The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Deze nieuwe trailer draaide ze gisteren tijdens de IMAX versie van Interstellar (must-see overigens voor scifi fans), en de trailer is gelukkig beter dan die eerste teaser! Maar vergeleken met vorig jaar (Trailer Desolation of Smaug) had ik nu wel een wat meer 'epic' trailer verwacht eigenlijk. Ik ben wel heel erg benieuwd.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
In de usa istie al uit: http://apps.warnerbros.com/thehobbit/retailer_tab/segil schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:15:
The Hobbit 2: The Desolation of Smaug (Extended Edition) (Blu-ray) komt volgens bol.com uit op 12 november. Kan niet wachten
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Man man man wat was ik als een kind zo enthousiast na het zien van deze teaser. Gelijk de boeken gaan lezen en werkelijk genoten van de films. De boeken lees ik elk jaar en de films kijk ik nog elke paar maanden opnieuw. Deze films zijn voor mij de mooiste ooit gemaakt en betekenen echt iets voor me evenals de muziek uit de films.
The Hobbit films hebben deze gevoelens nooit bij me kunnen losmaken maar desalniettemin geniet ik ook intens van deze films!
En nu na 13 jaar verlaten we Middle-Earth
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Your Friendly Neighborhood Moderator
Daar hoefde ik geen split second over na te denken.
En de kaartjes zijn ook uiteraard al besteld, Pathé Spui Den Haag, IMAX, HFR, 3D.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die trailers zijn inderdaad al erg oud, zelfs nog niet eens het LotR Ringbearer lettertypeSargan schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:14:
Kom ik deze ineens weer tegen op Youtube:
[video]
![]()
Man man man wat was ik als een kind zo enthousiast na het zien van deze teaser. Gelijk de boeken gaan lezen en werkelijk genoten van de films. De boeken lees ik elk jaar en de films kijk ik nog elke paar maanden opnieuw. Deze films zijn voor mij de mooiste ooit gemaakt en betekenen echt iets voor me evenals de muziek uit de films.
The Hobbit films hebben deze gevoelens nooit bij me kunnen losmaken maar desalniettemin geniet ik ook intens van deze films!
En nu na 13 jaar verlaten we Middle-Earthwant de rechten van de Silmarillion gaan ze never nooit krijgen.
Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon weer een of andere overhypte film zou zijn, ik had het boek ook nog nooit gelezen.
Op aanraden van een vriend maar eens de Fellowship of the Ring gekeken en ik was in 1 klap verkocht. Daarna gelijk de Two Towers gehuurd want die lag toen net in de videotheek. Vervolgens ook maar eens de boeken gaan lezen als voorbereiding op the Return of the King.
Ik vind de Hobbit films zeker wel vermakelijk en ik kijk uit naar de laatste films, maar die zal ik eerder een 7,5 geven terwijl ik de films uit the LotR reeks zeker een 9 geef. Gewoon omdat er meerdere verhaallijnen door elkaar lopen en het bij The Hobbit toch meer lineair is. Ik vind de Wargs en Azog ook een beetje teveel van het goede, beetje te fake.
Sterker nog, die trailers zijn ouder dan YouTubeVlassie1980 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:12:
Die trailers zijn inderdaad al erg oud, zelfs nog niet eens het LotR Ringbearer lettertype
Ah, Spuimarkt heeft eindelijk IMAX én HFR \o/ Niet meer kiezen dus tussen HFR (Buitenhof) en IMAX, fijnRamzzz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:08:
En de kaartjes zijn ook uiteraard al besteld, Pathé Spui Den Haag, IMAX, HFR, 3D.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ugh en het noorden is nog steeds de klos met "zaal 1".kenneth schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:36:
[...]
Sterker nog, die trailers zijn ouder dan YouTubeIk weet nog wel dat we eerst minutenlang moesten downloaden voordat we konden kijken in een schamele 360p. Nu bijna instant in HD-kwaliteit ...
[...]
Ah, Spuimarkt heeft eindelijk IMAX én HFR \o/ Niet meer kiezen dus tussen HFR (Buitenhof) en IMAX, fijn
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Jep, hier ookWillybubba schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:27:
Extended Edition van Desolation of Smaug ligt op mijn deurmat! Dat betekent weer een weekendje extraatjes kijken
Heerlijk om de toewijding te zien die men er in stopt.
Gelukkig gaat de JT in Kerkrade ook op 9 december een marathon houden en wel in de Dolby Atmos zaal

Ik denk niet dat dit een spoiler is, maar toch
Thrain is al die tijd, sinds de slag met Azog, onder de invloed van Sauron en valt Gandalf aan. Maar dan weet Gandalf de betovering te verbreken en hem weer terug te krijgen.
Dan wordt duidelijk wat gebeurd is met Thrain en dat zijn ring is afgepakt. Vermoedelijk door Sauron. Uiteindelijk wordt Thrain in Dol Guldur gedood door Sauron, zodat het verder geen vervolg krijgt voor de film.
Prancing dusProunce is the act of intentional flirting.
De EE maakt (zoals verwacht) dat de film veel soepeler loopt, m.i. zeker de moeite waard.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nu ik ook de EE heb gezien vind ik de scene die je benoemt toch ook wel thuis horen in de bioscoopversie.segil schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:00:
Vorige week ook de extended blueray edition binnen gekregen. Van het weekend gelijk gekeken, incl. de 9 uur (!) aan specials.
[afbeelding]
Ik denk niet dat dit een spoiler is, maar toch
spoiler:in de extended version komt Gandalf in Dol Guldur Thrain tegen, de vader van Thorin. (in het begin van de film bespreekt Thorin de verdwijning van zijn vader met Gandalf in de Prouncing Prancing Pony)
Thrain is al die tijd, sinds de slag met Azog, onder de invloed van Sauron en valt Gandalf aan. Maar dan weet Gandalf de betovering te verbreken en hem weer terug te krijgen.
Dan wordt duidelijk wat gebeurd is met Thrain en dat zijn ring is afgepakt. Vermoedelijk door Sauron. Uiteindelijk wordt Thrain in Dol Guldur gedood door Sauron, zodat het verder geen vervolg krijgt voor de film.
Raar dat ze deze eruit geknipt hebben imo.
En dan koop ik wel de 3d versie. want stel dat er ooit een 3d tv komt in huis.
15 discs word het dan denk ik.
Ik verwacht alleen nooit dat de silmarillion verfilmd gaan worden. Das is zoveel en voor mijn gevoel meer een naslagwerk dan echt een groot verhaal.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Het probleem is vooral dat er zo véél verhalen zijn, die allemaal ook nog door elkaar lopen en ongeveer even belangrijk zijn: de rebellie van Feänor en de vlucht van de Noldor; het leven van Túrin; Beren en Lúthien; de bouw en val van Gondolin. En dan nog een hele lijst aan subplots die het verhaal verrijken (Eöl/Maeglin; komst van de mensen; de reizen van Tuor; Glorious Battle; Fingolfin vs Morgoth; Nirnaeth Arnoediad). Vervolgens komt dat allemaal samen in de reis van Eärendil en de War of Wrath.
Ik zie niet eens hoe je dat als (mini)serie goed kan vertolken. Gelukkig(?) is dat een theoretisch probleem, Christopher Tolkien leeft nog, de rechten vervallen dus over minimaal zeventig jaar. Misschien dat er tussentijds nog wat gebeurt als de Tolkien Estate wat milder wordt onder de invloed van kleinkinderen.
Er staat me bij dat JRR Tolkien daar nog spijt over heeft gehad, en Christopher moet zeker niets van al die nieuwlichterij hebben.
J.R.R. Tolkien is al meer dan veertig jaar dood, dus nee die heeft nooit iets laten horen...Jorgen schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:49:
Hebben JRR of Christopher ooit laten horen wat ze van de film(s) vonden? De kritieken zijn over het algemeen zeer lovend.
Schijnbaar had JRR wel spijt van het verkopen van de filmrechten, vandaar mijn vraag natuurlijk.
Wat in mijn herinnering spijt over het verkopen was, moet volgens mij kritiek op een screenplay geweest zijn:
On receiving a screenplay for a proposed film adaptation of The Lord of the Rings by Morton Grady Zimmerman, Tolkien wrote:
"I would ask them to make an effort of imagination sufficient to understand the irritation (and on occasion the resentment) of an author, who finds, increasingly as he proceeds, his work treated as it would seem carelessly in general, in places recklessly, and with no evident signs of any appreciation of what it is all about."
Tolkien went on to criticize the script scene by scene ("yet one more scene of screams and rather meaningless slashings"). He was not implacably opposed to the idea of a dramatic adaptation, however, and sold the film, stage and merchandise rights of The Hobbit and The Lord of the Rings to United Artists in 1968.
25287
http://www.empireonline.c...ewcomplete.asp?FID=137273
Suitably grim, epic, and action-packed, The Hobbit: The Battle of the Five Armies ends Peter Jackson's second Middle-earth trilogy on a rousing high note.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Star wars 7 komt over een jaar uit, dus ter voorbereiding zou je dan de eerste 6 films kunnen kijkenJ-M-T schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:23:
1+2 wederom opnieuw bekeken en volgende week de bioscoop in. Heerlijk ritueel is dat geworden, volgend jaar weer iets nieuws bedenken.
Heb wel een traantje gelaten toen het nummer van Billy Boyd begon
Weet iemand overigens of er geknipt is in Chinese versies? Kan er weinig info over vinden (sommige andere films worden zo verknipt dat het plot of dialogen niet meer te volgen zijn
We zaten met zijn tweeën de gemiddelde leeftijd flink omhoog te trekken.
Teringweer, toen we weer buiten stonden...
Even dochterlief naar school gebracht, en nu weer naar bed.
[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 10-12-2014 08:26 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Met name
Waar het aan mist in deze finalefilm is resolutie. De veldslag is ineens klaar. Bard, een personage die in de tweede film uitgebreid werd weggezet met een gezin en geschiedenis, verdwijnt ineens van het toneel. Ook Bofur en Balin, twee van de dwergen die in de eerste twee films het publiek wisten te behagen, spelen in deze film geen enkele rol van betekenis. Dit allemaal, terwijl een irritant personage als Alfrid (assistent van de 'Master') gepromoveerd wordt tot een karakter voor 'comic relief'.
[ Voor 90% gewijzigd door Chip. op 10-12-2014 13:22 ]
Ik blijf er wel bij, deze films hadden met twee films, wat veel meer focus vereist en een groot deel van de onzin weghaald, aanzienlijk beter geweest.
Bepaalde karakters worden ver(der) uitgediept, en er is een keuze gemaakt om daar de nadruk van de film te leggen. Ik zou andere keuzes hebben gemaakt.
Uiteraard is de hoofdreden, dat het een simpelweg te dun boekje is dat over 3 films is uitgesmeerd, iets dat je alleen zo kunt uitwerken als de keuzes duidelijk commercieel van aard zijn. Zoals Bilbo in LOTR al zei, "I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread."
Er is duidelijk met erg veel zorg (visueel, met name) aan de films gewerkt, maar een paar dingen blijven irriteren.
- Duizenden orks/goblins in beeld, Sting gloeit niet op
- Waarom kunnen 'sommige' trollen, goblins, orks, vleermuizen, etc. wel, anderen niet tegen daglicht
- Waarom moeten de elven constant als arrogante kwallen, op het suïcidale af woede bij anderen opwekkend, worden neergezet
- Uitdiepen van karakters en verhaallijnen lijkt vooral gedaan om de kolossale plotgaten te dichten, die er anders met LOTR zouden zijn geweest - alleen als je nu alles in chronologische volgorde gaat bekijken, is LOTR een veel te simpel uitgewerkt verhaal, dat ook niet echt logisch aansluit. Als Sauron al zo krachtig was, en iedereen wist dat hij alweer bezig was met opbouwen, terwijl iedereen kennelijk zo krachtig was, waarom dan weer 60 jaar wachten? De ring identificeren als 'de ene' had ook 60 jaar eerder gekund. Zoveel verschillende magische ringen waren er toch niet?
- Sauron wordt genoemd, getoond - in meerdere gedaantes, kennelijk gebaseerd op zijn groeiende krachten, maar niet consequent - wel indrukwekkend - strijd was imposant om te zien, maar iets te gemakkelijk voorbij
- Smaug ging snel, veel te snel dood - de keuze om de aandacht vooral op de slag te vestigen, doet de introductie van Smaug in deel 1 en 2 teniet
- Irritante extra karakters die m.i. geen enkele rol van betekenis zouden hoeven hebben gehad
- Bijzonder kille, snelle sterfscenes van een paar karakters, die leken te zullen worden uitgediept
- Etc.
Maar, ik heb genoten.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 10-12-2014 16:48 ]
Recensie van TORn lijkt er ook wel op.Chip. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:21:
Bah! Van alle films van Midden-Aarde is deze echt de slechtste. Die review van FOK! weerspiegelt helemaal mijn mening, http://frontpage.fok.nl/r...e-of-the-five-armies.html.
Ik ben nu wel bang voor een tegenvaller. "Gelukkig" heb ik het erg druk en kan ik pas volgende week ergens naar de film.

Zoals Ramzzz al aan heeft gegeven, de balans was ver te zoeken. Maar goed, het is vergeleken met LOTR veel meer een sprookje, dus dat moet dan blijkbaar kunnen.
Spoiler much? De film draait net één dag...
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2014 14:52 ]
Hoe is de comic relief t.o.v. de andere twee films? In de eerste twee films vond ik het namelijk erg storend en de films naar het niveau van Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides trekken. Voor de duidelijkheid, dat is geen compliment.Sargan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:44:
Absoluut, zo vond ik de gevechten veel bruter dan bij LOTR. Het enige waar ik me aan stoorde was de comic relief zoals hier al eerder genoemd is. Ohja en ik vond de speelduur vrij kort
Ik vond het meer aanwezig, zeker die Alfrid. Persoonlijk vond ik het niet erg (wel erg leuk), maar als je je eraan stoorde in de eerste 2 films, zal het nu wel nog vervelender zijn.Gaius schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:36:
[...]
Hoe is de comic relief t.o.v. de andere twee films? In de eerste twee films vond ik het namelijk erg storend en de films naar het niveau van Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides trekken. Voor de duidelijkheid, dat is geen compliment.
Radical Birds
En verder blijf ik bij dat HFR net een gamelook meegeeft aan de film en niet in positieve zin. Zonder al die franje komt het in elk geval echter over, voor zover het gehele verhaal echt kan aanvoelen natuurlijk. Blijft uiteraard gewoon fantasy, maar ik doel meer op dat ik sterk het gevoel krijg met HFR en 3D te kijken hoe ze het hebben geprobeerd om de fantasy tot leven te wekken, maar alles wat ik meekrijg is hoe nep het overkomt. Dus ik ga hem net zoals de andere delen nogmaals in good ol' 2D kijken, haalt die gamelook van HFR weg en de neppigheid die 3D toevoegt.
[ Voor 28% gewijzigd door Joosie200 op 12-12-2014 00:42 ]
Hier sluit ik me bij aan, hoe negatief ik was nadat ik de eerste keer hfr zag zo positief ben ik nu. Ik vind het heerlijk wegkijken.MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:57:
Grappig, ik heb deel I in IMAX gezien en deel II in HFR (combi is nog niet beschikbaar in Tilburg) maar ik vond HFR echt veel meer toevoegen dan IMAX. Buiten het geluid wat zowel indrukwekkend maar ook teringhard staat vond ik IMAX niet echt bijzonder. HFR daarentegen geeft veel rustiger en duidelijker beeld. Zeker bij gevechten en snelle scenes. En ja het is even wennen maar ik denk dat het net als met HD beeld is, daar vielen ineens de imperfecties op maar nu wil je niet anders meer.
Waar ik de vorige 2 delen er toch goed inzat, kwam het in deze film niet goed over op mij.
Daarnaast vond ik het wel cool om een alliance tussen Galadriel, Elrond en Saruman te zien en dat er ook echt vechtscenes waren, maar het feit dat Galadriel emotioneel was over dat Gandalf zo zwak was kwam bij mij totaal niet over.
Ik wist dat alle dwergen van de Durin lijn zouden sterven, maar ik voelde het gewoon niet toen Thorin en Kili doodgingen. Ik vond het beter overkomen toen Fili doodging, een karakter die op zich een stuk minder screentime heeft gehad dan Kili en Thorin.
En vonden jullie ook niet dat het hele battle-aspect aanvoelde als een totale chaos? Ja het is duidelijk dat ze allemaal het goud van Erebor willen, maar de drive, de motivatie kwam totaal niet op mij over. Het ging alle kanten op, ook met ieders allegiance. Het ik-wil-ook-goud principe als motivatie voor de battle vond ik niet sterk genoeg voor die oorlog. Misschien ben ik wel iemand van de happy endings (no pun intended), maar dat was hier niet het geval en ik vond de film erg unsatisfying. Thorin dood, Kili en Fili dood, een tenenkrommende line van Tauriel van "if this is love, than please take it away"....We hebben misschien 2 of 3 scenes gezien waarbij er iets opbloeide tussen Tauriel en Kili, maar ook die emotie voelde ik niet in deze hobbit film.
Natuurlijk komt het nu over alsof ik alleen maar negatief ben. Visueel ziet het er wel echt prachtig uit en de film is zeker vermakelijk om te zien, maar als fan had ik meer uitdieping verwacht van karakters. Ik vond het vrij onpersoonlijk allemaal.
Ik denk wel dat ze echt moeten stoppen met films ophakken in verschillende stukken, zoals dat nu vaker gedaan wordt met "laatste delen". De enige reden dat het gedaan wordt is omdat de koe verder uitgemolken kan worden. Ik vond het lange wachten en eindresultaat niet echt in verhouding staan. Dat, en ook onzinnige sequels maken van films waarvan iedereen toch wel vermoedt dat de nostalgie uit de eerste film nooit teruggehaald kan worden. Voorbeelden waarbij voor mij nooit een vervolg had hoeven komen: Pirates of the Carribean, The Matrix, Jurassic Park, Dumb & Dumber.
Maar goed, dat is een beetje algemene rant over de filmindustrie
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Morgen trouwens naar de bios voor het laatste deel
Comic relief... een van de dingen die ik het meest haat in welke film dan ook.Gaius schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:36:
Hoe is de comic relief t.o.v. de andere twee films? In de eerste twee films vond ik het namelijk erg storend en de films naar het niveau van Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides trekken. Voor de duidelijkheid, dat is geen compliment.
Het is epic high fantasy, geen comedy.
Als ik kan reserveren voor de 19de, zal ik wel zien wat men ervan gemaakt heeft. (Ik kan niet verder reserveren dan de 14de, in de bioscoop waar ik wil gaan... en de andere hier in de buurt draait de film alleen in 67 soorten 3D.)
Ramzzz:
...
[ Voor 43% gewijzigd door Katsunami op 14-12-2014 00:21 ]
Ik kan hier een hele tekst schrijven over wat er allemaal mis is met deze film maar het komt er gewoon op neer:
- Te weinig aandacht aan storytelling, opbouw van karakters en iets voelen wanneer iets gebeurd (iets waar LOTR briljant in was (Boromir's dood, de battle of Helmsdeep, of toen pippin zong tijdens het uitrijden van Faramir). Dat hoef je hier niet te verwachten, er worden characters gedood en ik had echt zo iets van.. mweh so what.
- CGI, en onmogelijke gevechten boven subtiele, "echte" gevechten.
-Veel te veel comedy relief: hoe kunnen we Smaugs dood gebruiken voor een comedic relief.. Ja echt

- Veel te lange gevecht scenes, met actie all over the place zodat je niks kan volgen.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar wat een absolute teleurstelling.
Deze en deze beschrijven goed wat ik vond van de film.
Ik raad jullie aan om eens voor de gein The fellowship weer eens te kijken, en vergelijk het gevecht op weathertop met een soortgelijk gevecht in de Hobbit..
War is the only proper school of the surgeon.
Make lovecraft not warcraft.
Hehehe die tweede review die je linkt...SerealKiller schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:31:
deze beschrijven goed wat ik vond van de film.
De eindscene was meer dan genoeg.
Godfather Bodybuilding topic reeks
MrJ schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:36:
Ik heb mij op zich wel vermaakt, maar miste wat LotR sfeer.
spoiler:Waar ik mij het meest aan stoorde was dat Legolas Aragorn maar moest opzoeken terwijl LotR 60 jaar verder in de tijd afspeelt dan in de Hobbit. Aragorn was toen nog niet eens geboren. Onnodig imo.
De eindscene was meer dan genoeg.
Maar ik stoorde mij mateloos aan het snelle beeld, vooral in het begin leek alles 1.5 keer zo snel te gaan.
Leek net "soap" beeld.
Moet jullie ook opgevallen zijn lijkt me?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Doordat het non-HFR was mis je een groot deel tijdens de actie scenes. Vond dat zonde want ik had het 1e en 2e deel wel gezien met HFR.
Los daarvan natuurlijk een vrij matige film door het gebrek aan verhaal en karakter ontwikkeling. Heb af en toe zelfs even een oogje toe gedaan (de kachel in schouwburplein staat dan ook op bejaardentehuis mode).
NOSIG
- Alfrid. Seriously. Iedere keer dat hij screentime kreeg hoopte ik dat hij op een of andere pseudo-grappige manier om het leven zou komen.
- Legolas die zo nodig de rol als onmogelijke superhero moest hebben met als dieptepunt de scene waar hij over brokstukken die in vrije val zijn omhoog klimt. Dat je een fantasy-film maakt met magie, elven en orcs is geen excuus om maar arbitrair de natuurkunde even uit te zetten voor een "coole scene".
- Tauriel voegt bijzonder weinig toe, maar krijgt wel veel screentime. Haar emo-scene met "Why does it hurt so much?" / "Because it was real." was erg cringeworthy.
- Het hele gebeuren bij Don Guldur staat volledig los van de rest van het verhaal. Ja, het koppelt met de gebeurtenissen van LotR, maar je zou het in z'n geheel weg kunnen laten uit de Hobbit films zonder dat het hoofdverhaal er onder lijdt.
- Smaug werd in de eerste twee films neergezet als de eindbaas van het verhaal, maar legt in de introscene al het loodje.
(- Franse ondertiteling van de dingen die in Elven of Orcish gezegd werden bij een "version originale" film
Natuurlijk was niet alles slecht, het zag er visueel weer super uit en de acteurs deden het prima naar mijn mening (voor zover de voor hun geschreven scenes dat toelieten
|| Vierkant voor Wiskunde ||
[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 23-12-2014 12:35 ]
Dat zie je dus ook in The Fellowhip, iedereen zakt weg in de sneeuw en Legolas wandelt er gewoon overheen.MrVegeta schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:34:
Over Legolas en springen op die rotsen, het is een elf met hoge agility + ze kunnen op sneeuw lopen. Dus ja... niet helemaal onlogisch.
Voor de rest vond ik ook deze film weer super, maar dat zeg ik als fanboy
Er is nogal een verschil tussen niet in de sneeuw wegzakken en je kunnen afzetten aan vrij vallende stenen om een opwaarste beweging te genereren.MrVegeta schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:34:
Over Legolas en springen op die rotsen, het is een elf met hoge agility + ze kunnen op sneeuw lopen. Dus ja... niet helemaal onlogisch. Dat van Don Guldur is fan service.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
(Heb de fillm nog niet gezien
Inderdaad, de wet van behoud van impuls.FireAge schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:33:
Fysisch gezien is er geen reden waarom dat niet zou kunnen. Wel zal de steen waarop wordt afgezet met evenveel kracht naar beneden worden versneld als de elf omhoog. Stel dat de steen 10x de massa van de elf heeft, dan zal de versnelling van de elf omhoog 10x zo veel zijn als de versnelling van de steen naar beneden.
(Heb de fillm nog niet gezien)
- Vage zooi in Dol Goldur. Gandalf heeft Sauron nooit geconfronteerd, AFAIK; het is zelfs zo dat Sauron uit Dol Guldur is gevlucht toen Gandalf er binnen ging. Daarnaast, hoe is het mogelijk dat Galadriel hem wél kan uitbannen, en Gandalf niet? Hoewel Galadriel een van de machtigste Elfen is, is Gandalf van een nog veel hogere orde (Maiar).
- Wat doet Elrond in Dol Goldur? Het is Celeborn die uiteindelijk Dol Goldur met een Elfenleger aanvalt, dus het zou veel logischer zijn om hem daar te zien.
- Wat gebeurt er met Dain Ironfoot en zijn leger? Die gast verdwijnt gewoon na de ontmoeting met Thorin.
- Thorin, Fili en Kili worden niet begraven zoals in het boek.
- Wat gebeurt er met de Arkenstone? Bard en de Elfen hebben hem, maar hij wordt niet teruggegeven (of heb ik dat zelfs gemist?) In het boek wordt de steen samen met Thorin begraven.
- Bilbo neemt in het boek twee kisten met edelstenen en goud mee naar huis maar niet in de film.
Ik hoop dat een aantal van die losse einden nog worden opgelost in een extended versie die 30 minuten langer is...
[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 25-12-2014 00:19 ]
Ik hoop op een fatsoenlijke begraving van Thorin. Hij krijgt best behoorlijk wat screentime, hij gaat dood, maar alleen Bilbo lijkt er eventjes om te treuren op het moment dat hij dood gaat.Katsunami schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:18:
Hetgeen ik wel brak vond in de film waren de volgende dingen:
spoiler:- Bouw je 2 films op naar het epic moment waarop Smaug Lake Town aanvalt, maak je het beest af binnen een minuut of 5-10; nog voor de titel in beeld komt. "Damn, we moeten van die draak af....!"
- Vage zooi in Dol Goldur. Gandalf heeft Sauron nooit geconfronteerd, AFAIK; het is zelfs zo dat Sauron uit Dol Guldur is gevlucht toen Gandalf er binnen ging. Daarnaast, hoe is het mogelijk dat Galadriel hem wél kan uitbannen, en Gandalf niet? Hoewel Galadriel een van de machtigste Elfen is, is Gandalf van een nog veel hogere orde (Maiar).
- Wat doet Elrond in Dol Goldur? Het is Celeborn die uiteindelijk Dol Goldur met een Elfenleger aanvalt, dus het zou veel logischer zijn om hem daar te zien.
- Wat gebeurt er met Dain Ironfoot en zijn leger? Die gast verdwijnt gewoon na de ontmoeting met Thorin.
- Thorin, Fili en Kili worden niet begraven zoals in het boek.
- Wat gebeurt er met de Arkenstone? Bard en de Elfen hebben hem, maar hij wordt niet teruggegeven (of heb ik dat zelfs gemist?) In het boek wordt de steen samen met Thorin begraven.
- Bilbo neemt in het boek twee kisten met edelstenen en goud mee naar huis maar niet in de film.
Ik hoop dat een aantal van die losse einden nog worden opgelost in een extended versie die 30 minuten langer is...
Ryzen 3600 - GTX1060
Ik was bij het zien van de LOTR trilogie vooral vreselijk onder de indruk van het feest der herkenning, ik was werkelijk verbaasd over hoe dicht de film en de personages mijn illusies benaderde.
Bij The Hobbit overheerste vooral het gevoel dat er TE veel onzin aan het verhaal was toegevoegd en te kort aan diepgang aan de originele karakters was besteed.
Ook LOTR week subtiel her en der af van het originele verhaal maar bij The Hobbit gaat het echt te ver.
Hiermee kan ik mij ook compleet vinden in de negatieve opmerkingen eerder.
Om toch een positieve draai te geven, de grootste pluspunten aan The Hobbit zijn voornamelijk visueel t.n.:
Bree (Breeg) en herkenbaar The Prancing Pony bij de start van deel twee, Schitterend weergegeven.
Erebor (The Lonely Mountain) en Laketown (Meerstad), idem
En uiteraard SmauG, Weergegeven met de grandeur die hij verdient in deel twee. Zoals eerder vermeld, de mooiste draak uit de geschiedenis van film.
Het is de commercie die dit verhaal en deze tweede filmtrilogie de das om doet. Hoewel ik het enigszins had verwacht bij de bekendmaking van 3 i.p.v. 2 delen, een grote teleurstelling.
Ik had toch wel wat gemengde gevoelens erover toen ik bijna 3 uur later (kutpauze =/) weer buiten stond, maar één ding stond voor mij wel direct als een paal boven water. Als afsluiter van de trilogie was het een zware teleurstelling in vergelijking met bijvoorbeeld Return of the King voor de LOTR serie.
Dat Smaug snel zou sterven, top... dat was ook zo omschreven in het boek. Ff wat goeie destructie en daarna een 'onmogelijk' actieshot van Bard + zoon en wham, einde draak. On with it...
Maar wat er daarna gebeurde, ugh...
- Die Alfrid, waarom was die draak inderdaad ook niet op zijn kop gepleurt, had een hoop tenenkrommende shit kunnen vermijden.
- Waar teh f*ck komt Dain vandaan? (Ja I know, die vogel is een messenger tussen Thorin & Dain en daarom komen ze... maar meh, iemand die de boeken niet kent zal er geen reet van gesnapt hebben.
- Dol Guldur... de 9 hebben ineens dikke upgrades gekregen qua looks ten opzichte van hoe ze er 60 jaar later uit zouden zien? lol. Galadriel die ff Sauron naar Mordor banished, imho hadden ze dit eruit kunnen laten (en ook uit deel 1 & 2 imho)
- Tauriel/Legolas... veels teveel screentime.
- Beorn... 15 seconden gezien, wtf... dat was zo zonde.
- Afwikkeling? Niet/nauwlijks aanwezig.
Ik kan nog wel meer noemen, maar goed... dat (en ook mijn issues hierboven) zijn al herhaaldelijk genoemt hier. Anyway, CGI was weer heerlijk en de actie knalde als vanouds, maar het verhaal... welk verhaal?
Imho een 5,5/10!
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Wat hierboven ook naar gerefereerd wordt, vraag ik mij ook af waarom in LOTR en Hobbit Galadriel wordt getoond met super krachten en Gandalf als een mindere. Terwijl Gandalf een Maiar is, en daarmee veel ouder (en machtiger?) dan de elfen. Toch wordt hij in LOTR en Hobbit als een onderdanige aan Galadriel geplaatst. Klopt dit wel?
Anoniem: 26306
Voor de rest ben ik een stuk positiever over de film dan de rest hier.
Okay, dat klinkt wel logisch.Anoniem: 26306 schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:10:
Ik heb het voor mezelf altijd uitgelegd dat hij niet direct mag ingrijpen en dat het de bedoeling is dat ze (de 5) de volkeren van Middle Earth in staat stellen zelf het kwaad te bestrijden.
btw, heeft iemand de cameo gezien van Peter? Het is mij niet opgevallen.
Niet om te trollen, maar een extended edition van deze film, is dat nodig? Ik zie liever een ingekorte editie die de hele trilogie in max. 3 uur plaatst, dat kan makkelijk met alle drie de films.Sargan schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:11:
Die extended edition komt standaard innovember uit. Was bij LOTR ook zo.
Voor de rest ben ik een stuk positiever over de film dan de rest hier.
Ik heb hem vorige week gezien met vrienden in de bios, maar wil er niet te veel woorden aan vuil maken. Het is leuk vermaak en de film had zeker zijn momenten, maar er zitten te veel momenten in die het gewoon een matige film maken. Karakters die ze beter hadden kunnen skippen, te lange scenes/gevechten die nergens toe leiden, de persoon waar het om draait zie je bijna niet terug in de film en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik heb spijt dat ik naar deze film ben geweest in ieder geval. Dan had ik liever gewacht tot hij ergens in de budgetbakken ligt of te downloaden was, maar die kleine 12 euro plus drankje was de film echt niet waard.
Anyway, ik ga H3 binnenkort zien en kan eigenlijk niet wachten op de laatste extended. Wat voor de één veel te lang is, is voor de ander precies goed.
Dat dacht ik ook, maar volgens de wikipedia pagina is de blu-ray editie even lang als de dvd editie, behalve de lengte van de credits.Jorgen schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:35:
Klopt het dat er van LotR een verschil zit tussen de extended dvd en de extended bluray?
Anyway, ik ga H3 binnenkort zien en kan eigenlijk niet wachten op de laatste extended. Wat voor de één veel te lang is, is voor de ander precies goed.
Warner Bros. released the trilogy's theatrical versions on Blu-ray Disc in a boxed set on 6 April 2010.[46] An extended edition Blu-ray box set was made available for pre-order from Amazon.com in March 2011 and was released on 28 June 2011.[47] Each film's extended Blu-ray version is identical to the extended DVD version; the running time includes an added credit sequence listing the names of "Lord of the Rings fan-club members" who contributed to the project.[48][49]
Het beste dat men voor de film had kunnen doen, in mijn ogen, was het aantal dwergen knippen... Thorin, Dwalin, Balin, Fili, Kili, en Gloin.SmauG schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:27:
Bij The Hobbit overheerste vooral het gevoel dat er TE veel onzin aan het verhaal was toegevoegd en te kort aan diepgang aan de originele karakters was besteed.
Dan heb je de baas, de inval-baas, de wijze, de jongelingen, en de vader van Gimli te pakken, en IMHO was dat meer dan zat geweest. Zo uit mijn hoofd waren de eerste vijf ook de enige waarin redelijk wat aandacht aan werd besteed in de film. Zelfs in het boek kwamen niet alle dwergen evenveel aan bod.
Oh ja... en Alfrid... echt.
Ik heb een gruwelijke HEKEL aan 'comic relief' characters, zowel in boeken als in films. Ik merk dat ik oudere films (van voor 1985) en boeken steeds beter en beter begin te vinden, simpelweg omdat er minder, of zelfs géén comic relief characters in voorkomen.
OK, The Hobbit had een beetje comic relief natuurlijk,
[ Voor 29% gewijzigd door Katsunami op 30-12-2014 00:12 ]