" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

In HFR

In een volle zaal

Dat is dan wel weer jammer: rij 11, stoel 11. Ik had natuurlijk 12/12 moeten nemen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik zit ook in de HFR-zaal van Pathé Buitenhof, op 14/12.kenneth schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:39:
Ach, wie houd ik ook voor de gek? Ik ga in het openingsweekend nog wel met mijn vrienden maar zo lang kan ik zelf niet wachten: 12-12-12 zie ik de ochtendvoorstelling van The Hobbit
In HFR
In een volle zaal
[afbeelding]
Dat is dan wel weer jammer: rij 11, stoel 11. Ik had natuurlijk 12/12 moeten nemen
Lekker in 't midden bovenaan, na een opwekkende sushi-maaltijd.
Die 2 dagen kan ik ook nog wel wachten, dank zij de factor gezin en zo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik zit namelijk met een dillema, ik heb t boek nog niet af.. en heb echt geen tijd om in de avonduren nog te lezen.. (jammer want ik wil t wel graag)
Daarom had ik het idee om het eerste deel van de film uit te lezen (ben nu ergens in het boek waar Bilbo met de dwergen in een betoverd bos zitten, waar een lompe dwerg in een giftige rivier valt)
Zodat ik toch alles gelezen heb van An Unexpected Journey
Wil hem namelijk zeker in de maand December gaan bekijken!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
YouTube: The Hobbit An Unexpected Journey - Soundtrack by Howard Shore
Hier trouwens een eerste reactie op the Hobbit:
http://www.nydailynews.co...9?localLinksEnabled=false
Het is nog geen review, schijnt nog niet te mogen?
[ Voor 5% gewijzigd door Sargan op 29-11-2012 11:25 ]
Hmmz dat is dus redelijk in het begin van het boek... in die grotten toch? Waar ook smeagol voor t eerst komt kijken...Sargan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:25:
Als ik naar de nummers kijk op de soundtrack, eindigen ze de eerste film eventjes na "Riddles in the Dark" het hoofdstuk waar Bilbo de ring vindt.
YouTube: The Hobbit An Unexpected Journey - Soundtrack by Howard Shore
Dan ben ik al een stuk verder in het verhaal... Mooi om te weten
Als ik kijk naar de hoofdstukken uit het boek en de soundtrack zie je dat we veel aan extra's te zien gaan krijgen (kan ook niet anders met 3 films).
In het boek is hoofdstuk 2 "Roast Mutton"
Op de soundtrack is "Roast Mutton" nummer 10.
Wow ja, kun je wel zeggen..Sargan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:34:
Idd ja.
Als ik kijk naar de hoofdstukken uit het boek en de soundtrack zie je dat we veel aan extra's te zien gaan krijgen (kan ook niet anders met 3 films).
In het boek is hoofdstuk 2 "Roast Mutton"
Op de soundtrack is "Roast Mutton" nummer 10.
Ben echt benieuwd, ga denk ik toch in HFR kijken, hoewel ik wel kritisch ben, zoals eerdere post van mij.
Nog iets verder, waarschijnlijk wanneer ze in de bomen zitten, opgejaagd door Wargs (na Misty Mountains, voor Mirkwood) en ze worden .... OMGCLIFFHANGERVis schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:30:
[...]
Hmmz dat is dus redelijk in het begin van het boek... in die grotten toch? Waar ook smeagol voor t eerst komt kijken...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Zie de cliffhanger hier:kenneth schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:26:
[...]
Nog iets verder, waarschijnlijk wanneer ze in de bomen zitten, opgejaagd door Wargs (na Misty Mountains, voor Mirkwood) en ze worden .... OMGCLIFFHANGER
Grote kans dat dat het einde is, ik als amateur zou het in elk geval zo monteren. (Dit is het beste bewijs dat PJ anders eindigt...)
Wel aardig wat nieuwe beelden in deze spot. Lijkt mij dat er "a great deal of history" inzit.
Even wat anders; Is het eigenlijk niet vreemd dat de dwergen van die enorme fantastische kapsels hebben, en die dan heel de journey goed zitten?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Pathé Eindhoven ...
@Vis, beide
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6NbNasbmCd4&feature=g-all]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FfcJVN84YMw&feature=g-all]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3PIyAjTmix8&feature=g-all]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QAgOJY4P_sM&feature=g-all]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1Ev8qpwz6Xk&feature=g-all]
[ Voor 75% gewijzigd door Sargan op 04-12-2012 10:28 ]
Vooral Smaug moet wicked zijn! Of Beorgn!
[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-12-2012 10:54 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
En: geweldige clips
Nog acht dagen

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RxDR3jy8OKw]
Eerste recensies stromen binnen op RT: http://www.rottentomatoes...it_an_unexpected_journey/
[ Voor 66% gewijzigd door kenneth op 04-12-2012 10:41 ]
Ik weet niet als je de filmpjes wil zin, best wel spoiler.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Zo te zien krijg je volgens mij gelijk. De strekking is een beetje; verwacht geen LOTR want dan valt het tegen. De film schijnt vooral wat minder groots te zijn en wat luchtiger.Sargan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:23:
Ik ben eens benieuwd op welke score The Hobbit gaat komen, ik gok in de 70% positief. Denk dat veel mensen deze film gaan meten aan LOTR wat opzichzelf niet gek is natuurlijk. Maar het zal veel luchtiger zijn dan de LOTR films.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
3D HFR, de een is heel enthousiast en de ander weer niet, er zijn zelfs berichten dat men misselijk is en dat de ogen zulke scherpe beelden niet aankunnen... In ieder geval verheug ik me zeer op aanstaande dinsdag de LOTR EE marathon en The Hobbit. Ben zeer benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door Sargan op 05-12-2012 09:06 ]
Die deden het niet meerkenneth schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:11:
Dat zijn toch dezelfde die Sargan postte?
Dat is ook een samenvatting van het boek ten opzichte van LOTR.MrFl0ppY schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:56:
[...]
Zo te zien krijg je volgens mij gelijk. De strekking is een beetje; verwacht geen LOTR want dan valt het tegen. De film schijnt vooral wat minder groots te zijn en wat luchtiger.
[ Voor 50% gewijzigd door xzaz op 05-12-2012 09:17 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!

Hoe zijn ze überhaupt online gekomen?
En: nog zeven dagen en dertig minuten

Dan heb ik hem al gezien en zit weer rustig op mijn werkkenneth schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:47:
Ah, niet zo raar met dat soort clips, daar wordt als bloedhonden op gejaagd door rechthebbenden.
Hoe zijn ze überhaupt online gekomen?
En: nog zeven dagen en dertig minuten
4 sterren.
Op een of andere manier hecht ik toch veel waarde aan de recensies van Empire.
Mooi dat dit in de film zit:
En over de 3D HFR:
48 frames per second is, as they say, something else. And you can take that both ways. On the one hand, the crispness of detail is almost overwhelming, whether you’re noticing the seam down the back of Gandalf’s hat, or repulsed by the scabby goitre dangling from the Great Goblin’s (Barry Humphries) hideously distended face. On the other, there’s something about the lack of grain and motion blur that oddly makes the movie feel less epic — it’s so immediate and intimate that the distance between seat and screen is all but removed. This may make you feel more thrillingly part of the action, or it may diminish the spectacle and unflatteringly highlight the film’s more set-bound nature. Something to bear in mind when deciding if you’re going to seek out the upgraded experience.
[ Voor 118% gewijzigd door Sargan op 05-12-2012 10:44 ]
Hmm tja... na lezen hiervan nog altijd dus in dubioSargan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:26:
En over de 3D HFR:
48 frames per second is, as they say, something else. And you can take that both ways. On the one hand, the crispness of detail is almost overwhelming, whether you’re noticing the seam down the back of Gandalf’s hat, or repulsed by the scabby goitre dangling from the Great Goblin’s (Barry Humphries) hideously distended face. On the other, there’s something about the lack of grain and motion blur that oddly makes the movie feel less epic — it’s so immediate and intimate that the distance between seat and screen is all but removed. This may make you feel more thrillingly part of the action, or it may diminish the spectacle and unflatteringly highlight the film’s more set-bound nature. Something to bear in mind when deciding if you’re going to seek out the upgraded experience.
Wil hem graag zowel in IMAX 3D zien... als in HFR 3D
Maar wat IK wil voorkomen is: het cinematic gevoel bij een film te verliezen.
Ik ga denk ik als eerste kijken naar de IMAX 3D versie.
Dat lijkt me een veilige keuze.. daarna, kan ik altijd nog naar de HFR versie gaan ooit...
toch?!
maar de terreur van 3d gaat dat blijkbaar ook weer verpesten
weet iemand nog een bioscoop in een straal van zeg 80KM vanaf eindhoven die hem nog in 2d afspeelt ?
Ook antwerpen lijkt het alleen in 3d te doen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Luxor Reuver (Limburg) nabij Venloheuveltje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:24:
Ik had deze film zo graag in de bios gezien
weet iemand nog een bioscoop in een straal van zeg 80KM vanaf eindhoven die hem nog in 2d afspeelt ?
Doet 3D en 2D
Edit: en je kan er gratis parkeren
[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 05-12-2012 14:34 ]
Ik kan het mis hebben hoor.. Maar als je hier kijkt, zie je bij Pathé Eindhoven om 18:30 er niks bij staan. Dat betekent denk ik dat het in 2D is? (Bij 3D staat het er wel bij). Dat is redelijk binnen een straal van 80KMheuveltje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:24:
Ik had deze film zo graag in de bios gezien
Net even gekeken, maar lijkt er inderdaad op.heuveltje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:24:
..
Dat zou dan volgens mij wel de eerste (grote) film zijn die ze naast 3D NIET in 2D draaien in Antwerpen.
Leuke behind the scenes met wat nieuwe beelden
W00TS !!!!!!!!!!!Sander1991 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:01:
[...]
Ik kan het mis hebben hoor.. Maar als je hier kijkt, zie je bij Pathé Eindhoven om 18:30 er niks bij staan. Dat betekent denk ik dat het in 2D is? (Bij 3D staat het er wel bij). Dat is redelijk binnen een straal van 80KM
Daar moet ik in al me frustratie over heengekeken hebben
Helaas wel in het kleinste zaaltje, en ik zie het nog wel gebeuren dat dat opeens toch 3d blijkt te zijn.
Maar ik ga morgen meteen ff informeren
Hmmmm tnxVis schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:33:
[...]
Luxor Reuver (Limburg) nabij Venlo
Doet 3D en 2D
Edit: en je kan er gratis parkeren
Met bios.nl kon ik al niks vinden, dus bedankt voor het meedenken !
Mocht pathe ehv niks worden dan kan ik daar nog mooi heen.
Alleen maar hopen dat ze daar geen limburgse ondertiteling hebben
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Euj neet zoe beginne hèheuveltje schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:24:
[...]
[...]
Hmmmm tnx
Met bios.nl kon ik al niks vinden, dus bedankt voor het meedenken !
Mocht pathe ehv niks worden dan kan ik daar nog mooi heen.
Alleen maar hopen dat ze daar geen limburgse ondertiteling hebben
De Limburger behoort tot een prachtig Bourgondisch volkje, zie het als een queeste naar Breeg

Daar wordt je altijd hartelijk welkom geheten
En tijdens de Hobbit mag je het beste bier drinken uit de lage landen: Brand
[ Voor 14% gewijzigd door Vis op 06-12-2012 23:58 ]
Ik kan dat alleen maar bevestigen!Vis schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:57:
[...]
Euj neet zoe beginne hè![]()
De Limburger behoort tot een prachtig Bourgondisch volkje, zie het als een queeste naar Breeg
[afbeelding]
Daar wordt je altijd hartelijk welkom geheten![]()
En tijdens de Hobbit mag je het beste bier drinken uit de lage landen: Brand
Zojuist de soundtrack binnen, de extended version, met een aantal bonustracks en extended versies van nummers en de songteksten
Ga na: De Hobbit is in boekvorm dunner dan alledrie afzonderlijke boeken van de LotR trilogie maar gaat wat betreft running time naar een vergelijkbaar aantal minuten. Geen wonder dat veel mensen zich erover beklagen dat ze bij An Unexpected Journey in slaap vallen.
Ik wil zo graag dat deze film de magie van LotR herhaalt maar het lijkt erop dat de commercie het verhaal verpest heeft. Maar goed, eerst zelf zien en oordelen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
En de speelduur is idd lang maar kan ook goed zijn om de karakters beter tot hun recht te laten komen.
Naast mijn 3d-bril zet ik woensdag ook mijn Tolkien-fanboy-bril op, enkel als filmliefhebber zal het waarschijnlijk minder genieten zijn ...
40 minuten klinkt lang, maar daar zit al heel veel in:
-Bilbo begint het verhaal
-Historie van verschillende events
-Struggle van Bilbo omdat ie eigenlijk nogal van zn thuis houdt.
-...
Ik vind het juist geweldig dat ze in The Hobbit meer tijd nemen om de karakters en de wereld te introduceren en vooral geen delen weg te laten. Dat is nog altijd een van de weinige dingen dat me stoort aan lotr (Old Forest, Drúedain, Barrow Downs). Daarnaast zijn er echt enorm veel events die ten tijde van The Hobbit plaatsvinden in ME (Appendices, Unfinished Tales), dus er is zat materiaal voor drie films denk ik.kenneth schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:28:
Ik las dat ze na veertig minuten Bag End nog niet hebben verlaten. Dat is ... lang, ja.
Naast mijn 3d-bril zet ik woensdag ook mijn Tolkien-fanboy-bril op, enkel als filmliefhebber zal het waarschijnlijk minder genieten zijn ...
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
De rechten van UT (en Sil en HOME) zijn nooit verkocht dus het blijft bij Appendix-materiaal. Ik vind het trouwens zelf niet erg: iedere seconde Middle-earth vind ik prachtig, ik kan me alleen wel voorstellen dat kijkers die die passie niet delen het tempo best traag zullen vinden.
The scouring of the Shire vond ik ook wel een logische keus om dat niet in de film te stoppen, de echte climax is toch het vernietigen van de ring. The scouring zou denk ik hebben aangevoeld als een anti climax.
En wat kenneth zegt, iedere seconde Middle-earth is super! Maar voor de mensen die de boeken niet kennen kan het idd wat langdradig zijn, we zullen het morgennacht gaan zien, maar eerst de marathon
Heerlijk om de LOTR trilogie weer eens op een groot scherm te kunnen zien!
Volgende week naar de Hobbit...
Heb mijn LOTR EE box weer tevoorschijn getoverd en kijk op elke avond wel een uurtje om een beetje in de sfeer te komen. Frodo, Sam en Smeagol zitten nu nog in Emyn Muil dus ik ben nog geeneens halverwegeVis schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:05:
Jep... Middle Earth kan ik ook heel erg van genieten... Daarom ga ik mijn LOTR dvd box ook weer pakken, en kijken een dezer dagen
Volgende week naar de Hobbit...
Sterkte, ik denk dat je als een zombie aan The Hobbit begintSargan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:54:
Zo ik zit in de bioscoop voor de LOTR marathon. Vannacht even na twaalf uur The Hobbit.
Over 24 uur mag ik, LotR heb ik afgelopen weken al gekeken
Ben zeer benieuwd!
Als iedereen goed werkt met spoiler tags, dan kom ik hier ook terug de komende week
Ik hoop natuurlijk wel veel Ohh's, Ahhh's en Woooow's te zien hier
Ga volgende week pas denk ik naar de IMAX versie...
Wij komen zelf ook uit de buurt van Enschede en gaan naar Amsterdam voor de IMAX 3D versieJoosie200 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:37:
Waar kiest men voor? 2D/3D/3D Imax of 3D high frame rate? Bij gebrek aan genoeg stoelen voor hfr, ga ik the hobbit over 13,5 uur in 3D zien. Imax lijkt me wel wat om eens mee te maken, zeker met een film als the Hobbit. Maar dat is nogal uit de richting voor mij. En hoeveel tweakers gaan naar de nachtpremière?
Bedoel je hiermee dat je liever niet HFR wil proberen? Volgens deze lijst is die IMAX-voorstelling wel in HFR 3D.mickjuh schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:48:
Wij komen zelf ook uit de buurt van Enschede en gaan naar Amsterdam voor de IMAX 3D versieAangezien de meningen verdeeld zijn over de HFR hebben we voor IMAX gekozen.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Nog wel effe kijken hoe ik de stad uitkom(Heb geen auto) zal wel de fiets worden:(
[ Voor 6% gewijzigd door tomk94 op 11-12-2012 11:40 ]
Inderdaad.Ram0n schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:31:
[...]
Bedoel je hiermee dat je liever niet HFR wil proberen? Volgens deze lijst is die IMAX-voorstelling wel in HFR 3D.
Maar ik dacht dat je alleen kon kiezen uit 2D, 3D, 3D IMAX of HFR 3D. Kan het ook nog 3D IMAX HFR?kenneth schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:34:
Uitgerekend Pathé Arena is de enige IMAX + HFR in heel Nederland
Wij gaan zaterdag inderdaad naar de Pathé Arena naar de voorstelling van 20.00 uur. Maar ik dacht dat dit 3D IMAX was? Toch niet met HFR?
*edit*
Ik zie nu ineens op de Pathé website dat onze voorstelling inderdaad IMAX 3D HFR is
[ Voor 6% gewijzigd door mickjuh op 11-12-2012 12:12 ]
Ik ga ook morgen avond in ede. Ook zeer benieuwd! Ik ga niet vaak naar de bioscoop maar ik gok dat deze film het wel waard isShifty47 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:48:
Ik ga morgenavond in Ede de film in HFR 3D bekijken ik ben heeel benieuwd!Succes Sargan.
Yup, hier hetzelfde gevoel.. Daarom ga ik voor 'safe' IMAX 3Dmaratropa schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:12:
Ik wil HFR wel proberen, maar ik ben wel bang dat het een soort homevideogevoel aan de film gaat geven
Ben wel heel benieuwd naar de ervaringen van bijvoorbeeld Sargan die er vanacht is bij de HFR versie..
Ik weet niet waarmee je het kan vergelijken. Wat ik wel weet dat ik b.v. een hekel heb aan die nieuwe TV's met 200 Hz o.i.d., dan lijkt het beeld net heel erg versneld, maar stiekem toch ook niet (op 1 of andere manier). Hopelijk is de ervaring met HFR niet zo irritant.
Vaak bu'j te bang!
Ik laat wel wat wetenVis schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:26:
[...]
Yup, hier hetzelfde gevoel.. Daarom ga ik voor 'safe' IMAX 3D
Ben wel heel benieuwd naar de ervaringen van bijvoorbeeld Sargan die er vanacht is bij de HFR versie..
Nu even pauze in deel 3, goed vol te houden tot nu toe.
Dat komt door het kunstmatig upscalen, dat zal altijd bagger blijven. The Hobbit is in 48fps opgenomen en ook in 48fps afgespeeld is dat altijd beter dan een conversie 24->48 of, nog erger, 24->50.-tom-562 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:20:
Ik weet niet waarmee je het kan vergelijken. Wat ik wel weet dat ik b.v. een hekel heb aan die nieuwe TV's met 200 Hz o.i.d., dan lijkt het beeld net heel erg versneld, maar stiekem toch ook niet (op 1 of andere manier). Hopelijk is de ervaring met HFR niet zo irritant.
Maargoed, nog 11,5 uur en dan weet ik of ik HFR ga waarderen ... eindelijk!
[ Voor 22% gewijzigd door Sargan op 12-12-2012 03:19 ]
9.5/10
Ja, daar heb je gelijk in.kenneth schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:53:
[...]
Dat komt door het kunstmatig upscalen, dat zal altijd bagger blijven. The Hobbit is in 48fps opgenomen en ook in 48fps afgespeeld is dat altijd beter dan een conversie 24->48 of, nog erger, 24->50.
Maargoed, nog 11,5 uur en dan weet ik of ik HFR ga waarderen ... eindelijk!
Achja, we gaan het zien morgenavond
Vaak bu'j te bang!
Geweldig!Sargan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 02:58:
De film is geweldig. Maar voor mij geen HFR meer, de rustige beelden zijn prima maar de snelle actie ziet er imo te nep uit. Het was voor mij een afknapper dus ik ga snel de 2D of 3D versie kijken.
Ook jammer om te horen dat hfr gebeuren zoals eerder voorspelt te nep gaat uitzien.
Maar dat had ik dus ook verwacht.
Nog even wat dingen regelen en dan in sneltreinvaart naar de bioscoop

De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) | ![]() |
IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Plot: A curious Hobbit, Bilbo Baggins, journeys to the Lonely Mountain with a vigorous group of Dwarves to reclaim a treasure stolen from them by the dragon Smaug. Na bijna 10 jaar terugkeren in Middle-earth voelt heerlijk! Vanaf de eerste klanken door Howard Shore waan je je terug, het voelt meteen vertrouwt aan. De film is een prequel op de LOTR films, we maken kennis met een jonge Bilbo Baggins, briljant gespeeld door Martin Freeman. Op een dag komt Gandalf bij hem en nodigt hem uit op avontuur te gaan samen met een groep dwergen. In eerste instantie wil hij niet maar gaat dan toch mee. De film is een stuk luchtiger en humor voller dan zijn voorganger en daar is niks mis mee. Het is een feest der herkenning: we zien Galadriel, Elrond, Gollum/Smeagol, Frodo en de soundtrack is ook weer geweldig. De film wordt uitgebracht in 3 versies: 2D, 3D en 3D HFR. Die laatste heb ik dus gezien, HFR wil zeggen dat de film is opgenomen in 48 frames waar normaal 24 frames gebruikelijk is. Dit zorgt voor een ongekend realistische weergave.....MAAR.....ik vond dit niet fijn kijken. De rustige beelden zijn prima maar zodra er actie is ziet het er allemaal raar uit, haast nep. En dit is erg jammer. Ik ga de film snel weer zien in gewoon 2D of 3D. De LOTR films krijgen van mij allemaal een dikke 10. Deze een dikke 9. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben geen recensent dus ga er niet verder op in:)
Helaas vielen de projectoren uit na het 2e uur van de film te zijn ingegaan.(zaal werd voor eerste keer gebruikt, kan gebeuren, maar informatie over oorzaak/hoe lang het ging duren was erg slecht). En werd op een gegeven moment gezegd dat het te lang ging duren en de voorstelling zal worden beindigd. Paar seconden, en een hoop geklaag later zeiden ze dat het misschien toch ging lukken, maar wel een uur kon duren. Je mocht kiezen om weg te gaan en een gratis vrijkaart te krijgen of te blijven wachten. Ik als fan ben natuurlijk blijven wachten. En rond half vier ging de film dan weer draaien:). Was om 5 uur thuis, met uiteindelijk alsnog een vrijkaart voor het wachten. Heb er alleen weinig aan omdat ik een unlimated pas heb

Tesla Model Y RWD (2024)
Pff dat is ff zuur dan.. vooral omdat het midden in de nacht is LOLtomk94 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:00:
Heb hem vannacht gezien in de nieuwe IMAX zaal van Pathe Spuimarkt. En wat een epische film. Jackson did it again. Veel meer humor dan LOTR, maar dat is zeker geen slecht ding. Ook de dreiging is een stuk minder dan in de LOTR films, maar alsnog vlogen de 3 uur voorbij.
offtopic:
Helaas vielen de projectoren uit na het 2e uur van de film te zijn ingegaan.(zaal werd voor eerste keer gebruikt, kan gebeuren, maar informatie over oorzaak/hoe lang het ging duren was erg slecht). En werd op een gegeven moment gezegd dat het te lang ging duren en de voorstelling zal worden beindigd. Paar seconden, en een hoop geklaag later zeiden ze dat het misschien toch ging lukken, maar wel een uur kon duren. Je mocht kiezen om weg te gaan en een gratis vrijkaart te krijgen of te blijven wachten. Ik als fan ben natuurlijk blijven wachten. En rond half vier ging de film dan weer draaien:). Was om 5 uur thuis, met uiteindelijk alsnog een vrijkaart voor het wachten. Heb er alleen weinig aan omdat ik een unlimated pas heb.
Over je vrijkaart van pathe… maakt helemaal niets uit of je wel of niet unlimited bent hoor.. heb zelf ook 2 vrijkaarten voor pathe, en maak ik volgende week lekker gebruik van…
Heb 2 jaar terug ook 2 vrijkaarten gekregen, en geen probleem gehad omdat ik geen unlimited ben.
Ik zat gisteravond bij jou in de zaal in Pathe Spuimarkt Imax 3d versie. Ik ben om 03:15 maar wel gewoon naar huis gegaan, moest sowieso al gaan dezelfde ochtend werken maar vond het echt een flater hoe ze dit hebben afgehandeld..tomk94 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:00:
Heb hem vannacht gezien in de nieuwe IMAX zaal van Pathe Spuimarkt. En wat een epische film. Jackson did it again. Veel meer humor dan LOTR, maar dat is zeker geen slecht ding. Ook de dreiging is een stuk minder dan in de LOTR films, maar alsnog vlogen de 3 uur voorbij.
offtopic:
Helaas vielen de projectoren uit na het 2e uur van de film te zijn ingegaan.(zaal werd voor eerste keer gebruikt, kan gebeuren, maar informatie over oorzaak/hoe lang het ging duren was erg slecht). En werd op een gegeven moment gezegd dat het te lang ging duren en de voorstelling zal worden beindigd. Paar seconden, en een hoop geklaag later zeiden ze dat het misschien toch ging lukken, maar wel een uur kon duren. Je mocht kiezen om weg te gaan en een gratis vrijkaart te krijgen of te blijven wachten. Ik als fan ben natuurlijk blijven wachten. En rond half vier ging de film dan weer draaien:). Was om 5 uur thuis, met uiteindelijk alsnog een vrijkaart voor het wachten. Heb er alleen weinig aan omdat ik een unlimated pas heb.
Na 2/3 van de film kapt hij er mee en je weet gewoon niks. Heb nu inderdaad wel een vrijkaartje gehad, maar volgens mij kan je die niet gebruiken om een kaart/plek te reserveren? Het is voor mij al moeilijk om überhaupt tijd vrij te maken om naar de bios te gaan met 3 kids en nu kan ik nog niet eens zeker zijn van een goede plek...
Voor mij part hadden ze ons in een andere zaal gestopt en ons daar de niet Imax 3d versie laten zien... Ook hebben ze de bar niet opengegooit om tijdens de "pauze" nog het een en ander te kopen qua drinken/eten...
Tot 2/3e was het wel een aardige film..
Oh noes.. No more TreinTijden :(

The ramblings of an idiot
Na 40 minuten gaat Bilbo op reis maar die vliegen voorbij imo. In het eerste deel van LOTR gaat Frodo ook pas na 50 minuten op weg.
17 jaar tussen dat hij de ring krijgt en vertrekt naar Mordor, of 17 jaar tussen dat Gandalf er achter komt welke ring het is en Frodo dat te horen krijgt en vertrektMaximusTG schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:12:
En in TFoTR, het boek, duurt het 17 jaar voordat Frodo uberhaupt weggaat.
De beste film? Nee, de film lijdt inderdaad aan te trage pacing. Verder heb ik niet zo heel veel kritiek, eigenlijk. Ik was toch wel bang voor een middelmatige film maar mijn verwachtingen zijn overtroffen.
En wat is Galadriel mooi. Nóg mooier dan ze al was in FotR.
kenneth schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:50:
Wauw. Wat een visueel spektakel, een waar genot voor het oog. Ik heb nog nooit zo'n mooie film gezien. HFR, de huidige stand van CGI en de creativiteit van Peter Jackson maakten het een ware beleving.
De beste film? Nee, de film lijdt inderdaad aan te trage pacing. Verder heb ik niet zo heel veel kritiek, eigenlijk. Ik was toch wel bang voor een middelmatige film maar mijn verwachtingen zijn overtroffen.
En wat is Galadriel mooi. Nóg mooier dan ze al was in FotR.
Voor de rest ben ik het wel met je eens behalve de langzame pacing.
[ Voor 4% gewijzigd door Sargan op 12-12-2012 15:11 ]
Als je unlimited hebt, betaal niet voor een kaartje. Dus je hebt niks aan een vrijkaartje (voor jezelf).Vis schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:10:
[...]
Pff dat is ff zuur dan.. vooral omdat het midden in de nacht is LOL
Over je vrijkaart van pathe… maakt helemaal niets uit of je wel of niet unlimited bent hoor.. heb zelf ook 2 vrijkaarten voor pathe, en maak ik volgende week lekker gebruik van…
Heb 2 jaar terug ook 2 vrijkaarten gekregen, en geen probleem gehad omdat ik geen unlimited ben.
Ik heb er ook een keer een gehad omdat de film stuk was... Gewoon je eerstvolgende date mee naar de bios nemen op jouw kosten

Hoe hebben ze Frodo precies in de film gekregen? (aangezien hij niet in het boek zit als ik het me goed herinner)
Over de film: een feest van herkenning. Je valt van de ene 'ooh!' al snel in de andere 'aah!'. Ik vond de 3D niet zoveel toevoegen en weet het ook nog niet zo goed over het HFR. Omdat ik het niet gewend ben haalde het mij eerder uít de film dan dat ik het realistischer vond o.i.d.
Ik moet de film nog een keer bekijken (nu je exact weet wat er komen gaat), om hem volledig op zijn inhoud te kunnen beoordelen. Toch heb ik mij die drie uur lang geen moment verveeld. Ik heb kortere films gezien die voor mijn gevoel twee keer zo lang duurde.
Na de film kregen we nog een drankje en een poster van de film. Simpel, maar leuk gedaan!
Die directeur deed het inderdaad erg leuk en ook het wijntje achteraf was op zijn plaats. Mocht er iemand interesse hebben in die poster; ik heb er twee liggen.
[ Voor 0% gewijzigd door Shifty47 op 13-12-2012 09:12 . Reden: typo ]
De film zelf vond ik ook prima en, naar mijn idee, zaten er maar één of twee kleine fragmentjes in die van mij niet hadden gehoeven. Maar die paar minuten meer of minder, maken dan ook niet uit.
Vanavond ga ik 'm zien in Ede, ook HFR 3D. Die oude baas doet altijd een kort praatje bij nieuwe films die pas draaien. Doet 'ie altijd leuk!Shifty47 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:24:
Ook ik was gisteren in de CineMec en wat een gave film zeg! Echt geen minuut verveeld! En grappig dat jij (NvM) 3D/HFR niet zoveel vond toevoegen want ik vond het juist heel veel toevoegen. Ik ben echt super tevreden over HFR! Mijn pa (die niet zoveel films kijkt en in 3D alleen nova zembla had gezien) was ook heel erg te spreken over HFR 3D.
Die directeur deed het inderdaad erg leuk en ook het wijntje achteraf was op zijn plaats. Mocht er iemand interesse hebben in die poster; ik heb er twee liggen.
Vaak bu'j te bang!
Een kort praatje was het dit keer niet maar hij deed het wel leuk-tom-562 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:34:
[...]
Vanavond ga ik 'm zien in Ede, ook HFR 3D. Die oude baas doet altijd een kort praatje bij nieuwe films die pas draaien. Doet 'ie altijd leuk!
Aan het begin had ik ook inderdaad dat het op een game leek. 3D vind ik zelf altijd minder omdat het in de meeste films niet zoveel toevoegd en in deze film vind ik dat ook. Voor de rest een leuke film met humor. Alleen vond het soms wat voorspelbaar.maikel schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:08:
Ik heb 'm gisteren in HFR 3D gezien. In het begin had ik bij de actiescenes heel even dat het er wat game-achtig uit zag, maar de hoeveelheid detail was geweldig! Ik had het gevoel alsof nu ook eindelijk de actiescenes in HD waren.
De film zelf vond ik ook prima en, naar mijn idee, zaten er maar één of twee kleine fragmentjes in die van mij niet hadden gehoeven. Maar die paar minuten meer of minder, maken dan ook niet uit.
Wel was hij iets te langdradig soms... Of misschien komt dat omdat er geen pauze was en ik niet lekker meer kon zitten
Zoals eerder gezegd, het komt ietwat langzaam op gang, maar niet storend ofzo. Verder zit er een hoop humor in de film.
Vaak bu'j te bang!
De humor is ook echt grandioos heb een paar keer bijna hard op moeten lachen, maar moest me inhouden vanwege...tja bioscoop eh!
Echte Lotr fan zal deze nog meer waarderen!!! Kan niet wachten op deel 2!