Zo, terug van GMM.
Ik heb geen Limburgse vlag kunnen spotten, en het was toch onbegonnen werk om alle mannen in een zwart shirt aan te spreken

.
Cult of Luna was wat mij betreft hét optreden van het festival. Damn wat speelden die mannen een vette set. Alles super strak en vanaf het begin compleet in de muziek gezogen worden en de wereld om je heen bestaat niet meer...
Verder viel mij op dat alles heel erg gemoedelijk gaat op GMM. Daar kan mojo nog eens voorbeeld aan nemen met het over organiseren van festivals. De manier waarop de Belgen hiermee om gaan is echt prima voor mij. Voorbeeldje is crowd surfen dat ook daar niet mag... Mensen worden gewoon over de hekken gehaald en terug het publiek in --> ga maar weer lekker plezier maken manneke... Weinig wachttijden bij bier halen of eten, ja in de piekuren was er soms iets van een rij maar écht verwaarloosbaar.
We stonden met camper op metal dome. Er was werkelijk 0,00 controle op de hoeveelheid bier dat er mee kwam, of een andere controle. Camper klaar maken, tentjes opzetten en klaar. Heerlijk rustig in de nacht op de camping en in de ochtend was het ontbijtbuffet zeer goed geregeld. Wat mij betreft zeker een aanrader als je niet over scheerlijnen en tentjes wil vallen op de reguliere camping!
Bands waar ik van genoten heb:
Alestorm: Hele groep was erg sceptisch van te voren over deze band maar op mijn aanraden toch maar meergepakt. Uiteindelijk hebben we met zijn alle het hele weekend heerlijk piratenmetal lopen zingen. Wat een feestje was dat zeg, heerlijk om zo het festival te beginnen.
Messugah: God damn, over een drummer gesproken. Moeiteloos afwisselen tussen enorm veel ritmes en maten en stijlen en iedere keer weer spot on! Heb ze al vaker gezien maar dit blijft toch echt wel heerlijk.
Orange Goblin: Erg vet optreden waar je de tent bijna werd uitgeblazen.
Amenra: Eerste keer life gezien deze mannen maar was een aangename verassing.
Walls of Jericho: Een chick met ballen in haar strot. Wat een pit van begin tot het einde en wat wisten die het publiek mee te krijgen.
Gojira: Does not need any explanation at all...
Eluveitie: Geen idee wat we konden verwachten, is niet iets wat normaal in mijn luister gebied ligt maar ook hier heb ik verbaasd gestaan van wat men met doedelzakken, luiten, violen en een prima zanger toch een geweldige set kan neerzetten.
Tiamat: Geheel nieuw voor mij en een aangename verassing. Iets rustiger dan ik zou willen maar op 'zondagochtend' een prima band om naar te luisteren.
Black Sabbath: leuk om toch een keer live gezien te hebben nu het nog kan en Ozzy heeft echt (binnen zijn mogelijkheden) zijn best gedaan om er iets van te maken. Op zich een fijne set maar ik tja het blijft Ozzy die 'zingt'... Tis nooit goed geweest en dat zal het ook nooit worden denk ik
Zal vast nog wel iets vergeten zijn maar ach ik heb het idee dat ik weer even moet landen in de normale wereld na zo een heerlijk weekend.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA