Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ikzelf ga voornamelijk voor Sylvaine, Heretoir, Winterfylleth, Wiegedood. Op de zaterdag was voor mij enkel Enisum interessant, dus wou alleen daarvoor geen dubbele prijs betalen.
Tevens ook tickets gehaald voor Kanonenfieber in de 013 in maart volgend jaar. Ik zag ze hierboven al ergens genoemd, goed om te zien dat ze veel erkenning krijgen!
Sylvaine FFO Alcest, ik vind het leuk dat ze zowel mooie clean vocals als high pitched fry screams kan doen
Helaas een paar weken terug ze niet kunnen zien optreden, wel jammer want ik had ze graag gezien.
Geinig
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ja. 1914 wordt imho steeds een tikje beter. Iets meer polished enzo. Erg gaaf.RoanV schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:17:
1914 heeft ook weer een nieuw nummer uitgebracht, en er staat een nieuw album gepland voor 14 november dit jaar!
Die jongens kunnen er wat van verdorie, bij pitfest live gezien en dat was echt prachtig.
[YouTube: 1914 - 1916 (The Südtirol Offensive) (Official Video) | Napalm Records]
Vind in dit nummer vooral indrukwekkend hoe ze even relatief kalm aan doen, SCHIEßEN schreeuwen, en dan dat erg krachtig benadrukken met de instrumentals.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Grooved erg lekker door voor een 20 jaar oud nummer
Topaanbeveling dit, genieten deze band!ThoNohT schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:38:
Aephanemer komt ook weer met een nieuw album.
[YouTube: Aephanemer - La Règle du Jeu (OFFICIAL MUSIC VIDEO)]
Roots and Leaves vind ik erg lekker
Track 1 is lekker in het stijltje van hun eerste albums
(Niet "Ulcerate" vernieuwend, maar wel weer lekker)
Godverdomme. Kut ziekte
Hele album is hier te luisteren op Youtube: YouTube: Igorrr - Amen (FULL ALBUM)
Spotify linkje:
https://open.spotify.com/...si=xyjOE929QHy5R-_DjVDKtw
En de titelsong op YT:
1 v/d softere nummers op het album.
[EDIT]
Iemand trouwens bekend met de Black Metal band "Abigail Williams"?
Heel album "A void within existance" is lekker, maar deze bijna sludgy monotone bass/drum combo blijft bij mij echt al weken rondhangen.
[ Voor 32% gewijzigd door Khaine op 21-09-2025 21:27 ]
Lekker
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het algoritme van Tidal vond dat ik dit album wel tof moest vinden en zoals wel vaker bleek Tidal het volledig bij het juiste eind te hebben. Fucking sensationeel album.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
"Ik luister niet vaak naar algoritmes. Maar als het algoritme Igorrr aanraadt, luistert de hele straat mee"Klauwhamer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:37:
[...]
Het algoritme van Tidal vond dat ik dit album wel tof moest vinden en zoals wel vaker bleek Tidal het volledig bij het juiste eind te hebben. Fucking sensationeel album.
(insert plaatje van die oudere man
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Deze nieuwe releases vind ik vet:
[ Voor 28% gewijzigd door Lamith op 24-09-2025 10:10 ]
Nou ik kende Igorr van "vroeger" van naam alleen, nooit echt naar geluisterd. Ik probeer op gezette tijden zoveel mogelijk -voor mij- onbekende dingen en dan op momenten dat ik er écht voor kan gaan zitten met volle aandacht. Wat een traktatie bleek Igorr zeg, allemachtig. Ik ben nu met z'n discografie bezig naar aanleiding van mijn start, Amen. Het is smullen geblazen.Vrijdag schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:02:
[...]
"Ik luister niet vaak naar algoritmes. Maar als het algoritme Igorrr aanraadt, luistert de hele straat mee"
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
En voor de black metal fans, ik kwam er achter dat Gaerea ook weer iets nieuws heeft:
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Dat wordt ongetwijfeld weer genieten, de singles van dit album waren al heerlijk!
Klein beetje een andere stijl, maar Orbit culture heeft ook een nieuw album uitgebracht
en een mooie live versie van Vampiria van Moonspell
Godark
Secret Chord
Van Portugal naar Frankrijk
Aephanemer, blijft geweldig
[ Voor 103% gewijzigd door Jron667 op 06-10-2025 21:04 ]
Blijft een bijzondere band, zal niet iedereens cup of tea zijn, maar ice nine kills heeft ook een nieuw nummer uitgebracht.
Dat is gaaf. Halo kost even om in te komen, maar net als de laatste handvol Amorphis albums supergoed.RoanV schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:25:
En amorphis ook een nieuw album!
[YouTube: The Circle]
@Khaine Was dat toevallig de show met Amorphis en Wolves in The Throne Room 5 jaar terug?
[ Voor 5% gewijzigd door Merik op 13-10-2025 14:12 ]
Jup! Kon mijn oorspronkelijke comment niet meer vinden, maar dual-headlining Dimmu en Amorphis. Heb alsnog dikke prima genoten van de avond.Merik schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:33:
[...]
Dat is gaaf. Halo kost even om in te komen, maar net als de laatste handvol Amorphis albums supergoed.
@Khaine Was dat toevallig de show met Amorphis en Wolves in The Throne Room 5 jaar terug?Mijn eerste live show haha.
[EDIT]:
Vorige week Architects live gezien. Viel me toch wat tegen. Qua muziek stond (als bijna gewoonlijk) de bass en drum combo weer wat hard, maar Sam was er vocaal echt niet bij dit keer leek het.
Verder best een energieke show.
[ Voor 19% gewijzigd door Khaine op 13-10-2025 20:42 ]
Tidal had hier wat van in mijn Recommended New Tracks gezet een poosje terug en ik was aangenaam verrast door dit album (en ik dacht dat ik hier ook een warme aanbeveling had neergeplempt maar dat bleek niet het geval).Khaine schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:20:
Iemand trouwens bekend met de Black Metal band "Abigail Williams"?
Heel album "A void within existance" is lekker, maar deze bijna sludgy monotone bass/drum combo blijft bij mij echt al weken rondhangen.
Van de oudere '90 albums lijken er ook veel op Bandcamp te staan tegenwoordig, b.v. van Sear Bliiss, Garden of Shadows en Vinterland's Welcome My Last Chapter (dijk van een album).
[ Voor 43% gewijzigd door Merik op 15-10-2025 14:13 ]
Blijft mooi, "onverwachte" instrumenten in metal bands.
Ik ben de laatste week vrij gecharmeerd van Dawn of Ouroboros
Net het eerste album geluisterd maar beetje mixed, 't is ook erg progressief. Met name de stukken met melodische gitaar klinkt wel goed, doet denken aan Shylmagoghnar ook.RoanV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:37:
Oh! Ik kan zeker wel waarderen dat Sear Bliss blaasinstrumenten gebruikt.
Blijft mooi, "onverwachte" instrumenten in metal bands.
Ik ben de laatste week vrij gecharmeerd van Dawn of Ouroboros
[YouTube: Serpent's Charm]
[YouTube: DAWN OF OUROBOROS - BIOLUMINESCENCE (OFFICIAL VIDEO)]
Deze cover kwam voorbij op Youtube, altijd de moeite heavy / melodische metal op klassieke piano.
Ace Frehley, na eerdere geruchten nu echt overleden. Vandaag maar veel KISS en Ace luisteren.Rip it out, van zijn solo album toen hij nog bij Kiss zat.
Ik ga ze komende maand live zien samen met Orbit Culture. Zin in!
Noobmeter WoT: Froekie
he vette clip ook, van hun optreden op Pitfest afgelopen keer
Ben het nu aan het luisteren.
Schijnbaar nog niet eerder gedeeld hier, aldus een snelle zoekopdracht.
Dus, voor liefhebbers van Nederlandse folk
Geniet van Bruit≤ ! Laatst twee avonden achter elkaar mogen zien. Beide avonden geweldig!Robicide schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:08:
Straks naar Alcest en Bruit in 'roosje! Zin an
Alcest kan ik weinig mee, dus sla vanavond over
Geen van de bands eerder live gezien, dus was zeker wel benieuwd.
Van tevoren best wel zin in Amorphis, maar dat viel, moet ik helaas zeggen, echt keihard tegen.
Gitaar stond vrij laag in de mix, clean vocals waren vrij matig en de band stond eigenlijk best dood op het podium. Growls daarentegen klonken wel goed!
Gatecreeper was een lekkere inkomer.
Eluveitie vind ik sowieso al lekkere muziek, en dat hebben ze live ook waar gemaakt!
Nog nooit een metal band met zoveel instrumenten over het podium zien sjouwen
Arch Enemy was gewoon strak, licht en geluid zaten ook goed in elkaar.
Alissa is ook wel een showvrouwtje hoor! Voor de wapperende haartjes stond voorop het podium ook een enkele ventilator
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
De CD lag gisteren al in de brievenbus