwarte dude uit season 1, 3 en teaser aan einde S5E1: Mogelijk dezelfde dude als in de auto en met Beth?
Markings op de bomen: Nog geen idee door wie. Mogelijk Gabriel?
Ben het niet helemaal met je samenvatting eens...

Beth / Morgan
spoiler: Spoiler met info over de uitgebreide season 5 preview
Daar zie je een stukje dat een vrouwelijke politieagente Beth zeer duidelijk tegen haar wil in vasthoud, en haar volgens mij nog een klap geeft.

Ook is zoals eerder opgemerkt Morgan te voet. Ik hoop dat Beth terugkomt, als ze maar niet weer gaat zingen...

Sarge/Abraham
Dat hij persé naar Washington wil is overduidelijk, dat dit ongetwijfeld nog tot een conflict/discussie met de groep / Rick gaat volgen lijkt me te verwachten.
Ik blijf het een vreemde opmerking vinden van hem. Vooral het "That there" gedeelte; hij zegt het op een moment dat Michonne een walker "doodkolft". Hij verwijst dus overduidelijk naar haar, of naar het feit dat zij op dat moment een walker aan het doodslaan is, of hij verwijst naar de walkers in het algemeen. Volgens mij ontweek Eugene ook ternauwernood een walker, dat kan hij ook bedoeld hebben.
Hoe dan ook is die zin voor meerdere interpretaties vatbaar, dus dan slaat jouw "niet meer, niet minder" een beetje als een tang op een varken.

Verder denk ik persoonlijk toch dat Bob het uiteindelijk niet red. Mede omdat je qua gekleurde mensen in de serie een enigszins "stoelendans achtig" verloop hebt :-( :
Morgan weg, T-Dog erin. T-Dog weg, Tyreese erin. Bob weg, Morgan terug?
(niet te serieus nemen dit aub)

spoiler: Spoiler met info over de uitgebreide season 5 preview
In de preview komt Bob nauwelijks voor, de conversatie van Gareth met Bob is zo bewerkt dat het lijkt alsof hij grotendeels in het algemeen of met Rick praat. Wat betreft hieronder; In de trailer zitten een aantal opmerkelijke uitspraken van vooral Gareth. O.a. over samen naar Washington gaan. Link naar de trailer. (gewone versie)

Denk echter dat de kannibalen in ieder geval het eten van al dan niet "tainted meat" van Bob wel overleven. Een eventuele confrontatie met Rick / de groep daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is dat gebeuren van 'that there' niet gewoon vanwege het feit dat ze zo zonder blikken of blozen een Walker neerhaalt? En dat dit wel eens verdomde handig kan zijn om te hebben in de trip naar Washington? En dat Abraham dus het beste moment wilt kiezen om ze overtehalen mee te komen omdat ze, zonder de toevoeging van Rick zijn groep anders Washington niet goed gaan halen?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:00:
Is dat gebeuren van 'that there' niet gewoon vanwege het feit dat ze zo zonder blikken of blozen een Walker neerhaalt? En dat dit wel eens verdomde handig kan zijn om te hebben in de trip naar Washington? En dat Abraham dus het beste moment wilt kiezen om ze overtehalen mee te komen omdat ze, zonder de toevoeging van Rick zijn groep anders Washington niet goed gaan halen?
Dat lijkt me inderdaad de meest logische verklaring. Verklaard ook de ietwat sarcastische opmerking van Rosita, alsof zij er niets van kan.

Over Gabriel:
TrailBlazer schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:27:
ik denk eerder dat hij mensen buiten heeft laten sterven.
Dat denk ik ook, maar ik denk dat dat alleen niet erg en of schokkend genoeg is voor deze serie.
Zoals een andere tweaker al zei, de zin:
"He who eats my flesh and drinks my blood has eternal life"
die in de Kerk staat zal vast een diepere betekenis hebben. Misschien dat hij in het begin ,of zelfs nu nog denkt dat hij mensen eeuwig leven gunt oid. Misschien dat hij die vrouw met die bril met die reden geofferd heeft.

Ik denk daarentegen niet dat Gareth Gabriel of Bob kent, tot nu toe wijst naar mening niks daarop. Verder lijkt Bob me wel een dermate goede kerel dat hij zoiets niet zou verzwijgen voor de groep. Itt zijn alcoholisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Zojuist ook episode2 gezien en het echt zin in de rest van het seizoen. Waar ik me wel aan stoor is dat de "bad guys" altijd zo'n gebrek aan zelfreflectie hebben. Ook deze gozer weer: ja ik ben boos, want jullie hebben mijn thuis kapot gemaakt. Wat denk je zelf? Je sluit ze op in containers om op te eten, wat verwacht je?

Trouwens, ik kijk echt super graag naar The Walking Dead, maar meteen nadat ik heb gekeken kijk ik ernaar uit om hier op het forum alle theorieën te lezen :D.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze laten wel zien hoe het gekomen is dat mensen zo worden. Eerst je thuis afgenomen krijgen en bruut verkracht en mishandeld worden tja... dan is het niet heel erg gek dat je wat krom gaat denken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:32:

"He who eats my flesh and drinks my blood has eternal life"
die in de Kerk staat zal vast een diepere betekenis hebben.
Ik ben zonder de kerk opgegroeid dus kan het mis hebben maar k nam tijdens het kijken aan dat ze met "drinks my blood" de gezegende wijn bedoelen en met "eats my flesh" de hostie?

Soms tillen we (het internet) wel erg zwaar aan hele kleine details.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 22-10-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Tsurany schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:26:
Ze laten wel zien hoe het gekomen is dat mensen zo worden. Eerst je thuis afgenomen krijgen en bruut verkracht en mishandeld worden tja... dan is het niet heel erg gek dat je wat krom gaat denken.
Daar heb je gelijk. Misschien ervaar ik dat zo, omdat ik nogal nuchter en rationeel ben en - vanzelfsprekend - nooit in iets soortgelijks was :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:41:
[...]

Ik ben zonder de kerk opgegroeid dus kan het mis hebben maar k nam tijdens het kijken aan dat ze met "drinks my blood" de gezegende wijn bedoelen en met "eats my flesh" de hostie?

Soms tillen we (het internet) wel erg zwaar aan hele kleine details.
Dat kan heel goed kloppen hoor (ik denk zelfs dat je gelijk hebt), maar ik liet er even een wilde theorie op los van hoe Gabriel de tekst interpreteerde na de zombie apocalypse. En dat hij de zombies misschien als immortals ziet... Altijd leuk om een beetje (vergezocht) te speculeren toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:26:
Mwah, er wordt lichtjes naar verwezen. Ik vind dat wat er ondertussen allemaal met Rick's groep is gebeurd ook niet voor de kleuterschool en die zitten elkaar ook niet op te vreten.
Maar er zijn sowieso te weinig afleveringen aan die Terminus gasten geweid om ze relevant te maken voor de kijker dus ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat je daar echt bij stilstaat.

Ik snap wel wat macciez bedoeld, en ik vind het eigenlijk een beetje voorspelbaar worden. Dat dit ging gebeuren wist je al toen ze niet terug gingen om de aanval "rond" te maken, net als dat die pipo in die schuur met Tyreese niet dood was anders zag je dat wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KNIP* spam...

[ Voor 87% gewijzigd door Mx. Alba op 26-10-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Mwah, er wordt lichtjes naar verwezen. Ik vind dat wat er ondertussen allemaal met Rick's groep is gebeurd ook niet voor de kleuterschool en die zitten elkaar ook niet op te vreten.
Maar er zijn sowieso te weinig afleveringen aan die Terminus gasten geweid om ze relevant te maken voor de kijker dus ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat je daar echt bij stilstaat.
Spinoff time?
Ik snap wel wat macciez bedoeld, en ik vind het eigenlijk een beetje voorspelbaar worden. Dat dit ging gebeuren wist je al toen ze niet terug gingen om de aanval "rond" te maken, net als dat die pipo in die schuur met Tyreese niet dood was anders zag je dat wel.
True that. Je kan het op je klompen aan je water voelen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

Mutybay schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:57:
Maar de termieten hadden wel wachtposten waar ze vuurwerk afstaken om de zombies weg te jagen.
Dat was om de zombies weg tejagen vanaf Termnius, waar ze naartoe waren gelokt door schoten tijdens finale s4

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 03:19:
[...]

Dat was om de zombies weg tejagen vanaf Termnius, waar ze naartoe waren gelokt door schoten tijdens finale s4
Klopt, maar dat is de manier van mensen richting de treinwagons dirigeren die in Terminus wordt gebruikt. Is dus wat dat betreft aannemelijk dat ze dat vaker doen, en op die manier 'onbedoeld' regelmatig een groep walkers richting de kerk stuurt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Waar zitten we nu ongeveer in vergelijking met de strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Eindelijk iemand die het vraagt: nummer 63!
spoiler:
In het laatste plaatje van dat nummer zie je Dale in dezelfde situatie als waar we Bob nu in zagen...In de parallele Walking Dead universa, is dit weer zo'n iconisch knnoppunt waarin de verhaallijnen samenkomen, met andere personen, maar in dezelfde situatie. Ik ben wel benieuwd of de TV serie verder gaat zoals in de comics, want daarin gaat de groep van Rick nogal tekeer op een manier waarvan ik me afvraag of dat niet een beetje te veel van het goede is voor TV...

De comics zijn nu aanbeland op nr 132, dus je zou kunnen zeggen dat de TV serie ongeveer op de helft zit....

[ Voor 34% gewijzigd door The_Sukkel op 26-10-2014 18:37 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Was het trouwens niet vorig seizoen zo dat Fox al op de nacht van zondag op maandag de episode om 1 uur 's nachts ofzo uitzond? Of ben ik nu in de war met HBO en GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

PBP

Freakie1NL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:53:
Was het trouwens niet vorig seizoen zo dat Fox al op de nacht van zondag op maandag de episode om 1 uur 's nachts ofzo uitzond? Of ben ik nu in de war met HBO en GoT?
Fox in Nederland zend het maandagavond om 22:00 uur altijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
De makers van TWD hebben trouwens geuit dat ze precies weten waar ze heen willen met de serie, hoe het einde gaat zijn. Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Freakie1NL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:53:
Klopt was vorig seizoen wel zo. Dit seizoen helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik vind het an sich wel prima zo op maandag avond. :)

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Zeror schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:46:
[...]

Klopt was vorig seizoen wel zo. Dit seizoen helaas niet.
Weet je dat zeker?
Volgens mij was het vorig seizoen ook zo dat op de zondagavond in de VS de uitzending beschikbaar was (dus midden in de nacht van zondag op maandaf in NL) en vervolgens de daaropvolgende maandagavond beschikbaar in Nederland op Fox met ondertitels en al.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

macciez schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:28:
De makers van TWD hebben trouwens geuit dat ze precies weten waar ze heen willen met de serie, hoe het einde gaat zijn. Can't wait!
Heb je het dan over de makers van de graphic novels of de serie?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The_Sukkel schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:34:
Eindelijk iemand die het vraagt: nummer 63!
spoiler:
In het laatste plaatje van dat nummer zie je Dale in dezelfde situatie als waar we Bob nu in zagen...In de parallele Walking Dead universa, is dit weer zo'n iconisch knnoppunt waarin de verhaallijnen samenkomen, met andere personen, maar in dezelfde situatie. Ik ben wel benieuwd of de TV serie verder gaat zoals in de comics, want daarin gaat de groep van Rick nogal tekeer op een manier waarvan ik me afvraag of dat niet een beetje te veel van het goede is voor TV...

De comics zijn nu aanbeland op nr 132, dus je zou kunnen zeggen dat de TV serie ongeveer op de helft zit....
Als ik nou wil beginnen aan de strips? Wat is dan een goed start punt?
Digitaal of op papier? En indien het laatste waar begin ik dan en voor hoeveel?

Heb op Google wel wat rondgezocht maar helaas niet zo 1.2.3 een antwoord gevonden, ik zie enorm afwijkende nummers en bizar verschillende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Donstil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 02:19:
[...]

Als ik nou wil beginnen aan de strips? Wat is dan een goed start punt?
Digitaal of op papier? En indien het laatste waar begin ik dan en voor hoeveel?

Heb op Google wel wat rondgezocht maar helaas niet zo 1.2.3 een antwoord gevonden, ik zie enorm afwijkende nummers en bizar verschillende prijzen.
Je hebt losse nummers en "volumes", in een volume zitten 12 losse nummers bij elkaar gebundeld. Waarschijnlijk dat dat een groot prijsverschil kan verklaren. Ze zijn overigens ook allemaal via een shop als bol te koop, alleen geen flauw idee of dat mooie prijzen zijn die ze er voor vragen.

Ik lees zelf digitaal, en spaar het meestal een jaar op om het dan vervolgens weer in één avond te lezen... soort van Game of Thrones zelfkastijding in het kwadraat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ze weten wel van aanpakken dit seizoen.
Ik had persoonlijk verwacht dat ze een paar afleveringen een kat en muis spelletje zouden spelen met de overgebleven kannibalen. Had niet verwacht dat ze zo snel al aan hun einden zouden komen.

Vind het wel een goeie keuze. Zo kunnen we een beetje vaart maken met het verhaal en niet weer afleveringen lang op 1 plek blijven hangen.
XyritZz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:05:
[...]

Je hebt losse nummers en "volumes", in een volume zitten 12 losse nummers bij elkaar gebundeld. Waarschijnlijk dat dat een groot prijsverschil kan verklaren. Ze zijn overigens ook allemaal via een shop als bol te koop, alleen geen flauw idee of dat mooie prijzen zijn die ze er voor vragen.

Ik lees zelf digitaal, en spaar het meestal een jaar op om het dan vervolgens weer in één avond te lezen... soort van Game of Thrones zelfkastijding in het kwadraat :).
Oké top, dan denk ik dat bol die volumes verkoopt en die zijn prima geprijsd (11,95 dacht ik).
Dan ga ik daar maar eens voor om een inhaalslag te maken
:)

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 27-10-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Donstil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:35:
Ik had persoonlijk verwacht dat ze een paar afleveringen een kat en muis spelletje zouden spelen met de overgebleven kannibalen. Had niet verwacht dat ze zo snel al aan hun einden zouden komen.

Vind het wel een goeie keuze. Zo kunnen we een beetje vaart maken met het verhaal en niet weer afleveringen lang op 1 plek blijven hangen.

[...]

Oké top, dan denk ik dat bol die volumes verkoopt en die zijn prima geprijsd (11,95 dacht ik).
Dan ga ik daar maar eens voor om een inhaalslag te maken
:)
Hhmm ik dacht die volumes rond de 25 euro. Ik zou in ieder geval even goed in de beschrijving kijken welke delen van de comic er nu precies in zitten.

Er zijn volgens mij ook nog books vrijgegeven, met daarin ruim boven de 40 delen voor rond de 50 euro. Dat zou ook geen slechte deal zijn want dan zit je net boven de euro per deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

The machette with the red handle >:)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:35:

Dit dus, was zelf bang dat Gareth als een soort Governor II zou blijven rondhangen om de groep te terroriseren... Blij dat het nu al is gedaan met de Termites, toffe line van Rick ook: "we didn't want to waste our bullets", om vervolgens zijn eerder gedane belofte waar te maken.

Wat ik persoonlijk minder vind, is dat de belangrijkere plotwendingen blijkbaar 1 op 1 van de comics worden overgenomen, zij het soms met andere personen. Ik lees zelf de comics niet, maar ik lees wel veel op internet over the walking dead. Het is logisch dat je dan spoilers tegenkomt, maar je hebt met de serie als regisseur de mogelijkheid je te onderscheiden van de comics, doe dat dan ook. Zat er zelf aan te denken aan de comics te beginnen, maar als ik de verhaallijnen zo naast elkaar leg, lijkt het me dat je dezelfde serie aan het lezen en kijken bent. Ieder zijn meug, maar mij lijkt het niks.

spoiler: Zo weet je dus ook al van tevoren dat
Eugene helemaal geen oplossing voor het probleem heeft. Ben wel benieuwd of er nog ineens een walkie talkie/radio geintroduceerd word, die niet blijkt te werken...

Raar dat Glenn die belofte doet aan Abraham, waarmee hij dus toch de groep split. En Maggie lijkt in haar hoofd al afscheid te hebben genomen van haar zusje. Ik weet niet of ik dat zo makkelijk had kunnen doen.

De volgende aflevering lijkt me een "Beth-special" te worden, waarbij Daryl en Carol haar bevrijden op het einde, waarna ze terugkomen bij de laatste scene van deze aflevering.
Als Daryl zegt "come on out" met een vrij serieus gezicht, verwacht ik dat er behalve Carol ook Beth en misschien leden van de groep waar Beth door ontvoerd was tevoorschijn komen. (Hopelijk Morgan ook *O* ) Of heel misschien een zombie Beth, al lijkt Daryl me daar het type niet voor...

Wie of wat denken jullie dat tevoorschijn komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik had persoonlijk meet de Vibe dat Daryl geforceerd daar stond, alsof er iets uit de bosjes gaat stappen wat niet helemaal pluis is. Althans die gezichtsuitdrukking had hij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Aardige clifhanger voor volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

Donstil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:18:
Ik had persoonlijk meet de Vibe dat Daryl geforceerd daar stond, alsof er iets uit de bosjes gaat stappen wat niet helemaal pluis is. Althans die gezichtsuitdrukking had hij een beetje.
Ja precies ik verwachtte elk moment Morgan of iemand anders die een geweer op hem richt. Helaas weekje wachten.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 20:24

Dreanor

Joene

Ik vond het weer een lekkere aflevering en zeer goed dat Terminus gasten nu al afgemaakt zijn. Dit hadden ze ook kunnen rekken over meerdere afleveringen of zelfs het hele seizoen. En daar zat ik niet zo op te wachten eigenlijk.

Twee dingen vond ik wel vreemd eigenlijk, namelijk:

1. Glenn die ineens totaal iets anders zegt en doet dan in de vorige aflevering! In aflevering 2 zei Glenn nog dat ze de groep bij elkaar houden, dat hij gaat en staat waar Rick gaat etc!

En dan ineens deze aflevering zeggen dat het niet Rick's beslissing is en zorgt hij voor splitsing in de groep (wat ik zeer dom vind, in zo'n situatie de groep te splitsen trouwens).

en 2.
Abraham, hij wil ineens midden in de nacht weg vanwege dreiging voor Eugine! Daar is nog wat voor te zeggen. Echter, in diezelfde nacht elimineren ze die dreiging en dan nog gaat hij heel snel weg. Terwijl het nu daar vrij van dreiging is en hij best nog 1 of 2 dagen had kunnen wachten om vervolgens met de hele groep verder te reizen.

Dat lijkt mij een logischere en veiligere optie om met een grotere, sterkere groep te reizen dan hals over kop op te splitsen!!! :S

Anyways, nog steeds heerlijke aflevering maar dat waren twee rare beslissingen vond ik persoonlijk. Veilige vanaf mijn bank kijkend in alle rust. :P ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Snippertje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:24:
[...]

Ja precies ik verwachtte elk moment Morgan of iemand anders die een geweer op hem richt. Helaas weekje wachten.
Ik verwacht Morgan dan weer eerder goed dan slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zo die was weer goed. Ik was even bang dat Gareth en co. overgebleven groep zou gijzelen en Rick en Co. midden in de zombies vast kwam te zitten en dit geheel over meerdere afleveringen verspreid zou worden. Gelukkig niet zo.

De komende 1 of 2 of misschien wel meer afleveringen zullen gespendeerd worden aan Beth. Hoe zij daar terecht is gekomen, met wie ze om gaat en uiteindelijk dat Carol en Darryll haar vinden.

Ik verwacht eerlijk gezegd iets van het volgende.

spoiler: eigen interpretatie + comics
Beth is meegenomen door mensen uit dat dorp waar Rick en Co terecht komen later in de comic en gaan vechten tegen Negan (komt later in de serie naar voren verwacht ik). Darryll stuit op ze, blablabla wantrouwen, vertrouwen, rest ophalen met groepje van die club en zodoende gaan ze allemaal die kant op.
Vroeg of laat komt Abraham erachter dat Eugene poep praat en via omwegen komen zij ook in dat dorp. Vervolgens season break met als cliffhanger de introductie van Negan die seizoen 5b mag vermaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Donstil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:18:
het kan simpel weg zo zijn dat daryl eerst uit de bosjes komt om te checken of het allemaal nog wel veilig is in/bij de kerk en dan pas seintje geeft aan carol (en eventueel ander persoon) dat alles ok is en ze tevoorschijn mag komen. 1 ding hebben ze kennelijk wel geleerd stap nooit met zn allen tegelijk af op een onbekende/onzekere situatie/locatie, lijkt mij eigenlijk het meest voor de hand liggende reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Dreanor schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:43:
Ik vond het weer een lekkere aflevering en zeer goed dat Terminus gasten nu al afgemaakt zijn. Dit hadden ze ook kunnen rekken over meerdere afleveringen of zelfs het hele seizoen. En daar zat ik niet zo op te wachten eigenlijk.

Twee dingen vond ik wel vreemd eigenlijk, namelijk:

1. Glenn die ineens totaal iets anders zegt en doet dan in de vorige aflevering! In aflevering 2 zei Glenn nog dat ze de groep bij elkaar houden, dat hij gaat en staat waar Rick gaat etc!

En dan ineens deze aflevering zeggen dat het niet Rick's beslissing is en zorgt hij voor splitsing in de groep (wat ik zeer dom vind, in zo'n situatie de groep te splitsen trouwens).
situatie is natuurlijk veranderd en ik kan glenn begrijpen dat hij alles op alles zette om te voorkomen dat er een serieuse en niet herstelbare splitsing binnen de groep zou komen.
en 2.
Abraham, hij wil ineens midden in de nacht weg vanwege dreiging voor Eugine! Daar is nog wat voor te zeggen. Echter, in diezelfde nacht elimineren ze die dreiging en dan nog gaat hij heel snel weg. Terwijl het nu daar vrij van dreiging is en hij best nog 1 of 2 dagen had kunnen wachten om vervolgens met de hele groep verder te reizen.

Dat lijkt mij een logischere en veiligere optie om met een grotere, sterkere groep te reizen dan hals over kop op te splitsen!!! :S
ben ik inderdaad met je eens, maar ja abraham zn geduld was op en hij wou allang weg en werd al verschillende keren opgehouden en achtergezien hij nog best een paar dagen kunnen blijven om daryl en carol te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Wel jammer dat ze niet minimaal 1 van de Bob eters in leven lieten. Gewoon zodat we weten of de theorie dat als je het kookt het geen kwaad kan klopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
fuqua schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

het kan simpel weg zo zijn dat daryl eerst uit de bosjes komt om te checken of het allemaal nog wel veilig is in/bij de kerk en dan pas seintje geeft aan carol (en eventueel ander persoon) dat alles ok is en ze tevoorschijn mag komen. 1 ding hebben ze kennelijk wel geleerd stap nooit met zn allen tegelijk af op een onbekende/onzekere situatie/locatie, lijkt mij eigenlijk het meest voor de hand liggende reden.
Het zou kunnen natuurlijk maar het lijkt me sterk eigenlijk.
Carol die 2 afleveringen geleden nog in haar eentje heel terminus opgeruimd heeft wacht nu ineens in de bosjes tot de kust veilig is.

Nee dat zit anders. Ik blijf erbij dat je aan de uitdrukken op het gezicht van daryl wel kon aflezen dat hij daar niet vrijwillig stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi abrupt eind aan die Terminus gasten. Opent wel een vacature voor mensen die nu weer een probleem kunnen gaan vormen voor de groep en die komt waarschijnlijk uit de struiken achter Darryl vandaan.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de mentale staat van met name Rick.
Glenn en Maggie alsmede de rest die zaten te kijken waren het duidelijk niet eens met dat gehamer op die Terminus lui. Sasha's motieven kan ik dan nog in komen maar Rick is een behoorlijk een los kanon aan het worden, als hij daar mee door gaat gaat hij nog wel een keer verantwoordelijk zijn voor iets heel naars. Ik heb een afbrokkelende sympathie voor die vent en ik vraag me een beetje af of dat de intentie is van de makers.
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:39:
[...]
Wat ik persoonlijk minder vind, is dat de belangrijkere plotwendingen blijkbaar 1 op 1 van de comics worden overgenomen, zij het soms met andere personen. Ik lees zelf de comics niet, maar ik lees wel veel op internet over the walking dead. Het is logisch dat je dan spoilers tegenkomt, maar je hebt met de serie als regisseur de mogelijkheid je te onderscheiden van de comics, doe dat dan ook. Zat er zelf aan te denken aan de comics te beginnen, maar als ik de verhaallijnen zo naast elkaar leg, lijkt het me dat je dezelfde serie aan het lezen en kijken bent. Ieder zijn meug, maar mij lijkt het niks.

spoiler: Zo weet je dus ook al van tevoren dat
Eugene helemaal geen oplossing voor het probleem heeft. Ben wel benieuwd of er nog ineens een walkie talkie/radio geintroduceerd word, die niet blijkt te werken...
Ik word dan niet geplaagd door de kennis van de comics
spoiler:
maar dat die Eugene gewoon compleet uit zijn nek zit te lullen was voor mij vanaf het eerste moment al volstrekt duidelijk...
Sterker nog, momenteel is een van mijn grootste irritatiepunten dat die groep gewoon hapt en er niemand is die op een betekenisvolle manier protest aantekent de details niet te kennen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:55:
[..]

Glenn en Maggie alsmede de rest die zaten te kijken waren het duidelijk niet eens met dat gehamer op die Terminus lui. Sasha's motieven kan ik dan nog in komenmaar Rick is een behoorlijk een los kanon aan het wordenn, als hij daar mee door gaat gaat hij nog wel een keer verantwoordelijk zijn voor iets heel naars. Ik heb een afbrokkelende sympathie voor die vent en ik vraag me een beetje af of dat de intentie is van de makers.
Kan zijn uitbarsting enigzins begrijpen hoor. Kijk maar naar de eerste 5 minuten in de eerste aflevering dit seizoen. Als je zoiets meemaakt blijf je wel een tijdje boos denk ik zo. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rick is inderdaad aan het afglijden, al een tijdje. Eerst blind voor gevaar en nu bezeten door een soort van wraak tegen iedereen die hem wat aan wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:02:
[...]

Kan zijn uitbarsting enigzins begrijpen hoor. Kijk maar naar de eerste 5 minuten in de eerste aflevering dit seizoen. Als je zoiets meemaakt blijf je wel een tijdje boos denk ik zo. :)
Rick heeft het veel zwaarder gehad, en ik zeg niet dat hij ze had moeten laten gaan, maar dat statement over kogels uitsparen was natuurlijk gewoon onzin. Eerder schoot hij zijn revolver tamelijk willekeurig leeg in het bos op basis van een flauw vermoeden. Ze hebben zat artillerie en ze hadden het ook kunnen oplossen door gewoon te schieten.
Dat gehamer kwam op mij gewoon barbaars over. Je moet wel een beetje contrast bewaken tussen die kannibalen en de "hero" groep. Rick is duidelijk zijn cool kwijt aan het raken, en dat inderdaad al een behoorlijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Tsurany schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:04:
Rick is inderdaad aan het afglijden, al een tijdje. Eerst blind voor gevaar en nu bezeten door een soort van wraak tegen iedereen die hem wat aan wilt doen.
En terecht, niet meer van dat pappen en nathouden. 'Als ik in een dergelijke situatie zou zitten' scenario zou ook zijn dat ik het wel een beetje gehad zou hebben met dat 'tuig' dat maar een beetje moord en verkracht en kannibaliseert.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BLACKfm schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:12:
[...]

En terecht, niet meer van dat pappen en nathouden. 'Als ik in een dergelijke situatie zou zitten' scenario zou ook zijn dat ik het wel een beetje gehad zou hebben met dat 'tuig' dat maar een beetje moord en verkracht en kannibaliseert.
De vraag is alleen wanneer het ophoud. Wanneer de wraak erger zal worden dan de misdaad? Ze hadden die mensen ook rustig kunnen executeren maar in plaats daarvan kiezen ze er voor om net zo lang op ze in te slaan tot ze dood zijn. Wat doen ze de volgende keer? Je verliest langzaam een stukje beschaving en dat stopt pas als het te laat is en je niet meer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Is dat juist niet de bedoeling van de script schrijvers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:12:
[...]

Die gasten hun dood was natuurlijk al gegarandeerd op het moment dat ze zich tot kannibalisme gingen wenden maar je hebt wel een geestelijke gezondheid binnen de groep te waarborgen. Kogels zijn snel en relatief clean.
Je wil uiteindelijk meer dan alleen overleven, want wat is het punt anders. Ik weet vrij zeker dat je dat niet helpt door op zo'n brute manier aspirant walkers te gaan executeren.
Ik denk dat als die groep ooit stuk gaat dat Rick daar gewoon een hoofdrol in heeft op deze manier. Het is natuurlijk lastig je in de context van een serie te proppen maar ik zou serieuze conflicten hebben met de manier waarop dat ging als lid van Ricks groep, met name met betrekking tot Ricks blijkbaar aanhoudende leidende rol ondanks deze pijnlijk duidelijke signalen van mentale instabiliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Carl zij het laatst ook nog Rick dat ze sterk genoeg waren om anderen te helpen. Dat idee heeft Rick in ieder geval niet meer of in ieder geval de behoefte niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:28
TrailBlazer schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 06:36:
Carl zij het laatst ook nog Rick dat ze sterk genoeg waren om anderen te helpen. Dat idee heeft Rick in ieder geval niet meer of in ieder geval de behoefte niet meer.
Je was toch niet van plan om deze specifieke groep mensen vergiffenis te bieden en samen met ze optrekken?

Rick gaat 'prima' om met onze pastoor, totdat er gevaar dreigt voor de groep, dus in zoverre is hij dat niet uit het oog verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Dat Rick bij Terminus terug wou gaan om de kannibalen te vermoorden (En iedereen tegen was, daarna kwam Carol tevoorschijn) is ook meer dan logisch.
Als je ziet wat The Governor allemaal uiteindelijk nog heeft gedaan uit wraak tegen Rick.
Ook de mannen waar Daryl zich bij aansloot op weg naar Terminus wou Rick en co vermoorden uit wraak.
Dus zouden jullie kannibalen dat ook wel doen... En dat wou hij dus voorkomen (Zo zouden ze Bob niet hebben gepakt)

Hij doet het wel met bruut geweld, maar wat wil je als je zoveel heb meegemaakt, waarbij jouw vrienden ook zo bruut ten einde zijn gekomen... uiteindelijk kan je beter zo je agressie uiten, op mensen die jouw dierbaren willen killen.

Rick zn menselijkheid krijgt hij gelukkig weer terug Door Judith (dus toch een belangrijk personage).. Tot Judith weer in gevaar komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Donstil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:15:
[...]

Het zou kunnen natuurlijk maar het lijkt me sterk eigenlijk.
Carol die 2 afleveringen geleden nog in haar eentje heel terminus opgeruimd heeft wacht nu ineens in de bosjes tot de kust veilig is.

Nee dat zit anders. Ik blijf erbij dat je aan de uitdrukken op het gezicht van daryl wel kon aflezen dat hij daar niet vrijwillig stond.
ah nee niet op de wijze dat ze beschermd moet worden, maar ze dient als bescherming voor daryl. en de uitdrukking op zn gezicht is meer van "we have been through some sick shit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Was weer een goede aflevering. Wel denk ik dat het ontzettend dom is om de groep te splitsen. Ik had gehoopt dat de groep zou gaan reizen en we zo meer te zien krijgen van het gebied. Het weer zoeken naar eten van huis tot huis etc.

Wat betreft Daryl hij staat daar inderdaad niet heel blij. Misschien is er iemand gewond geraakt of zijn ze meerdere mensen tegen gekomen. Onder schot worden gehouden lijkt me niet aangezien hij zijn boog nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:55:
Mooi abrupt eind aan die Terminus gasten. Opent wel een vacature voor mensen die nu weer een probleem kunnen gaan vormen voor de groep en die komt waarschijnlijk uit de struiken achter Darryl vandaan.

Glenn en Maggie alsmede de rest die zaten te kijken waren het duidelijk niet eens met dat gehamer op die Terminus lui. Sasha's motieven kan ik dan nog in komen maar Rick is een behoorlijk een los kanon aan het worden, als hij daar mee door gaat gaat hij nog wel een keer verantwoordelijk zijn voor iets heel naars. Ik heb een afbrokkelende sympathie voor die vent en ik vraag me een beetje af of dat de intentie is van de makers.

[...]

Ik word dan niet geplaagd door de kennis van de comics
spoiler:
maar dat die Eugene gewoon compleet uit zijn nek zit te lullen was voor mij vanaf het eerste moment al volstrekt duidelijk...
Sterker nog, momenteel is een van mijn grootste irritatiepunten dat die groep gewoon hapt en er niemand is die op een betekenisvolle manier protest aantekent de details niet te kennen.
haha ja je zag sommigen al kijken van "did we cross a line here?"

spoiler:
ja het is mij ook al duidelijk dat die gast maar wat dom zit te lullen, maar fuck zelfs hij weet toch dat hij vroeg of laat tegen de lamp aan zal lopen ? ook al komt hij zo ver om tot in DC te komen, wat gaat hij dan doen? of geloof hij echt in dat underground bunker netwerk waar ze het eerder over hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
mat.hi.as schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 06:48:
[...]

Je was toch niet van plan om deze specifieke groep mensen vergiffenis te bieden en samen met ze optrekken?

Rick gaat 'prima' om met onze pastoor, totdat er gevaar dreigt voor de groep, dus in zoverre is hij dat niet uit het oog verloren.
precies daar ben ik het ook mee eens, dit gajes verdient niks, maar om zo voor de hele groep die gasten barbaars aftemaken was misschien wel wat over the top. maar ook niks meer dan de kanibalen verdienden.
Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.