Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lennox-06 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:36:
willen jullie 'spoiler' tekst plaatsen voordat jullie iets vertellen ? ik heb aflevering 4 nog niet gezien.
Zoals al heel lang in dit subforum van Tweakers, mag er open en bloot over gepraat worden als de aflevering ergens in de wereld is uitgezonden. Er is altijd wel iemand die een aflevering nog niet gezien heeft. En dan zou het dus een flinke zwarte boel worden hier.

Als je het niet wil lezen, zul je het topic van de serie moeten mijden. Dat doe ik ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 16-02-2017 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06

Snow_King

Konijn is stoer!

KillerDream schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:38:
Zeg het maar. Wie heeft die bom in de bestelbus gelegd?
De man die Quinn in de gaten hield ging wel naar dat bedrijf.
Zal mij niks verbazen als Dar Adel hier een rol in speelt.
Ik hoop wel dat ze Quinn een beetje snel gaan geloven en dat die link er komt dat hij daar al wat raars zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
vanaalten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Was mij ook niet duidelijk. Ik gok dat de Mossad het originele pakje heeft verwisseld door iets met een transponder of afluisterding er in.
Nafisi was eerder in de kamer geweest aangezien zijn pakje sigaretten vol was toen Saul hem sprak.
Waarschijnlijk is Nafisi vlak daarvoor door Mossad in hetzelfde kamer geinstrueerd?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vond de aflevering weer enorm goed! Voor mijn gevoel was de kans 50/50 dat Quinn dit zou overleven, gelukkig wel! Ben benieuwd wie er achter de bom zat inderdaad. Mij zou het niets verbazen als Dar Adal er achter zit. Tevens zit hij achter het safehouse waar de nieuwe president heen is, om haar op die manier in een kwaad daglicht te zetten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dit was inderdaad een erg goede aflevering. Je weet dat Dar niet te vertrouwen is. En je ziet President-elect erin geluisd worden. Je ziet de situatie bij Quinn ontsporen. En je weet dat er niets aan gedaan kan worden.

Erg goed. Erg benieuwd of men Dar kan ontmaskeren.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Inderdaad weer een goede aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:19
miicker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:30:
Ik vond de aflevering weer enorm goed! Voor mijn gevoel was de kans 50/50 dat Quinn dit zou overleven, gelukkig wel! Ben benieuwd wie er achter de bom zat inderdaad. Mij zou het niets verbazen als Dar Adal er achter zit. Tevens zit hij achter het safehouse waar de nieuwe president heen is, om haar op die manier in een kwaad daglicht te zetten.
Eigenlijk is het te voor de hand liggend dat Dar Adal er achter zit, maar ik zou op dit moment ook niet weten wie anders.

Dar Adal weet dat Carrie een vertrouweling is van de President Elect, en heeft daarom reden om haar zowel in de gaten te houden als in een kwaad daglicht te zetten. Hoe Carrie beter in een kwaad daglicht zetten dan één van haar clienten uit de gevangenis te helpen en vervolgens een terroristische daad te laten plegen.

Daarbij komt de President Elect ook nog in kwaad daglicht te staan, wat Dar ook goed kan gebruiken.

Het komt alleen allemaal te mooi uit, dus ik geloof er nog niet 100% in :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
Kijk! Weer een kei van een aflevering. Quinn is nog steeds een uberbaas. Mocht ook wel weer eens na 3 afleveringen afzien. Ik zat ook op het moment te wachten waarop quinn waarde kreeg in dit seizoen, nu dus.
Trouwens, vonden jullie het ook niet dat die man van het arrestatieteam zo houterig naar binnen ging?

Ja daalt af aan een touw, vanaf waar hun stonden op dag tot aan de vloer is misschien 3 meter, dat kan je makkelijk gewoon springen als je de val breekt door heel even het touw beet te pakken. Het afdalen zoals nu gaat nogal traag, en je dropt je zelf op een overloop met wel 5 deuren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dacuuu schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:41:
Kijk! Weer een kei van een aflevering. Quinn is nog steeds een uberbaas. Mocht ook wel weer eens na 3 afleveringen afzien. Ik zat ook op het moment te wachten waarop quinn waarde kreeg in dit seizoen, nu dus.
Trouwens, vonden jullie het ook niet dat die man van het arrestatieteam zo houterig naar binnen ging?

Ja daalt af aan een touw, vanaf waar hun stonden op dag tot aan de vloer is misschien 3 meter, dat kan je makkelijk gewoon springen als je de val breekt door heel even het touw beet te pakken. Het afdalen zoals nu gaat nogal traag, en je dropt je zelf op een overloop met wel 5 deuren..
Toch zijn het blijkbaar echte SWAT agenten geweest:

https://www.facebook.com/.../videos/1492705357416696/
(vanaf 55 sec)

Dus blijkbaar is de gemiddelde film wat gelikter dan de werkelijkheid. ;)

Nomen nescio

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:29
Welke officiële functie heeft die Dar Adal eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 21:40
Noppesnada schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:17:
Welke officiële functie heeft die Dar Adal eigenlijk ?
http://homeland.wikia.com/wiki/Dar_Adal
Volgens die link: "CIA Black Operations Director".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Had niet verwacht dat we de Duitsers nog zouden zien.
Denk dat Saul en Carrie elkaar weer gaan opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het heeft een paar afleveringen geduurd maar het is inmiddels weer lekker op gang. Ook elke aflevering een lekker wtf einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Pfoeh wat een aflevering.

Ik ben wel flink aan het twijfelen geslagen over de serie nu. Ze hebben nu ineens een bedrijf toegevoegd (security in private sector) dat massaal personeel van veiligheidsdiensten aanneemt, aanslagen lijkt te plegen en er niet voor terugdeinst een FBI agent om te leggen...

Hier moeten ze wat mij betreft nog wel even een realistische draai aan gaan geven, want zoals het er nu uit ziet holt de serie met de introductie van dit soort bedrijven hard richting 24-niveau en dan ga ik deze serie niet heel lang meer volgen.

De kracht van de serie is mijns inziens juist dat het tempo niet al te hoog ligt, en dat de gebeurtenissen vrij realistisch zijn. Daar voldoet de laatste aflevering niet meer echt aan.

Hopelijk wordt mijn ongelijk nog bewezen :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat een baas die Dar Adal. mijn favo karakter in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik snap het doel van Dar niet. En zeker niet de middelen. Hij heeft vast een punt dat Carrie niet geschikt is als moeder, maar om het zo uit te spelen?

Hopelijk denkt Quinn zelf na. En neemt niet alles van Dar zo aan. Je gaat als je zoiets hoort toch wel nadenken waarom iemand dat verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dar is wel erg manipulatief. Misschien wil hij Carrie en Quinn tegen Saul gebruiken. Of de invloed van Carrie op de president uitschakelen. Volgens mij was dat de president elect zo lang zonder staff zat ook door hem. En ik denk die bom misschien ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
Jelte schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:03:
Ik snap het doel van Dar niet. En zeker niet de middelen. Hij heeft vast een punt dat Carrie niet geschikt is als moeder, maar om het zo uit te spelen?

Hopelijk denkt Quinn zelf na. En neemt niet alles van Dar zo aan. Je gaat als je zoiets hoort toch wel nadenken waarom iemand dat verteld?
Het doel lijkt me duidelijk; de President Elect heeft het niet op CIA en Black Ops dus de financiering van Dar's onderdeel van de CIA en zijn baan komen in gevaar. Een bom af laten gaan die minimaal slachtoffers maakt, de President Elect even uit de picture haalt en de positie van Carrie als vertrouweling van de President Elect onder druk zet komt hem best goed uit.

Dar weet van Carries verleden, en hij weet daardoor dat haar mentale stabiliteit in gevaar komt zodra hij Frannie bij haar weg weet te halen. Het is denk ik zijn "end-game" om Carrie weg te werken als vertrouweling/adviseur van de President Elect.

Quinn in "veiligheid" brengen speelt hem ook in de kaart, Quinn weet best veel en kan samen met Carrie de puzzelstukjes bij elkaar brengen. Onder het mom van goede bedoelingen houdt hij Quinn nu gewoon buitenspel.

Grote vraag is nog wel wat het belang van Dar is dat de deal tussen de VS en Iran klapt. Heeft Israel belastende gegevens van hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben ook bang dat er opeens een persoonlijke motivatie van Dar Adal achter zit. Die opmerkingen over dat hij op jonge jongetjes valt (Quinn) zullen vast niet zonder reden zijn.

Ergens vind ik het wel jammer dat het seizoen - zoals het nu lijkt - Dar Adal opeens als primaire antagonist heeft. Ze maken een geinig karakter kapot. Maar misschien kijk ik wel met een te negatieve bril naar dit seizoen; ik erger me gewoon elke scène met Retarded Quinn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Ze hadden een beste cliffhanger kunnen maken met Quinn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
XyritZz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:37:
[...]

Het doel lijkt me duidelijk; de President Elect heeft het niet op CIA en Black Ops dus de financiering van Dar's onderdeel van de CIA en zijn baan komen in gevaar. Een bom af laten gaan die minimaal slachtoffers maakt, de President Elect even uit de picture haalt en de positie van Carrie als vertrouweling van de President Elect onder druk zet komt hem best goed uit.

Dar weet van Carries verleden, en hij weet daardoor dat haar mentale stabiliteit in gevaar komt zodra hij Frannie bij haar weg weet te halen. Het is denk ik zijn "end-game" om Carrie weg te werken als vertrouweling/adviseur van de President Elect.

Quinn in "veiligheid" brengen speelt hem ook in de kaart, Quinn weet best veel en kan samen met Carrie de puzzelstukjes bij elkaar brengen. Onder het mom van goede bedoelingen houdt hij Quinn nu gewoon buitenspel.
Het was toch veel makkelijker (en veiliger geweest) als hij Quinn had laten vermoorden.

Waarom al die moeite doen om hem te ontvoeren, hem in een safe house te stoppen met een oude liefde ?

En dan ineens weer een poging om hem om te leggen ?

Lijkt me dus niet dat Dar Adal hier achter zit en wellicht toch een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Ja, wellicht komt er inderdaad nog een grote plottwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

d0s

sssst

Noppesnada schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Het was toch veel makkelijker (en veiliger geweest) als hij Quinn had laten vermoorden.

Waarom al die moeite doen om hem te ontvoeren, hem in een safe house te stoppen met een oude liefde ?

Lijkt me dus niet dat Dar Adal hier achter zit en wellicht toch een andere partij.
Die discussie had ik ook met mijn vriendin. Ik zei hier moet nog een derde partij zijn, bijv., de partij van de Security Company. Anders zou het heel onlogisch en slordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Noppesnada schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Klopt, mijn reactie was van voor de laatste aflevering he ;).

Met de laatste aflevering in het achterhoofd moet er inderdaad nog wel een andere partij zijn lijkt me. Ik denk dat Dar oprecht geeft om Quinn en hem daarom niet had laten omleggen maar slechts "uit het spel" heeft gehaald door hem op een afgelegen locatie onder te brengen.

Vreemde is wel dat de moordenaar van Astrid eerder dit seizoen wel aan de telefoon heeft gehangen met Dar. Dus de connectie is er wel.

Volgens mij stond Dar ook samen met die journalist naar dat filmpje te kijken in hetzelfde kantoor waar ook die FBI agent was vlak voordat hij vermoord werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 22:15

The_Scarabial

MTB for life!

Toch best wel weer vermakelijk seizoen 6, hoewel Quinn dit echt niet had kunnen overleven tegen zo'n kerel met zo een mitrailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
The_Scarabial schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:46:
Toch best wel weer vermakelijk seizoen 6, hoewel Quinn dit echt niet had kunnen overleven tegen zo'n kerel met zo een mitrailleur.
Kogels onderwater komen echt nergens. Dus dat zit wel snor. Wat Wat nooit snap is hoe ik zo geruisloos onderwater kan blijven.. Je hapt adem, mij lukt het dan niet om onder onder onder blijven zonder echt naar beneden te zwemmen. Maar als je je doet, spetter de weer veel. Vragen... Vragen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
:) En dan zie je zo maar op het RTL nieuws dat Saul ook de "grote smurf" is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Leuk, Quinn is fysiek misschien niet helemaal OK, maar mentaal is 'ie weer helemaal terug als de baas van vroeger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:42
Go Quinn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Quinn geeft gas! En dar adal ook zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 10:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat een geweldige serie is dit toch! Zijn weinig series die dit niveau kunnen aanhouden. Homeland staat echt in mijn top 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
Was echt een super aflevering. Ze zetten er nu wel vaart achter!

spoiler:
'Maybe you shouldn't have been fucking a Russian mole.'

'Coming for someone fucking a guy in a suicide vest.'

_/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2017 08:14 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hehe quinn on the loose! mooi einde, heeft ie dar mooi te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20:59

Phydomir

Dennis

Eindelijk ben ik weer helemaal bij. Liep een paar afleveringen achter maar wat een serie. Het blijft gewoon ijzer sterk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 10:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat was het weer een lekkere spannende aflevering. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

sow, S6 toch wel weer leuk om te kijken :D nog maar 2 episodes, ik denk dat Quinn die gast nog wel ff een kogeltje terug laat koppen aangezien die gast Astrid heeft omgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik denk toch wel dat Carrie er een stokje voor zal steken, maar hoop uiteindelijk ook dat hij die gast 'uitschakelt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Dat zou wel kunnen idd, want Carrie wil natuurlijk weten wat die gasten van plan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dus Carrie is wel net zo gek als afgelopen seizoenen, maar hebben ze dat niet laten zien. Gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Het begon wat langzaam maar het is weer top dit seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoop dat mijn favoriete karakter dar adal niet uit de serie wordt gehaald :| maar daar gaat het wel naar toe. Dar Adal is in zijn eentje 50% Homeland voor mij, en alle andere karakters bij elkaar de andere 50% :D

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 31-03-2017 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat denkt hij zelf ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:39
Ik weet niet wat ik lees, ieder z'n mening. Maar dit is echt het meest slechtste seizoen ooit van Homeland. Het is allemaal zo ongeloofwaardig. Eerder was ik benieuwd naar een volgende aflevering, maar nu totaal niet.

[ Voor 22% gewijzigd door DeBaroN op 31-03-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:44
Ikzelf ben wel heel erg benieuwd, en was enigszins teleurgesteld toen aflevering 10 niet de laatste bleek. Maar gelukkig nu nog 2 afleveringen te gaan. Enige minpunt dit seizoen vind ik dat het wel erg van toeval aan elkaar hangt. Waarom zit de bad guy in een huis tegenover Carrie? Waarom vindt Quinn de slechterikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
jopie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:18:
Ikzelf ben wel heel erg benieuwd, en was enigszins teleurgesteld toen aflevering 10 niet de laatste bleek. Maar gelukkig nu nog 2 afleveringen te gaan. Enige minpunt dit seizoen vind ik dat het wel erg van toeval aan elkaar hangt. Waarom zit de bad guy in een huis tegenover Carrie? Waarom vindt Quinn de slechterikken?
Omdat die dude werd ingehuurd door Dar Adal om Carrie te stalken/dwars te bomen?

En dat van Quinn gaat nog uitgelegd worden. Het lijkt alsof hij bij dezelfde vage organisatie zat vóór hij in het Homeland verhaal kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Jelte schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:24:
[...]
Omdat die dude werd ingehuurd door Dar Adal om Carrie te stalken/dwars te bomen?

En dat van Quinn gaat nog uitgelegd worden. Het lijkt alsof hij bij dezelfde vage organisatie zat vóór hij in het Homeland verhaal kwam.
Volgens mij zijn er twee 'organisaties':

- Het security/Internet cyber bedrijf waar Dar Adal zaken mee doet (tegen de president en voor oorlog met Noord-Korea)
- Het CIA 'safehouse' met specials agents

Quinn heeft logischerwijs bij de laatste gehoord. Wat nog uitgelegd moet worden is waarom een van de CIA dudes Quinn heeft geprobeerd om te leggen, tegen de wil van Dar Adal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zou dar javadi vermoord hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Werkt die dude voor de CIA? Dan zou hij toch moeten luisteren naar Dar Adal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Jelte schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:55:
Ja dat is precies het stukje wat ik ook nog niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:55:
javadi of die blonde grote gast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Leuke aflevering weer, ik ben benieuwd wat er in de laatste aflevering van het seizoen gaat gebeuren. Ik hoop toch wel dat Dar achter tralies zit, Carrie haar dochter terug heeft en ze beide nog goede connecties hebben met de president (elect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

nou het is toch idd wel een beetje een vage conspiracy, ze proberen quinn ook te gebruiken als een on the loose killer, daar komt Dar Adal nu ook achter (en quinn is alles voor hem op de een of andere manier). We gaan het wel zien de komende afleveringen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Toffe episode. Blijf het toch tof vinden hoe ze elke keer zo actueel weten te zijn. Dat fake news gebeuren is nu echt een ding in de politiek (mede door Trump) en Homeland heeft er volop ingezet.
Ik verwacht/hoop wel dat van de laptop van die TV host ook de originele beelden staan van de zoon van de President Elect.
Ik had verwacht dat Saul een beetje minder zou worden/zou stoppen. Maar zie hem nu zomaar als trusty advisor van the PE opstaan.

Begreep ik nou goed dat een van de PE hulpjes die zaak heeft opgeblazen om bewijsmateriaal te verdoezelen (Die gast die Carry probeerde te vinden net voor de explosie) of heb ik dat mis?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Goede aflevering weer maar wel vreemd dat Carrie niet door had dat er nog iemand in het huis was. Ze liep naar het alarm en merkte dat die er niet op stond. Met haar achtergrond hadden toch wel alle alarmbellen moeten gaan rinkelen.

President elect was wel badass deze aflevering.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Phydomir schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:37:
Goede aflevering weer maar wel vreemd dat Carrie niet door had dat er nog iemand in het huis was. Ze liep naar het alarm en merkte dat die er niet op stond. Met haar achtergrond hadden toch wel alle alarmbellen moeten gaan rinkelen.
Ja, dat stoorde mij ook behoorlijk. Plus dat wat in zo ongeveer ELKE film fout gaat: vrouwelijke hoofdpersoon deelt een serieuze tik uit, bad guy is even knock-out/dizzy en dan verdorie weglopen en alsnog door de bad guy van achteren neergehaald worden. Niet even een extra tik uitdelen om 'm serieus uit te schakelen? Bij een beetje CIA training zal ook wel wat gevechtstraining horen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 14:43
vanaalten schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:04:
[...]

Ja, dat stoorde mij ook behoorlijk. Plus dat wat in zo ongeveer ELKE film fout gaat: vrouwelijke hoofdpersoon deelt een serieuze tik uit, bad guy is even knock-out/dizzy en dan verdorie weglopen en alsnog door de bad guy van achteren neergehaald worden. Niet even een extra tik uitdelen om 'm serieus uit te schakelen? Bij een beetje CIA training zal ook wel wat gevechtstraining horen, lijkt mij.
Dit zijn min of meer punten (komen heel vaak voor) waardoor ik afgehaakt ben. Daarnaast werd het voor mij teveel een CSI achtige serie. Ik begon me zelfs aan die Carrie te irriteren (acteerwerk), en dan 100x de vraag van: tsja zou dit in het echt ook zo overdreven slecht gaan of is de serie stiekem gewoon zeer slecht?

Mijn vrouw heeft het wel wat langer volgehouden dan ik, maar ook zij is ergens in het begin van het laatste seizoen afgehaakt.

Voor mij werd het al flink saai toen Brody doodging, ik vond hem juist de smaakmaker van de gehele serie. Toch hoop gehouden maar het werd er in mijn ogen alleen maar slechter op. Persoonlijk vind ik Brody (mede van de serie: Band of Brothers) een zeer goede acteur, dus misschien was hij wel gewoonweg de reden dat ik überhaupt naar Homeland gekeken heb.

Maar ik had al snel genoeg van de vele: oh toevallig, momentjes :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

LopendeVogel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:12:
Voor mij werd het al flink saai toen Brody doodging, ik vond hem juist de smaakmaker van de gehele serie.
Voor mij werd de serie toen eigenlijk alleen maar beter. Vooral het 4e seizoen vond ik heel erg sterk.Ook dit seizoen vind ik weer erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die Brody verhaallijn ging imho te lang door, maar het had zeker hele toffe momenten. En Brody was goed neergezet inderdaad.
Mijn grootste probleem is Carrie als ze onstabiel is
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/cos.h-cdn.co/assets/cm/14/25/53a0b0e977c8f_-_cos-01-claire-danes-ugly-cry-xl.jpg

:')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Afvalzak schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:27:

Begreep ik nou goed dat een van de PE hulpjes die zaak heeft opgeblazen om bewijsmateriaal te verdoezelen (Die gast die Carry probeerde te vinden net voor de explosie) of heb ik dat mis?
Dat denk ik persoonlijk niet; het is nogal wat om met 20 agenten in de buurt een bom zo te bevestigen dat die afgaat zodra je een garagedeur open doet. Ik denk eerder dat het "gewoon" een boobytrap was, en dat die soldaten die in dat huis zaten nooit gebruik maakten van de garagedeur.

Die vent die verdwenen was werd weggeroepen omdat het in New York met de PE uit de hand liep, daarna gingen bij Carrie de radartjes weer draaien en viel een en ander op z'n plek.

Ben wel benieuwd naar de laatste aflevering; er zijn nogal wat losse eindjes. De moordaanslag op PE moet voorkomen worden, die rare presentator die vuistdiep in heel de intelligence wereld zit (nog dieper dan Dar lijkt het soms) moet nog gestopt/ontmaskerd worden, verhaallijn Dar/Max/Quinn moet nog afgewikkeld worden, Frannie verdient nog wel wat tijd.... is het een dubbele aflevering of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Afvalzak schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:40:
Die Brody verhaallijn ging imho te lang door, maar het had zeker hele toffe momenten. En Brody was goed neergezet inderdaad.
Mijn grootste probleem is Carrie als ze onstabiel is
[afbeelding]

:')
Precies het acteer werk waar ze een meerdere awards voor heeft gewonnen. Ik kan snappen dat je het irritant vind maar volgens mij is dat juist het goede aan het acteer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Phydomir schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:38:
[...]

Precies het acteer werk waar ze een meerdere awards voor heeft gewonnen. Ik kan snappen dat je het irritant vind maar volgens mij is dat juist het goede aan het acteer werk.
Ik weet het, misschien is het wel een kwaliteit, maar ik heb vaak het idee dat we een overdosis van dat trucje krijgen. :9

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905911

<knip>

Welkom op GoT. Ik heb je 'bijdrage' verwijderd, omdat dit algemeen wordt gezien als vreemde manier om aan een forumdiscussie mee te doen.

[ Voor 81% gewijzigd door Ramzzz op 04-04-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sterke episode gisteren zeg, ben benieuwd naar de volgende! :o

Helaas ben ik bang dat we gewoon een dikke cliffhanger gaan krijgen, er is no way dat alles in de laatste episode opgelost gaat worden.
- Dar Adal opgesloten
- PE waar een hostile team naar onderweg is
- Carrie/Quinn situatie
- Carrie/Franny situatie
- Saul/Dar/PE situatie
- Real. Truth & publieke opinie

Ik verwacht dat we een cliffhanger krijgen met een aanslag op de PE of dat die ontvoerd wordt o.i.d., en dat we volgend seizoen de rest krijgen.

Op zich niet erg, we hebben nu telkens 1 season stories gehad (Afghanistan, Berlijn) dus een langere verhaallijn mag wel :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben benieuwd of het een cliffhanger wordt. Ik denk eigenlijk dat ze het meeste wel gaan behandelen, niet alle onderwerpen die je noemt, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet. Ze zijn namelijk ook niet allemaal even interessant. Dat hele Carrie/Franny verhaal interesseert me niet echt, Franny zit er alleen maar in zodat, als het nodig is, andere mensen leverage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik zat ook al verbaasd te lezen na de post van XyritZz... "nog maar 1 aflevering te gaan, nu al?!?". Er moet nog wel heel veel gebeuren in de laatste aflevering om alle open eindjes af te ronden. Dat wordt ofwel een hele gehaaste aflevering, of een flinke cliffhanger. In beide gevallen gaat het dan geen bevredigend seizoenseinde worden.

Maar, hopelijk weten de scriptschrijvers mij te verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ja, ze hadden er wat mij betreft nog wel een paar afleveringen aan kunnen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pfff die laatste aflevering gaat knallen, 3 uur duren of een enorme cliffhanger.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Die O'keefe heeft die sites namens Quinn opgezet, met als doel Quinn te laten opdraaien voor de moord op de president-elect. Als een lone wolf.
Dat vindt Dar niet tof (getuige het snel dicht klappen van de laptop) en gaat daarom PE toch nog even helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Zo, wat een einde. Biedt weer een hoop mogelijkheden voor komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

KillerDream schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:59:
Zo, wat een einde. Biedt weer een hoop mogelijkheden voor komend seizoen.
Nog niet gezien, maar: open einde of worden er wel dingen echt afgerond? (simpel ja/nee is voldoende :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 10-04-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 21:42
Angeloonie schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:07:
[...]

Nog niet gezien, maar: open einde of worden er wel dingen echt afgerond?
Kun je niet beter gaan kijken dan het hier te lezen?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

winwiz schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:20:
[...]

Kun je niet beter gaan kijken dan het hier te lezen?
Jawel maar moet nog 8 uur wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat een bagger einde zeg. Ik vond het verder een top seizoen, maar wat slecht afgerond.
Ineens is dus de president de bad guy(girl in dit geval). Komend seizoen zal er dus wel om gaan om alles wat Carrie dit seizoen gedaan heeft ongedaan te maken.

Wat ik me nog wel afvraag is, hoe kan Saul het overleefd hebben? Beide auto's zijn toch ontploft?
En echt kut dat Quin dood is nu die net weer een gave rol begon te krijgen.

Volgens mij gaat er ook nog wel iets naars gebeuren met Frannie en die vrouw van child services. Kwam niet echt oprecht over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 21:42
Waarom niet tussen spoiler quotes? Niet iedereen heeft al de tijd gehad om te kijken zie de post direct boven je

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:36
winwiz schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:45:
Waarom niet tussen spoiler quotes? Niet iedereen heeft al de tijd gehad om te kijken zie de post direct boven je
Omdat de regel is dat spoiler tags niet gebruikt hoeven te worden nadat het is uitgezonden (in Amerika in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm gemengde gevoelens bij de seizoensfinale. Moet het nog even laten bezinken denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wederom een heel gaaf seizoen. Kan de gemengde gevoelens wat betreft het einde wel begrijpen maar ik ben nu al benieuwd welke kant dit op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Het was een goed seizoen. Maar het voelt toch een beetje alsof het een opzet is voor het volgend seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb een beetje het idee dat het begin van het seizoen er op geschreven was dat Hillary president zou worden en dat de latere episodes wat aangepast zijn om meer aansluiting te hebben met de huidige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:45:
Omdat als je geen spoilers wilt lezen je niet in dit topic moet kijken als de aflevering (in USA) is uitgezonden. Als we met iedereen rekening moeten houden dan staat alles tussen zwarte balkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Meh... :/

Vond het maar een beetje een gaar einde zo. 1e helft van de aflevering was erg gaaf, maar na de "six weeks later" was het voor mij over. Altijd zo'n goedkope truc om niets uit te hoeven leggen. Erg jammer want de rest van het seizoen vond ik erg sterk. Ben benieuwd wat ze volgend seizoen gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat een slecht einde zeg. Is de laatste aflevering door een andere schrijver geschreven ofzo? De vorige afleveringen zaten echt veel beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Het voelt eigenlijk meer aan als een mid-season cliffhanger. We eindigen net midden in een probleemsituatie van doorgeslagen president, Carrie die uitkijkt op het witte huis 'hoe gaan we dit oplossen', nog steeds geen volledige duidelijkheid wie er nou achter het complot zit (Dar Adal en die generaal, gok ik. Dar om de president aan zijn kant te krijgen, maar waarom die generaal?). En Carrie die d'r dochter nog niet terug heeft (oh, de president kan haar daarmee gaan chanteren?).

Allemaal open eindjes, past niet bij een seizoensfinale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 16:00

Polycom

Poes van goud

1 hoofdpersonage dood en twee in het schavot, dat vind ik een redelijke seizoensfinale. Het is maar hoe je het bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja rip Peter Quin idd. Eigenlijk mijn favoriete personage uit Homeland.

Moet zeggen dat ik al verrast was dat hij er dit seizoen nog in zat maar hij is nu toch echt dood ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 23:56
Iedereen dood uit de twee auto's behalve Saul... Lekker geloofwaardig weer... Matige finale

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Ik heb zo'n vermoeden dat de president geen Amerikaanse is en Dar Adal voelt met mij. De biatch is iets groots van plan. WW3?

[ Voor 19% gewijzigd door Mandrake466 op 11-04-2017 05:29 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Polycom schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:06:
1 hoofdpersonage dood en twee in het schavot, dat vind ik een redelijke seizoensfinale. Het is maar hoe je het bekijkt :)
Het is in elk geval breken met de traditie, volgens mij waren alle vorige seizoensfinales behoorlijke afsluitingen van een verhaal.
nadroJ schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:40:
Iedereen dood uit de twee auto's behalve Saul... Lekker geloofwaardig weer... Matige finale
Da's niet echt duidelijk. Voor de kijker zaten er vooral onbekende karakters in de auto's - en Saul. Je kon ook zien dat de voorste auto enkel op z'n kant lag en de tweede auto flink aan het uitbranden was. Dus niet ondenkbaar dat Saul in de voorste auto er gewoon goed uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Niet verwacht dat ze stoppen met een soort cliffhanger; meestal zijn de seizoenen Homeland mooi afgebakend.

Ben benieuwd wel naar volgend seizoen hoe ze verder gaan. Jammer eigenlijk dat Carrie meteen weer zo stom gaat doen, die had zichzelf ook wel kunnen realiseren dat het beter was geweest om rustig te blijven en van binnenuit proberen de gedachten van de president te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

wel goede finale om nog een paar seizoenen te maken (S7 en S8). Volgensmij heeft Carrie nu ook door dat ze geplayed is door de President.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21
What the ... hoe kan Saul nou uberhaupt nog leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:10
Vond het wel een tof seizoen eigenlijk :) einde ook, je wordt ff lekker ondersteboven gezet in de laatste minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

tiswat schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:24:
What the ... hoe kan Saul nou uberhaupt nog leven?
Volgens mij werd er maar één auto opgeblazen, die waar de chief of staff en de decoy in zaten. Saul reed in de auto ervoor of erachter.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:10
Nu heb ik ook zin in een jaar M + M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Net de laatste aflevering gekregen. Ik krijg het gevoel dat de serie met het succes van house of cards wil meedraaien. De serie heeft zich dit seizoen gericht op politieke spelletjes + Elizabeth Kean a la vrouwelijke Frank Underwood taferelen.

Mijn favoriete karakter Dar Adal heeft gelijk (blij dat hij nog leeft). Er klopt iets niet met de president.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 13-04-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Is het niet zo dat door de actie van O'Keefe, Dar Adal en consorten ze zo achterdochtig is geworden?
Ze heeft net een aanslag overleefd en wordt dan president. Een president met een trauma. Sowieso geen goed idee.
Aan het begin van de serie is ze in ieder geval niet achterdochtig, naïef misschien zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Jelte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 07:48:
Is het niet zo dat door de actie van O'Keefe, Dar Adal en consorten ze zo achterdochtig is geworden?
Ze heeft net een aanslag overleefd en wordt dan president. Een president met een trauma. Sowieso geen goed idee.
Aan het begin van de serie is ze in ieder geval niet achterdochtig, naïef misschien zelfs.
De uitspraak van Dar zet je wel aan het denken; hij weet dat wat hij heeft gedaan onvergeeflijk is maar heeft er geen spijt van omdat er iets niet klop aan het handelen van Keane. Hij noemde het heel "un-American"... Zou dus ook gewoon nog een hint richting volgend seizoen kunnen zijn dat Keane echt niet zo onschuldig is als ze nu lijkt.

Ben heel benieuwd welke kant ze op gaan; hoop niet dat het meer van hetzelfde gaat worden. Vond de vorige seizoenen juist zo sterk omdat het elk seizoen wat anders was en sommige seizoenen ook wel gewoon behoorlijk realistisch (terroristische cel in Berlijn bijv. was goed gedaan).

Wat dat betreft zou ik een seizoen over de spanningen tussen Noord/Zuid Korea ook wel tof vinden; daar heeft de USA ook een flinke vinger in de pap en moet best een seizoen van te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
XyritZz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:23:
[...]

De uitspraak van Dar zet je wel aan het denken; hij weet dat wat hij heeft gedaan onvergeeflijk is maar heeft er geen spijt van omdat er iets niet klop aan het handelen van Keane. Hij noemde het heel "un-American"... Zou dus ook gewoon nog een hint richting volgend seizoen kunnen zijn dat Keane echt niet zo onschuldig is als ze nu lijkt.

[...]
Het handelen van Keane na haar inauguratie is inderdaad nogal slecht. Maar daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Jelte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:47:
[...]
Het handelen van Keane na haar inauguratie is inderdaad nogal slecht. Maar daarvoor?
CIA / Black ops willen ontmantelen is natuurlijk wel controversieel. Er is nooit echt veel aandacht aan besteed waarom ze daar nou zo'n hekel aan heeft behalve dat ze het verlies van haar zoon onnodig vond, wellicht steekt er meer achter maar hebben we dat niet meegekregen en weet Dar meer dan in de afleveringen naar voren is gekomen.

Zou me overigens niets verbazen als de schrijvers het ook nog niet weten en die "hint" er puur in gestopt hebben zodat ze nog twee kanten op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
XyritZz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:56:
[...]

CIA / Black ops willen ontmantelen is natuurlijk wel controversieel. Er is nooit echt veel aandacht aan besteed waarom ze daar nou zo'n hekel aan heeft behalve dat ze het verlies van haar zoon onnodig vond, wellicht steekt er meer achter maar hebben we dat niet meegekregen en weet Dar meer dan in de afleveringen naar voren is gekomen.

Zou me overigens niets verbazen als de schrijvers het ook nog niet weten en die "hint" er puur in gestopt hebben zodat ze nog twee kanten op kunnen.
Nu is ze daar natuurlijk volledig aan voorbij gegaan. Alles wordt afgeschaft lijkt het. En dat is precies wat ik bedoelde. Juist door de acties van Dar en O'keefe is ze geradicaliseerd en onderneemt ze meer stappen dan alleen het mogelijk afschaffen van CIA/Black Ops.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste